Thursday, June 13, 2013

BANGSA MELAYU WAJIB ADA BANYAK NGO ALA DONG ZHONG !


Gabungan NGO Melayu-Islam ingin mempersoalkan apakah hak Ketua Pemuda MCA untuk mengkritik pendirian kami yang mendesak supaya semua sekolah-sekolah vernakular kerajaan ditutup?

Walaupun Datuk Dr Wee Ka Siong menggembeleng 1,000 pertubuhan Cina untuk membuat laporan polis terhadap isu yang dibangkitkan dua hari lepas, namun kami sesekali tidak gentar dan berganjak daripada keputusan yang kami ambil sebulat.

Malah tindakan beliau mengguatkan lagi semangat serta iltizam kami untuk meneruskan perjuangan bagi mewujudkan masyarakat majmuk yang bersatu padu di dalam satu aliran sekolah kebangsaan serta selari dengan hasrat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang mahu melihat Penyatuan Nasional atau National Reconciliation pasca Pilihan Raya Umum ke-13.

Kami yakin dan percaya sepenuhnya bahawa perjuangan dengan niat murni untuk menamatkan kewujudan sekolah-sekolah vernakular kerajaan adalah berlandaskan kepada kehendak dan peruntukan yang termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan
Tindakan Pemuda MCA membuat laporan polis terhadap kami adalah satu usaha terdesak demi menyelamatkan imej dan masa depan politik parti itu.

MCA sudah mati kerana telah ditalkinkan oleh semua pengundi Cina pada PRU13 lalu.
Daripada 37 kerusi parlimen yang telah diamanahkan oleh pucuk pimpinan Barisan Nasional, MCA hanya mampu menyumbang empat buah kerusi.

Kalau tidak kerana undi ehsan orang Melayu, sudah tentu empat wakil MCA di Dewan Rakyat termasuk kerusi Air Hitam yang diwakili oleh Dr Wee tidak merasa untuk bergelar Yang Berhormat.

Di mata pengundi Cina, MCA sudah tidak laku lagi dan hanya wujud pada nama, sekaligus hilang 'locus standii' untuk berbicara tentang isu-isu bersangkutan kaum itu, apatah lagi mahu mempertahankan isu sekolah vernakular.

Mengapa apabila orang Melayu menyuarakan pendirian tegas supaya sekolah vernakular kerajaan ditutup berlandaskan Perlembagaan tiba-tiba sahaja MCA berpura-pura melenting untuk menjadi jaguh tetapi senyap menikus ketika gerakan pendidikan Dong Zhong yang amat rasis menggugut kerajaan setiap kali mereka mendesak itu dan ini berhubung sekolah vernakular.

Peruntukan beratus-ratus juta ringgit yang disalurkan oleh pihak kerajaan kepada sekolah vernakular selama ini hanyalah atas dasar EHSAN sahaja dan bukannya diwajibkan di bawah Perlembagaan.

Kami tegaskan sekali lagi kewujudan sekolah vernakular adalah BERTENTANGAN dengan Perlembagaan Malaysia dan oleh sebab itu ia mestikan dihapuskan demi perpaduan dan kestabilan politik negara.

Sehubungan itu Gabungan NGO Melayu-Islam mencabar Dr Wee dan juga Biro Pendidikan Pemuda MCA untuk berdebat bagi mendidik dan memberi kesedaran kepada mereka berlandaskan kekuatan hujah Perlembagaan Persekutuan.

Butiran mengenai penganjuran debat itu akan kami umumkan melalui media minggu depan dan surat jemputan akan dihantar kepada mereka yang berkenaan.

Hidup Melayu!
Hidup Perlembagaan Persekutuan!

48 comments:

Anonymous said...

Apa yang nak diherankan kalau cinabeng mempertahankan ladang2 ternakan vernakular mereka. Kerajaan UMNO/BN yang perasan mereka popular takkan berani tutup ladang2 ternakan vernakular cinabeng punya. Sekarang bukan pasal parti mana lagi dah. Melayu rasis yang tak lupa diri vs cinabeng lahanat. Kita lawan habis habisan cinabeng lahanat ni. Hancurkan ekonomi cinabeng.

Anonymous said...

Saya suka..tepat padat tak boleh disanggah lagi. Byk hikmah Allah bagi...salah satu Melayu bersatu..org Islam bersatu

Anonymous said...

