Saturday, July 27, 2013

KEMPEN BOIKOT CINABENG : LEPAS PERAK,MELAKA KINI MASUK AMPANGAN N9 !


email diterima...

Semalam 26 Jul 13, (17 Ramadhan) aku melawat kematian ayah member opis. Jenazah diuruskan di ampangan N9. Terlanjur ada di situ... aku solat jumaat di masjid jamek ampangan... lepas solat ada flyers ket cermin wiper kete... wah..melayu bangkit kat sana... cuma dlm list tu masih dia letakan product HPA. HPA bukan ke produk syiah malaysia...? GAP... nampaknya dah makin ramai yang sedar... kena teruskan kempen... wa sokong lu GAP!

66 comments:

Anonymous said...

Sokong Selama-Lamanya!!
Terbaik Dan Tahniah!!

Anonymous said...

Amin semuga berterusan ....Insyallah..

Anonymous said...

Lepas our semuga chino berniaga dimelaka mengeluh..Padang Muka di...

Anonymous said...

Jgn
Lupa sprtzer.... Halal

Anonymous said...

ltk kn trus flyers2 di pintu msk masjid2 sluruh negara, bkn pintu pagar masjid, pintu msk masjid!!! mcm surat khabar kerajaan negeri selangor, ltk sebelah2. tgjwb sume umat islam utk sebarkn benda @ flyers!

Anonymous said...

sokong anon 7.29pm 1000% !!!!

Pak Tam said...

Sokong usaha menguatkan ekonomi org Melayu/Islam...

Anonymous said...

Iklan sebentar... Jangan minum spritzer... sebab ada bangkai cina mampus!!

pemilik spritzer:

Company : Chuan Sin Sdn. Bhd.
Address : Lot 898, Jalan Reservoir,
Off Jalan Air Kuning,
34000 Taiping,
Perak Darul Ridzuan, Malaysia.
Tel : +605 801 2663
Customer Service Hotline : 1800 88 3111
Working Hour : MON – FRI (9.00 am – 6.00 pm)
SAT (9.00 am – 1.00 pm)
SUN & Public Holiday (OFF)
Fax : +605 801 2118
Email : info@spritzer.com.my
Website : www.spritzer.com.my

Anonymous said...

Iklan sebentar... Jangan lupa minum Air Mineral water jenama E’den... semasa Berbuka puasa dan bersahur... Air Mineral water jenama E’den Halal, Suci dan Bersih!.

E’den mineral water adalah salah satu air mineral yang kini berada dipasaran Malaysia, eden mineral water diusahakan oleh sebuah syarikat bumiputera sepenuhnya iaitu Daruk Khusus Venture Sdn Bhd, diasaskan seawal tahun 2004, eden mineral water mula dipasarkan pada tahun 2009.

Alamat (Kilang)
DarulKhusus Venture Sdn. Bhd.
Lot 517, Kampung Mungkal,
71350 Kota, Rembau,
Negeri Sembilan Darul Khusus

Telefon & Fax
Tel: 06-438 2571
Fax: 06-438 3571

Emel: dkvmineral@yahoo.com.my
Website : http://www.edenmineralwater.com.my/index.php

Pejabat Pemasaran (KL)
No.2-2A, Jalan Nirwana 37,
Taman Nirwana,
Ampang 68000
Selangor Darul Ehsan

Telefon & Fax
Tel: 03-9281 8787
Fax: 03-9281 4187

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Produk Muslim Website

Ada produk atau barangan untuk dijual?

Ada perniagaan atau perkhidmatan untuk dihebahkan?

Ingin membeli atau melihat pelbagai jenis produk dan barangan

Layarilah www.produkmuslim.info

Daftar segera ia percuma

Terima kasih

Anonymous said...

Bertuah chuan sin nie... Dapat tanah 1000 tahun dan luasnya beratus hektar dari kjaan dap dibawah kepimpinan bodoh org pas... Boleh lihat annual report sprtzer 2012 ma 129

Anonymous said...

