Monday, July 29, 2013

ZAHID MEMBERIKAN DEFINISI BARU 'PEMIMPIN ADA TELOR'.


KLIK SINI

48 comments:

Anonymous said...

Gandingan Zahid Hamidi dgn Muhyiddin Yasin yng terbaik untk memimpin Malaysia.

Anonymous said...

inilah contoh melayu baru...pemimpin melayu baru...

melayu baru jiwanya kental..jiwanya kuat..hatinya waja..hatinya kering...

bangunlah melayu baru !!!

Anonymous said...

Aku bukan tak suka umno tp tak suka Najib!

Anonymous said...

pimpinan bukan saja perlu nampak adil tetapi harus berlaku adil


dalam konteks ini, kalau LKS boleh gunakan kuasa untuk melengah-lengahkan TandaPutera, sudah tentulah demi keadilan, pimpinan pusat harus pulangkan paku buah keras terhadap "the new village".

kalau ini berjaya barulah rakyat berbangga ada buku yang mampu bertemu ruas!

Anonymous said...

Ini instinct aku.

Bila Tanda Putera kecoh nak keluar, ada hantu cepat-cepat Kawtim dgn FINAS dan Menteri yg berkaitan untuk hold tayangan dengan alasan membabi tonyok yg takde alasan kukuh.

Sementara tu, pemakan babi tonyok cepat-cepat buat film untuk counter attack yg konon-kononnya si pemakan babi tonyok tu semua berjasa menghalau British. Maka para pemakan babi tonyok akan lebih sokong dgn cerita rakan seperiuk yang sama-sama makan babi tonyok daripada malu dengan sikap ketua tukang masak Babi Tonyok hingga buatkan negara tercalar hitam dgn insiden 13 Mei 69.

Aku mohon adakan RCI mencari jawapan kenapa TANDA PUTERA ditangguhkan dan kenapa THE NEW VILAGE dilepaskan tanpa ada sekatan yang sama.

Jawa

Anonymous said...

untuk terus relevan, motto ini harus jadi pegangan:

'ada ubi ada batas, ada hari boleh balas'

Anonymous said...

Tiga orang panel Finas yang meluluskan filem ini (tanpa sebarang suntingan!) amat meragukan ketelusan mereka. Mereka seolah-olah melihat filem ini daripada aspek teknikal dasar (PG13 tanpa sebarang visual yang melampau dan boleh mendatangkan kebimbangan di kalangan audiens) tanpa melihat mesej dan imej keseluruhan filem yang menggambarkan komunis hanya satu pihak dalam sebuah konflik ketenteraan dan bukannya daripada aspek fakta sejarah sebenar bahawasanya komunis adalah pengganas dan ancaman kepada keselamatan masyarakat dan negara. Tiga orang panel tadi perlu disiasat dan filem ini wajar diharamkan tayangnnya kepada umum di Malaysia.

Anonymous said...

Ah Jib Gor must go! Zahid Hamidi next PM for Malaysia!

Anonymous said...

Ah Jib Gor jadi PM hasil undi Melayu tapi yang dapat habuan Cinabeng!

Anonymous said...

Ingat, British Malaya dan kemudianya Persekutuan Tanah Melayu dan selanjutnya Malaysia tidak pernah mengistiharkan perang terhadap komunis. Gerakan komunis diklasifikan sebagai pemberontakan dan keganasan bersenjata di kalangan rakyat negara ini yang fahaman dan pertubuhan politik mereka (Parti Kumunis Malaya) diharamkan.

Anonymous said...

filem 'The new village' adalah metafora , perlambangan oleh bangsa cina sebagai merujuk malaysia adalah kampung, negara baru bangsa cina selepas singapore !

bererti mereka dengan sepenuh tekad ingin menjadikan malaysia sebagai negara cina baru ! dengan apa cara sekalipun mereka berhasrat memastikan malaysia adalah negara bangsa cina, milik cina, diperintah oleh cina !

