Saturday, August 17, 2013

GAYA MALAYSIAN SPRING ALA ALA MESIR SPRING..






34 comments:

Anonymous said...

Kalah d mesirvdah semua tu ke rumah mayat..atau mayat pun hilang..atau di bakar hidup hidup..

Anonymous said...

Sekelompok rkyat Mesir yg didalangi pihak luar x mau terima kekalahan dan guna demonstrasi jalanan utk menggulingkan kerajaan yg dpilih melalui pilihanraya. Kita tentu dpt memahami kenapa demo jalanan itu berjaya. Kerajaan sementara Mesir yg ditubuh melalui sekelompok tertentu rakyat yg didalangi pihak musuh membunuh rakyat sendiri dalam kalangan Islam. Sebaliknya, Kerajaan Malaysia sgt mjaga keselamatan rakyatnya tanpa mengira bangsa dan agama. Jd boleh lihat mcm mana bentuk dan tindakan kerajaan yg ikhlas / tak ikhlas dan didalangi anasir subversif atau tidak. Rakyat luar bandar lebih pandai menilai antara intan dan kaca malah mengenal permata wp di dalam lumpur.

Anonymous said...

Pokok pangkal malapetaka yang melanda negara- negara besar Islam di Timur Tengah adalah daripada demonstrasi jalanan yang dimangkinkan oleh Yahudi Zionis yang wujud di Amerika. Cubaan yang sama dilakukan di Malaysia melalui Bersih yang bukan saja mengikut prosidur penentangan rakyat di jalan-jalanraya tetapi juga dibiayai berbilion ringgit setelah memaklumi bahawa majoriti rakyat Malaysia percaya kepada kerajaan sedia ada dan tidak terpengaruh dengan demonstrasi masa di Timur Tengah tersebut. Kesimpulannya gerakan Bersih dilakukan oleh mereka yang diupah dan bukannya atas kehendak majoriti rakyat.

Ghazali said...

Adalah jelas sekarang, siapakah sebenarnya yang berhasrat untuk menghuruharakan negara! Tidak perlulah berselindung lagi dengan kenyataan-kenyataan mengelirukan tentang demokrasi, tentang demonstrasi jalanan, tentang kebebasan berkumpul, tentang kebebasan bersuara, tentang akta perhimpunan amam.... Kenyataan-kenyataan mereka mengenai semua hal ini ARE SIMPLY BULLSHIT....

Anonymous said...

Betul. So kerajaan jgn trlampau lembik dan lembab!

Anonymous said...

Sebab tu kerajaan yg ada skrg mesti didesak secara istiqamah spy menurut kehendak dan kepentingan majoriti Melayu Bumiputera bukan memperbodohkan diri di mata rakyat dgn mengikut kehendak minoriti yg x pernah puas. Sejarah telah mbuktikan golongan korporat dalam perniagaan boleh mpengaruhi keputusan politik. Jd keadaan ni mesti ditentang habis2an. Langkah pertama hapuskan pemimpin pengkhianat yg telah dibeli dan dibela oleh golongan korporat yg bnyk duit hasil menipu wang rkyat dlm pelbagai bentuk perniagaan. Langkah kedua, musnahkan kekayaan korporat ni dgn mboikot perniagaan mereka spt yg dilakukan GAP. Langkah ketiga pastikan dasar2 yg menjaga kepentingan Melayu Bumiputera didahulukan, yg lain last sekali klu ada lebih. Sebab mereka dh banyak dapat, kalau diberi lagi, duit bertimbun2 mula la merancang nk rampas kerajaan dan tanah air ni. SO beringat sebelum kena.

Anonymous said...

Kalaulah ISA tidak dihapuskan alangkah baik tapi gara2 Najib banging sangat Melayu dan Islam terus di injak2.

Anonymous said...

Sape ye yg bkumpul ramai2 buat demo dan kerosakan tuntut ISA dihapuskan klu bukan gengterism bershit. Mne bershit 4.0, 5.0, 5.75..? Dalam inner circle najib pun diseludup proksi pengkhianat dr PR utk mempengaruhi najib. Najib terlalu lurus. Pemimpin x bleh lurus bendul ttp perlu bijaksana. Ciri penting pemimpin mesti berani selain beriman dan mementingkan agama dan bangsa sendiri krn agama dan bangsa yg lemah akan mnyebabkan kejatuhan pemimpin berkenaan jg akhirnya.

