IKLAN BERBAYAR

Saturday, June 15, 2013

ARTIKEL TERBAIK PERAK TODAY : CINABENG !


Terimalah hakikat…
UMNO dan Barisan Nasional sedang berhadpaan dengan masalah sokongan daripada Chinabeng. Chinabeng telah membuktikan, mereka tidak lagi tamak dengan penguasaan ekonomi semata-mata, bahkan mereka sudah mahu menguasai sepenuhnya negara ini menerusi politik.
Bercakaplah apa-apa sahaja, berilah sejuta alasan sekalipun, bahkan sedapkanlah hati dengan seribu satu macam teori-teori yang dianggap boleh diterima akal berhubung prestasi teruk Barisan Nasional pada PRU13 lalu. 

Jawapan yang paling tepat bagi teka-teki yang sedang melanda negara ini ialah keghairahan chinabeng untuk berkuasa selepas mereka melihat kejayaan Anwar Ibrahim mengendurkan semangat PAS dan Islam mereka, sekaligus membuatkan PAS cuba berbangga dengan konsep TAHALUF SIYASI yang mereka sendiri tidak faham.
Chinabeng tahu, untuk berkuasa, satu-satunya keadaan yang mewajarkan bagi tujuan tersebut ialah dengan memecah belahkan masyarakat Melayu-Bumiputera yang merupakan penduduk pribumi negara ini dan pejuang asal kemerdekaan Malaysia daripada penjajahan British.

 Bahkan Melayu-Bumiputera juga merupakan golongan yang tidak pernah berhenti semangat perjuangan mereka bagi menempatkan diri dalam situasi yang tidak pernah mereka impikan semenjak tahun 1511 sehinggalah 1957.
Perpecahan Melayu-Bumiputera telah berlaku semenjak dari awal lagi. Ketika Feringgi atau Portugis menyerang Melaka, Kesultanan Melayu Melaka dikhianati oleh pembesar-pembesar istana sendiri yang begitu tamak, serakah dan gila kuasa.

 Pertembungan kuasa antara Temenggung dan Bendahara selain pembabitan Laksamana yang turut disertai oleh Shahbandar bernama Mudeliar serta pedagang-pedagang yang diberikan kebebasan besar seperti Nina Katu, Nina Dewana, pedagang-pedang Cina yang cuba memonopoli jajaran gudang di sepanjang kawasan Pelabuhan Melaka sehingga ke Muar, akhirnya menghancurkan Empayar Melayu Melaka.
Kalau dibicarakan tentang sejarah, kita boleh melihat banyak kesan daripada pengkhianatan serta perpecahan bangsa Melayu-Bumiputera sehinggakan 22 galion Portugis dengan jumlah tentera tidak sampai 5000 orang bersama-sama dengan tentera upahan dari Jawa, gagal dikalahkan oleh lebih 25,000 orang hulubalang Melaka.
Kita juga melihat perpecahan bangsa Melayu ketika datangnya Belanda, Inggeris dan Jepun ke negara ini. Zaman tentera Jepun menjajah Tanah Melayu merupakan zaman di mana Nasionalis Melayu mulai muncul dan mengharapkan belas ihsan Jepun untuk memerdekakan negara ini sebagai sebuah Republik yang beridealisme sosialis. 

Kegagalan Jepun mengekalkan kuasa menyebabkan kelompok Melayu yang melihat republik sebagai idea utama, kelam-kabut dan sebahagian daripada mereka melarikan diri ke Indonesia yang telah merdeka lebih awal. Cubaan menggabungkan Tanah Melayu-Indonesia yang dikenali sebagai Melayu Raya yang turut menghapuskan kuasa Sultan-Sultan Melayu serta menjadi jajahan takluk Jawa, gagal sepenuhnya. Bahkan pemimpin besar kumpulan ini, Ibrahim Yaakob meninggal dunia di Jakarta.
Malayan Union akhirnya menyatukan Melayu dari pelbagai fikrah. Lebih 200 orang ketua-ketua pelbagai aliran pemikiran Melayu bergabung dan bersatu untuk membentuk sebuah parti politik bernama UMNO di Kelab Dewan Sultan Sulaiman, Kampung Bharu, Kuala Lumpur dan kemudian secara raasmi, ditubuhkan di Istana Bukit Serene, Johor Bahru.
Untuk seketika, Melayu bersatu tetapi menjelang 1951, British telah meluluskan penubuhan sebuah parti politik berteraskan Melayu tetapi kali ini berlatarbelakangkan agama dalam usaha untuk memastikan Melayu tidak akan terus menjadi majoriti yang sangat dominan di negara ini. 

Bahkan taktik tersebut sebenarnya rancangan jangka panjang British yang tidak mahu menanggung beban kehadiran ramai rakyat baru Britain dari bangsa Cina dan India yang telah ditempatkan di Tanah Melayu untuk lombong dan ladang getah.
Hasilnya seawal tahun 1953, para pemimpin UMNO yang diketuai oleh Tunku Abdul Rahman termakan dengan taktik British. 1955, UMNO secara rasmi bekerjasama dengan MCA yang merupakan persatuan saudagar-saudagar dan pemilik-pemilik lombong bijih timah serta ladang Cina dan MIC, sebuah parti berteraskan masyarakat India yang sebenarnya ditubuhkan untuk menyokong Parti Kongress di India.
PAS kekal menjadi ancaman kepada survival UMNO sehingga kini. Kelulusan penubuhan PAS yang amat mudah oleh British berbanding UMNO, akhirnya menjelaskan motif sebenar penjajah tersebut. Melayu dan umat Islam tidak mampu menjadi kuasa dominan, lebih-lebih lagi dalam bab ekonomi. 

