Thursday, July 11, 2013

VATICAN CITY NAK KALIMAH ALLAH, HARON DIN APA KOMEN ?


KLIK SINI

24 comments:

Anonymous said...

Banyak juga komentar yg di tuturkan oleh agamawan berhubung kemelut di Syria, namun komentar mereka ibarat menyimbah petrol kepada api.

Tidak sedikit para agamawan masyhur (baik agamawan koptik atau yg lain-lainnya) yang menjadi sebahagian pengisian keagamaan dan kepolitikan di Asia Barat, tetapi apa sumbangannya?

Nah, pada tahap kekecohan dan keberantakan yang berlaku di Asia Barat dari dulu dan sekarang, tidakkah ia bakal menimbulkan pelbagai pertanyaan dan spekulasi dan antaranya ialah: apakah peranan duta teokrasi dalam konteks pertembungan agama?

Anonymous said...

Haron din nak komen? Hahaha... dia keje buat jampi air aje... suruh dia jampi air spritzer supaya suci semula.

Tapi najib bengong ni dah buat hal lagi. Kalau tak dengar suara dia tengking kat duta vatican ni memang tak tahu nak kata lagi jenis pemimpin yang kita ada sekarang.

Anonymous said...

Bani Israil yang jauh lebih tua agamanya berbanding agama Nasrani. Namun, Bani Israil masih lagi berpegang teguh kepada 'tuhe' mereka yang dulu iaitu Hashem.

Bukankah agama Moses dan Isaic mempunyai pertalian sejarah yang amat rapat, makanya, adalah jengkel kalau kaum Nasrani bertindak bertentangan dengan Bani Israil.

Anonymous said...

Usir je diplomat ni pukimak punya acbishop

Anonymous said...

Mula2 nak kalimah Allah..lepas tu cetak kitab dia dlm bm pulak..lepas tu nk murtadkan org Islam pulak..

Buat la apa pn mesti Pas akan jadi bisu kerana tagih undi kafir

Anonymous said...

Harga yang kita kena bayar bila Islam tak nak bersatu......

UMNO terkunci dengan komponen

PAS kena ikat dengan DAP

Yang jadi mangsa Islam dan Melayu....

Kalau tak sedar jugak, dah kena lelong tak guna sesen pun nanti

Anonymous said...

Kalau smua pemimpin bisu....apalagi rakyat bangkit la....

Anonymous said...

Najib sudah gagal...sila berundur.....Islam/Melayu dihina

Anonymous said...

Hoi hoi yahoy DAP nak kalimah Allah PAS kata anytime man no problemo Mou Man Tai,pakailah.Inikan pulaknkalau Vatican City Tentu PAS akan cakap,Kalimah Allah milik semua!!Tak perlu minta Izin drpd sesiapa pun.

Anonymous said...

KALAU KORANG RASA TERGUGAT SANGAT, BAIK KORANG PATENT AND COPYRIGHT SAHAJA KALIMAH ALLAH. TIDAK BOLEH DIGUNAKAN OLEH SESIAPA TANPA KEBENARAN MELAYU MALAYA.

BIAR SATU DUNIA TENGOK KEBODOHAN MELAYU MALAYA.

Anonymous said...

Ko kapir ke islam?
Kalo islam,jaga kesucian agama..
Islam bkn mcm agama lain..
Buat vid porno,atas bdn lambang agama..apa kejadah kalo xjage..

Anonymous said...

Agama terdahulu sering disalah tafsir. Contohnya: "promised land" disalah tafsir sebagai negara "pro-semitik".

Sementara itu Good disamatarafkan dengan objek atau organisme bernyawa makanya ujudlah konsep plural dalam pentakrifan Good itu sendiri.

Kalau ini berterusan, jangan hairan kalau lebih ramai individu akan jadi keliru dan akhirnya mereka melihat kehidupan beragama (baik aga itu, ini dsbnya) bukanlah ori sebaliknya manipulasi belaka.

Anonymous said...

In shaa Allah.. Pemimpin Islam yg x mampu memelihara Islam x layak mewakili umat Islam.. Setuju..

Nok said...

tak kan ada satu pemimpin islam pun yg akan berani bersuara,nak harapkan Pas, maaf le, hj hadi awang pun dah bagi green light pada puak2 ni...Najib???dia dgn sepupunya dua kali lima sepuluh aje.....

Anonymous said...

NEGARA-NEGARA ISLAM, termasuk Malaysia kita ini, pedulikan si Vatican ini; macam dialah KETUA agama dunia! Di Barat ini bukan main liputan meluas aktiviti Vatican di media termasuk di TV dan acara rasmi negara(agama lain jangan haraplah!), tetapi Dunia Islam seperti Malaysia diPAKSA mengamalkan "hak asasi" SAMPAH kesamaan agama, jantina dan bangsa! Dahlah ramai PADERI dia asyik terlibat dari berzaman, MENCABUL anak-anak kecil, perempuan mahupun lelaki, tahu nak suruh negara Islam SEMBAH kaki dia! Jahanam betul si Hipokrit ini!

Dahlah PENJAJAH GABUNGAN KRISTIAN-ZIONIS dari Barat-Israel, asyik menyerang negara Islam yang kaya minyak-gas dan membunuh umatnya, termasuklah di Libya, Iraq, Palestine, Syria, Mali, Lebanon dan banyak lagi, tak juga dihentam si HIPOKRIT Vatican ini!

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam dan umatnya, serta bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red Beans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

Anonymous said...

dah agak dah satu hari vatican city mula nak mainkan jarum.. bukankah di dinding vatican city terdapat 'the eye' pengaruh illuminati? Permainan puak2 illuminati utk menghancurkan akidah org2 Islam di msia..

