Tuesday, May 7, 2013

PASCA PRU 13 : PEMBERSIHAN KABINET DAN UMNO PERLU DILAKUKAN. RAHIM NOR MENTERI KDN BARU ?


ada pelbagai proses dan peringkat akan dilakukan oleh blog ini dalam usaha kita untuk mewujudkan kerajaan MELAYU/BUMIPUTRA mutlak pada pru 2018 nanti..

pembersihan senarai kabinet yang tidak menguntungkan orang melayu.

pembersihan dan teguran untuk pimpinan umno pusat dan selangor.

2 peringkat ini adalah stage pertama.

jika peringkat ini tidak dilakukan, maka tak guna kita merintih longlai membebel pasal kelesuan pimpinan yang bermain politik kondom, play safe, penakut,bacul dan amaran gampang.

setelah peringkat ini selesai, maka kita perlu fokus untuk kuat dan desak agar segala HAK YANG TELAH DIAMBIL DAN PERLU DITAMBAH DILAKUKAN SEGERA.

kerajaan pusat wajib fokus untuk memajukan segera sabah dan sarawak sebagai balasan terhadap keyakinan mereka sewaktu pru 13.

taib mahmud jangan di ganggu !
musa aman perlu terus memerintah !

bantu ke2 penguasa ini untuk membalas balik undi rakyat sabah dan sarawak !

kabinet najib PERLU ADA MENTERI YANG KESEMUANYA ADA TELOR. yang ada sekarang kebanyakannya takde telor.

hishamudin jika diangkat menjadi menteri KDN, ia akan mempercepatkan lagi gerak kerja DAP dan cauvinis memerintah malaysia..selama ini mereka berjaya mengambil peluang di atas kelemahan beliau.

sewajarnya dan cadangan aku.

MENTERI KDN tidak perlu dilantik dari kalangan ahli parlimen.

kerana ini akan mendatangkan masalah bilamana tindakan dan tangkapan yang  melibatkan kaum pastinya mewujudkan kegusaran dalam membuat keputusan.

orang yang paling layak memegang jawatan MENTERI KDN adalan tan sri rahim nor.

jika dia mengambil tindakan maka dia tak perlu gusar akan tindakbalas dari pengundi parlimen.

ini artikel mula, akan ada banyak lagi artikel balun dan cadangan yang akan dikeluarkan.

217 comments:

1 – 200 of 217   Newer›   Newest»
Anonymous said...

aku sokong sgt2! meluat sgt dah aku kt hishamudin!!

Anonymous said...

aku sokong sgt2! meluat sgt dah aku kt hishamudin!!

Anonymous said...

Setuju...salah satu agenda transformasi politik ...

Ms Pearl said...

Assalamualaikum GAP,

1. DAP cina sedang merangka gerak kerja baru melalui MELAYU LIBERAL. Mereka tag di fb ustad or mualaf cina yang kekononya sedih orang melayu panggil kaum lain jahat sedangkan mereka islam. (hakikatnya kita tak panggil pun kaum lain lain jahat) KITA KATA CINA TAK KENANG BUDI YANG JAHAT - in this CINA MANA YANG MAKAN CILI DIA LA YANG TERASA PEDAS!

2. najib kelihatan masih berlembut. dan self-denial. beliau masih buat kenyataan PENGUNDI CINA TERTIPU. Sedangkan satu malaysia tahu cina tak tertipu! They want to rule Tanah Melayu!

3. Najib kelihatan terlupa yang MEMANG DAP MAMPU PERINTAH NEGARA KITA dengan sokongan MELAYU LIBERAL YANG TIDAK KUAT JATI DIRINYA!




Anonymous said...

setuju..apa pon demi menyelamatkan satu satunya bumi anugerah Allah kpd bangsa melayu sebagaimana bangsa lain mempunya tanah dan negara mereka sendiri...gap tolonglah lakukan apa saja.. hati aku sedih sgt dan pedih tgk nasib bangsa mlayu kini yg berpecah belah dan yg rasa diri tu konon dah advanced sanggup bersengkokol dgn penipu chauvinist untuk membunuh hak mutlak bumiputra.kita x pernah menzalimi kaum lain malah mereka bebas melakukan apa saja..tapi sedih skali apabila tgk melayu sesama melayu bercakaran dan bergadoh untuk bangsa yg tidak seakidah dan seagama..

Anonymous said...

Hishamuddin anak orang kaya. Mana tau erti susah. Pasal tu tak da ummpphh nak tegas....play safe..

Aku stuju rahim noor dilantik senator pegang menteri kdn. Orang tua tu kuat lagi, ennshaallah...

Anonymous said...

Setuju bebeno Ms Pearl...

Anonymous said...

setuju sangat..tapi kena lantik jadi senator kan??

Esperalzi said...

Saya setuju pandangan anda GAP. Dah samapi masa UMONO urus dirinya dan negara cara baru. Hishamuddin jgn lagi dibenar berada di KDN. Hancur Malaysia kalau Hishamudin jd Menteri KDN.

Anonymous said...

Hassan Ali pun mcm ok gak...serampang dua mata...menyatukan UMNO/PAS dan menggerunkan Cina lahanat...

Anonymous said...

GAP,

Idea kau ni aku setuju. Baik kau post kat wall FB Dato' Najib.

Anonymous said...

Maaf...saya tak setuju

Saya cadangkan Menteri Dalam Negeri yang baru ialah

Dato Seri Shahidan bin Kassim

Anonymous said...

AKU SETUJU CADANGAN ITU SEPATUT NYA MENTERI KDN MESTI YG BERANI DAN TAHU TINDAKAN TINDAKAN YG PERLU DI AMBIL TAK TAKUT PADA SIAPA SIAPA DAN TIADA TERSANGKUT PADA MANA MANA AKU SETUJU KALAU RAHIM NOOR DILANTIK MENTERI KDN ORG YG DITAKUTI OLIH ANUAR IBRAHIM DAN KONCO KONCO NYA DULU LEBAM SEBELAH KIRI NANTI DUA MATA LEBAM.

ManBonda said...

Harap KDN yang baru nanti biarlah yang ada telur..janganlah takut sangat sampai orang boleh pijak2 kepada pemimpin kita..

Esperalzi said...

GAP..aku kecewa kita hilang Selangor, dah tu makin besar puak ni menang Selangor. Anyway, lepas timbang punya timbang, aku rasa OK pulak. Kita dapat balik Perak, aku terkejut kita dapat Perak, tp terkejut seronok. Aku sangka kita akan hilang Perak. Bukan senang utk dapat balik Perak dalam keadaan tertekan sekarang, dengan pengaruh DAP yg kuat. Ini menunjukkan org Melayu Perak dah solid balik ke UMNO, juga orang India. Alhamdulillah.

Anonymous said...

blogger2 pro bn,pyokong bn atau pyokong umno rasa2nya pm najib dgr atau baca apa yg kita tulis di sini?mnkin ya atau punahsihatnya baca tp lain yg disampaikan pd pm.pm masih lg apologetik pg si kopet2,hishamudin ?aku rasa 60-40 dia ttp jd mnteri amaran lg, tunggulah bila najib umumkan kabinet nti

Anonymous said...

untuk kali pertama aku sokong perkataan UBAH, REFORMASI DAN TUKAR...ubah menteri KDN, tukar menteri sentimental ni, dan reformasikan KDN, gunakan TARING DAN KUKU MU UNTUK MENTADBIR, AIR LIOK DAH TAK BOLE PAKAI NGOKKK...BE THE MAN, THE REEEEEAL MANNNNN...SIOT, MAN, LELAKI, ANAK JANTAN, BUKAN SETAKAT PEMINAT PUISI A SAMAD SAID JE HISHAMOODIN OOII...

Ms Pearl said...

dulu masa Pak Lah dapat kerusi lebih dari Najib KITA TERANG TERANG MENGHALAU PAK LAH DAN KHAIRY J.

SEKARANG TIBA MASA NAJIB PULAK. OKEY TAK NAK HALAU DIA.

TAPI TAK BOLEH TAHAN DENGAN STATEMENT NAJIB TAK SEDAR DIRI UMNO DAH NAK TINGGAL NYAWA IKAN MASIH NAK MENGIMPIKAN SOKONGAN KAUM CINA TAK KENANG BUDI

KALAU NAJIB MASIH BERIRAMA SLOW ROCK DENGAN CINA? PRU 14 CONFIRM BN AKAN JADI PEMBANGKANG SECARA TOTAL!

Anonymous said...

AYUH MULAKAN MALAY TSUNAMI..

1. BUY CHINESE LAST!!

2. KALI INILAH.. AJAR!!

3. (A.B.C) "ASAL BUKAN CINA"

Unknown said...

sokong
sokong
sokong

SENATOR TAN SRI RAHIM NOOR
MENTERI DALAM NEGERI.

