Wednesday, June 12, 2013

BOIKOT PARLIMEN DAN BOIKOT BOIKOT BISNES CINABENG. KITA LIHAT BANGSA MANA YANG HANCUR DULU !


boikot parlimen oleh pakatan ni adalah gimik aje.

kebanyakan ahli pas makin tahu bahawa tujuan anwar nak boikot parlimen adalah kerana dia sudah tahu akan kegagalannya MENJANJIKAN kepada pengundi cina bahawasanya pakatan akan memerintah negara.

cinabeng sudah terkejut dengan keputusan pru 13.
melayu masih lagi memerintah malaysia.

masalah dan dilema besar pengundi cinabeng di sini ada 2.

mereka termakan hasutan anwar yang kemaruk sanggup buat apa saja demi nak jadi PM. anwar dah bogelkan segalanya mengenai islam dan melayu, namun kerajaan ini masih terus diperintah oleh melayu.

keduanya jauh di sudut hati cinabeng, MEREKA TAHU YANG MELAYU SUDAH TAHU MEREKA NI BANGSA YANG TAK KENANG JASA BAIK ORANG.

apa yang melayu tak bagi kat cinabeng ?
semuanya hampir diberi namun cinabeng pada sebelum5 mei tetap juga mahu meneruskan niat untuk menumbangkan melayu..

sayang benda itu tidak menjadi.

perangai tak kenang budi ini secara spoantaniusnya telah di gemburkan dalam perbualan hampir keseluruhan orang melayu.

cinabeng tahu jangka masa 5 tahun menuju pru 14 (2018) adalah terlalu jauh.

cinabeng sudah panik.
lebih panik lagi bila melayu sudah mula memulakan riak untuk bertindak balas..

CARA MELAYU NAK HANCURKAN CINABENG ADALAH MUDAH.
CINABENG KUASAI EKONOMI KERANA MELAYU LAH PEMBELI UTAMA BARANGAN MEREKA.

hakikatnya di sini, yang memegang kuasa beli ekonomi adalah melayu.
pantang orang melayu melihatkan perangai cinabeng yang tak sedar dek untung.

melayu kini sudah melupakan budaya TAK PE.
dulu apa juga yang melayu kena, melayu akan kata TAK PE.
kini TAK PE sudah tiada dalam kamus bangsa melayu.

5 tahun mendatang MELAYU AKAN JADI LEBIH KURANG AJAR DENGAN CINABENG.

inilah melayu baru.
iniliah politik baru.

apa maksud politik baru bangsa melayu ?

BOIKOT DAN BANKRAPKAN BISNES CINABNENG SAMPAI HANCUR !




106 comments:

Melayu Perak said...

inilah masanya kawan-kawan kita mulakan gerakan hapuskan cina atau singkatan GERHANA.....

kalau kaum pariah buat perangai kita mulakan pulak gerakan menghapuskan pariah atau GEMPAR....

Anonymous said...

Bro GAP..

Mula2 dulu nak boikot susah gak sbb mende dah biasa mmbeli di kedai cina tapi akhirnya stlh hampir sebulan dah jadi seronok n makin bersemangat utk menaikkn ekonomi org Islam...

Jihad ekonomi yg di popularkan oleh blogger2 pro kjaan mmg mnjadi n meningkatkan semangat jati diri Melayu/Islam...

InsyaAllah...kempen ini biarlah berterusan smp bila2 ye..hah baru ko tau Ah Beng...dulu ko kemain lagi eksen sbb org Melayu tetap serbu kedai ko tapi la neh...aq tgk dah makin berkurang....

Yesza...lagi 4 - 5 bulan lagi kalo betol2 kempen ini berjaya kite tgk ada x Ah Beng2 atau Ah Soo2 yg gantung diri...sbb makin susah calik makan wooo....

Anonymous said...

Ayuh kita semarakkan gerakan boikot ni sampai cina tumbang alang alang mandi biar basah

Anonymous said...

BOIKOT TETAP BOIKOT!! JIHAD EKONOMI MELAYU/ISLAM/BUMIPUTERA !!

Anonymous said...

Betul tu. Baru kelmarin aku nak cari contact lens. Mula aku cari kedai bumiputera tapi dah tutup. Aku terpaksa beli kedai cha sebab emergency. Apa aku dapat? Layanan mesra. Diskaun hebat dan ditambah hadiah percuma satu botol lens cleaner percuma. Tokey kedai siap dengan bangga (?) kata hari Sabtu dulu dia tutup kedai sebab raikan hari keputeraan TDPA!

Anonymous said...

Dapig semakin menekan pengguna:

sudah masuk minggu ke 6, kedai Dapster masih menjual satu jenama beras saja...beras Dapig...meskipun pengguna mengadu kepada pekedai tentang pemonopolian jenama ini yang menyusahkan pengguna namun Dapster terus tidak menghiraukan keperluan pengguna terhadap lain-lain jenama beras di kedai mereka.

Anonymous said...

Pembetulan YDPA

Anonymous said...

Menjelang PRU 13, sebuah kedai tayar Ah Pek telah menggantung beberapa kain rentang dimerata tempat di sebuah bandar untuk mempromosikan penjualan tayar murah (kononnya) dan ayat yang digunakan ialah: TAYAR HARGA MURAH "Ini kalilah":

1. Jenis tayar.... harga ...

2 jenis tayar ... harga...

PRU 13 sudah basi tetapi Apek kedai tayar masih promosikan kain rentang berkenaan.

Persoalan di sini ialah: apakah pegawai/penguatkuasa di majlis daerah ini makan 'gaji buta' atau sengaja pejam sebelah mata, yakni membiarkan saja kain rentang perniagaan bergantungan tanpa pemantauan?

Anonymous said...

sepatutnya perkara ini sudah diamalkan lama dulu oleh orang melayu, namun sayangnya masih lagi melayu belum celik dengan hal ni, sedangkan membeli barangan keperluan harian kita dari pekedai yang berugama Islam adalah lebih afdal daripada beli dari non-muslim,sekurangnya pekedai islam ni menderma, zakat kepada fakir dan masjid, tapi non-muslim ni tidak menyumbang kepada ini, mereka lebih kepada menyumbang kepada persatuan mereka

Anonymous said...

Perkara kita sedari memang sudah lama... Dan ramai juga melayu yang menjalankan boikot bersendirian sejak lama dulu... Cuma sekarang harap kempem dijalankan secara TERBUKA DAN BERTERUSAN sebagai satu asakan psikologi kepada puak2 ni...

