Sunday, August 18, 2013

INI SEBAB MENGAPA BANGSA MELAYU WAJIB TOLAK PAS/PKR/DAP !



di atas adalah pn kalthom, ibu lina joy yang telah murtad 5 tahun dulu.

5 tahun lepas anwar ditemuramah stesyen BBC.

ditanya adakah dia menyokong lina joy murtad, anwar kata itu her rights ! right kepala bapak kau lah anwar !

hari ini isu murtad pas dah tak sambut.
malu alah pasal nak jaga UNDI.
ya..UNDI kafir...

kerana sikap flip flop pas ini lah yang membuatkan mereka tergolek dog dek penangan pengundi melayu..

kerja kita bangsa melayu, pemakan belacan,budu,cencalok,tempoyak dll...

kita kena wajib berusaha untuk satukan melayu dan perkuatkan kembali semangat perjuangan membela islam.

parti pas sudah kita tergolek dog kan pada pru 13.

TINGGAL CINABENG JE...CINABENG JE..

takde cara lain, boikot segala barangan dan kedai mereka.
boikot sampai mereka hancur ekonominya.
alihkan kuasa pembelian kita pada produk muslim..

jangan diberikan barang seposen duit melayu pada cinabeng !

pastikan pru 14, kepala cinabeng terletak di bawah telapak kaki melayu !




48 comments:

Anonymous said...

kalau dah tak ada sangat baru boleh beli china punya....kita jadikan china macam kasut pulak macam yang dia kata kat melayu dulu

Anonymous said...

Ayoh saudara saudara ku abc selamanya

Anonymous said...

Pertubuhan PENGGANAS Kristian Zionis DAPigs/PKR (dan sekutu kuta mereka, PAP-Barat-Israel), juga sudah menyamar sebagai gereja biasa, NGO-NGO alam sekitar ataupun kononnya nak menolong hak asasi orang miskin/teraniaya, syarikat korporat termasuk syarikat perumahan, atau sebagai perhimpunan peribadi di rumah-rumah di kawasan perumahan, yang banyak tidak berdaftar. Bahkan Vatican pun sudah diketuai puak Kristian Zionis ini!

Puak Kristian Zionis ini juga makin rancak dengan menyamar sebagai yang disebut di atas, di pendalaman Sarawak/Sabah, di perkampungan Orang Asli dan orang India miskin di perkampungan estet, serta flat-flat orang miskin di bandar , untuk mempastikan lebih ramai Bumiputera/Bukan Bumiputera yang diKRISTIAN akan mengundi DAP/PKR di pilihanraya akan datang. Jadi, sokongan kpd DAP/PKR akan berasaskan agama Kristian, lebih dari berasaskan kaum. Dan ramai yang Bukan Bumiputera PKR pula menyokong DAP tetapi tidak mahu terdedah sebab hendak terus membodohkan penyokong Melayu/Islam PKR dan PAS, untuk menyembunyikan rahsia mereka ini sebagai Kristian Zionis.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (dulu saya MAKCIK Tempurung; tapi saya asyik mimpi kembali ke RUMPUN akar, keenakan masakan KAMPUNG Melayu kita, nasi sambal belacan dgn ikan masin, dan ulam petai/jering!)

Anonymous said...

MELAYU ADA OTAK MEMANG PATUT REJECT FUCKATAN
REJECT NOT ONLY FUCKATAN BUT ALSO AH JIB GOR BAHLOL BANGSAWAN BONGOK

MELAYU ADA OTAK KENE PILIH WADAH BARU NOT FUCKATAN NOT UMNO PENYAMUN CAM AH JIB GOR N NAZRI PEMIMPIN BEGINI ADALAH PENYAMUN TARBUS KENYANGKAN TEMBOLOK BINI TEMBOLOK ANAK PTUIIIII

Anonymous said...