Anonymous said...

SEMUA PASAL KOTE AH JIB GOR LEMBIK

Anonymous said...

Di Mesir, pendemo2 yg menentang Morsi wp menang mengikut saluran pilihan raya yg betul ttp mereka masih x dianiaya. Tp bila pendemo2 pro Morsi ni menentang kerajaan yg ditubuh secara haram, mereka ditembak di kepala atau dada. Memang nk mbunuh bukannya terbunuh. Boleh baca dengan jelas apa agenda di sebaliknya. Sebab tu rakyat kena kuat dan jgn mudah termakan propaganda dan rencana pihak musuh.

Anonymous said...

Ada kemungkinan apa yang berlaku di timur tengah terjadi di Malaysia sekiranya majoriti rakyattertipu dengan dakyah revolusi jalanan dan kebangkitan Dataran Tahrir oleh Anwar Ibrahim , anaknya Nurul dan parti PKR dan PAS sehingga berjaya menggantung Perlembagaan dan menubuhkan Republik Malaysia dengan dia menjadi presiden. Perang saudara akan berlaku di antara penyokong -penyoking kerajaan, melayu dan kaum cina. Di kala itu tenteraakan mengambil alih kuasa pemerintahan Malaysia.

Anonymous said...

Mungkin majoriti rakyat Malaysia dah lama merasa aman damai makan pakai lebih dpd cukup. So tak lama lagi tertunai la harapan golongan tertentu yg nak ubah kerajaan kunun lebih baik tapi bagi rakyat yg celik ianya akan menjerumuskan negara ke kancah huru hara dan kebinasaan. Waktu tu boleh la merasa air bersih xde, rumah kena bom / rampas, nak makan pakai harap bantuan dr org luar. Itu pun masih ada yg menangguk di air keruh menyekat bantuan. Klu org bagi makanan haram pun, telan juge la mcm mat sabu. Apa2 yang berlaku rakyat bawahan yg akan menderita. Jadinya, rakyat bawahan jgn la tmakan hasutan dan dakyah pengkhianat tanah air tercinta ni. Selama ni Alhamdulillah negara kita makmur, spai pendatang pun boleh kaya raya klu rajin keje kat Malaysia ni sbb xde yg nak aniaya. Malaysia negara makmur, ramai yg mengidam nk mendapatkannya.

Anonymous said...

yg berani buat keta polis tu pun bebudak polis yg menyamar gak....sama mcm penyangak kat mesir tuh siap tembak org ramai ngan pistol...polis sana tak ambik tindakan pon, sbab bebudak diaorg gak....nie semua lakonan semata2......

apa yg penting sekarang perkukuhkan ekonomi melayu yg telah dilacurkan oleh pimpinan UMNO selama ini dgn memberi keistimewaan kepada bangsa Cina....peluang dbuka seluas-luasnya kepada mereka...tp bangsa melayu di-anak tirikan.....

Ah Jib Gor = Ketuanan cina

dah lama dah.....

Anonymous said...

bersih 1 & 2 tuh hanya menuntut pilihanraya dibersihkan dari sebarang penipuan...mana ada mintak ISA dimansuhkan...hanya UMNO jee yg tunduk dgn desakan Gerakan,MCA,MIC dan sekutu kapir mereka jee....

disalahkan plak pembangkang....

Anonymous said...

Semua yang beraksi gila dalam gambar di atas adalah pak turut membabi buta dan menganjing pekak serta pentaksub bodoh piang yang mengikut arahan dari taiko mereka yang berakal babi dan tersangat bangsat.

Anonymous said...

Memang patutpun pembangkang yang terkangkang dipersalahkan sebabnya kerana pembangkang menghasut, memecah belah umat Melayu Islam dan menjadi pemangkin kepada cinabeng dan pariah bertindak lebih biadap apabila mereka melihat Melayu Islam sudah tidak bersatu padu.

Anonymous said...

