Sunday, May 12, 2013

POLITIK PIGGY.


piggy kit boleh berceramah tanpa menggunakan kerusi.
piggy kit boleh berceramah dengan menggunakan satu kerusi.

namun piggy kit memilih untuk berdiri berceramah dengan menggunakan 2 kerusi.

ikut ilmu, manifestasi ini besar maknanya..
piggy kit mahu kelihatan dominan, mengatasi atau mudah kata mahu dilihat superior.

ini adalah resam keturunan piggy kit. resam yang senantiasa mahu dilihat superior dan tidak mahu ditelunjukkan hidupnya oleh sesiapa.

dulu sekitar tahun 1986 arwah tok aku ada bagitau yang bahawasanya keturunan piggy ini adalah yahudi nombor dua..

hari ini aku paham maksud tersirat keturunan piggy ini yang perangainya lebih kurang yahudi.

ada kawan aku, budak kelantan seorang graduate pernah luahkan perasaannya kepada aku tentang perangai piggy ni.

dia kerja syarikat perumahan yang biasa. setiap hari kena kerja di site ( bukit jelutong lebih tepat)..

kerjanya siang malam duduk di site..

namun bilamana dia dikehendaki datang ke opis utama, maka majikan piggy nya akan suruh dia beli kan makanan dikedai cina sebelum datang ..

satu hari takpe...last-last budak graduate ni jadi macai tukang beli makanan majikan piggy pagi petang..

majikan piggy ni lantik keturunan piggy kerja di bawah seliaan budak kelantan ni.

yang bestnya, gaji budak keturunan piggy ni lebih tinggi daripada budak grad..

inilah fakta yang berlaku dalam suasana alam pekerjaan.. siapa yang pernah kerja dengan piggy akan akui NIKMAT betapa hinanya keturunan piggy ni menganjingkan budak melayu..

namun suasana dan nikmat dianjingkan oleh keturunan piggy BELUM DIRASAI OLEH PAS DAN ANAK MUDA BAHALOLNYA...

at this moment, piggy dap adalah berkelakuan rendah diri dan lebih melayu dari melayu..

kutuk dan terjah lah apa pun pada saat ini, keturunan dap piggy akan SENANTIASA TERSENYUM..

namun bila saatnya menjelma kelak, dap piggy akan mendedahkan watak sebenarnya..

inilah yang berlaku dalam pakatan. dap piggy lebih menguasai yang bukan piggy.. lebih menjengkelkan, yang bukan piggy pulak nak jadi piggy....

anak muda yang bukan piggy belum merasai nikmat bekerja di bawah seliaan keturunan piggy..

engkorang tertipulah dengan layanan dan gurauan ala melayu yang dilakukan oleh keturunan piggy...

berhentilah daripada diperbodohkan keturunan dap piggy..

154 comments:

Anonymous said...

majoriti orang-orang melayu di Penang especially yang bekerja dalam sektor perindustrian dah merasa kesan bekerja di bawah puak lembu pendek ni terutama yang pihak admin dan head engineer team adalah dari line puak2 ni...

tapi.. aku cukup heran GAP... dah kene himpit mcm sandwich pun, masih ada puak2 bumiputera yang tak sedaq diri lagi n keep continue menjilat anogay n the gang.. such a pathetic...

Anonymous said...

mana nak sedaq diri, mereka tak pernah rasa keje ngan piggy ni. Ramai keje gomen, kerja selesa gaji pun ok.

Anonymous said...

Ramai rakyat Malaysia tidak bersyukur dengan keamanan dan kemakmuran yang di nikmati selama ini . Kalau berlaku huru hara baru lah di masa itu rasa nikmat nya hidup di masa aman dan makmur .

Nonama Noface said...

Mintak laluan bro.

http://lulangsi-lusei.blogspot.com/2013/05/lu-langsi-lu-mati.html

Anonymous said...

Sangat betul artikel ini. Adik saya (juruteknik) yang bekerja kilang yang sama dengan rakan cina tetapi gaji mereka lebih besar daripada pekerja Melayu. Padahal mereka tak ada pengalaman pun. Bila x tahu baiki mesin, pandai pula minta tolong rakan Melayu. Ini realiti yang berlaku.

Anonymous said...

Sebab itu ramai melayu yg keje gomen masih bodi tak sedar diri. Contohnya guru..pegilah mengajar kat sekolah piggy..nak tgk tahan ke tidak. Bukan apa..sebab skrg ni raaaamaaai sgt guru yg suka amik MC..

Anonymous said...

Bukan semua begitu, saya kerja gomen dan pernah kerja dengan mata sepet selama 7 tahun dengan setianya. Gaji awal RM300 dan gaji terakhir RM650, setahun gaji naik RM30,staff melayu ada 2 orang, rasa tertindas sebab yang mata sepet gaji diaorang dirahsiakan, saya sabar juga,kena gertak sikit mata sepet nikata nak berhenti di naikkan gaji RM100, akhirnya anak kawan dia yg sebangsanya baru lepas SPM masuk kerja, dia bagi gaji RM850 tak terbakar saya, saya ni ada kelulusan SPM. Saya ambil keputusan berhenti ajelah dan cari kerja lain. Alhamdulillah sekarang kerja gomen dah hampir 20 tahun, anak pun dah besar. Saya tidak berdendam dengannya tapi itulah saya lihat mereka ini mementingkan bangsa tidak seperti kita yang akhir-akhir ini dah berpecah 3, nanti 10, lama-lama berderai........

Anonymous said...

How to add article to Joomla using a blackberry or other mobile device?
[url=http://bonusron.com/]bet365 bonus[/url] [url=http://bono-2013-spain.blogspot.com/]bet365[/url]
[url=http://bono-2013-spain.blogspot.com/]bet365[/url] [url=http://bonus365hu.blogspot.com/]bet365[/url]

Anonymous said...

mana nak sedaq diri kalau makan pun tak pilih kedai? mailah kita pi makan kedai yang cuci ikan dengan kata Bismillah...

Anonymous said...

Hapuskan SRJK(C)....mohon kak Rosmah pakailah tudung..lg nampak cantik..

Anonymous said...

Melayu di selangor dah termakan lakonan cina yg tunjuk lebih melayu dari melayu, masuk islam pun sanggup. Depa tak tau melayu penang dah tersiksa dibuli cina lebih setengah abad. Saya puji DS Najib kerana dapat balik sokongan melayu. Paling pantang cina bila dikalahkan melayu, tu sebab depa melenting.

Anonymous said...

Tolong ambil tahu dan merungkai masalah kakitangan awam yang menyokong pembangkang...tolong bertegas kerana mereka golongan yang x mengenang budi kerajaan yg bagi mereka duit mkn

Anonymous said...

Guru antara yg paling ramai menyokong kerajaan, tolong buat tapisan semula sbb mereka meracuni pemikiran rakan sejawat dan anak bangsa, hantar jauh2 atau hantar mereka ke tempat asal terutama yg datang dari kelantan

Anonymous said...

typo error: menyokong pambangkang*

hangkedee said...

Pas BARUA TOTOK DAPIG.PAS HARAM JADAH.BODOH MORON

Anonymous said...

Bro GAP,
pengundi piggy terang2 cuba membunuh kerajaan bn pimpinan melayu. Takkan kita berdiam diri. Ayuh gerakkan ABC, BBC dan BCL!

Anonymous said...

Ada melayu pegi perhimpunan bodo anwar kat batu kawan tapi pakai topeng, malu la kot takut org kenal dia ddk sebaris dgn sepet2..nak demo tpi kecut, puiiiii!

Anonymous said...

CINA NI MEMANG YAHUDI OF THE EAST!!

me_LAYU PAKATAN PEMBANGKANG BARUA SIAL NYA!!

Anonymous said...

Sudah masa nya sebarkan Semua Fakta di media utama, Kawasan pendalaman dan di mana saja tempat2 ornag berada tak kira di Bandar atau di tpt2 terpencil.

Semua rakyat mesti di beri infomasi2 dan agenda2 jahat Cina Babi Yahudi ni!!

Anonymous said...

saya pn pnah juga mengalami pengalaman yg sama..syarikt tmpat sy keje tu ambil pekerja melayu mgkin sbb syarat je kot..
patutla dlu gaji rahsia sgt..org atasan sgt marah klu prkara ni terbocor antara pekerja..siap dikenakan amaran keras..tp last skali dpt tau gak bila ada staf admin inform..agak trase la..klu beza sikit xpe..tp ni smpai 4-5 ratus..
tp tulah..sy x berdndam pn..
skrg baru sy paham..tp alhamdullillah..sy skrg dh bkerja di gov..

Anonymous said...

