Monday, July 8, 2013

NAZRI GESA HAPUS AKTA HASUTAN..!


Dua menteri mengambil pendirian yang berbeza terhadap Akta Hasutan 1948 dengan seorang mahu memansuhkannya dan seorang lagi mahu ia dikekalkan.
Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata, kerajaan komited untuk memansuhkan Akta itu manakala Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi percaya bahawa Akta tersebut perlu kekal kerana pemansuhannya mungkin membawa kepada pertikaian terhadap aspek-aspek teras tertentu dalam Persekutuan Perlembagaan.
Nazri yang merupakan ahli Majlis Tertinggi Umno berkata, beliau telah dimaklumkan bahawa Peguam Negara sedang melihat untuk pemansuhan Akta berkenaan.
"Kami komited untuk meneliti pemansuhan itu.
"Bagaimanapun, ia adalah penting bahawa apabila kita memansuhkannya, kita masih memerlukan satu Akta yang boleh menjaga keharmonian dan perpaduan di antara rakyat Malaysia daripada kumpulan etnik yang berbeza," katanya kepada pemberita selepas melawat Kellie’s Castle di Batu Gajah ketika melancarkan projek menaik taraf pelancongan di sini Ahad.
Zahid, yang merupakan Naib Presiden Umno, memberitahu pemberita selepas melancarkan sambutan Hari Anti Dadah Antarabangsa di Putrajaya berkata, pemansuhan Akta ini boleh membawa kepada pertikaian mengenai empat aspek dalam Perlembagaan.
Menurut Zahid, aspek empat teras itu adalah hak istimewa orang Melayu, status Raja-raja Melayu, kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan dan status Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan.
Menteri Dalam Negeri berkata, beliau mahu Akta tersebut dikekalkan supaya ianya tidak akan dipersoalkan.
"Kabinet tidak boleh membuat keputusan untuk memansuhkan (Akta), tetapi (ia boleh mencadangkan) untuk meminda.
"Jika Akta Hasutan dihapuskan sepenuhnya, (mana-mana pihak) akan mempunyai hak untuk menyentuh empat perkara ini walaupun ia termaktub dalam Perlembagaan.
"Saya tidak akan bertolak ansur jika ada pihak yang mahu menyentuh mana-mana empat aspek utama Perlembagaan.
"Mereka yang berbuat demikian, mesti didakwa di bawah Akta Hasutan 1964 yang sedia ada," kata Ahmad Zahid.

52 comments:

Anonymous said...

HANCUR UMNO BILA PEMIMPIN BRLAGAK MCM PM DAN TAK SEPAKAT!

Anonymous said...

dengar2 Nazri Aziz ni pun, bini nya cina, betul ke? mungkin sebab tu dia ni sayang sangat bangsa mata sepet ni...

Anonymous said...

Ada Najib kesah?

Najib tak kesah pon..

Nazri ni balaci Najib, tukang karut dia. Benda kotor abang angkat namawee nilah tukang cakapnye. najib sangat sokong dihapuskan akta hasutan sebab konsultan suruh hapuskan, jadi Najib kena ikut. sebab itu ah jib gor kata dulu - the time where the government knows it all has gone - very der clever konsultan najib con orang Melayu. memang cunning giler babeng tahap band 6!

kesian kat orang Melayu, harapkan pegar , pegar makan padi : harapkan najib, najib bapak haruan.

Anonymous said...

Nazri ni dah jadi expired product. Semasa undi UMNO, tolak ajer dia dari MT. Dia ni dah tak boleh pi jauh. Kalau simpan semakin menjadi liabiliti. Dia pun dah cukup kenyang dah, termasuk lah adik-beradik dia. Kita seru ahli UMNO agar ubah dan buang mereka-mereka yang dah expired. Sorang lagi, Hishamuddin. Yang ini pun perlu di storagekan kerana dah lama jadi passenger.

Azahari Rahman said...

kabinet da bincang lum nih?