Patutnya K'jaan BN lain kali kena suruh pihak TENTERA ambil alih dan istiharkan DARURAT - kerana KEGANASAN mcm. PENGGANAS penyokong DAPigs/PKR ini mengancam KESELAMATAN ISLAM/UMATNYA dan seluruh rakyat lain serta negara kita ini! Bayangkanlah kalau si DAPigs/PKR MEMERINTAH kita!

Kalau kat Barat pun, polis siap dgn pasukan KOMANDOnya siap dgn. SENJATA APINYA, kalau berhadapan kEGANASAN spt. ini, dan akan memukul dgn. GANAS mana-mana SAMSENG JALANAN/AWAM atau tembak sampai mati, di bawah udg-udg terórisma. Tapi, si HIPOKRIT Barat ini mahu MELALAK mcm. ANJING LIAR kat Dunia Islam-Ketiga pasal "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si Barat-Zionis! BERAMBUSlah mereka ni!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (dulu saya MAKCIK Tempurung; tapi saya asyik mimpi kembali ke RUMPUN akar, keenakan masakan KAMPUNG Melayu kita, nasi sambal belacan dgn ikan masin, dan ulam petai/jering!)



Anonymous said...

bersih 1 & 2 tuh hanya menuntut pilihanraya dibersihkan dari sebarang penipuan...mana ada mintak ISA dimansuhkan...hanya UMNO jee yg tunduk dgn desakan Gerakan,MCA,MIC dan sekutu kapir mereka jee

-bodoh gila..kalau mintak pilihanraya bersih nak kena merusuh ke? apa pulak kaitan dengan ISA..

Anonymous said...

Meka berani sebab kerajaan sokong mereka, menetri hanya beri amaran, ISA dan EO da ta ada, AUKU da pinda..Undi B dapat 133, Bodoh paklah pun 140, Ni bukan Bodol, Taraf Bebal tolol..

Anonymous said...

Anon August 17, 2013 at 8:57 PM tak faham ke bahawa BERSIH merupakan sebahagian daripada "Gerakan Mansuh ISA" ???

Cuba lihat http://ms.wikipedia.org/wiki/Gerakan_Mansuhkan_ISA

Anonymous said...

Yg buat provokasi melampau masa bershit tu gambarnya kan dah disiarkan di merata2. Tak kan xde org cam ada di antara gambar tu anggota polis menyamar. Bodoh tahap piang. Bila tian chuak ckp drama lakonan bn, maka terangguk2 la penyokong tegar pas dan pkr jd pak turut cina kapir harbi tu. Berapa ramai yg jd pendemo bershit tu dah insaf tindakan bodo mereka, sbb tu sambutan makin susut. Takat ni x dgr lg nak buat bershit2 sterusnya. X kan tak tau surat2 yg dihantar ke umah Dr Mazlan dari pengundi p.pauh ttg kbejatan anu.war yg kununnya nk membersihkan org lain tp diri sendiri fullshit. Tp kepada yg pilih x nak melihat kebenaran, spai bila2 x kan percaya..ejaan macm anu.war tapi salah ejaan tu. Mcm LGE ckp tsilap kira undi, tsilap kira bajet..hnya penyokong PR sj yg rela dirinya dsihirkan semahu2nya oleh pemimpin mrk krn cinta yg amat mendalam. Sblm ada PR ni xde la seteruk ni huru hara negara nie.

Anonymous said...

bersih adalah kotor!! penghimpunan kotor!!! semua yg terlibat hatinya kotor!!!!

perhimpunan tajaan musuh islam! biayaan yahudi laknat!! dipimpin oleh pengkhianat!!!

penyokong bersih berpenyakit kekosongan jiwa yg amat kronik...mereka perlu mengisi sesuatu utk melepaskan kemarahan mereka kepada sesuatu!!!

tengok...apabila parlimen mula bersidang...siapa yg baring atas jalan???mereka semuanya sakit mental!!!

semua tarak hala tujuan...bodoh pianggggg...

tapi ada kesedaran jugak hari ini..mereka sudah tak nak berhimpun ramai2 lagi..

Anonymous said...

Nak kuasa berDEMO..bila dah berkuasa pihak lain pulak berDEMO.. itu la jadinya kalau berDEMO jadi cara mendapat kuasa..akhirnya di pergunakan oleh YAHUDI..

Anonymous said...

