Thursday, May 9, 2013

PASCA PRU 13 : BILA PENGUNDI CINA TAHU KELEMAHAN KITA ?


kita tak perlu merintih dalam menangani keputusan pru 13.

analisa dan rekod dan mencatatkan bahawasanya ini adalah gerakan terbesar pengundi cina dahagakan kuasa.

dahagakan kuasa dengan mengkeldaikan anwar dan pas.

ini adalah faktual bahan sejarah untuk generasi melayu akan datang.

fakta rogolan ini tak boleh dan tak mampu dinafikan lagi.

stop bercerita mengenai keterujaan pas dan anwar melacorkan segalanya hanya kerana nafsu pada sebuah kerusi di putrajaya.

dalam header blog ini telah dinyatakan secara makro akan faktor dan elemen mengapa BN mudah kalah dengan pengundi cina ?

elemen kelemahan kerismudin mengatasi dan meyelesaikan masalah sensitif akan dibincangkan kemudian, kerana ianya terlalu banyak dan sungguh menyampahkan untuk aku menulisnya...

pru 1999 cina tidak menyokong pembangkang.
pru 2004 cina juga tidak menyokong pembangkang.

keputusan 2008 adalah hasilan keterbukaan anwar dan pas dalam menelanjangkan segala hak islam dan melayu demi nak undi cina.

okaylah sekali lagi kita tolak isu anwar dan pas.

yang aku nak nyatakan di sini adalah berkenaan dengan foto di bawah.

foto yang melibatkan menteri JPM dan namewee bersalaman dan bersemuka di parlimen.

kenapa mereka bersemuka ?
kerana nazri aziz cuba nak jadi hero satu malaysia.

hero yang menyanjung tinggi adab dan budaya cauvinis namewee .

namewee menghina azan suboh.
kata namewee ianya seperti orang yang menyanyi lagu R&B.
namewee menghina lagu NEGARAKUKU.
namewee menghina kerajaan.
namewee hina semua yang melibatkan melayu dan islam.

namun nazri aziz cuba menegakkan benang basah dengan mengangkat hero namewee di parlimen, tanpa berpakaian protokol.

2 signal mudah.

cina melihatkan pengiktirafan nazri aziz kepada namewee sebagai lompong kelemahan BN.

bagi cina, nampaknya tiada masalah bagi kerajaan bila islam dan melayu dihina.. ini satu peluang besar !

maknanya.. cina hinalah segalanya sudah pasti akan dimaafkan oleh pak menteri najib sendiri.

bila islam,melayu dan kerajaan dihina yang kemudiannya diangkat hero oleh oleh menteri dalam kerajaan, cina sudah mengetahui dan menghidu sesuatu yang nampaknya boleh di makan !

kerajaan ini dinampakkan kelompongan lemahnya bila namewee bebas dalam menghasilkan youtube menghina jijik islam dan melayu.

namun dalam menghasilkan artikel ini aku seharusnya tak berat sebelah.

kebaikan nazri aziz dalam membedal pembangkang dalam parlimen harus juga diberikan pujian.

ps : hari ini puluhan ribu namewee telah wujud selepas pru 13...

bersambung....

104 comments:

Anonymous said...

Okay ... sekarang kita bukak buku baru .

Anonymous said...

Nak ambil hati cina sebab nakkan Undi...bodohnya melayu..pengarah MIO, CAWANGAN KHAS! JASA GAGAL !,,,letak jawatan..masuk pas atau pkr

buzz said...

ini semua plan najib,, jgn pandang rendah pod dia. dia kononnya cuba nak ambik hati cina tp ada udang disebalik batu. ckuplah hina dia, dia cerdik...

baca ni
http://www.malaysia-today.net/mtcolumns/56600-the-expected-happened

Anonymous said...

omak dah kato...ekau jago anak jangan lombut sangat nnt anak2 pijak palo...kalo anak wat salah,,apo salah eh sosokali ekau sobat jo...hah tengok la skrg,,dulu sekor jer anak yg dogil, nijam sobab ekou lombut sangat,,dah berderet anak2 ekau melawan n memijak palo ...

kogheh sikit jibb....isa perlu ado balik yo...

Anonymous said...

Ingat kes kepala babi dan kepala lembu?
Siapa yg ditangkap?? Org melayu yg pijak kepala lembu.
Mmg patut la ditangkap sbb hina agama hindu.

Tapi apahal yg hina agama islam takkena apa2??

Di manakah keadilan??

Anonymous said...

Naikkan ekonomi melayu... Habis cerita !!!

Anonymous said...

Klau benar wan azri kena tahan polis aku mohon semua berilah sokongan kpd dia. Papagomo adalah antara melayu yg lantang pasal rasis cina dan dungu melayu pengkhianat. Melalui dia ramai melayu yg lena tidur mimpi mat jenin telah menjadi celik. Tun M pun ambik masa lama tapi tak berjaya seperti Gomo.

Kesian hanya dengan semangat berkobar dan rela mati kena tahan polis atas tuduhan hasutan. Kit siang dan namewee syok makan babi sambil korek hidung senyum puas.

Buy Chinese Last! Better still dont buy at all.

Free Papagomo!

Anonymous said...

Akhirnya berjuta2 Namewee dah kena tipu dgn Anwar mangkuk hayun

Anonymous said...

I LOVE BN .... FOREVER

Anwar said...

UMNO parti keramat .

tobeng said...

Cina perasan pandai tapi bodoh.Diperbodohkan oleh aljub.Diorang konfiden habis akan menang pru13.Sebab itu diorang all out,langsung tak simpan sikit untuk mca dan gerakan.

Mca dan gerakan ini adalah kuasa pendesak dalam kerajaan.Manakala dap adalah kuasa pendesak cina dari luar.Ini memang permainan cina...dap,mca,gerakan tu main wayang aje.Semua berfungsi untuk keuntungan bangsa cina semata2.Jadi dua2 dia makan.Dalam makan,luar pun makan.

Bila pengaruh dap menjadi sangat kuat selepas 2008,cina2 mca dan gerakan sepakat untuk terus 'melemahkan' parti masing2 untuk memberi laluan kepada dap.Mereka melihat kebangkitan Melayu yg menentang BN melalui anuwar ibrahim dan pas.Mereka jangkakan pru13 ini bn pasti tumbang jika dilihat daripada sambutan anak2 muda Melayu terhadap kedua2 entiti ini.

Sebab itu bila tiba2 pakatan kalah mengejut di tangan bn disebalik semua 'petunjuk2 kemenangan', cina rasa terperangkap dalam game yg mereka cipta sendiri.Mereka sudah all out tanpa sedikit reserve pun yg tinggal dalam parti cina komponen bn (melainkan sedikit)dengan harapan mereka akan beroleh kuasa superpower dalam kerajaan pakatan rakyat yg akan dibentuk di pusat.Tiba2 mereka kalah.

Tak semena2 cina hilang pengaruh dalam kerajaan pusat!Dan tak semena2 juga pakatan rakyat sudah dilabel sebagai pakatan cina dengan label tsunami cina oleh najib hahaha

Sebab itu juga yg datang stadium kelana jaya tadi 70-80% adalah terdiri drpd anak2 cina yg ghairah mahu berkuasa.Mana pergi balaci2 pas dan pkr?Ada..bukan tak ada,yg taraf barua2 tegar tetap datang menghadap tapi yg lain lebih selesa menonton secara live dr blog greenboc saja.

Orang tua2 Melayu dah bilang,orang tamak selalu rugi.Akal cina bertembung dengan akal Melayu...nak sangat kan..

Cuma kita tengok cara najib menyusun kabinet dan cara dia melayan cina selepas ini.Adakah masih dengan cara lembik merugikan Melayu atau cara 'diktator' yg mampu buat musuhnya melutut mohon simpati

Anonymous said...

