IKLAN BERBAYAR

Friday, May 31, 2013

APA CINABENG NAK LAGI ?


resam cinabeng mereka ni kuat makan.
masa makan gopoh dan gelojoh.
masa makan pun cinabeng suka cakap sampai tersembur nasi dan piggy..

cinabeng dan makan tak boleh dipisahkan..
masa prk parlimen bukit gantang, cinabeng datang makan.
makan BN busat busat.. boleh buncit perut cinabeng..
masa satu hari terakhir prk parlimen bukit gantang,
muhyidin bagi makan cinabeng busat busat..

war room sahkan cinabeng akan undi BN..
rupanya makan busat kepada cinabeng kat kola sepetang tu terbalik maksudnya..
cinabeng nak makan aje, undi pangkah pakatan..

seminggu selepas pembubaran parlimen
cinabeng datang lagi...
kali ni ah jib gor makan busat kat pelabohan klang..
teka berapa cinabeng datang ?
hampir 20 ribu cinabeng datang..
datang makan busat ah jib gor bagii..

war room badak di tingkat 9 sahkan selangor boleh tumbang
pasal cinabeng datang...
tepat jam 8 malam, undi cinabeng rupanya dipangkah pakatan..

memang cinabeng..
kita perlu terbalikkan game politik dengan cinabeng..

kong si pak cai tak payah bagi cinabeng makan busat..
jangan nak amik hati lagi dengan cinabeng..
cinabeng takkan bagi undi kepada BN...

tak payah makan malam satu malaysia kong si pak cai dengan cinabeng..
tak payah nak hantam dram naga dengan cinabeng..
cinabeng taknak bn..
paham x belacan.. cinabeng xnak bn..

kita perlu terbalikkan game ni..
cinabeng ingat dia kuasai ekonomi..

cinabeng mudah lupa
cinabeng kuasai ekonomi pasal MELAYU ADA KUASA BELI EKONOMI
melayu bagi cinabeng makan
melayu bagi cinabeng kaya
melayu bagi cinabeng sekolah..

hey sial, cinabeng amik anak dia sekolah sampai jammed jalan pun melayu tak kisah..
tapi ini cinabeng sudah besar kepala..
lepas kaya cinabeng mahu kuasa..

melayu punya jasa cinabeng pula..
melayu sudah sedar ini cinabeng memang cinabeng betull...

sikalang melayu tara mau kasi cinabeng makan lagi..
ini blog GAP akan lunyai bisnes cinabeng sampai mati looo..
memang susah, tapi apa gua ada kisah..

gua sudah hasut belacan untuk boikot ekonomi cinabeng sampai bankrap..
hehe ramai belacan sudah sokong sama gua..
sikit lagi abis ranaplah ekonomi cinabeng...


68 comments:

Anonymous said...

cinabeng pengkianat.Lu cinabeng tak layak duduk d tanah melayu ni.Ini negara islam n ingat kesopanan n kesusilaan.Lu cinabeng klu mau biaDAP pi balik benua.

wawa

House PK said...

BOIKOT TERUS BOIKOT! KITA AJAR CINABENG CUKUP2 GAP

BCL
BBC

Anonymous said...

Kalu UMNO kuat & baik, tiada siapa boleh kacau

http://shahbudindotcom.blogspot.com/2012/11/pau-2012-akhirnya-jadi-pentas-lobi-jadi.html

Anonymous said...


Senarai kesilapan itu disenaraikan di bawah tajuk:

"1Malaysia Silap Pertama Di Hari Pertama Sebagai PM",
"Menghapuskan Kementerian Pembangunan Usahawan",
"Mewujudkan Kabinet Kawan-kawan",
"Kabinet Lemah dan Ramai Menteri Senator",
"Rasionalisasi (Sebenarnya Pemotongan) Subsidi",
"Pelantikan APCO",
"Gagal Mengawal Karenah dan Gaya Mewah Rosmah",
"Gagal Mengurus Parti Komponen dan Anggota Kabinet",
"Terlalu Banyak Program Transformasi Tapi Hasil Diragui",
"Tidak Tegas dan Flip Flop".