Melayu WAJIB menjadi racist demi kesinambungan bangsa. Wee Ka Siong dimenangkan oleh Melayu namun beliau memilih untuk memperjuangkan isu Cina yang tidak ada peruntukan didalam Perlembangaan.

Wee harus didiamkan dengan cara yang disukai oleh beliau. SAya setuju lebih ramai NGO betreaskan bangsa Melayu dan ugama Islam diperbanyakan lagi.

Bila bangsa Melayu diperkotakkatikan oleh Cina, Melayu wajib bangun dan menentang dan bersuara lebih lantang.

MCA dah kena reject oleh Cina ada hati nak bersuara. Lucunya, suara itu diPINJAMLKAN oleh orang Melayu. YB WEE, tengok cermin dan muhasabah lah diri kamu itu.

Anonymous said...

ALLAHuakbar. Pucuk dipinta ulam mendatang...

InsyaAllah sekolah2 rasis venakular akan dihapuskan. Malaysia akan akhirnya bergabung dalam satu bangsa sahaja. Tiada rasis cina atau india lagi. Hanya rakyat malaysia yang bersinambung dari kaum melayu yang telah mewarisi dan memelihara negara yang bernama Malaysia ini. Arah tuju negara ini akan lebih jelas dan mudah.

Jangan gentar dengan ancaman cina2 untuk ugut ke mahkamah. Perlembagaan 153 akan digunakan sepatutnya dari dulu lagi.

Aku sokong dan berdoa ini akan jadi satu perjuangan suci bagi umat melayu islam di tanah tercinta ini.

Anonymous said...

Memang ter banyak pun NGO Melayu mau bersuara spt Dungu Zhungu utk Org Melayu tetapi semuanya pemihak kpd pembangkangkang. Tak boleh mendadak tutup sekolah vernacular, orang Cina dan Melayu PR dan PAS akan memprotes dan menspring di Jalanan dan tengah bandar. Kena buat sekolah Bistari yg menawarkan pilihan khas subjek Bahasa Cina dan Tamil.

Anonymous said...

Apabila kita tuntut, jangan kita tuntut sikit sahaja. Nanti kerajaan akan beri sikit. Kita wajib desak sekolah venakular cina dan tamil ditutup dengan segera. Tiada kompromi.

Apa nak ditakut cina turun ke jalanan. Sekarang pun mereka dah buat tanpa rasa malu atau takut.

TUTUP SEMUA SEKOLAH VENAKULAR DEMI PERPADUAN SEMUA RAKYAT MALAYSIA.

Anonymous said...

sokong.. masa utk berlembut dah tamat.. apa lagi yg nak diharapkan dgn mca dan gerakan utk membantu BN..?? semuanya hancusss, 95% ahli mca dan gerakan telah beralih arah menyokong dap.. puak2 ini telah belot 95% terhadap BN.. cakap2 pemimpin2 mca/gerakan seperti tin kosong..

sekarang masa melayu pula bersuara dan berkerja demi masa depan melayu dan negara ini..

hidup melayu

Anonymous said...

Setuju dengan Anon2 semua dan setuju dengan Ngo Melayu ini. Kekalkan kedudukan. Tetapkan pendirian. Cekalkan hati didalam kesepakatan menentang pencabulan Perlembagaan Persekutuan. Pencabulan yg telah berlanjutan yang mesti ditamatkan! Tamatkan sekarang!

BCL! BBC! ABC! ABCD!

Anonymous said...

Lu semua cinabeng pukimak jgn kurang ajar. aku melayu adalah tuan di bumi melayu ini. lu tak suka lu boleh balik tongsan. pukimak punye cinababibeng.

aku seru semua NGO melayu turun KL untuk tunjukkan sokongan kita untuk membanteras sekolah cinababibeng yg selama ini menjadi ladang ternakan babi berkaki dua.

dahlah tak beryukur lepas tu nak pijak kepala melayu. aku cukp pantang tengok bangsa asing buat besar kepala kat sini. dah elok-elok kita bagi anak cucu dia tumpang makan, sekarang diorang nak pijak kepala kita.

cinababibeng kafir harbi ni tak bersyukur sebab agama dia tak ajar hidup bersyukur. kita orang Islam diperintahkan mengikut semua nabi-nabi dan rasul-rasul yang sentiasa bersyukur kepada Tuhan atas nikmat yang dikurniakan.

tapi nak buat cam mana, kapir tetap kapir....

