Friday, August 2, 2013

MELAYU BANGKIT : UNGKAPAN MAUT DO OR DIE DATANGNYA DARI PEMIMPIN ISLAM !


kenapa jerman boleh bangkit dari kekalahan perang ?
kenapa jepun boleh bangkit dari kekalahan perang ?

kerana otak pemimpin mereka tidak terjerut dengan mainan pemikiran putus semangat.

mereka degil , kerana degil itulah yang menyebabkan mereka lantas bangkit untuk melawan dan berhadapan dengan isu .

tariq bin ziyad adalah pemimpin berani mati.
dia adalah leader tentera islam sewaktu islam nak masuk ke cordoba.

dia lah katalis ungkapan maut 'DO OR DIE'..
dia membawa tentera islam seramai 12 ribu, menyeberang laut untuk berhadapan dengan kafir yang berjumlah 100 ribu.

dia membakar kapal lautnya supaya tertanam dalam hati tenteranya, TIADA LAGI ISTILAH FLIP FLOP DALAM PERJUANGAN.

ungkapan maut dor or die ini menyebabkan islam menang dan berjaya menakluki bumi cordoba.

kamikaze adalah ungkapan berani mati tentera jepun sewaktu menyerang tentera amerika. ini adalah kelangsungan keberanian tentera jepun lantas mewujudkan budaya  sanggup mencuba sesuatu yang menguntungkan bangsanya.

hitler dianggap pembunuh dan digelar puncak kezaliman jenayah kemanusiaan.

jerman pernah tewas, namun buku mein kampf sejarah tulisan hitler pada tahun depan bakal diulang cetak dan dibekalkan kepada generasi baru jerman.

kerana apa ? kerana mein kampf mengasak otak bangsanya supaya bangkit pertahankan maruah. mein kampf mengajak bangsanya untuk belajar menyelesaikan masalah dan seterusnya menanam doktrinisasi mereka adalah penjajah.

penjajah dan menjajah adalah manifestasi jiwa yang menang, jiwa yang sentiasa konfiden. definisi ini mengandungi semangat yakin diri yang luar biasa.

mein kampf mengajar anak bangsanya untuk terus kekal dan mengiakan bahawasan mereka perlu kekal menjajah dan bukannya dijajah.

pada saat ini kita bangsa melayu berada di persimpangan.

ada melayu sudah terjajah dan terpasung maruah dirinya.
ada melayu sudah menjadi hamba kepada penjajah politiknya.
ada melayu masih menaruh simpati agar penjajah menerimanya kembali.

saat ini ada kepelbagaian corak pemikiran melayu. melayu buat tak tau, melayu bangang,melayu alpa,melayu flip flop, melayu yang bebal otaknya, melayu yang lupa diri, melayu lupa asal usul.

di saat melayu sedang begitu dan begini, cinabeng dari setiap kelompok sedang bersatu di kuala lumpur merencanakan fokus mereka untuk mencari ide menguntungkan bangsa mereka.

di kuala lumpur pada saat ini sedang berlangsung konvensyen cinabeng membantah sistem pendidikan nasional.

dalam komuniti cinabeng ini ada dap, nurul izah,mca,robert phang dan lain lain. dong zhong tak payah sebut, sudah tentu ada.

adakah anda membaca corak pemikiran mereka ?
ya tepat, jawapan anda tepat.

mereka pada saat ini tak peduli kepada persekitaran, yang penting bagi mereka adalah selepas selesai sahaja konvensyen ini maka puak cinabeng MESTI MENDAPAT UNTUNG HASIL GERTAKAN MEREKA KEPADA KERAJAAN MELAYU.

jadi, melayu nak buat apa ?
asyik menjadi pihak dihentam sahajakah ?
masih menaruh harapan lagi kah ?
undecided akan arah tuju lagi kah ?

hakikatnya masa sudah memberikan kita keputusan dan arah tuju yang patut bangsa melayu lihatkan.

pasca 5may 2013, jawapan itu sudah diberikan.

kita tak perlu apologetik lagi untuk bercakap mengenai kelemahan bangsa melayu.
kita tak perlu takut lagi untuk bercakap mengenai apa yang melayu mahu.
kita tak perlu gentar lagi mengenai hentaman puak kiasu sekiranya kita senantiasa bercakap bab melayu.

hitler menjadi pemimpin agung bangsa aryan kerana dia pada zaman mudanya mengamalkan pandangan dan falsalfah  UNTUK SENANTIASA BERDEGIL DAN PERCAYA KEPADA KEPUTUSAN SENDIRI.

kerana sikap konsisten degilnya itulah dia menjadi pemimpin yang paling berjaya melanyak yahudi.