Tu lah deh... kita orang Melayu terlalu suka berlembut sangat. Apa yang Cina pendatang ini mintak semua dapat. Lebih teruk lagi, dia mintak sikit kita bagi banyak. Buat baik dengan dia, dia pijak kepala kita sampai lumat. Mereka ni kalau kita baik, dia anggap kita lemah. Kita kena belajar dari sejarah dia. Dari dulu lagi di tanah besar mereka tu, hanya maharaja dan pemimpin zalim yang bersikap kuku besi saja yang mereka hormati, sanjungi dan dijadikan idola. Sampai la ke pemimpin mereka hari ini.

Kita lihat pula jiran kita di sebelah selatan. Bukankah mereka menyanjung tinggi LKY dan LHL yang terbukti sangat otokratik. Tak usah sebut la pasal nepotisme ke, kronisme ke. Memang amalan mereka pun.

Anonymous said...

jgn biar dap gabung dgn BN
fikir ape akibat pd agama, bangsa kita!!
ABC!! BCL!!

bentara guru said...

najib kate namewee ikon 1malaysia...sape yg undi die utk kekal kuasa.melayu jugak.

Anonymous said...

Anon 1.39am....aku setuju ISA....ISA....ISA.....ISA!!!!!!!!!! ......Sebelum hancur Msia ni mrk kerjakan!! Kami rakyat yg MENYOKONG BN/UMNO sudah lama berkompromi dgn KELEMAHAN & KEBACULAN ini....Nak berlembut sehingga kehilangan nyawa....spt Lahad Datu baru nak bertindak??

Hrp PM tolong dengar rintihan kami PENGUNDI SETIA BN yg cintakan keamanan & kemakmuran!! Usahlah terlalu mengejar status negara maju 2020 hingga terleka bhwa keamanan negara lebih utama!! Kami mahukan KDN yg TEGAS & BERANI....yg benar dibenarkan...YG SALAH DIHUKUM.....BUKAN AMARAN!!!

Anonymous said...

Kami mhn najib jangan lantik mca gerakan dlm kabinet msia...depa sendii tak mahu, jgn pulak kau yang terhegeh2 lantik puak sial ni.....jika ada juga puak makan bangkai ni, aku x akan sokong lu lg najib....cukuplah depa buat kita mcm merempat di negara sendiri...lu org kabinet kami dah pangkah seronok duduk di kerusi empuk, kami yg bersengkang mata terpaksa berhadapan puak cina penuh putar alam...

Tun Teja said...


Televisyen Channel News Asia televisyen Singapura memaparkan berita palsu.

1. Semalam 08/05/2013, Rabu jam hampir 7.00 malam Channel News Asia televisyen Singapura memaparkan video Anwar melancarkan perhimpunan di Kelana Jaya stadium. Lepas itu CNA pemberita Glenda Chong bersama Timothy Goh bertanya dengan Khairy Jamaluddin tentang perancangan Anwar.

2. Tetapi yang menggusarkan penyokong BN disini berita dari televisyen CNA apabila teks dipaparkan dibawah menyatakan :

3. “Independent Malaysian Polls watchdogs say there are ‘serious flaws’ in Electoral system.”

4. Maknanya pemantau PR Malaysia bebas menyatakan ada kesalahan serious dalam system pengundian.

5. TV3 pada jam 8.00 malam mengatakan berita disebaliknya. Tiada penipuan dalam pelancaran pengundian Ahad lepas.

6. Sungguh keparat CNA menghebahkan berita bercanggah.

7. Aku lihat lagi pada jam 9.00 malam, scrolling teks itu tidak berubah, sudah 3 jam masih ditayangkan. Pagi ini, Khamis, 09/05/2013 jam 4.40 pagi, scrolling teks itu sudah tiada lagi.

8. Tiada protes secepat mungkin yang dibela oleh pehak dari Malaysia, seperti Kedutaan Malaysia di Singapura sehingga tersiar berita mengapi-apikan kepemimpinan PM Najib. Masih tidur ke Jabatan Kedutaan Malaysia? Lambat dan lembik bertindak.

9. Kenapa berita sudah beredar selama lebih dari 1 jam tidak dibetulkan ?
10. Bolehkan CNA ini disaman kerana mengedarkan berita palsu ?

11. Mereka tidak menonjolkan penghebahan berita neutral, tetapi memehak kepada pembangkang Malaysia. Ini menguntungkan pakatan ranap.

Anonymous said...

Kembalikan ISA...KDN kena tegas, kalau tak buat salah kenapa takut ISA, spore pun masih ada ISA....bodoh kdn!

Anonymous said...

Kedutaan spore tu semuanya makan gaji buta, org mcm nak mampus pertahankan BN, duta dan kakitangan kedutaan msia di spore langsung x peka...bodoh...

Anonymous said...

High commision msia in spore- dato hussin nayan....why so stupid let the fake news appeared in tv over hours? Cant u make an official objwction to spore government? Cummon la.....

Anonymous said...

Signal nya mudah.....

Cina menganggap Melayu Bodoh!!

Cina terjemah kebaikan Melayu sebagai " KINDNESS AS WEAKNESS"

BANGSA MELAYU LEMBAB DAN KURANG TEGAS. MELAYU me_LAYU TEROS!!

Puak CINA DAP BABI HARAM DAN me_LAYU ISLAM BABI HALAL Di Biarkan Melakukan Fitnah, Hasutan, Provokasi dan jenayah lain tanpa di ambil tindakan. Kalau yg pro BN dgn cepat Kerajaan ambil tindakan

Cina DAP Babi Haram mengambil kesempatan di atas Pertelagahan semasa Melayu Islam.

Akhir kata Melayu tetap Majority dgn di bantu oleh Bumiputra lain dan Kaum. Ajar Cina DAP Babi Haram dan me_LAYU Islam pembangkang secukupnya.

Wahai me_LAYU Kerajaan, kamu telah di beri mandat jadi tolong bertindak tegas dgn mengambil tindakan ka atas mereka2 yg biadap. Hormatilah mereka yg telah memberi mandat dan jalakan tugas dgn lebih berkesan!!

Anonymous said...

dari history indon 13 mei depa..yg aku paham..selepas cina2 menguasai ekonomi..mereka mula mengawal pegawai2 kerajaan indon dgn duit..rasuah..

then depa nampak mewah dan mula menconteng arang penduduk setempat..ini dibaca oleh pemimpin2 indon sbg akhirnya ranap org indon akan dikerjakan Cina..

caturan politik cina bermula..apabila kerajaan mula meletak cina disana sini sbg 'kuasa' kerajaan jg... benda dibaca dgn teliti pemimpin2 disana..

mungkin inilah gerakan reformasi bermula menentang gerakan cina2 ..bila terus dibaca..rusuhan dah tak tahu hujung pangkalnya..

rasanya kedai2 habis kena rompak, pecah dsbnya..apa kuasa di tgn rakyat indon..mereka menentukan hukumannya..xpayah critalah bab org jenis indon mengamuk ni..mmg sadis la..

tercatat jg dlm wiki tu..situasi dh paling buruk baru nak letak moto2 support

'kepunyaan bumiputra' dan 'menyokong reformasi' see man.... dlm keadaan paling tertekan..baru menyesal..

Anonymous said...

Cina tak Bodoh dan tidak di perbodohkan oleh Aljubs. Mereka bijak dan sengaja menyokong Aljubs supaya PERPECAHAN MELAYU BERTERUSAN dan ini menguntungkan Cina DAP Babi Haram ni.
Yang bodoh me_LAYU!!!

Anonymous said...

