Sunday, June 2, 2013

BOIKOT KEDAI CINA SAMPAI BANKRAP : SEBARKAN KEMPEN INI..





78 comments:

Anonymous said...

Aku suka pic no.2 tu....
Nk buat sticker.lah.N buat pic kt.fb....

Sokong bumi!
Boikot cina sampai bankrap!

Anonymous said...

Aku nak beli juga dr kedai cinebeng. Camne????????

Anonymous said...

Kampen ini sangat wajar diteruskan lagi dirancakkan sampai bila-bila bukan kerana kita anti rakyat Malaysia berketurunan Cina tetapi demi memperkukuhkan ekonomi kaum Melayu/Bumiputera dan mempraktikkan syariat Islam dalam menggunakkan barangan yang diproduk berlandaskan syarak.

Anonymous said...

Aku nak beli juga dr kedai cinebeng. Camne????????

June 2, 2013 at 4:36 PM

---------------------------
duit ko, ikut suka ko lah, tak ada paksaan, jihat ekonomi kalau tak lhklas tak lama mana pun.

ayuh semua mari boikot cina sampai kiamat.

Anonymous said...

Melayu Tolonglah "Buka Mata, Buka Minda".

Saudara Pemilik Blog,

Izinkan saya menyumbang idea mudah2an ia memberikan kebaikan kepada kita semua.

Bukan hendak menyebelahi Umno. Tapi saya ingin mendedahkan fakta. Dalam usia saya yang sudah menjangkau senja, ini lah yang saya nampak kebajikan terhadap islam yang dibuat oleh sebuah pertubuhan politik yang di label sebagai "TOLAK ISLE".

Apa yang Umno tak buat untuk pembangunan dan kemajuan islam di negara ini semenjak dari mula Umno menjadi kerajaan ? Bermula dengan membina surau diikuti dengan membina masjid. Bermula dengan Sistem Pengumpulan Zakat diikuti dengan memperkenalkan Sistem Perbankan dan Pembiayaan Cara Islam. Bermula dengan Sekolah Agama Bantuan Kerajaan diikuti dengan Sekolah Menengah Agama Berasrama Penuh dan disudahi dengan penubuhan Universiti Islam Antara Bangsa. Dan banyak lagi yang dibuat oleh Umno demi untuk memperkasakan islam dinegara ini meliputi juga urusan ekonomi umat islam. Saya tak mampu hendak senaraikan satu persatu disini .. terlalu banyak wahai saudara.

Walau pun begitu, masih juga Si Tua Bangka itu berulangkali membuat kenyataan, " Umno tolak isle ". Barangkali Si Tua Bangka tu, ada mata tapi buta, ada telinga tapi tuli, ada hati tapi benak .. itu lah istilah yang paling cantik yang dapat saya sebut sebagai merujuk kepada karektor Si Tua Bangka tersebut.

Hanya Setan sahaja yang tidak mahu menerima dan mengakui kebajikan dan kebaikan yang seseorang buat untuk islam. Pada hal perbuatan mengalihkan sebatang ranting kayu yang melintang di atas jalan sehingga mengganggu pengguna jalan raya pun di terima sebagai kebajikan dan ibadah oleh islam, apa lagi lah kepada pihak yang mengadakan surau, masjid, sekolah dan bermacam2 lagi untuk kemudahan manusia (islam dan bukan islam). Apakah itu bukan kebajikan atau ibadah ?

Minta maaf kerana saya agak keterlaluan. Tetapi saya tidak ada pilihan. Kekadang terlintas di hati kecil ini, adakah Si Tua Bangka itu Setan yang menjelma dalam bentuk manusia yang fizikalnya islam tetapi tingkah lakunya dan hatinya Setan.

Kita wajib menerima bahawa, "Setan boleh menyerupai malaikat, Setan boleh menyerupai orang alim, Allah membenarkan itu untuk menguji keimanan kita" TETAPI "Allah mengharamkan Malaikat menyerupai Setan atau Orang Alim menyerupai Setan".

Sifat nyata Setan adalah, "tidak mahu berdamai bila diajak, tidak mahu bersatu bila diminta, bila bercakap selalu putar belit, ulamak lain semua tak betul hanya dia saja yang betul, dan banyak lagi sifat2 Setan yang dipamerkan oleh Si Tua Bangka tu".

Hj Ariffin

Anonymous said...