Saya amat RISAU psl. JENAYAH berleluasa yg. DIKETUAI GENG KONGSI GELAP CINA, yg. disyaki ditaja PENGGANAS dari DAPigs/PKR (dan sekutu mereka dari PAP-Barat-Israel), yg nak menghapuskan dalam pembunuhan beramai (Genocide), ke atas umat Islam/Melayu, termasuk pemimipin, bijak pandai dan usahawan kat bumi pusaka Tanah Melayu kita ini, dgn segala mcm cara, termasuk pembunuhan (termasuk racun kimia yg. boleh sebabkan kanser dan sakit jantung), kemalangan jlnraya terutamanya dgn lori/treler (termasuk 4 pegawai JAKIM di S'wak), kemalangan industri dan kebakaran! Cara jenayah-jenayah ini memang dilakukan pd Bumiputera Mexico dan Latin Amerika. Dan polis Islam/Melayu bermotosikal dgn. pakaian seragam asyik dilanggar dgn. kejam termasuk yg. terbaru - oleh 4 orang CINA dlm. satu kereta dipandu LAJU; saya harap KDN siasat latarbelakang geng ini, mungkin GENG KONGSI GELAP CINA!

Lihat berita JENAYAH terbaru yg amat MENGGERUNKAN psl GENG KONGSI GELAP CINA/INDIA! Yg gerunnya, ada Cina kongsi Gelap kerja dlm hartanah (real estate), maka ini amatlah MEMBIMBANGkan bila makin banyak rumah/kedai/kpg Islam/Melayu, TERBAKAR - Hari Raya ini bukan main banyak lagi kebakaran, termasuk kebasaran besar di kpg air di Sandakan, kpg-kpg di Bayan baru, Datuk Keramat, Kucing, Sentul dsbnya! Saya syaki mungkin kebakaran-kebakaran ini berkaitan dgn nak ambil tanah kpg, kedai atau nak halau/bunuh umat Islam/Melayu dari kwsn perumahan/kpg! Bila penduduk/tuan rumah terpaksa pindah - maka apa jadi pd. TANAH yg kebakaran rumah/kpg-kpg ini? Dan siapa DALANG utama yg menaja Cina yg jadi 'pelabur' dlm geng kongsi gelap ini? Lagipun ejen dan sy. hartanah akan tahu tentang segala mcm butiran, alamat, akaun bank dsbnya.

KUALA LUMPUR: Gang 36 was originally made up of Chinese members before it was taken over by Indians to become one of the most feared secret societies in the country…..The expert said there were still Chinese members in Gang 36, but they played a more passive role as “investors”. They pour money into the gang to fund its activities which allow them to double their money.

“Most of the time they would have legitimate jobs like in real estate.”

…..He said the fear surrounding Gang 36 had led to many thugs just using its name to set up their own units, adding that membership was hard to verify with it being such a loose organisation…..

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

PEMBETULAN:

Jadi, KDN mesti buat RISIKAN meluas SEGERA dan perlu tubuhkan kumpulan EJEN yg lebih TANGKAS dan CEKAP - sebab keadaan jenayah ini amat merbahaya buat Islam/umatnya dan negara pusaka kita ini. Sila lihat di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/08/10/Gang-36-one-of-the-most-feared-in-the-nation.aspx, Gang 36 one of the most feared in the nation, Saturday August 10, 2013:

KUALA LUMPUR: Gang 36 was originally made up of Chinese members before it was taken over by Indians to become one of the most feared secret societies in the country…..The expert said there were still Chinese members in Gang 36, but they played a more passive role as “investors”. They pour money into the gang to fund its activities which allow them to double their money.

“Most of the time they would have legitimate jobs like in real estate.”

…..He said the fear surrounding Gang 36 had led to many thugs just using its name to set up their own units, adding that membership was hard to verify with it being such a loose organisation…..

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

boleh ke umno hidup tanpa cina mca ni...

Anonymous said...

Boleh ke mca hidup tanpa ehsan umno?

Anonymous said...

Ya Allah kau kabulkanlah doa ibu lina joy. Ujian mu kepada keluarganya amatlah dahsyat dan kami tak mampu melaluinya sepertimana kau telah tunjuk kepada kami bagaimana tabahnya mak kepada lina joy dan lain2 ahli keluarganya.