Anonymous said...

Ini lah satu satunye melayu yg paling bodoh sial... Haram jadah... Pukimak yg aku paling benci dari ramai ramai pemimpin. Umno... Gi mampus lsh lu nAzri... Aku marah dgn pemimpin pas tapi lagi teruk aku menyampah ... Berangin dgn nazri cina beng ini

Anonymous said...

Nazri, lebih baik kamu berundur saja.
Melayu amat sedih di kala ini. Kamu tambanh derita kami. Kamu tak bolih diharap lagi. Zahid tolong lah bangsa melayu.

Anonymous said...

Tatkala Barat mencipta pelbagai undang-undang 'halimunan' bagi mejaga kepentingan mereka, kenapa pula pihak di Timur bertindak sebaliknya?

Anonymous said...

Salam wbt all muslim frens

To give an update with respect to BOYCOTT PRODUCTS CINABENG.

We to include COOL BLOG & CHA TIME. Kedua dua syarikat yg jual ice blended are controlled byPETUALANG NEGARA siapa lagi kalau bukan suku sakat CINABENG.

COOL BLOG is controlled by Singaporean Chinese yg kita semua tahu CINA SINGAPURA adalah rujukan utama DAP, sementara produk minuman CHA TIME majority diimport dari Taiwan. Sebagai umat Islam yg prihatin, kita wajibberhati hati kerana kesahihan halal masih lagi tak suradan lagi ada produk yg diimport oleh sykat ini berpotensi mendtgkan kemudaratan kpd tahap kesihatan kita.

JADI BERWASPADA DAN MULAKAN BOYCOTT COOL BLOG & CHA TIME.

Anonymous said...

Siapa Kena Kencing - Najib atau Umno ?

Niat saya cuma satu sahaja. Saya mahu orang melayu buka mata buka minda. Terus terang saya katakan, mengikut penilaian dan analisa bodoh saya, saya perhatikan orang melayu ini hanya menilai dan menerima sesuatu berdasarkan apa yang tersurat sahaja. Mereka sama ada gagal atau malas nak menyelami apa yang tersirat.

Izinkan saya memetik kejadian2 yang berlaku menjelang dan semasa PRU13 baru2 ini. Untuk dijadikan iktibar dan panduan dalam menghadapi PRU14.

Kes Pertama - Umno Kena Tipu

Orang cina (pengundi) berjaya mengabui penglihatan para pemimpin tertinggi Umno. Buat majlis perjumpaan bersama masyarakat cina, Najib melihat dengan mata kepala sendiri ribuan orang cina turun menyatakan sokongan sambil mengangkat sepanduk " I luv PM ". Najib pun dengan senang hati berwajah ceria mengumumkan " saya meluluskan sekian banyak juta peruntukan untuk sekolah cina, tokong cina dan macam2 cina lagi ".

Dan Najib juga dengan penuh yakin, memberi tahu kepada orang melayu melalui media arus perdana " orang cina sudah patah balik kepada BN ".

Tapi orang2 seperti saya yang cuba menyelami yang tersirat sering bertanya dalam hati " ia kahhhh ??? " berdasarkan keadaan berikut :

1. Bila Najib hadir dalam majlis bukan khusus untuk orang cina, bilangan orang cina dan india yang ada dalam majlis itu " boleh dibilang dengan jari "

2. Pada saat2 nak menentukan calon BN untuk bertanding dalam PRU13, saya terasa sangat " Heran bin Ajaib " bila tanpa dipaksa ketiga2 Presiden parti cina (MCA, Gerakan dan SUPP) dengan rela hati tidak mahu bertanding atas alasan " mahu membantu dalam kempen calon BN ". Mungkin Hj Ariffin sorang saja yang " Heran " sedangkan Najib dan Muhyidin tidak.

