Tuesday, May 7, 2013

MALAYSIA MENUJU KE NAMA BARUNYA PERSEKUTUAN TANAH MELAYU !


bumiputra kuasai parlimen.
bumiputra lawan kiasu cina lancau lah dari DAP.

pas sekali lagi tak mampu dan terus menerus ditolak oleh pengundi melayu.

pru 13 memberi signal cukup mudah.

umno dan parti bumiputra sabah/sarawak makin kuat.
dap makin dominan dikalangan pembangkang.

umat islam dan melayu khasnya harus bersyukur di atas kemenangan dominan ini.

percayalah sahabat aku dapat rasakan angin perubahan kuasa mutlak melayu bumiputra di malaysia pada satu hari nanti...

aku idamkan nama lama malaysia, iaitu PERSEKUTUAN TANAH MELAYU !

jika penjajah yang kononnya dianggap bapa demokrasi boleh meneruskan nama rasis bangsa dan diasimilasikan dengan nama negara, kenapa tidak kita.

bangsa scottish bangga dengan scotlandnya.
bangsa english bangga dengan englandnya.
india dengan indianya.
cina dengan cinanya.
japan dengan jepunnya.
dutch dengan hollandnya.
irish dengan irelandnya..

dalam perlembagaan telah diasimilasikan melayu dan bumiputra itu PUNYAI HAK ISTIMEWA DALAM ARTIKEL 153 DLL.

aku akan pastikan HAK MELAYU DAN BUMIPUTRA SABAH/SARAWAK DITAMBAH DENGAN LEBIH PESAT LAGI BAGI MENYATAKAN HAK KEPUNYAAN MEREKA DI TANAH MASING-MASING !

pengundi dan generasi baru cina di bawah SUDAH BERSEDIA MENOLAK NAMA MALAYSIA.

ini signal bagus.
kita setuju dengan referandum ini.

maka pada pru akan datang kita pastikan cita-cita mereka tercapai dengan tertukarnya nama malaysia ke nama barunya..

PERSEKUTUAN TANAH MELAYU !
FEDERATION OF MALAYLAND !

269 comments:

1 – 200 of 269   Newer›   Newest»
Unknown said...

TAKBIR!! ALLAHHUAKBARR!!

komandomelayu said...

Dah sampai masanya kembalikan hak kuasa memerintah tanah melayu kepada yg berhak iaitu org MELAYU!!
JANGAN SAMPAI KENA BERJUANG MCM IRA kt ireland tu!!

Anonymous said...

Cadangan daripada aku, semua blog-blog pro kerajaan memanjangkan kerajaan perpaduan UMNO - PAS. Perlu di perbesarkan dan dipublisitikan secara meluas.

Ini lah peluang kita untuk mengajar puak-puak cina racist ini. Marilah umat Islam dan bumiputera UMNO dan PAS BERSATU.

Ini negara kita yang punya.

Anonymous said...

Kita je sembang mcm ni, Najib, KJ tgh meleleh air luir tu nk mintak maap kt Cina Kapir tu.. nk pujuk lg Cina? Jgn sampai Najim tumbang mcm PAK LAH sudah.. org Melayu tgn PANAS skrg ni!

-anak muda-

Anonymous said...

Kalau boleh jangan attack PAS. Kita perlu bersatu. Kerajaan perpaduan PAS/UMNO dalam genggaman.

Najib, anda diberi mandat oleh orang Melayu sekarang.

Hadi Awang, fikirkan masa depan Islam dan orang Melayu.

Perpaduan UMNO/PAS perlu di realisasikan.

Anonymous said...

AKU SETUJU..KALAU DAP BOLEH CKP DIA NK BUAT NEGARA KRISTIAN,NK PINDA PERLEMBAGAAN DAN MCM2 SECARA TERANG2..KITA PUN OLEH BUAT..AKU NK SGT KITA KEKALKAN KUASA MELAYU..HALAU SEMUA CINA DLM JAWATAN KERAJAAN..KALAU DIORANG BOLEH TERANG2 LETAK SEMUA CINA DALAM JAWATAN NEGERI P.PINANG,KITA PUN BOLEH..JGN TAKUT TENTANGAN BANGSA2 BANGSAT TU..INI TANAH ASAL MELAYU BUMIPUTRA..

Anonymous said...

Perpaduan UMNO-PAS adalah satu idea bodoh. UMNO langsung tak perlukan PAS. PAS hanya melukut ditepi gantang dalam pembangkang. Keputusan PRU-13 menunjukkan UMNO/parti komponen bumiputra Sabah & Sarawak akan menang 2/3 kerusi parlimen pada PRU-14. Cina babi buat silap besar. Keputusan PRU-13 menyedarkan semua orang Melayu untuk bersatu menentang rancangan cina babi mahu pijak kepala Melayu. TAKBIR......

Anonymous said...

sebenarnya DAP rancang nk tadbir negara PRU13 ni,tp tak tercapai..kuasa ALLAH..ALLAH sebaik2 perancang..diorang dh kantoi..sekarang kita dh nampak permainan diorang..alhamdulillah ALLAH masih beri kita peluang utk bersatu sebelum DAP dpt memerintah negara..

malayoo mudah lupa said...

Proven wthout chinese vote also BN can win simple majority...apa lagi DSN patut tumpu dan ganda kan bantuan kepada org Malayoo sbb cina dah. Tk perlu kan bantuan kerajaan lagi depa kalo nak apa2 peruntukan suruh dia pegi jumpa Maharaja Lim n Lim....lagi satu aku nak bagi peringat kan puak2 pakatan andai kata PR yang dapat memerintah negara korang rela ke negara ini di perintah oleh 4KELUARGA

Anonymous said...

NGO2 melayu, mula kan kempen dari sekarang sebagai contoh gunakan slogan "JANGAN UNDI/SAY NO TO PARTI CHAUVINIST DAP". Benda2 macam inilah yng DAP & PKR mainkan selama ini, menyebarkan berita palsu,kempen2, isu2 hot, dll seluas2nya di media sosial, dan ini terbukti berkesan.
Seharunya kita jua ada strategi master plan utk orang2 melayu....

Anonymous said...

Sokong gap.. Ni masa melayu dan bumiputra bersatu menguasai sepenuhnya pentadbiran negara kita.. Teima kasih dap kerana meniup sentimen chinese tsunami.. kami dah dpt lihat bahawa melayu dan bumiputra dah cukup utk memerinyah tanah melayu sabah dan sarawak... tapi jgn bimbang ye bangsa lain agama kami x ajar menindas dan zalim.. tetap hak org bukan islam dipelihata selari dgn ajaran agama kami..Alhamdelillah wamakaru wamakarallah wallah khairul makireen!!! Allahu akbar!!

Anonymous said...

Syukur kerana Allah memberi peluang lagi untuk orang melayu bumiputera untuk mentadbir tanah Melayu,jgn kita sia siakan ,mulakn dgn solat hajat,bacaan Yassin,giatkan kempen utamakan melayu dulu(buy malay first)

Anonymous said...

Aku minta GAP dan blogger2 lain gesa UMNO hentikan pemberian biasiswa utk pelajar-pelajar cina yg dapat ijazah kelas pertama melalui PTPTN. Aku tgk setiap satu Melayu yg dikecualikan dr bayaran semula PTPTN, sama dengan empat ekor anak cina babi. Bagi alasan perkara ini berlaku kerana Cina tidak mahu lagi terima bantuan dr kerajaan BN. Siapa sokong?

Anonymous said...

Alaa org Melayu..hangat2 taik ayam.. masa Palestin kena bom Israel pun awek2 bangang bertudung dgn pkwe mereka masuk McD selamber jer..

Inikan pula Cina.. sekeliling kita Cina yg kuasai ekonomi.. Melayu bisnes belacan pun, untung sikit terus tukar keta.. mula BELAGAK, kedai tk tgk dh..kasi kuli je jaga-tutup..

selagi Melayu xubah sikap.xbelajar dr bangsa Cina dan Mamak mcm mana nk berniaga selagi itulah melayu kekal bodoh.. dan hanya bising waktu panas.

Cina xbising2 tp action mereka PADU dan CONSTANT.. MElayu?? haha lu piki rla sndiri.. wa bukan Melayu wa.. MIXED RACES.. MUSLIMs..

Anonymous said...

Jangan marah kat cina jer . Melayu bandar pun cenderung untuk sokong pembangkang . Macamana Zulkifli Nordin boleh kalah besar di Shah Alam ? Kita tahu Shah Alam ni 90 peratus melayu .

Anonymous said...

Aku harap Najib buat siasatan sendiri dgn mmembaca komen-komen di blog2 pro-UMNO. Dari situ beliau akan nampak bagaimana nak rancang master plan untuk menang 2/3 pada PRU-14 nanti. Suara orang Melayu bawahan seperti kami harus didengar sendiri oleh PM Najib bukannya melalui rakan-rakan politik beliau yg ada kepentingan wang, kuasa & pangkat.

Anonymous said...

Zulkifli Nordin kalah di Shah Alam sebab Melayu bandar adalah Melayu yang tak pernah bersyukur dgn nikmat hidup yang mereka perolehi. Kerja goverment, kerja GLC, boleh beli rumah, gaji besar, kereta import, pergi melancong luar negeri setiap tahun dsbg. - tapi masih nak komplen UMNO zalim. Golongan Melayu macam ni kalau bagi gaji sebulan RM10,000 pun tak cukup sebab dalam hati ada penyakit jiwa. Ini adalah hasil hasutan Harakah yang dipenuhi dengan pelbagai cerita fitnah.

Anonymous said...

ALLAHUAKBAR
ARTIKEL YANG MEMBANGKITKAN ROH PEJUANG LAMA !

SAYA BERSETUJU DENGAN POINT ARTIKEL INI.

Anonymous said...

ALLAHUAKBAR 1000X...

Anonymous said...

Aku pagi tadi nak sarapan kat Old Town, terus tak jadi sebab baru ingat ini kopitian Cina yang punya. Aku akan mulakan tabiat memboikot semua bisnes Cina mulai hari ini.

Kepada Melayu semua, jadikan tabiat memboikot bisnes sebagai satu gaya hidup baru.

pilah mari said...

HIDUP ISLAM HIDUP MELAYU

Anonymous said...

Keputusan PRU-13 menunjukkan UMNO/BN mempunyai peluang cerah untuk mendapat 2/3 tanpa undi Cina dalam PRU akan datang. Aku yakin semua pimpinan UMNO akan design satu master plan bagaimana nak guna kelebihan sokongan undi Melayu untuk menang pada masa akan datang.

Aku percaya cina babi semua tengah mengigil tengok kekuatan undi Melayu pada UMNO yang menggepalai Barisan Nasional. Lu tunggu la semua cina babi, tengok siapa tuan atas bumi Melayu ni.

Anonymous said...

setuju sangat gap

Anonymous said...

Yang beri muka kat cina sekarang adalah Anuar dan pemimpin pemimpin PAS .

kamal said...

setujuuuuuuu

ZK Z said...

GAP...kau pejuang melayu!!!!