5 tahun dulu aku pun pernah berblog di laman malaysia today raja petra dengan lina joy ketika dia menjadi murtad dan aku lihat ramai juga sahabat2 lain memujuk lina joy supaya bertaubat. Kini aku yakin lina joy sudah mula berputik dihatinya untuk kembali kepada mu ya Allah. Kau ampunkanlah dia dan terimalah dia kembali sebagai muslimah dan bukalah hati suaminya untuk bersama memeluk agama mu.

Kepada mu kami sembah dan kepada mu juga kami mohon perlindungan.

Amin ya rabbal a'lamin.

Anonymous said...

Cadangan dari golongan songsang agar parti Mukmin Mesir dibatalkan pendaftaran harus di jadikan iktibar oleh mukmin di lain-lain negara.

Anonymous said...

Aku nak tanya...beng dalam cinabeng tu asal dari mana, apa maksudnya

Anonymous said...

Sokong GAP! pertalian kesan yg amat terang utk menghancurkan islam di tanah melayu!!!

lina joy adalah spesis yg terpelihara.. dgn izin Allah, jika lina joy bertaubat dan mengucap 2 khalimah Allah semula..akan terbongkarlah banyak rahsia jahat agenda kristinisasi di malaysia..

kini dia di australia..tempat selamat utk paksi kristian..utk kembali kepangkal jalan tiada dorongan disana.. dgn izin Allah tiada yg mustahil.. lina joy adalah satu ujian agenda kristinisasi di alam melayu..mereka masih gagal memberi impak yg besar dalam kes ini...tu yg kena berhijrah ke sana utk menutup bahan kes dan bahan ujian..

siapa yg menyokong lina joy dimahkamah??? gerakan mereka kini kita sudah nampak dgn jelas..tapi lihatlah siapa penyokong gerakan itu sekarang????

sebab tamakkan kuasa , gerakan pro murtadpun mereka julang!! konon nak menegakkan islam..tapi menyokong gerakan kristinisasi...takkan buta sampai begitu sekali???? tak kan tak nampak lagi???

melayu islam wajib bangkit!!!!!!!!!

kini masanya penegasan hakiki perlu utk memartabatkan ekonomi umat melayu islam..inilah perjuangan yg kita wajib menang...kita perlu menang!!!! tiada lagi belas ihsan..tiada lagi peluang kedua...

jika kita gagal..semuanya akan gagal..semua impian kita akan lenyap dan seposen yg kita pegang juga akan hilang!

betapa bahayanya umat melayu islam kini.. amat merbahaya utk generasi akan datang!!!

jadikan kelemahan kita dalam ekonomi sebagai satu cabaran utk kita bangkit.. selagi kita lemah...selagi itulah kita akan dihina dan terus dihina!!!

selagi kita lemah selagi itulah kuasa politik kita diserang dan terus diserang hinggalah kita terbujur layu...

selagi kita lemah selagi itulah islam akan terus diterajang dan diflying kick..

misi kita sekarang...boikot semua bisnes cinabeng 1000% dan naikkan ekonomi umat islam 1000% dgn tambahan nekad dan tekad yg tertanam kukuh dan padu!!!!

ABC SELAMANYAA........

Anonymous said...

Yg pengkomen tu xyh sbuk nk cter psl geng 36. Yg geng org melayu pn sme jgk. Ngo je pn tp lagak mcm geng mafia. Sesamaa islam dan melayu pn nk pancung2. Cinabeng buat mcm2 kt kta ape yg "ngo" tu bole buat? Pndai bg kknyataan media je. Bpak ayanda geng tu pn bole buat.

Anonymous said...