jika dia tidak mengamalkan sikap degil, sudah tentu dia akan menjadi pemain piano ( permintaan bapanya ) dan jerman pada waktu ini tidak mampu menjadi negara G8, kesatuan 8 negara terkaya di dunia.

falsalfah hidup degil dan berani mati pada waktu ini cukup sesuai diaplikasikan dalam setiap jiwa bangsa melayu.

kita pada saat ini sedang menelusuri arus yang terlalu kencang, silap percaturan tumbanglah melayu dan hancurlah maruah islam di bumi malaysia.

jadi keputusan dan arah tuju baru bangsa melayu perlu segera diwujudkan.

saat ini pemimpin dan umat melayu tidak perlu ada rasa undecided. kita perlu putuskan arah tuju bangsa melayu dengan kadar segera.

bermula dengan menghancurkan ekonomi cinabeng, yang selama ini sedang galak menghancurkan hak islam dan melayu.

kita perlu lawan di gelanggang mereka.
kita perlu asak ekonomi mereka sebagaimana mereka mengasak hancur maruah kita.

ini adalah gerakan makro bangsa melayu.

pemimpin melayu pada saat ini harus mengaplikasikan perjuangan tariq bin ziyad... fahaman do or die perlu dilaksanakan.

laksanakan dasar demi kemenangan mutlak islam dan melayu. 
ini adalah kata kuncinya.

saat ini pemimpin melayu tidak perlu lagi untuk tunduk pada gertakan dan desakan cinabeng.

saat ini sepatutnya kitalah yang dictate atau mengarah tujukan hala mereka, bukan sebaliknya.

melayu selama ini selalu dilihat mengalah. cukup cukuplah dengan amalan merugikan ini.kamus mengalah perlu dihapuskan dari setiap jiwa melayu yang merdeka.

kita perlu mempertahan.
kita perlu memperluas.

itulah dia jiwa penguasa melayu baru yang kita kehendaki.
jiwa penjajah yang senantiasa mendahulukan kepentingan islam dan melayu di bumi bertuah ini.

mentaliti menang dan terus menang ke atas cinabeng perlu diperkayakan modulnya.

kemenangan bangsa melayu hanya boleh diterjemahkan sekiranya seluruh kepala cinabeng selepas pru 14, berada di bawah telapak kaki bangsa melayu !

89 comments:

Anonymous said...

BANGKITLAH MELAYU...!!!
KEMBALIKAN MARUAH KITA.....!!
KEMBALIKAN JATIDIRI MELAYU KITA....!!
PERTAHANKAN TANAH NENEK MOYANG KITA.....!!

PROGRAM UTAMA DI HARI RAYA:

EDARKAN SENARAI BARANG BUATAN ISLAM DAN BUMIPUTERA KPD SEMUA SANAK-SAUDARA, KAWAN-KAWAN DAN TERTAMU-TETAMU. Sambil makan ketupat cerita pasal KEMPEN SOKONG EKONOMI ISLAM DAN BUMIPUTERA ni.....

FLYERS dan SENARAI BARANG boleh didapati dan download di:-

bbcdrasmi.blogspot.com

Duit fotostat NIAT di hati SEDEKAHKAN utk UMAT ISLAM MENCARI YG HALAL.

TERIMA KASIH BRO GAP.
Selamat hari raya, maaf zahir dan batin kpd semua saudara Islam.

Anonymous said...

Aku sentiasa doakan yg melayu akan bersatu Dan mencapai kemenangan mutlak menentang cinabeng Dlm Apa SAJA bentuk perjuangan khasnya EKONOMI..ALLAHUAKBAR....AYUHHHH BANGUN LAH melayu!!!!!!!.. kita Sudah tiada masa. ..

Anonymous said...

TOLONG sebarkan agar Semua melayu baca artikel GAP ini...ini kalilah mereka sujud ditelapak kaki kita..

Anonymous said...

Kalaulah bukan kerana mentaliti penakluk bangsa Melayu zaman dahulu, dah lama orang Melayu dijadikan tarikan kebudayaan untuk pelancong ambik gambar. Aku tengok bangsa kita ni dah mula tak beradab dan kurang hajar ditambah lagi dengan bengapnya (sebab kuat makan perut, paru lembu dan hati ayam). Masuk surau sembang bukan main kuat. Tak tau ke orang tengah sembahyang? Baca doa bukan main panjang. Surau tu sempit orang nak cepat. Yang balik belajar England cukup kuat Englishnya you-i. Yang balik belajar Arab cukup kuat Arabnya anta-ente. Yang belajar tempatan kuat plagiatnya. Yang balik belajar Jepun kuat keje-keje-keje. Orang berduit gendang-gendut tali kecapi di luar negara sebulan Ramadan. Habis, siapa yang nak berjuang untuk Melayu? Anak muda yang berkualiti, ada lah boleh kira. Yang banyaknya lembik macam lemak daging kambing. Pompuan Melayu asik merengek nak shopping, beli keta baru, langsir baru perabot baru. Tak pikir langsung pasal perjuangan. Hampas kelapa! Mak mentua pula asik gegau menantu laki. Ahli politik macam biasa semua orang maklum.

