Saturday, June 8, 2013

JAMINAN MELAYU OLEH NAJIB PUNAH, CINABENG OMAR ONG DIDAHULUKAN.


KLIK SINI

39 comments:

iqram powerrabak said...

tapi aku x gerenti nye cina dapig d utamakan.sialll

Anonymous said...

KerajaanNajib sukar utk menolak gesaaan desakan dan tekanan drpd orang orang Cina yg berpengaruh dan kaya.Di peringkat tinggi memang susah utk bersaing dgn Cinabeng yg kaya raya sebab itu boikot peringkat bawah perlu diperhebatkan utk melemahkan pengaruh syarikat besar Cinabengs.

Anonymous said...

Masalah utama disini ialah melayu berpecah kepada umno dan pas. Dap melaksanakan kerja memindah dan menyusun pengundi, umno duduk goyang kaki. Ini menyebabkan cina menjadi kuasa penentu. Adalah tidak mustahil cina akan memenangi lebih banyak kerusi pada pru akan datang.

Anonymous said...

Baru aku perasan mengapa Najib ingin sangat mahukan Malaysia ini sebagai Negara Berpendapat Tinggi. Rupa2nya itu adalah ikutan kepada kehendak Cinabeng nilah. Sebelum PRU13 dulu banyak email2 yg aku dapati yang membandingkan Pendapatan Purata Rakyat Malaysia dengan negara2 Singapore, Korea, Japan yang rata2 Gross National Incomenya tinggi. Aku rasa sebagai Orang Melayu yang berugama Islam, slogan berpendapat tinggi itu tidak kena dengan prinsip kita. Umpamanya lihat saja Kelantan, rata2 Orang Melayu mahukan hidup kesederhanaan saja. Aku harap DS Najib jangan terikut2 dgn perangaidan kehendak Cina dinegara kita ni. Semak semula dan jangan biarkan Cina mempengarohi orang Melayu dengan status kewangan dan ekonomi saja. Orang Melayu tinggi dengan budi baik, kemesraan dan penyayang walau pun dia tidak berpendapatan tinggi dan tidak ditindas oleh orang lain.

Anonymous said...

Kenapa Kaum Cina begitu membenci Tun Mahathir? Kenapa Kaum Cina melalui proxy mereka iaitu Omar Ong begitu membenci Tun Mahathir dan Kaum Melayu?

Jawapan ada dua iaitu :

1.Islam
2.Ekonomi

1.Islam
Tun Mahathir adalah antara individu yang memperkasakan ketuananan agama Islam. Tak perlulah sebut apakah jasa Tun M yang dah buat, sebagai contoh yang amat kecil, ialah setiap taman perumahan di NEGARA ini WAJIB perlu disediakan tanah atau ruang kosong untuk pembangunan surau atau masjid.

Perlukah beritahu apa lagi jasa Tun M kepada agama Islam?lihatlah sekeliling anda?

OK lah apa pula jasa PAS kepada Islam? setengah ahli PAS berkata mereka tidak mahu kan Kuasa asalkan negara Islam ditegakkan? Bukankah Malaysia ini sudah pun berstatus negara Islam? memanng ada khilafnya dalam sesebuah negara islam malaysia ini, tetapi perbetulkanlah melalui muzakarah, muafakat kalau boleh bersatulah umno dan pas untuk mencantikkan lagi Islam?

Salahkah kalau PAS dan UMNO bersekutu demi ISLAM? matlamat semua kaum melayu adalah sama mereka mahukan HAK mereka dijaga. HAK itu maksudnya ISLAM dan EKONOMI mereka dipelihara.kehendak semua kaum melayu adalah sama iaitu pemimpin mestilah amanah, bersih, jujur dan cekap mentabir negara.

Apabila PAS berkata `mereka tidak mahukan Kuasa asalkan negara Islam ditegakkan' maka DAP telah mengambil kesempatan dan telahpun mengkeldaikan PAS.amat malang kerana PAS sangup bersekonkol dengan PKR dan DAP sebaliknya tidak mahu bekerjasama dengan UMNO.