Anonymous said...

KEMENANGAN MINIMUM KERAJAAN BARISAN NASIONAL AKIBAT PENGKHIANATAN UNDI BANGSA CINA ADA HIKMAHNYA....HIKMAHNYA TIDAK LAH BESAR KEPADA UMNO SEBAB KITA TAHU MELAYU BERSATU MENYOKONG UMNO KINI...SEBAB TU MASIH BOLEH MEMERINTAH...IKMAH TERBESAR SEBENARNYA ALLAH NAK TUNJUK KEPADA PAS BAHAWA MEREKA SEDANG DIPERKUDA OLEH DAP CINA PERKAUMAN. KALAU BN MENANG BESAR DI SEBABKAN CAMPUR UNDI CINA DAH TENTU PAS TIODAK AKAN NAMPAK HIKMAHNYA SEBAB AKAN MASIH DAN TERUS MENDENDAMI UMNO. JOM KITA BERSATU UJUDKAN PERSEKUTUAN MELAYU. KITA TIDAK RECIST...TAPI INILAH PEPERANGAN DAN JIHAD ALAF BARU DALAM MENENTANG MUSUH DALAM SELIMUT YANG SELAMA INI KITA CUBA SUSUKAN YANG AKHIRNYA TANGAN MENYUAP DI PEPAHSESUKA HATI....PALING JAHAT MEREKA MEMPERGUNAKAN ORANG MELAYU SENDIRI YANG DI DOKTRINKAN PEMIKIRAN MEREKA BAHAWA UMNO ZALIM. BERMULA HARI INI SEBAGAI UMAT MANUSIA AKU AMPUN DAN MAAFKAN UMAT MELAYU DALAM PAS DAN SEBAHAGIAN DALAM PKR YANG SUDAH MULA NAMPAK. NAMUN UNTUK MEREKA YANG MASIH MENJADI PENJILAT PEMBANGKANG TERUTAMA MENJADI BALACI DAP...AKU DOAKAN KAMU NANTI AKAN TERHANTUK DAN MULA NAK TERNGADAH.

Anonymous said...

We do not need Chinese votes as proven in recent pru13. We need to stick together as we are the majority. China bersatu seratus peratus pun masih 35 peratus. BN harus jaga hati melayu Dan bumiputrras Sabah Sarawak . Habis. DS Najib terlalu berlembut sampai diketawakan bangsa lain

Anonymous said...

sebagai orang serawak aku harap ajib gor bangunkan sabah dan serawak dengan sewajarnya. tak ada gunanya membazirkan wang di wilayah kl atau selangor sedangkan mereka akan tetap menentang kerajaan walau apa cara sekalipun. ambil contoh dikepong yang sudah begitu maju, walau apa disogok cina akan tetap mengundi DAP.

Anonymous said...


ANAK 2 MELAYU HARAP BOIKOT PERHIMPUNAN 8 MAY INI.
TAK PAYAH KELUAR KE PERHIMPUNAN ITU.
JAGA MARUAH ADAB KITA ORANG MELAYU.
JANGAN MENANG SORAK KAMPONG TERGADAI.

Anonymous said...

adalah lebih baik najib yang lembik serah jawatan kepada muhiden yasin yang lebih pro melayu.

Anonymous said...

Elok buat Gerakan Buy at Chinese shop Last. GBCL as a sign of protes. Let' s teach them a lesson racist does not pay

Anonymous said...

pru 13 adalah petunjuk dari allah yang mana kita berlu berpegang pada talinya dan jangan bercerai berai.sebagai ahli sunah waljamaah kita tidak hanya dituntut berjemaah dlm sembahyang shj,kalau kita dapat praktikan berjemaah (networking) dlm urusan perniagaan juga dah tentu ekonomi negara org kita yang pegang.kita harus praktikan dari sekarang walaupun bermula dari kumpulan yang kecil.

Anonymous said...

NIK AJIS HARUS DI PERSALAHKAN, ISLAM TAPI TAK ADA PERPADUAN, PENTINGKAN POLITIK TONGGANG LANGGANG. CINA KAPIR SUKA ORANG TUA SAPERTI NIK AJIS. PEMIMPIN MACAM LALANG. HEHEHE.

Anonymous said...

Betul tu.. kita bangsa bumiputera jangan lagi bagi muka pada puak2 yg terang-terangan memusuhi kita..
Gunakan kuasa beli kita utk ajar mereka bahawa Malaysia adalah tanahair kita.
Melayu bangang dlm PakatanHaram tak akan sedar diri sampai bila2..!

Anonymous said...

BETUL KATA ANON DI ATAS....ANAK-ANAK MELAYU TOLONGLAH....TOLONG..TOLONG....JANAGN MEMALUKAN DIRI SENDIRI BERCAMPUR DENGAN CINA PERKAUMAN ITU. CUKUP-CUKUPLAH KITA BOLEH TOLERATE DI LUAR SEKARANG NI DENGAN TAK LEMPANG MUKA DIA ORANG BILA ADA KAT SEBELAH....JOM...KITA BIARKAN ANWAR MELILAU-LILAU MATANYA MENCARI MANA ANAK MELAYU DALAM PADANG TU 8HB NIH....BIAR LAH SI LIBERAL TU SORANG-SORANG BERSAMA PEMIMPIN MEREKA YANG SEDANG PERASAN BAGUS.

Anonymous said...

dah sampai masanya kita buang sifat dengki sesama melayu. kita naik kan melayu tanpa kira pegangan politik baik umno atau pas.

cadangan aku utk naik kan peniaga kaum melayu. buat 1 direktori & buat promosi tempat2 perniagaan bumiputra di setiap daerah. ini akan membantu peniaga bumiputra berniaga dan saling membantu satu sama lain.

Anonymous said...


Lepasni kaum Cina tak ada lagi dalam kerajaan diparlimen. CSL sendiri sedar kesilapan bangsanya. UMNO BN misti bagi tekanan pada Cina yang menyalahi undang2.

Timbulkan semangat Melayu biar bersatu samada Pas dan Melayu PKR dengan UMNO. Ditempat majoriti Cina biarkan diorang menang. Kalau Melayu bersatu tentu Melayu akan terus memerintah Malaysia.

Keputusan PRU 13 sepatutnya cukup menyedarkan Melayu termasuk Pas dan juga Melayu PKR.

Bangkitlah Melayu!!

Dah bersatu baru boleh cakap BCL ke, itu ke ini ke!!

Anonymous said...

Tahniah kepada BN yang masih menjulang Malaysia kepersada kejayaan. Pada hematnya kesederan perlu ada untuk BN membaiki kedudukannya. Salah satu kelemahan Kerajaan sebelum PRU13 dahulu adalah melewat2kan tindakan undang2 terhadap Penderhaka negara, gerombolan pelampau dan pengamal kumpulan penentang kerajaan melalui jalanan, berleluasa memburukankan Malaysia diluar negara, membongkar rahsia bank akaun pengamal politik yang songsang, dll yang membabitkan undang2 negara dan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu kita. Memandangkan ini adalah sentiment Rakyat yang boleh meruntuhkan Negara, kerajaan perlu menubuhkan Mahkamah Perlembagaan Negara untuk membendung gejala hal-hal politik yang songsang. Tidak ada gunanya kita ada Istana Kehakiman jika hal-hal politik songsang tidak boleh diatasi. Sekarang rakyat amat tidak sabar2 menunggu keputusan Kerajaan dan mengenakan tindakan mahkamah kepada pesalah laku kejadian Pencorobohan diSabah itu. AG kenalah membuat saluran cepat, pantas dan ber'utama' (priority). Tsunami Cina ini sudah lama diketahui selagi DAP mengamalkan dasar 'Bersih;, 'Hapus Rasuah' dan 'Anti Kerajaan' bermacam2 hal boleh terjadi sebagai slogan 'Gimmick' nya sedangkan sedar atau tidak diri sendiri juga sama. Lihat sahaja Terowong Pulau Pinang, adakah ia mendapat kelulusan Rakyat?, tiba2 sudah nak dibina tanpa pengetahuan dan kelulusan rakyat?

Anonymous said...

KITA JANGAN SALAHKAN NAJIB.... WAHAI SAHABAT.... TAK SIAP PUN BOLEH MENYEDARI KALAU ADA ORANG YANG NAK TIPU KITA. KALAU KITA SEDARPUN KITA AKAN BERHATI-HATI DAHULU. AKU ORANG JOHOR DAN TAHU MEMANG MUHYIDIN TU TEGAS...TAPI KITA TAK BOLEH BAKAR KELAMBU KALAU MARAHKAN NYAMUK. NAJIB DAH LAKUKAN YANG TERBAIK UNTUK SEMUA BERDASARKAN PERLEMBAGAAN NEGARA SEBAB KALAU TAK IKUT NANTI KITA PLAK YANG LEBIH RECIST DARI MEREKA. TAPI BILA DAH JADI BEGINI BARULAH KITA BOLEH BERTINDAK SEWAJARNYA. KALAU GERAKAN ALA-ALA MAGERAN YANG DI PERKENALKAN OLEH AYAHANDA BELIAU NAMPAK LEBIH LUNAK DAN MENUNJUKKAN TOLERANSI KAUM MELAYU, KALI INI BIARLAH NAJIB USAHAKAN SESUATU YANG LEBIH HEBAT MUNGKIN YANG AKAN BUATKAN KAUM CNA NI LEBIH PANDAI MENGHORMATI DAN HARGAI BANGSA KITA.... KALAU CAKAP BAHASA KASAR...TAU TAKUTTTTTT.... BEGITU KAN. KAMI MASIH PERCAYA KEPADA NAJIB. KALAU DALAM 4 TAHUN TRANSFORMASI BELIAU MENGUKUHKAN NEGARA, MOGA 5 TAHUN MENDATANG NI BELIAU MAMPU PULA MENJADIKAN MELAYU BENAR-BENAR PERKASA DAN PERCAYA MUHYIDIN DAN ANGGOTA KEBINET YANG KINI BOLEH KATA 90% ADALAH MELAYU DAN BUMIPUTRA.

Hamba Allah said...

GAP, masalahnya kalau nak buat BUY CHINESE LAST tu kena le advertise kat mana nak pergi beli... category kat ikut negeri dan product/service (insurance, repair kereta, renovate/repair rumah dsbnya). Buat le database. Kalau nak bagus lagi tag kan dengan GPS location.

I'll support. Buat le satu database dan forum. Mana penipuan kita confirmkan ramai.-ramai. Kalau boleh letak kat smartphone lagi bagus.

Kita support ramai-ramai

Ms Pearl said...

ini semua TAKKAN BERLAKU
JIKA NAJIB MASIH LAGI BERLEMBUT DENGAN SPESIS CINA TAK SEDAR DIRI!

STEP DOWN NAJIB!
Mana lelaki melayu yang menyokong UMNO? kenapa hanya berani mengutuk macam perempuan!

it's time to go for demonstrasi jalanan yang dihalalkan OLEH NAJIB RAZAK. Step down najib!

