Sunday, July 14, 2013

AKTA HARMONI GANTI AKTA HASUTAN MELINDUNGI 4 TUNGGAK UTAMA NEGARA..!


AKTA HARMONI yang menggantikan AKTA HASUTAN tetap meletakkan 4 kriteria utama iaitu melindungi islam sebagai agama rasmi, raja berperlembagaan,hak bumiputra dan bahasa kebangsaan  sebagai PERKARA YANG TAK BOLEH DISENTUH !

jadi jika ini dijadikan 4 perkara status quo, agakan engkorang apa yang akan puak cinabeng dan oputunis lakukan ?

percayalah cakap aku, gerakan menghapuskan 4 perkara ini tetap akan berjalan dan berlangsung.

samada ianya dilakukan secara forum dan diskusi berlandaskan kepada platform hak asasi.

jadi apa perlu kita lakukan ?

sekiranya ada riak-riak untuk membalun, maka sewajarnya pihak kita sudah bersedia melakukan tindakan pre emptive. 

bagi aku sepatutnya 4 perkara tersebut bukan sahaja perlu dipertahan , malah ianya perlu diperhalusi dari segi skop akta ini melingkupi setiap aspek 'serangan' yang boleh didefinisikan sebagai melanggar  akta harmoni..

sebagai contoh, jika nga kor ming menggunakan ayat quran tunggang tebalik, adakah ianya akan menjurus terus kepada penghinaan terhadap agama islam ?

jika karpal singh terus menerus mempertikaikan status malaysia negara islam atau sekular, adakah kenyataan benggali murtad ini boleh diletakkan dalam kriteria menghina agama islam dan menghina raja melayu yang punyai kuasa terhadap agama islam ?

satu lagi contoh, sekiranya nizar memberikan hak tanah 999 tahun kepada cinabeng, adakah ianya termaktub dengan kesalahan melanggar hak istimewa bumiputra ?

kerajaan wajib paham, serangan luar biasa pihak cinabeng dan oputunis sebenarnya melingkupi kepelbagaian aspek serangan..

ada yang terus, ada yang berkias, ada yang menempelak.

namewee menjadikan bikinan video menghina azan suboh sebagai ide demokrasi dan kreativiti. 

soalan aku, adakah perbuatan di atas boleh didefinisikan sebagai perbuatan menghina agama islam..? adakah ianya termaktub dalam penggubalan akta harmoni nanti ..

korang lihat, ini adalah contoh serangan pernah berlaku dan telah berlaku di malaysia. aku berikan 4 contoh ini sebagai bahan perbandingan mudah.

umat islam nak tengok kerajaan memperincikan contoh kesalahan yang boleh diletakkan dalam kasus akta harmoni.

mohon kerajaan bukan sekadar menggubal akta, tapi wajib memperincikan setiap detail yang akhirnya boleh menyekat otak mereka mereka yang cuba menyerang 4 perkara di atas..

akta harmoni ini jelas mempertahankan 4 tunggak utama sistem raja berperlembagaan..

serius aku cakap, tukarlah apa akta sekalipun ianya takkan memberi impak dan dianggap lelucon sekiranya kegarangan zahid yang makin ditakuti oleh puak cinabeng ini digagalkan dengan GHANI PATAIL MASIH LAGI TIDAK DIBERIKAN GELARAN BARU  IAITU  MANTAN PEGUAM NEGARA...

akta ini bagus, kalau nak lebih bagus tukar aje peguam negara. percayalah cakap aku, bangsa melayu akan lebih teguh dan yakin pada kerajaan sekiranya mereka mampu perhalusi dan perincikan setiap skop kesalahan lantas ianya akan menyekat serangan pelbagai sudut para pemusuh islam.

cantikkanlah ide akta ini. menteri kdn dah cantik, peguam negara tak cantik, perhalusi skop lagi cantik.


49 comments:

Terbey said...

Salam GAP,
Bersabit akta hasutan yang perlu kerajaan lakukan semuanya berkisar mengukuhkan kedudukan kaum bumiputra, adakah kita terfikir selama ini perjuangan PAS dan PKR itu sendiri sangat2 merugikan bangsa melayu, apakah peranan pembangkang melayu ini mempertahankan 4 pekara yang disebut diatas selama ini, atau mereka sendiri yang sengaja membiarkan ianya dilanggar oleh sekutu dalam pr. Jika mereka benar2 memperjuangkan hak mutlak bangsa ketika diserang sudah tentu kerajaan tak perlu memikirkan pindaan tersebut. Tapi apa peranan mereka terhadap 4 perkara yang perlu dipertahankan. Kalau ya pun kerajaan lemah dalam tindakan menangani isu tersebut, maka wajiblah mereka pembangkang yang sebangsa dan seagama mempertahankannya. Fikir2kanlah.