Tajuk-tajuk lain yang menyusul ialah

"Manipulasi Media Yang Melampau",
"Menjadikan Umno Kurang Melayu",
"Terlalu Bergantung Kepada Bekas Panglima Anwar",
"Merestui Budaya Politik Jijik dan Lucah",
"Membiarkan Amalan Nepotisme dan Kronisme",
"Mempunyai Ramai Pegawai Tapi Tidak Membantu",
"Tidak Bijaksana Mengendali Bersih 2.0",
"Mansuhkan ISA Rugikan Melayu" dan "
Terlalu Mengejar Populariti".

Anonymous said...

terbaekk broo!! Gua sokong luu. Ayat lu pedas tapi lu jujur bro.

Anonymous said...

GAP, kita desak supaya sekolah yang berunsur perkauman dimansuhkan serta-merta. Sekolah vernakular yang sjkc dan sjkt wajar dihapuskan atau kita wujudkan sekolah kebangsaan satu aliran. Kita jadikan bahasa mandarin dan bahasa tamil sebagai bahasa tambahan di sekolah kebangsaan. Segala peruntukan terhadap sekolah vernakular patut ditarikbalik. Selama ini najib bukan tak tau banyak sekolah-sekolah di luar bandar dan kawasan pedalaman sabah sarawak yang dhaif dan memerlukan pembelaan dari kerajaan pusat. Najib perlu diingatkan bahawa orang-orang kampung dan rakyat marhean di luar bandar adalah penyumbang undi terbesar kepada bn. Oleh itu, sekolah-sekolah di kawasan kampung mesti diutamakan dalam projek pembangunan pendidikan.

Untuk CNY tahun ni, najib tak perlu lagi jadi pelakon dalam iklan, tak perlu lagi anjurkan konsert mega dan tak perlu lagi anjurkan karnival. Memang betullah orang cakap, kita buat majlis makan, berpuluh ribu diaorang datang makan. Lepas kenyang melantak, satu undi pun tak diberi kepada bn.

Lagi satu, tak perlulah banner 'I Love PM' yang boleh menjatuhkan imej seorang PM. Penonjolan secara berlebihan imej PM adalah tidak elok di mata masyarakat. Karnival anak muda yang berunsurkan hiburan dan keseronokan juga tidak releven kerana anak-anak muda ini hanya berfikir untuk happy2 jer. Jangan haraplah diaorang ni nak undi bn sebab mereka lebih tertarik kepada pr. Pemuda yang diketuai KJ akan terus lesu, lembik dan longlai serta tidak berupaya untuk bertempur dengan tentera kacang merah dan unit amal pas. Pemuda mesti ganaz dan ekstrim dalam memenangi hati anak muda generasi y yang merupakan bakal pengundi dalam tempoh 5 tahun lagi.

Kali ini najib mesti lupakan terus kaum cina dan golongan melayu elit yang lupa asal-usulnya. Kawasan bandar besar harus diakui bahawa bukan lagi milik bn kerana penduduk di situ merasakan bahawa mereka boleh hidup tanpa bn. Hargailah undi rakyat marhein yang masih memerlukan pembelaan berterusan dari bn.

Dalam pru yang lepas, ada kewajaran supaya sistem biometrik digunakan bagi mengelakkan pengundian 2 kali. Dalam sistem biometrik kita menggunakan alat seperti mycard reader dan thumb print scanner. Ianya sebagai prosedur tambahan selain penggunaan dakwat kekal. Kita telah menjangkakan awal-awal lagi kenapa Pakatan Rakyat mencadangkan dalwat kekal dan menolak sistem biometrik. Rupa-rupanya mereka ingin memanipulasi kelemahan dakwat kekal yang tak kekal tu. Inilah tujuan mereka sebenarnya.

Anonymous said...

CinaBL ingat nak kuasa lebih dalam kerajaan. Reality hilang terus kuasa. Yg ada kuasa ekonomi. Ini Malaysia ada kaum lain dalamnya bukan sahaja CinaBL. Bumiputra adalah majoriti. Sama juga di Amerika. Yahudi pegang ekonomi. Tapi tak jadi pemerintah. Di Thailand CinaBL jadi pemerintah tapi Itu CinaBL dah jadi Siam. Cina BL memang rasis. Pas adalah satu Parti yg amat teruk. Penyokong tiada kualiti. Bodoh tak boleh ajar.

Anonymous said...

