Monday, May 13, 2013

NAJIB, ORANG KAMU DALAM FOTO INI SUDAH JADI SEJARAH..



budak opis najib semua gila nak bertanding.last-last kalah..lepas ni  TAK PAYAH LAH lantik dalam mana-mana jawatan pun..

kepada mereka ini mohon muhasabah diri dan tak perlu dakwa najib perlukan anda lagi.. sudah LAH.

45 comments:

Ahmad Albab said...

Ya betul.. Wangsa Maju tak perlukan senator yang sombong dan bongkak.. Yang dikelilingi oleh orang-orang yang tak berotak.. Dia pernah berjanji akan letak semua jawatan kalau kalah tapi tiba2 lobi nak jadi senator pulak? Inikah janji ditepati? Dah la kalah teruk ada hati pulak nak jadi senator? Hahaha.. Gelihati pulak.. Secpol PM kalah.. Sedangkan dia sepatutnya sebagai strategis politik PM.. Tgh kempen piliharaya boleh pulak mangkuk si habib PA Shafei main golf.. Bukannya nak bantu PDM.. Peruntukan pilihanraya sapu masuk poket.. Dah la.. Rumah pun dah banyak.. Belum jadi ahli parlimen rumah dah 3 4 biji.. Kempen pun boleh pasang billboard.. Nak cakap businessman tak ada business.. Kerja jadi secpol najib je tapi belanja boleh tahan jugak.. Mana ek datang duit tu?

celana biru said...

Untung sabut timbul, untung batu tenggelam.

Anonymous said...

Saya harap 'punahsihat' najib disingkirkan aje. Begitu juga pembodek dan pengampu yang berlegar di sekeliling najib juga patut disingkirkan sekali.

Anonymous said...

Itulah kalau setpol yg bercita-cita nak jadi ahli politik, saya setuju setpol perlukan org yg jadi strategi politik utk boss dia bukan nak bertanding sama. Mesti ada ilmu, dan bukan pegang jawatan sahaja di peringkat caw atau bahagian. mcm tu semua org blh jadi setpol.

Anonymous said...

buang saja semua nih

Anonymous said...

aku still sokong dato shafie nih..
aku kenal die sejak die jual tupperware lg..

Anonymous said...

salam.

apabila 61 orang UMNO d kenakan tindakan disiplin termasuk di pecat semasa berlangsungnya pru13 baru2 ini, aku dah tak sedap ati.ati aku tak sedap bila najib kata akan hukum mereka yang sabotaj parti semasa awal2 menaiki tahta..inilah jawapannya....

kerana najib membiarkan dirinya d kuasai orang2 d sekelilingnya tanpa memikirkan kehendak akar umbi.meletakkan calon tanpa berfikir kehendak kawasan tersebut dan juga memikirkan kehendak ahli kawasan tersebut.

ni apabila tiba pru, yang paling banyak d sebut ialah dahulukan parti...nak tanya najib, semasa buat pemilihan calon, dahulukan parti atau dahulukan orang tertentu..GAP dah jawab skit dengan gambar2 d atas..semua pegawai dia sumbat masuk calon...nasib ada skit...tu belum masuk pegawa media 15 orang tu...dasat2...

satu lagi contoh calon dun ladang, wan ahmad farid.telah d tolak rakyat semasa pilihanraya kecil tapi masih menjadi calon.prk yang mana semua jentera parti turun pun masih boleh letak calon yang salah.bukan ke najib pengarah prk kuala terengganu dulu? dia tidur ke, buta ke atau pekak...tak dengar ke orang menolak wan farid sekeluarga ni..kata tapis calon banyak peringkat....

nilah jadi bila mendahulukan kehentak hati berbanding kehendak parti!...

budakteranung

Anonymous said...

najib ni baik. tapi orang di bawahnya yang perlu diberikan perhatian.

Anonymous said...

Perhatian perhatian,
Untuk sesiapa yang berminat berkhidmat dengan Perdana Menteri Malaysia sekarang ada 5 kekosongan jawatan.
Syarat kelayakan:
1. Kelulusan paling penting
2. Ahli Umno
3. Pandai bodek
4. Seorang strategis yang berpengalaman
......
.......
........
55. Mesti dan wajib dapat sokongan sepenuh hati dari Rosmah

cucu bahaman said...