Chinabeng telah diberikan tempat istimewa lebih awal oleh British agar mereka tidak membanjiri Britain dan beramai-ramai menjadi warganegara negara bekas penjajah itu berdasarkan Perlembagaan Komanwel. 

Apatah lagi persetujuan yang telah diberikan oleh pemimpin-pemimpin UMNO terawal yang mahukan kemerdekaan dengan kelulusan kewarganegaraan segera untuk satu juta orang dalam tempoh 24 jam sahaja… rekod dunia yang tidak pernah dilakukan oleh mana-mana negara di dunia ini termasuklah oleh Britain sendiri!
Kini British sudah berambus dari Tanah Melayu dan Malaysia secara keseluruhannya. Tetapi racun yang mereka tinggalkan kekal di tanah ini. Benih-benih untuk memastikan Melayu-Islam tidak menjadi dominan semakin berkembang dengan subur. Ketidaksanggupan Britain untuk menerima ‘Yahudi Kuning’ atau Chinabeng telah menyebabkan negara ini mempunyai struktur pincang yang hanya memberi keuntungan besar kepada Chinabeng dalam segala segi.
Sekalipun Melayu-Islam dan Bumiputera merupakan majoriti tetapi perpecahan yang disebabkan oleh kehadiran Chinabeng khususnya, Melayu-Islam dan Bumiputera perlahan-lahan bertukar menjadi minoriti yang tidak ada kuasa apa-apa kecuali sebagai simbolik sahaja.
Barangkali berasakan simbol tersebut sudah terlalu lama dan usang, Chinabeng memutuskan, sudah sampai masanya untuk mereka pula menunjuk kuasa. Dan itulah yang berlaku pada 5 Mac 2013 apabila Chinabeng secara keseluruhannya cuba menghapuskan Melayu-Islam dan Bumiputera sebagai teras negara ini.
Mujurlah cubaan mereka untuk merampas kuasa, tidak tercapai.. kalau tidak, Melayu-Islam dan Bumiputera akan diperhambakan sesuka hati sepertimana mereka memperhambakan dan membodoh-bodohkan Melayu-Islam dan Bumiputera yang menyokong Pakatan Rakyat!

34 comments:

Anonymous said...

All has been said and done. Article, one after another has been written on the same subject. The question is, what must done by the malays to counter and strengthen malay supremacy in all aspects, politic and economic.

Anonymous said...

Untuk menjawap soalan di atas, pemimpin umno perlu digerembal.

Cukuplah UMNO milik legasi aristokrat.

Bak kata gap, pemimpin umno perlu bertelur semula.

Anonymous said...

Tunku dapat kemerdekaan mudah kerana Parti Perikatan itu (sekarang ini dikenali sebagai Barisan Nasional)adalah membawa semangat Malayan Union.Bangsa Melayu terperangkap di sini.Kita bangsa Melayu masih memerlukan kemerdekaan secara total......bukan dipaksa kongsi kuasa dengan musuh Islam yang senantiasa ingin memijak kita.Tidak ada bangsa di dunia yang secara terang terangan dihina oleh golongan pendatang yang bangsat ke tanahnya.

Azahari Rahman said...

masih ada yg tak faham jugak ke

Anonymous said...

Utk kembali menaik kekuatan Melayu.letakkan Melayu di atas..kunci hanya boikot yg selalu dilaung diingatkan gap...lunyaikan yg kecil akhirnya bergerak ke atas..jika dlm beberapa tahun ini kita berjaya ke 30% 40% 50%..itu petanda baik...

Bila kita diatas kuasai ekonomi..jgn tunjuk kasihan..kita harus belajar sikap cina..tunjukkan kita juga boleh seperti mereka...kurang ajar.

LUNYAIKAN brg dan kedai cinabeng.

Anonymous said...

Tuan..pembetulan 5mac-5mei hari mengundi pru13 !!TQ

Anonymous said...

tiada lagi istilah politik baru utk masa hadapan.Realitinya, wujud politik hasutan,membenci,memutar beli fakta utk meraih undi. Demi matlamat,merampas kerajaan BN.Keputusan Pru 13 menunjukkan politik orang melayu,india dan bumiputra sabah serta serawak.Maka fakuslah sepenuh hati,untuk mengangkat perbezaan jurang yg jauh dlm bidang ekonomi dgn kaum cina.

Aku Peduli Apa @ APA said...

Belajar dari Indonesia cara melayan Cinabeng ini...bukan payah sangat

Othaman Ahmad said...

Mana pergi pemimpin-pemimpin UMNO yang berkaliber dan apa sudah jadi kepada Pemuda UMNO yang senyap sepi dan sepatutnya berani menjawab segala tohmahan dan fitnah daripada pemimpin-pemimpin pembangkang?

UMNO kelihatan lemah dengan sikap apoligik, mengalah dan sentiasa mengalah terhadap pembangkang dan pada masa sama berusaha untuk memujuk dan memberi pelbagai habuan kepada pihak yang bukan sahaja tidak sudi malah benci terhadap UMNO.

