Wednesday, July 10, 2013

OLD TOWN CINABENG KOPI : LEPAS 6 TAHUN BARU APPLY SIJIL HALAL !


melayu pkr perasan omputih dah telan makanan tak halal old town selama 6 tahun.

bagi aku samada dia apply atau tak sijil halal itu bukan persoalan.

yang penting di sini adalah keberkesanan KEMPEN BOIKOT CINABENG sudah menusuk masuk urat-urat cinabeng sampai mereka terpaksa apply sijil halal semata-mata nakkan pelanggan melayu datang !

BOIKOT SEMUA BISNES PEMUSUH ISLAM KETURUNAN CINABENG SAMPAI BANKRAP !

61 comments:

Anonymous said...

Tak kira..ada sijil halal atau tidak, kalau Cinabeng punya, tetap boikot....jangan terpedaya...

Zahid Hamidi for PM......yang lain semua lembab

Anonymous said...

Kahkahkahkahkah.....

Seronok aku tengok hari-hari akhir spesis cinabeng babi nak mampos kat bumi Melayu ni. Tak lama lagi jatuh tersungkurlah semua bisnes depa.

Anonymous said...

Aku selalu makan kat satu restoran roti canai depan masjid Taman Melati, Gombak. Makanan pon sedap, tempat cantik dan selesa dan harga berpatutan.

Anonymous said...

Old Town adalah tempat cinabeng merosakkan minda orang Melayu dengan mencampurkan bahan babi dan anjing ke dalam makanan yang mereka jual. Ingat Old Town ingat kedai jual babi. Tanamkan rasa jijik dan kotor dalam minda anda terhadap rangkain Old Town.

Anonymous said...

Lepas enam tahun baru apply sijil halal bermaksud : -

Lepas enam tahun menjual makanan haram kepada orang Melayu baru nak apply sijil halal walaupun makanannya masih haram.

Anonymous said...

Salam wbt all muslim frens

Not only Old Tpwn White Coffee is CINABENG owned, others include Yeos, Drinho, Cool Blog, ChaTime. Ini semua di miliki oleh puak CINABENG yg semakin kiasanak kawal/monopoli ekonomi malahan nak ambil alih kuasa politik di Tanah Melayu yg mana objektif utama puak CINABENG ini adalah utk menhapus atau menghalau Melayu dari tanahair sendiri. BOYCOTT, BOIKOT BARANG DANSERVIS MILIK CINABENG

Anonymous said...

gerakan boikot perlu diperkemaskan lagi .....buat tuan-tuan di perantauan..bila kembali ke desa tercinta semasa aidil fitri ini..bawa momentum gerakan boikot ini kepada keluarga tercinta....

Anonymous said...

ingat OLD TOWN ,ingat BABI PANGGANG !!!

Anonymous said...

SELAMAT BERBUKA PUASA HARI PERTAMA MALAYSIA!! BANYAKKAN BUAH2AN DAN SAYUR2AN!! BISMILLAH!!

Anonymous said...

Minum spritzer ye... Jgn lupa... Ha ha ha ... Kami dah dapat tanah mb malayu bagi 999 tahun... Terimakasih bodoh malayu....kita bukan dapat 2 ekar tau... Mau tau banyak mana boleh lihat annual report sprtzer 2012 ms 129.... Malayu memang bodoh.. Lu nizar banyak baik hati...dalam masa 9 bulan tau kita boleh angkat ini mcm banyak tanah... Lu unit amal lu kasi lempuh itu polis polis bodoh semua ok

Anonymous said...

Saya dan keluarga telah membuat deklarasi tidak lagi mahu bersekongkol dengan cinabeng melainkan tidak ada pilihan lain.

I don't want to have anything to do with the cinabeng unless as a last resort.

Anonymous said...

Tiada bukti makanan tak halal beracun dan berdosa tapi masih orang percaya. Memang bodoh...Kah Kah Kah

Anonymous said...

