Friday, July 12, 2013

BOIKOT CINABENG : JUS JENAMA CERES PRODUK MILIK MELAYU YANG BERKUALITI ..KASI SEBARKAN !


 BUAH PASSION atau MARKISA ini memang terkenal di negara Afrika. Pergi sajalah di restoran mana2 pun akan ada FRESH PASSION atau ice cream passion dalam menu mereka. Sebab itu kita boleh lihat kulit2 mereka walaupun nampak gelap tetapi cantik dan tahan lasak. Jika di negara Barat mereka lebih gemar membuat kek dan dessert kerana rasanya yang masam dan aroma.

Vitamin dalam buah passion
Buah passion sangat tinggi kandungan vitamin C, zat besi, kalium A dan diet serat. Kebaikan vitamin C (antioksidan) dan vitamin A dapat membantu melindungi/menghalang/melawan badan kita daripada mendapat penyakit jantung dan KANSER.

Kalium dan serat yang ada dalam buah ini merupakan eletrolit yang dapat membantu mengekalkan tahap bendalir badan kita dan juga membantu merendahkan tekanan darah, mengekalkan ketegangan otot, sakit kepala dan penyakit imsomnia (susah tidur), penyakit artritis (sakit otot), sawan dan sakit kepala, mempercepatkan penyembuhan luka, sembelit, mengurangkan kolestrol dan lemak dalam darah yang berlebihan.

Zat besi pula membantu meningkatkan tenaga, tidur yang lebih baik, meningkatkan imuniti dan membekalkan oksigen dalam darah.

Daun dan bunga passion mengandungi alkaloid yang boleh mengurangkan tekanan darah. Pesakit kanser tidak boleh tension, terlalu tertekan dalam siatuasi tegang atau memikirkan masalah sehingga boleh membawa presure dan kurang tidur. Jadi pastikan pesakit KANSER tiada tekanan dan banyakkan berzikir dan istighfar agar hati sentiasa tenang.. 

Ekstrak buah passion berkulit ungu boleh membunuh sel2 kanser dalam vitro. Phytochemical yang ditemui dalam buah passion sumber utama anti kanser iaitu karotenoid dan polifenol. Sebab itu pesakit KANSER harus banyak memakan buah2an yang tinggi kandungan vitamin C selain passion iaitu nenas, durian belanda (soursop), anggur yang mempunyai biji dan dikunyah (jangan di buang bijinya), betik, berries, orange, aprikot termasuk bijinya B17 dan banyak lagi.


28 comments:

Anonymous said...

JOM JIHAD FISABILILLAH.SEMOGA ALLLAH MERAHMATI USAHA GAP.KITA HANCURKAN SEMUA CINA2 LAHANAT NI.KALAU BRITISH TAK BAWA MASUK KAFFFIR PEMAKAN BABI NI,TAK DELAH KANDANG BABI KAT MALAYSIA NI.AWAS MALAYSIA PENGEKSPOT BABI KE SINGAPORK.NEGARA ISLAM LA SANGAT~

Anonymous said...

TERBAIK!! AMAT SESUAI UNTUK UMAT ISLAM MENIKMATINYA KETIKA BERSAHUR DAN BERBUKA PUASA..PILIHAN YANG AMAT TEPAT DIBULAN RAMADHAN DAN SEPANJANG MASA..PERBANYAKKAN ANTIOKSIDAN TERBAIK UNTUK AWET MUDA.

Anonymous said...

Abc selamanya

Anonymous said...

Sprtzer pun ok... Boleh minum... Aimsn tak kisah

Anonymous said...

Aaaitttt....bagos lah bulan posa GAP dah tukar rentak ! kurengkan dosa !

Anonymous said...

terbaik. keep boikot barangan kiasu

Anonymous said...

Saya suka ABC untuk berbuka puasa

Anonymous said...

Bro GAP

Air mineral jenama Spritzer di ambil dari sumber bahan mentahnya di Taiping berdekatan dengan jirat cina. Selama ni Spritzer banyak dijual di kedai-kedai Melayu dan digunakan meluas dalam sektor kerajaan bahkan digunakan semasa bacaan yassin setiap malam Jumaat di masjid dan surau seluruh Malaysia. Spritzer mempunyai syarikat induk di Israel dan mempunyai kaitan dengan cinabeng DAP / Ngar Kor Ming.

Anonymous said...

Aku Hensem

Thanks GAP. Teruskan promote produk Melayu dan service keta Melayu

Anonymous said...

cina tetap akan kiasu dalm diam. semua diorang nak sapu. melayu perlu hati2

Wak Labu said...

kat mane nak beli 'minuman ceres' ni?
kat kampung Wak ni cume ade sebuah kedai runcit melayu, tak de pun jename 'ceres' di pernah di jual di sini....

Anonymous said...

aku dah lama guna barang ni... dulu aku beli vegood (ayambrand) pastu tukar liqui (ligo) pas tu tukar ceres.. dah terus melekat, harga tu memang mahal sikit lah, sebulan sekali dua tuu boleh laa. Kalau ada orang ceres kat sini, mintak derang review harga ceres ni, kalo dah turun sikit harga tuu boleh laa aku beli tiap2 hari pun tak perrrrr....

Anonymous said...

Mamat spritzer ni mmg sangap. Jgn dok dilayan, layan bal lebih terlebih lalok

Anonymous said...

okeh kalau jumpa aku akan beli!! gerenti!!! anyway kat mana boleh dapat jenama ni?

Anonymous said...

