Wednesday, May 15, 2013

DEMO BESAR INI RUPANYA DITUJUKAN KEPADA KALID ABU BAKAR..ACID TEST PERTAMA BELIAU !


khalid abu bakar sudah jadi ketua polis negara yang baru.
bakri zinin pulak jadi timbalan.

nampaknya pujian melambung gila ditujukan kepada 2 perlantikan ini.mohon jangan cepat melatah dengan perlantikan ini.

kalid belum diuji lagi..

ujian pertama untuk kalid adalah demo haram yang sedang berlaku dan akan berlaku sikit masa lagi...

adakah kalid akan bagi amaran saja ?
adakah kalid cakap saja ?
atau kalid lebih prefer untuk ambil tindakan terhadap pendemo dan penganjur...

harap kalid tak lembik LAH dan doakan kalid dijauhi sindrom amaran LAH !

47 comments:

Anonymous said...

Salam.
Syabas kpd KPN & TKPN yg baru dilantik.
Diharapkan dpt berkhidmat demi Agama , maruah anak bangsa & Tanah air. Berkhidmatlah dgn ikhlas.

Selamat Bertugas!

tobeng said...

Hari ini lembu2 aljub akan merusuh di jb.Sabtu ini pula mereka akan merusuh besar2an di putrajaya dengan tujuan untuk menjatuhkan kerajaan bn secara paksa.

Lembu2 ni dah main kasar.Apakah sudah sampai masanya disembelih atau dipujuk2 manja supaya mereka kembali ke kandang seperti amalan biasa kpn sebelumnya?

Anonymous said...

mereka memasang umpan agar pihak berkuasa bertindak.sekarang pun mereka dah letih berdemo tetapi merasa hairan kenapa tiada tindakan keatasnya,

pihak berkuasa jangan terperangkap,biarkan mereka berdemo sepuas hati sehingga hilang nafsunya utk berdemo.

Anonymous said...

jika dihidangkan makanan selazat mana sekalipu jika dah hari-hari rasanya muak juga,begitu juga dengan demo,

Anonymous said...

Bagi lagilah nasi briyani utk lembu2 bodoh tu makan..

Dari dlu lg aku kutuk tindakan polis manjakan sgt pendemo2 bangang tu. Lembik mcm menteri dia jugak!

Yang salah tetap salah! Dok manjakan lagi buat apa?

pengundi muda said...

Haia... Kpn n timbalan dah ok.. Tp, kdn lak.. Mcm mana? Kdg2 menteri yg lbh sudu dr kuah. ? Tu yg susah nk buat keja nnt...

Anonymous said...

Betul tu aku setuju...mereka cuba provoke supaya polis tangkap mereka...lepas tu minta simpati rakyat...khalid ni aku nmpak kurang lebih ts ismail

Anonymous said...

Hari ni kita akan tau siapakah Menteri KDN yang baru dilantik dalam kabinet najib untuk.sesi 2013-2018.

Gap, pastikan nama menteri tu dan lain2 menteri diisytiharkan kat blog ni.

Anonymous said...

mereka nk msk kat utube facebook..

kerajaan mmg jahat..apa lg...ini lah kelebihan jd pembangkang, senang manipulate

GAP... JK KO NAK SGT MRK DITANGAP...KERJA KO SKRG SEPATUTNYE

PRE AMP APA NUAR JUBO NAK BUAT..
(ko tgk mrk pusing KPN akn ditamatkan pdhal pencen wajib...pentaksub akan percaya tuan2..)

bgmanapun aku jgk xsetuju mrk trus berdemo..rasa2 mmg ada yg mati..si nuar tu msti suka kalu ada org mati..pastU dia xpayah jd cikgu skolah...

SUSUN KERJA GAP.BIAR KEMAS. INI CABARAN POST PRU13..

BN XNAK ORG MATI..
PR BERHARAP SGT ORG MATI..

YG MATI NANTI RAMAI CINA TU..BUNYI BOM BERLARI SAKAN .ADA YG KENA PIJAK.JATUH & mcm2..bn jugak jahat...rakyat cina jugak byk mati...dap akan usung mayat2 kaum depa. kafiuu tak.NUAR JUBO TAK PAYAH PERGI JD CIKGU SEKOLAH..NILAH POINT NYER

otak nuar jubo dah ada jin paling hantu skrg..

Anonymous said...

biarla mereka demo sampai penat.... kalautangkap...lagi banyak provokasi dan propaganda mereka... lambatlaun tak larat nak demo...balik kereta kena blok...double ..triple parking...gaduh sama send iri...biar habis satu round...