Bro....ni semua ROSMAH yang pilih...!!! Kesian Rais Yatim di ketepikan. Najib oh Najib....awak dh ok dh, tp bini awaktu.....Rosmah kasi masuk ais box. Jangan kasi keluarpun. Cari bini lainpun ok apa!!! Ni yang lambat2 nak bentuk kerajaan nak dapat ilham Rosmah la tu. Najib, tolonglah ambik semangat arwah bapak awaktu sikit. Toh Puan Rahah nak tukar langsirpun tak berani. Oh ya, secpol yang menang kat Peramu,Pekan bapak lanun jangan tak tahu.

Anonymous said...

Dato Sahlan tu ok, tp nk buat macam mana takdir, AURA Mahpozz Bean Al-Idiots lebih disukai oleh pengundi totok Melayu dan strategi Cina Bukit (komunis) DUN P.Sena mhu tumbangkan UMNO.

Anonymous said...

Macam2 komen menyalahkan NAJIB bila BN kelihatan lemah..
apapun diharapkan DS Najib tabh dan bijak hadapi sikap2 stereotaip bangsa MELAYOOO ini.. Cina xde bising2 mcm MELAYOO tp mereka efektif berjuang..

Anonymous said...

selangor kalah sebab pm salah letak calon..

Anonymous said...

KOMEN ORANG BIASA (xde projek atau teringin nk jawatan apa2..)

Jentera propaganda BN UMNO terlalu defensive dan ‘lurus bendul’ dlm melaporkan berita..tak faham aku kenapa media perdana BN mcm kena sumpah? Ayat2 MELOYAKAN MUAK tk henti2 dipakai dlm TV3, RTM, harap UTUSAN je yg power sikit.. itupun TAKUT2.

contoh laporan akhbar hari ini : UMNO BUKAN RASIS.. (dipetik dr ucapan Najib)

HADOIIII.. aku sndiri baca pun naik meluat dan meloya..NERD nk mampos2!! ayat jenis apakah ini? tk sedar diri lg ke jentera UMNO?? bila nk berubah jd JANTAN haa??

sekurang2nya pakailah ayat tk ‘skema’ nerd sgt.. (cth : KERANA UMNO TAK RASISLAH BANGSA LAIN BREJAYA, etc…)

Selaklah paper2 PR laknatullah.. MELOYAKINI, KELDAILAN..FB2 propaganda mereka.. ayat2 POWER yg digunakan utk memaut persepsi dn minda pembaca terutama golongan muda dan cerdik pandai.. ayat2 yg 'menangkap'

lapuk dan meloyakan ucapan2 kempen BN semasa PRU13 dlu kdg2 terdetik dlm hati.. laku ke ayat2 mcm ni? rakyat tk bosan ke?

Jd UMNO selaku ketua dlm BN.. ketua must be brilliant n stronger la..fikirlah secara realistik berdasarkan cabaran hebat skrg.. strategi propaganda kena sehebat cabaran zaman..

kemanakah lagu2 patriotik dlm TV? hanya timbul masa kes Lahat Datu shj.. tp 4 tahun sblm itu KERING KONTANG pengisian jiwa, rohani rakyat.. sudahle skrg rakyat ada pilihan ASTRO dan Internet.. semakin jauhlah hati rakyat utk dgr media Krjn..

Anonymous said...

Hmm..Umno kota bharu hancur....

Anonymous said...

UMNO sbrnya tk berubah pun.. Najib bawa kosmetik je.. ucapan DS najib pun KOSONG.. jerit j ekuat tp xde induce power.. Isi perut UMNO tetap sama mcm dlu..TAMAK JAWATAN.. HARAPKAN HABUAN..

KETUA MENTERI MELAKA yg baru juga awal2 sudah BODOH.. nk buang pagar masjid.??? xde idea lainkah utk bangunkan institusi masjid??

buka pagar masjid nk kasi anjing berak, tido dlm masjid? org gila, org2 gelandagan kotorkan masjid? provokasi hina masjid lebih mudah..

Bodoh punya KM.. Ali Rustam lagi cerdik.. slow n steady bagunkan Melaka.. nk tegakkan Islam xperlu RETORIK bodoh le wahai IDRIS HARON oiii!!



Hand Sanitiser said...

salah satu petunjuk Allah gak ni ...

Anonymous said...

Hai toyol.....nape sibuk dgn idris haron.....kan baik tengok mb selangor mb kelantan....km penang nape kau bisu menikus...kau bangsa anjing kurap

Anonymous said...

