Wednesday, July 17, 2013

MELAYU DAH KENA TANGKAP : PENGISTIHARAN GAP !


melayu yang pukul cina dah ditangkap.
alvin dan vivian masih cool bebas.

aku nak istihar sesuatu.
jika alvin dan vivian ini LEPAS BEBAS..
aku akan serang kerajaan yang memerintah ini !

MAAF, AKU LEBIH UTAMAKAN KEPENTINGAN MARUAH ISLAM DAN BANGSA MELAYU DARI NAK PERTAHANKAN PIMPINAN DAN PARTI YANG KONONNYA UPHOLD ISLAM, TAPI LAHANAT KATA SEMATA MATA !

KLIK SINI


143 comments:

Anonymous said...

bro, tak perlu minta maaf, gua sokong sgt2!!!! kali ni kita pakai gayboy punya motto..matlamat menghalalkan cara!!!

Melayu Perak said...

jangan ambil undang-undang ditangan sendiri...biarkan pihak berkuasa yang menjalankan tugas....negara ini ada undang-undang....kan dah kena...siapa yang susah....

Anonymous said...

Aku pun setuju gap.
Lepas pru13 ni, baru aku nampak halatuju bn.

Drp kes omar ong kepada akta hasutan dan isa. Semua angkara kerajaan memerintah. Apa perlu sangat ke nak ikut kata pr? Perlu ke tunduk pada cinabeng?

Aku sebenarnya semakin tak paham dgn najib. Lebih teruk drp tun lah. Terus terang aku cakap.

Aku memang dah start hentam kerajaan sebenarnya. Kalau tengok komen aku dlm blog kau aku banyak menongkah arus. Sama jugak blog blog yg lain.

Aku paham ramai blogger yg bagus berhenti berblog. Kenapa?

Jadi aku sarankan, hentam je diorNg semua ni. Yang pertama bagi turun adalah peguam negara. Nombor dua najib.

Yang nombor 3 ni aku tak pikir lagi..

Anonymous said...

apahal lak nak serang kerajaan? kan dah announce menteri shabery cheek nak bawa kes hina islam ke parlimen.Patut saiko kan jer kafir 2 ekor tu...biar hidup diaorang takkan tenteram lepas ni.

Anonymous said...

MEMANG NAJIB BABI
MELAYU PERTAHAN AGAMA CEPAT TANGKAP
CINA BABI HINA ISLAM TAK DI TANGKAP

WOIII NAJIB BABI APE KENE LU NI BABI
WOII UMNO 3.4 JUTA APE KENE PRESIDEN KORANG
APE KENE GOMEN BABI KITA NI
APA KENE DGN UMNO PANTEK NI

GUA SOKONG UMNO
TAPI JIJIK NAK MUNTAH DGN NAJIB BABI NI
BABI KAU NAJIB HARAMJADAH
KAU TAK LAYAK JADI PEMIMPIN MELAYU
MELAYU KAU TANGKAP CINA KAU MANJEKAN

DGN INI AKU DECLARE JIHAD TERHADAP NAJIB
NAJIB BABI NAJIB SIAL
KENYANG DUIT CINA
BABI KAU NAJIB
AKU TAK HALALKAN UNDI UMNO ITUHARI
MENYESAL AKU UNDI UMNO BODOH NI

FUCK U NAJIB
FUCK U ROSMAH
FUCK U PEMIMPIN UMNO BACUL

Anonymous said...

KEPALA LEMBU BAWAK KE MAHKAMAH.
HINA ISLAM BAWAK KE PARLIMEN.

APASAL TAK BAWAK KE JAMBAN JE ?

Anonymous said...

GAP ANAK HARAM KAPIR HARBI, AWAK INGAT AWAK NI SIAPA? LU HANYA SEEKOR ANJING YANG MENYALAK TAK TENTU ARAH. SEKARANG LU INGAT LU MAU LAWAN GOMEN...........MUKA MACAM PUKI BABI.

Melayu Perak said...

YANG PATUT DISALAHKAN HAKIM-HAKIM YANG BERAT SEBELAH....SEMUA HAKIM YANG ADA SEKARANG MENYEBELAHI PR....ITU YANG BAGI KEPUTUSAN MENGARUT....ANWAR ALJUBURI BOLEH TAK DIDAPATI BERSALAH...KALIMAH ALLAH KALAH KES PERTAMA...SEHINGGA PERLU RAYUAN...

YANG BABI ADALAH PR....HAKIM-HAKIM PR....

Melayu Perak said...

KHIR TOYO YANG TAK ADA RASUAH....DISALAHKAN DALAM KES BELI RUMAH....

Anonymous said...

FUCK YOU ANON 1:25. LU SIAPA? LAIN KALI UNDI HANG BAGI MASUK PUKI MAK KAU. UMNO DOESNT NEED YOU.

Melayu Perak said...

SIKIT PUN DALAM HAL NI....TAK ADA KENA MENGENA DENGAN NAJIB...MENGAPA MARAHKAN NAJIB....MARAH LAH PADA HAKIM....KEHAKIMAN BUKAN DI BAWAH KERAJAAN....TIU BAWAH JUDICIARY....

Anonymous said...

Budak melayu tu hanya mencederakan seorang budak cina tetapi pelakon porno Alvin dan Vivian telah mencederakan beribu2 hati orang islam.

Budak Melayu yng membalas dendam kerana hati mereka dengan sengaja di cederakan di tangkap dgn segera.Tetapi pelakun porno Alvin dan Vivian yng menimbulkan ketegangan ini dgn menghina agama islam masih bebas.

Mengambil kira kenyataan seorang peguam nonmuslim sepatutnya pelakon porno Alvin dan Vivian telah di tangkap dan tak perlu tunggu siasatan kerana bukti yng jelas.Membiarkanya bebas akan memberi isyarat yng salah kepada orang2 islam.

Isyarat yng salah itu telah di mulakan oleh sekumpulan anak muda Melayu!

Wahai yng bertanggungjawab ramai orang islam sedang memerhatikan situasi ini dgn luka yng semakin dalam.

Lakukanlah sesuatu dgn ketegasan demi masa depan genarasi yng cintakn keamanan.




Melayu Perak said...

KALAU ADA KEPINCANGAN DALAM EKONOMI MALAYSIA...BARULAH TANGGUNGJAWAB NAJIB.....

Kapak Net said...

Tekanan kepada pemerintah perlu dilakukan,bukan maksud rakyat mahu lawan undang-undang,,kepentingan Islam mesti diutamakan dari kepentingan sakit kulit seseorang,,kerna bentuk penghinaan terhadap agama ramai yang terasa pedih ulu hati,,,,

Melayu Perak said...

CEDERA HATI DENGAN CEDERA FIZIKAL....HAKIM HANYA NAMPAK CEDERA FIZIKAL....BOLEH DIDAKWA BAWAH AKTA KECEDERAAN....

Anonymous said...

Namewee menghina azan suboh diangkat hero oleh nazri aziz.

Namewee menghina azan suboh dianggap pemuda yang berbakat oleh najib.

Harapan umat islam, 2 ekor berok ini tak mengangkat alvin/vivian sebagai cina yang berbakat.

Anonymous said...

1:25

Next PRU lu undin parti yng menyokong LGBT at least lu boleh join Alvin dan Vivian for free sex.




Melayu Perak said...

akta 574 kanun keseksaan....

seksyen 87. Act not intended and not known to be likely to cause death or grievous
hurt, done by consent

Melayu Perak said...

akta 574 kanun keseksaan....

seksyen 87. Act not intended and not known to be likely to cause death or grievous
hurt, done by consent

Melayu Perak said...

akta 574 kanun keseksaan

sekeyen 298. Uttering words, etc., with deliberate intent to wound the religious
feelings of any person

Anonymous said...

Namewee menghina azan suboh diangkat hero oleh nazri aziz.

Namewee menghina azan suboh dianggap pemuda yang berbakat oleh najib.

Harapan umat islam, 2 ekor berok ini tak mengangkat alvin/vivian sebagai cina yang berbakat.

Anonymous said...

Kalau betul budak-budak Melayu yg ditangkap tapi mereka yg menghina Islam tu terlepas.......maaf aku katakan......menyesal sungguh aku dan sekeluarga (9 orang) pangkah BN baru-baru ni.

Sumpah kalau beginilah jadinya PRU14 nanti kami tak akan undi BN lagi. Maaf kalau adat dilanggar aku tak kesah sangat tapi kalu agama aku dicaci hina aku tak boleh terima.

