Tuesday, July 9, 2013

BAI'AH MELAYU BARU : JAHANAMKAN EKONOMI MILIK PEMUSUH ISLAM SAMPAI HANCUR !


ramai pembaca dah mula tanya pada aku kenapa kurang menyerang pas ?

aku kat sini nak cakap terus terang. kami dah serang pas sejak 5 tahun lalu. keputusannya pas mengakui akan kegagalan mereka dalam mendapatkan undi melayu secara mutlak.

kami serang pas bukan kerana dia musuh.
kami serang kerana nak pertahankan hala tuju islam yang sebenar.
kami nak betulkan persepsi mengenai islam yang teruk dilacurkan.

pas jadi begitu bukan dah lama..baru aje. pas jadi teruk bila dia berkawan dengan anwar. pas makin teruk bila dia berkawan dengan dap.

dap adalah minoriti dari segi keahlian, tapi mampu membuatkan pas kow tow dengan mereka dikala pas punyai ahli yang ramai. bukan semua ahli pas jahat. yang jahat dalam pas adalah segelintir parasit dan penjilat cinabeng nombor wahid, mat sabu.

apa yang dah berlaku biarkan ia berlaku.
aku nak melayu bersatu.

ramai skeptikal dan anggap lelucon mengenai ide penyatuan ini.
yang kurang study, penyatuan melayu itu hanya difikir berlegar pada penyatuan parti pas dan umno sahaja.

ITULAH KESILAPAN MENGENAI TAKRIFAN PENYATUAN MELAYU.

melayu pas, melayu umno hanya mewakili segelintir entiti bangsa yang disebut melayu.

melayu itu ramainya tak berpatisan. ramai kelompok melayu yang boleh dikategorikan untuk dijadikan bahan campuran ide penyatuan melayu.

ASAS PERKIRAAN AKU BAHAWASANYA PENYATUAN BANGSA MELAYU ITU MAMPU TERLAKSANA ADALAH BERLANDASKAN KEPADA SATU FAKTOR UTAMA.

rasulullah saw berjaya menyatukan kumpulan muhajirin dan ansar.
kumpulan ansar pula disatukan setelah 2 kelompok aus dan khazraj disatukan.

ini adalah benchmark penyatuan melayu. melayu sudah tentunya islam dan islam itu mengikut perlembagaan diasimilasikan dengan bangsa melayu.

hanya bangsa melayu sahaja di dunia punyai keberanian jiwa untuk meletakkan nama bangsanya sama dengan anutan agama iaitu islam.

melayu pas islam, melayu umno islam dan melayu belacan yang lain pun islam.

jadi, mana masalah dan apa masalah yang begitu rigit sangat sampai susah untuk kita bersatu ?

jangan jadikan masalah, persoalan itu sebagai halangan untuk bersatu.

kalau korang tanya aku, sebenarnya pada hakikatnya melayu dah lama patut tumbang. bermacam masalah dan gerakan dilakukan oleh puak munafikun anwar dan para pemusuh islam seperti ambiga dan dap dalam merencanakan ide 'demokrasi luar' di malaysia.

tapi sehingga kini, melayu masih tak tumbang tumbang lagi.

cakaplah mengenai sejarah dulu. sejak 1511 portugis, belanda,inggeris,jepun,komunis segalanya terus dapat melayu lawankan..

ini adalah kekuatan tersembunyi bangsa yang dinamakan melayu. datangnya musuh silih berganti , datangnya puak munafik silih berganti namun bangsa melayu terus dapat berpaut malah terus kukuh dari sehari ke sehari.

resam hidup ada pemainnya silih berganti. dulu kita ada melayu ultra, namanya anwar ibrahim. pernah mengamuk di lapangan terbang subang dek kerana MCA cuba kacau umno dalam krisis 1987.

kini dia bertukar menjadi kepala musibat nombor satu. dari 1999 hinggalah 5 may, apa yang mengenai melayu dia tak serang , dia tak gadai ?

doakanlah agar ALLAH SWT tak bolak balik kan hati kita sepertimana yang telah ALLAH SWT tunjukkan contoh pada manusia bernama anwar ibrahim.

serangan pra pru 13 merupakan antara serangan politik paling jahanam dalam sejarah bangsa melayu.

perhatikan kepada segala aspek hasutan serangan, hampir kesemunya telah dan cuba dilakukan.

apakah islam tidak diserang ?
apakah nabi saw tidak diserang ?
apakah instrumen islam tidak diserang ?
apakah instrumen asas melayu tidak diserang ?

hey belacan, bangsa melayu melayu diserang siang malam 24 jam. hak islam cuba disantak tapi....tapi kita masih dapat terus bertahan.

ingat sahabat, keinginan perlakuan menjahanamkan islam dan melayu hanya tidak dapat dilakukan melalui kaedah militer. itu sahaja kelemahan mereka.

jadi apa yang perlu pihak munafik dan musuh lakukan, adalah serangan luar biasa melalui jalan demokrasi.

hancurkan instrumen demokrasi raja berperlembagaan, maka hancurlah semuanya.

artikel dalam seluruh perenggan di atas aku menceritakan punca dan kaedah serangan.

sekarang, melayu belacan nak buat apa ?
tak pe lah ke ?
biar kan lah ke ?

budaya takpe ini dah tak boleh diimplementasikan dalam keadaan dan senario semasa. budaya takpe ini akan menjahanamkan kuasa melayu yang ada.

sikap takpe ini perlu dihapuskan dalam kamus otak para belacan.

ini masanya kita bertindakbalas.
ya bertindakbalas adalah ungkapan yang tepat dalam menangani isu politik dan serangan sosial terhadap islam dan melayu.

melayu perlu bertindakbalas. 
kerana apa ? kerana rasulullah saw pernah beri contoh ide bertindakbalas.

tatkala uthman bin affan r.a yang dikabarkan telah ditahan  rasulullah saw buat baiah ar ridwan lantas istihar kepada musuh bahawasanya pejuang islam akan bertindakbalas.

baiah ar ridwan ini adalah gerakan penyatuan para sahabat r.a untuk retaliate ( bertindak balas ) terhadap perkabaran bahawasanya uthman affan r.a telah ditahan pihak musuh.

HANYA DENGAN BAIAH INI SAHAJA, MUSUH TELAH KECUT TELUR LANTAS MENAFIKAN BERITA UTHMAN DI TAHAN.

apa yang perlu kita belajar dari insiden ini ?

insiden ini memberi pengajaran lengkap mengenai tatacara umat untuk menggentarkan musuh.

PERTAMA ADALAH ASPEK PENYATUAN. BERSATU. bila umat bersatu, musuh akan gentar.

