Wednesday, July 24, 2013

TAHNIAH MB N9 : SATU LAGI CONTOH TINDAKAN PREVENTION YANG MELAYU DAH LAMA NAK.


menteri besar N9, DSU mohamad hasan telah menjalankan kaedah politikal move yang dimahukan oleh bangsa melayu.

semalam MB N9 ini telah mewartakan dalam enakmen kerajaan negeri bahawasanya ajaran syiah itu adalah melanggar aturan aturan ahlil sunah wal jamaah.

MB N9 telah menuruti langkah prevention mb kedah dato mukhriz dalam menghalang sebarang penyebaran fahaman syiah di negeri masing-masing.

dua minggu lepas menteri KDN pun umum akan bantu majlis agama negeri negeri untuk kekang penyebaran fahaman syiah.

orang melayu dah lama dahagakan tindakan pre emptive seperti ini.

orang melayu taknak lagi pemimpin kaki amaran.
orang melayu tak nak lagi pemimpin yang membuka habis hak islam/melayu digadaikan.

ini masanya KITA BUAT EXECUTIVE DECISION YANG MENGUNTUNGKAN ISLAM DAN MELAYU.

ingat , dalam pemilihan agung umno nanti pilihlah individu yang mendahulukan islam/melayu daripada mendahulukan permintaan cinabeng.

73 comments:

ZanSala said...

Alhamdulillah stk skrg ni 3 MB UMNO yg kelihatan proaktif dlm memartabatkan Islam dan Melayu - Mukriz, Hassan dan Idris Haron..

teruskan perjuangan.
Hidup UMNO!!
Tolak Najib dan Hishamudin.
Penjarakan Anwar
Ludah Nik Ajis & Hadi
Perangi Lim Kit Sial & LGE
Hapuskan DAP & PKR
Bubar PAS



Anonymous said...

Si Mukhriz dapat jadi MB cuma kerana pengaruh bapanya. Tak ada apa apa nilai yang special macam orang biasa aje. Tengok muka pun nampak macam orang autistik. Tak ada karisma langsung.

Manakala lawannya hebat, pandai berbahasa Inggeris, segak, pandai, berani, tak takut berdebat, kelulusan universiti terkemuka dan ada nilai nilai jadi PM satu hari nanti. Kalau nak banding dengan bintang, sudah tentu dia seperti BINTANG KEJORA.

Anonymous said...

Cium keris ibarat baginya menjunjung hak tradisi orng melayu..kenyataannya..hampehhh..bak kata Yus dan Tokey(raja lawak)apa pun tak boleh...

Anonymous said...

Mukriz jadi mb kerana pengaruh bapanya ?

Najib macamana ?

Hishamudin macamana ?

Khairy pengaruh pak mentua macamana ?

Pedihkan bila orang bidas. :)

Anonymous said...

MEH AKU TAMBAH...

BERAMBUS LU NAJIB BACUL
BERAMBUS LU NAJIB PENGKHIANAT
BABI LU NAJIB BEBASKAN 4 HERP MELAYU
NAJIB BANGSAWAN HISHAM AMARAN
SILA BERAMBUSSSSSSS

SELAMATKAN 4 HERO MELAYU
SIAN DIAORANG TERPAKSA KORBANKAN DIRI
DEMI MEMJAGA ISLAM YG NAJIB TAK JAGA

Anonymous said...

kau ni melayu busuk hati tentu taik kau ni warna hijau pas ni kau ni adalah anjing baruah pecacai penjilat jubur cina pakai kopiah tapi otak dengki busuk hati ptuiiiii.. mukhriz a good person yeah n ur busuk hati punye olang

Anonymous said...

Aku setuju...jangan pilih orang /pemimpin yang suka beri Amaran...asik keluarkan perkataan tidak teragak-agak.., mereka ini amat merbahaya kepada bangsa dan negara...dan mempunyai sifat tidak confident...Begitu juga pemimpin/menteri yang suka salahkan kaedaan...contoh.."Harga ayam naik musim raya kerana harga jagong naik"...(raya lain tak naik pulak)...Harga gula naik supaya rakyat tak kencing manis...statement menteri yang bangang...begitu juga tak tegas didalam perlaksanaan Pelajaran...

yogibear's season said...

yeah, yeah , yeah...syiah memang sesat...tp korg agak2 Najib nk terima tk jemputan kerajaan Syiah Iran pd upacara pertabalan Presiden barunya..?

..tu tk cerita tentang fahaman Wahhabi sesat lagi tu..?

walau apapun, sesesat syiah pun tp klu syiah nk melabur atau nk adakan MOU...hmm nyiru tapak tangan ditadah..

..taqiyyah atau munafik..?

yusoffngah said...

Tahniah Datuk MB N9, Tok Mat Hassan. Dulu lagi Mufti N9 diberikan pengiktirafan dan status EXCO, martabat ulama telah diangkar nilainya. Teruskan khidmat DSU MB!!!! NS terus maju dan mantap dibawah tadbir selia MB yang berprofil sederhana dan tidak meninggi diri ini.

Anonymous said...

Aku xnak la over act mcm anon 5:58 diatas.
Sure aku sokong najib.tp tindakan najib byk yg melayu x gemar.
Najib kena cermin diri.dlm bab ekonomi beliau mmg hebat.tp isu melayu dan islam x sama hebat cam bab ekonomi.
Najib kena byk dengar rintihan rakyat marhein cam kita ni.

Anonymous said...

Anon 5:46..xsemua org hebat.x semua org pandai.walaupun bapanya hebat.
Ilmu itu xkan habis walau ke hujung hayat pun.kena byk belajarlah.
Mcm bayi lah juga.xkan bayi umur 1 bulan terus boleh berjalan.
Fikirlah...

Anonymous said...

Amaran boleh.tp mesti disusuli dgn tindakan.
Budak kecil pun kalau asyik bg amaran je, x di kesahkan pun.
Hisyamudin harus ditendang terus keluar dr umno.org cam inilah yg merosakan parti.

Anonymous said...

Wei BINTANG KEJORA bodoh.. ayat yg mengatakan Mukriz naik krn bapanya itu ialah ayat Munafiqun PAS. Ko ingt manusia di keliling ko tu sebodoh mcm pencacai Nik Najis atau Nuar Bontot atau DAP Pig ke??? Org2 di Kedah pula xsebahlol org Kelantan yg kekal jilat tokong PAS- Nik Najis wpun negeri tu dh nak mampos dikerjakan rakus Rejim PAS.

So, Mukriz menyelamatkan Kedah dr Rejim Haram Jadah PAS yg melingkup negeri ni pada tahap plg bawah!!