Anonymous said...

Salam bro.
Satu je seoalan.kalau dak elok nape nak ubah...apa yamh tak eloknya dalam akta hasutan ni...tolak jrlah najib....tsmy kalau perlukan perubahan hala tuju...siapamyang buat hala tuju....

Budakteranung

Anonymous said...

Aku rasa akta hasutan tak payah dimansuhkan. Kalau dimansuhkan kemudian dibuat akta harmoni mungkin susah nak dapat semua undi untuk lulus. Terutama sekali 4 perkara yang sangat dibenci oleh kaum cina dap dan seorang bengali tua.

Yang penting sekarang ialah kita nak lihat akta hasutan ini dijalankan segera. Sudah tiba masanya ia digunakan sepenuhnya kepada penghasut2 dari dap yang merasa galak melihat kelemahan pemimpin seperti najib yang tak tahu nak bertindak.

celana biru said...

Peguam Negara tak cantik. Lebih kurang sama Nizam 999.

Anonymous said...

LAHABAU SAID:

KALAU TAK TIPU BUKAN CINA
KALAU TAK MABOK BUKAN HINDU
KALAU TAK DENGKI BUKAN MELAYU!

wayau said...

Yang penting. Jangan hapuskan dulu Akta Hasutan sebelum Akta harmoni diluluskan!

Kalaulah Akta Hasutan dihapuskan dulu lepas tu baru nak luluskan Akta Harmoni, jangan haraplah nak dapat luluskan.

Lagi satu, oleh kerana 4 perkara tu adalah sebahagian daripada kontrak sosial, perlu masukkan sekali klausa tindakan/hukuman.

Contohnya, jika salah satu daripada 4 perkara tersebut dibangkit/ dipertikai/dihina atau seumpamanya, hukumannya adalah digantung kerakyatan/kewarganegaraan Malaysia selama beberapa tempoh sehinggalah hukuman maksimum dilucutkan kerakyatan/kewarganegaraan.

Digantung di sini bermaksud kad pengenalan Malaysia dan passport Malaysia tidak boleh digunakan sama sekali untuk mana-mana urusan dalam tempoh penggantungan. Kesannya boleh mengajar mereka yang dihukum kerana ini akan menyusahkan kehidupan seharian mereka yang dihukum.

Selain itu, taraf kerakyatan/ kewarganegaraan boleh duturunkan taraf kepada penduduk tetap.

Kita perlukan hukuman sebegitu sebagai pengajaran agar menghargai negara ini.

Anonymous said...

Setuju. Kalau Akta masih cantik dan relevan, kenapa nak tukar? Kalau nak dimantapkan silalah. Nama Akta tetap sama. Kerana jika disentuh perkara pokok yang 4 itu ia dianggap sebagai MENGHASUT.

Anonymous said...

Wayau, kau mesti graduan lepasan ITM. Kerakyatan/kewarganegaraan tidak boleh diturun taraf begitu sahaja.

Mana mana undang undang yang bercanggah dengan perlembangan dianggap batal. Apa pasal otak awak sangat sempit.

Anonymous said...

Malangnya , hari ini kita telah dihina serta kehilangan nikmat yang amat besar makna nya yang bolehkan kita maju menurut kemampuan dan keupayaan ....... terdapat anggapan keinginan kaum cina , anak haramkejadah selama pulohan tahun tidak mengenal penat lelah , mahu melupuskan sama sekali hak keistimewaan Melayu Islam Am nya .
kita harus memberanikan diri tetap berjihat berjuang nenentang
sahingga kita tetap tinggi dan mulia ditanah air sendiri . dalam keadaan ini kita perlu memulakan satu yang khusus , yang boleh mengembalikan semangat yang telah pudar akibat mainan politik amat berleluasa . memang tidak dinafikan , hasil perhubungan jijik menjahanamkan keseluruhan Akta Hasutan yang terdahulu telah merintis kekayaan orang orang melayu yang sudah lupa asal keturunan mereka ........
oleh itu , kita dapat mengetahui dengan jelas bahawa , pekara pertama dituntut dalam Islam , beriman dengan "ALLAH" dan Rasul nya . kedua , berjihat dengan harta dan diri sendiri dijalan yang telah diRedh'ai nya , sebagai balasan , syurga dengan ketenanggan
dan kebahgiaannya yang Abadi dan diDunia kita diberi kekayaan sementara mendapatkan kekuasaan , diberikan dengan syarat mereka beriman serta beramal soleh .
aduhai ! pemimpin tertinggi Negara
, dah la tu ! ....jangan ditambah derita lagi berpanjangan , cukup lah sampai disini sayang .......
orang orang Melayu memerlukan nya serta dikekalkan sampai Dunia berakhir .........................
ingat ? .. tampa Akta Hasutan melindungi 4 tunggak utama Negara .............................
kauuuuuuuuu ! , tak ada gelaran DS , PM ......bab , sudah di Rebublikkan Malaysia yang hampir dilahirkan pada Pru13 .