Saya setuju dengan pendapat Tun Daim bahawa sepatutnya UMNO dan BN memberi tumpuan yang lebih kepada kawasan luar bandar dan kawasan yang BN kalah dengan nipis pada PRU-13 serta melupakan terus kawasan bandar yang majoritinya pengundi Cina.

Sepatutnya PM lebih bijaksana dan menjadikan iktibar keputusan PRU negeri di Sarawak yang mana kaum Cina di kawasan bandar telah menolak BN sepenuhnya.

Hentikan permusuhan UMNO dan PAS. PAS bukanlah musuh sebenar UMNO, dan UMNO bukanlah musuh sebenar PAS. Musuh sebenar orang Melayu adalah pm (Pengkhianat Melayu) Anwar Ibrahim dan DAPigs. Kemaruk sangat nak jadi pm, kita bagi dia title pm (Pengkhianat Melayu).

Si Pengkhianat Melayu dan juga pendukung Islam pluralisme ini dek kerakusannya, sanggup menggadai bangsa dan negara demi mengejar kuasa, putar-belit, pembohong, dsbnya. DAPigs pula (apatah lagi) mengambil kesempatan dengan kehadiran orang2 seperti pm kemaruk Anwar untuk mengapi-apikan orang Cina agar membenci BN, khususnya UMNO.

Melayu PKR dan pemimpin-pemimpin pengecut UMNO adalah sebebal dan setolol-tololnya insan sekiranya tidak menyedari hakikat ini. Melayu bakal dijajah oleh Cina seperti sejarah di bumi Singapura.

Harap ambil perhatian.

Ex Son of Spura

Anonymous said...

KPd Kem Pelajaran:
kandungan buku sejarah perlu diolah semula ... perbanyakkan isi kandungan sejarah Tanah Melayu dan Malaya ... cerita ttg kemasukan pendatang2 Cina yg dibawa British sbg kuli2 lombong bijih ... pasal bangsat2 Gee Hin, Hai San, Yap Ah Loy dll direndangkan lagi ... cerita Singapura menjadi Singapore, cerita 13 Mei ... kena bagi puak2 pendatang ini lebih tahu dan faham siapa mereka dan di mana kedudukan mereka sebenarnya ... TSMY kena lihat ini ...

Anonymous said...

U.M.N.O dipimpin cara lama , maseh
bersikap perihatin serta toleransi.
lemah lembut pijak semut pun tak mati
m.c.a , main belakang pun dihulur.
gerakan main depan pun diterima ,
m.i.c main jolok jolok pun ok.
tu lah , u.m.n.o dah tak boleh di
terima pakai lagi pada eria ini ,
Pru 13 nyaris jadi pembangkang .
ini lah masa , untuk bertegas jangan
tersengeh sengeh , terhegeh hegeh
menghampakan harapan Melayu semenanjung , bumiputera sabah sarawak .
ingat , masa itu emas

Anonymous said...

Cina Indonesia nasibnya tidak sama dgn Cina Malaysia ...

Pemimpin Melayu Indon lebih memikirkan nasib dan masa depan anak pribumi semasa menuntut merdeka dari Belanda ... tetapi pemimpin Melayu Malaya lebih hendakkan popularity dan nama semasa menuntut merdeka dari British ...

Hingga kini keadaan dan sikap Pemimpin2 Melayu selepas merdeka masih tak berubah, masih serupa ...

Bagi mereka (di Malaysia), sejarah dan masa depan nasib bangsa adalah perkara kedua berbanding perlumbaan mengumpul harta dan berebut kuasa ...

Anonymous said...

Pada pandangan peribadi saya, puak2 Cina sedar mereka tidak mampu merebut kuasa untuk memerintah … penduduk mereka tidak seramai mana dan bil kerusi yg mereka pertandingankan pun tidaklah sebanyak mana … Saya juga tidak fikir mereka ikhlas dlm hati untuk bekerjasama dgn PAS kerana PAS memperjuangkan Islam (yg mereka cukup tidak berkenan di hati mereka).

Jadi apa hasrat politik mereka? Tidak lain tidak bukan … adalah untuk menumbangkan BN, kerajaan yg didominasi UMNO … jadi musuh politik mereka ialah UMNO … secara tidak langsungnya orang2 Melayu. Jelas sekali permusuhan politik dlm scenario sekarang adalah permusuhan politik Cina-Melayu dan ini perlu disedari oleh orang2 Melayu, tidak kira anda berada di dlm gelanggan politik mana …

Namun mereka, puak2 Cina ini tidak boleh menang buat masa ini kerana Melayu lebih ramai (mereka satu per tiga dan Melayu dua per tiga). Mereka hanya boleh menang bila Melayu berpecah … ini juga suatu yg orang2 Melayu kena sedar. Kalau hanya Melayu bawahan dan marhaen sahaja yg sedar tetapi pemimpin yg turut sedar tidak boleh berbuat sesuatu, keadan tidak akan berubah.

“A good defence is better than a poor attack”. Usaha2 kecil untuk ‘menyerang’ mereka seperti memboikot belian barangan dsb tidak boleh sampai ke mana2. Lihat dulu bila kita marah dgn kekejaman Israel terhadap Palestin … rata2 risalah, pamphlet, sms, mcm2 edaran dibuat secara meluas dan terbuka untuk memboikot barangan Amerika dan Yahudi … akhirnya ke mana?

