Monday, July 8, 2013

RAFIZI DAN PKR TERIMA ARAHAN DAP UNTUK TUTUP KEMARAAN KEMPEN BOIKOT CINABENG OLEH BLOGERS !


pengarah strategi pkr, rafizi lembu nampaknya kelam kelibut.

selama 2 bulan blogers pro umno lancarkan kempen boikot kedai/barang cinabeng sampai bankrap.

bulan ramadhan kempen ini akan diperkemaskan lagi.

asas kempen ini nak ajar cinabeng erti pulang paku buah keras.
nak ajar cinabeng erti berterima kasih.

jelas move kempen ini dah melata dalam alam viral dan aku cukup berkeyakinan ia akan lebih meluas lagi pada bulan ramadhan ini.

tapi tak semena mena rafizi keluarkan kenyataan nak boikot 4 media utama sampai bankrap.

takde angin takde ribut rafizi TERPAKSA GUNA PERKATAAN BOIKOT DAN BANKRAP.

rafizi lembu, sebenarnya boikot media utama ini dah berlaku sejak zaman reformasi lagi.

bahkan ianya pernah ke satu tahap dibakarnya akhbar yang dimaksudkan.

utusan dan tv3 sudah diboikot sejak 1999 hinggalah kini. tapi sebenarnya tak memberikan kesan.

boikot media utama ini dah berjalan selama 16 tahun ( 1999-2013).
kesannya..takde impak. media prima terus mendapat untung.

tapi kami baru buat kempen ni tak sampai 2 bulan dan kelam kabut rafizi ini menampakkan ada benda yang sedang bergelocak.

jelas rafizi terpaksa ciplak ide blogers untuk menutup sesuatu mengenai bisnes cinabeng yang teruk kena sabotaj ni.

adakah rafizi/pkr dan anwar SUDAH DIBERITAHU OLEH DAP DAN DEWAN PERNIAGAAN CINA YANG KEMPEN BLOGERS BOIKOT BISNES CINABENG NI DAH MENDATANGKAN KESAN ??

IPOH 7 Julai - Selepas bermati-matian memburukkan imej Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), pembangkang kini melancarkan pula gerakan menghasut rakyat memboikot akhbar Utusan Malaysia, The Star, New Straits Times (NST) dan TV3 selama tiga tahun sebelum Pilihan Raya Ke-14.

Walaupun gagal memboikot Utusan Malaysia sebelum ini, pembangkang yang tidak senang dengan pelbagai pendedahan media mengenai kepincangan pemimpin mereka turut mahu memboikot semua syarikat yang mengiklankan perniagaan di organisasi media tersebut.

Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohd. Rafizi Ramli ketika mendedahkan perancangan itu dalam satu majlis makan malam parti itu di sini malam tadi mendakwa, tindakan boikot yang akan dilancarkan selepas Hari Raya Aidilfitri ini akan dilaksanakan sehingga keempat-empat organisasi media berkenaan bankrap.





© Utusan Melayu (M) Bhd 

99 comments:

Anonymous said...

kpd blogers2 teruskn usaha anda smpi ble2... igt, niat bt utk agama, bangsa & tanah melayu sabah sarawak ini... jgn berhenti, perluas & sebarkn kempen ini... takbir!!!

Anonymous said...

The Syar aku dah lama tak beli, malah nak jengok dalam internet pun dah tak selera....

DAP and gang nak boikot Utusan Malaysia??? Hahahahh gurauan diambang Ramadhan....UM akan tetap kekal teguh walaupun ada Melayu yang membencinya. TV3 dan NST...woi boikot di;u pun dah jalan dahhhh....

Cinakui menggulupur dan dlam kelemasan. Ramadhan ini lah bulan mereka nak pulun Islam/Melayu tetapi merekay yang kena boikot....mampus lah kau Cinabeng....

Jida kita dibulan puasas ni: Perkassakan lah perniagaan orang Islam/Melayu dan jangan beri satu sen pun pada peniaga cina....

Biar mereka mampos mampos mampos

Anonymous said...

Cina so cai dah x keruan...
Boikot dah buat cina so cai ni x senang nak bisnes.
Hari2 cina so cai ni dok pikir bila nak bangkrap bisnes mereka...haha...mati looo....
Income dah x lebat cam dulu.
Hari2 pikir bila mau mati....

Anonymous said...

Sebenarnya boikot perniagaan Cinabeng ini ,belum banyak memberi kesan lagi dari segi RM nya,tapi Cinabeng sudah mula berfikir bahawa org Melayu tidak akan berdiam diri jika kuasa Melayu terjejas.Jadi,dengan itu mereka mula beransur-ansur menjauhkan diri dari PR,ini memberi kesan negetif kepada hasrat al Jubori utk menjadi PM.Itulah sebabnya Rafizi gelabah mencari strategi utk mengatasinya.

Anonymous said...

Bila cina dah bunuh diri...
Mereka akan bangkit dialam lain...
Mereka jadi hantu lompat...lompat....
Kui..kui...kui....

Anonymous said...

Aku plan nak beli motor baru raya ni.
Dok servey semua kedai....motor dah ok...tp bila aku tgk muka cina...selera nak beli dah xde.
Aku cuba gak buang perasaan tu.tp anti cina dlm diri aku xleh nak buang.
Aku ingat mungkin ramai yg mcm aku ni.

Anonymous said...

Yang nak bankrup tu Harakah, Suara Keafilan dan Malaysiakini. Dua tadi memang tak boleh jual salah di sisi undang- undang. Yang akhir tu dah ramai orang malas bukak baca pasal banyak tipu, fitnah dan propaganda Zionis. Dulu Nak baca Malaysiakini kena bayar, lepas tu percuma sebab tak ramai meluat baca. Tu pun tak dapat sambutan, sampai Red Besn Armi kena promo sana- sini. Sekarang kita patut boikot Sinar Harian pulak pasal dah cuba dijadikan media PR.

Anonymous said...

terbaek laa der!!! ini kalilah!!! takbir!!!

Anonymous said...

Makin nak dibuang makin tebal perasaan anti pd cina....
Haiiii...cina....cina....lu sulah bikin melayu suma benci dan anti sama lu pya bangsa....

Anonymous said...

SENTIASA PROMOSI, TETAPKAN PRODUK DENGAN JELAS, SENTIASA INGATKAN BENDA YANG SAMA...

PAsti berjaya

Anonymous said...

Rafizi pondan pesara Anwar homo.

Anonymous said...

Duit kita kuasa kita.

Anonymous said...

Tanamkan sifat kebencian pada bangsa cina.
Insyaallah...kebencian akan makin menebal.masa itu,jangan kata nak tgk muka cina.nak beli produk diorg pun kita akan benci.bila dah benci secara automatik kita xkan beli brg dr bangsa cina.
Utamakan produk melayu/bumiputra.insyaallah..berkat duit kita.

Anonymous said...

Sokong

Anonymous said...

Sejak kempen BBC dan BCL dilancarkan, aku setiap hari beli dan baca Utusan Malaysia. Saja nak sokong akhbar Melayu ini. Kalau dah abis aku akan beli dan baca Berita Harian. Ayuh kita semua menyokong Utusan Malaysia..... Biar padan muka rafizi anjing suruhan cinabeng babi pukimak anak setan.

Anonymous said...

Sokong!!!!!

Anonymous said...

