Saturday, June 1, 2013

SARANAN BAGUS BOIKOT BISNES CINABENG SAMPAI BANKRAP..


KLIK SINI

28 comments:

KL BOYZ Channel said...

Salam GAP...mohon dilink blog hamba..
http://klboyzwangsa.blogspot.com/

LesSaid said...

Usah komen banyak.

ABC
BCL
BBC
Boikot Air Asia
Hapuskan SRJK(C)

Baru diorang sedar diri

Anonymous said...

http://bbcdrasmi.blogspot.com/
Yang ini juga...

hangkedee said...

PM bantu siapa yang memangkah kamu.kalau gagal tiada lagi undi ku untuk mu.Dong zong tak pernah berterima kasih mereka sudah Taikoon.melayu masih ikan bilis lu fikir lah sendiri PM Msia PRU 13.PRU14...??????

Anonymous said...

haram minum air mineral spritzer... atas kubur cina bawah punca air( telaga mineral )

QalamQabut said...

Setakat ini aku tengok http://bbcdrasmi.blogspot.com/ yang terbaik dalam kempen BBC ni. Harap semua tuan tanah dapat bantu hebah dan hebohkan maklumat yang ada kepada pengunjung.

Anonymous said...

bila masuk kedai mesra kat petronas, semua air mineral dia jenama mesra n spritzer...macam mana ni....

Petronas must do something about this...

Anonymous said...

berselindung dibalik jenama Sri Murni...amat mengelirukan pengguna Muslim & Melayu....kenapa tak namakan Sri Lanciow atau Sri Cheebai..Cina keparat trick menipu lu sudah berkarat.

Anonymous said...

Sokong kempen BBC. Awas banyak produk Cina berjenama Melayu yang diragukan tanda halalnya. Melayu/Islam jangan mudah tertipu. Tahniah GAP kerana kempen ini.
Kerajaan sekarang mesti tarik semua hak perniagaan yang dimonopoli oleh kaum pengkhianat ini. Banyakkan kedai 1Malaysia di ceruk rantau negara. Selama ini Kedai 1Malaysia tidak ubah seperti Kedai Kampung...tidak teratur produknya dan tidak menarik hati pelanggan.

Anonymous said...

Rasuah kat petronas dagangan,,,

Anonymous said...

harga barang kat kedai 1malaysia pun sudah naik. Ape cer? kerajaan ni nak bantu rakyat ke nak bantu tokey? penat melayu2 marhain macam aku sokong umno dikala melayu2 elit urben umno dah malu segan nak sapot umno. Harap GAP boleh pantau harga2 barang kat kedai 1malaysia untuk kepentingan rakyat marhain macam aku nih.

Anonymous said...

KENAPA TIADA PEMIMPIN UMNO YANG BUAT LAPORAN POLIS...DIA ORANG TAK NAMPAK KER YANG TERSIRAT.....Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof dan Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wira Wan Ahmad Wan Omar dilantik oleh Yang DiPertuan Agong, dan oleh Majlis Raja-Raja di bawah Perkara 114 Perlembagaan --- maknanya siri perhimpunan haram di beberapa buah negeri seluruh negara yang rata-ratanya masyarakat kaum Cina menunjukkan bantahan terhadap keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) dan mendesak Pengerusi dan Timbalan Pengerusi meletak jawatan.....rancangan secara halus mereka menentang YDPA dan majlis Raja2

Anonymous said...

geli wa bebbb...

tgk nama seri murni pon wa dah rasa nak termuntahh...tuihhh

yekss...

Anonymous said...

Usahawan-usahawan jutawan Melayu dan Bumiputera lain bukalah supermarket-supermarket termasuk yang mini dan kedai-kedai koperasi Melayu dan Bumiputera lain, di serata cerok tanahair kita termasuk di pendalaman Sabah dan Sarawak. Masa genting macam inilah bangsa kita harus bersatu - si Cina rasis dan bongkak dah lama kuasai ekonomi runcit dan layan kita macam sampah walau kita asyik beli barang dia. Tiba masanya kita boikot mereka habisan macam anti-PKR cakap!

MAKCIK Tempurung.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN paling penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca)

Anonymous said...

Jadi sahabat2 semua tengok macam mana kuasa beli kita..pengeluar produk syarikat cina terpaksa pakai nama-nama berciri melayu/islam..kalau tidak tak laku..jangan tertipu

BCL
BBC

Anonymous said...

baru2 ni aku sesaja riki kedai handphone milik cina. Tak da langsung pelanggan melayu masa aku pegi. Bukan main baik lagi sampai mintak nak tengok hp aku sambil puji. Sebelum ni aku perati kalau pegi kedai cina ni diorang buat donno je atau cakap yes? yes?

