Thursday, May 9, 2013

SMS ANWAR.. TOLONG SEMBUNYIKAN FAKTA INI DARIPADA PENYOKONG PAKATAN.



Pencapaian kerajaan Barisan Nasional (BN) yang diterajui oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najibi Razak sebenarnya lebih baik berbanding pembangkang yang kuat beretorik. Malah kemenangan BN pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) menunjukkan rakyat Malaysia yakin terhadap kepimpinan Perdana Menteri.

Najib telah berhadapan dengan musuh-musuh yang lebih besar daripada PRU12, pada 2008 apabila pembangkang pada masa itu mempunyai kelebihan di laman media sosial sehingga membangkitkan tsunami politik di Malaysia dan mewujudkan kejutan apabila menawan beberpa negeri.

Kemenangan BN mengekalkan pentadbiran negara serta merampas semula Kedah adalah satu pencapaian yang sangat baik, dan tidak mengalami kekalahan kerana pembangkang yang dihadapi BN, dan Najib pada 5 Mei lalu lebih tersusun dan teratur beserta perancangan rapi.

Ia dibuktikan apabila BN bukan sahaja berjaya mengekalkan Perak yang bergoyang pada 2008, tetapi sebaliknya berjaya merampas kembali kerajaan negeri Kedah dari tangan PAS yang dipimpin  Azizan Razak sebelum ini.

Umno juga telah menambah bilangan kerusi yang dimenangi mereka, walaupun BN tewas 7 kerusi kepada pembangkang apabila Umno telah meningkatkan kerusi Parlimen yang diwakilinya daripada 79 kepada 88.

Bagi kerusi DUN juga menyaksikan peningkatan kerusi Umno daripada 239 pada 2008 kepada 242 pada 2013. Dengan kekuatan pembangkang, dan pengalaman 5 tahun mereka menyusun strategi memecah belahkan pengundi, BN sebenarnya menang pilihan raya kali ini. 

Nyata strategi pembangkang, terutamanya PAS dalam PR tidak berjaya mendapat sokongan pengundi Melayu yang jelak dengan sikap 'flip-flop' PAS selepas bersama Pakatan. Ia menunjukkan juga bahawa pengaruh Anwarinas dalam PAS turut terkubur bersama pemimpin-pemimpin pro Anwar yang tewas, dan menyaksikan kumpulan ulama sekali lagi mendominasi kepimpinan PAS.

BN dan Umno sebaliknya meraih populariti dalam masyarakat Melayu memandangkan keyakinan mereka terhadap usaha kerajaan selama ini, dan tidak lagi memilih PAS untuk mewakili Melayu Islam kerana suara emreka tidak akan pernah kedengaran di kepimpinan tertinggi Pakatan Rakyat.

114 comments:

Anonymous said...

Soalan saya sekarang ini adalah ... siapa yang akan jadi menteri besar selangor ?

Anonymous said...

Bodoh sgt la Pas kalau depa x dapt jd MB Selangor Pkr 14, Dap 15, Pas 15
Sepatutnya Pas lbih layak kali ini..tetapi smua kptusan pd anuar...Azmin sudah tunjuk belang kalau xdpt jd Mb kli ini...kuang3
semua ngri sudah ada Mb..selangor meroyan lagi...lantik jela..Khalid balik...huahaha...

Anonymous said...

Kita patut mengucapkan terima kasih kepada pengundi Melyu, Bumiputra Sabah & Sarawak serta pengundi India kerana telah membuktikan kesetiaan mereka kepada BN. Kita sepatutnya mengucapkan setinggi penghargaan serta jutaan terima kasih kepada pengundi Cina kerana telah menunjukkan belang mereka yang sebenarnya. Kini kita tahu bahawa tanpa undi dari Cina pun kita masih boleh memerintah negara dan kuasa BN sukat di gugat. Kita boleh katakan kepada pengundi Cina kami tidak memerlukan undi kamu yang hipokrit itu lagi. Kita kini berada di situasi "Worst Case Scenario" dan untuk bangkit semula tidak susah kerana kita sudah tahu threshold limit kita iaitu kita masih boleh memrintah walaupun dengan 97% unti Cina memihak kepada PR.

Rahmatnya ialah kini BN lebih yakin bahawa BN tidak lagi bergantung kepada parti2 Cina seperti MCA dan GErakan untuk mengekalkan kuasa pemerintahan. Mereka boleh titup kedai kerana kebanyakan ahli2 mereka berkemungkinan besar juga kini adalah ahli2 DAP. Kita tidak lagi terikat dengan suara2 sumbang dari Gerakan serta MCA dan Gerakan jika ada usul untuk merperkasakan Melayu dan Bumiputra.Tidak perlu risau ugutan dari Gerakan dan MCA untuk keluar dari BN. Jalan untuk merperkasakan Islam dan Ummah juga telah dibukakan oleh Allah seluas-luasnya untuk UMNO. Bak kata Obama "Oh! Yes we Can!!!!".

Berlainan pula dengan PKR dan PAS. Allah telah terbalikkan nasib mereka dan kini pergantungan mereka kepada undi Cina amat kuat. Sama seperti keadaan BN sebelum PRU13 dan ketika PRU12. Tanpa undi cina ternyata mereka hanya tong kosong seperti yang terjadi di Kedah.

Najib kini boleh menarik nafas lega kerana tidak lagi perlu menggunakan nama timangan "Ah Jib Gor" nya dan tidak lagi perlu mengdakan Grand Dinner ataupun Mega Concert untuk memuaskan hati orag2 Cina. Saya yakin Najib bijak orangnya dan tidak mungkin beliau akan tertipu atau terbuai sekali lagi dengan jolokan "Ah Jib Gor" dari orang Cina yang cuma bersandiwara dihadapannya tetapi memengangkan bangsa sendiri ketika PRU13.

Menurut kawan saya yang berbangsa Cina kini nama timangan untuk Anwar ialah "Ah War Gor" @ "Abang Anwar". Syukur Alhamdulillah bala yang menimpa BN telah dipindahkan kepada PKR. Kini PKR dan PAS terpaksa mendukung biawak hidup untuk tempoh 5 tahun lagi kerana terhutang budi kepada orang Cina. Anwar terutamanya terpaksa menjawab serta bertanggung jawab kepada orang Cina diatas kegagalan PR untuk menawan Putrajaya di PRU13. In a way this is a blessing in disguise!!

Bagi BN tidak ada apa2 yang perlu dijelaskan kepada orang Cina kerana dengan tegasnya Najib telah memberikan jawapan kepada orang Cina iaitu
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
"Apa lagi yang orang Cina mahu?????"

Anonymous said...

Perbezaan Parti yg kalah di USA dan Msia. Memanglah beza sebab kat Msia penipu kat USA telus tak menipu.

Anonymous said...