Kena ada risalah2 bercetak (macam gambar kat atas) yang berkaitan dengan kempen ni untuk diedarkan di seluruh ceruk2 tempat terutamanya di kawasan2 yang bermajoriti pengundi UMNO/BN. Mungkin juga boleh diedarkan di masjid2 berdekatan. Cuma di masjid, isi risalah perlu diubahsuai sikit. Orang melayu rasis yang kena berganding bahu buat semua ni, nak harapkan pemimpin2 UMNO/BN tak bole jalan punya.

Anonymous said...

Pegi jahanam le same ngkau....ade sku kisah

Anonymous said...

Pesan dekat anak anak buah kita , kalau boleh jangan pergi kedai cina , kempen ini berterusan sampai bila bila , sikit sikit dulu pun tak apa janji berterusan , ini jihad ekonomi ! nanti allah tanya diakhirat nanti siapa nak jawab , pastikan duit orang islam mengalir ditangan orang islam .

Anonymous said...

Barangan dapor bulan ini aq beli di Mydin...mmg best shopping kat Mydin ...waktu solat azan ttp berkumandang...insyaAllah...barangan muslim menjadi pilihan keluarga...
Inilah jihad yg dpt aq lakukn utk agama ku...

Anonymous said...

Menjawab persoalan sampai bila; jawapannya sehingga 97% masyarakat Cina mengubah world view, hasrat dan cita-cita kecinaan kiasu cauvinistik mereka menjadi bangsa Malaysia tulen yang punya semangat dan jatidiri golongan majoriti dan bukan lagi hidup terasing dalam dunia mereka sendiri kerana Malaysia bukan, tidak pernah dan tidak akan merupakan negara China.

Anonymous said...

najib tahu ke harapan kita di akar umbi? sapa yg bgi tau dia pendapat rakyat bawahan? atau dia hnya dgr nasihat org yg dh kaya raya je..?

Anonymous said...

Jihad ekonomi kena Ikhlas..Majoriti Penyokong PAS pun benci Massimo..masa Babi lancar boikot Gardenia dulu..Puak2 penyokong pas yang mula2 kempen bagi email2 foward, tolak massimo.

semalam tengok india beli massimo..melayu & mamak mmg tak beli pun kecuali yg BODOH aje.

Anonymous said...

hati cina bukan di malaysia, hati mereka di tanah besar cina, di taiwan, di singapore dan mgkin australia, malaysia hnya tmpat kumpul duit je

Anonymous said...

Org Melayu apa peduli...dah sah lu cina dap kui..babi

MENU NASI DGN AIR GARAM BUMI said...

KALAU BAIK AKAN DIBALAS DGN BAIK....KALAU JAHAT AKAN DIBALAS DGN JAHAT JUA!!!!!!!!!!KALAU HATI SUDAH SEDIH SAYU MANAKAN BOLEH DISAMAKAN SEPERTI DULU!!!!!!!!!BOYCOT TETAP BOIKOT!!!!!!!!IKUT HATI JANGANKAN 8 MALAH 88 PON HAMBA TURUTI/HARUNGI!!!!!!!!HIDUP 1BUMIPUTERA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!XxX

Anonymous said...

InsyaAllah dia tahu..kalau kita betul betul perhatikan ada kata kata yg diucapnya menunjukkan dia mengetahui apa yg di bincang di blog.

Hanya kita harus terus berbunyi dan mendesak beliau melihat ke bawah ke org Melayu. Supaya dia tak lupa.
Menanti felda buat mall besar di seluruh negara dan supermarket di daerah. Utamakan Melayu.

Anonymous said...

Ish, kerja yg sia2 saja.

Pegi Giant akan nampak banyak org Melayu beli kat sana.

Pegi Tesco, boleh nampak org Melayu beli F&N, Nestle, dll. disamping produk orang Melayu. Produk Melayu pun kena kerjasama dgn Cina. Siapa yg terlibat dalam bidang 'supply chain management' tau ini.

Bengkel orang Cina masih ada banyak Melayu hanta moto utk repair.

Baru2 ini pergi LCCT. Ternampak ramai Melayu berduyun-duyun nak naik AirAsia.

Sayanglah awak smua ni epic fail.

Anonymous said...

Aku dah mula kedekut untuk berbelanja di kedai cina. Aku mula berkira kalau nak beli ke kedai cina.Hati rasa bangga dan reda bila beli kedai dan barang orang Islam.

Anonymous said...

Memang kita tidak dapat melaksanakan 100% langkah ini dalam jangkamasa pendek. Tetapi yang lebih penting ialah setiap individu hendaklah melakukan APA YANG KITA TERDAYA BUAT. Semuanya bermula di atas setiap individu. Dan PASANG NIAT kerana hendak membantu rakan seagama dan sebangsa. Insya Allah.