Selagi dua ekor babi yg ber nama nuar n najis tu hidup selagi tu la babi mata sepet celaka ni kurang ajar...bila la pulak nik najis ni nk kena potong kaki mcm azizan....celaka pas ...najib tahun ni kalau bg nuar melalak makna silap besar la...kena ajar banduan ni supaya dia tkda peluang nk tgk matahari terbit lg...babi cina ni yg sembelih melayu 13mei n babi cina ni lah pas jadi mahaguru untuk sembelih melayu..kt selangor sit banyak pun bole ikut ckp cina...menang pr makna pas bg cina memerintah....kenapa la bangsat bangsat pas ni...bodoh sgt2...hadi raja syaitan terbesar untuk pas

Anonymous said...

Pemuda umno n bn panggil melayu satu malaysia kita demontrasi untuk tunjuk sokongan melayu..tiap tiap stadium kt negeri bn menang...bg cina kecut

mohamed said...

May 12, 2013 at 7:40 AM, "Depa tak tau melayu penang dah tersiksa dibuli cina lebih setengah abad"

Kalau lebih satengah abad, tentu ia termasuk dibawah pemeritahan Gerakan, rakan vip BN...mata sepet, mata sepet jugalah, walau nama berbeda hati busuk serupa.

Itu pun gerakan hancur juga di Pulau Pinang. Cina ni mukin tak akan sokong mana-mana kupulan cina yang berskongkol dengan UMNO/BN.

Orang bukan cina di Pulau Pinang melebihi orang cina... takkan BN tak dapat merancang sesuatu dalam lima tahun ni untuk megambil Pulau Pinang kembali kebawah pemeritahan Melayu/Islam...

Anonymous said...

kepada anak melayu semua jika bekerja nak naik pangkat,gaji lebih ,tidak dikriminasi elakan berkerja dengan majikan cina takira cina malaysia,singapura ,hong kong ,taiwan atau cina China.

Anonymous said...

Mari kita berdemontrasi ..tunjukan kekuatan melayu..najib jgn tdo dh menang..cina dh mula wat celaka ni..anwar wat pernagai banduan..gerak semua org melayu

Anonymous said...

Ceramah rasis semcm mana anwar ceramah naper nak takut..sekarang semua melay,u tahu dh mmg cina mmg celaka...mana je ada cina melayu dia wat bangkai..cina beria nak syabas sebab nak ambik mangment syabas dan org melayu layak baca meter jr..pastu dia tuang mintak n tulang babi banyak kat semua tangki simpanan air..cina tetap cina..busuk hati

Anonymous said...

Awas ada guru Melayu terang terang kata UBAH. Ini serius. Mungkin mereka ni rela kesekolah cina. Kementerian kena TEGAS sebab rakyat yang sokong kerajaan Melayu rasa ini tak berdisiplin dan menderhaka namanya.

Anonymous said...

melayu yg ikut piggy ni kebanyakkan berdendam kerana politik dan doktrin propagada ketua mereka sejak bertahun-tahun dulu.mereka tak kisah dah walaupun kena jilat bontot piggy ni.bg mereka mendpt kuasa yg sikit tu lebih utama dr bangsa.sungguh malang.

jack said...

Saya dulu guru d sekolah cina choong hua selama tiga tahun. Sangat bagus guru2 melayu yg anti melayu d sekolahkan d sekolah cina. Baru dia tahu langit tinggi rendah. Biar dia mendalami lagiz ilmu menjilat bontot cina sehingga dia sendiri terasa terhina!!!

Anonymous said...

Saya pernah terbukak payslip staff sepet sama rank secara x sengaja. Akibatnya saya diberi warning letter. Mmg gaji mereka jauh lebih besar dari staff melayu.

Anonymous said...

Kaum Cina telah bersatu dalam PRU 12 & 13.

Persolannya adakah kita berharap kaum cina akan menyokong BN pada PRU 14 nanti?

sebelum UMNO dan BN tewas pada PRU 14 nanti, maka UMNO dan PAS perlulah bersatu untuk kita menewaskan DAP dan kaum cina.

kepada penyokong PAS;

Perlu ingat UMNO telah menang pada PRU13 ini dan jika PAS mahukan perpaduan berlandaskan ISLAM maka UMNO juga telah berjuang sekian lama berlandaskan ISLAM

Sila lihat dalam perlembagaan UMNO yang dengan terang menjelaskan perjuangan UMNO.

Mungkin perundangan ISLAM seperti undang2 HUDUD yang perlu diperjelaskan, diperhalusi dengan lebih lanjut.

Sudah tentu HUDUD diwajibkan keatas pribumi,kaum CINA dan INDIA semenanjung, manakala kaum pribumi sabah dan Sarawak di kecualikan?

Mungkin PAS dan UMNO boleh bersekutu dalam parti masing2 tanpa perlu membubarkan parti masing2?

Mungkin pemimpin UMNO dan PAS menjadi ketua dan timbalan didalam satu organisasi, tak kiralah UMNO ketua atau PAS timbalan atau sebaliknya.

Ingatlah apabila kita bersatu dan kuat maka kumpulan atau parti yang lebih kecil akan mengikuti kita

INGATLAH! jangan sesekali kita bergabung dengan DAP dan juga ANWAR IBRAHIM sebagai sekutu kita.

Anonymous said...

Anuar dan Nik Azis adalah Pengkianat orang melayu .

Anonymous said...

Ari ari buat cerita macam-macam kena seksa lah, tertindas lah, paksa lah dll.

Yang selalu cerita ni, Ada masalah jiwa sebenarnya.

Siapa suruh terus kan kerja. Kan boleh berhenti Dan mencari lain majlkan yang lebih adil?

Susan sangat, masuk parti UMNO Dan jadi pencacai menunggu Elaun membuat protes, merempit dsbnya.

Kerja senang je Tampa apa-apa ke lulusan pun.

Anonymous said...

anak sedara aku keja kilang cina kat penang. Melayu 2 3 kerat je. Yg ramai mata sepet (bagi jawatan pegawai) kalau pegawai baru masuk kerja jenis mata sepet dia bagi gaji hampir nak sama ngan gaji pegawai melayu yg dah keja lama. Kalau berborak asyik tak puas hati ngan kilang dia yang tindas melayu. yg pelik nya dia cukup tegar sokong pakatan. masuk telinga kiri keluar telinga kanan le jawab nya

Anonymous said...

CAKAP BANYAK TAK GUNA!!

DIN SINGAPURA 21RAKAYAT MALAYSIA YANG TERDIRI DARIPADA CINA KOMINIS RASIS DI TAHAN PENGANJUR DAN PESERTA DI HADAPKAN KA MAHKAMAH!!

KERAJAAN me_LAYU UMNO ADA BERANI ???!!!!

KDN LU CUMA PANDAI AMARAN TERSENGEH SAMPAI KIRI KANAN BIBIR MENCECAH KA TELINGA!!

CINA RASIS KOMINIS DAN PENCACAI PENJILAT DUBURNYA DAH BERI SIGNAL TAK SUKA KERAJAAN. MAJORITY MELAYU, INDIA DAN PRIBUMI DAH BERI MANDAT JADI JALANKAN TUGAS MENANGKAP SEMUA PESALAH.

JALANKAN TUGAS YANG DI AMANATKAN OLEH MAJORITY RAKYAT MALAYSIA!!

HAMBLAU BETOL!!

Anonymous said...

Tiba masanya kuasa orang Islam ditonjolkan, kepada PAS lupakanlah dendam ulamak yang sorang tu, ramai lagi yang inginkan perpaduan, jgn ingat sokongan si sepet tu pada PRU13 itu membuat anda bangga, itu semua plastik, dimata mereka anda hanya layak jaga parking, kutip sampah, kutip derma, ingatlah politik kebencian anda nanti anak cucu anda yang kena tanggung. Lihatlah di Temasik, banyak yang dah pakai seluar pendek dan rambut blown......

Anonymous said...

Cikgu melayu sjkc akn tau seksa berada dlm puak sepet..mesyuarat dlm bhsa sepet, apa2 buat pun guna bhsa sepet, tapi cikgu di sekolah kebangsaan sibuk ptomote UBAH, tolong highlite isu ni bro, sebelum terlewat

Anonymous said...

Tapi yang sedih ramai jugak yg kerja dgn gomen sokong pembangkang! Cikgu melayu kat sekolah anak saya pun terang terang cakap sokong PKR. Anak saya balik bgtau cikgu kelas cakap kalau pembangkang tadbir negara takde rasuah, tol percuma! Adoiiii!!!!

Anonymous said...

Tapi kalau kak mah nak pakai tudung kena tempah khas. Takut takde saiz. Ampun! Mmg betul lagi cantik kalau kak mah pakai. Mcm shahrizat.

Anonymous said...

