IKLAN BERBAYAR

Tuesday, May 28, 2013

STANLEY THAI,SOKONG DAP UNTUK TUMBANGKAN BN YANG PERNAH BERIKAN DIA PROJEK KERAJAAN !


stanley thai adalah cina yang tak sedar dek untung.

dia kaya kerana KERAJAAN BN MAJORITI MELAYU yang bagi dia kaya.

dalam kenyataan beliau beberapa hari sebelum pembuangan undi, dia secara terbuka istihar untuk menghapuskan dominasi BN pada pru ke 13..

malah dia berkata sokongan terbukanya menyokong DAP adalah untuk melindungi masa depan generasi akan datang.

si bangsat ni tanpa segan silu memberitahu bloomberg bahawa orang cina telah di brainwash sejak dari hari pertama...( rujuk sejak merdeka untuk tunduk pada melayu)..

soalan aku pada bangsat ni.. kalau betullah cina dah di brainwash, maknanya kekayaan yang kau kaut tu memang hasil brainwash yang menguntungkan lah !

AKU DESAK KERAJAAN TERUTAMANYA MITI,KEMENTERIAN KESIHATAN HENTIKAN SEGALA PEMBERIAN PROJEK KEPADA CINA STANLEY THAI YANG KAYA HASIL DASAR EKONOMI BARU !

adakah najib punyai telor ?
muhyidin ada telor ke ?
hisham tak yah cite lah...

seluruh agensi kerajaan wajib menghentikan dan membatalkan segala projek kepada stanley ni yang terang-terang sokong DAP !

ini adalah website syarikat cina haramjadah ni.http://www.supergloves.com/
membekalkan sarung tangan getah.
pengeluar no 3 terbesar di malaysia.

MOHON KERAJAAN,SYARIKAT GLC,SWSTA,KLINIK KERAJAAN DAN SWASTA DLL BOIKOT PRODUK CINA  NI !

141 comments:

Anonymous said...

sebenarnya ramai dikalangan pemimpin melayu hipokrit
yang pastinya mereka adalah "DDIA BELA CINA, CINA BELA DIA"

ADA FAHAM AKU CAKAP.

njah50 said...

Cina ini depan kita sahaja dia baik bermuka-muka tapi hakikatnya tidak begitu

Anonymous said...

Pihak kementerian kesihatan patut memboikot produk sarung tangan ni.Cari alternatif lain.Kita ajar mereka.

Anonymous said...

Tu La nak sangat ambik hati orang cina, hati orang Melayu tak di jaga. Last-last kena kencing dek cina dap babi jugak, padan muka ! Depa bila dah kaya-raya diguna kekuatan ekonomi mengata-gata Melayu menidas dan menidak kan hak ekonomi dan hak apa2 lagi datuk-neknek mereka yang tak puas hati seribu macam benda. Bangsat punya bangsa cina....!

Anonymous said...

Bloger pukimamak mcm gap,rbf,parpu n papagomo juga harus dimampuskan.bloger umno lansung tidak membantu malah menurunkan sokongan rakyat yg celik it..buang duit pemimpin umno bayar bloger tp kerja mcm ahli umno makan taik..duit dh banyak dilaburkan tp peperangan maya oleh bloger umno mcm budak2 baru lps Spm.asyik2 isu liwat sepanjang 5 tahun..mana la rakyat nak percaya..umno harus melantik bloger yg berkelas dunia kalu nak lawan bloger pr..

Ali said...

Admin kene masukkan isu-isu sertakan gambar-gambar tentang kotornya produk cina terutama makanan. Yang lebih penting umat Islam MESTI faham bahawa produk cina PASTI tidak suci walaupun bersih.

Anonymous said...

Setuju, lepas ni menteri dan pihak kerajaan jangan layan langsung si stanley keparat ni. Celaka betul. Tikam belakang disaat genting kita bertarung untuk survival.

Anonymous said...

boikot tetap boikot

Anonymous said...

Komen macam ahli askar kacang merah aje,kah,kah,kah

Anonymous said...

Kawan-kawan, apa produk air mineral Melayu yang boleh dibeli di Mydin? Saya memang minum air mineral di rumah dan di pejabat.

Anonymous said...

Najib tak ada telor percayalah..yng ada telor MB Terengganu, Syed Ali dan beberapa yng lain.

Dari segi akademik Najib memang pintar, tapi tak pandai main politik.

Anonymous said...

suruh la lagi org umno bagi lagi projek kat cina.mmg kita tau org cina banyak duit dan mampu buat projek besar tapi kalau kerajaan umno nak tolong org melayu mcm2 cara boleh buat utnuk jayakan sesuatu projek.cuma kalau dgn org melayu tak masyuuuukkkk kot.umno kena berubah..

Anonymous said...

Dah terlambat dah.....yang betul salah bn

Anonymous said...

Dapig ingat boleh tumbangkan bn pru haritu..
dengan sombong buat statement mcm tu....
Padan lah muka dapig2 ni....

Boikot barang dapig!!

Sebarkan lg gap...fb ramai pengguna...
Ramai lg yg xtahu...

Anonymous said...

Teruskan gap bbc boikot sampai jadi taraf dunia

Anonymous said...

When he first started this Stanley guy and his wife will without fail follow all the trade and Investment missions organized by MITI.he would bring suitcases after suitcases of samples with cargo cost borne by the government as he tumpang the mission materials that were brought. All logistics and meetings in US for eg were arranged by Matrade free of Charge
He asked and got incentives and trade support, he employs thousands of bangla.His business grew and grew until now he bites the hands that feeds him.MITI should slowly withdraw all incentives and support until, god forbids , GE14 when Lim Guan Eng would be PM

Anonymous said...

Nak puasa dan raya ni , nak tempah baju melayu cari kedai jahit melayu , dah berbuih mulot saya bercakap !

jt said...

bg projek kat bangla mamak...mereka ni kenangbudi sbb mereka seagama atleast


cina dah tunjuk hati hitam ni nk jadi ketua jd org melayu.TAK NMPAK LAGIIII

Anonymous said...


aku rasa nak pijak kepala bapak dia lah sibangsat ini..

cina tak sadar diri dulu tok nenek kerja angkat taik sekarang dah kaya tak sedar diri..

BANGSAT..BANGSAT.. KAPIR CINA SAMA SAHAJA MACAM YAHUDI.. TANAH MELAYU INI NAK DIJADIKAN MCM BUMI PALESTIN...

CINA ADALAH YAHUDI.. CAY... CAY...

Anonymous said...

SABAR2 DN ISTIQAMAH BNYK2 TUAN..SEMUA ADA HIKMAH PD PRU YG LEPAS..SKRNG DH SEMUA DH DJELASKN MCMNE PUAK2 PUAKA NI MMG X SEDAR DUNTUNG.TUNGGU DN LIHAT PAS NI!

Anonymous said...


aku rasa nak pijak kepala bapak dia lah sibangsat ini..

cina tak sadar diri dulu tok nenek kerja angkat taik sekarang dah kaya tak sedar diri..

BANGSAT..BANGSAT.. KAPIR CINA SAMA SAHAJA MACAM YAHUDI.. TANAH MELAYU INI NAK DIJADIKAN MCM BUMI PALESTIN...

CINA ADALAH YAHUDI.. CAY... CAY...

Anonymous said...


aku rasa nak pijak kepala bapak dia lah sibangsat ini..

cina tak sadar diri dulu tok nenek kerja angkat taik sekarang dah kaya tak sedar diri..

BANGSAT..BANGSAT.. KAPIR CINA SAMA SAHAJA MACAM YAHUDI.. TANAH MELAYU INI NAK DIJADIKAN MCM BUMI PALESTIN...

CINA ADALAH YAHUDI.. CAY... CAY...

Anonymous said...

dah kaya raya kat bumi malaysia/tanah melayu kata pulak di diskriminasi..sedangkan melayu hanya 1 daripada 10 terkaya di tanahair sendiri..

sebenarnya bukan di brainwash, tp tamak nak lebih lagi..dah kaya jadi lupa diri, lupa asal usul..lupa sejarah kedatangan ke tanah melayu..

sedarlah bangsaku, kembalikan era kegemilangan perniagaan kita..supportlah peniaga2 dan barangan muslim/melayu..jihad ekonomi pasti membuahkan hasil sbb kita ramai..kita adalah pembeli utama di bumi ini..jd gunakan sebaiknya wang anda untuk majukan muslim

Anonymous said...

Stanley Thai adalah contoh bagaimana kesilapan MITI cuba membela seekor babi hutan bertaring panjang. Bila babi ni dewasa dia cuba meranduk tuannya sendiri.

Anonymous said...

Cuba tanya MB baru Johor. Sape actually kt blkg dia ha haha...masa jd menteri KPT sykt "bumi" mana yg byk dpt projek?? Haha point to ponder ok...

Anonymous said...



fgv DAN SIME DARBY BOLEH AMBIL ALIH KILANG SARUNG TGN KO TU ANY TIME..

SOMBONG SGT..

Anonymous said...

Tok pa,tolong orang Melayu pulak lepas ni.

cannonkapit said...

Setuju sekali jika kerajaan tidak beri tender kpd Stanley Tai.Dia dah cukup kaya.

Anonymous said...


melayu yang kena brainwash hari hari agar boleh menerima cina kapir sbg sahabat sbg rakyat Tanah Melayu.. bukan cina..

cina di braiwash utk jadi kiasu.. kaya kan diri sendiri di bumi melayu ini..

cina di brainwash utk takluk bumi melayu ini.. sudah lah kapir..

Anonymous said...

CINA SEMAKIN SAMSENG...

melayu yang kena brainwash hari hari agar boleh menerima cina kapir sbg sahabat sbg rakyat Tanah Melayu.. bukan cina..

cina di braiwash utk jadi kiasu.. kaya kan diri sendiri di bumi melayu ini..

cina di brainwash utk takluk bumi melayu ini.. sudah lah kapir..

CINA SEMAKIN SAMSENG..


Anonymous said...

anon 12:18 PM, lu dah pandai sangat ke!

Anonymous said...

Hujan Emas di tanah Melayu

Stanley dan keturunan terdahulu telah sebenarnya di "brainwash" oleh British untuk dihantar ke Tanah Melayu bagi mencari sesuap nasi dan akan di hantar pulang setelah kaya raya.