Anonymous said...

Sebenarnya, orang Cina dah lama kenakan kita orang Melayu. Tetapi kita enggan memperakukannya. Mereka amat licik. Ibaratkan sajalah semua mereka hendak pergi ke Seremban sebagai destinasi. Ada yang naik bas, yang naik tren, yang naik kereta, yang naik lori, yang naik basikal, yang jalan kaki, hatta ada yang naik bot dari Pelabuhan Kelang ke Port Dickson dan kemudian terus naik bas ke Seremban. Semuanya tiba di Seremban sihat walafiat.

Bayangkan senario yang sama: Mereka yang di dalam kabinet berbisik saja dengan PM minta itu dan ini. Kelompok di NGO pula membuat tekanan dan onar cara mereka. Di samping itu ada pula kumpulan lain (terutama di pihak pembangkang) mereka akan melalak kesana kemari mahukan setiap kehendak mereka dipenuhi. Akhirnya mereka dapat (tiba di Seremban). Itu lah matlamat mereka. Noktah. Ada paham?

Anonymous said...

walaupon kita nampak orang melayu beli belah di giant and tesco , atau masih melihat orang melayu naik air asia , munkin belom cukop kuat lagi boikot ini , kita kempen ini berterusan sampai bila bila , saya yakin suatu hari nanti kita orang melayu akan menguasai ekonomi malaysia , kepada orang melayu yang tak tahu kempen boikot ini sila bagi tahu dan suroh sebarkan , kita tuan dinegara malaysia ini , kenapa perlu mengikut telunjok bangsa cina , bersatulah wahai orang melayu , kita jayakan kempen boikot ini , sikit sikit dulu pun tak apa !!!!!

Anonymous said...

SETIAP BANGSA MELAYU ISLAM INI ADA PERANAN MASING MASING , KITA NAIKKAN EKONOMI BANGSA MELAYU ITU ADALAH FARDU KIFAYAH , KEMPEN BOIKOT INI BERTERUSAN SAMPAI BILA BILA , FACEBOOK , TWITEER , BLOG , WHA SAAP DAN SEBAGAINYA KITA GUNAKAN SEPENOHNYA , SEGALA ADA RUANG KITA GUNAKAN , BAGI TAHU MANA YANG TAK TAHU , SEBARKAN DISETIAP PENJURU MALAYSIA , INI BUKAN CAKAP MAIN MAIN , INI FARDU KIFAYAH UMAT ISLAM MALAYSIA , TERUSKAN USAHA INI , JANGAN PATAH SEMANGAT , NENEK AKU MASA ZAMAN JEPUN MAKAN UBI PON BOLEH HIDOP SAMPAI SEKARANG , KITA TAK AKAN MATI KALAU BOIKOT KEDAI CINA , ADA FAHAM ADIK ABANG !

Anonymous said...

Anon June 2, 2013 at 6:32 PM

Lu boddo mcm piggy,pakai laa kepala kote skit..roket nak mencanak kelangit pon mula naik dari 1 meter ke 1 meter..mane ade lancar dah boley terus sampai kebulan..samalah dgn usha bangsa kita nih..
Satu soalan untuk lu...lu ni siput ker or lu piggy???

Anonymous said...

Ini baru permulaan...
Jgn lah harap giant,air asia kosong,dll brg2 di boikot trus...
Cuba tengok baru berapa hari jeh kita start boikot....
Belum ramai pun yg tahu,sbb kt tv biasa xboleh keluarkan terang2,cuma boleh agak,kt brita2 gerakan memperkasa bumiputera,usahawan bumi dsb nye dah giat d lakukan...
Ni dah tunjukkan kita d landasan yg betul...
Kita yg tahu ni trus sebarkan...
Nnt akan terkesan juga dlm hati setiap individu bumi jika kita lakukan dengan ikhlas...
Tetapi jgn lupa qada dan qadar hanya pada Nya.....
jika Allah inginkan,nescaya xde siapa boleh halang....

Anonymous said...

ikut suka kami org mlayulah...fail tak fail janji baikot tetap baikot....batu lama2 kene air mnitik blubang juga

Anonymous said...

Bawak kereta pun bermula dengan gear satu la..ko pernah bawak kereta terus kasi on nitro? Palui..
Apa2pun aku sokong buy muslim first. Sikit2 lama2 dorang sakit..

Anonymous said...

Ada org kata kempen ni xlah berjaya...seratus peratus tidak lah berjaya memang betul,tpi kalau kita boikot barangan cina dan tumpuhkn membeli barangan melayu maka ianya akan membantu pengusaha melayu..teruskan boikot!!