KEDUA ADALAH ASPEK TINDAKBALAS. selepas bersatu, halatuju umat islam perlu dihalakan. dalam konteks baiah ar ridwan, para sahabat r.a dan rasulullah saw telah melontarkan ide gertakan dan tindakbalas.

kita bangsa melayu wajib belajar dari insiden penting ini.

baiah dan bersatu.
kemudian istihar bertindakbalas.

dalam situasi sekarang, bangsa melayu wajib bangkit dan bertindakbalas terhadap seluruh pimpinan pemusuh islam dan penyokongnya.

puak cinabeng secara jelas menzahirkan kebencian mereka terhadap instrumen islam dan melayu.

jadi apa melayu perlu lakukan ?

esok 1 ramadhan, kita mulakan langkah untuk menghancurkan ekonomi bangsa keparat tak kenang budi dari puak cinabeng ini.

boikot kedai mereka !
boikot barangan mereka !
jangan bagi barang seposen pun duit melayu kepada cinabeng lagi !

INILAH BAIAH MELAYU BARU ! jika anda sayangkan masa depan generasi anak anda, sila sebarkan artikel ini.

pru 14, pastikan kepala cinabeng, berada di bawah telapak kaki bangsa melayu !

77 comments:

Anonymous said...

Makan roti Massimo dll barangan Cinabeng seumpama makan babi yang busuk, kotor, jijik, berbau bangkai dan haram.

Makan roti Gardenia dll barangan Bumiputera seumpama makan ayam yang disembelih dengan bismillah, bersih, suci lagi halal...

BOIKOT BARANGAN SAMPAI BANKRAP!!!
BOIKOT BARANGAN SAMPAI BANKRAP!!!
BOIKOT BARANGAN SAMPAI BANKRAP!!!
BOIKOT BARANGAN SAMPAI BANKRAP!!!
BOIKOT BARANGAN SAMPAI BANKRAP!!!

Anonymous said...

Makan roti Massimo dll barangan Cinabeng seumpama makan babi yang busuk, kotor, jijik, berbau bangkai dan haram.

Makan roti Gardenia dll barangan Bumiputera seumpama makan ayam yang disembelih dengan bismillah, bersih, suci lagi halal...

BOIKOT BARANGAN CINABENG SAMPAI BANKRAP!!!
BOIKOT BARANGAN CINABENG SAMPAI BANKRAP!!!
BOIKOT BARANGAN CINABENG SAMPAI BANKRAP!!!
BOIKOT BARANGAN CINABENG SAMPAI BANKRAP!!!

Anonymous said...

Perhebatkan boikot barangan cina , kita boikot sampai bangrap !

Anonymous said...

Portugis musuh lawan depan.

Cina Kominis Babi lawan belakang pukol curi di bantu pula Melayu PAS/PKR Babi penjilat Dubur Cina Sial!!

Ini yang metumitkan!!

maae said...

Alhamdulillah. Ini lah kesedaran dan jihad yang mesti di benam kembali dalam hati-hati Melayu Islam. Ikut peraturan sunnatullah, kerana :-

1. Islam itu Bersaudara. Maksudnya, hati-hati yang bertaup. Itu kenapa Allah SWT melihat hati, bukan rupa paras manusia. Dari hati-hati mukmin, terpancar Nur yang di janjikan. Maka dari situ wujud lah saf-saf yang teguh yang kita terjemah sebagai berjemaah. Dalam apa jua bentuk yang terhasil dari tuntutan sembahyang berjemaah. Berpadu dan bersatu hati menuju Allah SWT. Di sini terjamin kekalahan kepada musuh-musuh Islam.

2. Hati-hati Melayu yang sebahagian nya sudah mati. Kenapa? Akidah sudah tidak bersandarkan keimanan. Banyak yang bersandar kepada wali-wali syaitan! GAP sudah ketemu wali-wali syaitan bukan? Manusia terpesong akidah kerana memuja wali syaitan. Wali-wali syaitan ini ada ketua, pembantu- pembantu kanan dan kiri nya. Ini penyebab utama kehancuran bangsa Melayu secara PENGKHIANATAN.

3. Dalam Per 2, wali syaitan itu jelas MUNAFIK. Kafir harbi kita amat jelas. Mereka tidak di soal di alam barzah dan hari akhirat kerana NERAKA sudah pasti untuk nya. Siapa dia para munafik zaman Rasul kita? Keadaan sama,mereka ini dalam kalangan dan paling dekat dengan kita. INI LAH MUSUH UTAMA KITA YANG WAJIB DI HANCURKAN. Munafik yang mempersendakan tuntutan Allah SWT dan sunnatullah Rasul nya. Munafik akan di humban ke dalam neraka paling bawah(siksaan maksima) Allah SWT nyatakan darkil asfalt- kerak-kerak hitam Neraka yang menggelegak! Tidak kah kita dengar suara-suara MUNAFIK dalam golongan kita? HANCURKAN !

4. Kafirun Harbi sudah nyata sekarang, mencampuri urusan Agama Islam,menghancurkan akidah Melayu,menghina Allah SWT dan Rasul kita. Menyebarluas kemungkaran melawan fitrah dalam tuntutan Islam. Saranan Allah SWT, perangi lah mereka. WAJIB. Jadi, kekuatan mereka ialah ekonomi dan kelebihan siber, maka wajib kita serang dalam bentuk yang sama. GAP sudah mulakan dan Melayu Islam mesti menyokong sepenuh nya.

InsyaAllah.

Anonymous said...

Menang betiul .....aku pernah percaya si nizar babi yg jadi mb sekejap diperak tu sampai hati bg tanah 999 tahun kpda org org cina itu adalah betul.... Sebodoh bodoh nenek moyang tu pandai lah lagi mereka sb mereka tidak di ajar belajar oleh org org putih tetapi bodohnye kita walaupun ada ilmu walaupun tidak lg dijajah oleh cina babi... Dah lah tu pandai pula sb kjaan antar belajar tiba tiba bila bg tanah tanah nie sanggup kita bg kat org org cina... Aku memang tak oernah percaya dan sangka spritzer .... Tau dpritzer boleh dpt tanah sehingga 2898 .... Pergh... Kau org pergi baca annual report spritzer 2012.... Agak agaknya unit amal yg selalu rempih polis tu untuk bg laluan pada lim kit sial... Lim guan egg.. Tin chwan .... Dpt tak...... Sijagat jahat portugus... Belanda ... British ... Japun mereka menjajah ... TanH melayu masih kita punya.... Tapi apa yg berlaku hari ini tanah melayu dpt kat babi cina.... Org org melayu... Waris pejuang melayu merempat

Megat Alam Gempita said...

Boikot bisnes cinabeng sampai mereka mampus...ayuh kita jihad ekonomi!

ASAL BUKAN CINA (ABC)!

Anonymous said...

