Tuesday, July 2, 2013

MAKANAN CINABENG YANG GUNA NAMA MELAYU..APA LAGI ?


134 comments:

Anonymous said...

Cina keluar produk baru semua nama melayu,
Suh cakap melayu,semua xpandai,
Terhegeh2 pulak nk duit melayu..
iklan kt tv da semakin rancak cina keluarkan,produk2 yg di boikot kt web,mdia sosial semakin galak kt tv seperti berlawan...
Kalau lah xde melayu nk join iklan tesebut,xde melayu nk beli produk tersebut,alangkah baiknya...

Anonymous said...

Celaka sungguh cinabeng ni bab buat untung sanggup guna nama bisbis macam product melayu.Bab belajar cakap melayu haram tak mau.Oii puak PAS diam je ke?

Anonymous said...

Kerajaan mesti ambil tindakan tegas terhadap perniagaan yang menggunakan logo Halal. Kena laksanakan peraturan tanpa pilih bulu. Untuk dapat sijil Halal, semua syarikat bukan Melayu/bukan Islam, tanpa mengira saiz, mesti disyaratkan mempunyai :-

1) Badan penasihat syariah (terdiri daripada sekurang-kurangnya 3 orang Melayu lulusan ijazah sarjana muda pengajian Islam).
2) Pengurus bahagian Halal yang berkelulusan ijazah sarjana muda pengajian Islam.
3) Pekerja bahagian operasi pengeluaran yang sekurang-kurangnya 70% terdiri daripada orang Melayu/Islam.

Syarat ini mesti kekal untuk pembaharuan lesen Halal setiap tahun.

Denda RM100,000-00 sehari untuk kegagalan memenuhi syarat selain menutup terus perniagaan tersebut.

Barulah selamat orang Islam, ekonomi Islam tidak digugat dan ugama Islam tidak diperlekehkan.

Anonymous said...

Ini bukan iklan.Ini adalah segmen iklan tajaan Matrade.Nak tanya sikit,Matrade ni under BN atau DAP?Sudah tentu under BN.Tapi siapa CEO Matrade?Cuba anda check jgn terkejut sebab CEO bukan Melayu.Pernah tengok Matrade taja iklan untuk produk bumiputra?Jadi kesimpulannya, UMNO sendiri yang mengkhianati orang melayu serta usahawan bumiputera.

Anonymous said...

Nk pakai nama Melayu utk kaut untung tp masa yg sama nak HAPUSKAN Melayu dan haknya di bumi Melayu.. ini bangsa CinaBeng Yahudi Asia!!

Bangsa Cina Kafir bangsa TKDE MARUAH!! Bangsa Anjing dan Khinzir!

Anonymous said...

Tiap2 malam dlm slot Buletin Utama Matrade taja iklan free promosi produk CINABENG kunun HALAL ini utk kelabu asapkan mata org Melayu!!

TIAP2 malam bro.. weii NAJIB lu tido ka jentera krjn lu amat2 LEMAH!!!

Anonymous said...

belilah produk muslim dipasaran!!! bulan puasa marilah kita berjihadd!!

Anonymous said...

APA KE LANCAU SEMUA NI. ADA TANDA HALAL PUN TAK HINGIN AKU NAK BELI. MAKANAN GUNA NAMA MELAYU NAK TIPU MELAYU. TAKTIK NI DAH BASI. BAGUS JUGAK KLUAR TV, KITA TAU PRODUK TU CINABENG LAHANAT PUNYA. CILAKAK LU CINABENG!!! CILAKAK LU OMAR ONG!!! PTUUUIIIHHH!!!

Anonymous said...

Jangan lupa ada satu lagi produk cinabeng guna nama Melayu iaitu SERI KULAI.

Babi punya cinabeng!!! Haramjadah sungguh!!! Sanggup menipu guna nama keMelayuan untuk tarik customer Melayu. Apa lagi semua tentera anai-anai Melayu. Jangan sokong satu sen produk ni.

Biar cinabeng cibai ni keluar modal juta-juta tapi haram satu sen untung dia tak dapat. Kahkahkahkah......

Anonymous said...

Aku sokong. Biaq depa semua keluaq modai juta-juta buat pinjaman bank lepas tu tak boleh bayaq hutang sebab rugi takdak Melayu nak beli. Seronok aku tengok cinabeng kena tipu balik dengan Melayu. Padan muka, dalam masa 2-3 bulan lagi babi betina kat atas ni akan bunuh diri sebab hutang tak mampu bayaq. Hahahahahaha

Anonymous said...

Spritzer melayu punya... Pemegang ssaham tabung haji sama pnb maa.... Itu pasal kita cina sama melayu satu msia maa

Anonymous said...

Kami pon tak lh ckp yg umno ni100% betul!!!! Yg jenis bangsat&pengkhianat ni tak kira dr umno @ pr mmg patut ditolak tapi kita yg kat bwh tidak mustahil utk bersatu boikot produk cinabeng ni..jom berganding bahu semua..

Anonymous said...

..Yg lg baiknya klu kita ni org melayu boleh ketepikan soal ideologi politik dan bersatu dalam gerakan boikot ini,.
Melayu jgak yg kaya nanti dan barulah kita dihormati..

Anonymous said...

Setiap hari najib dan konco2 bapuknya disumpah dayus. Maka lama kelamaan dia akan berterusan begitu. Cara terbaik bagi najib iakah ubah perangainya supaya bersikap tegas dan bermaruah. Lainlah kalau dia suka perasan dia bukan orang melayu lagi.

Kepada penasihat2 najib atau teman rapat harap kamu semua sedar rakyat melayu sudah bosan dengan najib yang tak mahu ambil iktibar dan pandangan orang2 melayu. Sehingga kehari ini kita masih belum nampak lagi khidmat khusus najib kepada orang2 melayu. Kacang dah lupakan kulit.

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Iklankan produk dan perniagaan anda di

www.produkmuslim.info

Daftar segera ia percuma

Terima kasih

Anonymous said...

spritzer sin chuan air bangkai..ingat spritzer..ingat air bangkai yg ditapis..minumlah spritzer!!!! nak basuh berakpun aku tak sanggup.ni kan nak minum..buat siram pokokpun mungkin pokok mati..nak pegang botol kosongpun tak gamak..aku tendang botol tu kalau ada siapa2 yg terbuang depan rumah aku..aku rela bakar botol kosong ni daripada org kutip buat kitar semula........

Anonymous said...

Aku dah cakap..pemimpin kita mesti ultra melayu.Baru bangsa lain tak berani pijak kita.

Anonymous said...

Abc selamanya

Anonymous said...

Ooi melayu barua... Spritzrr pun tabung haji pernah melaburlah... Pnb pun pemegang saham lah... Chuan sin sebab semua melayu bodoh sampai skrg air mineral pun tak da melayu boleh bikin.... Lu melayu cakap saja banyak busat... Bodoh ... Gila semua melayu... Kalau kita tak da supply petronS pun boleh bangkrap maa... 500 ml air mineral rm 1.30 satu botol 1 liter sudah rm 2.60 satu liter minyak baru rm 1.70 sen... Lu pandai kila ka.... Melayu pergi mati lahhh

Anonymous said...

sekarang ni satu2 rahsia cina dah terbuka.tabir hitam bisnes cina kita dah londehkan satu persatu... penyamaran mereka dan kepura2an mereka kita dah bogelkan.. buah kungfu cina kita dah dapat baca pergerakannya...

betul ke minyak masak seri murni, cap buruh dan cap helang ada pengawet dna babi...aku tak pasti lagi..kena siasat dulu...tapi yg pasti tauke2 ni adalah penternak2 khinzir @ babi yg berjaya...

Anonymous said...

spritzer air bangkai...cina yg komen tadi pun akan jadi bangkai nanti.. bila dia ditanam..mayatpun mereput..isi-isi badan mula hancur, berlendir2 dan membusuk..urat2 mula mengeluarkan nanah....akhirnya sin chuan mula menggali lubang...dan keluarlah nanah2 dan daging2 busuk bersama mayat2 yg lain untuk dibuat air mineral daging busuk@ spritzer..
sebut nama tu pun aku dah nak muntah...

apa kau bising2 ..kau minum saja laa...dasar cina bahalol..

Anonymous said...

Kepada pihak media... kalau pengusaha kafir iklankan produk dalam TV kendalian anda... jangan tolak... sebaliknya kenakan cas paras syiling.

Kepada pengguna muslim, meskipun produk bukan muslim menggunakan kuasa iklan untuk memancing nafsu anda... anda perlu ingat bahawa jihad ekonomi tidak akan berjaya tanpa pengorbanan... pengekangan nafsu.

Cara terbaik untuk mengekang nafsu ialah sentiasa terapkan perasaan jijik dan loya apabila terpandang atau terdengar produk makanan/minuman keluaran bukan mukmin sejati.

Harap berjayalah.

Anonymous said...

sejak ABC berlangsung, bila tengok beras jati saja selera aku hilang terus... begitulah kesannya. TQ Gap.

Anonymous said...

sebiji limau bali berharga antara RM 15-30 (tetapi rasanya pahit!).

sebiji sunkist di pasar malam hanya sekitar 50sen -- yakni RM 15 boleh dapat 30 biji!

what the hack?