Hahaha,
Boikot tetap boikot..
Sebarkn terus..
Kalau boleh masuk utusan,berita2 tv3,media2,radio2 tiap2 hari secara halus untuk sebarkan kempen yg kita jalankan..
Bia mggelupur cina..
Kalau brita tv ke radio,Cerita lah kdai2 melayu,bumiptra,income tetiba puluh2 ribu sehari,mgkin kesan kmpen yg d laung2 pihak pmbangkang selangor yakni bn..
Trick la sket..
Kalau cina,terang2 jah dia kata..
Kalau kita,semua tduh rasis..
inikalilah kita tnjuk apa tu erti rasis..

Anonymous said...

Kita semua Melayu tergelak berguling-guling melihat telatah kepandiran rafiji the lembu man nak boikot Utusan Malaysia.

Kahkahkahkahkah.....

Kat kedai rumah aku, sebelum pukul 10 pagi surat khabar Utusan lah yang habis dulu. Aku pun yang muda ni pun terus naik semangat setiap hari baca Utusan sebab semangat keMelayuan untuk menghancurkan bangsa DAP harbi dari bumi Melayu ini.

Anonymous said...

JOM BOYCOTT BARANGAN YG ADE KAITANDGN CINABENG. ........antaranya COOL BLOG & CHA TIME. Kedua dua syarikat ini di kawal oleh SUKU SAKAT CINABENG ambil untung jual kat org Melayu, bawa balik untung keSingapura. Lps tu dana yg sama di guna utk hancurkan Hak Orang Melayu di TANAH MELAYU ini.

Anonymous said...

Rafizi lembu yg cakap ada ala-ala pondan tu ke

Anonymous said...

Rapussy mp pondan ..xinsaf ke ko apa yg ko mentahkedarah tuh hasil dari sumber dari fitnah rekayasa ko...xtakotkah akan mnghadapi kemuflisan di akhirat kelak???..subhanAllah....

Anonymous said...

HIDUP 1BUMIPUTERA MAJU!!!!!

Anonymous said...

Nampak gaya puak kapir ni nak counter balik kempen boikot ABC+BCL..Tapi strategi kapir lahanat ni gunakan orang Melayu mcm Rafizi lembu ni..

Kalo dorang sendiri menyalak suruh boikot Utusan nampak sangat dorang dah menggelabah..

Pasca PRU13, Utusan kat tempat aku mesti paper first yang abis..pelik gak dulu xmcm ni..yang tak laku sekarang The Star ngan Sinar..

Mingguan lagi kencang abis..lambat beli kene la cari kedai jauh sikit..semalam aku sanggup mencari Mingguan sampai pegi dua tiga Stesen Petronas..

Apapun ABC+BCL+Jihad Ekonomi!!!InsyaAllah Allah bersama kita.

Anonymous said...

Rafizi Lembu Pondan Anak Ikan Anwar Gay Pakatan Rakyat

Anonymous said...

sptmana yg disebut bbrp pengomen diatas, cara paling berkesan utk menjayakan BCL BBC adalah dgn :-

TANAMKAN RASA BENCI PD BANGSA CINAKUI. (Cara ini cinakui telah lakukan pd bangsa Melayu dari azali lagi, sbb tu ramai org Melayu ditekan, didiskriminasi dan sbgnya disykt2 cinakui atau yg cinakui kontrol pengurusan.

Anonymous said...

betul tu anon 6:00..bukan sahaja tanamkan perasaan benci pada cina malah tanamkan perasaan geli dengan bau hanyir org cina ni...uuuwwwweekkk...hanya anuar ,nazri aziz dan ahjib gor je yang tak geli dgn cina ni.

Anonymous said...

Tahniah GAP, terus konsistan dan berdedikasi menjalankan kempen ini, harap para bloger lain agrasif mcam GAp juga. jangan biarkan pembaca leka, kadang- kladang tak perasan terbeli barang cina ni,maklumlah dah berpuluh tahun asyik masukkan duit dalam kantung puak ni.biar mahal skit asal MELAYU,

Anonymous said...

MARILAH kitaorang minum air mineral SPRITZER air BANGKAI CINA MAMPOS di Air Kuning Taiping!!! Marilah kita minum air BANGKAI CINABENG MAMPOS.. kasi itu bangkai masuk dlm lu org punya Melayoo punya badan!!!

Anonymous said...

SPRITZER manyak sedapp wooo... itu PETRONAS punya MELAYOO sudah kena makan RASUAH.. itu PKR punye olang dlm PKR kasi hantam sama UMENO.. tp dia orang angakt itu rasuah manyak2.. kasi itu SPRITZER aaa.. kita punye moyang punye BANGKAI punye air maa.. kasi lu orng minum.. manyak baguss maaaa!!!

Ilop SPRITZER.. Ilop kite olang punye bisness.. FUNERAL DEAD BODY WATER..!!

Anonymous said...

BUY SPRITZER 1ST.. BUY AIR BANGKAI CINE!!! KASI KITA KAYA MAAA.. LU MELAYOO MAU BIKIN BERAS PUN TALAK BERANI mmaaaa itu RAMBUTAN punya Cap.. JATI punya Cap kita control maaa.. itu BERNAS BOLOO punya company.. talak buleh bikin apa maaa sama kita punya BRAND!!!!

MElayooo manyak MALAS maaa!!!

aGhaf said...

Boikot barang cina sampai cina bunuh diri

Anonymous said...

SOKONG 1000% !!!! TAHNIAH GAP !!!

KITA LUNYAI SAMPAI RANAP BISNES CINABENG !!!

INILAH RAMADHAN YG DITUNGGU !!! INI KALILAH CINABENG AKAN TERSUNGKUR, TERGULING, MENGELUPUR DAN TERUS KOMA KERANA RAMADHAN INI BUKAN RAMADHAN SEBELUMNYA....

MELAYU KINI BUKAN MELAYU SEBELUMNYA...

INI KALILAH...KITA UBAHHH!!!

Fikir Tajam said...

Boikot 7 Eleven (Vincent Tan)

Boikot GIANT

Boikot ECONSAVE

Boikot FAMILY STORE

Boikot TONG HUP (Berdekatan Masjid Kg Hulu, Melaka)

Boikot Pasaraya COWBOY di Malim, Melaka.

Boikot The Store

Boikot Recycle Furniture di Cheng, Bachang, Bukit Piatu (biar lingkup Cinabeng ni)

Boikot Jonker Walk (pusat gangster dan barangan ciplak China)...low class...

Boikot Madam King di Jalan Bunga Raya, Melaka.

Boikot biskut Hup Seng, Julie's, Mamee (kilang di Ayer Keruh, Melaka).

Boikot Munchy's (kilang di Batu Pahat).

Boikot Bee Loon di Little India, Melaka (jual pakaian seragam sekolah) ..kasi mampos Cinabeng ni!

Boikot semua kedai hardware Cinabeng! Ada 2 kedai hardware Melayu (jual cat, paip, besi dll) di Bukit Rambai Melaka. Ada juga kedai hardware (jual pasir, bata, simen, besi dll) di Bukit Balai, Durian Tunggal, Melaka.

Boikot semua kedai tayar Cinabeng!

Boikot semua kedai aksesori kereta Cinabeng!

Boikot semua kedai computer Cinabeng!

Boikot STYGIX di Bukit Beruang, Melaka, NCS di Ong Kim Wee, Melaka.

Boikot semua kedai computer PC World. Semua Cinabeng punya kecuali satu di Durian Tunggal (budak Melayu punya).

Boikot semua kedai kasut Cinabeng.

Boikot semua kedai peralatan sukan Cinabeng.

Beli produk sukan di Al Ikhsan, dan ada satu lagi milik Melayu di Bangunan MARA lama di Hang Tuah Mall.

Boikot semua kedai jeans Cinabeng!