Rakyat said...

semOGA

SEMua ngo & bloger & rakayat yg mahukan keamanan skrg. MAHU KERJA SKRG..

privoke nuar tu agar tunaikan JANJI. JGN GUNAKAN RAKYAT HALANG BELIAU UTK TUNAIKAN JANJI PENCEN POLITK JADI PENSYArAH LUAR NEGERI..

malu ka tak Malu..

SEGAN KA TAK SEGAN KA

JANJI MESTI DITEPATI

JGN RISAU SELANGOR..KHALID ADA..AZMIN THE POWER CRAZY PUN ADA..KAUM2 cina Pengundi Hantu Rakyat China Datang Naik Tongkang pung ramai..

jgn nak gatai2 kata rakyat TAK MENGIZINKAN HANG JD PENSYARAH..

YUSOF QARDAWI PUN HANTAR SORAT XPAYAH JD PENSYARAH..INI SEMUA AUTA NUAR JUBO..


dong xo pun hantar sorat..hindraf hantar sorat..pendek kata.majority rakyat la...hahaha

ORG CINA TU PUN ADA OTAK ..LAMA2 dari nak hang jd pm..esok xjadi hang lg susah

'INGAT NUAR JUBO JANJI DITEPATI !!
TUNJUK SIKIT HANG TU SUKA JUGA TEPATI JANJI

BUKAN GUNA JANJI JUST UTK UMPAN UNDI..TAK MALU KA ORG KG SEMUA DAH TAU..

xlama lg dah... nak masuk kubur pulak..bila nak cari carier tetap..asik melalak sana sini..xmaluka..muka hang dgn anjing kurap dah dekat nak sama dah..


Anonymous said...

don't blame him. semua orang pun tahu boss besar bukan Ketua Polis Negara. Tapi boss besar Najib dan Menteri KDN. kalau dah arahan kata jangan ambil tindakan. what else can these two buat? TEGAS DAH DALAM DIRI POLIS tapi tegas tu boleh telan bulat bulat kalau dah menterinya LEMAH LEMBUT GEMALAI

Anonymous said...

kita kena yakin dengan PDRM....harap menteri tidak campur tangan urusan PDRM.

Anonymous said...

Algojo said...

Teruskan perjuanganmu sang saka biru !!! Kami di belakangmu (anak-anak polis/tentera), W'LL BE 2 STEP BEHIND.....................

Anonymous said...

TERLEBIH DAHULU KEPADA DATO BERDUA DILANTIK SEBAGAI KPN DAN TIMBALAN........

DIHARAP SELEPAS INI PDRM JANGAN LAH HANYA MENGAUM SAHAJA TETAPI SESEKALI TU TERKAM BIAR JADI PENGAJARAN KEPADA ORANG YANG KURANG AJAR TIDAK MENGHORMATI UNDANG-UNDANG NEGARA......

Anonymous said...

Mohon KPN baru dan Timbalan nya kurangkan Press Confrence..SELamat BerTugas SEmoga Allah beri kekuatan dan pelihara Tuan berdua.

Anonymous said...

Kepala bapak kau tobeng yang merusuh bagi pihak penyokong pilihanraya yang bersih.manusia macam kau tobeng suka memburukkan keadaan dan penyebar fitnah serta berita palsu.Rugi dunia yang dihuni manusia jenis kau ni.Lebih mulia lembu dari kau.

Anonymous said...

ANON 7.40AM..ape yg korang merapu-rapu ni..janji tetap janji.kita tunggu aje la kerajaan punya janji Brim1200..

Anonymous said...

Pada pendapat aku...biarkan mereka berdemo...kalo boleh suruh hari-hari...tapi bagi syarat dalam stadium je.

Tidak boleh di jalan raya atau gangu ketenteraman awam. kalo parking tidak ikut aturan masa demo...perlulah saman.

Insyaalah pengikut mereka akan meluat...dan ramai yg akan tingglkan kerja...bagi bebudak melayu biorkan nanti mereka akan sedar sendiri insyaalah...

Anonymous said...

Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan malaysiakini

Freemalaysiakini2.com

Anonymous said...

Tahniah & Syabas kpd KPN & TKPN baru, dan TERIMA KASIH tkterhingga kpd ex-KPN.

Kasihan KPN yg lama..terpaksa hadapi cabaran2 yg dhsyat seperti anjing2 BERSIH 1.0-3.0, Lahan Datu, anjing2 BLACKOUT DEMO.. semoga beliau tidka kecewa dan join dgn anjing2 Pakatan Syaitan itu pula lepas bersara..

Amat berat tggjawab KPN.. tugas hadapi jenayah.. penjnayah ialah org yg berhati kering dn jahat.. so sifat2 KPN mesti org yg 'kering' jg dan bijak strategi.