Hadi Awang dah umumkan Khalid Ibrahim MB Selangor. Terima je pencacai PAS dengan hati yang reda kerana kebijakan pemimpin kamu. he he he

Anonymous said...

Anwar mahu lari......tulang belakang dah lari....slip disc kot.....

Anonymous said...

Perbezaan Parti yg kalah di USA dan Msia. Memanglah beza sebab kat Msia penipu kat USA telus tak menipu.

May 9, 2013 at 11:07 PM
-----------------------------
PERBEZAAN YG SBNRNYA IALAH SIKAP RASIONAL PEMIMPIN DAN PENYOKONG PARTI DI USA...MRK REDHO DGN HAKIKAT BILA KALAH...TAPI KAT PEMBANGKANG KAT MALAYSIA LBH SYOK SENDRI & XTRIME QADA' DAN QADAR YG RAKYAT LBH PERCAYAKAN BN....

PEMBANGKANG KAT MALAYSIA 'NO CLASS AT ALL'

Anonymous said...

Perbezaan Parti yg kalah di USA dan Msia. Memanglah beza sebab kat Msia penipu kat USA telus tak menipu...
May 9, 2013 at 11:07 PM

"KOMEN PALING BODOH MELANTUN LANTUN"

Anonymous said...

Azizah pernah berkata "Saper makan cili, Terasa Pedas nya..Dokkk!!!!!!"

Anonymous said...

mau kongker malaysia ka? lu pigi balik makan taik tu ah war gor la ah seng, ah moy, ah pek, ah so.. molo punya olang

Anonymous said...

uncle namewee anjing babi tak ada lagi dalam kerajaan..kalau babi ni bising lagi lepas ni tangkap dia masuk lokap..tiu na seng sama lu namewee

Anonymous said...

Otak anda dah mereng sebab umno lagi bijak strateginya

Anonymous said...

Title sudah bertukar tangan rupanya daripada "Ah Jib Gor" kepada "Ah War Gor". Patutlah kat Shah Alam BN tumbang, kat Gelang Patah pun tumbang. Siap la kau "Ah War Gor" puak mata sepet nak tuntut janji kau ke Putrajaya kalau tak kau nak jadi pensyarah.

Kah...kah...kah
Kah...kah...kah
Kah...kah...kah
Kah...kah...kah
Kah...kah...kah
Kah...kah...kah
Kah...kah...kah
Kah...kah...kah
Kah...kah...kah
Kah...kah...kah
Kah...kah...kah
Kah...kah...kah
Kah...kah...kah
Kah...kah...kah
Kah...kah...kah
Kah...kah...kah
Kah...kah...kah

Anonymous said...

BN adalah terbaik!
PKR, DAP & PAS adalah pakatan tak sah.. tak berdaftar dan HARAM. Mereka tak akan berani utk mendaftarkan pakatan songsang mereka secara rasmi sebab berlainan ideologi dan ala-ala ular berkepala tiga. Penuh syak wasangka sesama sendiri.. Fanatik agama, komunis dan pemuja LGBT tak boleh berdakapan atas satu katil.. Syukur kpd Tuhan mereka ini tidak berjaya menubuhkan kerajaan!!

PAKATAN SONGSANG!!

Anonymous said...

tanaah melayu siapa punya?

bumiputera punya

kerajaan sapa punya?

bumiputera punya

bukan bumiputera pandai-pandai lah nak hidup lepas ni. Harta dan wang tak berguna dan boleh berkurang atau hilang kalau kuasa tak ada.

Anonymous said...

Ah War Gor kan ada. Boleh ajak berdemo kat stadium Kelana Jaya. OK apa kenyang minum embunn pagi. He he he.

Anonymous said...

ah war gor layak jadi pensyarah puak-puak LGBT kat USA sajer

Anonymous said...

Ah War Gor boleh ajak ah seng sama ah moy buat revolusi tu ajer.. tengok sape yang kena kalau babi2 kuning cuba buat onar he he he

Anonymous said...

Aljuburi lagi la raja penipu.

Anonymous said...

Al Juburi bahaya.. purlu dibuat laporan polis dan ditangkap sebab dia boleh cetuskan pergaduhan kaum pasal yg hadir perhimpunan rakyat yang kata SPR konon buat penipuan tu 80% satu kaum saja

Anonymous said...


Manifesto Ah War Gor sebelum pilihanraya. Bila nak tunai ni??? he he

Dah macam cerita Bujang Lapok daaa

Ultra Malay said...

Salam GAP,saya rasa mungkin ramai geng pakatan rakyat bertanya mcm mana DAP boleh dominan kalau takat menang 38 kerusi je.Mereka perlukan PAS dan PKR utk tubuh kerajaan. Saya tak nafikan.Cuba kita imbas balik,Singapore bersungguh-sungguh utk tolong.Apa kepentingannya?Katakanlah DAP menang 50,PKR 32,PAS 30,dapat 112 majoriti mudah.Bila depa menang, DAP akan cadangkan resolusi utk singapore sertai Malaysia.Singapore ada 99 kerusi parlimen.112+99=211. Selama-lamanya Cina laknat nie memerintah Malaysia.Memandangkan Anwar gila sgt nak jadi PM dan perangai puak2 bahalol pas yg sanggup baring atas jalan depan Sultan, aku tak hairan kalau KUASA POLITIK MELAYU akan tenggelam selama-lamanya.

Anonymous said...

Ah War Gor tu yang tulis dalam surat kata nak jadi PM untuk 2 tahun aje lepas tu serahkan kat Khalifah Umar Abd Aziz dari Penang tu ye?

Anonymous said...

Macam mana si Peliwat tu nak jadi PM? A PM must show CARE for the rakyat. Does he?? Ada pernah terlintas ke, dalam kepala otak si ANUwar, rally sebesar semalam akan menganggu dan menyusahkan rakyat2 yang tinggal di keliling dan berhampiran Stadium Kelana Jaya??? Does he CARE and THINK of all these?? NOOOOO...he only care of his obsession to be PM. Terima sajalah mandate rakyat yang tidak menyebelahi kamu!! Pegi mampos la lu...penghianat bangsa, ugama dan negara!!!

Anonymous said...

Cakap pelan2 dan bersopan-santun ye nanti Ah War Gor marah.

"Liwat apa? Liwat apa you nak?
Stadium mana? Stadium mana you nak liwat?

Don't be rude with me. Nanti you cakap, I Saman!!!" ..kata Ah War Gor.

Anonymous said...

Dalam vid conference tu dia kata nak berhenti kalau kalah. Ni lagi ghairah. Lepas ni nak ke Penang pulak. Sudah-sudahlah Anwar Al Juburi terima lah kekalahan secara gentleman dan yang penting Anwar Ibrahim harus bertaubattt...

Unknown said...