Wahai...YAB PM DS Najib...! saya sebagai ahli UMNO pun amat hairan dengan keadaan BAGAIMANA Secpol atau Pegawai JPM boleh dicalonkan walau pun mereka ini datang dari kawasan tersebut....? Bila masa mereka ini dikenali oleh masyarakat tersebut sedangkan mereka sepanjang masa di Kuala Lumpur / Putrajaya...kalau ada pun masa cuti Raya kot...Lepas itu asyik main Golf....Satu perkara lagi mengenai Perangai Calon PASAL RM... Ramai petugas yang tidak upah atau bayaran sepatutnya ( contoh kenapa banyak bendera / banner / kain rentang masih tidak diturunkan sebab RM tidak ada ) Semada ketua / orang kanan da KELIPIT Bajet PRU13...Bagitu juga Bajet bayaran Pengundi Luar semua janji kosong....Perkara ini harus BN lihat juga...Ramai pengundi BN berpaling tadah sebab Janji nak bayar duit tambang tapi duit da habis bila datang menuntut....

Anonymous said...

Setuju seratus peratus dengan anon 8.56...pagar masjid untuk menjaga kawasan masjid dari dimasuki binatang binatang dan juga gelandangan dan orang orang gila....tapi idea MB baru melaka untuk menyediakan ruang untuk aktiviti sukan yang menarik belia dan remaja amat bagus.juga jadikan kawasan wifi free juga satu daya tarikan.

Anonymous said...

Nasib dato nasir tak join terjun lubang jamban. Ni semua pilihan buah hati DN sendiri (rosmah le sape lagi..). lepas ni lantik lak kj jadi menteri, kes mahkamah psl scomi (sykt abg ipar kj) claim RM360 juta komisen dari gamuda-mmc utk proj double track ktm ipoh-padang besar x settle lg.. KJ jadi menteri, tercirit-birit la gamuda-mmc kena kejar.... Apasal nuar berahim x kecoh2 psl ni masa pru13, ke dia nak bayar jasa2 pak dollah...?

Anonymous said...

Najib masihbpakak dan buta perut..D bawah kerja tuba tiba orgbpejabat najaib bertanding..Bebal PM 1Malaysia ini, da mcm Paklah otak dia..Da satu satu lagi dia ingat dgn tabur juta juta pada cina utk beli undi cina gagal, Tp punahsihat Najib Buat Najib teruja, Rosmah dgr segalanya..Pakatan ada org dalam juga yg tak puas hati car Najib Pilih Calon dan Rakyat bandar marah sebab semua pakatan. Dan NGO minta najib tunaikan..Undang undang semua di hapuskan dan buat undang2 baru yg akan mengambil hati NGO fan Pakatan, itu umpan yg di padang Najib termakan, Nak yanya adakah Akta Perhimpunan Aman di Patuhi, ? Warga Negara asing terlibat sama, Tanpa Notis, Menyusahkan penduduk setempat, Dan tempat yg tidak di wartakan meka tetap berhimpun..,Akta Sosma mengantikan ISA? meka mula mula banyah seba meka tahu ada byk kelemahan dan kelebihan meka akan dapat, wAh kerajaan anggap Pakatan dan Ngo rasa gerun..Pada hal meka hapi gila. Sek 4 (3) akta tersebut menyatakan Polis ak boleh mengambil tindakan pada kumpulan yg bertindak dalam kapasiti aktiviti politik..tak kira apa cara pun..NAH Najib dan Pejabat Peguam negara terang terang kini da kena Liwat dan kena buat blow job pada pakatan dan Ngo Yahudi, Pengarah Jasa, SB dan MIO wajar lepaskan jawatan..Gagal..Rosmah wajar diSepikan jgn menyusahkan Najib dan BN , d bawah org meluat mcm meluatkan kami pada KJ menantu paklah

Anonymous said...

Orang Cangkat Jering melakukan kesilapan besar Bila Undi Nizar Lilin....kami pengundi Dun Pasir Panjang PRU 12 dulu lebih kenal Siapa Nizar sebenarnya...sekarang terima lah Nizar wahai pengundi Pas Cangkat Jering...SElamat berbahagia!

Anonymous said...

Lumrah dunia.bila menang lambung melangit,bila kalah pijak keperut bumi.Kawan yg setia sentiasa bersama dimasa susah dan senang.

Anonymous said...

Kami suka DS Najib tapi kami benci orang2 keliling Najib yang kaki perasuah dan kaki songlap.Najib harus singkir semua all these opportunists

Anonymous said...

Masa sekaranglah lebas PRU13 kita tibai orang orang BN terutama UMNO yang gila kuasa dan pangkat..make sure PRU 14 nanti UMNO dan BN betul betul bersih dan telus..GAP kita tibai gap jangan sembunyi sembunyi lagi yang salah kita dedahkan yang baik kita puji..jom tu jihad kita membenteras politikus politikus korup perangai tak kira termasuk lah sesiapa yang tersayang..