Hanya ada satu cara shj untuk kalahkan mereka, iaitu apabila orang2 Melayu bersatu …

Anonymous said...

orang melayu wajib bangkit, terutama sekali ahli umno supaya dapat membuat perubahan terhadap kerajaan BN agar berani bertindak dari sikap bacul kepada yang menguatkuasakan prinsip rukun negara serta berlandaskan perlembagan yang sedia ada.

ahli umno wajib membuat perubahan sekiranya presiden yang sedia ada tidak lagi mampu mendengar luahan dan rintihan majoriti bangsa melayu sehingga menimbulkan rasa muak dan jelak terhadap kepimpinan yang sedia ada.

ds najib wajib sedar bahawa orang melayu yang menyokong dengan mengundi BN pada pru13 yang lepas bukanlah kerana 1malaysia, ataupun transformer semata mata. sebaliknya orang melayu yang memenangkan BN berkehendakkan jaminan sebuah kerajaan yang kuat dan berani mempertahankan hak hak orang melayu di tanah melayu sendiri.

apalah ertinya jika ds najib seorang perdana menteri melayu merangkap presiden pertubuhan melayu terbesar (UMNO) tetapi layu selayu layunya.

tidak ada yang lebih menyayat hati orang melayu, bila bangsanya terus ditipu, dicaci dan dihina, sedangkan pemimpin yang disanjung tidak berani berbuat apa apa, malah seolah olah merelakan segalanya..

bangunlah wahai orang melayu, tidak salah rasanya kita bersuara demi mempertahankan maruah diri dari terus tertipu, dicaci hina.. " tidak melayu hilang di dunia jika pemimpinnya seorang pewira, punyai prinsip gagah perkasa "

Othaman Ahmad said...

Saya Ahli UMNO..saya sayangkan UMNO..tapi melihat perkembaangn dlm UMNO ketika ini memang sah UMNO sudah semakin parah… Rata2 yg berkuasa dalam UMNO ketika ini adalah orang2 yg inginkan kuasa dan harta..Apalah guna jika hanya kami di peringkat akar umbi sahaja yg beriya-ia berjuang menangkis serangan pembangkang, tapi orang2 atasan dlm UMNO mengambil sikap dingin, kecut dan bisu.

Saya sangat merindu seorang pemimpin yg hebat, cerdas dan tangkas seperti Tun Mahathir utk terus menerajui Malaysia dan disegani seantero dunia.

Anonymous said...

Ku doakan kehadiran pemimpim melayu kental berjiwa melayu dan menegakkan islam..amiin.

Anonymous said...

Ahli umno tak payah la sibuk. Najib syg cina. Muhyidin pun. Dedua ada barua cina. Yg pasti umno bungkus sikit lagi. Jadi elok la blah ke negara lain atau mula ikut org cina. Kalau semua jadi cina kan senang dpt duit. Nak buat apa ngan agama. Cer tengok dunia skrg. Yg kuat negara semuanya bukan islam. Buat per jadi org islam klu lemah. Tengok singapore.amerika. islam kat sana bukan jamin kekuatan.dan kekayaan. Tgk jepun .china. mana ada melayu ngan islam. Jgn mimpi lagi psl melaka. Org cina melaka skrg pun jadik CM.org melayu islam melaka jadik tukang jaga tiket tmn buaya je.

Anonymous said...

mereka cinabeng mempunyai pool ideas of divide and rules....

think tank mereka kuat....financial pon kuat..

cinabeng ada godfather singapork....

spork ada Israel backup di belkang dari segi strategi dan ideas..

Israel ada freemason di blakang..

dan freemason ada syoitonn nirrajim di belakang yg di sembah dan puja oleh freemason....

melayu yg boddo mcm pkr dan pas kunun tahaluf siyassi.... kebijaksanaan politik... hahahah...

padahal ideas baghal pas hanya keluar dari polar pemikiran nik Aziz seorg...

manakala polar pemikir pkr hanya nak selamatkan anwar yg terbukti kaki liwat dan kaki seks.....

dua org mangkuk ni terlalu mudah tunduk dgn strategi disusun syoiton yg dtg dari freemason...

kerana ada relationship yg kuat kerana mereka pengamal ajaran syoiton...

anwar dgn liwat dan zina yg tegar...

manakala nik Aziz dgn hasad dengki dan busuk hati yg kronik..

dua factorial ini dan relationship ini sudah cukup untuk mereka menjadi hamba kepada pemikiran freemason melalui cinabeng di msia..

Anonymous said...

ORG MELAYU TERLALU LEMAH DARI SEGI APA PUN HANYA BERHARAP MAKAN GAJI DAN KUASA POLITIK SAJA NEGARA NEGARA LAIN BANGSA NYA SENDIRI SUDAH MAJU DAN KEHADAPAN TAPI BANGSA MELAYU DIMALAYSIA MEPUNYAI TANAH AIR SENDIRI TAPI MASIH TAHAP SEBELUM MEREDEKA KALAU ORG MELAYU MASIH BEGINI TAHAP NYA MUKING SATU HARI NAMA MELAYU ITU SENDIRI AKAN HILANG DIDUNIA TAK ADA BANGSA MELAYU LAGI.

Anonymous said...

RASANYA MACAM TAK LOGIK

TAPI KULI MESTI DIBERI RUANG KEMBALI

DIA SATU2 PEMIMPIN MELAYU ADA TELUR YG KUAT



SYAFIE AFDAL XKUAT..mentah sgt
MUYIDIN XKUAT .tp agak kuat la
HISYAPUTIN XKUAT.hanya kuat ketawa
ALI RUSTAM CAKAP XPANDAI MERAPU2
sapa.lg sorang tu TOYO..ADA MASALAH
NAJIB PUN ADA BEG BERAT JUGAK..