3. Pada saat2 nak menentukan kawasan pilihanraya untuk diagihkan sesama komponen BN, tidak pernah berlaku dalam sejarah, MCA atau Gerakan dengan rela hati menyerahkan kawasan kepada Umno tanpa meminta ganti kawasan atas alasan parti mereka bukan " winnable " di kawasan itu. Pada hal sebelum ini, kalau sesuatu kawasan itu diwakili oleh mereka (MCA/Gerakan) walau pun baru satu penggal sahaja, kalau Umno nak ambil balik mesti ada gantinya. Kalau tak ada ganti " keluar daripada BN pun mereka sanggup ". Pada Hj Ariffin kejadian itu " benda pelik " tapi mungkin tidak pelik pada Najib dan Muhyidin.

Nahhhh tahu2 pada malam penentuan PRU13, Najib tanpa rasa malu secara live seolah2 nak beritahu kepada orang Umno dan penyokong Umno (bukan ahli) bahawa " Umno dah kena tipu kena kencing dengan orang cina ". Tapi Najib cakap berlapik dengan berkata " BN gagal mendapat majoriti dua per tiga kerana Tsunami Cina ".

Cuba dari awal2 lagi Najib dan Muhyidin cuba membaca apa yang tersirat disebalik yang tersurat, tak lah " kena kencing hidup2 ". Tak kena kencing lagi apa nya, mereka minta itu minta ini, Najib pun bagi itu bagi ini, tapi undi mereka bagi " solid molid kepada DAP ". Sedangkan orang melayu tak minta pun itu dan ini, sebab orang melayu kasihan dekat Najib, sebab orang melayu simpati dekat Umno yang kena tekan kiri kanan depan belakang dengan rakan2 dalam komponen BN. Agaknya dalam kepala orang melayu mereka berkata " tak apa lah nakkkk, kita makan lah apa yang ada, kasihan ayah mu yang sedang dalam kesusuhan nak ambil hati anak2 tirinya ". Itu lah ibaratnya pengorbanan orang melayu demi nak melihat Umno kekal menjadi kerajaan. Pada hal kalau nak ikutkan hati, orang cina minta 5 juta dekat Umno, orang melayu kena minta 10 juta. Orang melayu boleh bagi kata dua kepada Umno, " awak bagi kami sokong Umno, awak tak bagi kami sokong Pas ". Tapi orang melayu tak buat macam tu, Umno bagi ka tidak mereka tetap sokong Umno.

Bab ini Najib dan Muhyidin kena insaflah sebab PRU akan ada lagi ... jangan biarkan mereka kencing diatas kepala anda berdua sampai 2 kali.

Kes Kedua - Pas Kena Tipu ... akan menyusul selepas ini.

Hj Ariffin

Fikir Tajam said...

Najib has no balls.

Najib has no brain.

Nazri Aziz has no balls.

Nazri Aziz has no brain.

Anonymous said...

Nazri Gesa Hapus Akta Hasutan ... siapa yang bersetuju dengan Nazri ?

Hj Ariffin pula nak buat gesaan kepada para perwakilan Umno pada PAU 2013 nanti. Gesaan Hj Ariffin berbunyi begini ....

" PARA PERWAKILAN UMNO PADA PAU 2013 WAJIB DAN WAJAR MENGHAPUSKAN NAZRI AZIZ SEBELUM DIA BERJAYA MENGHAPUSKAN HAK2 ORANG MELAYU, RAJA MELAYU, BAHASA MELAYU DAN AGAMA ISLAM "

Adakah anda bersetuju dengan Hj Ariffin ???? ... Sila nyatakan pendirian anda.

Hj Ariffin

Anonymous said...

babinya laaaa nazri aziz nih. habis dah sopan aku tengok dia ni la.

Anonymous said...

Apa lah nazri aziz ni..xda akal dah..
Wajib hapuskan dging2 busuk ni..
Banyak sgt melalak nya,tah apa tak puas ati la tu..
Dap yg bg dia makan agaknya..
Kalau tau prangai mcm ni lpas pru,elok org tmpt dia bg kalah ja haritu..