Insya Allah mudahan2 Allah beri Hidayah kpd kepimpinan Polis utk hadapi cabaran2.

Anonymous said...

Kami rakyat biasa yg kais pagi mkn pagi kais petang mkn petang lupa utk memikirkan tentang demonstrasi jalanan.........anak2 kami kelaparan jika tidak bekerja.Parti2 politik xabis2 nk berebut kuasa jadi PM.....XTAU LE APA NK JADI DGN DUNIA AKHIR ZAMAN......TAKBIRRRRRRR

Anonymous said...

Ramai red bean army telah menyusup masuk kedlm blog pro gomen.....komen2 mereka penuh hasutan dan pecah belah.....hati2 bro.

Anonymous said...

Tangkap dan sumbat terhadap pendemo anak-anak penghianat bangsa dan jika perlu tembak biar mampos

Anonymous said...


KECEWA DENGAN KEPUTUSAN PERLAWANAN, ANWAR MENGAMUK DI GELANGGANG BADMINTON

Najib lawan badminton dengan Anwar, Najib diisytihar menang dengan keputusan 21-19, 16-21, 21-19. Anwar protes, dia kata dia yang menang sebab dia dapat 59 mata (19+21+19) sedangkan Najib Cuma dapat 58 mata (21+16+21). Anwar pun pusing seluruh Negara buat kenyataan bahawa dia yang menang. Kalau orang ramai tahu peraturan, agak2 orang ramai akan terima dan percaya ke?


(dipetik dr RBF)
hehehehe.. ramia jgk rakyat jd lembu bodoh krn ikut Nuar..

Anonymous said...

Suruh al jub and kit sial hari2 demo dikawasan perniagaan cina. See how they react.

Anonymous said...

Anon 9.47am..cina tatak suka lor...business lari lor...ahahahahah

Anonymous said...

Kerja polis apa yg kita faham ok tanpa campur tgn politik yg melampau, saja mencari populis dirinsendiri, bangsa atau kaum, kes zaman paklah dan najib,...tindakan polis di politikkan, Peg dan anggota polis di kambinng hitamkan, belum apa apa pihak media dan bligger dan media sosial telah menjatuhkan hukuman,, cara ini mematakkan semangat Polis, Kini bila jenayah byk dan penjenayah kian berani, rakyat desak Polis bertegas, Pada hal mereka yg spin cerita atau sesuatu kejadian, Bila begitu kerajaan pun pinda lah undang undang dan ada akta penting si mansuhkan demi memuaskan hati sebilangan kecil rakyat, di mana ketajaan terperangkap dgn mainan politik mereka, lihat apa yg berlaku sekarang , demo sana sini da bnagsa cina kini sudah pandai berdemo di jalannan, dulunmelayu, salah siapa.. menteri KDN dan Perdana menteri,. Kini PDRM sudah tnggal Gusi, daging rebus da tam mampu di kunyah, kini hnaya telah, lihat lihat , akan akan akan ambil tindakan, akan akana, amaran amaran , amaran amaran,,,Hati melayu di humban dalam longkang, hati puak ini Najib fan menetri tatang , sayangi, belai, dukong, akhir Najib dan Menteri KDN bukan saja si kencing tp di berak atas kepala bebal meka..

Anonymous said...

MONKEY SEE, MONKEY DO....YANG IKUT CAKAP ANWAR SEMUANYA OTAK DAH ROSAK. JADI KALAU DAH ROSAK APA SAJA YANG DEPA BUAT AKAN BAWA KEROSAKAN.

KALAU KITA MASIH BERLEMBUT, LEBIH BAIK TAK ADA POLIS. ADA POLIS, TAK ADA POLIS SAMA SAJA. DAH TAHU DEPA BUAT SALAH, MASIH BERPELUK TUBUH. KITA TAHU ADA TATACARA. TAPI KALAU LAMBAT SANGAT, TAK GUNA JUGA. KALAU TIKUS DAH ROSAKKAN LABU TAKKAN NAK BIARKAN BEGITU SAJA.

Anonymous said...

Tak boleh salahkan khalid dan bakri malah bekas ketua polis pun. Ianya mesti disalahkan menteri yg jaga KDN. Kalau menteri tegas...baru ketua polis tegas sebab KP ni ikut arahan menteri. Kalau bagi hishamudin jugak..sesiapa pun layak jadi ketua polis...

Anonymous said...

Apa pun kita tunggu pukul 4.00 ptg ini perlantikan kabinet baru DSN. Lepas tu baru kita tengok apa tindakan Menteri Dalam Negeri terhadap Himpunan Haram di JB ptg ini. Jika masih amaran jugak, bye-byelah Najib.

