IKLAN BERBAYAR

Friday, June 14, 2013

RAMADHAN SEBULAN LAGI..


bulan mulia ramadhan akan menjelang tak lama lagi.

kepada yang sambut ramadhan di kampung tolong pesan pada seluruh keluarga TOLAK BISNES CINA..

baju melayu, buat kuih raya,barang elektrik,servis kereta,beli kereta CARI PENJUAL MELAYU SAMPAI DAPAT DAN LANGGAN..


34 comments:

Anonymous said...

nak tolak bisnes cina ,kita mesti ada alternatif..

kedai rakyat 1Malaysia dah pecah monopoli sebahagian sistem runcit cina. Ini punca awal cina benci BN.

alang2 dorang dah tikam kita, Najib kena buat lebih banyak kedai rakyat seperti Kedai Service dan TayaR 1Malaysia.

Sistem francise sparepart kenderaan, kedai kek muslim, kedai kasut dan lain2...

kasi cinabi mengelupur !!!

gen2felda

Anonymous said...

Jangan lupa farmasi melayu

Anonymous said...

Kelinik swasta melayu pun ada , contoh kelinik penawar atau pusat rawatan islam , kita boikot kelinik cina !

Anonymous said...

Assalamualaikum saudara Muslim semua,

Mulakanlah kempen ini dgn langkah demi langkah dan istiqamahlah. Semua perkara akan mengambil masa, itu sebab Allah jadikan siang dan malam silih berganti utk kita saksikan kebesaranNya tentang masa. Allah juga jadikan semut dan lebah utk kita ambil contoh pengajaran yang tersirat. Semut dan lebah makhluk Allah yg halus, langsung tidak berakal dan bertulang membentuk KOLONI, bersatu dan istiqamah.

Pandanglah setiap ciptaan Allah dgn mata hati dan akal. Di situ nanti kita akan dapat jawapannya.

Dari Abu Hurairah ra, Nabi SAW, bersabda:
"Allah senantiasa menolong hamba Nya selama hamba Nya itu suka menolong saudaranya." (Hadis riwayat Muslim)

Sama-sama kita tingkatkan ekonomi Muslimin/Muslimah kita di bulan Ramadhan ini. Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak dan sama-samalah kita semua mendapat barakah. Ingat-ingatkanlah pesanan di atas.
Sekian.

Anonymous said...

Dekat rantau ns ada kedai perabot , nama kedai itu kedai perabot zin , orang rantau ns nak tukar perabot beli dekat situ , kita boikot perabot kedai cina !

Anonymous said...

Boikot sampai lunyai produk cina.
BOIKOT!!!! BOIKOT!!!! BOIKOT!!!!!

Anonymous said...

Teruskan usaha murni mu gap.tabik sama lu..

Anonymous said...

Bila perlu ke kedai Cina jgn lupa mintak kurangkan harga semurah murahnya.Jgn biarkan Cinabingai untung harga berlipat ganda.Sasaran awal dan utama ialah membengkrapkan premis kedai Cina skala kecil spt kedai kedai runcit.

Anonymous said...

Abc

Anonymous said...

Anon 10:22 gua sokong sama lu bagi berrrrkesan lah jgn sesekali kesian sama diaolang

Anonymous said...

cha ngomok sakan:-

.........


You know I'm sick and tired of this shit. The chinese worked hard to build some wealth in the last 50 years while during that time, the malays were sitting on there asses chilling out under the tree. Then, somehow somewhere someone said, heh, looking all those money, WE SHOULD GET SOME, afterall we own this country. Let ask them for 30%, FOC, if not we just kill some of them. Then, we steal another 40%.

After doing all that, we still call them dogs and tell them we are their master. Is this not true?? Come on be honest, you lying bastards.

All my nephews and nieces that are in their early 20's, I tell ALL OF THEM TO LEAVE. We are CHINESE!!! WE SURVIVE, nay, we PROSPER in every corner of the world!!!! The world is your oyster after we give you the necessary education, I tell them. For a young chinese man or woman, what is the overriding need to stay in this fucking country?? Why should we be "loyal" when the country treats us like dogs??

Who gives a fuck about Malaysia??? Let the fucking Melayu have it.

Trust me, after all the chinese are gone. The fucking stupid Melayus will start killing each other. Why? Because they are used to getting something for doing nothing. After finish robbing the Cina, they will rob each other.



.............

Melayu Perak said...

go on sucker...LEAVE THIS COUNTRY...
anyway who needs you....!!!!!

Anonymous said...

