Tuesday, May 21, 2013

MELAYU PERLU JADI KURANG AJAR DAN BIADAP DENGAN KIASU !


ini bukan artikel rasis.
ini artikel kesedaran.

kita selama ini telah dilemahkan dari dalam. dari dalam bermaksud dilemahkan oleh budaya dan arahan orang yang tua dikalangan kita..

sikap TAKPE LAH .
sikap BIAR LAH .

silap toleransi ini yang menyebabkan cina pijak kepala kita baik dari segi sosial,ekonomi dan pendidikan. kita perlu ubah sikap dan mentaliti lemah dan terlalu bertolak ansur sebegini.

dalam masyarakat barat, walaupun idelisme hedonisme dan kebebasan mutlak menguasai sistem masyarakat, namun nilai dan norma asas kehidupan mereka senantiasa terpelihara.

mereka tidak malu untuk mengucapkan terim kasih kepada mereka yang membantu.

komuniti mereka dan hidup berpesatuan dalam menyemai semangat hormat di kalangan masyarakat tidak pernah luntur.

melayu sudah beri segalanya kepada bangsa cina.
namun bangsa ini tidak pernah mengucapkan syukur apatah lagi berterima kasih.

hari ini generasi baru didikan kiasu sudah berani melanyak asas negara malaysia.

dah bertahun aku terpaksa lalu di hadapan sekolah cina. waktu sialnya pula bila anak SJKC ini pulang.. bangsa ini akan parking suka hati kepala bapak dia semata-mata nak ambik anak mereka betul-betul depan gate sekolah..

mereka ini tak peduli pasal kesesakan jalan raya, asal pentingkan diri orang lain pi mampus itulah amalan mereka.

adakah bangsa melayu dan india punyai sikap sepukxxxx seperti ini ?
tidak...melayu dan india lebih toleran dan relaks dalam isu ini.

kita bangsa melayu cukup cukuplah nak bertolak ansur.
kita tak perlu bergaduh dengan cina.

cukup untuk kita kurang ajar dan biadap dengan bangsa ini. masanya dah tiba untuk kita besar kepala.

kita perlu keras dalam berdepan dengan kiasu ini.
cakap kita perlu kuat dan sungguh melancaukan!
kita perlu meludah waktu dorang tengah makan !
kita perlu kerap kata lancau depan mereka !
jika berselisih waktu berjalan jangan elak, INI JALAN KITA !

satu dia cakap, 10 kita balas !
inilah dia budaya baru politik baru idaman mereka.

wei melayu belacan, melayu tempoyak, melayu budu lu tak perlu takut untuk sergah kiasu ni balik ..

ps : boikot barangan kedai cina, bila ACCCIM iaitu persatuan perniagaan cina malaysia ( mcm dong zhong untuk pendidikan) sendiri sudah gelabah ini petanda cukup baik.

jangan berenti, jangan kesian.. TERUS BOIKOT. JANGAN BAGI BARANG SEPOSEN PUN DUIT MELAYU KAT KEDAI CINA !

132 comments:

Anonymous said...

yup..i'm in...

Kenn said...

Mari belajar jadi kurang ajar

http://kennvoices.blogspot.com/2010/09/mari-belajar-jadi-kurang-ajar.html

Anonymous said...

maybe boleh guna istilah nenek moyang kita dulu...panggil mereka 'orang asing'...eg kedai org asing,sial la org asing...

Anonymous said...

cadangan, buat direktori peniaga melayu

GAP KEMBALI said...

DIREKTORI SEDANG DI USAHAKAN.
ORANG ASING ? YA LAH BETUL TU

Anonymous said...

puak DAP ni dah melampau. masyarakat bumi memang bertoleransi tinggi. tapi dipijaknya pula kepada kita.

Sutan Jamaludin Sos Tiram IV said...

Saya sangat setuju pada perenggan yang menyatakan mereka sesuka hati parking depan gate sekolah, tak peduli kesesakan jalan raya tu.

Memang sikap mereka tak pernah peduli perasaan orang. Dari kecik sampai yang tua sama saja. Masih ada yang baik, tapi dah tak ramai..

Anonymous said...

Jom sokong ramai2

Bagitau kat mak pak tok nek skali kat kpg nun...

Anonymous said...

YA ! DAH SAMPAI MASA NYA KITA BUTOHKAN DORG BALIK .

Anonymous said...

jom panggil mereka 'orang asing'...tangkap dalam tuh...

Anonymous said...

nak panggil sial pun boleh..puak sial ni akan baik dgn org bila hendakkan sesuatu.

Anonymous said...

Saya bangga jadi melayu rasis. Sesiapa terutamanya cina kafir harbi yang kurang ajar terhadap Islam, tanah melayu dan institusi raja serta menolak perpaduan nasional boleh la secara bangsatnya berambus dari sini ke negara2 lain.

Anonymous said...

Syukur, dah ramai muslim yg sedar tanggungjawab mendahulukan sesama muslim. Sbbnya saya dah lama amalkan ini. Sudah lama benar saya tak masuk kedai atau membeli barang bukan muslim. in sha allah.

Cuma baru2 ini saya baru tersedar untuk mengingatkan anak saya. Saya mengatakan kepadanya, apa2 pun yang kamu lakukan ingat agama kamu, bangsa kamu dan negara kamu.

selama 4 tahun saya duduk di jepun pun sebenarnya orang jepun tidak suka orang cina ni. Dia orang kata, "chiu koku jin wa urusai bakkari" makna nya, orang cina ni suka buat bising..

Pembenci Cibaiman said...

Ini kisah aku yg boleh dijadikan inspirasi utk semua anak Melayu. Dulu aku pakai kereta Proton. Satu hari aku drive lalu depan sebuah sekolah agama. Time tu budak-budak sekolah agama ni dah habis kelas dan nak balik rumah. Bila aku tengok budak-budak ni nak melintas jalan, aku pun slowkan kereta dan berhenti. Kemudian aku bagi isyarat tangan suruh diorang lintas.

Tak pasal-pasal ada sebuah kereta Lancer warna maroon kat belakang aku dia bunyikan hon kuat-kuat dan berkali-kali. Aku terus bengang dan keluarkan isyarat fuck sementara tunggu semua budak-budak ni habis melintas. Driver Lancer ni bengang dgn reaksi aku, terus dia potong kereta aku dan tahan aku. Aku pon keluar dan tengok rupa-rupanya driver ni adalah seekor cina the cibaiman.

Dia nak penumbuk aku tapi aku elak. Nasib baik ada seorang brader rempit ni tolong aku dia kasi hentam kepala cina the cibaiman ni dgn helmet dia. Tak berdarah tapi gadoh besar jugak sampai bergelut atas jalan. Lepas tu ramai lah yg datang tolong leraikan. Brader rempit tu cakap kat cina the cibaiman ni baik dia blah cepat-cepat sebab ini area Melayu jangan buat perangai pukimak babi kat sini. Brader rempit ni ada kat sebelah kereta aku masa aku bagi budak-budak sekolah agama tu melintas jalan. Dia yg melihat kekurangan ajaran cina the cibaiman terus backup aku.

Cina the cibaiman ni teros blah dgn muka ketakutan bajet bawak kereta Lancer boleh suka-suka hati buat jalanraya kat Malaysia ikut undang-undang kepala bapak dia punya. Dahlah bawak kat area Melayu lepas tu takdak rasa bertolak-ansur sesama rakyat Malaysia. Lagipon jalan kat situ sesak, apa gunanya nak bawak laju-laju macam kat highway.