Anonymous said...

Berapa lagi lama da ! , Melayu dah kepanasan amat sangat diatas perbuatan kau , mepemainkan isu perlembagaan yang terkandong didalan Akta Hasutan ?.....nak membuak buak kan
darah Melayu dibulan puasa ke ? ................................
kalau itu tujuan kau ..............
Hapuskan lah , gantikan je la ngan
Akta Harmoni 1 Malaysia adia kepala otak kau yang syiok sendiri .
Guua ingat , otak lu lebeh bergeliga , hampas cam lembu ja ..
nampak nampak , 13 May 1969 bakal menjelang tiba......

S.A.Hamid said...

Perkara ini aku setuju sangat. Kerajaan perlu bertindah dan lakukan perubahan :-
serius aku cakap, tukarlah apa akta sekalipun ianya takkan memberi impak dan dianggap lelucon sekiranya kegarangan zahid yang makin ditakuti oleh puak cinabeng ini digagalkan dengan GHANI PATAIL MASIH LAGI TIDAK DIBERIKAN GELARAN BARU IAITU MANTAN PEGUAM NEGARA...

akta ini bagus, kalau nak lebih bagus tukar aje peguam negara. percayalah cakap aku, bangsa melayu akan lebih teguh dan yakin pada kerajaan sekiranya mereka mampu perhalusi dan perincikan setiap skop kesalahan lantas ianya akan menyekat serangan pelbagai sudut para pemusuh islam.
Setuju sangat dengan ADMIN.

S.A.Hamid said...

Perkara ini aku setuju sangat. Kerajaan perlu bertindah dan lakukan perubahan :-
serius aku cakap, tukarlah apa akta sekalipun ianya takkan memberi impak dan dianggap lelucon sekiranya kegarangan zahid yang makin ditakuti oleh puak cinabeng ini digagalkan dengan GHANI PATAIL MASIH LAGI TIDAK DIBERIKAN GELARAN BARU IAITU MANTAN PEGUAM NEGARA...

akta ini bagus, kalau nak lebih bagus tukar aje peguam negara. percayalah cakap aku, bangsa melayu akan lebih teguh dan yakin pada kerajaan sekiranya mereka mampu perhalusi dan perincikan setiap skop kesalahan lantas ianya akan menyekat serangan pelbagai sudut para pemusuh islam.
Setuju sangat dengan ADMIN.

Anonymous said...

Kat Malaysia bukan ramai pun penghasut. Tapi tiada tindakan diambil, ubah akta, tindakan macamana,, ingin menjaga hati antara kaum


Bn akan bungkus, pakatan rakyat yang dipimpim oleh penghasut penghasut akan mentadbir malaysia.

Bertuah malaysia berrakyatkan umat islam penghasut.

Pakatan rakyat hanya tahu menhghasut rakyat umat islam untuk meliwat dan berzina,


Anonymous said...

Dihari 13 May 1969
teringat aku pada sidia
ayah serta bonda ku
di bunuh kejam dilempar bersama sidia

apa kan daya masa nya akan kembali
hancur musnah la semua nya

ditepian sungai klang banyak mayat mayat tergelempangan menanti

disitu tempat di akhirat nanti
aku dan dia

Anonymous said...

Bila nak de kempen ghani patail dimantankan?
Lahabau tul la.

Anonymous said...

Sudah pulohan tahun masa berlalu , bagaikan kian meletus terpendam , kini sinar sinar pembalasan kian menampakkan diri bagi melunaskan dendam maseh membara ...............
bakal terhapus kah penyeksaan ?......
ya !....saat ini lah yang aku nantikan , melunaskan dendam , hutang darah wajib dibayar darah ...
hapuskan la sekadar segera Akta Hasutan ini !....
wahai Kerajaan Malaysia .....