Najib...tolonglah buang si hisyamudin tu, biar dia jd YB sembrong sudahlah..dia x layak pegang kememterian penting ni...jgn kerana nak jaga undi BN madih lg percaya cina2 pukimak sial haramjadah tu, pokcik geram betul...

Anonymous said...

kepada pejuang bangsa/BN, jom tekad cari pengudi untuk BN PRU14. jgn ckp byk.

rakab said...

Tsunami cina berlaku atas kecuaian Najib sendiri. Cina memang menunggu-nunggu peluang untuk merangkul segala-galanya untuk kaum mereka.

Najib mungkin berjaya dalam menguruskan ekonomi dan pengagihan kekayaan kepada rakyat terutamanya masyarakat miskin berpendapatan rendah.

Tetapi beliau gagal dalam menangani pelampau kaum terutama DAP. Selama empat lima tahun kumpulan ini dibiarkan bebas mengembangkan agenda mereka. Hari ini rebung dah menjadi buluh. Keputusan pilihanraya 13 adalah buktinya.

Anonymous said...

Kita orang melayu bersifat lembut, murah hati & bertolak ansur akhirnya orang cina & asing ambil kesempatan.
Kerajaan terlalu lemah, demokrasi ada batasannya.
Satu kesilapan besar bila ISA di mansuhkan hanya utk memberi kepuasan setengah pihak saja.
Najib umat melayu/islam dlm bahaya, tapi masih lagi style politik yang terlalu safe.

Anonymous said...

Jenis tak nak buat kerja dan makan gaji buta. Orang ini yg najib lantik !

rakab said...

Bukak jer blog GAP, muka sial tu pulak yang keluar dulu.

Hilang selera aku nak bersarapan.

Anonymous said...

about perhimpunan cina haram semalam..

baru anwa dan pas perasan...cina dah melepasi hadnya...(70-80% cina dtg)

dulu anua ingat nak guna cina utk undi.. (bela babi utk nipu babi la.. )bila babi2 semua dah merah mata (tanda2 nak mengawan lg) now dah confuse apa nak buat..

nak cary on..mb selangor pun xsetle lg..
timbalan 1 & 2 lg.. sapa nak jd ketua 'agama' pas ke pkr..itu semua problem..kalu ada org melompat amacam??

kita trus tgk anwar buleh handle situation tak? kalu skill bg org marah dia mmg pakar..bg org rede dia buleh ka..

Anonymous said...


Kerana najib sayang pupu dia tapi negara yg rugi...

Wake up najib or else we want muhyiddin up now...

Anonymous said...

nekad tahu BCL

rakab said...

Ini amaran terakhir yang penghabisan !

Kalau buat lagi saya akan keluarkan amaran baru !!

auwwww..

Anonymous said...

Kalau Najib lembik lagi, kabinet pun lembik2, Kerismudin masih ada jadi menteri KDN, saya tak akan sokong lagi!!

Anonymous said...

Tukar PM ke Muhyiddin lagi baik!

Anonymous said...

Kepada parti BN khusunya PM & Umno jangan sampai orang melayu/islam mula protes & benci dgn UMNO dek kerana kelemahan & terlampau bodek dgn orang cina.
Sesesungguhnya ramai cerdik pandai orang2 melayu/islam tetapi tidak dapat melunturkan orang2 cina dan anai2 asing yng menggugat agama Islam dan kepentingan orang2 melayu.


Anonymous said...

kita yg cintakan negara ni jgn gaduh2,punca melayu berpecah n cina jd perkauman n kurang ajar adalah di sebabkan oleh anwar ibrahim,1999 cina sokong bn sebab anwar x ada,2004 cina sokong bn sb anwar masih dlm penjara,bila anwar keluar sj dia telah mempengaruhi melayu n cina,jd gap jgn le menuduh sesiapa pun di sini,bg saya puncanya adalah anwar,kalau gap jd pm pun selagi ada anwar gap pun x boleh nk satukan melayu n nakkan undi cina,gap menulis jgnlah terlalu emosional,selama hari ni sy selalu baca apa yg gap tulis n sokong,tp apabila gap selalu kondem lebih2 sy x berapa nk sokong

Ms Pearl said...

Assalamualaikum.

Di mana lelaki melayu UMNO? jangan hanya marah di blog GAP ini. Apa perancangan selepas ini? Saya wanita melayu dan wanita melayu yang lain yang menyokong UMNO melihat secara serius penghinaan kaum cina kepada melayu.

Kebaikan hati nurani dan budi bahasa Melayu telah disalahguna oleh Kaum Cina.

Apa yang perlu dibuat sekarang? Perdana Menteri tidak mampu bersuara. kaki dan tangan terikat. PM for all races. Nak tunggu PRU14? nak tunggu UMNO dan Barisan Nasional terkubur di Tanah Melayu sendiri? Nak biarkan Anwar Ibrahim pengkhianat Melayu menghancurkan apa yang telah dbina oleh UMNO sejak Merdeka?



Anonymous said...

Memang benar cina yang berfahaman DAP sekarang dah melampau. Cina MCA dan GERAKAN sanggup menerima persefahaman dalam Malaysia. Tetapi cina DAP mereka berkehendakkan kuasa. Jadi menteri melayu yang mempunyai kuasa janganlah hendak terlalu memberi muka kepada puak ini. Sesungguhnya mereka ini cina DAP hanyalah bermuka-muka. Ingatlah asal Malaysia namanya Tanah Melayu...

Anonymous said...

semalam saya bukak google... lambang google pun ikut rally blackout...ini pun kerja mereka ke...hitam je..bila klik simbol play kat situ baru tukar balik yg berwarna

from other blog said...

... written by fdgdf, May 09, 2013 02:42:06 I heard some chinese DAP supporters saying in a restaurant before the GE, "this country will soon be ours" ! and gloating in anticipation.

Anonymous said...

Ingat kes kepala babi dan kepala lembu?
Siapa yg ditangkap?? Org melayu yg pijak kepala lembu.
Mmg patut la ditangkap sbb hina agama hindu.

Tapi apahal yg hina agama islam takkena apa2??

Di manakah keadilan??

Setuju kenyataan ini.....
Jangan sampai kera dihutan disusukan, anak dirumah mati kelaparan.

berasiam said...

Anwar sendiri bukan Melayu totok, lebih kurang bini dia jugak. Lagipun dia dah masuk China doll. Sebab itu orang Cina percaya dia. Tak payah nak melenting pasal Cina lagi. Elok biarkan aja mereka dengan angan-angannya. Baik buat kerja yang mendatangkan manfaat kepada bangsa Bumiputera dan negara Malaysia. Walaupun Tun Mahathir sebut pasal kerjasama, memang kita alu-alukan kerjasama. Tapi bila dah secara terang-terangan mereka menolak, maka kita perlulah buat kerja sendirian. Kerajaan perlu rangka dasar ekonomi yang lebih mantap daripada Dasar Ekonomi Baru untuk melonjakkan status ekonomi Bumiputera. Apabila ekonomi Bumiputera meningkat hingga sama atau mengatasi ekonomi Cina di Malaysia. Tindakan sebegini akan memberikan dua impak utama:

1) Mereka akan disibukkan untuk menjaga kepentingan ekonomi mereka dari asakan akonomi Bumiputera yang mendapat sokongan kerajaan hingga masa mereka untuk berpolitik dapat diminimumkan.

2) Sekiranya matlamat ekonomi Bumiputera mencapai status menyamai atau mengatasi ekonomi Cina di negara ini tercapai, mereka tidak lagi boleh menyombong diri dengan kedudukan mereka di sini dengan cuba menggugat kuasa politik Bumiputera sewenang-wenangnya.

