IKLAN BERBAYAR

Friday, May 31, 2013

TIADA PERTANDINGAN KERUSI NAIB PRESIDEN UMNO..?


apa pandangan anda ?
bagaimana pula jawatan yang lain..


32 comments:

Anonymous said...

Kalau kerusi De Fakto PKR tidak dibuka untuk persaingan masih dapat diterima justifikasinya... ianya kerusi KEKAL dan BERPENCEN... tetapi kalau dalam Umnu, apakah ada kerusi seantik itu?

Anonymous said...

2 JUTA undi Melayu atas pagar telah diberikan kepada BN pada GE 13. Ini bermakna hendak tak hendak pihak yang 2 juta tadi harus memberikan pandangan membina terhadap BN (Umno).

Anonymous said...

takpe le asalkan dia orang melayu yang dapat perfom duty ia dengan baik.

Anonymous said...

Kami berpendapat kerusi Naib harus dipertandingkan kerana apa yang dilihat salah seorang dari mereka perlu mengundurkan diri kerana ketidak mapuan beliau menerajui sebuah kementerian yang diamanahkan kepada nya hingga menyebabkan keadaan negara menjadi tidaketentuan.

Siap kah calun nya yang perlu mengundur kan diri.. hanya ahli umno yang tahu.

Anonymous said...

Tiada pertandingan bermakna pemimpin takut kalah.Biarkan ada pertandingan,ahli berhak memilih siapa yang perlu memimpin.

Anonymous said...

Antara Pas dan Umno, Melayu/Mukmin/Pribumi masih perlukan Umno (lebih dari Pas) sebagai 'payung' teduhan dan dahan untuk berpaut, .

Sebabnya jelas, bukan kerana faktor individu tetapi kerana apa yang terkandung dalam perlembagaan Pas dan Umno itu sendiri.

Perbezaan yang terkandung dalam perlembagaan 2 parti berkenaan menghasilkan impak ini:

1. Parti Melayu mampu memimpin negara sementara

2. Parti Mukmin hanya mampu memimpin Serambi Mekah.

Anonymous said...

Prlu di tanding supaya meka kerja kuat bukan lembik..Negara kita perlu Pemimpin yg tegas..keras..

Anonymous said...

Kalau dah lebih 100,000 ahli x diberi hak ngundi baru boleh ckp bhai. Ini bukan era 2500 pewakilan. Ada rm1juta boleh dpt 100-500 undi. Ada rm1juta boley jadi ketua bahagian. rm5juta boley jadi ahli MT. Ada rm10juta boley jadi naib presiden blom masok PM-TPM. Sudah la sejarah Umno & politik wang berpisah tiada. Penat pemimpin atas cuci taik. Sokong aje calon anda.

Anti amaran.

Anonymous said...

itu satu naib kena buang ,ketua cawangan pun tak layak pegang,bahagian tak malu ke ? lantik ketua yang orang sumpah harihari, tukar le , orang lembek/tak tegas /tak berani buat keputusan tal layak jadi pemimpin..

Anonymous said...

KALI IN PAU AKAN ADA PERTANDINGAN DARI A TO Z .. DS NAJIB KALAU BUAT DERK JER PANDANGAN ORANG MELAYU, INIKALI KENA UBAH..HAHAHHA

KL BOYZ Channel said...

Salam GAP, mohon link blog hamba..
http://klboyzwangsa.blogspot.com/

Anonymous said...

Jadilah pemimpin yang dipilih dari suara ramai...bukan menjadi pemimpin yang hanya dipileh oleh boss aja ....kalau macam itulah buat parti anak beranak lagu baik .....

Anonymous said...

mana bolih ? biar wajib semua jawatan di pertandingkan. biar ahli pilh yang mana depa hendak.

Anonymous said...

Selepas Pru13 & barisan kabinet baru dibuat, aku rasa lemah semangat sgt2....

Setelah melihat apa yg diterjemahkan pada keputusan Pru13, porak peranda oleh puak pakatan & penentangan secara total oleh org2 cina trhdp Kjaan..... boleh disimpulkan bahawa nasib org Mealyu & agama ISLAM di Msia amatlah merbahaya!!!