Aku bersyukur pd Tuhan UMNO kuasai Kedah, dn harap PAS teus mampos di Kedah dgn Mat Sabu Syiah cuba mahu Syiahkan Kedah di Pendang!!

ZanSala said...

Mukriz naik di Kedah sama sekali bkn kerana bapanya. Ingt org Kedah mcm puak2 lembu Kelantan ke bagi najis pun nampak Nik Ajis?? nampak PAS sampai dlm lubang kubur? Taksub dan bodoh sebodoh2nya.

Kami di Kedah lihat sikap Mukriz sederhana, bijak bukan pada percakapan, tp pd tindakan. Sama sekali jgn tiru mcm Hadi Lembu yg rosakkan nama Allah SWT demi kafir punay undi. Ckp Hadi mmg berasap2 pasal Hukum Allah, tiba2 dia dgn kaki tangan dan lidahnya terang2 hina Allah, lemparkan Ke Esaan Allah pd Kuffar dan Munafiqun!

Mukriz mmg pd awal politiknya cuba dikaitkan dgn talent bapanya. Tp TIDAK, Mukhriz naik krn sifatnya sendiri. Sifat rendah diri dan MAHU BELAJAR jadi PEMIMPIN.

Di hormat org atasan wpun ada syaitan2 cuba laga2kannya dgn pimpinan. Sedangkan dia org baik, dn pimpinan jg tiada masalah dgnya.

Yg bermsalah ialah PAS Laknatullah yg berebut kuasa dan harta kaya di Kedah, PahrolBazi - Mahpos dua ekor ini munafik besar dlm PAS manakala Tok Jijan pula MB yg hanya one man action.. xpeduli kawan2nya dlm PAS.. so padan muka PAS.. bangsa BEROK yg bila diberi kuasa hancor sama sekali.

Berkat doa dan munajat org2 PAS sndiri nah kuasa memerintah di Kedah kembali pd UMNO krn itulah kuasa Tuhan.

Mukriz ada talentnya tersendiri, yg pasti dia bijak dr Hadi dan Anwar.Insya Allah. Org luar kedah yg tktahu apa2 jgn lagak pandai buat fitnah kering bulan puasa. Tkde sapa nk puji kalo org itu jahat mcm tokong2 DAP!!


ZanSala

Anonymous said...

GUA SETUJU BRO
GUA SUKA TULISAN LU HAHAA CAYA SAMA LU BRO

Anonymous said...

kita tidak disuruh bermusuh dgn Syiah jika Syiah tidak memerangi kita. Jika Najib nk hadir majlis Presiden Iran xde masalah.. hukum mana ckp haram? Najib pergi sebagai tetamu, sama lah sperti pergi ke White House, Obama atau ke Beijing .. Komunis..

otak mau pakailah. Skrg ni usah sibuk pasal Najib, sibuk lah jaga anak bini ko kot senyap2 dh join Syiah. Syiah berakar dr PAS Laknatullah.

Anonymous said...

Aku jadi serba salah bila bab Syiah diperkatakan. Bagus memang bagus MB Kedah dan MB NS masukkan dalam undang2 menyekat penyebaran fahaman Syiah.

Tetapi akan lebih berkesan lagi jika Majlis Fatwa Kebangsaan memfatwakan " Syiah Bukan Ajaran Islam Yang Sebenar " .. tak kata " Syiah Kafir " pun tak apa .. setidak2nya orang nampak " Fahaman Syiah Bukan Fahaman Islam " .. maknanya " Syiah Itu Kafir ".

Kalau kita berani mewartakan " Syiah Bukan Ajaran Islam ", insyallah kita akan dapat menghindari orang melayu daripada cuba2 berjinak dengan Ajaran Syiah. Kerana orang melayu tahu agama2 ini " Bukan Ajaran Islam " maka mana ada orang melayu yang mahu cuba mendekati Ajaran Agama Kristian, Ajaran Agama Buddha atau Ajaran Agama Hindu.

Apa susah sangatkah Malaysia nak memfatwakan " FAHAMAN SYIAH BUKAN AJARAN ISLAM " ????

Kalau tak berani nak memfatwakan sedemikian, rasanya undang2 pun tak akan berjaya menyekat Syiah daripada berkembang. Ulamak Sunni mesti berani berkata dengan terus terang " SYIAH BUKAN ISLAM, SYIAH ADALAH KAFIR ".

Kalau Ulamak Sunni tak berani berkata sedemikian, maka orang akan bertanya balik .. KALAU SUNNI ISLAM, KALAU SYIAH ISLAM, JADI APA MASALAH KITA SEBENARNYA ?????

Boleh kah anda Ulamak Sunni menjawab sehingga memuaskan hati orang yang bertanya, sehingga mendorong dia menutup pintu hatinya terhadap Syiah sebagaimana dia menutup pintu hatinya terhadap agama Kristian, Hindu atau Buddha.

Hj Ariffin.

Anonymous said...

Heran kan Majlis fatwa kebangsaan diam je? Ataupun mmg sudah ada fatwa Krjn je yg xalerkan kita?

Harap2 isu ini dibawa ke peringkat nasional. Syabas MB Kedah krn memulakan usaha ini di. Barakallah!

Anonymous said...

Jgn ghairah dgn kenyataan saja... Perlaksanaan mcm mana... Icam muddin pun bg amaran juga.... Lepas tu amaran keras pula lg.... Mamat nie jobo..... Barang barang kegunaan masjid pun di beri pada koleng .... Krisna nama ye.... Katering hari raya ... Majls bosa pun bg kat lotus.... Pundek walipak.... Istinjak tak basuh tahi palatn tu

Anonymous said...

2 ngeri tu ckp saje bro..MB pakat2 bertindak. Kedah nk rangka AKTA terus. so safe lah Kedah.

Anonymous said...

Baru kena gegar ngan cina babi lutut meka dah goyang... Itulah bahananye jika mkn duit atas tapak tgn cina

Anonymous said...

Masih Tentang Sunni Syiah

Kalau Ulamak Sunni Malaysia tak berani nak kata Syiah Bukan Ajaran Islam, maknanya kita mengakui bahawa Fahaman Syiah itu Islam sebagaimana Fahaman Sunni. Maka hendaklah dicari jalan terbaik untuk menyelamatkan bangsa melayu daripada berpecah2 lagi .. dah pecah kerana politik dan kini nak pecah kerana agama pulak .. akhirnya melayu akan hancur berderai umpama pasir.