Melayu Perak said...

chuan sin sdn bhd...tidak pernah ada pnb dan tabunh haji sebagai pemegang saham syarikat tersebut....

yang ada hanya alamat di menara pnb dan bangunan tabung haji....

tidak ada kena mengena pnb dan tabung haji dalam saham chuan sin....

Anonymous said...

Sah spritzer cinabeng punya.

KEY EXECUTIVES

1. A Heng Kok Cheong Lim, Non Independent - Non Executive Chairman
2. Kok Boon Lim, Managing Director
3. Chaw Teo Chuah, Chief Executive Director
4. Sang Lam, Chief Executive Director
5. Nik Mohamad Pena Bin Nik Mustapha, Independent Non Executive Director
(Company).

Melayu tu cuma buat perhiasan aje.

Nasib baik bulan puasa dah dekat. Harap semua air bangkai yang dah terminum tu kering cepat. Ptuih... tapi kalau tak hilang jugak aku nak buat satay daging cina. Dah terbiasa... uuueeekk.

Anonymous said...

jangan patah semangat!! teruskan!!

Anonymous said...

Pelabur dia ... Lu melayu semua bodoh... Malu mau tulis ka

Anonymous said...

Cerita lah sapa skrg pegang saham spritzer... Dividen asb mau tonggi tinggi tapi tak mahu support spritzer kah... Haji mau pergi mulah mulah tapi air chuan sin tak mahu minum... Along malayu ma ka hai lu bukak annual leport spritzer lahhh... Lu tatak malu ka... Malayu lu pergi manpuslah

Anonymous said...

Gua belani potong lancaulah... Kalau tabung haji... Pnb talak labur dalam ini spritzer.... Pahit kalau itu benar.... Sakit pun tak pa kalau betul maa... Ada masa lagi maa... Itu pasal petronas angkat juga ini air spritzer... Lu ckp banyak malayu apa lu boleh bikin... Lu punya pm pun talak heboh heboh

Anonymous said...

BRO GAP AKU MOHON SGT2 KAT KAU TOLONG TINGKATKAN LAGI ARTIKEL BOIKOT KO MENJELANG PUASA NI.KAMI SEMUA PERLUKAN MOTIVASI DAN MOMENTUM YG KONSISTENT UTK KEMPEN BOIKOT NIH..KEMPEN 5 SIRI KO TU SGTLAH MELETOP!! MUNGKIN KO BOLEH BUAT SEGMEN UTK PEMBACA EMAILKAN TESTIMONI MEREKA MEMBOIKOT DAN MENYOKONG PRODUK MUSLIM NI

Anonymous said...

Kalau anda rajin buka google map dan cari lokasi sumber air mineral spritzer di taman semarak taiping.

Anda akan lihat jirat cina hanya 500m sahaja dari kolam air spritzer.

Uuueeekkk.....


Anonymous said...

Kalau ini pnb ahhh... Mau tolong malayu banyak woo kilang malayu dia boleh tolong... Tabung haji pun ini macam maa... Lu ingat meleka ada percaya sama malayu kaa... Lu semua boloh... Lu punya bangs pun talak pandang lu punya muka

Anonymous said...

TERUSKAN BOIKOT WAHAI BANGSA KU...SALURKAN KEKAYAAN KITA UNTUK AGAMA DAN BANGSA KITA...KALAU TAK MAMPU SEDEKAH KITA BUAT CARA MCAM NIHH...
UTK KUANTAN BASE..BELILAH KAT TERUS MAJU..KEDAI SPEK AINON HAYATI, KEDAI SPEK PRISMA...KEDAI EMAS HUSSAIN...BENGKEL KERETA MELAYU.. PENIAGA KEDAI2 MAKAN..BELILAH PRODUK ORG MELAYU UTK PERNIAGAAN ANDA!!!

Anonymous said...

FOKUSKAN KEMPEN PADA TOKEY2 RESTOREN, KANTIN DAN KAFE...BAGI DORG RISALAH SENARAI BARANG ISLAM DAN MELAYU...BESAR KESANNYA BRO!!

Anonymous said...

SEDIAKAN PLATFORM UNTUK MEMBOLEHKAN KAMI MEMBERIKAN IDEA KAT KO UNTUK MENULIS..OK GAK TU BRO.KAMI MUNGKIN ADA IDEA..TP TAK RETI NAK MENULIS HEBAT CAM KO BRO

Anonymous said...

Kepada ngo2 melayu islam. Inilah masanya untuk hancurkan bisnes cina kafir laknat yang membekalkan air berperisa bangkai cina taiping.

Harap buat siasatan segera dan tutup kilang spritzer dengan segera. Kita dah lama kena tipu oleh cina2 bangsat. Dahulu kita tak tahu, tapi sekarang sudah ada bukti dan menjadi kewajiban untuk kita bertindak.

Anonymous said...

Ha ha ha... Lu malayu apa boleh bikin.... Lu ckap saja banyak .... Lu ngo semua minta delma sana kita maa... Taiping kita punya kawasan... Lu mca ka ...lu gelakan ka lu ppp ka semua anjing

Anonymous said...

10 kilang air malayu pun tak boleh lawan kita maa...

Anonymous said...

Spritzer mineral water patut diubah nama sebagai PRESTAVEST MEMORIAL PARK JUICE. Mmmm lazatnya.....

Anonymous said...

Lu malayu apa lu cakap pun semua mcm org gila lah.... Lu semua matui lagi baik... Lu tak mau minum lain malayu beli sptitzer lah....

Anonymous said...

Lu balani taruk itu boikot botol spritzer lah...lu nengok kita saman ini blog...

Skuad Penembak Babi said...

Kahkahkahkahkah.....

Tergelak aku tengok ada sekor babi jadian DAP harbi terlepas masuk ke sini. Tak abis-abis nak promote air spritzer lancau bapak dia punya.

Orang Melayu tak mati kebulur lah kalau tak minum spritzer. Byk lagi jenama bumiputra yang murah lagi bersih kami boleh beli. Lu cinabeng semua macam babi jual minuman campur dengan babi lepas tu jual harga mahal suruh penyokong pembangkang beli.

Kahkahkahkahkah.....

Ingat semua tentera anai-anai Melayu. Kemusnahan bisnes cinabeng akan bermula di kawasan DUN/PARLIMEN yang dikuasai majoriti pengundi Melayu. Aku dok kawasan banyak Melayu dah nampak kedai-kedai runcit cinabeng buka sampai tengah malam sebab untung semakin susut akibat kempen boikot yang sangat berjaya ni.

Teruskan momentum dan InsyaAllah semua cinabeng akan mampos dalam masa terdekat.

Kahkahkahkahkah.....

Skuad Penembak Babi said...

Aku sekarang minum air mineral eden milik bumiputra. Spritzer boleh buat basuh kandang babi lah.....

Skuad Penembak Babi said...

Laman web air mineral keluaran bumiputra yang semua Melayu wajib beli:-

http://www.edenmineralwater.com.my/tentang.php

Babi upahan cinabeng sedang mengamok sebab tak lama lagi bungkuslah Chuan Sin kena isytihar bangkrap sebab banyak hutang dengan bank. Jual air campur babi lepas tu menipu letak cop halal tanpa kebenaran.

Kahkahkahkahkah.....

Kita Melayu mesti bersatu untuk membantai semua bisnes cinabeng yang melanggar syariah lagi haram di sisi Islam.

Kahkahkahkahkah.....

Bangga aku dengan ko GAP sebab satu lagi bisnes cinabeng akan bungkus kesan BBC dan BCL.

Anonymous said...

Itu kilang air eden pun tak lama lagi pun mesti mati punya...... Ha ha ha.... Lu malayu semua dengki punya olang... Mata melah punya

Anonymous said...

Mari menjahanamkan sumber kekayaan cinabeng di seluruh negara tanpa belas kasihan. SHOW NO MERCY. Nanti kita tengok sapa lagi kepala batu? Melayu atau haiwan bernama cinabeng babi pukimak anak setan.

Anonymous said...

Lu tak boleh bungkus ini spritzer.... Kita back up tabung haji pnb... Permodalan melayu perak maa.... Ini kilang malayu punya... Pasai lu olang bodoh kita kasi jalan ini bisness maa... Kuta manyak kuat marketing punya... Lu malayumati pun pakai kita punya sabun maa... Lux... Lu goleng kalipap punpakai kita minyak helang maa... Lu banyak buang masa lah... Lu balik titon lah malayusemua

Anonymous said...

Dah banyak minum air spritzer kini teringin pulak nak makan daging cina yang fresh. Anon 1049pm lu mahu volunteer ka? Gua mau bikin steak bangkai lu lah. Mmmmm enaknya...

Bagi lu punya address rumah. Wa dah tak tahan maaa...

Anonymous said...

Lu apa lu ingat lu polis kaa....lu gila kah.... Hang sap lu mau ugut ugut.... Lu sudah kalah ... Kalah lah

Skuad Penembak Babi said...

Kahkahkahkah.....

Lu babi apa tau pasal Melayu? Lu pegi balik hutan jadi komunis lah. Biar kami Melayu semua tembak lu komunis serupa itu kami tembak babi. Melayu kita semua 80% ada kuasa membeli.

Kahkahkahkah.....

Lu cina kaya sebab Melayu sokong lu punya bisnes. Sekarang kita Melayu semua mahu kayakan orang kita sendiri.