Hey anon 9:32 ptg! Lu mahu tutup mulut aku DEDAHkan GENG KONGSI GELAP CINA/INDIA - BERAMBUS lu!Ramai si loyar-loyar/NGO-NGO SAMPAH DAPigs/PKR tahu nak salahkan polis Melayu sepanjang masa, GENG KONGSI GELAP CINA/INDIA tak pula DIHENTAM!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

penyokong PKR yg melampau..

http://www.freeimagehosting.net/newuploads/g1usx.jpg

FB beliau : https://www.facebook.com/fais.azmir

data berkenaan syarikat beliau:
http://www.malaysia.com/directory/manufacturing-and-industrial/refined-petroleum-product/wp-kuala-lumpur/Saipem_Malaysia_Sdn._Bhd._42045.html

Anonymous said...

Murtad bagus Melayu akan lebih maju. hihihi...

Anonymous said...


" Anonymous Anonymous said...

Aku nak tanya...beng dalam cinabeng tu asal dari mana, apa maksudnya

August 18, 2013 at 9:06 PM"

Cina + Ah Beng = Cinabeng

Kalau tak silap saya. Mula popular sekitar pertengahan 1980-1990 an. Rasanya sebelum 1980 an orang tak guna lagi perkataan ini.

Untuk Ah Beng pula sila ke wiki .

http://en.wikipedia.org/wiki/Ah_Beng

Anonymous said...

Hey naon 11:47mlm, lu banyak lahap itu KANGKANG punya BABI kah? Atau lu mabuk minum itu KENCING BABI aahhh?! haiya lu!

Anonymous said...

Orang melayu wajib tolak PAS / PKR / DAP / UMNO / BN dan semua parti politik . Orang melayu wajib sokong parti Bebas sahaja .

.

Anonymous said...

Thanks Anonymous 11.54. You've enlightened me with regard to the definition of AH BENG, as per the Wiki. The description fits the scenario like a glove to contoured hand. Thanks again.

Anonymous said...

Orang Melayu wajar menyokong PERKASA (yang asal). Kalau cinabeng ada dongzong, kita patut ada pergerakan yang memperjuangkan hak Melayu tanpa permainan Politik. Kita kena pertahankan HAK KITA. InsyaAllah dimakbulkan.

Anonymous said...

Jangan lupa pembekal kepada kedai-kedai bukan China ini juga China.

Anonymous said...

Tolong buat banner/gambar replacement item untuk barang biasa dibeli, e.g. Kalau bukan Marina Peas, beans... Apa nak beli. Terima kasih.

Anonymous said...

Aku setuju dgn GAP api lawannya api, ganyang lawannya ganyang.....

Kata atuk aku Melayu ni ada 2 MERTABAT je........sama ada KALAH atau MENANG. Pikir dan pilih antara 2 mertabat tu sebab isu SERI memang TAK WUJUD. Atuk aku kata kembalikan semula semangat Melayu zaman 13 Mei dulu.....zaman selempang merah, parang terbang.

MELAYU JANGAN LEKA....!!!

Anonymous said...

Mana2 orang Melayu yang nak perhebatkan lagi kempen anti barangan cinabeng ni rajin2 la masuk laman web Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), dalam tu banyak maklumat barangan cinabeng yang diragui halal nyer, terkini air miner spritzer dan caktsus tu rupanya cinabeng ambik dari jirat cina....sial sungguh cinabeng nih

Anonymous said...

August 19, 2013 at 7:55 AM.....

Buka blog-blog yg tersedia di bahagian KANAN blog GAP...... PORTAL HARIAN (MESTI BACA !) ada tersedia info-info barangan keluaran bumiputera dan Islam.

Anda juga boleh download senarai barangan bumiputera dari:

bbcdrasmi.blogspot.com

Anonymous said...

August 19, 2013 at 7:36 AM
Jangan lupa pembekal kepada kedai-kedai bukan China ini juga China.
___________________________________

Memang kita berhadapan dgn masalah pembekalan yang mana kebanyakan pembekal adalah org cina tapi apabila pembelian kita TERTUMPU HANYA kpd barang BUMIPUTERA maka pembekal-pembekal ini TIDAK ADA PILIHAN malah terpaksa TUNDUK kpd KEHENDAK PEMBELI.