JAGA2 najib ni...dia ok ...tp.dia mungkin lembut dia tu habis polis, tentera spm semua dodok bawah parlimen nanti..

samada bawah balik madey atau tungku razali

madey plak payah sekali dia kata pencen..pencen la dia..

so kawan2 letak kuli as no.3 ada baiknya standby jika najib cenderung nak jadi pondan jugak...tu je..cuma takut kuli jadi anwar jugak..tp as PEMBERANI utk najib mmg ok

Anonymous said...

Hanya ahli biasa yang dulu. kini dan selamanya sahaja yang tetap setia dgn UMNO. Sikap dan kesetiaan pemimpin hanya berkobar-kobar semangatnya bila kuasa di tangan dan ada yang akhirnya berpaling tadah bila kuasa sudah tiada kerana usia menjelang senja. Dulu UMNO... Agama, bangsa dan negara adalah segalanya sehingga jika diusik sedikitpun hal istimewa agama dan bangsa apatah lagi menghina negara maka melompat dan melatahlah pemimpin-pemimpin ini sehingga kelihatan bagaikan pejuang ultra Malay lagaknya. Tapi kini bila kuasa dan kedudukan sudah tiada di tangan, sanggup berpaling tadah meninggalkan wadah perjuangan lebih-lebih lagi bila keinginan dan ketamakan untuk mengetuai syarikat-syarikat GLC tidak dilayan. Ada yang sanggup sertai pembangkang dan UMNO yang dulunya dipertahankan dengan nyawa kini menjadi bahan cacian, cercaan, kutukan dan makian di pentas-pentas ceramah pembangkang. Kini pemimpin wanita Melayu yang pernah garang bersilat melawan Madeline Albright sudah kian layu semangat Melayunya. Bekas MB sebuah negeri yang termaju yang pernah di gelar antara pemimpin yang berada dalam Team Wawasan (Naib Presiden) sudah berpaling tadah. Tiada lagi wawasan dan sudah tiada lagi agenda Melayu mengalir dalam darah perjuangan serta keperwiraan Melayunya dengan bersekongkol bersama pembangkang hanya kerana diri sendiri serta anak menantu tidak diberi peluang berkuasa. Mana dia pemimpin Melayu UMNO yang walaupun wajah dan darahnya lebih layak mengangotai MIC yang berjaya membina kekayaan dengan mahligai ala Bolywood tersergam di daerah pendalaman yang mundur walaupun telah lama diwakilinya sebagai MP, dan blla keinginannya untuk meneruskan pengumpulan harta kekayaan dengan mengetuai MAS ditolak.. kini UMNO adalah parti yang paling teruk dengan mengutuk Parti Melayu yang begitu besar jasa kepadanya dengan cuba menjadi pemimpin pembangkang, dan abila cubaan menjadi salah seorang pemimpin di sebelah sana gagal, untuk terus menjadi ketua maka beliau sanggup menubuhkan Parti barua.. sorry, parti baru. Begitulah sikap segelintir pemimpin UMNO tak kira di peringkat tertinggi mahupun di peringkat bawahan yang boleh menjadi barah yang akan menghancurkan parti jika tidak dibendung. Sikap elitis dan sombong, tamak, rakus serta gemar menunjuk-nunjuk kan kekayaan di kalangan mereka sentiasa diperhatikan oleh rakyat bawahan yang kian meluat dan rimas dgn sikap pemimpin serupa ini. Kembalikan UMNO di kalangan pemimpin yang ikhlas memperjuangkan agama, bangsa dan negara an bukan membiarkannya digunakan oleh pemimpin berkepentingan yang gila kuasa serta harta bagi meneruskan survivalnya.

Anonymous said...

x lah boikot tapi seafdalnya saja..sokong saudra seagama dbdpg niaga2 ni sebagai sdkit pyumbg atas prekonomian islam..adalah dlm 80 pratus kesitu kui kui....tp cinabeng ni susah nak buat aq blh smpai 100 he he.

emang la sikap kurang ajar dap brsama agogo melayu pkr dn pas mengisi kemerdekaan mcm x da rasa tnggungjawab menjadikn malaysia kekal hrmoni.bukan agenda diorang daa.melayu layak dilayan gitu je.x caya lihat pas

Anonymous said...

Hanya agama dapat satu padu kan.kita semua...
Dah sampai masa kerajaan bn tekan kan aspek.agama utk org melayu...
Sejahat2 org melayu,pasti membela agama sndiri...
Kalau krajaan boleh buat mcm ni,msti dpt yakin kan org melayu yg selama ni di perbodohkan dgn cina pasal rasuah..
Org kita.pun boleh prcaya cina.dr sedara.islam sndiri,pelik betul,sbb rasuah je,padahal cina segala sarang jenayah dorg yg jd tokey,hari2 pusat maksiat kene serbu,semua tokey cina,pn org masih pcaya cina,ni lah bapak segala penjenayah kt negara ni,kena hapuskan...
Hapuskan benda2 ni,boikot barang cina!

Anonymous said...

