Thursday, July 18, 2013

FOTO KEMPEN BOIKOT BISNES CINABENG YANG MENAKUTKAN !


melata bermaksud merebak.
riak pemboikotan ini mula melahir riak riak ombak.

ada orang tanya, mengapa dan kenapa perlu boikot bisnes cinabeng ?

sekali lagi aku katakan, aku mahu memberikan signal kepada seluruh cinabeng akan maksud pulang paku buah keras dan erti berterima kasih.

selama ini melayu tidak kisah untuk cinabeng berniaga.

namun bila cinabeng mula tunjukkan sikap biadap dan kurang ajarnya pada hak islam dan melayu, maka inisiatif mengajar mereka perlu disegerakan.

duit dan bisnes itu adalah tuhan cinabeng.

manakala yang selama ini memberikan cinabeng kekayaan adalah datangnya dari buying power yang kuat dari melayu.

adakah kempen ini akan berhenti jikalau cinabeng mengakui kesilapan mereka ?

KEMPEN INI TAKKAN BERHENTI SAMPAI MATLAMAT KAMI BERJAYA.

setakat ini,selama hampir 2 setengah bulan kempen ini dilancarkan ia sudah menampakkan move serangan yang pelbagai sudut.

kesedaran bangsa melayu untuk kasi ajar cinabeng semakin meningkat. bila kesedaran timbul, kita akan susuli pula dengan tindakan.

tindakan yang semakin kuat menolak bisnes lantas melumpuhkan ekonomi cinabeng dan ianya digantikan dengan produk melayu.

ya melayu. ini tanah melayu. 

harus korang fahamkan, kempen ini akan dijalankan dengan konsisten sampai mereka terlungkup. 

kerana konsisten ini lah yang menyebabkan FOTO di bawah ini terjadi !

101 comments:

Anonymous said...

TAHNIAH, DAN TERUS BERISTIQAMAH.

Sempena mengambil semangat Ramadhan, mari kita ingatkan tentang perang Badar 313 vs 1000. Dalam ekonomi juga, walaupun pegangan ekonomi org Islam/Melayu sikit, Insya Allah, kita boleh menang dgn bantuan Allah!!

Anonymous said...

Sokong GAP100%

Anonymous said...

cinabeng ni kna rau siapa yg power buying skrang...teruskan aku skong 10020 persen....

Anonymous said...

SILA MUAT TURUN FLYERS UTK SENARAI PRODUK MUSLIM

http://bit.ly/12Uv9DU

Anonymous said...

Mineral water SPRITZER! CACTUS!MESRA PETRONAS ?Cina supply kan?

Anonymous said...

Cinabeng Malaysia mesti dilingkupkan selingkupnya.Biar Cina berbisnes haram sesama mereka.Melayu utamakan urusniaga sesama sendiri.Maju ekonomi Melayu,Hentikan segala bentuk sokongan kpd Cina.Rasist utk kepentingan Melayu.Pergi mampus jahanam dgn Cinabeng.

Anonymous said...

meskipun mukmin kurang bersatu dan berjaya dalam aspek perniagaan setidak-tidaknya kalau mukmin bersatu dan berjaya dalam aspek kuasa beli, itu satu permulaan yang baik.

Anonymous said...

Tahniah.

Jangan stop posting bab2 boikot nie.

Anonymous said...

Hahahaha padan muka ko semua cinabeng pukimak anak sundal kote kecik tak sunat. Kakak aku nak beli kereta raya ni aku suruh beli kat salesman Melayu. Padan muka ko salesman cinabeng. Puas hati aku tengok foto-foto di atas.

Anonymous said...

Tahniah!

Teruskan usaha boikot bisnes cina bangsat ni..boikot sampai puak pemakan babi sedar tanpa kuasa beli orang Melayu mereka tak boleh nak buat duit kat Tanah Melayu ni.

Boikot sampai bankrap sume bisnes puak pemakan babi ni..baru ada akai!

Anonymous said...

kalau boleh kita mahukan penganut-penganut pas juga menyerai majoriti mukmin dalam usaha murni ini (memartabatkan ekonomi ummah).

Anonymous said...

Tergulingnya presiden Mesir susulan demonstrasi golongan LBGT, Koptik, Bani Israil, Pluralisme, Cauvinisme dan sewaktu dengannya, adalah bukti hidup bahawa mana-mana Parti Isler termasuk di Tanah Melayu jangan mudah sangat percaya bahawa Tahaluf Siyasi bakal mengubah pendirian golongan-golongan munafikin terhadap parti-parti anda. sedarlah wahai Parti Isler bahawa anda hanya bermimpi di siang hari.

Anonymous said...

anon 4.26pm..

air mineral2 tu semua cina punya...supplier tentulah cina jugak..org dah lama tak minum air ni..digali dibawah kubur cina air kuning,taiping...namapun chuan sin...

ini yang kena boikot besar2an..petronas bagi tender tak tau berapa tahun dekat chuansin ni monopoli kat kedai mesra..income 200 juta setahun..melayu banyak lagi boleh supply..ada sesuatu yg tak kena ni ??