Kita tidak boleh mengharapkan kerajaan untuk mengambil semua tindakan ini. Adalah menjadi tanggung jawab para intelektual Melayu dan NGO seperti Ansara, Perkasa, GABEM dan MPM untuk menjadi juara mengetengahkan perkara ini supaya kerajaan boleh mengambil tindakan yang sewajarnya.

Anonymous said...

PRU13, PERATUS KELUAR MENGUNDI ORANG CINA 100%, PERATUS KELUAR MENGUNDI ORANG MELAYU HANYA 60%. SEBAB ITU DAP MENDAPAT KEMENANGAN 100% DIKAWASAN MAJORITI CINA. MELAYU JANGAN TERLALU SELESA.

Anonymous said...

hhaa

aku baru perasann cina yg slalu baik..ckp mcm la 1 mesia..sibuk.hari2 buka,cari makan ..xsuka.politik gadu2 ni..

kat jari ada biruuuuu

aritu aku lalu ja kat kedai dia..aku nyesal jugak xpi kedai melayu..pasal mahai sket..tp aku strit cakap..abng juai cincai ja la bang..sy dah nyampah da ng dap dap..kira2 harga patut sudah..sy selalu dtg xpayah pergi lagi dua tu.. tak lah sy pikir3..

dia angguk gelak..paham kot

Anonymous said...

soklan!
bila pengundi cina tahu kelemahan melayu??

Jawapan:
BILA KERISMUDIN DILANTIK JADI MENTERI AMARAN!!!

Kalau salah tolong betulkan jawapan aku..

Anonymous said...

Ni last warning yang PERTAMA!!

Anonymous said...

INI LAST WARNING TERAKHIR YANG PERTAMA...!!!!

(melayu stil melopong, cina gelak tergolek sambil tekan perut)

Anonymous said...

ABC..BCL...

Anonymous said...

IBARATKAN SALAM DI HULUR JARI TENGAH DI SAMBUT..

Anonymous said...

Ini lah Bangsa me_LAYU!!

Anonymous said...

Agaknya kita kena terima hakikat kebodohan Bangsa Melayu ni dalam semua hal termasuk la bila TV Singapork putar belit fakta pun kita tak mampu nak sanggah. duta kita tidur, pegawai Foreign Affairs pun tido,

jijan mali said...

Ribut berlalu, kiambang bertaut. Kuatkan semula ekonomi MELAYU dan BUMIPUTRA. Put MALAY and BUMIPUTRA product FIRST. Kita dah tahu siapa gunting dalam lipatan kita sekarang ini. Sedar lah bangsa MELAYU DAN BUMIPUTRA semua.
AYOH KITA BERSATU DAN MENJADI TERAS UNTUK MALAYSIA TERCINTA!!!!!!

Anonymous said...

kelam kbut cina mntak maaf

bila mlayu ngamuk..ada cina pgang tgn kata bangla..

http://mymassa.blogspot.com/2013/05/kepada-rakyat-malaysia-apakah-maksud.html

Anonymous said...

new trade mark APA LAGI CINA MAHU? (ALCM)should be spread whole nation. because not only malaysian malay cant accept them but in german also they cant accept the jew and chinese. why? u know yourself

Anonymous said...

Mintak somebody do something untuk sedarkan UMNO especially Najib yg dia tu lembik, too damn soft...buatlah syle Mahathir sket..tegas...tengoklah apa yg berlaku di grassroot level, di kalangan rakyat jelata, segenap lapisan dari atas hingga ke lapisan terbawah....jangan dok syok sendiri-sendiri kat atas tu, tak tahu menahu apa yg jadi kat bawah ni...jgn dok perasan baguih sangat ...konon attend dinner ngan orang cina penuh meja bagai, konon cina support BN, pirrah......memang lah deme datang kalau bagi makan free...sedar le wei.. Najib oo Najib....kalau masih macam ni memang negara ini akan tergadai ke cina dlm 5 tahun lagi, sbb melayu2 sendiri dah tak confident UMNO boleh berbuat apa2....talk only...no action!

Anonymous said...

nx pru kita chk ic cina.. lu cina china ka china hongkong ka china taiwan ka cina babi..

jab pendaftaran buka la balik
PR= pemenent rasiden jk kita dah lama satu negara...dan budi baik kita boleh mohon)

kita buka seluas-luasnya...manatau mrk nk tukar ic jd PR..IC MERAH KOT..

PEKETAT SYARAT IC... XLEH ADA 1 pr tempat lain..byk cina dpt pr kat australia .skali skala balik utk penuh syarat imegresen..

balik time raya..raya cina dan pilihan raya

tak fair la..nk pr australia..lepaskan ic mesia..

pendaftaran ngara peketatkn syarat ni..

lepas satu waktu jk tak tukar PR, IC AUTOMATIC TURUN MERAH JK MASIH PR LAIN ADA..

IC BIRU DAH XADA HARGA BAGI CINA..

Anonymous said...

Komen2 yg bernas...najib perlu disedarkan..semangat melayu dia lembik,,mcm kerismudin jugak...maklum asal org senang...cina ni mmg dh azali dia tidak boleh diberi muka...mereka tak mengaku rasist tetapi merekalah bapak segala rasist..elok juga result pru kali ni...cina salah main game...apa lg, penuhkan kabinet dgn mereka yg ada semangat nk bantu melayu n bumiputera...yg penakut dan pentingkan diri serta pengumpul harta dgn cara haram,,singkirkan atau kita akan singkirkan pd pru14...cone on najib,,saiz badab dh ok, tp hati tu kena kering sikit! Cina ni perintah dia cuma dgn cara authocratic saja...

Cik one

Anonymous said...

Sapa nak rasa petrol turun pegi Singapore penuh kan tank dan lepas tu balik ke Malaysia isi minyak full tank , sama tak harganya , buat perbandingan , tu yang dok kalut menang 7 Mei turun harga minyak

Adakah petrol disana dan disini lain , kat kedai kopi sembang bukan main , sikit ya lagi nak turun petrol , yg cakap tu pakai motor dan kete yg safe minyak je , sebulan ada la RM200 kot guna petrol

Tu tawkey cina ke melayu ke india ke sehari guna RM800 ke RM1000 petrol , patut dia ni yag bising , kalu subsidi bagi lagi 50 sen la katakan , kira la yg kedai kopi dan tawkey tu dapat......

Banyak lagi kalu nak cite yg bab janji PR siap buat bilboard masa PRU13 , NANTI GUA PEGI KEDAI KOPI TU LAGI DENGAR CITA APA LA YANG TAK TURUN LAGI YA...... TAJUK NYA SIKIT.....LAGI......

Ahmad Albab said...

KDN tak bodoh.. Hishamuddin yang bodoh..

Ahmad Albab said...

Adakah anda pasti Muhyiddin lagi bagus?

Ahmad Albab said...

Hahaha saya tau siapa.. Saya teka ekk.. Hishamuddin..

Ahmad Albab said...

Ermmm siapa yang penakut ni? Soalan yang tricky.. Siapakah Menteri KDN masa tu? Ermmmm Hishamuddin?

Ahmad Albab said...

Opsss KDN cemerlang? Hahaha tidak.. Mungkin Hishamuddin boleh join PKR.. Sorong tarik dengan Anwar?

Anonymous said...

Rahsia nombor 13

1) PRU-13

2) 13 Mei

3) Tahun 2013

#Kita mesti bersiap-sedia untuk menghadapi apa jua kemungkinan pada 13 Mei 2013.

Ahmad Albab said...

Keadilan dimana-mana.. Soalannya yang sebenarnya dimanakah Hishamuddin?

Ahmad Albab said...

Turunkan Hishamuddin.. Habis cerita..

Ahmad Albab said...

Hishamuddin ikon 1bapok.. Boleh jadi penaung Persatuan Bapok 1 Malaysia..