Anonymous said...

SAYA SETUJU DENGAN TUAN HAJI ARIFFIN!

Buat yang terbaik di PAU kali ini Tn Haji.

Anonymous said...

Singkirkan mamat ini ketika PAU nanti dari Majlis Tertinggi Umno.

Anonymous said...

nazri ni salah seorg musuh Tun M yang masih ada dalam kabinet...x payah nak berpolitik cara baru lah nazri kami org melayu dan lama bersabar dengan karenah pemimpin2 umno macam ko ni

Anonymous said...

Setuju dengan Hj Ariffin

Ayuh kita perwakilan Umno PAU 2013. Kita singkirkan Nazri Aziz dari sebarang jawatan dalam Umno supaya Najib akan singkirkan dia dari jawatan menteri.

Nazri Aziz pengkhianat melayu
Nazri Aziz duri dalam daging kepada Umno
Nazri Aziz racun pembunuh orang melayu
Nazri Aziz agen perosak kepercayaan dan keyakinan orang melayu kepada Umno.

Ketua Cawangan Bagan Datok

Anonymous said...

korang tengok gaya anak dia pun dah cukup..tak yah nak jadi pemimpin kalau anak sendiri pun tak boleh nak didik cara melayu islam..umno pun dah makin teruk sekarang ni..aku yang dulu jadi org umno pun dah jadi menyampah ngan parti ni.nak harap pas pun hancur apatah lagi pkr.harap perkasa boleh jadi parti politik.ah jib gor dah boleh bersara .

Anonymous said...

jgn bagi muka kat pengacau ni. tak kiralah sesiapa pun. janji negara kita aman.

Anonymous said...

Jatuhkan nazri aziz dlm PAU13..org perak setuju 100%..mendidih hati tengok perangai busuk dia ni...kalau dia ni tak dipancung dari mt umno, silap hb org melayu tinggalkn umno bungkus...masa tu jngn nak gah le jwtn menteri ko ni..melayu sokong umno sbb umno bukan nak sokong menteri haprak mcm si nazri ni..ini pemimpin yg naik jd wakil rakyat bukan sbb sokongan rakyat akar umbi kat dia tetapi sbb melayu sokong umno je..balik pdg rengas cuma minta nyawa undi lps tu diludahnya org melayu yg undi dia..lu tanggunglah diakhirat nnti..

Anonymous said...

Saya Ketua Cawangan Umno dalam Bahagian Bagan Datok menyeru kepada rakan-rakan dalam Umno seluruh negara supaya mulai saat ini kita sama-sama gerakan Kempen Say No To Nazri Aziz.

Ketua Cawangan Bagan Datok

Anonymous said...

Analisa yg terbaik tuan..amat2 sokong statement tuan..

Anonymous said...

Saya setuju buang kn saja SAMPAH mcm nazri..

Anonymous said...

Wahai menteri pelancongan, kau jaga jela portfolio yg diamanahkn..tk payah la kau nk jd hero pada kaum DAP/CINABENG..dn apa pulak jasa kau pada bangsa kau sendiri?? So x payah lah ko nk menyalak mcm anjing DAP ye..ptuiii..

yogibear's season said...

Apa Ayah Pin nk marah2 kat Najib...?

Sebagai habuan dia dah lantik seorg Melayu yg dinamik utk menerajui Tabung Haji bg mengurus ekuiti Melayu/Islam berjumlah RM35bil.

Bijak tak..?

...atau layak tk hero Somalia tu duduk kat situ?

oh Umnuuu...

Anonymous said...

yogibear's season you're stupid idiot!!!

Anonymous said...

Jangan jadi macam arwah menteri pelajaran lama Khir Johari, bergundik dengan betina cina bikin anak cina Zairil Khir Johari, emak cina dia masuk suntikan DAPig!! Sekarang Nazri Aziz mungkin akan mengikut jejak Khir Johari.

yogibear's season said...