Anon 11.49,

Ari ari buat cerita macam-macam kena seksa lah, tertindas lah, paksa lah dll.

Yang selalu cerita ni, Ada masalah jiwa sebenarnya.

Siapa suruh terus kan kerja. Kan boleh berhenti Dan mencari lain majlkan yang lebih adil?

Susan sangat, masuk parti UMNO Dan jadi pencacai menunggu Elaun membuat protes, merempit dsbnya.

Kerja senang je Tampa apa-apa ke lulusan pun.

------------------------------
Ini mana punya PROF ni, yang kalah kat Sabak kot. Anda dah ada segala-galanya, rumah, kereta, pangkat dan poket besar bolehlah cerita....

Apa yang mata sepet mahu? Kuasa, saya ulangi KUASA, jgn cerita pasal masuk Parti ini, Parti itu, kita kena pertahankan kuasa yang ada, dengan kuasa yang ada kita pertahankan agama, tingkatkan ekonomi... Hanya satu pesanan "Sekali kita hilang kuasa, kita hilang segala-galanya"

Anonymous said...

Saya dah berkerja di syarikat antarabangsa di Penang selama 20 tahun. Memang benar apa yang semua orang kata tu tentang kerja di Penang. Orang Melayu dah mula banyak sedar cuma ada sikit-sikit aje yang tak sedar. Bahagian mainland orang melayu ramai tak sedar lagi... buta hati. Kat bahagian pulau jelas sekali.

Orang Melayu yang pangkat tinggi dah mula dipinggirkan secara systematik. Kalau dulu dilakukan secara sembunyi-sembunyi (cakap cina bila depan kita), sekarang ni lepas pilihanraya mereka cukup bangga... dah berani cakap depan-depan.

Orang Melayu berfikirlah..pikir anak-anak kamu. Kamu besarkan mereka dengan penuh kasih sayang tapi bila dah besar akan di tekan oleh golongan ini.

Anonymous said...

Betul. Bermula di sekolah pun dah tak betul, ramai jadi penderhaka, petualang.

@ROSMAH said...

Woiii! Anon 732am.

Asyik2 rambut aku yg kau nak kerjakan. Berlakulah adil sikit. Pantun tu pun dah confirm pr yg suka burukkan aku... 

Janganlah kau sorok surah An Nur ayat 60 tu. Bacalah Alquran dgn sepenuhnya sebelum menghukum org.

Tapi betul ke aku ni yg dah tua akan nampak cantik bila pakai tudung kepala? Hehehe...

Anonymous said...

setujuuuuuuuuuu...sangatttttttt
guru2 kelantan WAJIB Di hantar ke kelantan semula...mereka ini amat perkauman/kenegerian...
jgn lupa Di putrajaja ada 4000 yg Hidop senang lenang duit..kemudahan..gov bagi tapi sedang merancang memusnahkan gov...
PM Najib tolong hati2..buat baik berpada pada....buat jahat klw org dah buat jahat...ok

Anonymous said...

bro..saya dah BCL..

Anonymous said...

Anon 740am

Apa kata kalau kita tangkap Anuar Tan pemimpin pas cina kelantan dan bogelkan dia. Check dia sudah sunat ke belum. Cina2 ni dah tak boleh dipercayai lagi sehingga sanggup masuk islam untuk jahanamkan islam dari dalam.

Anonymous said...

Pergilah sekolah cina. Ada tak cikgu cina hebah supaya UBAH dan sokong kerajaan Melayu. Sampai kiamat pun tak kan jadi begitu bro sebab politik kaum cina bijak dan sepakat.

Anonymous said...

me_LAYU pembangkang Bodoh!!

Ubah?? Ya Ubah.. Ubah pemimpin ko yang kaki maksiat.. Penzinah, Peliwat, Penfitnah, Pembohong, Pembelot dan segala PEM yg sewaktu dgn nya!!

Rahmat Alim said...

Memang anggun kalau Kak Ros pakai tudung, kita doakanlah ke arah kebaikan, kita doakan juga kesejahteraan Ustaz Azizan, semoga cepat sembuh.

Anonymous said...

Terus terang saya katakan bahawa saya tak setuju langsung kerajaan beri subsidi kepada rakyat . Setiap tahun duit subsidi terus meningkat . Harga minyak dunia terus meningkat tapi rakyat Malaysia yang bodoh tetap mahukan harga minyak yang murah . Akan tiba satu hari nanti di mana kerajaan tidak dapat lagi menampung duit subsidi . Apa akan jadi pada masa itu ?

Anonymous said...

Memang betul....budak sepet yg ada spm boleh jadi engineer bukan pandai sangat pun...pandai kecoh2 sikit kiasu2 sikit kemudian pandai gunakn technician2 melayu.. dikelas tuition anak saya sblum pru13 cikgu sepet dia bagitau siapa undi BN akan dapat laptop..lakonan yg cekap....org yg cakap ari2 buat cerita tu adalah toyol nampak satu arah saja

Anonymous said...

Anon 1202pm

Yang sebenarnya bukan singapore prihatin utk menegakan undang2 perhimpunan mereka. Mereka tidak ikhlas. Lihatlah sejarah sebelum pru13.
I
Cina singapork sudah nampak melayu malaysia akan bangkit menentang rasis2 cina disini dan cina singapork yg menyokong cina2 rasis malaysia cuba nak tunjuk mereka tidak terlibat mencucuk cina2 malaysia.

Wayang cina aje. Sudah baling batu sorok tangan. Janganlah ada melayu yg bodoh termakan mainan ni.

Anonymous said...

Harap tsunami cina yg berlaku ini sampai ke pengetahuan rakyat indonesia....AHOK disana sedang mengatur strategi

@ROSMAH said...

Anon 1221pm.

Ptuiii... klau kau kata aku nampak mcm shahrizat bila pakai tudung kepala cam ni baik aku bukak aje.

Tolonglah hormatlah peribadi org lain. At least klau nampak mcm siti norhaliza bolehlah aku consider.
Sure bang najib akan bersara awal...

Anonymous said...

AKU SERU SEMUA MELAYU BUANG JAUH JAUH SIFAT APOLOGETIK.......UNTUK BANGKIT KITA MESTI BERSIFAT EKSTRIMIS......APAPUN SIKAP MEREKA WAIMA PAKAI SONGKOK DAN PAKAI KAIN PELIKAT SEKALIPUN MALAH MASUK ISLAM PUN MEREKA SANGGUP......
BLOGGERS MESTI EKSTRIMIS MULAI SAAT INI.....SETIAP HARI CARI DAN TELANJANGKN KEBIADAPAN PIGGY INI SELAMA 4 TAHUN DARI SEKARANG

Anonymous said...

Pm najib tolong semak dan hantar pegawai yang tegas untuk memberi pengajaran dan amaran pada semua kakitangan awam dlm semua bidang untuk mencari sebab mengapa mereka menjadi duri dlm daging, cukup la menatang mereka bagai mi yak yg penuh, memang dh mcm menatang pun perangai mereka!

celana biru said...

Umno bukan parti rasis. Memanglah, tapi kalau hari-hari dirasiskan oleh babi mata sepet takkan kita sentiasa diam sahaja.
Esok 13 May. Berwaspadalah Jangan biarkan ulat babi naik ke mata..

Anonymous said...

tolong hantar guru2 kelantan kembali ke kelantan, tolong dengar dan ambil tahu suara akar umbi, kdg2 yg di bawah lebih tahu apa yg berlaku

Anonymous said...

Hehehehehe.....dulu aku penah mabok sokong pembangkang. Tapi bila 3-4 tahun sebelum PRU-13, aku sedar Anwar memang berpenyakit. Pendedahan video seksnya menjadi titik tolak aku bertanya diri sendiri, apa sebenarnya perjuangan mangkuk hayun ini? Mengapa DAP dan PAS beriya-iya sangat mahu Anwar menjadi PM.

Syukur kepada Allah, aku menemui jawapannya. Jawapan yang akan ditertawakan oleh orang sebangsaku yang masih mabok dengan janji-janji manis pembangkang.

DAP tahu siapa Anwar. Bagi DAP, Anwar adalah alat paling berkesan untuk memecahkan undi Melayu. Sokongannya kepada Anwar akan memberi kekuatan kepada Anwar untuk terus memecahkan undi Melayu. Perpecahan undi Melayu amat penting untuk kaum piggy menguasai politik Malaysia.

PAS tidak peduli halal haram. Asalkan matlamat menghalalkan cara. PAS tahu siapakah Anwar tapi sengaja menipu diri kerana ego tidak mahu menerima kebenaran. Dendam peribadi yang dijadikan perjuangan politik parti lebih penting asalkan UMNO tersungkur.