Anonymous said...

Kita JANGAN sekali mengagungkan mana-mana PENJAJAH PENGGANAS/PEROMPAK, mahupun yang Barat-Zionis, Jepun atau Cina Komunis! Penjajah British-Zionis (Zionisma telah wujud sejak 1870), walaupun tidak membunuh beramai tapi merompak, di Malaysia, telah membunuh/merompak berjuta rakyat Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal) dengan kejam di India, Australia, Canada, Amerika dan Africa. Bahkan penjajah British-Zionis inilah yang membawa masuk bangsa PENDATANG Cina/India ke TANAH MELAYU pusaka kita, lepas itu dipaksa pemimipin Islam/Melayu kita beri kerakyatan dengan begitu mudah sampai sejuta, serta mereka juga mendapat Singapura tak lama kemudian. Dan `tamadun` yang dibawa penjajah British kononnya - apakah Dunia Melayu/Islam kita sebelum kedatangan British, tak ada tamadun?!

Dan sekarang penjajah British-Zionis inilah bersama sekutu Barat-tempatannya, membunuh/merompak Dunia Islam/umatnya yang kaya minyak-gas, dgn. sesuka hati di Libya, Syria, Somalia, Palestin, Afghanistan, Mali, Sudan, Nigeria, Lebanon, selatan Thailand/Filipina dan Iraq dsbnya.

Maka, tamadunPENJAJAHAN Barat-Zionis, Jepun dan Cina Komunis ini, yang membunuh/merompak dengan kejam Bumiputera kita, sepatutnya harus diPIJAK dan diLUDAH dalam sejarah; bukan diagungkan walau sedikit, termasuk dengan membandingkan antara mereka, di bumi tercinta kita ini, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain!

Saya percaya, sebenarnya rancangan untuk MENJAJAH S'pura telah lama dirancang si CIA-MI6-Mossad.

Dan sekarang rejim Cina RASIS PAP telah bawa jutaan imigran yang bukan pekerja/pelarian pun, dari bukan Islam Cina dan Kristian yang diberi kerakyatan dengan mudah untuk MENGECILKAN terus jumlah dan MENINDAS umat Islam/BUMIPUTERA Melayu Singapura, yang ditiru dari PENAJAnya, Yahudi Zionis Israel, yang ambil jutaan imigran Yahudi dan Kristian Zionis, untuk MENGECILKAN jumlah umat Islam Bumiputera Palestin! Maka, kita dari Dunia Islam dan “Dunia Ketiga“, janganlah sampai takut sangat pada GERTAKAN berterusan “demokrasi/hak asasi manusia” SAMPAH Barat-Zionis/Bukan Islam, macam hamba-abdi mereka!

Dan DAPBIAWAK/PKR pula sekutu kuat Barat-Israel di M'sia ini; jadi bayangkanlah betapa bahayanya rejim PAP-DAPBIAWAK/PKR serta buat kita!

Maka kita mesti memastikan mereka TIDAK dapat menjajah kita bila-bila! Lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, Wednesday, September 2, 2009!

MAKCIK Tempurung – PERTAHAN Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

CAYA SAMA LU GAP
TABIK SPRING 5X UNTUK BRO GAP

TERMENUNG JAP
KALAULAH PM DPM VP UMNO CAMNI
CONFIRM PENDATANG SEPET BALIK CHINA

Megat Alam Gempita said...

Hidup mulia mati syahid...Teman sambut!

Show no mercy to cinabeng!

Aku rasis, ini negara aku, cinabeng kaum pendatang...so what???

Anonymous said...

Kita sudah lama memberi.Yang menerima tak pernah puas ke atas apa yang diterima. Kita perlu menilai kembali pendirian kita selama ini. Kita tak perlu lagi memberi tetapi mempertahankan hak-hak kita malah menuntut lebih lagi kerana kita adalah peribumi dan kebanyakkan daripada mereka enggan berasimilasi tetapi masih mahu mengejalkan identi sendiri seolah- olah mereka masih hidup di tanah asal nenek moyang mereka yang asli.

Anonymous said...