Kahkahkahkah.....

Banyak produk alternatif milik Melayu sudah berkembang. Dari air mineral sehingga ke roti, semakin ramai Melayu buat bisnes nak kasi hancur bisnes cinabeng.

Kahkahkahkah.....

Dulu sebelum kempen tak banyak iklan produk cinabeng keluar kat TV.

Kahkahkahkah.....

Tapi lepas kempen BBC dan BCL, tiba-tiba banyak iklan produk cinabeng keluar di TV sebab bisnes makin rugi maaa...

Kahkahkahkah.....

Lu cinabeng semua bodoh macam babi lu semua lupa Melayu ada kuasa membeli.

Kahkahkahkah.....

Sekarang padan muka lu semua kena boikot dengan Melayu. Melayu menang banyak kerusi maaa...

Kahkahkahkah.....

Lu cinabeng tamak serupa macam anjing gonggong tulang nampak bayang-bayang sendiri dalam air.

Kahkahkahkah.....

Skuad Penembak Babi said...

Kahkahkahkah.....

Tahniah semua Melayu. Kempen BBC dan BCL semakin menampakkan hasil.

Kahkahkahkah.....

Aku perasan sejak Kempen di dilancarkan, semakin banyak iklan produk cinabeng keluar kat TV. Sebelum ni takdak pun.

Kahkahkahkah.....

Ini petanda cinabeng mula kepanasan macam babi sebab graf keuntungan bulan lepas semakin menyusut.

Kahkahkahkah.....

Tak lama lagi mamposlah semua bisnes cinabeng dari bumi Malaysia.

Kahkahkahkah.....

Tak lama lagi akan ada sebuah muzium sejarah cinabeng dibina di tengah-tengah kawasan Taiping sebagai memperingati sejarah kewujudan cinabeng di Malaysia.

Kahkahkahkah.....

Anonymous said...

Aku masih ingat lagi dulu cina2 bangsat yang ternak ikan air tawar tilapia di gopeng perak bagi makan sisa daging dan tahi babi kepada ikan2 ternakan mereka. Alasan mereka harga pelet ikan mahal. Peduli apa mereka kepada pengguna asalkan mereka untung besar. Itulah jenis bangsat2 cina yang bangga konon mereka pandai berniaga. Tipu sekali org tak tahu tapi selalu menipu akan diingat sepanjang hayat.

Jangan tak boikot semua ikan2 jualan cinabeng. Kasi mampus semua towkay ikan cina.

Melayu banyak ternak ikan di terengganu dan jangan beli lagi ikan dari pasar cina. Beli ikan direct dari nelayan. Minta persatuan nelayan kerjasama dengan peraih2 melayu supaya tidak lagi jual ikan kepada org tengah cinabeng.

Anonymous said...

Ku mati lagi baik lah malayu... Lu punya masjid pun kita supply.... Lagi mau cerita ka

Skuad Penembak Babi said...

Kahkahkahkah.....

Cinabeng ni cakap je besar bajet mulut keluar api tapi lancau kecik macam pensel kontot.

Kahkahkahkah.....

Ko ingat Melayu kebulur sangat ke nak minum air spritzer campur babi ko tu?

Kahkahkahkah.....

Kat rumah aku buka air paip singki dah boleh minum.

Kahkahkahkah.....

Pakai penapis air lagi jimat buat apa beli jenama Spritzer standard buat air basuh kandang babi je.

Kahkahkahkah.....

Anonymous said...

Bercakap pasal steak bangkai cina, elok juga kita siasat burger keluaran saudi frozen meat dari kedah milik cinabeng bangsat tu. Mungkin ada dna anjing atau babi agaknya.

Skuad Penembak Babi said...

Kahkahkahkah.....

Lu nak menipu apa lagi cinabeng babi?

Kahkahkahkah.....

Lu supply masjid kami buat basuh berak je.

Kahkahkahkah.....

Lu cinabeng berak tak basuh sebab mau jimat air buat itu spritzer.

Kahkahkahkah.....

Masjid rumah aku pakai penapis air HPA lah.

Kahkahkahkah.....

Tak lama lagi semua masjid di seluruh negara akan mengharamkan jenama Spritzer ada campur dengan perisa babi.

Kahkahkahkah.....

Padan muka Chuan Sin, tak lama lagi semua director dan investor lu mati lompat jambatan pulau pinang bunuh diri. Lu punya jenama sudah bau busuk macam ubat gigi COLGATE.

Kahkahkahkah.....

Melayu Perak said...

你他妈的中国回到中国.....混蛋.....我们不需要你......让你他妈的狗和猪.....中国人吃猪和狗屎。

Anonymous said...

Lu ckp apa lu mau ckp... Jpm office pun pakai kita punya air.... Good maa

Sutan Jamaludin Sos Tiram IV said...

Berita gembira untuk pengguna motosikal bangsa Melayu semua.

Memandangkan bangsa Melayu merupakan pengguna jalan raya bermotosikal teramai di Malaysia, maka sama-sama lah kita lepas ni beli motosikal dengan kedai Melayu.

Bengkel motosikal Melayu dah banyak, tapi yang jual motosikal tak pernah nampak kan?

2 hari lepas dalam Harian Metro keluar iklan Kedai Motosikal Bumiputra iaitu Putra Bikes, EX5, Modenas, Yamaha LC, semua ada..

Downpayment serendah RM500..!!

Putra Bikes dimiliki oleh:

Azmi & Noor Niaga Holdings SDN BHD
No.19, Jalan Sungai Nibong, 14A/KU4 Rantau Panjang 42100 Klang
Selangor Darul Ehsan (head quarters)

Cawangan:

Klang : 03-32901808 / 03-32912808

Taiping : 05-8088808 / 05-8073773

Simpang : 05-8482808

facebook: putrabikes_hq@gmail.com

Cawangan mereka masih belum banyak. Tapi kalau kita semua support diorang sampai diorang kaya, lebih banyak cawangan seluruh negara diorang boleh buka...

Ayuh sedara semua.. Kita sokong bisnes Bumiputra!!

Anonymous said...

Saya sudah maklumkan kepada mukminbrands untuk masukkan Makcik sebagai jenama bukan islam.

Anonymous said...

PAS apa tau. .dia kan jurucakap DAP..

Anonymous said...

bermula tahun 2010...aku memg dah jarang2 xbeli dikedai cina...nak bertani...semua nya aku beli kat LPP...baja,benih,cangkul,parang,pam racun.dan barang keperluan bertani semuanya ada di LPP.begitu jg dgn kedai hardware cina...dah lama dh...buat..

Skuad Penembak Babi said...

Kahkahkahkahkah.....

Kau cinabeng babi kau pegilah supply kat mana pon kita Melayu majoriti tak ingin nak beli lah.

Kahkahkahkahkah.....

Sekarang semua bisnes cinabeng sudah jatuh kena boikot dengan Melayu. Lu Spritzer mana mau lari bayar hutang bank?

Kahkahkahkahkah.....

Lu apasal bising kat sini?

Kahkahkahkahkah.....

Lu bising sebab lu marah lu punya bisnes sudah jatuh maaa kena boikot dengan ramai Melayu.

Kahkahkahkahkah.....

Kalau Spritzer tak rugi, apa pasal lu bising kat sini?

Kahkahkahkahkah.....

Anonymous said...

Salam kepada semua anak Melayu,

Aku adalah seorang internet marketer. Aku dah join bidang ni lebih enam tahun.

Sekarang alhamdulillah, rezeki aku semakin melimpah ruah. Jadi aku fikir nak trade-in kereta vios aku dengan honda civic baru.

Disebabkan kempen BBC dan BCL ni, aku berjaya mengkayakan seorang lagi Melayu dengan menempah kereta dari beliau berbanding salesman cinabeng.

Korang semua kalau nak beli kereta, tak kira dari sekarang atau sampai bila-bila pon, jangan sesekali beli dari cinabeng. Cuba korang fikir apa faedahnya korang bagi spesis cinabeng ni kaya? Baik bagi Melayu kaya sesama bangsa kita jugak.

Semua famili aku dari keluarga, saudara-mara, rakan-rakan dan kenalan aku suruh diorang pastikan beli kereta dari salesman Melayu. Bayangkan kesan kepada ekonomi cinabeng kalau 50% Melayu buat macam aku.

Yang penting kita semua kena kuatkan azam untuk menumbangkan bisnes cinabeng dengan apa cara sekali pon. SEMOGA BERJAYA.

arab said...

Apa kata kita ramai2 g repot kedai cina yg luar jual barang keperluan tp blkg jual nombor ekor haram.... Mana anon bodoh pengkhianat tu td??nnti lu ramai dlm lokap kita boleh bagi lu mkn babi hari2... Ok

Anonymous said...

nombor ekor ????kulim ka, padang serai ka.. ni kedai2 cina itu kedai motor ka, kedai runcit ka...belakang kedai ada nombor jual...kedai tarak maju...nombor ada...

tali barut ??? polis ada mari, mari ambik itu wang saja...apa susah.polis ada jaga maa..

itu polis takut sama bukit aman saja...kalau itu bukit aman turun..dia kasi tau sama itu kawan..kita org kedah ada mata.bukan buta maa...mau report itu bukit aman..mau kasi tau itu polis sini ada sikit2 yg tak bikin kerja...