Nik Aziz berkata akan ludah dan sampai mati tidak akan bekerjasama dengan UMNO. Ini sifat munafik, berhasad dengki dan dendam kesumat adakah seorang tok guru harus mempunyai sifat sedimikian? bagaimana Nik Aziz akan menjawab di akhirat nanti? adakah dengan membangkit kisah Pas dikhianati sewaktu umno dan pas bersama dijadikan jawapan di mahkahmah Allah nanti? bagaimana dengan umat ISLAM dan MELAYU? masuk PAS boleh mengubah segalanya?

Baiklah apa pula sumbangan PAS kepada ISLAM dan orang Melayu di negara ini? sila sebutkan apa yang PAS telah lakukan secara FIZIKAL untuk pembangunan ISLAM? sedang memerintah,mentadbir di kelantan,selangor dan sebelum ini terengganu,perak dan kedah?
ya betul, tepat sekali hanya air liur sahajalah....ZERO! TIADA!
Sudah berjayakah mereka mentarbiahkan orang cina? Peluk agama islam?

Ohh ya PAS hanya berminat nak mentarbiahkan orang melayu dan umno sahaja.

Generasi melayu yang baru tidak mahu tahu kisah yang lalu, mereka hanya mahu lihat melayu bersatu kerana kaum bukan islam akan sentiasa mencari jalan untuk memusnahkan ISLAM.

jika ingin bercerita kisah yang lalu....

PRU13 majoriti orang melayu pilih PAS atau UMNO? siapa yang kalah dan siapa yang menang pada PRU yang lalu PAS atau UMNO?

Ternyata orang melayu perlukan pemimipin BERJIWA BESAR seperti Tun Mahathir!

Bersambung…..

Anonymous said...

2.Ekonomi.

Seperti yang kita semua tahu, kaum cina menguasai 80-90% ekonomi negara dan kenapakah kaum cina tidak suka orang melayu berniaga? kenapa orang cina tidak suka melihat orang melayu keluar dari kedaifan dan kemiskinan? Kenapa tidak bolehkah orang melayu menguasai 70% ekonomi negara ini? kenapakah PAS tidak membantu ekonomi orang melayu? kenapa PAS tidak mahu berjuang mempertahankan ekonomi orang melayu sebaliknya bersekutu dengan kaum cina dan DAP melemahkan lagi orang melayu?

Siapakah yang membangunkan ekonomi orang melayu jika dulu melayu hanyalah berkebun,nelayan dan menjadi kaum suruhan orang cina?

Jawapan adalah Tun Mahathir.

jika sudah menjadi kaum suruhan orang cina tidak mungkin kah melayu sama melayu boleh berdengki, dendam, bergaduh dan seterusnya berbunuh sesama melayu? siapakah yang menjadi keldai, pemimpin dalang kepada orang cina dan DAP ini?

jawapan nya adalah kesemua pemimpin yang berada didalam PAS dan PKR.

dan kenapakah Tun Mahathir menjadi api fitnah,pembohongan sasaran kaum cina DAP dan india? ya jawapan nya adalah kerana mereka mahukan melayu bergaduh sesama sendiri berpecah belah dan berhasad dengki.

amat malang sekali apabila pemikran orang melayu hari ini diserapkan dengan mitos cerita kaum cina kuat bekerja dan pandai berniaga, manakala orang melayu malas dan tak tahu berniaga?

jawapan nya adalah... selama beratus tahun rahsia kejayaan perniagaan mereka hanyalah penipuan dan penindasan terhadap orang melayu.

amat malang sekali kerana Nabi S.A.W sendiri menyuruh kita berniaga.

bukankah Tun mahathir menggalakan dan mengadakan pelbagai kemudahan untuk orang melayu berniaga?

kenapa orang cina dan india tidak suka melihat orang melayu berniaga? kerana hanya mereka sahajalah yang boleh menjadi kaya,berharta berkereta dan melancung.