Kita teruskan boikot.kita kasi taruk pasir sama racun dlm periuk cina.biar cina xdpt nak cari makan kat tanah melayu ini.

Anonymous said...

lu betullah bro.. cina cibai

Anonymous said...

Cilakak gap cakap aku melayu belacan.aku melayu cencalok la..

Anonymous said...

Brawoonnbrawooo
MELAYU JANAMA APA PUN TAK APA Tapi JANGAN JADI MELAYU BABI


MELAYU BABI .. SOKONG MEMBABI BUTA MACAM GILA BABI DISAYANGI PEMAKAN BABI


Anonymous said...

Cinabeng makan cinabeng ada sponsor.

Anonymous said...

Usah komen banyak.

ABC
BCL
BBC
Boikot Air Asia
Hapuskan STJK(C)

Anonymous said...

Typo bro, typo

STJK(C) sepatutnya SRJK(C)

Anonymous said...

Salam GAP

Fokus kan kepada BOIKOT BUSINES CINA!!!BBC

Dlm masa 6 bulan dah boleh nampak kesan BBC,,, masa tu banyak business cina mampus,,,

Anonymous said...

sikap jahat mereka kini terbongkar. jangan bagi muka lagi

Anonymous said...

Boikot Air Asia1

Anonymous said...

Bunuh business cina

Boikot business cina

Asal.bukan cina!!!!

siti said...

Sokong GAP...BOIKOT BARANG CINA,BOIKOT SJKC...terus BOIKOT! ! !

Anonymous said...

MCKK GROUP AND 4TH LEVEL BOYS SHOULD THROWN TO DUMPSTER!

raismazzadam said...

KAUM BABI NI KLU BAGI PERCUMA MMG NO.1...TGK DKT HOSPITAL KERAJAAN, BABI - BABI YG KAYA NI BERSEPAH...KERAJAAN BN BUANG LAH PERANGAI YG KAYA MAKIN DI BANTU YANG MISKIN TERUS DISUSAHKAN...KERAJAAN OH KERAJAAN..1 BUMIPUTERA....LU CINA GUA TANAM

Anonymous said...

Hihi...saya plak melayu budu.

Anonymous said...

Betul pemerhatian ko GAP . Ada juga tunggu anak balik sekolah cina, yg drive 4WD naik atas divider tengah jalan & tak ada sapa kisah pun. Apa dah jadi ?

Nagaman said...

Tuan, gerakan boikot barangan cina terlalu am dan akan tidak terkesan kerana terlalu meluas. Buat secara peringkat ini lebih fokus dan efektif supaya boleh merebak sebagai gelombang boikot kepada barangan barangan tertentu.

Tuan perlu tuntut dari Astro saluran Cina yang dengan sengaja membiarkan anak cina biadap maki hamun, Perdana Menteri, SPR dan kerajaan sebagai hos saluran cina . Ini di buat ketika hari mengundi dengan muka cilaka dia membawa berita palsu mengenai blackout kiraan undi dgn tuduhan spr menipu. Tolong guna pengaruh Tuan tanya Astro - anak cina itu sudah di buang? Kalau masih ada -orang melayu di minta astro terlebih dahulu dan penyokong cina pro mca dan kerajaan juga mesti turut boikot sehingga astro lucut jawatan budak cina yang menipu. Tuntut juga ketua saluran cina dan ketua astro mohon maaf pada perdana menteri, spr dan negara secara terbuka. Tuntut juga wakil kerajaan dan khazanah dalam astro letak jawatan sebab tidak bertindak dan makan gaji buta, Since Pemuda senyap takut nanti tak dapat pula keluar astro sila tuan dan blogger mulakan tuntutan ini.
ini lebih berimpak, tunjuk muka anak cina penipu itu yang telah di siarkan dalam blog Stop the lies.
Apa macam? Kalau astro tak bertindak kita pergi ke astro dan buat demo 'blackout' cara kita.

Nagaman

Anonymous said...

Kerajaan oh kerajaan..orang2 melayu dan bumiputera sabah sarawak telah mengundi BN dan PENGUNDI SETIA BN jadi tolonglah orang2 melayu dan bumiputera sabah sarawak...usah dibantu lagi kaum cinabeng...kami di sarawak mahukan tanah2 diberikan untuk anak2 cucu2 kami kemudian hari bukan diberi kepada cinabeng yang terang2 menolak BN...bantu cinabeng tapi cinabeng menolak bulat2 BN masa pilihanraya..bantu cinabeng sampai kaya raya dah kaya besar kepala taknak undi kerajaan yang telah membantu...bimbang tanah2 dihutan pun sudah bertuankan cinabeng kemudian hari...tolonglah kami orang2 bumiputera

Anonymous said...