Pembekal pun nak cari untung. Siapa yg nak rugi. Kalau barang yg dibekal tak dapat sambutan tentu pekedai takkan order lagi. Pekedai akan order barang yg LARIS dijual kpd PELANGGAN saja. Jadi mahu tak mahu, pembekal ni kena bekalkan juga barang mengikut order tertinggi pekedai.

Yg penting kita JANGAN MENGALAH dan JANGAN TUNDUK kpd mereka. Duit di tangan kita. Kita yang BERKUASA UTK MEMILIH dan MEMBELI.

pelajar linguistik said...

Cinabeng ialah antara "swear word" dalam slanga "kota" di kalangan penutur jati bahasa Melayu sejak tahun 80-an. Dalam bahasa Melayu ia membawa konotasi makna sama seperti kata-kata bahasa Inggeris seperti "shit", "fuck", "goddamit" dan sebagainya. Kadang kala perkataan cinabeng diikuti dengan perkataan "betul" untuk menekankan kesan ekspresi makna kata tersebut.

Anonymous said...

mereka yang sokong seorang penganut yang keluar dari agama adalah seumpama golongan yang menyokong penumbangan PM Mesir yang dipilih secara demokrasi.

fikir-fikirkan

Anonymous said...

Artikel yang bagus, dalam masa yang sama kita kena ingat pasal Azeez Rahim ni , beliau tak layak jadi Pengerusi Tabung Haji . Kita tak nak kuasa di salah guna sewenang-wenang . Tabung Haji dah banyak skandal sebelum ni , Azeez pun cerita masa jadi CEO kat Tabung Haji pun tak habis lagi . Jangan biarkan duit rakyat pendeposit Tabung Haji disakau , ini lah jadi nya kalau orang tak layak dijadikan Pengerusi Tabung Haji , Azeez Rahim wajib berundur jadi Pengerusi Tabung Haji , mohon pautkan link http://no2azeezrahim.blogspot.com/ untuk pembongkaran cerita azeez rahim.

Fikir Tajam said...

Betul!

Kuasa beli kita bisa saja bikin Cinabeng jadi GILA BABI MEROYAN.

Anonymous said...

Betul tu....

Anonymous said...

orang luar tentunya tidak ada maklumat tepat tentang kenapa rumah ibadat bukan-mukmin di cemari di Mesir.

namun hukum alam mengatakan bahawa kalau ada aksi maka akan ada aksi balas atau secara terbaliknya 'kalau tak ada ubi masakan ada batas.

justeru, dalam konteks ABCD, ia bukanlah satu keadaan yang keluar dari nurani asli sebaliknya ia adalah reaksi dan batas yang ujud susulan adanya ubi yang ditanam oleh Dapig.

anti-penipuan CEC

Anonymous said...

anwar apa yang dia xsokong?
tp pas apa yang nwar buat mereka xsokong ? pas ni sokong ISLAM ke sokong ANWAR?

Anonymous said...

mana-mana parti sepatutnya mempromosikan pematuhan pada peraturan. ini kerana peraturan adalah terletak di atas kebebasan individu.

kalau kebebasan individu mengatasi peraturan, semua pihak akan gunakan alasan 'kebebasan memilih pemimpin' untuk memilih PM masing-masing seperti di Mesir.

akhirulkalam, bagi sesiapa yang mengatakan peraturan adalah penghalang kemajuan, jawablah soalan ini: kenapa Temnok Besar maju walhal dari sudut ranking kebebasan mereka jauh di bawah Lina Joy?

anti-cakap kosong

Anonymous said...

nampak gaya nya GAP yg paling konsisten berkempen boikot bisnes cinabeng. semua melayu wajib ikut GAP. untuk apa saudara? untuk kepentingan bisnes melayu juga dan org melayu islam keseluruhannya. syabas gap...teruskan perjuangan hingga sampai bila2.

Anonymous said...