Ada satu kedai jeans milik Melayu di Dataran Pahlawan, Melaka yg jual jenama Lee dll.

Boikot semua pusat tuisyen Cinabeng!

Boikot semua kedai jahit Cinabeng.

Boikot kedai kain Nagoya (milik Cinabeng)

Anonymous said...

7 Eleven franchised ...ada owner melayu

maae said...

Sekarang kita promosikan Utusan Malaysia. Utusan memang lidah rasmi Melayu. Setiap Melayu mesti baca Utusan. Cauvinis sudah lama boikot iklan untuk akbar ini, termasuk Melayu GLC dan seumpama nya. Jika pasaran edaran bertambah besar, otomatik cauvinis akan teruja.

Lain-lain media sudah meluas. Kita tidak perlu risau. Perkemas benteng bloggers. Bergerak bersepadu.

Anonymous said...

Rafizi dah kena penyakit LEMBU GILA atau nama glamour MAD COW Diease...Ha ha ha..

Bujal said...

Sepanjang bulan Ramadhan hingga menjelang Aidil Fitri dijangkakan berbilion ringgik akan beredar dalam pasaran runcit. Fikir-fikirlah separuh daripada wang tersebut adalah laba jualan. Ke mahanah kita mahu wang kita mengarir? Sudah tentu bukan kepada mereka yang merupakan duri dalam daging dan gunting dalam lipatan kita semua umat Islam dan bumiputera.

Anonymous said...

Tan Sri Dato' Seri Vincent Tan, was appointed as Chairman of the Company on 2 April 2001. He is a major shareholder of Berjaya Retail Berhad, the holding company of 7-Eleven Malaysia. He was instrumental in nurturing and expanding the business since he commenced ownership in 2001.

Dalam management 7-11 seorang saja melayu.

Anonymous said...

boikot !!!!!! hari ini, esok dan selamanya !!!!

aku, bini aku, anak2 aku, ibubapa aku, adik abang kakak aku, saudara2 aku, kawan2 aku dan siapa yg aku jumpa telah ku dendangkan lagu irama melayu bertajuk `ini kalilah kita boikot' !!!!

ini kalilah kita ubahhhhh !!!

Dyll said...

Saya tetap akan sokong U. Malaysia dan TV3 dulu, kini dan selamanya...

Dirumah saya hanya ada akhbar U. Malaysia sahaja, yg lain2, goodbye, lain kali aje la....

Anonymous said...

Betul aku sokong 100%. Baru2 ni, pegi kedai cina nak tukar distributor. Barang dah ada tinggal lagi nak bayar upah tukar je... mak oii.. dia mintak sampai RM50 lebih. Ciss dasar bajingan... last aku study sendiri dari internet dan tanya pomen melayu sikit2 akhirnya aku berjaya DIY sendiri. Hanya perlu masa tak sampai 30minit dan kesabaran. Hehehe... tadi aku bantu seorang kawan solve masalah radiator. Siap tukar termostat lagi tu. Problem solve akhirnya, relay je yang kong. Total cost tak sampai RM30. Nah ambik kau cinabeng... Kalau tak tipu bukan bangsa kau le...hari2 kena tipu baru dapat pahala...

Melayu Perak said...

syabas pengkomen-pengkomen semua teruskan mengganyang cinabeng sampai mampus....sukanya hati aku orang baca utusan....

Anonymous said...

Hahaha ade hanjing sula melalak woo..menyalak lg wahai cina2 hanjing..mkin lu melalak mkin aku suka..sbb menandakan korang da nk mampos sbb bisnes da x laku..ade aku heran ke kalo ko nk melalak ckp melayu malas ke ape ke..nmpak sgt ko da rase x lama lg bisnes korang da nk lingkup.kalo x mesti korang x sibuk2 kt cini..prepare la tali gantung korang ye., uuhuhuhu..suka aku

Rizan Penang said...

Aj-jubuq, azmin, wan azizah, rafizi dan yang spesis dengannya...adalah petualang bangsa...bg mereka biar anak bangsa hancur asalkan bukan bangsa laknat cinasia yang musnah. Bg mereka biar agama Islam hancur musnah asalkan tidak agama syiah serta agama yg tidak diredha Allah SWT.

Anonymous said...

Aku heran tul org2 melayu Islam yg duk sokong ape2 je yg manusia2 haram jadah ni buat. Smpai sanggup biarkan dapiggies hina Islam, apa perasaan mereka semua ye? Tak tercapai dek akal bila aku pikir org2 melayu Islam ni sokong mereka. Yg lg best tu bila pak menteri yg naik atas nama umno pun turut bela cibai2 cina ni..

Anonymous said...

Akhbar kosmo pula siapa yg punya - tanda tanya

Anonymous said...

Kahkahkahkahkah.....

Rafiji The Lembu Man ni baru keluar dari lubang jubor Anuar kot? Kempen boikot media pro-kerajaan ni dah mula dari tahun 1998 masa Anuar The Jubor kena pecat dgn Dr. M sebab masalah moral.

Selepas 15 tahun, kempen boikot tersebut masih gagal dan tidak menampakkan sebarang hasil. Aku pon pelik jugak dengan Rafiji The Lembu Man ni yang pukul rata salahkan TV3 padahal banyak lagi program TV yang disiarkan seperti drama, filem, dokumentari.

Buletin Utama yang satu jam tu pun dah campur macam-macam berita : dalam negeri, luar negara, politik, sukan, ekonomi dll. Kalau ya pun nak lawan UMNO biarlah logik sikit. Boikot segmen politik Buletin Utama saja sudahlah tak payah nak libatkan TV3 secara total.

Kan dah nampak bodohnya.

Kahkahkahkahkah.....

Anonymous said...

Pembangkang ni memang bangang. Ada ke patot depa suruh anak muda boikot Utusan dan sokong Haramkahjadah.

Anak muda mcm aku baca Utusan sebab ada berita sukan. Haramkahjadah ada berita sukan ke? Yang aku tengok dari muka surat depan sampai ke belakang penuh dgn propaganda.

Namanya je Islam tapi hari-hari menghasut orang dgn fitnah. Aku yang Islam ni pon malu nak mengaku Islam pasai haramkahjadah salah gunakan label Islam untuk buat kerja-kerja syaitan.

Jom boikot haramkahjadah sebab takdak berita sukan yang menjadi kegemaran anak muda. Boikot haramkahjadah sampai hancur dan sokonglah Utusan Malaysia.

Anonymous said...

Akhbar Kosmo milik Kumpulan Utusan Melayu Bhd (pemilik Utusan Melayu).Kosmo diterbitkan kerana Utusan mendapati Harian Metro (milik New Straits Times Bhd - pemilik Berita Harian) sangat mendapat sambutan.

Anuar penternak lembu said...

Lembu gemuk Rafizi ni perasan dialah individu paling hebat di Malaya sejak dedah isu lembu dulu. Isu lembu tu Leman Rajalawak pun boleh buat kalau ada akses pada sumber. Lepas isu lembu si gemuk ni bertambah la idea2 lembunya itu.

Anonymous said...

Setuju!
Sbb mereka2 ni,memalukn islam betul..
Bodoh lh didik anak bangsa jd rendah iq dok suruh baca haramkajadah fitnah hasutan politik xhabis2,
Bila anak bangsa mau maju mcmtu..

Anonymous said...

Aku pon macam ko sudah beralih ke barangan keluaran Melayu. Tapi aku lagi power, aku boikot car salesman cinabeng. Baru-baru ni aku pegi Honda showroom. Aku buat tak layan je ada sekor cinabeng mulut bau babi dok kempen kat aku pasal kereta Honda. Last-last aku pegi kat sorang salesman Melayu pompuan untuk proses pinjaman beli kereta Honda baru. Padan muka ko cinabeng babi pukimak anak setan.