Bukan senang cari rezeki,susah payah kerja hujung bulan baru dpt gaji,Rumah,kereta,anak isteri,makan minum,hutang dan lain lain semua pun pakai dwits.Cinabeng ketawa besar hujung bulan kedai,mini/super market penuh dgn pelanggan Melayu.Masih ramai pengguna Melayu yg tidak ambil peduli usaha memboikot Cinabeng.Utamakan brgn keluaran Melayu Islam yg halal,bersih dan berkat.

Anonymous said...

Tun M dah bagi sindirin tajam kepada najib kerana melebihkan cina dan meminggirkan melayu. Untuk lebih detail, bukak blog thechulan.

Anonymous said...

Mano nak cari ni jang?kek maidin pun takdo air ni..

Anonymous said...

jgn lupa boikot kj, nazrin & kerismudin skali... igt 2!!!

Anonymous said...

http://thechulan.blogspot.com/2013/07/kalau-pemimpin-bersin-pun-ahli-umno_27.html

Anonymous said...

Barangan rempah ratus jenama ADAD di kawasan Johor adalah milik orang Cina.

Otak geliga said...

jom kawan2....balik raya ni kita ramai2 copy senarai brg berkenaan & eadr di masjid2, surau2, kereta2, moto2 etc terutamanya sebelum sembahyang raya

hapuskan bisnes cinabeng walau di mana mrk berada....lawan tetap lawan!!

Anonymous said...

Tahniah GAP atas usaha murni ni, teruskan dan kami setia menyokong..

Anonymous said...

Tahniah GAP!! Artikel yg pendek tapi sungguh bermakna!! sokong 100%!

Melayu baru masih didalam fasa kesedaran..fasa keinsafan!!

Tugas GAP dan tugas kita masih jauh dari sasaran !!

Kita sebenarnya kesuntukan masa..agenda terbesar umat melayu islam abad ini adalah utk menguasai ekonomi tanah melayu dan menjadi tulang belakang yg cukup kuat utk menahan asakan puak kafirun bagi menjadikan bumiputera Malaysia sebagai boneka di tanahair sendiri!!

Kita jgn berlengah lagi..flyer bbcd dan segala elemen kesedaran wajib disebarkan ke serata pelusuk tanahair walaupun kita terpaksa mendaki gunung...walaupun kita terpaksa meredah belantara!!

Jika kita terlewat sehari bermakna kita kerugian satu langkah..jika sasaran kita 10 juta..bermakna 10 juta langkah sehari kita terlewat..

Jgn kita ternanti2...jgn kita tertunggu2 melayang dihalaman rumah kita..sikap menanti dan menunggu adalah sikap melayu lama..melayu baru cepat bertindak dan amat peka dgn situasi terkini!!

Melayu baru hatinya batu.. melayu baru jiwanya kental..melayu baru berjiwa besar.. Kita adalah melayu baru yg baru tersedar..tersedar dari lena yg panjang..sekarang masanya utk bangkit dan terus berlari mengejar masa yg ditinggalkan!!

sekaranglah masanya gendang perang ekonomi islam memecah keheningan suram ekonomi kita..inilah masanya!! Inilah peluang kita yg terakhir !!

Setiap dari kita membuat beratus2 keputusan sehari tanpa kita sedar..inilah satu keputusan yg terbaik utk anda laksanakan!!

Peluang utk berjihad ini sedang menunggu anda dan saya..inilah keputusan terbaik yg kita pilih..keputusan yg akan menjadi sejarah kebanggaan generasi bumiputera akan datang dan masa depan umat melayu islam yg lebih gemilang!!

inikalilah kita ubah !! Jika tidak bila lagi???

Anonymous said...

GAP........macam mana ni? Aku dah beli air CERES demi menyahut seruan produk bumi...satu perisa manggo dan satu apple....Bila aku baca belakang kotak.....air ni produk South Africa. Kat mana yang produk bumi tu? Harap dapat jelaskan kalau aku silap.

Tak caya belilah.....kat Giant pun ada.

Anonymous said...

Wife aku pun dpt flyers ni.....bagus juga utk rujukan bila nk gi beli barang dapur tima kasih pd yg buat flyers ni.....

Anonymous said...

Wife aku pun dpt flyers ni.....bagus juga utk rujukan bila nk gi beli barang dapur tima kasih pd yg buat flyers ni.....