Undi aku sekeluarga akan bergantung kepada keputusan kes menghina Islam ni. Kalau budak-budak Melayu tu dikenakan tindakan tapi yg menghina Islam tu terlepas.......maaf aku dan keluarga terpaksa ucapkan "sayonara" kpd BN.

Anonymous said...

Memang badan kehakiman tak ada kena mengena dgn kerajaan tapi sebelum ni siapa yg beria-ia melayan puak-puak yg TAK MENGENANG BUDI ni?

Berhabisan bagi itu-ini hingga berjuta-juta. Diikutkan sangat kehendak dia orang yg membuatkan EGO mereka naik tinggi kerana merasakan mereka di TATANG MACAM MINYAK YG PENUH. Naik lemak, kaduk naik junjung hingga tak boleh nak dikawal lagi dah. Mereka bermaharajalela sesuka hati tak takut pada undang-undang pun.

Ada ke mereka kira perasaan kita, sedangkan kita tak pernah hina pun agama mereka. Itulah terlampau dilayan, terlampau diberi muka.

Islam agama rasmi tapi tak ada PEMBELAAN pun.

Anonymous said...

Aku tetap kata semua ni gara bung Nuar....

Pak Najib nak sangat glamour...tak sedar dah banyak bagi bola tanggung....

sebenarnya susah nak baiki kerosakan yang dah sedia ada...tak beri salah...beri pun kena pijak kepala...Pak najib kena berbalik kepada resepi asal...ketegasan adalah perlu...

Mengubat lebih baik dari dah parah...

Kalau budak kurang hajar ni ubat dia apa?...kenakan tindakan yang sepatutnya...daripada menyebabkan lebih banyak melayu memberontak.

Anonymous said...

Mana lak ekstremist,pengganas dan pelampau Islam Melayu nie??,kenapa tak uruskan PEMERGIAN 2 mangkuk sewel Alvivian nie.Kalau sesama Islam kemain ganas bom sana sini,kalau Cina buat hal kenapa TELOQ pejuang Islam kecut selodoh lodohnya.....

Anonymous said...

Wei Mana Orang orang BN Umno,Melayu Islam kenapa tak buat demo besar besaran tentang penghinaan Islam.Takkan aku seorang saja yg nk keluar bwk Spanduk banner abislah aku nanti jd bahan ketawa..

Anonymous said...

Kalau nak jadi Batman kena pandai sebab batman tak kena tangkap. Kes ni aku tak tau pasal aku bukan lawyer tapi kan budak cina yg kena tu tak buat laporan polis, tak press charges kata omputih so susah gak superhero kita tu semua nak kena dakwa. Tapi aku setuju dgn GAP, cina yg hina agama islam tu patut sangat kena hukum sebab ni dah jadi kes nasional. Banyak caj kerajaan boleh buat pada diorang ni. Kita tunggu saja, batman kita dah buktikan kalau keajaan tak buat apa2 rakyat akan ambik tindakan sendiri dan insiden2 ni boleh cetuskan pergaduhan kaum dan tumpah darah kalau dibiarkan macam tu saja. Wallahualam.

Anonymous said...

Pendek kata kalau kerajaan sambil lewa saja akan muncul lagi ramai Avengers atau Justice League melayu. Percayalah.

Anonymous said...

Siapakah dulu yang bagi jalan pada orang kafir masuk campur dalam hal-hal Islam? Baca sepotong dua ayat suci Al-Quran, tafsirkan ayat, petik peristiwa-peristiwa Islam dan berbagai lagi. Sekarang jalan yang diberi sudah digunakan sepenuhnya untuk kepentingan kafirun.

Adakah kita nampak kafirun tersebut berjaya ditarbiyahkan ke Islam? Jawapnya tidak. Yang jelas kafirun ini semakin berani menggunakan kesempatan yang diberi untuk kepentingan agenda mereka.

Tahniah kepada mereka yang bertanggungjawab!! Semoga Allah merahmati kalian dengan benih yang sudah mula membuahkan "hasil".

Al Maidah - Ayat 57:
“Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi pemimpin bagimu, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi Kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman.”

Al-Maidah - Ayat 82:
"Sesungguhnya kamu dapati orang-orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik".

An Nisa - Ayat 139:
“Kabarkanlah kepada orang-orang munafik bahwa mereka akan mendapat siksaan yang pedih (yaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman-teman penolong dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Apakah mereka mencari kekuatan di sisi orang kafir itu? Maka sesungguhnya semua kekuatan kepunyaan Allah."

Sudah terang lagi bersuluh firman Allah dlm Al-Quran tapi kalau hati sudah gelap tertutup pasti tak akan dapat menerima hakikat sebenar.

Anonymous said...

Awas!!!red bean army dah masuk jarum melayu jangan terperangkap, jangan melatah....disini ada kawan ada lawan TQ GAP kerana bagi umpan.

Anonymous said...

Mana parti Islam Semalaysia, mana petua keramat, mana ulama besar mana mursidul am, ok ke sekutu hina islam. Bila nak nak berguling kat jalan raya.

Anonymous said...

Wahai tebuan-tebuan melayu sekalian. Sarang kamu sedang dijolok, tapi kamu buat derk jer. Adakah kamu nak tunggu sehingga sarang kamu dibakar baru nak mengamuk. Masa tu dah takde gunanya dah.

Anonymous said...

Kepimpinan yang lemah, lembik dan mudah tunduk pada kemahuan cinabeng wajib ditukar. Tiada undi untuk pemimpin-pemimpin umno sebegini dalam pemilihan umno nanti.

Ingat, dalam PAU nanti jangan kasi walau satu undi pun kepada pemimpin berikut :

1. Ah Jib Gor
2. Hisham H2O
3. KJ
4. Nazri
5. Pudin

Anonymous said...

Aku sependapat... Andai pasangan celaka itu bebas sedangkan melayu terus menjadi mangsa, benda ni xkan berakhir... Bebudak melayu itu belum dibuktikan bersalah tapi aku takut mereka menjadi mangsa utk menjadi kambing hitam bagi memuaskan hati cina... dah menjadi kelaziman melayu terpaksa menjadi mangsa dlm apa jua keadaan.... smoga kerajaan tak terslah langkah...

Gerakan membantu 4 melayu perlu dijalankan... mana peguam terbaik y boleh membantu dan mungkin bantuan pembiayaan perlu ada...

Anonymous said...

Celaka bagi mereka semua... kes cina dua ekor berhari2 dimainkan blog, sehingga report di buat baru diorang dipanggil SKMM. Kes cina dua ekor bila ada y kena balun, baru polis gelabah nak panggil utk siasatan...

Bila ada cina kena balun, xsampai 24hrs polis buat tangkapan. Cina y kena tu xperlu pon nak report...

WTF

Anonymous said...

Ini lah punca kelemahan Islam dalam umno , terlalu sayang berkasih sayang
sesama manusia .....terlalu perasaan
lembut percakapan , perbuatan ...... adakah ? , terlalu sayangi kaum kaum yang bertindak zalim , menghina Islam dibumi melayu ini , diharuskan ?................di mestikan mengikut
serperti Sunnah Rassullulah SAW ?...
diriwayatkan At-Thabrani......
memang diakui , memang tidak dinafikan , berkaseh sayang sesama manusia serta mahluk "ALLAH" yang dituntut lagi diredhai nya ....
dalam Al Qura'an dan Sunnah Sunnah Rassullullah SAW .....berkaseh sayang dalam kehidupan , dituntut serta diluaskan kebaikkan , dikurangkan keburukan amalan pahala
dibulan Rahnahhdan yang mulia lagi dibaraka'ah.....
hari ini , Islam dicemar ,nama "ALLAH" dikeristiankan ahli kitab.
pada masa kesucian ini dicemari sewenangnya dengan kerosakkan ini , maseh juga terdapat dikalangan hamba hamba "ALLAH" yang menghabiskan sebahgian besar malam mereka mendirikan Solat , membaca Al Qura'an ........siang harinya pula sibuk dengan urusan , dari hujung hingga pangkal ..........politik , politik ,politik yang tiada kesudahannya .
alang kah baik .....urusan Agama
didulukan serta didakwahkan , dimuliakan.........................
anak muda telah bersuara .....................adakah mereka berniat , mengurangkan amal ibadat
.......adakah anak muda melayu telah membuat keputusan , bahawa kami ingin melihat siapakah antara kami yang lebih dalam beribadat ....... anak anak muda melayu telah berusha dan mujadahkan kepada teman teman nya dalam erti kata sebenar benarnya.......
tidak mustahil hamba yang daif ini juga dikurniakan dengan kesibukan beramal ibadat dan berkat mereka bersungguh sungguh melaksanakan , seorang yang penyang tidak dapat diketahui melainkan pada waktu kemarahan.........tidak dapat diketahui melainkan sewaktu perperangan.....................
lihat lah hari ini wahai , alim ulamak , alim ulamah , orang orang melayu khasnya umno amnya ......
dimana kah dan kamana kah kita ?...........................
terjerumus dalam kegelapan , atau sebaleknya .......
Wa'allahwa'alam .