Ahmad Azhar said...

cina semua rasis. dasar bangsa mempromosi budaya rasuah di msia. ambil tindakan kpd perasuah cina

Anonymous said...

woii Melayu semua kena bersedia. Hapuskan terus semua sekolah cinababibeng selumat-lumatnya sehingga hancur musnah. Sekolah cinababibeng adalah sarang ternakan babi berkaki dua. Sekarang semua babi-babi ini semakin banyak dan dewasa mahu menjadi tuan di bumi Melayu.

Jangan tunggu dan lihat. Jika tidak nasib anak cucu kita di masa hadapan akan tergadai. Bersatulah semua Melayu yang ada kesedaran.

Anonymous said...

Cina mencabar melayu dalam keadaan diam sebab itu mereka tidak digelarkan rasis. Tapi bila melayu mahu mencabar cina kita dilabel sabagai rasis kerana mencabar secara terang-terangan.

Anonymous said...

Sedar atau tidak, sudah lebih separuh abad kerajaan menyemai dan membiakkan benih polarisasi melalui kewujudan sekolah venakular dan juga sekolah menengah swasta aliran cina. Pendidikan aliran cina bukan kontrak sosial yang dibaiah dalam Perlembagaan tetapi adalah selumbar beracun yang membunuh perpaduan serta kelahiran bangsa Malaysia.

Seman said...

1. Bukan ditutup tetapi diTUKAR menjadi sekolah kebangsaan.

2. Sekarang mereka kata apa salah budak-budak bukan budak-budak nak rampas pemerintahan pun.

3. Mereka juga berhujah bukan cina buddhist tapi cina evangelist yang nak sekolah cina dan nak rampas kuasa dari bumiputera. Mereka nak lagakan kita dengan orang kristian pula. Memang perangai zionist betul!

4. Kita jangan "menari" ikut rentak mereka dong dong cheng (dong dong zhong?). Kita ada cara kita, teruskan boikot dan menyokong usahawan bumiputera.

5. Bersatu teguh, bercerai roboh.

Anonymous said...

Atas dasar apa laporan polis dibuat? Melanggar undang-undang kah apabila masyarakat mahu membuang batu celaka yang memisahkan kaum cina daripada komuniti justeru menghalang perpaduan nasional?

Anonymous said...

ala..

sebenarnya banyak jer persatuan2 melayu ni...
terutama persatuan GURU.
tapi masing2 perjuangan cuma nk jaga periuk nasik jer
bkn pasal anak bangsa

semua sibuk nk mintak naik pangkatlah apelah
naik gaji
tu jer

pastu tak jugak sokong kerajaan
pusing2 di situ jer

Koru said...

apa la GAP... buat ape panggil CINABENG. ape kata kita panggil mereka IMIGRAN CINA.... baru btul

Anonymous said...

Tentera anai anai melayu semua....bersiap sedia dan kemaskan barisan!! Seraaaannng!!!!

Anonymous said...

Tak payah ambil kisah dengan kaum nie. Kalau kumpul 2,000 pun NGO cina, mereka-mereka ini lah yang telah menolak UMNO/BN dan pilih DAP. Pergi jer kat DAP untuk dapatkan bantuan untuk sekolah vernacular. Mungkin, DAP boleh membina banyak sekolah-sekolah di Taiwan untuk menampung keperluan anak-anak cina yang nak sekolah cina. Sekarang ni pun banyak ibu-bapa kaum cina yang hantar anak mereka ke sekolah KEBANNGSAAN Singapura.

Anonymous said...

BENAR TP PEDIH...NI CHA cerita


. "Ketuanan Melayu" for me is more on maintaining of Raja Berperlembagaan where the King must always be Malays due to its hereditary.... NOT every single Malay is Tuan to other races....mana ada...I only see a lot of "Kekulian Melayu".... wonder why its becoming so distorted...

Anonymous said...