Saya bersetuju dengan permintaan Anwar agar pengundian semula dilakukan. Untuk menjimatkan masa dan wang kerajaan dicadangkan pengundian semula hanya akan dilakukan di negeri-negeri yang dimenangi BN. Mana-mana keputusan pengundian semula dimenangi oleh BN maka hendaklah dilakukan semula pengundian itu bagi mengelak penipuan. Penipuan terbukti telah dikikis apabila PR memenangi kesemua negeri dan tanpa berlengah-lengah lagi PM yang baharu adalah PM yang amat bersih dari segi moral, akhlak, tingkah laku berwibawa dan menyayangi ahli keluarganya dengan melantik mereka itu sebagai menteri-menteri.... untuk mengelakkan kronisme dan rasuah segala maka dilantiklah beberapa orang ahli keluarga terdekat menerajui beberapa jabatan. Untuk memastikan pengundian berlangsung dengan teliti dan berintegriti, SPR tidak perlu dilibatkan (untuk menjimatkan perbelanjaan), setiap warga hendaklah beratur dan mengundi DI DEPAN ANWAR sendiri dan WAJIB mengundinya. KEMUDIAN ANWAR AKAN MENGISYTIHARKAN PENGUNDIAN PALING BERSIH....

Anonymous said...

Apa kata kita undi semula guna angkat tangan kat Stadium Kelana Jaya je. Panggil semula orang2 yang datang kat stadium semalam lepas tu undi kira berapa ramai yang angkat tangan.

Aku rasa Ah War Gor mesti setuju. Itu baru demokrasi terpimpin namanya.

Pastikan 2 perkara yang perlu di ditikberatkan:

1) Stadium Kelana jaya tak boleh blackout
2) Pastikan Bangla2 tak memasuki dewan takut nanti jadi undi tangan palsu

Cer tanya Ah War Gor setuju tak dia??

Anonymous said...

Memang sesuai la nama Ah War Gor tu digunakan untuk mengingatkan orang-orang Melayu bagaimana Cina hampir menjatuhkan kerajaan Islam BN.

Nama Aljuburi dah bunyi macam "old school" aje.

Anonymous said...

O.K. brothers Ah War Gor it is.

Anonymous said...

Aku sokong 200%. We drop "Aljuburi" and "Ah War Gor" from now on.

Red Bean Army tolong kasi publisiti. hehehe

Anonymous said...

Nasib baik aku tak undi Ah War Gor. Kalau tak 2 tahun shj dia jadi PM aku. Ntah apa pula nasib kalau Khalifah Umar Abd Aziz dari penang jadi PM selepas tu.

Anonymous said...

ada makanan babi halal le kot bro.. lepas tu ada gereja sama tokkong negara

Anonymous said...

cun bro hahahahaha

Anonymous said...

Ah War Gor kata PRU13 tak sah. Nak suruh undi semula tapi Khalifah Umar Abd Aziz dari Penang cepat2 angkat sumpah jadi KM. Macam mana tu bro?

Dia takut Ah War Gor buat Reformasi jalanan satu Mesia lagi ke pastu dia tak sempat jadi KM Penang.

Anonymous said...

lek lu bro...kes jubo sepul blum start laei...lahad datu blum citer laei...suda lupa ka bai...ingat senang2 jer nak blah jd lecturer..lek lu bro...

Anonymous said...

Dengar cerita Ah War Gor nak buat Rally lagi. Sempat ke Menteri Besar negeri aku(Selangor) di lantik ni? Orang lain semua sudah ada MB & KM. Negeri aku tengah berebut-rebut & merajuk2.

Minta-minta tak jadilah Ah War Gor ni buat kacau.

Anonymous said...

Ah War Gor kata kalau dia tidak berjaya tawan Putrajaya dia akan aktif dalam Kerja-kerja kebajikan masyarakat, dakwah dan wacana ilmu. Dia nak join NGO ke ataupun buka "Ah War Gor" Foundation.

Anonymous said...

Senator Ezam Mohd Nor berkata kepada TV3 malam tadi bahawa keputusan Pilihanraya Umum ke-13 (PRU 13) membuktikan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim ditolak oleh Melayu-Islam di negara ini.

Menurutnya, keputusannya PRU 13 jelas menunjukkan Melayu-Islam berpihak kepada UMNO/BN dan kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak dan ini bermaksud Anwar telah ditolak oleh pengundi Melayu-Islam dan Ketua Umum PKR itu terpaksa mengharapkan undi daripada kaum Cina.

Buktinya, kata Ezam, UMNO/BN telah memenangi 109 kerusi parlimen, melonjak 23 peratus berbanding dengan Pilihanraya Umum ke-12 (PRU 12), UMNO/BN hanya memenangi 79 kerusi parlimen.

“Keputusan PRU 13 ini jelas, pertamanya, Anwar gagal memaksimakan undi Melayu dan sokongan pengundi Melayu terhadap kepimpinan datuk Seri Najib jelas, malah lebih besar.

“Keduanya, perkauman yang wujud hari ini..bermula dari taktik jahat Anwar Ibrahim untuk memaksimakan undi Cina..Ini berlaku secara terancang. Ini pengkhianatan. Dia (Anwar) yang sebenarnya memainkan politik perkauman, “katanya.

Dalam PRU 13, PKR mengalami kemerosotan apabila mendapat 30 kerusi parlimen daripada 99 calon yang dipertandingkan, berbanding dengan DAP yang melonjak kepada 38 kerusi daripada 55 calon yang dipertandingkan.

Daripada 30 kerusi yang dimenangi PKR itu dipecahkan pula mengikut kaum iaitu Melayu 16 kerusi, Cina 9, India 4 dan Bumiputera 1

TRUEMAN said...

Hairannya ada orang kata kat USA baikkk.. Dia ni dah kajikah system USA tuu. Kalau tak kaji jangan cakap lee. Kalau kat Malaysia pakai system tuuu alamatlah OBAMA kena tangkap rasuah..maklumlah syarikat koporat taja dia... Alamat kalahlah melayu sebab semua syarikat cina di tambah dana asing akan taja DAP... Kalau bagi sorang Rm 2000, alamat gelap matalah orang Melayu.Kat US pun depa gelap mata tu yang yahudi dapat kuasai white house.. Awat ingat orang Islam tu jahat dari orang kafir ke? Percaya bukan Islam dari orang kafir? Kita tak boleh percaya kat kafir dan munafik je tapi orang Islam kena percaya.. ini hukum. Kena baik sangka tapi tengok perangai jugalah. Yang lain tu serah pada Allah. Kat Malaysia sape yang orang gelar MUNAFIK Yeeee.. Eh saya tak kata anwar tapi ramai orang kata... Nak kata Tak, bukti jelas... Tengok perangai dia dan kata-kata dia dari muda sampai laaaaaa. Tak kan semua orang tipu hanya dia yang betul dan maksumm.. Ingat ada hadis kata lebih kurang begini : Tak berpakat umat ku dalam hal dosa ( maksiat... maaf saya lupa ). Jadi takkan semua tipu.. Ingat semua dikatakan oleh rakannya sebelum beliau masuk pembangkang lagi. Kesimpulannya sama jeee ..beliau sesumpah... Kalau orang PAS sayang dia emmmmm ..tak berotak leeee...