Anonymous said...

PONTIAN – Melihat keadaan sebuah rumah usang dan dikelilingi dengan semak samun di Kampung Permas Kelapa, di sini, pasti tiada siapa yang menyangka kediaman itu berpenghuni.

Namun rumah itulah menjadi tempat berteduh pasangan adik beradik, Mian Subari, 86, dan adiknya Noriyah, 56, sejak bertahun lamanya.

Difahamkan, Mian yang tidak pernah mendirikan rumah tangga sehingga kini masih menjaga adik perempuannya itu yang mempunyai masalah lembam.

Tinjauan Sinar Harian ke rumah terbabit mendapati, keadaan dalam kediaman itu perlu diperbaiki dan terdapat banyak takungan air hujan susulan keadaan bumbung rumah yang bocor.

Mian berkata, dia yang kini sudah tidak lagi bekerja amat bersyukur kerana masih mempunyai tempat tinggal meskipun dalam keadaan serba kekurangan.

Bagaimanapun, dia mengakui memasang impian supaya rumah didiaminya itu dapat dibaiki untuk keselesaan hidupnya dan Noriyah.

“Saya dan adik bersyukur kerana kami masih lagi mempunyai tempat berteduh dan berlindung dari hujan dan panas,” katanya.

"Kami hidup pun dengan bantuan bulanan RM300 dari Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), mana mungkin saya dapat membaik pulih rumah ini. Saya juga tidak lagi mampu membuat kerja-kerja berat atas faktor usia. Oleh itu, saya amat berharap ada pihak yang dapat membantu sekurang-kurangnya membaiki rumah ini,” katanya.

Mian berkata, keadaan rumah yang usang, bocor dan berlubang itu menyebabkan dia dan Noriyah sering kesejukan pada waktu malam.

Menurutnya, keadaan bertambah buruk sekiranya hujan lebat kerana hampir keseluruhan zink rumah bocor dan dinding rumah berlubang.

"Bila lihat awan mendung sahaja, saya dan adik sudah mula runsing memikirkan memikirkan keadaan rumah,” katanya.

Mian berkata, semak-samun yang sudah menjalar di atas bumbung rumah membuatkan dia dan Noriyah semakin bimbang mengenai keselamatan diri.

“Bimbang juga sekiranya terdapat haiwan liar seperti ular di atas bumbung. Dulu ada orang datang melihat kawasan sekitar rumah dan mereka beritahu akan cuba mendapatkan bantuan baiki rumah.

“Pada ketika itu, saya amat gembira, tetapi sampai sekarang tiada khabar berita,” katanya.

Justeru, Mian bersama Noriyah amat berharap supaya rumah berkenaan dapat dibaiki segera bagi membolehkan mereka hidup lebih selesa

Anonymous said...

KUALA LUMPUR: Pendedahan penyalahgunaan wang zakat yang dikait dengan Datuk Seri Jamil Khir Baharom menimbulkan tanda tanya berikutan perbelanjaan Yayasan Taqwa sebanyak RM800,000 tidak dilapor dalam Laporan Tahunan 2010 Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP).

Pengarah Pasukan Khas Zakat Dewan Pemuda PAS Malaysia, Kamaruzaman Mohamad berkata, perbelanjaan pengurusan yayasan itu juga tidak munasabah kerana mencecah RM2 juta.

Mengikut laporan tahun 2010 MAIWP, beliau berkata, pendapatan Yayasan Taqwa ialah RM7.78 juta manakala perbelanjaan RM6.98 juta tetapi RM800,000 tidak dilapor dalam laporan.

Anonymous said...

Teruskan boikot cinabeng , jangan patah semangat !

Anonymous said...

Air minmeral eden...di pernama... Hospimart dan banyaknye oem... Sebelum beli lihat label dan punca air dari mana.... Kalau rembau sah lah air dari rden juga

Anonymous said...

boikot terus boikot! GAP teruskan artikel sebegini..tq

Anonymous said...

bbcdrasmi dah hangat dgn post2 baru..tahniah bbcd! usaha anda sungguh murni..kesan flyer dah nampak..entry dah meningkat..

Anonymous said...

