IKLAN BERBAYAR

Tuesday, June 18, 2013

AKHBAR THE STAR PANAS PASAL KEMPEN BOIKOT BISNES CINABENG OLEH MELAYU !


akhbar the star bagitau adalah tidak adil untuk bangsa melayu menghukum cina kerana keputusan mereka memilih pakatan.

kata the star,ianya membahayakan keharmonian sosial negara..

wah, tipikal cinabeng.
jawapan slapstik cinabeng ni memang dalam kategori cinabeng.

tang melayu kena, oh itu hak asasi.
tang cinabeng kena, err tak boleh tak boleh ini membahayakan keharmonian sosial negara.

dalam masa sebulan selepas dewan perniagaan cina malaysia mengeluarkan kenyataan bahawasanya boikot ini tidak baik untuk negara , kini giliran the star pulak menjadi jurucakap kebimbangan komunitas para peniaga cinabeng yang membantah kempen boikot ini.

INI SIGNAL YANG BAGUS SEKALI, PAK...

macamnilah cinabeng, gua malas nak menjustifikasikan alasan alasan berkualiti tahap intelek pasal nak deal intelek dengan lu orang sudah tamat tempoh.

melayu punyai kuasa beli terbesar dalam sistem ekonomi negara.
manakala cinabeng merupakan pihak yang kaya hasil duit melayu.

sekarang bangsa melayu mau ajar lu orang makna UBAH..
UBAH kasi hancur bisnes cinabeng.
UBAH kasi melayu kaya...
INI KALILAH..



165 comments:

Anonymous said...

intelek atau tidak bukan persoalan..

Perlu jadi intelek ke kalau nak beli barang Muslim.

Salah kalau mengutamakan Muslim?

Halal mengutuk minyak keluaran felda?

Rugi ke kalau tak baca the star?

Betulke maklumat the star?

Ada banyak maklumat & baranganlain..& pilihan manusia bebas..tiada siapa boleh dipaksa.

Anonymous said...

Jom kawan2...kite jadikan kempen BCL ini sbg amalan hidup kite..utamakan sgl2 yg berkaitan Islam dulu...

Kite secara xlangsong dpt mmbantu sesama kite..kukuhkn ekonomi org2 kite..bile ekonomi kite kuat, kuasa kite miliki tanpa boleh di tindas atau di BULI oleh mana2 pihak pon...

Ini salah satu sumbangan kite pada agama, bangsa dan negara kite...InsyaAllah...

xde runtuhnya ekonomi negara dgn kempen ini sbb kegiatan jual beli ttp berjalan cume tumpuan lebih kpd org Islam....

Anonymous said...

Aku ni cina ..

Bunuh business cina kapir lahanat niii....

Antara cara yang paling berkesan dan cepat untuk ajar cina kurang ajar ni...

Melayu belacan,, tempoyak, budu, cincalok dan tak lupa pada melayu keju..

Jangan jadi bodoh bagi kekayaan pada cina,,.

Teruskan kempen bunuh bisnis cina kapir lahanat ni...

Inilah cara yang paling berkesan!!!

Aku adalah cina yang nak ajar kaum aku cara berterima kasih,,

Pukimak punya cina kapir lahanat!!

Anonymous said...

Tak susah beb! Melayu boikot aje the star. penuh iklan dan knsumeris artikel aje.

Anonymous said...

WCW ni kena fikir...kalau Cina da hak nak memilih siapa, begitu juga dengan Melayu,ada hak untuk memilih apa dan dari siapa kita berurusan. Nama editor tapi tak faham jugak...

Islam adalah cara hidup kita. Beli barangan yang dan halal dan dari pekedai Muslim sahaja.

ABC, BCL dan BBC

Anonymous said...

MEMANG DIORANG DH PANAS BEB..MEMANG BOLEH NAMPAK KAT TEMPAT AKU NI..BUKAN MAIN LG BUAT BAIK NGAN MELAYU SURUH BELI BRG DIORANG..DH CUAK LA TU..AKU DEPAN2 JE BUAT SENYUM & BUAT2 TANYA,TP AKU TAK BELI PUN..DEPAN LAYAN MCM BIASA,BELAKANG TIKAM..HAHA..TP TIKAM SECARA BAIK LA..BOIKOT TAKPE..TAK DOSA..ITU HAK KITA..SEKARANG NI MEMANG DIORANG DH DPT RASA KESANNYA..UNTUNG DIORANG DH KURANG DARI SEBELUM NI..TERUSKAN BOIKOT..ISTIQAMAH..JIHAD EKONOMI..BANTU PENIAGA ISLAM..PENIAGA ISLAM BYR ZAKAT..

Anonymous said...

Sebenarnya kita tak perlu emosional. Kita buat saja secara biasa, senyap-senyap. Hak nak beli buatan Melayu/Islam itu hak kita. Kita jadikan ia satu ibadah. Adakah Cina-Cina ni nak beli barang di kedai Melayu? Jangan harap.

Oleh kerana mereka dah pukul gendang perang, maka kita ikut saja rentak tarian irama itu. 93% Cina tunjuk belang mempermainkan kesetiaan persahabatan kita. Tapi dek kerana ikut cakap Kit Siang, dia hendak jatuhkan UMNO (Melayu).

Tak apa. Ada ubi ada batas. Sekarang ni apabila mata bertentangan budi kedapatan. Busuk hati mereka ni macam Yahudi. Agamigir.

Anonymous said...

Boikot tetap boikot.Hak membeli di tangan kita.

Star merupakan tali barut menanam kebencian.Star racist dlm banyak laporannya.

Anonymous said...

boikot tetap boikot , melayu ken atahan dan sabar juga nekad memboikot barangan cina demi melayu ..untuk melayu, selama ini kita sudah terlalu banyak mengalah dan dihina dipersenda, sampai bila melayu terus malu2 alah ??

Anonymous said...

betul tu gap...ini kali lah kita ajar cinabeng ni makna ubah...ubah dari melayu toleransi kepada melayu rasis..ubah dari beli barang cina kepada beli barang melayu...ubah dari kaya kan cina kepada kaya kan melayu

Khairi..

Anonymous said...

Ubahlah ... drp guna dan beli brgan keluaran cina-cina nih kepada belilah dan gunalah brgan keluaran melayu muslim.

Ubahlah drp guna perkhidmatan-perkhidmatan dan servis drp puak-puak cina nih kepada yang Melayu pulak.

Ambillah sebanyak mungkin pekerja Melayu Muslim dan kaum-kaum bumiputera lain bekerja ataupun menganggotai agensi yg dipimpin.Inn Sya Allah,usaha kita akan diberkati.

Anonymous said...

Sokong kata TUN M...jangan di bagi muka lagi !

Anonymous said...

yaa... INI KALILAH!!!

Anonymous said...

Ayuh jalan terusssss pak usah pandang belakang. Saya juga dah mula boikot barang cina. Cina mahu Melayu beli barangan mereka tapi nak pula rampas kuasa org Melayu..bodoh. Melayu ada kuasa beli yang amat besar gunakan kuasa tersebut. Ayuh jalan terusssss pak usah pandang belakang ajar bangsa pendatang yang tak mengenang budi ini.

Anonymous said...

Hehe...terbaekkkk!!!!...

Anonymous said...

Apa susah? BOIKOT The Star! Tak pernah lagi ada Melayu yang mati sebab tak dapat baca The Star.

Anonymous said...

Terima kasih cina....

-lu mengajar melayu erti kepentingan bangsa dan sekali gus menjadi rasis pd bangsa lu.

-lu mengajar melayu utk tidak mudah lupa bahawa ini tanah melayu dan kamilah yg berkuasa.

-lu mengajar melayu membina ekonomi bangsa kami.

-lu mengajar melayu supaya boikot produk lu.

Dan

-lu kena ingat...sekali melayu terkena, melayu akan ingat selamanya.

BOIKOT!!!! BOIKOT!!!!BOIKOT!!!!!...
PRODUK CINABENG!!!!!!....

Anonymous said...

Setuju....

Anonymous said...

Yeeehhhhhh.....teruskan boikot!!!!....

Anonymous said...

Yes!.ini kalilah cina akan kena.

Anonymous said...

Pemuda pas kota raja menyokong usaha boikot ini.
Jihad ekonomi melayu.
Takbir!!!!
Allahuakbar!!!!!.....

Anonymous said...

Bro, dah dekat nak puasa dan raya. Tolong perhebatkan lagi kempen ABC dan BCL. Kalau boleh usahakan edar sticker untuk dilekat pada kereta.

Servant of God said...

Betul tu GAP,

Dah berlalu sudah waktu nak layan guna intelek ngan bangsa bangsat satu tuh.

Kalau dorang buat, gerenti baik konon. Kalau Melayu buat, semua salah.

Memang sekarang aku makin kurang shopping sebab peniaga kawasan aku ramai kiasu. Dengan kaki yang berat jek aku masuk ke kedai cina, itu pun sebab dah terpaksa.

Sama2 kita ikat perut.. ini kali lah!

Nazmul Hasan said...

Your website is perfect. I like it. I create a website also. Please visit my website and comment Me. My website address is http://technologyfastsite.blogspot.com

TechNology Fast Site

Nazmul Hasan said...

Your website is perfect. I like it. I create a website also. Please visit my website and comment Me. My website address is http://technologyfastsite.blogspot.com

TechNology Fast Site

Nazmul Hasan said...