Pemimpin2 UMNO, Pemuda, Wanita dan Putri wajar bangkit dr tidur!...Semua kaum Melayu wajib sedar...97% Cina tdk mnyokong BN...satu petanda mereka berpakat utk menerajui negara ini.Tdk ada apa lg yg tinggal pd Melayu jika mereka menguasai politik negara!..Jika kuasa ditangan mereka, Melayu bakal merempat di negara sendiri. Bangun lah!...bertindak segera sblm terlambat!

Anonymous said...

Mengapa puak lain berani PIJAK kepala kita? Jawapannya sebab Melayu BERPECAH. Melayu kalau berpecah umpama harimau HILANG taring, hilang kuku, jadi siapa yang nak takut lagi. Kalau sudah MARUAH Melayu tergadai siapa yang nak segankan lagi.

PERPECAHAN kita inilah yang menjadi senjata dan TUAH kepada puak lain.

Kalau Melayu tidak bersatu, yang mungkin akan terjadi ialah baik Petualang Melayu, Melayu berkuasa, Melayu yang kaya, Melayu yang terpelajar, Melayu pertengahan, Melayu bawahan, semuanya akan jatuh bersama-sama. Keturunan Melayu tetap akan wujud di bumi ibunda ini, tapi cuma menjadi BANGSA YG MENUMPANG saja. Contoh lihat apa terjadi kepada Kesultanan Melayu Melaka? Semuanya habis TIDAK BERSISA hinggakan serpihan peninggalan istananya pun HILANG LESAP di bumi Melayu. Tolonglah ambil pengajaran wahai Melayu, ketika kita masih ada MASA. Janganlah kita keras hati dan berdegil lagi. Jangan kita LEKA kerana takut KELEKAAN kita itulah KEJATUHAN kita. Nauzubillahiminzalik.

Hanya SATU JALAN saja utk Melayu SELAMAT yakni BERSATU, KUATKAN IMAN, RAPATKAN SAF, KUKUHKAN UKHWAH, ERATKAN SILATURRAHIM dan BERGANDING BAHU. TIDAK ADA jalan lain lagi, itu SAHAJA jalannya. Masihkah kita DIBUAI LENA lagi?

Anonymous said...


Kalaulah boleh pisang berbuah dua kali.....ada pemimpin macam Tun Razak dan Tun Mahathir...

Anonymous said...

KESEDARAN DALAM MENYELESAIKAN MASALAH YANG TELAH BERTAPAK SEJAK PENJAJAHAN LAGI TIDAK BOLEH DIBEBANKAN KEPADA AHLI-AHLI UMNO SAHAJA. CUMA SECARA KEBETULAN MEREKA YANG MENERAJUI KUASA PEMERINTAHAN, MEREKALAH YANG SEPATUTNYA SEBAGAI PENERAJU UTAMA YANG MEMBAWA DAN MEMBAYANGI CITA-CITA NEGARA, BANGSA DAN UGAMA BANGSA MELAYU/BUMIPUTRA UNTUK MENGIMBANGI DAN MELINDUNGI KEPENTINGAN BANGSA DAN TANAH AIR, JANGAN SAMPAI PERKARA YANG SAMA BERTERUSAN MEMBEBANI KITA.
KALAU SUDAH SOKONGAN PADU BANGSA MELAYU DAN BUMIPUTRA TELAH DIBERIKAN MANDAT KEPADA BN KHUSUSNYA UMNO DALAM PILIHANRAYA KE 13 BARU-BARU INI, PERLU DIHARGAI DAN PERLU DIPIKUL DENGAN BERHATI-HATI SUPAYA IANYA TIDAK TERHEMPAS DAN HANCUR DALAM PRU KE 14 DAN AKAN DATANG NANTI. BUKAN ITU SAHAJA TANGGUNGJAWAB JUGA TIDAK TERLEPAS KEPADA BANGSA MELAYU/BUMIPUTRA YANG SEBELUMNYA MENJADI PENGKHIANAT DAN MASEH KEKAL SEBAGAI TALIBARUT PENGKHIANATAN, MEREKA JUGA ADALAH BERTANGGUNGJAWAB DALAM MENENTUKAN BANGSA MELAYU/BUMIPUTRA AKAN TETAP SUBUR DAN KEKAL SEBAGAI PENERAJU NEGARA BERDAULAT INI SEHINGGA KE AKHIR ZAMAN. TIDAK KIRA WALAU APA FAHAMAN POLITIK MEREKA, SEKIRANYA MEREKA MENGGUNAKAN AKAL DAN BERSYUKUR DENGAN ANUGERAH ALLAH KEPADA MEREKA DALAM MENGGUNAKAN AKAL, SUPAYA DIBUKA HIJAB MEREKA MENGHAYATI MASALAH YANG MENIMPA BANGSA MELAYU DAN BUMIPUTRA DINEGARA MEREKA SENDIIRI. JANGAN UMNO SAHAJA DIBEBANI TANGGUNGJAWAB INI!!!! MEREKA JUGA MESTI BERTANGGUNGJAWAB, SEKURANG-KURANGNYA TERDAPAT SEKELUMIT DIDALAM JIWA MEREKA JATI MELAYU DAN BUMIPUTRA, JANGAN JADI SOMBONG DAN BODOH, TIDAK AKAN MENGUNTUNGKAN ANDA DAN KETURUNAN ANDA.