Finas ternyata sudah melakukan kesilapan , filen putera merdeka dihalang siar dengan alasan menjaga sentimen cina , jaga hati cina sanggat la konon ...tetapi bangsa cina dengan cepat caunter attack, mereka buat filem the new village sebagai balasan dan jawapan kepada putera merdeka, dan finas membenarkan !! filem melayu dihalang tapi filem cina dibenarkan ..apa dah jadi?

pemimpin melayu penakut, pemimpin melayu dayus , bacul , spesis kerismuddin terlalu ramai dalam kerajaan , dan PM tak boleh buat apa2 , apa maknanya?

Anonymous said...

The new village adalah gandingan kepada Read bean army , mereka dari kilang yang sama ..dari penaja yang sama, dari bangsa yg sama , dengan matlamat yang sama ,

mereka adalah produk bangsa cina yang sudah lama merancang serangan kepada kerajaan dan bangsa melayu seluruhnya, bagi memastikan matlamat mereka tercapai sementara melayu masih terus alpa dan mabuk dengan angan2 dan igauan silam ...

Anonymous said...

mari kita pastikan Zahid adalah bakal pemimpin bangsa melayu akan datang, kita mahukan pemimpin yang berani dan lantang, bukan pemimpin dayus pondan macam Hishamuddin , kita buang mana2 pemimpin melayu yang layu ..kita naikkan pemimpin yang berkebolehan dan berkesan , ini masa depan kita sebagai bangsa melayu , ini masa depan negara bangsa kita ,

Nasib kita ditangan kita ..hanya kita boleh merubahnya, Tuhan tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu sehingga kaum itu sendiri mengubahnya !!

Anonymous said...

Ada bukti-bukti yang menunjukkan bahawa beberapa kelompok masyarakat Malaysia dan Singapura menggangap bahawa Komunis adalah antara pejuang-pejuang kemerdekaan. Mereka seolah-olah atau sengaja melupakan keganasan Komunis berlanjutan lama selepas negara mencapai kemerdekaan (sehingga 1991) dan dalam tempoh tersebut tidak sedikit harta benda musnah dan ratusan nyawa rakyat gugur di tangan pengganas-pengganas ini.

Anonymous said...

WOW !
ZAHID MEANS BUSINESS !
INILAH QUALITY YANG SEMUA, SEMUA PEMIMPIN UMNO MESTI ADA.
BARU LAH RAKYAT, TERUTAMA MELAYU BAGI RESPECT.
KALAU GINI, AKU TERUS SOKONG UMNO !
HIDUP melayu, HIDUP umno.

Mr bean said...

SIASAT ORANG ORANG FINAS YANG MAKAN GAJI BUTA ,
MEREKA BODOH DAN BUTA SEJARAH..

Anonymous said...

Hanya komunis yg menyanjung komunis, hanya keturunan komunis yg berjuang utk komunis.

Anonymous said...

ROTI ZAHID SATU!!!! Telur Double!!!

Syabas Zahid...

Jangan jadi roti sorang tu Telur kosong tak ada telur...

Anonymous said...

Dua pilihan utk najib, nak letak jwtan (ganti dgn muhyidin/zahid) atau jd ketua pembangkang pulak slpas pru 24 ,nnti.

telo said...

Cakap pasal telur d hasil kerjanya...
Jenis yg mantap pasti pekat likat berisi peluru d tegap berdiri tegas dgn hasil yg berkualiti...

Manakala yg kepet (tak da peluru) macam telur tembelang la... klo diram lama pun tak boleh menetas. Sebab sejuk masuk angin...ayaa...itu dlm manyak hangin kus2 ma...senang mau goyang sana sini, bau pun busuk...mcmana nak ada hasil???

Telur oh telor yg bodo kus2 ada berbillion biji....tetapi yg benar2 berkualiti kita mau cari...klo bikin baulu musim raya ni pun cepat naik...baulu tak bantat....

Kita sudah ada calun berkaliber cuma Ah jib go yg kuyu mata silalah turun dgn hurmatnya d bawa Kj yg juga kuyu poyo d bawa Nazri d Kerismudin sama2.
UBAH INI KALI.....
Korang bukan pahlawan melayu sejati...
Langkah korang jelas sudah sumbang...
Lembik d sumbing sana sini...
Tolong sedarkan diri masing2...

Love Tun M...Pak Zahid n Pak Mudin...