Anonymous said...

Idris Haron KM Melaka tu bebal sama mcm Pork Nick najis jugak.. dikala orh Melayu dahagakan kepimpinan cerdik MB beodoh ni buat cdgna yg membodohkan org Islam dn menghina kemuliaan masjid.

Kita berada di negara Malaysia..uruf/ adat org Malaysia bkn sama mcm di masjid Nabawi, Madinah. DI sana waktu azan berkumandang Pak2 Arab tinggal kedai cmetu je xde nk kunci.. sbb sana safe.. berkat hukum Islam.

Kt Malaysia org Islam duk jd lembu..PAS jd lembu.. UMNO pn lembu jugak. tiba2 nk liberalkan MASJID?

Setakat nk buat aktitiviti sukan tu ok lah.. tp byk masjid dh buat.. org yg minat sukan ni wktu main je dtg masjid.. then waktu azan pakat cabut..cmtulah adatnya.. KM Bodoh ni baru terhegeh2 nk buat;..

nk jd pemimpin kena naik dr bawah.. kena fhm kena ada ilmu.. baru bijak dn tk nmpk bodoh..

esok tukar KM lain..letak pulak pagar.. membazir wang.. sudah tk sudah Islam takut tu jugak!!

Pemimpin Melayu semakin BODOH..

Anonymous said...

aku setuju dengan budakteranung, anon
May 13, 2013 at 8:03 AM...

kejap nanti akan keluar post morten benapa BN Terengganu kureng dapat unsdi. malahan kerusi yg tak patut kalah boleh kalah..

banyak sebab, tapi salah satunya CALON yg hampeh!!! terutama kawasan bandar, yang dah berkali kalah pun diletak..jangan letak kita dalam kasut yang sama dengan PR. situasi mereka sekarang letak org Yahudi jadi calon pun mereka tetap undi..situasi kita lain..penguyndi bandar kita tengok calon..kalau dah seluruh negara tau rakyat protes hal urusan bola nya, protes pendekatasn kemesraanya tiada, protes kkuat kaut projek nya etc..kenapa nak lantik lagi.. baik lantik calon yang tak lepas sekolah, tapi rakyat suka!!!

p/s : tapi kaedah menarik undi, beli undi melalui agihan dana itu ini pun tak jadi jugak. diorg dah diajar segala bentuk bantuan dan dana adalah hak rakyat, bukan atas syafaat BN selaku pemerintah.. ambil contoh calon DUN Rhu Rendang, Parlimen Marang. berpa banyak duit poket sendiri dia dah habiskan untuk anak mukim dia. semua di marang kenal dia..malahan orang2 PAS termasuklah pemuda siap segan dengan dia. mana da dalam sejarah Kempen BN boleh dibuat dalam Kubu Kuat PAS. bendera BN boleh di pasang dalam kubu Kuat PAS di Dun Rhu Rendang..Hj Nik Dir merubah segala dengan kaedah kasih sayang & tabur wang beliau..ramai yg budget..peluang beliau 50-50, malahan boleh menang.. last2 majoriti PAS siap bertambah..kenapa, sebab penyokong PAS, org muda & atas pagar tak makan dengan umpan2 harta benda ni..diberi mereka ambil, mohon undi sori..BN kena cari kaedah lain yang lebih elok..BR1M etc semua buat semak je..beri memang la mereka ambil..tapi terjemahan ke kertas undi???

tukar je semua think thank PM ni..kaedah kempen ala Obama ni tak jalan la di Terengganu!!!!

Anonymous said...

salam.
terima kasih anon May 13, 2013 at 10:53 AM

kita bercakap mengenai kenyataan.kalau najib nak terima n masih dalam denial syndrome, susahlah.dia kena mengaku dan buat perubahan...

sekarang kita ada adun yang cantas mencantas dah telah menjadi exco.aku tak faham macam mana orang yang meletakkan untuk d pakai selipar dan kasut kerana takut kedudukan tergugat boleh menjadi calon.

orang pas memang macam gitu.isu2 cincin dan beg rosmah menjadi medan mulut ke mulut dan tiada serangan balas dari BN.kalau BN ada isu lembu kenapa kita tak kuarkan isu kambing jampari.itu lagi parah, peruntukan keluar tapi kambing tiada.lembu kita ada juga wp sikit.

isu barang naik dan juga cukai pintu juga satu isu.kenapa kita tak jelaskan yang selangor pun buat cukai pintu juga n orang pas lah tu.

gembiranya kalau najib benar2 berubah...

budakteranung



Anonymous said...