Tak kira la apa sumbangan kerajaan pada cinabeng, cinabeng memang hanya setia dengan babi je. Yang lain2 tak pedulik. Teruskan boikot. Mampos la ko cinabeng!!

WAWASAN MELAYU 2020 said...

Buat fasa by fasa gap

mcm madey plan wawasan 2020

FASA 1 boikot...

FASA 2 CARI KEDAI MELAYU SAMPAI DPT

FASA 3 PROMOTE KEDAI MELAYU PADA KAWAN2..

FASA 4 KEDAI2 MELAYU NETWORK.. MESTI TAHU KEDAI2 MELAYU LAIN.(ada cina crita aku bgtau depa akan suport each other mesti beli sbg moral suport)

FASA 5. JAGA EKONOMI KETAT2. mcm arqam buat (arqam dulu sampai satu masa dulu, cina matipun dia dah tak kisah, hospital..pun depa ada)

FASA 6 RAIKAN !..TEMBOK BUSINES MEJA BULAT MELAYU GIANT ORGANISATION

FASA 7 ...YG BIJAK tu tulung2 pikir tambah...

BERSATU KITA KUAT..BERCERAI KITA, CINA YG KUAT!!


.

Anonymous said...

dalam dunia ni, ade ke penah sambut thn baru melayu? thn melayu india? tahun baru melanau? tahun baru jawa? tahun baru yahudi? tahun baru arab???? cina je sambut thn baru cina tiap2 tahun & cuti UMUM pulak tu???? ape kata kat Malaysia, MANSUHKAN SAMBUTAN TAHUN BARU CINA!!! baru la tak racist! cinabeng tu da dpt byk lagi cuti raya lain...

Dol Jambul said...


Sorilah GAP, ngko ngan kitorang je yg berapi2 nak boikot, pemimpin UMNO termasuk ketua2 bahagian dan ketua tah apa2 lagi perlukan cina untuk dapat komisen free.

So, last sekali jadi ali baba jugak.

Pengerusi/bos melayu umno makan gaji buta, exec/atasan sume cina ada gaji besar makan kiri kanan, dan frontman adalah melayu yg gaji rm1500-rm2000 untuk bagi nampak syarikat melayu.

Tapi takpe le, boleh le boikot jugak, no problem. Cuma nak point out mende ni je.

BCL!

Anonymous said...

gua follow lu gap! BUY MUSLIM FIRST!

Anonymous said...

Aku amat setuju dgn lu gap......aku amat yakin dlm pru 14 cina xakan sokong lg kerajaan walaupun dicurahkan segala kekayaan kpd mereka.Aku xpaham kenapa penasihat PM bodoh sgt utk memikirkannya....

Anonymous said...

terbaik la bro. Malay is dominan let us control the market.

Anonymous said...

Setuju bro..

Anonymous said...

Setuju..

Apo Kono Jang said...

Aku sokong komen Dol Jambul

Kita sibuk setengah mampus laungkan ABC, BBC, BCL ... dia orang tu masih pegi makan kat "Chinese Restaurant" di hotel-hotel terkemuka milik Cina. Beli belah di gedung-dedung besar milik Cina.

Tak sorang pun menteri Melayu berani backing usaha ini.

Banyak syarikat yang nama Melayu, CEO Melayu, Lembaga Pengarah Melayu, tapi bila sain check kena ada tandatangan boss Cina. Melayu dlm syarikat tu sekadar jaga kepentingan orang atasan dalam UMNO.

Kalau tengok Halal Hub berapa kerat yang betul-betul syarikat Melayu? Cina gunakan nama Melayu supaya dapat pengitarafan Halal, itu aje. Dia orang tak bodoh - yang bodoh pemimpin Melayu yang buta mata & hati, dok besarkan tembolok sendiri aje.