Anonymous said...

Ada banyak produk popular berjenama melayu/islam tapi pemiliknya cina.
Ada juga produk berjenama melayu/islam tapi pemiliknya yahudi.
Amat merbahaya kepada orang melayu/islam.
Produk ni tak dijual di kedai. Boleh didapati di parlimen.
Cuba teka?

Anonymous said...

Beli lah di kedai kita kerana ia satu ibadah.

ZamHurin said...

Salam,
Biarlah anak anjing DAP Spritzer tu menggila sekor2 dia.. abaikan anjing tu. yg pasti SPRITZER sudha bertahun aku dan family blacklisted!!

Baru2 ini aku dgn family sgt2 dahaga, mmg aku sanggup xbeli SPRITZER, dan Alhamdulillah aku jumpa air ALA FONTE keluaran MOFAZ (sumber air dr Kedah-KEDA SIK-kawasan org Melayu jugak).. beli banyak2 buat spare dlm perjalanan.

Aku bersyukur sbb wpun dahaga tp sikitpun xtergoda dgn air mayat SPRITZER.. Produk makanan dlm rumah aku skrg 95% dr keluaran Melayu dan Islam, bermula dr ROTI Gardenia)-BERAS(Faeza, Langsat tukar2)-GULA (GPT)-KICAP(Adabi, Kipas Udang) -MINYAK MASAK (Saji, Alif)-GARAM (Halagel)-SOS (Rohaya, Adabi)- Marjerin (FELDA)- Sabun (Secrete Garden)-Tepun (Faeza)- Kopi (Hang Tuah)-Mayonis (FELDA)-Sosej (RAMLY)-Nugget utk budak2 (AYAMAS)..

Alhamdulillah aku buat checklist setiap kali ke TESCO utk hapuskan sebarang saluran wang aku pd CINA Kafir Laknatullah ini.

Bagi CINA PIG yg maki carut kt sini.. BAGUS itu suatu pembakar semangat supaya lebih TEBAL kita ANTI-CINA dan apa2 juga barangan Cina. One day diorang akan kebuluran!!

Aminn!

Anonymous said...

alkisah..hari tu pergi KR1M ..lepas masuk kedai tu ada seorg budak cina juga masuk..aku mula buat penyiasatan apa tujuan dia..

dia ke rak kiri akupun ke kiri.dia belek2 harga..aku belek2 dan beli...dia kekanan belek2 harga..aku kekanan belek2 dan beli..

dia ambil brg dan terus kekaunter..ingat nak beli tapi nak kacau juruwang saje..tanya itu ini..dia letak brg dan keluar...

rumusan dari kejadian itu yg aku dapat ialah ...cina sebenarnya dah takut..takut dan ngeri dgn boikot ni..ini bukan gerimis senja...ini bakal jadi taufan katrina...

kutipan kasar harian dah jatuh...tu yg kelam kabut...kedai cina kat tempat aku dah pasang bannner besar2..dulu kita lalu muka mencuka je... sekarang senyum je...pandai sungguh berpura2 dan berlakon...tapi dah terlambat....

ZamHurin said...

GAP.. teruskan usaha murni ko dlm kempen ini. Tentera PIG ARMY BEAN akan menggila serang ko GAP.. sbb kesan perjuangan ko menjadi. Insya Allah ini titik penyatuan org Melayu dan Islam yg akan gegarkan CINA KAFIR dan sekutu2 mereka!!

Bulan Puasa mendatang dan Hari Raya azamlah supaya kita terus gandakan ibadah termasuk ibadah dr segi MUAMALAT- belajalah wang kita pd umat Islam, supay akita jd umat yg berkuasa dr segi ekonomi dan tidak dibuli hina oleh bangsa PENDATANG yg akan jadi bangkai di bukit (JIRAT).

Aku cukup bersemangat bila ada TENTANGAn dan UGUTAN.. jika FAKE CINA pemakan BABI ini masuk ramai2 pun aku sudha cukup termotivasi.. utk sebarkan kempen ini sungguh2.. apatah lg jika betul2 CINA Laknatullah masuk sini.. tahulah aku apa nk buat di luar sana.. :) :) :) :)

Wassalam

ZamHurin said...

anaon 12.35

Teruskan perjuangan kita spt ini. Niatkan ini krn Allah. Demi memartabatkan umat Islam yg skrg WASILAH (perantaraannya) ialah bangsa Melayu.

Saya sanggup berdahaga krn ingatkan Allah, ingatkan bagaimana tentera BADAR lebih perit berjuang di medan perang dengan mata pedang.. kita hanya duduk dlm aircond kereta dahaga kejap.. susah sikit je cari kedai yg ada air mineral Muslim..

Susah itulah mengentalkan kita Melayu Islam. Tanam pd jiwa anak2 kita supaya jangan percayakan CINA KAFIR dan KAFIR2 lain.. anak2 adalah pewaris Agama dan Bangsa kita.

Cina akan gunakan saluran UGUTAN dan SAMSENG apabila KEMPEN BCL ini mencapai KEMUNCAK!

Kedai2 HARDWARE MELAYU sudah MAJU.. perlahan2 kita akan pintas DISTIRBUTION. Saya sanggup beli barang direct dr overseas (import) mahal sikit dr jatuh duit itu pd pembekal CINA!!

Usaha saya bukan memaki2 CINA KAFIR, tp saya akan doa dan usaha supaya mereka akan jd bangsa yg PALING HINA atas BUMI BERTUAH ini.. dan seterusnya BERAMBUS keluar supaya AMAN TANAH MELAYU ini.. HIDUP KITA dlm satu BUDAYA yg SAMA..!!

Juga perhatikan CINA2 KAFIR sudah mula masuk PETRONAS-perkara yg sgt pelik sebelum PRU13. Mereka masuk dpt 'terpaksa'.. spt menerima suatu arahan utk berbelanja di PETRONAS.. apakah modus operandi ini??

SAYA PERHATIKAN.. tk tahu sama ada org lain sedar atau tidak. Tp jiwa sy tidak akan tunduk pd mereka.. sudah 55 tahun kita ditindas oleh CINA Laknatullah ini.. kita mesti MARA untuk jatuhkan EKONOMI CINA!!

DOA dan USAHA saya untuk ini tkpernah padam.. saya harap pembaca2 lain juga jgn hanya PANAS di sini tp bila di luar sana terus CAIR dan LUPA..

Ingatlah usaha ini adalah IBADAH krn mereka CINA KAFIR adalah KAFIR HARBI dan PEROSAK AGAMA dan BANGSA KITA!!

wallahualam

wayau said...

Tak lama lagi bulan Ramadhan dan lepas tu raya. Masing-masing cinabeng nak kaut duit daripada orang Melayu.

Aku rasa satu cara yang paling berkesan adalah mendesak KDN agar mengharamkan media-media yang jelas anti Melayu dan Islam daripada menggunakan perkataan-perkataan "Ramadhan", "puasa", "hari raya Aidilfitri", "buffet Ramadhan", "buffet sahur" dan apa-apa perkataan yang berkaitan.

Pengharaman ini perlu dikuatkuasakan terutama kepada the star, malay mail dan apa-apa media yang segolongan dengannya.

Kesannya, media tidak tidak boleh membuat berita yang berkaitan dengan perkataan-perkataan tersebut, apalagi memaparkan iklan yang menggunakan perkataan-perkataan tersebut. Kesannya, pendapatan daripada iklan akan berkurangan.

Kita boleh lihat impaknya kepada cinabeng. Bagi mana-mana media yang kurang ajar, haramkan daripada mengiklannya apa-apa yang berkaitan dengan bulan Ramadhan dan Hari Raya Aidilfitri.

Anonymous said...

Agama Islam dihina.....raja-raja Melayu disendakan.....bangsa Melayu dicaci-hina.....kerajaan Melayu pun cuba ditumbangkan.....tapi ADA HATI nak guna NAMA MELAYU untuk produk dia orang. Cakap Melayu pun berterabur, nak terkehel lidah.

Memang nampak sangat cina ni TAK IKHLAS.....tahu ambik KESEMPATAN je. Wahai saudara Melayu semua celikkanlah mata lihat dalam-dalam....kalau benda tu tak mendatangkan UNTUNG pada dia orang, buat apa dia orang BERIA-IA nak guna nama Melayu....sedangkan kita tahu dia orang SANGAT-SANGAT BANGGA dengan bahasa Mandarin.....sampai kalau keluarkan iklan kerja pun nakkan calon yang FASIH cakap Mandarin.

Cuba kita pikir logik......tulah tandanya KUASA MEMBELI yang besar dipegang oleh bangsa Melayu. Tu sebab cina suka letak nama yang "MESRA" Melayu pada produk dia orang.

Sedar dan celiklah wahai saudara Melayu semua.....jangan dipergunakan orang. Ini kalilah....TUKAR ke produk BUMIPUTERA!!

Anonymous said...

setuju dan sokong 100%!!!!

selangkah kita kedepan....selangkah kita hampir ke matlamat perjuangan..
esok, lusa dan seterusnya...langkah demi langkah...slow and steady...tapi berterusan dan penuh wawasan... ABC ABC ABC terus membara !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Insya Allah kita teruskan perjuangan. Resam ANAI2 sikit2 lama2 runtuh hancur..