Alif Baa Taa & Alif Baa Lam & Baa Baa Chaa ini lah pesan tok guru saya. Inotasi huruf jawi ini banyak hikmatnya.

Anonymous said...

Baa baa lam la bodoh

Anonymous said...

Baa cha lam ...right

Anonymous said...

Betultu anon cina kui 12.22..lu sakit lu letih..apasal lu tak cakap..lu mengamok gila buat apa..baik lu pegi suntik..ada satu suntik bagus..vaksin babi tonyok.. Aiyaa myk bagus..lu olang mana tatak tau ka ini tanah Melayu..lu cakap ing baik lu berambus ke singapork..

Bagus..makna kita berjaya..baru dia tau kurang ajar Melayu mcm mana..selama ni kita baik dia naik tocang..rasa lu. Itu belum seberapa. Terus boikot lunyaikan brg cina. Dah puas menghina kita sekarang tiba giliran kita pulak.

Anonymous said...

Di Kajang, kalau nak cari kedai tukar cermin keta Melayu, sebaris dengan EconSave, hang pi hujung sikit sehingga hampir dengan Petronas. Ada satu kedai yg dikendalikan oleh orang Melayu kita.

Juga berhadapan dengan kedai cermin tsb, ada kedai tayar Melayu (warna oren Continental - corner lot). Saya dah berborak dengan tokey kedai tsb dan dia ada ceritakan bagaimana permainan org cina dalam bisnes tayar.

Anonymous said...

Cadangan yang BODOH BOIKOT BARANG CINA. Kenapa Peniaga Melayu tak jual barang lebih murah daripada Cina? Jika barang murah dan berkualiti, Cina akan boikot beli barang Cina juga....

Anonymous said...

Anonymous said...

Cadangan yang BODOH BOIKOT BARANG CINA. Kenapa Peniaga Melayu tak jual barang lebih murah daripada Cina? Jika barang murah dan berkualiti, Cina akan boikot beli barang Cina juga....

June 15, 2013 at 7:30 AM

-----------------------------------------
cadangan BBC tak bodoh!! macam mana melayu nak jual lagi murah dari cina sebab pengedar cina jual barang pada cina lebih murah dari jual pada melayu.

barang cina ada kualiti ker? hahahahaha kalau cina tak tipu melayu sapa lagi mau tipu melayu (ayat ni pernah keluar dari mulut cina)

ko ingat cina akan boikot barang bangsa dia kalau melayu jual murah?

dari kisah benar:
ada satu mamat dia nak jual udang rm 30 pada satu cina, harga tolak dekat tauke cina, tapi cina tu tak mau beli dia sanggup tunggu tauke tu beli pada melayu tu rm 30 lalu dia beli dengan tauke tu rm 35, ko nampak cina sanggup bayar lebih asal bangsa dia untung.

Anonymous said...

Tak mungkin. Mungkin udang itu tak segar. Cina pandai kira. Mereka selalu nak beli barang murah

Anonymous said...

anon cinabi 12.22 !!

What are you waiting for??? korang semua berambus ke negara lain !! then can you promise your people that you can built sekolah jenis kebangsaan cina at your new home country? Australia? England? America? Thailand ? Indonesia?

even that so easy you can have I.C and given the right to vote ? To purchased land and to grow economi and yet dare to say 'fuck' to the native?

PLS.WAKE UP LAA !!! Those malays you mention is the past era..MALAY TODAY IS EDUCATED AND PROGRESIVE!!!

gen2felda

Anonymous said...

Really Malay sudah boleh??? Why need so many support from goverment and get so much offer???

Anonymous said...

is it wrong for goverment to offer help for malay?

is it wrong to offer guidence to those not expert in certain field such as economic and setup a business?

is it chinese already wealthy and rich when they step a foot in this land? It takes 50 years for them to become as what they are now!

The british rule and devide is the main reason why malay not in business agenda. They put malay in kampungs and self agriculture. Chinese in town and mining areas.

Bank negara report last month saying that the stock market and investment kind of activity already start looking malays comes and play.

Post PRU13 is the enjine starter for malay to push in business. Chinese takes 50 years to success...Be patient and we'll see the impact in 10 years.

my job in handling dealer in many town shows that many business is closing down and yet this people saying that it's becouse the poor economic handling by goverment. Why soo stupid to admit that your regular malays customer is gone?

ABC FOREVER !!

gen2felda

Anonymous said...

so u better go fucking out from this country back to your stupid china...