Bagi aku & keluarga, rakyat marhaen yg dari dulu kini dan selamanya menyokong BN/Umno.... begitu juga berjuta2 rakyat yg lain, yg cintakan kemakmuran & keadilan.... Kami amat memerlukan seorang pemimpin yg berani berkata 'TIDAK'.... Jika bersalah diambil tindakan & yang benar dibenarkan!!!

Masih wujud kah lagi Pemimpin ISLAM yg menjiwai semangat Saidina Umar Al-Khattab.... yg keberaniannya cukup digeruni.... kepimpinannya diyakini & ketakutannya hanya pada ALLAH SWT??

Demi kelangsungan agama ISLAM & bangsa MELAYU agar tidak diperkotak katikkan & tidak menjadi pengemis di bumi bertuah ini.... aku menyokong tajuk GAP agar ia dipertandingkan!!!!

Anonymous said...

inilah masanya untuk Melayu potong majoriti undi Dapig dalam kawasan majoriti babi Seputeh.

apanila lenih 1000,000 ahli akan membuang undi, pasti salah seorang akan dapat 100,000 undi!

Anonymous said...

mmg, kerusi Naib Presiden, Ketua Pemuda, ketua wanita, ketua puteri, amjlis tertinggi , semuanya mesti dipertandingkan.

Anonymous said...

TAK PAYAH BERTANDING2 BUAT UMNO PECAH BELAH. BUAT KERJA KEPADA RAKYAT LAGI BERFAEDAH. BN DAH MENANG KIRA OK LAH PEMIMPIN YANG SEDIA ADA TU.

Anonymous said...

jadikan ketidakyakinan Parti Isler Selangor untuk dilantik jadi Mb, sebagai satu iktibar.

'jaguh kampung' tidak membantu menaikkan jenama ummah sebaliknya mencemari wibawa umat.

justeru kalau ada 'jaguh global', tolaklah si jaguh kampung supaya jaguh global mendapat laluannya.

Anonymous said...

kalau ada pertandingan usah diikut jejak Dap..."failed accountant" dilantik tukang kira undi...ahli sendiri mengadu pada Ros, keputusan CEC tergantung.

justeru, usah terlalu bergantung pada komputer sebaliknya gunakan sempoa sebagai alat tambahan untuk mengira jumlah undi supaya pengiraan tepat dan telus.

Anonymous said...

Pemimpin.umno disetiap bahagian dan cawangan perlu insaf dan sedar diri bahawa nasib kedudukan mereka terletak kpd melayu miskin luar bandar.....Jd prmimpin umno tlg jg le berlagak sangattt.......

NASIR LEDANG said...

Saya setuju jika ada pertandingan untuk kerusi Naib. Agar orang yang takut/tak boleh buat kerja diganti dengan orang yang lebih berani dan tegas. Sekarang ni UMNO dan rakan dari Sabah dan Sarawak yang memerintah Malaya ni.

Anonymous said...

Kita kena bezakan TIADA dengan TIDAK BOLEH. Dalam soal ini dapat dilihat penyatuan dalam UMNO cukup kental ketika ini. Cuba bayangkan di zaman Tun M dulu jawatan Presiden pun dicabar hingga UMNO berpecah dan kemudiannya pihak yang kalah membawanya ke Mahkamah sehingga parti UMNO diharamkan.

Anonymous said...

jika anda seorang yg membenci DAP sila berjunjung ke blog ini untuk berkongsi pandangan:

gerakanantidap.blogspot.com

Anonymous said...

Aku nak naib president yg boleh boikot produk cina.berkata lantang dan tindakan cepat tentang memboikot produk cina.jangan cakap je.tp penakut nak ambil action.

Anonymous said...

Saya mahu naib preaiden yg anti kaum cina.
Ini adalah kretiria yg wajib ada pd naib presiden.

Anonymous said...

Aku mahu Al Juburi dihadapkan ke mahkamah..dihumban ke penjara sampai dia pencen nyawa & hidup dia yang penuh noda dan dosa itew.

Anonymous said...

Dok kutuk dapig n parti kencing rakyat x demokrasi.tp dlm umno sndiri pn sama.tolong lah UBAH...TUKAR...naib presiden yg sorang tu.