Anonymous said...

saudara2 pejuang budiman!

bbcdrasmi dah buat flyer hebat produk2 muslim...mai kita pakat2 share ke group masing2 dan like..lepas tu print untuk rujukan sendiri dan saudara2 terdekat kita...

boleh juga bagi jiran2.. kawan2..kenalan2 dan sahabat handai...

kalau ada duit lebih dan tenaga lebih..upah pun tak pa..print flyer 500 keping letak je kat tangga masjid...proton dan perodua selalu buat cam tu...

dalam 5000 jemaah, dapat prospek 5 org dah cukup bagi salesman..tapi tuan2 buat 500 keping dapat prospek 2000 penduduk setempat. anggaran nisbah 1:4 akan baca flyer anda atau lebih lagi bila ada insan2 mulia seperti anda yg mula mencetak utk membuat perkara yg sama di masjid yg sama atau berbeza nanti...

cukup2lah kita mengkayakan cina..apa yg kita dapat ?? bila cina kaya, yang habis tanah org melayu jugak.. jual kat melayu sama melayu RM 240 ribu...tapi cina up jadi RM 300 ribu..siapa yg rugi...anak cucu kita jugak..tu yg kat penang tanah melayu tinggal 20% saja...last2 tinggal tanah kubor saja...

minta tlg jasa baik tuan2 dan puan2...tlg sebar flyer ini sehebat yg mungkin..boleh bagi kepada semua umat islam tak kira berparti apapun...ini satu pengorbanan...ini satu langkah jihad yg berkesan...

semoga rakan2 pejuang dari Perlis sampai Johor..Sabah dan Sarawak akan ada sekurang2 satu masjid setiap negeri mendapat flyer ini pada solat jumaat esok.. ini adalah awal mula pertama mula flyer ini bertapak di Rumah Allah !

sejarah akan tercipta esok..
andalah sebahagian dari sejarah tersebut! tahniah!

tindak segera..inikalilah kita ubah

bandi said...

tahniah GAP yg telah membuka minda sy untuk membeli produk bumiputera..sudah 2 bulan sy tidak membeli barangan cine DAP ni...saya akan sebarkan dan buka kan mata org melayu yg lain..bia cine ni lingkup dari bumi malaysia..tahniah GAP

Anonymous said...

ayoh serang serang habis habisan dan buktikan melayu boleh hidup gembira tanpa kaum pendatang

Anonymous said...

Harap-harap persatuan pengguna Islam selalulah pantau ketulenan air mineral di pasaran kerana kita tidak mahu mukmin di tipu hidup-hidup.

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Ada produk atau barangan untuk dijual?

Ada perniagaan atau perkhidmatan untuk dihebahkan?

Ingin membeli atau melihat pelbagai jenis produk dan barangan

Layarilah www.produkmuslim.info

Daftar segera ia percuma

Terima kasih
Produk Muslim Website

Anonymous said...

Salam GAP,

Pohon kau dapat menggunakan bahasa 'KITA' daripada hanya 'AKU'. Elak menggunakan AKU MAHU... tapi seeloknya gunakan KITA MAHU... Ini untuk merendahkan sikit diri supaya kau lebih dihormati.

Ambil iktibar dari apa yang berlaku kepada Papagomo apabila dia bertindak bersendirian dan berbau riak. Niat kau dan papagomo sangat mulia untuk bangsa melayu tapi peliharalah juga tatasusila dan bahasa supaya kaum melayu secara keseluruhan sentiasa dihormati.

Sehelai lidi mudah dipatahkan. Bercerai kita rapuh.

Sekadar memberi nasihat jika kau sudi.

Anonymous said...

Usaha masing-masing bagus, tapi sebaiknya orang melayu kat kerajaan dengan GLC tu buat sama jugak!

Ke sodap sangat terima rasuah dari tokeh Cina tu, sampai bagi kontrak dan tender kat diorang?

Anonymous said...

DR KO skin care papan iklan terpacak kukuh di kawasan seputih teresa kok.gap perhatikan iklan iklan tepi jalan ada maksud halus disebaliknya. Awas serangan warna biru langit.

Anonymous said...

tahniah GAP ! teruskan artikel begini ! ia sungguh memberi kesan..memberi kesedaran!

peniaga2 melayu islam berada didalam siap sedia menanti kedatangan kita...

apa yg perlu diperlukan oleh kita adalah kesedaran menyokong premis2 melayu islam dan produk2 muslim dalam SKALA YANG BESAR... besar bermaksud sekurang2nya 97% melayu islam di Tanah Melayu ini menyokong dgn sepenuh hati!

dan secara tidak langsung tidak menyokong premis2 BUKAN melayu islam dan BUKAN produk2 muslim dalam SKALA YANG BESAR...

politik adalah benteng terakhir survival bumiputra di malaysia, kerapuhan kuasa ekonomi menyebabkan benteng itu makin senget dan longgar...