BRO, AKU TAK PERNAH MINUM ATAU MAKAN KAT OLD TOWN PUN. SESIAPA YANG PERNAH TU, BAWAK2 LA BERTAUBAT. CILAKAK PUNYA OLD TOWN CINABENG!!! PTUUUUIIIIHHHH!!!

Anonymous said...

Tgk kedai pun dah nak muntah. Sekali pun tak pernah pergi. Boikot sampai cinabeng mampos.

Anonymous said...

Oldtown masih haram , belum halal, baru nak apply sijil pun ..
maka , sahlah ..selama ini Oldtown cofee memang haram!

napa apply sijil ? kerana mereka dah terasa betapa orang islam tak masuk premis mereka, bermakna kempen kita selama ini berkesan ..

oldtown cofeee itu hanya satu contoh, selain itu ada beratus lagi produk cina yang haram , mereka berselindung disebalik melayu, berhati2lah ...

Anonymous said...

Aku seorang Melayu Islam dengan ini mengisytiharkan perang badar terhadap semua bisnes cinabeng tidak kira yang kecil, sederhana mahu pun yang besar.

Aku berikrar untuk menumbangkan semua bisnes cinabeng dengan apa cara sekali pun asalkan ekonomi Melayu Islam berkembang pesat sekaligus memartabatkan bangsa Melayu di Malaysia.

Jom kita sama sama mengisytiharkan perang badar terhadap semua bisnes cinabeng termasuk OLD TAIK KOPI CINABENG.

Anonymous said...

aku dah lama boikot walaupun kawan2 aku suka lepak kat situ. sejak 6 tahun lepas lagi.. kalau dorg ajak aku akan duduk saja dan berborak ngan mereka tanpa menyentuh hatta air masak sekalipun. so sekarang mereka takan singgah kat kedai tu kalo aku join sekali. so mmg rugi la kedai cina tu setiap kali aku ada hahahaha!!!!

Anonymous said...

kedai ini milik keluarga nga DAP perak itu!!! yang mempermainkan alquran utk berceramah!! BOIKOT!!!!!!

Anonymous said...

Inilah strategi SAMSENG yang tak berkesudahan dari si geng macam kongsi gelap si amat-benci-Melayu/Islam PKR/DAP! Sampai undang-undang Islam 'Halal' pun dipergunakan untuk terus MENINDAS dan MENJAJAH BUMIPUTERA Melayu/Islam!

Saya cadangkan Tabung Haji dengan pemimpin BUMIPUTERA Melayu yang gemilang seperti Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim, meluaskan perniagaan halal Islam di seluruh kedai-kedai runcit kepunyaan Tabung Haji sendiri, di setiap cerok bandar dan kampung di seluruh bumi PUSAKA Melayu/Islam/Bumiputera kita ini.

Hanya produk HALAL dan SIHAT dari bumi Islam dibenarkan – kat Barat ni pun, menganiaya orang Islam. Inikan pula NEGARA ISLAM macam Malaysia! Dahlah tu, kebanyakan produk Barat yang sengaja ada babi, adalah untuk MENGHINA umat Islam – objektif utama evangelis Kristian Zionis – termasuk dari DAPigs/PKR (fahaman evangelis Kristian Zionis ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis untuk menjatuhkan Islam, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah termasuk Mekah di masa hadapan, dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas)!

Juga perluaskan produk Melayu/Islam di Barat ini – Matrade mana? Kalau pergi kedai-kedai Asia kat Barat, susah betul jumpa produk Melayu. Masakan dan rempah Melayu pun dari syarikat Cina Singapura!

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red beans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

Anonymous said...

Aku tak tau apa yang dijual di OTC ni. Tapi kalau dijual minuman dan roti sekalipun, adakah susu atau creamer yang digunakan bebas daripada gelatin? Roti adakah roti Gardinia? Kalau dijual nasi lemak adakah itu buatan orang Islam Malaysia atau dimasak di situ oleh pekerja asing (Indonesia/Vietnam/Myanmar) yang hanya mengikut arahan pengurus bukan Islam?