Beliau bertindak mengikut undang-undang negara dan tidak tertakluk meraih undi rakyat.
Keamanan Negara wajib DIUTAMAKAN, bukan sokongan rakyat yang diberi perhatian.

Anonymous said...

Saya juga setuju tan sri rahim nor dilantik menteri KDN....setuju menteri kdn bukan ahli politik, insyAllah jika semua rakyat setuju, kita minta najib lantik rahim nor, hisyamuddin? Sy cadang ganti rais yatimlah... Pasal menteri kesenian sesuai utk dia...

Anonymous said...

GAP ...tolong ingatkan DS Najib..dia kena ubah strategi terhadap mana2 kaum yang tak kenang budi ni...sebab cara yang sama digunakan iaitu berlembut akan tetap memberikan hasil yang sama juga...sampai bila nak guna cara berlembut ni ? Sudah sampai masanya PM fokus pembangunan kepada pengundi setia ....

Anonymous said...

Betultu Gap ts rahim nor patut jadi menteri kdn. Datu hassan ali menteri pm ofis.baru ada telor. Keras dengan keras baru kena buku dgn ruas. Melayu kena ingat 13 may 1969. Pm juga kena bantu kelas kafa dengan percuma, peduli apa sekolah cina.

Anonymous said...

to Miss pearl..

Apa masalah nkau? kita tengah nak kembalikan moral kau sibuk nak pecah belahkan barisan..

Jangan cuba jadi spy PKR di sini..

you get lost first..

WE LOVE NAJIB.. WE HATE CHINESE..

U Understand?

Anonymous said...

KDN terlalu berlembut. Masa demonstrasi bersih 3.0 siap offer stadium ni atau stadium tu.. lepas tu hidang makanan lagi. Apakah?!
Lepas tu ugut 500 Kali ambik tindakan tapi tak buat apa pun.. Padanlah bangsa asing tak hormat kat kita. Kena bertegas sikit

Anonymous said...

ITS ABOUT TIME NAJIB AND THE GANG DO SOME HOMEWORK, NOT TO STUDY THE TREND OF WHY THE CHINESE' REJECTED BN, BUT TO STUDY THE NEEDS OF THOSE LUNATIC MALAYS WHO REJECTED THEIR ORIGIN, WISDOM, SELF RESPECT,SURRENDERIN THEIR DIGNITY AND BECAME BETRAYAL FOR THEIR OWN RICEBOWL, CHINESE ARE STILL CHINESE...BEAR IN MIND THAT THE BEST AND SUPPORTIVE CHINESE IS THE WORST A MALAY CAN BE.....INGAT LAH SIKIT KAUM PR, SEKARANG NAK MERUNGUT DAP DPT KERUSI LEBIH DAH TAK RELEVEN DAH ...SEBABNYE IALAH KORANG YG BODOH IDEALOGI PAK TURUT..

Wak Long Man said...

AKU SOKONG , SUDAH TIBA MASANYA KITA PERBETULKAN APA YG TIDAK BETUL.. MAAF AKU KATA ,, UMNO SEKARANG GAGAL MENJATIKAN DIRI PEMIMPIN SETIA PADA PARTI.. AKIBATNYA WUJUD PAS DAN PKR.. MELAYU TERUS BERPECAH, BERGADUH SESAMA SENDIRI. CINA TERUS BERSATU.. TAPI PERJUANGAN TETAP DITERUSKAN UNTUK PRU14 (2018)

Anonymous said...

SETUJU GAP...Rahim Nor @ Shahidan Kassim...@ Zulkifli Nordin...asalkan no to Hishamudin...

Anonymous said...

Cam mana kaum ni tak naik kepala, ada orang suka cibei cina.

Anonymous said...

Setuju. Tan Sri pernah terlibat aktif dlm memerangi komunis maka akan tau M.O diaorg @ golongan subversif . Cuma skrg propaganda byk disebar melalui FB je.

Anonymous said...

Hishamudin sesuai Menteri Wanita

Anonymous said...

Saya sokong Tan Sri Rahim Nor jadi Menteri KDN.

Anonymous said...

KDN kena tegas...jangan lemah sangat..nanti kena pijak kepala..

Anonymous said...

yes,ABC.

Anonymous said...

HISHAMUDIN MENTRI WANITA? HA HA HA TAPI TAK SILAR DIA ADA KOTE KAN

Anonymous said...

Menteri KDN TS RAHIM NOR
Tim. MENTERI KDN TS MUSA HASSA
TIM. MENTERI KDN 2 TS ZAMAN KHAN

Anonymous said...

Terfikir juga siapakah menteri KDN yg baru kali nie. Mmg aku pn berharap bukan si Kerismudin tuh. Minta tlg sgt kepada DS Najib supaya mengurangkn "dosa" aku pada menteri KDN yg lama..hehehe..kalau Rahim Noor la jd menteri KDN, rasa aman sikit Msia nie..tgk muka dia pn org dh takut..KDN mesti mempunyai menteri setegas Rahim Noor..setuju sgt2 dia menerajui KDN..

Yazeed Muhammad said...

sangat2 setuju jika Rahim diberikan tanggungjawab tersebut

Anonymous said...

HISHAMUDIN PATUT DILETAKKAN SEBAGAI MENTERI PELANCONGAN JE, BG DIA MAKAN ANGIN DAN SENYUM SELALU.

BAGILAH PD YG BERANI, TEGAS DAN YAKIN DITAMBAH FAHAM SELOK BELOK UNDANG2 NEGARA.

INGAT DS MENTERI DLM NEGERI ADALAH JUGA BENTENG KPD KEDAULATAN DAN KESELAMATAN NEGARA.

Anonymous said...

MS Pearl Harbour jgn nak kacau sinilah....ciri2 pengikut PR nih,I PREFER TO FUCK YOUR MOIST TENDER ASS RATHER THAN UR CUNT COZ ITS TOO STINCTKY...FAHAM?

Anonymous said...

BUY CHINESE LAST!
BUY CHINESE LAST!
DAPIG ANJING RACIST KEPARAT GET LOST!

Anonymous said...

semua Polis marah kat dia.. Hari tu Hekopter jatuh ramai berkata elok mampos aja..Ada yg berkata sumpahan keluarga arwah yg meninggal di lahat datu..Simpang malaikat 44 jgn lah di jadi menteri KDN kalu najib latik jugak alamat ada desakan najib lepaskan jawatan..Cukup lah..

Anonymous said...

ABCD = Asal Bukan Cina DAP

Anonymous said...

HISHAMUDDIN SESUAI MENTERI PERLANCONGAN SEBAB DIA SUKA SENYUM 24 JAM, TIDAK SUKA MARAH-MARAH, JIKA MARAH MACAM SENYUM JE.
INSYA ALLAH PELANCONG KE MALAYSIA AKAN MENINGKAT 400%.

TAN SRI RAHIM NOR
TERAMAT SESUAI MENTERI DALAM NEGERI.
BUKAN GARANG, TAPI TEGAS MENGIKUT UNDANG-UNDANG NEGARA.

Anonymous said...

aku sokong tan sri rahim noor jd menteri kdn yg baru!

Anonymous said...

Setuju Tan Sri Rahim Noor jaga KDN. Sekarang masa untuk wujudkan ketegasan dalam pentadbiran. Look at Singapore. Pemerintahnya tegas.

Anonymous said...

setuju 200%

boikot semampu boleh kedai cina.. jadikan pilihan terakhir

Kabus Ibra said...

Saya pun sokong sangat kalau Tan Sri Rahim Noor diberi peranan sebagai Senator yg memegang KDN.

Beliau mantan 'boss' saya satu masa dulu..seorang yg bersih, tegas,
cergas, kemas,dan berdisiplin tinggi.

Masa kami di Maktab Polis Kuala Kubu Bahru, sewaktu beliau menjadi Komandan Maktab..arak tidak lagi dibenarkan dalam mess pegawai dan kami mendapati beliau merupakan orang yg pertama sampai ke surau pada waktu subuh.

Ketegasan beliau dapat dilihat apabila bila beliau melebamkan mata anu war berahi apabila peliwat itu memanggil seorang Ketua Polis Negara sebagai 'bapa anjing' .. kalaulah aku yg jadi KPN masa itu sudah tentu aku ucapkan in'nalilalahi kepada al juburi itu !!!



Anonymous said...

RAYUAN... KEPADA DATO NAJIB

MENTERI DALAM NEGERI
TAN SRI RAHIM NOR

Beliau tiada kepentingan politik.
Beliau akan melaksanakan undang-undang negara mengikut arahan PM.

Anonymous said...