Nada najib masih hendak mengkaji pengundi Cina. Don't you get it? Cina tak nak UNDI UMNO, CINA TAK NAK KEMAJUAN, MEREKA DAH KAYA! MEREKA BOLEH BELI RUMAH HARGA JUTA JUTA.

YANG MEREKA MAHUKAN IS TANAH MELAYU! APA YANG SUSAH SANGAT NAJIB NAK FAHAM????

I SENANG SAJA: STEP DOWN NAJIB!

Anonymous said...

Ya...kembangkan kedai 1Malaysia ke semua tempat melayu. Tambah product dan service....

AKU SOKONG ... buat le apa-apa. Aku tengah panas ni. Insyaallah bukan hangat hangat tahi ayam

Anonymous said...

anon 1:33

najib tak baca la haii komen2 ko ni. najid bace komen kak ros je. tukar najib ngn muhyidin lah...najib terlalu lembutt..bagi jew ape org mintak..

Ms Pearl said...


BENAR MAJORITY MELAYU BESAR DI SHAH ALAM. TAPI? TIDAK BERSATU!

APA YANG SHAH ALAM PERLUKAN IALAH SEORANG CALON YANG BOLEH DATANG DARI PINTU KE PINTU, BERSALAMAN DAN PANDANG WAJAH MEREKA EYE TO EYE FACE TO FACE - PAKCIK? UNDI LA SAYA. MAKCIK? UNDILAH SAYA.

SHAH ALAM PEOPLE VERY SENSITIVE. MEREKA MAU KEMPEN YANG LEBIH BERSIFAT DEKAT DEKAT DI MATA DEKAT DI HATI.

Anonymous said...

aku rasa kita sebagai peminat blog gap kena buat perjumpaan la,kita kena bincang secara serius untuk mewujudkan jaringan ekonomi melayu,kita kena bermula dari sekarang bagai mana bentuk tindakan yang harus kita buat.aku setuju dgn bro diatas supaya diwujudkan lebih banyak tempat berniaga untuk bumiputra,dia org ada china town la little india la tapi melayu hanya ada kedai mara je..tp kita jangan jd seperti perstuan melayu yang ada sekarang ni..hangat2 tahi ayam je.amacam setuju tak?

Anonymous said...

Najib berjaya ... undi untuk umno bertambah. Najib ambil pemerintahan dari pak lah yang teruk.

Sekarang ni org cina shift ke DAP. Sebab tu MIC dan GERAKAN lingkup !

NAJIB KENA FOCUS PADA ISLAM DAN MELAYU...DAN BUMIPUTERA...

mari mari said...

buat dekat2 selangor melampuh depa mai..

KEMPEN. BARU:

''anuar... tunaikan Janji Anda..Janji Ditepati..'' berambus dari melaya

Anonymous said...

tolong check semula ic2 puak cina nie..kot2 bkn warganegara malaysia pegi ngundi jgk, mudah kan melayu dapat tanah, kalau tidak..pru14, kita hilang di bumi sendiri, tapi melayu dan bumiputera yg ngundi bn je, ingat tu wahai pemimpin bn

Anonymous said...

Allahuakbarrr...!!!

ccc said...

PM SINGPORK UCAP TAHNIAH ..DAH LAMA TUNGGU NAJIB PRINTAH BALIK..

PODAH CITT...

PATUTNYA MINTA MAAF AKHBAR MAIN STREAMNYA MENYEBELAHI PEMBANGKANG SPNJANG KEMPEN DULU

cina tipu kita dulu kini &-selamanya..

Anonymous said...

kaji semula kakitangan awam yang berlambak undi pembangkang, hantar mereka balik ke tempat yg mereka undi..cukuplah bersabar setelah sekian lama, jgn sampai kudis itu bernanah..ubat dgn segera

Anonymous said...

OK SETUJU. PERSEKUTUAN TANAH MELAYU TU MALAYA JE. SABAH SARAWAK TAK PAYAH CAMPUR MALAYA.PAS TU MALAY2 PINDAH KAT BULAN JE. TINGGAL KAT SANA JE TAK PAYAH CAMPUR KAUM LAIN. RASIS TAHAP GABAN.

Anonymous said...

Semua dah tukar.. BOMBAY KE MUMBAI, MADRAS KE CHENNAI. BURMA KE MYNMAR. sekarang MALAYSIA KE TANAH MELAYU ATAU Malayland (macam Maryland di USA, Ireland di England). SETUJU???? Jom Kita promote nama baru MALAYSIA ke MALAYLAND!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

MALAYLAND. Malayland. malayland. :)

Anonymous said...

PERSEKUTUAN TANAH MELAYU...indah sungguh bunyinya. I like!

Anonymous said...

Kalau korang baca buku sejarah , korang akan dapati bahawa rakyat sesuatu negara tu akan menyokong penuh dengan diktator . Rakyat Jerman sokong dengan diktator Hitler . Rakyat Cuba pula sokong penuh dengan Diktator Castro . Rakyat Filipina pula sokong penuh dengan Diktator Marcos . Rakyat Indonesia pula sokong penuh dengan Diktator Sukarno . Rakyat Malaysia pula sokong penuh dengan Diktator Dr Mahathir . Sekarang ni ramai rakyat Malaysia yang sokong penuh dengan Diktator Anuar . Tu sebab undi kepada Najib merosot . Najib ni sikap nya lembut . Najib perlu bersikap keras , tegas macam Diktator Dr Mahathir .

Anonymous said...

buat permulaan...ada satu kedai tayar/servis kereta melayu di seksyen 7 shah alam...kalau dari NKVE ke arah klang corner hujung kat before 1st traffic light...so far aku puas ati...kalau ada silap2 skit2 tu maybe bole tutup mata..harga pon ok

Anonymous said...

Sokong 'BUY CHINESE LAST'!!

Untuk permulaan kita sama2 boikot tepung gandum Cap Sauh (kepunyaan Taikun R.Kuok). Beli tepung gandum Cap Bidara keluaran bumiputra yang lebih bermutu (unbleach). Buat saranan kepada pekedai melayu agar order lebih banyak tepung gandum keluaran bumiputera dan tulis besar2 tepung cap Sauh ada racun Benzoyl Peroxide yang memudaratkan kesihatan.

Anonymous said...

pls la jgn beli kt kedai cina lg...jgn makan kt kedai bos cina...jgn potong rambut kt kedai cina...ada prinsip la sikit nk tolong org melayu..mahal sikit takpe...kita ajar diaorang

Anonymous said...

nama kedai?

Anonymous said...


Buy Malay first!!!!!!!!!
Buy Chinese Last!!!!!!!!

Kita bukan rasis klu nak mempertahanankan hak bangsa serta agama kita, adakah Cina dan DAP yang akan memartabatkan Islam serta bangsa Melayu di bumi Malaysia ini...fikir-fikrikanlahh...

Buy Chinese Last!!!!!!!!
Buy Chinese Last!!!!!!!!
Buy Chinese Last!!!!!!!!
Buy Chinese Last!!!!!!!!

Anonymous said...

SEMUA BIJAK PANDAI MELAYU DARI SEMUA GOLONGAN BERPENDIDIKAN TINGGI DAN AGAMA HARUS BERJUMPA DAN BERGABUNG DAN BERSATU DALAM SATU UMMAH YANG MAMPAN...SEBELUM TERLAMBAT....KETEPIKAN KEPARTIAN DAN EGO MASING2....KITA HARUS BERTINDAK....SAYA CADANGKAN IA HARUS BERMULA DARI SEKARANG....

Anonymous said...

Wahai Melayu Lembab, Old Town atau segala macam makanan bukan Islam sepatutnya sudah lama korang boikot.. bukan skrg.. boleh MAMPOS ke bro klu xmakan Old Town?

Sampai bila nk hangat2 taik ayam je.. tak minum POWER ROOT taukeh Cina Johor punya lu xboleh idup ke bro?? Melayu oii pikir lah same.. banyak produk org Islam, kenapa masih nk melantak produk Cina jugak??

Anonymous said...

ALAAAA.... JANGANLAH SIKIT-SIKIT TUKAR..SIKIT TUKAR....DAH MACAM PERANGAI PUAK PAKATAN LAH PULAK...ASIK NAK UBAH JER. NAJIB DAH KIRA BAGUS SEBAB BERJAYA SATUKAN UMAT MELAYU....KALI NI BIARLAH DIA GUNAKAN FORMULA LAIN PULAK UNTUK BENAR-BENAR PANGGIL PULANG SEMUA JIWA MELAYU MENJADI SATU. KITA JANGAN MELATAHLAH.... MEMANG KITA DAN NAJIB KENA TIPU...SEMUA UMAT MELAYU KENA TIPU DENGAN ORANG CINA. TAPI TAK LAH SAMPAI KENA TUNGGANG MACAM PAS KENA. TUGAS KITA SEKARANG IALAH MENGEJAR SAUDARA KITA DALAM PAS UNTUK KITA SELAMATKAN DAN MEMBANTU MENGUKUHKAN BARISAN KITA...PARISAN UMNO PAS.

Anonymous said...

Ramai rupanya Melayu yg slow pickup.. dh kena lempang dgn Cina baru hari ini sebut tkmau beli kedai Cina? weeeii Melayooooo... kenapa jadi mcm ini?? dh lame dh sepatutnya boikot kedai dn brg Cina.. BUY CHINESE LAST!! bkn hari ini baru nk mula..adoii!

Anonymous said...

Pakatan tak boleh harap....aku menyesal....memang seribu kali jahat pakatan...pakatan...memang dasar penipu....

Anonymous said...

Yg suruh tukar tu pencacai PR. DS Najib jauh lebih baik dr Tun M dr segi bela Melayu. Tun M mana ada buat rumah utk org Melayu..dia ckp melayu malas sndiri mau usaha la klu mau rumah..

Jgn blame Najib disbbkan kelemahan pemimpin lepas..k!

Anonymous said...

Eleh korang cakap macam ni kafir harbi cina tu tak takut pun...mereka tahu Anwar jubor dan pengkhianat2 agama dan bangsa lainnya akan bermati2an mempertahankan mereka...

Anonymous said...

BERSATULAH PAS DAN UMNO DAN SEMUA BUMIPUTRA....ADA MAKHLUK DARI PLANET OF THE PIG....MULA TUNJUK BELANG....LIDAH LEMBUT CAM BULU BABI???....HATI HITAM MACAM BANGKAI BABI?? siapa tu....

Anonymous said...

manusia-manusia dari Planet Of The Pigs dah tunjuk lagak dan sombong....

Anonymous said...

Setuju...aku pun pernah sarankan pd GAP apply permit buat akhbar Tabloid..
banyak pendapat dan fakta yg credible tak sampai ke masyarakat untuk diteliti dan diamati...

abghani said...

aku marah orang melayu undi DAP.

analisis pru13 dari pandangan aku budak kampung dlm blog bila pahat berbunyi

Anonymous said...