Your website is perfect. I like it. I create a website also. Please visit my website and comment Me. My website address is http://technologyfastsite.blogspot.com

TechNology Fast Site

Anonymous said...

kepada pengusaha product melayu, perbanyakkan kuantiti pengeluaran, agihkan dan perbanyakkan syatem penghantaran ke pasaraya2 besar. kami lihat di pasarraya besar di utara tanahair banyak product keluaran bumi cthnya minyak masak, mee segera saji telah habis dgn cepat, ini menunjukkan keperihatinan pengguna melayu semangkin meningkat.teruskan boikot!! kepada pegawai2 atasan syarikat pasaraya terbesar, pastikan product melayu stp diatas dapat di beri keutamaan dgn mengambil stock barang dgn kuantiti yg banyak utk jualan..

Anonymous said...

ape org cina susah kena boikot.. barang tak laku boleh bg mkn babi, kedai tak laku boleh buat kandang babi..
boikot smpai mereka berambus dari m'sia krn tak boleh cari makan lg..
mereka igt dgn duit mereka boleh beli jiwa2 melayu yg lapar kemewahan, bkn semua melayu begitu.. biar la pemimpin yg lapar itu akn dipertanggungjawabkan nanti krn amanah diperdagangkan..
tetap teruskan kempen boikot beli barangan cina pilihan terakhir...
sampai bila2..
pesankan pd kawan2,jiran2,adik beradik,ibubapa dan ank2... bahkan kpd seluruh umat melayu dan islam di m'sia..
dan igt.. bile berdepan dgn bangsa itu bahkan pemimpin politik bangsa itu.. lembutkan gigi dari lidah.. puji2 dan sangjung2 la mereka..

Anonymous said...

Maju terus melayu-muslim-bumiputera...biar sampai cinks berlutut tetap terus kan usaha boikot ni.... Ingat OCBC, UOB, OUB, HongLeong....banyak lagi dari dulu lagi cinks perah keringat kita buat duit dari kita kemudian dia tabur kat bank-bank dorang. Kita kena ingat seratus tahun pun mereka boleh bertahan begitu juga ngan melayu-muslim.

Ini belum kira duit cinks dalam bank Malaysia, Indonesia, Singapura, HK dan merata dunia...Selamatkan dan kembalikan Tanah Melayu kepada yang empunya In Sya Allah.

OM - Melayu Luar Negara

Anonymous said...

Star online pun aku tak mau tengok lagi.. asyik asyik berita hannah yeoh lim guan eng hannah yeoh kok teressa guan eng x 100000

Anonymous said...

Gua cadangkan satu lagi gerakan, iaitu Kayakan Melayu dan Islam

Anonymous said...

Aku x kisah pun klau melayu jual barang mahal sikit dari cina,tumpang bangga klau melayu kaya...tapi kepada melayu yang dah kaya dari sokongan kaum sendiri jangan jadi sombong sudah lah..ingat-ingat lah yea

Anonymous said...

CADANGAN YANG SANGAT BAIK DAN BIJAK!!!

1. KAYAKAN MELAYU ISLAM

2. BOIKOT PENIAGA CINA

MELAYU / BUMIPUTRA BERSATU MAMPOS CINA!!

YANG PALING PENTING KETOK KEPALA NAJIB/KERAJAAN SUPAYA BANGUN DAN CERGAS BARULAH SEMUA NYA AKAN MENJADI!!

--Anak Melayu Kota Sinfa--

Anonymous said...

JANGAN BELI THE STAR!!!CILAKAK LU CINABENG!!!

Anonymous said...

Bila ... akhbat The Star ... kepunyaan MCA ... siar lebih banyak berita pro-DAP dan anti-BN ... nyata inilah hati-budi tuan punya akhbar tersebut ... pro-DAP dan anti-BN !!!

Jika ... MCA dan DAP boleh bersatu dgn mencari kesamaan antara mereka (baca anti-Melayu) ... dgn wayang kulit akhbar Star ... utk jatuhkan org Melayu ... mengapa pemimpin-pemimpin org Melayu masih tidak boleh mencari kesamaan antara mereka ???

Yg jelas pemimpin-pemimpin org Melayu ... sengaja ingkar atau tak pernah baca Al-Quran Surah Al-Fath Ayat 29 (terjemahan)
[29]Nabi Muhammad (s.a.w) ialah Rasul Allah; dan orang-orang yang bersama dengannya bersikap keras dan tegas terhadap orang-orang kafir yang (memusuhi Islam), dan sebaiknya bersikap kasih sayang serta belas kasihan kasihan sesama sendiri (umat Islam). ... hingga akhir ayat.

Bersatulah org Melayu !!!

Anonymous said...

Kalau Cina boleh boikot usahawan Muslim yg dermawan, org Islam juga wajib boikot usahawan Cina penyangak kuat tipu & suka lari bayar cukai

Anonymous said...

INI KALILAH KITA KASI MELAYU JADI KAYA..

LAIN KALILAH GUA PEGI LU PUNYA KEDAI,PUSAT SERVICE & LAIN LAIN..

KASI CINABENG NI BUNGKUS CEPAT. AYOH BOIKOT DEMI AGAMA BANGSA DAN NEGARA.

ABC+BCL

Bisnes Pekasam said...

Orang Melayu kena buat keputusan dan isytihar Melayu mau pegang ekonomi Malaysia. Tak ada selindung2 lagi. Zahirkan niat, laksana dengan amal.

Lepas ni kita masuk kedai cina, pakai baju Melayu lengkap sampin songkok butang2 semua, jalan satu round kedai dia, jangan beli apa2, sampai kat kaunter:

Cina: Ya,mau beli apa?

Melayu: Hai apa kaba? Tak, macam ni, saya cuma nak bagitau kita orang Melayu mau pegang ekonomi Malaysia. Jangan mara haaaa...

Cina: 我希望我的祖母!!

Melayu: !چيناكوي

Kemudian keluar kedai dengan senyuman yang paling manis...

Anonymous said...

Sebelum ni, saya selalu beli kat kedai runcit Cina di PJ sambil tunggu anak saya habis tuisyen. Sekarang walau sampai awal mana pun saya takkan turun ke kedai Cina tu sbb mesti ada yang terbeli. Walau tak banyak tapi masih kira support bangsa diaorang.

Anonymous said...

ana pun org pas yg slalu selak2 blog ni cari maklumat..ana hanya sokong gerakan ini saja dan bersetuju 100% demi kekuatan ekonomi ummah..contohilah baginda rasullulah saw bersama umat islam permulaan di madinah yg boikot perniagaan yahudi yg slalu menindas umat islam sehingga banyak melahirkan ushwan muslim yg berjaya lagi warak..

Org lain dah start lama dah hangpa baru nak sdar ka? apa2 pun amno tu tetap umporno jugak..kah kah

Anonymous said...

Aku nak buang application the Star ni dari handset sama tweetet aku. Go to hell the Star you can kiss my ass goodbye! BCL!!!

Anonymous said...

The Star nama saja MCA punya tapi anti-melayu dari dulu, bila Utusan mempertahan hak melayu mereka kata rasis, pelik bin ajaib.

Anonymous said...

Anon 5.04,,tahniah

Teruskan kempen bunuh bisnis cina sampai kiamat...

suziela hashim said...

SOKONG 100%..

Anonymous said...

Orang Melayu yag Dilantik menjadi Pengarah atau pekerja syarikat Cina kalau bermaruah harus letak jawatan Dan pi cari kerja kat syarikat UMNO yang Akan membela mu.

Kalau sakit, pi jumpa doktor Melayu saje.

Kalau perlu organ atau darah, pi ambil yang Melayu Dan Islam saje.

Kalau naik teksi atau bas, naik yang pemandu Melayu Islam saje.

Jangan hantar anak pi belajar kat sekolah atau kolej Cina.

Jangan berniaga dengan orang Cina atau barang buat an Negara Cina, Taiwan, Singapura.

Raya nanti, jangan ambil hamper atau sogokan duit atau hamper Dari orang Cina. Melayu punya di halal kan kerana dia Islam.

Bila jumpa GRO, ambil yang Melayu Dan Islam saje. India pun ok.

Anonymous said...

Diumumkan dgn bangga sekali penjualan mee goreng musa di taman intan sg petani kedah yg sblum ini hanya menjaja pakai beca aja telah ambil alih restoren cina (samak dah) di taman intan dan terus berniaga di situ..ini kejayaan umat kita

Beberapa tahun lepas juga pesaing rapatnya iaitu mee goreng alaudin yg cuma mengaja pakai beca sudah mampu ambil alih restoren cina di jalan kg baru sg petani..alhamdulilah

Contohilah mamak2 di atas walaupun depa bersaing sengit sesama depa tapi depa x bunuh sama sendiri..dpa blumba2 sapa paling lagi maha power untuk peligkupkan restoran cina yg sblum ini mereka hanya menumpang letak beca dpn restoran cina untk jual mee..

Allahhuakbar

Anonymous said...

Punya pasai kat kami la..yg hang kalot pasaipa? Ingat kami masih bodo ka? Kali ni dpan kami muka2, bila blakang bergunung2 kami nyumpah..

Anonymous said...

Sedih masyarakat islam kita yg buta hati.
Ustaz aku masa belajar sekolah agama ada bagitau yg alquran ada kias... Satu benda kafir kita makan akn jadi satu titik jitam dlm hati kita. Aku dari aku dulu elak brg cina... Tp kwn2 kutuk aku.. Mungkin inilah yg terjadi dgn islam malaysia. Telah buta hati terlalu byk makan brg cina dan berkelahi sesama islam.. Bagusla semua dah sedar... Teruskan... Dan sebarkan

Anonymous said...