Kerana hanya mereka sahaja suka berjudi dan minum arak.

Dan Dato NAJIB kelihatan semakin lembik dan sama seperi Pak Lah.

kita harus lakukan sesuatu!

hangkedee said...

Bibit bibit kejahanam negara bermula dari Kebodohan Tun yang kuat tidur kerajaan 3 beranak.dan suka PANTAT CINA.mentor PM sekarang.

Anonymous said...

Bunuh bisnis cina kapir lahanat..

Senang je,,,

Macam ABC laaaa

Anonymous said...

cina tipu najib!! tapi najib tetap sayang sama cina, kerana najib sayang sama cina dia sanggup belot sama melayu.

najib membela puak cina dengan penuh kasih sayang, mari kita percepatkan hancurkan ekonomi cina yang disayangi najib.

cara menjatuhkan ekonomi cina:
pembeli boleh boikot barang cina, polis cawangan bukit aman (polis dalam negeri titon)tangkap semua pembekal dadah, penyeludup dan kongsi gelap, jabatan perikanan tangkap dan hapuskan lesen pukat apollo, pukat rimau yang tarik tepi.

Anonymous said...

BUANG SAJA OMAR ONG apa yg susahnya..Rezeki dari ALLAH bukan dari OMAR ONG & DAPIGS,.

Anonymous said...

Anonymous said...
Cina takut:
Kalau semua Melayu jado mcm MAHATHIR matilah cina

Kat China takde mahathir

June 8, 2013 at 9:42 AM

Anonymous said...

Siapa jd pm..omar ong ka najib?
Tp,aku pcya najib jaga juga kpntgn melayu..
Kita yg kt bwh ni terus boikot dan terus jihad..
Lumpuhkn ekonomi cina yg sdang tamak n jd munafik kpada pas..
Ngo2 melayu,jgn lh segan silu,majoriti sekarng ada d blakang anda..
Kempen lh jihad ekonomi kita dgn aggresif..
BIAR KASI GEGAR MALAYSIA NI DGN SUARA KITA!
Biar mereka kata kita racist! Kita dah berlembut pn mereka tetap kata kita racist!
Tunjukkn sekarang apa itu RACIST kt kaum yg tamak dan kaum yg xpndai nk ucap TERIMA KASIH tu..

Anonymous said...

banyak lagi masih lom sedar..tadi tengok kat Pak Hailam..takada sekor pun cina..tp

banyak tol Pak Haji & Hajah melayu makan, kononnya HIGH CLASS la..

samaada tak cukup info, atau mmg telah dipengaruhi mabuk BABI wallahualam..

Anonymous said...

GAP,

Bagi mengekang pengunjung Islam daripada makan dikedai2 kopitiam (spt kata Anon diatas) dan lain2 restoran yang nama macam nama MElayu atau nama Islam itu yg kononnya halal itu, penyelesaian paling muajarab ialah batalkan pengeluaran LESEN HALAL sebaliknya JAKIM keluarkan LESEN HARAM sahaja. Semua kedai2 makan restoran2 yg pengusahanya dan pemiliknya Cina atau Hindu mesti berniaga dengan lesen kedai makanan HARAM.
Orang Melayu ni kalau nampak perkataasn HARAM, sumpah tak masuk masuk nye.

Saya serius ni. Sangat serius.
Saya Melayu rasis yang SERIUS. Ajar kapir2 ni dengan penangan Lesen HARAM baru betul baru ternganga mak2 haji pak2 haji semua tu yang bajet elit tu.

Inilah jihad kita menentang kemungkaran yang memang akan terus menerus wujud hingga kiamat nanti. Objektif kita ialah meminimakan penguasaan kapir2 ni dalam semua sektor kehidupan kita.