Harap ada kdi2 melayu yg blh gntikn kdi2 mcm seng heng, courts mamoth dll..
Koperasi melayu kn kuat, persatuan kn kuat, taat pd pemimpin yg baik pon perlu
BCL @ ABC

Anonymous said...

cina dah tunjuk belang. segala yg diminta dari kerajaan telah ditunaikan oleh najib. namun racun yg dibalas. kesian melayu menggemis kuasa di negara sendiri. bangkitlah bangsaku. say no to pakatan

Anonymous said...

nk bukak kedai2 besar cmne bukak kedai makan pun bungkus lepas 3-4 bulan. Org Melayu ni pemalas usaha..mau cpt senang. Baru untung sikit dh berangan nk beli kereta mewah, xfikir dh soal melaburkan modal. Lepas tu bila setup bisness xnk pikir dh..main serah pd kuli.

Kalau bukak kedai makan pun.. harap tukang masak Thailand punya talent.. tukang masak lari.. abis lah taukeh pun mati kutu.. next month customer lari then lingkup. cuci kedai pun malas.. Sbb apa? sbb org MELAYU xde ruh berniaga, berniaga sbb nk kaya bkn sbb maruah dan amanah.

berniaga hari ini esok mau untuk berjuta.. dengki sama sendiri.. bukan nk bersaing to be better.. kedai makan pun gagal mcm mana nk bukak Hypermarket? kedai elektrik??

Anonymous said...

MANUSIA-MANUSAI DARI PLANET OF THE PIGS....DAH BAGI GEMUK MAKAN MACAM2...NAK KUASA PULAK....DAH MULA TUNJUK PERANGAI MACAM MANUSIA DARI SINGAPORK...SINGAPORK....

Anonymous said...

ANWAR PENGKHIANAT MELAYU....BAPAK PENGKHIANAT MELAYU....

Anonymous said...

PRU 13 adalah petunjuk dari ALLAH SWT untuk menyedarkan dan membuka mata dan mata hati umat ISLAM melayu dll agar mengenal siapakah musuh2 ISLAM sebagaimana dalam bacaan Al Fatihah 17x untk 5 waktu sembahyang yakni yahudi. kristian dan kafir musyrikin yang diperang oleh Rasulullah dari perang badar, uhud, khandak dan seterusnya.

Umat Islam Melayu mesti bersatu atas dasar yang ditetapkan oleh ISLAM yakni AlQuran & AL Sunnah yang sebenarnya. Oleh itu PM DS Najid harus memulakan penyatuan ummah dengan mbuat tawaran kpd Pas. kami nak tengok adakah org Pas ini berpegang pd Islam yg sebenarnya yakni berpegang pd tali ALLAH dan jgn berpecahbelah. skiranya Pas masih enggan menerima tawaran penyatuan umat Islam melayu dll maka kita umat ISLAM Melayu boleh tolak Pas kerena tidak memperjuangkan Islam yang diajar oleh Rasulullah SAW.

UmatISLAM Melayu dan NGO2 mestilah bersatu dalam operasi memboikot kedai2 cina musyirin dan kristian ini.

Kita umat ISLAM Melayu mesti sedar dan disedarkan bahawa Dap adalah gerakan cina yang mendendemi org melayu sejak 13 Mei dan nbercita utk mbalas dendam dgn bantuan Pap Singapura. Mereka dibantu oleh yahudi dan kristian jersuit antarabangsa utk mkristian umat malayu Malaysia sptdi Indonesia agar umat melayu akan berpecah kpd melayu kristian, melayu syiah, melayu wahabi, melayu liberal dan melayu sunni dimana matlamat mereka agar umat melayu akan saling membunuh sesama sendiri keran perbalahan fahaman dan anutan. Akhirsekali princsip Pecah & Perintah akan menjadikan Dap utk memerintah Malaysia dgn bantuan Singapura. tlg tengok youtube agenda Dap menawan Putrajaya utk mendapat maklumat dari org kanan Dap yg mebongkar rahsia Dap

Adalah menjadi tanggungjawab setiap org ISLAM kembali bersatu dengan nama ALLAH dan landasan ISLAM supaya kita diselamatkan dunia akhirat dan tidak menjadi santapan Dap dan melayu liberal pluralisme. Gerakan bersatu hendaklah bermula dari sekarang dan sila sampaikan maklumat ini kepada setiap saudar umat Islam Melayu dll.

Anonymous said...

yang sinis celaka nak kutuk melayu yang luahkan perasaan marah kat sini, lu org g mampos! apa salahnya kalau baru sedar sekarang?

jangan nak down-kan bangsa sendiri boleh? duhhh!

Bangkit Melayu! demi bangsa dan agama!

Anonymous said...

SHOOO....SHOOOO....SHOOO....SHOOO
AKU TENGAH HALAU BABI....
DAH MAKIN KURANG AJAR BABI NIE...
DULU ELOK DALAM KANDANG TUAN...
INI MAKIN MENYIBUK SINI SANA....
BABI TUA KAT JOHOR TU PALING MENYEMAK....SHOOOO....SHOOOOOH....SHOOOOH.....

Anonymous said...

Bagi duit juta2 utk sekolah, duit juta2 utk makan besar, duit brim majoriti dapat, tayar free pun dapat, angpau pun dapat, berniaga besar2, tapi undi x dapat..tak de ucapan terima kasih pun utk kerajaan, kesian bangsa kita kerana berkongsi negara dgn mereka

be smart said...

produk 1 mesia mesti diteruskan
ITU JE JWPAN DIA


bengkel 1 mesia

supermarket 1mesia

KEPERLUAN2 Asas ni NAJIB MESTI KONTROL...JGN BG CINA 1 Sen pun..

CONTROL HARGA MACAM.MYDIN..AKHIRNYA YG BELI PUN CINA INSYALLAH..BIAR CINA BUNUH CINA BALIK..

idea ni dah lama yahudi buat..takkan skill baik ni kita tak nak tiru..biar mereka melopong slow2...kita terus monitor blog, forum depa...Any Change?? xda change kita lanyak lagi..

Anonymous said...

Saya cadangkan:

1. Najib turunlah dan berikan laluan kpd Mahyudin yg lebih tegas utk menghadapi kaum Cina. Hishamuddin yg begitu lembik pun mesti lepaskan jawatannya. Kalau tidak, ahli2 UMNO akan bertindak di dlm Perhimpunan UMNO utk Najib turun.

2. Orang Melayu mestilah mengamalkan Buy Chinese last. Ini akan memberi kesan kpd ekonomi kaum Cina yg mengharapkan pembelian dpd orang Melayu.

3. Cadangan utk membuat database perniagaan2 Melayu di seluruh negara adalah cadangan yg baik. Dgn cara ini, orang Melayu tahu nak cari kedai runcit, salun, kedai membaiki kereta, dll kepunyaan orang Melayu dgn mudah.

4. Kerajaan boleh kenalpasti kakitangan awam yg menyokong Pembangkang dgn mudah. Tukarkan mereka ke tempat2 ulu yg tidak ada banyak kemudahan utk membalas jasa mereka selama ini.

5. Sekarang dgn tidak adanya TGNA bolehlah Hadi Awang, Nasharuddin dan Haron Din fikir2kan bagaimana PAS dan UMNO boleh berpadu utk survival orang Melayu.

Saya secara peribadi agak terkejut dgn pendirian Melayu Shah Alam yg majoritinya telah menyokong Al-juburi dlm PRU13 ini. Tidak kah mereka tahu bhw mereka berdosa krn bersubahat dgn Anwar. Anwar yg sedap2 meliwat dan berzina, orang2 ini pula berdosa krn bersubahat!

Memang Melayu mudah lupa???????????

Anonymous said...

Setujuuuu..! PERSEKUTUAN TANAH MELAYU...atau MALAYLAND. Dicadangkan juga supaya Undang - undang ISA diadakan semula. Kementerian Pembangunan Usahawan Bumiputra ( dulu MECD ) diwujudkan semula untuk membantu usahawan Bumiputra. Hadkan bantuan Perniagaan kepada kaum Cina daripada SMIDEX/ MITI... Jaga ekonomi ahli UMNO,BR1M hendaklah disalurkan melalui UMNO...kena check ahli UMNO mana yang jadi PENDERHAKA..Kalau rakyat Sabah pastikan disalurkan melalui UMNO juga, Kes Sarawak salurkan melalui PBB. Kad keahlian UMNO dijadikan Kad Diskaun menggunakan perkhidmatan dikendalikan Kerajaan dan GLCnya...Potongan/ rebet bil TNB / Air masa bayar bil kena SWIPE Kad ahli UMNO.... Kerajaan Persekutuan jangan salur bajet Pembangunan keParlimen/DUN dimana BN Kalah. DAAN...! PRU14 dicadangkan Calon UMNO guna lambang UMNO. MIC guna MIC dan kalau masih MCA ada guna lambang MCA...Biar bertanding satu Parlimen atau DUN ketiga-tiga parti ada....jadi melayu / UMNO akan undi UMNO... Moping kakitangan kerajaan juga harus dilakukan....Diaorang semua dijadikan Agen maklumat oleh PR....BOIKOT KEDAI CINA dan MELAYU ADAKAN DEMO KAT KAWASAN CINA/ KALAU PR BOLEH KENAPA MELAYU TIDAK BOLEH. DICADANGKAN ADAKAN KAT GELANG PATAH DULU...BUAT HURU HARA BIAR PUAK CINA TERKENCING DALAM SELUAR....Oleh: ANAK SABAH.

Anonymous said...

SHOOO....SHOOO....SHOOOO....SHOOOO
BABI VERSI PAKAIKUSI RODA PUN ADERLAH......BABI DARI PENANG....TAK PUTIH SANGAT.....TAPI BABI NIE MULUT PALING BISING ...PALING MENYEMAK....BERSAMA-SAMA ANAK2 BABI DUA EKOR....SUKA BERGAUL DENGAN BABI PUTIH....BABI COKLAT MUKA AND BADAN CAM LEMBU PUN ADER KAT RAUB....NASIB BAIK TAK PEGANG ..INGAT APA RUPANYA BABI JUGAK.......YANG RAUB NIE LAH YANG BABIIIIII.......TERSANGAT TERSERLAH KEBABIANNYA....CUBA CARIK...

Anonymous said...

STUJU SANGAT DENGAN KOMEN May 7, 2013 at 1:31 PM. MEMANG MELAYU MUDAH LUPA, SEMANGAT MACAM NI SEKEJAP JER. DULU PUN NAK PULAUKAN OLDTOWN KOPITIAN, TAPI NAMPAK BANYAK JUGAK YANG BERTUDUNG DALAM KEDAI2 BERKENAAN. KALAU BETUL HENAK BUAT KITA KENA BUAT NGO-NGO MELAYU KENA BERGIAT CERGAS UNTUK TINDAKAN NI. SEMUA MELAYU KENA INSAF DAN SEPATUTNYA INSAF. TETAPI KALAU ANDA BERSEMBANG DENGAN PENCACAI PAS DAN PKR, mereka teramat bencikan orang Melayu UMNO.

Anonymous said...