Aku dah lama boikot barangan cina,Anak bini aku kalau service kereta kat kedai org Melayu,Kalau beli barang keperluan harian beli kat Mydin,kalau beli roti Gardenia saja,Seboleh bolehnya aku akan cuba elakkan beli barang dari kedai Cina,Harap ramai lagi orang Islam /Melayu sertai kempen ini , Cina kata dia boleh hidup tanpa Melayu ,Kita caba mereka

Anonymous said...

Mmg dah ada kesan pun pada pekedai cina ni. Ada sebuah kampung di Johor, penduduknya semua Melayu tapi aku hairan ada sebuah kedai cina yg boleh hidup sekian lama. Sedangkan kedai melayu mcm hidup segan mati tak mahu. Tapi sejak akhir2 ni, kedai cina tu dah makin susut sebaliknya kedai Melayu dah membesar macam gudang. Tahniah kepada kampung tersebut kerana telah lama sedar hakikat sebenar

Anonymous said...

Kita Nak Minta Kepada Umno

1. Orang berbudi kita berbahasa.
2. Kenang budi para pengundi yang telah menyelamatkan hayat Umno pada PRU13.
3. Perkasakan semua Majlis Agama Islam Negeri melalui :

(1) Tambah budget majlis
(2) Tambah pegawai penguatkuasa agama untuk memeriksa dan menangkap pasangan2 islam yang buat maksiat sama ada di tempat sembunyi atau terang
(3) Naikkan hukuman denda dan penjara bagi kesalahan khalwat atau sekedudukan. Amaun denda yang ada sekarang membuatkan orang tak heran - naikkan kepada Minima RM5,000.00 dan Maksima RM10,000.00 ATAU penjara Minima 6 bulan dan Maksima 2 tahun.
(4) Pinda Enakment Jenayah Syariah supaya ada peruntukan untuk menghukum bukan islam yang ditangkap khalwat atau sekedudukan dengan pasangan muslim (enakment yang ada sekarang nampak kartun sangat - bukan islam terlepas daripada sebarang hukuman begitu saja. Ini akan menggalakkan lelaki bukan islam ambil kesempatan ketas wanita islam)

4. Perkasakan semua cabang pendidikan islam melalui :

(1) Beri bantuan penuh kepada sekolah2 agama.
(2) Upgrade taraf guru2 sekolah agama setaraf dengan guru sekolah akedamik.
(3) Buat penambah baikan kepada infrastruktur disekolah2 agama setanding dengan sekolah cina dan sekolah tamil.

Kami orang2 melayu yang undi Umno pada PRU13 sebenarnya sikit pun tak termakan dengan janji Hudud oleh Pas. Kami berpendapat tanpa Hudud pun kita boleh cegah dan basmi maksiat, hanya perlu buat penambah baikan kepada Enakment Jenayah Syariah yang sedia ada. Kami tahu Pas jadikan Hudud sebagai umpan nak dapatkan sokongan orang melayu, itu saja.

Maka Umno " Tepok lah Dada dan Tanya lah Hati ". Nak jaga hati kami (pengundi Umno) atau nak jaga orang lain (yang tak undi Umno). As simple as that. Ini Kali lah .. UBAH.

Peluang Datang Tanpa Di Undang. Umno Kami Harap Jadi Hulubalang.
Di Dewan Rakyat Bila Bersidang.
Umno Bukan Tunggul, Umno Bukan Batang.

Hj Ariffin

Anonymous said...

Undi Cina bukan terjemahan undi demokrasi, tetapi lebih kepada menyisihkan kaumnya dari acuan perlembagaan. Ini bermakna kaum Cina tidak sesuai dengan demokrasi.

Belajarlah hidup tanpa Cina. Anda boleh lakukannya..

BCL forever..!!!

Anonymous said...

Aku pun dah lama boikot kedai2 cina even produk mereka juga. Dah bertahun2 lama aku kempenkan benda ni coz demi agama, bangsa dan negara. Bila peniaga2 Melayu dah mula kaya, maka mereka mula bayar zakat. Duit2 banyak masuk ke kantung masjid2. Skrg ni pun dah dapat merasa solat di masjid dan surau yg ada air-cond. Semua hasil kekayaan umat kita juga.

Anonymous said...

JOM UBAH!
INI KALI LAH!
TAKBIR!

KEPANASAN SUDAH MANUSIA2 YG NK MENGHANCURKAN ISLAM DAN MELAYU DAN PERIBUMI!

KITA TEKADKAN LAGI JIHAD EKONOMI KITA!

-SOKONG BARANGAN BUMIPUTERA 100%-

-SAY 'NO' TO ULTRA KIASU PRODUCT-

Anonymous said...

Tahniah GAP!!!! Kerana usaha berterusan Tuan dgn paparan2 sedemikian....sedikit sebanyak telah menyedarkan orang2 Melayu/Islam... agar lebih sensitif dalam urusan jualbeli supaya meletakkan Islam & Melayu di HADAPAN....

Ia juga telah berjaya membuka matahati rakyat Msia lebih2 org Melayu seperti saya juga.... bahawa sekian lama kita telah di'perbodohkan' oleh puak mata sepet ini yg cukup terkenal dgn sikap biadap & rasis!!! Sikap 'tidak apa' kita terhadap mrk selama berpuluh2 tahun telah menjadikan mrk lupa daratan!!

Moga usaha berterusan anda Tuan GAP & blogger2 pro kebaikan dalam memberi kesedaran kpd orang ISLAM/MELAYU akan mendapat ganjaran NYA jua......HIDUP GAP!!!!

Anonymous said...

GAP ni betul-betul Golongan Akal Pendek. Hari-hari cakap boikot. Hari-hari mimpi nak hancur business Cinabemg. Mimpi lagi.......kesian. Cina niaga ada system dan strategy. Melayu niaga macam mimpi. Lagi seribu tahu Cina lagi kaya dan maju. Melayu niaga masih mundur dan mimpi. Kah Kah Kah

Anonymous said...

Betul bro...
aku dr.dlu gak elak brg cina,Aku siap kena perli lg sbb xnk masuk kedai cina..
Dorang boleh bangga plak bila mkn kedai cina,pelik betul aku..
Padahal kawasan kampung..dorng xsedar lg time tu agknya..skang aku xtaw la pe jd kt dorng..aku da tak duduk situ..

Anonymous said...

Aku dah boikot kedai cina , terasa satu keseronokan bila aku boikot kedai cina , kita terus boikot kedai cina , jangan patah semangat !

Anonymous said...

sbnarnya tanpa kita sedar org cina mmg dah lama boikot brg kita. aku anak jati penang dah lama aku perhati yg cina ni tak akan p klinik melayu, kedai runcit melayu dan beli brgan melayu. kalau mai penang jgn tkejut sbb boleh dkatakan suma cina akan beli roti masimo. cina mmg mementingkan bangsa berbanding ideologi politik. berbeza dgn melayu yg sgup bgaduh sesama bangsa pasal dsbabkan fahaman politk yg berbeza. sedih betul. melayu akan hancur kalau tak bersatu. bagaimana dgn nasib anak cucu kita akan dtg?

Anonymous said...

ana pun org pas yg slalu selak2 blog ni cari maklumat..ana hanya sokong gerakan ini saja dan bersetuju 100% demi kekuatan ekonomi ummah..contohilah baginda rasullulah saw bersama umat islam permulaan di madinah yg boikot perniagaan yahudi yg slalu menindas umat islam sehingga banyak melahirkan ushwan muslim yg berjaya lagi warak..

Org lain dah start lama dah hangpa baru nak sdar ka? apa2 pun amno tu tetap umporno jugak..kah kah

-kalo dah berok PAS tuh memang berok la..tak payah nak quote kisah Nabi s.a.w kalau korang bersekongkol dengan puak haramjadah semata2 nak bermusuh dengan sedara sesama Islam dan lemahkan kuasa politik Melayu-Islam, lain kali je la

Anonymous said...

GAP ni betul-betul Golongan Akal Pendek. Hari-hari cakap boikot. Hari-hari mimpi nak hancur business Cinabemg. Mimpi lagi.......kesian. Cina niaga ada system dan strategy. Melayu niaga macam mimpi. Lagi seribu tahu Cina lagi kaya dan maju. Melayu niaga masih mundur dan mimpi. Kah Kah Kah

- haha strategy hebat pon kalau duit tak masuk nak buat apa..cina kalau berniaga takde rasuah tipu curi semua tak sah..

Anonymous said...

Sudah lahh beng...xyah menyalak bukit lg..
System strategy sama je,halal haram je yg beza..

Anonymous said...

GAP.
tahniah..
sila tengok anak cina sekor atas ni 1254pm.
biasanya sekor sekor ni tak masuk blog berbahasa melayu,
tapi dah terlepas 2-3 ekor masuk sini..dah start panas..
maknanya gerakan kita dah menampakkan hasil..

keep up the good work
bro GAP.

Sutan Jamaludin Sos Tiram IV said...

Kepada Anon 12.40pm:

Sistem dan strategi bagus pun kalau dah kuasa beli orang Melayu dah beralih ke peniaga Melayu dan India Muslim, strategi bagus pun dah tak berguna...

Tak payah nak berlakon lagi la Red Mr Bean Army...