Anonymous said...

KITA BOIKOT HABIS-HABISAN SEMUA KEDAI CINA..MEH KITA BELI BARANG KAT KEDAI RAKYAT 1 MALAYSIA...BIAR CINA MAMPUS...

AnakSarawak said...

Mula dari rumah...aku beli 3in1 brand AliCafe dah....aku xbli dah Nestle...aku xbli kt kedai cina....aku bli kat pasaraya bumiputera...sedikit demi sedikit kita merubah....aku bagi projek kecik2 pun bg kat bumiputera walaupun harga agak mahal....tapi pasang niat membantu sesama Muslim itu satu ibadah....membangun menjadi sebuah komuniti perniiagaan...seterusnya sebuah rantaian perniagaan....barulah kita dapat bergerak kehadapan...menguasai ekonomi negara sendiri...barulah MERDEKA dalam erti kata sebenar....

Anonymous said...

Kekadang susah nak membezakan produk melayu dgn cina. Ada produk cina menggunakan nama arab dan tulisan jawi. (Mereka tak suka tulisan jawi tapi utk memperdaya melayu dibolehkan)
Yg pasti mee kuning jenama Laksamana & Win adalah produk cina.

Lebih memeranjatkan, sila rujuk website ini;
http://mforum.cari.com.my/forum.php?mod=viewthread&tid=515059&page=1

ziN ZorrO said...

TANAM DALAM HATI BELI DIKEDAI CINA ADALAH HARAM. MALU BILA MASUK KE KEDAI CINA. TANAMKAN DIDALAM HATI ANAK-ANAK KITA SUPAYA BOIKOT KEDAI CINA,..
JANGAN BERI MUKA PADA SI CINA BANGSAT DAN HARAMKAN DUIT KITA DARIPADA MENGALIR KETANGAN CINA KAFIR .
BOIKOT SAMPAI KIAMAT.

Anonymous said...

Begitu juga jenama Safi..cinabeg punya.
Tuan Gap...saya dah download sticker tuan buat kengkawan di watsup. Walaupun usaha ini kecil diharap dapat membantu untuk mencapai matlamat kita yang lebih besar. Insya'Allah.
Saya sendiri setiap bulan berbelanja lebih rm 500 di Mydin. Tp untuk bulan ni sahaja lebih 1k saya telah belanjakan. Barangan murah dan berkualiti.

Anonymous said...

Kalau epic buat apa meroyan kt sini....pretend like nothing hsppen ma...tiu nia ma ka hai..lu sohai

Anonymous said...

AliCafe juga adalah produk cina. Sila rujuk blog ini sebelum membeli belah.

http://melayudanbumiputera.blogspot.com/2013/05/boikot.html

Jgn terpedaya dgn nama produk kerana sesetengah nama yg diberi sememangnya utk memperdaya.

Anonymous said...

Si bapok botak pencacai todi fernandes cakap slang amerika. ni la contoh melayu murtad.. melayu nak jadi yahudi..kalau aku jumpa anjing ni memang aku ludah atau aku tambah satu lagi kepala atas botak berkilat dia.. boikot air asia..naik firefly kalau domestik atau ke inddnesia.. naik MAS kalau ke tempat2 lain.. air asia cekai macam bas terbang.. lepas tu tak pernah tak delay.. kalau dah beli tiket tapi tak jadi naik, terlewat jgn harap nak tunda atau nak dapat balik duit

Anonymous said...

JANGAN PANAS2 TAHI AYAM JER, KENA SUSUN STRATEGI SUPAYA ORANG-ORANG MELAYU, LUPA, LALAI, BOSAN DAN SEBAGAINYA. ATUR KEMPEN DENGAN TERATUR UNTUK PASTIKAN KEMPEN DAPAT DITERUSKAN BERTERUSAN.....JANGAN GIVE UP... INSYAALAH AKAN BERJAYA WALAUPUN PERLU MELALUI TEMPOH MASA YANG PANJANG.

Anonymous said...

jangan patah semangat
slow & steady
yang komen negatif tu jangan layan
yang penting terus kayuh perlahan-lahan.
maybe tukar sikit slogan Buy Muslim 1st, Buy Malay 1st, so diorang tak boleh nak cakap kita rasis ke apa.

QalamQabut said...

Bagi aku yang mustahak sekali kita tumpukan dengan membeli barang makanan buatan orang Islam. Dari makanan asasi hinggalah makanan ringan. Itu yang paling mustahak. Itu yang masuk ke dalam perut dan jadi darah daging kita. Biar bersih dan juga suci apa yang kita makan. Aku rasa itu pun dah beri impak besar dalam usaha kita ni.