Sabar dan bertenang.....jgn mudah melatah...org india pon ada tolong jugak kemenangan BN. Taulah nnti kita ajar org cina camna. KITA TUTUP SEKOLAH CINA..KITA BUAT SATU SEKOLAH SAJA..SEKOLAH KEBANGSAAN. Sekolah vernikular ni tak ada dlm perlembagaan...kita buat pusat perniagaan mcm pasaraya kt luar bandar yg besar2...untukborg melayu membeli belah...kita boikot perniagaan mereka....kita berikan biasiswa kpd org melayu dan india dan bumiputra sabah sarawak..kita jgn bangunkn kwsan bandar tmpat mereka....kita majukn kwsan luarbandar saja..buat prumahan untk rakyat luar bandar...

Anonymous said...

buat masa ni, Najib masih pilihan yang terbaik tuk pimpin negara ... cuma, kita kena selalu jugak tukul beliau supaya beringat ... tapi aku sokong hishamudin sila jgn di beri jawatan lagi!

Najib, you got my support TAPI, ada hadnya.

Anonymous said...

Saudara GAP..tolong cari peluang utk dato' NAJIB baca keluhan rakyat melayu dan bumiputera yg menangkan beliau, tolong sedarkan sebelum terlambat

Unknown said...

Pada pemerhatian aku lah, kekuatan DAP & PKR terletak pada sokongan PAS.PAS dgn fatwa merapunya telah membingungkan penyokongnya sehingga mengundi PR@DAP.

Jika PAS keluar dr PR maka kekuatan mrk akan lemah. Macamana caranya? Mudah jer. Tak payah kita nak gaduh dgn cina. Bangsa dan suku ni memang Allah yg buat

Kerajaan bagi jer Kelantan laksana hudud sebagai Pilot Project. Mesti DAP bengang. Baru nampak perangai sebenar DAP yg kononnya sokong Islam.

Nak bagi lagi panas, bagitau lepas ni kerajaan benarkan Selangor pulak buat hudud dan Penang utk org Islam jer…

Insya Allah PR akan bergaduh punya..

Unknown said...

Pada pemerhatian aku lah, kekuatan DAP & PKR terletak pada sokongan PAS.PAS dgn fatwa merapunya telah membingungkan penyokongnya sehingga mengundi PR@DAP.

Jika PAS keluar dr PR maka kekuatan mrk akan lemah. Macamana caranya? Mudah jer. Tak payah kita nak gaduh dgn cina. Bangsa dan suku ni memang Allah yg buat

Kerajaan bagi jer Kelantan laksana hudud sebagai Pilot Project. Mesti DAP bengang. Baru nampak perangai sebenar DAP yg kononnya sokong Islam.

Nak bagi lagi panas, bagitau lepas ni kerajaan benarkan Selangor pulak buat hudud dan Penang utk org Islam jer…

Insya Allah PR akan bergaduh punya..

Anonymous said...

nak soroh najib jatuh tu..macai pakatan la siut...

najib diperlu lg utk pru14 yg juga akan mencabar selagi anua ibrahim liat nak tinggalkan negara ni jadi cikgu skolah negara yahudi tu..

Anonymous said...

Aku rindu sentuhan politik Tun Mahathir...cuba2lah Najib dapatkan pandangan drpd beliau....masa zaman Mahathir dulu cakap lebih je pakai ke dalam le...tapi kini...kata le apapun....tak de tindakan apa2 pun..asyik dok AMARAN dan AMARAN jelah sampai kesudah...naik lemak le depa...

Anonymous said...

NAJIB KENA STEP DOWN...TU JE
DIA TAK PAHAM APA YG BERLAKU.
NAK KAJI AMENDE LAGI.
DAH BERTAHUN TAHUN DAH BERLAKU
SEBAB TU LA RAMAI SOKONG PAS WALAU
DAH 20 TAK SEMAYANG. LAGI MAU MINTAK
MAAP,WA JANJI AKAN TOLONG KASI TANAH LAGI, SEKOLAH,KASI LESEN,DEMO WA KASI LEPAS,MELAYU WA TANGKAP.NANTI WA SURUH MELAYU DIAM. STEP DOWN NAJIB

Anonymous said...

kita tengok gambar cina2 generasi muda bergambar terbalikan bendera Malaysia..benda2 ni disebarkan secar melau melalui media sosial, kita pun buat apa yg mereka buat, mungkin logo Roket DAP, PKR, dipijak2, diterbalikan dan sebagai, ni adalah perang saraf yang kita mesti balas...kita tak boleh buat secara individu tapi mesti ada group yg sentiasa bergerak aktif...kepada NGO-NGO melayu, Ibrahim Ali, Zulkifli , Ezam Nordin ayuh buatlah sesuatu...

rakab said...

Selama ni Najib dah kena tipu dengan cina Satu Malaysia konon, LANCAU !!

Kalau Najib masih beriya-iya nak mengemis ihsan cina, kita semua humban jer Najib ke laut,...macam PakLah !

...ganti dengan pemimpin lain yang lebih tegas dengan pengkhianat.

Anonymous said...

APA MAKNANYA TERBALIK KAN BENDERA MALAYSIA....KALAU BENDERA PARTI PUN KIRA SALAH...INIKAN BENDERA MALAYSIA...MAIN2KAN BENDERA MALAYSIA....KASI TANGKAP SEMUA MANGKUK2 NIE....PENCACAI PKR ....PATUT KE BUAT BENDERA MALAYSIA MACAM TU...PATUT KE....CAI...

Anonymous said...

najib lembik sama macam pallah jugak. pasal tu cina berani pijak kepala.

Anonymous said...

apa motif anua nak buat demo rabu ..

GAP KLUAR KAN ARTIKEL MOTIF NUAR TU

Unknown said...

Ini la masanya kita BANGSA MELAYU BERSATU..mulakan ikatan saudara islam kita dlm persatuan.demi anak kita,keluarga kita,bangsa kita dan agama Islam kita.

Anonymous said...

Mana pergi KADIAQ.....sonyap jer....

Anonymous said...

Kekurangan pihak kita adalah kurang aktifnya kita di facebook dan twitter untuk membalas perang saraf pengkhianat cina racist ni!

kita kene balas balik!

Anonymous said...

Najib cuma silap percaturan ...
dia bukan lemah ... well, checkmate Cina bangsat!

aku harap lps ni najib akan tunjuk belangnya!

Unknown said...

Aku setuju dengan cara pemerintahan Tun Mahathir.Cina ckp dia corak kuku besi tapi klw dia x buat mcm tu dari dulu lg dh jadi mcm ni.Ni ISA dh mansuh makin suka la ANAK CINA HARAM NI buat sesuka hati.

joe42 said...

Cadangan aku, cina dh xboleh dibagi muka lagi. Kedua, Datuk Seri Najib memang aku respect habis tapi tolonglah......siRosmah tu nape lah slalu sgt meniybuk ikut Najib kesana kemari. Rimas aku dibuatnya tgk dia disidang akhbar. Takde ke orang yg berani nasihatkan Najib?. Ketiga, siHisham cium kris mintak maaf tlg lah berundur.

Anonymous said...

Najib dah buat macam2...tapi kalau dah Human From Planet Of The Pigs ....tak nak jugak camner....
babi yang kena penyakit tak boleh ubat kat bukit pelanduk dulu apa kita buat....lupa lak...apa kita buat...ehhhh.....masuk dalam lubang lepas tu.............

Anonymous said...

idea abdullah al banji tu aku stuju sangat..smart..kita kena penuhkan saf dulu baru bergerak secara tertib..jgn terlalu emosional n gelojoh nnti makan diri..kena masuk gear 1 dulu pas tu gear 2 n seterusnya..kena wat mcm style cina..bn wat ceramah n makan datang ramai2 mcm confident je kita tengok tapi bab undi hampehh..balas balik macam tu kt diorang bro..

Anonymous said...

Dah buat dah, start dari semalam

Anonymous said...

buat akta baru tangkap orang buat provokasi melampau....TSSDP..(tangkap simpan selamanya dalam penjara).....

Abd Razak said...

saya sarankan kerajaan umno bina perumahan untuk kaum melayu dibandar2 besar supaya dominan dalam mengundi.sekarang ni kawasan bandar dimenang oleh cina dap sebab perumahan dibandar tersebut dihuni oleh cina...haramkan pembinaan rumah mewah dikawasan cina ramai.

Anonymous said...

sokong razak!. bangun penempatan utk org melayu di kaw. bandar sebanyak yang bolih untuk imbangi kebanjiran populasi babi2 mata kecik!

Anonymous said...

Jgn jd bodoh, sikit2 suruh step down. mudahlah musah pecah belahkan kita bila sikit2 suurh pemimpin step down. Najib sudah perform tp Cina dh tolak, ko kasi sorang sekilo emas pun diorng tetap sokong DAP jgk.. itu isunya!

Bkn masalah Najib..itu masalah bangsa KIASU CINA! Mereka lihat Tanah Melayu ini sbg hak mereka dn wajib dirampas..
mereka mahu jajah kita secara demokrasi..

Singapura sedang nantikan dgn sabar adik nya DAP aturkan jalan pelingkup Melayu..

Anonymous said...

sebelum ini perpaduan UMNO+PAS terhalang oleh nik ajis dan anwarinas.kedua2nya dah tak relevan lagi,so perundingan kearah perpaduan harus dibuka semula.hasha dan hassan perlu mainkan peranan.
semangat kebangsaan+semangat keagamaan = melatopp

Anonymous said...

Tun Razak sudah bina banyak perumahan Melayu dlm bandar.. tp zaman Mahathir lah yg celaka halau melayu dan jemput cina ramaikan bandaraya..
terlalu ramai org sanjung Mahathir dgn kehebatan pembangunan..tp sikit yg sedar dia jgk rosakkan Malaysia dgn pembangunan tk seimbang.
Mahathir yg kayakan Cina, Cina bukan kaya sekeli mata zaman pak lah atau Najib..tp 22 tahun ketikan Mahathir jd PM.

Dn skrg dia mau anak dia di Kedah buat kerja yg sama.. develop tanah2 Melayu utk alasan PEMBANGUNAN.. then siapa yg akan beli? developer mana yg mau rugi? mesti mau untung kan?

so fikir lah..

melayu tak lupa said...

Aku pun dah mula buat dah mulai semalam.... Aku pastikan kedai cina adalah pilihan terakhir dan darurat shja.... Itu sumbangan aku utk membalas dngan apa yg diaorg telah buat dalam PRU13...anda bila lagi? Jngan ragu-ragu mulai sekarang...

Unknown said...

Yes, saya setuju idea Abd Razak.

Perumahan untuk kaum Melayu berpaksikan Umno di bandar-bandar utama, kerana menindak balas akan perbuatan Lim Kit Sial dan pengundi DAPigs cina, India dan melayu bodoh di Johor, Selangor dan P Pinang.

Semua penduduk diperumahan Umno mesti diperluaskan di seluruh Negara yang ramai pengundi Umno,termasuk Sabah dan Sarawak, asalkan mereka akan datang tidak berpaling tadah seperti Kamaliah, Lazim dan Kadiq.

andatahux !!! said...