Sepupu aku pakar ekonomi, ada Phd dlm ekonomi dari luar negara. Dia kata kalau nak tengok berjaya atau tidak kempen ni kena tunggu dlm 3 tahun dulu. Sebabnya dalam masa setahun-dua, puak kafirun ni kalaupun mereka jatuh, mereka masih ada wang simpanan utk melunaskan kehidupan mereka. Tapi selalunya wang simpanan akan hanya dapat menampung perbelanjaan hidup utk beberapa tahun saja untuk belanja harian spt makan, pakai, pinjaman rumah, kereta dan modal pusingan perniagaan.

Jadi kita mesti istiqamah dan bersatu dlm kempen ni. Buat secara konsisten dan berterusan. Insya-Allah kesabaran kita akan diperkenankan Allah Taala. Sabar, tunggu dan lihat.


Anonymous said...

Kebebasan ala AS:

Siapa saja yang berasakan bahawa AS amalkan kebebasan terlampau maka dia senagaja memejamkan mata terhadap hakikat ini: kebebasan diberikan AS ada hadnya.

Justeru, kalau had itu dilanggari makanya kebebasan akan ditarik balik. Kalau tidak ada had maka tidaklah AS akan cari Snowden sampai lubang cacing.

Pencarian sampai lubang cacing ini digerakkan kerana apabila Snowden keluar dari ('memurtadkan' diri dari) NAS - agensi sekuriti kebanggsaan - beliau tidak jaga mulut.

Kalau dia jaga mulut rasa-rasanya Uncle Sam pun tidak tergerak untuk cari 'pemurtad' Snowden sampai lubang cacing!

Anonymous said...

Apa yang berlaku di sekitar negara kelahiran Firaun yang harus dijadikan iktibar ialah:

Golongan libretarian, pluralis, murtadaris dan songsangis akan pastikan mukmin sejati ikut mereka yakni mereka tidak akan sesekali ikut mukmin sejati.

Anonymous said...

Toleransi: Tepuk sebelah tangan takkan jadi

Mesti ada agenda ghaib yang menggamit pihak asing untuk sengaja buat-buat tidak tahu atau sengaja memesongkan/menyembunyikan fakta sebenar tentang kenapa di negara 'Arab Spring' toleransi beragama jatuh berdebuk.

Adalah mudah difahami kenapa Al-Baratis/anti-Mukmin menuding jari pada satu pihak saja (mukmin) sebagai punca keruntuhan toleransi di Arab Spring iaitu:

1. mereka berlandaskan analisis palsu

2. berat sebelah adalah sikap azali Al-Baratis.

Saya boleh faham kenapa al-Baratis melakukannya - berat sebelah dam menuding jari - tetapi kalau Blogger Timuris yang melakukannya, ia amatlah jelek dan menjengkelkan.

ANRI-DURI DALAM DAGING

Anonymous said...

setuju dgn anon 4.09pm dan 4.43pm!

ABC SELAMANYAAAA.....

Anonymous said...

TOLERANSI HIDUP SUBUR KALAU TERUS MENDAPAT BAJA.

SEBALIKNYA TOLERANSI AKAN TERBANTUT KALAU DIRACUNI PROVOKASI MELAMPAU.

FIKIR-FIKIRKAN

Anonymous said...

WAHAI MELAYU ISLAM! BUKA MATA..PASANG TELINGA...DENGAR DAN TENGOK...KITA BERADA DALAM SATU BULATAN..KELILING KITA SEMUANYA MUSUH2 YG HENDAK MENGHANCURKAN KITA!!!!!

SEKARANG KITA PERLU KUAT..KITA PERLU TABAH..KITA TIDAK BOLEH BERTAHAN SAJA..KITA KENA KELUAR DARI GARISAN DAN ATAUPUN BUATKAN PERIMETER YG LEBIH BESAR UTK PERTAHANAN!!

KITA PERTAHANKAN ISLAM!
KITA KUATKAN EKONOMI!
KITA KUATKAN POLITIK!
KITA ERATKAN PERPADUAN KITA!