Anonymous said...

saya dah bertahun-tahun membeli di kedai barangan pemilik islam ... cuma saya khuatir juga dengan kempen ni ... takut kalah jadi abu menang jadi arang ... sebab utama ialah supplier ialah bangsa tu ... orang kita mana ada ... lebih-lebih lagi pengimport bahan mentah dari luar negara ...

Anonymous said...

Di sebuah R&R di Rawang, semangkuk lala dicas sebanyak RM 6. mahai nye...!!??

Bila dibelek adalah dalam 15 belas biji lala kesemuanya.

Walhal harga lala di pasar tani hanyalah RM 6 per kilo dan dalam sekilo ada sebanyak 90 biji lala.

Ini bermakna, sekilo lala yang dijual di R&R itu tadi mampu memperoleh pendapatan RM 36. satu yang amat lumayan.

soalnya kenapa harga semangkuk lala di R&R terlalu mahal kebelakangan ini?

apakah pihak ini sengaja menggunakan peningkatan kesedaran mukmin untuk berbelanja di kedai makan mukmin sebagai peluang untuk menindas pengguna mukmin dengan cas yang tidak munasabah?

kalau nak 'sembelih' pun, patut-patutlah...dan kepada PLUS, jalankan pemantauan anda!

Anonymous said...

kita teruskan boikot. Mcm di aloq setar, kedai aksesori keta cina sudah panas. Sudah mau tutup. Biaq depa rasa.

Anonymous said...

GAP, aku setuju dengan ko. Melayu akan jadi lebih kurang ajar dengan cinabeng sampai lim kit sial bapak rasis akan ketar lutut goncang telur. Aku tambah satu lagi..lepas ni melayu akan lebih rasis dari cinabeng. Melayu liberal je la yang akan jadi geng cinabeng. Cilakak lu cinabeng!!!

Anonymous said...

"lu mau beli, belilah...kalu lu tak maupun talak apa"

semua ini menunjukkan pembeli akhirnya kerana ketiadaan alternatif lain, meskipun berlawanan dengan keegoaan akan terpaksa juga kembali pada si Ah Pek itu tadi. memang sedih, Yoep.

Anonymous said...

Setuju dengan boikot ni. Kelmarin, pergi ke The Store Kuala Kangsar, Perak.. kat tempat minyak masak, yg brand company dia, letak tengah dan banyak2. Brand minyak felda, duk ujung rak. sekali tengok memang tak perasan ada kat situ. Kepada yang duk Kuala Kangsar, ce pegi The Store dan tengok la sendiri mainan mangkuk2 ni.

Anonymous said...

kepada pengguna berhati-hatilah dengan penjual tayar kerana sekarang ini ada bermacam macam "brand" yang diimport dari negara jiran yang mana kualitinya amat menyedihkan.

trend pengimportan sebegini menjadi-jadi kebelakangan ini mungkin kerana Cinabeng mahu mengekalkan margin keuntungan dan dengan itu dapat terus menumbang RM kepada Dapster dalam PRU 14 nanti!

Anonymous said...

Cinabeng sering mensabotaj/menyorok barangan keluaran Melayu di Pasaraya. Sebab tu kita mesti pulaukan brgn Cinabeng. Bangsa pemaging kinzir ini berhati busuk dan hanya pentingkan diri sendiri Sahaja. Katakan Tidak kpd Cina dan dan kedai dan kedai Cinabengs.

Anonymous said...

nak beli kete cari salesman melayu. repair kete kat bengkel melayu, shopping kat pasaran besar milik asing seperti tesco dan giant jgn pi kedai runcit cina. nak beli barang-barang hardware pi supermarket. aku dulu keje dgn cina, diperlakukan seperti hamba. sedih bila fikirkan masa dulu. diperlaku macam sampah. berurusan dgn bank melayu/islam. tolak bank public, hong leong.

Anonymous said...

tahun lepas tukar tayar kat kedai Ah Hak Thuiii ni. janji sport rim termasuk tayar RM 1300. lepas dia bukak tayar aku macam2 dia nak caj. skru la, aligment la, upah la, itu lah. last2 kene RM1700. sampai 400 dia up dari harga asal. kurang asam betul. dia bodek macam2 kata itu dan ini dah rosak, sudah makan lah apa lah. tobat dah aku.

Anonymous said...

Kedai Az-Zin..barangan dijual 100% buatan melayu.aku dah mula shopping kt sini.
Jom Ramai2 kita naikan ekonomi melayu.

Dalam kamus hidup aku dah xde produk cina.
Bye...bye...cinabeng!!!!...

Anonymous said...

Assalamualaikum semua,

Mulakan perniagaan secara online dengan menjual serta iklankan produk dan perniagaan anda di laman

web www.produkmuslim.info

Ekonomi teguh ummah kuat sokongan anda amat dihargai

Terima kasih

Anonymous said...

Econsave...
Econsave dah mula hantar browser/flayer rumah ke rumah...
Apa yg aku peratikan harga dlm browser tu, brg2 harga diturunkan.
Aku tanyalah member aku yg kerja store kat econsave tu nape harga brg dah turun rega.puasa lambt lg.
Dia kata pelanggan dah kurang.x mcm dulu.ni taktik nak tarik pelanggan lah...
Haha...cinabeng sudah kena....kita tggu lg 1 tahun.bangkrap la econsave ni.
BOIKOT!!!!...PRODUK CINABENG!!!!....

Anonymous said...

pada bulan ramadhan yang bakal menejelma nanti,orang2 muslim kalau nak beli mcm baju2 tu belilah kt kedai2gerai2 melayu yang bersepah tu.

Anonymous said...

Wow!!!...menarik ni.

Anonymous said...

Hahahaha....aku bukan bokiot tapi tak beli terus produk cina sampai bila-bila pun. Kasi mampos itu semua cinabeng. Aku tak sabar nak tengok geng cinabeng pupus dengan drastik dalam masa setahun dua ni.

Ada sebuah kedai runcit cina kat rumah aku dah berapa minggu tak bukak. Tauke dia mesti sedang plan nak gantung diri sebab takdak customer masuk kedai dia. Sebelum PRU-13 pon tak ramai Melayu masuk. hahahahahaha...seronok aku melihat kesan boikot ni yang semakin berkesan.

Anonymous said...

Nak raya beli kain buat baju Melayu di Jakel - 100% milik bumiputra. Jangan beli di Nagoya dan lain-lain, ini konfem cina lahanat yg punya. kalau time tak raya, diorang amik pekerja ramai cinabeng tapi dekat-dekat raya amik melayu secara part-time saja nak amik hati org melayu.