Tu je lah story aku. Kejadian ni berlaku lebih kurang 4-5 tahun lepas selepas DAP berjaya menjajah Selangor. Pengajarannya ialah korang semua anak Melayu perlu berani macam aku kasi ajar cina the cibaiman yg kurang ajar tiada langsung sikap toleransi sesama rakyat Malaysia yg lain. Jgn takut, ini Malaysia majoriti orang Melayu tinggal.

Anonymous said...

dah bgtau kawan2 dan sedara mara supaya boikot kedai cina dan brgn mereka...

thanx GAP...

Anonymous said...

Orang Melayu bersyukur sebab itu tuntutan agama Islam. Cina kapir ni semua mana ada tau apa itu makna berterima kasih sebab ajaran teras mereka adalah duit. Halal haram xdak beza pon. Nasib baik Islam ajar kita bersyukur.

Anonymous said...

Salam.

Jgn bagi muke... klu ade keperluan dan terdesak untuk bermuke2 dgn orang asing ni kita buat...belakang kasi hantam...

BCL..tetap kita laksanakan..lagi pun produk Cer (bangsa asing) ni belum tentu suci, dan halal, banyak sebenar produk IKS Melayu /Islam, cuma kita produk2 ni di diskriminasikan, klu ade di pasaraya pun dok kat cerok2... sedarlah..

Klu terdesak sangat baru cari kedai2 bangsa asing ni.. Wahai Umat Islam/ Melayu teruskan jihad memerdekakan ekonomi Islam/ Melayu daripada di jajah bangsa asing ni...

Mereka sebenarnya cukup meluat tgk Islam /melayu berjaya...cukop pandai bermuka2 dengan kita...

Jgn malu jadi ultra Melayu kerana Dr. Ridhuan Tee, biarpun seorang mualaf tapi lagi Melayu daripada Melayu sendiri kerana beliau yakin Melayu adalah bangsa yang kuat memelihara Islam di nusantara...

Teruskan usaha boikot produk bangsa asing ni dan kita tgk kesannya dalam setahun dua ni.. InsyaALLAH, jika Melayu Islam bersatu tiada apa yang dapat menggugat kita kecuali atas kehendak Allah S.w.t juga...

Tanamkan dalam diri kita bahawa jika kita berjihad memelihara bangsa serta agama Allah yakni Islam menerusi kebangkitan ekonomi umat Melayu/Islam, Islam akan terus bersinar di bumi nusantara dan Melayu automatiknya akan kembali disegani dan dihormati di seluruh dunia.. InsyaAllah..

Anonymous said...

Betul tu GAP!! Kita bangsa Melayu sedari kecil telah diterap dgn nilai2 yg murni oleh orgtua kita .... agar bersangka baik, bertolak ansur dll nilai positif... seiring dgn agama Islam yg kita anuti yg menyuruh kita berlaku ehsan pada orglain waima bangsa lain sekalipun..... Tapi malangnya kebaikan bangsa Melayu menjadikan bangsa mata sepet di Msia ni menjadi lupa daratan & amat kurang hajar!!

Pengalaman yg GAP lalui telah saya alami juga.... Sikap provokasi puak cina lahanat ni sentiasa mencabar kedaulatan undang2 di Msia.... baik di jalanraya mahupun di mana2!!

Percambahan kelab hiburan, pelacuran, kongsi gelap, penggunaan senjata api.... dan segala kemaksiatan byk dimonopoli oleh bangsa celaka ini.... bak kata pepatah puak2 ni dah 'beraja di mata bersultan di hati' lagak samseng mrk!!

Mohon sgt2 Menteri KDN & KPN yg baru dilantik agar SEGERA mengambil tindakan pada puak2 ini & sesiapa jua yg terbukti melanggar undang2 negara tanpa mengira bulu!! Rakyat yg cintakan kemakmuran dan perpaduan SUDAH MUAK DAN BOSAN dgn kebejatan mrk!!!!

Anonymous said...

mari mulakan TUTUP SEKOLAH CHINA. Sekolah jenis inilah yg telah mengeluarkan setan dan Yakjuk Makjuk. Malaysia bukan Cina dan tak perlu sekolah Cina. Mana sekolah untuk orang Iban dan Kadazan?

Sutan Jamaludin Sos Tiram IV said...

Kempen BUY MUSLIM FIRST tu paling berkesan ialah dengan mecetak risalahnya dan edarkan di masjid pada waktu Solat Jumaat..

In shaa Allah, 44 kali Jumaat kita buat macam tu, kita pasti berjaya dengan izinNya..

Anonymous said...

mereka adalah CHINA TOTOK bak kata orang Indonesia. Tak ada lagi bagi muka. nak blah dari Malaysia kita alu-alukan

Anonymous said...

atuk/nenek aku dulu panggil diorang ni bangsa asing(pendatang)...kita sekarang panggil indon, myanmar,bangla pun pendatang asing...so xsalah rasanya kot dan sememangnya patut mereka semua ini kita gelarkan bangsa asing coz ini 'tanah melayu'...

Anonymous said...

aku masa sekolh dulu ada bukak gerai dalam asrama pada waktu malam..jual gula2 dan coklat..bila aku nak beli stok baru kat kedai pemborong cina..diorang kata takde stok,bila dia tanya nak jual dekat mana?..padahal melambak stok. diorang benci orang melayu berniaga. kerja kilang pun sama juga,pegawai melayu dia ambil sebab kuota bumiputra..hantar kat store jadi jaga..pegawai cina datang dari kolej yg tak pernah dengar..bangang tahap lebam plak tu..

Anonymous said...

Salam, wahai saudara2, selama 55 tahun nenek moyang dan keluarha kita DICEKIK oleh Cina Rasis ini dlm menguasai dan mengugut ekonomi dari duit poket kita.

Tapi wpun terlewat, usaha BCL ini mesti diteruskan, berteraskan JIHAD EKONOMI Islam yg akan merentas ke benua2 lain Insya Allah jika kita istiqamah.

Produk2 Islam sgt kurang, salah satu Arab suka melancong ke Malaysia ialah sumber halal makanan dan kemudahan ibadah.

Jika kita boleh kuasai peruncitan ini, produk2 sos, kicap, pasta, jem, tepung2 perisa, minuman dsgbya boleh di eksport ke indonesia, ke negara2 timur tengah dan benua amerika yg skrg ini dptkan produk halal melalui Thailand.

Ayuh kita doakan semoga usaha ini diberkati Allah..amin

Anonymous said...

sebarkan dikalangan pelancong2 ARAB juga, BCL... bagitau mereka produk CINA ni walaupun ada tanda HALAL tapi tidak TOYYIBA. berikanmereka senarai produk2 yg HALALAN-TOYYIBA kat tok tok arab

Anonymous said...

jihad BOIKOT BARANGAN CINA DAP tu

Anonymous said...

CINA ni berniaga kuat menipu, tokey dadah, tokey along haram, tokey pelacuran, tokey judi, yang tipu bank RM85 juta pun cina, yang buat pelaburan Geneva emas yang menipu Melayu tu pun China, pengasas penipuan pelaburan Swisscash dulu pun Albert Lee namanya ...CINA ni kuat menipu. Tuhan mereka adalah duit sampai mati pun di bawa nya sekali duit cina mati di dalam kubur. CINA ni tak hebat mana pun, kuat menipu untuk kaya ..itu kerjanya..

rakab said...

Madu kita bagi, tuba pulak yang dibalasnya..!!

pukimak dia !!!