Kamu menggelupur....
Kamu Fuckatan....
Kamu mumayyiz...
Kamu narsis...

Bodow..

Anonymous said...

Wa pulak rasa lama2 lu cina semua kalau terus kiasu cam babi lu orang lepas 2020 jadi cam cina kat indonesia bumi kasi habis. Lu jangan mimpi lagi mau kaya..lu ingat mati lagi ada baik kah kah kah

Anonymous said...

Mutakhir ni, ahli-ahli MLM melayu syarikat kepunyaan barua cina pun dah jadi sasau..

Datang tidak diundang..habis teh seteko dah...tak mau balik2 jugak...orang dah tak mau...nak paksa2 masuk ahli..barang pakai sendiri pun tak pa katanya..dapat bonus..

Aku tanya dia kenapa begitu bersemangat sekali (dalam hati aku kata dia memang tak tau malu..)Jawabnya lepas hadiri kursus motivasi baru2 ni,puak2 cina pihak pengurusan dan up line2 melayu dah bagi kaw2..(sampai tak tau lagi adab sebagai tetamu...??)

Last sekali pendek ja aku kata...Aku dah boikot apa2 yang bersangkutan dgn cina..terkedu dia..

Aku nasihatkan dia lepas ni kalau dah jadi ahli MLM syarikat melayu datang balik ke rumah kami..(ini adab kita sebagai tuan rumah jugak...)

Puak2 cina dah kecut perut..depa memang tau kuasa beli kita...tapi depa nak try UBAH..depa memperjudikan nasib mereka..

Ini Kalilah..semua Melayu kena UBAH....Gunakan Kuasa Beli KERAMAT kita..

Boikot adalah agenda perdana kita!! Bermula kini dan selamanya !!! Sebarkan dan bertindak segera!!!

Anda dan saya adalah pejuang...kini kita berjuang untuk Jihad Ekonomi Islam !!!





Anonymous said...

Anonymous said...

GAP ni betul-betul Golongan Akal Pendek. Hari-hari cakap boikot. Hari-hari mimpi nak hancur business Cinabemg. Mimpi lagi.......kesian. Cina niaga ada system dan strategy. Melayu niaga macam mimpi. Lagi seribu tahu Cina lagi kaya dan maju. Melayu niaga masih mundur dan mimpi. Kah Kah Kah

June 18, 2013 at 12:40 PM

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Bro GAP dia nak perlemahkan semangat ko!! agar ko berenti dari post pasal boikot supaya melayu lupa pasal boikot.

kepada tentera anai2 jadikan kata2 anon 12.40 tu perangsang untuk bertindak menggunakan system dan strategy agar perniagaan cinabeng hancur secepat mungkin, biar mimpi hari2 yang dia katakan kepada kita akan menjadi mimpi ngeri buat cinabeng..

Anonymous said...

Kuasa membeli bangsa Melayu ini sebenarnya adalah mengjangkaui politik yang memecah belahkan bangsa.Setiap seorang Islam yang membeli dari peniaga Islam,kesannya 1000 kali lebih hebat dari mengundi di PRU.Ia membersihkan jiwa dan raga serta menyucikan prasangka sesama bangsa kononnya orang itu begitu dan begini.Keputusan PRU lalu adalah yang terbaik dari Allah S.W.T. kepada bangsa Melayu kerana ia menyedarkan kita.Ayuh!......ini tuntutan agama.......kuatkan ekonomi kita adalah fardu.Kita bersatu dan berniagalah......Tuhan bersama kita.Rezeki dariNya untuk kita dahulu..........cina tak kan senang kerana tidak beriman denganNya.......nampak sahaja macam senang.Cinabeng letih jadi cina kerana hidup mengejar duit dan hasil usaha yang tidak bersih.

Anonymous said...

Haha seronoknye cinabeng da rasa bahangnye... Teruskan kempen ABC BBC. Kasi ajar sama dia.. Dia ingat Malaysia ni bapak dia punya..

Anonymous said...

GUA TERKESIMA JAP
(setelah kempen abc yg mmbosankan..)


''
sekarang bangsa melayu mau ajar lu orang makna UBAH.. UBAH kasi hancur bisnes cinabeng. UBAH kasi melayu kaya... INI KALILAH.. ''

AKU NAK TUNGGU MANA. DIA PEMIMPIN BARU CINA YG ANTI DAP

KITA MAHU CINA2 SAMA2 MENGHUKUM DAP& Anwar laknatulah tu..

Anonymous said...

MENGUGAT KEHARMONIAN KAUM?...dah tak penting dah keharmonian..kalau asyik diperlecehkan oleh cinabeng2 ni..kena ajar sikit puak2 ni...org melayu x kira apa fahaman politik pun perlu bersatu...

Anonymous said...

pasal 11.30

xpa aku beli dua bungkus mee kedai melayumuslim ..adabi lagi..

haaa satu sen pun xdapt

ADABI: hang kena kurangkan harga bulan2 depan..baru kempen meriah gila..dari 1 jadi 2 , 2 jadi 4..bungkus..

cari formula agar lg power

Anonymous said...

SYABAS GAP.

DULU INGAT CINA BOLEH BUAT KAWAN, TAPI RUPANYA TAK ADA KESESUAIAN. TANAH MELAYU, KERAJAAN MELAYU NAK DI TUKAR HAK MILIK PULAK GAMAKNYA. MELAYUKINI SUDAH SEDAR DAN MULA AMBIL LANGKAH LANGKAH YANG SEWAJARNYA.

Anonymous said...

GAP=Ghost And Pig
Hehehe.....

Anonymous said...

kenyataan cinabeng ni menampakkn kesan boikot yg telah d jalankan..ayuh tingkatkn lg usaha utk memboikot cinabeng ni dlm semua hal.. xde kena mgena dengan keharmonian dan kestabilan...hapuskn SRJKC!!!! dgn thapusnye SRJKC, brula cinabeng ni berhak nk cerita kehormonian kaun bagai..

Anonymous said...

semalam pi kedai melayu..dulu kedai dia suram...
selang 3 buah ada kedai cina ..dulu ceria...
tapi relax sekejap kena rokok sebatang..
kini kedai melayu nampak ceria..kedai cina dah jadi macam tanah perkuburan..
Aku lalu kedai sepet ni, dia tengok aku mcm hantu kot..

Baru seminggu dua ja...kalau setahun dua ku tak tahu le...
Lu pikirrr la sendiri...

Servant of God said...

Anonymous said...

GAP ni betul-betul Golongan Akal Pendek. Hari-hari cakap boikot. Hari-hari mimpi nak hancur business Cinabemg. Mimpi lagi.......kesian. Cina niaga ada system dan strategy. Melayu niaga macam mimpi. Lagi seribu tahu Cina lagi kaya dan maju. Melayu niaga masih mundur dan mimpi. Kah Kah Kah

June 18, 2013 at 12:40 PM

=============================

Sudah laa, syarikat2 antarabangsa pun boleh lingkup kalau tak cukup sales. Dorang punya system dan strategy lagi laa hebat dari cinapek2 nih... so jangan takbur laa. Kalau duit dah tak masuk, mmg ko tak dapat apa.

Oh, lagi satu. Ingat semua cinapek ni pandai sangat ke pasal sales, pasal marketing, pasal strategy2 nih? Aku saksikan sendiri, yang pandai sebenarnya mungkin seorang dalam dua puluh. Yang lain bengap jek, cuma dorang boleh buat duit sebab Melayu jek selama nih selama ni tak kisah masuk kedai dorang yang takdenyelaa special mana.

So cinapek2 jangan nak berlagak laa yer, ko sama jek ngan orang lain sebenarnya.

Anonymous said...

boikot terus cibabeng kafir laknat..

inikalilah...ubah

Anonymous said...

Alhamdulillah..smoga trus berjaya

Anonymous said...

Kalau membeli dengan peniaga Melayu dan Islam bukan saja kita dapat barang malah kita dapat pahala.

Beli barang orang Islam kita dapat akhirat juga.

Marilah membeli sambil beramal. Memang kuasa membeli Melayu kuat contohnya ubat gigi Zaiton yang mennggugat Colgate sekali sehingga lah saya dengar ianya di beli.

Kita mahu Najib berperanan memecah monopoli peniaga China misalnya dalam urusan pembekalan sabagaiamana Bernas menguasai beras. Kedai Satu Malaysia adalah permulaan. Roti Gardenia yang di punyai orang Melayu tidak membeli tepung dari dalam negara. Ini langkah yang bijak sampai China suruh boikot roti Gardenia.

Kerajaan mesti mewujudkan kekuatan ekonomi Melayu berasaskan perusahaan sokongan terhadap keperluan kerajaan walau pun sebiji skru.

Latih anak Melayu menjadi pekerja mahir dalam perusahaan dari bawah sampai atas untuk membekal tenaga kerja kepada perusahaan Melayu yang di bangunkan. Umpama konsep Frnchise.

Tujuan maksima ialah mengelakkan anak Melayu bekerja di perusahaan orang China. Umpama membasmi kemiskinan yang berjaya kita buat begitu lah prinsip ini. Pastikan anak Melayu tidak lagi bekerja di perushaan China. Barulah kita boleh bersuara dan dapat sokongan orang Melayu.

Sokongan orang China tidak boleh di harapkan. Bagaimana dulu China meragui orang Melayu tanpa Melayu ketahui sehinggalah hasil PRU13. Inilah masanya kita pula meragui mereka. Padan muka!

