Monday, July 22, 2013

MAKSUD TUN M JELAS, PILIH PEMIMPIN BERANI DAN BEROTAK MELAYU MASA PEMILIHAN UMNO NANTI !



DR. MAHATHIR: Kesan daripada PRU-13 berkait rapat dengan rasisme yang semakin menebal dan ia perlu diambil kira oleh semua pihak memandangkan masa depan negara tidak berapa baik kerana perkara ini.

Kalau diperhatikan pemisahan antara kaum telah membuatkan kita semakin jauh sehingga sudah sampai ke tahap ada yang berani mengeluarkan kenyataan yang boleh menimbulkan kemarahan.

Kita sudah beri kebebasan apabila tiada lagi Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan sebagainya, namun mereka semakin berani dengan menghina Nabi Muhammad SAW, mengeluarkan kenyataan yang menghina orang Islam yang berpuasa dan sebagainya.

Semua ini tidak pernah berlaku kerana dahulu semua kaum di Malaysia menyokong Barisan Nasional (BN).

Kita menang dengan kelebihan yang tinggi melebihi dua pertiga tetapi kini oleh kerana orang Cina langsung tidak menyokong BN manakala orang Melayu pula berpecah tiga kumpulan, maka kita lihat kerajaan yang didirikan sekarang tidak mendapat sokongan yang mencukupi. 

27 comments:

Anonymous said...

Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Pelindung, tolonglah bantu anak muda BUMIPUTERA Melayu/Islam ini, Tengku Zaihan, untuk dapat pertahan bumi pusaka nenek moyang kami - sebagai pemimipin Islam/Melayu yang gemilang! Kami dah cukup sengsara, dari penjajahan British-Barat-Zionis/Jepun/Komunis Cina durjana, lepas itu si PENJAJAH KAFIR Barat-Zionis ini bawa pula bangsa PENDATANG RASIS yang tak tahu berterimakasih, bahkan makin BONGKAK dan TAMAK, walau dapat Singapura dengan mudah!

Satu demi satu tanah pusaka di Tanah Melayu kami ini TERGADAI kepada bangsa PENDATANG RASIS ini, biarlah Terengganu yang masih terbela kuat tradisi dan tanah pusaka Islam/Melayunya, dilindungi oleh MU selamanya, Ya Allah! Amin.

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam dan umatnya, serta bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red Beans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

Anonymous said...

Betul kenyataan negarawan, pengundi cina naik tocang kerana pemimpin kita terlalu bagi muka.

Anonymous said...

JANGAN BAGI TEMPAT PADA PEMIMPIN UMNO YG BERBELAH BAGI@TAKUT UTK PERJUANGKAN BANGSA MELAYU DAN AGAMA ISLAM PADA PAU NANTI..PERWAKILAN JGN LACURKAN UNDI ANDA DGN JANJI MANIS ATAU WANG RINGGIT..INGAT TU!!!


Orang Johor..

Anonymous said...

Yang pasti, jangan halang pertandingan di semua peringkat di perhimpunan UMNO akan datang. Untuk jawatan Naib Presiden, Zahid dan Shafie dah umum akan pertahan jawatan masing-masing. Harap-harap, Hishamuddin jangan lah bertanding. Mudahkan pemilihan untuk orang lain yang lebih berkaliber dan yang boleh buat kerja.

Anonymous said...

Kenapa Tun tak sound direct pada pemimpin berkenaan supaya letak jawatan? Kalau pak lah dulu direct punya. Sekarang?

Anonymous said...

Yg layak jadi Naib Presiden adalah mereka yg berwibawa, berintegriti. bersih dan kelihatan berdih dari rekod yg hitam. dan prestasi yg cemerlang antaranya adalah Tok Pa, Anifah Aman dsn Datuk mukhriz. Zahid ada rekod masa lampau yg mencurigaksn berkait terlalu rapat dgn Hero Tamil, pejuang keselamatan Yahudi Zionist iaitu Nuar Asshole. Harus berhati hati.

Anonymous said...

Yg layak jadi Naib Presiden adalah mereka yg berwibawa, berintegriti. bersih dan kelihatan berdih dari rekod yg hitam. dan prestasi yg cemerlang antaranya adalah Tok Pa, Anifah Aman dsn Datuk mukhriz. Zahid ada rekod masa lampau yg mencurigaksn berkait terlalu rapat dgn Hero Tamil, pejuang keselamatan Yahudi Zionist iaitu Nuar Asshole. Harus berhati hati.

Anonymous said...

Yg layak jadi Naib Presiden adalah mereka yg berwibawa, berintegriti. bersih dan kelihatan berdih dari rekod yg hitam. dan prestasi yg cemerlang antaranya adalah Tok Pa, Anifah Aman dsn Datuk mukhriz. Zahid ada rekod masa lampau yg mencurigaksn berkait terlalu rapat dgn Hero Tamil, pejuang keselamatan Yahudi Zionist iaitu Nuar Asshole. Harus berhati hati.