Inilah jadinya apabila spesis pandir berserban bermain politik. Sanggup menggadai masa depan bangsa demi meraih keuntungan jangka pendek. Kesan jangka panjang belakang kira kerana spesis pandir berserban hanyalah pak kampong yang pendek akal dan beremosi tidak tentu asal.

Syukur kepada Allah yang masih sayangkan bangsa Melayu kita untuk terus berkuasa di Bumi Malaysia ini.

Anonymous said...

Kita patut 'berterima kasih' kpd lim shit siang,

1. Dia minta rakyat UBAH. Kini melayu dah sambut dan kami akan UBAH!!!

Kita akan BCL. Jangan lupa piggy dah lama boikot minyak masak keluaran Felda.

2. Pekerja Bangladesh pengundi hantu.

Mulai sekarang kerajaan wajib hantar pulang semua pekerja bangla. Biarkan tauke cina kilang dan kontraktor hilang buruh kasar. Agar mereka tutup kedai dan kerajaan boleh ambilalih dan serahkan kepada tauke melayu.

3. Pekerja kerajaan & guru2 / pensyarah pembangkang.

Mulai sekarang mereka boleh cari kerja sebagai buruh kasar kat tapak binaan atau kilang2 milik tauke2 cina.

Anonymous said...

SIAPA HASUT CINA??
Berikut tulisan azwanddin hamzah dalam akhbar hari ini :-)

Ai telah memanggil satu mesyuarat tertutup dgn pemuda keadilan selepas keluar penjara awal 2000."Beliau mahu kami menjelajah ke seluruh negara bakar perasaan orang cina supaya marah kepada orang melayu dan agar UMNO dilihat jahat selain hentam raja raja melayu"

Nampaknya strategi Ai menjadi,apa yg telah lama dibakar itu kini menyala nyala.Peranan Ai adalah antara faktor mengapa majoriti cina menolak BN pd pru12 dan membawa tsunami lebih besar pada pru13.

Dapatkn buku "Mengapa Kami Meninggalkn Anwar"
Himpunan pengakuan ramai tokoh dan aktivis

Siapa yang menabur angin,akan menuai badai....Ai akan merasainya tak berapa lama lagi

Anonymous said...

Kalau nak macam Singapore kena lantik TS Rahim Nor sebagai Menteri KDN...Kena check anggota PDRM adakah mereka pun penyokong PR...? Realitinya bila melibatkan Kes Pemimpin PR macam tidak kisah sangat walaupun Para Pemimpin PR memaki hamun bangsa Melayu mengadakan perhimpunan haram, alasan kena tunggu Siasat dulu...Kalau sudah jelas pemimpin PR berada ditempat perhimpunan maka kenapa tidak Tahan terus bawa kebalai dan soal siasat...? Menunggu siasat para pemimpin PR masih lagi melakukan Provokasi berterusan... Hendak tunggu kaum Melayu BANGKIT dan mengadakan RUSUHAN ke...? Kita perhatikan Peguam Negara pun macam takut kat Pemimpin PR....terlalu macam pondan walhal undang jelas telah melakukan kesalahan....TAPI bila para pemimpin BN / penyokong pro BN...maka dalam masa 24jam kena tangkap...? Mohon komen para sahabat melayu....

Anonymous said...

Anon 1.23,

Syabas idea yang bernas, kerajaan hantar balik Bangla yang ada kat Malaysia ni. Baru tak ada dakwaan pengundi hantu, baru terkangkang towkey tu, tapi kena ingat mata sepet yang hilang tu pun kena cari sampai dapat, lepas ni Piliharaya petugas SPR kena minta IC, tanya rukun negara, suruh nyanyi lagu Negaraku, tanya nama semua Perdana Menteri, mesti banyak mata sepet banyak yang terkebil-kebil.... usik-usik

Anonymous said...

aku sendiri pon merasa.
aku kerja kat company besar kaum piggy nie..
gaji starting fresh graduate kaum melayu dgn kaum dia mmg lain..
terang2 dalam polisi cakap..
mana2 graduate dari uni*** gaji beza rm800.

Anonymous said...

Bestla idea anon Anon 1.23,

Nak tau gak apa citer dgn cikgu BARUA yg kat Shah Alam yg sgp mendenda pelajar bila mrk bagtau yg ibubapa mrk sokong BN tuh????

Cikgu tuh yg elok sgt kene campak kat sklh cina xpon terminate jer..biaq dia kerje jilat jubor pemakan babi dap...

Anonymous said...

agak betul apa yang gap katakan..wife sy juga kerja dgn cina..dia ada degree tapi bos bahagian dia hanya ada diploma..terima gaji lebih besar dari dia dan pangkat lebih besar..dan lepas itu baru bos dia slow2 gi sambung pengajian..

itu ler ketidakadilan yang diorang amalkan..bila diberi kuasa diorang xkan adil punyalah..pasti akan lebihkan kaum sendiri walaupun x layak..ini bukan fitnah, ini betul2 kejadian..

skrg yg sy tau akan kempen beli barangan muslim..sy akan jelajah untuk edar flyers kempen kpd orang muslim membantu sesama muslim..sy anggap ini jihad ekonomi dan jihad perkembangan islam..kita rapatkan jurang insan terkaya malaysia..sekarang kita hanya 1 dari 10 terkaya..kita ketinggalan di bumi sendiri..

Anonymous said...

HANYA YANG PERNAH KENA JE TAHU..YANG TAK PERNAH TU, ESP YANG KERJA KERAJAAN, DITAKDIRKAN TERKENA BATANG HIDUNG KORANG..BARU KORANG TAHU LANGIT TINGGI RENDAH..

hangkedee said...

Sokong sekarang banyak guru guru yang tak sedar dek untong yang sokong Dapig.Yang bermasaalah tukarkan mereka segera bertugas di sekolah Cina biar mereka rasa daging panggangDapig.

hangkedee said...

Betul 200%

tokgaru said...

PRU 13 dah selesai. Siapa menang siapa kalah dah pun kita ketahui. Yang menang senyap. Manakala yang kalah tak habis2 menyalahkan orang lain. Yang kalah arak rakyat berhimpun sana sini.

Pernah kah anda bertanya pada diri anda, adakah puak yang kalah ini akan menghimpunkan rakyat buat protest PRU13 andai kata mereka menang dan berjaya membentuk kerajaan ? Jika anda bukan bodoh, bukan lembu dan bukan kaldai ... sila lah tanyakan soalan ini kepada diri anda.

Siapa sebenarnya yang tak dapat terima kekalahan. Adakah rakyat atau pemimpin ? Rakyat, siapa juga yang menang, kalau dianya seorang penjual nasi lemak, maka hari2 seterusnya dia tetap menjual nasi lemak. Sedangkan pemimpin, kalau dianya sebelum ini penjual yong tau fu, jika dia menang sudah tentu lah dia tak perlu menjual yong tau fu lagi, jika sebelum ini dia angkut barang jualan dengan sebuah van buruk, maka selepas menang jadi wakil rakyat tentu lah dia mengharapkan memandu mercedes, jika sebelum ini dia tinggal di rumah PPRT, maka selepas menang jadi YB tentulah dia tak selesa lagi tinggal dirumah PPRT, rumah banglo 2 tingkat jadi idaman.

Terus terang saya kata, yang bodoh, yang lembu, yang kaldai adalah rakyat yang membuang masa menyertai himpunan protest PRU13 yang dianjur oleh Anwar, Lim Kit Siang dan Hadi Awang setiap hari diserata tempat. Rakyat yang bodoh, yang lembu dan yang kaldai ini sanggup tinggalkan berniaga, tinggalkan pekerjaan kerana nak tegakkan demokrasi tulin.... kononnya.

Sedangkan Anwar, Lim Kit Siang dan Hadi Awang turun ke perhimpunan protest PRU13 dengan harapan dapat menumbangkan kerajaan yang dipilih oleh rakyat melalui pilihanraya, untuk membuka laluan bagi membolehkan Anwar Ibrahim menjadi PM, Lim Kit Siang menjadi TPM1 dan Hadi Awang TPM2.

Wahai rakyat malaysia, jika anda bukan bodoh, bukan lembu dan bukan kaldai, tolong lah renungkan apa yang saya tulis ini.

Pertanyaan saya. Jika Anwar mahu membuat road show protest PRU13 ini dari negeri ke negeri, ada kah anda sanggup ikut beliau menjelajah ke setiap negeri sebagai tanda sokongan anda terhadap pejuangan demokrasi tulin ?

Saranan saya. Ikut lah jangan tak ikut. Tinggalkan anak isteri anda. Tinggalkan perniagaan anda. Tinggalkan pekerjaan anda. Atas nama menegakkan demokrasi yang sejati. Sila kan sebab tak siapa boleh melarang anda.