Aku nak tanyer korang lah. Perasan tak banyak ustaz-ustaz yang gairah menubuh sekolah-sekolah mahad dan pondok di rata-rata cerok negeri, kini banyak di Selangor. Mahad dan pondok ini dibanginkan dengan menagih derma orang ramai. Ustaz-ustaz nie, kesekuruhan nya boleh dikatakan dari kumpulan bulan, akan minta derma semasa menjalankan kuliah dan ceramah agama-politik. Yang dirisaukan adalah [1] nasib budak-budak yang tidak menerima didikan main-stream kebangsaan sekaligus masa depan mereka [2] Pendidikan hanya tertumpu pada ilmu agama, tapi apa kah silibus yang diajar [3] kanak-kanak nie disalahguna untuk mengutip dana melalui merayau-rayau di tempat awam [4] kanak-kanak ini akan di doktrinkan minda untuk sesebuah parti politik - kerana yang menubuh mahad dan pondok mempunyai tujuan politik. Walaubagaimanapun ada jugak mahad dan sekolah pondok yang jelas telus dan ikhlas demi agama dan Negara. Tapi, jumlah nya amat sedikit.

Anonymous said...

Aku nak tanyer korang lah. Perasan tak banyak ustaz-ustaz yang gairah menubuh sekolah-sekolah mahad dan pondok di rata-rata cerok negeri, kini banyak di Selangor. Mahad dan pondok ini dibanginkan dengan menagih derma orang ramai. Ustaz-ustaz nie, kesekuruhan nya boleh dikatakan dari kumpulan bulan, akan minta derma semasa menjalankan kuliah dan ceramah agama-politik. Yang dirisaukan adalah [1] nasib budak-budak yang tidak menerima didikan main-stream kebangsaan sekaligus masa depan mereka [2] Pendidikan hanya tertumpu pada ilmu agama, tapi apa kah silibus yang diajar [3] kanak-kanak nie disalahguna untuk mengutip dana melalui merayau-rayau di tempat awam [4] kanak-kanak ini akan di doktrinkan minda untuk sesebuah parti politik - kerana yang menubuh mahad dan pondok mempunyai tujuan politik. Walaubagaimanapun ada jugak mahad dan sekolah pondok yang jelas telus dan ikhlas demi agama dan Negara. Tapi, jumlah nya amat sedikit.

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Iklankan produk dan perniagaan anda di laman web www.produkmuslim.info

Ekonomi teguh, ummah kuat sokongan anda amat dihargai

Terima kasih

Anonymous said...

Bro, ada tak statistik berapa ramai anak anak cina yang sekolah cina,semua peringkat ?

Anonymous said...

teori mudah bila mca tiada suara dalam bn maka sekolah cina tak boleh diadakan kerana tiada peruntukan dalam perlembagaan malah kewujudan sekoalah cinabeng itu atas dasar tolak ansur umno jadi dap tak boleh buat apa apa pon dalam hal ini

Anonymous said...

Kita patut layan aje kalau imigran-imigran ni nak berhimpun atau berguling-guling di jalan raya. Cuma Melayu diminta jangan campurtangan. Kita tengok aje macam mana imigran yang menganggap masa itu duit sanggup buang masa berdemo.

Waktu tu polis hendaklah mengadakan dan menumpukan sekatan jalan raya menuju ke arah pusat bisnes imigran ni. Biar jalan jadi sesak, jadi takde orang yang nak susah-payah beli kat bisnes-bisnes imigran ni.

Itu adalah salah satu cara untuk mengurangkan keuntungan imigran rasis ni disebabkan tindakan mereka sendiri.

Anonymous said...

Tuan2 semua, sekarang yb kamalanathan pulak buat statemen bengong. Dia dah cakap seperti wee ks. India ni pun menang sbb undi melayu. Nilah hadiah dia kpd najib dan umno.

Jom tengeh si keling ni pulak.

tobeng said...

Ah jib gor biar cerdik sikit.Kalau mahu perpaduan dalam negara,sekolah perkauman wajib ditutup.Kewujudan sekolah2 perkauman memang tak masuk akal,cuma pemerintah yg tolol saja yg mengalu2kan kewujudannya.Boleh bagitahu macamana dasar pengasingan anak2 dari pelbagai kaum boleh mewujudkan perpaduan?

Ah jib kalau mahu menang pru14 dan mahu menang hati pengundi2 yang mengundinya iaitu orang2 melayu sekolah2 perkauman cina dan tamil wajib ditutup!