Anonymous said...

alah ada akta hasutan pun ... sibuk sibuk nak pertahankan tapi tak pernah pakai kpda yg kerap menggangu pada 4 paksi tadi... puaslah report 2 dibuat oleh melayu... karpal singh sampai nak boleh berlari lah sb hina sultan perak... anak cina dah baling cat dan botol arak di sbn... ada puakyg dah ambil naskah al quran lap kat pantat dia... terbaru mp babi cina suh hapuskan tamadun islam dan berbuka puasa dgn sup babi pun tak da sapa berani ambilt tindakan.... berani pada melayu aje.... kes kepala lembu contohnya.... berdesup desup kj ... goni pelato .... icam auw auw jatuhkan hukuman

Anonymous said...

Nak kuatkan melayu ? Nak kukuhkan melayu ?

Sonang ba itu : Perwakilan Umno ada kuasa ....

1. Buang Najib, gantikan dengan Muhyidin.
2. Angkat Muhyidin ke jawatan no 1 dalam Umno.
3. Angkat Zahid Hamidi ke jawatan no 2 dalam Umno.
4. Buang Nazri macam buang sampah yang tak boleh dikitar semula.

Eh geng. Macam mana nak buang Gani 4 Tahil ? Siapa ada kuasa boleh buang dia ?

Ahli Umno Titiwangsa

Anonymous said...

Gani patail....... Panasihat undang undang anwar lepas dia jadi mantan esok... Percayalah ckp aku...kalau najib tak berani ambil tindakan .... Altantuya tu mcm ada udang sebalikbTu aje.... Cuba fikirkan... Najib ek tidak oooonk pun tidak dgn patail nie

Anonymous said...

Tukar akta apa sekalipon klu penguatkuasaan&sistem kehakiman lemau..mmg sama jelah percayalah cakap aku.

Anonymous said...

UNDANG UNDANG YANG BAIK UNTUK NEGARA BANYAK DI GANTI, CONTOH ISA.
WHY WHY WHY ?
SEBAB ITU LAH RAMAI BERANI LAWAN DAN CABAR HAKMELAYU DAN SULTAN MELAYU.

INI YANG BUAT MELAYU MAKIN LEMAH DAN HAKISAN KUASA.

THINK THINK THINK


Anonymous said...

MEMANG UMNO MAKIN LEMAH DAY BY DAY.
ADA KUASA TAK PANDAI GUNA KUASA.
SELALU MENGALAH.
PERKASA MESTI LEBIH VOCAL...DAN MELAYU AKAN SOKONG NANTI.
HARAPAN MELAYU PADA UMNO MAKIN TIPIS......MEMANG WAJAR DI UBAH.

JADI KAN PERKASA SATU PARTI POLITIK MELAYU ISLAM YANG TEGAS DAN BERANI, GANTIKAN PAS DAN UMNO

Anonymous said...

Anon 1110

Umno tak lemah. Yang lemah adalah orang yang memimpin Umno. Kita perlu suburkan Umno dengan mencantas pemimpin yang menyebabkan Umno nampak lemah.

Perhimpunan Agong Umno 2013 masa terbaik untuk mencantas supaya Umno mendapat tunas baru untuk kita tumpang berteduh selepas PRU14. Setuju ????

Ahli Umno Titiwangsa

sesejuk mata memandang said...

Apa juga nama yang mahu diberikan bagi menggantikan Akta Hasutan yang telah dimansuhkan bukan lah satu persoalan pokok yang kita perlu katakan .

Sebaliknya isu sebenar adalah ketakutan pemerintah sekarang terhadap sambutan orang awam terhadap puak pembangkang yang menggunakan isu akta ini yang jelas tidak memihak kepada mereka puak pembangkang. Bagi rakyat pula mereka berasa tidak berpuas hati dengan kelonggaran perlaksanaan dan penguatkuasaan undang-undang yang sudah ujud bagi membendung segala segala gejala yang tidak sihat diprovokasikan sebaliknya dengan 'secara bijak sana' ada pula peimipin berjanji untuk memansuhkan nya walaupun mereka tahu Akta Hasutan juga ISA amat amat perlu bagi negara ini yang masih menghadapi kemelut pertembungan ideloji berasaskan perkauman dan janji memansuhkan hanya untuk meraaih simpati dan undi popular dari kalangan sesetengah kaum.

Soalnya nya kenapa pemimpin kita terlalu BODOH untuk mengikut telunjuk dan mendegar kata kata pembangkang khas yang bagi menghapuskan akta yang memeberi kebaikan bukan sahaja kepada rakyat yang dituntut untuk bersatu padu . Jelas di sini pemimpin sekarang lebih mendengar dan menjaga hati satu kaum tanpa disedari meminggirkan kaum lain yang terus taat setia kepada pemerintah.

Sebagai pemerintah , segala kuasa ada ditangan anda dan sepatutnya biarkan sahaja akat tersebut terus berada dengan selamat dan jika pihak pembangkang berjaya menjadi pemerintah ,'biarkan lah mereka menetukan hala tuju negara samada mahu menghapuskan semua akta atau tidak.