Syazli Noah said...

Kalau kita parking kereta kat tepi jalan (sekejap) untuk ke Bank atau ke klinik...... pasti kena saman, walaupun tidak mengganggu lalu lintas...... tapi mereka parking bersepah hingga menganggu lalu lintas untuk tujuan berdemo tidak pulak di saman? fikir2kan lah wahai polis yang saya sayangi.....

enie said...

Wahai rakyat kat PUTRAJAYA...korang dah undi majoriti untuk BN berkuasa dan puak pembangkang nak dtg sabtu ni untuk merampasnye...so korang nak berdiam diri je ke org luar datang buat kecoh tempat korang?Klau la aku ni lelaki....

Anonymous said...

SEBRUTAL MANAPUN KETUA POLIS KALAU BOS NO 1 YANG KAT ATAS ORANGTU JUGA BOLEH KE DIA DELIVER!

Anonymous said...

jangan bagi muka pada anwar. hentak je dia dengan belantan. manusia ni pencetus huru hara. kemaruk kuasa. kami nak lihat polis yg digeruni.

Mat13 said...

Relaks biarkan mereka berdemo......bukan majoriti pun yang sokong dia orang....letih nanti balik lah tu...lepas tu dakwa je kepalanya dalam mahkamah..tapi makesure lah undang2 diperbetulkan dulu...cuba tengok masa bersih dulu bila polis berkeras dan dakwa mereka...mahkamah Pulak kata perhimpunan tu sah....pening kepala aku di buatnya

Anonymous said...

kalau mereka dapat kuasa ikut saluran yang betul, susah nak rampas balik...

...contohnya Penang, Selangor dan Kelantan.

kalau mereka dapat kuasa ikut saluran songsang, adalah mudah untuk dapatkan balik kuasa itu. betulkan?

Anonymous said...

Dapig tidak ada jasa pada mana-mana kaum tetapi masih dapat 90% undi dari kaum yang sama waktu dengannya.

Putrajaya yang ditatang bagai minyak yang penuh tetapi hanya 60% saja yang bersyukur. Apa yg tak kene?

Anonymous said...

Dah sah sah demo tu harrrrrrrrrnmmm.....tak ikut prosidur yg telah diwartakan. Bila salah, tanglap ajelah. Kalau zaman Tun M dulu mana ada tengok tengok. Sebab pembangkang tu kalau kerajaan buat perkara betul pun dia kata salah.

Aljuburi buat benda ni semua sebab nak tutup janji dia nak bersara dulu. Jangan main psaikologi lagi, buat jenayah hukumnya tangkap.

Anonymous said...

teringat sy pd nama panglima perang zaman Nabi khalid al-walid..tegas dan bijaksana orangnya..penuh dgn taktikal..harap ketua polis ni jugak mewarisinya..

khalid 3 org mmg bertuah semalam..dua jadi mb dan sorang ketua polis..

Anonymous said...

takut pulak rasanye klau demo jadi mcm kat arab nun...berdarah darah bagai...issshhh...

Jose Rizal said...

Mengapa kah perkara perkara begini tidak berlaku di Singapura ? Sebab nya kerajaaan Singapura tegas . Bukan macam kerajaan Malaysia yang tak abis abis dengan beri amaran ...beri amaran ... beri amaran . Dah hancur musnah macam Mesir baru nak ambik tindakan .

mohamed said...

May 15, 2013 at 8:54 AM

Go to hell

mohamed said...

"kalau mereka dapat kuasa ikut saluran yang betul, susah nak rampas balik...

...contohnya Penang, Selangor dan Kelantan.

kalau mereka dapat kuasa ikut saluran songsang, adalah mudah untuk dapatkan balik kuasa itu. betulkan?

May 15, 2013 at 11:51 AM"

Salah, mengikut kata2 TUN mutahil dapat balek kuasa jika mereka2 ni dapat memerintah...

Lihatlah tak dapat mula meroyan kalau dah dapat tentu tak kan lepas..

Apa mereka akan buat semua disokong oleh kuasa besar...

Anonymous said...

saya rasalah, KPN baru pn xboleh buat apa..dia mst dpatkan kelulusan KDN dulu..tuh tok mudin CKMM mesti halang nak buat keras-keras pd pembangkang..
apapun kita tunggu dan lihat.

Anonymous said...

HARAPAN RAKYAT MALAYSIA KETIGA-TIGA KHALID BUAT YANG TERBAIK UNTUK NEGARA TERCINTA.

Anonymous said...

We are sick and tired of "kita bagi AMARAN". Take action please. Jgn nk tunggu smpi negara huru hara....api dh merebak sgt2..baru nk bertindak. Please ya.