Anonymous said...

kalu ko tak nak sokong ko blah je lah...mental jihad islam takde lnsong..negetif je otaknya

Anonymous said...

najib menerusi kedai 1malaysia skrg ni dgn pantas dan rakusnye blh la mgadakan pula kedai tayar 1malaysia, bengkel keta 1malaysia, kedai cermin mata 1malaysia dan apa2 saja biznes yg selama ini di kuasai oleh bangsa asing / alien..

Anonymous said...

kepada anon 11.58am, yup mmg melayu masih mengharapkn bantuan dan sokongan daripada kerajaan kerana ini kerajaan dan negara adalah utk bumiputra shaja..bukan utk cina..cina hanya perlu bayar cukai n jgn malas. mungkin kbykn cina yg pnh bkerja or bhijrah ke usa or canada dh experience isi form kemasukan.kat c2 ada d catatkan us/canada or britain citizen OR alien...so in this whole new day, cina is ALIEN in malaysia..same goes to SRJKC, bahasa mandarin n other biznes cina. sorry to say, malaysian doesnt need cinabeng anymore.

Anonymous said...

Berambus la cina bodoh!!!

Anonymous said...

Kat meru klang pun ada perabot mohd amin

Anonymous said...

AKU DOK KAT TAIPING,PERAK.TAK JUMPA NURSERY BUNGA MELAYU,HARDWARE MELAYU DAN KEDAI JUAL PERALATAN BILIK MANDI MELAYU. MAKLUMLAH RUMAH BARU. PI LA KEDAI SUKU SAKAT DEPA,APA LAGI KENA TIPU HIDUP2. DULU BOLEH MINTA SEKUPANG DUA KURANG LA NI....LUGI MA,BISNIS TATAK UNTUNG MA,PALING TIDAK DIA TENGOK MUKA KITA PUN TAK. AKU LAK BUKAN JENIS NAK MERAYU,BELI JE. KATA KAT HUBBY,KENA TIPU LAGI. BODOH KAH AKU? TAKPA AKU NAK WARWAR,KAT KAMUNTING ADA PET SHOP MELAYU.

manjaddawajadda said...

if u think u smart than malay, go to other country. they will fuck u ass till u crying like a small boy. damm ... haram jadah. dasar cina bangkai. pasal apa lu bangkai coz bila lu mampos lu simpan sampai jadik bangkai...

Anonymous said...

Kita nak harapkan siapa ? , nak harapkan Najib ? , ... lepas satu , satu ketibai cina dibincangkan , tak ada pekara lain ke !.....Melayu yang penat memangkah , nak letak mana ?..
kuasa dah Melayu berikan ! , baloi kan le ! , banyakkan kedai 1M , tayer
1M, pemborong 1M ,kedai kain 1M , kedai perabut 1M , kedai kedai kedai
1M yang lain .......ini semua boleh
diushsasamakan bagi kaum bumiputra
khas Melayu. gua jakini , Melayu pasti boleh !......
gua dah cakap dah , Najib termakan
minyak seyoyong beramuankan ,
tahi palat pantat cina ? , ....
lepas angkat sumpah kat parlimen ,
lain semacam je ! , angau melalau ?
..... hoi ! Ce'Puan Rosmah , bawa le , Najib ni lekas berubat kat kampong ! , jangan tunggu lama lama , nanti parah ? .. tak caya ka ! , tunggu je sikit hari ? ...

Anonymous said...

Jangan gundah gulana bangsaku , walaupun bangsa cina lahanat ni , berego kuat lagi teror selama 50th , bisnes , satu ja mereka lupa , kuasa
membeli siapa ? , yang memajukan serta berkerja kuat siapa ? , bangsa
cina lahanat wajib lagi halal dijahanamkan .... dalam 5th ini , pehak ke... raja.... an , pimpinan
Najib , harus serta wajib merialtasikan , tanpa perujudis hak
keistimewaan Melayu ......segerakan
kedai kedai kedai kedai , ushasama
1Malaysia ..... jangan pandang belakang , usah gentar cina lahanat menyanggah , .....dulu kau
Najib ! , bukan main lagi mengampu cina lahnat ni ,.....kini , kau Najib ! , dah dikencingkan , dah di bogelkan , kepala otak di sekel sekel ,...... lau kau maseh , sayang kan cina lahanat ni ! ..
Pru14 , kau Najib , wajib dipersalahkan ? .....

Anonymous said...

Memang Najib tak main , Blogger Gap tapi , kuncu kuncu hota heei nye pasti koman
tenguk punya ! , dah ramai kata kat sini macam macam ada !.......
teruskan GAP , merencana ajenda suci lagi diberkati "ALLAH "