Perkara yang paling dasar; perniagaan ini tetap milik bukan Islam yang sentiasa boleh diragukan dalam menyediakan makanan yang benar-benar bersih dan halal berlandaskan syarat.

Bagaimana kita boleh minum dan makan di kedai seperti ini tanpa was-was biarpun ada sijil halal yang pengaplikasiannya (oleh pemilik) adalah kerana terpaksa dan tidak dibuat sebagai satu bentuk ibadah?

Maka, jauhilah kedai seumpama ini walaupun ada terpapar logo halal sebesar kepala kerana ia adalah perniagaan makanan oleh bukan Islam.

Anonymous said...

Biar lingkop semua perniagaan cinabeng. Boikot sampai sentot. Cina DAP dah semakin kurang ajar, jika kita masih bersekongkol dengan mereka bererti kita bersubahat dengan mereka untuk merosakkan Islam dan Melayu.

Anonymous said...

Tak mau makan sudahlah. Lain orang mau makan. Hehehe..

Anonymous said...

Kalau cinabeng dah rasa tak perlukan orang Islam, meniaga la sendiri-sendiri. Tak perlu sijil halal tu.

Ni dah la menagih duit orang Islam bila dah kaya, pandai pulak menghina Islam dan menghina Melayu. Bila dah rasa orang Islam tak nak masuk pandai pulak buat macam-macam tawaran mensasarkan orang Islam.

Hipokrit betul!

Anonymous said...

hanya orang islam yg layak mendapat sijil halal fullstop

Melayu Perak said...

adakah kita yakin periuk-kuali yang digunakan untuk masak makanan halal tidak digunakn untuk masak babi atau anjing atau katak...?????

adakah kita yakin chopstick yang digunakan sama dengan digunakan oleh mulut cina babi....

adakah pinggan mangkuk,gelas sudu garpu digunakan sama oleh mulut babi....

Anonymous said...

If u cinabeng u are right bcoz u are stupid pig if u are melayu so sad.....

Anonymous said...

Bagi aku walaupun kedai NON-MUSLIM ni ada SIJIL HALAL tapi aku tetap TAK PERCAYA yang mereka akan betul-betul SETIA menjaga HALAL mengikut SYARAK ISLAM.

Selalunya non-muslin ni ingat halal ialah binatang itu mesti DISEMBELIH saja. Sedangkan yg lain tak diambil kira macam PENGGUNAAN ALAT DAPUR spt senduk, periuk, pisau, kuali, pinggan-mangkuk TIDAK BOLEH mengguna bekas-bekas yg telah digunakan utk daging MUGHALAZAH. Alat dapur yg telah digunakan utk daging MUGHALAZAH MESTI DISAMAK dahulu sebelum diguna semula. Persoalannya tahukah non-muslim ni syarat-syarat MENYAMAK mengikut Islam??? Atau semua penggunaan alat dapur dicampur rojak tak kira bekas daging apa sekalipun.

CONTOH: Aku ada mak sedara yg ada restoran makan. Bila nak kenduri dia akan ambik periuk, kuali besar, senduk besar, sudip besar yg digunakan di restorannya utk masak kenduri. Dia tak guna periuk, senduk yg sedia ada di rumah sebab semua kecik-kecik. Periuk yg besar hanya ada di restorannya saja. Ada kemungkinan juga perkara yg sama dilakukan oleh pemilik restoran non-muslim utk memasak daging mughalazah, betul tak?

Sebenarnya HALAL bukan saja pada sembelihan tapi merangkumi SEMUA ASPEK yg kebanyakan non-muslim tak faham.

Anonymous said...

Bro GAP, inilah petandanya mereka ni dah goyang. Kawan yakin kempen ni dah berkesan, itu sebab heboh dgn sijil halal walhal dulu dia orang tak heran langsung pun soal halal ke tidak. Apa pulak baru sekarang baru nak buat.

Bukan ke cina kata mereka tak heran dengan duit kita. Mereka kata tak goyang pun kalau kita tak beli barang mereka. Jadi buat apa susah-susah nak minta sijil halal. Jual ajelah sesama kafirun, pehal pulak nak tarik customer Islam?