Alhamdulillah sy sudah berjaya sejak PRU13 berakhir lg. Siapa yg pernah boikot Israel Yahudi tiada rasa berat atau masalah utk boikot Cina Kafir Laknatullah ini.

Kita byk sumber skrg.. JGN MENIPU ALLAH DAN RASUL krn utk puaskan HAWA NAFSU kita!! sedangkan umat dibiar sengsara.. MATI nnati Hisab dr Allah SWT takkan lepas!!

sempena kedatangan Ramadhan Al-Mubarak, dn Insya Allah limpahan rezeki bermacam2 termasuklah kenaikan gaji kakitangan awam bulan Julai ini (terima kasih Krjn BN-Najib, moga berkati Allah), kita salurkan wang dan hasil mahsa setiap sen kita ke produk2 Muslim, niatkan inilah usaha kita utk berjihad di ketika ini.. jihad ekonomi sbg jihad kpd yg lebih besar nnt. latih lah jiwa dan diri kita utk KORBAN sedikit kesusahan mencari Produk Muslim dan korbankan kesdapan LIDAH NAFSU dlm memakan makanan keluaran CINA KAFIR yg mngkin lebih sedap (krn cmpuran tidka diketahui)

Ingtlah Zaman Nabi dlu juga Umat Islam pernah diarahkan boikot perniagaan Yahudi.. strategi2 tertentu utk kuasai eknomi krn YAHUDI spt Cina Kafir mereka sgt menindas!!

Anonymous said...

KEMPIN BCL,ABC NI ADALAH SATU DARI BEBERAPA KAEDAH SENJATA YG BOLEH BUAT MEREKA CINA KENAL ASAL USUL.KITA TIDAK NAFIKAN YG MEREKA ADALAH BANGSA TERAMAI DIDUNIA.TAPI RAMAI TAK SEMESTI BOLEH BULI YG SIKIT.

SEMUA BAHAGIAN SEMPADAN DLM DUNIA INI ADA PERATURAN DAN UNDANG UNDANG TERSENDIRI YG HARAAM DI CABUL SESIAPA SECARA SEWENANG WENANG.MALAYSIA INI ADALAH KERAJAAN SAH..MELAYU DAN BUMIPUTRA MALAYSIA HANYA PERLU SENADA DLM KEMPIN INI TANPA AMBIL KIRA IDEOLOGI.KITA SOLAT 5X SEHARI DGN DOA KEAMANAN DAN KEMENANGAN ISLAM/MELAYU MALAYSIA..DOA YG SAMA.

SAYA YAKIN KALAU SEPARUH DARI 17J MELAYU KAT MALAYSIA NI PATUH PADA KEMPIN INI BERERTI KITA MENYUMBANG KEPADA USAHA KERAJAAN BAGI MENGUJUDKAN LIPAT GANDA JUMLAH USAHAWAN MELAYU BUMIPUTRA.KAMI YAKIN.KAMI YAKIN SANGAT.MARILAH KITA AMALKAN KEMPIN ABC , BCL INI SEHINGGA MENJELANG PRU 14,,,,,APA MEREKA CINABENG AKAN BUAT..MELAYU MESTI ADA KEKUATAN UTK BERPADU ,,

,KALAU TAK BUAT SEKARANG IBARAT MELAYU SEDANG MENGGALI LUBANG KUBUR SENDIRI... MELAYU AKAN HILANG SEGALANYA..DAH ADA CONTOH DISELATAN..

Anonymous said...

Ni aku nak cakap tadi aku pegi Mydin. Orang rumah aku cari majerin Adela dari Felda. Aku tengok betul-betul tinggal dua je. Orang rumah aku ambik satu tinggallah satu. Majerin lain berlambak lagi, penuh atas rak. Ari tu aku pegi tesco cari mee segera soto Saji (Felda) pun tinggal satu pek je. Bila aku ambik dah tak berbaki lagi kat rak tu, tapi mee segera lain padat lagi kat rak tu.

Bro GAP, tahniah aku ucapkan dan terima kasih atas sume info. Pada bangsa aku, syabas sume. Aku bangga dengan kalian. Kita teruskan lagi kempen ni. Memang aku nampak dengan mata kepala sendiri kempen ni bergerak. Dah terbukti banyak barang Melayu licin. Bro GAP, jangan berhenti, teruskan lebih-lebih lagi dalam bulan puasa dan nak raya ni, orang kita memang belanja besar.

Ingat bangsaku sume, teruskan tentera anai-anai kita. Terima kasih Bro GAP.

Anonymous said...

Ingat semua......kita ni ANAI-ANAI. Memang diri kita kecik tapi KUMPULAN kita BESAR.

Ya ayuh semua......sokong EKONOMI ISLAM.....ALLAH bersama kita.....TERUSKAN TENTERA ANAI-ANAI KITA...

Anonymous said...

Setuju.....Kami sekeluarga tngh cuba sedaya upaya utk menyertai kempen BBC ni.....bru ni tukar kereta kami beri kpd salesman melayu,puas ati ni!

Anonymous said...

Alahamdulillah Anon July 3, 2013 at 2:17 AM. Semoga saudara sekeluarga dirahmati Allah. Menolong sesama Muslim itu adalah tuntutan Islam.

Anonymous said...

Kita boikot Cina tapi Najib Razak semakin ditipu Cina, semakin menjilat Cina...apa kata kita boikot Najib Razak sekali. Apa guna jadi PM hasil sokongan Melayu tp beria2 jaga hati Cina walaupun tahu ditipu bertalu2...

Anonymous said...

Amacam bloggers? Kita buat kempen Boikot Najib sbb keterlaluan menjilat lendir Cina

The Mahadi said...

BOIKOT BARANG CINA

1.Roti Massimo
2. Bihun Aminah Hassan
3. Minyak Masak Sri Murni
4. Nugget Sri Murni
5. Tuna Marina
6. Sos Cili Aminah Hassan
7. Sos Tomato Aminah Hassan
8. Tepung Gandum Cap Sauh
9. Beras Cap Rambutan
10. Ali Café PowerRoot
11. Cereal PowerRoot Oligo
12. PowerRoot 9SPOT ISOTONIK
13. Malta
14. NutriMalt
15. Teh Cap Masjid
16. Teh Guru Cap Masjid
17. Pau Ahmad
18. Old Town White Coffee
19. Pasaraya EconSave
20. Pasaraya KK mart
21. Pasaraya 99 SpeedMart
22. Minyak Masak Knife
23. Minyak Masak Buruh
24. Minyak Masak Naturel
25. Minyak Masak Daisy
26. Drinho ALL DRINKS
27. Isomax Isotonic
28. HomeSoy
29. Farm Crows Butter
30. Tempura Marina
31. Hotdog Marina
32. Kacang Peas Hijau Marina
33. Kacang Baked Merah Marina
34. Beef ball Marina
35. Nugget Marina
36. Burger Saudi
37. Pencuci Muka Shahirah
38. Pencuci Muka Safi
39. Pencuci Muka Rania Safi
40. Pencuci Muka Balqis Safi
41. Café Powerroot Ali
42. Mee segera Ruski
43. Pasaraya Long Wan
44. Pasaraya Bilal
45. Beras Cap Masjid
46. Air Mineral Spritzer

The Mahadi said...

SOKONG BARANG MELAYU

1. Roti Gardenia (Syed Mokhtar)
2. Bihun Jati Bernas (Syed Mokhtar)
3. Minyak Masak Tiara (FELDA)
4. Minyak Masak Saji (FELDA)
5. Susu Manis Pekat Saji (FELDA)
6. Susu Manis Cair Saji (FELDA)
7. Magge Sajimee Saji (FELDA)
8. Mayonis Saji Mayo Saji (FELDA)
9. Marjerin Pelangi (FELDA)
10. Sos Cili Pelangi (FELDA)
11. Sos Tomato Pelangi (FELDA)
12. Jem Peanut SunBear (FELDA)
13. Sardin Agromas
14. Sardin Pertima
15. Kopi Hang Tuah
16. Bihun Sufi
17. Mi Kuning Sufi
18. Kuey Teow Sufi
19. Garam Sufi
20. Sos Lada Hitam Sufi
21. Sos Cili/Tomato Sufi
22. Kicap Masin/Manis Sufi
23. Tepung Goreng Sufi
24. Minyak Masak Sufi
25. Telur Cap Sufi
26. Ubat gigi Najwa
27. Ubat gigi Halagel
28. Garam Halagel
29. Tepung gandum Cap Bidara
30. Tepung gandum Faiza
31. Jus minuman Safina
32. Syampoo D’herbs
33. Pasaraya Mydin
34. Pasaraya MyMart (kedai keluaran Mydin)
35. Bihun Kampung
36. Burger Ramly
37. Air Mineral Eden

The Mahadi said...

BOIKOT RESTORAN CINA

1.The Chicken Rice Shop
2.Old Town White Coffee
3.Mc Donald
4.Kenny Rogers
5.Papa John’s Pizza
6.Wendy’s Hamburger
7.Krispy Kreme
8.Starbucks Coffe
9.Kyros Kebab
10.TGi Fridays
11.Dave’s Deli
12.Baskin Robin’s
13.Coffee Bean
14.Domino’s Pizza
15.Carls JR
16.Secret Recipe
17.MarryBrown
18.Dominos Pizza
19.Kemaman Kopitiam
20.Paparich
21.Pak Li Kopitiam
22.Pak Hailam Kopitiam
23.Mr.Kaya Kopitiam
25.Roti Bakar Kopitiam
26.Victoria Station
27.ChaTime

The Mahadi said...