Kini terbukti, hujan emas di Tanah Melayu adalah lebih baik dari hujan batu di negeri asal Stanley...Tanah Melayu tidaklah melayani para pendatang seperti Hitler melayan para pendatang Yahudi di Eropah.

Kini, dengan layanan istimewa Tanah Melayu tidak mungkin Stanley and sekufu akan balik ke tempat asal yakni berbeza dengan Yahudi Eropah yang terpaksa pulang ke tempat asal (Palestine) setelah menerima layanan buruk di negara orang.

Anonymous said...

Tengok la siapa Menteri-menteri Kesihatan sebelum ini... ada yang berketurunan Melayu tak, kalau Timb. Menteri Kesihatan ye aku percaya memang ramai dari kalangan Melayu. Kalau dah Menteri pun sama bangsa dengan Stanley tak sedar diri ni, tentulah senang dia nak monopoli produk sarung tangan kat semua hospital kerajaan yang ada dalam Malaysia ni... kita mesti suruh Menteri Kesihatan yang baru dilantik supaya UBAH polisi kementerian terhadap cina bangsat yang di"brainwash" oleh nenek moyang pendatang haram ke Tanah Melayu suatu ketika dulu ni...!!!!!!!

Anonymous said...

BOIKOT? Berkesan ke? Di P.Pinang,cara orang cina jatuhkan peniaga Melayu adalah sihir.Tak caya? Saya peniaga, saya tahu la..sekiranya kedai Melayu berada di area mereka...lagi la kena teruk sampai bungkus. Kenapa kita tak buat perkara yang sama terhadap mereka?

Anonymous said...

12:18 PM mangkok jamban neh tentera DAJJAL kacang hantu merah ....xkirela samada dia sblh pakatan atau pon yg dlm UMNO tgh mmbina tapak...

Tujuan utama dia/mrk utk mnghancurkan dan menumbangkan UMNO dan perpaduan org Melayu/Islam...

Anonymous said...

sudah sampai masanya monopoli ke atas skim pemeriksaan kesihatan pekerja asing di noktahkan. bukalah peluang kepada bumiputera pulak.

Anonymous said...

BOIKOT? Berkesan ke? Di P.Pinang,cara orang cina jatuhkan peniaga Melayu adalah sihir.Tak caya? Saya peniaga, saya tahu la..sekiranya kedai Melayu berada di area mereka...lagi la kena teruk sampai bungkus. Kenapa kita tak buat perkara yang sama terhadap mereka?

May 28, 2013 at 1:58 PM

ingat jangan amalkan sihir, Allah mengharamkan syurga bagi orang yang mengamalkan sihir..

Anonymous said...

GAP kembangkan senarai hingga ke bursa saham. Namakan bisnes yg kepunyaan cina. Anjurkan stok saham bumiputera-melayu yg di jual-beli di kalangan pelabur melayu.

Sebab peralihan modal kapital cukup besar dan andai GAP dapat senaraikan boikot stok cina kemungkinan cinabeng ni akan terasa lebih cuak. Walaupun kita tahu tak ramai orang kaya melayu-muslim.

Cinabeng ni macam anjing kuat gonggong bila kena gertak dia pusing cabut lari. Cinabeng berani kalau dia ramai je.

Tuhan maha esa akan tolong kita In Sya Allah.

Sekarang melayu sudah tak boleh tahan cinabeng sudah panas.

Melayu Luar Negara

Anonymous said...

bila 'gergaji dua mata' dengar guruh GE13 akan memihak pada PR, dia pun sokong PR lah.

kononnya nak contohi Donald Trump dan politik AS tetapi Donald Trump sanggup ambil risiko dan terima keputusan berisiko secara budiman.

soalnya apakah gergaji dua mata ini terima keputusan rakyat secara budiman?

Nilai-Nilaikan

Anonymous said...

Kalo Najib betol2 nak tolong Melayu...utamakan org Melayu dlm GLC...puak2 sepet yg ado dlm glc tuh kuarkan n gantikan dgn org Melayu yg punyai jiwa n hati Melayu....

Kat ngr pakatan haram tuh ...sapa2 yg berat pada kjaan pimpinan BN jgn harapla dapat idop senang atau terus bertapak di sana...

Najib n Muhyiden tolongla jgn lagi terhegeh2 terkejar2 nakkn sokongan puak mata sepet tuh...yg menangkan anda n bn ialah sokongan org2 melayu , sabahan, sarawakian n org India...

Anonymous said...

boikot hospital dan klinik cina, setakat sakit sikit tu tak payah lah pi hospital, carilah ubat tradisional.

kalo batuk perah asam limau yang beli dikedai melayu dan campur dengan kicap buatan melayu minum insyaallah baik batuk.

demam denggi beli ketam kat melayu buat sup makan insyaallah baik.

ingat BBC sampai kiamat.

Anonymous said...

Mukmin dan Prioriti

Lebih banyak saranan tentang ekonomi dinyatakan dalam kitab suci berbanding saranan supaya mengundi parti isler.

Ini bermakna ekonomi harus mendahului politik dan bukan sebaliknya.

Makanya kalau kita ikut kitab suci, jihad ekonomi ummah harus mengatasi jihad yg dianjurkan oleh politik kepartian.

Anonymous said...

ingat jangan harapkan kerajaan, sebab kerajaan bukan nak tolong melayu, kerajaan lebih suka ambil hati cina, takut cina merajuk, bila cina merajuk ramai orang kerajaan yang dah terbiasa makan suap akan kelaparan.

usaha sendiri bermula dari bawah, anai-anai mula buat sarang bukan terus besar, sikit-sikit lama-lama jadi bukit.

cina memang akan tolong cina. tapi melayu susah nak tolong bangsa dia, melayu kalau nak melingkup bangsa memang ramai.

Anonymous said...

Ko Red bean Army tak payah dok propa lahhh....kalau sakit pi ja hospital kerajaan tak pon klinik kerajaan...jng dok buat konon kononya org melayu ni kundur sngt...cibai cina haramjadah

Anonymous said...

KITA JER YANG MINTAK SUPAYA KONTRAK CINA NI DIBERHENTIKAN, TETAPI TERDAPAT KUNCU-KUNCU MELAYU UMNO YANG MAKAN KOMISEN YANG AKAN DATANG MERAYU KEPADA MITI, KEMENTERIAN KESIHATAN DAN JUGA KEMENTERIAN KEWANGAN MALAYSIA. SIA-SIA SAJA KITA KUTUK CINA NI, KERANA RAMAI MELAYU UMNO YANG DIBELAI DAN AKAN MEMBELAI CINA NI, KITA TIDAK BOLEH BUAT APA, KERANA MEREKA MEMPUNYAI INTEREST YANG LUMAYAN. CINA INI BUKANNYA CINA BODOH, WALAU PUN DIA BERANI UNTUK DEDAHKAN SOKONGAN DAN PENDIRIANNYA, TETAPI TALIBARUT-TALIBARUT UMNO PASTI AKAN MEMBANTU CINA INI, BAGI MEMASTIKAN INTEREST MEREKA AKAN TERJAMIN. PERCAYALAH... KECUALI DATUK NAJID SENDIRI YANG MENGHALANGNYA, TETAPI KALAU ROSMAH MELULUSKAN DATUK NAJID PUN TIDAK DAPAT BERBUAT APA-APA PUN....

Anonymous said...

kah kah apa ko ingat aku red bean? hospital kerajaan atau klinik kerajaan banyak ubat cina suport, ubat suntikan tu cina yang monopoli setiap hospital kerajaan atau swasta.

ko tak caya ko pi check cina atau malay yang suport ubat untuk suntikan.

ni bukan soal kundur atau labu, ni soal boikot.

Anonymous said...

dimana ada simata sepet disitu pasti ada melayu pecacai penjilat juboq cina...

dari dulu kini dan selamanya bangsa cina ini tak boleh dipercayai..

Anonymous said...

Saya sgt setuju sbb krn ada bangsa Melayu berjiwa lahap komisen- jd balaci dan pencacai CINA krn WANG. manusia jenis ini pengkhianat dan hanya fikir kekayaan tnpa keberkatan.

Mereka yg terlibat dgn pemberian tender ini adalah pegawai2 kerajaan bukannya org UMNO. UMNO sering jd mangsa tuduhan sedangkan yg melaksanakan dan 'membela' rasuah dan Cina Harbi dlm kerajaan ialah staf kerajaan. krbykn skrg ialah ejen PR.

'entertainment money' adalah suatu ketagihan 'pelacor2 tender' kakitangan kerajaan sebahagiannya yg sudha terbiasa dgn amalan ini sejak dulu.

Mana2 penender perlu berlumba2 menawarkan entertainment ini dn siapa yg banyak biayaannya..menarik maka org itu akan dibantu tender (jawatankuasa tender). Selalunya taukeh Cina combine dgn penama Melayu untuk rebut tender kerajaan.

Penama Melayu ini juga bangsa pengkhiaant.. dpt tender tp tk mahu berusaha.. mahu makan untung atas angin sambil main golf, kereta mewah.. Cina benci dgn melayu haramjadah ini tp kena mereka jg perlukan Melayu style ini utk terus pijak dan Melayu dn sapu untung tender..

amalan inilah berpuluh2 tahun berlaku tnpa menteri dan PM serius banteras.. tp xadil lah nk salahkan PM yg baru 4 tahun perintah secara tk sengaja.. PM yg perintah 22 tahun itulah PUNCA CINApiggy ini jg GEMOK dan SAMSENG hasil sedut nutrient/madu dasar PM 22 tahun tu..

apa yg kita mampu buat skrg ialah TENTERA ANAI2 mesti diwujudkan secara rasmi!

Anonymous said...


aku dok sibuk2 boikot cina/..... tengok2 cina dok pasang aircon kat pejabat bos aku...dapat kontrak pasang aircond dpd kontraktor melayu yg sub con kepada cina..

haramjadah punya kontraktor melayu jenis ini.. dah tak de ke melayu untuk jadi pembekal aircond di sini..

melayu jugak yg mengayakan cina.. haramjadah betul..

HARAP KONTRAKTOR MELAYU LEBIH PRIHATIN DAN UTAMAKAN YG MELAYU YANG MUSLIM...

CINA SEMAKIN SAMSENG..