Anonymous said...

skrang ni keadaan dlm hati tengah panas so bagus tak ada pemimpin umno yg dok bakar hati melayu sampi boleh bergaduh dgn cina. kalau Najib nak kita turun bergaduh dgn cina dia boleh buat dgn hari2 dok ulang2 menghasut kita.Ingat saudara saudari Anwar akan memberi cina jawatan TIMBALAN PERDANA MENTERI tau jika Pakatan menang Federal dan itu lah jawapan sebenar berlakunya cinami dan ingat ia tidak mudah di ambil balik dimasa2 depan.Tgk Selangor dan Perak siapa jadi Speaker Dun? siapa yg bagi? Umno ke Pakatan?Jawatan2 itu kira kejayaan politik yg penting bagi cina dan india. Kita busuk2 Umno pun tak de nya dia berani gadai politik melayu .Pemimpin kita bole tukar ganti jika tak bole pakai tapi survival parti tu mesti diteruskan dan mesti relevan dgn keadaan semasa.Yg paling best skali org Melayu/bumiputra ni bila Anwar offer mcm2 benda harga runtuh tapi tak laku..majoriti tak beli dan Melayu nampak cerita sebenar. Tahniah Melayu/Bumiputra!

Anonymous said...

GAP...teman selalu ke kedai Melyu di Taman Krubong Perdana, Melaka. Apabila ditanya kenapa taak jual roti katanya dulu ada sekejap je Gardenia diletakkan. Sasaran jualan adalah RM 40 dalam 2 hari. Oleh kerana gagal buat jualan terebut maka pembekalan dihentikan. Sedangkan ada 2 buah kedai cina berhampiran ada jualan roti tersebut. Melalui maklumat, pekerja terpaksa mematuhi arahan pegawai atasan yang tidak membenarkan roti Gardenia dijual di kedai Melayu tersebut kerana tidak dapat buat jualan RM 40 dalam maa 2 hari. Mohon GAP dapat panjangkan maklumat ini kepada Tan Sri kerana dikuatiri ada unsur sabotaj. Saya sedang menyokong kempen BCL dan ABC. Harap bantu.

Anonymous said...

Bah. pertama:

Memang ajaran puak Syiah harus jangan merebak di Malaysia, tetapi ini tidak bermakna kita umat Islam, dari berlainan Mazhab mesti berbunuh sesama sendiri. Ini juga bertujuan, hendak mengalih perhatian dari pertubuhan EVANGELIS Kristian Zionis yang sedang giat MENGKRISTIANKAN yang Islam dan bukan Islam, termasuk penganut Kristian traditional biasa, di Malaysia ini dan seluruh dunia Islam - yang perlu ditundukkan segera. Pertubuhan PENGGANAS Kristian Zionis, juga sudah menyamar sebagai gereja biasa, NGO-NGO alam sekitar ataupun kononnya nak menolong hak asasi orang miskin/teraniaya, syarikat korporat termasuk syarikat perumahan, atau sebagai perhimpunan peribadi di rumah-rumah dan kawasan perumahan, yang banyak tidak berdaftar.

Kerana, bila umat Islam berpecah dan berbunuh sesama sendiri, yang ketawa macam SYAITAN durjana ialah penjajah laknat Barat-Zionis dan sekutu kuat mereka!

Pertubuhan Kristian Zionis ini yang makin berkembang di Malaysia sebenarnya adalah senjata politik yang amat merbahaya dipergunakan oleh CIA-US/MI5-UK/Peranchis/Jerman/Israel-Mossad/EU-NATO (di Malaysia melalui sekutu mereka, DAP/PKR) untuk menjajah negara-negara atau tanah Islam yang kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur (untuk pertanian syarikat global GM US-Mosanto yang diharamkan di EU sebab boleh menyebabkan penyakit kanser dll). Jadi fahaman Kristian Zionis digunakan untuk cuba memecahbelahkan orang Islam termasuk dengan menubuhkan pejuang 'jihad' (yang sebenarnya diketuai bukan Islam Kristian Zionis, yang merupakan ejen-ejen CIA-MI5-Mossad - selalunya bekas Islam dan asal dari negeri/kawasan yang disasarkan untuk dijajah, contohnya bangsa Timur Tengah - sebab mereka akan tahu bahasa Arab/tempatan dan Islam), tetapi menyamar sebagai orang Islam untuk melagakan dan memperdayakan Shiah-Sunni sampai berbunuh sesama sendiri atau dibunuh amat kejam pejuang 'jihad' pengganas bukan Islam itu, seperti di Libya, Syria, Somalia, Afghanistan, selatan Thailand/Filipina dan Iraq, dan kemudian di Nigeria, Lebanon, Iran dan lain-lain, termasuk Malaysia ini contohnya bermula dengan Sabah baru-baru ini. Kerana, penjajah Barat-Zionis melalui sekutu DAP/PKR mereka, ingin menjadikan Malaysia dan Indonesia, sebagai satu lagi Israel tetapi di Asia, sebab Singapura terlalu kecil dan tak ada minyak-gas bertimbun macam Malaysia terutamanya di Malaysia Timur, dan juga Indonesia, yang juga kaya dengan minyak-gas untuk dikuasai! Juga mereka mahu menghasut anak-anak muda Islam yang Sunni, menjadi pengganas 'jihad', contohnya menyertai penjajahan Barat-Israel di Syria sekarang - yang kononnya untuk menumbangkan kerajaan Shia-Alawite Assad, tetapi untuk menguasai minyak-gas Syria, Lebanon dan Iran sebagai matlamat mutlaknya, serta seluruh Golan Heights Syria yang separuh sudah dijajah Israel, yang amat subur serta penuh minyak-gas.