SOKONG RESTORAN MELAYU

1.A&W (Milik KUB)
2.Burger King (Milik Ekuinas)
3.The Manhattan Fish Market (Milik Ekuinas)
4.Poppeyes (Milik Ekuinas)
5.San Francissco (Milik Ekuinas)
6.Tutti Frutti Ice Cream (Milik Naza)
7.Ramly Burger (dijamin masih milik melayu)
8.Otai Burger (Melayu)
9.1901 Hot Dog Fast Food (Melayu)
10.Burger Bakar Abg Burn (Melayu)
11.HPA Radix Fried Chicken (RFC)
12.Old Malaya Kopitiam (Selangor)
13.Lam Yong Kopitiam (Selangor)
14.Jonker Walk Kopitiam (Selangor)
15.Lay Pak Kopitiam (KL)
16.Umai Kopitiam (Negeri Sembilan)
17.Pak Tam Kopitiam (Negeri Sembilan)
18.Manjung Kopitiam (Perak)
19.D'Impian Kopitiam (Johor)
20.Mai Kopitiam (Kedah)
21.Umai Kopitiam
22.Kfc (Milik Qsr Brands)
23.Pizza Hut (Milik Qsr Brands)
24.Rasamas (Milik Qsr Brands)
25.Ayamas (Milik Qsr Brands)

The Mahadi said...

Masa untuk boikot barang dan kedai Cina. Kasi mereka bangkrup dan melutut kepada Melayu. Selagi mereka memegang ekonomi, seperti industri pemakanan, perbankan, pembuatan, runcit dan sebagainya, selagi itu mereka tidak takut dan gentar dengan kita. Selagi itulah mereka menghina dan memprovakasi kita orang Melayu.

Lakukan seperti mana orang Melayu Selayang telah buat dengan memboikot Giant dan membeli di Mydin. Akhirnya Giant Selayang terpaksa ditutup. Kah! Kah! Kah!

Luaskan kuasamu orang Melayu!!! - daripada penyokong fanatik Johor DT

The Mahadi said...

Kenapa Kita perlu Boikot Barang Cina?

1. Orang Cina dari dahulu lagi sejak sebelum dan selepas merdeka, telah memboikot dari membeli barang orang Melayu secara senyap-senyap. Kita telah merdeka 56 tahun dan sejak lebih daripada 56 tahun mereka telah memboikot barang orang Melayu tanpa kita sedari.

2. Sekarang mereka telah berani memboikot barang orang Melayu secara terang-terangan, melalui blog, email, website, twitter dan facebook. Kes ini terjadi bila mereka memboikot produk Roti Gardenia, milik Bernas (Bumiputra) pada tahun 2011, secara terang-terangan dan secara besar-besaran.

3. Alasan mereka memboikot Roti Gardenia adalah kerana Roti Gardenia milik Bernas adalah juga milik UMNO. Jadi, apa-apa milik UMNO atau milik Bumiputra perlu dihancurkan.

4. Mereka memfitnah yang harga roti Gardenia naik sampai RM4.50 sebuku, supaya orang tidak lagi membeli roti Gardenia milik orang Melayu. Sebaliknya membeli roti Massimo, milik Robert Kwok (orang Cina dan Malaysia yang terkaya).

5. Mereka telah memulakan jihad ekonomi secara terang-terangan terhadap produk milik orang Melayu, kerana mereka berdendam dengan orang Melayu dan takut kekuatan ekonomi orang Melayu bertambah kukuh.

6. Jadi, kita sebagai orang Melayu perlulah menyahut cabaran jihad ekonomi tersebut dengan menyokong produk orang Melayu dan membalas kempen jahat mereka dengan memboikot barang orang Cina.

7. Selain daripada itu, orang Cina telah diberikan kerakyatan, diberikan kebebasan mempunyai sekolah rendah sendiri, sekolah menengah sendiri, universiti sendiri, surat khabar sendiri, rancangan tv sendiri dan lain-lain.

8. Mereka juga diberikan kebebasan bercakap bahasa mereka sendiri, mempunyai nama mereka sendiri, diberikan kebebasan beragama, mempunyai tokong-tokong mereka sendiri dan boleh membina patung-patung Buddha yang besar-besar seperti di Kelantan dan Penang tanpa sekatan.

9. Bahkan, orang Cina telah diberikan kebebasan menjadi kaya raya, menjadi bos sendiri, malah mempunyai jumlah billionair yang melebihi orang Melayu!

10. Tak cukup dengan itu, mereka telah diberikan kebebasan mempunyai parti mereka sendiri (DAP), dan diberikan kebebasan untuk memerintah sebuah negeri orang Melayu, iaitu Penang, tanpa sekatan.

The Mahadi said...

11. Sebaliknya, segala kebebasan yang diberikan oleh orang Melayu kepada mereka, tidak dihargai dan tidak dihormati. Mereka mahu lebih lagi dan lagi dan lagi. Seperti kata Utusan Malaysia “Apa yang Cina mahu lagi?”

12. Sekarang, bahkan mereka berani hendak merampas hak-hak ekslusif orang Melayu, seperti menghapuskan hak istimewa orang Melayu, menghapuskan raja berperlembagaan, meminggirkan bahasa Melayu dan merampas kuasa politik orang Melayu.

13. Pilihanraya yang ke-13, telah membuktikan bahawa 95% orang Cina tidak menyokong pemerintahan yang dipimpin oleh orang Melayu. Bahkan, parti MCA sendiri telah memboikot Barisan Nasional dengan menghalang orang Cina daripada memegang sebarang jawatan Menteri di dalam kerajaan. Ini bermaksud, akhirnya terbukti bahawa DAP dan MCA telah berpakat untuk memboikot kuasa politik orang Melayu, yang diterajui oleh UMNO. DAP memboikot dari luar, sedangkan MCA memboikot dari dalam.

14. Jadi, apakah orang Melayu patut lakukan? Masihkan anda masih mahu membeli dan menyokong barang orang Cina?

15. Setiap ringgit dan setiap sen yang anda belanjakan untuk membeli barang orang Cina, akan membuatkan mereka semakin kaya, semakin dominan, semakin menindas, semakin angkuh dan sombong. Wang tersebut tidak dibelanjakan sebagai wang zakat atau menaikkan ekonomi ummah, sebaliknya wang tersebut disalurkan kepada DAP untuk menguatkan parti tersebut dan untuk menghancurkan UMNO.

16. Tahukah kamu, dimana DAP mendapat wang yang banyak untuk membiayai "The Red Bean Army"? Daripada wang anda, kerana anda membeli barang-barang orang Cina. Mereka, "The Red Bean Army" perlu dibayar untuk menjalankan kerja-kerja menghasut mereka. Dengan wang anda, mereka dapat menjalankan operasi mereka. Tanpa wang anda, mereka tidak dapat menjalankan operasi mereka. Kerana orang Cina tidak akan berkerja tanpa wang. Tanpa wang anda, tiada lagi "The Red Bean Army".

17. Bila anda membeli barang orang Cina, wang tersebut akan mengkayakan syarikat Cina. Tetapi, orang Melayu yang berkerja dibawah syarikat Cina akan selalu ditindas. Gaji mereka akan lebih rendah daripada orang Cina, walaupun jawatan yang sama.

18. Peluang orang Melayu untuk naik pangkat di sebuah syarikat milik orang Cina sangatlah rendah, walaupun anda seorang yang rajin dan telah berkerja berpuluh2 tahun dengan syarikat tersebut.

19. Jika tiada calon bangsa mereka, barulah anda berpeluang untuk naik pangkat. Tetapi jika ada calon bangsa mereka, walaupun orang tersebut malas, bodoh dan baru berkerja, berbanding kamu yang rajin, lebih pandai dan berpuluh2 tahun telah berkerja, peluang anda adalah tipis sekali.

20. Ini adalah realiti berkerja di bawah mereka. Kalau kamu tidak pernah berkerja dibawah syarikat orang Cina, anda tidak akan tahu atau terfikir pun. Tetapi, bagi orang Melayu yang telah berkerja di bawah syarikat orang Cina, inilah realiti kehidupan. Cubalah kamu tanya kepada kawan2 kamu yang berkerja dibawah Cina, tentang dasar diskriminasi secara senyap yang dilakukan oleh mereka.

The Mahadi said...

21. Di syarikat cina, mana-mana kerja kuli dan gaji rendah seperti di kilang-kilang, diberikan kepada orang Melayu. Mana-mana kerja pentadbiran dan bergaji tinggi, diberikan kepada orang Cina.

22. Sedangkan, bila kamu membeli daripada orang Melayu, wang tersebut dapat dizakatkan dan diwakafkan untuk membuat masjid-masjid, sekolah-sekolah anak yatim dan menaikkan ekonomi ummah.

23. Disamping itu, jika sesebuah syarikat Melayu bertambah besar, mereka memerlukan tambahan pekerja, jadi ini mewujudkan peluang pekerjaaan kepada orang Melayu.