Anonymous said...

Gap tolong lancarkan segera tabung guaman dan lain
Lain kos pada saudara kita yg ditangkap atau dituduh itu... Peguam negara memang hebat bab dakwa org melayu... Bersih satu hingga 3 bebas berkeliaran.... RSanya mcm ambiga pula peguam negara kita skrg... Mereka pukul
Polis... Derhaka pada agung... Rosakkan imej negara... Rosakkan ekonomi negara... Semuanya bebas ... Siapada katering lagi bg meka makan... Sial dan memang sial ... Jika ada unsur rasuah dlmtangkapan ini sprm bukalah mata yer... Kenapa Da dua perbezaan keputusan.. Jika hakimpun berat sebelah... Peguam
Negara berat sebelah... Sprm dakwalah mereka atas dakwaan rasuah hati

Anonymous said...

Menunjukkan betapa polis sebenarnya menjadi tunggangan cina.

Bila pelacur couple bertahun buat kesalahan... masih tak buat apa-apa.

Bila pemunya judi haram kena belasah kerana menghina Islam beberapa kali dan dah berbulan-bulan lamanya...masih tak buat apa-apa.

Tapi bila 12 pemuda hantar kepala lembu kat SUK Selangor... cepat pulak kena tangkap walaupun di mahkamah tak dikenakan apa-apa tindakan.

Bila orang Islam mempertahankan agama dengan segala kekuatan Iman (Iman ada tiga level: 1 - pertahankan Islam dengan physical, 2- dengan kata-kata 3- dengan hati yang tak redha (serendah-rendah Iman))... cepat pulak polis buat kerja walau pun yang empunya badan tak buat pon polis report....

Dulu asyik kata tak buat polis report, polis tak boleh kerja, tapi, pelik yang ni tak ape pulak...

DOUBLE STANDARD POLIS NI !!!!

SEMOGA ALLAH MEMBALAS SETIMPAL DENGAN PERBUATAN KAMU... AMIN.

Anonymous said...

Cedera hati apesal akta hasutan tak digunakan? Najib bagi juta2 utk sekolah cina dan macam2 lagi. Sekolah agama Dan tahfiz macammana?

Bukan salah Najib Salah siapa elk?

Anonymous said...

GAP aku sokong 100%!!!

Kena tolong bebaskan budak-budak tu..

Si alvivi bangsat dah kuar kat Utusan baru terhegeh-hegeh SKMM nak siasat..Padahal dah berhari-hari panas dekat blog..polis tak nak siasat..buat tak tahu..

Lepas menteri sound baru KPN nak panggil celaka dua ekor ni..tu pun setakat beri kenyataan..pastu bebas balik..

Ni la layanan khas utk puak pemakan babi..siap ade keta escort ngan bodyguard skali lepas kuar SKMM ari tu..

Ble budak Melayu pukul cina bukit hina Islam tak sampai 24 jam abis sume kena cekup!

Apesal makin bengong aku tngok najib ni..

BEBASKAN BUDAK MELAYU!!!

Anonymous said...

Kepada mereka yg bermain dgn firman-firman Allah dan hadis-hadis Rasulullah yg diceduk demi untuk menghalalkan subahat dgn kafir harbi.....tunggu dan lihat sajalah bagaimana kuasa Allah akan menyanggah perbuatan kamu yg menjual maruah Islam itu. Sedang firman Allah dan hadis Rasulullah mesti diambil dari segala sudut secara total bukannya diambil seceduk-dua bagi mengiakan perbuatan kamu bersubahat dgn kafir harbi.

Bagaimana kamu tergamak mengambil kesempatan dari firman Allah dan hadis Rasulullah sebagai bukti bahawa perbuatan kamu adalah betul dan selaras dgn kehendak Allah.

Firman Allah dan hadis Rasulullah itu maha benar tapi nawaitu kamu itu adalah dusta dan pura-pura. Sesungguhnya Allah maha mengetahui apa yg tersembunyi dalam hati kamu walau sebesar zarah sekalipun.

malayoo mudah lupa said...

Yang salah hya org malayoo dan umat Islam di malaysia sbb kita tk bersatu sbb itu ugama dan bangsa kita sentiasa di hina dan di permian kan oleh kafir harbi, kalo kita berterusan bercakaran sesama sendiri selama itu lah kita di pijak dan di hina...muhasabah diri lahh

Anonymous said...

Ha ha ha hi hi hi ho ho hoo !
Kalau kaum cina yang ada ditanah melayu ini , melakukan kerosakkan demi kerosakkan hingga melampaui batas.......................
berkaseh sayang dalam kehidupan maseh relevenkah ?... maseh diguna pakai dalam kitab umno ?.....
umno tak ada kitab pun ........hanya ada buku perlembagaan , bukalah , faham kan lah satu persatu..........
memang patut dikatakan , alim ulamak umno terompah kayu ......
berperasaan kaseh sayang le kat melayu .....tinggikan lah maruah bangsa......kan itu lebih baik ,
muliakan kaum kamu dulu , baru pandang muliakan bangsa cina haramjadah lagi wajib serta halal dihapuskan dinegara kelahiran mak bapak kau , Perkesutuan Tanah Melayu ...........

Anonymous said...

Jangan bodoh melakukan kerja berdosa. Allah akan menghukum mereka yang menghina Islam. Bersabar bro...Allah akan menguruskan. Jangan risau...

Anonymous said...

Lau baca je , tampa tak diperhalusi hingga kehujung nya AL- nas nas Al Qura'an .......begitu juga Sunnah Rassullullah SAW , .................
serta diperhalusi dengan pakai kepala otak kau sendiri , kau akan dapat jawapan jawapan kepada permasaalahan situasi diMalaysia hari ini...........jangan terlalu awal menjatuhkan hukum hukum mekhafirharbikan sedara sendiri ...........
wahai sedaraku yang dikasehi "ALLAH"....Islam itu Agama ku , Rassullullah itu nabiku dan "ALLAH"
adalah tuhanku...
tak kan engkau nak bersolat serta mentafsir Al Qura'an kat dalam Surga kot.......................
kan Al Qura'an itu penganggan umat Islam sepanjang zaman .......gunakanlah sacara mutlak
serta hakkiki diwaktu ini.....
jangan sewenang wenang menghukum , Guua dulu makan garam dari lu....
ha ha ha hi hi ho ho hoo !
Adiosleoas la Bro , Problema Problema ! .

Anonymous said...

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم
ِ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ كَفَرُوا بِمَا جَاءَكُمْ مِنَ الْحَقِّ يُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَإِيَّاكُمْ ۙ أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّكُمْ إِنْ كُنْتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَادًا فِي سَبِيلِي وَابْتِغَاءَ مَرْضَاتِي ۚ تُسِرُّونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَأَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَيْتُمْ وَمَا أَعْلَنْتُمْ ۚ وَمَنْ يَفْعَلْهُ مِنْكُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِيلِ) [Surat Al-Mumtahana : 1]

(إِنْ يَثْقَفُوكُمْ يَكُونُوا لَكُمْ أَعْدَاءً وَيَبْسُطُوا إِلَيْكُمْ أَيْدِيَهُمْ وَأَلْسِنَتَهُمْ بِالسُّوءِ وَوَدُّوا لَوْ تَكْفُرُونَ) [Surat Al-Mumtahana : 2]

Tafsir - Al-Mumtahana -Ayat 1
Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil musuhKu dan musuh kamu menjadi teman rapat, dengan cara kamu sampaikan kepada mereka (berita-berita rahsia orang-orang mukmin) dengan sebab hubungan baik dan kasih mesra yang ada di antara kamu dengan mereka, sedang mereka telah kufur ingkar terhadap kebenaran (Islam) yang sampai kepada kamu; mereka pula telah mengeluarkan Rasulullah (s.a.w) dan juga mengeluarkan kamu (dari Tanah Suci Makkah) disebabkan kamu beriman kepada Allah Tuhan kamu. (Janganlah kamu berbuat demikian) jika betul kamu keluar untuk berjihad pada jalanKu dan untuk mencari keredaanKu. (Tidak ada sebarang faedahnya) kamu mengadakan hubungan kasih mesra dengan mereka secara rahsia, sedang Aku amat mengetahui akan apa yang kamu rahsiakan dan apa yang kamu zahirkan. Dan (ingatlah), sesiapa di antara kamu yang melakukan perkara yang demikian, maka sesungguhnya telah sesatlah ia dari jalan yang betul.