Anonymous said...

Sesetengah menteri melayu takut untuk bertindak ke atas orang cina yng kurang ajar kerana risau akn kehilangan undi.

Contoh Nam Wee diangkat mcm hero walaupun melakukn provokasi.

Kesanya hari ini anak muda cina bertambah kurang ajar.Tak caya korang jengah2 lah facebook dorang.Dan sebagai kemuncak mereka luahkn atas kertas undi!


KIMAKS PUNYA MENTERI!

Ahmad Albab said...

Agak2 siapa lagi makan gaji buta? Start dengan huruf H.. Hishamuddin? Ya betul!!!!

Ahmad Albab said...

Mereka tidak bodoh dan lembab.. Yang lembab Hishamuddin..

Anonymous said...

Saya rasa between Najib dan Rosmah, eloklah Rosmah lagi jadi PM, sebab dia tegas dan ada determination yg lagi kuat, dan jati diri yg lebih kuat untuk mendapatkan apa yg dia mahukan....LOL...jgn mare.....

Ahmad Albab said...

Janganlah macam tu bang.. Nanti Hishamuddin bg amaran tau.. Kalau dia menangis macam mana? Kesian dia nanti.. Dia tak rela tawww!!

Tun Teja said...

Terdapat beberapa ahli Umno/BN (calun yang kalah) seperti Saifuddin Abdullah dan Koh Tsu Koon menunjukkan asas intergriti terhadap partinya sendiri iaitu Umno/BN.

Saifuddin Abdullah

1. Dalam lapuran Carolyn (bo) Hong keparat betina cina akhbar Straits Times Singapura pada 08/05/2013 Rabu, menyatakan “ very, very sad, that Utusan came up with such a thing”.

2. Tambah lagi kata Saifuddin, cina mungkin telah mengundi anti-BN, tetapi bukan anti-Melayu. Pendapat mengelirukan yang diluahkan oleh Saifuddin Abdullah.

3. Cuba menyembunyikan dan mengelakkan fakta yang jelas dan terpapar dimata rakyat dan semua ahli Umno terutama presiden.

4. Dia hendak memehak kepada pakatan ranap ke?
DAPigs, PAShit atau PKerakRacun?

5. Tak guna langsung Saifuddin Abdullah ni, sudah banyak kali dia menunjukkan sikap tidak tegas dengan perjuangan Umno. Mungkin dia sengaja mengalahkan parti Umno memberi peluang kepada pakatan ranap untuk menang dalam PRU 13 lalu. Mungkin dia mahu sabotaj Umno.

Koh Tsu Koon

6. Kata beliau dalam liputan C.(Bo) Hong “Hentikan permainan tomahan yang berunsurkan rasis.” “Adalah tidak benar menyalahkan cina tidak menyokong BN dan tidak bersyukur. Di Terengganu, lebih dari 95 persen pengundi Melayu, penyokong pembangkang sudah naik.”

7. Lagi satu kenyataan keparat memenangkan bangsanya sahaja, asalkan dia boleh jadi senator lagi, seorang politician yang tak berkredibiliti.

Keparat Pengkhianat Psychopatik Dajjal Anwar Aljuburi:

8. Katanya BN memarakkan sentiment perkauman untuk menutup penipuan pengundian.

Kaki botol Zaid Ibrahim menyebelah cina.

9. Sudah jadi pelabur kaya mengkeritik PM Najib hentikan percetakan media Umno, terutama Utusan Melayu, kerana meracuni fikiran orang Melayu dengan berita sampah. Dalam blognya lagi, “Kalau PM Najib tidak upaya meramalkan kerosakan oleh pengundi dalang, dia tak layak bercakap tentang persetujuan perbalahan nasional. Cina cuma mahu mohon dihormati dan di persetimbang dengan adil.”

Inilah pendapat kaki botol Melayu yang sentiasa menyalahkan orang bangsanya sendiri tanpa menyelidik kegigihan pemimpin Melayu Umno seperti Raja Nong Chik, Ali Rustam, Ghani Othman Fuah Zarkasi dan ramai lagi pemimpin Umno kita yang bertumpas lumpas selama 4 tahun membantu kaum bandar dan luar bandar memperbaiki kelemahan yang sebelumnya , tetapi dibalas taik oleh kaum cina. Juga sokongan kaki botol dan kaki kuda bekas menteri undang-undang Malaysia. Terlalu banyak arak jadi nadi dan darah; kaya raya sehingga lupa bangsanya sendiri.

Jadi, betina C. (bo) Hong ini naik kelentit lah, boleh hentam apa saja tentang Umno. Tentang akhbar cina meracuni fikiran orang cina menaikkan sentiment perkauman dia tidak lapurkan.

Beginilah caranya cina di Singapura termasuk pemimpin PAP dapat persepsi kesalahan Umno; menyalahkan pemimpin Umno melalui lapuran Straits Times Singapura. Carolyn Hong sial jahanam, berat sebelah kerana terlalu banyak taik daging babi dalam perutnya. Tembakan najis cair dan taik sembelit harus ditujukan kepada muka dan kepala wartawan gampang ini.

Anonymous said...

Kita sekarang duduk di zaman UMNO yg lemah, terlalu lembut dan tiada ketegasan...Dari PM yang lembik, Menteri KDN yang super lembik, KPN pun lebih kurang sama gak....apa nak jadi...saya rasa UMNO hanya boleh bertahan dalam 5 tahun ini saja...sbb tidak akan dipandang sebagai penyelamat bangsa melayu lagi...dgn kepimpinan yg syok sendiri....

Anonymous said...

Tendang si hisham ganti dgn tan sri rahim noor

Anonymous said...

Polis kini pin sokong pakatan wpin x nampak tp kelaurga meka bercakap berkiblat ke sana, sebab suami dan isteri meka d kuda oleh menteri Kdn atas kapasiti mahu kan undi, mek stress apa yg d buat tak d hrgai oleh kedua du balah pihak warga cin melayu dan kerajaan, boss mek pak turut semua mahu kelihatan baik, guru pun sama sokong pakatan sebb bebn kej yg bertmbh semua mhu mlngnya bget lembab, dasr berubah ubah dari satu menteri ke menteri yg lain sebab ats kepentinagn diri, kebajikan mek d abaikan, sekolh cin d utamakan wpun kita tahu sek ini semu kay dn berduit sebb d sokong oleh saudagar cina, Sek sk dan Smk teruk, perumahan mek teruk , bukan semua kawasan da rumh sewa terutama d sabah dn sarawak terutam d pendalaman , polis pun sama , anggota baru bertukar c da tempt penginpn dn swwa rumh tk ada , barek tak da , jika ada layak utk yam tinggal, itu anggota pegawai pun sama keadaannya , balai dn ruang keja x selesa , pms dn sempit, bila minta peruntukn kerp jwpnbatndard duit tak ada belum dapt peruntukan, Kenderaan usang tp negeri lkatn adua cnggih. Pejbt dn blo pun bru, negeri fic depoait BN mcm sampah, semua tuntutan cina kerajaan tunaikm anak buah sendiri merana, serbice mk bgus, kertaa A4 hbus, komputer kerap msalah , line internet mcm sial, irg harap polis tegas tp undang2 baru mampak lemah, tangkap beba tangkap bebas , temand susah dapat mak tuduh susah sebab pej pegum negar pun d KPI so mi maalahny bukti nak 98% if not no case, harapan rakyat mcm mana, presapau rakyat terhadap polis memang buruk , makna tak cara lansung nampak kerjaan lemah, niat pakatan desak semua undang2 d mansuhkan dan makan diri, isu dakwat kekal da tau akan d spin tp kerajaan dan spr tetap terima atas alasan keterbukaan kini kena tinai, meka spin spin, cuba ikut apa polis singapore lakukan dan Barat buat, Hak asasi yg d canangkan ada motif tp pihak kerajaan dan badan perisikan polis dan tentera gagal dapat secata total, ada kah kita pantau warga China mengundi sebab wajah meka sam dgn warga negara ini, perhimpuqn eka ramai warga negara asing d bawa sama ada apa apa tindakan, sebab meka tahu akta perhimpuna aman 2012 tak ada hukuman penjara hanya denda yg meka mampu bayar, Dulu Pak Lah beri M16 pada puak ini era najib siap beri kelopak dan beribu ribu peluru

Anonymous said...

sngnya si babiwee masuk pjbt mnteri jumpa menteri dgn pakaian mcm tu,nazri?cihhhh

Anonymous said...