Ayuh Membeli dan Beramal!

Anonymous said...

Bro, ada yg brcakap pasal taktik dan steategi tadi. Percaya lah taktik tu banyakannya main kotor. Contoh KRIM Ipoh kini difitnah jual barang2 expired.

4815162342 said...

Kahkahkahkahkah.....

seronok aku tengok kedai runcit cinabeng kat rumah aku makin tak laku. kedai runcit milik melayu yang sebelum ni suam-suam kuku telah meriah dgn aliran kemasukan pelanggan melayu.

kahkahkahkahkah.....

cinabeng salah main game. lu mau tumbangkan kuasa melayu, sekarang kita semua melayu akan hentam lu punya ekonomi cukup-cukup.

kahkahkahkahkah.....

biar padan muka lu orang semua, kuasa politik tak dapat ekonomi pon tak lama lagi akan hancur.

kahkahkahkahkah.....

cinabeng kena ingat dalam pepatah melayu ada mengatakan 'yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran'. inilah situasi yang sedang dihadapi oleh semua cinabeng.

kahkahkahkahkah.....

padan muka. seronok aku melihat hari-hari akhir kaum cinabeng menuju hari kehancuran muktamad.

kahkahkahkahkah.....

Pekong Pondan said...

There are no real Muslims in Malaysia. In Malaysia accepts all people gay political leaders. Blaming the Chinese are simplistic.

Stop this trade war and focus on placing Anwar Ibrahim behind bars. A arch homo, ass fucking opposition leaders can freely circulate in the Malaysian society.

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.

(Song: The three little pigs, check youtube)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Hadi Awang

Anonymous said...

tak perlu intelek untuk beli barang muslim/melayu..support je untuk kepentingan agama, bangsa dan negara..bila muslim berjaya berniaga, automatik perniagaan2 melayu lain akan naik..mcm tempat aku asal tokey tu kedai runcit jer, skrg dah ada kedai alat tulis dan kedai runcit cawangan pun dah banyak..jadi monopoli tak terjadi sekaligus tak jadi le sorok brg ler, apa la yg akhirnya menaikkan harga barang..

diorang dah bersuara ni bagus..maknanya kempen dah sedikit sebnayak memberi kesan..yela, melayu kan pengguna terbesar..melayu umno saja pun berjuta2..

teruskan jihad ekonomi..InsyaAllah kita akan maju dlm perniagaan..agama dan bangsa juga akan terbela..

Anonymous said...

pada saya akhbar star tu layak buat lap taik aja

Anonymous said...

tadi pun baru jer tukar exzos kat kedai melayu..

go,go..melayu boleh...

banyak untung banyak bayar zakat dan sedekah..

cina untung mana pergi yer?..sendiri pikir..

Anonymous said...

allah huakbar sempena bualn ramadan yg nak datang ini berjihad lah kata dgn abc smoga tumbanglah penjajah cina di tanah melayu

Anonymous said...

Jangan takut kita akan kekurangan barangan asas sekiranya tidak membeli dengan cina biar kita pergi kedai mamak myden atau kedai pak ali jangan saja kedai cina pukimak.

Anonymous said...

CARA NAK HANCURKAN DOG AND PORK PARTI !

-akhir2 ini dap banyak pecat ahli dia.
-'kita' bagi dana pada semua exDapigs ni buat satu parti cina baru.
-pastikan parti cina baru ni lagi extreme dia punya anti melayu dan BN
-ini akan menarik minat cinabi untuk beralih kepada parti baru nih dan meninggalkan dapigs.
-'kita' pastikan parti baru cina ni menentang dapigs dan berlawan disetiap kerusi dapigs atas isu Dinasti Lim kuku besi.
-Umno tak perlu MCA dan Gerakan lagi. Kita dah buktikan tanpa mereka ,BN boleh menang 133 kerusi.
-Umno bertanding di semua kerusi MCA dan Gerakan termasuk Pulau Pinang.
-Disebabkan cina dah pecah dua, maka peluang Umno perintah P.Pinang amat cerah.

Akhir sekali, kita balik kepada Al-Quran dan Sunnah...Umno dan Pas bergabung untuk bentuk satu entiti politik melayu islam terbesar !!!

gen2felda

Anonymous said...

Kalau kita fikir2kan, memang pada PRU13 orang cina dan india " go all out " untuk menjatuhkan kuasa politik melayu. Sebab itu slogan INI KALI LAH digunakan. Tapi melayu Pas dan melayu PKR yang bengong lagi bengap tu bukan main bangga lagi mencanangkan slogan tu di serata kampong. Malah melayu Pas yang pakai topi (ketayap) Pas dengan baju logo Pas, dengan bangganya mengarak bendera roket dalam kampong, pada hal saya tak pernah nampak pun sekor cina yang arak bendera bulan dalam pekan.

Slogan INI KALI LAH memang mereka cina dan india dah Confirmed 100% bahawa ini kali melayu akan jatuh sebab pada masa itu sokongan melayu yang bengong lagi bengap ini kepada parti2 Pakatan Rakyat sangat memuncak, dan kami yang pro Umno pun tak yakin Umno akan kekal berkuasa. Tapi dengan kuasa Allah, orang melayu yang tak bengong dan bengap telah memihak kepada Umno demi untuk menelamatkan kuasa politik melayu.

Saya ceritakan ini semua supaya Najib tahu, sedar diri dan insaf siapa dirinya kalau bukan kita melayu yang tak menyertai mana2 parti ini yang memangkah parti Umno. KAMI PANGKAH LAMBANG DACING BUKAN KERANA NAK SELAMATKAN BN TETAPI KERANA NAK SELAMATKAN UMNO.

Hj Ariffin

Anonymous said...

Jangan beli barangan cina babi harbi. Barangan keluaran cina babi harbi banyak dicampur dengan bahan babi dan anjing untuk menjimatkan kos.

Kemudian barangan-barangan kotor ini dijual kepada Melayu dengan cop halal. Melayu yang tertipu membeli dan memakan barangan-barangan cina babi harbi ini dan menyebabkan mereka buta hati menyokong pembangkang haram.

Nasib baik masih ramai Melayu yang tidak termakan barangan cina babi habi yang banyak dicampur dengan bahan babi dan anjing. Melayu-Melayu inilah yang mengundi UMNO pada PRU-13.

Hanya penyokong pembangkang haram sahaja taksub menyokong DAP dan Al-Juburi kerana terlalu banyak memakan barangan cina babi harbi yang mengandungi bahan babi dan anjing.

Anonymous said...

Pukimak punye cinabeng anak haram. Lu berniaga banyak jual barangan campur babi dan anjing kemudian nak paksa Melayu beli dan makan.

Dasar anak anjing kurap tak sedar diri duduk menumpang di Tanah Melayu. Suka hati Melayulah nak beli barangan keluaran siapa. Kami Melayu Islam tak makan babi dan anjing, bagaimana kami nak sokong bisnes cinabeng pukimak anak haram.

Kurang ajar punya cina babi cibai, baru dapat 38 kerusi Parlimen sudah berani nak paksa Melayu Islam beli dan makan babi dan anjing dalam produk mereka. Orang Melayu semua mesti bersatu dan berani menentang penindasan cina-cina babi ni semua yang memaksa kita semua makan produk babi dan anjing mereka.

Anonymous said...

Melayu perlu mengisytiharkan 'perang' terhadap bisnes cinabeng yang banyak mencampurkan bahan babi dan anjing dalam produk mereka. Tak kira dari :-

- roti
- susu pekat
- susu cair
- kopi
- teh
- bihun
- mee
- kuey tey aw
- keropok
- kuih pau
- nasi ayam
- tepung
- dan banyak lagi

Semuanya telah dicampur dengan bahan haram seperti babi dan anjing. Sebab tu cina haram jadah semua sokong roti Massimo yang kaya dengan zat vitamin babi dan anjing. Inikan makanan kegemaran mereka iaitu babi dan anjing.

Kita Melayu perlu berperang dengan tidak membeli produk-produk keluaran cina pukimak ni semua yang terbukti haram di sisi Islam. Belilah produk keluaran Melayu Islam yang terjamin halal, suci dan bersih.

Anonymous said...

Ingat, setiap pembelian produk keluaran cinabeng sama seperti anda membeli daging babi dan anjing dan pasar cina pengotor dan busuk. Mahukah anda membawa balik daging babi dan anjing ke rumah anda? Tepuk dada tanyalah iman.

Anonymous said...

Cinabeng racist sebab terlalu banyak makan babi dan anjing. You are what you eat. Cinabeng adalah satu spesis babi dan anjing daripada yang mereka banyak makan iaitu babi dan anjing.

Anonymous said...

Daripada beli dan makan produk cinabeng yang telah dicemari bahan babi dan anjing, orang Melayu ada banyak alternatif lain ketika berbelanja.

Beli produk dan gunakan perkhidmatan syarikat Melayu Islam yang terjamin halal, suci dan bersih.

Kita perlu boikot bisnes cinabeng sebab mereka ni bangsa pengotor dan pemalas. Cuba tengok kat kilang-kilang depa yang kotor dan dipenuhi najis mughallazah. Mahukah anda memakan produk kotor dan najis?

Jadi, marilah kita UBAH tabiat membeli kita dengan mengutamakan produk dan bisnes Melayu Islam yang juga saudara seIslam kita.

Anonymous said...

Cina kata UBAH kuasa politik Melayu.

Melayu balas JOM UBAH kuasa ekonomi cina.