GAP.. dan semua MELAYU yg mengunjungi blog ni.. adakan pertemuan dan bincangkan.. aku setuju dan aku akn turut serta.. pertahankan PERSEKUTUAN TANAH MELAYU

bagaimana kwn2.. nak pertahankan PERSEKUTUAN TANAH MELAYU X?

Anonymous said...

KERAJAAN KENA BERTINDAK TEGAS TERHADAP DEMOSTRASI 8 MAY, JANGAN COMPROMISE LAGI. TINDAKAN AWAL PERLU DIAMBIK SEGERA MENANGKAP PENGANJUR PERHIMPUNAN INI.JANGAN SAMPAI PERHIMPUNAN YANG LALU SEHINGGA KERETA POLIS BOLEH DIBAKAR, TIDAK PERLU DIBERI INGATAN KEPADA BUDAK-BUDAK MELAYU UNTUK TIDAK MENYERTAI PERHIMPUNAN KERENA OTAK MEREKA TELAH DIBLOCKKAN ANTI UMNO, JADI KITA TENGOK SAPA SEBENARNYA YANG DATANG BERHIMPUN. YANG PENTING PDRM DAN KALAU BOLEH MELIBATKAN ATM SEKALI KENA AMBIL TINDAKAN YANG TEGAS, DAN JANGAN LUPA TIDAK MUSTAHIL MEREKA JUGA MENGATURKAN SERANGAN DI LAHAD DATU. KES LAHAD DATU TIDAK SEPATUTNYA DIDIAMKAN BEGITU SAHAJA.TINDAKAN JUGA PERLU DIAMBIL KE ATAS DALANG-DALANG. KERANA TIDAK ADA TINDAKAN SEBAB ITU MEREKA JADI BERANI. JANGAN LANTIK HISHAMUDDIN JADI MENTERI KDN LAGI. CARI ORANG YANG BENAR-BENAR TEGAS

Anonymous said...

Anon May 7, 2013 at 4:16 PM,
Kau ni orang PAS bodoh ke? Jahanam lah kau ni. Bangang dan benak mengikut perasaan emosi gila kau.

Anonymous said...

PAS harus di 're-branding' kan selepas dimainkan oleh DAPigs. Pemimpin2 PAS harus sedar kenyataan ini. Tolonglah duduk semeja dengan UMNO (parti Melayu/Islam) demi kepentingan bangsa, ugama dan negeri Tanah Melayu (PKR tak bolih pujuk kerana agendanya hanya satu..... memberi 'lifeline' kepada si ANu). Orang2 Melayu harus mengikut contoh peristiwa di Pulau FIJI beberapa tahun yang lalu. Kaum pendatang (kaum India) yang telah lama bermastautin di pulau ini,berpeluang menyertai politik dan parti mereka memenangi banyak kerusi dalam pilihan raya satu ketika itu. Jumlah kerusi yang dimenangi membolehkan mereka membentuk kerjaan baru. Tapi tidak kesampaian apabila kaum ethenik Fiji membrontak dengan kata2...'ini kepulauan orang Fiji, kenapa kaum pendatang pula yang hendak menarajui kerajaan di kepulauan ini? Kaum pendatang menarik diri sebelum peristiwa berdarah berlaku dan membiarkan pemimpin orang Fiji berkuasa. Sekarang di Tanah Melayu kita ini, PRU13 telah memberi mandate kepada BN di mana UMNO dan orang ethenik Sarawak/Sabah bermajority dlm 133 kerusi dimenangi. Orang cina semata-mata menolak MCA/Gerakan dan dah mula 'berkiblat' kepada DAPigs. Mungkinkah kah senario berikut akan berlaku pada PRU14, dimana semua kaum Cina dan India sama sekali menolak MCA/MIC dan Gerakan dan mengundi sepenohnya untuk DAPigs?? UMNO bersendirian tidak mampu melawan sekiranya undi2 Melayu berpecah dua atau tiga? Saya bimbang dan takut sekiranya senario ini menjadi reality. Jadi saya berdoa agar orang2 Melayu sedar dan menyeru agar kita bergabong demi mempertahankan bangsa dan ugama di negeri tercinta MALAYsia...... InshaALLAH....Amin.

andatahux !!! said...

rileks la May 7, 2013 at 4:20 PM
jgn melatah, jgn bergaduh sesama kita.. dan juga Anon May 7, 2013 at 4:16 PM, bersatu la.. tuduh apa lagi.. kita melayu dan ISLAM.. bersatu lah... jgn tuduh sapa2.. UMNO&PAS bersatu..

Anonymous said...

Najib pujok china....siap dia. Kita bawa muhyiddin naik.

Anonymous said...

Ada kedai aksesori kereta di bandar tun hussein onn baru buka..dekat lake valley kawasan pemaju uda holding mari sokong ramai2 BCL.


Anonymous said...

Saya cadang kan GAP buatkan list/banner nama brand/kedai/company/barangan dan lain-lain yg berkaitan yang perlu kita boikot. Itu cara nak ajar mereka...Kalau tidak, kita secara tidak langsung menyumbang kepada kebesaran kepala mereka....

Anonymous said...

Kembalikan sejarah kita. Semenanjong Tanah Melayu....he he

Anonymous said...

Bawa pas masok. Faraidkan kekosongan quota mca kepada Pas dan sabah sarawak.

Kalau najib masih lagi kononnya nak polisi liberal, kita bawa Muhyiddin up...

China kenching kita Najib. Kenching balik. Itu lah qisas.

Anonymous said...

MARI RAMAI RAMAI MENYERTAI GERAKAN BOIKOT KEDAI CINA DAN HAPUSKAN SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN CINA KERANA MENGUJUDKAN SUASANA PERBEZAAN PERKAUMAN.
BUY CHINESE LAST MOVEMENT (BCLM Malaysia)
JOIN FB PAGE
http://www.facebook.com/pages/Buy-Chinese-Last-Movement-BCLM-Malaysia/119764648103235
AYUH SAUDARAKU, BANGKIT!!!
PANGGILLAH RAKAN2MU UTK BERSAMA2 MENYERTAI GERAKAN INI
PENGAJARAN SEWAJARNYA WAJIB DILAKSANAKAN SEKARANG!
TUNJUKKAN SUARA KITA!
-chinese neuker

“PERSEKUTUAN TANAH MELAYU !”
“FEDERATION OF MALAYLAND !”

Anonymous said...

semoga Nik Aziz dan seluruh pimpinan PAS di beri hidayah oleh Allh SWT...di buka kan pintu hatinya supaya sedar yg umat islam di bumi jawi ini sedang menghadapi saat saat kehancuran yg kritikal akibat mainan provokasi dan tipu daya kafir harbi yg di bantu oleh si kitol Anuar... supaya Nik Aziz & Hj Hadi akan mengeluarkan arahan baru agar PAS dan UMNO bersatu demi Islam...tinggalkan DAP & PKR ..MP PAS dan ADUN PAS akan menyeberang menyebelahi UMNO.........
kita tengok la tak lama lagi...insyaallah akan berlaku jua penyatuan ini.....

Anonymous said...

Satu lagi senjata iaitu kuasa membeli
semua melayu boikot saja kedai cina. pergi saja ke tesco dan lain-lain yang bukan monopoli cina.

Anonymous said...

Horey...horey....horey. Persekutuan Tanah Melayu.

Penang kedah ambil balik. Tak da sewa2 dah. Tun M ada, boleh mobilize legal team. Kita champak perjanjian british gengan kedah. Ini Tanah Melayu...

Semangat Panglima Nayan...

Anonymous said...

Hangat2 taik ayam je ni kalau duk mengamuk dalam internet sahaja kawan buat la serius pemboikotan di alam sebenar baru nampak hasilnya... gertak dgn menggabungkan semua ngo pro umno dan buat kempen besar besaran ABC

Anonymous said...

Senang je.

Kumpolkan 40 orang saleh, bacha yaasin serentak siap tartil dengan niat 40 hari beterusan.

Tak lama....Allah lembutkan hati2 mereka..

Anonymous said...

Kerajaan juga ada buat silap.. gembar gembur pertolongan kepada bumiputera. Ternyata mereka yg dapat bantuan SMIDEC bukannya org melayu. Tapi mereka diam aje... dah dapat buat apa bising.... Kedai baiki kereta keluar tunnel highway sg pencala 2 org malaya punya... jengok jengok lah...just right at the traffic light... u can c it from Rasta.

Anonymous said...

bukan haramkan pembinaan rumah di kawasan cina tapi pecahkan undi mengikut zon disetiap perumahan yang majoriti cina mengikut peratusan yang betul.Tubuhkan pasukan siber untuk memantau dan memintas segala tohmahan pembangkang, pasukan siber untuk menyebar kebaikkan, pembaharuan kerajaan dan seumpamanya.

Anonymous said...

Panaskan badan dalam blog. Kekalkan bara. Buat dua2. Dlm internet dan juga reality.

Anonymous said...

Ajar china2 ni.

Najib, hang favor china nnt kami bswa muhyiddin naik.

Ingat baik2. Rosmah dudok diam2 jangan champor.

Anonymous said...

tak payah harap baik dgn org PAS.. Kalau dah tahap kafirkan org Melayu tanda mereka tidak malu digelar org melayu... hanya islam saja. Sedangkan Allah s w t menjadikan manusia berbagai bangsa supaya saling mengenali... X percaya cuba baca sms dari yang disebarkan org PAS untuk mendapat undi... Hidup Malaya, Sabah, Sarawak, Indonesia

Anonymous said...

GAP KO CITA PASAI RED BEAN ARMY..RAMAI TAK TAU NI..

Anonymous said...

Jgn join 8-mei ni sbgi pemulaan, aku ddk kt bndr br bangi, kalu kaum melayu n bncg psl ni n kt bersatu aku on je..
Abaikn pkr sbb pkr sm mcm dap
For info, bndr baru bangi ada workshop melayu, kdi runcit melayu n kdi mkn melayu...mybe blh ajk diaorg skali
Islam melayu ptt bersatu!!!

Anonymous said...

Betul3x. byk lg keluaran Melayu khasnya makanan
1.rempah adabi
2.mee segera adabi, agro mas
3.kopi 3in1 radix, agro mas
sbnarnya dari dulu lg kita jgn makan kat kedai2 cina

Anonymous said...

sapa menang dia lah perintah..sapa perintah ikut suka dia lah nak buat apa..

so najib,sila lebihkan bumiputera dan kurangkan perhatian pada cina..

itu hak anda sebagai pemerintah yang dilantik penyokong anda ..ikut lah cakap orang yang melantik anda..

tak perlu takut pada orang yang tidak melantik anda..

Anonymous said...

kita ambil iktibar dari PRU13 ini dan buat panduan untuk PRU 14, kita lakukan dengan selamba tanpa perlu berjawab dengan kaum yakjud makjud ni bak kata micheal jordan just do it. kita mula kan dengan slogan bumiputra bertindak. boikot kedai depa. tapi sungguh2 lakukan dan kita support tan sri syed mokhtar dan mana mana tokoh 2 perniagaan melayu yang bolih maju untuk mereka menyediakan landasan bagi usahawan muda melayu di bawah konsep payung. ini mungkin permulaan bagi kebangkitan melayu dan buat satu blog atau website khas untuk directory dan rangkaian perniagaan halal islam sbb di situ sahaja kita dapat membeli dan menjual barangan dan mungkin export produk melayu islam.... kita perlu buat sesuatu sebelum kita tenggelam di arus zaman akan datang. buy melayu and halal produk first.... just a thought...