Susu buatan cina ada lemak babi?..
Perasan x kalau letak dlm peti ais 1 hari bila bw keluar susu tu cair jek...x keras.ada bahan haram yg kita x tahu?...
Jika rasa was2 jgn beli.
Fikirkan...

Anonymous said...

Nak tanya sikit kicap cap kipas udang tu orang Islam buat atau kafir yg buat?? Sesapa yg tahu tolong cakap sebab org rumah aku suka beli kicap tu,

Aku cuma takut sebab ada antara syarikat yg dulu memang org Melayu punya tapi kemudian dah dibeli oleh kafirun tapi dia org tetap guna nama Melayu yg memang org dah kenal tu. Sape tahu pasal kicap ni tolong bagitau sikit siapa pembuatnya Islam atau tidak. Terima kasih.

Anonymous said...

Kicap kipas Udang setahu aku still Bumiputera Islam punya, JOHORIAN. Nk tahu company tu CinaBeng punya kita tgk iklan kerap masuk TV, pakai artis2 ternama, pastu rajin buat pperaduan menang itu ini.. salah satu tabiat CinaBeng lah.

ZinSala said...

GAP, ko xpyhlah nk harap sgt PAS tu.. aku kenal PAS masa zaman APU (angkatan perpaduan ummah) lagi. GAP, ko ingat PAS tu baik mcm ko sangka ke?

Ko ingt PAS tu jd JAHAT dan MUNAFIK sejak baru kenal Anwar ke? TIDAK.. PAS mmg penjahanam UMMAH sejak dlu lg.

GAP, ko lupa ke tragedi MEMALI? APa puncanya? Kenapa MEMALI dijadikan pertumpahan darah hebat, amukan sakan penduduk Kg yg sgt taksub pd PAS sehingga mereka terkhilaf menentang PAS itu spt menentang Allah dan Rasul??

GAP, ko juga jgn sangka baik sgt dgn PAS selai ko xjoin dn duduk dlm jentera mreka. Merekalah punca kita Melayu Islam berseteru teruk da skrg keparahan itu dh tk terkawal di negeri2 Pakatan Haram. Kebencian sesama islam yg PAS tawarkan kpd pencacainya melampaui zaman Abu Lahab dan Abu Jahal (krn zaman ini Islam masih baru terpancar, tp skrg Islam telah tersebar 1400 tahun lebaih)..



GAP, ko harus perangai PAS sehingga PAS tahu siapa mereka. Ko jgn ingt ahli2 PAS tu baik mana. Mereka sgt sekata dan sepakat dgn arahan PIMPINAN. Mereka bukan ngok mc org UMNO yg suka TAJI pemimpin, dan langgar arahan. PAS sgt taksub.. ahli2nya cukup patuh pd PIMPINAN. Jika pimpinan PAS sndiri yg biarkan PAS berzina dgn DAP, apakah ko ingt GAP ahli2 pencacai yg gigi kuning tu nk ckp DAP tu xbaik??


Ko silap GAP.. hati ko masih putih pd PAS. Ko juga tersampuk dgn dgn wajah2 Isle PAS dgn imej2 kopiah jubah tudung labuh, usrah dan tarbiyyah mereka padahal semua itu PALSU. Perkara yg jelas yg mereka itu JAHAT ialah sampai skrg mereka tidka TEGAS pd soal AQIDAH!

Jika mereka sedar dgn keptusan PRU13 bagaimana DAP kencing dan berak atas mereka.. sabotaj calon2 mereka, bg org yg betul2 pegang pd Sunnah, pasti serta merta mereka tinggalkan DAP dan PKR. Apa mau takut kita ada Tuhan, ada ROBB.. ada Kekuatan Al-Furqan... tapi MANA??? MANA dia teras Islam mereka jika mereka hanya yakin dgn bersama DAP(pig) dan PKR (LGBT-Sekular-Plural) itu dpt kuasai Putrajaya?

Matematik pemimpin TOGHUT PAS termasuk Nik Najis-Hadi Bawang-dan pro Syiah ialah MERAMPAS PUTRAJAYA dan MEUNBANGKAN UMNO adalah spt JIHAD, dan berkawan dgn DAP itu spt WAJIB..

GAP, sblm ko nk harap PAS tu mcm mana.. ko bace lah paper LUCAH mereka-HARAKAH@HAPRAKAH tu.. mana ada beza nada serangan pd UMNO. Mereka xserang musuh2 Islam.. mereka serang UMNO!!!

So be clear!!

ko patut selit serangan pd CinaBeng dan juga PAS. ko biar satu penjuru padang MUSUH serang..ko just susun striker pd penjuru lain.. inilah masalahnya blog Pro Krjn tak HOLISTIK dlm mengenal dan menyerang MUSUH..

Plss GAP.. aku bukan nk suruh ko bermusuh dgn sesama umat menjelang Ramadhan.. tp mememrangi golongan MUNAFIK adalah suatu keutaman krn MUNAFIK PAS ialah 'barah' dlm kekuatan Islam di Malaysia..

Wallahualam.

Anonymous said...

pengusaha jenama kipas udang ni kurang pasti samada masih melayu/islam atau telah bertukar tangan,dulu jenama ni memang kegemaran keluarga saya tetapi kebelakangan ni harganya naik mendadak menyebabkan saya sekeluarga bertukar kejenama lain.

Anonymous said...

alangkah baiknya kalau ah jib gor ambik abang Gap jadi penasihat politiknya dari samdul samdul penjahanam mcm omar ong.PM kita ni kena imbangkan penasihat dengan yang berjiwa melayu macam abang Gap ni.TERUSKAN JIHAD EKONOMI KITA.

Anonymous said...

kempen msh TAK CUKUP!!! pbsrkn lg skala kempen boikot ini... byk lg org xfhm, xnk ambil tahu esply org ppuan, remaja & kanak2 ... tgk contoh sogo bt sale hr 2, bduyun2 mlayu blacan prabis duit dkt situ... kpd bapak2, suami2, ketua kluarga gunakn kuasa korg sbg ketua rmh!!! jgn manjakn sgt isi rmh nk hbs kn duit korg 2 dkt mn harus diblanjakn... BLACAN!!!

Anonymous said...

Anjing dan babi dah mula kecut. Banyak syarikat cinabeng buat promosi & berkempen besar2an supaya Melayu membeli barangan mereka.

Melayu perlu berbelanja secara berhemah. Kalau boleh jangan beli barangan yang dikeluarkan atau dibuat oleh syarkat cinabeng. Kalau tak boleh belilah barangan dari kedai Melayu.

Anonymous said...

Utk makluman, kicap cap kipas udang skrg d miliki Oleh cinabeng. Owner lama org melayu dah buat jenama lain iaitu kicap JALEN.
.

Fikir Tajam said...

Syabas GAP!

Kupasan menyeluruh cukup hebat lagi menjentik minda dan menyentuh nubari.