Anonymous said...

Kalau susah nak cari KR1M, mydin atau tesco bila beli barang keperluan pilih saje jenama bukan keluaran cina. 10-20 tahun dulu mungkin susah, tapi sekarang dari sekecik2 garam sampai sekampit beras ada keluaran bukan cina.

Anonymous said...

nampak kat sini ada juga org melayu yg rasa mcm dah terlambat untuk kita bertindak..sebenarnya masih belum lagi..bg kesedaran betul2 pada org muslim dinegara ni tentang jihad ekonomi..kekadang pelik jugak tengok org melayu dengan lahapnya mencekik kat cafe2 org cina..aku rasa dia org ni tekak ular sawa la semua dibahamnya.aku selisih sebelah cina pun tekak dah kembang sbb bau hanyir.

Anonymous said...

Aku dah lama bli kat mydin..value for money..cuma aku upgrade sikit smua product dapig aku tak bli..smua aku bli product melayu..skrang baru aku faham pesan arwah ayah aku...beli kat org melayu..boleh tlg org melayu..hidup melayu..ingat smua..pru 13 org melayu yg menangkan bn..bmaksud..kita org melayu masih majoriti kat tanah melayu..ayuh..kota guna kuasa beli kita..tak mustahil cinabeng ni smua..bungkus..kita mampu buat...

Ms Pearl said...

okey GAP
saya follow.
mana yang boleh beli barang melayu saya beli barang melayu.

Anonymous said...

Air asia..aku pun ada lagi balance 1 trip yg aku booking awal tahun lalu..trip ujung bln june2013..bg aku ni last trip dgn air asia..kalu tak pg lg rugi keling air asia plak untung..haha..lpas nie aku guna mas, firefly, malindo..byr mahal sikit tak pa...boikot tetap boikot..

Anonymous said...

Ada sapa2 tau mana kedai tayar melayu kat area lembah kelang nie..aku dah sbln cari nak tkar sport rim dgn tayar 4 bijik..aku tak nak duit aku mengalir kat cinabeng...ada sapa2 tau tak..

Anonymous said...

insyAllah satu demi satu ...kedai cina akan.tutup..dah takda org beli..kedai kena bayar sewa...elektrik air kena bayar...

tak tutup.lagi rugi...

insyAllah lambat laun trpaksa gulung tikar tu..

ketatkan budget...

GAP...
MESTI BUAT WEB SATU MALAYSIA
MACAM YELLOW PAGE

KITA BUAT MALAY PAGE

TYPE JE BARANG TEMPAT TUP KLUAR ALAMAT GAMBAR ..TRUS PERGI BELI..

KALU.ADA YG BIJAK BUAT MACAM GOOGLE..SEMUA ORG UPDATE..SIkIT2 lama2-jadi bukit..mcm google map tu..

Anonymous said...

Saya pun fikir begitu juga

Anonymous said...

Belasah je red shit jelly bean tu

cinakui said...

ini china beng.komen apa...sila baca...


rady, June 02, 2013 20:13:59
For s small country, Malaysia is probably the only country in the world that is obsessed with titles and honorifics. Malaysia not only has so many sultans but also has many titles and honorifics like Dato, Datuk, Dato Sri, Datuk Sri, Tan Sri, Tun and whatnot...What's the use of all these titles and honorifics when Malaysia remains one of the most bigoted country in the world.

Anonymous said...

rba piggy shit tak mau bagi tau nama suku sakat dia yang sekarang tengah menikus takut harap bedal je ngan paip getah kat tapak kaki piar dia ayak! ayak! msa soal siasat.

Anonymous said...

Hoi.......tak ada lain cerita lagi ka....boring lah. Hari-hari cakap boikot. Perlu juga marah dan boikot siapa mencipta bangsa Cina.
Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha
Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha
Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha
Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha
Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha
Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha
Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha
Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha
Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha
Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha
Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha
Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha
Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha
Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha
Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha
Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha

Anonymous said...

nak boikot 100% memang mustahil..
nak lihat giant kosong memang tak mungkin..
nak lihat airasia tak ada org naik memang pelik..

tapi sekurang2nya boikot semampu mungkit..
dulu beli barang boleh dikatakan semua barang cinabeng tapi sekarang terpaska dan dipaksa berkira, barangan bumi didahulukan terdesak baru ambik cinabeng hampeh punya..

dulu airasia jadi pilihan tapi sekarang pasti mas, firefly dan malindo pun ada, perkhidmatan terbaik dan selesa.. mahal sedikit tak apa yg penting bukan airasia..

hidup melayu.. boikot cinabeng

Anonymous said...

sudah masanya melayu tubuhkan brigade jihat.