Anonymous said...

Sudah banyak BN manjakan kaum ini di Malaysia dan mereka masih tak cukup2. Hari ini MCA pulak cadangkan DAP mewakili suara Cina dalam kerajaan selepas Zainudin Maidin keluarkan idea itu. Buta lah kalau cadangan ini di ambil kira. Atau sudah ada pakatan rahsia antara MCA dan DAP. MCA sendiri tolak sebarang jawatan tapi memberi cadangan spin. Siapa yang nak merosakkan Melayu dan menghina Islam? Cadangan ini benar2 mencabar hak pengundi yang tidak memilih DAP kerana dasar parti itu. Tak bermakna langsung PRU kalau ini yang terjadi. Kaum Cina sudah menolak kerajaan yang diketuai oleh UMNO kerana mereka nak bolot segala-galanya di Tanah Melayu ni. Bila kalah banyak pulak idea lain. Sudah2lah... PRU kali ini sudah membuka mata semua orang apa niat sebenar mereka. Baik DSN fikirkan agenda transformasi kaum Bumiputra, Pribumi, Sabah, Sarawak dan India sahaja yang terima budaya toleransi, budaya berkongsi dan reti berterima kasih. Ini kalah masih nak itu ini. Kalau menang tak tau lah....

Anonymous said...

Ah War Gor bila lagi nak bawa Psy dari Korea nak buat konsert Gangnam Style Live in Penang part 2. Orang Cina dah bagi undi. Bagilah imbuhan sikit kat Cina Penang terutamanya di Permatang Pauh. Esok harinya pulak buat jamuan makan malam untuk 10,000 Cina untuk ucap terima kasih. Ini balik-balik kasi jamuan embun kat Stadium Kelana Jaya. Mana cukup tu Ah War Gor!!!!!

TRUEMAN said...

Ok... Kita Mansuhkan jawatan ketua pembangkang. Lepas tu Kita wujudkan kat parlimen jawatan PERDANA MENTERI PEMBANGKANG. lantik anwar... moga-moga penyakit meroyan dia akan beransur sembuh. Moga Negara aman makmur.....

Anonymous said...

Kalau Ah War Gor jadi PERDANA MENTERI PEMBANGKANG siapa pula akan dilantik jadi TIMBALAN PERDANA MENTERI PEMBANGKANG? Hj Hadi ataupun Kit Siang ikan. Tak pasal-pasal berebut pulak nanti.

Anonymous said...

anwar sengal

Anonymous said...

Betul la kata Ah War Gor memang ada pengundi hantu semasa PRU13. Patut la kempunan sampai meroyan Ah War Gor nak jadi PM.

Pengundi Hantu 1
Pengundi Hantu 2
Pengundi Hantu 3

Anonymous said...

kasihanilah anwar, lantiklah dia sebagai perdana menteri republik permatang pauh

Anonymous said...

DAP bangkai

Anonymous said...

kalah memekak, menang pon memekak, aku tampar kang pekak telinga kau anwar

Anonymous said...

Haha..kalau pr kalah kata krj peipu..kalau menang pun penipu jugak lah..sbb hampa kata spr penipu..terimalah hakikat Allah masih syg BNMM

Anonymous said...

Hahaha...abg non setuju! Ini la dikatakan demokrasi terpimpin..

Anonymous said...

Antara PKR , DAP dan PAS ... yang terbaik tetap aku .

Unknown said...

Salam,

Nak satukan Melayu kita kena kepada ajaran ISLAM. Kuatkan jatidiri bangsa dengan Al-Quran dan Sunnah!

Kerajaan BN patut tumpu pada BUMIPUTERA & ISLAM utk mandat 5 tahun ni.. Pedulikan negeri2 pembangkang.. serahkan saja kepada ketua2 kerajaan negeri pembangkang yang dipilih rakyat.. BN tak payah sibuk2..

BANTU seluas2nya sekolah2 agama dan maahad2, tahfiz..

Unknown said...

UTUSAN Melayu patut di tulis dalam tulisan JAWI!! kenapa bangsa lain ada suratkhabar berbahasa bangsa mereka??

Identiti bangsa MELAYU makin terhakis.. generasi MELAYU sekarang tidak ambil peduli kisah sejarah bangsa kita yang merempat satu ketika dulu...

Unknown said...

Akta HASUTAN mesti dikekalkan dan dan ISA mesti diwujudkan semula!!

Petualang bangsa seperti Anwar mesti disumbat ke penjara dan didakwa atas akta hasutan!!

Anonymous said...

selangor adalah cermin kpd sikap pr yg sebenar. semua negeri dah ada mb/km..tp selangor? msh lagi bercakaran..tak nmpk2 lg ke wahai pencacai pakatan esp pas?

Anonymous said...

nuar tgh takut tu sebab RCI utk Lahad Datu akan ditubuhkan tak lama lg...hehe

Anonymous said...

Seperti gambar di atas muka An War goh di waktu malam lain dpd waktu siang. Malam gelap mukanya pun gelap.

Anonymous said...

haha aku tau hanya sinapork je pilihanraya bersih...haha pe lg bertandingla PM Singpore takala cina nk berjaya takluk kuasa..silakan melayu bodoh..dan cinak tanduk dua

Anonymous said...

Lari dari topic sikit. Petikan dari komen page SSTDM di facebook>

Sultan Kelantan secara halus pancung hayat politik berhala hidup di Kelantan. Nik Aziz sebenarnya diminta berundur secara terhormat oleh pihak istana. Ini info saya dapat dari beberapa kenalan pro PAS Kelantan sendiri yang pro Perpaduan Melayu-Islam (UMNO-PAS). Sultan Kelantan adalah antara anak Raja Melayu pertama yang menyuarakan kebimbangan baginda terhadap nasib masa depan Melayu-Islam di negara ini pasca PRU ke-12 lalu sehingga baginda secara terbuka hadir ke PWTC dalam bulan April 2008 sebagai penaung NGO yang bernama Badan Bertindak Perpaduan Melayu (BBPM) dan baginda telah membuat suatu ucapan yang dikira cukup bersejarah oleh seseorang tokoh Kelantanese di hadapan saudara-saudara Melayu-Islam lainnya dari seluruh negera sehingga membuatkan Karpal Singh tuduh ucapan baginda itu RASIS dan cabar menyaman baginda.