Anonymous said...

WAJIB BACA !!! PERANCANGAN RAPI KAUM CINA MENGHAMBAKAN MELAYU...



WAJIB BACA!! PERANCANGAN KAUM CINA (DAP, MCA, GERAKAN) TAWAN MALAYSIA DIDEDAHKAN!!!

Rencana ini adalah diterbitkan oleh sebuah majalah di London. Ditulis di dalam bahasa mandarin dan telah dialihbahasa oleh pelajar melayu yang belajar disana. Rencana ini telah disebarkan sekitar tahun 2006 dan kebenarannya telah terbukti.

TAJUK: 'BERSATULAH KAUM CINA'

Kita semua kaum Cina di mana sahaja kita berada mestilah berbangga dengan bangsa kita; samada Cina Amerika, Cina Singapura, Cina Taiwan dan Cina Malaysia. Kita mestilah mengekalkan identiti kita. Di Malaysia, kita mesti memberitahu anak-anak kita dan mengajar mereka cara-cara perjalanan halus.

Setakat ini oleh kerana kedudukan kita, kita tiada pilihan untuk memilih kerajaan yang majoritinya dikuasai oleh orang Melayu. Tetapi kita sedar dibidang perniagaan dan perindustrian, orang Melayu tidak ada melainkan mengekalkan bangsa kita (Cina) sebagai unsur utama meninggikan ekonomi Malaysia dengan meletakkan keutamaan Bahasa Mandarin atau Kantonis di dalam akhbar tempatan sebagai syarat penerimaan atau syarat kelayakan perlu. Maka orang-orang Melayu tentunya terpinggir dari bidang pekerjaan tersebut.

Jadi kita mengambil kesempatan ini atas kedudukan kita dan meminta hak-hak politik. Orang-orang kita yang bergiat di bidang pelajaran hendaklah pastikan bahawa generasi yang akan datang tidak akan diajar segala pengorbanan orang Melayu, terutama sekali dalam pelajaran sejarah, Ilmu Alam dan lain-lain mata pelajaran, baikpun di sekolah rendah mahupun di sekolah menengah.

Kita mesti mengajar anak-anak dan anak orang Melayu supaya mempunyai pendirian bahawa kejayaan itu bergantung semata-mata atas kebolehan. Untuk tujuan ini kerajaan Singapura yang kita harus banggakan kerana telah berjaya memecah-belahkan orang-orang Melayu dengan cara membahagikan mereka kepada banyak puak seperti Banjar, Acheh, Bugis, Mandaling, Boyan dan lain-lain.

Dari kesannya jiwa Rancangan ini, orang Melayu yang dulunya merupakan 19% daripada penduduk Singapura, sekarang hanya tinggal 10% sahaja. Sekarang mereka tiada pilihan melainkan memuji kerajaan Singapura kerana memberi mereka satu kestabilan, keadilan dan harapan untuk masa depan iaitu mana-mana bentuk yang kerajaan suka dan fikirkan, pasti mereka terima, sebabnya orang Melayu di sanatiada mempunyai suara lagi dan mereka akan tetap menemui kegagalan.

Sebagai orang Cina tulin, saya juga berbangga dengan cara yang dilakukan oleh En. Lim Chong Eu di Pulau Pinanguntuk memecah-belahkan orang-orang Melayu di sana. Beliau telah berjaya mengambil tanah-tanah orang-orang Melayu dan memajukannya sebagai kawasan perumahan dan perindustrian. Oleh kerana harga rumah-rumah itu terlalu tinggi bagi orang Melayu, mereka tiada keupayaan langsung untuk memiliki rumah-rumah tersebut. Polisi ini tidak sahaja harus dilakukan di Pulau Pinang, tetapi juga di lain-lain tempat selain bandar-bandar besar seperti Ipoh, Kuala Lumpur, Seremban, Melaka, Johor Bahru dan Kuantan. Kita orang Cina harus mara ke Alor Setar, Kangar, Kota Bharu dan Kuala Terengganu.

Tujuan kita ialah untuk menguasai segala kegiatan perdagangan yang berkaitan dengan bahan makanan, enjin, bank-bank serta pertanian. Alasan yang munasabah perlu dicari dan dikemukakan kepada kerajaan untuk menaikkan harga barang-barang keperluan harian. Inilah yang kita akan terus gunakan untuk mendapatkan kekuasaan politik di Malaysia. Oleh kerana kita telah kukuh di bidang Antarabangsa, kita mesti menganggap bahawa saluran penyebaran am yang ada pada kita. Setakat ini, dunia menganggap bahawa kerajaan Malaysia sekarang adalah anti Cina dan Pro-Melayu dan juga kita orang Cina ditindas. Orang Cina tersingkir dari kebanyakan peluang, itulah anggapan mereka. Juga bahawa kepakaran dan titik peluh kita telah tidak diberi dan mendapat ganjaran yang sepatutnya. Walau bagaimanapun, kebelakangan ini terdapat langkah-langkahyang diambil oleh elit-elit Melayu untuk mengubah gambaran ini dan menyuarakan apa yang sebenarnya berlaku.

Anonymous said...

Kita sebaliknya mematahkan langkah-langkahitu sebelum ianya berjaya dilaksanakan. Dalam bidang politik, orang-orang Cina haruslah bergembira dengan perpecahan demi perpecahan terlibat di kalangan orang-orang Melayu dengan keluarnya Pas dari Barisan Nasional, keluarnya ahli UMNO ke parti KeAdilan dan semakin perpecahan itu menguntungkan kita.

Saya sebagai orang Cina, sangatlah bergembira untuk memberitahu anda bahawa salah satu sebab penyingkiran itu adalah jarum dan tindak-tanduk teman-teman kita Gerakan dan MCA di dalam Barisan Nasional dan DAP dari luar. Sekarang tibalah masanya untuk kita menanam perasaan benci di kalangan orang-orang Melayu terhadap pemimpin mereka. Kalau kita bijak menjalankan operasi kita, kita akan berjaya mengasingkan Perdana Menteri sekarang ini yang terlalu jujur menjadi seorang Ahli politik. Kalau kita orang-orang Cina bersatu, kita berjaya memecah-belahkan Dato' Sri Dr. Mahathir Mohamed dengan Dato' Sri Anwar Ibrahim, kumpulan Abdullah Ahmad Badawi dengan Kumpulan Najib Tun Razak.

Apabila British meninggalkan Malaysia, pemerintahan adalah di tangan beberapa orang Melayu pilihan. Kita ketahui bahawa pemimpin-pemimpin Melayu ini kiranya disukai oleh orang Melayu sendiri. Pada keseluruhannya, mereka adalah orang-orang miskin tetapi bernafsu besar. Kita berkeupayaan memberikan apa yang mereka mahu. Kita akan terus mendapat apa yang kita kehendaki dari mereka. Kemudian sesudah kita memberi mereka secukupnya, kita akan mendedahkan mereka ini. Kita akan meminta mereka supaya dilucutkan daripada jawatan-jawatan mereka. Kita tidak akan rugi apa-apa dengan pemecahan itu, malah menguntungkan orang-orang Cina. Pekerjaan ini mesti dijalankan dengan licin, supaya intelek-intelekMelayu tidak akan menyedarinya.Setakat ini kawan-kawan kita di bidang perniagaan telah berjaya mengenepikan Dr Mahathir, Dr Abdul Rahman Yaakob dan semua pelampau-pelampau dalam UMNO termasuk juga sector kerajaan.