Anonymous said...

penyokong tegar pakatan rakyat kalau merusuh kita angkap jer tak payah bagi nasihat...memang otak dah rosak...tangkap jer simpan tak payah nak berlembut nanti pijak kepala....otak dah tak boleh tune....tak der untung kerajaan nak nasihat.....MEMANG DASAR DEGIL MACAM NUAR BERAHI....

Anonymous said...

anwar sarapan pagi kuih tat?
anwar makan petang bubur?
malam semalam anwar memantat?
malam esok anwar berjubur?

TIME NUAR MELANCAP NUROL TENGOK,?
DUA BERANAK DICAP REAL BONGOK.?!!!!

Anonymous said...

Join 8 Mei buang masa. Anwar bila dia kalah heboh.. bila menang SPR baguih..suruh dia salahkan SPR pasai dia menang permatang pauh..apa pasai dia tak cakap tak adil dia memang permatang pauh..spr penipu..heboh satu dunia dia menang kerana SPR penipu...pembohong..menyeleweng..tak plak dia nak cakap macam tu..pasai apa dia mau jadi ahli parlimen..dia mana berani cakap keputusan permatang pauh menyeleweng...suruh dia jangan angkat sumpah ahli parlimen permatang pauh..kecoh betul ANWAR IBRAHIM..Tak abis-abis rosak keharmonian rakyat..

Dia hanya mau jadi PM....bila kalah orang lain punya salah...tak pernah terima kenyataan..tolak orang macam Anwar..dia jadi barua DAP..DAP cukup suka orang cam Anwar..pasai tu DAP tak kisah Anwar jadi ketua pembangkang..boleh jadi boneka DAP..tak faham-faham lagi ke orang PAS????????

Anonymous said...

PRU13 telah membuktikan bahawa BN boleh memerintah tanpa undi cina. Mulai saat ini jangan lagi tunjuk baik hati dengan bangsa penipu ini. Tahun baru bangsa penipu Kerajaan tak payah join biarkan mereka rayakan nya sendiri.

Anonymous said...

Melayu yang sokong perjuangan cina juga perlu dilawan dengan keras kerana menderhaka dengan bangsanya sendiri.

Anonymous said...

TERUSKAN WAHAI ANAK ANAK KU...SYABAS ORANG MUDA....ALLAH HU AKBAR.....PAKCIK PAKCIK YANG TUA INI ADA DI BELAKANG KAMU...MARA LAH ANAK ANAK KU...KITA SUDAH DI KHIANATI.. MULAI SEKARANG KITA MESTI UTAMAKAN BANGSA KITA SENDIRI..SYABAS!!!!!!

Anonymous said...

bro.. buat sesuatu utk kita dlm blog ni dapat face to face..
lps tu baru bleh rancang dgn lebih berkesan..
ingat macam mana cina Dap merancang hingga Ds Najib pon boleh tak sedar...
Wajib merancang satu medium untuk informasi segera...
contoh spt di Penang mereka berhubung menggunakan walkie talkie yg begitu banyak telah disediakan oleh kerajaan negeri...

TOLONG SEGERAKAN TINDAKAN INI..KITA SUDAH TIADA MASA..

Anonymous said...

konon2 dap bole bg maju mcm spork..yg kt spork pun ramai dh nk mampos ..smpi makn keje pun susah.barg2 keperluan makn mahal...pi gi dhh,maju mcm spork tp rakyat spork ramai dh tahap makn pun x mampu beli!

Anonymous said...

itu kelismudin ada pegang KDN lagi ka??kalau dia ada wa lagi suka loo..o o o.. holio o...agak2 itu yang KIt Siang dok ingat

Anonymous said...

Aku pun dah pesan kt anak2 agar berbelanjalah di kedai Melayu seboleh2nya....inilah sedikit 'jihad' kita yg sayangkan negara ini...

Anonymous said...

naji harus memertabatkn balk org2 melayu,bumiputra sabah swak dn org2 india yg myokong dasar2 kejaan slama kita merdeka 55tahun..dh 55 tahun bg muka smpi nk pijak kepala lg nk dmuakn?

Anonymous said...

CSL PUNYA SINDIRAN KADANG2 Tajam jugak..

'' jika org cina berhajat nak tukar kerajaan.. mereka perlu persetujuan kaum Melayu ''

kalu kaum cina masih bodoh mentafsirkan sindiran CSL.. memang kita kena ajar balasan ekonomi...sbb bab ni mereka kecut sket..

SELAMATKAN MALAYSIA said...

Salam sahabat ku sekelian..

tolong sahkan bahawa kompsisi MP islam dalam kerajaan pemerintah BN ialah

89/133

dan PR ialah

39/89

Terima kasih sahabat seagamaku...

Anonymous said...

Umno dah lama membuka pintu untuk bermusyawarah dgn pas dlm mencari kemuafakatan.....tapi selagi nik ajis masih menjadi 'mooorsyidol am' pas...selagi itulah hasrat murni itu akan mele'pas'...

Anonymous said...

Sesuatu yang berlaku ada hikmah nya . Zulkifli Nordin dan Ibrahim Ali kalah ada hikmah nya . Sekarang , Zulkifli dan Ibrahim Ali boleh laa hebatkan lagi ceramah ceramah untuk naik kan semangat orang melayu . Kalau mereka berdua menang , tak kan mereka ada masa untuk berceramah .

Anonymous said...

Betul tu!! Jgn la Kjaan berlagak baik sgt membuka peluang2 yg byk pd mrk dlm jabatan Kjaan....krn klu darurat berlaku...alamat 'masak' cepat org Melayu....

Anonymous said...

Aku 1000000X SOKONG!!

Anonymous said...

Kalau sesiapa di Pulau Pinang, ada workshop kereta nama dia Sungai Pinang Workshop under company Nadi Melayu Enterprise. Alamat: 30, Jalan Trusan, 10150 Pulau Pinang. Orang Melayu UMNO kita. Kalau Melayu pergi kedai tu, akan dapat discount. Apa-apa pun, gerenti murah dari kedai Apek penipu.

Anonymous said...

Nombor telefon Sungai Pinang Workshop = 04-2836694

Anonymous said...

Tumpukan pembangunan di negeri2 majoriti melayu seperti kedah, kelantan, terrenganu n pahang.. Naikkan ekonomi org melayu..

Tapi itu semua hanya dlm mimpi..pemimpin2 umno dah tersepit dngn isu perkauman yg dijaja..

Tolong cina melayu kecewa..

Tolong melayu cina kecewa...


Kah kah kah

Anonymous said...

Rumah Kita

Mari kita cari titik persamaan,
Jangan dibesarkan titik perbezaan,
Di situ bermula perpaduan kita,
Di situ bermula perpecahan kita.

Mari kita cari titik persamaan,
Jangan dibesarkan titik perbezaan,
Di situ bermula perpaduan kita,
Di situ bermula perpecahan kita.

Benarkah ini rumah kita,
Jika benar dek oi,
Jika benar duduk di kerusi,
Jangan di lantai,
Jangan duduk di lantai saja.

Benarkah ini rumah kita,
Jika benar dek oi,
Jika benar makan la isi,
Jangan menghirup,
Jangan hanya hirup kuahnya,
Jangan hanya hirup kuahnya.

Baru tentu hala tujunya,
Anak cucu terpelihara,
Berbaik berpada-pada,
Jangan cacing naik ke mata.
Oooo...Ohhhhh.

(Music)

Baru tentu hala tujunya,
Anak cucu terpelihara,
Berbaik berpada-pada,
Jangan cacing naik ke mata.
Oooo...Ohhhhh.

Mari kita cari titik persamaan,
Jangan dibesarkan titik perbezaan,
Di situ bermula perpaduan kita,
Di situ bermula perpecahan kita.

Mari kita cari titik persamaan,
Jangan dibesarkan titik perbezaan,
Di situ bermula perpaduan kita,
Di situ bermula perpecahan kita.

Rumah ini rumah kita,
Memang benar dek oi,
Sudah terang lagi lah nyata,
Jangan sengketa,
Sesama kita jangan sengketa.


Rumah ini rumah kita,
Memang benar dek oi,
Jangan biarkan orang yang jaga,
Ditangan kita,
Buruk baik ditangan kita,
Buruk baik ditangan kita.

Baru tentu hala tujunya,
Anak cucu terpelihara,
Berbaik berpada-pada,
Jangan cacing naik ke mata,
Oooo...Ohhhhh.


Mari kita cari titik persamaan,
Jangan dibesarkan titik perbezaan,
Di situ bermula perpaduan kita,
Di situ bermula perpecahan kita.

Rumah ini rumah kita,
Memang benar dek oi,

Rumah ini rumah kita,
Memang benar dek oi,

Anonymous said...

Apabila cina swing undi mereka kepada pakatan dengan harapan pakatan berjaya menawan pusat pentadbiran Persekutuan dan Pakatan pula gagal menawan pentadbiran pusat seperti diwawarkan, cina telah silap langkah dan membuka tembelang mereka akan siapa mereka sebenarnya kepada orang melayu apabila terlalu overconfident Pakatan akan menang dan habuan yang mereka akan dapat dan justeru itu bolehlah mereka "ransom" Dato Seri Anwar. Jadi siapa yang akhirnya tertipu? Melayukah?

PM akan tubuhkan Kabinet seperti dikehendaki oleh Perlembagaan. Tidak akan DAP diberikan apa-apa jawatan diKementerian - itu sudah pasti dan itulah logikahnya. MCA dapatlah sedikit kerana mereka "gagal" dan dahpun ikrar tidak mahu jawatankalau gagal. begitu juga MIC dapatlah lebih dari sedikit berbanding cina MCA. Maka siapa kini kena tipu? siapa juaranya?

kasualti yang ketara dalam masa terdekat ini adalah Nik Aziz sendiri, Mat Sabu, Haron Din dan PAS keseluruhannya. Hilang Kedah. jangka masa panjang, UMNO akan menjadi lebih kental perpaduannya.

Tun Mahathir dah "turun", Nik Aziz pun dah "turun". Kit Siang dan Guan Eng dan karpal bila lagi? masing-masing pun dah ada anak masing-masing sebagai ganti. nak apa lagi?

Anonymous said...

Dengar cerita blogger Papa Gomo telah di tangkap polis kerana siarkan artikel yang tiupkan semangat perkauman . Jadi berhati hati laa kamu GAP apabila siarkan artikel .

Anonymous said...

Apa? Papagomo dah ditangkap... Hihihi..

Macai tetap macai lah jugak.. Hangpa dok berdegar degar kat sini..

Pemimpin hangpa duk sibuk tngh cari idea nak amk hati orang cina...