Samalah gamaknya dengan norza Katik dengan Khabarovsk dah hid up sepang Sekarang...

Anonymous said...

AKU ORANG ALOR SETAR. DATO LATT DAN SAHLAN KALAH BUKAN SEBAB MEREKA TAK BAGUS. MEMANG MEREKA SANGAT BAGUS TAPI MACAM SEMUA ORANG TAHU. PUAK CINA PUNYA PUKULAN HABIS HANYUT. DATO LATT TU SIANG MALAM KERJA. UNDI MELAYU MAJORITI KAT DIA TAPI DEK KERANA KEDUA-DUA KAWASAN TU PENENTUNYA CINA SEBAB TULAH DEPA KALAH. BUKAN PASAL TAK BAGUS.

Ahmad Albab said...

Saya sgt setuju..

Ahmad Albab said...

Tahun depan kan pemilihan.. Banyak duit nak guna.. Duit pilihanraya ni la diorg sapu.. Simpan siap-siap.. Cawangan nak bersidang nak kena hulur.. Nanti pemilihan ketua bahagian nak kena hulur lagi..

Anonymous said...

yang jadi Perwakilan pun satu hal. nk jadi perwakilan tu sendiri dah berapa kos nya..dah jadi pulak yang nak bertanding tu pulak berapa lak kos nya. politik wang kini bukan dalam bentuk wang lagi..cukup hanya bentuk janji..projek akan datang etc..

budaya ni yang m,akin tak menyihatkan..

aku setuju lagi dengan budakteranung May 13, 2013 at 11:42 AM. ADUN yg cantas2 ni ish ish..

macam tempoh berkempen baru ni. kebanyakan calon2 keluar berjalan dngan siapa, pelobi2 semua yg berjawatan kontraktor2..kami yg kerja siang malam utk parti tak pernah harapkan apa2 selain UMNO menang. jadi ADUN harus faham, tempoh 1 @ 2 penggal tu gunakanlah sebaik mungkin.

apa salahnya gunakan tempoh 1 penggal yang dipilih tu buat kerja betul2. jangan cantas org. ambil berat betul2 pasal rakyat. kadang2 politik ni menang sebab strategi, bukan suara rakyat sangat. biarlah kalah, asalkan jasa anda 100 tahun lagi org akan ingat..apa runsing, kalau kalah pun @ tak tercalon lagi pun, pencen anda tetap sama banyak ngan gaji anda.. yg masalahnya bila ADUN tamak & terlalu kronisme..dah terlalu banyak makan budi..

hangkedee said...

Sokong aku pangkah mereka tapi cina komunis sokong Dapig dengan harapan malaysia jadi Republik.

Anonymous said...

Tak payah salah sesiapa pun mereka pun buat kerja. Cara kempen Anwar tu yang buat BN kalah. Berilah KJ jawatan walau dikeji oleh orang UMNO sendiri beliau tetap setia. Bukan macam Mat Taib dan berapa pemimpin BN.

Anonymous said...

Cara penulisan dalam blog ini dari sebelum dan selepas pilihanraya sebenarnya tidak membantu UMNO dan BN langsung.

Anonymous said...

Alhamdulillah. Ada kawan setia. Lepas ni boleh sokong dia berniaga tupperware balik. Tupperware sekarang canggih.

Anonymous said...

Kesian Rais???? OMG. Completely ketinggalan zaman mamat tu. Dia ingat penerangan tu sastera!!!!

Bini mengampu rosmah tak berhabis. Elok benorlah dipencenkan.

Tapi Maznah sedihlah. Rambut kena kurang tinngi.

Anonymous said...

Part 1 argument aku tak setuju. Sahlan tak ok. Cantas orang betul, push agenda orang bodoh dan self-promoting, self-centered, self-serving. Padan muka kalah.

Part 2 argument kau aku completely setuju.

Anonymous said...

I like your name.... ha!ha!

Anonymous said...

Cer citer... Cer citer....

Anonymous said...

Aku setuju Dato Latt bagus..rendah diri dan senyum tak lekang. Kalahpun sikit sebab Melayu sokong. Mana ada lagi dalam sejarah di Kedah, ketua umno baca khutbah tiap Jumaat. Masjid Pas yang jemput laktu. Tapi apasal letak kat DUN Kubang Rotan tempat Cina 25%. Mampuihlah kawan..

Anonymous said...

salam 1melayu

Anonymous said...

Pembetulan Dun kubang rotan 34% cina