Bodoss punye Melayu yg beli kain kat kedai kain milik cina. aku dari dulu lagi memang beli di Jakel. Mahal sikit takpe asalkan kualiti dan bagi bumiputra kaya.

Anonymous said...

Aku amat menyokong boikot ini. Sekurang2nya dapat menyedarkan Cinabeng ini yang dia berada diMalaysia bukan diCina atau Singapura. Hidup diMalaysia ini kekuatannya ada ditangan Orang Melayu dalam semua segi. Walau pun Orang Melayu baru 56 tahun Merdeka kemajuan itu terserlah dan bagi 4 tahun lagi sudah tentu Orang Melayu amat dewasa untuk menilai semua masalah mereka. Jika kita boleh melakukan boikot ini terus menerus dalam 4 tahun lagi, harap lah ada Cina yang bertukar fikiran dan balik mengikut kehendak pentadbiran Malaysia kita ini. Lagi pun umur al jub tu pun dah tua sangat untuk jadi PM. Teruskan memboikot dan aku dah serik nak hantar kereta rosak untuk dibaiki kereta diwokshop Cina sbb rosak sikit tapi disuruhnya ganti semuanya.

Anonymous said...

Saya dan adek beradek sramai 5 keluarga dh 6 bulan xmembeli kedai cinebeng....salah sorang adek sya nk buat rumah baru...semua barang2 dibeli dihardware melayu...lg freshhh la..anda...bagaimana.... !!!!!

Anonymous said...

Berbelanjalah di kedai2 Muslim/Melayu.Tak ragu2 tang halalnya.

Minta kerajaan pusat dan kerajaan negeri di bawah BN buka banyak pusat borong sekali dgn zon borong ekslusif bumiputera di seluruh negara.Kedai2 borong utk semua jenis keperluan.Selagi pemborong jenis dapigs berkuasa selagi itu kita akan gagal dlm memaju pertumbuhan ekonomi Melayu.

Anonymous said...

cuba cari tempat service kereta Melayu tapi kkalau tak ada macam kereta Honda aku..aku mintak budaj mekanik Melayu handle kereta aku sekurang2 nya budak Melayu tu dapat insentif ..kalau lah diberi dgn ikhlas oleh boss Chinabeng diaorang tu

Anonymous said...

tu lah dia punca2 rasuah si sepet...punya sronok la mlayu dpt.....pas tu mlekat la kat situ...bangga la sepet tu...dgn limau raya cine je mlayu dah tgadai....mlayu mudah lupa

Anonymous said...

lala tu tmasuk kulitnye kot....la la la la...plus tlg semak pniaga2 d rnr

Anonymous said...

Dengan senarai produk bumi dan cinabeng, alhamdulillah. aku berjaya menukarkan hampir 90% barangan harian aku kepada produk bumi. kalau ada lagi sejuta melayu macam aku, tak perlu tunggu PRU-14 pon memang konfem bungkus habis semua cinabeng dr bumi malaysia. kasi bakar lagi semangat boikot kita GAP.

Anonymous said...

Aku ni cina ..

Apa lah bodoh sangat melayu ni...

Bunuh business cina kapir lahanat niii.... Antara cara yang paling berkesan dan cepat untuk ajar cina kurang ajar ni...

Melayu belacan,, tempoyak, budu, cincalok dan tak lupa pada melayu keju...

Teruskan kempen bunuh bisnis cina kapir lahanat ni...

Inilah cara yang paling berkesan!!!

Aku adalah cina yang nak ajar kaum aku cara berterima kasih,,

Pukimak punya cina kapir lahanat!!

aGhaf said...

Beli barang dari kedai Melayu sehingga mereka jadi kaya raya. Boleh lah bayar zakat perniagaan lebih sedikit supaya dapat menolong Melayu yang tak berada.

Anonymous said...

KLUANG ,JOHOR.

PASARAYA BESAR AEON AKAN DIBUKA BERSEBELAHAN ECON SAVE KLUANG BULAN 7 NI..MAMPOS KO ECONSAVE!! AEON MILIK JEPUN YG.PRO MELAYU!!

INI BARU REAL BATTLE !!!

gen2felda

Anonymous said...

Kau punya boikot tak jalan lah bro. Berapa peratus orang melayu baca internet terutamanya orang kampung yang lebih patriotik. Maklumat ni tak sampai pun. Aku percaya kau ada cara lain yang lebih baik.

Anonymous said...

Tesco pun sama. Barang melayu payah masuk. Baru dengar cite dr seorg pengusaha melayu. Katanya, tesco hanya sanggup amik produk dlm kuantiti tak lebih RM50/bulan. Berbeza dgn Mydin dlm 100k/bulan.

Anonymous said...

Dulu aku main beli jeh barang2,tp.mmg sokong muslim sjak dlu,sbb kadang2 nama islam,yg promo pun org islam,tgk2 cina yg bikin..
Trima kasih lah kt blog2,fb yg slalu update produk muslim,web yg khas produk muslim n servis dri muslim,snang skrg nk bezakan produk muslim dngn cina..
Kena lg sebarkan,sbb ramai lg xtahu..
Tp da ada kesan,kdai cina.xrmai lg melayu,kalo msuk kdai cina,mmg tlampau mesra layann nye..tp awas,jgn tertipu lg..

Anonymous said...

Good info..
Kelang,jalan kapar,dulu carefour,sekarang dah tukar,aeon ambil alih..

Anonymous said...

Assalamualaikum Saudara GAP,
Saya ingin memberi pendapat di sini, mohon suadara buat ARTIKEL KHAS berkenaan dgn boikot ni dan "KEMPEN SOKONG BARANG ISLAM & BUMIPUTERA" supaya kami boleh cetak, fotostat dan bagi-bagikan kpd orang-orang kita.

Artikel itu hendaklah padat, bernas dan lengkap seperti artikel dlm suratkhabar. Artikel yg ada sekarang ni bagus tapi hanya kurang rapi. Biarlah artikel tu nanti nampak lebih tersusun dan tidak terlalu panjang supaya ia menarik perhatian pembaca. Namun ini pendapat saya saja dan terpulanglah kpd saudara GAP utk menentukannya.