Kita orang-orang Cina harus bangga kerana orang-orang Melayu yang menerima rasuah ini telah diletakkan di badan-badan berkanun. Di UDA kita telah mendapat keuntungan yang banyak walaupun orang kita nombor dua di situ. Mereka yang tidak mempunyai pandangan yang kuat akan terus sanggup menjual orang-orang dari bangsanya sendiri, kiranya mereka diberi apa yang mereka kehendaki dan kita pula hendaklah menggunakan kelemahan mereka ini untuk kepentingan diri kita.

Kita akan gagalkan mereka dengan Tentera Darat, Laut dan Udara. Kita akan terus gagalkan mereka dalam polis. Kita telah buktikan bahawa tanpa kita orang-orang Cina, mereka tidak akan mendapat apa-apa maklumat berkenaan dengan kegiatan Komunis. Kita juga perlu bekerjasama dengan pergerakan di bawah tanah kerana tujuan kita adalah sama iaitu menguasai Malaysia.

Kepada kita, caranya tidak lain sama ada menerusi politik atau perjuangan bersenjata. Satu perkara lagi yang patut kita gunakan adalah kebencian yang ada pada orang-orang Melayu dengan Sultan-Sultan mereka. Kita mesti menguatkan lagi kebencian ini supaya apabila orang-orang Melayu tidak mempunyai kepercayaan terhadap Sultan-Sultan mereka, mereka akan hilang suatu simbol perpaduan dan kita dengan mudah sahaja dapat membawa mereka kepada kemusnahan mereka sendiri.

Untuk membuktikan apa yang saya katakan, sebagai seorang Cina, kita tahu kerajaan Malaysia sekarang lemah. Kelemahan ini terbukti dengan kegagalan mengawal harga barang-barang keperluan. Kita boleh menurun mana-mana cukai dengan menurunnya harga buah oren menjelang Tahun Baru Cina, tetapi kerajaan tidak berbuat demikian apabila tiba Hari Raya orang-orang Melayu kerana saya tidak pernah ingat harga buah Kurma diturunkan menjelang Hari Raya.

Anonymous said...

Pemimpin-pemimpin Melayu bertujuan untuk menolong orang-orang melayu dalam rancangan Malaysia ke-7. Kita orang-orang Cina harus menunjukkan sokongan kita terhadap rancangan ini kerana kita tahu mereka tidak akan mencapai matlamatnya. Di sebaliknya, apabila mereka hendak memajukan rancangan Felda, kita orang-orang Cina akan mendapat keuntungan melalui pembinaan jalan, pembinaan bangunan, pembinaan rumah-rumah, parit, pemotongan pokok, penyediaan tanah dan lain-lain.

Segala bentuk pembangunan akan membawa keuntungan kepada orang-orang Cina, yang juga bermakna kejayaan serta kekayaan orang-orang Cina akan bertambah. Sekarang ini saya percaya, orang-orang Cina sudahpun memegang 60% daripada kekayaan negeri ini termasuklah tanah. Sebaliknya orang-orang Melayu hanya memegang 3% berbanding 4% kepunyaan asing.

Kita tidak boleh berpuas hati. Kita orang Cina hendaklah mendapatkan kekayaan orang-orang asing ini sebelum ianya jatuh ke tangan orang-orang Melayu. Taktik kita memberi saham kosong kepada orang-orang Melayu hendaklah disambung terus kepada orang-orang Melayu ini dan akan mengenepikan orang-orang Melayu lain daripada memasuki bidang kewangan terutamanya sebagai akauntan.

Di bidang pelajaran kita mesti mewujudkan Universiti Merdeka secepat mungkin. Kita mesti terus menghantar beribu-ribu anak-anak kita ke Hong Kong, Taiwan , Amerika atau di mana-mana di dunia ini. Apabila mereka pulang kita akan memasukkan mereka di sektor-sektor Swasta yang mengandungi 80% daripada peluang pekerjaan. Oleh kerana keadaan ini, kerajaan sekarang ini yang pro-Melayu tidak akan berjaya menguasai keadaan pasaran. Petani-petani yang terdiri dari 75% orang-orang Melayu terus tidak bertanah. Nelayan akan tetap miskin oleh kerana pegawai-pegawai kerajaan mereka sendiri sudah tidak boleh dipercayai lagi.

Orang Cina harus menolong untuk memusnahkan segelintir pegawai-pegawaiMelayu yang dedikasi dengan membawa mereka ke golongan kita. Kita dengan demikian diharapkan akan membuat mereka gagal dalam tujuan asal mereka. Ini kita pastikan lakukan dengan usaha bersama antara sektor swasta atau kerajaan.

Beberapa di kalangan Cina mungkin bertanya sama ada boleh atau tidak mengambil alih negara ini dengan pasukan tentera. Saya menjawab, mereka hanya general-generalbodoh. Lihatlah sahaja kelulusan mereka dan pengalaman mereka dan lihat pula apa yang berlaku di Indonesia. Di Indonesia mereka semua boleh dibeli. Jadi, setelah kita memegang kuasa politik, kita boleh ketepikan pasukan tentera ini.

Anonymous said...

Pagi tadi aku beli dua roti gardenia saiz jumbo. Massimo langsung aku tak usik. Sekali tengok je packing roti massimo terus aku ingat betapa jijiknya binatang bernama babi. Kita semua Melayu harus menanam rasa jijik terhadap apa sahaja produk/bisnes cinabeng. Ingat poduk/bisnes cinabeng, ingat babi najis mughallazah.

Anonymous said...

Kita orang-orang Cina mempunyai kebolehan untuk bermuka manis dan dipercayai oleh orang-orang Melayu dan kita harus memainkan peranan kita dengan baik. Kita akan terus bermanis muka dengan berkawan bersama mereka kerana waktu ini kita belum boleh menunjukkan niat dan belang kita yang sebenar.
Contoh yang paling konkrit kita mengalami kekalahan teruk dalam atasan dan saya tahu apa yang ada di dalam otak mereka dan apa yang difikirkan. Pada keseluruhannya,pemimpin-pemimpin sekarang sedang takut menemui pengundi mereka.
Kita mesti mengumpulkan tenaga dan usaha mematahkan mereka dengan cara perlahan-lahan. Pada masa yang sama juga kita mesti perkuatkan dan mengapi-apikan risauan kesangsian orang-orang Melayu terhadap pemimpin-pemimpin mereka. Ini kerana terlalu jelas ketidakstabilan dan kemiskinan masyarakatnya. Akhirnya diharapkan mereka ini tidak akan berminat untuk mengundi dan membiarkan takdir yang menentukannya.
Kita akan membuat penentuan ke atas mereka dan masa depan mereka kerana orang-orang Cina akan menjadi pemimpin-pemimpin mereka itu.
Oleh Dr. Ng. Seng

Anonymous said...

AWAS CINABENG ADALAH MUSUH YANG NYATA

Anonymous said...

ooo gardinia enak di makan begitu saja. boo massimmo itu barang keluaran cino..

Anonymous said...