Silap-silap Cina senyum aje dengar boikot ni sebab mereka telah berjaya gunakan Halal Hub untuk mengaburi mata Melayu - semuanya nampak macam Melayu punya - bagi sikit position kat Melayu, tukar jenama / lebel biar nampak macam Melayu punyalah.

PERJUANGAN SEBENAR adalah ubah UMNO - tukar pemimpin-pemimpin yang buta hati & mata terhadap orang Melayu. Buta-buta kita kena tipu dan gunakan oleh pemimpin-pemimpin jenis ni


wak said...

Assalamualaikum

Kalau nak upgrade boikot ini, apa kata mula kempen boikot barang cina/kafir di sebarkan ke seluruh ASEAN dam kemudian dunia.Mula Indonesia, kemudian Thailand, Vietnam, Phillipine dll.

Ini Kalilah!!!!!

wak said...

Assalamualaikum

Kalau nak upgrade boikot ini, apa kata mula kempen boikot barang cina/kafir di sebarkan ke seluruh ASEAN dam kemudian dunia.Mula Indonesia, kemudian Thailand, Vietnam, Phillipine dll.

Ini Kalilah!!!!!

Anonymous said...

wei belacan!! sekarang ni cakap melayu takder siapa nak dengar sebab kita mesekin, takder sapa nak kasi kita makan besar, cakap cina ramai nak dengar sebab mereka ada duit, dah ada duit dibagi makan besar lagi, kerana duit menjadi kegilaan manusia, sampai yang gila tu pun tahu kira duit, tu lah berantunya duit. tapi duit tak dapat menyatukan hati manusia, hanya Allah boleh menyatupadukan hati manusia. boikot2 cina memang tolong menolong tetapi hati mereka berpecah belah.

sekarang melayu kena boikot barang cina sampai cina bankrup dan ambil alih semua bisnes cina, bila melayu dah kaya raya baru meraka nak dengar cakap melayu.

Allah mewariskan bumi ini kepada hamba-hambanya yang soleh.

ingat baik-baik tanam dalam minda anda BBC sampai kiamat.

pss..gunakan senjata kuasa beli melayu untuk hancurkan apa yang cina bina untuk bangsa mereka.

Anonymous said...

aku cadang diedar surat berantai. seorang bloger yang mahir provo dan saiko boleh lah mengarang ayat-ayat yang power. setiap individu muslim wajib mengedar 10 keping surat supaya hebahannya lebih meluas.

Anonymous said...

Selagi negara ni diperintah oleh org mlyu yg dicop sbg bngsa yg hina lg suey slagi tu la bngsa anjing2 kiasu laknatullah ini tkkn mrasa puas ataupn cukup sama skli. Buat apa aje pd anjing2 laktullah ni mereka tetap tkkn kenang jasa org mlyu didlm hati mreka sampai bila2 pn. ini memang iktikad org cinapigs lg kiasu dn tk boleh diubah sama skli. Menumbangkn kerajaan mlyu adalah agenda utama prjuangan mereka yang brpengkalan di singapork yang mrupakn dalang sbnr disebalik prjuangan cinapig dlm semua segi dn sudut dinegara mlysia. Ingatlah pesanan org tua dulu2 bhwa mcm baik sklipn org cina pd org mlyu dlm hati mreka tetap kaudu dan busuk kpd org mlyu. Percayalah, waspadalah serta brhati2lah dgn bangsa cina anjing kiasu kafir harbi LAKNATULLAH..

Anonymous said...

Saya sangat setuju dgn cadangan GAP,tapi pemimpin kita masih bertolak ansur dgn cina ni, konon nak ambil hati, apa dicadangkan diberi perhatian, contoh BN dijadikan satu parti, pas tu agama Islam tag kemana ,pas tu dia pun nak jadi PM.10 tahun lingkuplah melayu.

Anonymous said...

Betul tu! Kalau si pengganas DAP/PKR tak suka hak dan pusaka berzaman nenek moyang Melayu dan Bumiputera lain, dari sebelum dijajah British lagi, boleh berambus! Menjijikkan betul bila mereka asyik balik ke lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

Hidup PERKASA yang mamang BERANI seperti pahlawan Melayu dan Bumiputera lain yang gemilang pusaka nenek moyang berzaman kita! Tolonglah buat balik filem-filem sejarah pusaka bangsa kita ini - macam zaman allayarham Tan Sri P. Ramlee tercinta kita!