Husam Musa pula ditolak perlantikannya sebagai EXCO Kerajaan negeri Kelantan yang baru dibentuk ini atas sebab dialah antara faktor yang membawa syarikat kontraktor milik Cina Kafir dari luar Kelantan yang bernama Syarikat Bina Jaya (SBJ) untuk mengaut segala projek kerajaan Nik Aziz ketika itu sehingga meminggirkan kontraktor bumiputera tempatan. Banyak hak tanah, sumber balak dan hak perniagaan telah terhakis akibat dari percaturan Husam Musa ini tadi. Ramai Cina Kafir luar Kelantan yang majoritinya Ultra Kiasu telah keluar masuk Kelantan kerana peluang yang dibuka oleh Anwarinas seperti Husam ini tadi. Bonda Sultan Kelantan difitnah kononnya menaungi SBJ ini tadi. Walaupun ramai Kelantanese meluat dengan bonda Sultan Kelantan ini, namun Tengku Anis tetap ibu kepada Sultan Kelantan. Fitnah yang disebar berpucuk pangkal dari orang PAS dalam kerajaan negeri Kelantan ini akhirnya berjaya dihidu oleh pihak istana Kelantan. Jika tidak percaya tanyalah SYED AZIDI Blogger KICKDEFELLA itu. Dia bekas orang kanan Husam Musa

Anonymous said...

Ahli atau sekutu kepada Red Bean Army telah dikenal pasti

kalau dapat cari Mamat ni kita akan dapat petunjuk tentang Red Bean Army selebihnya

Anonymous said...

Rakyat Malaysia yang majoriti Melayu ni takut dengan bangsa2 lain yang lebih kecil bilangannya.. Sultan2 pun dari kalangan bangsa Melayu.. Apa yang Melayu ni takut sangat?? Sampai bila nak me-LAYU?? Tiada kuasa mutlak untuk kerajaan mahupun pembangkang.. Kalaupun semua kerusi Dewan Rakyat dipegang oleh kaum bukan Melayu dan mereka ingin menafikan hak2 istimewa orang Melayu sebagai kaum bumiputera, Islam sebagai agama rasmi, dan bahasa Malaysia sebagai bahasa kebangsaan, orang2 Melayu Islam akan biarkan saja? Yang di-Pertuan Agong pun akan setuju bulat2?? Kena ingat, Parlimen boleh dibubarkan dengan kuasa istimewa Yang di-Pertuan Agong. Ingatlah! Jangan jadi bangsa yang penakut! Belum berperang dah meroyan.. Tapi bangga sana sini jadi samseng jalanan.. Jangan kerana dapat habuan, kezaliman dibenarkan.. Bercakap pasal agama, bangsa dan negara, tetapi penindasan terhadap rakyat dibiarkan.. Nampak sangat pentingkan periuk nasi sendiri kan?? Nampak sangat Melayu ni bodoh dan mudah dihasut.. Dianjing-anjingkan oleh bangsa sendiri tetapi masih lagi mengikut.. Aku orang MELAYU.. Tetapi aku tidak LAYU.. Buka hati, celikkan minda dan marilah kita BERSATU...

Anonymous said...

Buat aje report Polis. Polis akan siasat pemilik dan pelakon video ni. Dari situ kita akan dapat trace jaringan sosial dia dan dapatlah kita mengesan RBA ini. Dalam dia kata dia pandai lagi dari Melayu ada juga bodohnya.

Bak kata orang tua-tua "Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya ke tanah juga!!!"

Anonymous said...

ADUN dan PARLIMEN melalui PROCESS YANG SAMA. Pengundi yang sama, tempat yang sama dan masa yang sama. ABSOLUTELY SAMA.

Kalau ADUN di Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor diterima, kenapa Parlimen tidak diterima.

Sebab... Anuar sudah mereng...Bahagian dia berangan nak jadi PM tak dapat sokongan. Bayanglah dah tabur fitnah merata-rata, dah dapat sponsor duit yahudi melambak-lambak, dah janji kat orang bermacam-macam...tapi tergolek jugak.

Di Permatang Pauh, tak dengar pulak ceramah beliau sebab takut kena soal! Takut terlepas...you ulang I saman you.

Anonymous said...

sy setuju kembalikan utusan melayu utk melayu supaya depa x fhm apa d tulis so no racist coz tak faham. mcm depa buat dgn surt khabo cina tu..no hal tulis apa jadah pun..sy setju dgn ultra malaya

Anonymous said...

sy setuju kembalikan utusan melayu utk melayu supaya depa x fhm apa d tulis so no racist coz tak faham. mcm depa buat dgn surt khabo cina tu..no hal tulis apa jadah pun..sy setju dgn ultra malaya

Anonymous said...

Bro. Mari kita buat report Polis banyak-banyak. Guna akta Hasutan ke atas pemilik serta pelakun video ni. Kalau Papagomo boleh masuk ke dalam kerana menyuarakan isihati Melayu apa istimewanya si mata sepet ni.

Anonymous said...

Ah nwar gor la baru ada bunyik. Nnt ngo luar xkenal tau duit pon xmasyuuuk.
Ah Nwar Gor orang lahad datu jemput wat ceramah tu... Pegi leee

Melayu Perak said...

wahai orang-orang melayu penghisap rokok....

mahukah anda berhenti merokok..???

caranya hisap pulak rokok elektronik....

rokok e hanya ada 4 bahan...sedangkan rokok sebenar ada 4000 bahan kimia...

sudah diketahui 100% peniaga-peniaga rokok e adalah orang melayu...

oleh itu tolonglah bangsa sendiri...dengan melanggan kepada rokok elektronik....

Melayu Perak said...

berhenti membeli roti marxistmao....

teruskan makan roti gardenia...

tolong melayu....buy chinese last...

Anonymous said...

Pembangkang memang bijak menyebarkan maklumat sama ada betul & palsu tapi ia nya begitu cepat & berkesan sekali. Ini lah kelemahan BN khusunya UMNO, masih style lama walaupun di zaman siber.
Tidak semua orang tengok TV beb, generasi Y banayk main Tweet & FB, benda2 ni lah yg mereka dapat maklumat dari puak pembangkang secar meluas.
Apa BN buat, dok nafikan di TV tapi tak semua tengok. Ini bukan politik 80 atau 90'an.
Fasal bangla, blackout dgn sekelip mata semua orang Malaysia tahu, walaup ianya fitnah tapi ada yng percaya.
BN tidak ada strategi yg berkesan seperti pembangkang.
Kita tak boleh salahkan pembangkang, mereka bersungguh nak ke Putraja, macam2 idea yhg mereka buat, terbukti berkesan.
BN you must wakeup and think outside the box...


Anonymous said...

Banyak isu yang dimainkan oleh PR di media elektronik dan mimbar2 masjid tidak dijawab secara berkesan oleh kerajaan punca banyak org yang percaya. kes guru di sek rendah shah alam yang suruh murid2 yang sokong BN berdiri atas kerusi perlu tindakan segera. PDRM masih tido ka kes PR buat demo kat stadium Kelana Jaya tu. baru nak buka kertas siasatan kemudian rujuk peguam negara baru nak tangkap. nak tunggu sampai dah jadi kritikal ka PDRM oooiii? kalau org lain dah lama kena. apa punya double standard? itulah hasil asuhan menteri amaran KDN, polis pun dah jadi polis amaran...