Jalan yang patut diambil adalah :

1. Jangan dibesar2kan perbedaan Sunni dan Syiah. Anggap saja ianya umpama " Kari/Gulai " .. ada orang suka masak kari banyak santan, ada yang suka sikit santan dan ada yang tak bubuh santan langsung. Walau apa pun orang tetap panggil masakan itu " Kari/Gulai " cuma rasanya saja yang tidak serupa tetapi pedasnya tetap sama. Sunni kah Syiah kah, pergilah ceruk dunia mana pun orang bukan islam tetap kata kita " Muslim ", sama macam kita anggap orang Kristian semua sama saja tak kira lah dia nya Katholik atau Protestant .. jadi apa masalahnya.

2. Para Ulamak Sunni dan Ulamak Syiah patut duduk bersama untuk mencari titik persamaan dalam amalan masing2 .. yang penting orang sebut kita sebagai " Kari/Gulai " nak kurang atau lebih santan itu ikut selera masing2, tetapi bila nak makan kedua2 pihak boleh makan tanpa complain.

NB : Yang jadi masalah. Pihak yang masak kari bubuh santan duk kondem kata kari tak bubuh santan tak sedap, tak boleh dimakan, kalau makan boleh sakit perut. Macam tu juga dengan pihak yang suka kari tak bubuh santan, tak habis2 duk jaja kata kari bersantan tak bagus untuk kesihatan, boleh kena sakit jantung, boleh dapat darah tinggi.

Tapi bila mereka tak ada pilihan kari bersantan kah tak bersantan kah mereka bedal semacam saja. Contoh : Orang Malaysia pergi Iran, mereka turut sembahyang berjemaah di mesjid, imamnya orang Syiah, boleh pulak mereka menjadi makmum, dah tu sah pulak sembahyang dia. Begitu juga bila orang Iran datang Malasyia, boleh pulak mereka orang Syiah menjadi makmum kepada imam Sunni.

Semoga contoh Kari/Gulai yang saya bawa di sini dapat membuka mata dan minda kita semua khasnya orang melayu. Kerana saya rasa isu Sunni Syiah ini mengarut sahaja tak menguntungkan orang melayu malah memudaratkan lagi ada. FIKIR2 LAH ..

Hj Ariffin

Anonymous said...

Mana ada sama Sunni dan Syiah.
Yg sama hanya 4 mazhab bwh Sunnah wal Jamaah.

Anonymous said...

PEMILIHAN JANGAN PILIH YAG LEMBIK!!

Anonymous said...

Ki**k melayu makan belacan nak masuk syiah pekejadah hapa? Iran tu lain la dari nenek moyang depa dah beribu tahun memang pro syaidina Ali r.a. Mat sabu nenek moyang dia ugama hindu sembah lembu dia tak sedaq kah muka mcm haramjadah tuhh?

Anonymous said...

Hj Ariffin, bg yg mengaji betul ilmu Aqidah, mana ada boleh tamsilkan Ahli Sunnah Wal Jamaah dan Syiah seperti Kari/Gulai. Tuan silap tu.. jgn cari nahas Aqidah dgn buat tamsilan yg xbetul.

Syiah ada 12 Mazhab, dn Mazhab paling extrim ialah halal tumpahkan darah Ahli Sunnah..

Dn Mazhab2 yg sederhana pun ada cuma ada yg sehingga menghina Saidina Abu Bakar, Menghina Saidina Umar.. dan lebih rosak sehingga menghina Rasulullah Solallahu Alaihi wasallam.

Pendekatan Ahli Sunnah Wal Jamaah ialah kita tidak berperang dgn mereka. Mereka dgn amalan mereka, kita dgn I'tiqad kita. Kita menghormati mereka kerana mereka tidak kafir selagi tidak menolak Allah SWT itu sbg Tuhan,

TETAPI bila mereka mula menceroboh Aqidah Ahli Sunnah mcm berlaku di Malaysia, kita WAJIB banteras krn bg kita yg beramal dgn Mazhab Ahli Sunnah Wal Jamaah tidak boleh terima I'tiqah Syiah, terbatal dr fahaman kita tentang Agama.

Nk tahu dan faham lanjut silah mengaji, bkn di internet tp BERGURU. Klu susah sgt pergilah ke Majlis Agama Islam Nageri2 minatk mana2 Ustaz jelaskan. Susah jugak tel je JAKIM.

Ye Hj Ariffin..

camne dpt title hj gi Mekah tp xpaham Syiah dan Sunnah ni pakcik??

Anonymous said...

Mana negeri2 yg ditadbir oleh PR? mana suara Pas di selangor, kelantan? mana ketua dewan pemuda pas yg ala2 taliban tu? mana stopa ali?

stopa ali mana? di kuala besut tak nmpak btg hidung? s/u agong pas yg takut nak tunjuk muka di negeri sendiri?

mana org2 pas yg berguling2 atas jalan?

Anonymous said...

Ariffin.. ko ni nama je 'haji' tp jahil..ko buat posting BODOH suka ati kau je hentam pasal Syiah Sunnah.

Baik ko diam je dr memandai2. xpasal2 org lain bace posting ko terpesong dn slh faham..ko tanggung la 'saham'.


Anonymous said...

sokong hj ariffin. yg gatai pungkoq pi masuk syiah tu gian nak kawin kontrak sama rilek dalam buat ibadat..bukan nak bunoh2 mcam iran-itaq

Anonymous said...

kawin kontrak ni macam hang simpan pompuan atau pompuan pakai jigolo la sekian2 lama di tetapkan kontrak

Anonymous said...

Tuan Hj Arifin, syiah dibawa oleh Abdullah b Saba (seorang yahudi). sila belajar dulu sejarah asal usul syiah dtg dari mana. syiah bukan satu mazhab dlm islam.

jgn umpamakan syiah & ahli sunnah waljamaah umpama gulai dgn kari. jgn ambilkira sgt pndangan org bukan Islam yg menilai Islam adalah sama tak kiranya syiah ataupun sunnah.


saya bukanlah pandai sgt, tapi saya cuma nak nasihatkan supaya belajar dulu sblum tuan mengatakan bhw perbezaan antara syiah dgn sunnah umpama kari dgn gulai.

wallahuaklam...

Anonymous said...

itu dh sah2 Syiah tu karut hj ariffin ckp sama je Syiah Sunnah mcm gulai/kari? ish2.. belum apa2 lg dh termakan dkyah Syiah.. mcm mana le MB Kedah tk susah hati.. aji pun boleh ckp Syiah sama je..

Anonymous said...

Org Melayu ni mudah ikut benda2 songsang sbb MALAS berfikir dan MALAS menuntut ILMU.. semua nk kena SUAP MULUT (spood fed). Sbb tu lah Ayah Pin pun boleh cari makan! sampai skrg bebas dn tk boleh ditangkap..