Anonymous said...

produk kereta nasional pertama masuk pasaran pada 1983...30 tahun yg lalu.

ini bermakna anak tempatan telah dilatih untuk membuat kereta sejak 30 tahun yang lampau.

soalnya, kenapa semacam tidak ada semangat berniaga terterap dalam jiwa tenaga insan berkenaan?

maksudnya, kalau sebuah kereta boleh dibina apalah susah sangat hendap buka kedai tayar, servis dan membaikpulih kenderaan?

Tak pelik ker?



Anonymous said...

GAP, aku ucap ribuan terima kasih atas usaha ko GAP. Ini lah JIHAD EKONOMI dan usaha ko menyedarkan kami BERTERUSAN inio moga ALLAH kira sebagai GANJARAN PAHALA.

Kami perlukan bloggers yg membina.. membina bangsa Melayu dan Islam supaya terus bersemangat WAJA, BERILMU dan PANTAS BERTINDAK.

Tidak salah tegur pemimpin tapi pada situasai yg betul dan cara yang sesuai supaya MUSUH tidak cari peluang menyelinap masuk runtuhkan kita.


SYABAS GAP!!
SUPPORT GAP!!

BUY MUSLIM, MALAY FIST

TOTALLY BOYCOTT CINA PIGGY..

KASI ORG LAIN PULA LAH SUDAH BANYAK KAYA.. KASI BUNUH DRACULA!!

Anonymous said...

Memang kontraktor MELAY jenis HARAM JADAH dan jrg mau usaha sungguh2.. mereka hanya mau cepat kaya!!

Kecuali Melayu yg ada MIXED blood mcm Syed Mokhtar atau pun India Muslim..

kalu Melayu tulen ni ramai yg nk kaya cepat tnpa usaha.. plg khianat ialah guna proksi CINA!!

Aircond tu kerja mudah sgt..bukan teknologi nuklaer pon.. kita dh boleh hasilakn kereta tp nk hasilkan benda2 mudah lain xde minat dan effort..

selipar jepun.. plastic ware mcm baldi, tong sampah, besen, bekas air.. aduhh bila2????

Anonymous said...

amalan inilah berpuluh2 tahun berlaku tnpa menteri dan PM serius banteras.. tp xadil lah nk salahkan PM yg baru 4 tahun perintah secara tk sengaja.. PM yg perintah 22 tahun itulah PUNCA CINApiggy ini jg GEMOK dan SAMSENG hasil sedut nutrient/madu dasar PM 22 tahun tu..

BONGOK KE APA KO NI TADI KO SALAHKAN STAF KERAJAAN..NI KO SALAHKAN TUN M PULAK..
KO NAK MELAGAKAN ORG KE..
KO MEMAMG HARAMJADAH..
KO RED BEAN YG BODOH.. HARAMJADAH PUNYA ORG...

CINA SEMAKIN SAMSENG...

Anonymous said...

amalan inilah berpuluh2 tahun berlaku tnpa menteri dan PM serius banteras.. tp xadil lah nk salahkan PM yg baru 4 tahun perintah secara tk sengaja.. PM yg perintah 22 tahun itulah PUNCA CINApiggy ini jg GEMOK dan SAMSENG hasil sedut nutrient/madu dasar PM 22 tahun tu..

BONGOK KE APA KO NI TADI KO SALAHKAN STAF KERAJAAN..NI KO SALAHKAN TUN M PULAK..
KO NAK MELAGAKAN ORG KE..
KO MEMAMG HARAMJADAH..
KO RED BEAN YG BODOH.. HARAMJADAH PUNYA ORG...

CINA SEMAKIN SAMSENG...

CINA SEMAKIN SAMSENG...

CINA SEMAKIN SAMSENG....

koz said...

Sebarkan. Harap kakitangan kerajaan dan pemimpin melayu take note. Pinggirkan si celaka ni. Biar dia migrate bungkus company dia.

Anonymous said...

Weii anon 3.15, apesal ko mengamuk mcm setan haa??? aku ckp berdasarkan pengalaman aku. Apesl ko pun nk jd pcm pencacai PAS jugak xboleh sentuh Pok NIcky? cm samseng DAPig xboleh sentuh tokong LGE?
ko ingt Mahathir Tun tu perfect ke? ko jwb soalan aku dulu.. siapa perintah paling lama?? PM mana bongok?
weii setan..ko ni anak SIAL HARAM JADAH.. ko yg berlakon jd MELAYU.. Red Bean Piggy oi!!

Anonymous said...

SETAN 3.15/3.11

ko samseng upahan mana?? Aku nk tanye ko bangang.. Robert Kuok kaya zamam Tun Razak ke? Vincent Tan kaya zaman bapak ko menyusu ke? Anandakrisnan Kuil billionare zaman mak ke pakai cawat ke bangang?

lu jgn tnjuk samseng sgt bro.. pakai otak klu lu mau org ckp pakai otak
Sial lah.. org mcm ni puja org lain mcm TOKONG.. xboleh sentuh silap.. BABI lah lu anon 3.15/311!!!

Anonymous said...

AKu Melayu Islam aku xnk bangsa aku bodoh mcm LEMBU. Mana yg salah ckp salah lah.. aku xnk jd pencacai tokong mcm Anon 3.111/3.15. mcm anak sundal je.. otak takde.. realiti aku ckp tu berlaku ko tanye lah sndiri bahlol oii org2 yg pernah masuk tender krjn.. tk semua tp ramai kakitangan awam yg kemaruk ENTERTAINMENT MONEY!!! pegi phuket lah.. hatyaii lah Singapre lah..

lu je bodoh xtahu..tahu jilat air kencing tokong!!

Anonymous said...

Inikalilah ubah boikot sampai tumbang kedai cina

Anonymous said...

kalau korang tak respect najib macam mana rakyat nak respect dia tolonglah bijak sikit menulis

tak pun ngaku jerlah ko nak najib turun xyah nak saiko bagai ... skrg aku dah naik muak dgn tulisan blogger yg gila nak hentam najib saja, tapi satu solution pun tak bagi. nak sangat tukar PM, nah bagi aku satu nama, mari kita canang ramai-ramai suruh najib turun..

serius, aku penat muak, jemu. dah puak2 PR sana seronok belasah najib, korang pun sama!! korang ingat pengundi macam kami ni x down ke baca tulisan korang hari-hari hentam najib???

direct to the point GAP,

APA LAGI GAP MAHU?
GAP MAHU NAJIB & MUHYIDDIN TURUN!

come on, just say it!

Anonymous said...

Ds Najib ...kalu hang support cina setan ni ...aku tak undi BN ..kasi buat kerja ade telor sikit ..jadi jadi kerismudin asyik amaran saja...punasihat dia semua bodoh

Anonymous said...

Altetnatif......
Syarikat sarung tangan ANSELL

TAMAN PERINDUSTRIAN AIR KEROH MELAKA

Anonymous said...



WOII ANON 3.30 BANGANG..

ko cakap mcm ko dah jadi PM 10 taun da... mcm lah kalo ko jd pm semua jd bersih.semua org boleh ikut ckp ko. bijak ko ni satu pun tk leh pakai....woi jd pm deal dgn 28 juta stake holder ko ingat senang ke...bodoh..

kalau ko perfect sangat aku pakat2 sokong ko jadi pm aje lah...

CINA SEMAKIN SAMSENG.. bro..



Anonymous said...

Berapa banyak PATI yang bekerja di kilang Stanley?

Tidak mungkinkah PATI itu akan dijadikan pengundi hantu di masa depan?

Anonymous said...

Dasar Komunis !!!!! Tak kenang budi...!!!

BOIKOTTTTTT!!!!!!!

Anonymous said...

(ABCD)
Asalkan Bukan Cina DAP,
Anything but Chinese DAP,
Aku Boikot Cina DAP.

Anonymous said...

Abaikan Barang Cina DAP

Anonymous said...

anon 4.24 SIAL lah ko.. aku just mention kegiatan sbhagian kakitgn krajaan yg jd PARASIt dlm urusan tender dan PM yg plg lama memerintah biarkan hal ini..

YANG KO BANGSAT NAK MAMPOS MELALAK MCM ANJING PE HAL? KO NK APE? BANGANG LE HARAM JADAH SEKOR NI!!

TETIBA JE MENGAMUK BILA AKU BG PENDAPAT!! KO NK JDKAN TUN M MCM TOKONG JUGAK KE? DIA PUN XNK PENCACAI MCM KO!! BODOH LEMBU!

Anonymous said...

Pro pr n atas pagar ta payah la nyamar orang umno. Biarkan shj mereka berentap sesame mereke. PR tade dose hal ni. Agi 5 thn kta TUKAR KERAJAAN.

Anonymous said...

Red Bean Army melalak xbg aku sentuh cina2 yg dikayakan pemimpin UMNO dlu2.. red bean army meroyan bile ckp tender2 CinaBabi pakai kakitagn Melayu dlm krjn..

sial punya org.. bila dedahkan kepincangan je ada yg jd SAWAN! nmpak sgt setan red bean army recruit cacai MELAYU!

Kita mesti berubah dn CUCI mentaliti pencacai Cina dlm UMNO.

Support DS Najib krn dia byk teruskan agenda utk perkasakan ekonomi Melayu, sekolah2 pondok Islam yg selama ini terpinggir..

Ayuh kita doakan pencacai red bean army gagal dan berambus dr tanah air tercinta ini termasuk PENCACAI2 Red Bean dlm blog ini!!

Anonymous said...

Ank berubat kita mesti tahu APA PENYAKIT. Nk akui penyakit inilah ramai yg SUSAH dan KERAS HATI EGO!! Mcm mana nk maju ke depan jika klu muhasabah akan ada yg jd spt anjing gila!!

Org2 yg suka maki Najib, suruh Najib step down..org2 ini sama pengkhianat mcm DAPPigy.. Sepatutnya kita bian kekuatan bersama beliau.

DIa baru shj ambil alih negar ayg mcm2 masalah. dia bukan ahli sihir boleh tukar Malaysia jd FUN FAIR yg indah gemerlapan.. dia berusaha mcm2 utk bantu rakyat.

Tp ada beberapa ekor yg melalak tk henti2 bosan ku dgn desakan pd Najib! gi berombos lah klu xreti hormat pemimpin!