Alhamdulillah, ayuh tentera anai-anai semua teruskan jihad kita sokong ekonomi umat Islam. Cari yg halal...!!!!

Anonymous said...

Setuju..kita buat sedaya upaya dan yg terbaikkkk..

Anonymous said...

Teringat kes kaki katak dlm mii goreng kat old town..jangan lupa!!!!
Melayu yg dok ngeteh lg kat situ berubah lh cukop cukop lh diorg tipu kita dan mengKAYAkan cina..

Anonymous said...

I agree with you 100%. You get my vote.

Anonymous said...

Dibulan puasa yang mulia lagi diberkati ini , hukuman dijatuhkan , bahawa membeli walau seposen kat bangsa cina , adalah haram .........
haram bagi bangsa Melayu menjejak kaki ka permis bangsa cina haramjadah , khafirharbi ,
lagi dimurkai "ALLAH" .
ingat ? , cina adalah musuh kita yang nyata , wajib lagi halal dinyahkan dibumi bertuah Tanah Melayu .......
sijil halal haram dipermainkan , disahkan sewenang wenang tampa pernelitian oleh pehak berwajib ...... haram tetap diharamkan , kerana penngendalian nya adalah bangsa khafirharbi , dilarang keras
oleh Islam ....
"Dan sesunguhnya kami jadikan untuk isi neraka jahanam kebanyakan dari Jin dan Manusia . mereka mumpunyai hati tetapi tidak dipergunakan untuk memahami (ayat ayat "ALLAH") dan mereka mempunyai mata , tidak dipergunakan untuk melihat (tanda tanda kekuasaan "ALLAH") dan mereka mempunyai telinga , tidak mempergunakan untuk mendengar (ayat ayat "ALLAH") mereka itu seperti binatang ternak , bahkan mereka lebih sesat lagi . mereka itulah orang orang yang lalai "
(ayat . Al A'raaf , 7: 179)
"Apakah mereka tidak merenungkan isi Al Qur'an ? ..atau adakah hati mereka yang terkunci ? "
(Ayat Muhammad , 47: 24)
wahai ! saudaraku Rejimen Anai Anai
melayu A'm nya , teruskan , kuatkan , semuga jihat'tullah ini , diberkati "ALLAH" serta dikurniakan darjat pahala tertinggi
dibulan Ramahdan yang mulia lagi diRedhai......AmimyarrabbalAllahmim

Anonymous said...

Saya sokong. Beristiqamah lah kita menaik dan memajukan perniagaan Melayu. Pasang nawaitu kita demi agama, bangsa, dan negara.

Kita tidak perlu sama sekali bersikap apologetik. Kita bertindak begini adalah dari reaksi tindakan mereka hendak menjatuhkan Melayu di dalam PRU13 yg lalu.

Kita terima mereka dengan baik tetapi mereka menikam dari belakang. Bangsa yang yg tidak reti mengenang budi.

Tindakan BCL kita ini adalah sebagai self defense. Kalau tak kita, siapa lagi nak mempertahankan nya. Wang milik kita, barang milik dia. Kita tak mahu beli barang dia. Noktsh.

Anonymous said...

Buktinya..ada spesis mcm RBA yg bodoh penakut..soh chai!!!!

Anonymous said...

MATRADE ni pon bangang jgak asyik sibok promosi francias cina aje..bukak mata lh menteri/kerajaan tolong org yg tikam kita buat apaaa!!!!

Anonymous said...

Kempen BCL ni wajar diuar-uarkan lebih hebat lagi. Ia tidak ada elemen menghasut (sedition) kerana kita hendak menyedarkan ummah supaya memakan yang halal.

Saya katakan ia masih belum digarap oleh ramai Melayu kerana episod ini:

Hujung minggu lepas saya singgah di pasar basah Tg Karang dalam perjalanan balik kampung jumpa Mak. Seorang wanita Melayu bertudung dengan ghairahnya tawar-menawar membeli barangan di gerai cina.