Ayuh melayu ! bangkitlah dari tidur yang panjang ..kita ni bukan sesiapa nanti bila benteng sudah dipecahkan...kubu kita sudah dihancurkan..yang kaya, yg miskin, yg susah,yg senang...semua wajib bangun...usahalah sewaktu ada kuasa..usahalah sewaktu ada jawatan..

sebelum tragedi berlaku..usaha keras dari semua umat melayu islam dalam memartabatkan ekonomi umat islam hendaklah digemblingkan dari semua arah..
memang kita sudah jauh ditinggalkan...namun itu tidak mustahil disaingi kerana kita punya langkah yg panjang..kita punya tangan yg panjang untuk menggapai matlamat kita..kelebihan semua terletak dipihak kita..

peniaga2 hebat melayu islam punyai harapan menggunung kepada kita..harapan semoga sesuatu yg luar biasa bisa tercetus....dan menjadi pemangkin menongkat ekonomi melayu islam kearah yg lebih tinggi dalam masa 5 tahun ini.

inikalilah kita ubah...kalau tidak bila lagi ???

Anonymous said...

majoriti petani adalah Melayu tetapi majoriti tauke beras adalah Cinabeng. NAK KATO APE?

Anonymous said...

Beri sokongan pd farmasi melayu jugak!!

Anonymous said...

BELAJAR SISTEM BERNIAGA(SAHAJA) DARI KUMPULAN ARQAM..................MEREKA BOLIH, KENAPA KIA TAK BOLIH.

BAB UGAMA JANGAN IKUT !

Anonymous said...

sokong GAP 100%!

Anonymous said...

TAKAFUL INSUREN BUMI

Anonymous said...

Jangan dilupakan untuk memboikot semua kolej dan universiti swasta milik cina kafir. Pihak Imigresen patut kurangkan visa pelajar antarabangsa untuk kemasukan kolej dan universiti cina ini. Sebab pelajar asing ini banyak bawak masalah contohnya dari afrika.

Anonymous said...

Boikot cuma nak lariskan segolongan peniaga Melayu. Tak erti pun. Barang murah dan berkualiti tidak takut tiada pembeli. Raya semakin sampai dapat beli barang murah lagi baik....

Anonymous said...

Skian lama tak masuk Pasar Borong Selayang (lama), lepas sahur pergi tadi. Wah ramai muka2 Melayu duk jual ikan.... tapi tersorok yang duk kira wang adalah tokey2 Cina!

Tapi bhgn ikan keli dn ikan darat, gerai2 ayam, daging dan ulam2 ramai Melayu, bila agaknya kita dapat mula dgn ikan2 laut?

Anonymous said...

kawan2, teruskan iktikad boikot produk bangsa cina selama-lamanya hingga cina-cina berambus dari tanah melayu malaysia. jgn percaya pada cina2 termasuk mca dan gerakan. mesti ingat, mereka tikam belakang melayu.

seluruh cina2 dlm malaysia tak sokong kerajaan pun tarak hal. selagi kerajaan menjaga hak2 melayu & bumiputra, bn tetap menjadi pilihan. pru13 buktinya.

tv3 masih cam gampang. masih lagi promote produk-produk cina seperti DAISY, RIBENA, ALICAFE, BUTTERCUP dan banyak lagi.



Anonymous said...

Aku bangga menjadi melayu.
Dah 2 bulan aku x jejak econsave.
Duit aku mula mengalir keluar pd pasaraya Tesco.
Itu pun aku beli brg2 produk melayu dan produk buatan Tesco sime darby aje.
Produk cina dah xde dlm kamus hidup aku n family aku.
Sikit masa lagi econsave akan tutup.

Anonymous said...

Cuba kita fikirkan....kalaulah 10 juta pengguna Islam 'alihkan' RM1 pembelian mereka dari barangan cinabeng ke barangan melayu, dan lakukan ini setiap hari , dalam setahun (365 hari) kita dah pindahkan duit kita sebanyak RM3.65 billion dari mengkayakan cina kepada mengkayakan melayu/islam setahun.. itu baru RM1 sehari, sebenarnya kita berbelanja lebih dari itu sehari...dan jumlah pengguna islam mungkin lebih dari 10 juta....cuba kita fikirkan hasil boikot ini kepada peningkatan ekonomi ummah, hasil,zakat (samaada di bayar kepada lembaga zakat atau terus kpd yg fakir)yg bertambah membolehkan kita membantu lebih banyak orang islam keluar dari kelompok miskin daif, kita boleh membantu dari segi tabung kebajikan bantuan perubatan dll....banyak sebenarnya lagi....tapi kita harus mulakan langkah yg pertama, dan sebarkan dan bertindaklah agar apa yg kita harapkan menjadi kenyataan....

Anonymous said...

Ya, semuanya dari syarikat yg sama-sin chuan.

Anonymous said...

Saya baru kawin.ini perbelanjaan saya sebulan:

duit dapur : 300
petrol : 400
servis kereta sekali/2 bulan : 90/2 :45
tayar+absober : (400+800)/24 bulan : 50
Other : 100
so total 895 sebulan.
Katakan cinabeng ambil 10% untung dan bayangkan 1,000,000 melayu belacan sokong ABC, total PAT cina defisit sebulan 89 Juta

MENGALAHKAN RAFIZI LEMBU ANALISIS SAYA INI

AYUH MELAYU BELACAN.ANDA MAMPU UBAH.INI KAKI LAH!!!!