MAKCIK Tempurung yang CINTAKAN UMNO/PERKASA.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca)

Anonymous said...

Cina xtakut boikot melayu sebab depa kata melayu hanya hangat2 tahi ayam dan bangsa melayu pemalas dan hanya tau politik bodoh dan diperbodohkan......huhuhu

Anonymous said...

Beginilah..

Semua orang Islam benci pada Iblis & Shaitan. Kita boleh maki & caci iblis sampai kiamat pun ia tetap ujud - cuma IMAN & TAKWA saja yang dapat melawannya.

Yahudi dan Cina sama juga. Mereka tak beiman - takde halal haramnya. kita maki berkarun pun sampai kiamat mereka tetap sama kecuali yang diberi Hidayah oleh Allah untuk memeluk Islam.

Jatuh bangum agama, negara dan bangsa terletak pada pemimpin. Jika pemimpin tak kuat imannya nescaya akan runtuh segalanya. Tengoklah negara2 Islam spt Iraq, Mesir, Syria yang mana pemerintahnya lemah keimanannya - sesama Islam (Syiah dan Suni) pun boleh bertelagah. apatah lagi kalau ia berbilang kaum.

Bukan kerana Arab Spring negara2 itu jatuh. Inilah yang di maksudkan Qadak & Qadar. Qadaknya pemimpin lemah Imannya maka Qadarnya timbul Arab Spring.

Sama lah di Malaysia masa kini - bukan kerana Tsunami Cina atau sebahagian orang Melayu tak menyokong BN-UMNO - Pemimpin BN-UMNO kurang Beriman (Bukannya semua).

Maka marilah kita memilih pemimpin2 yang benar2 beriman & berakhlak mulia semasa pemilihan UMNO yang akan datang ni. (ertikata USAHA yang dituntut oleh Islam)

Selain itu umat Islam wajib berdoa agar Allah memberikan kekuatan Iman kepada pemimpin2 Islam dan juga Hidayah kepada yang bukan Ilam agar memeluk agama yang suci ini.

Marilah cuba kita renungkan bersama beberapa ayat Al Quran yang saya ingin kongsi dibawah ini:-

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki
dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya).
Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha mendalam pengetahuanNya
(akan keadaan dan amalan kamu). Surah al-Hujurat 49: 13

Dan (bukanlah tanggungjawab Muhammad menjadikan seluruh umat manusia beriman), jika Tuhanmu menghendaki nescaya berimanlah sekalian
manusia yang ada di bumi. (Janganlah engkau bersedih hati tentang kedegilan orang-orang yang ingkar itu; kalau Tuhan tidak menghendaki) maka patutkah engkau pula hendak memaksa manusia supaya mereka menjadi orang-orang
yang beriman? Surah Yunus 10: 99

Wahai orang-orang yang beriman! Hendaklah kamu semua sentiasa menjadi
orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan kebenaran; dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu
mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada taqwa. Dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan
mendalam akan apa yang kamu lakukan. Surah al-Maaidah 5: 8

Dan hamba-hamba (Allah) ar-Rahman (yang diredhaiNya), ialah mereka yang berjalan di bumi dengan sopan santun, dan apabila orang-orang yang
berkelakuan kurang adab, hadapkan kata-kata kepada mereka, mereka menjawab
dengan perkataan yang selamat dari perkara yang tidak diingini.
Surah al-Furqaan 25: 63

Anonymous said...

INIKALI KASI MAKAN BUSAT TALOK AYAM SANTAU MANYAK CKIT LOL..

Anonymous said...

Tolong pesan kat najib. Lepas ni kalau nak berucap depan kaum cina, sila gunakan bahasa melayu sepenuhnya. Bukan ker kita dah lebih 50 tahun merdeka. Takkan tak faham bahasa melayu lagi kot. Malu la sikit dah lama dudok Malaysia, takkan tak fasih bahasa melayu lagi kot. Lepas tu dengan muka tak malunya, masih lagi nak mintak menteri yang fasih bahasa mandarin. Ingat ni negara China ker? Ini Malaysia lah yang bahasa kebangsaannya ialah bahasa melayu.

Anonymous said...

Aku tetap akan.beli barang bumi first....

Anonymous said...

org2 melayu dalam hai o(mlm) tu pun berhentilah tipu org melayu untuk kaya kan cina

Anonymous said...