Anonymous said...

Alhamdulillah.
Terima kasih kepada MUKMINBRNDS akhirnya secara realiti, kita sudah ada BLOG IKLAN UTK PRODUK MUSLIM. Semua produk Muslim boleh DIKUMPULKAN dalam SATU BLOG. Saya mohon IZIN dari MukminBrands utk mewar-warkan kpd semua saudara kita.

KEPADA SEMUA PARA PENIAGA, USAHAWAN, PENGELUAR, PEMBUAT BARANGAN MUSLIM,
SILA DAFTAR DAN IKLANKAN:-

1) BARANGAN dan PRODUK yang anda keluarkan
2) KHIDMAT atau SERVIS yang ditawarkan
3) PERNIAGAAN yang anda jalankan
4) MAKLUMAT/INFORMASI utk dikongsi bersama

Di http://www.mukminbrands.com/

DAFTAR DAN IKLAN ADALAH PERCUMA.

Silalah layari “BLOG mukminbrands.com” utk mendapatkan informasi barang/produk/servis Muslim.

Semoga Allah SWT memberi berkat, rahmat dan melindungi saudara yg mereka-cipta blog ini, yang mana secara amnya dapat memberi manafaat besar kpd berjuta-juta umat Islam.

HALAL ITU FARDHU.
Terima kasih, wassalam.

Anonymous said...

Cara terbaik usahawan kecil dan sederhana Melayu dan Bumiputera lain lawan PENINDASAN RASIS si Cina bongkak tak sedar diri (asal pendatang di bawa pejajah British durjana) ialah dengan berniaga melalui koperasi Melayu dan Bumiputera lain. Perlu juga ada peguam-peguam setia bangsa, agama dan negara, supaya boleh ambil tindakan undang-undang yang lebih berkesan, jika si Cina RASIS buat aniaya - si Cina RASIS lansung tak peduli undang-undang sebab dia tahu kan ramai loya-loya buruk PKR/DAP sentiasa sedia berkerah untuk jaga hak si Cina RASIS - bahkan ada majistret-majistret durjana pun dah direkrut PKR/DAP!
Lihat betapa pentingnya koperasi bangsa dan agama di di http://peraktoday.com/?p=119500, Kenalpasti Produk Berpotensi Untuk Diketengahkan, Perak Hari Ini , 31 Mei, 2013:

Pertubuhan koperasi di Perak disaran mengenalpasti produk berpotensi di persekitaran masing-masing untuk diketengahkan agar hasil ekonomi ahli-ahlinya dapat ditingkatkan dari semasa ke semasa.
Pengerusi Jawatankuasa Pendidikan Islam, Pembangunan Sahsiah, Pembangunan Usahawan dan Koperasi, Mohd Nizar Zakaria, berkata produk berasaskan pelancongan antara bidang yang boleh diketengahkan pihak koperasi kerana sektor itu berkembang pesat saban tahun.
“Selain pelancongan, produk berkaitan Industri Kecil dan Sederhana (IKS) dan peruncitan juga boleh diceburi pertubuhan koperasi di Perak..... Dalam perkembangan berkaitan, beliau memberitahu Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) turut menyediakan bantuan berupa pinjaman kepada koperasi di seluruh negara untuk mengembangkan lagi perniagaan mereka.
“Saya akan terus memberi sokongan kepada semua koperasi di Perak untuk menjayakan aktiviti yang dilaksanakan,” katanya lagi.

MAKCIK Tempurung.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

Anonymous said...

Salam..pendapat 1 sen dr saya.
Kepada peniaga bumi, diharap keuntungan yg diperolehi dpt dikongsi semula utk tujuan memperkasakan anak bangsa. jgnla ada sifat phd di kalangan kita.

Anonymous said...

aku sdg bercuti di sabah. naik penerbangan MAS. best, makanan dapat, layanan bagus, pakaian krew sopan, flight on time. aku boikot air asia, dgn isteri dan anak 3 org baru rm 1,400. pergi balik. Alhamdulillah. boikot air asia sebab zalim, menipu dan mendedah aurat.

Anonymous said...

sokong sampai pencen

Anonymous said...

sokong beli barang keluaran bumiputra

Anonymous said...

JIHAD MAYA PERLU SEIRING

Bukankah pelik apabila anak saudara komusis baru 2 tahun pegang kerusi eksko perak tetapi boleh dapat modal untuk melabur dalam 99 mart?