Anonymous said...

Komen terbaek bro!!...

Anonymous said...

Tiada istilah 1 sen utk cinabeng...
Tahniah bro!!!...

Anonymous said...

Kita desak kerajaan membuat segera rangkaian bterusan dari pengeluar bahan mentah spai kpd barangan yang berada di kedai, pasar dan pasaraya dari kalangan bumiputera khasnya makanan. Sbb yang nak makan dan nk guna majoriti bumiputera. Knape majoriti bumiputera yg nak makan dan guna tetapi yg tukang jual ialah cina dap. Yg lagi menakjubkan, yang tukang usaha gembeleng tenaga dan mperjudikan nyawa mengaut ikan di laut, duk di bwh panas terik tanam padi d sawah dan lain2 ialah bumiputera tp knape yg kaut untung besar jual kat kedai, pasar dan pasaraya ialah cina dap? Kerajaan kena pastikan keadaan2 ini berubah segera, sblm bumiputera ubah kerajaan.

Anonymous said...

Kepada org2 melayu yang nak buat insurans kenderaan jgn beli insurans kurnia.dah sah2 cinabeng punya...sekali renew kompom dlm RM300↑.
Belilah insurans talaful yg berasaskn islam.
Insyaallah....berkat duit yg kita laburkan.

Anonymous said...

Good info.gua nak renew insuran kereta gua ni.ada lah dalam 1500.inikali lah gua tukar ke takaful

Anonymous said...

Aku Hensem

Syukur Alhamdulillah

Usaha kita telah membuahkan hasil menjadi satu permulaan yg baik.

Thanks GAP!

Anonymous said...

Teruskan boikot...abc bcc

Anonymous said...

Aku pakai maxis.sebulan bil campur internet 200. celcom melayu punya ke???
oi melayu belacan tolong aku melayu cencaluk

Anonymous said...

Boikot .jgn tak biokot , biar sampai deme melutut!!...hanya puak-puak "islam" dalam PAS dan PKR aje yang tak ade intergreti islam.....cinabeng hina islam macamana cara pun tetap diberi pembelaan...walaupun terang - terang kita faham maksud dan tujuan pasangan porno tersebut....bodoh punya melayu dari juak PR....

Anonymous said...

Boikot tetap boikot..

Anonymous said...

melayu peladang > cina pemborong/ pengilang/ pembekal > cina peruncit > melayu pembeli.... siapa untung?? aku tak fikir kalu berterusan boikot, cina taknk jual produk melayu camner?? nak jual kat ner??? tak pun produk melayu dinaikkan peruncit, celaka cina tu untung besa la plak kan??? kan??? kalu 10sen untuk satu produk dia naikkan darab 30 org sehari dah 3 ringgit!!! (cam sikit jer) tapi dia lagi untung la camtuh kan?

Anonymous said...

Dah berbulan aku boikot.hati makin senang.takde la payah mana..
Kita dok merungut najib bagi projek kat cinabeng.yang kita tak sedar, duit kita tiap2 hari bagi kat cinabeng.tak pun kita kisah.

KAU ORANG AKU LEMPANG KANG KALAU TAK BOIKOT

Anonymous said...

apa pandangan korang semua kalu cina boikot takmo jual produk melayu sebab diorang rasa terjejas.. tak pun boikot diorang ditingkatkan (aku rasa cina lebih bersatu kat msia nih berbanding melayu).. acamaner tu??? tak terlingkup plak satu persatu bisnes melayu yg tak seberapa...... selama nih melayu pun tak pk nak beli produk melayu... acamaner tu???? kalu 0.0001 peratus melayu boikot cina, cina 100% boikot melayu.... acamaner tu????

Anonymous said...

Tv 3 dapat duit hasil iklan cina tu biarkanlah yg penting kita abaikan iklan tu biar dia promote bagai nak gila sampai bangkrap

Anonymous said...

Anon 10.23 ,

cina memang dari azali lagi dah boikot melayu...so apa yang ko risau, kalau cina boikot melayu sekarang, tiada bezanya..sama je dulu ngan sekarang, cuma dia orang boikot tak payah pakai kempen macam nak rak...dah disemaikan anti produk melayu sejak kecik....bukak mata sikit ye...

Anonymous said...

aku sarankan melayu bukak kilang/ syarikat guna name cina.... konfirm melayu maju..... acamner??? logik tak?

Melayu Perak said...

baca nih trillionair melayu pertama dalam dunia....

http://www.malaysiandigest.com/features/39217-kamalashnawi-worlds-first-trillionaire-and-future-emperor-of-indonesia-kamalashnawi.html

Melayu Perak said...

baca nih trillionair melayu pertama dalam dunia....

http://www.malaysiandigest.com/features/39217-kamalashnawi-worlds-first-trillionaire-and-future-emperor-of-indonesia-kamalashnawi.html

Anonymous said...

f u la dickheads, nampak amoi pakai skirt pendek skit, kotek pun naik terantang tang

Anonymous said...