Tafsir -Al Muntahana -Ayat 2
Jika mereka dapat menguasai kamu, nescaya mereka menjadi musuh yang membahayakan kamu, dan mereka akan membebaskan tangan mereka dan lidah mereka terhadap kamu dengan kejahatan, serta mereka suka kalaulah kamu juga menjadi kafir (seperti mereka).


Khairi...

Anonymous said...

undang2 kita mungkin tak cukup tegas untuk budak dua ekor ni.

Anonymous said...

Bukan berdosa lagi bida'ah kepada DIA
yang maha besar lagi amat mengasehani
...................................
tetapi itu lah kenyataan .......
bukankah dari kenyataan , ujut nya
perjuangan..................
bukan kah dari perjuangan , ujut nya
kemenangan...................

ha ha ha hi hi hi ho ho hoo !

Anonymous said...

takkan ada tindakan punya kepada 2 ekor tu habis2 ambil keterangan je pastu bebas...dalam parlimen bukan main berdebat tapi pastu bebas jugak 2 ekor tu nanti...

Anonymous said...

Di Pakistan, hantar sms hina Nabi Pendakwaraya tk pua shati dgn hukuman penjara seumur hidup.. tgh berusaha utk jatuhkan hukuman mati pd lelaki penganut Kristian itu yg hina Nabi..

Di Malaysia.. Ghani Patail.. nama shj Islam tp mcm kafir.. xde jiwa Islam.. kunun nk 'ikut buku'.. pala hotak kau lah Ghani.. nnt di mahsyar Allah ko jwblah dgn LAW yg ko tu!!!

AG Laknatullah!!
PAS Laknatullah!!

Anonymous said...

Najib makin teruk..
GAP tolonglah xde jalan ke nk jatuhkan Najib?
dh wajib skrg kita jatuhkan Najib.
Mgkin jatuh dosa dh kita berimam kan NAJIB yg LEMBIK pd penghinaan pd Islam.

GAP.. aku akan join tindakan ko GAP. Insya Allah. Aku dh rimas dgn negara kita yg makin tk betul..

Mana dia unit anjing amal PAS?? mana dia anjing2 beret PAS tu???

Anonymous said...

Nak pilih apa..pulak...? Aki pun dah naik nyampah cara gomen handle isu ni. Bila kita bagi undi majoriti kenalah jaga kepentingan majoriti.

Aku dah mufarakah dgn PAS. PKR lagi le tak boleh pakai..

Apa kata orang Melayu angkat JATI jadi parti Melayu..?

Anonymous said...

Mana dia DEMO utk bantah Alvin?
Demo utk kereta murah bkn main hebat. Demo utk bantah SPR..

Bila Agama di hina mana dia DEMO? Anjing2 PAS mana korang??? mana tahap expert korang dlm merusuh mcm BERSHIT????

Anonymous said...

Tersenyum penuh bererti cinabeng dua ekor tu. Jadi instant celebrity lah katakan. Paparazi menyerbu kedatangan mereka dan menemuramah bila dah selesai soal siasat. Dalam hati dia tentu terdetik "... lancau lah you Melayu. Apa lu boleh bikin?..."

Sesungguhnya kita tidak boleh buat apa-apa. Melainkan melongo dan telan air liur saja. Sambil memukul genderang kosong kita. You know what I mean? I rest my case Mr AG.

Anonymous said...

Pecat segera Ghani Patail!!

dianilah punca parasit sbnr dlm kehakiman dan pendakwaan negera pd isu2 berat!!!

Anonymous said...

masalahnya hakim tu..polis pn walaupun penyokong PR cakap mcm2 tapi polis2 tu ramai jgk sokong PR..hairan jgk la bila fikir2 blk..

Anonymous said...

UMNO has no backbone. That's why. Kita kena tukar kapten kapal kita ni secepat mungkin. Kalau tidak kita tenggelam semuanya.

Agamigir.

Anonymous said...

Panggilan Jihad untuk pertahankan Islam di Tanah Melayu.

ALLAHHUAKBAR!!!!

raismazzadam said...

Kerajaan dan pihak berkuasa skrg LEMBAB, BACUL & PENJILAT..itu psl tindakan perlu ada utk kejutkan si BACUL...

Anonymous said...

budak melayu yg ditangkap tu aka diambil keterangan dan lepas ni budak cina ni pulak akan kena cekup sbb budak cina ni dah mengaku mmg dia yg hina islam dan campak kepala babi .gap pun tak perlu lah emosi sgt kena byk sabar dlm membuat keputusan.

Anonymous said...

Agaknya lah, ada tak dalam kepala hotak PM Najib kita nak ajak lahanat 2 ekor ni berbuka puasa di kediaman rasminya? Alaaa.... sebagai tanda sygkan cina dan smgt 1Malaysia... rakyat didehuluuuukan la sgt...

Anonymous said...

Allah SWT sudah beri petunjuk di PAKISTAN penghina Islam di hukum berat (krn mereka susah, jiwa mereka kental dn kasih pd Islam)..

Tp di Malaysia? majoriti dh kenyang.. mewah.. keta berbijik kt rumah.. so bila Kafir hina Islam, no harm to Muslim Malaysia, ape kau kesah... siap yg backup lg kafir tu..

tunggulah bala Tuhan jika kita liberal mcm ni. Dn AWAS pd anon2 kt atas yg pakai ayat2 Allah utk backup penghinaan Kafir ini.. Allah pasti akan dtgkan kehinaan buat kamu!!!

Jgn tafsir ayat2 Allah utk memuaskan NAFSU jahat kamu wahai anon2 pencacai Kafir..kamu tkkn selamat dunia akhirat!!!


Bangunlah kita tegas dgn kafir ini. Jika pemimpin kita lembik dan buat lembik. WAJIB kita turunkan.. Takutlah kita pd Allah bkn takut pd POLIS, pd Nik Najis, Najib atau pd org2 Munafik ini!!

Allahu Akbar!!!

Anonymous said...

Ghani Patail tu lah penjahanam besar negara. Dia lak pelaksana agenda puak PR, anti Islam... itupun dia ckp 'mungkin' didakwa.. kenapa guna AKTA SKMM shj? mana di Akta Hasutan??? POLIS mana? report buat sampah je??

Jgn biar sampai rakyat bangkit buat rusuhan.. pembunuhan balas membalas..akhirnya negera runtuh!! hentikan statement2 memihak pd penjenayah Cina!!!

Anonymous said...

Terkena SAWAN VAVI ke sepet ni???

Anonymous said...

Kami Marahkan najib sebab dia presiden UMNO (yg membela melayu&Islam) bukannya beliau seorang perdana menteri!!!
Sebagai presiden umno beliau boleh buat sesuatu utk memjaga kesucian agama Islam&mempertahankan bangsa dan setidak2nya arahkan pemimpin umno negeri,bahagian&cawangan buat sesuatu berhubung isu tersebut..



Ahli UMNO.

Anonymous said...

aku yakin jika lah Krjn Saudi beri org Melayu tadbir Mekah.. nescaya kafir pun boleh masuk Mekah.. atas dasar 'kasih sayang'.. hahaha bangsa plg dayus atas muka bumi Tuhan skrg-Melayu!!

Anonymous said...

KJ kearah landasan yg betul aku tengok sejak2 ni..kita bg dia can!!

Anonymous said...

Suis nya pd najib/kerajaan..kalau cepat&tegas bertindak pekara2 macam ni boleh dielakan dan orang melayu kita pun tak lah bertindak ikutkan hati walaupun sentiasa makan hati..


Ahli UMNO.

Anonymous said...

..SUSAH sikit sekarang takpa..
Jangan anakcucu kita yg SUSAH selamanya akan datang..



Ahli UMNO.

Anonymous said...

steady der!!!

Anonymous said...

Habis najib tak perform sebab tu kita protes bahlul kau...kena sawan betul kau ni

Anonymous said...