Ulasan banggang mcm cinapig gak mamat ni. Bila tanah mlyu da diperintah oleh dapig papig kahak hijau pekat org mlyu wajib diludah kt muka mlyu jenis mcm kau ni.. kau ingat kau bodek kau cina kau boleh dpt madu jgn harap bodoh cuba lihat singapork..

Anonymous said...

aku peniaga borong dan runcit melayu. mulai pertengahan bulan 5 dan seterusnya aku sudah hentikan order barang dengan puak DaPigg niii. biar mereka tahu siapa kita orang melayu. kalau dulu aku habiskan RM40,000 hingga 60,000 beli barang dengan puak Piggy ni setiap bulan. seronoknya aku bila dapat mengurangkan margin untung puak-puak bangang yang tak sedar dik untung ni. aku beli dengan orang lain yang majoritinya pengusaha melayu. namun 30% masih milik cina tapi bukan cina DaPigg. itu aku memang pasti. satu perkara lagi aku nak cadang pada Pak Najib ni kalau masih nak jadi PMlah kan, buat satu syarikat GLC berkaitan pengangkutan darat yang tidak pentingkan keuntungan sahaja. dengan cara ini barang-barang yang diangkut dari kilang dan perusahaan jadi lebih murah sebelum sampai kepada kami pemborong dan runcit. apa pendapat Pak Najib? nak letak nama apapun ok misalnya pengangkutan 1malaysia / 1MalaysiaAngkut atau lain2. setahu saya ramai cina DaPiggy yang jadi usahawan angkut barang kilang ni...merekapun kena boikot samalah...baru adil. apapun ABC....salam

Anonymous said...

Kegagalan pas menang banyak kerusi juga ptanda banyak calon pas kurang beriman
( bkn semua ).

Anonymous said...

Harap usaha BBC ni dibuat secara tsusun, sistematik n menyeluruh. Mohon Perkasa n Jati sbg koordinator. Perlu laksana secara mikro n makro. Usaha BBC adalah mikro boleh dterajui oleh tuan blogger. Tp usaha makro perlu organisasi spt Perkasa n Jati sbg pendesak kerajaan spy mewujudkan rangkaian bisnes bumiputera dari pengeluar / pengilang / perladangan kpd pemborong, peruncit n sistem sokongan n networking. Mulakan dengan bisnes halal dulu, kemudian barangan / perkhidmatan yg bumiputera adalah pengguna utama. Kerajaan kena pastikan rangkaian bisnes bumiputera ini berdaya saing hgga ke luar negara. Kami yakin bumiputera adalah kaum yg bijak. Pecahkan monopoli bisnes cina dap. Selama ini cina dap tlh bjaya menghalang bisnes bumiputera berkembang dgn pelbagai cara, termasuk menggunakan kekuatan persatuan mrk. Usaha ini perlu dilakukan segera demi kesinambungan kesejahteraan anak cucu n tanah air tercinta. Mana2 ahli politik bumiputera yg dkenal pasti jd pengkhianat kepada usaha murni kita ini perlu disingkirkan.

Anonymous said...

Betol tu.aku sokong!!!jgn bg muke kat cina!

Anonymous said...

You malays can go to hell.we the CHINESE will not ever vote for BN forever.We will vote for Anwar and DAP because he has open mind on everything.You Malays are not welcome to our shops, supermarket etc Chinese support is more than sufficient.

Anonymous said...

GAP kena selalu tiupkan semangat BBC/BCL ni sekerap yg mungkin secara online n offline kerana mmng betul selalunya kempen mcm ni hangat2 tahi ayam aje! org melayu mudah lupa!

Anonymous said...

Anon 4.13 AM,,

YOU ARE RED BEAN ARMY GET LOST..IMIGRANT.

Anonymous said...

Dulu yang anjur kongsi raya ialah MCA, sekarang MCA sudah tahu gelagat kaumnya sendiri. tak payah organise makan kongsi raya buang duit buang masa dengan manusia yang tidak
berbudi bahasa.mereka datang berduyun-duyun makan kenyang-kenyang kemudian kutok umno/bn.ONCE BEATEN TWICE SHY.

Anonymous said...