24. Gaji anda yang bekerja di syarikat orang Melayu tidak akan didiskriminasikan seperti di syarikat cina.

25. Peluang anda untuk naik pangkat dan naik gaji adalah lebih cerah di syarikat orang Melayu jika syarikat tersebut bertambah maju.

26. Dan akhirnya, bila kuasa ekonomi orang Melayu bertambah kuat dan kukuh, kita tidak dipandang rendah dan hina. Tetapi sebaliknya mereka yang akan rasa takut dan kerdil terhadap kita.

27. Saya mahu bertanya kepada kamu semua, kenapa DAP berani menyuarakan pendapat-pendapat mereka, di ruang-ruang akbar, di internet dan forum terbuka tanpa rasa takut dan gentar? Pendapat mereka seperti ingin menjadikan negara ini sebuah republik tanpa sistem beraja, menghapuskan hak istimewa orang Melayu dan menjatuhkan agama Islam bukan lagi sebagai agama rasmi?

28. Kerana mereka memandang kamu orang-orang Melayu dengan pandangan yang rendah, sinis dan hina. Seperti mana kita memandang rendah kepada orang Indonesia, Bangladesh dan Nepal yang berkerja di Malaysia. Seperti itulah pandangan mereka terhadap bangsa Melayu. Bagi mereka, tahap orang Melayu, Indonesia, Bangladesh dan Nepal sama saja. Cuma kelebihan orang Melayu berbanding dengan orang Indonesia, Bangladesh dan Nepal adalah, orang Melayu masih lagi memegang kuasa politik. Bila orang Melayu sudah hilang kuasa politik, orang Melayu bolehlah disama tarafkan dengan orang Indonesia, Bangladesh dan Nepal. Kerana apa mereka memandang orang-orang Melayu begitu rendah sebegini?

29. Kerana, kita suka atau tidak, mereka sekarang telah menguasai ekonomi kita, daripada industri makanan, industri perbankan, indusri perkilangan, industri perlancongan dan lain-lain. Jadi, kuasa apa lagi yang kita ada?

30. Kita hanya ada tinggal kuasa politik. Jika kuasa politik orang Melayu tumbang, jadi tumbanglah orang Melayu. Kita tinggal dinegara tanah tumpah nenek moyang kita, tetapi kehidupan dan kebebasan kita akan dipinggirkan. Dipinggirkan seperti mana orang Melayu Siam di Thailand, orang Melayu Singapura dan orang Melayu Moro di Filipina. Adakah orang Melayu Malaysia mahu kehidupan mereka dipinggirkan seperti mana terjadi kepada orang Melayu Thailand, Singapura dan Filipina, bila kuasa politik mereka sudah tiada lagi?

The Mahadi said...


31. Kerana orang Cina telah lama memboikot barang orang Melayu, kepimpinan Melayu dan cuba merampas hak istimewa orang Melayu, tunjukkan kuasa pembeli orang Melayu dengan menyokong dan membeli barang Melayu, dan memboikot barang Cina. Sehingga akhirnya ekonomi orang Cina jatuh bangkrup, kuasa politik mereka makin lemah dan mereka kembali takut dan gentar untuk menghina atau memandang rendah terhadap orang Melayu.

32. Selagi orang Melayu tidak dapat menguasai ekonomi negara mereka sendiri, seperti industri makanan, industri perbankan, industri pembuatan dan lain-lain, selagi itu kita dihandang rendah dan hina.

33. Penguasaan ekonomi negara arah beralih daripada tangan orang Cina kepada tangan orang Melayu bila orang Melayu mula sedar dan memboikot barang Cina dan mula membeli barang daripada orang Melayu.

34. Dan penguasaan ekonomi boleh bermula daripada diri individu itu sendiri, yang kita sebagai pengguna berhak memilih barang mana yang kita sokong, sebagai mana kita sebagai individu, berhak memilih parti mana yang berhak memerintah negara kita.

35. Tiap-tiap hari adalah hari mengundi, dimana sekarang kita perlu tahu dan berhak memilih, barang dari siapa yang kita perlu beli. Kerana banyak barang orang Cina yang banyak menggunakan nama orang Melayu dan menggunakan simbol dan imej Islam seperti Masjid dan sebagainya. Ini adalah tipu daya orang cina yang kita tidak sedar.

36. Nama produk seperti ubat gigi Safi, minyak masak Seri Murni, Teh Cap Masjid, Pau Ahmad, burger cap Saudi dan lain2 lagi adalah jenama berbau Melayu dan Islam, tetapi sebenarnya syarikat tersebut adalah milik orang Cina! Orang Melayu jangan tertipu sekali lagi!

37. Sebar, copy, photostat, scan dan email senarai produk-produk daripada syarikat Cina untuk kita boikot dan produk-produk daripada syarikat Melayu untuk kita sokong. Kembalikan kuasa ekonomi Negara Malaysia ke tangan orang Melayu! Ianya bermula dengan anda!

Anonymous said...

Racist pnya blog

Anonymous said...

Malayu hang sap... Banyak malas... Cakap lebih

Anonymous said...

Malayu lu kelja pis sama askar sajalah.... Lu bikin ini kempen kita bikin kempen malayu last staff maa

Anonymous said...

Lu gro pun banyak melayu pelempuan kelja sama kita.... Hari hali jual pantat sama kita kalaokea... Cibai punya blog

Anonymous said...

Ini blog sulah jadi blog ppim ka

Anonymous said...

Boo layan je , anjinh ni , dah nak mampus dah !.....

Anonymous said...

Serupa babi , serupa anjing , dah nak mampus .

Servant of God said...

Nampaknya kita orang Melayu kena usahakan sendiri BCL dan ABC nih. Kerajaan nampaknya takde kederat langsung nak ambil tindakan. Kenapa lesen halal Makcik ni tak ditarik balik? Betul halal ke?

So aku tambah masuk BAN LIST: Makcik dan juga Spritzer jus mayat pemakan babi.

Anonymous said...

Lu malayu jgn minta kelja sama olang cina.... Busuk punya olang

Anonymous said...

Cina kasi mampos jd bangkai idop laah.. haaa Ah Seng ke Ah Beng ke lu kasi kebulor lah.. Melayu xde mati kalauy xkerja sama Cina BODOH!! Kalau Cina xde income lu mau bikin apa kedai besar2? Lu Cina manyak BODOH.. lu makan BABI hari2 jd BODOH dan KOTOR mcm BABI..

Mau duit banyak2.. mau sex2 banyak..mau kuasa byk.. lu idop macam BINATANG wahai CINA!! Lu jolok lu punya BINI dlm rumah.. lu pegi club, Danok, Hatyaii lu jolok sama SIAM punya lubang.

CINA banyak KOTOR!! Melayu akan bangkit ajar sama LU CINA sampai MAMPOS.. lu akan jd BANGKAI di AIR KUNING TAIPING & NIRVANA NILAI.. kencing sama lu punya KUBOR maa..

CINA Lahanat!!!!

Anonymous said...

CINA LIM KIT SIANG dan nepotism DAP memang sial, mahu control semua Cina sokong DAPigs.

Anonymous said...

Lu Cina.. idop serupa BABI.. bangun pagi buka mata DUIT sama PELACOR lu ingat. Hati banyak KOTOR BUSUK.. Tuhan kasi kaya tp lu mau super kaya!! Lu mau makan org lain punya nasi.. org lain punya minum! Lu CINA banyak L**CAU maaa!!!

CINA BABI, lu mau tunjuk KAYA sama MELAYU? tp lu tipu maa.. lu hutang banyak2 sama Ah Long.. lu korek sana lubang.. lu kambus sini lubang.. lu pakai Accord tp jual sayur saja.. lu angkat nombor haram..judi.. main china doll.. lu sudah syok maa??

Lu ingt Melayu mau diam? PRU13 Melayu PAS jg akan join UMNO + NGO2 Melayu lain kasi hantam sama lu. Lu try lah cari pasal kalau lu mau tgk longkang punya air tukar jadi air merah!!

Kita tk bodoh, kita jadi anai2. 13 Mei dulu kita sudah ajar..tp skrg kita ajar cara Anai2 dulu.. tp lu jgn ingt Melayu akan diam2 duduk.. wa kasi jamin lah lu try angkat LGE sama Kit Sial mula dulu di KL.. kita mau tgk lu boleh bikin besar kepala mcm mana.. lu sudah puas idop..sudah puas jolok pelacor Pulau Tikus Penang.. langsi Cina!!

Anonymous said...

Lu CINA mcm BABI.. lu pakai lu punya BINI di rumah.. tp lu punya bini pakai jantan dkt luar.. lu jg pakai sex women luar rumah.. mabok sampai pagi maa.. kasi bohong lu punya bini lu mcm BABI betina sja di rumah. Lu tdak malu punya BANGSA!! banyak KOTOR!! duduk atas TANAH MELAYU tp idop mcm BABI!!



Anonymous said...

Lu CINA BABI.. lu ingt lu boleh kasi gaji sama Melayu jd driver lu punya lori?? lu mau angkat bapa ratus biji lori kalau org Melayu tkde kasi wang sama lu punya bisness?? Lu mau tgk lu punya kedai kasi lelong lu tungggu sikit masa maa!! Melayu boleh hidup maaa kalau talak kerja sama lu CINA BABI maa.. kita punya rezeki pun lu yg kasi.. itu Tuhan yg kasi!! BODOH punya CINA!!