GAP pakai undang-undang hutan ke?

Anonymous said...

Najib ni dah makin pelik ak tengok..macam xde hati nak jadi PM lagi..jadi syaitan bisu mase agama Islam dihina.

Cina celaka hina agama,amik kenyataan lpas tu minta maaf..setel..budak Melayu bela agama terus kena cekup tak banyak cakap.

Tok Guru tgh buat ape sekarang?Lepas suap kek besday Karpal terus jadi member kamceng..Unit Amal dgn beret "merun" tak nampak batang hidung..bila nak bertakbir?tak pun guling ramai-ramai kat tengah jalan..

Semua pemimpin Melayu sekarang BACUL!!

Anonymous said...

Sedapnya bantai Najib padahal melayu2 pukimak pas sama pkr diam saja tak komen pulak!

Anonymous said...

KJ, bung mokhtar, sabaruddin chek dah kutuk cina2 ni dan nak depa dihukum. Kena ingatla Najib tu bukan PM melayu saja.

Anonymous said...

Saya SETUJU dgn - Anon July 17, 2013 at 5:47 AM

Senarai ini boleh ditambah lagi.

PAU dah dekat ... pemimpin UMNO masih teringat 'kemenangan' PRU 13 yg lebih teruk dari PRU12 ... tapi masih tak sedar diri.

TUNGGGGGGGGGGGGGGGGU.

Anonymous said...

NASIB MELAYU DI BUMI MELAYU.
ANGKARA KEPIMPINAN MELAYU SENDIRI !
Melayu PERLU UBAH .

Anonymous said...

Aku juga pehatikan sama.. NAJIB mcm HIDUP SEGAN MATI XNAK utk jd PM.. dia run negara mcm stail pondan.. entah apa skrg.. passanger 22 juta jd mangsa perangai sampuk Najib..

PAU ni ajar Najib.. dn beri ingatan pd pemimpin elit UMNO.. jgn berlagak dan bodoh bila di beri mandat!!

Anonymous said...

Begitu kurang ajarnya cina Vivian hina Islam pun mahu diambil tindakan sambil lewa juga oleh kerajaan. Memang patut GAP bertindak.
Melayu Perak jangan jadi pengecut. Undang-undang dah ada tetapi penguatkasaan hanya kepada orang melayu, dimana maruah melayu.
Saya sokong GAP. Kerajaan mesti ingat tidak akan ujud kerajaan jika tiada penyokong/pengundi.

Anonymous said...

SEORANG PERDANA MENTERI MESTI BEBAS DAN TAGAS !
PRESIDEN umno PERLU DIGANTI ?

Anonymous said...

Jadi kerajaan mesti berani bertindak, cuba lihat kerajaan DAP Pulau Pinang. Tundakan mereka memang Nampak rasis tetapi kerana mereka kerajaan negeri yang memerintah.
Kerajaan BN juga kena tegas, demi menjaga kepentingan semua rakyat Malaysia.

Anonymous said...

OUR LEGAL SYSTEM PERLU OVERHAUL.
BUANG SEMUA TUGGUL LAYU.

Anonymous said...

Attorney General chambers yang perlu DI ubah.

Anonymous said...

mana pii Adam Adli?
solidariti mahasiswa... pthuii

Megat Alam Gempita said...

Teman sokong GAP 100%

Cukup-cukuplah kita menjilat Cinabeng yang tak sadar dek untung ni!

Kerajaan BN/UMNO tolonglah dengar suara majoriti yang cintakan Melayu, Islam, Raja, Malaysia dan perpaduan! Tegakkan hukuman agar keadilan disanjung! Jangan lepaskan cinabeng Alvin dan Vivian.

ABC, BBC, BCL!

Tun Teja said...

Anon July 17, 2013 at 1:25 AM,

Jangan salahkan PM Najib kerana salah kucing kurap Alvin dan Vivian.

Kadangkala ramai pengkomen yang melampau menyalahkan PM Malaysia yang sudah berbuat banyak jasa untuk kaum Melayu, tetapi dipinggirkan jasa PM. Inilah yang dikatakan puak pelampau. Mengambil kesempatan menempelak yang tidak masuk akal.

Ini baru kes sederhana kucing kurap Alvin dan Vivian, tetapi bagaimana kes besar Bapak Homoseksual PKR dan semua jenayah pengelibatan nya diLahad Datu?

Bapak homoseksual boleh masuk masjid, beri ceramah, jadi pemimpin politik dan ahli parlimen?
Bagaimana dengan Negara Malaysia yang mengiktiraf sebagai Negara Islam ?

Anonymous said...

Bangsa kafir dah mula mencampuri urusan orang Islam sejak kebenaran diberikan oleh PAS kepada cina rakan PAS untuk membaca ayat Quran dalam majlis ceramah mereka. Mereka menganggap bahawa cina pun boleh berhujah tentang Islam. Inilah bodohnya melayu dalam PAS.

Anonymous said...

Yang bahlolnya mengapa sampai sekarang najib tidak bersuara sedangkan Tun dah kata cina tu bodoh yang tak dapat diajar so najib cuba ajar sikit cina yang gila babi ni.

Tun Teja said...

1. Pasangan Alvin dan Vivian pernah menaikkan video lucah aksi sek dengan hebat dan terang dan di Youtube.

2. Sebelum itu Singapura memberi dia biasiswa belajar di University of Singapore. (NUS). Lepas itu biasiswanya digantung dan Alvin terpaksa balik ke Malaysia.

3. Cinabeng bangsat tak harus ditolong, inilah pekong meritokrasi Singapura.

Anonymous said...

AKU HARAP GAP BERSABARLAH BANYAK2.JANGAN AMBIL TINDAKAN YANG SILAP MENGHENTAM KERAJAAN. KALAU BN TAK ADA TAK KAN NAK SOKONG PR.. LAGI BERSERABUT. KALAU NAJIB TAK BETUL PUN AKU YAKIN YANG LAIN2 MASIH BAIK CONTOHNYA ZAHID HAMIDI,MAHYUDDIN, DAN RAMAI LAGI. SABOR..GAP..SABOR..BULAN PUASA NI MEMANG KITA CEPAT PANAS...

Anonymous said...

Cuba anda semua tengok dari satu sisi - dikatakan pemuda-pemuda Melayu tersebut telah ditangkap, tetapi kita tak mengetahui butir-butir tangkapan, sekurang-kurangnya identiti am mereka atau foto mereka dibawa ke balai. Begitu pantas polis bertindak sedangkan dilaporkan Mun Tat sendiri tidak membuat laporan polis. Semua ini amat kabur. Sama ada tiada tangkapan dibuat atau PDRM sendiri mahu "melindungi" adiwira-adiwira tadi, itu yang perlu kita fikirkan.

Anonymous said...

heran aku...skrg adalah kerajaan melayu terkuat..tanpa cinabeng pun leh tubuhkan kerajaan..tapi kenapa kerajaan sekarang mcm ci*ai takutkan cina lagi? Najib ah gor..please la GO!!!

Anonymous said...

Aku sokong you. Umno n najib can go to hell.

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=1j5xy0iCx6c

Anonymous said...

Kepada pemimpin UMNO yang berdegar-degar mengatakan UMNO ni parti keramat orang Melayu, dengar denyut nadi rakyt, akan pertahan kesucian Islam bla bla bla:

Najib:bile lagi nak bersuara pasal cina bangsat ni?ke masih belum serik kena tipu time pru13?

Zahid Hamidi:bile KDN nak bertindak dengan cina babi ni?kenape penguatkuasaan target orang Melayu semata-mata?

Kepada pemimpin PAS yang berdegar-degar mengatakan PAS ni bawa Isle, membangun bersama Isle bla bla bla

Nik Aziz:bila nak bersuara mewakili pandangan PAS pasal babi ni?bile nak ludah dekat cina bangsat ni?takkan nak ludah kat orang UMNO yang nak bincang pasal perpaduan je?

Hadi Awang:bile nak kuarkan Amanat Hadi pasal penghinaan terhadap agama Islam ni?

Majlis Syura:bile nak kuar statement menuntut hukuman berat ke atas penghina agama Islam?

Nasruddin Hassan:bile nak deploy Unit Amal?bukan ke kata pejuang agama?

Takde sorang pun yang berani bersuara sampai la ni..

Anonymous said...

sama melayu tak boleh kawtim ma..