Mcm tu jugak dgn isu Syiah. Kalau belajar Islam, sukatan Pendidikan Islam Darjah 5 pun sudah boleh kenal apa itu Aqidah Ahli Sunnah Wal Jamaah..

pergi haji tp Aqidah pun tunggang langgang.. cmne ni pakcik??

Anonymous said...

Anonymous said...

Mukriz jadi mb kerana pengaruh bapanya ?

Najib macamana ?

Hishamudin macamana ?

Khairy pengaruh pak mentua macamana ?

Pedihkan bila orang bidas. :)

July 24, 2013 at 5:58 AM
-----------------------------------
meh aku tambah....

lim Guan Eng macammana???

Jagjit Singh Deo macam mana????

Nik Abduh macam mana?????

Nurul Izzah macam mana??????

moral of story......2X5 = 5X2

Anonymous said...

mmm..
sejahat-jahat umno masih boley berfikir dan diajar.
sebaik-baik pas...banyak auta!
pro wahabi dan syiah.
wakaka...
ini semua salah umno.

Anonymous said...

Aku setuju lebih banyak maklumat berkenaan Syiah ni disiarkan dan perbincangan untuk melihat lebih dalam akan konsep budaya pemikiran diorang supaya kita tahu lebih banyak berkenaan pengaruh bawaan diorang yang semakin menular kat Malaysia ni. Terima kasih kepada pengomen2 yg berkongsi pengetahuan berkenaan Syiah ini. Teruskan perjuangan! rakan2.

Anonymous said...

Jawapan ...

Kepada Anon yang tanya macam mana saya dapat title haji ... jawapannya saya " haji beli " sahaja.

Kepada Anon yang nasihat saya suruh pergi mengaji/belajar ... terima kasih tapi bukan mengaji untuk nak faham perbedaan sunni dengan syiah.

Kepada Anon yang kata Fahaman Syiah ini dibawa oleh pendita Yahudi (Abdullah bin Saba) ... terima kasih kerana mencerahkan pemahaman saya. Kalau dah sedar Syiah itu diasaskan oleh seorang Yahudi, bagus lah. Habis tu kenapa takut sangat Ulamak Sunni nak berterus terang mengatakan Syiah Itu Bukan Islam ATAU adakah para Ulamak Sunni tak pasti status Syiah di sisi Allah swt ... dan paling teruk sekali jangan sampai orang luar islam kata Agama Islam sudah pecah kepada 2 iaitu Islam Sunni dan Islam Syiah ... dan jangan sampai orang luar islam bertanya adakah Tuhan Islam juga ada dua ... satu Tuhan menjaga Sunni dan satu Tuhan lagi menjaga Syiah.

Kepada Anon yang tulis " Kita menghormati mereka kerana mereka tidak kafir selagi tidak menolak Allah SWT itu sbg Tuhan " ... baru lah saya faham bahawa Tuhan orang Syiah pun nama Allah swt macam tuhan orang Sunni juga. Saya harap of the same entity, kalau different entity maka jadi lah macam tuhan yang saya agak pada paragraf sebelum ini.

Heran lagi mengherankan. Di mulut kita kata mereka Syiah adalah islam seperti kita Sunni. Tapi di sanubari kita mengatakan mereka Syiah bahaya kepada Sunni. Cukup cantik kita punya lakonan. Nak bagi nampak realistic lagi kita punya lakonan kita canang seantero dunia " Islam Is Religion Of Unity ". Orang lain pun boleh kata " Our Religion ******* Is Religion Of Unity ". Lagi ada slogan retoric dari kita " semua umat islam bersaudara tanpa mengira bangsa dan warna ". Agama lain pun serupa juga, kalau dah masuk sesuatu agama itu maka semua manusia yang menganut agama itu adalah bersaudara lah.

Entah lah, selagi kita tak berani kata SYIAH BUKAN ISLAM akan ada orang kita yang tak rasa bersalah tak rasa berdosa dengan tuhan Allah swt untuk mendekati Syiah. Saya sendiri tak rasa dosa apa2 kepada Allah kalau saya nak join Syiah, malah saya yakin segala sembahyang, puasa, zakat, haji dan ibadah saya diberikan ganjaran pahala dan syurga sebagaimana yang didapati oleh orang Sunni sebab orang Syiah dan orang Sunni berkongsi tuhan yang sama iaitu Tuhan Allah yang maha adil, maha pengasih lagi maha penyayang.

Tetapi sebab saya dilahirkan dalam kelurga Sunni hidup dalam persekitaran dan pemerintahan Sunni maka saya kena kekal menjadi seorang Sunni atas kepentingan peribadi saya (kemasyarakatan, kehidupan dan perniagaan). Dan jika saya berhijrah ke persekitaran dan pemerintaan Syiah, maka jadi Syiah saya juga atas kepentingan peribadi. Dan bila saya kembali semula ke Malaysia, saya akan menjadi Sunni semula.

Tak salah kan. Saya masih Islam. Tuhan saya masih Allah. Adakah siapa2 yang berani kata saya Kafir atau Murtad ?

Hj Ariffin

Anonymous said...

betul apa orang kata islam melayu ni nipis macam kulit bawang. Dari zaman datuk aku dulu ada ajaran sesat Hj Muhamad Mentari yang akan setubuh dulu bini pengikut dia sebelum dibenarkan nikah. Lepas tu ada ajarah sesat tah hapa nama pakcik aku ikut..yang ni kalau kita dalam perjalanan atau berkunjung kerumah saudara dan teman tak payah solat.. solat tu kumpul banyak2 buat sekali gus bila dah balik rumah.. lepas tu datang pulak Arqam yang perempuan2 dia air liur basi abuya assahri pun boleh datang berkat kalau dimakan.. lepas tu ayah pin dan baru2 ni syiah pulak dah..

Anonymous said...

Kepada ustaz2 mi segera kat sini cuba pulak tanya pandangan orang syiah pasal kumpulan sunnah..

Anonymous said...

Sokong pendapat hj ariffin

Azahari Rahman said...

ustak mekdi tak mau jwb ke....syiah ni natang ke bodo ke x?haha

Anonymous said...

Anon 1152am

Kalau tanya orang Sunni, dia akan kata orang Syiah tak betul, sesat, dan yang betul hanyalah fahaman Sunni sahaja. Kalau tanya orang Syiah, dia akan kata orang Sunni tak betul, sesat, dan yang betul hanyalah fahaman Syiah sahaja.

Kalau tanya orang Sunni, amalan siapa yang tuhan terima, sure dia akan kata amalan orang Sunni lah. Kalau tanya orang Syiah, amalan siapa yang tuhan terima, sure dia kata amalan orang Syiah lah.