PENGALAMAN:
Baru-baru ni saya telah bertanya kpd seorang penjual kuih. Saya dapati dia mengguna tepung gandum lebih kurang 7-8 kilo sehari. Jadi sebulan dah berapa? Tapi sayangnya dia masih mengguna tepung gandum keluaran bukan Islam sebab kedai Melayu tempat yg dia ambil barang tu tak jual tepung keluaran Islam. Sedihnya... Sebab kedai tersebut berdekatan jadi saya telah pergi ke kedai tu dan tanya,..."ADA TEPUNG GANDUM FAIZA, ADABI ke atau bumiputera punya tak?".....Tuan kedai jawab "tak ada" dan dia tunjuk tepung yg ada tapi bukan Islam punya. Jadi saya cakap,....."tolonglah jual barang org Islam baru saya boleh beli di kedai akak."....Sebab tengok saya keluar tanpa beli tepung yg ada, tuan kedai tu pun cakap,..."ok nanti saya akan ikhtiarkan tepung Melayu."

Lepas tu saya sempat berkempen kejap dgn tuan kedai tu tapi setakat cakap mulut saja berapa lamalah boleh kita cakap sebab dia pun nak layan pembeli lain juga. Oleh itu saya terfikir bagus juga kalau saya boleh bagi dia artikel yg berkaitan. Lagi satu hal, saya tengok ramai antara peniaga yg tak ada masa nak layar internet.

PENDAPAT:
Kawan-kawan sume kalau nak beli barang, CONTOH: mee segera. Tolonglah TANYA tuan kedai tu...."ADA TAK MEE SEGERA SAJI ke, ADABI ke??" Kalau jawapnya tak ada, tolong cakap...."Encik TOLONGLAH JUAL BARANG KELUARAN ISLAM, barulah boleh kami beli di kedai encik." Jadi dgn itu pekedai mahu tak mahu kena ikut PERMINTAAN PEMBELI, betul tak??

Peniaga pun hendaklah ikhtiar utk mendapatkan barang Islam dari Felda, Fama, Agromas, Faiza, Adabi atau berhubung terus dgn Pengeluar/Pembuat. Mungkin mereka ada pengangkutan sendiri yg hantar barang ke kedai-kedai. Manalah tahu kalau lori yg hantar tu memang lalu di tempat tuan-tuan berniaga.

IKHTIAR DAN TOLONG-MENOLONGLAH DGN NIAT MEMBANTU SESAMA ISLAM....INSYA-ALLAH TUHAN BERSAMA KITA:

SABDA RASULULLAH SAW maksudnya:
“Allah SWT akan sentiasa menolong hambaNya selagi hambaNya itu menolong saudaranya."
(Hadis riwayat (Hadith riwayat Muslim, Abu Daud & Tarmidzi)

Assalamualaikum, terima kasih.

Anonymous said...

Anonymous said...

Di sebuah R&R di Rawang, semangkuk lala dicas sebanyak RM 6. mahai nye...!!??

Bila dibelek adalah dalam 15 belas biji lala kesemuanya.

Walhal harga lala di pasar tani hanyalah RM 6 per kilo dan dalam sekilo ada sebanyak 90 biji lala.

Ini bermakna, sekilo lala yang dijual di R&R itu tadi mampu memperoleh pendapatan RM 36. satu yang amat lumayan.

soalnya kenapa harga semangkuk lala di R&R terlalu mahal kebelakangan ini?

apakah pihak ini sengaja menggunakan peningkatan kesedaran mukmin untuk berbelanja di kedai makan mukmin sebagai peluang untuk menindas pengguna mukmin dengan cas yang tidak munasabah?

kalau nak 'sembelih' pun, patut-patutlah...dan kepada PLUS, jalankan pemantauan anda!

June 12, 2013 at 4:53 PM

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

kalo melayu yang cekik darah, boikot supaya dia turun harga.

boikot barang cina!! beli dengan melayu jangan sampai kita pula ditindas, akal Allah gunakan sebaik mungkin dalam urusan boikot, supaya boikot berjaya dan kita tak tertindas.

SELAMAT MEMBOIKOT SAMPAI KIAMAT!!!!!!

Anonymous said...

Anwar Ibrahim manusia paling berbahaya di Malaysia

Anonymous said...

pembetulan:

akal Allah bagi gunakan sebaik mungkin dalam urusan boikot, supaya boikot berjaya dan kita tak tertindas.

Anonymous said...

kepada org melayu perhatikan betul betul perangai cina mereka tidak beli dikedai yg bertaraf kampong dan rumah pangsa mereka berbelanja dipasaraya yg besar lagi mewah menujukan mereka banyak wang bolih beli apa saja siapa yg kayakan kedai cina yg bertaraf kampong org MELAYU bukan bangsa CINA tapi org melayu malu nak masuk kedai melayu yg mana barang tidak berapa ada ingat cina bagitu juga tapi org melayu bagi wang pada mereka untuk penuhi barangan dalam kedai mereka.Ingat puasa dan hari lebaran akan tiba jadi ingat lah org melayu berbelanja lah dikedai org melayu banyak org melayu sudah berniaga majukan kedai mereka kita jangan busuk hati sesama islam dan org melayu

Anonymous said...

Kadang2 bila cerita pasal boikot ni aku naik tak faham. Tenguk je Air Asia yang sebuk nak di boikot sahamnya semakin naik. Harga saham Air Asia sekarang RM3.20 sen berbanding saham MAS RM0.31SEN. DIMANA SILAPNYA. Apakah ini kejayaan boikot.

Anonymous said...

boikot bukan keje satu hari.tentang saham air asia.memang waktu mula di niagakan harga akan naik.sbb tauke jual saham nak ambik cash.tapi kalau beli untuk simpan fikir dalam2. tengok hutang air asia.sebenarnye saham air asia dalam bahaya sbb hutang air asia terlalu banyak.bila2 tony n the gang bole kuar dari air asia.pemilikan tony dalam air asia adalah melalui sayarikat Tune.bukan direct tony dalam air asia.bila2 dia bole kuar dari air asia.kita tengok org mwlayu macam azran kalau peekara ini berlaku.jangan bangga sangat ngan air asia.tony tidak akan rugi ape2.sbb yang rugi adalah air asia.bukan tune.nak budah faham kita lihat kes halim saad ngan uem dan renong.halim saad masih kaya sampai sekarang.salah satu bisnesnye pemaju perumahan nusantara dibawah seloga.dia juga adalh supplier minyak hitam(minyak tar). berbeza ngan tajuddin ramli.samapai sekarang tajuddin tak bole nak bangun swmula
sbb hutang2 semua dibawah tanggungnye

Anonymous said...

Memang betul pemborong terbesar import brgn keperluan harian adalah Cinabengs, namun kuasa beli pihak pengguna akhir di pasaran Sgt penting. Menyokong dan mengutamakan peniaga dan barangan Islam Melayu akan meningkatkan taraf ekonomi orang Melayu dan melemahkan monopoli ekonomi Kuffar cina bingai.