Walhal sederet gerai yg lain semua dijaga (tdk pasti pula siapa pemiliknya) oleh Melayu. MasyaAllah. Itu menunjukkan kempen BCL kita masih tak kemana dan tidak menyeluruh.

Habis beli-belah di gerai cina tu Cik Kak Melayu tadi pun melambai-lambai kepada seseorang yang menunggu di car park. Maka datang lah kereta menjemputnya yang sarat dengan barang-barang makanan yang dibeli di kedai cina tu.

Oh ya, lupa nak beritahu; kereta tu jenis Mercedes Benz hitam 280S model terkini bernombor 2-digit. I leave it here for you to have your own imagination...

Agamigir.

Anonymous said...

Sedaraku semua,
Aku tengok ramai je lagi Melayu yg konon berstatus "ada class" makan kat restoran bukan Islam. Ada sijil halal pun bukan hari-hari org Jakim datang periksa. Lagi pun sejauh mana dia org nak jaga halal yg sebenar-benar halal mengikut Islam. Yakin ke dia org jaga lunas-lunas Islam?

Ingat, kalau kita makan daging yg tak disembelih bermakna kita makan bangkai. Daging yg tidak disembelih mengikut Islam ialah bangkai. Sama macam bangkai ayam yg kena langgar kat jln.

Kalau kita makan dalam bekas yg bernajis mughalazah bermakna kita makan bekas yg digunakan oleh haiwan mughalazah spt babi.

Jadi tepuk dada tanya selera......ada selera ke nak makan tu??? Boleh tertelan ke?? Halal itu fardhu.

Anonymous said...

Sudah goyang kah kawan..!!!

Anonymous said...

Org yg perasan ada kelas ni bukan bab makan je, bab cakap pun ramai. Tengok je lah kat TV3 Berita jam 8.00 mlm. Semua cakap omputih. Kok cinabeng tak apa gak. Ni Melayu totok makan belacan cencaluk budu pun nak spiking London. Menyampah.

Anonymous said...

Bro GAP, aku tengok kempen ni banyak dipraktikkan oleh org bawahan dan pertengahan je. Yg duduk peringkat atas, yg kaya-kaya tak peduli atau tak tahu langsung pasal kempen ni. Berlambak aku tengok tuan kereta-kereta mewah shopping sakan beli barang bukan Islam, walhal barang buatan org Islam ada kat rak yg sama dgn barang bukan Islam yg mereka ambil tu. Perrhatikanlah perkara ni kat pasaraya-pasaraya.

Aku rasa kita perlukan strategi yg lebih berkesan secara menyeluruh, bukan dlm blog saja. Aku ingat elok kita edarkan list barang org Islam kat masjid dan email kat kawan-kawan. Kengkawan sume tolong bagi idea apa strategi yg bagus.

Anonymous said...

Old Town Cinabeng Kopi, dah mula iklan kat tv dengan model melayu, kenapa tak guna cinabeng ya !

Anonymous said...

Setuju sangat dengan pemerhatian di atas. Beberapa tahun yg lalu ada banyak kes cermin sisi kereta Proton yg tidak berfungsi dengan baik. Pihak Proton memberi peluang kepada pengguna untuk membawa kereta yg terlibat itu ke bengkel tertentu.

Semasa membuat kenyataan di TV3 Berita jam 8.00 mlm, pihak Proton yg diwakili oleh Mat Perasan ni bercakap omputih. Mana lah Abu, Mat, dan Baba faham? Walhal Melayu lah yg ramai jadi pembeli/penyokong Proton.

As a conclusion the message did not reach the target group due to incomprehension (ceh... saya pun nak jadi Mat Perasan gek).

Anonymous said...

Bukan model Melayu saja. Nama produk pun cedok nama Melayu: PAU AHMAD kononnya...

Anonymous said...

Kalo dah disah halal jgb cuba mengharamkan. Inilah org skarang suka haramkan benda yg halal. Kalo nak boikot jgn pandai2 buat fatwa sendiri

Anonymous said...