Anonymous said...

Mane ustaz2 yg bceramah berdekah2 xkan nyorok celah ketiak bini kot..xkan ilmu agama tu guna utk buat lawak jer!

Anonymous said...

Orang melayu islam tidak menafikan tuhan penganut kristian dan semua makhluk kejadian seluruh alam adalah Allah swt.

Yang menjadi masalah ialah penganut kristian tidak menyembah Allah kerana tuhan yang mereka sembah mempunyai anak yang kononnya mengorbankan diri di salib bagi mengampunkan umat manusia sejagat. Jauh dari itu lagi mereka menyembah juga roh2 suci.

Mereka kata triniti itu sebagai representasi Allah dalam berbagai bentuk. Kalau begitu mereka patut juga sembah air, api, angin, tanah, makanan, binatang dsb. Mereka berpandangan sempit dengan menyamakan tuhan mereka kepada kejadian2.

Oleh itu adalah mustahil bagi orang2 melayu islam yang celik pandangan akan menerima alasan kristian bahawa tuhan mereka ialah Allah.

Allah tidak diperanak dan tidak beranak. Tiada yang sama atau serupa seperti Allah. Allah itu hanya Satu dan bukannya tiga. Kristian hanya menipu diri sendiri walaupun sedar mereka telah sesat.

Orang2 melayu tidaklah bodoh sangat untuk melihat muslihat kafir2 laknat ini.

Anonymous said...

TUNGGU DAP JE KOMEN..NANTI PAS KATA YES!!

Anonymous said...

MCM NAK CARI PASAL AJE KAPIR NIE KAN...... TAK PAHAM BAHASA KE KAPIR NI YG ALLAH ITU SATU DAN MILIK ISLAM.JGN KURANG AJAR

Anonymous said...

"Mereka jadikan orang orang alimya , dan rahib rahib mereka sebagai tuhan tuhan selain "ALLAH" , dan juga mereka mempertuhankan Al ' Maseh putra Maryam , padahal mereka hanya disuruh menyembah Tuhan Yang Esa , tiada Tuhan Yang Berhak Disembah , melainkan Dia ....."
(Ayat . At Tuabat , 9 : 31)
Kerajaan Malaysia dewasa ini , terlalu ri'ak serta melampaui Fitrah yang diungkapkan AlQur'an ..
saolah olah bersekongkol , penuh perasaan , tidak mampu melihat nya.
ini lah , menjadi punca segala permasalahan yang biasa nya tidak harus dikorbankan , semata mata menjaga kaum khafirharbi lagi haramjadah . bertahun tahun kita di
haluakan , digulakan , tampa mendapat apa apa faedah ......
apabila ditinggalkan salah satu hukum Agama , maka batal lah hukum serta rukun Agama ....
Islam tidak mengajar , bahawa seorang Muslim yang beramal sholeh tetapi tujuan nya bukan Lilahita'la
, tidak mungkin diterima amal nya , sebagaimana firman "ALLAH"
"Kami menurunkan kitab ini kepada engkau dengan sebenar nya , sebab itu sembahlah 'ALLAH" seraya mengikhlaskan agama bagi nya saja"
(Ayat . Az Zumar , 39 : 2)
maka dengan ini pehak kerajaan malaysia , harus membersehkan jiwa
serta melaksanakan keperbadian Islam tampa takut serta curiga demi
kelansonggan Melayu Islam A'm nya
ingat !... jangan dipermainkan kalimah "ALLAH" .....kerana Dia merehda'i Islam Agama mu , Nabi Muhammad SAW , Nabi mu dan "ALLAH" tuhan mu ......
kaum khafirharbi dilarang keras serta haram permainkan nya , malah nyawa anak haramjadah ini wajib lagi halal di tumpahkan dibumi bertuah , Perkesutuan Tanah Melayu yang amat bertuah ini...........

Anonymous said...

Bulan Ramahdan lagi mulia ini , kita diberi kelebihan beramal serta kewajibpan berjihat kejalan yang diRed'ahi nya .....
(1) Kalimah "ALLAH" wajib dipertahan
kan ........hingga ketitisan darah terakhir
(2 ) Wajib di boikot ! , jangan diberi walau seposen kat kedai cina
(3) Sembahyang Hajat ! ..agar matahati Pemimpin Kerajaan Malaysia.......................
di celek kan dari bermimpi siang hari..............................
(4) Membaca Al Qur'an ! , serta minta dikembalikan semula Hak Mutlak Perlembagaan orang Melayu ,Islam A'm nya

Wassallam

Anonymous said...

Jangan dikatakan Umno keramat Islam !.........
Jangan dikatakan Pas berjiwa Islam !..............
gua benci mendengar nya ......
gua begitu marah serta meluat teramat sangat , kerana Mereka jugalah lah ............
Kesucian Islam serta rukun Agama
dinodai , dicabul , sewenang wenang nya tampa segan silu menghalalkan yang haram .....mengharamkan yang halal.....
lihat lah , sekeliling ?........
kerajaan sekarang , membuta tuli memansuhkan secara beransur ansur ,
apa yang dituntut rukun Agama ...Islam A' m nya .
"Sebagai sunnatullah (Peraturan "ALLAH" yang telah ditetapkan terhadap alam semesta) yang telah berlaku sejak dulu , sekali kali kamu tidak akan menemukan perubahan
bagi sunnatullah itu."
(Ayat . Al Faath , 48 : 23)
tidak hairan lah , masa ditentukan
kerajaan tersebut akan hancur dengan sendiri nya ............
Wa'allahwuallam .

abu bakar said...

Mana pegi ank muda yg myokong Pas pd Pru 13,tkan senyap jee..atu tak berani nk lwan khalifah LGE..