Anonymous said...

adalah jelas Apek ini hanya bijak berniaga tetapi tidak dalam aspek penganalisisan realiti kepolitikan.

kah kah kah

apa yang di analisakan oleh badan yang dianggotai oleh para akademikian, cendawan dan bisneswan berhubung PRU 13 adalah melesat sama sekali.

kik kik kik

bukan badan pemikir yg dianggotai oleh Apek ini saja tersasar dalam pengamatan bola kristal pra PRU 13, malah kesemua badan pemikir PR adalah tersasar!

kaung kuang kuang

kalau akulah jadi Soros, tentunya aku akan tarik balik bantuan kepada mereka kerana ternyata tidak berbaloi...ngabehkan boras ajo.

kah kah kah

Anonymous said...



YANG AKU TAHU..RED BEAN ARMY JE YG MARAHKAN TUN M NI... KO PUN MARAHKAN TUN M KE... HA..HA SAH KO NI MEMANG KETURUNAN CINA.. DARAH CINA BERBABI KO MASIH KUAT MENGALIR...

CINA MAKIN SAMSENG ...... DIA INGAT DIA KUAT SANGAT..

Anonymous said...

Khas Untuk Penjawat Awam

Nasib baik Pakatan Rakyat tak menang, jika tidak nasib kamu akan ????? ..... sila lah baca seterusnya untuk mengetahui. BEGINI CERITANYA ....

Aku nak tulis ni untuk direnung elok2 oleh hangpa orang melayu yang duk makan gaji dengan Perkhidmatan Awam.

1. Syukur kerana Umno masih bertahan untuk membentuk kerajaan. Itu pun kerana undi melayu, kalau melayu tak undi Umno, Najib dah sah jadi Ketua Pembangkang dah.

2. Hangpa ingat tak Tony Phua cina DAP tu pernah merancang untuk mengecilkan saiz Perkhidmatan Awam jika Pakatan berjaya bentuk kerajaan. Kenapa yang dia kisah sangat dengan Perkhidmatan Awam ? Sedar tak hangpa anggota Perkhdimatan Awam 85% adalah terdiri daripada orang melayu. Tony Phua tak lah kata dia tak suka orang melayu monopoli Perkidmatan Awam sebab dia nak jaga hati orang melayu Pas dan PKR yang berkhidmat dalam Perkhidmatan Awam.

3. Kita tahu ramai kakitangan awam yang undi Pakatan pada PRU13 baru2 ini. Malah slogan " Ini Kali Lah " turut meniti dibibir kakitangan awam yang berpangkat dan tak berpangkat. Mereka, kakitangan awam mahukan perubahan, Umno (BN) dah tak relevan lagi kata mereka. Yang tak berpangkat saya boleh terima mereka sokong Pakatan kerana inginkan perubahan, maklumlah mereka ini kebanyakannya lulus setakat SPM dan PMR sahaja, kemampuan otak atau IQ mereka sangat diragui. Tapi apa hal dengan yang kakitangan awam bangsa melayu yang lulus Diploma dan keatas, yang PHD pun ramai, yang JUSA A, JUSA B atau JUSA C pun tak kurang, ramai2 mereka undi Pakatan kerana mahukan perubahan, kerana merasakan Umno dah tak relevan lagi.

4. Cuba bayangkan. Takdirnya Pakatan menang dan Tony Phua membuka balik fail cadangannya untuk mengecilkan saiz Perkhidmatan Awam. Sudah tentu hampir separuh kakitangan awam bangsa melayu akan diberikan pilihan " bersara awal " atas kepentingan perkhidmatan dan penjimatan kos operasi kerajaan. Dan sudah tentu yang akan diminta bersara awal adalah mereka2 yang " ada tak menambah, tiada tak luak " atau yang adanya sekadar " menjadi tunggul dalam jabatan " atau yang " mencari peluang buat duit dalam jabatan ". Yang paling ramai undi Pakatan pada PRU13 adalah orang2 semacam ini, saya sangat2 pasti.

5. Cuba bayangkan. Pakatan menjadi kerajaan. Cadangan Tony Phua sangat positif. Saiz Perkhidmatan Awam perlu diperkecilkan untuk penjimatan kos operasi. Dan mereka2 kakitangan awam yang undi Pakatan untuk melihat perubahan, ya akhirnya perubahan itu datang dan menjadi kenyataan. Dan yang perlu berubah adalah anda, anda dalam " paksa rela " terpaksa meninggalkan Perkhidmatan Awam atas niat membantu kerajaan yang anda dokong iaitu Kerajaan Pakatan Rakyat.

6. Apa perasaan anda agaknya selepas itu. Dahulu anda pegawai besar dalam Perkhidmatan Awam, tapi kini anda terpaksa buka Stall Burger, Stall Goreng Pisang, Stall Air Tebu, Stall Air Kelapa, Stall Charkoitiau dan macam2 stall lagi demi untuk meneruskan kelansungan hidup (hutang banyak, bini banyak, anak masih ramai yang belum lepas rumah).

7. Anda bernasib baik sebenarnya, kerana kami orang2 melayu kampong yang tak belajar tinggi yang tak berpeluang jadi pegawai dalam Perkhimatan Awam, telah menyelamatkan anda semua melalui undi kami kepada Umno sehingga Umno berjaya terus memimpin kerajaan.

Saudara2 ku dan kawan2 rakan ku yang menjadi kakitangan Perkhidmatan Awam, bayangkan apa akan jadi kepada nasib kamu dan anak isteri kamu takdirnya Pakatan berjaya membentuk kerajaan DAN IDEA TONY PHUA DI IMPLIMENTASI KAN.

Berterima kasihlah kepada kami yang telah memenangkan Umno. Kami lah yang menyelamatkan anda, kami percaya anda sekarang tak rasa tergugat untuk terus mencari rezeki sebagai kakitangan Perkhidmatan Awam.

Renongkan lah.....

Hj Ariffin

Anonymous said...

Semua nampak!!!!!!!....cina dah panas.....komen dah berbunyi gelabah pd melayu....sikit masa lagi ekonomi cina akan mati.lu tunggu!!!....

Anonymous said...

Saudara/i,

kalau setakat nak meramalkan bahawa cina akan sokong Dap bulat-bulat, tak perlulah tink tank itu dan ini kerana memadailah dengan mebaca blog Helen dalam tempoh pra PRU 13, semua itu dah ada jawapannya.

beza antara Helen dan jutawan gergaji dua mata ialah:

1. Helen berpijak atas platform realiti politik

2. Jutawan gergaji dua mata lebih selesa berada di awang-awangan.

Anonymous said...

Kakak2, abg2, makcik2, pakcik2 n sekian melayu sebangsaku.boikot ini pd permulaan mmg la payah sikit.sbb kita dah biasa singgah 99, econsave dan lain pasaraya cina.
Insyaallah...kita mulakan dgn bismillah dan sikit2 dan dgn istiqamah.insyaallah...lama kelamaan kita akan biasa dan akan terus membeli produk buatan anak melayu.
Boikot ttp Boikot!!!!.....

Anonymous said...


CINA SEMAKIN SAMSENG...

Robohkan monopoli cina samseng dgn menyediakan lebih banyak alternatif kepada melayu untuk membeli dan menggunakan perkhimatan yang lebih berkualiti... itulah harapan aku kepada PM Najib.. tentu itu lah yg sedang difikirkannya...

KITA tolak EGO CINA YANG SEMAKIN SAMSENG....MCM stanley piggy nih..

Anonymous said...

Betul tu.niat kita hanya satu.tumbangkan ekonomi cina.teruskan jihad ekonomi.
Jom Boikot.

Anonymous said...

4:42,

eloklah k/tangan awam yang berdiri belakang PR mula belajar berniaga mulai dari sekarang.

Anonymous said...

ok GAP, dalam pada kita nak belasah cina tu, betul juga kita kene support Najib bagi semangat pada beliau ...

aku dah kata dulu, aku undi BN bukan sebab UMNO/BN tapi sebab faktor Najib.

kau orang kene belajar psychology jugak, Najib tak macam Tun M, tak macam King Ghaz, beliau hati lembut ... mungkin kelemahan pada korang tapi kelebihan pada orang lain. Mungkin juga kelebihan pada Agama dan pada pandangan Allah ... wallahualam

Kalau kau orang ada jalan, jumpa lah najib face to face. usulkan apa yg terbuku. hentam beliau tak setelkan maksalah ...

Tun Teja said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

sebab tu pentingnya direct nego dalam pemberian projek kerajaan. yg akan dapat adalah orang melayu. kalau buat tender terbuka dah tentu orang cina dapat. w/pun byk yg masuk tender, tapi sebenarnya company yg sama. tokey yg sama.

Anonymous said...

Sblm ni kita dgr "tsunami cina" telah memihak dapig.
Hari ini dan selamanya "TSUNAMI MELAYU BOIKOT PRODUK CINA".
Bersiap sedia utk tumbangkan ekonomi puaka cina.

Tun Teja said...

Cina Singapura sudah lama memboikot kereta keluaran Malaysia.

1. Tiada satu pun kereta baru keluaran Malaysia dipromosikan di Singapura. Jarang sekali nampak Perodua Kenari, Kelisa, Viva atau n Myvi. Yang lama seperti Proton Saga atau Persona.

2. Apatah lagi keluaran lain yang terkini dari Malaysia. Semua kereta baru keluaran dari Cina, Pergeot Italy, Nissan, Toyota dan lain kereta mewah.

3. Cuma orang Melayu Singapura dan Malaysia tidak ambil peduli. Sekarang, orang Melayu Singapura dan Malaysia mesti bertindak balas balik kepada pelabur-pelabur dan business pengeluaran kereta Cina diSingapura.

Anonymous said...

mungkin beliau betul2 ikhlas nak tolong bangsa cina tu dulu, beliau betul2 nak 1 Malaysia yg di bawa betul2 jalan. Ikhlas nak jadikan Malaysia negara Islam yg berbilang bangsa duduk aman damai. satu markah buat beliau dari Allah, tu lah UMNO menang dulu...

Iklas kita ni, hanya Allah yg tahu.

mungkin silap percaturan saja, Allah dah tunjuk, tp sebab faktor2 lain yg Allah pandang, beliau masih jadi PM negara Islam kita ni. Allah itu maha adil GAP.

Anonymous said...



anon 5.02 .. sejuk hati aku baca komen ko...

hindari kepentingan Cina... KERANA CINA SEMAKIN SAMSENG...

Anonymous said...

Apa yg anon di atas sarankn ialah petua orang dulu yg masih lg boleh diamalkan dan dia brkesan terutamanya sup ketam utk dmam denggi..x lupa hospital krajaan juga
Malim nawar guys

Anonymous said...