Negara mana yang dah ada base di Johor. Nampak tak. Tengok macamana strategi 'peperangan' mereka. Bezanya cuma tak guna senjata. Kalau Melayu masih ambil sikap tak apa dan berselisih faham tak berkesudahan, maka generasi anak cucu Melayu akan hancur.

Anonymous said...

ABC..ASAL BUKAN CINA
ABC...ASAL BUKAN CINA
ABC...ASAL BUKAN CINA
ABC...ASAL BUKAN CINA
ABC...ASAL BUKAN CINA
ABC...ASAL BUKAN CINA
ABC....ASAL BUKAN CINA

Ahmad Albab said...

Jangan marah.. Ada org kat Malaysia pun makan gaji buta.. Menteri pulak tu.. Ish ish ish.. Duit nak.. Jawatan nak.. Kerja xbuat? Siapa ekk?

Ahmad Albab said...

Kalau buang dia.. Dia nak kerja kat mana? Jadi menteri pun tak berapa nak reti kerja.. Tak kesian ke kat dia? Jangan la buang terus.. JKK kampung boleh la kot.. Ataupun Pengerusi Persatuan Penduduk..

Anonymous said...

Tergelak golek cina2 baca komen2 kat sini.

Najib cium tangan cina yg tak basuh bontot dgn air tapi guna tisu aje. Kesian najib khayal dilamun sorak cina yg kenyang makan free lepas tu lapur kat tv cina sokong dia. Mcm ini intelligent pemimpin melayu yg paling top aku rasa malu.

Masih tak blajar lagi pasal flip flop pak lah. Akibatnya dia jadi lebih buruk dari pak lah. Kat negara ni cuma melayu aje yg patut diberi keistimewaan sebab melayu saja yg ikhlas jaga negara ini.

Keparat cina cuma pentingkan diri sendiri dan tak fikir 2 kali nak pijak kepala melayu utk capai matlamat mrk. Jgn lah nak spin lagi yg cina tak rasis. Najib patut berani mengistiharkan tanpa rasa gerun dia dah tersilap percaturan dgn terlalu menjilat tangan cina utk mendapat majoriti 2/3 dan secara langsung telah mengguris perasaan melayu.

Jika najib masih menangis lagi kat bahu rosmah mengenag nasib malangnya dikencing cina baiklah berundur sahaja.

Melayu dah tak sanggup lihat dan dengar cercaan dari cina yg berterusan menyalahkan melayu sebagai rasis dgn reverse psikologi, akhbar utusan pun skarang dihentam dan sedihnya suara2 pemimpin melayu bagi mempertahankan kebenaran tidak kedengaran. Apa dah jadi?

Lihatlah dgn cepat cina2 telah ambil tindakan utk melenyapkan suara melayu tanpa dipertahankan oleh org melayu. Adakah ngo2 melayu juga kecut telor2. Sekian lamanya dap bersifat rasis dlm blog dan ceramah mrk malah beribu2 lapuran polis dibuat tapi tak ada pun satu cina rasis yg disabitkan kesalahan. Apa dah jadi?

Seorang blogger melayu papagomo yg sanggup mempertaruhkan maruah dan nyawa mempertahankan melayu dijadikan bahan sensasi rasis oleh cina dan penahanan dia oleh polis disambut sorak gemuruh. Nasib utusan pula akan ikut dan percayalah melayu akan berterusan dilabel sbg rasis cuma kerana kita lambat bertindak.

Aku dah hilang konfiden dgn najib dan hisham sejak dulu lagi bila dia ambil alih dari paklah dan kini sudah jadi kenyataan.

Harapan aku kini hanyalah kepada pergerakan2 ngo melayu supaya bangkit dgn lebih berani utk mempertahankan maruah kami yg sekian lama dipijak tanpa pembelaan oleh melayu2 yg diangkat keatas kerusi empuk dan makanan2 enak.

Bagi najib, susunan kabinet yg kau akan lantik jika tidak memihak kpd melayu dan bumiputra yg benar2 berjuang utk melayu akan menjadi igauan sepanjang hidup kau. Rosmah pun tidak akan bersama kau utk mengelap air mata kau.

Ingatlah kau dah gagal dan selepas ini jgn ulang lagi. Bertolak ansur pun ada batasnya. Kami menanti langkah kau selanjutnya. Jgn kecewakan kami lagi.

Anonymous said...

Nampaknya identiti papagomo yg sebelum ini dirahsiakan telah terdedah dengan penangkapan beliau.. Wan muhd azri.. Anda hanyalah seorang pencacai yang telah dibuang oleh pemimpin yang hang ampu sbelum ni.,

Anonymous said...

INI BUKAN TANGGUNGJAWAB PM SORANG. MELAYU SEDANG DI'SERANG' BERTALI ARUS. MEREKA TAK PAKAI POLIS, TENTERA PUN, MEREKA SUDAH LAMA MENYERANG,TAPI MELAYU MASIH BEGITU JUGAK. APALAH NAK JADI DENGAN MELAYU.

Anonymous said...

Kesimpulan mudah PRU13,
Bersandarkan corak pengundian, BN kekalkan kuasa Melayu Bumiputera, Pas dan PKR tolong Dap ranapkan kekuasaan Melayu/Bumiputera ditanahair sendiri.

montego bay said...

INILAH YANG DIKATAKAN KERAJAAN YANG SIBUK NAK JAGA HATI PEMBANGKANG DARI MENJAGA HATI PENYOKONGNYA SENDIRI.....KERA DI HUTAN DISUSUKAN, ANAK KAT RUMAH MATI TAK MAKAN.....SABAR ADA HADNYA YE.....JGN SAMPAI PENYOKONG BERPALING TADAH DAN MEMBERONTAK!!!

Kuntum said...

nazri aziz ni mmg TOLOL!!! 'nuff said.
Kalo najib kekalkn dia ni dlm kabinet, maka najib double the TOLOL!!

Anonymous said...

Itu lah bangsa cina ayng tidak berbangga menjadi warga negara malaysia. sedangan datuk nenek meraka mengemis pada bangsa melayu intuk mendapatkan kerayatan malaysia. tanya pada meraka selaki lagi, adakah mereka mahu kembali ke cina????

Anonymous said...

DS Najib perlu tegas dalam melaksanakan tugas, kalau hina negara dan sebagainya perlu diambil tindakan, ni tidak diberikan pengiktirafan pulak, jgn DS Najib hilangan sokongan dari orang Melayu pula.

Anonymous said...

DS Najib jgn melantik menteri orang yang ada masalah seperti LGBT, rasuah dan sebagainya. Kalau masih lagi dilantik, maka dengan rasminya aku tidak akan mempertahankan ideologi yang aku pegang sekarang. Maka UMNO akan kehilangan sokongan ramai orang termasuk aku dan famili aku.

Anonymous said...