Soalnya, macam mana ahli parti sosialis boleh berubah dari anti kapitalis kepada super materialistik...mampu mengumpul harta menerusi jawatan awam?

Tetapi apa yang lebih pelik, pelanggan 99 mart di tempat saya adalah 90% mukmin! Mukmin mungkin tidak sedar wang mereka secara tidak langsung akan disalurkan kepada Red Bean Paria.

Kebanyakan mereka tidak perasan kerana mereka (mukmin) tidak dapat maklumat tentang latarbelakang pasaraya di mana mereka berbelanja sakan adalah sumber rezeki golongan Paria maya.



Anonymous said...

.china komen. pasal raja kita

June 02, 2013 17:38:09 I respect people for their achievement or if they deserved it. Not someone born with a sign on his ass saying "Hi, Respect Me".

Anonymous said...

Mmg pun, pelik mcm manapun org sanjung dia. Tp tak nampak wajahnya jernih bagai org2 alim yg lain. Yg terserlah adalah hatinya yg busuk hingga nak meludah org bila diajak utk perpaduan. Sebenarnya dendam dia pd UMNO tak berkesudahan yg akan dibawanya sampai mati. Tun M sudah memperincikan sbb PAS keluar dr Perikatan.Tp pihak PAS tidak pernah perinci secara rasmi, yg dicanang sejak dulu UMNO khianat. Bukan isu tolak islam, isunya dendam kesumat hingga dia sanggup kata biar dia mati baru PAS boleh bekerjasama .Adakah dia disanjung krn zahirnya memilih cara hidup yg zuhud?

Anonymous said...

Mmg la ko nampak sana sini melayu. Dah majoriti negara ni melayu. Bangsa ko tu x tau berapa ramai. Org dtg banci ko tak keluar, siap halau ngan anjing. Kami boikot mula kini dan selamanya. boikot mcm resmi anai2. Perlahan2 ttp dgn jumlah yg kecil hingga ramai. Cetak risalah galakkan beli brg muslim pilihan terakhir brg cina setiap kali lps solat jumaat di masjid2 seluruh negara

Anonymous said...

Biskut krim kraker tak ada keluran muslim lg. Felda Faiza or Adabi or sesiapa sila produce. Yg byk dipasaran terang2 nama diorang

Anonymous said...

Cina sudah kecut telor,,,

Mampus cina

Bunuh busines cina...

Abc,,,,

Anonymous said...

4x4 workshop melayu,,, kajang..sg balak

Rimba 4x4,,,

Exit highway kl kajang,,, sebelah kiri,,,

Anonymous said...

Lu nak beli babi mmg la kena pegi kedai cina.kedai melayu x jual babi.babiiiiiii

Anonymous said...

btw klu da ade ank didik ank korg dr awl mse kecik ni lg jgn beli dkt cina.bt dr skrng. sbb benda 2 akn terset dkt otak. mcm arwah ayah & mak ako ajar kami adik bradik dr 25 th lps. trust me, akn berjaya.

Anonymous said...

perniagaan cina maju kerana sokongan melayu!tanpa sokongan melayu berjalan amat perlahan.

ditempat saya dulu sebelum 13 mei69 ada 5kedai cina,tapi selepas DEB dilancarkan dan org melayu mula berniaga sekarang tiada satu pun kedai cina lagi, itu pun memakan masa lebih 10 tahun baru cina ne gulung tikar.

Anonymous said...

JAUHI BENGKEL SERVICE DAP

QalamQabut said...

'Biskut krim kraker tak ada keluran muslim lg. Felda Faiza or Adabi or sesiapa sila produce. Yg byk dipasaran terang2 nama diorang'

Aku sokong sangat diambil tindakan segera oleh pihak-pihak yang mampu.

Macam aku cakap di atas ...Biar bersih dan juga suci apa yang kita makan. Kalau depa nak pedajal kita cukup mudah, sesudu minyak b*b* dalam satu adunan pun dah cukup nak tawarkan segala ilmu yang kita ada. Rendam tulang pun dah cukup. Mungkinkah itu antara sebab ramai antara kita dah tak peduli tentang agama, tentang hukum-hakam? Wallahualam.

Anonymous said...

Krim kraker ada keluaran KR1M.

Anonymous said...

Berkenaan boikot barangan kaum harbi ni. Kita patut didik anak dan generasi pelapis untuk sayangkan bangsa dan agama.

Tanamkan iktikad dan perasaan tolong sesama melayu dan muslim.

Gunakan konsep BCL, jika dah tiada pilihan dan terdesak sesangat.