Malah jelas dan tidak keterlaluan dikatakan saudara telah upaya membenamkan hujah Prof Dr Shaharir Mohamad Zain yg memperlekehkan pernyataan dalam Perlembagaan Negara Malaysia (semata-mata atas alasan remeh berbau kebencian melulu terhadap UMNO) bahawa Melayu itu beragama Islam.

Syabas beb!

Saya telah kempenkan BMF BCL dan ABC ini secara meluas meliputi keluarga, sanak saudara, rakan taulan, sesiapa sahaja Melayu/Bumiputera Islam dan ribuan pelajar university.

Ingatkan mereka supaya boikot semau-maunya! Istiqamah!

Boikot 7 Eleven (Vincent Tan)

Boikot GIANT

Boikot ECONSAVE

Boikot FAMILY STORE

Boikot 99 Speedmart

Boikot TONG HUP (Berdekatan Masjid Kg Hulu, Melaka)

Boikot Pasaraya COWBOY di Malim, Melaka.

Boikot The Store

Boikot Recycle Furniture di Cheng, Bachang, Bukit Piatu (biar lingkup Cinabeng ni)

Boikot Jonker Walk (pusat gangster dan barangan ciplak China)...low class...

Boikot Madam King di Jalan Bunga Raya, Melaka.

Boikot biskut Hup Seng, Julie's, Mamee (kilang di Ayer Keruh, Melaka).

Boikot Munchy's (kilang di Batu Pahat).

Boikot Bee Loon di Little India, Melaka (jual pakaian seragam sekolah) ..kasi mampos Cinabeng ni!

Boikot semua kedai hardware Cinabeng! Ada 2 kedai hardware Melayu (jual cat, paip, besi dll) di Bukit Rambai Melaka. Ada juga kedai hardware (jual pasir, bata, simen, besi dll) di Bukit Balai, Durian Tunggal, Melaka.

Boikot semua kedai tayar Cinabeng!

Boikot semua kedai aksesori kereta Cinabeng!

Boikot semua kedai computer Cinabeng!

Boikot STYGIX di Bukit Beruang, Melaka, NCS di Ong Kim Wee, Melaka.

Boikot semua kedai computer PC World. Semua Cinabeng punya kecuali satu di Durian Tunggal (budak Melayu punya).

Boikot semua kedai kasut Cinabeng.

Boikot semua kedai peralatan sukan Cinabeng.

Beli produk sukan di Al Ikhsan, dan ada satu lagi milik Melayu di Bangunan MARA lama di Hang Tuah Mall.

Boikot semua kedai jeans Cinabeng!

Ada satu kedai jeans milik Melayu di Dataran Pahlawan, Melaka yg jual jenama Lee dll.

Boikot semua pusat tuisyen Cinabeng!

Boikot semua kedai jahit Cinabeng.

Boikot kedai kain Nagoya (milik Cinabeng)

Boikot kedai optic Cinabeng! Bawa anak-anak buat cermin mata di Menara Optometri, Daleelah Optometri dan banyak lagi kedai optic Melayu.

Boikot semua perniagaan Cinabeng di mana sahaja di seluruih tanahiar tercinta ini!


Anonymous said...

Dengan bantuan pemboikotan produk Cinabeng yang diiklankan dalam Utusan dan TV3, makanya akan bertambahbah cepatlah bangkrapnya Cinabeng. Cumanya kalau Umnu dan PKR dah boikot, Pas bila lagi?

Anonymous said...

Aku rasa produk cina.pasal ditmpt aku ada kedai halal bumiputra az-zin xde langsung kicap kipas udang ni.yg ada jalen, adabi, agro mas dll...itu je yg aku nampak.

Anonymous said...

Aku pelik kedai motor cina tmpt aku ni...budak2 yg nak pam tayar basikal dikenakan charge 20sen.hantu punya cina...

Anonymous said...

Slps PRU 13 aku sedar bhw DAP makin kuat sedangkan PAS makin lemah...ianya menakutkan aku..dan kini aku telah sedar bhw mengundi PAS dlm PRU 13 adalah kesilapan aku...kini aku bermuhasabh diri dan tdk undi lg PR..insyaallah

Anonymous said...

aokong.. sokong.... "apa cina mau?" cina nak kuasa... cina nak amek alih tanah melayu ini.. cina pandang rendah pd melayu... cina kata org melayu tak pandai mengurus... cina taksub kat s/pork, konon s/pork bijak dan hebat mengurus....

Servant of God said...

ZinSala July 9, 2013 at 8:58 AM,

Saudara,

Aku faham maksud lu. Banyak perpecahan yang berlaku antara Islam di Malaysia ni datang dari dorang. Antara penyebab yang terbesar ialah Amanat satu manusia tu lah.. sampai sembahyang boleh dua imam sekaligus.. Astaghfirullah.

Tapi, aku juga faham apa yang GAP sebut. Syahadah kita lafaz sama dengan syahadah yang PAS lafaz. Jadi, aku berdoa supaya Melayu boleh bersatu dan bersama berhati suci.

Anonymous said...

Sokong penuh kenyataan saudara. Pas adalah gunting dalam lipatan. Mereka benci umno lebih dari benci ngeh koo ham dan nga kor ming.

Anonymous said...

Melayu boikot impaknya positif untuk ummah.

Rafizi anjur boikot, impaknya positif untuk Dapig.

Anonymous said...

PENGUASAAN POLITIK TANPA PENGUASAAN KEATAS EKONOMI ADALAH IBARAT ASIA BARAT YANG DI KELILINGI OLEH YAHUDI.

PENGUASAAN EKONOMI TANPA ADANYA PENGUASAAN POLITIK ADALAH IBARAT ROHINGYA DI KELILINGI OLEH BURMA.

Yusrizan Yasin said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

UTAMAKAN PRODUK BUMIPUTRA!! MAHAL SIKIT TAKPA KERANA ITULAH HARGA PERJUANGAN!!! GUNAKAN KEKUATAN KITA YANG BERNILAI 3 BILION ITU WAHAI UMAT ISLAM..BILA LAGI KITA NAK GUNA???

Anonymous said...

KUANTAN: PASARAYA TERUS MAJU DAN MYDIN..TAKBIR!!

Anonymous said...

Kita nk serang ekonomi Cinabeng tp PAS yg terus hasut org Melayu BOIKOT Utusan TV3 dan produk2 UMNO.. konon2..

Jadi hati2lah.. kita kempen utk tolak produk CinaBeng tp PAS kempen pencacainya supaya boikot produk/company yg ada kait dgn UMNO kononnya rasuah.. susahnya kita bila musuh yg berselimut dgn warna yg sama dgn kita (Melayu Islam).