Padan muka semua cinabeng yang akan pupus tak lama lagi. Seronok aku melihat fenomena ni akan berlaku depan mata sendiri.

Anonymous said...

Itulah kaw semua cinabeng cari pasal nak gadoh dengan Melayu. Kan padan muka kaw semua kena boikot dengan Melayu. Sendiri cari pasal sendiri tanggunglah, kahkahkahkah..... dasar bangsa kurang ajar dan tak bersyukur.

Anonymous said...

Kita semua kasi hentam semua bisnes cina dari sekecil-kecil sehingga yang besar bagi tumbang rebah menyembah bumi. Apa diorang ingat terror sangat bisnes mereka. Cina takkan berjaya kalau : -

- Tak menipu.
- Tak rasuh.
- Takdak sokongan Melayu (sebelum PRU-13)

Bagi aku, spesis cinabeng ni bukan terror mana pun dalam bisnes. Menipu banyak lepas tu lari bayar cukai.

Mulai tahun ini, Melayu akan take over semua bisnes cinabeng. Melayu akan bertambah kaya sebelum tahun 2015. Biar semua cinabeng menggigil ketakutan dengan serangan tentera anai-anai Melayu.

Anonymous said...

Pastikan 80% kekayaan cina bertukar tangan kepada Melayu sebelum tahun 2015. InsyaAllah, Melayu akan jadi bangsa maju sebelum tahun 2020 dan semua cina jatuh miskin mintak sedekah tepi jalan dan banyak masuk penjara kerana membuat jenayah merompak, meragut dan menipu.

Anonymous said...

Sorrylah CINABENG, bulan Puasa dan Syawal kita akan ajar puak2 lu!! Berapa puluh tahun puak2 CINABENG ini tekan dan cengkam kita dgn manipulasi dan peras ugut ekonomi.

Skrg jgn hairan suadar2 klu kita lihat ramai CINABENG berpusu2 isi minyak di Stesen PETRONAS, itu taktik mereka utk lembutkan hati org Melayu.

Kita kena keras hati dgn musuh2, jgn beri lagi, 50 tahun kita dibalas dgn TUBA.

AYUH, BUY MUSLIM 1st, BUY NO MORE CHINESE!!

ALLAHU AKBAR!

Anonymous said...

3 hari lepas aku 'kering2' di tipu CINA IPOH, tgh jalan aku singgah bandar IPOH exit tepi highway sbb keta aku prob. kesiankan ahli keluarga ku yg lain, xku terpksa lah singgah jp kedai CINE piggy utk cpt2 repair, last2 aku kena tapau RM25, isi gas, pdhal keta aku tk kurang gas pon, cuma dryer kotor. Hampeh mmg CINApiggy, wpun RM25 tp aku mnyesal sgt duit aku melayang ke CinePiggy!!

Terdesak xde kedai Melayu yg aku tahu kt IPOH (in the way ke utara).

Teruskan kempen ini. Cina sdng lihat kite mcm 'ayam panggang' itu di 'ratah' duit. terutama musim PUASA-RAYA ini.

Wktu ini IMPACT besar buat CINApiggy, sama ada untung besar atau rugi BESAR!!

Anonymous said...

cara cinabeng menindas kita dengan cara menyorokan barang lalu menaikan harga barang, sampai duit 50 hinggit pun dah macam 5 hinggit.

Anonymous said...

Show no mercy. Melayu tak mati kalau tak beli dan guna produk dan servis cinabeng.

Aku dah berbelas-belas tahun hidup menyokong bisnes Melayu. Ok je. Takdak apa-apa pun. Bertambah bangga lagi adalah kerana berjaya memartabatkan ekonomi Melayu. Bayangkan kalau ada 10,000 orang Melayu mendapat kesedaran seperti aku iaitu : -

- Aku beli kereta dari salesman Melayu.

- Guna bank Maybank.

- Beli insurans Takaful.

- Beli saham ASB (Amanah Saham Bumiputra).

- Beli saham AHB (Amanah Hartanah Bumiputra).

- Bina rumah persendirian upah kontraktor dan arkitek Melayu.

- Beli kain di Jakel 100% milik bumiputra.

- Upah tukang jahit Melayu buat baju Melayu.

- Tempah pelbagai biskut raya dari usahawan IKS Melayu.

- Servis kereta di kedai servis milik Melayu yang semakin berkembang.

- Pergi klinik Melayu.

- Beli smartfon dari saleswoman di kedai Celcom

- Dan banyak lagi yang aku buat untuk sokong ekonomi Melayu.

Semua yang baca blog GAP harus mengikut seperti aku yang menentang semua jenis bisnes cinabeng tanpa sedikit pun belas kasihan. Peduli apa aku, lu semua cinabeng kurang ajar mahu mencabar Ketuanan Melayu Islam. Sekarang rasakan penangan dari kami yang kamu rasai sampai Hari Kiamat. Ambik kau.......

Anonymous said...

Hoi.....Cinabeng juga ciptaan tuhan. Tak puas complain tuhan bagi mereka bodoh dan miskin. Kah Kah Kah

Anonymous said...

Kurangkn belanja rokok 50%, ganti beli brg2 melayu. Rokok cina kontrol kot?

Anonymous said...

Jom kita semua bakar semangat orang Melayu semua untuk terus menghancurkan bisnes cinabeng selumat-lumatnya sehingga pupus. Bayangkan kalau baru sebulan lebih kempen ni berjalan cinabeng semua dah terbakar konek, bayangkan kesan kemusnahan bisnes cinabeng dalam masa 60 bulan akan datang sebelum PRU-14.

'Every long journey has a first step.' - Star Wars

Anonymous said...

cinabeng bukan manusia tapi makhluk hasil evolusi babi dan anjing. Cuma mereka belum mencapai tahap evolusi yang sempurna untuk hidup bersama manusia lain. Kena tunggu kitaran evolusi lengkap lagi 2 juta tahun. hehehehehe ... :p

Anonymous said...

pig eater sudah panas bontot..
umur sudah tara lama..
cina bukit bakal kene mopping!
wakaka..

Anonymous said...

Mari semua Melayu mula simpan duit dalam ASB dan tingkatkan ekuiti pemilikan hartanah dengan Amanah Hartanah Bumiputra di bawah Maybank.

Simpan duit skearang untuk kekayaan masa depan. Jangan kaya sekarang tapi miskin di masa hadapan tapi susah sekarang untuk kaya kemudian.

Anonymous said...

Kasi hancur itu semua bisnes cinabeng. Berjuanglah semua Melayu sehingga ke titisan darah terakhir. Yang pasti semua cinabeng sedang menggigil ketakutan merasai kesan drastik kempen ini

Anonymous said...

GAP=Gang Anai Pariah
Hehehe.......

Anonymous said...

Seronok tengok anon 5:51 PM a.k.a. read bean army sudah kecut telur dgn tentera anai-anai Melayu. Bangga aku kempen ni berjaya dan semakin berjaya. Tahniah GAP dan semua anak Melayu.

Skuad Penembak Babi said...

Hehehehehe :)

Geng babi cibai DAP tak tau macam mana nak counter kempen ABC, BBC dan BCL. Akibat gagal membuat rampasan kuasa pemerintahan Melayu, semua babi cibai DAP dah kena backfire dari seluruh rejimen askar anai-anai Melayu.

Syabas tuan admin kerana kempen anda telah menampakkan hasil dan semua bisnes cinabeng sedang menunggu masa sahaja untuk dilunyaikan oleh kami.

Skuad Penembak Babi said...

Mari kita semua memeriahkan lagi kempen boikot bisnes babi cibai DAP di sini. Bakar semangat saudara-saudara seIslam kita di luar sana untuk turut serta melunyaikan babi cibai DAP.

Anonymous said...

Cinabeng makan babi menjadi mereka pandai dan rajin. Inilah tuhan yang special layan mereka. Kalau nak berjaya dan kaya harus belajar makan babi. Kah Kah Kah

Anonymous said...

Babi tak sedap, busuk dan kotor. Sebab tu cinabeng kuat menipu, merasuah dalam bisnes. Ini sikap tidak bermoral dalam mana-mana budaya manusia di seluruh dunia. Hanya cinabeng sahaja tidak bermoral sanggup melacurkan anak demi membeli daging babi.

Esperalzi said...


http://thestar.com.my/news/story.asp?file=%2F2013%2F5%2F21%2Fnation%2F13136077&sec=nation

Nampaknya kempen boikot barangan Cina oleh orang Melayu semakin meyengat dan terasa oleh Cina!

Satu demi satu pihak2 bisnes Cina mula bersuara menentang kempen boikot ini.Terkini dari Teh Kee Sin.

Teh Kee Sin, Presiden Persatuan Industri Kecil dan Sederhana, mendesak agar kempen2 boikot barangan Cina yang dilancarkan oleh orang2 Melayu dihentikan segera.

Alasan yang diberikan Teh Kee Sin ialah pekerja2 di syarikat2 Cina ini terdiri dari berbagai bangsa dan pekerja2 ini akan menjadi mangsa.

Lain2 alasan yang diberikan oleh Teh Kee Sin: kempen2 boikot ini akan mengganggu potensi eksport Malaysia, dan yang menjadi mangsa nanti ialah pengeluar2 dan pengguna2 Malaysia.

Juga, katanya, kempen2 boikot ini akan halang syarikat2 Malaysia bersaing di peringkat global.