JIKA PERIMETER KITA MAKIN MENGECIL...TUNGGULAH SAAT KEHANCURAN BANNGSA KITA!!!!!!!!!!

Anonymous said...

hey anon 6:10 ptg, TOLERANSI pala hotak lu! Si CINA RASIS DAP-KANGKANG BABI, yg. asyik menyerang Islam/umatnya, tak pula lu minta toleransi aahhh...?! BERAMBUS lu!

Anonymous said...

Tengoklah SEKUTU kuat si HIPOKRIT Barat-PAP-DAPigs/PKR, Israel nak menghapuskan Islam/umatnya kat Mesir (Isreal-Mossad juga bakal menggunkan passport Mexico kalau kita buka M'sia kpd perjanjian TPPA, spt. yg. dibuat bersama rejim PAP utk. melatih tenteranya dan utk mossad beroperasi bebas di S'pura)!

Lihat di http://www.nst.com.my/latest/israel-must-support-egypt-s-army-report-1.340343
Israel must support Egypt's army: report, 19 August 2013:

….The unnamed official’s comments in an Israeli daily came a day after a New York Times report that Israel would press Western powers to support the military in unrest-swept Egypt.

By “not taking things away from them (the army), not harming or threatening them,” the US and EU could help Egypt “get back on track,” the Jerusalem Post quoted the official as saying.

“The name of the game right now is not democracy,” he added.
“The name of the game is that there needs to be a functioning state. After you put Egypt back on track, then (you can) talk about restarting the democratic process there.”…..


Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (dulu saya MAKCIK Tempurung; tapi saya asyik mimpi kembali ke RUMPUN akar, keenakan masakan KAMPUNG Melayu kita, nasi sambal belacan dgn ikan masin, dan ulam petai/jering!)

Anonymous said...

Kalau memandu jarak jauh, aku dah jadikan SOP, isi tangki minyak sentiasa tidak di bawah daripada paras separuh tangki. Kenapa?

Kerana bila singgah beli minyak di stesen pam (PETRONAS sahaja) yang tidak pasti pemiliknya, aku akan tanya stesen tu siapa punya? Melayu ke cinabeng? Kalau cinabeng, aku teruskan perjalanan lagi (kerana masih ada minyak dalam tangki) ke stesen PETRONAS berikutnya sehingga ketemu stesen yang dimiliki Melayu.

Aku bangga dengan sumbangan yang kecil ini. Malah, nawaitu ku memang tetap untuk membantu Melayu.

Memang betul pembekal mungkin bukan Melayu, tetapi stesen itu milik Melayu. Asal-usul bangsa pembekal itu cerita lain dan di luar daripada keupayaan ku yang kerdil ini untuk menentukannya. Amiin, ya Rabbal Alamiin.

Anonymous said...

Ada angin pokok bergoyang serta berguguran daun ditanah membajai semula pertumbuhan lebih rendang buat
berteduhan dimasa hadapan penuh harapan.......jangan diracun sudah lah......
lejenda PR lebih lagi DAP tetap sama hingga menjadi mitos menjahanamkan kedaulatan Negara agar sentiasa bergelora setiap saat agar
senang dimanupulasi demi cita cita jahat mereka memalaysiankan sistem raja berpelembagaan yang menjadi tunjang kedaulatan sejak zaman perkesutuaan tanah melayu lagi nada sumbang cina lahanat babi sial dirieltasikan hingga kehari ini maseh belum tercapai walau pun melayu bangsat naungan PAS/PKR maseh berterusan membantu membelah pecahkan perpaduan kita hanya kerana wang yang sedikit edenti melayu jati sanggup dikorbankan.
oleh itu bersama lah kita jangan bercerai roboh........... nyah kan segera pengkianat bangsa dibumi bertuah ini.........semuga anak cucu tak menyumpah seranah kemudian hari........

Anonymous said...

PAS parti ajaran sesat
PKR " kelentongkan rakyat
UMNO untuk melayu nyayok otak

ha ha ha hi hi hi ho ho hooo !