Anonymous said...

Anon 2:57pm & 3:24pm

Kau orang ni ada jawatan ke dlm UMNO atau machai yang berjawatan? Jangan jadikan perpecahan sebagai alasan dan jangan nak jadi pak turut aje.

Untuk pemilihan kali ini kita kena hati-hati buat pilihan mulai dari bahagian dan cawangan supaya mereka yang dipilih ke perwakilan untuk pemilihan ahli MT bukan dari kalangan pak turut dan kaki ampu.

Nama-nama yang telah dikenakan tindakan disiplin oleh Lembaga Disiplin Umno berikutan rasuah wang dalam Pemilihan Umno yang lalu WAJIB DISINGKIRKAN dari memegang apa2 jawatan parti - MEROSAKAN nama UMNO.

Aku tak paham kenapa Najib pilih Tajuddin Rahman (6 million dollar man) jadi timbalan menteri dah takde orang lain lagi ke? Si KJ tu pun sekor lagi. Lepas tu masa pemilihan calon PRU13 masih lagi pilih si Rahim Tambi & Isa Samad. Apa benda ni Najib. Yang dalam UMNO war room PRU13 ni pun WAJIB tak dipilih memegang jawatan parti. - buat perabih boreh aje.

Untuk jawatan di MT bolehlah retain Najib but to be fair to Pak Lah sememangnya sebagai Presiden, Najib harus bertanggungjawab.

Kaki2 bodek dan angguk spt Hishamuddin dan Zahid Hamidi should also GO. Waktu ada desas desus pasal kes Lahad Datu, dua-dua kata everything ok under control. Jelas kedua-dua kementerian bawah mereka GAGAL. Dah meletop baru senyap. Sekang ni depa switch position pulak. Najib.. Najib

Aku harap ahli-ahli dapat membuat pilihan terbaik kali ini. Pilihlah mereka yang berani menegur pemimpin atasan, yang berpegang pada keimanan dan bangsa yang tulus dan benar-benar ikhlas demi agama , bangsa & negara. Janganlah termakan janji2 berupa jawatan, projek dsb dari calon2 yang bertanding jawatan. Ingatlah jawatan, projek dan kekayaan bukan datang dari mereka tetapi dari ALLAH. Jika kita jujur dan beriman inshaAllah rezeki melimpah akan datang dariNya. Biarlah rezeki itu dari punca yang HALAL dan yang DIBERKATI. Sanggupkah kita memberi makan anak cucu kita dari sumber yang tak bersih yang akan menjadi darah daging mereka.

Anonymous said...

Mulai sekarang kita kena kempen jangan naikkan lagi hieraki kedudukan politik kerismudin dalam umno.nanti tak pasal2 dia dapat jadi no 1 lagi parah.

kalau najib boleh jadi macam bapaknya jadi pm takkan kerismudin tak dapat lojik yg sama .

KEMPEN JATUHKAN KERISMUDIN DARI HIRAKI KEPIMPINAN UMNO

Anonymous said...

Jangan nak buat lawak. Hisamudin kena 'kick out'. Melukut, tak ada tak apa, ada menyusahkan parti dan kerajaan. Patutnya PRU13 baru ni tak payah calonkan dia, percayalah tak akan ada yang akan melalak untuk pertahankan dia. Masa di KPM, KPM rosak, kerja separuh jalan, masa di KDN, KDN rosak, sampai tak tertulis dah perkataan 'amaran'..pertandingkan jawatan naib presiden UMNO dan kita akan lihat hisamudin jatuh tergolek..

Anonymous said...

Wajib di tandingkan HishamKeris mudin must go for good..Melayu jgn dok selsesa dgn menajaga hati cina lagi, Buat mcm ingapura.. Meka tak boleh cakap byk..wpun negara sana 87 % cina tapi masih kekalkan ISA seba meka pun tak caya bangsa nya sendiri..Malaysia boleh hapuskan apa hal ? nak undi Cina.India kah? Kantoi..Umno tak dapat BN terlepas..Ambik Kau Najib Rosmah

Anonymous said...

Kalo Najib rasa dia popular, jawatan president mesti dipertandingkan. Apa najib nk takut. Barulah sihat ada pertandingan.