Ingat, bak nasihat bapa si Omar Ong kpd beliau "jangan lupa siapa kita" maka, begitu juga kita orang Melayu semua, ingat jangan lupa siapa kita dan asal usul kita TUAN TANAH di NUSANTARA ini! Siapa Omar Ong nak jajah Melayu Bumiputra?! Siapa dia?

komandomelayu said...

Jangan melayu HANYA asyik dapat jaminan kosong!!! yang Cina asyik dapat macam2 habuan dan peruntukan kewangan!!

Anonymous said...

Di letak di bawah kuasa khas
Parlimen , S.P.R.M wajar ikut jejak
S.P.R (Utusan 8 jun 2013 ) ? .....
hah ! lagi satu melayu tak sadar diri
mementingkan diri , memang betul
mak babak kau cakap ....jari menunjuk
kelingkeng bertaut......di mana bumi
di pijak , di situ langit di junjung.
melayu bodoh , berotak kiri....
jangan memandai cadangkan ,Made in
Malaysia di American kan......
berapa ramai berpandangan S.P.R.M
tak lebih dari Jabatan Kerajaan ?..
sekor nyamuk pun tada anggok !...
sadar le melayu belacan berulam kan
petai , pucuk pokok hutan......
kian gondol...kerangkusan di mamah,
rang cam kauuuuuuuu ?.
ini baru permulan , esok keistimewaan melayu ? .... lusa ,
Raja berpemlembagaan ?.....
I.S.A......S.P.R , di robek ....
dah lumat pun !....mau apa lagi ?
melayu bertopengkan Yahudi khafir
harbi ?....semuga di lahnati....
"ALLAH "
AminyarabballAllahmin
Ps- 1x10 x 100 hari,Ketentuan....
" ALLAH " terjadi jua.....

teja said...

Omar Ong punahsihat Cina. Jangan la guna nama Mustapha tu..dia anak Cina, bapak dia juga Cina. Sama macam Zairil Khir Johari sebenarnya anak Cina, bapa dia bukan Khir Johari. Bapa dia Cina. Zairil Abdullah. Both pro DAPs. Now Najib via JASA ambil ex red beanies pulak masuk kelambu UMNO. Memang terlalu bijak bila guna Cina2 semua sebagai punahsihats pemimpin2 UMNO yg diberi mandat oleh orang2 Melayu. Ada Cina bagi undi? Melayu yg bagi undi. Apa Melayu dapat? Cina juga ditatang2 macam minyak yg penuh!

Idea satu parti tu mesti dari punahsihat2 Cina seperti Omar Ong dan Zairil DAP supaya UMNO terkubur. Najib hanya boleh diberikan title Bapa Cina Malaysia.

PakKaduk said...

Budak2 hingus tak kering tingkat4 tu masih ada! Najib ni kenapa ? Teruk sangat ke sampai perlukan penasihat budak2 mentah ?

Negara2 luar nak sangat2 Dr M jadi penasihat mereka. Kita pula pinggirkan negarawan kita.

Percayalah walaupun Dr M tu dikatakan rasis oleh kaum cina tapi mereka hormat kerana Dr M tegas dengan semua dan tak beri muka.

Anonymous said...

Perangai Najib dh seperti sepupu dia..PM kita pn boneka cina kalau tk, mana mgkn dia tk nmpk apa yg terjadi pada org melayu skg...sblm makin parah baik ganti kan Najib seperti mana Pak Lah dulu...