Anonymous said...

buat kubu kuat2 dulu..mana2 petualang kita penjarakan didalam.. takut musuh pula menyerang...

Anonymous said...

Maksud Mamakutty amat lah jelas.

Hanya Mamak Bergelar Melayu lah yang layak.

Tak nak sound direct Bagi anaknya naik je.

salim hasan said...

sepatut Tun hentam terus pemimpin ni seperti mana Tun hentam Pak Lah dulu
Pak Lah memang lemah ,Tapi tak ada sampai beliau menggadai segala galanya.

Anonymous said...

Susah nak Cari Cina yg patuh pada peraturan Game dgn bangsa lain..

banyak mereka biasanya berhelah mematuhi peraturan..pada masa yg sama mencari jalan merosakkan Peraturan itu..(dgn bangsa lain)

mereka nak BOLOT semua..
ada India tokeh bagi tahu, pengalamannya sama mcm banyak situasi global mcm ni:

jika ajar Cina..(mereka berniat memakan gurunya)
Jika bisnes dgn cina..(mereka tak percaya peratusan 60: 40 % mereka mahu semua)
jika usahasama..(lama2 mereka buat kilang yg sama keluar barang yg sama, kedai yg sama..setiam dimension pun sama)

Anonymous said...

Tun M semestinya d harus maklumkan perkara ini kpd Ah jib go...let him go for the very best way for all. Pls Tun M...
Salam takzem d tabik hurmat kpd mantan PM kita.

Umno mesti dikemaskini d diperkasakan. Ini waktunya sebelum parah d semakin melukai hati2 rakyat. Rakyat yg sayangkan kedaulatan negara ini pasti tersemat wajah Perwira ulong negara kita Tun M.

Ya Allah Engkau rahmatilah beliau dgn kesihatan yg baik, limpahilah rahmat d lanjutkan usia beliau.

Anonymous said...

Dah tua gigi dah terlerai , apalagi yang ada kulum kulum telan aja lah sampai kembung hingga jalan pun tak larat lagi .
wahai generasi xtrem dalam Umno , takan nak jeling aja waktu persidangan 2013 , tolong pimpin kasi
duduk tepi DSN sementara masa maseh ada , dah Pru 14 baru terhege nak pimpin susah lah , bangsa melayu dah susah , takan nak tambah kesusahan .
bukan kau tak tau apa Umno dah buat
semua dah dimakmalkan takda lagi yang tinggal untuk melayu .
kau nak bangsa Melayu mehambakan diri ?...masa tu dah terlewat dah .... sabar bangsa Melayu jati ada hadnya ?......ingat sikit tampa melayu , Umno dah jadi pembangkang
jangan berdolak daleh , yes no yes
aja , menderhakalah demi kesinanbungan bangsa sendiri , tanah air Tanah Melayu am nya .

Anonymous said...

Menderhaka bukan nya salah
Menderhaka bukan nya hukuman mati
Menderhaka bukan nya haram
situasi hari ini wajib lagi halal
ha ha ha hi hi hi ho ho hoo!

Anonymous said...

Pemimpin Umno pengkianat melayu
Pemimpin Pas pembelut melayu
Pemimpin Pkr penjubur melayu

sama keturunan
sama otak
sama aidiologi

pembelit , perosak , parasit otak
biawak

Anonymous said...

Pemimpin Umno pengkianat melayu
Pemimpin Pas pembelut melayu
Pemimpin Pkr penjubur melayu

sama keturunan
sama otak
sama aidiologi

pembelit , perosak , parasit otak
biawak

Anonymous said...

In Shaa Allah Tengku Zaihan akan menang d sama2 kita berdoa....ameen 3x.

Tun M yg bergeliga itu pasti beliau tahu semua ini hasil tgn siapa...
Sepatutnya PM skrg tak buat kerja2 munafik...
Rakyat beri mandat lebih ttpi PM tidak tahu menilai pengorbanan Rakyat Islam negara ini. Amat mengecewakan kami.
Beliau lebih menonjol gah memperkasakan gelombang merah roket dapig...bg muka sangat d mansuhkan yg tak sepatutnya.

Akhirnya kena tipu...padan muka hang...itu jadinya sebab hang tak ikuti jalan Nabi Junjungan kita... d syukur Alhamdulillah krna Allah menyelamatkan negara ini. Ini sebenarnya ada hikmah d amaran agar bermuhasabah diri.