KENAPA DITUBUHKAN KEM SEYMUR RAMD DI GUA MUSANG KELANTAN...SEBABNYA pada tahun 1940 an dulu 1 Platun rejimen Askar Melayu Diraja diserang sendap oleh Komunis Malaya (PKM) dimana 20 orang askar terkorban dan yang tinggal 10 askar bertahan melawan komunis TANPA MENYERAH KALAH kpd Komunis. Itu satu contoh keberanian askar berdarah Melayu. Itulah perjuangan HEBAT DAN LUAR BIASA ASKAR MELAYU untuk kita hari ini. Fikir fikirkan kisah tersebut untuk kita bangsa Melayu di Tanah Melayu... TANAH MELAYU INI sudah dipertahankan sejak dauhulu kala lagi sememangnya KITA ADALAH TUAN DI TANAH MELAYU ini TAKBIRR....PERISTIWA BUKIT KEPONG juga tanda kehebatan POLIS MELAYU mempertahankan Malaya pd tahun 1952.........boikot Komunis Malaya.....MELAYU MESTI BERANI MENJADI TUAN DI MALAYA ..jgn dok berani merempit atas motor je buang masa ...

Anonymous said...

Kahkahkahkah.....

Artikel kat atas ni membuatkan aku tersenyum sambil menggeleng-gelengkan kepala. Cinabeng ni cepat bongkak dan takbur. Apabila bongkak dan takbur, mereka mudah berasa selesa dengan angan-angan mereka mahu menguasai Malaysia. Satu langkah rancangan mereka, Melayu sepuluh langkah lebih maju ke hadapan.

Cinabeng ni lupa Melayu masih pegang kuasa politik dan kuasa membeli. Kekuatan ekonomi cinabeng terlalu bergantung kepada kuasa membeli orang Melayu. Sekarang semua Melayu sudah sedar rancangan kurang ajar cinabeng mahu mencabar Melayu Islam.

Melayu sedang bertindak balas dengan menggunakan kuasa membeli mereka ke tahap paling maksimum untuk menjahanamkan ekonomi cinabeng. Bull-shitlah kalau ada cinabeng yang cakap Melayu tak reti jalankan perniagaan.

20 tahun lepas bolehlah cakap macam tu sebab sejak 10 tahun kebelakangan ni, aku sendiri sedar semakin ramai Melayu berjaya dalam banyak jenis perniagaan. Mungkin pada tahap ni belum boleh match dengan cinabeng tapi aku yakin dalam masa 10-15 tahun akan datang ekonomi Melayu akan mengatasi kekayaan cinabeng.

Ditambah pula dengan kempen BBC dan BCL, aku yakin sebelum tahun 2020 50% bisnes cinabeng akan hancur sebab kuasa membeli Melayu beralih arah kepada menyokong bisnes Melayu. Dalam saudara mara aku sahaja dah ada 8 orang yang menjadi usahawan berjaya sehingga pendapatan mencecah 5-6 angka setiap bulan.

Kesedaran Melayu untuk menceburi bidang perniagaan semakin meningkat berbanding 20 tahun lepas dan ini benar-benar menjadi ancaman kepada semua cinabeng.

Anonymous said...

MARI KITA JADIKAN CINABENG ANJING KURAP!!!

Anonymous said...

Aku ada seorang mak saudara yang rumahnya dekat dengan kedai runcit cinabeng. Lepas aku bagi senarai boikot barangan DAP, mak saudara aku terus beralih pergi beli di kedai runcit Melayu yang sedikit jauh dari rumahnya. Bangga aku rasanya dapat sumbangkan tenaga memboikot bisnes cinabeng.

abu bakar said...

Aku ank jati Pdg Rengas sedih dgn perangai wakil rakyat aku ni..dulu semasa TDM pun dia bt prangai,ank cina Namewee pun dia jd kan shabat eloklah terajang dia kuar dr Mt Umno kli ni..

Anonymous said...

Bro GAP, kasi bakar semangat semua Melayu. Tanamkan rasa jijik untuk membeli barangan keluaran bangsa DAP babi.

abu bakar said...

Aku ank jati Pdg Rengas sedih dgn perangai wakil rakyat aku ni..dulu semasa TDM pun dia bt prangai,ank cina Namewee pun dia jd kan shabat eloklah terajang dia kuar dr Mt Umno kli ni..

abu bakar said...

Aku ank jati Pdg Rengas sedih dgn perangai wakil rakyat aku ni..dulu semasa TDM pun dia bt prangai,ank cina Namewee pun dia jd kan shabat eloklah terajang dia kuar dr Mt Umno kli ni..

abu bakar said...

Aku ank jati Pdg Rengas sedih dgn perangai wakil rakyat aku ni..dulu semasa TDM pun dia bt prangai,ank cina Namewee pun dia jd kan shabat eloklah terajang dia kuar dr Mt Umno kli ni..

Anonymous said...

lihatlah saudara seislam kita dr reduan tee walaupun dimaki hamun oleh keturunannya namun atas persaudaraan islam beliau tetap bersama kita dengan memberi pandangan yang benas jadi apa lagi marilah bersama bangunkan ummah

Anonymous said...

lakonan GERAKAN dan MCA aku dapat bau dari 2004 lagi..mereka ini talam 2 muka... DAP dah lama bau babi..

sekarang ni cinabeng hanya ada satu DAP saja...

kita perlu kerja keras lagi...tugas kita kena pastikan semua melayu islam mendapat mesej ini. Semua melayu islam satu hala, satu barisan memboikot semua premis cinabeng !!!

gunakan kuasa beli kita...kita akan melihat hasilnya pada hujung tahun ini saja, ramai peniaga2 runcit cinabeng bungkus....

cinabeng nak rampas malaysia?? hasut org melayu bertelagah ?? nak beli pemimpin melayu ??

kita kuasa rakyat ! kita kuasa beli! kita kuasa pengguna ! kita pegang kuasa penentu kejayaan mana bisnes kita nak bagi bungkus dan mana satu bisnes nak bagi naik....!!!

kita tidak perlukan kekerasan..
kita tak perlu pertumpahan darah..
kita hanya gunakan kuasa beli kita 100%...

sudah lama kita kayakan cina..kita patut malu dgn peniaga2 melayu...rintihan dan kekesalan sikap bangsa mereka...

kini, esok dan selamanya...kita padukan janji, kita eratkan tekad, kita taburkan tindakan kepada semua premis melayu islam kita...

1 ramadhan menjelang tiba..inilah masa melauangkan jihad ekonomi islam ini kepada semua muslimin dan muslimat di seluruh tanah air yang tercinta ini! kita adalah wajah2 kebebasan hakiki...dulu penjajah barat, sekarang kita dijajah ekonomi oleh bangsa pendatang yg akhir2 bercita2 menjajah kita...

jika anda dan saya tidak bertindak sekarang dgn penuh tersusun dan dalam skala yang besar...kita akan dijajah selamanya...

bertindak sekarang atau kita akan meraung selamanya....

ini kalilah ubahhhhHHHHH !!!!

Anonymous said...

Melayu terkenal dgn budi bahasa...
Tp kalau melayu dihina budi pun tiada, bahasa pun akan jadi kesat....
Cina lu jgn bikin susah sama melayu.Kalu melayu susah lu pya bangsa pun akan susah.

Anonymous said...

Saudara-saudara GAP

Assallamualaikum

Semoga ramadhan diberkati dan segala usaha BBC ABC dll terus disemarakan.

Aku berdoa agar usaha memertabatkan melayu-muslim berjaya dan Tanah Melayu dipelihara dari segala gejala huru-hara sebagaimana serangan terhadap Islam berterusan di timur tengah dan menular ke Indonesia, Myanmmar dan musuh Islam ni sedang giat di Tanah Melayu.

Doa kami dari jauh merantau di bumi Allah.

OM - Melayu Luar Negara

Anonymous said...

Boikot tetap boikot. Boikot sampai bisnes cinabeng mampos semamposnya. Allahuakbar3x.