Anonymous said...

pasti melayu hilang ?......
hilang perlembagaan...... hilang
kekuasaan ?....hilang bersama, hilang
nya Perkesutuan Tanah Melayu !.....
ah ! kata kata Hang Tuah....tu memang
tolol lagi mengaibkan , sejarah yang benar serta shaeh .........Hang Tuah
sebenar nya Pompuan ,licik lagi putar
alam serta megambil kesempatan.....
petarungan Jebat terbantut , tuah
tersilap langkah , koyak celana....
nampak alur kak...................
kau pompuan Tuah ?...ambil le
Tamingsari ni , tampa segan silu
Tuah membunuh Jebat.......mati
Tuah menghilang diri......hingga
kini tiada kubur dan jejak nya...
Terkini , melayu di keliling,
utara , selatan , timur , barat
haramjadah barua khafirharbi ,
melayu yang maruah nya halal di
sanggah kan di bumi bertuah lagi
di kasehi........
sedar le ! juak juak bertopeng
kan Yahudi khafir harbi.....
sebelum tertutup mata keras di
di cabut Ma'alaikat Maut......
insaf , balek le kepangkuan
ibu pertiwi .... pertahan kan
Melayu , Melayu , jati diri MELAYU

Anonymous said...

Najib makin sedap menjilat bontot cina....sokong anon 3:56 PM...ngr luar berebut nak dptkn nasihat Tun M tapi Malaysia pulak bermati2an nak dptkan nasihat cina kapir...

Najib kalo mau jadi bodo trskanla tapi langkah yg paling afdal ialah kasi turun dari kursi pm...dei...raai lg yg berjiwa Melayu bole jadi pm...

Lu najib kasi dok rumah n tarbiyah lu punyer bini yg rambut mcm lion king tuh...

Anonymous said...

ANON 7.56.. apehal ko ni? ko nk susah lantak ko lah.. adat Melayu skrg ialah berlumba2 mahu jd kaya tp malas usaha!

Aku tk seokong Najib dlm dasar menjilat Cina. Tapi dasar negar aberpendapatan tinggi tu janganlah pulak kit ajadi BODOH tk kena tempat.

Ko nk ke keje gaji taraf bangla sapu longkang jika ko ada SPM? Rakyat Malaysia mau ke keja berpendapatan rendah?

Negara berpendapatan tinggi akan hasilkan rantaian kesenangan dan Insya Allah margin kesenangan dirasai walaupun kerja sebagai buruh binaan. jadi warga asing akan berkurangan keranan org tempatan sanggup dan mahu kerja.

Jgn jadi JUMUD bro.. Islam suruh kita kaya.. senang supaya boleh BAYAR ZAKAT boleh INFAQ, boleh berkebajikan..

apehal lu jd jumud tk tentu pasal ha? Kalo Melayu Islam follow otak mcm ko xdelah Abdur Rahman bin Auf, sahabat Nabi yang berpendapatan tinggi dan jutawan Arab Mekah.

Cuba pandang satu sudut itu dgn akal, bukan dengan kebodohan
Kita kalut dgn masalah kepimpina dan perpcahan org Melayu. Jgn tambah kusut lg dgn statement2 rendah akal dan tidka bermotivasi.

Berpendapata tinggi ialah untuk org Melayu mcm ko tu buka mata.. rebut khazanah kekayaan negara. Gunakanlah harta dan kekayaan untuk kebaikan.. semuanya jd ibadah..

ada paham? fokus pd isu yg cerdik lah bro!

Anonymous said...

Aku tk boleh sabar lg lihat telatah Najib. aku sangkakan dia bijak dan progresif dan menjiwai suasana negara.

Aku nk lihat bila Najib mahu tegas, keras dan memandu negara 'kemas' mcm Tun M dulu. Najib spt tidka bermaya skrg ni..

apakah kena SIHIR? atau KEMURUNGAN akibat gagal capai target?

Najib spt hilang arah tuju, terlalu banyak masa dibuangkan lepas PRU13, iklim terbaik utk beliau ketatkan undang2, bercakap sbg pemimpin berwibawa, tolonglah cari penasihat yg bagus.

Aku rasa Jamil Khir lg sedap dan tegas bercakap dan melaksanakan undang2 sehinga AKTA HALAL berjaya mencantas kegilaan CINA menipu org Islam!!