Kalau tanya orang Sunni, siapa nama tuhan kamu, of course dia akan jawab Me God Is Allah SWT. Tanya orang Syiah, juga dia kata ME God Is Allah SWT.

Sudahnya kita jadi pening. Tak tahu siapa yang betul di antara dua2nya. Bagi saya, kalau suka dan selesa dengan Sunni maka jadi lah Sunni yang tidak kerjanya duk kondem Syiah. Sama juga kalau rasa selsesa nak jadi Syiah maka jadi lah Syiah yang tidak kerjanya duk kondem Sunni.

Nak jual produk, jual lah produk secara yang professional dan beretika, jangan sekali2 kondem produk rival kita. Sebab kodem mengondem ini akhirnya boleh membawa perbalahan dan permusuhan sesama islam sesama melayu sampai turun temurun. Saya malu dengan orang agama lain, saya malu nak promote the goodness of islam kepada penganut agama lain bila mengenangkan musibah yang bertimpa2 keatas orang islam ... bermusuh sama sendiri tak habis2 ... fasal mazhab lah, fasal fahaman lah dan fasal tah hapa2 lagi.

Saya nak bagi tahu kepada yang tak sedar. Isu Syiah Sunni sengaja di panaskan di negara malaysia ini dengan diat yang tidak baik ... iaitu mahu menambah rosak perpaduan orang melayu supaya bila PRU14 tiba laluan mereka untuk mengambil alih negara ini menjadi semakin mudah. PULAU PINANG SELAGI ADA BULAN DAN MATAHARI TAK AKAN BOLEH BALIK KEPADA ORANG MELAYU LAGI DAH. CUKUP LAH, JANGAN LAH KITA BERBALAH SYIAH SUNNI PULA.

Jangan jadi bodoh. Syiah Islam, Sunni Islam. Syiah Allah, Sunni Allah. Kita tak akan bermusuhan kalau kita sedar tentang perkara ini. Sapa suka nak ikut Sunni, ikut lah. Sapa suka nak ikut Syiah, ikut lah. Dua2 pun " kari " cuma beza dari segi kandungan santan saja, tapi boleh makan serupa tu lah, masuk dalam perut kenyang serupa tu juga lah. Faham kut bahasa kiasan orang tua2 ni.

Hj Ariffin

Anonymous said...

Adakah siapa2 yang berani kata saya Kafir atau Murtad ? (Hj Ariffin July 24, 2013 at 11:37 AM )

Saya mendedahkan diri untuk dihukumkan sama ada Kafir atau Murtad dengan ikhlas untuk mengetahui adakah fahaman saya tentang Syiah dan Sunni itu bertentangan dengan ajaran islam.

Saya boleh menerima apa saja hukum yang anda bakal jatuhkan kepada saya. Jika kerana nya saya Jatuh Kafir maka saya akan mencari puncanya.

Kenyataan saya dalam posting berkenaan adalah : Saya boleh jadi Syiah jika saya suka dan saya boleh jadi Sunni jika saya mahu. Ibarat pakai baju, hari ini nak pakai baju biru, besok nak pakai baju hijau .. dua2nya untuk melindungi diri saya daripada cuaca sejuk.

Hj Ariffin

Anonymous said...

Mat hassan nie mat jobo..... Abih org org n9 yg berkualiti dicampaknyo keluar dari n9... Yg duduk disuk n9 byk org kelantan... Bodoh piangnye mb....

Anonymous said...

HishamKERISmudia pegang jawatan apa pun x menjadi.., lembik, layu, lesu, amrana, amaran , amaran, mainta maaf, akan akan akan ambil tindakan, amaran amaran amara, kau dgn Najib elak merambus sebelum di terajang keluar oleh ahli umno atau Rakyat PRU14 nanti, Umno sure jadi Pembangkang..

Anonymous said...

ustad mekdi pulak ustad usuk' yakni orang yang menjadikan agama sebagai barang jualan dgn harga yang amat murah..

DB Mall 27 said...

That's shot photographs shown my day .

Anonymous said...

TERBAIK!

Anonymous said...

gap, aku tertunggu2 artikel kau hentam najib. najib dah melampau! lemah! lebih teruk dr pak lah...

Anonymous said...

anon 1252...org kelantan mmg mcm tu, merempat aje la...

Anonymous said...

Cukup lh islam kt malaysia ni kita pertahankn yakni- tiada tuhan selain Allah,nabi muhamad pesuruh Allah-
Xda syiah2,
Xda ajaran2 islam lain tu yg cme nk memecahbelahkn islam yg 1..
Xda agama2 lain nk pakai kalimah Allah yg mrosakn ksucian agama islam..
Pertahankn lh...

Anonymous said...

Anon10.18 dan anon 10.33 text anda berdua amat benar.Tahniah d kita harus menerangkan yg benar.

Islam asli sejati tiada 12 mazhab. Bukan soal naik hj 10x atau lain2 tetapi pergertian d kefahaman ISLAM itu yg harus dipelajari sedalam2nya dgn mengikuti ajaran ahli sunnah waljamaah.

Sejarah kepahlawanan d kemuliaan Syedina Ali amat jauh dari Rasullulloh Saw d masih tidak setaraf dgn apa yg ada pd Nabi kita d baginda teramat mulia serta mencukupi segala kesempurnaan. Baginda maksum sehingga mendapat gelaran AL-AMEN.Bagindalah Rasul satu2nya pilihan Allah.

Ucapan 2 KALIMAH SYAHADAH syiah dah terbukti mrk bukan ISLAM. Pd rangkap pertama sahaja yg sama akuan kpd AllahSwt... tetapi dikalimah kedua iaitu akuan kpd nabi pula ditukar begini:

"Wa ashadu anna Syedina Ali Rasululloh"
Tolong buka hati d minda kita kpd nur Islam sebenar2nya dgn rasa insaf d taubat apalg dibln mulia ini. Nabi pernah bersabda " hanya 1 gulungan sahaja dr umatku yg akan masuk kesyurga". Fikir2kanlah.
(Ini bukan jaminan nik ajis yg amat melampaui batas)

Abdullah bin Saba yahudi yg didatangkan olih AllahSwt utk menguji umat Rasullulloh Saw. Org Islam mesti tambah ilmu Islam sejati ajaran nabi kita d jgn ambil kira saja2, dgr ceramah atau berguru dgn guru/ustaz yg berbagai2 ilmu d fahaman. Pilihlah guru yg akan menyelamatkan akidah kita d jgn kita menzalemi diri sendiri.

Rajin2lah diri kita merujuk Al-Qur'an terjemahan d kitab2 hadis sahih jadikanlah ia pegangan kita selama2nya.