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang seti apada k’jaan BN, dan hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAPigs/PKR/Red Piggybeans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai "Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca - mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

Anonymous said...

Maka, jabatan DAKWAH Islam, mesti lebih kuat berusaha, terutamanya di perkampungan Orang Asli dan di pendalaman Sabah dan Sarawak, dan kawasan perumahan termasuk kawasan flat untuk orang miskin/sederhana, serta sebanyak mungkin NGO-NGO Islam oleh NGO-NGO Melayu dan Bumiputera lain, di bawah payung UMNO/JAKIM/YADIM. Jangan berlengah lagi – masjid mesti dibina di setiap kampung dan kawasan perumahan untuk berdakwah dan berbuat kebajikan; serta sistem ZAKAT perlu dipermudahkan untuk bantu orang Islam miskin dan teraniaya.

Juga, setiap kawasan perumahan di seluruh negara, melalui penggubalan undang-undang mesti ada kuota tinggi untuk Bumiputera dan yang miskin, dan orang Islam, kerana ini negara Islam dan kita makin ditindas di negara sendiri. Saya masih ingat tentang perkampungan Rungus yang majoritinya Kristian, di Kudat. Tetapi, terkejut saya namun amat gembira, melihat ada juga yang dah masuk Islam dan meraikan Hari Raya dengan meriah, Mereka dengan bantuan UMNO/JAKIM, menjemput semua orang kampung termasuk yang Kristian dari rumah panjang, untuk menyambut Hari Raya; dari situ terus mereka mengenali Islam! Namun, saya lihat usaha DAKWAH ini telah berkurangan.

Dan dulu saya tersilap, risau kalau Malaysia di banjiri pelarian! Tapi, memang wajib Malaysia sebagai NEGARA ISLAM ambil mana-mana pelarian Islam (pastikan mereka betul-betul Islam), apalagi masyarakat Rohingya memang makin dibunuh dengan kejam, oleh PENGGANAS yang disyaki di taja oleh CIA-Mossad-MI5; yang sebagai biasa menggunakan agama sebagi senjata untuk membunuh orang Islam dan menawan tanah mereka (disyaki puak Kristian Zionis yang menyamar sebagai kaum Buddha, mengetuai dan menghasut penganut Buddha untuk membunuh kaum Islam Rohingya). Sebabnya negeri yang majoriti kaum Islam Rohingya, Rakhine penuh minyak-gas.

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang seti apada k’jaan BN, dan hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

ahlee said...

Boikot air mineral MESRA PETRONAS! SPRITZER,Cactus, Desa dll yg sumber dari Taiping Jln.Air Kuning disedut dekat Kubur CINA?patutlah tinggi kandungan Pottasium dan Calicum nya?sokong air RISCOOL dari anak syarikat RISDA dari Gurun Gunung Jerai dan AllaForte MOFAs dll keluaran Bumiputra.

Anonymous said...

pemimipin melayu umno harus berani dan tegas dalam apa jua bentuk pun kenapa zaman tun m bangsa ini tidak berani angkat muka sejak pak lah pm dan sekarang najib bangsa ini berani hina semua nya sampai ke allah dan nabi kita dihina nya kenapa ini semia berlaku tidak dizaman tun m kerana tun m tak bagi muka kat bangsa ni tapi najib bagi muka sangat bangsa ini hanya tunggu kita lemah dan lalai saja mereka mau kan negara ini kalau org melayu halau mereka ni macam di burma negara mana yg mau kan mereka lagi kita org melayu harus ingat bangsa ini sebesar kuman pun tidak sukakan bangsa melayu pergi lah kewasan cina cuba lah cakap bangsa melayu dengan mereka akan jawab wa hamcai hamcai oi itu jawapan stardat yg mereka guna tapi org melayu tak akan dilayan dikawasan mereka yg mana penduduk nya bangsa cina jadi org melyau tak perlu bangsa ini berada ditanah melayu lagi kerajaan lihat balik yg mana bukan warga negara atau penduduk tetap halau mereka balik kenegara mereka.

Anonymous said...

Tiada formula terbaik yang dapat menjurus kepada perpaduan melayu..

Formula terbaik setakat ini adalah dengan boikot barang cina..untuk sekat kemaraannya..

Bila aku kempen dekat ahli PAS dan UMNO dah ada sambutan ...kasi racun gila2..adik DAP iaitu PKR belum lagi sebab ahli2nya yang aku kenal boboh2 belaka..hiduppun tak keruan..memang la patut dia sokong parti yg tiada dasar perjuangan..


Itu yang kita perlu buat setakat ini..ramai pemimpin2 melayu PR gila kuasa...peduli apa dia dgn survival melayu..spesis dan DNA ni tak akan habis sampai kiamat pun...

Tipu ka, fitnah ka, dah jadi nasi..hari2 mau makan..
mau jual agamapun ok..
mau jual bangsapun ok..
apapun boleh jual janji ada kuasa..

Melayu mcm ni selalunya pandai berlakon..
Pandai agama sikit..
Pandai menipu..
Pandai tarik perhatian..

Akhirnya melayu2 yang bodoh ni ikut sama jadi bodoh mcm ketua2 si bodoh ni..

Petronas pun bodoh jadi petualang jugak..dah sah org melayu je yg beli kat kedai mesra tu..kenapa jual jugak produk cina..dah ada produk melayu berlambak2... tukang order dpt komisen ke ???

Nak ke kena boikot jugak ???