Jadi jika sekarang, kerajaan mahu menggubal semula akta demi keharomonian rakyat lakukan dengan secepat dan segera kerana dengan pengujudan semula akta ini nanti maka lebih banyak perkara dapat dibendung.

Kita orang Melayu akan sentiasa bersama bagi menjaminkan hak melayu dan perlembagaan terus kekal dan hidup aman bersama kaum alin.

Anonymous said...

Kami mahu umno terus memimpin negara, sebab tu kami tegur. Kami rakyat perhatikan bnyk tindakan kerajaan tidak proaktif dalam menjaga kebajikan dan kepentingan majoriti bumiputera dlm semua aspek, yg ketara skrg aspek ekonomi dan agama. Bnyk tindakan ad hoc dan melepas batuk d tangga, duit bnyk habis tp impak positif minima. Seolah2 pgwai yg mberi idea / cdgn kpd tindakan kerajaan itu sgt bodoh @ ada agenda mjatuhkan kerajaan secara halus dan idea/cdgn itu diterima bulat2 oleh kerajaan secara bodo juga. Ini mjadikan rakyat sgt kecewa. Contoh, SETIAP TAHUN pd musim perayaan Syawal harga barangan akan naik mdadak. Tp ajaibnya setiap kali musim perayaan tahun baru cina harga barangan bukan sj stabil malahan mjd lebih murah. Perkara ini blaku SETIAP TAHUN. Tidakkah kerajaan tfikir sebabnya?agendanya?dalangnya? Keadaan ini menimbulkan keresahan dan kebencian dlm kalagn rakyat. Ini yg dimahukan oleh dalang berkenaan. Psoalannya knapa kerajaan sgt bodoh dan lemah tidak mengatasi keadaan ini secara proaktif, krn kesannya akan menikam kerajaan kembali? Majoriti bumiputera berasa sgt terhina krn tpaksa mhadapi isu kenaikan harga yg sengaja diada2kan ini. Kena ingat dan faham di bulan puasa ni, kami x makan banyak mana pun tp knape pmintaan dikatakan meningkat? Tbaru kerajaan nk import bhgn ayam dari china. Nmpaknya kerajaan tak peka lgsung dgn sensitiviti rakyat bumiputera. Dlm situasi bumiputera yg ditindas peniaga cina dan bulan puasa, knape nak import ayam dari negara bkenaan? Kami x lalu nk makan ayam import dr sana. X kan kerajaan x buat kajian dan analisis punca kenaikan harga ialah pemborong cina. Import ayam pnyelesaian jgka pendek dan kelihatan tindakan ambil mudah dan malas. Buat perancangan jangka pjg yg menguntungkan bumiputera utk tempoh jgka pjg jge. Nampaknya kerajaan tak serik2 melalui isu dan situasi panas yg sama. Cuba la kerajaan bertindak secara bijaksana dan mbanggakan bumiputera. Mmg selama ni bumiputera bnyk toleransi dan tidak bsangka buruk. Ttp slps apa yang berlaku dalam pru13 sudah disuluh dgn terang benderang, klu kami nk btolenrasi lagi maknanya kami ni bodo buta kayu bahalul dan bangang serta dayus. Mmg akta baik tp kpd isu yg dh berlaku skrg, apa tindakannya? Jk kerajaan x menangani isu dan masalah skrg dgn segera dan bijak, kelak smkin bleluasa isu penghinaan yg akan berlaku. Kpd pemimpin yg ada kuasa tp x bdaya, silalah serahkan jawatan anda kpd org lain yg bkemampuan. Jgn simpan jawatan tu seolah2 jawatan itu ditakdirkan utk anda spai mati. Jgn sbb anda terlalu cintakan jawatan anda, rakyat anda korbankan.

azman hangjebat said...

harap kerajaan umno jgnjadi lembu yg dicucuk hidung..tolong kekalkan akta hasutan bg menjamin kestabilan negara.pada perwakilan umno yg akan memilih nanti pastikan anda pilih ketua yg benar2 sayngkan ugama dan negara.berkorbanlaa untuk rakyat yg setia dgn umno..harap undi anda kali ini mampu menjana pemimpin yg hebat dan tegas spt tun mahathir.kami sayangkan bangsa,negara,ugama dan raja.

Anonymous said...