Boikottt bangsa haramjadah tu !

Anonymous said...

menipu,meniru,menciplak itulah Cina...xde kualiti punya...pakai buang punya barang...xde idea...satu bangsa yang 'poser'...kalu Man U menang...satu negara sokong...kalu Chelsea menang...satu negara sokong...bangsa xde pendirian...boikot Cardiff United!

Anonymous said...

Teruskan kempen secara agresif...berapa peratus daripada duit gaji kita pergi kepada perniagaan cina......hentikan pengaliran ini.Kalau di US mereka protes dengan mengeluarkan produk orang yang diprotes dari rak kedai dan pasaraya.Biar kita beli di Mydin.........buka rangkaian peruncitan seluruh negara.Jangan nanti UMNO.......mereka lembab......kumpulan pendesak bangsa Melayu wajib memaksa kerajaan Melayu ini mengikut rentak kehendak bangsa Melayu.Bukankah ini tuntutan agama yakni fardhu kifayah.........bukankah kita adalah khalifah di muka bumi ini........kenapa perlu jadi pecacai cina?

Anonymous said...

aku pulak nak biadap dan kurang ajar dgn melayu2 yang tak habis2 backup cina2 ni...kalau hak melayu diganggu, puak2 ni diam je. tapi bila kita terjah cina, mula nak keluar fatwa racism, asobiyyah, kepala bapak dia laa!!!

Asal Bukan DAP (ABDAP) said...

Salam bro GAP.. saya cadangkan kita tubuh Dertubuhan Dewan Perniagaan Melayu Islam. Kita boleh berurusan jual beli dikalangan org melayu Islam. Antara sebabnya cadangan ini ialah boleh dikatakan Dewan Perniagaan Melayu Malaysia tidak membantu ekonomi org Melayu Islam. Bayangkan nak beli sebatang paku nak kena beli kat kedai cina. tak byk kedai hardware org melayu. Pengilang, pembekal, pengedar, peruncit, penjual telah dimonopoli oleh org cina... GAP ada jalan alternatif ka untuk benar-benar meningkat ekonomi org melayu?

Asal Bukan DAP (ABDAP) said...

Salam bro GAP.. saya cadangkan kita tubuh Dertubuhan Dewan Perniagaan Melayu Islam. Kita boleh berurusan jual beli dikalangan org melayu Islam. Antara sebabnya cadangan ini ialah boleh dikatakan Dewan Perniagaan Melayu Malaysia tidak membantu ekonomi org Melayu Islam. Bayangkan nak beli sebatang paku nak kena beli kat kedai cina. tak byk kedai hardware org melayu. Pengilang, pembekal, pengedar, peruncit, penjual telah dimonopoli oleh org cina... GAP ada jalan alternatif ka untuk benar-benar meningkat ekonomi org melayu?

Anonymous said...

Jumpa cina DAP dan melayu bangang penganut isle......pukul melayu ni dulu.

Anonymous said...

betul...puok nate beruk ni kita belasah dulu...isle PAH...puih!!!

Anonymous said...

Pecahkan monopoli duit untung

Kalau memang dah takde buatan Melayu...ingat kita beli brg buatan cina laknat dap di kedai b.putera..India atau pasaraya kepunyaan org asing. PECAHKAN MONOPOLI UNTUNG

Sudah sampai waktu pemimpin di atas beri tender besar ke org Melayu bergabung dgn org luar yg byk duit seperti org arab.

Anonymous said...

Minta buat satu senarai produk melayu dan senarai produk cina senang kita boikot

Anonymous said...

Minta buat satu senarai produk melayu dan senarai produk cina senang kita boikot

Anonymous said...

Pastikan risalah senarai barangan keluaran bumiputra dan masyarakat Islam masuk ke rumah Melayu.Jangan beli gas masak di kedai cina.Jika nampak melayu dalam kopitiam hak milik cina,ingat itulah melayu bangsat.Jangan masuk kedai nasi ayam halal yang menggunakan pekerja melayu tapi tuannya cina.Kita boleh berjaya dengan cemerlang jika kita menurut arahan Allah S.W.T yang mahu kita berniaga...rezeki berlimpah ruah itu adalah untuk kita dahulu kerana kita beriman dengan Nya.Pertubuhan Melayu bantulah dan wujudkan bisnes keperluan asas bangsa Melayu di setiap kejiranan Melayu.

Anonymous said...

Pagi ni dengan bangganya aku istiharkan diriku depan kawan2.. 'Aku rasis'.. terkujat cikgu2 cina kat pejabat..cepat2 blah...

Anonymous said...

ABC..ABCD....
1 sen belum belanja lagi sejak 5 Mei.
Jimat belanja aku. Sekarang nampak tak ramai yg datang. Gua sanggup drive sikt jauh.... ABC.

Anonymous said...

Jantan Bro....
INI KALI LAH..

Anonymous said...

asa bagi amaran lisan sudah berlalu. sudah tamat. sudah dikuburkan. Sekarang masa bagi amaran secara fisikal. Jengkal muka mereka.... Tak payah buang masa tunggu perkasa atau pekida atau persatuan seni silat...mereka semua dah kena BADI hishamusddin, asyik bagi amaran lisan.... tak ada guna nak gah denagn pakaian silat tu jer...... ilmu yg dituntut tu bila nak guna pakai....bukan boleh simpam dalam muzium pon. harap cakap aje bedegor-degor tapi hampeh.

Anonymous said...


Guna slogan..


UBAH..KE ARAH JIHAD EKONOMI..

InsyaAllah..kita akan pahala fardu kifayah..

Anonymous said...

Kat Taman Melawati .....gua dah jumpa kedai TAYAR melayu Islam.....besar beb.... mari kita sokong bangsa kita.

Anonymous said...

Assalam GAP

Jangan lupa Pasaraya Borong SAKAN.Insyaallh 100% Bumiputera.

Anonymous said...

Saya pun dah praktis BCL since 5 Mei, agak susah sikit, lama-lama akan biasa, saya bangga menjadi orang Melayu dan saya akan membantu bangsa saya jadi kaya raya di bumi bertuah Malaysia ini. Selamat berjaya kawan-kawan.

Anonymous said...

Bravo beb,
kasi tutuh cukup-cukup,bagi itu anakbangsa aku punya ALTER bangkit kow-kow.
Pukimakkan semua cina bukit yang ada.

Anonymous said...

Pengendali tambang murah Air Asia akhirnya tidak akan memindahkan ibu pejabatnya ke Jakarta, seperti yang dilaporkan Jakarta Globe dan Asia Sentinel, kelmarin.

CEO Air Asia, Tony Fernandes dalam mesej Twitter beliau menyatakan:

@tonyfernandes Airasia headquarters always in malaysia. We were born in malaysia. My home is malaysia. Our stock listing is in malaysia. Hope this clears this up. Silly how some press turn things round.

(TonyFernandes - Ibu Pejabat Air Asia kekal di Malaysia. Kami lahir di Malaysia. Rumah kami di Malaysia. Senaraian saham kami adalah di Malaysia. Harap penjelasan ini akan menghilangkan semuanya. Sedih bagaimana beberapa akhbar pusing cerita sebaliknya.)

Kelmarin, Jakarta Globe dalam rencananya dalam kolum ekonomi yang mewawancara Tony di Tokyo, Jepun, berkata, langkah Air Asia memindahkan ibu pejabatnya dari Kuala ke Jakarta adalah disebabkan oleh peluang yang terbuka luas dalam sektor penerbangan di samping mengisi ruang yang ditinggalkan beberapa syarikat penerbangan tambang murah yang sudah tidsk beroperasi seperti Adam Air.