Anon 338 pm,

Have you been to Somalia?

Kudos to Azeez for having the guts to go there for the sake of humanity but to helm TH even Jack Sparrow wont approve.

Cheers.

Anonymous said...

Kuala Besut Melakar " Seri "

Pilihanraya Kecil Kuala Besut. Apa kata kita beri kemenangan kepada Pas. Apa kata beri peluang Umno-Pas sama2 mentadbir Negeri Trengganu sebagai lambang Penyatuan Melayu.

Apa pendirian anda ?
Adakah Anda Setuju melayu bersatu ? ..............ATAU...............
Biarkan Melayu Terus Berpecah Seperti Keadaan Pada Hari Ini ?

Hj Ariffin

Anonymous said...

Nazri Aziz ialah antara menteri yang tak berpengaruh dalam UMNO. Lihat saja potfolio dia. Pada pendapat aku Nazri kini digunakan sebagai "tabir sutera" di pihak Kerajaan/UMNO dalam menjalankan dasar-dasar demi kepentingan nasional dan kaum majoriti (serta pengundi-pengundi BN). Tak hairan bila saja Nazri bersuara "mewakili" Kerajaan ia dilihat sebagai sandiwara oleh Pembangkang.

Anonymous said...

Dah x payah lah kerjasama dgn pas...mcm tak ikhlas jer nanti...nik aziz nak ludah tuuuuu....

Fikir Tajam said...

Nazri Aziz hanyalah PENCACAI DAPigs yg telah diBENGAPKAN hanya dengan mainan video wanita ketuk ketampi oleh Teresa Kok dan Lan Chow Namewee.

Chee Bye Nazri Aziz telah dikongkek mindanya oleh Lim GuAn Jeng dan RBA.

Apa punya Lan Chow Nazri Aziz ini otak longkang mulut bau kangkang.

Anonymous said...

Aku setuju dengan ds zahid hamidi untuk mendakwa sesiapa yang mencabar akta hasutan atau cuba memansuhkannya.

Orang yang paling awal patut didakwa adalah nazri dan najib.

Org2 melayu wajib menjatuhkan mangkuk2 dibawah ini dari terus menjadi liabiliti kepada melayu dan umno,

1. Najib
2. Nazri
3. Hisham
4. Khairy

Empat mouseketeers ini tak layak jadi pemimpin kepada org2 melayu. Mereka patut mohon jadi ahli dapig. Mungkin kit siang tokong boleh bagi jawatan bancuh kopi atau cuci jamban.

Anonymous said...

macam sial ! penyakit apa si menteri pelancongan Nazri kerjanya asyik mansuh ..mansuh dan mansuh,
dulu mansuh ISA, dia juga yg mulakan!

dia menteri pelancongan , tumpukan sajalah pada kementerianya, apa masuk campur kementerian lain? apa dia rasa hebat sanggat ke ?

mungkinkah dia berkerja untuk DAP ?

Anonymous said...

nazri areyou drunk?

Anonymous said...

Nazri menteri pelacuran.

Anonymous said...

walaweei....ini baru betul musuh dalam selimut....

Anonymous said...

Padan muka aku

Anonymous said...


Sayang Melayu pada negara ini bukan kerana Najib, Muhidin atau Nazri. Melayu sayangkan UMNO yang jadi kubu dan kekebalan Melayu dan Islam dinegara ini.

Pemimpin akan datang dan pergi, yang sudah menyandang jawatan tinggi berpengal-pengal didewan rakyaat dan peringkat party wajar diganti supaya kebiasaan membolot segala macam peluang dapat dikurangkan, mereka semuanya sudah sangat kenyang untuk makan beberapa keturunan.