Kita nak dengar dari mulut TS Muhyidin sendiri perkataan " Jangan Siapa2 Berani Usik Akta Hasutan ". Zahid Hamidi dah bersuara. Muhyidin bila lagi. Biasa2kan diri berani memekikkan perkataan " No ", " Tidaaakkkkk " atau " No Wayyyyy "

Come on Tan Sri Muhyidin Yassin kami dah pair kan anda dengan Zahid Hamidi. Cantiikkkk untuk kepentingan bangsa melayu dan islam.

Umno tak akan berpecah jika ada pertandingan untuk jawatan tertinggi. Ahli Umno dah cerdik, cerita fitnah-mitnah tak mampu mempengaruhi keputusan mereka. Rata2 ahli Umno yakin cuma Umno yang dapat membela bangsa melayu, pada masa yang sama rata2 ahli Umno mahu Umno dipimpin oleh seorang yang berani berkata " Tidaaakkkk " Atau " No Wayyyy "

Dan Najib ternyata No Brave Enough To Say No kepada tuntutan pembangkang yang menjadi suara cina.

Ahli Umno Titiwangsa

Anonymous said...

Kembalikan maruah melayu. Setuju, Naikkan Muhyiddin dan Zahid. Buang penjilat cina dan penggadai maruah melayu.

Melayu Perak said...

3 juta ahli umno tidak mungkin membuat kesilapan...mereka sudah pilih najib untuk sekurang-kurangnya 10 penggal....

kalau anda hendak perubahan...sila ubahkan pemikiran 3 juta ahli umno tuh......

Anonymous said...

Kalo dah akta hasutan tuh masih lagi cantek watpe lah nak di mansuhkan n nak ganti dgn akta harmoni...

Tgk apa jadi dgn SOSMA Najib tuh..smpkan bole trlepas pengganas yazid krn undang2 yg trlalu 'cibai'..

Yg najib pon ...kenapela begitu kemarok nak memansuhkan segala2 yg yg tlh di sediakan secara trsirat oleh pemimpin trdahulu ....ko neh trlalu nak popular ker...ok gua kasi lu gelaran baru utk najib.,,
BAPA PEMANSUHAN..lu mansuhla sgl2nya trmasok bini rambut kembang ko tuh...menyemak ..

Najib ..lu xmo tolong Melayu..ada akta yg melindungi Islam/Melayu/Raja2 ko mansuhkan pula...hamsap la...lu sama gani 4tail pi mansuhkan diri dari negara ini lagi cantekkkkk

Melayu Perak said...

malaysia bukan mesir....ingat ingat tak nak lagi...tukar....

pengundi malaysia lebih matang....

bila sudah buat keputusan perubahan akan terjadi apabila najib meninggal dunia.....

Anonymous said...

OH 13569 Bila kah akan berlaku lagi....aku rindu akan kehadiran mu....MELAYU LUASKAN KUASA MU

Anonymous said...

Mereka nak.memerintah bro,xpikir dah yg lain,janji umno kalah,lacur agama,hak bangsa semua janji dapat undi..mereka umpama kafir yg mahu kafir bergembira kt bumi malaysia sesuka hati...mereka cuma mahu nikmat berkuasa smentara..

Anonymous said...

Kenpa nk hapus jika akta.tu sama..
Betul lu kata gap,perlu perincikan,mcm kes2 penghinaan,wlpn terhadap mana2 agama,perlu perincikan...
Apa tindakan,boleh hukum bunuh x pada pelacur 2ekor yg mghina.islam tu...?
Perincikan lg,
Boikot cina product

Anonymous said...

Terima kasih kepada anda yang bersetuju dengan cadangan saya sebelum ini.

Kita keluarkan Najib
Kita buang Nazri
Kita peti sejukkan Hishamudin

Kita gandingkan Muhyidin dengan Zahid untuk selamatkan Umno daripada disisihkan oleh orang melayu/bumiputra.

Ahli Umno Titiwangsa

Melayu Perak said...

aku heran betul orang bertindak atas kata-kata orang....sudah kah confirm yang najib tak tahu hal nih...????
mana ko tahu yang dia tak ambil tindakan...aku dengar umno johor dah buat laporan polis tentang vivian nih.....

atas sok-sek nih nak buang najib...???

apa yang bersarang dalam fikiran ko nih...????

itu namanya keputusan bidan terjun..tak ada pertimbangan yang wajar....

apa le salah najib dalam hal nih...????

Anonymous said...