Tony menjelaskan Indonesia merupakan salah satu prospek besar dalam mengukuhkan jenama Air Asia di rantau Asia Tenggara di samping meneroka laluan dan potensi baru dalam jenama tanbang murah.

Dipercayai Tony telah dihubungi Jabatan Perdana Menteri pagi tadi berhubung cadangannya memindahkan ibu pejabat, dan akhirnya Tony memutuskannya sebentar tadi jam 5.20 petang.

Walaupun mengakui telah membeli sebuah rumah yang berhampiran dengan cadangan ibu pejabat baru di Jalan Sudirman sebelum ini, Tony yakin dengan keputusan terbaru ini dapat melegakan spekulasi memuncak di kalangan pemain industri seperti Lion Air, Jetstar dan Firefly.

Walau bagaimanapun, Air Asia tetap akan mempunyai pejabat serantau di Jakarta seperti yang dirancang.

LAGI LAPORAN LANJUT MENYUSUL

JALAN PULANG

Bos AirAsia Datuk Tony Fernandez hari ini menafikan dakwaan bahawa syarikat penerbangan tambang murah itu akan memindahkan operasinya dari Malaysia ke negara jiran Indonesia.

Beliau menyifatkan organisasi media yang menyiarkan laporan itu sebagai "mengarut".

Dalam siri tweet menjawab laporan tersebut, Fernandez membayangkan tidak ada rancangan untuk memindahkan ibupejabat AirAsia ke Indonesia.

"Ibupejabat AirAsia sentiasa kekal di Malaysia. Kami dilahirkan di Malaysia. Rumah saya adalah Malaysia.

"Saham kami disenaraikan di Malaysia. Harap ini dapat jelaskan keadaan. Mengarut bagaimana beberapa akhbar putarbelit perkara itu," katanya dalam tweet yang dihantar sekitar jam 5 petang.

Fernandez tidak menafikan rancangan AirAsia untuk memperluaskan pejabat pentadbiran di Indonesia, jelasnya dalam satu lagi tweet lain bahawa pejabat Jakarta adalah sebahagian daripada rancangan untuk peringkat serantau.

"Asean adalah penting kepada banyak syarikat Malaysia. Kerajaan kita beritahu kita pergi ke peringkat serantau dan itulah yang kami lakukan. Asean terletak di Jakarta. Itulah sebabnya mengapa pejabat Asean kami di sana,


Hihihi,

Teringat aku akan kes airasia ni, abis pemimpin2 umno dan macai2 nya menghalang airasia berpindah ke indonesia.. Sekali lagi, jngn jadi macai yg bodoh

Anonymous said...

Oiii klu korang boikot sana sini, mcm mana kerajaan nk teruskan bagi br1m kat kami..

Otak x de kah atau otak korang semua mmg x cerdas..

Anonymous said...

Di mana tu? Bg info pls.

Sutan Jamaludin Sos Tiram IV said...

Kat Ulu Kelang, tepi MRR2 ada Hardware Melayu paling besar, Kamarudin Hardware, pasir, bata, simen, zink, mozet, tiles, paku, skru, parang, sabit, sewa lori, kon, topi buruh, wayar, kabel, gerudi Makita, bla...bla...bla.. semua ada..

Ayuh...!!!

Sutan Jamaludin Sos Tiram IV said...

Syarikat aksesori kereta milik Bumiputera, SNR Car Aircond Services & Accessories Sdn. Bhd. (SNR) telah membuka cawangan baru ke-13 di Presint 15, Putrajaya baru-baru ini.

Kepada mereka-mereka yang mahu beli aksesori kereta, belilah di SNR..
Ada banyak lagi cawangan SNR..

Bangi, Sri Gombak... dan harap mereka buka banyak lagi

Sutan Jamaludin Sos Tiram IV said...

Lepas ni datang raya, jangan lagi terhegeh-hegeh berbelanja di Parkson, AEON, Mid Valley bagai.. tu semua geng DAP punya...

Membeli belah pakaian di semua uptown-uptown seluruh Malaysia...

Beli kat Melayu, tak ori tapi puas hati..

Nak elok sikit, kita beli di Mizi dan al-Ikhsan...

Ayuh... kita tolong Melayu Islam

Sutan Jamaludin Sos Tiram IV said...

Tak lupa juga, untuk raya, perkahwinan, majlis pertunangan, kita berbelanja di Alamoda Tekstile dan Noor Arfa Batik..

Jangan lupa beli makjun dan minyak urut Kak Ton...

Sokong semua hok bumiputra Islam..

Anonymous said...

Korang baca x malaysian insider tentang kita nk boikot kedai cina. Mcm2 mereka kata.. Hmm bila mereka boikot produk bumi tak pulak tulis.. Abaikan malaysian insider dan sewaktu dgnnyer.. Teruskan kempen boikot

Anonymous said...

Ni baru kiasu...!

Anonymous said...

Syabas. Buktikan kita bukan bangsa yang lemah. Kalau melayu boleh memberikan kekayaan & kemewahan kpd cina dibumi miliknya, melayu juga pastinya boleh membankrapkan cina. Tidak salah nenek moyang kita. Mereka telah berpesan : BAIK BIAR BERPADA. Silapnya melayu hari ini, baiknya sudah tidak berpada. Bangsa asing itu telah terang-terangan menghina melayu, islam & beria-ia hendak mengambilalih kuasa, masih ada ahli politik melayu pengkhianat & pengikutnya yg bodoh tonggong membantu bangsa asing itu. Jgn lupa sejarah bintang tiga & 13 Mei. Ia adalah pengajaran yg sgt berguna kpd melayu.

Anonymous said...

Ooi orang bodoh kat atas.
Kite shift la...shift, faham? macam paradigm shift. kalo xfhm jgk, mmg bingai la ko. bukan tak de aktivit ekonomi langsung, cuma dipindah dari harbi ke muslim malayyy. ada faham?

Anonymous said...

Yes...melayu mesti telus...! Tabik lu bro...

Anonymous said...

Ooi orang bodoh kat atas.
Kite shift la...shift, faham? macam paradigm shift. kalo xfhm jgk, mmg bingai la ko. bukan tak de aktivit ekonomi langsung, cuma dipindah dari harbi ke muslim malayyy. ada faham?

Ehh, sori. yang bodoh tu 7.38 yang nak brim..pangkah sape ritu?

Anonymous said...

JIKA ANDA BERADA DI KAWASAN JOHOR BAHRU.
KAIN ELA/METER,LANGSIR KARPET BOLEH DIDAPATI DIJAKEL

UNTUK BARANGAN KEMAS TENTUNYA HABIB JEWEL.

AnakMelayu said...

Sahabat2, sudah lama pelajar Islam dari negara asing ijazah tinggi seperti ARAB, Indonesia, India, Pakistan, Bangladesh (bukan bangla upahan DAP) bertanyakan saya, WHY U MALAYS ARE SO GOOD TO CHINESE??

saya tk boleh jawab apa2.. sbb itulah selama berpuluh tahun..