KAMI MORANG SOKONG 200% TS RAHIM NOOR JADI MENTERI KDN. KOMUNIS SERAH DIRI ATAS INISIATIF DIA, MATA ALJUBURI LEBAM KERANA DIA. KALAU TS RAHIM DI LANTIK MENTERI KDN SUDAH TENTU AL JUBURI GERUN, KECUT TELOR TP TS SRI PUN TAK BOLEH BUAT APA APA SEBAB ISA DAN EO DA NAJIB HAPUSKAN. NAJIB NAK UNDI TAPI CINA BERI DIA FLYING KICK ALA BRUCE LEE TERDUDUK , TS RAHIM ..JASA MU DI KENANG OLEH SEMUA WARGA POLIS YG MASIH BERKHIDMAT DAN YG TELAH BERSARA..

Anonymous said...

hari ni, sorang member melayu opis, skype aku, "yesss, DAP menang kat gelang patah!"
nilah makhluk yg menjibaikan UMNO bersama puak2 mata sepet di opis aku setiap hari,sejak 2-3 tahun ni. Dia ingat aku pro PR, padahal aku pangkah Ghani. Bila nak sedar diri tak tau la.

Anonymous said...

SAPE2 yang nak jadi menteri KDN MESTILAH ADA CIRI2 Mahadir, tegas dan boleh buat keputusan rasional sertamerta, outspoken, memang sebijik macam stail Nuar Al juburi, hanya dia sorang yang boleh berucap di Convension Geneve tak lama dulu dengan menyebut,antara lain,[AMERICA AS WE'VE KNOWN IS REALLY A BIG BULLY,.....] SAPA LAGI MENTERI YANG BOLEH MACAM DIA?

yogibear's season said...

Klu TS Rahim Nor jd menteri KDN rasanya kita semcm bagi peluru kpd penyokong2 "Black Eyed Joe" buat demo jalanan tiap2 minggu...kacau jd!

Tableylah....

Mungkin TS Musa Hasan lebih sesuai.

mohamed said...

1 taib mahmud jangan di ganggu ! musa aman perlu terus memerintah

2 orang yang paling layak memegang jawatan MENTERI KDN adalan tan sri rahim nor.

Aku amat setuju dengan GAP.Tiga Pahawan Melayu yang terbilang.
Cina amat gerun pada mereka.

Anonymous said...

Anonymous said...

Menteri KDN TS RAHIM NOR
Tim. MENTERI KDN TS MUSA HASSA
TIM. MENTERI KDN 2 TS ZAMAN KHAN

May 7, 2013 at 9:56 PM

-----------------------------------

SAYA SOKONG 1000X

Anonymous said...

kalau rshim jadi menteri KDA....tentu si polan tu datang parlimen dgn topi keledar...ha ha ha

Anonymous said...

Jika Tan Sri Rahim Nor.
Menteri Dalam Negeri.

Alamatnya:
ANWAR BIN IBRAHIM AKAN MENJADI PENSYARAH SEPENUH MASA DI UNIVERSITI DI AMERIKA SYARIKAT.

KOMUNIS MALAYSIA SEPERTI DAP AKAN LARI KEHUTAN DAN MENINGGAL HUTAN BATU DI BANDAR-BANDAR.
AKU HENDAK TENGOK LIM KIT SIANG DAN LIM GUAN ENG PAKAI CAWAT HIDUP SEPERTI NENEK-MOYANG MEREKA SUATU MASA DAHULU DI DALAM HUTAN.

Anonymous said...

cina terlalu yakin mereka akan berkuasa dlm pru13 ni, sbb tu slogan mereka ini kali lah dan ubah diguna merata2 termasuk melayu dlm pr tu

Anonymous said...

Setuju sangat-sangat. Hishammuddin H2O perlu direhatkan. Dia ni takdak teloq. TS Rahim okay. Cina tka boleh di beri muka, selama ni kita tahu depa ni penipu kuat, bermuka-muka disepan kita, Anwar juga perlu di halau dari bumi bertuah ni. Pukimak aljub ni tak boleh di beri muka lagi. Harap-harap juga pas syit keluar dari pakatan rakyat tuih.

Anonymous said...

Bro Gap, mcm mana nak bg PM baca luahan hati kita ni? Risau dia nanti nak mengemis undi lagi dgn cinabeng tu -.-

Uncle hishamuddin, you x layak pgg KDN & MENTERI PELAJARAN.

Thsnks

Anonymous said...

Tukar penasihat najib dulu...omar ong

Anonymous said...

Aku setuju sangat, Rahim Noor jadi KDN yg baru. Kerismuddin dah terlalu bnyk melukakn hati org Melayu dgn statement bangang bila ada kes-kes melibatkan keselamatan negara. Beliaulah menteri yg paling gagal sgagalnya. Kalu Najib amik dia jugak aku dah x kuasa nak pangkah BN. Buat apa nak jaga sepupu yang x guna satu sen pun. Menghabiskan duit rakyat bayar gaji dia....

Anonymous said...

ko letak gambr yg gap post tu..depan dinding dia ...biar semua org tau

Anonymous said...

Setuju 200% Tan Sri Rahim dilantik Senitor dan KDN. KDN Hisamudin mesti disingkirkan dari jawatan KDN.

Anonymous said...

Sokong sangat kalau Tan Sri Rahim Noor jadi KDN. Hishamudin ke Hisaputing....

Anonymous said...

Hishamuddin naik helikopter pun terbalik dan terhempas mcm mana nk jd menteri kdn...ini peribahasa je perli pun ada hehe jgn marah...

Anonymous said...

Kasi Anifah Dari Sabah jadi Kdn.....

pssss said...

ORG MELAYU AKAN TARIK BALIK UNDI JIKA HISAPUTING DILANTIK KDN.

JANJI DITEPATI..

Anonymous said...

Setuju sangat cadangan yang diberi terutamanya membalas budi rakyat Sarawak dan Sabah...ini perlu dilaksanakan sesegera jua. Laksanakan apa yang dijanjikan. DS Najib perlu memilih Kabinet yang berwibawa terutamanya yang memegang portfolio penting KDN semestinya yang berlatarbelakangkan undang2....bagi portfolio lain perlu yang kreatif dan sensitif kepada pandangan umum sanggup bekerja pada masa yang sama keputusan jemaah menteri perlu diambilkira dan dipatuhi..jangan pandai2 sendiri agar Kerajaan tidak DIPERSALAHKAN nanti.

Anonymous said...

Inilah kejayaan UMNO selama ini. Menyemai sikap bani melayu. Orang Melayu perkauman tak apa. Cina undiMCA tak perkauman. Najib bertanding di Pekan tak perkauman. LKS bertanding di Gelang Patah perkauman. Tak adil tu.

Anonymous said...

Aku SOKONG 1000000 X.......

Anonymous said...

Aku SOKONG 1000000 X......

Anonymous said...

Anifah aman juga tegas dan ada kredibiliti bila bersuara terutama masa isu lahad datu

Ms Pearl said...

SAYA SETUJU YANG NAMA ANIFAH AMAN KDN!

yang dah besara biarlah mereka besara. keadaan yang tak tentu arah sekarang ni biar la mereka yang masih bekerja meneruskan perjuangan.

nasihat dan pandangan mereka boleh digunapakai demi keamanan negara.

p/s: dengan sokongan dari sabah dan sarawak saya SETUJU KEMENTERIAN YANG LEBIH PENTING DIBERI KEPADA WAKIL SABAH/SARAWAK. MEREKA LAYAK!

komandomelayu said...

Haha lebam lagi mata mantan pm tak jadi tu!!
Mau pencen terus nuar jubo!!

Anonymous said...

Kita mesti beri sokongan padu dan semangat yang kuat kpd PM Najib. Sangat setuju kalau TS Rahim pegang KDN, DS Zahid-Pertahanan, TS Muhyiddin TPM dan M.Pelajaran (Minta TSM kaji semula klulusan cadangan tambah sjkc, SMJK tinggi cina,Kuota Matrikulasi dan Biasiswa 1M utk pelajar cemerlang Cina). Harap PM Najib pilih barisan kabinet dari kalangan MP yang tegas dan berani serta punya jatidiri yang kuat.

bravoria said...

KDN kena bagi dekat seorang yg berani, tegas, bersih, cekap dan amanah serta punya semangat bangsa ugama yang jitu. Rahim Noor ada kriteria ni tapi dia kontraversi sikit pasal kes BABI dulu. Apa2 pun Hishamuddin even Najib tak layak post tu!!

Anonymous said...

Nak pileh menteri KDN mestilah dari orang yang pandai bertumbuk dan keras kepala dan samsing ......aku sokong Tan sri rahim nor ......Hishammudin ni lembik sangat tak sesuai langsong ......ingat lagi king gas dan megat junid........terbaik .....

Anonymous said...

Tak payah lah dok paksa2 PM. Biar PM fikir dia kena ambil kira banyak pertimbangan. Jangan terlalu emosi.

Anonymous said...