Hj. Ariff, suara kita orang kerdil ibarat semut merah tidak akan dipedulikan, bisa kita cuma dikertas undi. lepas pru semuanya jadi habuk, nasib kita tidak banyak berubah. untuk menyara hidup seharian terus diulit kepayahan, harga makanan dan segala macam keperluan hidup bertambah meningkat tidak terkawal.

Belanjawan tahun 2014 sedap didengar dan cantik dicarta..........

Anonymous said...

Najib n Nazri 2x5 = samdol

Melayu Perak said...

oooiii bangang....

yang patut dikutuk ialah nik aziz,hadi bawang,nizar tokak,anwar al-juburi,izzah ice cream,azmin ice cream,mak lampir,lim kit sial,lim buang eng,toni puah,teresa kok,elizabeth wong,ronnie liu,saiful nasution,iskandar ketot samsul....

bukannya najib,nazri,khairi,hishamuddin

lu sudah silap orang lah oooiii....

Anonymous said...

Pemimpin Melayu/Islam macam DS Dr. Zahid Hamidi dan Datuk Ibrahim Ali dari PERKASA, yang berani dan lantanglah yang yang kami rakyat BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain, mengharapkan! Apalagi tanah dan budaya PUSAKA dan hak bumi kita ini sebagai warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain, di P. Pinang dan Selangor makin TERGADAI macam Singapura/Israel, kepada DAPIGs/Bukan Bumiputera-Bukan Islam PKR dan sekutu kuat mereka dari penjajah-penyokong Barat-Zionis!

Dan sekiranya si DAPigs/PKR SAMSENG/PENGGANAS ini memerintah seluruh Malaysia, inilah ‘demokrasi’ SAMPAH ala Barat-Zionis, yang akan menimpa macam BALA kepada Islam/umatnya di bumi tercinta kita ini!

Bangsa Melayu/Islam pun makin jadi PENGEMIS/PENUMPANG MEREMPAT di bumi kita ini sebagai warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain! Bakal kita jadi BUMIPUTERA Melayu/Islam di Singapura dan Palestin!

Sila lihat bagimana bumi pusaka kita, termasuk P. Pinang, Selangor dan Johor (juga Kota Kinabalu, Sandakan, Miri, Kucing, Labuan dsbnya) makin TERGADAI kepada si PENJAJAH GELOJOH Cina Singapura – dahlah Bumiputera Melayu Singapura dah dijahanamkan hak mereka, termasuk dengan membawa jutaan imigran Cina dan Kristian! Sila lihat
http://www.thestar.com.my/Business/Business-News/2013/07/05/KL-Trillion-residential-units-unveiled-The-39storey-apartment-will-be-one-of-two-identical-residenti.aspx, KL Trillion residential units unveiled, By LIZ LEE, published: Friday July 5, 2013:

KUALA LUMPUR: Singapore-based developer Sim Lian Group Ltd has launched the second portion of its maiden project KL Trillion – a block of luxury serviced residences located along Jalan Tun Razak.

The 39-storey apartment will be one of two identical residential towers which have a combined gross development value of RM864mil. There will be 168 units of apartment in each block in eight different configurations.…The company’s subsidiary, Perumahan SLG Central Sdn Bhd, will be overseeing the construction of both towers.

……“We intend to acquire more land in Malaysia. Kuala Lumpur is always a good choice but we’re open to opportunities in Penang and Iskandar Malaysia, which is all the rage with Singaporeans now,” construction subsidiary SLC (M) Sdn Bhd director Lau Cheng Piw said…..

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAPigs/PKR/Red beans militiaPIGS durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

Anonymous said...