Kah kah kahhhhh Hahahahahaaaaaa....
Amek kaw cine babeng tak mandi pagi! boleh pegi mamposs! Lu ingat ini Malyu lupa ka? Ini jerat mana ada lupa mangsa maa... Satu sen pon aku tak hingin kasi lu cinabeng rasa looo! Ini lui Melayu Belacan yang punya!! ada harti ka!!?

BBC ABCD BCL!!!

Anonymous said...

Kalau Melayu bersatu apa pun kerajaan boleh buat Melayu 65% maaaa.menutup SJKC ke apa boleh aje.mai kembali kita kepada ""waqtasimubillah".

Anonymous said...

apalah yg melayu bolih buat.kit sial bolih cakap saitan pd najib tiadapun melayu buat rusuhan macam takda apa2pun.sepatutnya itulah stating point org melayu bangkit kerana ketua yg bertunjangkan islam dihina macam barat menghina nabi kita org seluruh dunia bangkit.inilah generasi melayu yg mudah lupa.satu lagi baru tak dapat 2/3 dah mula nak buat cadangan satu party.kalau cadangan ini diluluskan akhirnya umno nanti jadi party santan asik kena perah je!jgn lupa melayu mudah lupa dan pemaaf.mula nanti melayu jadi presiden lepas beberapa penggal melayu jadi caddy tukang bodek dan angkat beg golf.tengoklah apa jadi dgn presiden singapore.mula je melayu lepas itu tunggulah di padang mahsah untuk dapat balik.

p said...

peniaga runcit mohon tolak barang2 bukan bumiputra masuk kedai korang

Anonymous said...

tumbang tumbang tumbanglah cinabeng

Anonymous said...

Salam,

Bagi menambah info pembaca mengenai produk Melayu, ini laman web terbaru NORAINI's COOKIES WORLDWIDE (100% MUSLIM).

http://www.norainis.com.my/

PRODUK:
1.Pelbagai jenis BISKUT harian (jenama GOODKISS) dan Perayaan (biskut RAYA)
2.Makanan dalam tin (canned food)- Susu Pekat Manis, Kreamer, SARDIN Ikan.
3. PreMix - Untuk masakan- laksa Johor, Laksa Sarawak, Kari Ayam Tradsional, Kari Ikan, Asam Pedas, dsbgnya.sila rujuk laman web.

SOKONGLAH PRODUK MUSLIM!
BOIKOT PRODUK CINA KAFIR!!

Anonymous said...

nk buat rusuhan kerana Lim SIAL panggil Najib syaitan?

allo brother.. sila lawat laman2 blog UMNO sndiri termasuk PARPU haramjadah mcm mana mereka sendiri KUTUK MAKI DS Najib, biarkan posting2 mencarut dan maki Najib, Rosmah..

so mcm mana org lain nk hormat, pro UMNO sndiri yg hina pemimpin. Alasan mcm2.. penasihat lah.. takut binilah..

jauh sekalilah nk buat rusuhan krn utk membela Najib di hina. Org UMNO skrg terlalu CAIR krn spesis Anwar ramai dlm UMNO.

Anonymous said...

Boikot cina sampai mampus(BCSM)

Anonymous said...

boikot cina sampai jadi babi jadi2an

Anonymous said...

melayu belacan terus beli sesama muslim/melayu..tapi masih geram tengok melayu masih ada masuk kedai2 cina dlm kawasan melayu..

takpe, sikit ari lagi sy akan letak risalah dlm raga motor atau cermin kereta mereka2 tu...he2..mereka perlu disedarkan..

tentera2 jihad melayu/islam..bangunlah..seimbangkan kembali ekonomi..teruskan jihad ekonomi..

ziN ZorrO said...

CINABENG MACAM ANJING, HARI-HARI ANJING CINABENG BUAT BISING .AKU MAU TIDO TAK BOLEH MULUT ANJING SAMA BISING MACAM MULUT NYONYA DEPAN RUMAH AKU.
BAKAR COLOK PANGGIL IBLIS AKU TUTUP PINTU SEBAB BAU COLOK IBLIS MASUK RUMAH AKU. CINABENG MACAM ANJING.
TANGAN PEGANG BABI DAN ANJING BUAT MAKANAN KITA MAKAN.. HEHEHEH HARAM KITA MAKAN.
BOIKOT MAKANAN DARI PRODUCT CINABENG ANJING