KEMENTERIAN DALAM NEGARI DAN KEMENTERIAN LUAR NEGERI SAMA SAJA. KALAULAH PERKARA TERSEBUT BERLAKU KEPADA NEGARA SINGAPURA, LUMAT MALAYSIA MENDAPAT BERSIRI SURAT BANTAHAN DARI KERAJAAN SINGAPURA KEPADA KEMENTERIAN LUAR NEGERI. KEMENTERIAN LUAR NEGERI KITA MEMANG TIDUR, CUMA HENDAK HIDUP LEISURE, BERPRESTIJ KONONNYA DIPLOMATIK OFFICER. NAMUN BEBERAPA KES DAN EVENT KERAJAAN SINGAPURA MENCAMPURI URUSAN MALAYSIA BERLAKU BERULANG-ULANG TETAPI TIDAK MENDAPAT APA2 RESPOND DARI MEREKA, MACAM ORANG BUTA DAN TULI TAK TAHU APA ORANG BUAT WALAUPUN DEPAN BATANG TUBUH MEREKA. MEREKA PERDULI APA, KEPIMPINAN PUN TIDAK PERNAH AMBIK KISAH PUN, MACAMANA NAK JAGA MARUAH NEGARA????

Anonymous said...

TAK PAYAHLAH NAK MERINTIS LAGI YANG PENTING, KITA SEMUA KENA BUAT SATU MEMORENDUM MEMINTA DATUK NAJIB MENUNAIKAN TANGGUNGJAWAB DENGAN CEKAP, AMANAH, MENJAGA KEPENTINGAN MELAYU DAN UGAMA ISLAM. DATUK NAJIB KENALAH BERTERIMAKASEH KEPADA MEREKA YANG TELAH MEMBERI SOKONGAN PADU KEPADA DATUK NAJIB SEHINGGA TERBENTUKNYA KERAJAAN BN, UCAPAN TERIMA KASEH INI BUKANLAH SEKADAR DINYATAKAN DENGAN LUAHAN KATA-KATA MANIS, TETAPI TINDAKAN YANG MENDATANGKAN HASIL DAN FAEDAH KEPADA MEREKA, SUPAYA MEREKA TIDAK AKAN LUPA UNTUK MEMBERI SOKONGAN PADU LAGI DALAM PRU KE 14. NEGARA INI AKAN AMAN SEKIRA DAJJAL BERMATA SYAITAN ANWAR IBRAHIM DINYAH DARI BUMI MALAYSIA INI. KITA CINTAKAN KEAMANAN DAN KETENTERAMAN, DAN MEMBOLEHKAN NEGARA INI AKAN BERKEMBANG MAJU TANPA GANGGU GUGAT DARI MANA-MANA DALANG BAIK DARI DALAM NEGERI ATAU LUAR NEGERI. KERANA TERLALU BERLEMBUT SINGAPURA DENGAN SECARA BERTERANG-TERANGAN TELAH MENCAMPURI URUSAN POLITIK MALAYSIA???? APA AKAN JADI KALAU IANYA BERLAKU SEBALIKNYA??? KALAU TIDAK PERCAYA CUBALAH.....

Anonymous said...

Puki mak punya umno , baik hati kono, semua vina buat okey, jika melayunkena tangkap keran manghasut, patutlah kalah..wpun menang tp dalam tangisan, Contoh Dakwat kekal, Akta ISA, EO , cetak, AUKU,Akta PA 2012 kini d permainkan, Era paklah byk pndaan Kanun Keseksaan dan Kanun Prosude jenayah , atas desakan ngo pakatan, Berdasarkan Hak Asasi Manusia, tubuhnya Suruhajaya TBH kematain Lelakincina di pejabat SPRM, Biarkan Polis di malukan , di hina, d maki , tak namapak kah ini semua na lemahkan kerajaan. patutlah undi asal ada yg undi Pakatan dan undi rosak.,sebab kecewa, yg lain saja bagi muka pada Bn tp dalam hati kalau Najib lepas ni buat pekak badak, jika ada piliharaya kecil sudah tentu undi protes akan berlambak..Report Kad Rakyat tak heran, meka nak dgr BN rasuah, salah guna kuasa SPR menipu, Polis Raduah, zalim ,kasar dan sebagainya, Rosmah menjadi sasaran Manyap bagi pakatan rakyat, Da nasihat beritahu sorokan Rosmah di belakang rumah..kunci dia di dapur dan kunci bunag kat sungai Kelang..Abis cite

Anonymous said...

Papagomo lain kali kau sokong pakatan, joint Red Beans Armys Cyber Trooper, Kau sokong BN dan Umno, Polis akan tangkap..sebab kau di katakan menghasut,,,Polis tak tengok youtube, Fb, Blog dan watapp, Twitter berbahasa cina sebab meka tak faham pun,,ramai kita lihat tidak mahu komen apa apa , dan sunyi daripada menyokong Bn dan Umno. , apa maklumat yg kau dapat kaunjual pada pakatan supaay menjadi peluru berpandu . Sokong BN dan Umno kau yg susah..POlis akan tangkapmblogger melayu, Vina mana ada, jika ada kau tengok 20 lawyer serbu balai polis, kau ada siapa yolong? Najib?, Rosmah, HishamKERISmudin ?..tak ada ..

Anonymous said...

dia ni patut dah lama kena ambil tindakan tapi sebb cina semuanya dimaafkan dan sanggup pula pak menteri terhegeh2 jumpa budak cina ni nak ambik berat.. kalau melayu dah lama ke penjara dah, jika hina agama, bangsa cina ni, pasti pak2 menteri tak ambik tahu..
kasian melayu

Anonymous said...

HANYA CADANGAN..
1. KEPADA PESALAH YANG MENGHINA NEGARA ATAU PEMIMPIN NEGARA SEPERTI AGONG, SULTAN DAN PERDANA MENTERI SECARA TERANG TERANGAN ATAU MENGHINA SEJARAH NEGARA ATAU MENGHINA LAMBANG KEBESARAN NEGARA.

2. HENDAKLAH DI TARIK KERAKYATAN MEREKA DAN HANYA DIBERI MENJADI PENDUDUK TETAP. KAD PENGENALAN MEREKA PERLU DITUKAR DARI KAD BIRU KEPADA KAD MERAH.

3. HUKUMAN INI TERTAKLUK KEPADA JENIS KESALAHAN DAN KESAN DARI KESALAHAN BERKENAAN.

4. HAD TEMPOH DENDA KESALAHAN ADALAH SEPERTI BERIKUT :
• 5 TAHUN BAGI KESALAHAN KECIL.
• 20 TAHUN BAGI KESALAHAN KECIL ULANGAN.
• 15 TAHUN BAGI KESALAHAN SERDEHANA BERAT.
• 40 TAHUN BAGI KESALAHAN SERDEHANA BERAT ULANGAN.
• 25 TAHUN BAGI KESALAHAN BERAT MELAMPAU.
• SEUMUR HIDUP BAGI KESALAHAN BERAT MELAMPAU.

5. SELAIN ITU MEREKA TIDAK LAYAK MENDAPAT BANTUAN (HANYA BAGI PESALAH, AHLI KELUARGA MASIH LAYAK) KERAJAAN SEPANJANG TEMPOH TERSEBUT.

6. HUKUMAN INI HANYA AKAN DIMANSUHKAN TERHADAP PESALAH, SETELAH TAMAT TEMPOH DENDA ATAU ATAS PELEPASAN KHAS DARI PERKENAN Y.D.P AGONG.

7. BAGI PEMANSUHAN DENDA SETELAH TAMAT TEMPOH:
• PESALAH PERLU MENJALANI UJIAN KECEKAPAN BERBAHASA KEBANGSAAN.
• PESALAH PERLU MENJALANI PEPERIKSAAN UJIAN AM TENTANG NEGARA MALAYSIA.
• PESALAH PERLU MENJALANI PEPERIKSAAN SEJARAH MALAYSIA.
• PESALAH PERLU MENGANGKAT SUMPAH TAAT SETIA KEPADA PEMERINTAH DAN NEGARA.
• PESALAH PERLU MENJALANI KURSUS TATA NEGARA.