Telur....oh telur....bangsa ku oh bangsa ku....

Anonymous said...

Anon 10.02pm.

Sebelum kau nak suruh org lain ingat, kau lupa ke sebelum british malaya ada portugis ada belanda dan sebelum tu ada kesultanan melayu islam?

Dan perpatah masyhur hang tuah berkata 'tak akan melayu hilang di dunia'. Dan bagaimana pula dengan empire melayu hindu sebelum tu?

Apabila negara merdeka dari penjenayah dan penjajah british, askar2 melayu main2 tembak dengan komunis kat dalam hutan ke? Macam beruk Tian Cuak kata berdrama ke?

Dunia kau takat british aje ke? Kau belajar sejarah dari professor palsu singapork ke? Maka bila guru berbangsa babi, anak murid akan menonyok taik. Ulat taik pun dah naik ke kepala kau. Itulah sikap cina2 dan kafir2 kaknat yang menghuni bumi melayu islam ini.

Masa perhitungan bagi kaum cina dan india yang tak mahu mengiktiraf diri mereka sebagai pendatang dan menghina kaum melayu sudah hampir ke penghujung jalan. Lim kit siang akan jadi lim kit malam. Karpal sinki akan tenggelam. Kami siap siaga.

Kalau najib dan pembacul2 lain tak mahu bersama kami maka ucapkan selamat tinggal putrajaya dan selamat datang ke felda.

Anonymous said...

eyy sial telor kepala hotak hang, cuba jgn guna perkataan asalan cinabeng bile menulis atau bcakap, misalnya "macai" (anak buah), "kawtim" (selesaikan), "tar paw" (bungkus) dsbnya...malu skit dah lah anti cinabeng

Anonymous said...

Tukar saja panel kat FINAS tu. Buta sejarah & buta hati tentang Tanah Melayu. Jangan memperjudikan nasib bangsa & agama kepada 3 ekor komodo a.k.a sesumpah.

Anonymous said...

Wakakakakakakaka

Jawatan Naib Presiden dah tergugat ni.

Nak bertnding jawatan Timbalan dan Presiden parti pulak.

Telur akan kecut semula lepas pertandingan nanti.

wakakkakakakakkakaka

Anonymous said...

Anon 11.04 minta jangan terburu-buru nafsu menyalahtafsirkan kenyataan saya. Maksud saya di situ ialah gerakan Komunis di negara ini bukan merupakan perjuangan tetapi keganasan dan pemerintah sejak zaman British sehingga Persekutuan Malaysia mengklasifikasikan mereka itu sebagai penjenayah bukan pasukan tentera dalam sebuah peperangan (yang membolehkan mereka tertakluk kepada peraturan perang Konvensyen Geneva). Saya menolak segalan bentuk takrifan dan gambaran bahawa Komunis di Malaya/Malaysia adalah para pejuang dalam apa bentuk sekalipun.

Anonymous said...

Sekadar renungan : Lau Lee seorang pegawai tinggi PKM yang merupakan Jawatan Kuasa Pusat PKM, dalam mesyuarat PKM pada April 1952 , beliau telah menulis satu laporan yang mebayangkan perjuangan PKM :

‘Kita sedang melawan agama Islam dan pendekatan anti-Islam menyebabkan masyarakat umum Melayu menjadi marah.... kita tidak mampu lagi cuba memberi gambaran menarik kepada golongan petani Melayu mengenai betapa Komunis bersifat altruistik, pemurah dan hampir sama dengan landasan Islam, masanya masih belum tiba untuk menyebarkan idelogi ini kepada penduduk melayu. Kita mestilah memujuk orang Melayu dengan cara yang lembut tetapi menebalkan semangat nasionalis mereka agar pada suatu masa nanti mereka benar-benar bencikan pihak Inggeris dan mengangkat senjata untuk menuntut kemerdekaan. Marilah kita menerima fakta ini bahawa tanpa organisasi dan penyatuan dari orang Melayu , mungkin adalah mustahil untuk memenangi perjuangan kita’.- Persoalnya apakah taktik yang sama digunakan oleh DAP untuk meraih sokongan sebegini rupa demi sebuah kekuasaan renung-renungkalah.