Anonymous said...

harapan agar melayu bersatu demi agama, bangsa dan negara..

Anonymous said...

DAP memang mahukan sangat2 Anwar jd PM sbb semua rahsia AI ada dlm poket mereka. Bila AI dah jd PM, apa shj permintaan mereka akan AI tunaikan sbb mereka akan ugut dedahkan segala kegilaan seks AI termasuk rakaman aktiviti seks AI yg ada dlm gengaman mereka. Byk lagi rakan aktiviti seks AI ada dlm gengaman DAP/sekutu mereka PAP.

Anonymous said...

Orang melayu telah menunjukan sokongan yang padu pada UMNO dalam PRU . Datuk Najib kena faham akan hal ini .

Anonymous said...

Jangan salah anggap DAP mahu kominis. DAP sebenarnya mahu ketuanan Cina seperti di Singapura dan Taiwan. Anwar Ibrahim pulak mahu jawatan PM apa jadi sekalipun. 100% dana Anwar Ibrahim ditaja oleh Yahudi Walls Street USA, Britain dan Israel yang mahu mengekang dominasi negara China di rantau ini. China negara gergasi tidak akan memperdulikan niat kaum cina Malaysia kerana mereka dipandang menyokong yahudi-yahudi ini. Yahudi USA telah berjaya di Jepun, Korea Selatan, Singapura, Filipina dan Myanmar namun sekali lagi mereka gagal di Malaysia dengan kekalahan Anwar Ibrahim dalam PRU 13.

Anonymous said...

Harap barisan kabinet nanti terus mengutamakan hak-hak dan kepentingan bumiputera dalam apa juga bidang. Rakyat majoriti telah memilih kamu, maka laksanakan kehendak-kehendak majoriti itu kerana itulah AMALAN DEMOKRASI.

Anonymous said...

Piggy yang ini tak jauh bezanya dengan khizir yang itu. Tamak haloba dan rakus, kalau makan apa saja akan dilahapnya tak kira sampah sarap, bangkai, najis atau daging manusia sekalipun.

Anonymous said...

Dah ramai ahli akar umbi PAS yang sedar ditipu oleh pemimpin mereka, tokoh-tokoh besar tumbang, Kedah melayang, dengan bantuan mata sepet mereka gah di Selangor tapi tanpa kuasa yang mutlak, takut jadi MB kerana rakyat Islam akan persoal dua kilang arak, pusat judi, spa dan tempat maksiat. Nak jawab macamana, rakan punya

v said...

dah 7 hari aku istiqamah ,xpergi kedai cina..cuma arini aku pi kedai indian..indian ni ok moderate..maybe xsuka parti apa2...

org pas xkisah depa dah lamapun saling kuat menguat dlm biz mereka..mcm2 jus tokguru dan macm2..skrg turn kita plak..

nak bg cadangan kem. pendidikan..

NAIK PAPAN 1mesia dpn sekolah cina

''THE ONLY SCHOOL IN THE WORLD.. NO OTHER COUNTRY TO ALLOWED THIS..ONLY MALAYSIA (MALAYLAND) WHERE YOU JUST STAND ON IT..''

Anonymous said...

siapa kata cina pandai.selama ni peniaga cina sebab melayu pegi kedai cina.tengoklah kedai repair motor cina mereka jadi kaya sebab melayu yg pegi.kat malaysia ni berapa kerat cina pakai motor.klu ditempat keja .comfirm cina susah nak ambik melayu walaupun melayu ada kelulusan sama walaupun melayu ada pengalaman.ni semua sebab cina yg pegang kuasa dia boleh pilih sapa dia ambil kerja.sebenar nya ni semua ada kaitan dgn peluang org cina tahu guna kan peluang bila mereka ada kuasa.berniaga,tempat kerja. ingat jadi jgn bagi peluang cina sial ni berkuasa sendiri paham kan apa akan jadi.tak da kurang nya bangsa melayu dgn cina lahanat ni.

Anonymous said...

SETJJU BEBENOR

Anonymous said...

yang atas2 tu semua perasan je baguskorang tulislah berjela pun melayu islam tak akan Berjaya punya.korang dah kena jual beb.Korang dah tak boleh buat apa2 dah.korang ada 133 kerusi dgn majority yg tipis.walau di pecan tempat pm pondan korang pun x hilang deposit.tunggu next pru korang cfm kalah punye.umno nak gerak pun kena pakai duit cina la.nak pakai duit gomen dah tak boleh pasal byk melayu dah jadi spy cina dlm gomen.anwar tau tu pasal dia demo korang semua pondan x berani bertindak cakap je lebih,tulis jela2 tapi sikap malas,kkaki sembang bila nak cari duit.?.2018 negeri ni cina n org putih yg punya.salah korang jugak.

Anti Kucing said...

Org2 politik memang binatang semuanya.

Kat pulau pinang banyak kucing2 yg miang dan berkurap.

Kat kelantan banyak kucing2 alim.

Kat putrajaya kucing2 pemalu.

Kat selangor kucing2 asyik mencakar dan bergaduh aje.

Kat kuala lumpur tempat tinggal aku ni banyak kucing2 suka curi tulang ikan. Sudahlah isi disapu habis, tulang pun bawak lari.

Kat sabah sarawak banyak kucing2 kenyang.

Kucing kat permatang pauh yg paling hebat kerana kuat mengiaw. Kuku jari penunjuk lurus tapi kote bengkok. Kat situ pun ada juga kucing siam. Kucing tu pun ada 9 nyawa beb...

Sesiapa yang suka kucing sila hubungi DAP kerana mereka memang pakar kucing belang.

Anonymous said...

Anon 5.05 hoi!

Sibuk sgt npa? Ko sepet ke. Ke ko terasa pedas? Cari duit apa hari minggu, cuti la woii, ckp byk plak kt cnie ye, tampar kang!

Anonymous said...

Ksian jg budak kelantan tu ya....jd jg hamba...buat di piggy dap...

Anonymous said...

sebagai senior exec.sebuah syarikat yg.didominasi penjilat kitty siang, memang perkara lumrah gaji melayu dan cina berbeza.

satu budak melayu STPM diberi gaji basic 1400.

datang kaum dia berkelulusan SRP (PMR) terus bagi 1700.

diorang ni duduk bawah aku...budak melayu kena jaga area lebih besar tapi budak cina nih kerja paling senang dengan area kecil...Pendapat aku tentang kesaksamaan selalu dipandang sepi manager aku..

AKU TARGET LAGI 3 TAHUN MAXIMUM, AKU AKAN KELUAR DAN MEMBINA PERNIAGAAN SENDIRI...AKU AKAN PASTIKAN KETURUNAN AKU JUGA AKAN MEMPUNYAI PERNIAGAAN KERANA PERNIAGAAN 9/10 PUNCA REZEKI.

gen2felda (kempen rosmah tutup aurat)

Anonymous said...

Tak perlu lah ada melayu nak membela manusia sepet yang konon nya sepet tak racis, terima lah hakikat bahawa sepet2 itu tak mgkin membela bangsa lain, wahai MELAYU PAS & PKR...sedarlah hakikat itu.

Anonymous said...

5.05 tulis macam badot tua...kau ingat kami conan the babarian ke anak-anak piggy tu kami nak balon? spy cina ke cina bersepai ke kerusi UMNO dah bertambah 10 dan piggy 97% undi piggy. PRU 14? aku ingat UMNO tambah kuat piggy pun dah cuak nak undi DAPiggy pasal piggy untuk piggy tak dapat apa tapi banyak rugi...doggy kena humban masuk kandang PKR yahudi lari ikut pintu belakang

Anonymous said...

Kalau cina berkuasa, putrajaya jadi cinajaya. Tulisan pada papantanda atas sekali english kemudian cina kemudian melayu dan banyak lagilah perkara yang boleh menyebabkan Melayu naik sawan tetapi masa tu menangis pun tak faedah, nasi dah jadi bubur. Nauzubillah.

Anonymous said...

pas & pkr ~ menang sorak kampung tergadai

Anonymous said...

dap rai kemenangan dgn arak dan babi panggang, org pas & pkr? tak kn tengok je....hihihi

Anonymous said...

Dua kali sy kerja di bwh piggy..1 comp anak syarikat GLC JV dgn piggy..smua kontrak projek GLC tu direct nego jer dgn JV comp..1 lg 95% status bumi. tp sebenarnya bumi hanya 5%..geng2 piggy ni setup 1 comp management 100% staff piggy utk manage comp yg berstatus bumi tu..

Dua2 comp ni mmg byr gaji org melayu suku dr gaji piggy..& dr segi kenaikan pangkat pun..smua piggy2 ni jerk yg dpt.