Dosa dapat, sakit hati pun dapat

Anonymous said...

Untung org cina, dah lh kaya raya, dapat plak tngok konsert gagnam psy..

Orang melayu dapatlah lpas gian tngok konsert suara emas

Anonymous said...

Sembang boleh runtuh lngit..

Tadi aku tngok orang melayu siap pki baju Bn repair moto kat satu kedai cina..padahal 5 blok dari situ ada woksyop melayu..

Tanya dia apsal x tolong orang kita?

Dia jawab kedai cina ada murah sikit dan ada warranty klu rosak blik.,

Klu kdai mlayu? Pikirlah sendiri

rakab said...

anon 4.13,

Apa ? Najib dah perform ??

Kalau dah perform tapi hasil pru13nya begini, maknanya dia gagal !!

Dengan segala kekuatan perisikannya, takkan dia tak dapat baca pendirian kaum cina yang jelas nak menjajah tanahair kita.

Apa yang dia buat ?? budak macam Namewee tu pun tak dapat uruskannya.
Hari ni semua belia cina dah jadi biadab macam Namawee.

Hanya pemimpin yang tegas dan berani saja yang mampu meneruskan survival melayu/Islam dan negara .

Anonymous said...

Anwar aljuburi memang anugerah tuhan....habis semua bangsa xkira agama diseluruh dunia dia kelentong...cina mesia pun kantoi ngan dia...hehe...rupa2nya DAJJAL yg dijanjikan oleh Allah org melayu rupanya...hidup MELAYU!

Anonymous said...

langkah pertama yang wajib kita lakukan adalah memastikan ds najib melantik menteri yang betul2 boleh buat kerja dan benar2 layak.hishamudin x layak di kdn.langkah kedua - pastikan semua anak2 kita yang layak mengundi mendaftarkan diri.pru 13 ni ramai anak muda melayu x mendaftar,langkah ketiha ds najib harus mengutamakan negeri2 dan kawasan yang dimenangi bn dan paling utama sabah dan serawak yang banyak berjasa,langkah keempat adalah ds najib harus membiarkan yb2 pakatan buat kerja mereka dan tidak lagi melantik penyelaras bn di kawasan yang kalah.sebelum ini penyelaran bn lah yg banyak selesaikan masalah rakyat.

Anonymous said...

Kita kempen pakai tulisan JAWI..budayakan kekuatan bahasa melayu jawi.orang cina tak akan faham bahasa ni.propaganda melalui penulisan memang mujarab..

Anonymous said...

Anonymous said...
Sembang boleh runtuh lngit..

Tadi aku tngok orang melayu siap pki baju Bn repair moto kat satu kedai cina..padahal 5 blok dari situ ada woksyop melayu..

Tanya dia apsal x tolong orang kita?

Dia jawab kedai cina ada murah sikit dan ada warranty klu rosak blik.,

Klu kdai mlayu? Pikirlah sendiri

May 7, 2013 at 6:24 PM

tu la psl nya...najib kena utamakan melayu jadi pemborong first class!. atau beri peluang kepada kaum lain kecuali cha ya nun kihkihkih

Anonymous said...

Najib, bnyakkan dana untuk membantu usahawan bumiputera dlm budget yg akan datang..

Anonymous said...

Gap....harap kau dan geng2 yg lancarkan buy chinese last supaya gunakan gambar anak2 cina ni dengan cara terbalikkan gambar tu....jd bendera Malaysia ok...yg terbalik mereka....ini sbg simbol kita akan terbalikkan ekonomi mereka...

Anonymous said...

Mulakan dengan mengambil balik tanah pengerang yang dah dijual ke robert kouk tu..mana2 tanah yang dipohon melayu, percepatkan proses pemberian hak milik dlm bntuk rezab melayu...

Anonymous said...

Individu spt Ibrahim Ali, Hassan Ali, Zul Nordin, Nasharudin, Ezam, Hassan Basri, Ismail Mina, Zainudiin Mat Arip dan ramai lagi golongan2 muda....untuk mrk ber'jihad' .....Umno harus menubuhkan 'platform' & menyediakan 'dana' utk mrk...sdgkan dap sanggup membyr gaji pd 'red army' mrk ini bagi menyebar dakyah & propaganda yg Kjaan zalim....Melayu 'rasis & segala bagai tohmahan selama berthn2 lamanya....hingga dipercayai oleh majoriti org2 cina lalu diterjemahkan dlm Pru13 ini.....Maka itulah juga yg MESTI Kjaan/Umno lakukan secepat mungkin untuk memberi kesedaran pd org2 Melayu lbih2 lgi Gen.Y yg terlalu ramai yg pro pakatan....take it seriously sebelum terlambat....sebelum Melayu menjadi pengemis di bumi sendiri....

Anonymous said...

LANCAU SENSITIF.

Anonymous said...

Bangsat Cina komunis dah main dgn api...silap la...lu terbakar ma...

Anonymous said...

MULAI SEKARANG KITA CARI KEDAI MELAYU DULU...KALAU BARANG TU TAK ADE, PERGI MAIDEN,KEDAI RAKYAT,KEDAI 'TUKAR',KALAU TAKDE JUGAK ,PERGI CAREFOUR,GIANT DLL.

AKU SANGGUP JALAN JAUH SIKIT...CINA AJAR KITA RASIS...KITA TUNJUK KITA HYPER RACIST.

gen2felda

Anonymous said...

Betullah yang dikatakan....Cina akan support bangsa dia dulu dari melayu...mereka tidak dianggap racist melayu kalau buat yg sama akan digelar racist....permerhatian kecil saya: diantaranya ialah adik kawan saya yg berniaga asesori handphone selama 2 tahun, tidak pernah ada customer cina, dan pemerhatian saya sendiri di pasar2 , peniaga ikan melayu hanya dikunjungi oleh pembeli melayu, bangsa lain langsung tak singgah...kita selama ni leka tak perasan....

tobeng said...

Kita tengok macamana najib susun kabinet dapur dia tak lama lagi.Kalau najib masih lagi terhegeh2 letak cina dalam barisan menteri kabinetnya,kita kasi naik muhyidin pulak lepas ni.

Najib jangan main2,Melayu tengah panas hati.Undi kami yang menaikkan anda dan mengekalkan kuasa BN.Nyaris2 dah kamu terjunam.Kalau kamu masih tak mendengar kami,jangan sampai kami lancarkan gerakan tolak najib!

Anonymous said...

Saya setuju dgn Anon 6.56.
BN khususnya UMNO mesti ada strategi,psy war, mental, maklumat, kempen, buruk2kan & kebencian pada parti racist DAP. Sebenarnya DAp&PKR dilatih oleh NGO2 asing contoh BERSIH, Anti LYNAS, buruk2kan SPR, POLIS, dll..menghasut membenci kjaan....

Anonymous said...

Kami sekeluarga dah start. Biasanya topup kat kedai cina yg berdekatan..kelmarin dah pindah ke kedai melayu..slow slow mereka akan rasa..cuma umat melayu kena istiqamah..

Anonymous said...

Betul..najib lembik lagi. Kita minta muhyiddin naik..

Anonymous said...

Td najib d tv da garang mjawb soalan wartawan cina isu mukadpn utusan arini.harap2 dpt tegas mcm tun m

Anonymous said...

Kalau tgk d fb bl kt post dsakan pepaduan umno pas yg tentang org pas

Anonymous said...

Betul GAP setiap yg berlaku ada hikmahnya. Setuju cadangan Sabah Sarawak lebih berhak terima bantuan daripada Kelantan Selangor dan P.Pinang.

Biarkan negeri bawah Fuckatan dengan caranya.
1.Mungkin ditakdirkan org Klate mmg suka layan thrill balik kampung lalu jalan sempit dan gelap berbanding hi-way.
2. Mungkin org Selangor lebih pentingkan air free walaupun dari lombong/sisa kumbahan.
3.Mungkin orang CINA Penang lebih suka guna terowong sebagai laluan khas kaumnya utk elak bercampur gaul bersentuh kulit dgn melayu.

Pengundi segambut.

Anonymous said...

aku sokong semua posting utk ajar Cina Racist diatas.

Anonymous said...

shah alam.melayu 68% cina 15% india 15%... zul 38k khalid 48kk... pengundi 100k... khalid menang undi cina... zul rasanya menang undi melayulah...cina rasanya semua.kluar ngundi...melayu ...? kawan aku tak.pi..

Anonymous said...

Aku dah buat dah..korang bila lagi?

Anonymous said...

Tak lah.. Org melayu slangor bkobar nak tkar krajaan.. Org asal slangor masih mahukan bn.tp org pekan ni pendatang.mrk tak peduli sape perintah.tmakan janji manifesto.. Org perak lbh sensitif. Lpas dperintah 11 bln dap, sume melayu bsatu menangkan umno.kecuali bbrpa kerusi d utara.. Sbb dgn menangkan umno je ble kalahkan dap.. Kerusi yg pas menang kerana blaku pepindahan pengundi cina ke dun yg nak dtawan.perak memg sengit.beza 2 kerusi je nk btk krajaan

Anonymous said...

Orang2 pas dah lama belanja dikedai melayu selagi barang tu mudah didapati..55 tahun baru nk sedar

Anonymous said...

Harap Datuk Seri Nazir Razak sedar bahawa abangnya sudah kena main dengan bangsa cina dalam PRU 13. Sudah tiba masanya beliau menaikkan martabat org Melayu dlm CIMB.

Anonymous said...

Dulu masa depa sokong mca/gerakan, hangpa x sibuk plak dengan racist..

Bila depa tak sokong mcm2 tuduhan yg hangpa berikan.. Klu 55 tahun dulu pemimpin hangpa membantu melayu, naikkan ekonomi melayu, orang mlayu sudah lama kedepan..

Last2 bnyk tanah kat johor yg dah tergadai ke kaum ini..

Anonymous said...

Aku bangga bila bangsa ku mulai sedar. Aku lihat perubahan yg drastik tanpa seruan dr sesiapa kecuali diri sendr... TAHNIAH... usahakan sesuatu selepas ini... lakukan apa yg terdaya... sebarkan maklumat dan kesedaran dgn cr masing2... tak perlu kita joint parti sebenarnya... perjuangan adalah hak kita... BANGSA MELAYU MUSLIM..

Anonymous said...

Aku dah bgtau dah sblm ni..byk kali plak tu. Klu cina cibai mcm namewee tu tak dikenakan tindakan tegas..confirm yg lain akan ikut. Apa jadi skrg? Itulah akibatnya jika jadi bapok!

Anonymous said...

Kat. Kg aku dulu ada kedai cina kena pindah ke kawasan cina tak laku punya pasal. Kalau kedai tu dia sewa lagi cepat lingkup.. beza sikit reger x per niat membantu sesama islam. Cina jual lebih murah sebab kowtim sesama dia.

Anonymous said...

Kena tunggu veteren pas kojol baru menjadi. Ahli Yang muda nak bersatu yang tua keluar fatwa songsang terus kecut telor. ..

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 269   Newer› Newest»