Sori la....OTWC mengingatkan aq pada Ngeh n Ngok...penghina Islam n org Melayu pemegang syer trbesar ...

Jadi ingat OTWC ingat babi n katak...ada kaki katak katak katak dlm m......

Wlpon dia amek sijil dari Obama atau dari outer space pon ,,,kembang tekak aq nak jejak kat situ...

ngeh ngeh ngeh ngeh ngeh

BCL BCL BCL

Anonymous said...

teruskan istiqamah boikot selama-lamanya sampai hancur bisnes sume cina2 x sedar diri tu... utk melayu pengkhianat konon ada class xnk support perniagaan org islam, sedar2 lah...

Anonymous said...

TABUNG HAJI KAJI SEKTOR MAKANAN...BERITA HARIAN 11JUL 13


INILAH BERITA YANG AKU NANTI-NANTIKAN SELAMA INI.RUPA-RUPANYA DARI TH ..ALHAMDULILLAH...BERKAT RAMADHAN..

"Kami sedang mengkaji cara terbaik untuk meneroka pasaran secara besar-besaran kerana ia mempunyai potensi yang sangat besar"

"Kami mencari syarikat Bumiputera kecil yang mempunyai produk baik tetapi tiada kemampuan dalam pemasaran untuk memperkembangkan perniagaan"


ini petikan kata2 Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Eksekutif TH, Datuk Paduka Ismee Ismail kepada BERNAMA.

ini satu elemen yg terbesar dalam jihad ekonomi melayu islam...

kita -kuasabeli 100%
TH -sebagai kuasa penawaran/pemasaran bergandingan dgn mydin/tesco dll.

ini adalah usaha mantap TH.
tahniah TH!

Anonymous said...

diorang nak potong rezeki melayu jual nasi lemak tepi jalan. byk makanan ala melayu dijual. siut tul laa..

Anonymous said...

Kpd Anon - July 11, 2013 at 8:53 AM

Kami di sini bukan nak buat fatwa sendiri mengharamkan yg halal tapi.....yg kita persoalkan ialah sejauh mana orang kafir akan menjaga lunas-lunas Islam dgn tekun. Kita takut mereka ikut halal bab sembelihan saja tapi yg lain tak diambil kira. Halal bukan saja dlm bab sembelihan, ia termasuk sume. Sedangkan ada antara org Islam sendiri pun ramai yg tak menjaga soal-soal agama, jadi apalagilah org kafir, betul tak? Juga kita takut ada kemungkinan mereka menjaga halal hanya masa pemeriksaan Jakim utk permohonan halal saja, lepas tu semua lepas tangan. Ini adalah satu kemungkinan yg mungkin berlaku.

Tapi kalau sesiapa tak kesah sama ada org kafir ni nak jaga atau tidak hukum halal betul-betul mengikut syarak Islam.....terserahlah kpd tuan punya badan. Tak ada siapa pun yg melarang atau memaksa. Kalau sesiapa nak makan di restoran-restoran tersebut silakan. Kami di sini cuma nak mengingatkan sesama muslim saja, kita bimbang sebab makanan menjadi darah. Bagi sesiapa yg tak nak terima....tak menjadi masalah, kami pun tak paksa.

Jadi tak perlulah nak marah atau tersinggung sebab itu hak masing-masing nak makan kat mana pun. Dosa pahala kan tanggung sendiri. Jadi terpulanglah.....

Anonymous said...

Perkara pokok bukan Halal/Haram. Tapi kedai tu, produk tu dibuat oleh cinabeng. Noktah.

Anonymous said...

Owh ini org babi pas anjing suruhan dap nih..hg tau bezakan dak fatwa dgn saranan? Tu la bodo tahap anjing byk sgt mkn mkanan haram yg cina buat

Anonymous said...

Read bean babi mau konar2

Anonymous said...

yang mudah jgn susahkan.....
mana2 premis cinabeng boikot je...
jgn kita bertelagah halal/haram...
buuang masa je....