Tak payah lah dok paksa2 PM. Biar PM fikir dia kena ambil kira banyak pertimbangan. Jangan terlalu emosi.

Anonymous said...


Setuju TS Rahim Noor sbg menteri KDN...DS Zahid Hamidi pun ok gak tukar dari Kem. Pertahanan ke KDN.

Anonymous said...

Aku gelak besar baca komen komen korang . Apa , korang ingat Datuk Najib ada masa ker nak baca komen komen korang ? haha .

Anonymous said...

Umnu ada jati diri ker woi? Mamat tu belasah org yg bergari tangan lu panggil ader telorrrrrr. Bodoh betul lu.

Anonymous said...

AG pun perlu dikaji, apa kes anwar boleh ditunda berpuluh kali

Justice must be firm and swift

Anonymous said...

Internet pun kena censor macam kat china

Malaysiakini kasi block la, ejen yahudi

Anonymous said...

War room red bean, ada sapa sapa dah buat keje potong letrik block ip ke apa bagai.....

Anonymous said...

biar btul ade yg cadangkan Shahidan Kassim ... no no no. nnt x pasal2 kt negara kt tinggal The Store je mcm kt Perlis. Jgn marah org perlis, kenyataan ni. Nk cari McD pun kena p Aloq Staq.

Anonymous said...

Witch hunt, tengok sapa sapa kat glc and gomen office tu yg mesra sangat parti yahudi... kasi note la

Anonymous said...

Tan Sri Rahim jadi Menteri KDN, Al Jub mesti fobia punya. Banyak love hate story antara mereka.

Kali ini siapa demo siaplah kena salai dengan PDRM.

Tu lah dulu mulut celupar panggil polis anjing la, babi la. Sekarang nak dapat Menteri KDN yang ex police.

Lagi satu gua nak cadang. Kalau ada rakyat Singapura yang join demo kat Malaysia ni, tangkap dah kasi padam terus. Menyusahkan kita je.

Cepatla lantik TS Rahim.

mhamed said...

"Mahadir, tegas dan boleh buat keputusan rasional sertamerta, outspoken, memang sebijik macam stail Nuar Al juburi," May 7, 2013 at 10:15 PM

Kau samakan TUN mahathir dengan Aljuburi?

Sekarang aku boleh faham sikit kenapa orang macam kau puji Aljuburi.

Kau tak nampak wajah aljuburi sebenar. Kesian..

Anonymous said...

Sayangi selangor.. Yakini pr..

Isu air kelantan x laku dijual,

Zul nordin, ibrahim ali jatuh kebumi,

Najib menang tapi muka ada kelat,

Nak ajak gabung dngan pas, tapi takut ke hudud,

Pru 13 menunjukkan cina x takut ke hudud..

Majority melayu masih bersama keris lusuhnya..

Bila nyawa paras hidung, cina jadi kambing hitam

Huhuhuhu

Anonymous said...

Setuju 1000x

Anonymous said...

Anon 10.53 bukan paksa Pm. Ini cadangan rakyat....dan dlm keadaan skrg cadangan rakyat itu nampak masuk akal. Bukankah RAKYAT DIDAHULUKAN? Siapa pun jd menteri KDN mesti tegas, berani, kompeten. Pd pandangan sy bagilah yg muda....semangat org muda...wakil pengundi muda. YB KJ layak kot.

Anonymous said...

Aku sokong...walaupun masa keputusan pilihanraya ari tu aku maki gap, papagomo, rbf dan duke pasal korang over confident sgt dgn keputusan tak rasmi dan nekad nak boikot korang, tp skrg aku dah kool, maafkan aku....aku tahu dan hargai usaha keras korang bertahun2 utk bongkar kerja jahat dan tepis fitnah pembangkang dan skrg aku nekad nak bekerjasama dgn mana saja pihak pun untuk kempen buy chinese last....

Anonymous said...

Lu lagi bodoh
aku ulang..... Lu lagi bodoh

Anonymous said...

Nampak sngat dlam umno ketandusan pemimpin...

Anonymous said...

GAP.. ko nkkena tangkap jugak ke? Jg2.. POLIS skrg terlebih 'warak'.. POLIS cari Melayu je skrg.. Cina bom ke tembak ke xpe.. Melayu ckp sikit je nnt charged HASUTAN.. Cina xpe... sian GOMO.. aku simpati.. celaka lah Ketua JSJ.. muka mcm haram dlm betita TV tadi.. Cina ugut mcm2 dia xpeduli.. Sikap Polis yg bermuka2 akan jdkan negara semakin tak stabil dan huru hara!!

Anonymous said...

Pada aku menteri KDN ialah Sahidan Kassim.

Anonymous said...

PRU 13 CINA tak takut hudud? weii anjing PAS/PR ko lah manusia sial lg hina.. perosak Islam.. Cina xpeduli psl HUDUD sbb dia tahu PAS itu pelacor agama..

Pencacai PAS masih buta kayu dan angkuh.. kalah terjunam dlm lembah najis tp masih lagak hebat.. pegi mampos lah PAS.. parti ajaran setan.. suluh muka dlu org PAS.. stkt jd pencacai Cina.. tp kerusi terbang.. PKR tikam idup.. jgn ckplahsoal HUDUD klu Allah pun PAS HINA dgn murahnya..

PAS LAKNATULLAH!!

Anonymous said...

Sokong KJ

Anonymous said...

anon1111....apa punya baghal la ko ni...puii!!!!penuh dgn benci, dendam...apsal ha...mak ko kena bantai bontot ke...bodoh..

Anonymous said...

Siapa jadi MB selangor...pakatan yg tak sepakat lg ker?

Anonymous said...

anon, banyaklah kau punya tandus...
Yalah, org PR kan pemimpin ANUGERAH TUHAN..

Pui!

Anonymous said...

buRED Bean Army + cina2 DAP + ANUwar n kroni punyer byk menghasut serta mmfitnah sikit pon xkena tangkap...alih2 gomo gak yg kena....mana keadilannya neh?

Anonymous said...

Anon 10.57! Sepatutnya dia gari tangan kau dan belasah kau jugak. Spesis Melayu Bodoh!

Anonymous said...

Orang Sabah . Sory x layak.

Anonymous said...

Nak pilih MB pun susah. Kata pakatan rakyat. Hah...rakyat je berpakat. Sendiri x sepakat siapa yg lebih layak duduk kerusi empuk. Podah....cit. Itu maksud aku....

Anonymous said...

Munkin sbb hipokrit mangkuk hayun g lapor polis. NGO atau kita pun screen cap cina rasis tu punya provoke bawak g polis dan sebarkan terus!

Anonymous said...

Munkin sbb hipokrit mangkuk hayun g lapor polis. NGO atau kita pun screen cap cina rasis tu punya provoke bawak g polis dan sebarkan terus!

Anonymous said...

Yg anon bodoh tiba2 muncul n kata sabah tak layak sah2 bangsa komunis PR... Cehh mangkuk lu punya taktik lapuk laa

Anonymous said...

Apasal x koma je masa jatuh heli ari tu

Anonymous said...

Siapa ckp x layak. Klu bkn sbh/swk sokong BN bungkus BN. X sedar lg ke

Anonymous said...

DALAM KEADAAN MCM NI PUN ADA LAGI MELAYU YG MENYOKONG DAP ..GILA APA MELAYU PAS DAN PKR NI..OTAK KAU ORG LETAK KT MANA HAH..?

Anonymous said...

Sangat2 setuju... once t.s.m jd pm, akan aku usahakan rezab dalam bumi melayu ini utk dikeluar dan didagangkn bg kegunaan anak cucu kita.... In shaa Allah ia mencukupi menampung hutang negara... dgn dsn, aku takut.... Utk D.Mukriz, tahniah...

Anonymous said...

Woi klu x suka x sukalah. Jgn doakn org koma. Entah2 engko tu yg koma sbb jatuh dlm tandas sbb tercirit. Klu engko yg jatuh heli alamat rentung lah kau...kaldai

Anonymous said...

yang anti BN kat sini tak yah layan. ramai yang sebenarnya tak cukup umur nak mengundi pun. aku dah tengok berlambak kat luar. sbb tu komen macam otak masuk air.

Anonymous said...

Maaf agak panjang komen sy. Harap GAP dpt ambil perhatian pd mesej yg cuba sy sampaikan.

PRU 13 yg lalu dpt menyaksikan peralihan undi kaum cina kpd pembangkang. Tetapi jgn dilupa kpd undi dr org melayu sendiri. Sy percaya ramai org melayu diluar sana yg setuju dgn pendekatan kesederhanaan dlm pengamalan islam yg diusahakan Dato Najib. Malah sy percaya ramai dr kalangan penyokong pembngkang yg berfahaman sederhana dan faham erti berlapang dada dan menerima konsep kesederhanaan dlm islam. Kerana kita perlu sedar tidak semua penyokong pembangkang yg berfahaman fanatik kepartian dan jumlah mereka ini juga sy kira agak ramai.