Anonymous said...

This big piggy wants all malay switch to black piggy whore shit...what a fuck!!!

ini semua salah umno...
wakaka..

Anonymous said...

Saya pun cikgu gak kat Pasir Puteh Kelantan. 80% guru kat sini pendokong PAS termasuk Penolong Kanan dan orang kuat PPD sendiri. Apa boleh buat jika DS Najib tambah gaji, MEREKA KATA ITU HAK MEREKA. Orang kampung sememangnya jauh lebih pandai bersyukur dan berterima kasih apabila diberi BR1M kerana mereka anggap sebagai bonus rakyat. Nasib baik DUN N29 saya menang walaupun majoriti sikit saja.

Anonymous said...

Selepas ni no more bantuan kpd SRJK(C)....kerajaan harus banyakkan bantuan dan jaga kebajikan kpd sekolah2 kebangsaan dan sekolah agama...

Anonymous said...

bagi cikgu yang sokong UBAH tu elok ditukarkan ke sekolah cina,baru dia tahu apa itu makna UBAH, begitu juga penyokong UBAH disektor kerajaan, kerja senang, benefit banyak, kerja malas kalau berani nak UBAH,berhenti dan join sektor swasta geng UBAH, baru tahu makna UBAH yang sebenarnye, dan harap tidak terlambat mengapa melayu ultra nie dikatakan rasis

Anonymous said...

Bila bagi bantuan pada SJKC, kerajaan akan bagi sampai juta2 tapi sekolah luar bandar, ada yng guna duit sendiri utk mencantikkan sekolah dan beli buku rujukan atau alatan ict, kesian la kami di sekolah luar bandar yg masih kekal membantu BN menang berbanding yg urban di bandar

Anonymous said...

aku sokong bebenor kempen pertukaran cikgu cina dan cikgu melayu (skolah ke sekolah)rotate..bukan pasal nak ajar..tp jadikan polisi..

yg pakai tudung2 labuh tu kita skolah yg paling dap skali..biar dia rasakan..

kita bukan kejam pd yg tudung labuh.malah anak aku pun pakai tudung agak labuh jugak

Anonymous said...

semakin hari makin ramai barua dan balaci DAP yg tercangak terkebil2 bertanya "apa aku dah buat ni??!"

ahhh.. lawan tetap lawan
tapi..
tapi..
ahhh.. tension
ha ha ha

Anonymous said...

Namun budak kelate yang grad tu tetap penyokong kuat n.ajis dan seorang penganut isle yang setia.Hidup DAP=Dajjal Anutan PAS.

hangkedee said...

Ramai penjawat awam di putra jaya ore kelate tak sedar dek Untong mencari makan di sana hasil usaha kerajaan BN.Kenapa PM tak tahu ke.atau......Pegawai atasan pun puak n. ajis kalte juga.dah nak mampus pun bertanding lagi lepad menang beri kepada orang lain apa maksud itu wahai rakyat kelate yang kuat make BUDU.

Anonymous said...

Ayuh mari kita bersatu demi masa depan anak cucu kita kita kena kuasai politik

Anonymous said...

PAS masih tak sedar diri. Kaum Melayu memang ramai di tindas di tempat kerja swasta dgn gaji yg lebih rendah, tiada tempat solat, tiada peluang naik pangkat....etc.
Lihat saja CIMB yang dah takeover Bank Bumiputra....majority yg berpangkat ada lah kaum cina.
Harap Melayu PAS bukak lah mata luas2 dan perhati keliling mereka. Musuh mereka bukan lah UMNO atau BN tapi DAP dan PKR yg byk masalah moral. Apakah jenis Islam PAS ni?

Anonymous said...

Kat tempat aku ni ttdi kl tak ada kedai mini market melayu tapi kedai india muslim dan cina. Dulu aku beli barang2 dapur kat kedai cina aje sbb mrk besar sikit. Tapi sejak BCL aku dah tak beli kat kedai cina lagi.

Aku belanja rm400-500 setiap minggu utk bahan makanan setiap minggu. Sebulan cina dah tak akan dapat rm1000 dari aku lagi. Kalau ada 100 melayu mcm aku kat sini cina akan hilang rm100,000 sebulan.

Semasa aku beli kat kedai cina taukenya tak pandang org melayu. Ambik duit pun sombong aje. Kat kedai india muslim ni bila aku bayar rm400 dia ucapkan terima kasih dgn ikhlas, siap suruh pekerja dia bawakan brg2 ke dalam kreta.

Aku dah UBAH. Mampus cina. Terima kasih lim kit siang kerana menunjukkan belang org2 cina.


Anonymous said...

Perniagaan orang cina dah pelbagai. Industri kecil, makanan, perubatan, impot / export, pemborong,pengedar,hartanah, kontraktor pembinaan dsb semua dalam tangan mereka. Itu sebab mereka tak gentar. Perniagaan kedai runcit dah tak berapa nak peduli lagi. Umpamanya, sektor pembinaan - berapa banyak laba dikaut.

Melayu biasalah petani, nelayan, kerja makan gaji dan yg separa dengannya.

Oleh itu, mekanisma untuk menyaingi perlu dibuat.

Anonymous said...

Apa lagi yang cina mahu?

1. kuasa lebih dominan dalam kerajaan.

2. hak-hak melayu dan bumiputera dalam Perlembagaan: ekonomi, bahasa dan kedudukan Islam serta raja-raja melayu.


Anonymous said...

jadikan buy cina last satu gerakan jihad insyaallah berjaya

Anonymous said...

Saya dah lama kena tindas dengan cina,tu dalam kerajaan,barua-barua melayu banyak yang bodek mereka,orang atas pun buat tidak tahu aje, tanggunglah sendiri. Harap kerajaan akan bersih semua jabatan kerajaan yang sah menentang kerajaan dan membocor rahsia.

Anonymous said...

angan-angan piggy kalau PR menang dalam PRU.

1. MP piggy lebih ramai dalam parlimen

2. MP piggy mengatasi bumiputera dalam Parlimen dengan kemasukan Singapura kembali ke Malaysia dalam siri PRU seterusnya.

Anonymous said...

Ingat slogan Malaysian Malaysia sebenarnya ialah Chinese's Malaysia

Anonymous said...

BCL dah 7 hari aku tak belanja 5 sen pun di kedai/pasaraya piggy

Anonymous said...

Tukarlah Digi ke Celcom atau Maxis, sebab Digi piggy punya.

Anonymous said...

teman stuju!
-anak watan

Melayu Perak said...

aku syorkan disini menteri kdn diberi kepada ahli parlimen kota belud abd.rahman dahalan....

beliau adalah ultras melayu...

mari kita ajar ultras cina kiasu...

Anonymous said...

setuju dengan melayu perak

Anonymous said...

Aku dah buka firma professional selama 20 tahun. Selepas pru12 dulu aku dah mula benci cina bila mereka kutuk umno dan perkasa. Tahun lepas aku dah sack piggy yg dah lama jadi parasit dalam syarikat aku. Dulu aku bangga firma aku multiracial tapi selepas pru13 ni jangan harap aku nak employ cina lagi.

Terima kasih lim kit siang. Aku dah UBAH. ECL.

Anonymous said...

Kat sekolah rendah sekyen 19 shah alam ada guru yg memaksa murid2 yg ibubapa menyokong bn disuruh berdiri atas kerusi dan dipaksa mencaci bn.

Harap kementrian pendidikan tukarkan guru itu ke sekolah keb cina dgn segera.

Anonymous said...

lim kit siang ni sebenarnya bapa syaitan, hantu raya, tok pekong dan yg sewaktu dengannya!

Anonymous said...

merujuk gambar yg tersiar:kit siang berdiri pijak 2 kerusi-1 kerusi lambang pkr(mr mansuh),1 lagi lambang pas(lebai tua tu lah). p/s:sepatutnya kerusi tu kaler biru muda dgn garis merah & kaler hijau dgn bulatan putih)

AHMAD SAZALI said...

Sedarlah orang Melayu.Musuh yang nyata berada dihadapan kita.Tidurlagikah ?....bangunlah,musuh ini memang luar biasa jahatnya kerana pertolongan dari syaitan,hantu dan jin-jin kapir yg menjadi sahabat sesat mereka....

GMC said...


P/S GAP.

gmc-gunungmatcincang.blog.spot.com.

t/k atas kerjasama tuan.

Anonymous said...

Kita sering lupa dengan sejarah ,dulu Tun Mahathir sering mengingatkan kita betapa peritnya peristiwa 13 mei dan acap kali dalam amanatnya beliau mengingatkan kita sejarah hitam tu tetapi melayu mudah lupa.... demi survivor orang melayu .... dibumi ini gerakkanlah perpaduan bangsa, kuatkanlah ekonomi bangsa pasti bangsa kita tak diporak perandakan... demi agama, bangsa dan tanahair .