Anonymous said...

Minta Mydin banyakkan mini market di selangor

Remy Idham said...

Amin...

Anonymous said...

jangan khuatir.. boikot perkedai cinabeng, pembekal cinabeng tetap akan rasa tempias tapi pembekal2 cinabeng pun nak teruskan perniagaan mereka, mustahil mereka nak melingkup sama, pasti lambat laun pembekal2 cinabeng akan mencari perkedai2 melayu dan tawar harga setaraf dgn harga yg ditawar kepada bangsa mereka... memandangkan jumlah pembelian meningkat naik dikedai2 melayu..

dan mungkin lepas ini cinabeng2 akan bertindak dgn menghadkan barangan/stok jualan, tak pe.. kita lihat sampai bila sbb cinabeng2 ni akan mati jika kedai/barangan mereka tersekat lama.. sanggup gantung diri maa..

boikot sampai cinabeng mati tergantung...

Remy Idham said...

Hal ni tidak di nafikan lg masa akan datang...supplier akan boikot keluaran bumiputra...dan mereka akan meletakkan barang2 keluaran mereka...kita kena kuatkan semangat untuk boikot mereka...tetap boikot dan teruskan boikot..jangan mengalah

Anonymous said...

Najib kini sedar apa sebenarnya pengundi cina mahu; kuasa atau sekurang-kurangnya perkongsian kuasa sama tara dengan bumiputera.

Yang dibedak-bedakkan pada masyarakat cina dulu adalah atas harapan dia semoga pengundi cina kembali kepada Gerakan dan MCA. Najib percaya itu lah jalan terakhir agar pengundi cina mengundi BN dan yakin ia akan berhasil. Tetapi, PRU 13 mendatangkan gelombang tsunami cina. Mereka menggunakan hak dan kebebasan mereka memilih dan 97% menolak kerajaan yang ada.

Walau macam mana sekalipun, masyarakat cina di negara ini adalah juga rakyat Malaysia. Mereka turut menyumbang dalam membangunankan Malaysia. Sebuah kerajaan demokrasi yang berdiri atas dasar-dasar Perlembagaan tidak akan dan tdak boleh mendiskriminasi atau memperjudiskan rakyatnya.

Apapun, apabila terbukti segala usaha Najib dalam memenangi pengundi cina tidak dihargai maka sudah tiba masanya ia tidak perlu diteruskan lagi, malah amat wajar dihentikan. Namun, dalam percaturan politik ia tidak mudah dilaksanakan. Perlukan masa; ibarat menarik sehelai rambut daripada sepering tepung.

Najib sudah menidakkan kuasa dan suara masyarakat cina dalam kabinetnya. Itu tamparan bagi pengundi-pengundi cina yang kalah dalam permainan bahaya mereka dan kita mengharapkan itu adalah untuk kesekian kalinya. Masa telah tiba unduk membudayakan semula pemikiran generasi muda kaum cina Malaysia akar pupus segala rasa dan hasrat kecinaan kiasu itu. Ini dapat dilakukan melalui pendidikan DENGAN MEMANSUHKAN SAMA SEKALI SEKOLAH ALIRAN JENIS KEBANGSAAN.

Remy Idham said...

Setahu aku tesco giant dari bumiputra..aku tengok di blog boikot barangan cina dap..

Anonymous said...

Betul tu. Baru kelmarin aku nak cari contact lens. Mula aku cari kedai bumiputera tapi dah tutup. Aku terpaksa beli kedai cha sebab emergency. Apa aku dapat? Layanan mesra. Diskaun hebat dan ditambah hadiah percuma satu botol lens cleaner percuma. Tokey kedai siap dengan bangga (?) kata hari Sabtu dulu dia tutup kedai sebab raikan hari keputeraan TDPA!

Haha...biasa la tuh dah gelabah bagi la layanan menarik...so what kedai tutup masa agong punya birthday..kedai lain pon tutup jugak..

Anonymous said...

Amin. Ya rabbal alamin. Dah bosan dgn keangkuhan cinabeng

tobeng said...

Syabas gap,kuatkan dan luaskan lagi kempen.Kita gempur cina habis2aan.Kita mahu kempen kita betul2 makan dalam dan berkesan.Kempen sampai habis jangan hangat2 taik ayam.

Kalau Melayu2 barua pakatan tak mahu join dan makin kuat menjilat,pergi mamp*s sama diorang.Melayu2 yg masih punya maruah dan jatidiri mesti anggap ini sebagai jihad kita.

Tuhan cina adalah duit.Tanpa duit cina lebih rela mati loo..

zin zorro said...

terus kan BOIKOT BOIKOT KEDAI CINA BABI >
TAPI AKU SEDIH DAN GERAM BILA COMPANY AKU YANG DITADBIR OLEH KERAJAAN BN MELANTIK CEO CINA DI TEMPAT KERJA AKU.
BELUM SETAHUN CEO CINA TU MELANTIK RAMAI KETUA JABATAN DARI BANGSA CINA MENGANTIKAN KETUA JABATAN YG SEBELOM NI DI PEGANG OLEH BANGSA MELAYU. DULU COMPANY AKU DITADBIR OLEH CEO CINA,COMPANY AKU ANAK SYARIKAT RENONG. BANGKRAP PUNAH HANCUR , SELEPAS ITU DI AMBIL ALIH OLEH KERAJAAN NEGERI YANG DITADBIR OLEH BN. SEBELOM NI CEO MELAYU DI SEPAK , AMBIL CEO BANGSA CINA. AKU HAIRAN ORANG2 ATAS TAK TENGOK SEJARAH AGAKNYA, DULU CEO CINA BANGSATKAN BANGKRAP KAN KEUNTUNGAN KENA CURI , BUAT BIZNES DALAM SYARIKAT, PENGURUSAN TERUK , GAJI PEKERJA 2-3 BULAN TAK BAYAR. BILA CEO MELAYU MASUK NAMPAK PERUBAHAN ADA PENINGKATAN DALAM KEUNTUNGAN WALAUPUN TAK BANYAK. AKIBAT POLITIK CEO MELAYU TU KENA SEPAK. JADI KAN DENGAN CEO CINA WAL HAL COMPANY MELAYU . MCM DAH TAK ADA CEO MELAYU LAGI KAT MALAYSIA NI. KPJ CEO SEMUA MELAYU MAJU JE. AKU SKG MCM KERJA DENGAN DAP PULAK WALHAL MAJORITI PEKERJA MELAYU.LEPAS NI MMG TERLUNGKUP LAGI LA COMPANY AKU DISEBABKAN CEO CINA JAHANAM NI. SYABAS KEPADA CHAIRMAN MELAYU KERANA MELANTIK CEO CINA YANG BAHARU DALAM COMPANY AKU. TAHNIAH

zin zorro said...