ASTAGHFIRULLOH....Semoga kita semua Islam sejagat sentiasa berpegang kuat kpd akuan 2 KALIMAH SYAHADAH, ALQURAN D ALHADIS.

SUBBHANALLOH.

Anonymous said...

Kepada semua muslimin d muslimat. Ketahuilah bahawa Syiah tidak akan pernah mengakui Nabi Muhammad SAW itu Rasul Allah....

Kpd yg konfius d tak faham maka inilah kunci utama pegangan syiah. Sya mendekati pelajar2 Iran syiah suatu masa dulu d sya berdialog dgn mrk.

Tetapi ingat akan sikap munafik mrk yg mana bila demi utk mendapatkan sesuatu dari puak Suni mrk sanggup berpura2 menjadi puak Suni.

Berhati2 kita dgn bangsa Iran d sya dah observe siapa mrk...juga restoran makanan mrk, segala macam aktiviti dinegara ini.

Mohon KDN DS Zahid menangani mrk lebih atos/keras. Pantau habis2an gejala maksiat sehingga negara kita mencipta rekod terbaik top 10.

Teruskan kempen ABC tegar selama2nya.

Anonymous said...

Mari kita prbanyakn pemimpin2 mlyu yg amat tawaduk kpd agama, bangsa dn negara dgn mnyingkirkn pmimpin yg ego, angkuh, rasuah, mata duitan serta brlagak dlm parti keramat Umno..

bluk said...

Sy mtk sgt,tlg la blajar dulu siapa 2 syiah.lg elok,KAJI dulu ttg syiah sblm nk komen ala2 nk persaudaraan kt cni....yg hidung xmncung pp tersorong nk mlihat syiah sunni bdamai ni cuma sunni yg xfhm syiah sj.sy mnyeru diri sy dn tuan2 semua,kenali syiah sdalam2nya sblm nk bbaik dgn mereka.ini soal akidah.wallhuaklam.

Anonymous said...

ohh yeah sunni syumul wannabe maksoum

mengata dulang paku serpih
mengata org pandang cermin dulu

mampos pasni mesti aku kne cop syiah kafir atau syiah butthurt atau takiyah..LOL hahahaha

Anonymous said...

Musuh utama melayu islam di negara ini ialah dinasti lim kit siang dan dapig2. Yang patut di kekang ialah cina2 kurang ajar yang menjadi semakin kurang ajar aoabila perasan mereka dinaiktaraf sebagai cina western yang menganut agama kristian.

Harap gap berterusan mendedahkan kepincangan dapig tanpa henti sehingga tiada lagi babi2 itu berkeliaran di atas bumi melayu islam ini.

Anonymous said...

KUALA LUMPUR 24 Julai - Kementerian Dalam Negeri mengisytiharkan Pertubuhan Syiah Malaysia sebagai sebuah pertubuhan yang menyalahi undang-undang berkuatkuasa hari ini.

Ketua Setiausaha kementerian, Datuk Seri Abdul Rahim Mohamad Radzi berkata, keputusan itu dibuat Menteri Dalam Negeri berpandukan Seksyen 5, Akta Pertubuhan 1966.

Abdul Rahim berkata, pengikut-pengikut Syiah pernah memohon untuk mendaftarkan pertubuhan itu dengan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia Negeri Melaka pada 18 Jun 2011, namun ditolak pada 4 Ogos tahun yang sama.

Rayuan pertubuhan itu kepada Menteri Dalam Negeri turut ditolak pada 31 Okt 2011, katanya dalam satu kenyataan hari ini.

"Bagaimanapun, persatuan yang tidak diluluskan ini terus bergerak aktif sehingga memudaratkan ketenteraman awam dan mencetuskan suasana keresahan dan kebimbangan dalam kalangan umat Islam di negara ini yang majoritinya mengikuti fahaman Ahli Sunnah Wal-Jamaah," katanya. - BERNAMA



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130724/dn_42/Pertubuhan-Syiah-menyalahi-undang-undang---KDN#ixzz2Zxkl7Z6a
© Utusan Melayu (M) Bhd

Anonymous said...

Klu x silap aku ada satu hadis yg menyebut, Di akhir zaman Islam akan bpecah kepada 71 mazhab, ttp hnya satu mazhab saja yg benar dan diterima ALlah s.w.t. Maknanya kat sini x bleh ada lebih dpd satu, hny satu saja mazhab dlm Islam yang diterima. Klu di Pakistan klu x silap, kerjaan mrk tidak mengiktiraf syiah sbg umat Islam. Wallahualam.

Unknown said...

mUkhriz jauh lebih baik dari KJ.

1. Paklah dan KJ cuba bunuh mukriz..hantar lawan kawasan Pas. Jerlun. KJ bertanding kawasan selamat.

2. Lepas jerlun, pindah lagi kawasan..pun mukriz menang.

3. Mukhriz sama dgn bapanya. Cakap tak perlu berdegar2 mcam KJ. Tak cari popular nak gaduh dgn sultan..dgn fam. Sebaliknya selesaikan isu2 insaniah dll. Tak perlu debat2..yg penting banyak diam tapi kerja jalan.

4. Kj ni bising2 seperti zaman anuwar masa muda...orang cakap banyak ni jangan percaya.

tq

Anonymous said...

Celakalah atas kau Hj Ariffin. Rupanya selama ini dtg posting di GAP pura2 sokong kebaikan, dia penyeru SYIAH rupanya.
DI negara kita sudak beramal dgn Sunnah Syafie kenapa kau nk pesongkan apa yg ada?

Tidak cukuplagikah kerosakan yg dibawa PAS, dan sesama mazhab ini pun, kau nk bawa lagi satu jarum syaitan tentang SYIAH?

Kau tak perlu fikir soal kesatuan Umat Islam melalui Syiah jika kau sendiri BODOH dan JAHIL wahai Ariffin.

Xpayah nk berhujah dgn psoting berjela2 wahai Ariffin jika kau pakai OTAK JAHIL MUROKAB kau sbg alat timbangan.

Org mcm kau ni sgt banyak di KL/Selangor. Nama Islam tp jiwa kosong, xde pegangan.. mana akal nafsu ckp ok org mcm kau akan follow.

Maaflah aku akan mula banned dr support tulisan kau mulai sekaran wahai Ariifin.

bg aku LEMBU lg cerdik dr kau Ariffin.. makan minum pandai tp bab nk kenal Agama tunggang langgang, lepas tu tnjuk pandai pulak posting mcm dia tu alim ulamak..

Ariffin.. Laknatlah atau kau!

Anonymous said...