Setuju.dia mmg dah lama boikot.jd kan pengajaran dari pru lps.org mmg dah tak suka,dirai kan lagi...

Dah jgn nak was-was lagi.kang kena lempang dgn anon 10.18. FOKUS!!!!

Anonymous said...

FAMA ada produk mineral jenama Agromas kenapa tak pasarkan kat stesen2 minyak ?

aku pun tak faham la...

mohd ekhsan said...

tka je ke celcom bro. anak tm tu

PakKaduk said...

Anon July 18, 2013 at 10:23 PM

apa yang kau merepek ni?

cina memang tak akan jual/beli produk melayu! noktah!

dulu, kini dan selamanya. yang kau nak risau sangat ni apahal ?

Anonymous said...

Gap tolong peringatkn lembaga zakat selangor kenapa beri bantuan zakat berupa makanan kena ambil produk daping kerana kedua orang tua saya penerima bantuan mereka produk-produk itu seperti beras dan the cap masjid tepung cap sauh mereka ne x peka ke atau ada sesuatu disebalik.....

Anonymous said...

Sudah tiba masanya bahkan telah lama sepatutnya sektor ekonomi konsumerisme dikuasai bumiputera kerana penduduk Malaysia adalah 70% bumiputera. Sokongan berterusan diperlukan dengan pembelian substantial daripada pengguna bumiputera dan peningkatan kepelbagaian produk, kuantiti dan kualiti di kalangan pengeluar bumiputera.

Anonymous said...

Ha ha ha ... Kena tipu ngan fama hidup
Hidup org melayu.... Nama aje agromas.... Air mineral tu cina babi yg punya.... Vitaton... Lenggeng... Banyak yg mkn rasuah dlm fama... Sprm
Patut jln jln kat fama kenapa byk produk cina dari melayu.... Masyukkkkkjkkmk

Anonymous said...

anon 10.23pm...inilah masa yg ditunggu2..kita selalu disuap saja..masa tu produk kita akan menjadi majoriti di kedai2 runcit melayu..

kita punyai ramai jutawan2 yg berjaya...punyai duit ratusan juta..jgn kita pesimis..merekapun menanti saat ini...saat ketika kesedaran kita ditahap terbaik..

kalau cina bertindak sekarangpun bagus...tapi bodohlah kerana dekat mana mereka nak pasarkan produk mereka..

kita nak produk melayu..pemborong melayu..peruncit melayu..masa tu pemborong cina tak boleh main harga lagi..

monopoli pasaran amat merugikan kita..persaingan yg sihat menguntungkan kita...

kali ini kita berubah....

apa kita nak takut !!!

Anonymous said...

Jikalau perkara ini benar, diharap ia berterusan. Aku akan terus boikot. Alhamdullilah.

Anonymous said...

Den ari tu g kedai cina nk betulkan lmpu signal yg terkeluar sbb nk cepat. Tp sblm dia buat apa2 den tanya dulu berapa? Bila dia ckp, FREE, den proceed je.

Layanan mmg baik. Tp den tau cina ni rambut je lurus..ingat ko bole dpt duit aku? Puih..

Anonymous said...

Ni aku nak cakap di pasaraya yg terkenal di tempat aku pun senario yg sama berlaku macam foto yg GAP siarkan ni.

Aku bersyukur kpd Allah, hati aku puas. Sikit-sikit lama-lama jadi bukit. Seribu langkah adalah bermula dari LANGKAH PERTAMA.

Terima kasih kpd sEdara GAP kerana sanggup membakar semangat Melayu TANPA JEMU. Harap GAP TIDAK BERHENTI walau barang sehari pun sebab......MELAYU MUDAH LUPA....!!!

AYUH TENTERA ANAI-ANAI...!!
ANAI-ANAI BADANNYA KECIL TAPI KUMPULANNYA BESAR, SEMANGATNYA KENTAL.

Satu hal aku nak cakap ari tu org rumah aku beli biskut buatan Melayu. Sedara sume, cuba makan BISKUT MARIE AGROMAS (FELDA) ada dijual di rangkaian Halal Mart atau Agromas........aku dah rasa MEMANG SEDAP.....setanding keluaran lain. Aku cakap sebab ramai tak tahu Agromas ada keluarkan BISKUT MARIE.

Anonymous said...

syabas anon 12.25pm! info anda amat dihargai!

Anonymous said...

anon 7.07pm..anda bukan seorang pejuang...anda seorang petualang...komen yg kau beripun bukan ayat org melayu.."raya semakin sampai"...apa lagi lu mau???

Anonymous said...

Dah banyak kali aku update..tapi aku pun tiada pilihan dan tak boleh jemu. Kalau jemu jihad ini akan terhenti..

Untuk orang Perak tolong beli barangan elektrik di kedai Hub Brite 100% orang Melayu Islam punya. Ada 5 cawangan. SHARP authorized dealer. Setting kedai setanding SEN Q. Ada facility AEON credit..kalau ada hati nak bukak franchise..sila berhubung dgn owner..

Boikot kedai Cinabeng..!!

Anonymous said...

Ni bulan ke 2 aliran tunai aku ke kedai Cina paling minimum dan jatuh ke paras lantai...