1 minggu selepas PRU13, ada seorng shbt dr india berkata dpn masjid kampus.. CHINESE ARE ARROGANT.. YOU SEE WHAT THEY WANT?? THEY ALREADY RICH THAT US (MUSLIM).. THEY DONT APPRECIATE U MALAYS.. WE IN OUR COUNTRY CANNOT GO AROUND SAFELY LIKE HERE (MALAYSIA).. syukur pd Allah.. tp mengapa spesis ADAM ADLI laknat tk pernah ras perkara ini??

saya sekali lagi tergamam dan rasa mahu menitis air mata.. MENGAPA MUSLIM ASING LEBIH BAGUS DR BANGSA PAS DAN PKR MELAYU.?? mereka jauh menghargai apa yg mereka dapat semasa belajar di Malaysia ini..

Anonymous said...

Aku ingat nak buat sticker kecik tulis buy chinese last.pastu pegi kat mana2 kedai jual roti massimo.tampal kat situ.

Anonymous said...

marketplace terbaik untk pemasaran produk org Melayu Islam ialah di MyDin dan Kedai 1Malaysia.

Dulu kalau org kita buat produk akhirnya stok tk laku krn kedai2 Cina sorrylah akan beli-jual.

Mereka ada rangkaian supermarket, kedai2 pemborong yg menentukan harga brg.. krjn hanya tetapkan syiling tp mereka yg kuasai penetapan.

Tp skrg sejak ada hypermarket..monopoli mereka sudah pecah, tambah pecah bila KR1M ditubuhkan bersama Mydin..

Cuma bilakah marketplace Melayu lain akan dibina.. harap Mydin shj, mana lagi usahawan2 Melayu yg kerja fikir nk tambah bini je bila untung..

so usahawan melayu kena ubah juga sikap. Bla sudah ada support ground, mereka juga kena ubah niat utk JIHAD EKONOMI.. bukan utk boroikan perut (untung kering semata2, then pergi main golf dgn taukeh cina)


Usahawan Melayu mesti belajar dr seni berniaga Cina. perniagaan adalah MARUAH bangsa. Jgn KEDEKUT utk allocate iklan di TV di waktu perdana.. ini masalah kedekut modal oleh pengusaha Melayu..

Cina hari2 ulang iklan di waktu puncak wpun hanya jual sabun basuh serbuk.. kedekutnya usahawan Melayu utk laburkan iklan yg dianggap xpenting punca 'barang jadi sejuk'.. org lupakan..

byklah berfikir..

Anonymous said...

Alhmdulillh..Pru13 yg menakutkan selama ini ada hikmahnya.. Allah beri petunjuk kpd kita siapa bangsa Cina selama INI..syukur..syukur..Allah nak satukan Melayu yg insaf..kita bina kembali ekonomi kita..syukur ya Allah..syukur..

Anonymous said...

Jom kita boikot brg cina n air asia... Mereka tu x sedar diri ingat Malaysia ni dia punya... Nuar anu bengkok nk gadai negara kat depa.. Melayu perlu sedar..

Anonymous said...

NAJIB KENA UJUD KAN 'KEDAI TAYAR 1MALAYSIA' ATAU ''KEDAI SERVICE 1MALAYSIA'' !!

TIAP KALI TUKAR 4 BIJI TAYAR PASTI LESAP SERIBU LEBIH. WHY NOT UJUDKAN KEDAI TERSEBUT YG.BUKAN SAJA JUAL TAYAR SEMUA JENAMA DENGAN MURAH, TAPI DAPAT PECAH MONOPOLI CINA YG.BONGKAK HARAMJADAH TU!

DISAMPING JUAL TAYAR, SERVICE SEPERTI TUKAR BATERI,ALIGMENT,BALANCING,REPAIR KERETA DAN AKSESORI DIADAKAN JUGA.

SEMUA BEBUDAK LEPASAN KEMAHIRAN OTOMOBILE VOKASIONAL DAN GIAT MARA DIAMBIL BEKERJA DAN INI DAPAT UJUDKAN PELUANG PEKERJAAN BESAR UNTUK MELAYU.

SETIAP 'KEDAI TAYAR 1MALAYSIA' MESTI ADA SEKURANG-KURANGNYA 10 HEAVY LIFTER DAN 2 ALIGMENT COMPUTERISE BAY.

BAYANGKAN SETIAP RAKYAT YG.ADA KERETA MENIKMATI KEMUDAHAN INI PASTI BERTERIMAKASIH KEPADA BN DAN SECARA TAK LANGSUNG KITA BAGI SATU TAMPARAN HEBAT KEPADA CINA BAHAWA MEREKA TAK SELAMANYA BOLEH MONOPOLI DAN MENINDAS RAKYAT DENGAN WANG MEREKA!!!

gen2felda

Anonymous said...

Kalau ada sesiapa tahu kat mana aku boleh beli SOS SULTAN JAMALUDDIN TIRAM tolong post kat gap.

Oh ye. Gap bila kau nak basuh surat khabar The Star. Aku dah boikot thestar sejak 2008 lagi sbb ia adalah macai dap. Musang berbulu ayam MCA.

Dulu bila paklah jatuh, utusan pun kena lanyak teruk oleh cina, india dan ramai juga melayu new era.

Kat kedai2 mamak org semua baca thestar hinggakan thestar buat akhbarnya berbahasa melayu. Aku pulak bila baca akhbar utusan kat restoran mamak aku akan sengaja angkat tinggi2 supaya eemua org nampak aku baca utusan. Banyak mata yg pandang serong kat aku. Tapi aku bangga dgn utusan malaysia.

Skarang payback time kpd tgestar. Bogelkan juga wong cun wai.

Anonymous said...

ANON 7:38 PM

CONTOH PALING MUDAH UNTUK ANDA FAHAM:
KALAU SEBELUM NI SAYA KEKEDAI KOPI AH CHONG UTK SARAPAN PAGI ROTI BAKAR,TELOR SEPARUH MASAK SERTA SECAWAN KOPI.BILA TIMBUL ISU BAIKOT SAYA TAK AKAN KEKEDAI KOPI AH CHONG LAGI,TAPI KEKEDAI ALI UNTUK SARAPAN PAGI SAYA DENGAN MENU YG SAMA.

JADI APA KAITANYA ISU BAIKOT NI DENGAN BR1M. SEDANGKAN URUSNIAGA TETAP BERJALAN.

Anonymous said...

org2 umno kena mainkan peranan kerana disetiap cawangan ada ahlinya..di selangor kebanyakkan ketua cawangan masih ditakuk lama lagi.masih mengharapkan imbuhan bila berkerja dan kebanyakkan ahli nya terdiri dari saudara mara.. agenda untuk masyarakat tak ada.terus terang ckp nasib baik ada bloger ..tempat kami mendapatkan maklumat.

Anonymous said...

PERSEKETUAN TANAH MELAYU MALAYSIA.

INI JIHAD JUGA !

Anonymous said...

aku lalu dpn kedai cina aku slalu beli..

dia angkat tgn ..mcm kita angkat ngn kwn2-...

tak pernah poikkk ...TAK PONAH HOIKK

anti-CinaKiasu said...

Sokong, aku sekarang ni dah mula memilih untuk beli barang. Kalau produk tu ada melayu yang buat, walau pun mahal sikit dari produk Cina yang buat, aku beli produk Melayu. Lancau lah cina-cina tu semua. Kalau terpaksa saja, baru aku beli yang cina, itupun lepas aku maki depa berbakul sebab mahal.

Anonymous said...

ASAL BUKAN CINA = ABC

BUY CINA LAST = BCL

A B C L = AKU BENCI CINA LANCAU...

Anonymous said...

Tak silap..Subang Parade..org Melayu punya...sebab dia suka shopping, terus dibelinya shopping complex tu...
Tabik!!..