ANON RED BEAN ARMY menyamar,

Ko asyik meroyan bila org tegur zaman Tun M ko xkasi org sebut kelemahan Tun.. Tun manusia biasa jugak, ada kebaikan ada kelemahan

Dasar zaman Tun yg percayakan Cina selama 22 tahun menyebabkan Cina ambil peluang BINA KEKAYAAN dan PENGARUH POLITIK seblm mereka sepakat MCA-GERAKAN 'tinggalkan' UMNO dn parti2 komponen lain terkontang kating.

Tun M byk buat silap, selama 22 tahun Tun percayakan Cina, skrg Najib 4 tahun ko nk hukum Najib? Kenapa kebaikan Najib tk dipandang? Anak Tun naik di Kedah krn Najib tu baik, dk suak cantas2 wpun Mukriz masih mentah.

Jd kita mesti tanam ketaatan pd siapa yg jadi pemimpin. Jika Tun perintah dulu.. wajib kita taat pdnya..skrg Najib jd ketua.. MESTI TAAT lah pd dia..kenapa nk taat pd org lain?? bodoh ke bangang ko ni??

Masalah taksub fanatik pd zaman lepas dlm kalangan UMNO sma yg wujud dlm PAS jg. Wpun Nik Ajis sudah seleweng agama, jgn hrp dlm PAS siapa tegur dia nnt akan kena maki je dgn pencacai, tkpun kena tendang mcm Hasan Ali.

So utk betul2 ubati UMNO, Krjn kena kenalpasti PENYAKIT, barulah dpt berubat dan berubah.

Ini ade pencacai Red Bean Army yg mahu bodohkan org lain. Tk benarkan kita berbincang utk kenal pasti apa punca dan tindakan.

Najib cukup dgr kata2 nasihat rakyat.. Tun dulu jgn harap kita boleh pandai2 nk ajar dia. so itu kena akui. Skrg kita sama2 dgn bloggers atau dgn UMNO terus libat diri utk bantu jentera hadapi 'perang' dgn DAP Pigs dan juga Red Bean Army Cinapigs dan jg dr pencacai2 Melayu yg sgt suka jd 'barua' Cina Harbi..

plss jgn muak kan aku dgn kisah2 'mimpin indah' zaman Parameswar.. kita skrg di zaman BLACKOUT 505 Cina bangkit.. so baiki skrg kesilapan lalu!





Anonymous said...

Ingatkan paklah dah buat silap. Rupanya najib pun jenis tak belajar. Jilat lagi tangan cina.

Aku tak mahu nak namakan siapa bakal pemimpin umno yang akan menggantikan najib takut dia akan disabotaj oleh kem najib.

Najib lemah. Aku malu bila pemimpin melayu tak melawan dihentam oleh parti khianat rakyat, dapig dan pas songsang? Pulak tu makan besar dengan cina hingga kena kencing pun masih tersipu2 aje.

Ni satu lagi, nak cairkan kuasa umno dalam bn. Kepala hotak banggang, dah dilantik jadi pm patut tumpukan fikiran dan masa kepada masadepan orang2 melayu yg setia kepada umno. Bukan melayan cina khianat. Kata perlembagaan beri keistimewaan kepada melayu. Mana dia? Cina yang rakus sampai dapat 80% kekayaan negara.

Aku setuju mmg kaki rasuah yang sebenar dalam kerajaan adalah pegawai2 dan pengarah yang disuap oleh cina2. Terutama sekali pegawai penguatkuasa dan pemberi kontrak. Tapi mengapa lembab nak check dan banteras perasuah2 dalam kerajaan ni. Tangkap sekali cina2 perasuah seperti stanley thai bangsat itu.

Mulai dari sekarang, kerajaan patut haramkan orang2 cina dari diberi apa2 kontrak kerana akhirnya apa juga yg diberi akan membawa kerugian dan kesusahan belaka.

Bertambah bodoh lagi di pulau pinang, umno yang masih bernyawa dari gerakan atau mca, masih nak minta gerakan jadi ketua. Lupakan sahaja lah apa2 persefahaman yg dah basi dulu. Cina makin ketawa besar tengok kebodohan semua pemimpin melayu dalam umno ini.

Allah dah tunjukkan kepada kita semua bagaimana tsunami cina pun tak akan dapat meruntuhkan orang2 melayu islam jika tidak diizinNya, tapi jangan fikir Allah akan terus menolong kita kalau kita sengaja membodoh dan ambil ringan akan anugerah kuasa yang dipinjamkan kepada kita.

Mana2 pemimpin umno yang bukan main gatal lagi nak jadi calon sebelum pru13, kalau kau orang masih bisu tak membantu orang2 melayu yang hebat dihina cina2 bangsat seperti stanley thai dan ramai lagi yang bermuka2, kau tolonglah berhenti beramai2. Biar tak ada langsung pemimipin melayu dalam kabinet dari duduk jadi tunggul.

Kasihan aku tengok bangsa aku ni yang bersabung nyawa dan kuat bertekad untuk menaikkan orang melayu sebagai pemimpin tapi yang diangkat rupanya tong sampah yang tak bermaruah.

Kini anai2 kecil tanpa kuasa terpaksa memberanikan diri untuk membalas hinaan cina2 rasis memboikot produk cina. Yang bertambah parah perasaan orang2 melayu ialah pemimpin2 melayu baik dalam umno, pas atau pakatan memandang sepi usaha ini, malah dikeji pula.

Bila di kata cina semakin rasis kerana sek.j. keb. cina, mary yap dengan berani menafikannya. Muhyidin dan idris jusoh bisu seribu bahasa. Tak kisahlah orang melayu terpinggir atau sakit hati, asalkan orang cina bahagia. Bangsat!

Orang2 politik umno ni bukan main lagi, bila bercakap pasal perpaduan. Depan melayu diberi nasihat macam2 supaya menghormati orang2 cina dan india. Tapi apa kami dapat? Penghinaan yang melampau. Majikan2 cina menghina orang2 melayu dibuat sebagai kelas ketiga. Nak suruh kami cium tangan orang2 cina macamana najib cuba ambil hati mereka?

Dah diberi kemenangan kpd umno, masih tak cukup kuasa nak bela nasib kami? Bersuaralah dengan lantang pasal isu2 yg terkini. Fitnah dibiarkan tanpa pembetulan pun tak mampu nak buat.

Segala kesilapan yang lalu mesti dibaiki sekarang semasa umno masih lagi berkuasa. Jangan jadi penakut. Kami org2 melayu sentiasa bersama umno tapi kami tak ada masalah nak terajang keluar mana2 pemimpin2 melayu dalam umno yang lupa diri.

Anonymous said...

sami'na wa atho'na

Anonymous said...

Cina celaka..

Anonymous said...

Kita riuh ckp Pencacai Haram PR fitnah dn kutuk Najib.. nah yg air hingus meleleh buat2 sokong UMNO pun 'gagah' jugak nk tumpang sekaki kutuk dan hina Najib?

Wei bangang..klu Najib tu ade kem..ko rase KJ (kem Pak Lah yg kunun berdendam) dan Mukriz (kem Mahathir yg terus mahu legasi).. tu boleh dilantik senang2 ke masuk dlm KABINET?

Bahlol..Najib buat apa pd Cina 4 tahun lepas yg korang ckp bukan2?? Najib bg projek apa pd Cina? Najib bg kuasa politk apa pd Cina yg ko dgn geng2 pencacai Veteran asyik nk hasut pembaca benci dan byg2 mahu jatuhkan Najib?

aku minta DOA Tuhan tunjukkan manusia2 jahanam mcm ini supaya terkeluar dr UMNO!! yg ckp mcm professor tp penuh tepi daya! ko nk ganti najib ke?

Aku bosan lihat org2 Melayu suka divert ketaatan. nk JIn ke SEtan jd PM? Bila Tuhan takdrkan Pak Lah, pakat2 kutuk maki Pak Lah.. maki kaw2 kalah maki DAP.. bila takdir Najib..pakat2 kutuk maki Najib.. so cuba ckp betul2 korang pencacai Veteran nk sape jd PM?? ko sape jd PM skrg? ckp?

tolong jangan lapik2 dan berselindung lah MUNAFIK oii.. semakin rosak UMNO jika puak2 ni kacau dlm Perhimpunan Agong UMNO.

melayu pasti pecah teruk jika manusia2 pencacai Veteran ini terus cari pasal dgn Najib.

Dlm Islam mewajibkan kita TAAT pd pemimpin. Buruk mcm mana selagi Najib xhalang kita bersolat.. HARAM kita jatuhkan dia.. dn jika dijatuhkan PASTI MUSUBAH LAIN AKAN TIBA!!

Hentikan hasutan jahat kepala2 setan ini. Sepatutnya tumpu kpd soal bokot Cina.. soal strategi kita sbg rakyat. Soal Najib ko melalak kt sini mcm apa yg ko mahu dia boleh dengr ke mangkok oii??

BOSAN aku bila blog2 utama dipenuhi pendesak2 yg mahu jatuhkan Najib. jika tahu ini akan berlaku lebih baik AKU UNDI PAS.. BODOH buat apa beri sokongn pd UMNO tp perosak UMNO ramai!!!

Bongok le anon2 asyik ulang hasutan pd Najib.. ko xselamat lah!

Anonymous said...

Anon 559pm pergilah berambus join pas laknat. Mintak2 nik ajis ludah muka kau.

Kalau dah bosan jgn datang sinilah. Peerrggh.

Anonymous said...

Tumbang tumbang tumbang ayuh tumbangkan perniagaan orang cina

Anonymous said...

Ni cakap macam cendol merah... Sepupu kacang merah... Gap .. Ni tanda tanda musuh dalam selimut..

Anonymous said...

YANG KERAJAAN BAGI KONTRAK MRT KL SAMPAI RM 23 BILLION KAT CINA GAMUDA TU PASAI APA? ADA BOLEH TOLONG JAWAB. DENGAR CERITA NAK BAGI LAGI KAT LINE MRT YANG LAIN PADA CINA GAMUDA. BINA KAT TEMPAT DAP YANG TAK SOKONG KERAJAAN. TOLONG JAWAB LAGI.......

Anonymous said...

Jangan nak hina geng veteran pulak. Kalau hati dah kat pas pergilah berambus. Penjilat dapig.