Belajarlah hidup tanpa Cinabeng...

Anonymous said...

syabas anon 1.01 am ! andalah pejuang sejati! jgn jemu memberi info2 buat rakyat perak..info2 anda sungguh bermakna..

Anonymous said...

esok Insya Allah aku akan abntu edarkan flyes sahabat kita buat tu dlm pdf. Tk guna ckp je tp xbantu perjuangan.. masing2 mainkan peranan.. Insya Allah Rahmat Allah dtg mencurah2 dlm Ramadhan ini.

Jgn lupa print dan photostat 10 keping (10sen x10kpg= RM1, niat sbg infaq utk Umat), fotostat di kedai Melayu, letak di masjid esok.. klu segan letak awal2 pukul 12 tgh hari sblm jemaah datang.

Wpun 10 keping tp rantaian maklumat akan di sebarkan.

Insya Allah!

Anonymous said...

Terlalu besar jasa Tan Sri Syed Mokhtar yg menyelamatka Fardhu Kifayah umat Islam.
Begitu banyak Masjid, pusat2 kebajikan pendidikan Umat Islam yg beliau telah bina, biayai sehingga ke negara2 Islam yg susah di Afrika..


Semoga Allah berkati Tan Sri Syed Mokhtar, beri rahmat pd beliau. Diam2 beliau dh 'makan' banyak company CinaBeng.. nah sbb itu CinaBeng sgt benci pd dia. Bukan krn dia ada selewng apa (mcm pencacai PAS duk fitnah), dia beli company yg SAKIT mcm PROTON, DRB, POS MALAYSIA.. apakah kita tk malu pd Allah sudahlah tiada sumbangan pd ekonomi Islam lepas tu jd TUKANG FITNAH dn TALIBARUT KAfir mcm pencacai PAS Laknatullah?

UBAH INI KALILAH!! ABC BCL!!

Anonymous said...

syabas pejuang 1.17am...semoga lebih ramai seperti anda!!!

Anonymous said...

Beberapa ekor cina dtg bazar ramadan, ok xpe la beli brg melayu.. Aku tgk peniaga2 tu x lah tehegeh2 dgn pembeli cina ni.. Tapi ada sekumpulan babi bukit ni makan selamba jalan2, buat muka teresa kok babi kat bazar tu..hishh rasa nk penumbuk je.. Provokasi ka apa nih..atau aku yg telebih benci kt cina2 ni, sampai setiap gerak geri babi2 ni aku jadi meluat sgt...dah dua bulan aku boikot beli brg cina.. Xde masalah lgsg. Aku selidik2, kerani2 kt pejabat client aku pun boikot, sampai ada yg taknnak naik lif kalo ada cina. Korg rase...?

maae said...

Ramaikan lagi link rasmi/tak rasmi perang boikot dalam alam siber ini. Kamu orang semua ada gajetkan? Mudah.

Dalam masa sama galakkan anak2 muda melayu berniaga. Apa saja barang keperluan asas. Buka kedai. Uruskan keperluan dan pinjaman. Kerajaan macam-macam support ada. Masuk dalam rantaian perniagaan kita sendiri.

Halal saja. Tak halal dosa sendiri tanggung. Jangan asyik berniaga ubatan seks saja macam banyak dalam iklan paparan bloggers pihak yang itu....buat aoa batang besar, lubang sempit jika ghairah seronok nya tiga minit sahaja!

BERNIAGA. Taj reti, ambil kursus. Contohi kawan taulan yang sudah berniaga. Kawal pasar-pasar basah. Kita tidak perlu myanmar, nepal dan indon di gerai-gerai jualan. KITA MAHU MELAYU BERDAGANG. 99% rezeki berniaga dari Allah SWT.

Anonymous said...

Anon - July 18, 2013 at 8:54 PM,

CELCOM MELAYU PUNYA.

Anonymous said...

Anon-July 19, 2013 at 1:17 AM
Sungguh ikhlas hati anda. Teruskan niat murni anda. Moga Allah merahmati anda dan keluarga.

Anonymous said...

Salam kengkawan sume,
Kepada yg masih belum tahu, SENARAI BARANG KELUARAN ISLAM DAN BUMIPUTERA boleh DIDAPATI di.....

bbcdrasmi.blogspot.com

NAK PASTIKAN SAMA ADA BARANG TU BARANG KELUARAN ORG ISLAM / BUMIPUTERA
atau tidak pun boleh cek kat blog ni.

Sila DAPATKAN SENARAI BARANG BUATAN ORG ISLAM yg terjamin 200% HALAL dan DOWNLOAD dari BLOG BBCDRASMI di atas.

Apa saja info yg kita dapat kita kongsi bersama. Yg penting TENTERA ANAI-ANAI kita mencapai MATLAMAT dgn JAYA.
HALAL itu FARDHU.
Terima kasih.

Anonymous said...

Betul. Kata al-Quran yang memberikan kesedaran dan membuka hati orang yang belum memeluk Islam adalah Allah. Kerja kita berdakwah, berdawah dan berdakwah. Kita tidak disuruh mengorbankan hak dan marwah kita untuk menarik perhatian dan minat kafirun kepada Islam. Kitak berdawah dengan menyebar ayat-ayat kebenaran dan tanda-tanda kuasa Allah di alam semesta ini. Cukup!