Ariffin bodoh, kau nk ckp Syiah tu sama apa dr segi zahir dan konsep awal pun Syiah sudah menyeleweng. bagaimana Syiah mengamalkan Muta'ah, mempersendakan tafsir ayat Al-Quran dlm Surah An-Nisa'. Belum lagi dibaca tentang kisah2 mereka menghina PARA SAHABAT yang DIJAMIN syurga oleh Allah.

Ariffin, ko tu dh dijamin masuk mana jika ko pandai2 nk lawan Imam2 Muktabar yg mengatakan SYIAH itu sesat?

Wahai Ariffin, jika kau berminat atau ejen SYIAH, lebih baik kau declare dan bgtau betul2, jgn jadi MUNAFIK dan syaitan tersembunyi.

Sedangkan PAS menghina Allah SWT pun xde sapa yg ckp mereka kafir, tp adakah itu bermaksud puak mereka itu betul?

Ariffin, lebih baik kau berambus dr posting sini dr ko dtg menyesatkan org Islam. betapa ramai lg yg xsolat, xkenal Allah, mcm2 kecelaruan.. kau dtg bawak hujah pasal SYIAH pulak.. kau memang penjahanam..

berambus kau dr postng di GAP. jgn suntik SYIAH disini dgn guna jaruk politik.

Ariffin Laknatullah!

Anonymous said...

Arrifin, kau tahu mcm mana Syiah ucap syahadah? Kau tahu tk dlm hukum Islam ada Quwa'ed- iaitu FORMULA@ KAEDAH yg berlandaskan Nas Al-Quran, dikupas dgn Hadith2 Soheh dan seterusnya Ulamak2 Muktabar yg Soleh itu mentafsirkan lebih halus supaya kita umat akhir ini FAHAM dan x KELIRU.

Tapi, Kepala otak kau tu cuba buat formula sendiri yg berlandsakan NAFSU dan SYAITAN, cm belajar matematik ada formula yg jelas kita boleh nampak terus equalization nya..ada formula yg langsung xnampak kerana equation yg berlapis dn perlukan analisis..

mcm itu juga dlm agama..ada tatacara, tp kau bantai iukt sedap mulut kau.. kau jgn pandai2 jika kau seornag yg bodoh dan penyesat.

ini ayat2 kau Ariffin :

>>>>


Kalau Ulamak Sunni tak berani berkata sedemikian, maka orang akan bertanya balik .. KALAU SUNNI ISLAM, KALAU SYIAH ISLAM, JADI APA MASALAH KITA SEBENARNYA ?????

Boleh kah anda Ulamak Sunni menjawab sehingga memuaskan hati orang yang bertanya, sehingga mendorong dia menutup pintu hatinya terhadap Syiah sebagaimana dia menutup pintu hatinya terhadap agama Kristian, Hindu atau Buddha.

Isu Syiah Sunni sengaja di panaskan di negara malaysia ini dengan diat yang tidak baik ... iaitu mahu menambah rosak perpaduan orang melayu supaya bila PRU14 tiba laluan mereka untuk mengambil alih negara ini menjadi semakin mudah.


>>>>

dr ayat2 kau cukup menjelaskan kau sgtlah JAHIL dan pemikiran kau amat bahaya!!

Sama ada kau ini betul2 BODOH atau aku pura2 BODOH utk buat byk persoalan logika akal jahat utk tarik org kpd SYIAH.


GAP, aku mintak ko moderate posting2 Ariffin Syiah ni!! ko jgn sibok buat entry je tp tk tapis unsur2 perosak. Xsemua benda yg kita boleh BEBAS. LGBT tu sbb nk BEBAS lah jd haru biru!

Pakai nama HJ ARIFFIN kunun.. penipu, penyamar dan penyesat!!

Sama je mcm Nik Najis!

Anonymous said...

Apa2 pun yg penting Mukhriz lebih hensem dpd KJ

Anonymous said...

Sokong anon!
Mukhriz hensem dr KJ
tegas dr Hishamkeris
bijak dr Najib
Islamik dr Hadi
Bersih dr ANwar liwat.

Org Kedah suka dia.
Moga berkat dan berjaya Kedah jd contoh negeri2 lain.

Aminn!

Anonymous said...

ngok punye hj ariffin..

ade ke isu SYIAH die ckp mainan PRU14. teruk le die ni. Indon mabok mane kot?

SYIAH isu AQIDAH dan isu umat sepanjang zaman. Wajib ditolak, tp bukan utk berperang, masing2 tp jgn usik umat yg Faham Sunnah Wal Jamaah.

Susah dgt ke nk paham Ripin oii??
berIstighfarlah atas keterlanjuran berkata2.. takutlah pd Allah!

Matbelon

HambaTuhan said...

GAP, dr ko sibok nk hentam Najib better kita fokuse berterusan ABC BCL CinaBeng dan isu besar SYIAH.

Ko tahu kan GAP SYIAH bila dh kuat nnt kita ni jd mcm ayam sembelihan je.. nk pulak yg masuk dlm negara kita ni mazhab SYiah dr suku yg ekstrem. Exstrem atau tak pkok pangkalnya kita Wajib tolak Syiah di bumi tercinta ini. Ulamak dulu sudah sediakan manhaj Agama yg terbaik utk org melayu yg terkenal dgn sifat2 mahmudah asalnya..lemah lembut sopan santun, bahasa halus.. maka Mazhab As-Syafie disebarkan krn ia memperelokkan lg sifat2 asal kita Insya Allah.

Bg mreka yg keliru soal Syiah, jgnlah biarkan kekeliruan itu menyelubungi jiwa, ditakui kita mati dlm Aqidah yg meragukan (Nauzubillah), carilah para ustaz yg bertauliah, guru2 pondok di merata2 Kedah, Kelantan, Perak, Negeri Sembilan.. mereka boleh hujah dgn mantap apa itu Ahli Sunnah Wal Jamaah, bagaimana ia dikatakan Aqidah SOHEH dr Al-Quran dn As-Sunnah yg Rasulullah Solallahu Alaihi Wasallam.

Selepas itu barulah belajar ancaman2 Aqidah - Jabbariyyah, Muktazilah, Qadariyyah, Syiah, serta cabang2 ilmu sesat lain seperti Al-Arqam, Tariqah2 Sesat lain..

Xcukup dn bahaya jika sekadar main logik akal, bace dr internet.. syaitan akan pesonkan lagi..

Wallahualam.

Anonymous said...

Terima kasih kepada yang memaki hamun saya. Tetapi tak seorang pun yang berani mengatakan saya KAFIR atau SESAT.

Tolong faham. Saya ni orang melayu yang lazimnya Sunni. Saya tidak Syiah. Saya sendiri tak minat nak ambil tahu apa yang ada dalam Syiah. Saya beramal apa yang saya plajari sejak dibangku sekolah rendah sehingga lah kepada kuliah agama di mesjid2. Itu saja sumber ilmu islam saya.