Bila melihat wajah mu dimlm keputusan PRu13, jelas wajah mu tak ceria lansung d seakan suatu beban berat dlm hati yg harus diterima...rakyat yg setia ikut merasa sedih termasuk sya sendiri...(ada hikmah kpd kempen ABC/BCL)

Kita rakyat pemerhati setia...pemimpin Islam sepatutnyalebih bijaksana dr kafirin llaknatulloh. Kita berrbaik2lah dgn kafirin akan ttapi harus kuat d tegas serta berwaspada demi menjaga martabat Islam.

Pemilehan presiden Umno tahun ini adalah lebih baik d nampak mulia jika anda sedia undur diri secara terhurmat. Jka dlm hati masih berat kearah dapig d tiada ketegasan maka...silakan lah turun....tafadhol majjuroh....

Maaf kami rakyat yg berjiwa tulen d kental kpd bangsa, agama d tanah air tercinta.

Bersama kita fikir2kan.
Merindui PM yg seperti Tun M...kita sama2 berdoa semoga ada susur jalurnya kearah itu.

Anonymous said...

Liebih baik cuci bersih tukar semua sekali pemimpin Umno lelaki dan wanita dr peringkat paling bawah sehingga paling atas pd pemilihan agung Umno yg bakal berlangsung nanti.Naikkan pemimpin yg kuat semangat KeMelayuan dan anti Cina.

Anonymous said...

PILIH PEMIMPIN BERANI..ZAMAN KHALIFAH DULU..YG TERSOHOR DAN MAJU SEMUANYA KHALIFAHNYA BERANI BUKAN LEMBIK LOTEK!!

Anonymous said...

Tertarik dgn ayat melayu berpecah kepada 3....cina ttbe pula bersatu jd 1....
Nmpak sgt....

Anonymous said...

kerismudin, namamu terus terpahat dalam sejarah pemuda tanah melayu.

Anonymous said...

Sah dan comfom hg ni kcang merah tajaan kj yg merayau serata blog buat ayat2 mcm hg ni la

Anonymous said...

Semenjak ada Anwar lah negara kita makin hari rakyat berbilang kaum semakin berpecah-belah. DAP naik tocang, cina makin bersatu nak menolak kerajaan BN, semuanya disebabkan hasutan Anwar. Anwar mesti mampus segera!!!

Anonymous said...

Tindakan pmimpin pasca merdeka yg mprkenalkn isa dn akta darurat adalah perkara yg benar bg mgekang pgkhianatan org2 cina(komunis) serta india(tamil elam) yg trkenal dgn sifat semula jadi amat degil yg mlampau. Lihat lah negara china dn india undang2 mreka bgtu keras krn bg mereka hanya inilah caranya bagi mngajar rakyatnya yg smemangnya degil.. tp amat malang sekali pmimpin kita tlah mghapuskn akta trsebut utk jd popular sdgkn sebenarnya mreka telah masuk perangkap cina komunis yg tlah mprgunakn secukup2nya anwar ibrahim serta pas utk bg mjayakn agenda mereka sejak merdeka utk mghapuskn akta yg amat ditakuti mereka iaitu ISA , AKTA DARURAT SERTA AKTA HASUTAN.. Benarlah kata seorg penulis barat bhwa andainya dinegara kamu ada trdpt komuniti cina maka jgn skli kamu beri ruang kebebasan yg luas kpd mereka krn kelak nanti mreka gunakn peluang itu utk mguasai kamu tanpa rasa belas.. LIHATLAH SKRG.. AMAT MALANG BUAT MELAYU DIBUMI SENDIRI..

Anonymous said...

Tindakan pmimpin pasca merdeka yg mprkenalkn isa dn akta darurat adalah perkara yg benar bg mgekang pgkhianatan org2 cina(komunis) serta india(tamil elam) yg trkenal dgn sifat semula jadi amat degil yg mlampau. Lihat lah negara china dn india undang2 mreka bgtu keras krn bg mereka hanya inilah caranya bagi mngajar rakyatnya yg smemangnya degil.. tp amat malang sekali pmimpin kita tlah mghapuskn akta trsebut utk jd popular sdgkn sebenarnya mreka telah masuk perangkap cina komunis yg tlah mprgunakn secukup2nya anwar ibrahim serta pas utk bg mjayakn agenda mereka sejak merdeka utk mghapuskn akta yg amat ditakuti mereka iaitu ISA , AKTA DARURAT SERTA AKTA HASUTAN.. Benarlah kata seorg penulis barat bhwa andainya dinegara kamu ada trdpt komuniti cina maka jgn skli kamu beri ruang kebebasan yg luas kpd mereka krn kelak nanti mreka gunakn peluang itu utk mguasai kamu tanpa rasa belas.. LIHATLAH SKRG.. AMAT MALANG BUAT MELAYU DIBUMI SENDIRI..

Anonymous said...

punca sebenarnya apa yg kita tengok sekarang ialah Pak Lah lembik ngan Khairy rakus...