Spritzer... Halal... 1 msia produk untuk semua.....

Anonymous said...

pasal shitzer la aku tak masuk kedai mesra petronas..air bangkai tu utk cinabeng saja..

lagi satu..mana ada cinabeng beli shitzer..dia pun tahu air bangkai..hanya org bodoh yg minum air yg digali dibawah kubur cina..air kuning, taiping..tak caya pi tengok sendiri..mai taiping aku pi tunjuk..kalau tak sempat tengok goggle..

Anonymous said...

Hoi melayu apa pasal byk dengki .... Sprtzer ok lah... Semua menteri kita minum ini... Lu sapa mau boikot

Anonymous said...

Betul lah... Aku gi putrajaya ... Jabt perdana menteri pun minum air sprtzerlah.... Meka pekak telinga dan buta mata tentang kempen yg kita buat ini.... Apa perasaan peg peg melayu dlm tu kan... Ke semuanye kaki rasuah... Kalau tak rasuah meka tak cukup duit untuk beli susu dan beras untuk besarkan anak bini mereka

Anonymous said...

Melayu lu balik kampung lah.... Lumah pun mau kelajaan bikin... Manyak malas kelja.... Semua mau free... Gila... Hamsap malayu.... Cukai tak mau bayar... Tapi semua mau flee.....

Anonymous said...

Jangan lupa juga boikot semua bank di malaysia...kempen kita ni perlu diluaskan bukan terhadap barangan harian..tapi ianya perlu diperluaskan ke semua perkara...biar sepet tahu...siapa bumiputera...siapa mereka.

Sial punya sepet...

Anonymous said...

Pegawai pegawai bank banyak yg dah jadi bodoh... Sengal dan mcm ayam berak kapur... Sebabnye hari hari kena maki... Sumpah seranah... Celaka dan babi sebab buat kerja mcm sial dan bukan nak membantu tetspi menyusahkan peminjam peminjam melayu... Tak minat kerja berhenti lah woooi pundek... Bagi peluang kerja tu kat org lain....

Anonymous said...

alhamdulillah berkat bulan ramadan.. ayuh bersatulah melayu..kembalikan kekuatan kita..AYUH TUKAR!! TUKAR!! TUKAR!!

Anonymous said...

Kalau betul apa yang kau cakapkan ni...buang saja yang seorang tu...tak mendatangkan rugi pun..yang penting jangan sebabkan seekor malaun ni semua rosak nama sang bumiputera...yang salah tetap salah...jangan lah cuba melindungi si pesalah...subahat namanya.

Tak luak pun kalau yang sial dan mencemarkan kaum bumiputera ni ditinggalkan. Sama seperti yang telah berlalu...yang merosakkan memang patut dihukum. Tak kira pangkat atau darjat..patuh hanya pada yang taat...yang ingkar kita humbankan saja.

Anonymous said...

Tapi kau kena ingat...yang mengetatkan syarat pinjaman bukan sang pegawai tu...ni lah kesan pengurusan sepet sebenarnya...kalau diluluskan juga...alamatnya kena surat tunjuk sebab...mereka hanya makan gaji...siapa tahan dimaki...tapi demi sesuap nasi...tadah je laa.

Apa kau pikir pekerja bank ni mudah ke buat pinjaman. Aku sebagai seorang pekerja bank tetap perlu melalui semua proses seperti pelanggan lain...apa yang lebihnya hanyalah kadar faedahnya sedikit rendah...itupun jika pinjaman diluluskan.

Anonymous said...

Melayu kasi Cina duduk Tanah Melayu pun free jugak maa...apa lu cakap..?

Anonymous said...

Tanamkan kesedaran kepada kaum Melayu bantu peniaga Melayu mereka akan berzakat dan zakat ini kemudiannya akan pergi kepada melayu juga.. jihad ekonomi perlu dipergiatkan

Anonymous said...

Salam sume,
Kepada yg masih belum tahu, SENARAI BARANG KELUARAN ISLAM DAN BUMIPUTERA boleh DIDAPATI di.....

bbcdrasmi.blogspot.com

NAK PASTIKAN SAMA ADA BARANG TU BARANG KELUARAN ORG ISLAM / BUMIPUTERA
ataupun tidak......boleh juga cek kat blog ni.