Anonymous said...

aku setuju!!! Kerajaan sekarang...aku nak bagitau ko akan hilang kepercayaan aku dan undi aku sekiranya 2 beruk ni terlepas....asalkan orang melayu cepat je korang bertindak, kalau cina dan india bukan main korang bela.....So oiii orang Najib dan kerajaan, aku tau korang baca blog2 ni dan disampaikan kepada Pak Jib....Aku dah makin hilang sabar dan meluat cara kerajaan sekrang layan orang Melayu yang dikatakan benteng orang Melayu dan Orang Islam......kalau ko tak boleh galas tanggungjawab tu boleh blah!!!

Anonymous said...

amat setuju dgn 11:16 AM!!!

Polis Malaysia Terbaik!

anak melayu said...

aku sokong anon 1.25 NAJIB bodoh< UMNO pun BODOH, MELAYU PERAK pun bodoh,umo berapa ni?

Anonymous said...

Bulan Ramadhan adalah bulan dimana orang Islam akan diuji oleh tuhan. Segala ujian-ujian ini dalam pelbagai bentuk dan isu penghinaan terhadap Islam ini adalah salah satunya.

Tetapi janganlah kita khuatir dengan janji Allah. Orang-orang yang benar dan sabar dijanjikan kemenangan olehNya.

Penghinaan terhadap agama Islam tidak akan berhenti. Walaupun pelbagai undang-undang wujud, orang-orang kafir sentiasa merangka strategi untuk menghina agama Allah ini.

Jika saudara-saudara ku dapat melayari internet, terdapat beribu-ribu macam website dan komen-komen yang menghina Islam diserata dunia. Bukan hanya menghina, tetapi menjalankan tipu daya untuk memburukkan Islam.

Tetapi di bulan Ramadhan ini, kita perlulah bersabar dan menjaga kata tutur kita sepertimana Allah kehendaki. Ini adalah cabaran bulan suci Ramadhan. Sekiranya ujian sekecil ini pun kita sudah gagal, Allah tidak akan membantu kita menghadapi cabaran-cabaran yang lebih besar.

Bersabarlah saudara-saudara ku. Selepas Ramadhan kita merancang dengan lebih teratur supaya agama Allah ini tidak dihina sedikian rupa lagi.

Lapangkan dada, minta pertolongan Allah. Sesungguhnya pembantu orang-orang beriman adalah solat dan doa.Sekiranya pembesar-pembesar negara yang tidak amanah menjalankan tugas mereka, tuhan akan menghukum mereka di hari akhirat kelak. Jangan kita lupa Allah maha berkuasa keatas semuanya.

Anonymous said...

Mari semua kita bangkit, sedih kita yang melayu diperlakukan sebegitu oleh kerajaan najib.

Cina tak berani disentuh. Masakan anak melayu didenda dan dipersalahkan bila heret bangkai kepala lembu. Benarlah kepala lembu lebih mulia dari tuhan melayu.

Kepada pekida/perkasa/3 - line, gerakan bantahan depan rumah najib.

Kalau masih berat sebelah, minta beliau turun dan letak jawatan macam di mesir. Aduhai.. kenapa semua ini terjadi di negara ini.

Anonymous said...

Rpk lepas ni,selepas rpk besut ,kita pakat undi atau sokong parti selain drp Umno,Pas dan Pkr asakan parti baru itu parti yang memperjuangkan Islam dan bumiputera Sabah dan Serawak.Kita cuba manalah tahu nilah jalan terbaik untuk kita yang sayangkan bangsa ,agama dan negara.



Anonymous said...

pemimpin melayu UMNO-PAS-PKR semua dah hilang tolu...
pru 14 lantik Lim Kit Siang jadi PM..utk jaga kepentingan Islam dan Melayu..biar semua HANCOR...
Ada paham Najib???
Melayu dah MENYAMPAH ni...

Anonymous said...

12:36

Jangan lupa pejuang2 PAS juga di gerakan untuk berguling2 di jalan raya menuju ke markas PAS.Beri tekanan kpd pak lebai PAS kenapa tak mahu buat demo!

Mat Sabu Timbalan Presiden PAS jgn di ajak sama berguling atas jalan sebab dia sanggup makan babi dari makan ayam halal bersama umno.

Anonymous said...

Tau ksh kalian pegawai2 tinggi pdrm pun ramai sertai pekida/3 line.

Anonymous said...

komen dari sebuah blog.......


Najib mengalami masalah mental disorder.

Beliau tidak dapat membezakan mana kaca mana merjan.

97% Cinabeng sokong DAP/Pembangkang diangkat dijunjung oleh Najib.

Lebih 90% undi Melayu/Bumiputera yg telah memenangkan Najib/BN diperlekehkan.

Suara minority didengari. Suara majority dinafi.

Denyut nadi minority didengari. Denyut nadi majority dinafi.

Alvin Tan dan Vivian Lee yg berperangai BABI menggurishati masyarakat Islam yg majority dengan menghina kesucian Ramadhan dan Islam dibiarkan bebas untuk terus mencaci memaki.

Anak-anak Melayu yg membogelkan Ng Mun Tat (pemilik 7 premis haram judi online yg telah mencampakkan kepala babi di surau, menghina memaki Islam di FB) ditahan reman 7 hari.

Ng Mun Tat terus bebas menguruskan pusat judinya.

Apa punya LANCAU HUKUM KARMA sebegini?

Ghani Patail setaraf BABI yg telah diBak Kut The kan oleh Alvivi.

Najib setaraf BABI yg telah diBak Kut The kan oleh Alvivi.

Muhyiddin setaraf BABI yg telah diBak Kut The kan oleh Alvivi.

Nik Aziz setaraf BABI yg telah diBak Kut The kan oleh Alvivi.

Hadi Awang setaraf BABI yg telah diBak Kut The kan oleh Alvivi.

Anwar Ibrahim setaraf PELIWAT BABI yg telah diBak Kut The kan oleh Alvivi.

Anonymous said...

Provokasi berkesan GAP !

rasanya melayu islam terkini bukan berpecah pasal politik saja tapi agamapun dah berpecah kut?

Islam UMNO dan Islam PAS adalah 2 AGAMA yang berbeza? bila Islam UMNO dihina, Islam PAS mendiam diri..?adakah kita telah menjadi spt sunni dan syiah dibumi AWJ ini???

Pasca PRU 13 satu tempoh luahan pengkhianatan musuh2 islam kerana gagal dlm misi menawan tanah melayu dan meneruskan kritianisasi di tanah melayu..

disabah dan sarawak, kristianisasi terlalu agresif..itu sebabnya burung kenyalang digunakan DAP di Penang... sarawak adalah sasaran pertama kritianisasi dimalaysia dan telah berjaya..penduduk islam hanya 23% disana..

segala infrastruktur lengkap telah dibuat disana..sekarang DAP hanya perlu ubah undi mereka dari BN ke DAP sahaja..dengan apa cara sekalipun menjelang 2015 ini..sebenarnya itulah simbolik burung kenyalang di penang untuk beri signal dan semangat kepada pemimpin dan penyokong DAP disana...ia adalah satu kod rahsia yg mudah dalam menyampai mesej..

kenali siapa musuh kita sebenarnya...mana kubu ,mana benteng yg perlu dipertahankan..

cina sudah kaya..mereka boleh sediakan barisan2 peguam...melayu tanpa peguam kerana tidak mampu...pada pandangan PDRM, mereka ini hanya sayur saja...sumbat je dalam lokap...tapi bila kita kata ada peguam, mereka mula tunjuk muka panik dan mulalah belek2 buku undang2 nak cari akta2 lain yg bersangkutan..

ini bukan salah sesiapa...salah melayu islam semua....

najib dapat kuasa masa melayu lemah..
PAS nak berkuasa masa melayu lemah..
PKR nak malaysia bantai melayu jugak...
DAP nak republik malaysia tibai melayu, tibai islam, tibai raja,tibai semua..cara halus ,cara kasar semua diguna..

benteng kalau nak dipecahkan kita nak berlindung dimana? kubu perlu diperkuatkan dan hulubalang serta bala tentera wajib disusun secara teratur..yg tidak terpilih, perlu menyusun strategi memperkukuhkan benteng..bukan berniat merobohkannya....

kes 2 ekor cinabeng ini adalah satu keinginan ramai lagi musuh2 islam yg tak diluahkan..begitu banyak kejutan penghinaan secara terus dan bertabir..dakyah kristian mula menjadi spt sabah sarawak di semenanjung kini..

sekarang ini semua melayu pro dan contra kerajaan sedang mengikuti kes 2 cinabeng dgn penuh perhatian.
kesilapan dalam penghakiman akan mempersetujui memang berlaku ketidakadilan sistem kehakiman negara kepada umat melayu islam..

ini adalah seperti menambah kayu pada unggun api..kesilapan kecil kini terlalu bahaya untuk keharmonian kaum..atau sistem kehakiman kita telah dipengaruhi pembangkang??
adakah peristiwa 13 mei akan berulang? atau mungkin dgn ini juga membolehkan satu rampasan kuasa diketuai pembangkang menguasai malaysia??? adakah ketidakadilan ini dirancang?? kita perlu tunggu...semasa tunggu ada kerja menanti..

lupakan semua seketika...kita boleh jadi penonton saja..mari kita martabatkan ekonomi umat melayu islam setinggi2nya.....boikot bisnes cinabeng sampai tumbang !!!

inikalilah kita ubah...