Ah jib jangan mempertaruhkan perpaduan negara semata2 kerana undi!Kewujudan sekolah2 pembiak rasis dan chauvinis ini adalah menyalahi undang2.Sistem satu sekolah perlu dikuatkuasakan segera.Subjek bahasa mandarin dan tamil boleh diwujudkan dalam sistem satu sekolah.Hak untuk belajar bahasa ibunda tiada siapa yg mahu nafikan.

Cina rasis jangan cakap bodoh,lu boleh terus ciakap cina,tulis cina,belajar cina,main tarian singa tapi lu punya anak kasi campur sama anak2 pribumi sini.Lu bangsa pendatang mesti tunjuk setia sama ini Tanah Melayu baru semua orang boleh hidup aman.Ini Tanah Melayu bukan tongsan.Kalau lu mahu duduk sini lu kena jadi orang sini bukan tongsan punya orang.

Desakan untuk tutup sekolah perkauman wajib dilipatgandakan.Momentum harus jangan reda setakat ini saja.Desak dan terus desak.Ingat ini Tanah Melayu yang dikuasai oleh kerajaan Melayu.Orang2 Melayu berhak menentukan halatuju negara ini sebagai pribumi bukan kaum2 pendatang!

Anonymous said...

melayu patut punya brigade macam kat palestin tu. tentang sekolah jenis kebangsaan ni, yg aku tau kat India tak ada pun sekolah tamil.

Anonymous said...

CINO PAHH MAGHI LAGI

Kawe ni oghe Cino daghi Kelate … Kawe ado ghama jugok woghih dae kenalae Cino di Kedoh yae sokong dae pakoh BN maso PRU13 dulu … Sebaga penyokong keraja-e BN, tok patuk sangak lah kalu oghe2 Melayu nok boikok perniaga-e megheko … Buke tu sajo, maso dekak denge pilihe ghayo dulu, maso timbalae perdano menteghi meghakak menteghi pelajaghae gi Kedoh … dio ghoyak keraje-e PR tak dok wak gapo satu pong nok bantu oghe2 Cino selamo 5 tahung meghitoh… tak dok wak sekoloh Cino sebutir pong , ‘temple’ pong tak dok wak … Mako dio mitok oghe2 Cino sokong dae pakoh BN, sebak dio ghoyak, kalu buyi BN peghitoh, dio nok wak banyok sekoloh Cino dae temple di Kedoh …

Jadi kawe ni ghaso mace ghugi jugok dok Kelate ni … bantu bagi Pahh mene, tok dapat pong sekoloh Cino denge ‘temple’ mace kawe2 dae woghih di Kedoh …

Tok tawu nok wak lagu mano PRU14 nanti … kalu pakoh bagi BN mene di Kelate, ado ke dio nak wak banyok sekoloh Cino denge ‘temple’ dekak kami, mace nok dibuak di Kedoh? Ni kawe nok keno gin tanyo denge oghe UMNO … mintok tolong gi tanyo denge Tang Seghi Muhiyuding Yasing … Ko guano demo???

Ikhlah daghi:
PHOO KHEE MAK (CINO PAHH)
KOTO BAGHU, KELATE DARO NA-ING.

Anonymous said...

HSBC..HAPUSKAN SEKOLAH BABI CINA

HSBC..HAPUAKAN SEKOLAH BABI CINA

HSBC..HAPUSKAN SEKOLAH BABI CINA

HSBC..HAPUSKAN SEKOLAH BABI CINA

HSBC..HAPUSKAN SEKOLAH BABI CINA

WOI NAJIB PONDAN ARENT U HEAR???!!!!

STOP JADI LEMBIK PLS BERTINDAK NOW HAPUSKAN SEKOLAH BABI CINA N TO NAZIR ADIK NAJIB FUCK U MELAYU KITUL LAHANAT LU ANAK BANGSAWAN TAK SEDARDIRI

Anonymous said...

Aku sedihlah tengok se-ekor melayu keturunan Mamak bernama Mahathir yang malu pakai nama bapanya dibelakang namanya..........Apalah nak dimalukan lagi...........Satu dunia dah tau siapa itu Iskandar Kutty..........Cukuplah hang jadi Melayu celup selama ni.......Kesian aku kat kaum aku dikencing oleh Melayu celup cap mamak ini.

usin said...

cara politik yg laku sekarang ialah 'POLITIK DEGIL NAK MAMPOS!' itu je caranya nk lawan pertubuhan2 ngo cina yg sejak dulu degil nak mampos. ngo2 melayu islam kini wajib amalkan skil yg sama. nak saman ke, nak repot polis ke, mampos gi lah. skil degil nak mampos tetap dilaksanakan. itulah caranya yg paling praktikal!!!!