Apapun aku terus KOMITED dgn kempen ANti-Barang-Cina. Insya Allah sempena Ramadhan ini banyakkan AMALAN IBADAH dn jgn lupa usaha susah payah kita utk naikkan Ekonomi Islam.. Zakat meningkat, Ummah terbela.. Berkatnya melimpah.. Aminn Ya Robal Alamin..

Anonymous said...

MASA SOLAT TARAWIH NANTI SAYA NAK BAGI TAHU AHLI JEMAAH MASJID TENTANG KEMPEN BOIKOT KEDAI CINA , SESIAPA YANG PERGI MASJID ATAU SURAU TOLONG SEBARKAN KEMPEN BOIKOT KEDAI CINA INI , KITA NAK NAIKKAN EKONOMI ORANG MELAYU INI !

Anonymous said...

sy sokong gap..memang dah tersemat dlm jiwa sy dan keluarga tak kan masuk ke kedai cina n beli barangan cina..mereka dah semakin melampau, akibat kita yg kayakan mereka..

tapi sedih kelmarin gi servis kereta proton baru, rupanya pusat servis cina..servis biasalah mesti kow2 untung..juruteknik melayu, kerani melayu, tokey cina..melayu mesti buka pusat servis gak, kat sini untung sebab pengguna tiada pilihan, suka x suka kena gi servis gak kat agen terpilih kalau tak warannty batal..

tapi xpe, lepas ni sy akan cuba survey pusat servis lain dr cina jika ada..jika tiada, terpaksa jugak kelatkan jiwa kayakan mereka walaupun sedikit tp hati sengsara..tak rela lagi sy kayakan mereka yang akhirnya menggigit kita kembali..Islam dicerca, melayu dihina, negara di porak peranda..

HIDUP PENIAGA2 MELAYU, HIDUP PEMBELI2 MELAYU..GUNAKAN DUIT ANDA UNTUK KAYAKAN SAUDARA SEAGAMA YANG AKHIRNYA ISLAM TERPELIHARA..

Anonymous said...

menarik artikel admin dengan kupasan mantap..

teruskan membina kesatuan admin, kerana disitu ada kekuatan ummah..

moga Allah bersama anda dalam perjuangan..

ABC... BCL..

Anonymous said...

Sdr GAP d Zinzala
Ulasan korang berdua aku sokong. Penonjolan mrk menjelaskan mrk muslim ttp pegangan mrk ikut telunjuk bagai kerbau diucuk hidung. Sikap d skop yg sempit minda d hati membuatkan fikiran jd benak d mudah mengikut. Baik dari gulungan yg berpendidikan, yg hanya ala kadar d sehingga kpd org2 kg mrk ini amat taksub...bagai dirasuk jin sikap mrk bila mengutuk hal2 fitnah terkutuk d percaya penuh kpd pemimpin yg menyesatkan d memecahkan kita.

Juga kita lihat budaya kemimpinan pkr dgn target ala bermata satu d kita lihat yg jelas lg mantan mursyidul d pemimpin2 yg sanggup mengadai d berpaling akidah, lg dgn perbuatan terkutuk d kemudian keluarkan kenyataan yg merendah2kan soal syarak d syariat tetapi tetap disokong padu dgn rakus bagai org meroyan.

Apakah pengikut2nya tidak pernah terfikir semua ini???
Dimana sebenarnya contoh kepimpinan yg sahih d tulen dari junjungan mulia Nabi kita?

Dahyah putar belit mrk, edaran harakah d dgn pemimpin anwsrinas yg sudah sah d jelas mrk memang MUNAFIK KPD AGAMA ISLAM D AJARAN AHLI SUNNAH WAL-JAMA'AH.

Astaghfirulloh Al' Azeem100x. Dan semoga mrk diberi jln petunjuk d hidayah. Berpeganglah penuh kpd jln AlQur'anul Kareen d Hadis sebelum menyesal.
Berpolitik tidak salah tetapi berpada2 jgn sampai tak sedar akidah tergadai d syok d terikut2 sahaja.

Bagi umno perlu dibesihkan lagi dgn ketelusan d kekuatan. Bagi kedua2 baik umno mau pun pas adalah umat Muhammad SAW, berpolitiklah demi bangsa, agama d negara.

Dlm setiap hati kita mesti ada niat hidup bermatlamat d sebagai Muslim matlamat berjihad setiap masa adalah sunnah. Ia demi menjaga hak kita Islam berkekalan d kedaulatan melindungi keturunan kita.
Yahudi d nasrani berjaya kerana bersatu.
Lihat skrg diatas punca perpecahan kita bangsa cinabangsat dah tersangat2 melampau...

WAHAI UMAT ISLAM SEMUA BUKALAH HATI D MINDA
GEMAKAN SEKUAT2NYA UTK BERSATU.

Pesanan khas: ABC/BCL SELAMA2NYA!!!

Anonymous said...

Satu penjelasan yang baik.. Semoga Allah menunjukkan jalan yang lurus..

Anonymous said...

Desak MT UMNO dlm PAU yg akan datang agar di wujudkan kembali kementerian usahawan bumiputra.. Kami hampir lenyap di pulau pinang....anak muda penang

Anonymous said...

Terbaik gap!
Melayu kena bersatu!
Kita tentang habis2an produk cina!
Cina ini cuma bertuah kerana asalnya d suruh duduk d lombong2,dan melayu d halau ke kampung2 saja..
Mereka meratah hasil bumi kita yg lumayan pd masa tu,dan krana tu cinabeng cpt buat duit..Bkn sbb melayu malas dan xpandai,
Tp tu semua takdir..
Dan takdir juga nmpk nya nak kita bersatu padu skarang..
Doa hanya pada Allah shja,jika Dia inginkan,sekelip mata saja,org melayu bersatu...
Jika kita ingin kan,solat hajat beramai2,insha Allah berhasil..
Solat hajat supaya umat islam.bersatu di malaysia..
Sbgaimana solat mintak hujan tempoh hari...
Lihat kebenaran islam....
Mesti menggelupur musuh2 islam kalau tengok..