Anonymous said...

info mmg cepat 40k bangla naik 100 jumbo


slow2 org cina mesti disedarkan

org cina terrer matmatik...biar depa kira kemudian..

right now ketatkan budget utk kedai cina...azam mengazam antara kita...JGN PERGI TABUR DUIT KEDAI CINA..

ORG TAMAK SELALU ROGI..AJAR PEPATAH PD KAUM PENDATANG TU...

BERAMBUS KO CEPAT2

Anonymous said...

dulu mase sekolah budak2 cina senantiasa dapat nombor 1 dalam kelas, mase tu teringat orang budak-budak cina semua pandai-pandai..sekarang ni baru tau sedar Allah Maha Kaya..tiada manusia yang sempurna..sepandai2 budak-budak cina..rupa-rupanya ada bangangnya..senang kena tipu.(dibengongkan) ...kene tipu dengan saudara kita ..Dato Sei Anwar Ibrahim..saya cadangkan kita biarkan DSAI menipu..lagi banyak modal kita nak bangang DAP tuu...

Anonymous said...

anwar mesti berundur dari politik, ini janji dia, cadang dia jual pasambor kat Putrajaya, dapat juga dia menjadi warga Putrajaya..

Anonymous said...

dr maslan cabar nuar kira undi semula dipermatang pauh...

ada tulur ka nuar

Anonymous said...

juai pasamboq kat putrajaya, setuju benor, asalkan dapat hari hari tengok Putrajaya,, pakai beca roda tiga pulak tu, baru ada keaslian..good business beb...

Anonymous said...

TGK MUKA KAFIR TU LAGI BERSERI BERCAHAYA DARI AN-WAR YANG MENGAKU MELAYU ISLAM

Anonymous said...

Aku tk faham dgn sifat pemimpin UMNO..

CINA sudah terang2 tolak dan hina UMNO-BN, kenapa masih TERHEGEH2 nak ambil hati mereka?

Lagi satu, tak perlu laung2kan CINA MAU APA..atau perkataan2 yg berbaur perkauman jelas.. krn itu akan jd back-fire masa depan.

Tiru sikap CINA.. mereka RACIST secara WASILAH-perantaraan sesuatu. Mereka tk kutuk MELAYU tp KUTUK UMNO. Mereka tk kutuk MELAYU tp kutuk Syed Mokhtar..


UMNO BN cepat melatah.. tapi cepat semula MENJILAT dan BODOH tindakan.. kita usah bergaduh, tp buat DASAR MERIT!

DLm exam..jika dpt CGPA under 3.00, adakah student itu akan dpt DEAN LIST? jika SPM dpt 2-3A adalah dpt keistimewaan tajaan JPA?


jadinya, MERIT Cina pd pemerintah pada paras failed-result.. so balasannya ialah no more special benefits.. xpyh menjerit2 atas pentas.. cukup dengan NAJIB senyum banyak2.. tp GUBAL DASAR BARU..

DASAR bangunkan perniagaan MELAYU secara banyak2..spin-off.. dasar pendidikan utk MELAYU dan ISLAM, dana2.. dasar yg hapuskan sekolah aliran CINA.. mau tidka mahu itulah resam alam..


Org Melayu masih tk bijak..cepat melatah tp akhirnya jd mcm ZAM MAIDIN.. otak nk jilat CINA xsudah2.. mcm xboleh hidup tnpa CINA.. sbb itulah mereka tk heran Melayu.


Hentikan perkongsian sambutan RAYA bukan Islam.. ini juga mgkin undang kemurkaan Tuhan..kembali spt dahulu kala.. MANIS2 SAYUR shj..


CUKUP2LAH.. BN UMNO jika masih xberubah TSUNAMI MELAYU akan melanda atas UMNO.. negara akan kucar kacir...

UMNO trlalu cintakan CINA.. terlalu jaga hati CINA.. tiada langsung MERIT atau HUKUMAN.. masih ada suara2 pemimpin UMNO yg jelas jd BALACI Cina wpun CINA sudah hina berkali2 UMNO dan MELAYU..


bangsa lemah akan tumbang akhirnya..

Anonymous said...



ramai cina Singapore ada ic Malaysia....mereka guna alamat saudarad dan rakan2 mereka di Malaysia...dari sekarang SPR kena pantau untuk PRU14...buat mcm Thailand...tutup sempadan...tangan ada calit dakwat undi...di tangkap..


takbir....

Anonymous said...

Aku ni sedAng berdukalara,terus hilang bila baca ayat ngko. Kah kah kah.

Anonymous said...

Kegilaan Anu war telah menular kepada penyokong2nya yang bermimpi menawan putra jaya tetapi tak kesampaian sebab tu mereka kini meroyan...cibai lu anu war dan konco2 liwat mu

Anonymous said...

NAJIB dan PEMIMPIN CACAI CINA UMNO MESTI BACA!

(nasirwise.blogspot.)

Penulis berpendirian, MCA, menjalankan `basic rule’ dalam keluarga, menggunakan peraturan `jika ANAK (pengundi Cina yang mengundi DAP) melakukan kesalahan, BAPA (MCA) perlu menghukum ANAK tersebut. (tidak akan memberikan perkhidmatan di peringkat nasional dan negeri) peringkat Negeri dan Daerah. IBU (UMNO dan parti komponen lain) TIDAK BOLEH menghalang BAPA menjalankan hukuman. Jikalau ada campuran tangan IBU, ANAK akan menjadi `spoil’ atau anak manja dan akan melakukan semula kesalahan tersebut.

Anonymous said...

ini semua salah umno...

Unknown said...

Bodohnya cina betina ni lu ingat ni negara zimbabwe ke papua new. Guinea:.baik anu war kumpul cina2. & melayu bongok kat stadium suruh angkat tangan, LGE LKS. Kira jumlah ygangkat tangan.barulah sah undi cara repbublik congo

Anonymous said...

Terus terang aku cakap BN khususnya UMNO memang lembab, politik style lama. Sekarang ni kita dialam cyber.

Dlm politk orang melayu mesti ada sifat 'Kiasu'. BN terlalu gentleman.

PM Spura semasa kempen PRU lepas pernah cakap secara terbuka berkata Kjaan tak akan mendahulukan pengundi yng tidak sokong parti PAP. Tapi BN terlampau bodek pada orang cina yg beluem tentu BN.

Jgn sampai orang melayu meluat dgn UMNO.

Anonymous said...

Anon May 10, 2013 at 10:49 AM,
Setuju. BN dan Umno terutamanya jangan tolong semua penyokong pakatan ranap lagi. Tengok bagaimana Raja Nong Chik, Ali Rustam, Fuad Zarkasi, Othman Ghani tolong cina, atau India, mereka ambil wang free, telephone bimbit percuma, tapi, mereka undi pakatan ranap. Bangsa tak harus dibuat jasa.