Anonymous said...

Satukan semua NGO-NGO Islam/Melayu/Bumiputera dan Pertubuhan Sekolah Pondok/Agama di bawah SATU pertubuhan. Barulah kuat ada power! Contoh macam semua parti komponen bersatu bawah BN. Lebih kurang macam tulah maksudnya.

Anonymous said...

Tak kesah la celup yg penting dia byk tlg melayu dari ko pamalas menghabeh kan boreh mak bapak

Anonymous said...

Nampaknya dong SONSANG DAP diajar terus kurang ajar lagi macam samseng KONGSI GELAP CINA dan tidak akan ada harapan sedar balik mereka itu asal BANGSA PENDATANG dibawa British laknat! Sekolah-sekolah yang DIKUASAI dong SONSANG/DAPigs/PKRats mesti diambil alih oleh sekolah KEBANGSAAN, dengan BAHASA KEBANGSAAN/MELAYU sebagai bahasa PENGANTARA!

Ini adalah HAK Bumiputera Melayu dan Bumiputera lain (Bumiputera yang juga bermaksud Indigenous/Native/Tribal/Orang Asal/Aboriginal) yang mesti dipertahankan dan dipupuk, apalagi di zaman genting ini akibat serangan RASIS ganas DAP/PKR yang sungguh biadap dan menyalahi Perlembagaan kita. 1 juta bangsa penadatang diberi kerakyatan dengan amat mudah sewaktu Kemerdekaan Tanah Melayu, di bumi tercinta kita ini, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain; dan kemudiannya bangsa pendatang mendapat pula Singapura, juga dengan mudah! Tetapi kebanyakan mereka TIDAK juga berterimakasih kepada Bumiputera, terutamanya kepada yang Islam!


Oleh kerana itulah, MCA/Gerakan, yang dah jadi dalang dua muka dalam BN, nampaknya makin menggugut macam SAMSENG-SAMSENG GANAS DAPigs/PKRats/Dong SONSANG! UMNO mesti bertindak sekarang - jangan MENGAMPU lagi pada MCA/Gerakan lagi. UMNO/NGO-NGO Bumiputera Melayu dan Bumiputera lain, terutamanya yang Islam, jangan lagi berpeluk tubuh demi mempertahankan kedaulatan dan keselamatan Islam, negara dan bangsa dari dijajah samada oleh samseng-samseng pengkhianat ini serta sekutu kuat mereka, penjajah Barat-Zionis!

MAKCIK Tempurung.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN paling penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

Anonymous said...

HEY LU ANON 1:23AM, si RASIS GANAS macam lu tak habis-habis hina bekas PM tercinta BUMIPUTERA MELAYU kami, Tun Dr. Mahathir Mohammed! Baik lu bawa EKOR lu pergi lubang DAPigs-si lim kit-SIAL/PKRats yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

MAKCIK Tempurung.

Othaman Ahmad said...

There is yet a Malay Tsunami on the horizon and the doctrine of Ketuanan Melayu which we are all (except the Chinese) duty and morally now bound to support.

If Najib does not take a stronger line against the Chinese like his father did then he ought to resign and allow a hardline Malay who believes in the doctrine of Ketuanan Melayu and sovereignty must replace him. Malaysia is at a watershed in its history and the Malays especially Perkasa must not lose sight of that fact. Act now or be acted upon.

Othaman Ahmad said...

Apalah nak ambil pusing dgn Ketua Pemuda MCA. Both MCA & MIC carry no weight to BN. Had they performed well, BN would certainly garner the 2/3rd majority. MCA & MIC are irrelevant. The chinese & indians are more inclined to the opposition, notably the DAPigs.

MCA Makes Chinese Angry, MIC Makes Indian Crazy.

Anonymous said...

Kalau ada pemimpin yang tak paham atau takut nak buat penghapusan Sekolah Vernacular ini, pergilah buat study atau lawatan keSingapura dan Indonesia. Tanya dimana logiknya Vernacular School ini atas dasar 'Perpaduan' rakyat.