Anonymous said...

Nape petronas tak sensitif dgn teguran org org melayu... Adakah mereka dah makan berguni guni duit rasuah..... Sehingga sekarang masih tak sensitif masih jual air dari punca air spritzer....( chuan sin).... Sedar dan jgnlah lamgsung tak peka... Yg buk menyokong petronas adalah melayu.....jgn biarkan cina monopoli air mineral ini... Bertanggungjawaplah sikit pada saudara islam mu yg lain...

Anonymous said...

Org malayu banyak dengki... Busuk hati.... Sapa pandai meniaga dia punyya hal lah... Air mineral pun mau bising ka

Anonymous said...

ANON 5.28 TU REDBEAN ARMY TU hha ah....dah panas bontot kena BOIKOT BOYCOTT ha ha ..

KITA TARAK DENGKI
KITA CUMA MAHU TEST POWER BOYCOT kita

KITA BOYCOT KOMUNIS

Anonymous said...

SEJAK TAHUN 1943 HINGGA TAHUN 1989 KOMUNIS MENENTANG REJIMEN ASKAR MELAYU DAN POLIS , RAMAI KENA BUNUH OLEH KOMUNIS, ZAMAN DULU ORANG LENGGONG MELAYU RAMAI KENA BUNUH OLEH KOMUNIS .

KAMI BOYCOT PRODUK ANAK CUCU KOMUNIS

Anonymous said...

Harap momemtum ini kekal selama-lamanya.....Melayu ni biasa lah..hnagat2 taik ayam ....MELAYU MUDAH LUPA....kalau kena ampu sikit, ayatkan sikit2 mudah sangat lentok nye......kaum 'pemaaf' lah kata kan ..Tolonglah ajarkan anak2 kita untuk utamakan product muslim yang yakin halalnya, tinggalkan product kafir yang tak pasti kehalalannya , walaupun ada label Jakim, kecuali dalam darurat/terpaksa...baru lah nampak kesannya pasa ekonomi ummah!!!

Anonymous said...

boikot ,boikot selamanya...

Anonymous said...

Dlm PETRONAS ramai Melayu elit lupa daratan yg perangai mcm RAFIZI.. Melayu2 liberal dan otak pikir duit, pd masa yg sama pndai pulak ckp bab rasuah..

Cuba sembang dgn puak2 Elit PETRONAS ni.. jgn expect lah mreka nk ckp soal remeh2 ni.. tp mereka lupa masa nk masuk U sampai boleh dpt kelayakan ke PETRONAS.. isu 'remeh' inilah yg memboleh mereka jd Melayu elit..

kitaran ini akan berulang.. Melayu sentiasa lupa diri.. Aku sikit pn xrespect Melayu2 hidung tinggi di KLCC milik PERTONAS tu.. otak pembangkang pekat!

Fikir Tajam said...

Salam GAP,

Syabas dan tahniah atas usaha gigih dan kesedaran tinggi yg ditunjukkan serta masa yg dikorbankan.

Malam tadi saya telahpun edarkan 200 flyer muka penuh depan belakang mengenai kempen Boikot Barangan Cina DAPigs ke Masjid Negeri di tempat saya.

Segala poster yg GAP letakkan pada posting saya copy dan buat flyer ikut kreativiti sendiri.

InsyaALLAH akan Berjaya jua nanti dengan penuh istiqamah rakan-rakan dan keluarga dengan izin ALLAH SWT.

BOIKOT Econsave

BOIKOT The Store

BOIKOT Pasaraya Cowboy di Malim Melaka

BOIKOT Speedmart 99

BOIKOT KK mart

BOIKOT Family Store

BOIKOT semua salesman kereta Cinabeng

BOIKOT semua agen insurans Cinabeng

BOIKOT Public Bank

BOIKOT Hong Leong Bank

BOIKOT Old Town White Coffee

BOIKOT Kopitiam One Station

BOIKOT Kopitiam Pak Hailam

BOIKOT Kopitiam Toast n Toast

BOIKOT Secret Recipe

BOIKOT Kedai Kek Cinabeng

BOIKOT Kedai Jahit Cinabeng

BOIKOT Kedai Runcit Cinabeng

BOIKOT Kedai Hardware Cinabeng

Kedai Hardware Melayu di Bukit Rambai Melaka ada 2 buah. Sokong mereka.

BOIKOT Kedai Tayar Cinabeng

BOIKOT Kedai Aksesori Kereta Cinabeng

BOIKOT Kedai Perabot Cinabeng

BOIKOT Kedai Perabot Jati Cinabeng









Fikir Tajam said...

Salam GAP,

Syabas dan tahniah atas usaha gigih dan kesedaran tinggi yg ditunjukkan serta masa yg dikorbankan.

Malam tadi saya telahpun edarkan 200 flyer muka penuh depan belakang mengenai kempen Boikot Barangan Cina DAPigs ke Masjid Negeri di tempat saya.