Anonymous said...

kepada blogers2 dan tentera anai -anai teruskan jihadmu... melayu pantang dikhianati

Anonymous said...

sasaran menjelang 2020 akan wujud satu rangkaian kedai runcit yang menjual semua produk islam 100 % di dalamnya..

kedai runcit melayu biasa dalam 70 % produk melayu sudah dikiranya mematuhi piawaian..

ini tidak mustahil...
ini tidak mustahil...
tiada yang mustahil dalam bisnes!!

kata kuncinya adalah boikot...
kita lunyai satu persatu bisnes cina....

kuasa beli adalah kuasa yg amat dahsyat dalam ekonomi !!!!

jika anda membelanjakan RM 1000 dalam bulan Ramadhan ini bersama2 1juta sahaja melayu islam ke premis melayu adalah bersamaan RM 1 billion !!

kalau 5 juta org bersamaan RM 5 billion !! keuntungan runcit 20 % adalah bersamaan RM 1 billion! kita yg mengkayakan cina selama ini sejak ramadhan ke ramadhan, bulan ke bulan...tahun ke tahun..dekad ke dekad

ini kalilah semua melayu wajib bangun menutup kesilapan silam...bangun mencari arah kehidupan..buka seluas2nya perjalanan peniaga2 melayu..mencuci belukar dan rimba untuk persiapan generasi baru peniaga melayu bertapak...

kalau bukan kita...siapa ???

ABC selamanya...........

Anonymous said...

Sejarah dan peristiwa lalu : Batu Pahat , Batu Malim , Teluk Intan, Batu Kikir dan sebagainya perlu diketahui oleh orang Melayu , orang melayu sekarang telah lupa sejarah pengorbanan nenek moyangnya sejarah tidak menipu .Bila mengetahui sejarah kita akan sayang pada bangsa kita..

Anonymous said...

Buy malay first chinese last...aku nk komen kt sume blog...semua org pun tolong buat.

Anonymous said...

Buy malay first chinese last...aku nk komen kt sume blog...semua org pun tolong buat.

Anonymous said...

Teringat lagu Warisan (Anak kecil main api)

Anonymous said...

Memang lah rafiizi sanggup jadi lembu babi cina nie semua.... Tgk aje lah annual report sprizter ... Hampir rm 200 juta setahun hasil sumber alam... Agak agaknye berapa byk yg dia labur pada dap... Cuba tengok annual report spritet... Anda boleh baca ms 129 dimana kjaan dap dibawah pemerintah bodoh... Piang.... Sial... Babi ... Haram jadah oleh nizar ... Nge koh meng semua delama 999 tahun sebanyak 794000 meter tanah pada spritzer chuan sin... Agak agaknye org malayu boleh dapat tak agak agaknya... Kita mohon tuanku sultan perak tarik lah balik... 8 keturunan sial babi cina spritzer nie senyum...

Anonymous said...

Dok mengarut apa ni weh? Balik tongsan lah kalau nak ketepikan tentera. Negara huru-hara daripada ancaman luar siapa nak pertahankan mangkuk hayun oi!!! Kongsi gelap kau ke nak pertahankan? Askar singapore kerahan tenaga tu ke? Boikot sampai mampus, lunyai.

Anonymous said...

Allah dah tunjukkan siapa sebenarnya cina, siapa sebenarnya MCA, Gerakan dan DAP semoga orang orang malayu/ islam insaflah jangan menyesal bila tanah melayu ini dah tergadai. Tanamkan juga rasa was was dan curiga akan produk keluaran cina terutama bahan makanan. Sebarkan juga dalam fb twitter dll media. Hidup melayu hidup islam.

Anonymous said...

Tu dia ehhh ... Sampai 2898 si tokey spritzer dapat tanah dari kjaan perak pimpinan nizar.... Agak agaknya org pas dapat tak byk tu.... Lepas tu pulak dpat tanah seluas 794000 meter persegi.... Tu dia... Patut lah dap byk duit... Red bean dia dah ada org taja kot.... Baguih lah petronas... Hang tolong jual ajelah air spritzer nie ye.... Tanah melayu nie dari dulu sampailah skrg.... Asyik kena jajah ajalah.... Kjaan negeri yg ada skrg patut cari jalan tarik balik.... Ramai lagi org melayu yg tak bertanah dinegeri mereka sendiri... Maklumat boleh dilugat dlm annual report spritzer 2012

Anonymous said...

saya syorkan,setiap minggu di adakan rombongan shopping ke supermarket maiden.Kena ada transport.Kita budayakan gaya sebegini hingga menjadi kegiatan kebiasaan kita.Kita support supermarket maiden sehingga syrkt tu boleh beranak ke merata tempat hingga mampu memperluaskan cawangan KR1M di bawah maideen.Lagi cantik,kalau pas join umno,abis mereka manapoli semua sektor perniagaan.Dalam tempoh 5 tahun,atas majoriti melayu islam akan merubah lanskap perniagaan dlm malaysia.Kita banyak dana orang melayu islam.Kita akan berusaha bersama2,dgn kebijakan,ilmu agama islam akan merangka model ekonomi islam dan kita wariskan kpd anak cucu dan generasi melayu akan datang.

Anonymous said...

selepas pru 13 bila baca kempen BCL saya sekeluarga mengambil keputusan menyokong kempen ni 100%.

BERBELANJA HANYA DIKEDAI MELAYU/ISLAM
KENDERAAN ROSAK HANTAR KEBENGKEL MELAYU
KESEMUA 4 BUAH KERETA TELAH SAYA TUKAR KEINSURAN TAKAFUL
ISI MINYAK HANYA DISETESEN PETRONAS BUMIPUTRA(DITEMPAT SAYA ADA SEBUAH SETESAN PETRONAS DIUSAHAKAN OLEH CINA.
KALAU KEPASAR BASAH GERAI CINA MEMANG TAK PERNAH SINGGAH,HANYA GERAI MELAYU SAJA JADI PILIHAN SEMENJAK SAYA PANDAI KEPASAR.

KALAU SEBELUM PRU 13 SAYA HANYA MEMPERHATIKAN LOGO HALAL SAJA BILA MEMBELI BARANGAN MAKANAN TETAPI KEDAI SAYA TAK KISAH MELAYU KE CINA,TETAPI SELEPAS PRU 13 KEDAI CINA DAH TAK MASUK LAGI.

Anonymous said...

CINA GUNAKAN KUASA MENGUNDI 5 TAHUN SEKALI
MELAYU GUNAKAN KUASA MEMBELI HARI-HARI



ABC+BCL>>>>APA NAK JADI,JADILAH!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Diorang pr ni cakap je boikot tp tengok jgak tv3 baca jgak utusan..perggggh daaa!!!

Servant of God said...

Anonymous said...

Aku plan nak beli motor baru raya ni.
Dok servey semua kedai....motor dah ok...tp bila aku tgk muka cina...selera nak beli dah xde.
Aku cuba gak buang perasaan tu.tp anti cina dlm diri aku xleh nak buang.
Aku ingat mungkin ramai yg mcm aku ni.

July 8, 2013 at 3:38 PM

--------------------------

Tidak bro, lu tak sorang. Aku dulu masa sekolah kamceng giler ngan budak cina, masa uni pun masih kamcing, dah tu first job pun ngan cina... sebab aku tak kisah dorang nak kaya macam mana pun.

Tapi dah macam gini, aku terus mati selera kalau aku nampak cina. Tak nampak pun, setakat aku nampak nama cina bila aku belek belakang botol air mineral, aku dah putus selera. Aku letak balik, aku cari lain. Sanggup aku masuk kedai mamak beli air kosong sebunjut dpd bagi duit singgit pun kat cina nih.