Setuju sangat Hj..dan yg lg peliknya orang melayu di bawah ni boleh nampak/perasan benda ni tp kenapa bukan Najib???..dia ada sumber2 dr pegawai khas..menteri yg memantau..tp???
Bila pm@Tpm turun berjumpa masyarakat cina sblum pru lalu berjuta juta peruntukan bg kat sekolah cina @ persatuan mereka, dan tambah yg pelik lg dh terang2 dong zong tu salah satu persatuan yg rasis semua cadangan kerajaan utk keharmonian semua kaum di negara ni ditolak mentah2..tiba2 nk pru???..
Banyak lg sekolah2 agama kat malaysia yg daif jauh ketinggaln jika dibandingkan dgn srjkc..KENAPA perlu teragak2 bg peruntukan dkt sekolah agama ni..bg lh bangunan baru & keperluan untuk anak2 kita menimba ilmu agama dgn selesa..
"..Berterima kasih lh pada yg bersyukur dan berpadalah pada yg tidak berterima kasih"..


Orang Melayu johor..

Anonymous said...

Sya setuju..buang melayu yg tiada roh melayu dalam umno, nk jd liberal perjuanglh dlm NGO tetapi bukan dlm UMNO..



Orang Melayu johor..

Anonymous said...

Orang johor pon setuju 100%..

Anonymous said...

Marahkan nyamuk jangan kelambu di bakar hj...

Fikir Tajam said...

1. Najib tak punya idealism seorang pejuang tanahair yg sayangkan bangsa dan agamanya.

2. Beliau tak lebih bagai Pak Lah yg asyik sebok ingin dilihat POPULAR berbanding daripada berbuat sesuatu yg membanggakan untuk tanahairnya sendiri demi bangsa dan agamanya.

3. Najib selalu menyalak pasal KPI justeru kita perlu menilai potensi dan sumbangan Najib kepada pembangunan dan kemakmuran bangsanya sendiri sebagai TERAS tanahair ini! Jika Najib asyik sebok MENGGAMPANGKAN DEB (sebagaimana adiknya Nazir) dan memperlekehkan Melayu/Bumiputera maka kita KPI kan dia dengan gred F.

4. Jika slogan 1Malaysia yg diHEBOH-HEBOHkan Najib diambilkira sebagai KPI ternyata beliau telah gagal kerana puak-puak Cinabeng telahpun tumbuk rusuk tikam belakang beliau. Ditipu hidup-hidup!

5. Apa punya low class pemikiran strategies Najib ini jika terang lagi bersuluh DIBODOHBANGANGKAN oleh puak Cinabeng khususnya DAPigs yg telah mendesak sakan supaya dihapuskan ISA dan EO. Tidakkah Najib ini sebenarnya tak layak dipanggil PM. Beliau hanya tak lebih bagaikan seorang budak dispatch yg melaksanakan apa jua desakan oleh Cinabeng DAPigs yg diketuai oleh Lim GuAn Jeng, Lim Kit Sial dan Dong Zhong.

Apa punya lancau minda Najib ini?

Anonymous said...

Najib is only a front man. He is a proxy of someone with some beneficial ideas to themselves (read: their people). Penasihat-penasihat ini lah hantu yang beri 'kayu' untuk Najib membakarnya. Najib hanya tolong bakarkan.

Tentu semua tahu para penasihat yang ada berhalimunan di kelilingnya.

Anonymous said...

9/7/2013 satu lagi cina mati bunuh diri , tak dapat bayar hutang along.
bisnes bangkrap .
4x1 sebulan
12x4 setahun
5th. ribu beribu cina gantung diri ,
boikot ! boikot ! barang cinabeng ,
ha ha ha hi hi hi ho ho hoo !
setiap bulan pasti ada cina mati gantung diri .

Anonymous said...

Bulan Puasa bulan mulia , kita jangan
yes no , yes no . sesama sendiri , tujuan kita hanya satu , boikot ! boikot ! barang cina . mudah mudahan , bisnes cinabeng bangkrap .
pasti lebih ramai lagi cina mati gantung diri .

Anonymous said...

aku tgk cara nazri mcm buah pelir dia dh kena pulas dgn cinabeng aje..ooii nazri ...hang ada bt kes ke @ ada video seks kh nazri smpai kena ugut mcm lembu kena cucuk hidung cinabeng aje...