Anonymous said...

INI SEMUA SUDAH DITAKDIRKAN OLEH ALLAH !!! JANGAN SALAH CINA !!! INI SEMUA UJIAN........

Anonymous said...

Ya,saya pun amat setuju dgn pereggan tu, memang mereka2 ni tak pernah peduli tentang kesesakan tu,mereka pentingkan diri sendiri!

Anonymous said...

AKU SOKONG 100000 PERSEN....TIME NK TOLAK ANSUR DH TARAK.

Pesara Guru said...

Suatu masa dahulu dalam subjek Bahasa Malaysia di sekolah-sekolah, kaum bukan Melayu diistilahkan sebagai "bangsa asing". Ia dihapuskan akibat bantahan masyarakat Cina, dan pertubuhan-pertubuhan komuniti yang beralasan kononnya itu tidak melambangkan semangat muhibbah.

Malah, generasi ke-2 mereka dan seterusnya tetap bangsa "asing" di bumi kelahiran mereka sendiri. Itu adalah pilihan mereka; sengaja menmulaukan diri daripada kaum lain dalam semua aspek hubungan sosio-budaya dan pengintegrasian nasional.

raismazzadam said...

Bukan waktu ambil anak sekolah je...waktu nak makan babi pun sama..bangsat ni memang menyusahkan dari tanah melayu hingga negara ni MALAYSIA...INGAT BANGSA MELAYU INILAH TANAH TUMPAHNYA DARAHKU...SELAMANYA MALAYSIA

Anonymous said...

Kasi ajar sama cina lancau,,,

Anonymous said...

Aku ada satu cadangan...harap kerajaan membenarkan pgusaha pasaraya2 besar islam luar negara melabur secara besar2an di malaysia....

Anonymous said...

Gua pemandu bas sekolah.gua ambil pelajar bangsa melayu.setiap hari bas sekolah cina akan lalu dpn sekolah ini.amat membangsatkan bdk2 cina anjing tu tunjuk fuck kat budak2 sekolah melayu.mmg dasar babi kaum cina tu.
Busuk punya kaki.lancau la lu cina.

Anonymous said...

Kerajaan tak perlu nak jaga hati tauke cina nie...mrk mmg dah tolak dan benci melayu dan pribumi..

Anonymous said...

pergi la beli kat pasar2 tani kat area rumah kita...sebenarnya kerajaan UMNO/BN dah lama tolong peniaga melayu, hanya x di wawarkan secara terang2...kita la yg kena halusi dan memikir secara ikhlas rancangan2 ini...buta hati & hasad dengki melihat sesama bangsa maju dan kaya ditambah dengan bangang xboleh diajar menyebabkan lahirnya penganut melayu PR...

Anonymous said...

Makin hari kebencian aku makin kuat terhadap kaum cina.aku tgk cina2 lancau tu kecik jek.rasa mcm nak titik je kepala diog.mmg lancau cina bangsat ni.hhheeeiiiiii.....geram je aku....

Anonymous said...

Sikap benci tidak membawa kebaikan biarkan Allah yang menentukan. Yang betul memang betul yang salah akan hukum masuk NERAKA PENUH API

Anonymous said...

saya setuju.kuatkan ekonomi org islam dulu.pas tu minta kerajaan guna kaedah islam dlm urusan perniagaan.akhir sekali baru laksanakan hudud.harap pemimpin melayu islam jangan bangga bila istiharkan lebihan wang zakat do baitul mal.jgn jd cam tok ghani masa jd mb johor.bangga lebihan zakat sebyk 200juta yhm 2009.sepatutnye wang zakat takde lebihan.minta pemimpin yg jaga wang zakat agihkam zakat pd asnaf yg betul.insyaallah tiiada org melayu yg miskin sbb orgelayu adalah org islam

Anonymous said...

9:26 PM
Ujian Allah sbg peringatan dan bertindak. Bukan peluk tubuh. Kalau umah ko kena masuk perompak.. just biarkan je lah? ujian? jgn report Polis?

klu anak pmpuan ko bwk balik JANTAN tido dlm umah..ko ckp itu UJIAN.. bukan salah JANTAN tu... cmtu ekk ko.. ISLE ala Pok Nik??

Anonymous said...

bkn main klu kita ckp benci Cina akan ada pencacai yg berubah jd ayat 'beriman' tp bila pemimpin PAS maki dan doa mcm2 buruk xde plak org nk membela dgn ayat2 'beriman'?? ramai sugguh MUNAFIK di celahan umat akhir2 ini.

Anonymous said...

Sesiapa yg ada kenderaan utk nak buat renewal insurans dan roadtax jgn beli kat kurnia insuranst.kompom cina punya.belilah insurans takaful yg berlandaskan islam.contoh takaful ikhlas

Anonymous said...

kpd yg selalu pergi blog pembangkang ...smpai kan salam.aku..katakan dont worry
KALU ROGI DAP BOLEH TOLONG BAYARR

Anonymous said...

Kilang beribu-ribu kat Malaysia yang menggaji kebanyakkan pekerja orang Melayu pun nak suruh dia orang boikot kalau kepunyaan Cina atau yang bukan Islam ke?

Bagaimana dengan doktor, hospital, klinik, guru, GRO, darah, organ dll?

Wang Ringgit Malaysia boleh dicop orang Cina pakai dan orang Melayu pakai tak?

Anonymous said...

SEKARANG SAYA CAKAP KAT CINA CINA YANG KENAL..IM RACISTTTTT

Anonymous said...

Wang Ringgit Malaysia harus tapis tiap-tiap keping untuk mengelak duit niaga haram diguna oleh orang Muslim. Takut-takut kena menjadi kita tak suci nanti tak dapat pergi Surga

Anonymous said...

Nasi dah jadi bubur angkara dapig dan cina2 rasis.

Najib pun tak banyak program untuk memperkasakan ekonomi melayu sejak dia take over dari paklah. Zaman paklah lagi teruk.

Memandangkan najib akan belanja besar utk sekolah2 cina, maka kita wajib berusaha untuk tidak dibazirkan duit tu dgn cara tidak memberi kpd cina2.

Kita patut buat petisyen utk kerajaan membatalkan sekolah2 cina dan tamil. Membazir duit rakyat tanpa persetujuan ramai boleh dianggap mencuri.


Anonymous said...

Cuba tengok kedai makanan di R&R, siapa yang menjadi pelanggan majoriti di situ? Bukankah 90% Melayu?

Kalau 90% Melayu menggunakan lebuhraya logiklah kalau 90% pelanggan R&R adalah Melayu? Betulkah?

Bukankah 30-40% pengguna lebuhraya adalah bukan Melayu? Kalau betul kenapa hanya 10% saja bukan Melayu makan-makan di R&R?

Ya, kenapa D'Apek dan D'Nyonya tidak mahu buang waima seposen di R&R malah ada yang sanggup berhenti tepi jalan (tidak R&R) untuk si anak mereka melabur air kecil?

FIKIR-FIKIRKAN

Anonymous said...

harap bro GAP dapat support page ni https://www.facebook.com/pages/Kuasa-Pembeli-Pengguna-Melayu-Islam-KPPMi/127025924161565?hc_location=stream

Anonymous said...

Tidak dinafikan makanan dan minuman di R&R adalah 20% lebih mahal dan atas alasan itu D'apek kata...mahai lor!

Apakah itu alasan sebenarnya atau itu hanyalah alasan sampingan walhal alasan sebenarnya adalah dot, dot.

Renung-Renungkan

zethro said...