Segala poster yg GAP letakkan pada posting saya copy dan buat flyer ikut kreativiti sendiri.

InsyaALLAH akan Berjaya jua nanti dengan penuh istiqamah rakan-rakan dan keluarga dengan izin ALLAH SWT.

BOIKOT Econsave

BOIKOT The Store

BOIKOT Pasaraya Cowboy di Malim Melaka

BOIKOT Speedmart 99

BOIKOT KK mart

BOIKOT Family Store

BOIKOT semua salesman kereta Cinabeng

BOIKOT semua agen insurans Cinabeng

BOIKOT Public Bank

BOIKOT Hong Leong Bank

BOIKOT Old Town White Coffee

BOIKOT Kopitiam One Station

BOIKOT Kopitiam Pak Hailam

BOIKOT Kopitiam Toast n Toast

BOIKOT Secret Recipe

BOIKOT Kedai Kek Cinabeng

BOIKOT Kedai Jahit Cinabeng

BOIKOT Kedai Runcit Cinabeng

BOIKOT Kedai Hardware Cinabeng

Kedai Hardware Melayu di Bukit Rambai Melaka ada 2 buah. Sokong mereka.

BOIKOT Kedai Tayar Cinabeng

BOIKOT Kedai Aksesori Kereta Cinabeng

BOIKOT Kedai Perabot Cinabeng

BOIKOT Kedai Perabot Jati Cinabeng









Anonymous said...

Apa lu bising lu jual pd lu punya punya cibai saja

Fikir Tajam said...

Kesian Anon July 19, 2013 at 12:45 PM

Sudah rasa PERITNYA!

Amek kau!

Biar lingkup Secret Recipe!

Kek di Secret Recipe ada DNA BABI

Kopi di Old Town White Coffee ada DNA BABI

Kopi di One Station Kopitiam ada DNA BABI

Kopi di Kluang Station ada DNA BABI

Kopi di Kopitiam Toast n Toast ada DNA BABI

Uwekkkk!!!!

Anonymous said...

SASARAN KITA MASIH JAUH....KUATKAN MOMENTUM LAGI SPT PEJUANG `FIKIR TAJAM'...TAHNIAH !

Anonymous said...

ALHAMDULILLAH..TAK PERNAH AKU TENGOK BANGSA MELAYU BEGITU BERSATU BEGINI...TERUSKAN BANGSA KU TERUSKAN!!!

Anonymous said...

ALHAMDULILLAH..TAK PERNAH AKU TENGOK BANGSA MELAYU BEGITU BERSATU BEGINI...TERUSKAN BANGSA KU TERUSKAN!!!

Anonymous said...

Tahniah ada hikmahnya PRU13...

Anonymous said...

Insyasllah islam akn dprthankn, jihad ekonomi..

Anonymous said...

melayu pembeli utama..

jom kita kayakan sesama kita..

dr kayakan cinabeng yg akhirnya menerkam kita pula..

kita ada kuasa, KUASA BELI..gunakan sebaiknya..insyaAllah..

ABC...BCL..

Anonymous said...

kopi ali cafe pun dah tukar pakai fahrin ahmad jd maskot..maknyanya dah ada kesan..

teruskan jihad ekonomi..allahuakbar..

Anonymous said...

farmasi chain kat Johor yang dimiliki oleh 2 pharmacist melayu dan 1 pharmacist india. D'APOTIKhttp://www.d-apotic.com/dapotic/
.ada satu kedai mereka yang baru di Kota Damansara opposite Giant supermarket.ada discount card sekali.Staff nya pun very helpful and qualified dan harga sama jer dengan farmasi lain.

Anonymous said...

Tak sampai 24 jam ( Ahad 28/7/2013 hingga Ithnin 29/7/2013) Minyak Masak Saji yg dijual di Pasaraya Aeon Big di Batu Pahat telah habis dijual,Jenama Aliff juga akan kehabisan stock bila2 masa, manakala jenama Cinabeng masih membukit.....sedikit kesedaran telah meresap dlm jiwa orang Melayu....ayoh teruskan.

Anonymous said...

Satu lagi elemen yang tidak kita sedari adalah FEAR FACTOR.
Pada muka depan THE SUNDAY Star hari ini Ahad 11.08.13 FEAR FACTOR !
Olih kerana takut MATI,pelanggan yang makan di gerai cinabeng dan cinions tutup dan jadi sepi.
Maka FEAR FACTOR adalah mengambil tempat terbesar dalam mindset cinions cinabeng.
sampai nak menterkedarah pun tak berani, dan bersunggut lah wong chun wai ketua pengarang akhbar star.
Teruskan teruskan teruskan samapi kasi muflis cinion.
Dan orang melayu mesti wajib mengisi runag yang di kosong cina beng cinion.
Kumpul lagi matlumat dan update kan.
1 juta terima kasih dan LIKEs kpd GAP !
arjuna waspada
changkat lobak

manz said...

saya ade dobi,produk dnavechee dan syarikat renovation kontraktor..email ke Manzsr4@yahoo.com untuk pertanyaan..maaf admin..sokong ekonomi melayu oku