Anonymous said...

Kenyataan Lee Lau ternyata merupakan pembohongan bila mana Komunis terus menentang Kerajaan setelah negara mencapai kemerdekaan dan British meninggalkan negara ini untuk ditadbir oleh orang Melayu yang tetap menolak fahaman Komunisme. Komunis anti sebarang bentuk kepercayaan agama dan rakyat tidak berpeluang lagi memilih pemimpin kerana ia hanya ditentukan oleh ahli-ahli jawatankuasa parti Komunis itu sendiri.

Anonymous said...

soklan yang terlintas di fikiran ialah:

tidakkah new village mengalakkan pengasingan?

tidakkah new village bersifat sementara dan terlupus bilamana British berambus?

Anonymous said...

kalau perkampungan red indian boleh di hapuskan susulan dasar serampang dua mata:

1. untuk diasimilasikan dalam masyarakat majmuk

2. untuk dibangunkan

justeru apakah dasar serupa tidak teraplikasi terhadap kampung baru?

Anonymous said...

Pemimpin pemimpin melayu yang tak ada telur must go baik dalam UMNO ataupun PAS. Kembalikan maruah melayu dan islam! Pemimpin penakut ini tidak mewakili melayu dan islam.

Anonymous said...

Angkara kekejaman Komunis
Darurat pertama 1948-1960
Polis – mati : 1346, Cedera : 1601
Tentera – mati : 519 , cedera : 999
Awam - mati : 2473,cedera : 1385

Darurat kedua 1961-1989
Polis - mati : 98 , cedera: 282
Tentera- mati 120, cedera: 698
Awam – mati 85, cedera :105

Anonymous said...

Kepandaian tiada ertinya kalau menang.........
kampong tergadai bodoh macam lembu dicucuk hidung tak kan tumbuh melata kalau asik membaling batu sembunyi tangan.............
dah keturunan mala'un tangan penuh najis berhati batu api takan bule duduk diam tenguk kita kembali bersatu bab memboikot barang kedai cinabeng menampakan hasilnya........
cuba kita jenguk , kan penerbitnya Astro kepunyaan botol kicap bangsa
yang sama jugak asalnya pendatang ?
tujuannya hanyalah memercik kan batu api agar menyala api perkauman
dah memang cam tu perangai keling dari zaman melayu melaka dah terbukti sifat batu api bangsa mala'un ni........
terima kaseh la Zahid , haramkan terus je propaganda hero kominis mainan Astro agar pisang tak berbuah 2x5-10...........

belakang kira depan mau jugak
dahsyat batu api anak kiling
pundekkalde......

Anonymous said...

Keling tahi merah.........
lau sebut laju 2x5-10
jadi kelentit merah......

Ha ha ha hi hi hi ho ho hoo !

Anonymous said...

Kebanyakkan komen bersetuju dengan zahid...tapi sikap dan sifat orang Malaysia...yang dihalang dan disekat tulah nak dicari sangat....kalaupun ianya berjaya disekat tapi aku sangat yakin bos cd cetak rompak akan dapatkan filem ni untuk pasaran...dan ianya pasti mendapat sambutan yang cukup baik...tak percaya...nanti boleh tengok kat pasar malam kalau ada filem ni....ada yang mau beli ka tidak...yang pastinya nak cari bos cetak cd melayu..aku rasa tak dak kot...

Anonymous said...

Syabas Zahid!!

Muhyidin dan Zahid the best!!

Lain2 Pemimpin termasok Najib boleh sian Telor dan Tin Cop DAP!!

Anonymous said...

Zaman pak lah... Mahyuddin suara lantang.... Sb nasa tu dia naib... Sama mcm zahid... Peh tu najib senyappppppp aje masa gerakan tumbg pak lah... Dkrg pun akan berlaku gitu... Mahyuddin cool aje... Dia suh naib dia buat kerja... Cerdik.... Aku gi presiden zahid akan ke timb dan h jika kita ikut teori mahathir .... Mugkin harun idris...naib keediden paling kanan.... Hishamuddin dan sepupu nya najib mungkin akan duduk di balai bomba unit amaran

Anonymous said...