Raya ni aku mmg nak sambut tersangat ala kadar. Takde perabot baru, baju baru pun selai dua. Biar orang kutuk aku miskin, biar aku kena pelekeh, aku dah serik bagi duit kat cina.

Anonymous said...


Kalau Rafizi nak boikot utusan malaysia, nst dll apa kata kita gerakkan perang saraf. pakat=pakat beli paper-paper ni semua dan distribute kat tempat-tempat awam, tempat tunggu bas ke dll. macam paper the sun tu bagi free. kalau seorang beli 3 paper, 1000 org dah berapa utusan malaysia laku. aku rasa kita gerakkan jihad ni sekarang. Buat mcm zaman malayan union, melayu bersatu tentang malayan union. Ayuh saudaraku !!!

p/s dah lama boikot the star. ada iklan arak besar besaran dalam tu. Aku tak sanggup sokong !

Anonymous said...

Dulu suami aku selalu beli the star. Aku kata buat apa baca the star yang iklan arak besar-besaran. Lagipun paper cina punya Org Cina tak belipun paper melayu.kita yang terhegeh hegeh beli paper English, konon standard lah tu.

Ayuh kita tunjukkan kat rafizi
kuasa beli melayu, supaya dia tahu langit tu tinggi ke rendah. Baru beberapa tahun kat oversea , dah nak ek kat bangsa sendiri. Melayu baru konon !!! perlekehkan bangsa sendiri. Entah entah biasiswa govt yang bagi. Kalau hang mati pi panggil Cina dgn India datang kebumikan hang !!!! jgn cari Melayu.

Anonymous said...

Zaman dulu Melayu bersatu tentang penjajahan Inggeris , sekarang kita tentang malayan union bentuk baru, penjajahan kuasa ekonomi, politik, sosial ( rumah urut, spa urut, budaya kuning,pelacuran , budaya lucah dll) orang Cina ke atas orang Melayu.Cina anti Melayu, Islam, raja-raja melayu, Parlimen( speaker Melayu) dan semua yang berbau Melayu...
Kita dah tak ada masa yang banyak !!!

Anonymous said...

pkr ni memang..pernah baca dlm paper keadilan dulu tak puas hati kekayaan syed mohtar..pelik la..kenapa melayu sorang kaya kita nak dengki?..sedangkan 8 cina dan 1 india kita tak dengki?..sedangkan negara ini asalnya tanah melayu dan penduduknya sehingga kini pun majoritnya melayu..kenapa pkr sendiri tak puas hati dekat melayu sorang kaya?..

jadi abaikan pkr ni, sebab dah ternyata mereka budak suruhan dap..dap tak berani nak bersuara berdepan, jadi digunakan boneka untuk bersuara..

uasah dipertikaikan sorang melayu kaya..tapi pertikaikan kenapa 9 bukan melayu kaya sedagkan ini negara asalnya melayu?..bukankah kita sepatutnya 6 terkaya sebab kita ini 60% penduduk?..

teruskan jihad ekonomi..ABC...BCL...

Anonymous said...

orang cina takut kalau melayu ramai jadi kayaraya,yg akan menjadi ancaman kepada mereka,sebab tu mereka akan gunakan apa cara sekalipun untuk menghalangnya,termasuklan menggunakan org melayu sendiri.

kepada orang melayu sekelianya sokonglah kempen ABC+BCL

Anonymous said...

tahun ni tahun dukacita utk orang Melayu. Tak payah lah berbelanja sgt utuk raya, lebih lebih lagi beli segala -gala yang baru dekat kedai Cina. puasa skt dari beli perabut baru, langsir baru dll. Kita tak matipun kalau takda perabut baru dll tu, ber alakadar sajalah raya ni ,walaupun kita mampu.

simpan duit utk beli hartanah lagi baik.!!!

Anonymous said...

Menjelang raya ini saya nak membeli mobile phone yang baru, samsung galaxy 4, tengah mencari kedai Melayu. Kedai cina memang berlambah, tapi bila tengok je muka dia orang rasa nak termuntah terbayang dia makan babi.

Anonymous said...

keluar tajukk..saja nak bagi tau. aku tengok blog lepas tu pi blog.. Aku Peduli Apa.. punya la bagus ulasan pemimpin umno ada buah kerandut..batu pelir atau buah pelir.. terbaik bebbb..mengena

Anonymous said...

Usaha GAP mesti dilaksanakan secara bterusan dan secara kreatif dan inovatif. Kita isytihar perang dingin dgan cinakui secara halus dan tersirat. Perang dingin ini sbg tindak balas kepada penipuan, niat jahat, penganiayaan dan pembelotan cinakui kpd bumiputera. Perang dingin ini adalah perang oleh rakyat Bumiputera scara bijaksana thdp cinakui. Kita mesti mjadi pendesak kpd kerajaan spy kerajaan mengikut kemahuan dan kepentingan kita dan mengubah dasar. Contohnya, dasar penguasaan ekonomi bumiputera 30% mesti diubah kepada 70%. Kenapa kita merendahkan diri kita sbg peneraju dan penduduk asal serta majoriti tanah air ini sbyk 30% dengan tujuan baki 70% utk cinakui itu digunakan utk memusnahkan kita bumiputera. BOdohnya kita bumiputera krn membenarkan 70% ekonomi cinakui btindak sbg backfire kpd kita bumiputera. Penguasaan 30% bumiputera ini bmakna kita dengan bodohnya menyerahkan 70% lg ekonomi kpda cina yg menunggu masa sj utk mjadi kuat dan menikam bumiputera dan mperhambakan secara hina dan sadis nt. Memang ada pemimpin Bumiputera yg belot di mana2, kita jgn buang masa dgn mereka ini. Mrk ni dh cukup kenyang dan dh x mampu bergerak dan bfikir secara waras. Kita fokus dan sokong pemimpin bumiputera sejati pejuang bangsa dan agama sehingga kita mencapai ekonomi sekurang2nya 70%. Kita desak kerajaan spy dlm usaha pembangunan Bumiputera ini, kaum cinakui tidak mdapat tempias keuntungan ekonomi. Jgn la kita trus jd bodo dan dpuji ddepan tp dihilaigelaktawakan di blkg. Sebarang usaha pembangunan ekonomi bumiputera oleh kerajaan mesti diusahakan oleh usahawan bumiputera sbanyk 100%. Kerajaan mesti diingatkan bahawa sebarang pemberian ekonomi kpd kaum cinakui ini akan meningkatkan kapasiti mereka utk menghancurkan kaum bumiputera. Bukan rakyat bumiputera saja yg hancur tp pemimpin yg x pernah sedar dan sentiasa anggap mereka akan tselamat. Harap GAP perluaskan gerakan boikot kepada gerakan halus meningkatkan ekonomi bumiputera sekurang2nya 70% pada tahun 2020.

Anonymous said...

Pembangkan cina menguntungkan kaum mrk. Ttp pembangkang Melayu dgn bodohnya meminggirkan lg kaumnya, dan tumpang sekaki nk menambahkan keuntungan kaum cinakui. Betapa rendahnya martabat pembangkang Melayu ini. Dorang ingat rakyat buta x dpt lihat dan bodo x dpt bfikir. Kami berdoa agar pengkhianat bangsa ini diberi balasan setimpal olehNya.

Anonymous said...

GAP, apa cerita 1MDB yang banyak beli IPP skrg ni? Betul ke CEO nya orang Cina? Mana 1MDB dapat sebegitu banyak dana? Adakah CEO 1MDB ni mengundi BN pada PRU 13?