aku tak kisah kedai tu orang PAS KE PKR KE UMNO KE asalkan melayu . mudahan2 dengan cara ini melayu akan bersatu , kepala umum ke perdana menteri ke tak nak bersatu dia punya pasal yang penting kita majukan perniagaan bangsa melayu .
anwar , najib lu orang memang dua-dua bagi bangsa cina makin kuat, yang jadi mangsa kita bangsa melayu akibat kegelojohan kau berdua la melayu menjadi cerai barai.aku pun tak tau selepas ni nak pangkah mana.. najib dan anwar pembela cina.suara bangsa melayu tiada sapa hendak dengar. PAS KEMBALILAH KESATU PARTI INSYALLAH KAMI2 AKAN SOKONG KAMU.
BOIKOT BOIKOT CINA ANJING

Anonymous said...

GAP DAN KWN2 SEMALAM.

pi mydin

magie ADABI TIGGAL SIKIT 20% kosong rak atas , rak bawah pun..magie lain penuh lagi.. perrkkh berjaya...

nak tahu crita mamie punya crita dulu2 kilang mamie dia kecik je (ayah apek ni)..sekarang besar nak mampus
bertingkat2...

ada member aku kimia dip. mintak kerja bhg resipe..kena reject walau mmg bidang dia..baru tahu . dept kimia resipe tu cinabeng je control..


hoi melayu sedor2 diri tu...

Anonymous said...

sambung..aku ada amik gambar

camne nak post kat sini..tolong ajau la sket kengkawan..

***mintak gap tambah boleh post gambar sekali...tentu blog lebih menarik.


ada satu blog tu mmg boleh post pic sekali...cuba la gap..godek2 sket blogspot ni

Anonymous said...

AKU HENSEM

Zin zorro

Aku tk sanggup nk baca kisah kau

Sedih tgk Melayu sggup lantik cina tadbir company Melayu

Anonymous said...


Nampaknya puak kaduk naik junjung ni semakin mencabar-cabar kesabaran dan maruah orang Melayu....

Mula-mula mereka persoal Dasar Ekonomi Bumiputera...pastu ramai-ramai pakat nak tumbangkan kerajaan.....kemudian mereka hina Raja-Raja Melayu....dah tu cabar dan hina orang Melayu....tak cukup lagi, mereka caci agama Islam pulak....dah tu tanya pulak pasal wang zakat Islam (kalau tak salah kat Perak)....kemudian tanya pasal azan....terkini sekarang dia orang persoalkan kenapa puak dia orang tak boleh masuk UITM pulak.....yang sekolah dia orang kita tak boleh nak sentuh, tak boleh soal-soal....tapi UITM boleh pulak mereka persoalkan.

Puak kacang lupakan kulit ni umpama menjolok sarang tebuan....

Anonymous said...

Oleh kerana PAS bersepakat dan bersekongkol dan menjadi tali barut DAPigs, boikot sekali dgn barang2 PAS! Jgn beli HARAKAH! Jgn beli barang kedai orang2 PAS, jgn makan di kedai makan dia orang terutamanya kat Kelantan, Selangor, Tganu & Kedah ... Orang2 PAS juga kena di ajar!

Anonymous said...

Aku mengharap agar Bank2 yang kepunyaan Cina di Malaysia ini diboikot juga terutama CIMB tu. Jangan Lansung berurusan dgn nya. Cuba lihat KL in, brp kerat executive melayu.

Anonymous said...

sengaja saya menghabiskan masa 1 jam disebuah pasar ikan di mana terletaknya gerai menjual ikan melayu dan cina sebelah menyebelah
dua orang melayu membeli ikan digerai cina,enam orang cina membeli ikan dari penjual melayu.kebanyakanya cina beli dgn cina melayu beli dgn melayu

Anonymous said...

teruskan boikot...saya dah tak masuk kedai cina sejak 6 mei lepas

Anonymous said...

Cinapuki mahalaja kopet anak halam pun sula tada di tanah busat. Kalo ala wa mau lunding sama lia macak itu namawekimak mintak kt sultan johor.gua gua mau cakap e2 tanah busat punya laja kasi agkat lu pnya bangsa.t pigi luluk tanah busat,kalaw ala situju la,kalu cakap pabi sulah manyak mane mau campak,wa wa eh tala kesah tuka sama lu pnya lakyat cine yg agama islam kasi latang tanah melayu kalo tala lumah pon wa pnya lumah bole luluk ma, kalau tanah busat sikalang sula tata laja wa mau mintak bapak tiri tanah busat pnya olang itu nippon, tanah busat dunia olang paling lamai oo tapi sama itu olang nippon pon manyak takoot.haha.wa pnya bangsa dunia pon kurang 20 juta tapi 9 RAJA MASIH ADA! !

Anonymous said...

AKU DAH DENGAR ADA BEBERAPA KEDAI CINA DI KAMPUNG2,PEKAN2 KECIL,PEKAN ,BANDAR DAN BANDARRAYA DAH ADA TOKEY2 KEDAI CINA MULA MERUNGUT YG PERNIAGAAN MEREKA MULA MERUDUM. AKU TAK PASTI BERAPA BANYAK TAPI YG PASTI BARU SEBULAN NAMPAK DAH ADA KESAN.. CONTOH DI PORT DICKSON BARU NI AKU BALIK DAN DAH NAMPAK SENDIRI KEADAAN INI..RASA KESIAN PUN ADA JUGA.. TAPI AKU BERSYUKUR ORANG MELAYU DAH SEDAR TAPI TAK TAHU SAMPAI BILA..BEGITU JUGA GERAI PASAR MALAM..KITA LIHAT DAH MULA TUMPUAN DIBERI PADA GERAI MELAYU INDIA ATAU MAMAK..CONTOH PASAR MALAM PUCHONG PERDANA DAN GOMBAK KESIAN PULA AKU TENGOK GERAI CINA YG LENGANG,,, AYUHHHH!!! USAHA KITA HAMPIR BERJAYA,,TERUSKAN DAN KEKALKAN..AYUHHH MELAYU BANGKITTT,, AKU PUAS SEBAB SEMUA GURU2 KAT SEKOLAH AGAMA YG AKU MENGAJAR SEMUANYA MENYOKONG KEMPIN BOIKOT KEDAI CINA DAN BARANG CINA...