Anonymous said...

pukimak lu mei ling

Anonymous said...

Gap aku tahu kau disuruh umno menulis artikel ini utk meredakan org melayu yg merasakan telah diliwat oleh rakan2 cina mereka melalui pru13 yg lalu. Good try.

Aku yakin ramai melayu terutamanya pemimpin umno yg suka cium tangan cina spt saifudin dan kj akan terus menjilat tangan cina. Atas nama perpaduan lah konon, tak kisahlah cina tak perlukan itu, yg penting melayu mesti berterusan bertolak ansur. Bukankah kita dah menang... pru14 mungkin melayu tegar akan ubah angin...

Berbalik kpd pru13. Buzz word yg dimainkan oleh cina rasis dapig adalah UBAH.

Apakah maksud UBAH? Sedia maklum cina tak mahu melayu memerintah lagi.

Tak kiralah melayu melalui umno berusaha membahagikan kek kekayaan kpd semua golongan. 80% kekayaan yg dimiliki cina mesti dibesarkan lagi. Bangsa lain tak penting biar mereka terus hidup miskin, yang penting mesti UBAH.

Tak kisahlah walaupun melayu umno telah berjaya membawa negara ini ketahap cemerlang dan dihormati seluruh dunia, yang penting mesti UBAH.

Tak kisahlah melayu umno berjaya mendamaikan semua bangsa dan hidup harmoni buat sekian lamanya, yang penting bagi cina2 rasis ialah mesti UBAH.

Kata keramat cina UBAH patut juga melayu mengambil iktibar dengan merubah sikap melayu yg suka , memberi lebih2. Cerita DSN menjamu cina secara besar2an dah jadi lawak jenaka dan akan diketawakan buat sekian lama. Joke of the century..

Kabinet yg akan diterajui oleh org melayu dan bumiputra sabah/sarawak mestilah tegas dalam mengimbangkan kekayaan cina sebanyak 80% di UBAH kepada 35% dgn membahagikannya kepada bangsa2 lain. Cina yg kaya patut dikenakan cukai yg tinggi. Jgnlah takut cina tutup kedai kerana ramai melayu boleh take over.

Beri melayu peluang dan jangan sekat modal maka melayu boleh maju. Bank diwajibkan memberi modal kpd syarikat melayu tanpa pura2 menolong tapi syarat yg ketat seperti bukti wang simpanan yg banyak sebagai colateral, track record yg lama, cashflow yg mantap. Itu semua konsep yahudi yg tak menolong. Bagi pinjaman hanya kepada yg dah kaya.

Dulu diwajibkan syarikat swasta mengambil 30% pekerja melayu harus ditingkatkan lagi kepada 45% atau lebih. Mana2 syarikat cina yg engkar boleh merayu tapi cukai akan ditingkatkan lagi. Program2 mengayakan melayu mesti dijalankan secara aggresive lagi. Kerajaan jangan lagi malu2 kucing nak tolong melayu yg bagi mereka duduk atas kerusi empuk di putrajaya.

Banyak lagi UBAH boleh dilakukan kerana itulah yg diminta oleh lim kit siang. Setiap kali cina2 bising, kita katakan itulah kehendak rakyat.

Buat permulaan idris jala mesti dipecat. UBAH.




Anonymous said...

Bila UMNO nak mulakan gerakan "CUCI" besar besaran?

Anonymous said...

Ciri pemimpin Melayu berwibawa http://www.youtube.com/watch?v=ALVoqBuIt1o

Anonymous said...

Ciri blogger As-Siddiq http://www.papagomo.com/2013/05/live-pru13-zulkifli-nordin-menang.html

Anonymous said...

Gap, ada tak kita dengar dari mulut2 cina samada mereka pemimpin atau rakyat biasa menyangkal dakwaan cina ingin menggantikan melayu dari tampuk kuasa?

Ada tak cina2 secara ikhlas kutuk lim kit siang yg mengapi2kan sentimen perkauman cina?

Ada?

Cuba tanya pada pengarah cina JASA yg diwawancara kelmarin. Dia kata bn tak pandai beri br1m tapi dap lagi cerdik dgn membantu cara memasukan ke dalam akaun bank. Sudah dibantu tapi lagi kutuk.

Ada tak sesiapa disini menerima bantuan kewangan dari dap sepertimana kata JASA?

Berita Harian said...

PKR kalah sebab mereka tak terfikir mengenai kelompok2 masayrakat yang lain.

Diorang lupa malaysia ni ada pelbagai latar belakang msyarakat.Bukan semua rakyat malaysia ada kereta.

Bukan semua rakyat dapat pegi belajar pendidikan tinggi.Bukan semua rakyat guna lebuih raya tol tiap hari..

Sokongan dari golongan ini yang mereka lupakan.Golongan ini merasakan BR1M yang dibuat oleh BN lebih baik.

Anonymous said...

Gap, kau balik kepada tuan2 kau yg minta melayu lupakan pengkhianatan ini bahawa kami tak akan lupa.

Kami tak akan merusuh atau berdendam tapi kami mahu lihat dan merasai nikmat menjadi melayu yg terhormat. Hanya melayu2 kat kabinet putrajaya sahaja dapat mengembalikan pengorbanan melayu.

Hak keistimewaan melayu mesti dikotakan. Hormatilah perlembagaan malaysia.


Anonymous said...

Dari dulu lg cina mmg racis dgn melayu/islam....

cuma kita shaja yg tak ambil serius....namun pru13 titik tolak tanda kebangkitan melayu/islam agar hak2 orang melayu/islam tidak di perkotak katikkan.....

kalimah ALLAH salah satu tanda mereka berani cuba utk menjadikan satu isu......padahal majority 60% rakyat malaysia beragama islam. kristianisasi atau meluaskan pengaruh kristian dalam malaysia juga dilihat satu cara mereka cuba mencabar orang melayu....

mereka berani kerana ada bangsa kita yg menyokong mereka....

sila baca link ini....benar atau tidak harap dapat disiasat....

http://topengrakyat.blogspot.com/2013/05/kenyataan-lim-guan-eang-benar-atau.html

Anonymous said...

Dominasi kaum Cina dapat dilihat di negeri-negeri perindustrian seperti Melaka, Kuala Lumpur dan P.Pinang. Negeri-negeri tidak beraja ini dilihat sebagai satu sasaran mudah kerana tidak mempunyai kuasa mutlak kesultanan Melayu. Lokasi geografi yg strategik jika bergabung dgn Singapura dilihat dpt mewujudkan satu rangkaian Utara-Selatan utk mewujudkan empayar Shih Huang Ti abad ke-21 yg baru.
Strategi kaum cina sebagai masyarakat minoriti adalah dgn bergabung dan menolong sesama mereka terutama dlm bidang perindustrian. Sedangkan pemimpin UMNO merasakan hanya kerabat dan keluarga mereka adalah Melayu sejati dan patut diberi makan kenyang-kenyang sementara Melayu yg lain cukuplah sekadar diberi sisa-sisa lebihan agar tidak meyalak dan taat kepada Mereka. Renung-renungkanlah.