Apa pasal Najib anti melayu ?......
pertama DSN ingat bapak dia mati disantau Melayu ......
perlu diingatkan disini , bahawasa nya beliau mati disebabkan penyakit
LEUKEMIA diwarisi keturunan bapa nya.
mengikut petua orang tua dulu dulu ,
pantang nya penyakit ini ialah , dilarang keras minum air kelapa muda.
minuman tersebut sudah menjadi kekegemaran beliau , sejak dari muda lagi ...
beliau mati muda dalam usia 52th ..
tak usah lah kita bersusah payah sangat , sekira nya panyakit turun pada Najib ......>>>>>>......
Guua lihat di tv 3 berita perdana ,
amat jelas perubahan wajah nya kian suram ....hai entahlah , kalu dah sampai hukum ....terima la saja
wahai Najib ! .......

Anonymous said...

X yah la bangkit spai keturunan bagai. Arwah Tun Razak adalah pemimpin ulung dan sgt bjasa. Kita x mau DSN ttipu lagi. Masa pru13 cina dap+mca I luv pm...I luv pm..muahmuahmuah..tp 5513 pangkah dap total. Kami ni kritik DSN spy beliau tau hasrat sebenar rakyat, beri fokus tepat dan bijak buat penilaian..kami kritik pm..kritik pm..spy pru nt kami ttp bleh pangkah DSN.

Anonymous said...

Setiap hari 1 orang menyumpah kat Najib , sebulan dah 3o x , setahun dah 360 x.... sumpahan ini , lama kelaman masin jugak tau ka ! .......
ha ha ha hi hi hi ho ho hoo !

Anonymous said...

Itu yg aku maksudkan kita yg menyokong kerajaan ni kena betulkan apa2 kelemahan yg ada pd kerajaan nk harap sedara sebelah sana melalak kat jalan blh lh..mtk bersatu dlm hal islam pun susah sangat sedih tengok..tak pyh angkat senjata lh, dapat kita ni pas&umno duduk bersama mengutuk cina 2ekor yg hina psl bbuka puasa tu pun dh kira Alhamdullilla..

Anonymous said...

Setuju sangat..

Anonymous said...

Ikut kan hati mmg itu je ajar dia bro..tp ditelan mati mak diluah mati bapak bila berpecah makin kuat melayu dihimpit!!!
..Tp sekarang ni pemimpin yg berani perjungkan melayu itulh yg harus dijulang..


Ahli umno kulaijaya johor.

Anonymous said...

Janganlh sampai merepek kita ni mengalahkan org sedang mabuk todi sedara!!!!

Anonymous said...

Ooooi Najib akta perhimpunan Aman pun meka kencingkan, berakan, Ni harmoni...mcm terlingkup la malaysia ini...cuba Najib tak ada body guard, suruh di jalan sorang diri atau dgn big mama jln sorang dorang ..ada berani kah

Anonymous said...

Ape la nak jadi dengan negara kita ni..

Elok-elok ade ISA kasi mansuh, ganti dengan SOSMA yg tak sebagus ISA.

Elok-elok ade Ordinan Darurat (EO) pegi mansuh, penggantinya xde lagi..sekarang beribu kepala gengster dah bebas merata..

Indeks jenayah naik mencanak..ari-ari baca paper kes kena tembak..polis jugak kena tembak sbb jenayah banyak.

Sekarang Akta Hasutan pulak nak dimansuhkan..ganti dengan Akta Harmoni..nama die pun dah buat orang ketawa..xde fear factor langsung..

Kalo mansuh jugak, maknanya sume undang-undang pencegahan dah dihapuskan..

Inilah Program Transformasi Kerajaan (GTP)yg Najib dok bangga-banggakan tu..belakang GTP ni PEMANDU..sape belakang PEMANDU? Idris Jala..

Najib oiiii..ko nak hancurkan negara ni ke??masih nak menyembah puak celaka ni lagi??bile ko nak sedar ni??dah jadi macam Mesir baru ko bangun dari tido ke??

Anonymous said...

Bah. pertama:

Syukur Alhamdulillah atas keberanian YB Menteri KDN kita! Bahkan, penduduk Bumiputera Barat juga dilindungi di bawah “Native atau Heritage laws” termasuk di bawah "EU Heritage Laws" di http://heritagelaw.org/EU-Diretives (Bumiputera juga bermakna ORANG ASAL/PRIBUMI/INDIGENOUS/NATIVE/ABORIGINAL). Oleh kerana itulah, di kebanyakan negara Eropah, hanya bahasa Bumiputera/Kebangsaan dan perayaan/budaya Kristian/Barat , yang pelbagai samada yang kecil atau yang besar seperti Krismas, diiktiraf secara rasmi di peringkat nasional, termasuk di media dan dalam pendidikan Bahasa Inggeris selalunya merupakan bahasa kedua, kerana ia sudah menjadi bahasa antarabangsa. Contohnya di Jerman dan Peranchis, mereka sangat NATIONALIS ke atas bahasa Bumiputera/Kebangsaan mereka, bahasa Peranchis dan Jerman dalam perkhidmatan awam – bahkan polis dan hospital pun sering merungut bila kita mahu menggunakan bahasa Inggeris! Dan setiap rakyat asing terutamanya si EXPATRIAT multinasional, yang menetap lama dimestikan ambil kursus Integrasi untuk belajar bahasa Bumiputera mereka. Tapi yang peliknya, si Cin/imigrana yang ramai di Barat ini tak pula tahu kurang ajar macam kat Malaysia – begitu benci sangat pada bahasa BUMIPUTERA/KEBANGSAAN kita, Bahasa Melayu. Dan si Cina/imigran (kebanyakan) juga bila di Eropah ini, begitu menghormati budaya Bumiputera yang Barat termasuk agama Kristian sebagai agama rasmi Eropah. Termasuk jangan haraplah mereka dan imigran lain akan berani menghina Raja-Raja Barat di Eropah – kat M’sia , dahlah tak tahu berterimakasih pada Raja-Raja Melayu/BUMIPUTERA Melayu/Islam dan Bumiputera lain, yang bagi dia MENUMPANG Tanah Melayu bila dibawah PENJAJAH Bristish durjana!

Di samping itu, lihatlah di Amerika Utara dan Australia, hak, identiti dan tanah bangsa Bumiputera “Native Americans-Canadians/Aboriginal Australians” dilindungi dengan kuat oleh undang-undang dengan hak dan identiti terkecuali (itupun setelah Bumiputera di Amerika Utara/Australia ini dibunuh dalam Genocide dengan kejam di awal sejarah penjajahan) . Tetapi, sekiranya Bumiputera malang ini tidak mempertahankan undang-undang ini dengan lantang dan tangkas, mereka akan dianiaya dengan menggunakan strategi halus seperti penindasan dalam ekonomi, politik dan di media termasuk industri seni, pendidikan dan budaya, di mana hanya perayaan dan budaya Kristian/Barat yang diktiraf secara rasmi di peringkat nasional sedangkan budaya dan bahasa tradisonal bangsa Bumiputera ini telah dipinggirkan. Penduduk Bumiputera ini juga dijatuhkan tamadunnya, dengan menggunakan dadah, pornografi, kebebasan seks, jenayah dan arak. Dan juga akibat pengambilan jutaan imigran yang bongkak, termasuk si Cian bongkak, dan hanya tahu memijak kepala “Native Americans-Canadians/Aboriginal Australians”, bangsa BUMIPUTERA US/Canada/Australia ini.

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red beans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

Anonymous said...

Bah. Kedua:

Di Israel juga, PENJAJAH GANAS Yahudi yang asyik bunuh, penjara dan menindas BUMIPUTERA Islam Palestin, termasuk dengan mengambil hanya jutaan imigran Yahudi dari merata cerok, dan memberi hak istimewa termasuk perumahan dan pendidikan, untuk bangsa Yahudi dari askar (yang tiada Bumiputera Islam Palestin) – tak juga dihentam si pencinta “demokrasi dan hak asasi manusia” dari Barat (kononnya – bahkan Israel si penjajah ganas ini adalah sekutu kuat si Barat hipokrit laknat)!

Juga rejim PENDATANG Cina PENJAJAH GELOJOH Singapura yang menindas BUMIPUTERA Melayu/Islam – termasuk dengan mengambil hanya jutaan imigran (bukan pelarian pun) Cina dan Kristian, juga dibela oleh sekutu kuatnya, si Barat-Zionis! Bahkan polisi mengambil jutaan imigran bukan Islam ke Singapura, ini ditiru dari Israel - sekutu kuat rejim penjajah Cina ini! Tapi malangnya, PENJAJAH Cina S'pura dilayan macam emas di M'sia ini termasuk dalam MERAMPAS tanah pusaka BUMIPUTERA, hanya kerana mereka menabur wang, sedangkan matawang mereka bila ditukar ekpada ringgit, murah sekali. Seaba itu banyak syarikat perumahan Cina sampai letak satu juta pada harga rumah, di semua kawasan bandar yang penting dan tepi laut, supaya diBOLOT oleh si CinaTAMAK/BONGKAK S'pura/M'sia, sedangkan BUMIPUTERA Melayu//Islam dari M#sia dan juga S'pura yang miskin, terus TERHALAU dari tanah pusaka di bumi tercinta kita ini, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain!

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

alamat lengkap 2 ekor babi
alvin tan babi 1
vivian lee babi 2
semua ada di http//malayrightsblogspot.com
kasi mati , halal lagi wajib
selamat mnjalankan tugas

Titus said...

This is great!