Nak ajar puak2 Cina chauvinist ni senang je. Aku cadangkan menteri yg berkenaan umumkan satu peluang di mana sesape yg tak boleh terima dan iktiraf perlembagaan negara Malaysia boleh tukar kerakyatan dgn Singapork. Sebelum tu, PM Najib dah gi jumpe PM Singapork usulkan supaya mana2 Melayu yg takmo dok kat Singapork bole tukar kerakyatan ngan Cina2 chauvinist ni.

Melayu Singapore adela dlm 600,000++ org. Let's say separuh(300,000) drp dorang nak masuk sini, ganti ngan 300,000 org Cina chauvinist Malaysia. Pergh, aku rase DAPigs kecut telur terus.

Anonymous said...

Salam semua saudara ku!Sampai pada Anon yang beritahu dia ada jumpa kedai tayar Melayu Islam di Taman Melawati, aku terus jadi hiba dan menitis airmata.Inilah semangat yang dituntut agama......inilah jihad kita.Setiap hari kita berjihad untuk perkasakan ekonomi.......anggaplah setiap hari adalah "13 Mei Ekonomi".Ini janji Allah S.W.T.,rezeki dari Nya adalah untuk kita dahulu yang beriman dengan Nya.Jangan ada perasaan iri hati terhadap bangsa Melayu yang berjaya,sesungguhnya sikap itu akan menumpulkan akal fikiran bangsa.Pada Disember 2012 puas saya mencari kedai tayar Melayu di Kuala Lumpur menerusi internet....jumpa satu....tapi di Alor Star.Tolong letakkan iklan apa saja kedai servis yang diusahakan oleh bangsa Melayu Bermaruah didalam blog.Ada budak Melayu buka kedai handphone di Komplek Pertama,nama dia Afis,phone# 019-2530154.Di Ampang,seberang jalan Ampang Point,ada kedai muzik Melayu......tuan kedai ni ada bawa masuk barang terus dari luar negara tanpa melalui orang tengah.Penyanyinya Melayu,pemuzik Melayu,pencipta lagu dan lirik pun Melayu,yang memenuhi tempat konsert pun Melayu,budak krew Melayu,yang banyak main gitar pun Melayu...........kenapa cina yang untung lebih.Tukar persepsi kita sekarang.Melayu yang pandang rendah kebolehan bangsa dan masih menjadi pecacai DAP ini adalah mereka yang ada sifat busuk hati.....maka tumpullah akal dan kelak diwarisi pula oleh anak cucu.Buanglah persepsi Melayu itu lemah, jangan kita benarkan cina melabel diri kita sedemikian?Mereka yang tidak akan pernah tahu untuk bersyukur ini sebenarnya lebih lemah lagi.Mereka patut MALU dengan niat mereka untuk menguasai bumi tercinta ini.Keputusan PRU 13 adalah satu rahmat.

Anonymous said...

Tun Mahathir dijemput memberi ceramah kejayaan negara oleh ikhwanul muslimim, mesir pd hari sabtu...anwar aljuburi menjemput org2 gila, bodoh dan biol mendengar ceramah 'butahati505' untuk hancurkan negara...

Anonymous said...

gap,

nak raya ni....listkan workshop dan kedai tayar melayu. nak service kete senang.

waktu aku balik hari tu dah mula service 4 wheel drive aku kat workshop melayu....baru ni siap tukar tayar...dekat 2000 tuu...tapi workshop ni pun standard....semua ada.....tinggal toyota aku aje masih service kt toyota....nanti nak tukar jugak ke workshop melayu ni....dekat duyong melaka.....klu org melaka tu...bole check kat sana.....selain kt sini dah ada juga beberapa workshop melayu dah bukak.....

ko listkan jugak la kedai perabot sekali....nak raya ni melayu selalu nak tukar itu, ini........biar raya tahun ni cina gigit jari.......

memang tepat time boikot ni, time nak raya.....keep the momentum......

-anti jubur-
jakarta

Anonymous said...

Jangan lupa boikot astro sekali.. Sekarang astro ada siarkan the apperantice asia dimana tony fernandez air asia adalah host nya..

Nnt dia cakap kat gap, you are fired

Anonymous said...

Pernahkah anda dengar kata-kata ini dari mulut Pas: " itu kedai Umnu...tak yah masuklah"

Dalam masa sama, anda selalu lihat Dap masuk semejid Pas, tetapi pernahkah anda lihat Dap masuk restoran Pas?

Fikir-Fikirkan

Anonymous said...

Tanah Melayu ini adalah tempat transit sahaja untuk cina bangsat.Dulu kamu dalam hutan,tembak Melayu.......susah duduk dalam hutan......sekarang duduk dalam Parlimen....tembak Melayu juga.....lepas ini apa lu mau?....mau masuk hutan lagi?Lu serupa macam babi....benda kotor pun lu makan....siapa cakap lu bayar cukai...lancau?Lu suka kasi kita susah......kita pun boleh kasi lu susah.....kalau lu paksa kita beli......kita memang boleh beli punya.....kamu patut cari tempat baru....jangan kacau sini.

Anonymous said...

kalau boleh jangan beras dan bihun saja, tetapi bagaimana yang berikut ini:

1. masaj parlor

2. cina doll

3. syabu

4. dll yang beroperasi secara gelap

Anonymous said...

Berita hangat. Melecur nanti.

Zam akan dedahkan kaki rasuah dari top boss airasia kpd thestar.

Boikot AirAsia akan bertambah manis. Mampos azran. Kau pegilah ke singapork sia2 airlines jadi pelayan gay.

Anonymous said...

Ya ! Kita perlu boikot cari Cina doll. Kita boleh tukar cari Vietnam, Thailand, Indon, Bangla doll. Kalau mau jimat lagi main sendiri atau kawan tolong main

Anonymous said...

pihak yang ada duit bertimbun-timbun akan gunakan sebahagian dari wang berkenaan ke arah menggandakan wang berkenaan. lojiklah tu. sudah tentu usaha penggandaan wang yang ada tidak akan berhenti.

makanya apabila parti isler (PI) masuk kocek Dapig, ia adalah bukti hidup iaitu: 'ada wang semua menjadi'.

kegilaan Dapig terhadap thaluf siayasi tiada kaitan dengan anti-korupsi tetapi untuk menjadikan tahaluf siayasi sebagai batu loncatan untuk sampai pada tahap 'anti-perkongsian kekayaan' mutlak.

nah Dapig tidak pernah nampak cahaya teokrasi di sebalik tahaluf siyasi, tetapi apa yang depa nampak adalah fulus yang akan berganda masuk kalau pembelian PI membuahkan hasil (putrajaya masuk genggaman).

kalau itu tidak mampu dijadikan alat untuk menggandakan wang Dapig (setelah PJ terlepas ke tangan orang), jangan hairan kalau Dapig akan terus berusaha membida nama 'tuhan' untuk pusingan 2, 3, 4, dan seterusnya.

akan berjayakah mereka akhirnya? mungkin ya dan mungkin tidak dan faktur penentunya ialah: "tepuk dada tanyalah keimanan dalam masing-masing hati".

Sebar-Sebarkan

Anonymous said...

Anuar dilahirkan dibumi malaysia ini adalah untuk org melayu berfikir dan belajar.Ingat sesuatu yg allah jadikan pasti ada sebab nya.kalau tidak kerana anuar tak mungkin kita akan bina kekuatan pada hari ini.kalau tidak kerana anuar tidak mungkin kita akan giat berkempen beli barangan org islam..lihatlah betapa terlambatnya kita untuk menyedarinya..mujur lah ada org seperti anuar yang allah jadikan..ingat setan juga allah jadikan untuk kita.