Najib bebal..tak ada akal..otak taraf jamban. Nak undi EO d mansuhkan ISA d musnahkan.. Judi berluasa, Gangster da bermual, pelacuran bersepah.. Bn kalah juga,, Meka tak undi pun BN..Meka tak mau KPI apa taiknya hasilnya Zero rakyat tak rasa apa apa, Bagi Brim, Krim hnaya cina yg untung Undi Bn x dapat..1 Malaysia + Islam Hadrari = Fail, Gagal..Najib yg paling byk buang duit..guna PEMANDU mabok langkau, Tuak..gila babi Najib ni, Babi pun x gila mcm dia pun

Anonymous said...

sebebal Najib.. lagi sebebal bebal bertingkat2 Anwar Jubor.. huhuhu..

Anonymous said...

Bila melawan nikmat Allah SWT dgn bebal di jalanraya nantikanlah saat Allah SWT dtgkan musibah dan kesengsaraan..

FabiiAiyii Alaaa IRobbikumaaa Thukazzibaannn.... (Ayat2 Dlm Surah AR-Rahman)... dn pencacai2 Pakatan Haram sgt bencikan Nikmat Allah dn mereka berusaha mencari kemurkaan Allah..

ingtlah Musibah di Mesir itu suatu bencana dr Allah.. memgapa umat Islam berbunuh sesame sendiri? Apakah Morsi juga lupa pd Arab Spring... dan Arab Sping Yahudi pula dtg kpdnya membawa MUSIBAH yg amat dahsyat.. sbb itu Allah SWT berikan peraturan-NYA bagaimana utk berpolitik.. bkn dgn mengikut cara demokrasi Barat..

Wallahualam

Anonymous said...

himpunan BERSIH adalah himpunan PARA IBLIS dan setan berbadan manusia.. yg KUFUR dgn NIKMAt Allah.. yg menggila atas jalanraya.. menunjukkan mereka ini hebat dr Allah SWT.. mereka lawan nikmat Allah!!

Anonymous said...

ala ala mesir?

pejuang2 muhajidin di mesir kalian kata pemberontak?

JAWABLA KALIAN DI DEPAN TUHAN NANTI.nauzbillah minzalik..moga aku terlindung dari orang2 umno yg sebegini

Asal Bukan DAP (ABDAP) said...

Itu la sikap MELAYU BANGSAT macai2 DAP. MELAYU dalam PAS atau PKR memang PATUT dipanggil BANGSAT dan ANJING DAP. sebut LEMBU atau KUDA..tak sesuai dengan peranan pun...tapi dipanggil ANJING BANGSAT DAP memang JELAS sekali dan SESUAI.... apa hangpa peduli aku nak kata apa...!! NEGARA DEMOKRASI apa... kalu depa boleh buat apa yang depa suka... aku tak leh kata apa yang aku nak kata...??

Anonymous said...

Sebenarnye budak2 baju kuning tu dapat upah sekupang dua kupang dari DAP.
Mereke terdiri daripada budak2 PAS dan PKR.Semuanye budak2 melayu tak pas sekolah.Budak2 cina DAP tengok dari jauh aje. So, yang terang2 nampak tolol sape?
Arab spring tak boleh bawa masuk ke Tanah Melayu ini. Dia orang tu bangsa arab. Bangsa arab memang terkenal degilnye sejak zaman dahulu lagi.Sebab itu para nabi di turunkan oleh Allah dalam bangsa arab, cuma puaknye saje yang lain.Tujuannye untuk membimbing bangsa ini, itu pun masih teruk lagi.Buktinye arab spring itu lah.

Jadi gulungan baju kuning yang terlompat-lompat macam beruk tu termasuklah dalam gulungan serpehan arab degil.
Itu pun peristiwa dah jadi sejarah yang gagal.

By:Cikgu"S"

Anonymous said...

Cina acah dan hasut aje, melayu yang bodoh buat semua kerja yang merosakan diri sendiri dan negara.

Anonymous said...