Pasti ia membekas seperti diri saya. Apa-apa pun BMF...

Anonymous said...

NAK TANYA KENAPA NAJIB MANSUHKAN KEMENTERIAN KEUSHAWAN..DIA NI LEBIH CINA DARI CINA, PERLUKAH KITA PUNYA PM MCM INI,

Anonymous said...

Memang baik klu nk boikot kedai cina dap. Tp perlu ada pelan penggantian jgka pjg juga. Mohon Perkasa, Jati, Persatuan Perniagaan Melayu dll bina rangkaian pasaraya besar di selruh negara n jk boleh hgga ke luar negara spt Tesco, Giant dll. Rangkaian pasaraya ini boleh btindak sbg pemborong yg mbeli barangan dr pembekal skala kecil bumi. Selama ini peranan pemborong dimainkan oleh cina dap n sewenang2nya mengawal harga belian brgn drp pembekal skala kecil bumi. Contohnya rangkaian pasaraya bumi boleh mbeli secara borong ikan dari nelayan skala kecil bumi dgn harga yg kompetetif, atau benarkan persatuan nelayan skala kecil membuka gerai di rangkaian pasaraya mereka. Bayangkan berapa bnyk peluang kerja boleh diberi dgn kewujudan rangkaian pasaraya ini. Melayu tidak didiskriminasi lg dari segi jawatan, gaji n ekonomi. Tambahan pula, rangkaian perniagaan ini bleh diperluaskan sehingga ke negara Islam lain spt Asia Barat n Eropah Timur dll. Mohon cerdik pandai berjiwa Melayu Islam sejati memulakan n melaksanakan tuntutan fardhu kifayah ini dpd berpolitik tentang dasar yg xde manfaat kepada kelangsungan n keperkasaan ekonomi Bumi. Biarkan pembangkang saja yg bpolitik d jalanan sbb mrk pihak yg kalah. Tapi kerajaan yg menang ini perlu disokong oleh ngo n persatuan berasaskan perniagaan untuk meningkatkan ekonomi Bumi. Jk ini berjaya, perkara sebegini yg amat ditakuti oleh cina dap, bukannya politik gaduh, politik populariti, berasimilasi songsang spai nak belajar bhs mandarin lg. Apa guna melayu fasih mandarin, tp stkat jd kuli kat rangkaian bisnes mereka sj. Biar Bumi ada jati diri yg kuat n kuat pula ekonominya, baru dipandang n digeruni.

Anonymous said...

Kesian kat najib beri gaji naik cina yang kaya....melayu tetap tak kaya.....buat GLC...cina yang kaya GLC compet dgn melayu...Ceo ckp berdekah....dekah sebab bukan modal dia yang punya....cuba suruh dia berniaga sendiri baru tahu mcmana.....saya nak tanya. Mana satu Ceo GLC yang berjaya selepas berhenti.....drpd Glc....tak ada satu pun boleh dibanggakan....yang boleh mengeluarkan produk utk org melayu....sebagai pengguna,spt makanan minuman hardware,pengangkutan,....pembuatan mesin pengimpot..ataupun trading house yang berjaya......mereka hanya berjaya Compet.....dengan orang melayu berjaya menghalang melayu berjaya.....tahniah...

Anonymous said...

ORG MELAYU JANGAN MASUK KEDAI CINA MASUK HARAM BANGSA INI LAH YG BANYAK MEMBUAT BANGSA MELAYU SUSAH SAMPAI SEKARANG.AKU CUKUP DEDAM DENGAN BANGSA INI AKU MASIH INGAT LAGI MACAM MANA BANGSAT NI MEMBENAMKAN KEPALA SORG PAK LEBAI DIDALAM KOLAH SEMASA PAK LEBAI NI MAHU MENGAMBIL AIR SEMBAYANG SEHINGGA MATI TAPI BANGSA BANGSAT NI TAK DAPAT KELUAR DARI KAMPONG TSB MAKA HANCUR LAH KEPALA NYA DAN PERUT NYA TERBURAI DI RUDOK DRNGAN BULUH RUNCING DAN PARANG PANJANG KALU ITU LAH YG MEREKA MAHU SILAKAN WAHAI CINA BANGSAT ORG MELAYU AKAN BANGKIT.

Anonymous said...

https://www.facebook.com/rasbklg?ref=ts&fref=ts

http://cstyre.blogspot.com/

Penuh2 ,byk happy hihihihihi

Anonymous said...

rasa nak makan biskut lah.
ada tak biskut yg melayu buat selain drp hup seng, julie, wah tai dll