Anonymous said...

DAP bangkai

Anonymous said...

Uncle Sam sanggup lepaskan kuasa tetapi sanggupkah depa lepaskan penguasaan dalam pembuatan wang?

Oleh kerana ada wang semua boleh beli makanya Uncle Sam sudah tentu boleh dapatkan balik kuasa yang hilang...wang boleh beli segala.

Tidak dinafikan kuasa boleh buat wang tetapi sanggupkah, pemilik wang menyerahkan semua yang dimiliki sema-mata untuk ditukarkan dengan kuasa? Sanggupkah Dapig?

Tidak!!! Dapig hendakkan kedua-duanya. Tiada istilah pertukaran wang-kuasa dalam kamus dapig. Noktah.

Sampai-Sampaikan

Anonymous said...

Kita perlu boikat duit haram dari Magnum, Toto, Damacai, Genting. Duit ini tak boleh guna bikin surau, masjid, sekolah dll. Tapi duit ini macam mana nak beza ???

Anonymous said...

Senario kekitaan:

kalau dalam kawasan perumahan Dapig ada klinik swasta milik bukan dapig dan di dalam bandar berdekatan ada klinik milik Dapig, klinik manakah Dapig akan langgan?

lebih baik buatlah pemerhatian sendiri dan dapatkan jawapannya...apakah jelas dan klise...meskipun jauh dari kawasan perumahan, milik Dapig jadi pilihan.

natijahnya: semangat kekitaan dapig tiada tandingannya. kalau tidak masakan 95% undi masuk peti Dapig, kan, kan?

Anonymous said...

mcm mana pulak dengan melayu yang terlebih cina dari cina?

Anonymous said...

Pegi MPH Bookstore (syed mokhtar) boikot popular bookstore (cina); sokong Al-ikhsan, Mizi Sports.

Anonymous said...

Support petronas

Anonymous said...

Support klinik, dentist melayu, dobi melayu (banyak), restoran melayu, legal firm melayu. Identify yang bagus n support!

Pembenci Cibaiman said...

Teruskan momentum memboikot semua bisnes cibaiman.

Anonymous said...

Setuju sangat sangat setuju

Anonymous said...

Utusan ada ruangan agama cukup bagus ada RENUNGAN kepala saya sentiasa berfikir untuk memahami setepat tepatnya maksud renungan itu. Majalah al islam seribu kali lebih baik dari huru harakah.

Anonymous said...

Macam mana nak boikot, sedangkan barang-barang keluaran melayu sebahagiannya tak sampai di tempat kami?

Anonymous said...

Just boikot what you can.

Anonymous said...

Rakyat berkobar2 tetapi pemimpin kerajaan bn masih lembek n blur sentimen rakyat dgn masih thegeh2 nk mjaga negeri2 n penyokong pembangkang. Pemimpin mcm ni mcm ada yg x kena n kami anggp sbg pengkhianat kpd pengundi bn. Pemimpin mcm ni dsarankan letak jawatan n serah kepd pemimpin yg berupaya menyayangi rakyat penyoong kerajaan.

Anonymous said...

Salam bangsaku Melayu.
1-Teruskan perjuangan memertabatkan ekonomi bangsa..saya adalah salah seorang melayu racist..teruskan istiqamah bbc..Insyallah hasilnya pasti kelihatan.
2-Harapan kepada semua blogger yang sayangkan melayu ,agama dan negara teruskan momentum..cetuskanlah kebangkitan melayu ini biar cina terpingga-pingga sampai cicit mereka berkata ini suma sala latuk la...

Anonymous said...

Jangan kurang ajar macam PR udah lah.

Anonymous said...

Yes...bukan takat kurang ajar je...kita boleh mula jadi kurang asam juga...kalau sempat ludah ludahkan muka mereka juga

yus tuyun said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Kisah saya sewaktu saya timggal di singapura.waktu tahun 1971 hingga 1975 di sebuahflat di chai chee saya dan kawan kawan selalu di ganggu bangsa cina.bila kami bermain bola mereka akan merampas bola kami dan memarahi suruh jgn bermain di situ seolah olah tempat itu bapak dia yg punya.mereka tak pukul kami waktu tu mereka tau kami masih dlm lingkungan umur tujuh tahun.tapi itu dah kira buli lah.pada satu hari saya terperanjat dan kesihan lihat seorang anak melayu di kelilingi ramai budak2 cina laknatullah ini dan memukulnnya dgn rantai besi .ada yg tendang mukanya himgga berdarah.kami selalu dlm ketakutan hingga saya menjafi phobhia dgn cina selama beberapa tahun.tidak pernah ada sesiapa yg menolong setiap kali kami diganggu duit kami di rampas kalau tak bagi mereka akan pukul kami.saya sering kasi tahu bapa saya tentang kezaliman mereka hingga bapa saya mencari salah seorang dari mereka tapi mereka lari pengecut punya bangsa bila ramai berani.sehingga satu hari terjadi satu kematian budak lelaki cina ini berumur tak salah 17tahun dipukul oleh seorang budak melayu hingga mampus barulah polis ambil tindakan terhadap gsngter cina yg berleluasa disana.barulah aman hifup saya tapi dimana mana pun di singapura pada waktu itu orang cina suka buli orang melayu.skrg bila kerajaan singspura menangkap gangster cina barulah bodek dia termasuk.bangsa cina ini sebenarnya penakut bila ramai mereka berani mereka akan tunduk bila kerajaan mereka ketatkan undang terhadap mereka kalau tidak mereka lah bangsa pengacsu yajuj majud

Anonymous said...

Kisah saya sewaktu saya timggal di singapura.waktu tahun 1971 hingga 1975 di sebuahflat di chai chee saya dan kawan kawan selalu di ganggu bangsa cina.bila kami bermain bola mereka akan merampas bola kami dan memarahi suruh jgn bermain di situ seolah olah tempat itu bapak dia yg punya.mereka tak pukul kami waktu tu mereka tau kami masih dlm lingkungan umur tujuh tahun.tapi itu dah kira buli lah.pada satu hari saya terperanjat dan kesihan lihat seorang anak melayu di kelilingi ramai budak2 cina laknatullah ini dan memukulnnya dgn rantai besi .ada yg tendang mukanya himgga berdarah.kami selalu dlm ketakutan hingga saya menjafi phobhia dgn cina selama beberapa tahun.tidak pernah ada sesiapa yg menolong setiap kali kami diganggu duit kami di rampas kalau tak bagi mereka akan pukul kami.saya sering kasi tahu bapa saya tentang kezaliman mereka hingga bapa saya mencari salah seorang dari mereka tapi mereka lari pengecut punya bangsa bila ramai berani.sehingga satu hari terjadi satu kematian budak lelaki cina ini berumur tak salah 17tahun dipukul oleh seorang budak melayu hingga mampus barulah polis ambil tindakan terhadap gsngter cina yg berleluasa disana.barulah aman hifup saya tapi dimana mana pun di singapura pada waktu itu orang cina suka buli orang melayu.skrg bila kerajaan singspura menangkap gangster cina barulah bodek dia termasuk.bangsa cina ini sebenarnya penakut bila ramai mereka berani mereka akan tunduk bila kerajaan mereka ketatkan undang terhadap mereka kalau tidak mereka lah bangsa pengacsu yajuj majud