Anonymous said...

anwar sewel jgn dilayan, nanti makin meroyan. ape pn fuck Dap, tq

Anonymous said...

DAP SUX

Anonymous said...

semua ini akan datangkan kesan yg sangat panjang.. DAP akan dikenang, DAP dan balaci PR tak akan dilupakan sebagai perosak negara

Anonymous said...

u jolok jubo, i saman u!!

Unknown said...

Kita tahu apa yang cina mahu.. Tapi adakah kita tahu apa yang melayu mahu? Apabila cina bersatu kita salahkan mereka sedangkan kita tak pernah nampak kesalahan melayu yang berpecah.. Mereka penuh dengan strategi dan bijak tetapi kita penuh dengan hasad dengki dan tamak.. Sebab tu melayu mudah diperbodohkan.. Sudah tiba kita orang-orang melayu bersatu dan bersaing dengan mereka.. Jangan mudah terpengaruh dengan permainan politik mereka yang ingin melihat melayu berpecah.. Bayangkan undi-undi MCA dan GERAKAN bersatu ke PR.. Dan sebahagian undi orang melayu juga ke PR.. Jika undi-undi melayu ini ke BN, cina-cina akan panik.. Dan sudah tentu kawalan masih terletak di tangan orang Melayu.. Pilihanraya sekarang sudah terbalik ketika zaman Tun Mahathir yang mana menumpukan perhatian kepada undi majoriti bukannya undi cina dan BN tidak pernah menunjukkan keperluan undi cina tetapi mereka masih mengundi BN kerana apabila melayu kuat maka kaum lain akan lemah.. Jadi mereka terpaksa memilih kekuatan bukannya kelemahan..

Jadi sudah sampai masa kita bersatu.. Lupakan cita-cita Anwar kerana dialah melayu menjadi bodoh dan berpecah.. Lupakan PAS kerana mereka tidak pernah memperjuangkan Islam tetapi mereka hanya takut kehilangan undi cina.. Islam hanyalah topeng kepada kerakusan mereka.. UMNO juga ada masalah tetapi perjuangan mempertahanan nasib orang melayu masih kuat.. Seteruk-teruk UMNO
kita masih berkuasa menentukan nasib orang melayu.. Fikirkanlah nasib orang melayu dan nasib anak cucu kita.. Contoh telah terpampang depan mata cuma orang melayu hanya perlu gunakan akal dari menggunakan hati.. Bersatulah!!

Anonymous said...

BAPAK BARUA = ANWAR

Anonymous said...

Mei Ling, kalau nak buat mengundi semuala buat di Permatang Pauh dulu, sebabnya orang yang menang tu langsung tak berkempen, moralnya pun memang teruk, mesti penghundi hantu yang undi kan, lepas tu gelang patah pulak, calon yang menang tu tah datang dari mana, di benci oleh masyarakat setempat serta dah tua, tak relevant langsung, ada bran tak?

Anonymous said...

dah tiba masanya BN bekerja dari sekarang di setiap kawasan Parlimen dan DUN untuk menang 2/3 PRU ke 14..perlunya menentukan winable candidate dari sekarang.. dan bekerja lebih keras memastika setiap pengundi di kawasan masing2 mengundi BN...perlu lakukan kerja lebih detail lagi..kenal pasti pengundi di kawasan masing sama ada pengundi luar atau tempatan mengundi parti mana???

Anonymous said...

pengundi hatu dah pecah tembelang...
pekerja bangla sebuah kilang cina tela memberi ic palsu kpd pekerjanya Dan menghantar ke Pdm untuk menimbulkan persepsi buruk pada BN..
merekalah yg merancang segalanya..
tipu kantoi..

Anonymous said...

PM kena bertegas. KDN kena tegas, Polis kena tegas tiada tolak ansur pada cina-cina .chauvinis ni. Peguam Negara jangan takut mendakwa mereka segera. Yang lepas2 x dengar pun apa2 tindakan pada mereka ni, kita banyak bertolak ansur sangat.


Anonymous said...

SPR TIPU!!

BN TIPU!!

AKU TIPU DAN BESAR PYNUA PENIPU!!

Whkahkahkah....

Anonymous said...

MELAYU AKAN TERUS me_LAYU....

Anonymous said...

UMNO harus kembali pada Islam. Kerusi parlimen banyak dipenuhi dengan Umno-bn. jdi saf masjid harus dipenuhkan dengan ahli umno. mari ramai- ramai penuhkan masjid bila seruan azan berkumandang untuk mengeratkan lagi persaudaraan kita. insyallah Umno pasti diterima msyarakat.

ore Tumpat said...

buatkanlah satu bangunan ala parlimen kat permatang pauh untuk ah war gor. bolehla die n konco2nya berebut jawatan kat citu. cian kat die kemaruk nk jd pm. kan mati xtutup mata. rakyat permatang pauh yang mengundi ah war gor boleh bergotong royong bina. duit plak boleh mintak derma kat ceramah pas. ceramah pas pun dh start dh skrg..

Anonymous said...

Pemimpin2 UMNO harus bersyukur kerana ALLAH masih sayangkan UMNO kerana itu ALLAH telah beri kemenangan pada UMNO. MUngkin berkat doa rakyat Palestine yang mana UMNO telah banyak beri bantuan dan sumbangan pada mereka. Disebabkan keikhlasan pemimpin2 UMNO dalam membela nasib mereka yang miskin.

KEMENANGAN UMNO ADALAH KEMENANGAN UNTUK SELURUH UMAT ISLAM DIMALAYSIA DAN JUGA DIPALESTINE.

Anonymous said...

Jgn tambah lg sekolah cina di malaysia..sekolah cina yg sedia ada patut ikut contoh seperti sekolah agama..semua murid wajib ke sekolah kebangsaan..kalau nak ke sekolah cina boleh pergi lps sekolah kebangsaan..kalau penat nasib la..org melayu boleh pergi sekolah agama, x penat pun..lps tu, sikit2 hapuskan terus sbb kalau takat nak belajar bahasa mandarin..sekolah kebangsaan pun boleh adakan kelas kpd pelajar yg nak belajar mandarin..kerajaan perlu ubah sikit2 drp sekrg..kalau tidak sampai bila2 mentaliti kaum diorg ni x boleh diubah..sampai bila2 pun jurang ttp ada..Ini Malaysia bukan China.

Anonymous said...

Silap PAS sebab bersekongkol dengan bukan Islam. Apa sebenarnya perjuangan PAS ni? Nak berjuang untuk agama ke politik?