Anonymous said...

satu usaha terbaik GAP....sokong 100%.

kita kena berprasangka baik pada semua umat melayu islam. semuanya aset melayu..mungkin hari ini kita bertelagah..esok lusa kita bersatu mungkin selepas musibah menimpa ??

kita kuat dalam berpolitik tetapi kita lemah dalam erti kata politik sebenar..

politik adalah kuasa..perpecahan melemahkan kuasa..

melayu baru wajib bangun ! kalau kita tidak boleh bersatu suara dalam politik, kita wajib bersatu tindakan mengangkat martabat ekonomi umat melayu islam..tiada kepartian dalam perniagaan !

tiada jalan lain..kita perlu hindarkan diri dgn kedai bukan islam dan memakmurkan kedai melayu islam..

tiada alasan dan tiada bantahan jika anda seorang melayu islam..ini lah jihad kita kepada agama, bangsa dan negara !!

esok, 1ramadhan yang bersejarah bagi semua melayu islam pasca kemerdekaan...kesedaran dan keinsafan untuk menjunjung panji2 jihad ekonomi islam di atas jemala setiap insan yang bergelar melayu islam..

kita tidak perlu toleh kebelakang...sasaran kita berada dihadapan..apa saja taktik dan strategi digunapakai musuh islam, langkah kita jgn longlai..buat tindakan yg padu dan jitu..

esok ...lusa ..dan seterusnya adalah hari kemenangan untuk kita..setiap langkah ke premis melayu islam adalah satu kemenangan...kepulangan selepas pembelian adalah satu kegembiraan !

saya dan anda adalah pejuang jihad ekonomi islam bersama jutaan lagi umat melayu islam....perkukuhkan hati, perkasakan nekad dan kebalkan tindakan dalam jihad ini untuk selamanya..

ABC SELAMANYAAA......

Anonymous said...

Mengucap Panjang ... Astaghfirulahhhhh

Terbaca saya dalam paper Sinar Harian keluaran hari ini 9.7.2013. Melaporkan kenyataan daripada Menteri Kesihatan Datok S. Subramanian bahawa cadangan mahu hapuskan Akta Hasutan sebenarnya datang daripada Mohd Najib bin Tun Abdul Razak dan bukannya daripada Mohd Nazri bin Abdul Aziz.

Sekarang baru kita semua tahu bahawa Najib dengan Nazri bermain wayang, macam MCA dan Gerakan main wayang dengan DAP. Saya dan kita2 semua tertipu lagi. Masih tak cukup lagi kah Najib nak jaga hati pembangkang khasnya DAP yang tak sudah2 menyerang segala macam benda undang2 yang digubal untuk menjaga Melayu, Raja Melayu, Bahasa Melayu dan Agama Islam. Tak puas lagi kah Najib .. ISA dah kau lenyapkan.

Bukan pelik satu hari nanti Najib bangun mencadangkan kepada parlimen supaya beberapa fasal dalam Perlembagaan Persekutuan di pinda selari dengan tuntutan bukan melayu. Memang tak pelik saudara2, kerana itu adalah Mohd Najib anak kepada bekas PM Malaysia yang pernah disanjung oleh orang melayu satu ketika dulu.

Terus terang saya mengaku, saya menyesal mengundi Umno pada PRU13. Andai kata Pas tidak bersama DAP masa PRU13 itu hari, kebencian saya kepada Pas akan terpadam seperti Api Dijirus Air.

Saya mengundi Umno pada PRU13 bukan kerana Najib tapi kerana saya nampak hanya Umno sahaja yang dapat menyelamatkan nasib melayu dan islam di negara ini. Dan sampai saat ini pun saya masih mahu Umno untuk menjaga melayu dan islam, saya menaruh harapan kepada Najib, tetapi saya percaya ada orang lain dalam Umno yang mampu menggalas harapan saya dan orang melayu/bumiputra.

Memang pada awalnya kita tak mahu ada perlawanan untuk jawatan Ketua2 Umno, kita takut Umno lemah. Tetapi rentak tari Najib selepas diangkat oleh orang melayu/bumiputra sendiri menjadi PM, perlu di analisa dan di nilai oleh para perwakilan Umno dalam PAU 2013.

Kita bukan ahli Umno, tapi kita mahu Umno di pimpin oleh orang yang berani dan boleh menjaga Melayu/Bumiputra dan Islam. Najib bolehhhh kahhhhhh ??????

Hj Ariffin

Anonymous said...

hj ariffin kena siasat dulu berita tu... sinar harian ni bukan betul sangat beritanya...Sinar Harian ni surat khabar pro pembangkang ....

Anonymous said...

hj ariffin kena siasat dulu berita tu... sinar harian ni bukan betul sangat beritanya...Sinar Harian ni surat khabar pro pembangkang ....

Anonymous said...

hj ariffin kena siasat dulu berita tu... sinar harian ni bukan betul sangat beritanya...Sinar Harian ni surat khabar pro pembangkang ....

Anonymous said...

hj ariffin kena siasat dulu berita tu... sinar harian ni bukan betul sangat beritanya...Sinar Harian ni surat khabar pro pembangkang ....

Anonymous said...

Abg Aji...sinar tu rasanya adik beradik harakah..satu bapak emak lain..

Anonymous said...

Sinar Harian aku dh lama BOIKOT sbb itu TALAM banyak muka punya company. Paper yg makan dua2 belah.. sblh PR pun dia sapu.. sblh BN pun dia sapu.. dia pura2 nuetral, tp pada masa yg sama SINAR HARIAN adalah ejen PAS sekular (gol PAS yg menyokong Anwarinas).. bolech check siapa owner dia.. Kelate mari!

Anonymous said...

Di masjid tempat aku susah nk kempen BCL sbb org PAS kuat. Imam org PAS. Bila kita sebut pasal kempen beli brg org Melayu Islam, puak2 bangang PAS ni ckp UMNO punya kerja racist, dulu mereka jg yg support Cina.

So susah bila berdepan dgn ostad2 PAS ni.. mereka 1001 putar belit. Apapun harap tempat lain selitkan khutbah supaya utamakan sesama Islam... di sini khutbah xboleh nk selit sbb khatib2 PAS yg control, mereka xkan mau baca Khutbah pasal Aqidah, Perpaduan Umat, Kempeb beli brg Islam.. depa minat ckp soal rasuah, penyelewengan krjn TIAP2 minggu hampir.. aku rasa mcm NAK BALING JE KASUT kt khatib PAS tu klu fikir xde malu dan bab akhlak.. BENGKEK nya hati bila kita nk satukan ummah ostad2 PAS Laknatullah ini xhenti api2kan pasal PRU13 pengundi hantu, rasuah krjn, rasuah PM, rasuah Menteri.. bygkan klu setiap minggu cerita BODOH yg sama??

Anonymous said...

Jadi, mgkin di tempat aku sbg ujian dan kesabaran berhadapan 'musuh' bernama PAS ini sebelum berhadapan dgn hal Cinabeng kafir.. harap2 suatu hari nnt Allah SWT berikan mereka hidayah, xpun musnahkan pengaruh mereka jika mereka masih tegar.. aku bosan dgn politik lacoran ini! Aku sygkan Agamaku Islam, aku sygkan bangsa aku Melayu.. aku sygkan tanah tumpah darah ini.. Tanah Melayu.. aku benci Cina2 Kafir dan Kafir2 lain yg bermaharaaja lela dgn sikap angkuh dan tamak mereka.. mahu ubah negara ini ikut kehendak budaya mereka!!