Tapi sejauh mna kerajaan cuba mengaplikasikan konsep kesederahanaan itu dlm negara kita? Tidak dinafikan transformasi yg dilaungkn Dato Najib itu sgt baik. Namun ada satu bidang yg tertinggal.

Transformasi islam nmpaknya satu elemen yg tertinggal. Dan sy kira transformasi inilah yg ditunggu-tunggu oleh rata-rata org melayu yg berfahaman sederhana baik penyokong kerajaan mahupun pembngkang. Sy kira untuk mendapatkan sokongan dr kumpulan ini kerajaan perlu melakukan transformasi islam yg boleh dilihat.

Rata-rata golongan ini melihat kpd didikan terhadap generasi muda. Mereka melihat masalah kebejatan sosial generasi muda. Mereka melihat hiburan yg sgt berleluasa.

Sy kira satu transformasi islam yg boleh dilaksanakan ialah mengurangkan acara hiburan. Rancangan tv realiti yg bercorak hiburan berlebihan perlu dihadkan. Terlalu byk konsert, nyanyian dan persembhan pentas sama ada secara live ataupun di tv. Dlm byk acara sambutan yg dianjurkan pasti terselit hiburan.

Dan hiburan yg terlalu byk di tv ini sebenarnya merisaukan golongan berfahaman sederhana ini baik dipihak penyokong pembngkng dan kerajaan. Penyokong pembangkang sering membndingkan pentadbiran di negeri Serambi Mekah yg dikatakan lebih islamik. Kelas ilmu yg disampaikan oleh TGNA sering diwar-warkan. Budaya ilmu dan islam sering diiklankan.

Sy kira ini faktor besar yg menyebabkan golongan berfahaman sederhana dlm PAS tetap setia dgn parti itu walaupun mereka sedar akan kepincangan dlm PAS itu sendiri. Mereka bimbang budaya ilmu dan agama ini hilang jika PAS itu tumbng krn bg mereka budaya UMNO ini lebih kpd budaya hiburan. Lalu menjadi peranan kerajaan utk meyakinkan kpd mereka bhw UMNO juga boleh berubah dr budaya hiburan kpd budaya ilmu dan agama. Inilah yg sy maksudkan sbg transformasi islam.

Jika transformasi islam ini telah dilaksanakan dgn baik dan ikhlas, tetapi pd PRU14 akan masih belum mampu menarik sokongan penyokong PAS, sy kira Utusan Melayu boleh meletakkan tajuk akhbar yg berbunyi " Apa Lagi Yg Orang Melayu Mahu?"

Anonymous said...

Kalau jatuh dlm tandas sbb tercirit perkara biasa. Tp kalau terjatuh sbb tergelincir akibat terpijak air mani sendiri setelah melancap lg teruk....kau pun akan memaki hamun " CIS...BELUM JADI ANAK, NAK BUNUH BAPA...." muahahahahaha.

Anonymous said...

Bernas dan berisi pandangan tuan.

Anonymous said...

Musa Aman jangan diganggu? Yaa utk masa ini jangan, Next PRU jangan kekalkan sesiapa terlalu lama. Tengok trend pengundian di sabah? Kalaulah x ada pemecah undi, saya merasakan ramai calon BN kat sabah tersungkur.

Melayu Perak said...

dalam keadaan umno/bn yang kononnya bercelaru dalam pru 13 ini....

umno/bn masih boleh menang dengan keputusan 60% itu tidak boleh disangkal....

bagaimana teruk pun prestasi bn/umno tapi masih boleh berkuasa....

itulah kuasa melayu yang mutlak....

tidak dapat dikalahkan walaupun pada hakikatnya melayu sudah pecah 3 dan orang cina semua bersatu hati sokong dap dan pakatan rakyat....

ini sudah terbukti dari tahun 1957 lagi.....

oleh itu sekarang orang melayu yang sokong pakatan masuk lah barisan dan menyokong umno/bn kerana tidak ada gunanya menyokong pembangkang....

anda tidak akan menang....

Anonymous said...

anan 1206: saya amat bersetuju dgn pandangan tuan...

Anonymous said...

Kah kah kah..

Dah nak tersungkur baru ingat kat orang PAS...

Boleh jalan daaaa...

Nnt kat dalam kubur malaikat x tanya apa bangsa mu...

Anonymous said...

Esok
Tol naik
Minyak naik
Saman AES berkuatkuasa
Ptptn bayar
Barang-barang naik
HUJAN........TURUN

Neuro6 said...

KDN sudah tempang tanpa I.S.A.!!

Anonymous said...

yang atas betullah tapi ada tak soalan yang di tanya siapakah saudara kamu

Anonymous said...

Abis arab muslim, china muslim, melayu muslim dll semuanya bersaudara..

Tapi umno berjuang terlebih melayunya dari islamnya..

Kalau ada cina muslim yg lebih baik akhlaknya berbanding melayu, aku akan pilih si cina muslim itu..

Anonymous said...

kementerian pelancongan menterinya MESTILAH DARI MELAYU.batalkan VOA kepada orang luat terutama CINA,nanti depa ramai2 boleh jadi pengundi hantu wooo.Muka cina kan sama.Lagi satu takkan mat bangla nak hulur leher pergi mengundi(pengundi hantu),rasanya tokeh2 cina ni yang sewa bas,bagi duit bagi pegang ic palsu lepas tu suruh lalu tempang mengundi(macam contoh di n47pandamaran)Yang pukul bangla ni sampai berdarah cina lahanat,yang menonton orang seagama (melayu pkr lahanat)

Anonymous said...

kementerian pelancongan menterinya MESTILAH DARI MELAYU.batalkan VOA kepada orang luat terutama CINA,nanti depa ramai2 boleh jadi pengundi hantu wooo.Muka cina kan sama.Lagi satu takkan mat bangla nak hulur leher pergi mengundi(pengundi hantu),rasanya tokeh2 cina ni yang sewa bas,bagi duit bagi pegang ic palsu lepas tu suruh lalu tempang mengundi(macam contoh di n47pandamaran)Yang pukul bangla ni sampai berdarah cina lahanat,yang menonton orang seagama (melayu pkr lahanat)

Anonymous said...

Kah kah kah

Anda pasti tidak akan menang???

Talian hayat umno hanyalah di kampung2 dan pendalaman sabah n sarawak..

Seterusnya warga emas yg totok dan x boleh membuka internet..

Rupanya melayu perak hanya tinggal di desa, tidak pernah ke kota2 melihat kesungguhan warga bandar yg ingin menumbangkan regim kroni dan rasuah..

Selamat tinggal didalam kempompong pemikiran mu...

Anonymous said...

GAP... TOLONG LA.. LEBIH AFDAL KITA PERJUANGKAN BUY MUSLIM AND MALAY FIRST.....

KITA MUSLIM LEBIH KUAT PEGANGAN SAUDARANYA SEBAB ISLAM DI ANUT JUGA PELBAGAI BANGSA DI MALAYSIA..

YG MENJADI SETERU TERANG KITA SEKARANG NI ADALAH 'APEK KAPIAQ'..

Anonymous said...

Sifir mudah,
PAS mahu cara islam,

Umno itu majority melayu islam..

Laksanakan jer lh agenda parti PAS.. Abis cerita

Confirm PAS dan umno akan bersatu..

Mampukah umno membuat transformasi begini???

Anonymous said...

Jangan lupa..

Johor sudah tidak menjadi kubu kuat umno..

Batu pahat yg lahirnya umno pun telah tewas tersungkur kebumi...

Anonymous said...

Jgn sombong tuan. Bicara dgn fakta. Faktany umno menambah jumlah kerusi yg ditandinginya. Siapa majoriti pengundi umno jika bukan melayu? Faktany juga PAS hilang beberapa buah kerusi yg ditandinginya. Siapa majoriti pengundi PAS jika bukan melayu? Lalau fakta apa yg tuan ada utk menyokong dakwaan PAS lebih diterima org melayu berbanding UMNO?

Anonymous said...

Apa dia agenda parti PAS? Negara islam sudah tiada. Hufud bukan keutamaan. Apa dia agenda PAS yg sebenar?

Anonymous said...

Batu Pahat ada 3 Dun. Dun Penggaram ramai penduduk cina. Dun Senggarang ramai penduduk melayu. Dun Rengit ramai penduduk melayu. Dun Senggarang dan Rengit calon UMNO melawan PAS. Dun Penggaram calon MCA melawan DAP. Senggarang dan Rengit UMNO menang. Tetapi Penggaram DAP menang dgn majoriti lebih 10 ribu undi. Hasil dr ketiga-tiga DUN ini, Parlimen Batu Pahat dimenangi PKR dgn majoriti 2 ribu undi. Pd pandangan tuan, kemenangan calon PKR di Parlimen itu dibantu oleh calon PAS atau DAP?