Gesaan Teh Kee Sin dimuatkan dalam akhbar milik Cina, The Star, di sini: http://thestar.com.my/news/story.asp?file=%2F2013%2F5%2F21%2Fnation%2F13136077&sec=nation

Padangan saya: Teruskan boikot! Jangan kasi chance kepada bisnes2 Cina yang take Melayu for granted.

Apabila kepentingan mereka mula terancam, Cina2 ini minta kita semua berfikir sebagai rakyat Malaysia tanpa berfikir Cina, Melayu, India dan sebagainya.

Tapi waktu mereka mengundi, mereka berfikiran Cina totok..

Zaeydee said...

Aku dah lama mula...naik menyampah aku kedai cinabeng nih...sekarang paling sedikit 2,3,400 sebulan dah masuk kantong bisness melayu...ayuh BCL...

Anonymous said...

aku baru jer buat grill/awning & kitchen cabinet dengan melayu...rasa puas hati dapat tolong bangsa sendiri...masa aku pergi survey harga beberapa kedai cinabeng bukan main lagi layan kitaorang dengan senyuman manis...aku saje nak test diorang ni...last2 aku amik ngan melayu...beza harga lebih kurang 30% lebih murah compare ngan cinabeng...aku dah serik laa wei beli ngan cinabeng...pesanan sesiapa nak beli barang letrik beli di kedai KEMUDI TIMUR ELECTRONIK (Jalan Samudera Batu Caves) Tel 03-61871188

Anonymous said...

tanya dgn editor bahlul ni,sapa dn akhbar mana yg hari2 TOLONG PROMOSIKN HANNAH YEO ADUN SUBANG JAYA?apa yg hannah yeo buat 5 tahun lepas dsubang jaya ni?yg makin banyak samapah sarap demam denggi dn jalan2 yg banyak hancur!tu YG THE STAR SHIT promo hari2

Anonymous said...

kita kena perluaskan boikot ni dan edarkan phamplet di seluruh masjid semasa hari jumaat...Hidup Islam & Melayu..mampus cinabeng...GAP tologn buat info dalam bentuk phamplet aku nak gi print n photostat n edar...

Anonymous said...

Gap...buatlah flyers....edarkan di masjid2.....ramai orang melayu tak tahu...

Anonymous said...

Aku bukan boikot...aku langsung tak beli je kat kedai cina...

Yang hairan tu kenapa budak2 cina bangsat ni masuk forum ni ???

Yang menghairankan lagi pemimpin cina ni nak komplain pulak pasal boikot2 ni...

Kenapa tak suruh cina pi beli kedai melayu pulak...??

Kenapa melayu nak beli kedai melayu pun salah ke ???

Kalau aku guna duit mak bapak lu orang tak ape la..

Senang je boikot2 ni...duitpun jimat..hatipun senang..yang penting jumpa je org melayu bisik kat telinga dia...semua orang melayu dah boikot ! Anda bagaimana ???

Anonymous said...

Tuhan sentiasa tolong Cinabeng itu sebab Cinabeng sentiasa rajin, kaya, pandai dan berjaya. Terima kasih tuhan......

tobeng said...

Hak asasi cinabeng nak pilih siapa jadi pemerintah,..ok setuju.Hak asasi cinabeng boikot bisnes Melayu sejak azali,..oklah nak buat macamana.

Jadi hak asasi Melayulah nak cuba2,baru nak belajar ikut style cinabeng boikot bisnes bukan bangsa sendiri.Takkan double standard kot.

komandomelayu said...

726 lancau lu!!

Anonymous said...

boikot the star..berita mcm haram..berita yahudi dan kristian je byk dlm tu...lia ma cauhai !!!

Anonymous said...

ingat tentera anai2 cinabeng bercakap megah dan bersembang angkuh tentang tidak perlunya Melayu dan Bumiputera dalam perniagaan mereka.

kasi ajar sama cinabeng biar dia tahu kerbau dengan kerbau kaki pendek tak sama.

Anonymous said...

Aku tgk ada kafir2 yg komen seperti ketakutan..
Dan terbukti dalam artikel the star kt atas..
Tak perlu rasa nya kita maki2 mereka,biarkan saja mereka..sbb kita bkn seperti mereka..
Kita cari redha Allah yg paling pnting..
dan Makna nya,kempen ni mmg semakin meluas..
Tahniah utk kita semua..
Moga Allah satukan kita,dan ttapkan kita kt jalan yg benar,dan mmbaiki lagi keimanan kita semua..

Jihad ekonomi kita..

Anonymous said...

Asak cinabeng dari semua arah, selatan, utara, timur, barat, tenggara, barat daya, barat laut, timur laut...biar dorg duk d tempat sendat macam kndang babi, menendang sesama sendiri smp mampossss.

Anonymous said...

buat mcm MLM.1 org ckp kt 2 org..lam2 beranak pinak laaaaa..huhuuhu

Anonymous said...

gelabah? lu org suruh la puak2 pakatan lu beli barang lu org. lu org mau naik harga??

laggiiiii kami boikot. berani buat la.. jgn cuba tunjuk perangai komunis tu sgt.. sikit2 boleh la

Anonymous said...

puak mereka tu yg Nampak sgt tak tahu kenang budi. nak jugak kuasa. kerajaan dah bagi macam2. apa lagi yg kau nak??

Anonymous said...

kerajaan BN Kedah wajib naikkan caj air yg.disalurkan ke penang.No more free deals!

kerajaan persekutuan wajib alihkan semua FDI dan pelaburan baru kenegara ini kenegri-negri pro BN seperti Iskandar,Kedah,Melaka,N9, Sabah dan Sarawak.

Selangor tak dapat terima pelburan industri baru kerana masalah air.Alihkan ke negeri sembilan, melaka dan Perak.

bila pulau pinang hilang pelaburan dan kos hidup tinggi, maka cina yg.bersarang di pulau tu akan kepanasan dan membalon kitty siang dan anak haramnya guan eng dan pecahlah undi cina disana.

NAJIB !!! UTAMAKAN SIAPA YG.KEKALKAN KAU DI KERUSI PM!!!

MELAYU,INDIA,BUMIPUTRA SABAH SARAWAK!!

gen2felda

john mohamed said...

Good... Good .... Realitinya bahang boikot dah dapat sambutan luar jangkaan .... Itu yg nak saya ingatkan kepada bangsa saya melayu yang saya cintai .... Kita kena berjiwa besar dan jangan rendah diri.... Bangunlah tuan terus mara... Jangan berpatah lagi insyaalah jika niat kita baik allah akan beri kekuatan kepada kita... Semoga bangsa saya akan lebih berjaya tetapi jangan riak dan sombong.... Itu doa saya kepada umat melayu islam..... Saya tidak rela melihat anak-anak melayu menagih simpati kepada bukan islam ..... Kerana kita kurang ilmu dan harta.... Yakinlah allah ada bersama-sama sekiranya kita mengikuti jalan yg lurus ..... Doa ikhlas dari saya kepada seluruh umat islam dan bangsa melayu tercinta.....

john mohamed said...

Good... Good .... Realitinya bahang boikot dah dapat sambutan luar jangkaan .... Itu yg nak saya ingatkan kepada bangsa saya melayu yang saya cintai .... Kita kena berjiwa besar dan jangan rendah diri.... Bangunlah tuan terus mara... Jangan berpatah lagi insyaalah jika niat kita baik allah akan beri kekuatan kepada kita... Semoga bangsa saya akan lebih berjaya tetapi jangan riak dan sombong.... Itu doa saya kepada umat melayu islam..... Saya tidak rela melihat anak-anak melayu menagih simpati kepada bukan islam ..... Kerana kita kurang ilmu dan harta.... Yakinlah allah ada bersama-sama sekiranya kita mengikuti jalan yg lurus ..... Doa ikhlas dari saya kepada seluruh umat islam dan bangsa melayu tercinta.....

Anonymous said...

Sudah nampak hasil pergi giant pasangan melayu beli minyak masak tengok seri murni cancel ...saji ada botol kecil sahaja lalu pasangan tu tangguh beli minyak masak ...

Anonymous said...

Kami.juga dah boikot. BCL, BCL, BCL......

Anonymous said...

Cina mmg rajinnn

1. Rajin menipu
2. Rajin merasuah
3. Rajin makan babi

ABC
BCL
Jihad ekonomi!!!!

Anonymous said...

Kesian,,korang baru sedar skg? Aku dh berbelas th amalkan..anyway, ini mmg idea yg bagus...satu perkara lg peniaga jgn besar kepala pulak...kena belajar berkepala dingin, berdiplomasi, ramah, tatak sombong punye,,cekap dan jgn emo...jgn jugak ego,,,,duit tukar pastikan sentiasa cukup!

Anonymous said...

akhbar the star bagitau adalah tidak adil untuk bangsa melayu menghukum cina kerana keputusan mereka memilih pakatan.

kata the star,ianya membahayakan keharmonian sosial negara..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Apasal kalau kita buat sumenya tak adil bagi kiasu ni? Yang dia berlakon sambut DS Najib bawah khemah ramai-ramai bawak sepanduk "I Love PM", kaut bersih sume bantuan, minta itu-ini, lepas tu keluar ramai-ramai pada hari ngundi dgn tujuan nak tumbangkan kerajaan....aku nak tanya itu bukan ke membahayakan keharmonian sosial negara??? Dia orang tipu Melayu lepas tu nak tikam belakang, itu bukan membahayakan keharmonian sosial ke???