Undi kpd umno pun tak ikhlas ada hati nak cakap pasal umno.

Anonymous said...

Penganut PAS amat jarang salahkn pemimpin besar mereka. Mereka cukup berasa yakin dan taat pd Ketua mereka. Mereka berjiwa bersar dn berbangga dgn setiap patah kata yg Hadi atau Ajis keluarkan.

Mereka cukup RIAK dgn pencapaian mereka wpun buruk dan corot.. mereka sepakat menjaga pemimpin tertinggi mereka dr jd 'lauk' musuh. wpun mereka xpernah menguasai posisi besar negara tp parti mereka masih wujud an pemimpin jarang bertukar..


sifat ini yg xde dlm UMNO. penyokong atau yg pura meyokong UMNO amat suka hentam pemimpin. Hal ini mnyebabkan UMNO hilang gerun musuh dan berkat dr Allah.

Berulang2 dipesan supaya kita bersatu padu.. bina kekuatan bersama PM, berilah dia peluang, jika kita mengamalkan konsep jatuhkan pemimpin.. percayalah UMNO akan lenyap PRU14.

Xde adab langsung.. UMNO dipenuhi manusia2 biadab jugak.. tp buakn biadap pd musuh semata2.. tp kurang ajar pd pemimpin tetringgi.

Bila silap sikit main maki.. kutuk.. desak.. ugut. xubah mcm KONGSI GELAP.. apkah kita jangkakan dgn sifat buruk mcm ini UMNO akan lebih bagus? musuh2 akan tabik pd uMNO?

MCA GERAKAN akan dtg cium bendera UMNO???

musuh akn gerun bila kita bersatu teguh dan bersama2 dibelakang pemimpin.

Anwar xkn berani menyalak jika pengikutnya tk beri support.. wpun kita tahu Anwar byk masalah.. tp krn SUPPORT pengikutnya.. dia tetap BERANI TURUN LANCARKAN DEMO BESAR2..

so fikirlah.. hentikanlah budaya samseng pd pemimpin.

Anonymous said...

Penganut yang taksub tak sama dengan pengundi yang cerdik.

Anonymous said...

GAP dan pembaca2 yg waras. ko carilah sendiri siapa sbnrya RED BEAN ARMY berkepala Melayu.

Org2 yg jumud bodoh lg taksub pd VETERAN KUKUBESI itulah yg akan lingkupkan UMNO selamanya.

Jgn angkuh wahai pencacai VETERAN. Kemusnahan kan melanda UMNO jika anjing2 penjilat veteran mcm kamu berkeliaran dlm Perhimpunan Agong UMNO nnt..

spt kata pemimpin tempat aku.. UMNO tkkn tumbang dek PAS atau PR.. tp UMNO akan tumbang dek org UMNO sendiri..

Aku tetap berdiri teguh di belakang DS Najib Tun Razak.. sbb dia yg dipilih Allah SWT dgn kehendak-NYA.

UMNO menang besar, krn rakyat Melayu Islam sokong dan sayang Najib. Tp malang ksokongan pada UMNO dicaci hina oleh pencacai2 Veteran.

Cina yg buat hal tp Najib yg dihukum
aku nk lihat game budak2 haramjadah pencacai veteran ni nk sampai ke mana..

xkan selamatlah wahai pencacai veteran oii.. selagi mana duk taksub jilat Tun M, xboleh sentuh langsung.. mcm tokong jugak.. pd masa sama kutuk pemimpin skrg.. tggulah saat pergolakan akan berlaku HEBAT!


Anonymous said...

masalahnya orang melayu ni nak jimat lebih, mana nak pergi kedai melayu yg selalunya mahal sikit dari kedai cina..

Siap puji lagi kedai cina yg murah-murah supaya lagi ramai kawan/jiran melayu dia pergi..

Anonymous said...

oiiiiii jangan nak kutuk Tun M & Tun Abdullah lahh wei, matang lah sikit .... masing2 ada era pemerintahan sendiri. sekarang era Najib, mana yg lemah kita sama2 bagi pandangan, tapi nak kutuk Najib tak sudah, aku memang tak setuju.

Mana erti taat kita pada ketua?

tu aku kata, percaturan Allah tu cantik, tapi mata hati kita ni BUTA!!!

kau orang tahu berapa banyak yg bersyukur dan hargai dapat bantuan BRIM & Laptop 1 malaysia? korang mana tahu, cuba tanya makcik2 pakcik kampung nun, puji Najib tak sudah.

tapi tuk org kaya2 macam korang ni, mana pernah nak nampak atau bagi kredit sikit pun kat Najib tu. sebabkan GE13 ni, BN goyang sikit terusss hentam najib jek, hilang semua yg dia pernah dah buat.

janganlah macam ni, asyik2 nak mintak turun, mintak tukar pemimpin. hina sangat ke dia? bodoh sangat ke dia? xda jasa langsung ka dia? nampak tak berusaha ka dia? Najib tu xda sedikit pun ke jasa dia pada org Melayu?

Korang aku tengok, puji Zahid tak sudah pasal tagkap Adam Adli bangang tu. Tapi ada korang fikir sapa di sebalik zahid dan semua tu? TAK ADA ..

Anonymous said...

Buka mata yg buta kayu tu wahai pencacai vateran.. mcm mana Robert Kuok dan berbaris2 Cina2 Harbi DAP boleh kaya? adakah dgn sekelip mata??

berzaman2 Robert Kuok kuasai gula. Akhirnya legasi itu tamat di zaman siapa? jd bila cerita pasal artikel kt atas.. GAP yg cetuskan.. bila bwk cetusan kena TELUS berbincang.. kenapa mahu sorok2 tutup kelemahan lalu?

Cina kaya bukan sekelip mata.. bukan dlm masa 4 tahun Najib 4 tahun Pak Lah berbaris2 Cina jadi kaya?? Cina kaya dr mana sebelum ini?

ini yg kita kena hentikan.. Najib baru 4 tahun sudah CUT/potong monopoli peruncitan. Cukup sukar utk berlawan dgn penguasaan Cina yg Matahthir dulu pun xbrani dan xmampu buat.

Najib perkenalkan Kedai Rakyat 1 Malaysia, itu satu cantasan KERAS pd CINA yg sentiasa mahu ugut naik harga barang.

Masihkah kita igt mcm mana bila pengilang Cina paksa naik harga barang, rkyat akan cemuh dan salahkan Krjn..wal hal yg naikkan harga ialah pengilang Cina.

FELDA-diperkasakan FELDA mjd FGV, suatu entiti besar yg skrg hasilkan macam2 produk pukal mentah, berasaskan sawit sehingga kpd produk dlm rumah yg boleh kita makan.. dlm masa 4 TAHUN Najib CANTAS Cina melalui FGV.

Seterusnya pemberian BR1M yg majoriti MELAYU yg dapat. Kuasa beli dan ekonomi Melayu naik.

najib juga menyeluruh, beliau dekati ulamak2 pondok Islam, cendiakiawan2 Islam yg sblm ni kelihatan asing dgn UMNO..melalui Dato Jamil Khir.. Najib mengorak langkah berkata mengenai Maqasid Syariah, bertemu dgn HAMMAS-Ikhwanul Muslimin.. suatu langkah maju dlm dunia Islam.. dlm masa singkat 4 tahun.

KPI2 Najib bina dgn RTC, Klinik 1 Malaysia yg sgt tepat kena pd rakyat susah. Zaman Tun M, Hospital hendak diswastakan krn alasan krjn xlarat lagi tanggung kos.. aku masih ingt itu dlm tahun 2002. tp Tun M bersara..maka dsar penswastaan menyeluruh negara terhenti.. ada baiknya.

JAdi.. renungilah.. jika kit amahu pertolongan Allah.. taatilah pemimpin yg ditabalkan skrg. lihatlah kehancuran IRAq krn mereka sama2 musuh jatuhkan Saddam.. apkah mereka bahagia skrg???

Anwar sedang rakus mahu baham dan jatuhkan Najib bersama2 dgn DAP dan PAS. apakah kita di sini masih buta kayu? sikit2 nk desak ugut Najib? yelah wpun Najib xbaca tp MORAL dan KESAN PEMIKIRAN BIADAB ini akan meresapi pembaca2 dan rakyat.. sapa untung???

Anonymous said...

Baguslah tu..., tun m, paklah, najib, veteren, kini zahid pulak kena.

Biar aku lah aje yg jadi pm. Setel.

Anonymous said...

Kita kutuk2 pemimpin terutama DS Najib.. org2 yg suka ugut dan mengajak kpd menjatuhkan Najib seolah2 KHIANAT pd undi Melayu dan agama Islam

Najib dipilih SAH oleh undi paling kukuh Melayu!

Org2 yg posting kutuk Najib.. apkah xfikir blog ini CINA yg reti bahasa Melayu xkn masuk?

Bila masuk dan baca.. CIna dpt caputes bangsa Melayu ini sgt WEAK. Mereka pun kutuk dan mahu jatuhkan NAjib. so Cina xperlu susah lagi..

Cina hanay perlu main 'silap mata' supaya org2 dlm UMNO sndiri yg jatuhkan Najib dgn mereka simulasikan sesuatu yg MEMBOLEHKAN NAJIB DISALAHKAN oelh org UMNO sndiri..

Cina kafir bijak.. kita shj yg xreti bahasa... bila Cina xberi undi Nanib yg salah. Najib cuma janji soal kebajikan Cina sekadar yg ada.. Najib xde pulak ckp nk bina Universiti Cina ke (Uni wawasan zaman PM siapa?), atau hapuskan kuota MRSM, Matrikulasi.. (zaman siapa yg buat meritokrasi sampai anak melayu tercicir berlambak2 dlm bidang SAINS, PERUBATAN dan KEJURUTERAAN?? pahit utk dickp..tp itulah hakikat..)

kenapa Najib ditentang oleh pencacai2 di sini aku sgt2 tk setuju.. nmpk sgt marah nyamuk bakar kelambu.. kelambu itulah yg bntu halang nyamuk masuk, tp krn sekor dua nyamuyk terlepas.. bakar semua kelambu..

so fikir..fikir..fikir.. kembali taat pd Pemimpin, doakan kita bersatu.. Insya Allah buang sifat2 suka hentam pemimpin. ingt senang ke nk jd PM.. kita kt bwh ni tgk mcm senang.. jd presiden persatuan pun boleh kena sakit..