JANGAN LUPA FROZEN FOOD JENAMA RAMLY OK!!! JGN BELI YANG LAIN..AYAMAS RASANYA JCORP PUNYERR

Anonymous said...

jenama ceres banyak kat tesco

Anonymous said...

Sokong jihad ekonomi!
Bykn lh produk air dlm botol kecik2 tu,susah nk cari produk bumi punya..
Tgk kt kdai coke,drinho,isomax dll je ada..
Air xsdap sgt xpe,janji kne slalu ada n harga biar lbh kurang sama..

Anonymous said...

produk melayu islam memang banyak....sekarang baru keluar satu2 dari dalam gua pertapaan...yang mana takku kenal....kini dah ku kenal...

abc selamanyaaaa....

Anonymous said...

Elakkan kedai buku POPULAR, belilah di MPH Bookstore (milik TS Syed Mokhtar)

Anonymous said...

Kepada para birokrat tolonglah bertindak dengan adil:

1. Kalau anda mengepalai GLC, usahlah pilih hanya bisnes Cinabeng untuk di fofularkan.

2. Kalau anda duduk dalam PBT, janganlah muka yang sama (PigDap) saja yang mendapat lesen terbang untuk: bazar urut, bazar cindol dan bazar 'ekor'.

Tolonglah

Anonymous said...

boikot taraf gaban !!!!
puasa dari segala2nya mengenai cinabeng !!!

Anonymous said...

Spritzer cinabeng punya air nanah babi.
Ptuiiii..! Sial

Anonymous said...

Mari kita semua orang Melayu mengisytiharkan perang erhadap semua produk dan bisnes cinabeng harbi anak setan.

Anonymous said...

Air bangkai cina spritzer dulu rm1.80 sebotol. Kini harga jatuh rm1.50. Itu pun banyak tak laku. Kat petronas pun mereka dah mula turunkan dari rak. Tapi air mesra masih dijual.

Dulu cina kurang ajar iklan ali cafe semua panglima org melayu pemalas dan kuat tidur. Kini iklan ali cafe guna org2 muda melayu yang cergas. Tapi nampak sangat ali cafe sudah menggelupur. Harap pelakon melayu ali cafe sedar mereka diperbodohkan oleh cina2 bangsat.

Anonymous said...

Boikot Farm Cow? Sorry GAP. Bini aku buat bisnes biskut raya memang pakai mentega jenama ni tiap-tiap tahun. Jenama lain ada tapi biskut jadi tak sedap la. Ni sajalah jenama mentega yang bagus dan sesuai untuk kegunaan usahawan biskut raya.

Yang ni memang aku minta maaf banyak-banyak sebab takde alternatif. Yang lain-lain aku boikot. Hehehehe.... Sorry ye.

Anonymous said...

Aku rasa tahun depan d tahun2 seterusnya akan lg teruk bisnes cinabeng. Kita tunggu apa akan jd mrk ini nnt...harap2 ramai yg migrate ke negara luar...

Aku dah bnyk berkempen d akan diteruskan lg sampai akhir hayat. Kpd syt minyak jenama ALIF D SAJI tolong pasarkan minyak sawit merah carotino yg amat baik utk kesihatan kita dinegara teropika ini.
Aku sakit ht sbb minyak jenis ini hanya ada 1 jenis sahaja d cinabeng punya.

Bila ke hyper market mydin di Subang yg semakin cangih d menarik aku pasti ke muslim produk. Jika tiada jenama org kita aku ambik branded mydin punya.

Pengusaha2 Islam d tokoh koperat tolong keluarkan produk sabun cucian d mandian, pakaian, pinggan mangkuk berayun, lantai, barangan plastik, penyapu/mop, makanan halal utk kucing (yg ada cuma ada 1 brand tp selalu tak ada stock d kandungan garamnya lebih pula).

Juga pengimpot kain2 tekstail, jentera kegunaan pertanian d mula kuasainya perlahan2 hingga kita kuat d berjaya.

DAN APA SAJA BARANGAN YG DIKUASAI OLEH SI MATA SEPET BANGSAT KITA AMBIL ALIH SATU PERSATU D LUASKAN PERNIGAAN SERTA MEMPELBAGAIKANNYA.

Pihak FAMA d UPM kena peka berganda2 utk memberi kjidmat bg menarik petani2 kita d juga bangsa india utk mengusahakan d memasarkan segala mcm jenis sayur2an.

Bangsat2 ini biarkan mrk berjudi sahaja d akhirnya ramai2 gantung diri.... Negara ini akan terus aman damai lg tanpa spesis mrk.

TETAP BOIKOT ABC BANGSAT SELAMA2NYA!!!

Anonymous said...

Ini mmg melayu punya. Tuan punya dah byk tlg bangsa melayu.. dan berdakwah melalui perniagaannnya. Percayalah.. plg sy respek.. setiap khamis dan jumaat dikumpul para pekerjanya di rumah utk solat berjemaah, qiamulail dan penuh aktiviti kerohanian. Salah seorang tokoh perniagaan yg amat sy kagumi secara personal

Anonymous said...

Hello kawan-kawan,

Khabar baik. Untuk pengetahuan anda, Air Mineral seperti jenama yang dinyatakan di atas ialah menggunakan air bawah tanah dan bukan air tadahan terdedah. Untuk maklumat yang selanjutnya, kawan kawan sila mengunjung ke link seperti bawah. Perak Sultan juga pernah melawat ke kilang tersebut.

Video dari Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=_KYHBvSIihw

Pencapaian Syarikat: http://www.spritzer.com.my/html/media_room_news_details.aspx?ID=70&Type=News

Terima Kasih