Anonymous said...

Aku dah jual semua saham Public Mutual aku dan berhenti jadi agent.Sekarang aku kempen pulak supaya jangan beli Public Mutual. Aku dah keluarkan semua duit aku di Public Bank dan pindahkan ke Maybank. Nak kata aku racist pun takpe.

Anonymous said...

APE KATA KITA LUASKAN LAGI
BUKAN HANYA BCL... ADA SATU LAGI HSBC

HSBC.. HAPUSKAN SEKOLAH CINA BABI

OK TAK BRO
KASI MATI INI CINABENG

AND SATU LAGI
BSN.. BERUNDUR SUDAHLAH NAJIB
COZ NAJIB BAGI BERLEBIH MUKA KAT CINA
CINA NAIK TOCHANG SEBAB NAJIB PONDAN
KASII NAJIB UNDUR PRESIDEN UMNO
SURUH NAJIB JADI PRESIDEN DAP
HAAAA BAGI MUKA KAT CINA BEBANYAK LAGI

INGAT NI KEKAWAN
HSBC.. HAPUSKAN SEKOLAH CINA BABI
BSN.. BERUNDUR SUDAHLAH NAJIB

Anonymous said...

HSBC - Hapuskan Sekolah & Bisnes Cina

Ini baru betul........:)

Anonymous said...

Semua Melayu mesti berani untuk menghapuskan bisnes cina babi harbi pukimak anak haram anjing laknatullah.

Kasi mampos semua cinabeng-cinabeng ni semua supaya melayu boleh hidup lebih aman, makmur dan kaya-raya.

Cuba korang semua bayangkan jika semua kekayaan yang cinabeng ni pegang beralih ke tangan Melayu. Alangkah indahnya hidup ini apabila majoriti Melayu menjadi kaya dan hidup senang.

Anonymous said...

Teruskan momentum boikot bisnes cina. Jangan bagi can langsung, biar depa semua mampos buat selama-lamanya dari Malaysia, Allahuakbar......

Anonymous said...

Melayu Perak, teruskan ideologi dan gerakan ini. Jgn layan sgt puak2 yg suka kutuk pemimpin kita keterlaluan. Nk tegur ada adab dan batasnya, mana ada pemimpin PR dibantai di blog mereka sndiri.

Mcm lah hebat sgt nk tukar2 Najib, then siapa pulak akan jd pM? lepastu bila musuh berjaya main perang saraf kita sekali lg salahkan PM baru then tukar lagi.. wah sukanya musuh krn bodohnya org2 ini.

At least Najib dh tnjuk pndirian, protect UTUSAN,maknanya Najib protect Melayu kena serang DAP.

Bg yg ckp pndai lebih2.. apa kata korang gerak kan perhimpunan besar2an di stadium Putra utk protes pd DAP PKR dan PAS yg menghina Sultan, SPR dan PM!! perang spikologi lawan BLACKOUT 505, tunjuk le jantan korang boleh tak dpt 80k senang2 tnpa apa2 insentif, then baru korang boleh gertak2 Najib..

jika tidak..GET OUT LAh.. mcm anjing je nyalak.. jd musuh dlm selimut. Musuh sbrny juga yg untung!

Anonymous said...

bru sbulan kempen, cina dh mcm cacing kepanasan...if setahun mcmane la yer...hope mara and agensi kerajaan yg tlibat dlm pmbgunan modal insan n perniagaan n keusahawanan x dok goyang telor pike nk bonus n bcuti kat mane..cpt2 la laksanakn tugas dgn rakus dan pantas menaikkn industri halal and pkhidmatan dr kalangan golongan bumiputra...sasarkan 1000 pemborong, perniagaan dan pkhidmatan bumiputra sbulan..tempatkn lbh rmi bumiputra di kawasan bandar n majoriti cina. xsabar nk tgk cina wat upacara harakiri bseorangan, bkumpulan n bramai2.

Anonymous said...

Galakkan lebih ramai belia melayu menceburi pelbagai bisnes yang sekarang dikuasai oleh cinabeng babi haram jadah pukimak anak setan sundal. Aku sebagai belia Melayu sudah pun berjaya dalam bisnes internet. Tak lama lagi mungkin aku akan jadi jutawan. bila ini berjaya aku berjanji akan membantu lebih ramai belia melayu untuk berjaya dalam perniagaan online.

Anonymous said...

Cina boleh hina Islam, boleh hina Rasulullah, boleh caci raja-raja Melayu, boleh terbalikkan bendera jalur gemilang, boleh kutuk orang Melayu.

Jadi teman nak bagi pendapat di sini....apa kata dari hari ni kita jangan panggil tanah pusaka ibunda kita ni Malaysia lagi....kita pakat panggil Tanah Melayu je!!!

Anonymous said...



PENGUMUMAN

Melayu2 sekalian siapkan duit/dana utk membeli/mengambil-alih perniagaan2 cina ini

persiapan perlu dimulakan sekarang

sekian

Anonymous said...

Galakkan anak-anak kita ambil bidang perakaunan, perbankan, ekonomi, analisis pelaburan, pengurusan perniagaan agar kita dapat menguasai ekonomi. Jangan terlalu taksub dengan bidang sains aje.

Anonymous said...

Hapuskan sekolah SJKC iaitu pusat penternakan racist cina.

Anonymous said...

maybank tu mlayu nye ke,?

Anonymous said...

ye betul hidup najib!! muyidin blum ready, yg lain lagi lah

Anonymous said...

pmbetulan..YDAP

Anonymous said...

driver suplier msti berenti krja.. JADI SUPLIER PULAK. DRIVER BIASA MELAYU

Anonymous said...

maybank GLC

Anonymous said...

Yang tak jalan nye suara was-was kau... Ntah cinabeng tulin atau kau punya PHD bergulung.

Jauhkan lah penyakit hasad dengki ni kalau ingat ada yang tak kena kau bagi le idea yang lebih baik...

Anonymous said...

Alhamdullilah

Semoga usaha saudara diberkati... Biar kita mula walau hanya seorang tapi kita adalah seorang diantara yang ramai ie. Umat Muhamad melayu-muslim.

Konsep GAP tentera anai-anai ni cukup baik dan tepat. Ia memerlukan masa tapi biar lambat arah tuju yang penting.

Semoga berjaya In Sya Allah.

OM - Melayu Luar Negara


Anonymous said...