Anonymous said...

harga barang kat kedai 1malaysia pun sudah naik. Ape cer? kerajaan ni nak bantu rakyat ke nak bantu tokey? penat melayu2 marhain macam aku sokong umno dikala melayu2 elit urben umno dah malu segan nak sapot umno. Harap GAP boleh pantau harga2 barang kat kedai 1malaysia untuk kepentingan rakyat marhain macam aku nih.

------

piggy detected!

tengok .. sudah naik.. tokey.. malu segan

konon nak nyamar melayu.. tapi terlebih melayu dari melayu

kahkahkah

Anonymous said...

senang crita weh.. apa saja posting yang nampak nak bagi melayu sama melayu bertekak.. perlece kempen BCL.. kutuk najib..anggap tu RBA atau piggy lover punya posting

Anonymous said...

Saya diberitahu rakan bangsa tionghua di Kedah, orang-orang cina juga sekarang akan mulakan boikot barang-barang Melayu bermula dengan kempen besar mereka boikot stesen minyak Petron yang dimiliki anak Tun M. Petron dimiliki kumpulan San Miguel yang dibeli oleh dato mirzan mahathir abang kepada MB kedah

Anonymous said...

pgalaman aku ari selasa lps...remote astro rosak... anak merengek nak tgk kartun...singgah la satu kedai cina dlm jam 10pm..tgk ade tp hrga rm12..aku tak ckp byk amik dan ckp rm10..dia kate tak blh..rm 11.50 lu angkat..aku ulang blk 10...dia kate 11.50 n dr blkg kedai p kaunter ingat aku nak byr...sial dia ingat aku bgsat sgat..aku bengang lempar remote tu dan blh...tekebil2 cam cicak telan kapur cina tu...besok blk keje bru singgah maidin..dpt rm8.50...ksimpulannya...mesti buat kurang ajar utk ajar depa ni...BAIKOT TETAP BAIKOT..BCL

Anonymous said...

tlg tambah lagi brg keluaran melayu ;
1) pau cap habibi ( tauke dia ni perempuan melayu )

2) tepung goreng ayam dan rempah cap puteri ayu keluaran pj foods

Anonymous said...

anon 12.25,

yg penting org melayu di kedah mesti bersatu dgn hanya melariskan brg keluaran melayu.. sy rasa di Kedah penduduknya lebih 80% adalah melayu, bukan ?

Anonymous said...

Laaa...produk keluaran Aminah Hassan bukan melayu-bumiputera punya rupanya..? Owner dah tukar ke apa...?

Anonymous said...

Ada penafian drpd pihak Aminah Hassan. Tolong check detail, sbb takde angin takkn pokok bergoyang.

Anonymous said...

Aku boikot barang cina...
Mereka mau boikot kita punya pun xapa,kuasa kita punya,xperlu nk risau pun...
Mmg betul,skarang kalo kita pi kedai cina,mcm nk menyembah kita pun ada,punya lah dia tunjuk baik...tp boikot tetap boikot.....
Dia punya ketua puak bising2 racist2 sana sini,kita abaikan saja,,padahal ank buah suma sudah kecut telo woo....

Anonymous said...

piggy detected!

tengok .. sudah naik.. tokey.. malu segan

konon nak nyamar melayu.. tapi terlebih melayu dari melayu

kahkahkah
.....................................

mungkin kau tak biasa belanja kedai 1malaysia.....aku from day 1 dah sapot. contoh susu full cream 1malaysia dulu harga RM9.90. Sekarang dah naik RM11.90.....susu keperluan rakyat(manusia). Tak patut kerajaan tunduk dgn desakan tokey2 cina utk naikkan harga keprluan budak2. Harga produk tenusu kat malaysia lagi tinggi dari negara2 luar. Harap kerajaan najib ada hati perut dgn rakyat.

Anonymous said...

mungkin kau tak biasa belanja kedai 1malaysia.....aku from day 1 dah sapot. contoh susu full cream 1malaysia dulu harga RM9.90. Sekarang dah naik RM11.90.....susu keperluan rakyat(manusia). Tak patut kerajaan tunduk dgn desakan tokey2 cina utk naikkan harga keprluan budak2. Harga produk tenusu kat malaysia lagi tinggi dari negara2 luar. Harap kerajaan najib ada hati perut dgn rakyat.

June 1, 2013 at 6:33 PM

====================
walau kedai satu malaysia,kalau barang dah mahal boikot saja barang tu dan barang cina yang dijual disitu. utamakan barang muslim yang murah ok.

Anonymous said...

Lepas ni aku akan keluarkan produk nugget ayam sendiri.
Aku nak monopoly ekonomi malaysia sikit2.