Anonymous said...

Apapun, suara org melayu n bumi perlu bergema dlm kabinet, yg pastinya bukan kabinet ambik hati cina lagi. Ugutan MCA n gerakan dari dlm bn dah tak ada, so jgn dok p cari bala tanya apa depa nak, sebab semua benda bangsa kotor ni mau tarah!!!

Anonymous said...


Nnt kat dalam kubur malaikat x tanya apa bangsa mu...

May 8, 2013 at 12:34 AM
---------------------------
NNT DLM KUBOR MALAIKAT PON XTANYA APA PARTI KAMU? PAS CUME PARTI BUKAN AGAMA ATAU ISLAM...

Anonymous said...

kah kah kah 12.57 tak boleh buka internet kau kata? aku melayu + majoriti kat sini yang undi calon-calon UMNO/BN ni apa? Sah Ko ni manusia berkepala anjing ni aka cina dapig

Anonymous said...

Fakta sokongan Melayu = kerusi UMNO meningkat sementara kerusi PAS sama PKR merosot.

Anonymous said...

Jumlah kerusi ditandingi PAS menurun. Jumlah kerusi yg ditandingi UMNO meningkat. Pd pandangan tuan, siapa yg bakal tersungkur?

Anonymous said...

blackout.. tambah peti undi.. semua fitnah anak2 babi buRed Bean Amy.. lepas tu tulis surat kat Obama..

Anonymous said...

setuju rahim noor jd menteri KDN coz dia sorg je yg berani tumbuk mata anuwar smpi jd logo bendera PKR. pastu patut wujud kan satu akta seperti akta patriot di amerika (xleh mention isa, sensitip)

Anonymous said...

Oi babi
Umno xpnh bantah hudud
Kaum mcm korg yg takut..20 tahun perintah klntn tp takut bt hudud, mcm2 alasan kasik
Ape cer? Kalau ko org berdagang, jgn ckp bnyk la..p blk klntn n majukn klntn dulu
Skrg bkn ms nk politik, tp ms utk ketuanan Islam n kaum bumiputra
Ko contoh melayu yg bodoh piang..x sedar dr lg yg ko da kn jajah, cer tgk bontot ko, ada kesan liwat x

Anonymous said...

Ok je org sabah or sarawak
Janji agama Islam n xde rasuah, kroni dll

Anonymous said...

Cam mana nak buat buy chinese last kalau pemimpin2 melayu dan saudagar2 GLC sendiri tak tunjuklah tauladan.. buat pun hangat2 taik ayam saja... cakap berdegar2 tapi kat belakang melanggan cinadoll & cibaidoll. Ada projek serah pada tokey2 cukong, bila tak da duit pun pau duit cukong juga. Cuba tengok GLC2.. CEOnya melayu, tapi management level & key personnelnya siapa? Tengok saja dlm CIMB.

Melayu Perak said...

anon 12.57 am...

habis tuh kenapa sekarang yang sokong bandar-bandar adalah pembangkang tak boleh menang...????

balik pada ko....

kah..kah..kah

Anonymous said...

Ape nk heran?
Umur ko pon naik kn?
Ckp pndi tp akai xpki..bodo

Anonymous said...

Mntk tlg drpd usahawan melayu yg berjaya utk adakn seminar, bengkel2 utk majukn ekonomi melayu
Mntk tlg gomen bg bantuan pd IKS melayu dr segi modal, nadihat n kepakaran

Melayu Perak said...

sudah ada program tuh...

tekun,tabung amanah ikhtiar,tabung sme (lebih kurang 4 billion dalam 1mdb)...

yang tak mau cuba...melayu....

Anonymous said...

Anon 1:14 AM

Agenda PAS adalah membuang pemimpin2 yang rasuah dan menyalahgunakan kuasa, perompak harta negara dan pencuri wang rakyat bagi mengkayakan diri sendiri, anak bini, suami, menantu, kaum keluarga dan kroni.

Melayu Perak said...

tak ada rasuah dalam umno/bn...

kalau ada buktikan...

laporkan kepada sprm....

Melayu Perak said...

melayu nih asyik nak free aja....

program kerajaan dalam bentuk pinjaman...

kalau dah untung tuh bayar lah balik...

bukan apa...orang lain pun nak pinjam jugak....

ini tidak... nak kerajaan bagi free....kalau ko berfikiran begitu baik toksah berniaga....goyang kaki aje lebih baik...duit tak keluar...untung pun tak dapat...
jangan lah berangan nak jadi kaya cepat....

Anonymous said...

Pegi check kat SPRM lah... dah berapa banyak lapuran dibuat, ape yg jadi? jadi habuk la..

Melayu Perak said...

itu fitnah....

kalau ada tentu keluar internet dan dalam blog...

umno itu taik said...

lapor pada sprm? berapa banyak laporan ko nak? tak ada keluar internet atau blog? sah ko buta maklumat. ko tau kenapa SAMM bakar salinan bukti depan pejabat sprm pada 25 FEB 2009?

http://chegubard.blogspot.com/2009/02/membakar-bukti-rasuah-di-depan-sprm.html

tobeng said...

Aku setuju aje kalau ambik menteri kdn dari bekas kpn.Rahim noor bagus jugak,dulu anuwar lebam biji mata kau kena tinju dengan rahim noor.

Menteri yg jaga kdn tak boleh jenis yg lemah lembut macam hisham.Hisham boleh jadi menteri tapi najib kena bagilah portfolio yg bersesuaian,menteri wilayah ke,menteri pertanian dan asas tani ke,menteri jkr ke..

Menteri kdn yg baru harus buat operasi lalang 2,tebas dan cantas semua anasir2 subversif dan pengacau negara.Peduli apa diorang nak bantah ke,kalau anjurkan demostrasi kita tangkap dalangnya.Yang kurang ajar kita dakwa bawah akta hasutan.Jangan bagi muka lagi..bosan aku tengok perangai monyet2 ni sekor sekor tak abis2 ada aje yg tak puas hati.

tobeng said...

May 8, 2013 at 12:57 AM,

Dey tambi,buat kajian cerdik sikit.Siapa kata umno cuma dapat sokongan orang2 kampung dan orang2 tua?Lu mimpi ka mabuk dey?

Aku bagi contoh mudah.Bukan parlimen ulu tembeling tapi parlimen titiwangsa dan setiawangsa yg terletak di tengah2 Kuala Lumpur.Penduduk majoriti Melayu.

Kita ambil titiwangsa lah.Peratusan Kaum: M: 66.7% C: 23.7% I: 9.3% L: 0.36%.Dengan peratusan Melayu yg cuma 66.7% itupun masih mampu dimenangi oleh calon umno bn.

Maksudnya majoriti Melayu di parlimen ttwangsa ini menyokong BN.Pengundi bukan Melayu yg berjumlah lebih 30% pun tak mampu mengatasi sokongan Melayu terhadap BN di sini.

Ini bukti nyata sokongan Melayu bandaraya ya!Jangan buat2 buta mata.Pakatan menang semata2 sebab undi cina dan india(50-60%).

Sifir mudahnya dimana ada majoriti Melayu di situ BN akan menang sebaliknya dimana ada majoriti cina/bukan Melayu atau kawasan campuran pakatan yg akan menang.Nampak tak,ke pura2 buta?Tak perasan ke kerusi2 parlimen pas dan pkr merosot?Yg tambah kerusi siapa?Abang besar korang,DAP!

Kecoh,riuh macam langit nak runtuh,'ini kalilah,ini kalilah' bajet macam boleh menang besar,sekali kalah..memalukan...

Anonymous said...

DS Noh Omar KDN.Tegas dan kerja keras.Untuk kembalikan maruah Malaysia terutama Selangor dari perkauman melayu dan cina.Thanks

Anonymous said...

pakatan nak sangat kerajaan kerana malaysia lebih baik jika dibandingkan dengan negara Asia Tenggara yang lain. pakatan nak ikut contoh singapura kerana nak jadikan melayu duduk rumah pangsa dan mesjid tak boleh azan. tanah kampung akan didirikan estet orang kaya. pakatan laungkan umno rasuah seolah depa semua baik sangat tak tau rasuah. pakatan yang ahlinya melayu adalah manusia bangang yang tak fikir masa depan anak cucu dan sahlah depa ni semua jenis panas baran tak penyabar, macam anak anak yang suka lawan mak bapak. semua orang buat tak kena kerana rasa depa lebih bijak. tak kan tak terdetik di hati hangpa kerajaan BN buat sesuatu yang baik untuk rakyat? tak kan hanya nak cari yang buruk saja? mana ada kerajaan didunia yang hangpa rasa 100 peratus baik? hangpa kah yang akan jadi kerajaan 100 peratus baik? boleh jalan dahhh

Anonymous said...

najib jgn bg muke kat cina.jgn bg 1 menteri ape pon kat cina.lgpon cina xsokong bn.adil ke bg kaum yg xsokong kite jd pm?