Rasanya elok kalau filem Tanda Putera ditayangkan dalam TV sahaja sebab menyebarannya lebih meluas. Biar orang kampung dan pedalaman dan mereka yang bukan kaki wayang pun dapat menontot kejahatan DAP pemakan babi tonyok.

Siasat siapa tiga ekor barua dalam Finas yang meluluskan filem kampung komunis cina tu.

RTM dan Media Prima siarkan kembali filem Bukit Kepong atau buat DVD Bukit Kepong dan edar ke seluruh negara.

Cakap berdegar di blog bukannya puak-puak tak de telor ni nak dengar. Rakyat harus bertindak sendirian bila pemimpin kerajaan tak de telor dalam kerandutnya.

Anonymous said...

New village ni tak boleh samakan dengan red indian reservation. Orang cina yang meneroka tanah kerajaan secara haram dapat lot tanah baru. Tengok berapa nilai tanah kampung2 baru ni sekarang sama pembangunan di situ.

Peneroka-peneroka tanah haram ni adalah golongan papa yang tidak berharta oleh itu cenderung menyokong komunis, dibandingkan golongan cina dibandar2 yang kaya.

Anonymous said...

strategi cinabeng amat jelas mendapat tunjuk ajar dari yahudi...
lihat saja bagaimana yahudi mempengaruhi dunia menonjolkan imej Islam sebagai pengganas dlm setiap filem mereka...kini cinabeng telah memulakan cara yahudi tersebut yg dibuat khas utk umat Melayu Islam...lihatlah persamaan strategi meraka wahai Melayu Belacan...

Anonymous said...

Lagi teruk kalau filem ni lulus. Sebulan lepastu akan masuk slot astro first rm15 anak beranak boleh tengok non stop 48 jam. Setahun lepas tu free berpuluh kali astro tayang.

Anonymous said...

Samada buta fakta atau sengaja menghina prokduksi filem ni dah buat macam-macam kesilapan. Salah satu jata rejemen askar melayu diraja diberet yang dipakai oleh pelakon cina yang melakonkan watak polis british. Bagi aku ini satu penghinaan kerana ayah aku adalah bekas tentera Regement II RAMD dan berjuang menentang komunis daripada menjaga jurutera2 jepun yang membina empangan Temmengor di Perak utara sampai kepada operasi menentang pengganas komunis di Borneo.

Anonymous said...

Macam mana the new village ni boleh diluluskan oleh FINAS?? Siapa ahli panel yg meluluskan tu??

Kenapa filem Tanda Putera ditangguh penayangannya tapi the new village ni cepat pula diluluskan, malah lebih dulu nak ditayang dari Tanda Putera yang ditangguh dari tahun lepas. Macam mana boleh jadi begini? Pelik juga.

Anonymous said...

SIAPAKAH 3 EKOR BARUA YG MELULUSKAN FILEM NEW VILLAGE TUH?....TANDA PUTERA KEMAIN LAGI DEPA TAHAN....

Kami ingin berkenalan dgn 3 ekor BARUA itu..

Anonymous said...

takde sape2 ke nak pegi bunuh chin peng yg dok kat siam? liat nyawa betul komunis tua ni tak mampus2!!

Anonymous said...

Anon 11.55am..
ganti Barua dgn BABI..baru sedap dengar bila ada kaitan dengan bangsa pemakan BABI nihhh..Sapa la 3 ekoq babi lahanat tu..

Anonymous said...

TDM dah taruk, rakyat melayu suruh berhenti..xkan najib x fhm2 lg..
rakyat mahu pimpinan muhyiddin/Zahid

Anonymous said...

Najib tak jaga sensiviti Melayu dan Islam. So say goodbye to Najib. UMNO dulu kini dan selama nya. Kita tukar kepimpinan atau Najib serah jawatan secara terhormat.... !!!!!

Anonymous said...

Kalau sekali najib kena tipu dgn cina masa PRU dan jadikan pengajaran, kita bole terima lagi. Tp lepas PRU pun masih tak sedar n nak jaga hati cina lg, itu bodoh namanya. Mmg najib dah tak lama lagi kena turun juga tu. In shaa Allah.