Sila DAPATKAN SENARAI BARANG BUATAN ORG ISLAM yg terjamin 200% HALAL dan "DOWNLOAD FLYERS" dari BLOG BBCDRASMI di atas........dan juga dari senarai bergambar oleh GAP. Rujuk semula kpd senarai bergambar yg terdahulu oleh GAP.

FOTOSTAT FLYERS, LEPAS SOLAT TERAWIH ATAU SOLAT JUMAAT......BERDIRI KAT PINTU MASUK MASJID.........EDARKAN.

PROGRAM RAYA.......EDARKAN FLYERS SEMASA BERAYA......bagi pada TETAMU RAYA yang datang rumah kita atau bagi pada TUAN RUMAH yang kita ZIARAH.

Apa saja info yg kita dapat kita kongsi bersama. Yg penting TENTERA ANAI-ANAI kita mencapai MATLAMAT dgn JAYA. Terima kasih dan SYABAS diucapkan kpd BRO GAP.
HALAL itu FARDHU.

Anonymous said...

Beli Barang Muslim bukan bermaksud dengki, tetapi TANGGUNG JAWAB sebagai umat Islam..


mmg ada UMNO yg tak mau beli dgn Pas, dan sebaliknya..

tapi ingat walau berbeza haluan..sejahat2 sangkaan anda akhirnya ke Masjid & kubur yg SAMA..

olehhitu.bila membeli Muslim = duit akhirnya ke Masjid juga = Menguatkan Ummah

Anonymous said...

RAYA NI TOLONG EDARKAN FLYERS SENARAI BARANG-BARANG KELUARAN ISLAM DAN BUMIPUTERA PADA SUME SEDARA-MARA, KAWAN-KAWAN DAN TETAMU.

Duit fotostat niatkan sedekah KERANA ALLAH utk umat Islam MENCARI YANG HALAL.......

Anonymous said...

INGAT SPRITZER, INGAT BANGKAI PEMAKAN BABI!

Anonymous said...

Kempen boikot barangan cina bakal menentukan survival Islam dan Melayu di masa hadapan. Ya, kita mahu menghancurkan ekonomi kerana kita sayangkan Islam, Melayu dan Malaysia. Akhir-akhir ini, terserlah sikap melampau Cina menghina Islam dan Melayu, hanya kerana mereka kuat dari segi ekonomi. Maka, wajiblah kita menggerakkan kempen boikot barangan Cina sehingga mereka lunyai. Apabila mereka lunyai, kita harap mereka bersedia menghormati Islam sebagai agama persekutuan dan Melayu sebagai pemilik asal dan kekal bumi Malaysia ini....

Anonymous said...

Kempen boikot barangan cina bakal menentukan survival Islam dan Melayu di masa hadapan. Ya, kita mahu menghancurkan ekonomi Cina kerana kita sayangkan Islam, Melayu dan Malaysia. Akhir-akhir ini, terserlah sikap melampau Cina menghina Islam dan Melayu, hanya kerana mereka kuat dari segi ekonomi. Maka, wajiblah kita menggerakkan kempen boikot barangan Cina sehingga mereka lunyai. Apabila mereka lunyai, kita harap mereka bersedia menghormati Islam sebagai agama persekutuan dan Melayu sebagai pemilik asal dan kekal bumi Malaysia ini....

Anonymous said...

bila melayu dah puas minum air cina mati dan menjadi kebal-----sasaran seterusnya darahnya pula.

Anonymous said...

betul darahnya....bila kena baikot tentu darahnya naik lalu mampus!!!1

Anonymous said...

Boikot biru langit .air paip jenama infaq ijah bangsar.

Anonymous said...

Air kubor cina..

Anonymous said...

Sikit hari ada lh tu..

Anonymous said...

Tq bro..

orang johor.. said...