Anonymous said...

anon, bawak bertenang ... tak yah kutuk orang2 lama tu. kita fokus benda baik yg najib dah bawak saja okay .. salam kat lu bro. aku paham isi hati lu. tu aku nak sampaikan dari tadi... aku hangin jgk sekejap tadi, tp dah sejuk balik.

Allah ada ...

anon yg atas ni, hahahha ku bukan kutuk zahid lah wehh aku kagum dgn beliau beb ... aku cuma nak kita pandang semua benda dari semua sudut. adeh.

Anonymous said...

test

Anonymous said...

aikkk blogspot bengong, apsal dah tak bold & italic tulisan aku???

Anonymous said...

Fokus skrg ialah CINA DAP dan PAKATAN HARAM.. fokus itu sbg subject dn object. jgn pusing2.. sudah tala sniper pd musuh..tiba2 masa nak TEMBAK hala ke panglima perang sndiri.. tk ke GILA dan BODOH namanya..

Jom UBAH SIKAP!!! HENTIKAN sikap bodoh dan buruk ini. Nk tegur salah Najib ada salurannya.. cuba buang sifat siikit je salah dh nak jatuh atau ganti dgn org lain.. smpai bilapn kita tkkn dpt PEMIMPIN yg BERPENGALAMAN dan DISEGANI...

ok..wassalam

Anonymous said...

anon 6:29/6:31,saya sokong kenyataan anda,sangat tepat dan bernas.

Rahmat Alim said...

Ingat tugas utama read bean, memecahbelah, melaga-lagakan dan punyai muslihat tersembunyi, kita jangan terperanghkap, kerana punyai "research team, cut & paste", pengetahuan agama dan sejarah kelebihan mereka. Dalam soal ini kita wajib bersatu dalam Jihad Ekonomi dan ke arah penyatuan Ummah. Tak guna bertelagah siapa benar, siapa salah. Biarlah pemimpin kita memikirkan apa yang terbaik untuk kita dan menterjemahkan apa yang kita mahu pada PRU13. Aku senantiasa berdoa agar Allah merahmati PM dan keluarga(Anggun melihat kak Ros memakai tudung demi agama). Ayuh kita solat Maghrib berjemaah

Anonymous said...

Didoakan Allah beri kekuatan pada Kak Rosmah utk pakai tudung tutup aurat...amin..

Anonymous said...

Bila UMNO tolong Melayu ada pulak Melayu yg kata UMNO kroni.!?!

Anonymous said...

weii belacan kita citer pasal boikot bukan pasal pemimpinlah, pasal pemimpin abaikan dulu, skang yang penting cina nyer ekonomi kasi mampus dulu. ingat tentera anai-anai mari kita belasah pokok cina sampai tumbang walau sebesar mana pokok itu, lepas pokok cina tumbang kita tanam pokok melayu, begitulah seterusnya sampai habis semua pokok cina kita kerjakan keh keh. BBC untuk kesejahteran jiwa kita memakan benda halal lagi bersih suci, agar hati mudah menerima nur islam amin..

Anonymous said...

inilah akibat kalo cina pegang kuasa

http://suara1umno.blogspot.com/2013/05/tanpa-menunggu-perintah-mahkamah.html?showComment=1369621266369

Anonymous said...

Gunalah produk-produk keluaran Felda, baru cuba mee segera SAJI menyelerakan (malas nak makan berat), walaupun harganya lebih 20-30 sen, yang penting kita sokong produk Muslim. Beli kat MYDIN USJ, berlambak produk Muslim dan IKS.

Anonymous said...

Yahudi tak ramai dalam dunia ni, tetapi yg ramai mengamalkan cara hidup yahudi ialah bagsa cina terutama dalam perniagaan.

Anonymous said...

MIDA, MATRADE,SME Corp, SME Bank dan sewaktu dgn nya, pls dont help this bastard. Lets boycott his products!

Anonymous said...

KITA BANGSA MELAYU MESTI YAKIN DAN ISTIQAMAH..KALAU NAK BUAT SESUATU TINDAKAN PASTIKAN SELURUH KELUARGA KAUM KERABAT JIRAN SAHABAT HANDAI DAPAT KITA PENGARUHI AGAR TIDAK MASUK KEDAI CINA DAN BELI BARANGAN CINA ADALAH PILIHAN TERAKHIR.

KALAU SEMUA AHLI UMNO DLM SETIAP CAWANGAN DIMALAYSIA NI BUAT PROJEK BOIKOT NI PUN SEBENARNYA DAH CUKUP UTK BUATKAN CINA MENGGIGIL,,BILA MELAYU PAS PKR DAN UMNO KINI DAH MULA BOIKOT MEREKA, BUKAN SETAKAT BARANGAN MEREKA TAK LAKU BAHKAN MEREKA TAK AKAN DAPAT LAGI PROJEK KERAJAAN DARI UMNO...

KINI ADA 19000 CAW UMNO SELURUH NEGARA DGN LEBIH 3J KEAHLIAN..KALAU SEORANG BOLEH PASTIKAN SETIAP RINGGIT PUN TAK AKAN MENGALIR PADA CINA..DAH TENTU RAMAI CINA AKAN BERPINDAH KELUAR NEGARA.INGAT BUAT BETUL2...BLOGER PRO KERAJAAN MESTI PERKATAKAN TAJUK BOIKOT INI HINGGA PRU 14,,HINGGA PRU 14,PRU 14..INGAT PRU 14..

TAPI KALAU SETAKAT SEBULAN DUA NI AJE,CINA HANYA AKAN SENYUM DAN BERBISIK SESAMA MEREKA"KITA OLANG SUDAH MANYAK KENAL SAMA INI MELAYU, HALI HALI MAKAN MELEKA PUN KITA OLANG SUAP,AMAACAM,,APAMACAM...GUA TAU PUNYA,, INI MELAYU SIKIJAP SAJA PANAS...LAGI DIA KENAL ITU GAMBAR AGUNG LAMA DLM POKET KITA ..KITA CINA JGN SUSAH HATI"ini pernah terpacul keluar dari mulut mereka satu ketika dulu,,JADI INGAT MELAYU ALANG ALANG NAK BOIKOT BERTERUSAN SAMPAI PRU 14..KALU TIDAK....

Anonymous said...

anon 7 . 37PM

memang betul tapi ada yg lebih besar dosanya... sama2 kita berdoa

didoakan kepada ALLAH swt agar memelihara kalimahmu dari disyirikan/digadaikan oleh manusia2 yg bertopengkan islam kepada orang2 kafir..

dilindungi agar pemimpin islam benar2 memperjuangkan islam bukannya dari pemimpin2 yg siang bercakap islam tapi malam berzina sana sini..

dipohon agar dijauhi manusia2 yg bertopengkan agama tapi sebenarnya menjual agama demi politik, kuasa, habuan dan segala nikmat dunia..

Anonymous said...

itu muka wahid omar maybank tu ke? Yg jadi menteri di JPM?

Perlu juga singkirkan melayu haprak yg cuma jaga kroni dia aje..yang tak tahu buat kerja, tapi dinaikkan pangkat! Tanya Wahid berapa ramai Melayu yg dia tolong dlm maybank dan TM dulu? Kalau naikkan kroni dia aje gaji puluh ribu tapi tak tahu buat kerja sapa yg trust UMNO dan akan pangkah umno PRU14 nanti? Professional melayu is watching under-performed CEO now in the cabinet...

Apapun, kami support Pendekar Anai-anai..Buy chinese last.. Everybody can boikot!

Anonymous said...

Salam..

Dah seminggu tak beli apa-apa barangan dari kedai Cina. Aku dah pakat famili aku sokong BCL ni..

Aku fikir komen kita ni 'orang ya kat atas tu' baca dan fahami tak keluhan dan perasaan rakyat yang melayu marhain. Takde NGO ke yang boleh edar flyer kempen boikot ni? Dok kat tol dan edar. Macam kita kempen pandu cermat, ramai gak yang melayu buta IT.

Supaya sedarkan orang Melayu keberadaan kempen BCL yang sedang digerakkan sekarang. Kecewa Melayu ditipu oleh Cina. Ada hati nak jahanamkan melayu masa pru 13.

Anonymous said...

Gerakan yang lembik tu pon dibagi lagi lead BN kat Penang? Kalau camni selama2nya Penang kat DAP, aku tak percaya Gerakan dalam BN..tak penah defend UMNO bila kena gasak.sama la MCA dengan MIC...Gerakan is nothing without UMNO..

Anonymous said...

Alhamdulillah..semoga kiota semua bersatu sbg TENTERA ANAI2 MUSLIM/ MELAYU!!

Saya telah berjaya tidak masuk mana2 kedai Cina sejak hari mengundi 5 Mei, dpt gaji baru2 ni semua belanja kt TESCO, kedai runcit TUKAR (melayu) beli barang2 keperluan FGV, SIME DARBY, FAEZA dan kedai2 makan Melayu serta mamak..

wpun sedikit usaha kita tp jika IKHLAS.. KEKUATANNYA SGT HEBAT.. Yakinlah ALLAH bersama2 dgn kita.. doakan pemimpin2 kita diberikan HIDAYAH dan KEWIBAWAAN..

AMinn..

BCL- BUY CHINESE LAST!! DONT BUY ANY IF WE HAVE MUSLIM!!

Anonymous said...

Zaman kejatuhan melaka ada org melayu jadi pencacai portugis mereka sanggup jatuhkan kerajaan kesulltanan melaka dgn memberi maklumat pd org portugis.....begitu juga komunis ada juga org melayu jadi komunis ....dipalestine ada juga rakyat palestine jadi talibarut yahudi......di iraq syiah sanggup berkerja sama dgn tentera us utk jatuhkan kerajaan saddam ahli sunni seperti mana kita ketahui syiah memusuhi sunni....sbb tu aku tak heran pencacai melayu liberal yg beragama islam.liberal sanggup sokong yahudi sanggup terima peliwat jadi perdana menteri.....

Anonymous said...

Banyakkan bengkel dan kedai2 spare part motosikal milik orang melayu..harap kerajaan dapat bantu daripada org kita mengayakan cina..

Anonymous said...

ABC tengkorak basi,bangun pagi x gosok gigi,pegi skolah cikgu benci,balik rumah bunuh diri..
BOIKOT!!!