Najib? bagunlah dr lena.. suruh Rosmah tampar pipi kuat2 sikit..laloq je tgk penampilan skrg!!!

Anonymous said...

Najib pernah berkata yang sesiapa sahaja ahli UMNO boleh bertanding sebarang jawatan termasuk Presiden UMNO.Jangan cakap tak serupa bikin nanti makan diri.Gelaran'Bapa Cina Malaysia' amat tepat sekali untuk beliau.Idealogi Najib ini adalah bahaya untuk Islam dan bangsa Melayu,oleh itu UMNO kena cari Presiden yang baru,lagi pun Najib tidak ada hasrat untuk jadi PM selama 22 tahun..........tempoh pendek cukup untuk melakukan kerosakkan terhadap apa yang dibina selama ini.

warisantmk said...

Aku teramat hairan bagaimana PERTUBUHAN HARAM SUARAM ini masih boleh lagi bergerak bebas, dan para aktivisnya tidak ditangkap kerana menggerakkan PERTUBUHAN HARAM.

Jelas sekali PENDAFTER PERTUBUHAN makan gaji buta!!!

Anonymous said...

Melayu kena bersatu.yang penting ekonomi melayu kena kuat dan perlembagaan kena pertahankan.melayu dibunoh cara perlahan dan terancang.strategi mereka dah berjalan bertahun2.tengok jer undi laknatullah.dah nyata smua nya talam dua muka.melayu juga kna tipu.

Anonymous said...

Anon 7.56 tu mcm bukan menyokong melayu.jgn layan puak talam 2 muka.

Anonymous said...

Semua melayu kena bagi sokongan kepada org melayu dan ds najib.orang2 melayu kna pegang ekonomi yang dirampas oleh jembalang tanah.kesihan melihat anak2 melayu menjadi kuli puak neraka jahanam.ramai anak melayu yg cerdik pandai dinafikan untuk kerja di syarikat gergasi krn puak laknat ni mencantas peluang anak melayu.tu pasal syarikat gergasi dipenuhi puak jembalang dipenuhi anak cucu cicit 7 keturunan makan tak habis.yg miskin melayu ..

Anonymous said...

Kalau kuat tidur taklah awak kaya..cina bangang Melayu pakatan ditunggang..yg suka main pantat..pemimpin pakatan la tu org panggil fuckatan atau juburi.. Ada faham..
Dr tun kuat Melayu..sebab tu cina benci bodoh....dap suka pas pkr sebab boleh jadi pak turut..boleh ditunggang..dap menang pas corotttttt bangang

Anonymous said...

Cuba buat edaran kat masjid..mintak bantuan yg ada duit lebih..bagus waktu jumaat..lama lama ada kesedaran

20% 30% 40% 50% byk tu utk 3..4..5 tahun kedepan...

Anonymous said...

Assalamualaikum...abdullah tido..najib khayal...m'sia tenggelam....nauzubillah....siapa yg akan selamatkan m'sia dr pemimpin khayal nih...org2 terpelajar dulu menyelamatkan tanah melayu dr terus dijajah...org2 terpelajar lah nih berbondong bondong cuba menenggelamkan m'sia dr peta dunia kew...heh...nampaknyer sumer pemimpin melayu yg dok ada mmg mata celik tp buta telinga mendengar tp tuli suara ada tp bisu..akai ada tp tumpul....lertei....

Anonymous said...

Melayu sebenarnya tersepit dah nak pupus.tak dpt buat apa2.keturunan melayu dihina kerana org melayu tak kaya raya.ekonomi dipegang puak puaka.melayu kna bersatu dalam apa cara sekali pun utk bangunkan ekonomi org melayu.tu pasal laknatullah besar kepala.senang2 maki hamun kata melayu bodoh.melayu kna bantu melayu secepat mungkin.terutama anak2 muda yg akan meneruskan perjuangan org melayu.jgn harap jembalang akan menolong.mereka dah telan harta berjuta kat tanah melayu.simpan duit kt luar negara.melayu juga masih merempat.anak melayu ramai yg cerdik pandai dicantas mcm kilat.resume anak melayu dibuang begitu saja.tambahan kalau dr universiti tempatan.ramai anak melayu yg lulusan universiti merempat.puak jembalang juga yg dpt jawatan tinggi.harap kerajaan pantau dan tetapkan 80% syarikat gergasi dijawat oleh melayu plak.perkara ni dah melampaui batas.anak melayu terpinggir mcm menumpang di bumi melayu.