Anonymous said...

UMNO supaya relevan perlu diterjemahkan semula meliputi muslimin & bumiputera..

banyak mamak, muallaf cina, Sabah & sarawak (bukan Islam)menyokong peranan YDP Agong & Sultan dalam melindungi hak peribumi dan adat 2(mcm di NZ).

Jika tidak bersatu, pola masyarakat akan berubah kerana tiada preserve culture- manusia menjadi robot Duit mcm Singapore..semua orang celik mata akan menjadi babi lapar untuk Duit.

tiada belas kasihan kepada yg lemah..budak keena langgar dibiarkan mati..kerana manusia telah menjadi babi tanpa sopan santun..

Nilai2 murni bersopan Nusantara berganti dgn sifat kurang ajar oleh pendatang rakus yg tak pernah puas nafsunya..

Untuk itu bagi abad ke 21 ini UMNO perlu bergabung dgn istilah baru.

"United Muslim & Native Organization

Pertubuhan Muslimin & Peribumi Bersatu."

Bagi menjadi benteng ampuh serangan golongan tamak, tidak bertimbang rasa & menghrmati manusia lain selain specisnya shj..
google & lihat di youtube bagaimana Bangla dihina di singapore, indon amah jatuh bangunan dll.

Dgn kekuatan jaringan Muslimin sedunia, - peranan melindungi hak2 Melayu & peribumi lemah dapat dilakukan supaya ciri2 asal Nusantara dikekalkan seperti asalnya disamping pembangunan moden yg berterusan..

Anonymous said...

Mungkin ada yg dah terbiasa dengan pepatah ini..."chinese is cheating"....bukan cina namanya kalau tak menipu.
Bangsa ini juga:-)
1.kiasu.....tidak mahu kalah
2.grabbed everything.....mengaut semua peluang yang ada...jgn terkejut bila bonus ASB diumum ada cina tunggu orang melayu depan bank update buku ASB(melayu taraf anjing kurap sama dgn anon 5.05)
3.tamak....beratur nak no1,rumah sampai ada 6 seorang
4.berperangai piggy....yelah hari2 makan benda tu perangai pun seakan2 lah..menyondol tak habis2

Anonymous said...

TERIMA KASIH Bro GAP kerana menyedarkan aku soal BCL tu dan juga TERIMA KASIH kepada pengomen2 disini kerana memberikan pandangan dan nasihat yang cukup bermakna buat aku dan keluarga.Love you Bro.

Anonymous said...

BMF BCL perkasakan ekonomi org melayu.

http://adakuasa.blogspot.com/2013/05/senarai-produk-melayu-dan-cina-dap.html

Anonymous said...

Ada betulnya....harap umno think tanker menjenamakan semula umno yg sudah berjaya dipersepsikan oleh Ai..mic mca terus dipadamkn dan dijenamakn semula kerana seakan berkudis dan bernanah.
Dap memang sedar mereka xboleh menguasai parlimen bersendirian tapi bila detik BN tumbang tiba dgn mudahnya mereka menjemput singapura masuk.

SEKALI LAGI AKU MENYERU........MULAI KETIKA DAN SAAT INI MELAYU JANGAN JADI PEMAAF/APOLOGETIK....KITA MESTI MENJADI EKSTRIMIS SEHINGGA PRU14......BLOGGERS HARAP TETAPKN HALATUJU YG SAMA

Anonymous said...

orang melayu yang kebanyakannya sokong anwar adalah penyokong PAS. Walaupun semasa anwar dalam umno merekalah yang becakap itu dan ini tentang anwar. Hinggakan memperlihatkan anwar itu lebih jijik dari babi. Tapi bila anwar dah sertai mereka maka lain pula nadanya seolah2 anwar itu malaikat yang diutuskan kebumi ini. Orang2 ini kalau la babi itu boleh bercakap dan menyatakan sokongan pada pas, nescaya puak2 ni akan berhujjah menyatakan babi tu halal di makan. Itu lah sikap mereka.

Anonymous said...

sekadar berkongsi.pandangan .. ataukah tanpa kita sedar terdapat usaha daripada pihak asing untuk mencampuri urusan politik dalaman Malaysia... mereka memberi dana kepada NGO-NGO dan parti politik tertentu dalam usaha untuk memecah perpaduan kaum di negara ini... tanpa kita sedari mereka cuba melaga-lagakan kaum Melayu dan Kaum Cina dan ini akan menguntungkan mereka sekiranya terjadi konflik antara dua kaum ini... yang pasti hubungan diplomatik Malaysia -China akan dilibatkan bersama ... mereka cuba musnahkan hubungan istimewa ini kerana mereka tahu bahawa Malaysia adalah penyokong kuat bagi China... cara untuk memecah sokongan ini ialah dengan cuba melagakan kaum cina dan Melayu yang diketahui adalah dominan dalam Kerajaan.. adakah ini konspirasi yang terancang tanpa kita sedari..

see ur self said...

1. Ketua Menteri, Lim Guan Eng (DAP – Parlimen Bagan dan ADUN Air Putih) mengetuai Hal Ehwal Tanah dan Pembangunan Tanah, Pembangunan Usahawan, Maklumat dan Warisan.

2. Timbalan Ketua Menteri I – Rashid Hasnor (PKR-Pantai Jerejak), mengetuai Pembangunan Industri, Perdagangan Antarabangsa, Koperasi dan Perhubungan Masyarakat Perhubungan.

3. Timbalan Ketua Menteri II – P Ramasamy (DAP –Perai) – Perancang Ekonomi Negeri, Pendidikan dan Sumber Manusia, Sains, Teknologi dan Inovasi.

EXCO

1. Chow Kon Yeow (DAP – Padang Kota) – Kerajaan Tempatan dan Pengurusan Trafik

2. Lim Hock Seng (DAP- Bagan Jermal) – Kerja Raya, Utiliti dan Pengangkutan

3. Danny Law Heng Kiang (DAP- Batu Lanchang) –Pembangunan Pelancongan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan

4. Phee Boon Poh (DAP – Sungai Puyu) – Kebajikan, Masyarakat Penyayang dan Alam Sekitar

5. Jagdeep Singh Deo (DAP- Datok Keramat) –Perancangan Bandar dan Desa, Perumahan

6. Chong Eng (DAP – Padang Lalang) – Pembangunan Belia dan Sukan, Wanita, Keluarga dan Masyarakat

7. Dr Afif Bahardin (PKR – Seberang Jaya) – Pertanian dan Industri Asas Tani, Kesihatan, Pembangunan Luar Bandar dan Tebatan Banjir.


.....

ADAKAH KHALID SAMAT (PAS) AKAN KOMEN..?

DAP MEMG ADIL DAN PEMBAHAGIAN NAMPAK BIJAK

Anonymous said...

Aku tak setuju UMNO ditukar kpd united muslimin & native organisation.

Politik boleh bertukar kotor dan jangan kaitkan muslim sepertimana pas jual islam utk kuasa.

Barisan Nasional sudah terbukti formula yg berjaya. Setiap kaum ada wakil mereka yang lebih memahami citrasa sesuatu kaum itu. Kaum yg lebih ramai akan menjadi ketua itulah demokrasi namanya.

Dap, ppp atau gerakan tidak sesuai kerana kaum minoriti pun boleh jadi ketua.

Anonymous said...

Setuju ditukarkan cikgu-cikgu yang berkata DAP itu baik ke sJKC. Nak tengok lama mana diaorang tahan? Nak tengok diaorang tu insaf tak?

Anonymous said...

Saya tak paham ...ABC tu makna nya apa ?

Anonymous said...

Masuk pasaraya cubalah cari ruangan produk jalen,habhal kipas udang,produk agromas,produk tamim.....seolah2 mcam nk cari harta karun susahnya nk jumpa......lepastu dikaburkan mata kita dgn produk nona lah mahkota lah seri murnilah.....kat tempat aku ada produk nama Adad...ingatkn melayu tabligh, cuba call dan beri salam rupanya sepet yg jawap.....pukimak kan.

Cuba tuan2 pergi ke festival2 halal food atau MAHA rupa2nye bersepah produk iks bumiputera tapi cari kat praya xde.

Disitulah bangangnya ahli politik melayu BN....masa diberikan peluang berkuasa lupa segala....kalau 5 tahun akan datang ini masih lagi tongong dan bengong maka andalah orang yg dipertanggungjawabkn menggadai negara....oleh itu hargai peluang yg diberikn oleh orang bumiputera ini

Anonymous said...

AIR BATU CAMPUR

Anonymous said...