Semoga dgn keberkatan Ramadhan esok hari.. disatukan jiwa kita utk memartabatkan Ummah.. bermula dgn Jihad ekonomi.. Moga Berjaya.. Aminn.

Anonymous said...

Boikot perlukan perancangan yg cukup rapi seperti juga cinabeng merancang utk berkuasa menjelang PRU 14..

perancangan perlu dijalankan seperti yg dirancang...

Dua golongan ketika ini memainkan peranan cukup besar...

1. pembeli
2. penjual/peniaga

pembeli memainkan peranan yg cukup besar dalam memboikot semua premis cinabeng ini...dalam erti kata mudah tiada satu senpun mengalir ke peniaga cinabeng..

peniaga2 melayu islam sebenarnya memainkan peranan yg jauh lebih besar dalam jihad ini sebab..

1. anda tukar ubah semua barangan alternatif cinabeng kepada produk muslim..

2. anda perlu mantapkan dan ceriakan kedai.

3. anda perlu tingkatkan pelaburan jangka pendek dan tingkatkan tabungan dalam masa yg sama.

4. anda mesti bercita2 untuk menambahkan cawangan dgn meningkatkan tabungan.

5. anda perlu buat pembelian secara pukal utk menurunkan harga. perkongsian semasa pesanan hendaklah dilakukan sesama peniaga melayu.

6.anda perlu proaktif utk berhubung dgn kilang atau peborong melayu..jgn menjadi bahan bulian pemborong cina..mereka perlu hormat anda..tanpa anda mereka bukanlah sesiapa...

7. anda tidak perlu takut kepada pemborong cina..mereka akan lebih hormat anda jika anda tidak boleh dibuli..anda perlu menjaga pembeli2 melayu dan menjadi kewajipan anda menjual produk2 melayu islam dalam pasaran..


inikalilah saya dan anda perlu berubah....kalau bukan ini kalilah, bila lagi ???

ABC SELAMANYAAAAA............

Anonymous said...

yes..aku sokong boikot nazri aziz sekali

Anonymous said...

woi GAP! apa pasal ko taruk gambar Kit Siang bapak komunis babi laknatullah? habis selera makan aku!!! ko tak tau ke muka dia bawak sial??? hamlau betoi!!! hahahaa..

Anonymous said...

yes..aku sokong boikot nazri aziz sekali

Anonymous said...

pastikan makanan yang kita makan semasa berbuka puasa esok dibuat oleh bangsa melayu , boikot makanan yang orang cina buat !

Anonymous said...

Masa Kum Naza dpt projek Matrade kemain memekak pihak babi PuaKA. Tapi Mammoth Empire dpt projek Medini senyap jer puak babi ni. Empire ni buat building pun meletup dpt projek 4Billion. Babi mmg tetap babi

Anonymous said...

aku sokong penuh apa yang GAP tulis ni, tapi yang menjadi persoalan dalam minda aku,bolehkah bangsa ku ini bangkit kalau pemimpin yang dipilih dan diberi tanggungjawab LEMBIK. siap menjilat bontot yang dicuci pakai tisu tu

Anonymous said...

kita boikot habis habis kedai cina

Anonymous said...

bukan saja boikot barang dan kedai cina., tapi melayu bumiputra juga patut jangan berjudi di kedai mesin judi milik cina...melayu jadi pelanggan, cina bertambah kaya..,ada juga melayu tak sedar diri jd bodyguard tauke judi...kedai judi makin bertambah di jalan danau 2 taman desa jaya johor bahru.yg sedihnya ramai melayu jadi pelanggan

Anonymous said...

aku kat penang ni agak susah sikit nak BCL. So aku shopping barang sebulan sekali kat mydin bukit jambul. Tak larat tolak troli, ada bangla kerja mydin tolong htr smpai kereta. Even kat mydin pun aku beli brg melayu macam sardin pertima, adabi etc.
So, aku dapat jimat half belanja barang aku coz seblum BCL, aku shopping kat sunshine setiap mggu (4x sebulan).
Jauh sikit mydin dr rumah tapi aku puas dpt ajar cina wlp secara kecil.

Anonymous said...

Setahu aku pemimpin2 pas tak pernah menarik balik tuduhan mereka keatas melayu umno sebagai kafir.

Sesiapa yang menuduh saudara islam mereka sebagai kafir maka tuduhan itu akan berbalik kepada mereka. Apakah ciri2 islam masih berada dalam pas?

Pengikut2 pas taksub kpd pemimpin mereka sehinggakan kalimah ALLAH pun mereka jual. Hanya apabila melayu umno bertegas dan lantang mengutuk tindakan lim guan eng, barulah ada sikit suara dari dewan 'ulamak' pas yang membangkang.

Pas telah jual islam dan ayat alquran dengan harga yang murah kepada dap. Kita tak akan lupa. Malah sehingga hari ini masih lagi pas bersikap sumbang.

Jangan kita lupa juga, melayu islam dari umno mungkin mendapat lebih dari 89 kerusi parlimen sekiranya tidak difitnah dengan dahsyat oleh puak2 pas ini. Mereka bangga menjatuhkan saudara sendiri demi menagih sikit kuasa. Mereka sanggup jual maruah apabila telah diberi kemenangan lebih di selangor tapi tidak berani menjadi menteri besar. Niat mereka hanya untuk menjahanamkan saudara islam umno.

Apakah manusia seperti mereka ini kita nak biarkan terus wujud? Anjing pun hanya gigit bila diusik.

Ambil jugalah iktibar dari kejatuhan andalusia sepanyol kerana puak2 islam yang mengambil kafir menjadi rakan untuk menjahanamkan saudara mereka sendiri. Akhirnya tiada muslim langsung di bumi sepanyol.

Sempena ramadhan yang mulia ini, aku sedekahkan ayat alquran ini kepada diriku dan semua sahabat2 disini termasuk juga puak2 pas yang membaca posting ini.

'Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali.' Al-Quran (3:28)

'Wahai orang-orang yang beriman! Jika kamu taatkan orang-orang yang kafir nescaya mereka akan menolak kamu kembali kepada kekufuran, lalu menjadilah kamu orang-orang yang rugi.' Al-Quran (3:149)

'Sesungguhnya orang-orang munafik itu melakukan tipu daya (terhadap ugama) Allah (dengan perbuatan pura-pura beriman sedang mereka kafir pada batinnya), dan Allah pula tetap membalas tipu daya mereka (dengan membiarkan mereka dalam keadaan munafik). Mereka pula apabila berdiri hendak sembahyang, mereka berdiri dengan malas. Mereka (hanya bertujuan) riak (memperlihatkan sembahyangnya) kepada manusia (supaya disangka bahawa mereka orang yang beriman), dan mereka pula tidak mengingati Allah (dengan mengerjakan sembahyang) melainkan sedikit sekali (jarang-jarang).' Al-Quran (4:142)

'Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang menjadikan ugama kamu sebagai ejek-ejekan dan permainan - dari orang-orang yang telah diberikan Kitab sebelum kamu, dan orang-orang kafir musyrik itu: menjadi penolong-penolong; dan bertaqwalah kepada Allah, jika kamu benar-benar orang yang beriman.' Al-Quran (5:57)

Anonymous said...