Anonymous said...

Melayu dah hilang kejantan dibumi ,
bertuah.........Perkesutuaan Tanah
Melayu, dirobek......dihakis.....
dengan rangkus berselidong disebalik
berjuang menuntut Kermerdekaan......
D.Y.M Raja Raja Melayu , yang kita
rakyat jelata....bernaung , serta
menumpang teduh dibawah Panji panji naungan kebesaran diRaja,
hapus sedikit demi sedikit.........
tamak haloba dengki kianat , dendam
Anak Raja , menderhaka lagi durjana
........tergamak menodai , kemurahan , keadilan , kesejahtraan
dibawah D.Y.M Raja yng amat dikasehi serta disanjung tinggi ,
segenap pelusuk Negeri.......
kini , Raja berpelembagaan di uju
kerenah amat menyakit lagi pedih
mwnghiris segenap ruang hati.....
nuraini bangsa Melayu.
wahai bangsaku , Tepuk Dada , Tanya
selera........kembali lah ke Zaman
Sultan Mahsur Shah penuh kegemilangan diAntero Dunia......
ada berani ?

Anonymous said...

Daulat Tuanku ! Daulat Tuanku !
Daulat Tuanku !
Hidup Raja Raja Melayu !
Hidup Melayu !!!!

Anonymous said...

Cubalah fikir dan renongkan sehabis2nya. Dimana sebenarnya kedudukan orang Melayu diantara UMNO, PAS dan PKR? Kalau tak faham juga atau masih tak nampak juga, pergilah mandi bunga atau belajar kesekolah sejarah dulu. Kalau tak tau, inilah dia, HANYA UMNO SAHAJA YANG BOLEH MEMIMPIN MENYATUKAN ORANG MELAYU DI TANAH MELAYU INI KEJALAN YANG DIREDAI DI DUNIA DAN AKHIRAT dan yang lain itu adalah serpehan melampau yang tak mahu bersyukur kepada Allah swt dan lupa diatas jasa baik datuk nenek mereka yang menubuhkan UMNO.

Pandailah mengatakan UMNO korup dan sombong itu dan ini. Tetapi hakikatnya UMNO adalah datuk nenek kau juga. Yang korup tu adalah yang lari dari UMNO menubuhkan parti sendiri untuk kepentingan diri mereka dan pengikut2 mereka. Tersalah pilih pemimpin yang popular tapi tiada fungsi sebenarnya seperti sama dengan golongan serpehan itu juga.

Jadi, marilah kaumku Orang Melayu, bersatulah untuk anak cucu kau pula dimasa hadapan. Kekalkan UMNO parti keramat ini dan pilihlah pemimpin2 yang tetap akur kepada perjuangan UMNO selamanya.

Anonymous said...

Marilah kita berfikir dan renongkan sehabis2nya, dimana sebenarnya letaknya kedudukan orang Melayu diantara UMNO, PAS dan PKR? Kalau tak faham juga atau masih tak nampak juga, pergilah mandi bunga atau belajar kesekolah sejarah dulu. Kalau tak tau, inilah dia, HANYA UMNO SAHAJA YANG BOLEH MEMIMPIN DAN MENYATUKAN ORANG MELAYU DI TANAH MELAYU INI KEJALAN YANG DIREDAI DI DUNIA DAN AKHIRAT dan yang lain itu adalah serpehan atau cambahan melampau yang tak mahu bersyukur kepada Allah swt dan lupa diatas jasa baik datuk nenek mereka yang menubuhkan UMNO.