Anonymous said...

Macam mana nak kementerian kesihatan boikot yang menteri depa pun cina dah tentu cina bantu cina tak kiralah depa mca kah atau dap dua kali lima cina tetap cina keturunan yahudi

Anonymous said...

Confirm... Puak pas byk menyelinap dlm blog ni... Sekejap kutuk Pm najib.. Sekejap kutuk tun m.. Kekadang kutuk pk lah.sekejap puji pm najib.. Sekejap kutuk.. Confirm ni puak pas.
Bahasa makian memang tkde tapis punya.. Tulis berjela.. Jela.. Mcm dia lah penyokong umno... Dpd gaya bahasa confirm penyangak ni penyangak pas yg pro pr pro DAP.. Keturunan langsi bomo siam...

Runtuhkan KESAMSENGAN CINA

Anonymous said...

Bola wei ini pon satu hal kita kena kaji kenapa pasukan bola ni dalam 5 tahun . Adakah? ?

Anonymous said...

Melayu ke mamak ke janji org Islam..kerajaan perlu buka ruang dan persatuan peniaga perlu padukan kekuatan utk melaksanakan tranfomasi ekonomi.. Jihad ekonomi jangan lupa bayar zakat dan infak kpd yg memerlukan.. Pemuda Kimma

Anonymous said...

Biar mereka kata.. Janji matlamat kita dan perancangan kita tidak menzalimi mana2 pihak.. Kita berada di landasan yg benar.. Jihad ekonomi.. Yg suci lg halal..

Anonymous said...

Melayu tolong fokus, fokus, fokus, jgn melalut cari kesalahan datok nenek moyang kita, skrg melayu bangkit, BUY CHINESE LAST, kita ada kuasa membeli walau cina ada kuasa ekonomi, kita gulung satu persatu perniagaan cina

Anonymous said...

anon 12.41pm


ko boleh tk jgn suke divert isu? skrg org tgh kempen isu Cina.. ko ni pencacai sape ha?? sial lah lu bro.. tktik baling batu sembunyi tgn.. ko sengaja alihkan tmpuan pembace utk boikot Cina, tiap kli posting mesti citer bab lain..


Bodoh le ko ni bro.. bila ditegur kelemahan UMNO lalu ko label org PAS? tp ko kutuk NAJIB kaw2 ugut mcm gangster boleh pulak? aku rase ko ialah spy PR, pencacai PAS xpun PKR..celake lah ko ni bro.. anak bini ko kasi makan bende haram dgn keje2 laga2kan org Islam ke bro?

baik ko kluar dr blog ni..kasi environment tumpu pd BCL. ko mcm xpuas hati je bro.. ko nk pelempang ke penerajang?

Anonymous said...

Wahai rakan-rakan sekelian mari kita renungkan perkara berikut:-

Waktu Mahathir perintah - Nak bangunkan Langkawi siapa yang dia kasi projek? Cina

Waktu Pak Lah - Siapa yang lebih berkuasa? KJ (menantu dia)

Sekarang zaman Najib - rakyat susah (Melayu) dapat apa? BRIM, KRIM dll. Rosmah dapat apa? Cincin harga berjuta.

Jadi tak payahlah nak menangkan satu dari yang lain - dua kali lima saje mereka ni.

Sekiranya BN amnya dan UMNO khusnya benar-benar memperjuangkan hak bangsa dan agama, mengapa setelah 50 tahun memerintah masih

1. tidak dapat mencapai 30% penceburan bumiputera sepenuhnya. Kalau adapun hanyalah melalui pegangan saham menerusi agensi seperti PNB & KWSP dan menerusi GLC seperti PETRONAS, PROTON & Malaysia Airline. Itu pun Malaysia Airlines balik-balik rugi - duit rakyat juga yang jadi mangsa untuk selamatkan

2. ada kemiskinan tegar dikalangan orang Melayu yang selalu kita nampak di kaca TV. Dah keluar dalam TV barulah terhegeh-hegeh YB UMNO beri bantuan - apa ni?

4. masih banyak kekurangan jalan berturap, bekalan air dan letrik yang mencukupi di kawasan kampung dan pendalaman yang kebanyakan dihuni oleh orang Melayu - Dah nak pilihanraya barulah sibuk tampal jalan, selepas diundi berbuih orang mintak bantuan tak dipedulikan

5 terdapat surau-surau yang keadaannya kurang selesa jika dibandingkan dengan tempat beribadah bangsa lain yang kebanyakan dibiayai oleh individu & persatuan mereka - Nak mintak duit betulkan surau pun ada YB UMNO suruh orang masjid buat kertas kerja. Masuk akal ke?

5 sehingga hari ini dah 50 tahun, kita masih memperdebatkan isu-isu ini? Tidak kah seharusnya Melayu sudah boleh duduk sama rendah berdiri sama tinggi dengan bangsa lain?

Sedangkan..

1 Lebih 70%-80% menteri-menteri dan wakil rakyat adalah orang Melayu
2. Lebih 90% pengarah jabatan kerajaan dan badan bekanun adalah Melayu
3 Agensi- agensi seperti MARA, Felcra, Felda, Yayasan Bumiputra dan pelbagai lagi
diujudkan untuk membantu orang Melayu

Apakah puncanya ...

1. Pemimpin-pemimpin Melayu sekarang lebih mementingkan kesejahteraan dan kerjaya politik sendiri. Ramai orang Melayu terdorong untuk berpolitik atas sangkaan boleh dapat projek dan hidup senang ...... sebab mereka nampak itulah yang berlaku di sekeliling mereka dengan YB dan kuncu-kuncunya

2 Terdapat banyak salah-guna kuasa dan rasuah di kalangan pemimpin UMNO,

3 Melayu yang mendapat projek pula atas dasar kroni politik menjadi Ali-Baba untuk cepat dapat untung atas angin

4 Usahwan dan sub kentraktor Melayu susah mendapat bantuan dari agensi seperti diatas kalau tak ada "connection" atau saguhati.

Ramai orang Melayu sekarang merasakan mereka tidak terbela dengan sewajarnya dan kecewa dengan sikap angkuh, mementingkan diri sendiri, salah-guna kuasa dan rasuah yang menular dalam BN-UMNO. Sikap sedemikian amat memalukan bangsa Melayu dan agama Islam.

UMNO sekarang bagaikan Sudah terantuk baru tengadah

SIKAP KEJI SESETENGAH PEMIMPIN UMNO ITU SENDIRI SEBENARNYA MEMBUKA RUANG DAN MENYENANGKAN ANASIR ANTI MELAYU & ISLAM MENGHASUT ORANG MELAYU UNTUK BERPECAH KERANA SIKAP TERSEBUT SENANG DIPOLITIK-KAN.

UMNO WAJIB MEMBUAT PERUBAHAN BESAR & MEMBERSIHKAN NAMA BAIKYA

Satu PERUBAHAN BESAR WAJIB berlaku dalam UMNO sekiranya masih mahu jadi RELEVAN kepada semangat perjuangan bangsa, agama dan tahanair. Dasar-dasar & tradisi dalaman UMNO harus dikaji semula supaya sejajar dengan perkembangan zaman dan citarasa pemimpin pelapis UMNO. Pemimpin mahupun ahli UMNO wajib memastikan sikap-sikap keji tidak diamalkan dikalangan pemimpin mahupun ahli. Melalui suara umum didalam UMNO, tindakan perlu diambil kepada pesalah tanpa mengira kedudukan jawatan dalam parti.

Pemilihan pucuk pimpinan UMNO yang akan datang harus di menafaatkan dengan sebaik-baiknya oleh ahli-ahli UMNO. Pilihlah perwakilan-perwakilan yang jujur yang mendukung prinsip Islam dan semangat Melayu

Anonymous said...

anon 7.17pm,
ada betulnya komen tu, terutama berkaitan pemberian projek2 kpd Cina. Cuma kes cincin Rosmah tu nmpk sgt ko pun termakan fitnah Pakatan Haram. Betulkah itu cincin Rosmah? jika betul Rosmah beli cincin itu, betulkah rosmah beli cincin tu pakai duit negara?

apakah Najib telah beli kesemua kakitangan perbendaharaan negara yg 50% kakitanganya pro-pembangkang itu semuanya merelakan RM24 juta Rosmah kebas?

pakai akal lah bro ye..jgn jd mcm pencacai PAS, pakai lutut. sbb tu jd hamba DAP je.

sudah2lah ye.. tumpu pd masalah sebenar. Fokus kita ialah kempen BCL, dn perkasakan perniagaan Melayu.

Xguna pun jika Menteri shj berubah tp mentaliti Melayu xbrubah, xnk bersungguh2 berniaga. Kontrak suka alibaba kan.

peace..

Anonymous said...

bile citer bab bokit Cina je dtg le langau2 yg try ubah isu.. citer bab lain.. ape ni??? Red Bean Army upah Melayoo ke???

aduhhh... bosan le.. skg korang je lah jd PM.. cptlah pegi tawar diri!!

BOSANNNNN!!!!!!!

Anonymous said...

Hoi!!lu sume sekolah tinggi tinggi,
kok da Phd-------mencaci,mentekak,
mencabar ketentuan " Ilahi".....
PM.TPM.KDN.MP,dibumi Malaysia ni,
anugerah "ALLAH" yang maha besar.
baik burok depa tanggong di "Akhirat"
usah campur mecampuri urusan Vip----
la kau rang nak keterangan lanjut bab
agenda besar,Haramjadah Kafirharbi ni!,mai la bagi tau(E-mail@.)
gua pasti lu orang kecut perut punya,
gundah gulana----lain kali lau becakap berotak kanan la!.kan bagus
diperkasa dan darjatkan bangsa sendiri.
BOIKOT! BOIKOT! BOIKOT! BBC

Anonymous said...

Ko jgn fitnah. Ckp2 takde bukti bdk skolah pn bleh ckp

Anonymous said...

Hai ! , melayu budu son of belacan.
otak letak kat bontot ! , p hidang
kan kat Anuar pasti ada um ! ......
mak babak kau dah kata ,lau nak bukti
jolok lok lah sarang tebuan.........
pasti terbukti , benjul bederoi...
dato' nenek kau pulak kata , tada
angin , pokok tak rebah.....bahlol !
biol ! bongok ! .tak reti ke !...
lau caw lembu jantan , bentang le
je-- dot....@ baruapas.com