Othaman Ahmad said...

Saya rasa Kerajaan pimpinan Najib & Pak Lah ada satu persamaan yang ketara yaitu LEMAH & TAKUT KEPADA PEMBANGKANG; mungkin takut dikecam dan takut menjadi tidak popular. Buat apa popular jika selepas terhegeh-hegeh menunaikan permintaan Pembangkang/BERSIH dan juga permintaan yang bukan-bukan dari kaum Cina (seolah-olah ini negara Cina), mereka masih tidak menyokong Kerajaan/BN. BN menang pun dengan belas-ihsan dari Melayu/Bumiputra yang memberi undi kerana rasa terpaksa untuk agama/bangsa/negara. Secara peribadi, saya sekelurga undi UMNO/BN atas rasa tanggungjawab sebagai seorang Islam/Melayu.

Anonymous said...

Kerajaan BN jika perlu mendapatkan kepercayaan Orang Melayu kena buat kurang ajar sikit pada Pembangkang ini. Jika Pembangkang mahu hapuskan hak istemewa Orang Melayu Islam, kita balas dengan menghapuskan Sekolah Vernakular. Kalau dia mengugut hapuskan UiTM kita lawan hapuskan UTAR. Saya nak tengok belah mana PKR dan PAS berdiri jika sekolah vernakular dihapuskan. Kita pun nak tengok reksi al jub juga. melayu ke dia atau memang melayu temberang saja.

Anonymous said...

Anon 2:44- Bani Melayu asyik nak minta tolong ajekah atau nak belajar berdikari? Bila nak belajar berusaha tanpa bantuan?.......Selalu duk harapkan kerajaan je.......br1m......kontrak......biasiswa.....itm.....mara......ketuananan melayu.Baik nasib bani ni melayu duk di Malaya kalau tidak sudah tentu lapar kebuluran.Aku malu dgn kaum aku.......sudahlah identiti aku dicuri oleh melayu melayu celup ni namun kaum aku masih duk ternganga menadah tangan harap bantuan gomen.

Anonymous said...

Oyhaman Ahmad June 14, 2013 at 3:49AM

PERKASA folks now had changed their style ... they want to be silent fighters ... no more shouting or yelling like what they did before.

They learnt their lesson already ... the childish way or the stupid practice what they inherited from the UMNO warriors seems doesn't work ...

So, Ibrahim Golden Sand and Zul Cooling are now practicing magic and spell in their war ... that's why we hardly hear any words from them, ever since the 13th GE is over ...

What about you taking over the leadership of PERKASA instead?

Anonymous said...

Habis tu apa hak kami sebagai pengundi melayu yang memberi kemenangan kepada bn? Kaum kiasu yang tak mengundi bn pulak diutamakan. Apa kerajaan tak boleh fikir ke sekolah vernakular berpotensi besar menjadi barah yang boleh meruntuhkan perpaduan kaum. Apakah sehingga berulangnya tragedi 13 mei, barulah kerajaan nak tergesa-gesa memulihkan keadaan? Aku betul-betul kecewa ngan Ah Jib Gor.

Mulai sekarang, sebagai tanda protes kepada najib. Kita jangan lagi panggil beliau dengan nama najib. Kita panggil dia Ah Jib Gor.

Anonymous said...

..... dan boikot '1 Malaysia' yang dipelopori oleh Ah Jib Gor ini yang tidak ada makna pun sekarang.

Anonymous said...

SEKOLAH WAWASAN!! EVEN DR MAHATHIR PUN XMAMPU NAK MEREALISASIKAN IDEA DIA SENDIRI YANG INI LA..YG LAIN SUPERB!!

Othaman Ahmad said...

You know why I'm damn mad with the chinese....??????

Guan Eng, Kit Siang & all the chinese are ungrateful to UMNO that persuaded the Raja-Raja Melayu to grant one million citizenships to non-Malays at a time when the Malay community themselves were poor and uncompetitive during pre merdeka days.

Both father and son also fail to see that if Umno had lacked decency, the Chinese transient labour would have been repatriated.

I can't believe it that the present Malay leaders like Najib, Anwar, Hadi Awang & Nik Aziz fail to see this.