Kicap cap kipas udang tu dibuat oleh Zara Food Industries Sdn Bhd kepunyaan bumiputera. Sila tengok websitenya www.zarafood.com.my.

Anonymous said...

Boikot tetap boikot, biar bisnes babi cinabeng mampos jahanam!

Anonymous said...

Ha ha ha hi hi hi ho ho hoo !
9/7/2013 , satu lagi cina mati bunuh diri , tak dapat bayar hutang along .
4x1 sebulan
12x4 setahun
5th. ribu beribu cinabeng gantung diri .
boikot ! boikot ! kasi bangkrap bisnes cinabeng , lebih banyak lagi
cina bunuh diri.
he ip hore ! he ip hore ! he ip hore ! . kasi mati cinabeng .

Anonymous said...

aku baca blog Aku Peduli Apa.. ada ulasan bagus.. pemimpin umno ada buah kerandut..buah pelir..batu pelir.. mengena bebbb.. hang baca kat sana..

Anonymous said...

yg mana satu yg betul. ni kena cek betul betul.. ada yg kata dulu melayu punya tapi dah dijual kat cina.. yg melayu tu bukak jalen..

atau dah jual tapi masih guna nama melayu mcm satu produk tu katanya masih guna nama melayu..

nak pasti cek di BBCDrasmi atau produkmuslim blog.. ada dah bagi tau tapi lupa sebab saya guna adabi dr dulu.

Anonymous said...

bro GAP,cuba you datang jb.nanti you tgk tepi kalan besar tun razak,susur 2 kot hala ke senai,berderet kedai motor babi dapigg beroperasi 24jam tak tutup2.kedai2 ni la mat2 rempit dok tuju utk upgrade motor depa utk buat merempit.berapa byk depa untung dan berapa ramai melayu mat rempit mati katak?yg heran apa pasal mbjb boleh tutup mata?tak de undang2 ke menyekat kedai ni beroperasi 24jam?sedih melihat.kuasa di tangan melayu,tapi ada melayu haprak yg sanggup makan rasuah.duit haram.terang lagi bersuluh depa kedarah duit cinabeng

Anonymous said...

Teruskan jihad jgn mengalah. Golongan dungu ni memang bebal sikit amik time sikit

Anonymous said...

Salah satu cara halus nak rosakkan melayu. Takpe janji duit masuk. Celako celako celako cinabeng komunis

Anonymous said...

cina tak ada halal haram.jadi tokan dadah....pengguna dadah ramai melayu...jual nombor ekor dan mesin judi...ramai melayu yg main...hapuskan semua ni gap...hapuskan along...hapuskan pelacuran.,hapuskan kelab malam dan tempat maksiat..,semua ni cina yg pegang....melayu dapat tahi jer

Anonymous said...

cina berniaga kuat tipu. mula-mula bodek, pastu jadi pisau cukur. brg tak rosak pun dia kata rosak. tension giler kene tipu...

Anonymous said...

Salam semua, kicap cap kipas udang tu adalah milik bumiputra islam, Zara Food Industries. Kilangnya berhampiran dengan rumah saya di Larkin JB. Saya ada pertalian bau-bau bacang dengan keluarga pengusaha, melalui perkahwinan. Jalen tu orang kita juga yg punya.

Anonymous said...

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Pemurah

Dengan ini saya berbai'ah untuk menegakkan dan membesarkan empayar ekonomi Melayu Islam dengan bersatu bersama2 muslimin dan muslimat didalam tijarah Islam dan tidak akan memberikan walaupun seposen kepada peniaga dari kalangan musuh Islam jelasnya cinabeng di tanah yang diberkati ini. Amin

Ramadhan ini adalah jihad ekonomi terbesar yang akan dilaksanakan oleh kita semua. Marilah kita bersatu mengikut sunnah Rasulullah saw didalam menegakkan dan mengukuhkan penguasaan ekonomi orang Islam dinegara kita.

Anonymous said...

Salam semua.

Untuk pengetahuan, kicap cap kipas udang itu Melayu yang punya. Saya gerenti perkara ini kerana, maklong saya ialah pemegang syer dan ahli lembaga pengarah syarikat ini. Pengasas dan senior management syarikat ini dulu adalah arwah suami maklong saya yang duduk di singapura. Beliau masih aktif didalam urusan syarikat walaupun sudah berumur 80an.

Oleh itu, jangan bimbang atau was-was.

Anonymous said...

BILA LAGI KORG NAK BERSATU ANAK MELAYU OII!!! TAK RASA BERSALAH KE MEMBELAKANGKAN BANGSA SENDIRI AGAMA SENDIRI!!! KADUK DAH NAIK JUNJUNG OIII!!!

Anonymous said...

Kicap kipas udang bumiputera punya, keluaran habhal.

Anonymous said...

Kawan-kawan, confirm kicap cap kipas udang tu bumiputera punya. Cek websitenya zarafood.com.my.

Anonymous said...

Pandai2 jer ade sekor BabiCina kt sini buat rumours Kicap Kipas Udang tu Cina beli. Mmglah kicap tu mahal skit tp still Melayu punya. Smlm aku dh check dgn kedai runcit Melayu mmg dia sahkn sehingga kinin Zara Food yg kluarkan Kipas Udang tu Melayu Islam punya. Cina klu amik satu company dia mesti UBAH jd mcm Cina. Tgk Safi Rania GOLD. Iklan xhenti2, pakai model mcm2. Org Melayu mn reti main iklan.. Itu satu tanda, tnda lain iala Peraduan menang itu ini... CINABENG punya stail tipu kaut untung cepat. Diorng dh calculate siap hrge keta hadiah tu dh masuk dlm kos produk dijual tu! Xde sape lh nk bg FREE mlainkn org Mukmin yg bersedekah!

Anonymous said...

ADABI, Kipas Udang MELAYU ISLAM PUNYA!! jgn tertipu dgn perang saraf ejen CINABENG, mgkin jg org PRPAS yg berdarah hamlau CinaBeng!!

Hadi dh ckp smlm Melayu mcm kita ni xberpengetahuan @ BODOH krn xsokong CinaBeng dn PR! So apakh kita rasa PAS tu baik sdngkn mreka jelas mahu memusnahkn umat Islam jg?!!

Abu Aqil said...

http://gagasan1ummah.blogspot.com/
Usaha kami ke arah penyatuan ummah. harap dapat dibantu. Salam 1UMMAH.