Pandailah mengatakan UMNO korup dan sombong itu dan ini. Tetapi hakikatnya UMNO adalah datuk nenek kita juga. Yang korup tu adalah yang lari dari UMNO menubuhkan parti sendiri untuk kepentingan diri mereka dan pengikut2 mereka. Selain itu mungkin kita tersalah pilih pemimpin2 yang popular tapi tiada fungsi sebenarnya untuk Melayu jadi ia samalah dengan golongan serpehan itu juga.

Jadi, marilah kaumku Orang Melayu, bersatulah untuk anak cucu kita pula dimasa hadapan. Bersatulah dalam UMNO dan pimpinlah Orang Melayu. Kekalkan UMNO parti keramat ini dan pilihlah pemimpin2 yang tetap akur kepada perjuangan UMNO selamanya. Jika ada petualang UMNO, sedarkan dirinya dan hindarkan dari Orang Melayu supaya tidak menjadi kudis.

Anonymous said...

Bro kita pilih dan umdi umno bukan nya kerana NAJIB kita pilih pemimpin yang boleh memperkasa, memelihara dan MENJULANG kepentingan AGAMA dan BANGSA

ITU JER...

Anonymous said...

Betul, kita pilih BN dan bukan pilih DSN. Tapi semua apa yg BN nak laksanakan adalah di bawah telunjuk DSN. Apa yg sekarang ini berapi-api diutarakan oleh penyokong2 UMNO ialah: "beri tumpuan kpd orang2 Melayu, terutamanya di luar bandar, kerana mereka lah yg telah memberi nafas dan menjadi penyambung nyawa kpd UMNO dan BN. Jgn dipedulikan lagi puak2 Cina yg tidak suka dgn kerjasama dan perpaduan dgn BN. Tak perlu lagi nak tagih sokongan mereka ... dah terlalu nyata mereka tidak mahu dan mereka ada agenda yg tersendiri (dan mereka tak dapat nak sembunyi). Itulah hasrat orang2 Melayu, khususnya UMNO ...". Persoalannya boleh ke DSN nak buat begini atau mahukah dia bersetuju... nak abaikan orang2 Cina ...? Dari segi politiknya memang boleh, sbb Melayu adalah 65% komposisi rakyat Malaysia. Tapi dari segi peribadinya, rasanya tak boleh ... mengabaikan kroni2 Ca Ya Nun Alif nya samala dgn dia menghanyutkan duitnya berguni-guni ke dlm sungai atau laut ... DSN dan puak2 ini tidak akan boleh dipisahkan ... Mungkin hanya boleh berpisah bilamana DSN tidak lagi berada di tempat no 1 ...

Anonymous said...

Cakap lu orang suma, dah basi ! , tak
buleh mentekedarah pun .............
U.M.N.O ?.....cakap tak serupa bikin
....... P.A.S ? cakap pun tada ,
beristiqamah .........D.A.Pig ? ....
melampaui batas...........
puihhh !!!... P.K.R ? angan makjenin
tak da tujuan......U.M.N.O , apa dia buat ?......I.S.A , S.P.R ,terbaru
S.P.R.M , ara arti semua tu !.......
semua nak diParlimen.....kan. I.S.A
dah dilebor !.........esok ,u.m.n.o
dilupus ?.... lusa ,......hai entah
lah , apa ada disebalek nya ?...........wahuawuallam ! ....anak cina Hollywood
star aja , apa kah patut Tan Sri ?
jasa apa ?.....lantik pulak duta
4u... U.M.N.O .......diasas atas
Airmata D.Y.M Raja Raja Melayu ?...
dipimpin siapa ?......Anak berdarah
diRaja...... ....hari ini tempias
sumpahan memakan diri..........
berani buat berani tanggong.
lu fikir le sendiri ?........
...............