Anonymous said...

najib jgn bg muke kat cina.jgn bg 1 menteri ape pon kat cina.lgpon cina xsokong bn.adil ke bg kaum yg xsokong kite jd menteri?sekat bantuan sjkc,smjkc

rakab said...

Selama ni Najib terlalu banyak bertolak ansur dengan cauvinis cina sehinggakan mereka bebas bergentayangan menghina raja melayu, mencabar hak istimewa orang melayu dan institusi kerajaan.

Najib kena lebih agressif bila berdepan dengan kumpulan ini. Pertahanan yang baik ialah menyerang !

pssssst....sentiasa berasa selamat ketika dibawah kepimpinan Tun Mahathir.

rakab said...

Setuju dengan kenyataan mr pearl.

Anonymous said...

setuju la supaya anwar pasti bertemu buku dgn ruas dan cina pukimak mati kutu

Anonymous said...

Pada hemat saya Najib telah bertungkus lumus menjayakan transformasi nasional dgn semangat 1 Malaysia dan terbukti ianya berjaya.
Walaupun keputusan PRU13 tidak memberangsangkan tapi kita perlu ingat yg pihak pembangkang begitu all out kali ini selepas mendapat kejayaan besar pada PRU 12. Aljuburi sangat confident sekali yng mereka dapat kePutraja, perlu diingat mereka telah mula menjalankan kempen2 semenjak 2008 seperti menyebarkan berita fitnah & palsu,Bersih, Anti Lynas, kes Altantuya, Scorpene, memburukkan institusi kjaan seperti Polis, SPR, SPRM, kehakiman, ATM, dll. Ini semua dilakukan dgn meluas melalui sosial media, SMS, email, blog dll.
Sebenarnya PR mendapat sokongan dari negera asing dari segi dana, latihan strategi, dll. Kelemahan pada BN khusunya UMNO, tidak melakukan secara praktik utk counter strategi & dakyah pembangkang.
Seperti dilaporkan DAP ada 'Red Bean Army' seramai beribu2 orang yg terbukti berjaya menghasut masyrakat awam.
Saya berharap cerdik pandai dari pemimpin2 UMNO & NGO melayu harus menyusun strategi & ada Grand Master plan khususnya utk orang2 melayu & bumiputera Sarawak & Sabah.
Orang melayu bersifat lembut & jujur tapi dlm politik kita mesti ada sifat 'kiasu'. Orang cina Singapura memang terkenal dgn sifat Kiasunya.
Sekian, terima kasih.

Anonymous said...

Inilah masalah UMNO, tak nak dengar org bawahan cakap, ingat org bawah yg tak ada dlm jwtan dlm umno ni, tak reti apa2. Kalau lembik mcm pondan dan asyik bagi amaran shj, smpai satu peringkat, cina berak atas kepala pun nak bagi amaran lagi!

tiba saatu peringkat, cukuplah pemimpin Umno nak ambik hati sgt org2 cina. sekarang dah terbukti, tanpa sokongan cina, kita masih boleh memerintah.

ambik masa yg sedikit ini ubah keadaan, Rahim Noor mungkin sesuai sbb tak aada kepintingan politik. Biar Nuar Gay melalak siang malam sampai pecaah anak tekak, selama ni pun dia tak pernah sokong kerajaan. org melayu dah mula sedar kecuali sekor dua melayu pas/pkr yg dah telan pil kuda yg diberi oleh ketua mereka.

zamrudi said...

Amboi anon sekor ni.. ko melalak kt blog lepas tu nk suruh NAJIB dgr ckp ko? NAJIB buat keja berhempas pulas ko kt sini mcm sial je ckp.. ini stail org MELAYU.. bila kalah sikit je umpat kutuk sesama sendiri..

sepatutnya tiru mcm mana CINA berjaya.. bukan maki hamun.. diorng bersatu, sama2 bantu pemimpin supaya kukuh.

AKu amat sokong kepimpinan DS Najib, tp takdir Allah mengatasi.. dan ada hikmah mengapa Allah buka jalan begini supaya kita KENAL siapa CINA HARBI..

yg Melayu2 ngok ni tolong diamlah klu asyik nk salahkan Kepimpinan UMNO.. stkt duk main telor, bagun tido just nk komen tnjuk pandai boleh BLAH lah Melayu bodoh oii..

skrg masa utk bantu pemimpin..bukan cemuh.. jgn tau sokong bila senang dn dpt duit BR1M je..tp diuji sikit dh bercakar..

kalau sape rase pandai sgt lbh dr pemimpin UMNO..sila daftar jd ahli dan bertandinglah.. tunjuklah boleh buat tak!

Anonymous said...

saya cadangkan hishamudin jd menteri pertanian dan asas tani..sebb org yg berjiwa lembut sesuai untuk tanaman dan pelihara ternakan..

Anonymous said...

sy cadangkan tok mudin diberi jwtan menteri pembangunan wanita..

Anonymous said...

Mungkin kita jangan terlalu teruja untuk memberi laluan kepada MP dari Serawak dan Sabah utk ramai ramai menjadi Menteri Kabinet, mereka akan jadi Power Broker dan mungkin juga ini lah Stretegy pihak satu lagi yg mana pemerintah tak boleh kata NO.....than the final BLOW will come.....5 tahun bukan nya lama sangat....they can wait....

Anonymous said...

Kerismudin elok diberi jawatan menteri kebudayaan , ganti rais yatim pulak...biar le dia berjoget sesuka hati....

otai JB said...

SETUJU BEBETUL GUA, BIAR SI TUA GAY TU TERKENCING DLM SELUAR,DULU DAH KENE HENTAM GAN `RAHIM NOOR` SAMPAI LEBAM MATA. NI GILIRAN ANAK BERANAK KOMINIS KIT SIANG. MANPOS KAU DAP-PIG

Anonymous said...

Yes, bagus giler kalau Rahim Nor jadi Menteri KDN, Anuar Ibrahim Al Juburi dia pernah tampar dan tumbuk pecah muka.

Taik2 lain yg mengugat keamanan malaysia terus inshaalah dia kasi M14 atau Bushman P416, pecah dada..

Dia tak banyak cakap and diskus panjang.. kes agak jelas terus tindakkan.

Bagi anggota polis pun mereka sayang rahim; kalau ada kes polis kena rempuh ka, tertembak ka apa, terus tindakan hujan peluru insyaalah ada.

Bravo Rahim Nor!!

Anonymous said...

Kepada puak2 PR yng bekerja dlm jabatan & GLC kjaan BN, kalau gentelmen, jujur & iklas berhenti sekarang juga yg mana tinggal Kelantan, pergi balik sana.
Cari makan dgn kjaan tapi kutuk habis kjaan. BRIM, KRIM pun sapu. Ini spesis manusia yg tak tahu malu. Najib lain kali kenal pasti yang mana sokong BN, baru bagi..kita orang melayu bersifat lembut & ikhlas,sekarang orang majoriti cina sudah tipu sama BN.
Kadang2 politik ni mesti ada sifat Kiasu.

ABC said...

Tolong pastikan suara ini sampai ke PM n macamana nak pastikan perkara ini terjadi.

Anonymous said...

yang penting sekarang jawatan Menteri KDN mestilah orang di luar politik. tak takut nk buat keputusan sebab tak perlu bimbang hilang undi di parlimen.. cadangan aku Bekas Ketua Polis Negara (IGP) Tan Sri Musa Hassan. Rahim Noor okay cuma org PR sangat2 bencikan dia. kan letih nk menjawab serangan peribadi je nanti!!

(aku copy paste dr blog lain sebab aku setuju pendapat dia ni!!)

Anonymous said...

Kita orang Melayu bersifat lembut & ikhlas. PRU12 & 13 terang2 orang cina tidak sokong BN, lu kasi gua ambil tapi tarak undi lulah. Lu jemput Gangnam Style gua turun tengok..manyak best..free oh..
Kita ada harus sifat KIASU pada kaum cina. Orang cina terbukti bila2 saja boleh berubah. MCA pun tarak boleh percaya.
Tak payah nak bodek orang cina berlebih-lebih, tumpukan saja pada kaum bumi yang sokong BN termasuk Sabah/Sarawak, orang siam, asli, India.
Bekas menteri Melaka Ali Rustam sangat kecewa sekali dgn orang cina. Lim Kit Siang bukan orang Johor, Datuk Ghani tumbang dgn majoriti agak besar juga. Apa jasa Kit Siang pada Johor?
Terus terang saya katakan yang UMNO harus belajar dari puak2 ni.
Puak2 PR ni sebenar sudah lama berkempen & menyusun strategi semenjak 2008 lagi.
Soalnya kita terlalu lembut & hanya pandai cakap tapi no action.
Politik zaman sekarang sudah berubah.
Perlu dingati orang yg gila kuasa ni akan lakukan apa saja. Pemikiran mereka ni kadang2 diluar kotak(outside the Box)apa lagi mendapat bantuan dari negara2 asing.
Saya minta cerdik pandai orang2 Umno atau NGO melayu lakukanlah sesuatu demi negara bangsa & agama.
Kita tahu agenda kuasa2 asing tapi kita hanya bercakap tanpa ada master plan & strategi yg tersusun.
Sekian, terima kasih.