PUSAT ZAKAT JOHOR COME ON!!!!
ORANG BYR ZAKAT TUNAI KEWAJIPAN ANDA YG MENGUTIP/MENGURUS LG BESAR AMANAH TANGGUNGJAWAB TU..GUNAKAN SIKIT DUIT TU PERGI KE PELUSUK NEGERI CARI ORG YG SUSAH MCM KELUARGA NI..BANTU MEREKA..TOLONG MEREKA..
TUBUH SATU SKUAD UNTUK DITUGASKAN MENCARI ASNAF JANGAN HARAPKAN SANGAT MEREKA YG MENCARI ANDA..KITA TAK TAHU APA MASALAH MEREKA YG SUSAH MCM MANA...

MAAF..KITA SALING SESAMA INGAT MENGINGATI TAK LEBIH DR ITU..

Anonymous said...

Pastikan betul..silap silap kena saman lg kan PAS ni mcm isu jakim tuari, tp klu betul aku setuju hukum tetap hukum..

Anonymous said...

Cinabeng dh panas!!!...gua punya suka ma mau boikot apa hal???

Anonymous said...

Melayu free itu lu pnya kawan maa pas & pkr..wa boleh balik kampung takda hal punye, tp lu balik china lah jadi kuli sana tempat..hari hari mahu tipu orang..wang punya pasal pon mahu bunuh diri..byk hamsap lh lu orang!!

Anonymous said...

Boikot ah long2 sampai raya pun nak iklan. igt ahlong igt riba, igt riba igt dosa

Anonymous said...

Ni mesti kerja Red Bean Army yang kata Spritzer HALAL. Hubaya-hubaya dengan taktik RBA ni kengkawan... Agamigir.

Anonymous said...

Bro GAP...

minta tolong terjemah aktikel ni..

Indira Gandhi wins legal battle to keep children in her own religion E-mail
Posted by Web Administrator
Friday, 26 July 2013 09:02am
Happy now: M. Indira Gandhi smiling as she walks out of the Ipoh High Court with her mother R. Rengamah, 70, and lawyers after the court handed a landmark decision quashing the certificate of conversion of her three children who had been converted by their father.©The Star (Used by permission)
by MANJIT KAUR

IPOH: Kindergarten teacher M. Indira Gandhi has won her four-year legal battle to keep her children in her own religion.

The High Court here, in a landmark decision, quashed the certificates of conversion of the three children who had been converted to Islam by their father in 2009.

A teary-eyed Indira Gandhi, 40, who was with a few family members outside the court, said: “I have been waiting for four years. This is a very touching moment for me and my children, and I can’t wait to tell them the good news.”

In his one-hour-and-forty minute judgment, Judicial Commissioner Lee Swee Seng ruled that the certificates were null and void because they were unconstitutional.

He said the certificates were against the right of natural justice because they were issued in the absence of the children and the mother.

In accordance with the Perak State Enactment, he said, it is a statutory requirement for a child to be present before a certificate of conversion could be issued.

GUA DAPAT DARI http://www.malaysianbar.org.my/

Anonymous said...

Photocopy kertas aku pernah ambik dan tersebar kt masjid senai airport masa solat jumaat minggu lepas..sebarkan lg..!

Anonymous said...

aku suka gerak kerja mcm ni!!

kita eksploitasi perkataan bumiputra islam...dgn org umno kita sebut melayu. dengan org pas kita sebut islam. kita kena pandai bermuka2...definisi melayu baru!!!!

hasut dan terus menghasut....cinabeng dah kepanasan! extremis adalah penyelesaian!

Anonymous said...

rempah ratus jenama venus pun milik cinabeng. macam wujud sejak adanya speedmart. sblm ni x ada pun. speedmart mcm cendawan tumbuh di sgor sejak PR kuasai sgor

Anonymous said...

2minggu lepas dh buat, photostat dan letak dipintu2 masuk masjid.. Alhamdulillah sambutan hebat.. kejap je habis.. di ambil jemaah.

Anonymous said...

Boikot nazri lah bknnya nazrin

Anonymous said...

apa bukti hpa syiah malaysia..sy banyak rakan2 yang berniaga hpa, xda yg pesong aqidah pn..kalau ada unsur syiah dh lama pejabat HPA, al wahida tu kna serbu... kenapa x kta 'ali' cafe tu syiah sbb terang2 guna nama 'ali' tu adalah slah satu unsur syiah yang mendewakn ali