Anonymous said...

GAP, betul ke budak Melayu tu dah kena tangkap? cinabeng tu tak buat report pun? mana boleh tangkap, Melayu tu boleh dakwa polis atas tangkapan yg tiada sebab.

Anonymous said...

Betul bukan budak tu yang buat report tapi orang yang jumpa budak tu tengah bogel yang buat report.

hairannya, cepat sungguh polis tangkap... pasal vivian tak pulak.

Anonymous said...

Bukan budak tu yang buat report, tapi keluarga dia. Penunggang motosikal tu cuma buat laporan dia nampak budak cina bogel tepi jalan.

Suspek dari shah alam dan jln klang lama umur 20an.

Apa nak buat ni Selangor DAP/PKR/PAS pegang.

Kalau cina sohai ni tak di dakwa sah la BN mimpi lagi harap cina bagi balik undi PRU 14.

Anonymous said...

Tapi polis pun bijak jugak..ni tak dikaitkan dengan Pun Tat hina agama islam dan letak kepala babi dalam surau (sebab tak ada bukti) tapi atas tindakan avi dan vavi hina islam (cukup bukti).

Anonymous said...

Melayu Perak, tidsk cukup lagi ke bukti bukti ysng dikemukakan, betapa garang kerajaan menghukum Melayu tapi bila Cinabeng buat terus jadi bacul dan dayus. Orang dayus tidak mencium bau syurga tau!

Anonymous said...

Anon 1.34
Ye ke UMNO tidak perlukan anon 1.25. Kelebihan satu undi pun dikira menang tau! Parti Najib menang siapa yang beri undi. Kita Melayu semua termasuk anon 1.25. 95%
Cinabeng undi DAP. Padan muka Najib, kena di belakang oleh Cinabeng. Itu masih tidak sedar diri!

Anonymous said...

Anon 1.34
Ye ke UMNO tidak perlukan anon 1.25. Kelebihan satu undi pun dikira menang tau! Parti Najib menang siapa yang beri undi. Kita Melayu semua termasuk anon 1.25. 95%
Cinabeng undi DAP. Padan muka Najib, kena di belakang oleh Cinabeng. Itu masih tidak sedar diri!

Anonymous said...

Alangkah ceteknya ilmu dan fikiran kamu. Ingat jadi PM hanya jaga ekonomi sahaja. Segala segalanya perlu dipertanggungjawabkan. Di Padang Mahsyar nanti Najib akan dipersoalkan tentang kepimpinannya. Ketika tu semua anggotanya akan.menjadi saksi!

Anonymous said...

Mungkin kedua dua mereka boleh belajar teknik melakukan perzinaan yang effektif dari kedua dua ekor ini

Anonymous said...

Setuju. Kita perlu parti yang menjaga kesuciaan Islam dan hak bimiputera. Parti parti Melayu yang ada hari ini semuanya sampah dan sudah hancuuus!

Anonymous said...

Setuju. Kita perlu parti yang menjaga kesuciaan Islam dan hak bimiputera. Parti parti Melayu yang ada hari ini semuanya sampah dan sudah hancuuus!

Anonymous said...

Ye ke KJ sudah berada di kandasan yang betul.? Kenapa mula mula berapi api. Minta maaf saja paderi itu mula cair dan minta supaya lebih kurang begini maksudnya, ' yang sudah tu sudahlah ' Ini kah pejuang Melayu asli yang memperjuangkan kesucian agama dan bangsanya?

Anonymous said...

Ye ke KJ sudah berada di kandasan yang betul.? Kenapa mula mula berapi api. Minta maaf saja paderi itu mula cair dan minta supaya lebih kurang begini maksudnya, ' yang sudah tu sudahlah ' Ini kah pejuang Melayu asli yang memperjuangkan kesucian agama dan bangsanya?

Anonymous said...

Paderi mintak maaf boleh ambik kira sebab tu diplomasi.

Dua budak cina nurul izazah lovers ni mintak maaf tak boleh diterima sebab tu salah jenayah cina bogel kena pelupuh jadi teladan
























Anonymous said...

Parlimen tu bukan ke jamban?

Anonymous said...

Khir Totyo tu bengap. Nampak sangat suap. Kau tengok rumah sudah, aku tak jeles, tapi dia sendiri cari nahas. Ni la sikap pemimpin melayu yang ada, lagi satu bab nak tunjuk siapa lagi Islam, tak payah la cakap, terang2 geng dengan DAP. Semoga Allah SWT selamatkan kita semua

Anonymous said...

Aku jadi pelek. Najib nampak takut sungguh dengan cina. Najib juga nampak takut dengan Gani Patail.

Sebenarnya kes Altantuya tu sampai hari ini kita semua masih mencari2 jawapan :

Kenapa 2 orang polis itu membunuh Altantuya ?

Berdendam - tiada keterangan semasa perbicaraan menunjukkan mereka mengenali Altantuya terlebih awal.

Rompak dan Saman - tiada keterangan menunjukkan barang milik peribadi Altantuya ditemui bersama kedua2 tertuduh.

Sakit Mental - tiada keterangan kedua2 polis itu pernah dirawat oleh mana2 doktor jiwa.

Saja2 atau Suka2 - tiada keterangan kedua polis itu mengaku they enjoy watching the victim dying. Meletupkan mayat dengan bom C4 menunjukkan mereka not happy with the dead body.

Tetapi bila fikir balik layanan Najib dan Gani Patail terhadap orang cina, terhadap tuntutan kaum cina, terhadap tuntutan pembangkang cina, terhadap kebiadapan dan kurang ajar pembangkang cina melanggar undang2 ROS (DAP sampai hari ini buat tak heran saja dengan perintah ROS), terhadap keberanian pengundi cina berhimpun Protest Blackout 505.

Najib .. yang cina tuntut dia beri.
Najib .. cina langgar undang2 dia buat2 tak nampak.
Gani Patail pun 2 kali 5.

Bukan mustahil kalau kita syak bahawa kisah Altantuya puak cina tahu banyak daripada yang puak melayu tahu. Bukan mustahil Gani Patail tahu kenapa Altantuya dibunuh, kita jangan lupa setiap perkara yang ditemui pihak polis semasa menyiasat kes kematian Altantuya wajib kena lapor kepada Gani Patail selaku Peguam Negara.

Kenapa Altantuya dibunuh, mungkin Gani Patail ada jawapannya.

Dan Najib nampaknya semakin hari semakin tidak disukai oleh pengundi2 melayu yang pada PRU13 dulu telah secara jujur mengundi calon Umno.

Kalau boleh semua blogger yang dahulunya pro Umno, buat survey populariti Najib dikalangan peminat blog anda agar hasilnya dapat kita hebahkan kepada para perwakilan Umno yang akan memilih presiden Umno pada Nov 2013 nanti.

Ahli Umno Tua

Anonymous said...

Apa aku nampak KJ ni banyak menyebelahi golongan-golongan kelas menengah atas, Upper middle income class, mula2 je aku tengok dia dengan grass root, sekarang dah taknak pandang. Abang KJ, tolong bang tengok yang bawah2 ni sikit. Jagalah hati kami

Anonymous said...

Paderi pun xboleh maaf mesti dipanggil dan ditukarkan. AlvinPiggy ni mesti kena hukum berat. Islam ajar PENCEGAHAN.. bkn sekdara berubat!

Anonymous said...