Tentang perbedaan ajaran Sunni Syiah saya cuma tahu sikit2 saja. Tetapi pendirian saya terhadap Syiah tetap tidak berubah, " Selagi Pihak Berkuasa Agama Di Malaysia Tidak Mengistiharkan Ajaran Syiah Adalah Ajaran Kafir Yang Sesat Lagi Menyesatkan " maka saya tidak nampak sebabnya kenapa orang2 Sunni perlu takut dan menjauhi ajaran Syiah.

Kalau Ajaran Ayah Pin boleh difatwakan Sesat Lagi Menyesatkan, dan banyak lagi Ajaran Songsang difatwakan Sesat Lagi Menyesatkan kerana bertentangan dengan ajaran Islam yang sebenar. Maka Isu Utama yang menyebabkan saya boleh menerima Syiah jika saya mahu adalah, " KALAU BENAR AJARAN SYIAH ITU MENYIMPANG DARIPADA AJARAN ISLAM YANG SEBENAR MENGAPA PIHAK BERKUASA TIDAK ISTIHARKAN KAFIR KEPADA FAHAMAN SYIAH ".

Kalau sudah di istihar Kafir, percayalah tak akan ada orang Melayu yang mahu mendekati Ajaran Syiah, malah saya sendiri pun akan berkata TIDAK kepada Syiah.

Malah anda2 yang menyerang saya dalam Blog ini juga tidak berani kerana mungkin mereka tidak pasti untuk berkata HJ ARIFFIN KAFIR atau HJ ARIFIN SESAT kepada saya, yang berani hanya lah setakat untuk berkata HAJI ARIFFIN LAKNATULLAH. Saya nak beritahu, ungkapan tersebut tidak sedikit pun mengusik saya ... minta maaf saya bukan jenis orang yang nak melenting tak tentu pasal hanya kerana dipanggil LAKNATULLAH sebab nak laknat atau tidak laknat seseorang itu bukan lah kerja manusia tetapi adalah kerja Allah sendiri.

Saya masih berpegang kepada kepercayaan SOAL DOSA PAHALA ADALAH KERJA TUHAN, SOAL SYURGA NERAKA ADALAH KEPUTUSAN TUHAN dan SOAL ISLAM KAFIR ADALAH PENILAIAN TUHAN. Sebab itu saya sangat2 against Hadi Awang bila dia kata Sokong Umno Kafir dan Nik Aziz bila dia kata Orang Umno Sembahyang Tak Dapat Pahala. Siapa Hadi Awang dan Siapa Nik Aziz ? Tuhan kah ? Wakil Tuhan kah ? Orang Kuat Tuhan kah ? Setiausaha Tuhan kah ? Jurucakap Tuhan kah ?

Hj Ariffin

Anonymous said...

Islam agama yang satu sebagaimana yang diturunkan "ALLAH S.W.T kaataas Nabi Muhammad S.A.W umtuk kita umatnya sejak zaman berzaman. kemunduran dan kelemahan kita sejak kebelakangan ini adalah kecuaian pemimpin yang lemah iman nya tidak ada ketulusan hati dan tiada kesungguhan dalam perhormatan sepatunya serta tidak memadang Al Qur'an sebagai sebuah perlembagaan hidup yang diturunkan "ALLAH S.W.T hanya melagukan dipertandingan kebangsaan ,antarabangsa bagi mendapatkan nama Islam dalam negara Islam .
Alhamdulillah baru semalam DSN meakui bakal mengikut menkaji pergertian keterangan dalil dalil yang luas dalam Al Qu'an . jangan lah untuk mejuju kearah ini maseh ada lagi tangan tangan ghaib ahli ahli tafsir khafirharbi yang dipilih bertopengkan Islam .
ingatlah wahai DSN memerangi dalam erti kata sebenar benarnya keatas kaum yang tak mengenang budi lagi melapaui batas dibumi Malaysia yang kau pimpin ini sayangilah bangsa sendiri utamakan lah segala aspek kehidupan bangsa Melayu kelakkan ada perhitungan dosa pahala. tepuk dada tanya hati kau wahai DSN !...................
percaya la ! Najib ooi ! terlajak haluan perahu tak kan sampai akan tenggelam..........
ha ha ha hi hi hi ho ho hooo !

Anonymous said...

Najib ini kali kasi terajang lah itu khafir punya nama Ahjibo bukan Islam pun buat apa pakai nama cina ?
lu tu melayu berkarat asal nya kita semua sama kelahiran Perkesutuan Tanah Melayu .
yes no yes no sama saja
BANGSA MELAYU
ha ha ha hi hi hi ho ho hoo !


Anonymous said...

Cukup2lah duk kasi pahala free pada Najib. Jgn lebih2 sgt nnt Allah terbalikkan sifat buruk tu pd korang pulak.

Pasal SYIAH krjn sudah wartakan :

Fatwa Tentang Fahaman Syiah
Akidah
Tarikh Keputusan: 14 Feb, 1998
Keputusan:

Bahawa Fahaman dan Ajaran Syiah adalah bercanggah dan menyeleweng daripada pegangan Ahli Sunnah Wal Jama’ah.

Fahaman dan Ajaran ini perlu disekat keseluruhannya. Terdapat beberapa percanggahan di dalam fahaman tersebut sama ada dari sudut Aqidah, Syariah dan lain-lain.

http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-negeri/fatwa-tentang-fahaman-syiah


Ariffin.. lantak ko lah nk fikir logik akal.. suka hati kau lah, org jahil bila lg layan akan meroyan jdnya.

Kalau tahu just sikit2 jgnlah berlagak mcm tahu banyak2. Agama ni bukan main 'agak2' je. Ko punya justifikasi nk tunggu hukum adat dikeluarkan baru ko nk patuh. Hukum pasal Syiah itu sesat sudah termaktub dlm warta fatwa, cuma ada 1 mazhab Syiah yg diterima tapi bukan untuk di amalkan di Malaysia.

Baik ko rujuk pd JAKIM dan Majlis Agama Islam dr ko melolong meroyan dlm ni Ariffin.. buang masa je lyn org mcm ni.

Wallahualam.

Anonymous said...

Salam...sikit pembetulan saudaraku yang dikasihi..."Bani israel akan berpecah menjadi 71 golongan. Nasrani berpecah menjadi 72 golongan sementara umatku akan berpecah menjadi 73 golongan. Semuanya berada di neraka, kecuali satu golongan saja."

Maafkan aku jika tersalah atau silap...ku mohon maaf dari kamu semua.

Anonymous said...

Hj. Arifin sesat dan wajib bertaubat.