Anonymous said...

aritu ada iklan old town di TV. Dia memaparkan keluarga melayu tgh menikmati coffee di old town..Kesimpulannya, nak market org Melayu la tu.. p mampus la... teruskan boikot... dah berkesan...cost advertise byk, pulangan hempeh... next, benkrap la..

Anonymous said...

PARTI KOMUNIS MALAYA (PKM) BERPERANG DENGAN ASKAR MELAYU SEJAK TAHUN 1940 AN HINGGA TAHUN 1989 MENYERAH KALAH. RAMAI ASKAR MELAYU DAN POLIS TERKORBAN MEMPERTAHANKAN BUMI MELAYU....PKM mahu menguasai Tanah Melayu ini .....org Melayu tak nampak lagi ke ?

PERANG BADAR BOIKOT BCL

Anonymous said...

Melayu kat kg pun sama, jgn beli kdai cina, biar depa smua ttup kdai

Anonymous said...

Halal ? .... salah satu jalan untuk memperolehi ilham ketaqwaan yang benar benar menjadi milik seseorang
, akan memperlihatkan pada keadaan jiwa yang bershukur kepada "ALLAH" ini lah maqam tertinggi demi perjalanan roh'ani Islam .... serta mendapat kemudahan menjalankan semua kebaikkan yang sesuai dengan Al Qur'an dan As Sunnah .
"Dan mereka yang berjuang serta bersungguh sungguh datang kepada kami , kami pasti akan menunjuki mereka jalan jalan kami"
(Ayat . Al Ankabuut ,29 : 69)
wahai saudaraku ! , Dia ada dan tetap hadir pada setiap keadaan , baik kita lupa mahu pun ingat ..
keadaan ini menjadi peringatan bagi kita satelah Rasullulah memberi peringatan , bahawa orang yang tidak memdapatkan kedalaman keimanan nya hanya akan sampai di tembolok saja ..sebagaimana Hadis Rassullulah SAW :
"Pada akhir zamann nanti akan muncul satu kaum yang berumur pendek dan berfikiran bodoh . mereka mengucapkan sabda sabda Nabi serta membaca Al Qur'an , namun iman nya kosong sekosong nya. (Hadis diriwayatkan : Iman Bukhari , Muslim , Abu Dawud dan Nasai)
tanda persijilan Halal , wajib serta dikhaskan untuk pernigaan Islam , bukan untuk kaum cina khafiharbi lagi dilahhanatullah...
selama berdekat dekat ini , kita ditipu dan dikeroyok kan demi keuntungan serta inginkan sangat nama Islam sederhana kerajaan Malaysia......
apakah itu semua merialtasikan kandungan Al Qur'an serta Sunnah Rassullullah SAW ?......
tidak ada pun , walau sedebu dalil dalil menghalalkan nya !.....
Haram tetap Haram ?....

Anonymous said...

Kalau nak tau, kalau sebelum nie old town tak penah kuar iklan kat tv..tiba2 je kuar...itulah tanda2 bisnes goyah...kalau sape penah perasan iklan Hi-O...guna pelakon melayu...sekarang apo sudah jadi itu hi-o? hehehe....biasanye bisnes yg mmg tak penah buat iklan kat tv, kuar kat tv dengan tiba2 tu petanda awal la..nak lingkup.

Anonymous said...

Sesuatu yang orang tidak tahu aku dapat info dari rakan yang pernah bekerja sebagai penguatkuasa Jakim , beritahu Kopi ni dibuat tak basuh dan terdapat bendasir - bendasir luar ( Kotor) kata nak jaga kualiti sebab tu tak dapat sijil halal ...

Anonymous said...

utk mendapat pahala ibadat Kita niatlah Kita membeli di kedai org2 melayu utk mengembangkan ekonomi orang Islam.

Anonymous said...

rendang babi dan sate babi di oltonwetkopi.........nga...nga...nga.........cina hidang......islam makan.......nga...nga...nga kor meng.