Banyak pulak beruk2 kat atas tu ya. Apasal asik nak hentan Najib je. Kenapa tak pakat2 hentan PAS yang konon parti Islam yang perjuangkan Islam. Mana bunyi orang2 pas yang dayus dan jual maruah agama. Tak berbunyi pun pasal vivian dan kalimah Allah. Apa dah jadi bacul ke orang PAS ni. Dah banyak kali pemimpin UMNO pertahankan Islam tapi kenapa pengadai agama PAS TAK support kerajaan. Ambil contoh isu Alkitab yang KDN tak benarkan masuk kesemenanjung siapa yang protes. Isu pengunaan kalimah Allah siapa pulak yang memihak kepada kafir dengan membenarkan kristian menguna pakai kalimah Allah. Aku nak ajarkan orang PAS demi agama tercinta tolak dulu kelongkang bab politik bila Islam tercemar. Jangan jadi bacul dan dayus. Jangan seperti ayam jantan hiruk piruk berkokok tapi jubur bergelumang taik disebalik cawat bulu yang mementik.

Anonymous said...

Cina perlekeh/hina melayu/Islam-->Kerajaan tak tegas/tak ambil tindakan-->Orang melayu Islam kecewa dan marah-->Cina terus menerus perlekeh/hina melayu/Islam-->Kerajaan terus juga tak tegas/tak ambil tindakan-->Orang melayu Islam semakin kecewa dan marah-->TIBALAH MASANYA MELAYU JUGA TOLAK UMNO.

NOTE: Cina dah mmg tak sokong BN, bila melayu pon dah kecewa dgn UMNO...next PRU bye bye UMNO!!!

Anonymous said...

Kita pakat2 tolak PAS sebab gadai Islam. Aku tak nampak perjuangan PAS menegakan Islam sekarang ni. Yang nampak dayus, bacul dan terusan jual agama.

Anonymous said...

aku akan sokong sepenuh jiwa, kemenangan kerajaan sekarang ni pun sedikit sebanyak dipengaruhi gerakan blog sealiran dengan blog GAP. pepatah ,"raja adil raja disembah ,raja zalim raja disanggah" terpakai pada kerajaan yang menjilat kaum pendatang ni.

Anonymous said...

PAS DAH LACUR AGAMA SMATA DUNIAWI..
HARAP KERAJAAN SENSITIF DGN ISU NI,AMIK TNDAKAN BERAT SUPAYA JD TELADAN KT BANGSA CINA YG SMAKIN HARI NK TNJUK BESA KEPALA!
PEMIMPIN YG MAJORITI TMPT MELAYU BESUARA LH,KORANG NK TAKUT APA?
CINA XUNDI KORG PUN BOLEH MENANG NEXT PRU,
JGN JD TUNGGUL SGT.!

Anonymous said...

lawat http://jutawan-dinariraq.blogspot.com

JOM JADI JUTAWAN DINAR IRAQ

Anonymous said...

Yang hina Islam Cinabeng, yang kena tangkap Melayu? Junub Tun Razak memang hebat! Dah kena tipu dgn Cinabeng pun tak sedar diri lagi!

Anonymous said...

CINA ALVIN N VIVI BERJAYA PACAH KAN UMAT ISLAM ,!

Anonymous said...

Kawan2 kita disini bukan tak menghentam pas atau pkr. Kami sentiasa mengutuk pas dan pkr yang begitu bahalol menjadi pelacur kepada dapig. Pas dan pkr adalah melayu yang paling menjijikan pernah wujud di bumi melayu islam ini.

Kita sebenarnya sangat geram dan terkilan dengan sikap pemimpin2 melayu umno yang mempunyai kuasa dan suara dalam kerajaan tapi tidak dilihat mempertahankan secara bersungguh2 untuk memertabatkan islam dan melayu pada setiap serangan oleh babi2 cina dan india yang menghina islam dan melayu.

Berbanding dengan pas dan pkr, umno berada dalam kedudukan yang kuat dalam parlimen dan semua institusi keselamatan awam. Umno wajib menggunakan semua jentera seperti polis dan tentera untuk mengukuhkan kedudukan kaum majoriti dan tuan punya bumi melayu ini. Tapi kita semua nampak pemimpin tertinggi umno melainkan zahid hampir kesemuanya seperti kera bisu sumbang.

Pas memang sudah jahanam dengan kebodohan pemimpin2nya dan pengikut2 yang taksub tahap keldai berkurap. Pkr bergelumang dengan maksiat rasuah tidak bermoral dari pemimpin yang peliwat, kulup batang, derhaka dan tidak bermaruah. Kedua2 parti melayu itu tidak boleh diharap atau dimimpi untuk menolong umat melayu lagi. Wajib pas dan pkr dihapuskan dari bumi melayu ini.

Yang diyakini hanyalah umno. Tapi malangnya umno di hijack oleh pemimpin dayus seperti najib, nazri, khairi, hisham dan saifuddin.

Keparat2 inilah yang bersuara tapi mengatakan perkara yang bertentangan dengan aspirasi orang2 melayu. Bila tiba masa untuk mereka bersuara menegakkan hak orang2 melayu, mereka seperti anjing kurap dengan ekor terselit celah kangkang. Bisu seribu bahasa. Sepatutnya merekalah orang2 melayu yang pertama untuk menghentam cina2 bangsat supaya tidak menghina orang2 melayu islam.

Maka wajiblah kelima2 melayu dayus dalam umno itu patut berundur demi kebaikan orang2 melayu dan diri mereka sendiri. Selagi kelima dayus itu berada dalam umno, mereka akan berterusan dikutuk kerana mereka telah menjadi liabiliti kepada kekuatan melayu islam.

Umno tetap menjadi pilihan orang2 melayu dulu kini dan selamanya.

Anonymous said...

Umno kuat main drama melayu
Pas kuat merogol bangsa melayu
Pkr kuat main bontut melayu

ha ha ha hi hi hi ho ho hoo!

Anonymous said...

Nampaknya ada yang tak suka bila kita kondem Najib dia rasa kita kondem Umno.

Kami nak jelaskan. Hati kami semua masih mahukan Umno. Walau pun kami tak jadi ahli Umno. Tapi, kami ini lah yang memenangkan Umno pada PRU13 itu hari .. demi Allah.

Yang kami tak mahu adalah Najib. Yang kami tak mahu adalah Nazri Aziz. Yang kami tak mahu adalah Hishamuddin. Yang kami tak mahu adalah KJ.

TEEEEEETAPI , DALAM KEADAAN HARI INI, KALAU PADA SAAT KAMI NAK PUTUS NYAWA SEKALI PUN JIKA DITANYA :

SIAPA TUHAN KAMU .. kami jawab ALLAH
SIAPA NABI KAMU .. kami jawab MOHAMAD
APA PARTI KAMU .. kami jawab UMNO TANPA NAJIB SAMPAI KE MATI
KENAPA BUKAN PAS .. kami jawab PAS DAH LELONG ALLAH

Maka malaikat pun jawab .. BETUL BETUL JAWAPAN HANG SEMUANYA BETUL.

Mat Kedah

SELAMATKAN MALAYSIA said...

PEMIMPIN MELAYU DAH NAK KENA LAKNAT DENGAN ALLAH DAH NI...KUASA ADA HANYA GUNA UNTUK BESARKAN HARTA DAN KEKALKAN KUASA SAHAJA MACAM NAJIB....CELAKA SANGAT DAH NI!!!!

Anonymous said...

budak dua ekor ni memang haram jadah.

Anonymous said...

Orang kena reman tahan kat balai cina bodoh 2 ekor ni kena tahan kat jail terus. Takde ikat jamin pulak tu. Hambik ko yg jantan tak leh study law kat singapork keluar jail jadi bapak ayam..yg betina jadi pelacur penuh masa..seks la ko puas2.. Harap warsen jail bagi kandang paling busuk sekali takde katil sama makan nasik bubur sama air te o beng cinabeng..

Anonymous said...

MUNGKIN PIHAK BERKUASA BERPENDAPAT DUDUK DALAN JAIL LEBIH SELAMAT,

KALAU DIBIARKAN BEBAS BILA-BILA BOLEH JADI BANGKAI DIKERJAKAN.

Anonymous said...

mereka ni mmg dah makin berani dan melampau..islam dihina..kita nak berpeluk tubuh je ke?

teruskan jihad ekonomi, ABC dan BCL..itu jer cara terbaik mengajar mereka..jantung mereka adalah perniagaan, jd serang disitu yer..

Anonymous said...

4 orang pemuda melayu yang dikatakan menculik pemuda cina yang menghina ISLAM dan MELAYU akan dibacakan pertuduhan hari ini.. tempat mahkamah Seksyen SHAH ALAM.. jam 2 petang..