Anonymous said...

Aku sokong 500%

Anonymous said...

Lapas ini, semua demonstrasi Bersih, dibersihkan terus, baru aman Malaysia.

Anonymous said...

Anon 10.57, ko tau ke cita betul? Rahim Nor dah bukak gari gay tua tu. Dan bukak uniform dia. TANPA sbrg senjata. Sbb ape ko tau? Bila gay tua tu ckp mak bapak ko anjing tua yg melahirkan anjing yg menjadi hamba dia,(si gay tua) apakah ko akan senyum dan sujud kaki gay tua tu?

Anonymous said...

SETUJU....! TS Rahim Nor dilantik Senator dan Menteri KDN. Menteri bila daripada kalangan Politik maka amat takut bertindak sebab takut ada kekakangan untuk melaksanakan tugas serta undang-undang, kena fikir berbulan - bulan baru dapat kelulusan dan macam.... Dato Hassan Ali dilantik Senator juga untuk Menteri Hal Ehwal Agama bebas tanpa politik untuk menjalankan amanah Islam... Kalau Hisham keris masih lagi di bagi menteri KDN maka PRU14 ini Melayu kena siap-siap bina Kapal untuk cari pulau yang masih kosong....Harapkan keris masa kat Lahad Datu Keris jadi tumpul berkarat, jadi menteri BELIA layaklah... Oleh : Anak Jati Sabah.

Anonymous said...

Sebagai permulaan, jom kita buat demo mempertikaikan penahanan papagomo..beliau telah mencetuskan idea yg bernas...

Baru lh semangat dapat diterjemahkan..

Bukan dlm internet jer...

Kah kah kah

RH said...

TIDAK PERLU TUNAIKAN AKUJANJI. INI SEBAGAI BALASAN KPD MEREKA YG TIDAK SEDAR DIRI. DIA BOLEH BUAT KENAPA KITA TIDAK??

Anonymous said...

Laporan Polis sempena PRU13 sudah ada 3,600 laporan kat Peguam Negara....SOALAN..KENAPA LAMBAT SANGAT TINDAKAN MAHKAMAH....? Kalaulah laporan kesalahan pihak BN dalam masa 24 jam dah kena tangkap...Apa cerita...?

Anonymous said...

Nik Aziz Kelante kata dia akan LUDAH MUKA pihak yang cuba DAMAIKAN UMNO/PAS...! Apa komen anda...?

Anonymous said...

Nik Aziz Kelante kata dia akan LUDAH MUKA pihak yang cuba DAMAIKAN UMNO/PAS...! Apa komen anda...?

Anonymous said...

SETUJU...! Jangan teruskan AKU JANJI BN kat kawasan yang BN kalah.PR pun kata bukan janji janji menang... Bagi BR1M dan salurkan melalui UMNO Bahagian masing-masing barulah melayu UMNO kata UMNO jaga ahli UMNO dan tidak kan jadi penghianat pasti bersama UMNO/BN selamanya...Pastikan ahli UMNO tidak perlu beratur berjam-jam untuk terima cek, bank in terus keakaun ahli UMNO...Tidak perlulah guna LHDN lagi..Bila diagihkan oleh kerajaan penyokong kata duit kerajaan kena sapu...lepas tu tidak perlu sokong BN sebab yang bagi adalah kerajaan Malaysia...Oleh: Anak Melayu/UMNO

Anonymous said...

PM mana boleh Fikir..dulu buah fikiran d ambil dari org keliling dia.. PM tak tau semua tu kaki bodek..nak Pleasekan PM..Dakwat kekal pun da beritahu Jgn Terima tp Kerjaan dan SPR Tetima, Da d spinnya.. PR da kena Liwat, UMNO dan BN berpenyakit. tak mau mengunakan org yg lari dari PKR , gunakan idea meka , stargi PKR ..sebab org UMNO sekat org mcm ini, Itu aja. PKR DAN PAS guna sepenuh idea org yg keluar Umno dan MCA ..Najib bagi byk sgt peluru kepada Pakatan, Bini dia menjadi Target free, BN dan UMNO berucap dan ini membosankan, bukan berceramah....UMNO berbudi bahasa dalam ucapan tidak bagi pakatan.. nam
A Najib dan Rosmah dan Umno d sebut terang terang..Kenapa BN longlai. Setiap kali Kalah buat Post Mortem..tapi bila datang piliharaya masih ikut kesilapan lama.. Semua agensi kerajaan pun sama..Agenda kerajaan tak berjalan lancar sebab Boss dan pegawai kerap boleh di katakan 1 hati hadir 10 meeting.. So pejabat siapa nak uruskan.. Pealatan tak ada, baget kosong, Kerajaan sibuk bagi duit san sini, kerana nak kan undi undi ..malanagnya Undi ke pihak sDSP dan PKR bukan ke PAS..PAS sah kena liwat, kena blowjob..dgn aljuburi

Anonymous said...

Komen aku mmg patut pun kna ludah..

Klu PAS menyokong umno, sama jer pas menyokong kemungkaran, salahlaku rasuah dan amalan kronisme..

Anonymous said...

Kalau Njib lantik sepupu dia jadi Menteri KDN memang sial nasib POLIS, Imigresen, JPN..

Anonymous said...

Kalau lah....
1. Menteri KDN : TS Rahim Nor.
2. TIMB.Menteri KDN : ZAMAN KHAN.
Puak DAP dan Pendemo tidak sempat berdemo dah terkencing dalam seluar...TS Rahim tahu sangat selok belok NENEK / CUCU PUAK KOMUNIS...
Musa Hassan pun tidak boleh harap sebab ada juga hadir PR - Jawatan Kuasa Keselamatan PR untuk jadi Penasihat jadi dia ada prujudis sikit..

Anonymous said...

MCA tidak akan terima jawatan menteri dan lain-lain jawatan dalam kerajaan. Ada yang sudah bertindak pun..Syabas kerana mengotakan janji. GERAKAN Macam mana...? Nak terima jawatan lagi ke...? mohon komen ramai-ramai...!

Anonymous said...

saya sokong.. selain Rahim Noor.. Musa Hassan pun layak menjadi Menteri KDN..

Anonymous said...

BN khususnya UMNO kena belajar banyak2 dgn DAP & PKR bagaimana menarik sokongan orang ramai. Pakatan Rakyat memang hebat menyusun strategi, plan & kempen, justeru mereka masih mengekalkan 3 negeri. Saya percaya PR mendapat banyak 'ilham & nasihat' selain dana dari pihak2 asing.
Selain dari itu apakah pihak kjaan tidak sedar bahawan ada parasit2 & spy2, talam dua muka yg bekerja di jabatan Kjaan, sekolah & GLC?
Wake up....

Anonymous said...

SOKONG DAN SELAMATKAN MALAYSIA DARI PERKAUMAN

Anonymous said...

sudah sampai masanya kerajaan menggunakan strategi baru utk merampas kembali apa yg terlepas…aku cadangkan kerajaan menggunakan strategi pembangkang utk menerapkan dlm jiwa masyarakat bahawa bn berada dlm jalan yg benar dlm islam…bagi org melayu, isu agama sgt penting, jadi kerajaan mesti meletakkan org2 yg betul2 berkelayakan di masjid2, surau2, sekolah2,universiti2 bagi menerangkan atau menjawab isu2 agama, bangsa dan tanah air yg dimainkan oleh pihak pembangkang. Bagi menangani kaum cina pula, aku cadangkan kerajaan bina kompleks perumahan utk org melayu di kawasan2 majoriti kaum cina…Org2 melayu ini mesti mengundi di kawasan itu…

Anonymous said...

Kris mudin kasih tolak tepi harap badan macam babi tapi takda teuuur

Anonymous said...


Pendapat GAP yang bernas.

Sokong TS Rahim Nor menteri KDN.

Usahakan pandangan ini diterima PM.

Anonymous said...

cakap panjang2 dalam blog ni pun x guna..ada berani buat memorandum hanta kat pejabat pm tu..baru dia baca..nak lagi cepat bawak wartawan sekali

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 217   Newer› Newest»