Sebenarnya kalau kita pudatkan semua, sumbatkan segalanya ke temolok mereka, bagi apa saja, perabihkan semua hingga kering-kontang, gadaikan segala-galanya utk dia orang itu barulah dikatakan "menjaga keharmonian sosial".

Anonymous said...

Boikot Popular Bookstore!

Anonymous said...

Jangan lupa sebar kat adik beradik, kawan. Remind each other. Teruskan jihad ekonomi

Anonymous said...

Saya dapat email dari kawan cakap:
KUIH KACANG, KACANG TUMBUK KELUARAN, BEPANG BRAND "NORA" tu Cina punya. Nama je nama Melayu tapi Cina yang buat. Kalau tak silap, tempat buatnya kat Melaka. Hati-hati banyak produk nama Melayu tak semestinya produk orang Islam.

GOODMAID yg buat sabun pencuci, pencuci tandas, pencuci basuh pinggan pun syarikat Cina yang dlm iklan jawatan kosongnya nakkan calon yang fasih MANDARIN, jadi paham-pahamlah sendiri maksudnya tu.

Nak bagitau FELDA dah keluarkan MAJERIN ADELA. Sila promote dan sokong.

Anonymous said...

enough is enough.....

Anonymous said...

tolong senaraikan pengusaha bumiputra di kawasan masing supaya dapat di war warkan dan dapat membantu pembeli melayu.aku tinggal di taman meru ipoh....berdekatan dgn mydin. sesiapa yg nak beli kamera beli di kedai kamera e-pohbrg elektrika di hub bright berhadapan dgn kilang carsembarang runcit blh beli di mydin....malah org cina pun dah beralih ke mydin (depa brg pukal) sebab murahrepair kereta blh dilakukan di baharom workshop di jelapangjadi sama sama kita support peniaga bumiputra

Anonymous said...

aku setuju....dan senaraikan prniaga bumiputra supaya membantu sama lain......

Anonymous said...

ditempat aku banyak kedai cina haram jadah dah tutup market org melayu yg jadi nelayan tak mau jual ikan kat cina lagi kerana banyak tipu timbang ada 4/5 kedai yang dah tutup 3 tinggal lagi dua lagi nyawa myawa ikan tak lama lagi mampos lah dah nak bulan puasa mereka akan lebeh merana keran org melayu tak akan masuk kedai mereka lagi kerana kedai org melayu sudah banyak yg berniaga minta maaf org cina org melayu tak masuk kedai lu lagi sebab cina banyak tipu.

Anonymous said...

minyak makan: SAJI
GULA: PRAI
BERAS:FAIZA/BERNAS
SUSU: SAJI
MEE SEGERA: SAJI
KICAP/SOS:ADABI/JALEN
BANK: BANK RAKYAT 100% MELAYU
REMPAH KARI: ADABI
INSURANS:TAKAFUL

TUKAR TEMPAT SIMPAN GAJI KE BANK GLC OR MELAYU OK!!

Anonymous said...

BULAN PUASA JOM BELI STOK BYK2 KAT KEDAI MELAYU!!!
BELI BARANGAN KEK KAT KEDAI MELAYU!!

Anonymous said...

KALAU G KEDAI CINA PUN CARI BARANGAN MELAYU DULU OK!!

Anonymous said...

GAP,SKRG TWITTER TAK BOLEH MASUKKAN GAMBAR BBC&BCL !!! SEMUA BERKAITAN DGN GAMBAR TERSEBUT TIDAK AKAN KELUAR DLM TWITTER!!!!

Anonymous said...

Inilah dia pas bodoh

Anonymous said...

Inilah rupa sebenar penyokong PAS yang berfikiran KOLOT! Wei, kalau hang boikot UMNO maknanya hang pun boikot MELAYU la. NGOK BTOI...

Anonymous said...

HATI-HATI ORANG MELAYU! kita ada tetamu Red Pig(bean) Army ni.. patut la ada bau busuk macam orang berak tak basuh ja dari tadi. rupa-rupanya ada orang basuh berak pakai tisu kat sini.. HaHaHa!

WOI APEK, HANG TAK PAYAH LA NAK HASUT ORANG MELAYU LANI SEBAB DAH RAMAI ORANG MELAYU SEDAR YANG KAUM CINA LANI SEMUANYA KAKI KENCING MELELEH..


*BUDAK KEDAH*

Anonymous said...

sahabatroselle.com/categories/Produk-Runcit-Muslim-%5BMakanan%5D/

rujuk blog ini untuk senarai semua blok muslim.tq

Anonymous said...

UBAH. INI KALI LAH. KITA KASI BANKRUPT SEMUA CINA DI MALAYSIA. CILAKA BETUL, DIA JADI KAYA SEBAB KERAJAAN UMNO BAGI DIA BUAT BUSINESS. LEPAS SUDAH KAYA DAN BESAR, DIA TERAJANG UMNO DAN MELAYU. CIBAI LU CINA. SUDAH TAK BOLEH SABAR, KITA MESTI HANCURKAN BUSINESS CINABENG. INI KALI LAH KASI UBAH.

Anonymous said...

AYUH KITA KASI INI CINA MISKIN. MISKIN MACAM MULA MULA CINA INI DATANG SINI 100 TAHUN LALU DENGAN TONGKANG. LEPAS DIA MISKIN, KITA HALAU CINABENG KELUAR.

Anonymous said...

KALAU KITA TENGOK DI THAILAND, DI INDONESIA, DI FILIPNA, DI MYANMAR MANA ADA CINABENG YANG KAYA HIDUP SENANG MACAM DI MALAYSIA. ORANG ORANG DINEGARA ASIA TENGGARA YANG LAIN TIDAK BERI PELUANG SIKIT PUN PADA CINABENG INI SEBAB MEREKA TAHU CINABENG INI AKAN BOLOT BUSINESS MERKA.SO, NEGARA NEGARA INI TIDAK ALAMI MASALAH MACAM MALAYSIA. jADI KENAPA KITA HENDAK BAGI MUKA KEPADA CINABENG?

Anonymous said...

NO 3 UNTUK CINA.

SEMASA JEPUN BELAH DARI TANAH MELAYU, CINA MPAJA BERMAHARAJALELA DI TANAH MELAYU, BANYAK ORANG MELAYU DI BUNUH DI LENGGONG PERAK. 14 HARI CINA BERKUASA SEBELOM BRITISH MASUK SEMULA DI TANAH MELAYU. LEPAS TU CINA KOMUNIS INI BERPERANG DENGAN ASKAR MELAYU DALAM HUTAN SEHINGGALAH 1989 BARU MENYERAH DAN PERTEMPURAN TERAKHIR ANTARA ASKAR MELAYU INI ADALAH DI KUALA KLAWANG, JELEBU N.9 PADA TAHUN 1986....INI SEJARAH BINTANG 3 KOMUNIS

13 MEI 1969 ADALAH PERISTIWA 13 MEI 1969 ADALAH SEJARAH ORANG CHINA MERUSUH MAHU BERKUASA DI TANAH MELAYU.

PRU-13 ....ADALAH TAHUN CINA DAP MAHU BERKUASA SEMULA ..CHINA MEMANG IMPIKAN KUASA DI TANAH MELAYU...TAPI ALLAH TAK IZINKAN


SUDAH 3 KALI MELAYU SUDAH TERKENA DENGAN CHINA NI....JANGAN MUDAH LUPA .....TERUS BOIKOT BISNESS CHINA NI 3 KALI SEHARI ...
PAGI BOIKOT CINA
TENGAH HARI BOIKOT CINA
MALAM BOIKOT CINA.

PRODUK CINA PERLU BOIKOT :-

-ROTI MASSIMO
-MLM CNI HAI-O LOAN RM20K
- EMAS PUBLICGOLD.COM
-BANK UOB BANK HONGLEONG BANK
-PUBLIC BANK
-BENGKEL KERETA AH CHONG
- LIMAU TAMBUN IPOH
-LIMAU TAHUN BARU CHINA
- DIGI
- GENEVA GOLD MALAYSIA (SUDAH SCAM)
- SWISSCASH.BIZ founder Albert Lee
-ISLAND RED CAFE dah scam

Anonymous said...

NO.4 UNTUK CINA TAKUT SEBAB MEREKA TAKUT MATI, KITA KENA BOIKOT BISNESS CINA NI 4 KALI SEHARI LA NAMPAK GAYA SUPAYA BISNESS CINA NI CEPAT MATI. PAGI BOIKOT CINA, TENGAHHARI BOIKOT CINA, PETANG BOIKOT CINA DAN MALAM BOIKOT CINA.

CINA TAKUT MATI DAN HARI HARI SEMBAHWANG...SAMPAI MATI DALAM KUBUR PUN BAWA WANG CINA MATI DIMASUKKAN DALAM KUBUR ..

NANTI DALAM PRU-14 NANTI CINA AKAN MATI LAAAA

Anonymous said...

kalau 100% melayu boikot...cina mati bunuh diri...

Anonymous said...

Tahniah kepada GAP kerana The Star telah bagi signal pihak cinabeng sudah ketar lutut mereka kerana kempen BCL & ABC kita. Bangsa yg menjadikan duit sebagai tuhan dan objektif mereka patut kita ajar dgn duit juga.

Anonymous said...

Cinabeng naikkan harga ayam? Pedulikan ayam yg mahal tu jgn beli. Biar dia simpan ayam tu sampai busuk !!!

Kita tak matila kalau tak makan ayam.