Kalau yang menyalak 100 ke 1000 orang kepada yang 1 orang ie. Najib

Yang mana ada masaalah, 1 orang bermasaalah ke 1000 orang yang 1000 satu macam masaalah?

Kalau pemimpin tak boleh ditegur ie. Kebal
Itu akan mendatangkan masaalah.

Kalau nak nasihat cara baik orang boleh terima tapi kalau sampai tahap kutuk cermin diri lah juga.

Renung-renungkan lah...

OM - Melayu Luar Negara

Anonymous said...

terbaek. dah tau bukak bisnes ar

Anonymous said...

boikot smpy kiamat

Anonymous said...

Ya dapig, maybnk tu melayu punya

Anonymous said...

Hentikan gimik najib dengan slogan 1Malaysia. Dah meluat orang melayu mendengarnya. Orang melayu dah banyak yang terguris. Gantikan 1Malaysia dengan 1Melayu. Itu yang terbaik dihati orang melayu.

RH said...

YESS!
Satu melayu.
Aku sudah bosan dengan Najib punya Give, take-nya tak ada.

Anonymous said...

penjual runcit MELAYU tapi Pembekal mentah Cina???... TAKPE! teruskan boikot peruncit cina kerana akan tiba suatu masa lepas ni apabila tiada lagi peruncit cina dan yg tinggal hanya peruncit MELAYU maka pembekal mentah Cina akan terpaksa tunduk kepada kehendak peruncit MELAYU! dm masa sama pembekal Melayu akan muncul bercambah perlahan lahan membaham pembekal cina!. TERUSKAN BOIKOT, jgn toleh kebelakang lagi.

Anonymous said...

KERJA BOIKOT INI BUKAN SEKEJAP TAPI MAKAN MASA SIKIT MACAM ANAI ANAI TIBA TIBA RUNTUH SAJA ITU YG KITA MAHU ORG MELAYU HARUS BERSATU MENJALANKAN KERJA INI KERAJAAN NAJIB HARUS BERKERJA SAMA DALAM HAL INI PUAK KOMOINIS NI DAH LAMA BOIKOT PEENIAGAAN ORG MELAYU TAPI ORG MELAYU TAK NAMPAK SEKARANG DAH BANYAK ORG MELAYU BERNIAGA DIGEDUNG GEDUNG BESAR SELURUH NEGARA DAN BAZAR BAZAR MASUK LAH JANGAN MALU KERANA MEMBELANJA DIKEDAI ORG MELAYU KITA TUNJUK PADA CINA KOMMINIS NI KITA TAK MATI KALAU TAK MASUK KEDAI MEREKA DIHARAP BOIKOT INI DITERUSKAN SELAMA LELAMA NYA KITA BAGI MEREKA MUFLIS DAN BANGKRAPSI.

Anonymous said...

sebenarnya cina amat takut kalau kedainya tidak dikunjungi oleh pelanggan melayu.semasa krisis gula dan minyak masak saya pernah ugut satu kedai cina kalau dia tak bagi gula dan minyak pd saya, saya akan cari tempat lain.walaupun dengan muka masam tetap dia bagi juga.sebab takut kehilangan pelanggan tetap.walaupun saya menggunakan gula l/kurang 300kg/ dan minyak masak 500kg/bulan hanya 1/3 sja saya beli dikedai cina tersebut.selebinya dikedai melayu walau tanpa potongan harga.

Anonymous said...

Kita tekadkan AZAM, tetapkan IMAN teruskan momentum Tentera Anai-Anai ni.

1. Kalau barang yg kita nak beli tu orang Islam/bumiputera tak buat jadi terpaksalah beli barang keluaran bukan bumiputera tapi JANGAN beli keluaran cina terutamanya yg terpampang nama cina......kalau dah tak ada, beli BARANG KELUARAN ASING spt dari Unilever (Eropah), Kraft (US), Procter & Gamble (US), Reckitt Benckiser (UK), Danone (Perancis), KAO (Jepun). Kebanyakan syarikat-syarikat tersebut kepunyaan orang asing tapi ada kilang di merata negara. Mereka ialah pembuat barang-barang rumah spt makanan-biskut, sabun cuci, sabun badan, shampu, pencuci tandas, lantai dan sebaginya . Nak tahu lebih lanjut rujuk kat (http://en.wikipedia.org.) Baik bagi duit kat orang asing dari bagi kat cina. Kekawan kalau dah tak de barang Islam/bumiputera baru beli yg lain.

2. Selalu BACA siapa PEMBUAT/PENGELUAR PRODUK yg tertulis di belakang barang tersebut.

3. GOODMAID pengeluar sabun, pencuci lantai dll ialah syarikat Cina Malaysia yg dlm iklan jawatan kosongnya menghendaki pekerja yg boleh berbahasa MANDARIN (maksudnya org cina). Begitu juga dgn syarikat Cina yg lain, sume sama je. Berapa kerat sangatlah Melayu, India yg boleh cakap cina??? Jadi pkir-pikirla sendiri....

4. Hendaklah kita war-warkan kpd sume pekedai-pekedai runcit supaya jual barang keluaran dan kita nak beli barang Islam/bumiputera je.

5. War-warkan kpd tauke kantin, restoran, gerai makan, peniaga kuih sebab mereka membeli barang runcit secara BORONG.

6. Biasakan beli barang runcit dan lain-lain di kedai KR1M, Mydin, kedai FAMA, Felda, Agromas. Dgn itu peruncit akan menambah stok order barangan tersebut lebih dari biasa.

Anonymous said...

Diharamkan membeli di kedai cina.tahukah anda.cina adalah bangsa yang pentingkan wang.dan kuat menipu.kalau aku pm.aku dh usir puak cina dulu.balik negara asal.ini tanah melayu.org india walau suka buat kacau.tpi x seteruk cina.yang mulot manis.tpi haprak

Anonymous said...

Bagus tu..jgn guna kata kasihan..kita susah ada cina kasihan..cina kutuk lagi ada..teruskan BOIKOT

Anonymous said...

Ha ha ha inilah yang dikatakan altar amukan bangsa melayu zaman moden kita jagan usik mereka kita buat balik mcm mana mereka buat pada kita dasar bangsa yang sombong

Anonymous said...

ayuh berjihadlah bangsaku abc

Anonymous said...

Yes sokong AEON!!

Anonymous said...

Ada dak farmasi melayu?

Anonymous said...

alhamdulillah dah ada kesedaran sedikit sebanyak utk menguatkan ekonomi org Islam. ini adalah ibadah .tapi Kita Jgn pula memulaukan bangsa cina Yg seagama dgn Kita,