Anonymous said...

HANYA CADANGAN..
1. KEPADA PESALAH YANG MENGHINA NEGARA ATAU PEMIMPIN NEGARA SEPERTI AGONG, SULTAN DAN PERDANA MENTERI SECARA TERANG TERANGAN ATAU MENGHINA SEJARAH NEGARA ATAU MENGHINA LAMBANG KEBESARAN NEGARA.

2. HENDAKLAH DI TARIK KERAKYATAN MEREKA DAN HANYA DIBERI MENJADI PENDUDUK TETAP. KAD PENGENALAN MEREKA PERLU DITUKAR DARI KAD BIRU KEPADA KAD MERAH.

3. HUKUMAN INI TERTAKLUK KEPADA JENIS KESALAHAN DAN KESAN DARI KESALAHAN BERKENAAN.

4. HAD TEMPOH DENDA KESALAHAN ADALAH SEPERTI BERIKUT :
• 5 TAHUN BAGI KESALAHAN KECIL.
• 20 TAHUN BAGI KESALAHAN KECIL ULANGAN.
• 15 TAHUN BAGI KESALAHAN SERDEHANA BERAT.
• 40 TAHUN BAGI KESALAHAN SERDEHANA BERAT ULANGAN.
• 25 TAHUN BAGI KESALAHAN BERAT MELAMPAU.
• SEUMUR HIDUP BAGI KESALAHAN BERAT MELAMPAU.

5. SELAIN ITU MEREKA TIDAK LAYAK MENDAPAT BANTUAN (HANYA BAGI PESALAH, AHLI KELUARGA MASIH LAYAK) KERAJAAN SEPANJANG TEMPOH TERSEBUT.

6. HUKUMAN INI HANYA AKAN DIMANSUHKAN TERHADAP PESALAH, SETELAH TAMAT TEMPOH DENDA ATAU ATAS PELEPASAN KHAS DARI PERKENAN Y.D.P AGONG.

7. BAGI PEMANSUHAN DENDA SETELAH TAMAT TEMPOH:
• PESALAH PERLU MENJALANI UJIAN KECEKAPAN BERBAHASA KEBANGSAAN.
• PESALAH PERLU MENJALANI PEPERIKSAAN UJIAN AM TENTANG NEGARA MALAYSIA.
• PESALAH PERLU MENJALANI PEPERIKSAAN SEJARAH MALAYSIA.
• PESALAH PERLU MENGANGKAT SUMPAH TAAT SETIA KEPADA PEMERINTAH DAN NEGARA.
• PESALAH PERLU MENJALANI KURSUS TATA NEGARA.

Anonymous said...

BN , khususnya UMNO kene buat KEMPEN gerakan "CUCI BESAR-BESARAN" . Buang semua yg munafiq ,yg talam sepuluh muka,yg gunting dlm lipatan, yg duri dlm daging , kaki rasuah, kaki bodek dan yg sewaktu dengannya .Nyahkan mereka dari UMNO...Tanpa "CUCI BESAR-BESARAN"ini UMNO tak akan bertahan lebih dari 5 tahun ni. Sia-sia aje blogger pro-BN, dan page-page pro BN di FB bertungkus lumus untuk menangkan BN/UMNO jika UMNO masih bergelumang dgn tahi....Terus terang saya katakan antara faktor penyumbang ketahanan UMNO dlm PRU13 ini adalah masih ada org Melayu yang mengenang jasa Tun M. Tun M dalam usianya yg dah lanjut terpaksa turun padang untuk menolong UMNO...sampai bila kita nak mengharap padanya, yang semakin lama semakin tua.. DS Najib bagi saya adalah pempimpin yg lemah, tiada aura tersendiri macam Tun M, banyak bergantung kepada penasihat dari idea sendiri...tanpa sokongan Tun M, saya pasti Najib pasti kecundang pada PRU13. yg lepas...UMNO kalau tak "buck-up" lagi , nantilah kehancuran kamu dlm mas a lima tahun ni....penyokong sendiri akan lari dari penyokong parti yg bacul!

Anonymous said...

senangnye menteri melayu diperbodoh2kan oleh anak cina biadap ni..

Anonymous said...

Jika terlalu byk undang2 atau cadangan tidak berguna juga jika hanya cantik diatas kertas tetapi tidak dilaksanakan.....sebenarnya kita yg terlalu baik hati memaafkan semua sikap buruk kaum tersebut atas sikap ingin menjaga hati tanpa memikirkan akibatnya kemudian hari...Sifat terlalu mudah memaafkan mereka,walaupun perbuatan,percakapan mereka mengguris hati org melayu telah diambil kesempatan oleh mereka untuk terus mengambil kesempatan memperggunakan bangsa melayu untuk kepentingan bangsa tersebut pada setiap masa.Ingatlah perpatah melayu lama "buat baik perpada-pada"

Anonymous said...

Cina dah kantoi makan babi tengah jalan. Jom pastikan depa trcekek tlang babi smpai bila bila.

Anonymous said...

Memang betoi.... Paling sadis time cina buat taik..hado jugak org melayu tolong besih kan.besih guna tisu sbb org cina ni tkut ayaq.

Anonymous said...

Salam pasukan pemikir melayu,

Saya amat bersetuju dan gembira atas pandangan pemikir ini mengupas dan memberi padangan mengenai tsunami cina ini.

Apa yang perlu kita buat dan pastikan adalah :-

1. Memastikan setiap pengundi BN yang mengundi akan dapat mendapat bantuan yg diperlukan, sebelum mereka ini pun menjadi muak dan mengundi PR.
2. Memastikan bahawa mahasiswa yg menentang kerajaan samaada melkukan demontrasi, serahan memo atau ganas adalah mereka yg layak mengundi. Kerana saya berpendapat bahawa mahasiswa ini belum layak untuk menentukan arah tuju negara kita kerana selama ini kebanyakan masih mengharap bantuan ibubapa, ptptn, biasiswa dan zakat dari masyarakat tapi bercakap tentang hal yg besar berkenaan negara. Pastikan mendapat segulung ijazah cemerlang dengan minimum pointer 3.5 keatas baru bercerita hal besar ini.
3. Berkenaan orang cina, kita memang perlu untuk memberikan mereka satu perasaan menyesal mereka dgn memastikan bahawa ekonomi malaysia mesti berasaskan kepada bangsa melayu dan india yg memilih kerajaan sekarang, dan bersikap bahawa undi atau tak undi kerajaan pun mendapat habuan ekonomi kita ini.
4. Semua penjawat awam seperti guru sekolah, pensyarah, pegawai pentadbir di agensi kerajaan atau GLC atau mau pun pekerja pekerja bawahan yang telah berterusan menentang kerajaan BN ini hendaklah diketepikan dari menjadi duri dalam daging kerana mereka inilah golongan yg patut memastikan bahawa setiap perancangan kerajaan dilaksanakan dan jika tak bersetuju behentilah dari berkhidmat dgn kerajaan BN sekarang dan menjadilah golongan yg mengharapkan bantuan kerajaan pun boleh hidup
5. Kebanyakan projek projek kerajaan BN yang mendapat kontrak golongan BN, yg memantau projek (Arkitek, kakitangan konsultant dan etc) pembangkang dan dgn inilah kebanyakan projek kerajaan tak berkualiti, lewat dan LAD
6. Membantu orang seperti kami ini sebagai sub sub kontraktor untuk berjaya dan terus mengundi dan memastikan bahawa BN berjaya