Aku kurang setuju bahawa anasir luar cuba memecahbelahkan orang melayu dan cina. Mereka melihat orang cina di Malaysia mempunyai hasrat serupa dengan yang di Singapore dan Taiwan sementara kerajaan pimpinan Melayu sebaliknya. Pemimpin-pemimpin Melayu sejak zaman Kesultanan Melaka dan modern dari zaman Allahyarham Tun Abdul Razak hingga Najib sangat akrab dengan China (rujuk kunjungan pemimpin tertinggi China, pembentukan pusat pengajian bahasa Melayu di Universiti Beijing, perhubungan ekonomi di mana China adalah negara terbesar dalam export Malaysia dll). Aku berpendapat anasir luar dengan dibantu oleh kaum cina sendiri yang memecahbelahkan orang Melayu.

Anonymous said...

Alif Ba CA (Asal Bukan Cina)
ABC (Asal Bukan Cina)
BCL (Buy Chinese Last)

Slogan harian ku.

Anonymous said...

Betul.....ramai kakitangan kerajaan dan guru dr kelantan 200% yg sokong pembangkang. Nak cari sorang yg pro BN susah. Kalau nak tahu cuba buat soalan provokasi kondem Pas. Terus dpt jawapan.

Anonymous said...

Tadi Berita 8 malam TV3 , aku tengok remaja melayu di Kedah adakan demonstrasi aman jalanan bawa sepanduk ABC ABC . Tadi aku tak paham , apa makna nya ABC . Sekarang baru aku tau .

Anonymous said...

Pandangan saya, dalam keadaan ini beberapa perubahan/transformasi besar harus dilakukan UMNO segera. Antara yg utama:
1) Anjakan paksi perjuangan UMNO drpd Melayu kepada Islam, tanpa meminggirkan Melayu sebagai bangsa teras Islam di negara ini. Harus bermula dengan penubuhan Majlis Syura UMNO yang memandu perjalanan parti. Perjuangan mempertahankan Islam dan Perlembagaan diperteguhkan pada peringkat ini
2) Pembukaan keahlian penuh UMNO kepada Cina Muslim, India Muslim, dan Bumiputera Muslim lain seperti Siam, Orang Asli, serta suku2 di Sabah & Sarawak, berbanding sekadar ahli bergabung kini. Sayap khusus untuk setiap kelompok ini diwujudkan demi memperjuangkan hak masing-masing. Parti-parti Bumiputera di Sabah & Sarawak dijemput bergabung dalam satu Gagasan Mega ini
3) UMNO harus menjuarai isu hudud dan negara Islam, berbanding PAS yang semakin tenggelam. Pelaksanaan secara hemah dan tertib amat penting, mengambil kira kewujudan masyarakat non-Muslim. Ini juga mendekatkan penyatuan UMNO-PAS.
4) Berdasarkan perubahan 1, 2 dan 3 di atas, Cadangan penukaran nama asal UMNO kepada United Muslim & Native Organisation/ Pertubuhan Muslim & Bumiputera Bersatu
5) Imbangan perubahan kepada parti komponen BN yang lain. Dengan UMNO kekal sebagai teras, parti lain harus berusaha kuat memahamkan kaum diwakili masing-masing supaya menerima realiti dan kemahuan masyarakat majoriti tanpa hak minoriti ini diambil
6) Setelah pihak minoriti akur, usaha dakwah kepada mereka harus digiatkan dan mereka diajak menyertai pihak majoriti dengan menerima Islam. Penyusunan ekonomi dan lain-lain sesama masyarakat Islam adalah lebih mudah.
7) Pergi lebih jauh dr itu, keadaan ini akan menjadi teras kekuatan baru di peringkat global yg memungkinkan keupayaan kita utk memecahkan penguasaan negara2 maju dengan adunan harmoni masyarakat berbilang kaum ini
Persoalannya beranikah UMNO melakukan perubahan ini?

Anonymous said...

Hati kena bersih , fikiran juga kena bersih . Baru hidup selamat penuh berkat . Ini hukum alam .

Anonymous said...

penukaran nama Melayu kpd Muslimin & Native tak akan menjejaskan apa2 imej buruk tentang islam..ia mengukuhkan ukhwah..perlaksanaan hukum-hakam akan mengambilkira kaum2 native lain yg bukan islam..& Nusantara ini paksinya ialah Islam sejak 700 tahun dulu.

jika orang2 melakukan kemungkaran yg bercanggah dgn Islam, ialah akaun peribumi.

Masyarakat Muslim & peribumi amat menghormati Agong sebagai simbol kesultanan di nusantara (borneo,indonesia, & sulu) yg melindungi hak2 suku kaum dari dulu.

Anonymous said...

Adakan perbincangan mendalam dan persetujuan gol2 Mamak & Muallaf asing yg kaya bersetuju supaya menghormati & tak menuntut hak yg sama seperti Bumi sekiranya dibenar mengangotai UMNO.yg baru..hak ini bukan racist diskriminasi, kalau melayu racist dah lama cina kena halau..tetspi ia perlindungan kpd melayu, orang asli, suku sabah,Sarawak kerana mereka belum kukuh di dunia korporat..dunia bg bumiputera hanyalah disini..usulkan ke cawangan supaya difahami objektifnya & diundi..

Anonymous said...

Mukhriz wajib menerajui kedah dgn cemerlang supaya menjadi ikon negeri2 pembangkang.....rakyat kedah sudah lakukan tugasnya....tolong pergi turun ke ceruk2 kampung dan desa sama sama rasa denyut nadi rakyat.

Denyut nadi rakyat tidak ada di pejabat2 dan bilik2 berhawa dingin....denyut nadi rakyat ada di kedai kedai kopi ada di warung2 ada di kedai mamak ada di sawah2 ada di kilang2 ada di persatuan persatuan ada pada pemimpin persatuan ada pada ketua kampung ada pada ketua2 masyarakat.

Ingat mukhriz.....sy org selatan tp sy menyayangi saudara saya di utara yg memilih saudara

Anonymous said...

Aku pun kat sini sama jugak...4 tahun duduk keje bawah cina nie, diorang tak bagi kita bersuara langsung, mereka saja betul walaupun hakikatnya mereka tak la bijak sangat....huhuhu....tp aku provoke dlm dendiam jer...bila tanya cakap jer "entah"...ahhahhhaha

Anonymous said...

hanya dengan kuasa melayu mampu pertahan hak bumi. org melayu sering ditindas oleh puak ini. tapi heran, masih ada yang tak sedar diri. tekad tolak anwar dan pakatan yg jelas tak menguntungkan org melayu.

Anonymous said...

DAP BANGKAI

Anonymous said...

kami sudah undi, najib mesti back up kami atau akan kalah pru 14! fuck DAP

Anonymous said...

kalau di tahun 3-4 tahun dulu, artikel macam ni jadi bahan ketawa balaci/barua DAP lahanat, atau jadi point untuk dibelasah secukupnya dalam blog pro PR..

sekarang tak lagi, tengok jumlah komen dan pertikaman lidah di FB aku pun tak sangka melayu yang SEDAR buleh bersuara sampai macam ni.. terharu aku lihat situasi ni. sokongan padu untuk kamu sekalian saudaraku!

Anonymous said...

ada bewak yang mencaci bangsa sendiri, dengan harapan dapat sanjungan DAP sebagai "melayu pandai". barua kemaruk mencari redha DAP???!! mulut puaka dan sinis dikalangan balaci/barua pendukung DAP akan tertutup dengan sendirinya, insyaallah.

Anonymous said...

adalah penting bagi balachi dan baruah utk mcari redha DAP... TAPI INGAT --- DAP tak akan dapat memadam suara senyap yang membenci DAP. mereka barangkali tidak ke stadium, tidak overtly political dan nampak naive, tapi percayalah bilangan KAMI adalah sangat ramai wahai DAP syaitan!

Anonymous said...

DAP - NAMPAK MACAM HEBAT, TAPI TAK KUAT MANA PUN. INI KALI GO TO HELL LAH DAP!

Anonymous said...


DAP kate Najib aper????
Masih ade Melayu sokong puak2 ni???

DAP=Hantu Raye
DAP=Piggy

Ape2 hal BCL !!!!!!!
Buy Chinese Last.... jom promo barangan muslim n Melayu sahaja...

Buy Chinese Last!!!
Buy Chinese Last!!!
Buy Chinese Last!!!

Anonymous said...

Peg gomen yg berkhidmat secara langsung dgn masyarakat eloknya dikenakan tapisan halus setiap 5 tahun.Lulus baru boleh dipertimbangkan kenaikan pangkat. Mana yg condong tu hantar kursus berkala sampai normal semula.

Anonymous said...

Setuju 100% tapi hantar ke Penang bahagian pulau pun elok.