Cuba tgk gaya pencacai PAS.. bila sentuh ideologi politik mereka spt di Mesir seoolah2 mcm kita hina Islam, tp mereka yg hina Allah, hina kerasulan Rasuullah tidak rasa takut dan mahu berlindung dr kemurkaan Allah SWT? Usah berpura2 wahai Munafiqun PAS Laknatullah.. menipu sampai kiamat dgn hidup bertuhankan politik Barat Yahudi.. Allah suruh bersatu atas nama Ad-din.. tp PAS bersatu dgn Setan dan Kafir Harbi.. lepas tu taksub dgn gerakan Arab Spriong seolah2 mcm itu pula yg ada dlm Hadith. Sedangkan Nabi Solallahu Alaihiwasallam melarang memekik2 di jalanan hatta dgn melaung2 nama ALlah.. tp yg Nabi dan Allah larang itulah puak2 BERSHIT PAS ini agung2kan.

Kita doakan kesengsaraan umat Islam Mesir dijauhi dr Allah SWT. Sesama Islam berseteru.. sedangkan HARAM membunuh sesama Islam.. tidak musthail PR boleh jd spt kerajaan HARAM yg memerangi MORSI krn justifikasi fitnah diambil sbg timbangan.. spt mana BERSHIT PR menuduh semua MENIPU.. pdhal merekalah PENIPU!!

Allahu Akbar!! lindungilah kami dr puak2 MUNAFIK di akhir zaman! Amin

Anonymous said...

Melihat daripada gambar-gambar yang dipaparkan, saya ada SATU soalan sahaja:

"INI KAH YANG KITA MAHU? JIKA YA, SILAKAN..."

Jangan lupa, Islam (dibaca: Melayu) tidak takut mati syahid.

Anonymous said...

MALU CUKUP MALU DGN ANAK ANAK MUDA MELAYU SEKARANG INI.

NAK TUNJUK HERO TAK KENA PADA TEMPAT. TAPI BILA HAK KAUM SENDIRI TERANCAM TAK ADA PULA SUARA SUARA SUMBANG DARI MEREKA INI, DIAM SERIBU BAHASA MEMANG DASAR HATI DAH HITAM DAN LIAT BILA BERSAMA DAP KOMUNIS.


DAP KUTUK KAU KAU PERLEKEH KAUM SENDIRI MEREKA INI TAK ADA SEKELUMIT PUN ADA PERASAAN MALU ATAU TERASA HATI, MALAH BERSORAK GEMBIRA BANGGA DENGAN DAP KOMUNIS INI.


ANAK MELAYU ROSAK BUKAN SAHAJA DARI SEGI PEMBELAJARAN, MALAH REKOD KAT BALAI PUN PUN ADA & KERJA HILANG ATAU PONTENG PUN OK, TAPI TAK MENGAPA MASIH BOLEH BERBANGGA TABIK DADA MCM HERO TAMIL.

ANAK CINA BERLUMBA-LUMBA BELAJAR PENUHI ILMU DI DADA DAN PEGANG SEMUA JAWATAN BESAR DAN PENTING DI SYARIKAT, MELAYU APA DAPAT? DAH HUTANG PTPTN MALAS BAYAR, LEPAS 3 BULAN KERJA H/P CANGGIH RIBU RINGGIT, KETA DAH PASTI, MAKAN KEDAI MEWAH, KAD KREDIT, PAKAIAN ASSESORI PUN MCM GAJI 10RIBU SEBULAN, TAK ADA PLANNING & DAN MASA DEPAN MALAS KALAU ADA KECEMASAN POKET PUN KOSONG.

MMG CAKAP SENANG DAH BOLEH PERTIKAI TAPI KALAU NAK FIKIRKAN SKRG DENGAN KES KES CINA ANTI MELAYU, MELAYU ANTI MELAYU NI MMG MERISAUKAN, KALAU MAK BAPAK KAYA LARI OVERSEAS PUN MAMPU, KALAU MISKIN MCMANA? INGAT ANWAR NAK TOLONG, SAYA RASA DIA LARI DULU KALAU PM DSN MUNGKIN MASIH PRIHATIN PADA RAKYAT.

ORANG MELAYU JGN BUANG MASA DAN LAYAN KERENAH PARTI POLITIK, DIRI SENDIRI PERLU KITA HARGAI DAN JAGA DULU SEBELUM KITA MENGSIA-SIAKAN USIA KITA KEPADA PERKARA YG TAK MEMBAWA FAEDAH & MERUGIKAN.