CINA L99CAU!!, lu punya grand2 father dlu masuk Tanah Melayu maa angkat kita punya Nenek punya NAJIS lu mau tau haa.. ini BANGSA banyak BUSUK BANYAK KOTOR, xdk GUNA PUNYA BANGSA. Wang saja mau kotor pun tkpa. Kalau kasi makan NAJIS pun lu punya BANGSA mesti mau makan maaa.. janji LUIT mau masuk maaa!!!

Anonymous said...

THE MAHADI..
awk tlg jgn fowardkan list yg xbetul. Jgn excited sampai jd spam list plak!!

JATI tu CINA BABI punya!!

BIHUM hanya CAP FAEZA shj, JATI bukan BERNAS.. dan BERNAS bukan JATI!!

Buat homework dlu jgn jd bahan tawa BABI (Cina)

Kitorng dh lama list out brg2 Muslim-Melayu. cr infi byk kt PPIM.

TQ.

Anonymous said...

Saudara, Aminah Hassan Melayu Islam punya. Tolong keluarkan dari senarai Bukan Islam. Terima kasih. Tengok senarai terkini semua jenama Islam dan Bukan Islam disini: http://www.mukminbrands.com/senarai-semua-jenama/

Anonymous said...

Eh..eh..ada cina babi da meroyan kt cini..biarkn dia melalak..da nk mampos la tu..kalo tak dia xdela nk melalak kt cini..sukanya aku da ada si cina babi ni da meroyan..kasi dia panas lg.xlama lg mampos la dia tu..ktorang x heran la babi mcm ko nI..melalak la sampai ko mampos, ada ktorang kesah..cina sial sohai la lu

Anonymous said...

THE MAHDI..

Ko main list je.. nk popular kan diri nk suruh org puji ko ke?? Weii saudara tlg jgn jd jd trojan horse Red Bean pulak.

Nk list check sahih dulu. buat HOMEWORK, check profile.. jgn main temabk syok2 sndiri je!!

Topik list ni dh lama GAP update dan boleh check di laman2 spt sdara kt atas tu bg.

Ko baru bangun tido ke? Aminah Hassan tu Melayu punya. JATI Cina Lahanat punya..

Anonymous said...

Kaldai la

Anonymous said...

Buat pe gi tendang botol tu impon bayok2 gi jual

Anonymous said...

apa susah, dakwah orang cina supaya masuk islam, otomatik jadi ekonomi orang islam..

Anonymous said...

Yg susahnya org Melayu sndiri xblh nk dakwah diri jd Muslim baik. NIK NAJIS xnk dkwah tp asyik jilat cina. Anwar asyik cr china doll.. Susahnya mcm mn nk tarik hidayah pd cina keras hati ni org Melayu sndiri dlm PAS PKR pun hina Allah!

Anonymous said...

Pas bacul berani kat org sendiri je

Anonymous said...

Kalo lu x supply lain pun ada... Lu sudah takut ka melalak serupa anjing syuh syuh berambos lu

Anonymous said...

ada cina babi bodoh mcm babi tempat aku kena tiau sampai berbuih mulut tak boleh cakap...
ada ke dia cakap duit kutipan cukai semua cina yg bayar.. semuanya cina punya duit..
aku belasah balik sampai berbuih mulut tak boleh cakap...aaa.. argg.. emmm.. muhahaa sial punya cina puas hati aku

apa ingat cina babi dapat duit bayar cukai ambik dari langit ke..??
apa ingat cina babi dapat duit bayar cukai ambik dari bawah tanah ke..??
apa ingat cina babi bayar cukai ambik dari dalam perut babi ke..?

memang lu bisnes bayar cukai banyak ma.. tapi lu tak boleh cakap duit cukai lu punya ma.. lu punya bisnes sapa kasi beli kalau bukan melayu ma.. tarak melayu kasi beli lu bankrap mau bayar cukai dgn apa..?? cina babi sial.. kalau lu cakap duit bayar cukai duit lu... melayu pun boleh cakap duit lu bayar cukai dari duit melayu.. jadi duit melayu punya la... tapi melayu tak suka cakap besar mcm lu cina babi sial..

boikot cina babi sial sampai bunuh diri ma...

Anonymous said...


Teruskan Boikot Bisnes Cinabeng yaitu Boikot Bisnes Cina DAP (BBCD).

Kita rapatkan perpaduan Asalkan Bukan Chinabeng atau Asalkan Bukan
Cina DAP (ABCD).

Sokong kerajaan tubuhkan RCI untuk Red Bean Army. Biar mampus.

Anonymous said...

Katak Ibrahim Ali sudah mari. Dengar kata nak bawa Taxi. Kesian betul...jasa tak dihargai

Anonymous said...

Bagusss punya otak!

Anonymous said...

Allahuakbar!!!

Anonymous said...

good... letak trus air mayat.

Anonymous said...

Ini blog ape ni..racist sangat..mana sopan santun kita..nak boikot pun tak payah la pakai ayat - ayat kasar..we live in a multiracial community..hormati bangsa - bangsa yang ada kt negara kita..yang melayu cuba la ikut cara cina meniaga..ikut apa yg boleh ikut..kita ni muslim..adalah hukum yang kena ikut dalam meniaga..yang cina pulak, kami tak pakai apa yang tidak halal..hormati kami dari segi tu..ingatlah kawan - kawan muslim, cuba muhasabah diri bersama..takde guna duk bertikam lidah..jom kita pun kejar kawan - kawan cina n lain lain dalam meniaga..

Anonymous said...

kepada artis2 tempatan tolong boikot iklan jenama cinabeng!! walaupun anda dibayar mahal untuk iklan produk cinabeng.

Anonymous said...

Dgn babi2 ni mane bole ckp elok2 diaorang x paham..so kite boikot sampai kiamat. Kite tukar nama tanah air kite malaysia kepada TANAH MELAYU semula .disinilah tanah air kita TANAH TUMPAH DARAH KITA kita xkan kemana2 . Kita akan boikot barang cinabeng sampai tanah masuk ke mulut!!!

Anonymous said...

jgn nak kencing la cinabeng...spritzer kompom cina kapif punue...lancau lu...sdah sentap la tuee...

Anonymous said...

melayu jgn kene kencing dgn bisness cina

Anonymous said...

sebelum pru 13 sering berbelanja dieconsave l/kurang 1k setiap bulan,selepas pru 13 0.0k,

seminggu lepas saya sanggup memandu lebih 20km mencari kedai melayu untuk membeli mesen basuh,sedangkan tak sampai 1km dari rumah ada tiga buah kedai cina menjualnya.

sokong kempen ABC /BCL

Anonymous said...

Minum sprtizer... Tak birrr

Anonymous said...

Iklan sebentar... Jangan minum spritzer... sebab ada bangkai cina mampus!!

pemilik spritzer:

Company : Chuan Sin Sdn. Bhd.
Address : Lot 898, Jalan Reservoir,
Off Jalan Air Kuning,
34000 Taiping,
Perak Darul Ridzuan, Malaysia.
Tel : +605 801 2663
Customer Service Hotline : 1800 88 3111
Working Hour : MON – FRI (9.00 am – 6.00 pm)
SAT (9.00 am – 1.00 pm)
SUN & Public Holiday (OFF)
Fax : +605 801 2118
Email : info@spritzer.com.my
Website : www.spritzer.com.my

Tolong Promo Muslim Brand said...

Iklan sebentar... Jangan lupa minum Air Mineral water jenama E’den... semasa Berbuka puasa dan bersahur... Air Mineral water jenama E’den Halal, Suci dan Bersih!.

E’den mineral water adalah salah satu air mineral yang kini berada dipasaran Malaysia, eden mineral water diusahakan oleh sebuah syarikat bumiputera sepenuhnya iaitu Daruk Khusus Venture Sdn Bhd, diasaskan seawal tahun 2004, eden mineral water mula dipasarkan pada tahun 2009.

Alamat (Kilang)
DarulKhusus Venture Sdn. Bhd.
Lot 517, Kampung Mungkal,
71350 Kota, Rembau,
Negeri Sembilan Darul Khusus

Telefon & Fax
Tel: 06-438 2571
Fax: 06-438 3571

Emel: dkvmineral@yahoo.com.my
Website : http://www.edenmineralwater.com.my/index.php

Pejabat Pemasaran (KL)
No.2-2A, Jalan Nirwana 37,
Taman Nirwana,
Ampang 68000
Selangor Darul Ehsan

Telefon & Fax
Tel: 03-9281 8787
Fax: 03-9281 4187

Anonymous said...

dah 2 bulan lebih tak masuk kedai cina dan beli produk cina. ok jer tak ada apa yg kurang. malah saya dpt berjimat lebih byk wang terutama tidak masuk lg ke restauran berjenama.dan jugak kopitiam. akan boikot seumur hidup!!!!!!!

Anonymous said...

9/7/2013 Satu lagi cina mati , gantong diri , bisnes bangkrap .
tak buleh bayar hutang sama along ,
1x4 sebulan
12x4 setahun
5th. ribu beribu cina mati bunuh diri .
ha ha ha hi ho ho hoo!
boikot ! terus boikot !