Mereka hanya tahu menuntut. Semakin hari semakin melampau. Tuntutan hanya berasaskan naluri hati perutnya sahaja, tanpa memandang kebawah & keatas. Tanpa memperdulikan dibumi mana mereka berpijak, langit mana yg mereka junjung. Pemimpin melayu hanya pandai cuba menepis. Sebiji dua tuntutan mereka terlepas jua. Dlm setahun berapa tuntutan mereka dilayan?.
Dalam keadaan melayu berpecah, pemimpin melayu sepatutnya bersifat menolak bukan mengansur. Jika terus mengansur, yg lemah akan semakin longlai, bangsa sombong yg tak pernah mengenang budi melayu itu akan bertambah bongkak.
Jika hari ini mereka menuntut 10 perkara, tolak sahaja semua 10 perkara itu. Jika mereka berkeras & terus mendesak, tolak 10 perkara itu dan tarik 2 atau 3 keistimewaan yg selama ini mereka nikmati spt menarik balik sebahagian peruntukan pembangunan & biasiswa kpd penuntut sekolah vernakular yg bercanggah dgn perlembagaan itu. Yg besar kepala perlu diajar dgn ketegasan. Kera yg sering diberi susu, jika tak diberi akan menggigit tangan. Sebat sebelum menggigit tengkuk.

Anonymous said...

Awatlah K'tan ni! Pemimipin Melayu/Islam PAS yang asyik beriya nak sokong Syiah tu, baik bantulah orang miskin kat K'tan ni, yang di bawah PAS dah BERDEKAD. Lihatlah anak-anak yatim Melayu/Islam malang ini dibantu oleh peniaga CINA - tak tahu latarbelakangnya!). Saya risau kalau tanah anak yatim ini diambil atau dijual kat si 'penderma' Cina ini, kerana nak pindahkan anak-anak yatim kat rumah yang hanya bernilai 20, 000! Di P. Pinang, kpg-kpg PUSAKA Melayu habis TERGADAI - bermula dari beli satu lot tanak kpg - kemudian si Cina buka kilang, habis rosak seluruh sawah padi kat kpg - jadi yang lain, turut jual kat Cina ini! Jadi, sepatutnya yg membantu umat Islam miskin dan anak yatim perlu dari pertubuhan ISLAM sendiri seperti JAKIM/YADIM/TABUNG HAJI dsbnya. Lihat ini di http://www.nst.com.my/nation/general/orphan-siblings-to-get-new-home-1.330527, Orphan siblings to get new home, By Sharifah Mahsinah 01 August 2013Abdullah,:

KOTA BARU: A TEENAGER, who raises his four younger brothers and sisters single-handedly, will have something to cheer about this Hari Raya Aidilfitri.

After their plight was highlighted by the New Straits Times, a businessman pledged to build a home for them next week.

Muhamad Zulhairie Zainudin, 17, who works in a foodstall, and his brothers and sister also receive assistance and aid from donors, who had been touched by their plight.

Businessman Datuk Sunny Ung said it was heart-wrenching to see the living conditions of the children and felt moved to provide the five children a better home.

He said their home in Kampung Chekok here was not suitable for them.

"I hope the children will be more cheerful and comfortable, especially the girls, when celebrating Hari Raya Aidilfitri in their new house."

Ung had allocated RM20,000 to replace the old house.

Their new home is expected to be ready by next week.

"I was inspired to donate and get involved in charity work as Kelantan has a high poverty rate.

He said many people were forced to live in similar conditions as the five children and had no one to turn to for aid.

"In this case, the elder brother is forced to find work to support his younger siblings."

Zulhairie thanked Ung and other donors for the aid, especially when they were making preparations to celebrate Hari Raya Aidilfitri.

The children been supporting themselves since their parents' death in 2008 and last May......

MAKCIK Tempurung – PERTAHAN Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

Setuju dgn Anon-August 2, 2013 at 9:16 AM

Anonymous said...

bangsa naga bangkit!!!!!!!

ReentryCapsule said...

Jangan sembang je lebat.Kejap lagi Ah Jib Ptuii..hulur Ang Pow Banyak SyaannTiiKK....Punya terus buat Open Declaration menyokong sepenuh hati Omang Ong dan Pemukul Gendang Profesional.

Walaupun mereka boleh kata kita semua ini hanyalah Kucing Kurap,Nyamuk dan Kutu Jalanan tapi dengan pendirian dan suara kita yang teguh apabila dikumpul bersama akan menghasilkan gelombang kekuatan yang amat menggerunkan.Demi Agama,Bangsa Dan Negara.

Anonymous said...

betul tu gap...

politik melayu tahun 60an-90an patut kene buang dalam longkang...

politik pas lambung ... umno balun dah tak npk future dlm pemikiran baru...

kalau dulu org melayu lihat yg mana baik mereka akan ikut...

tp skrg dah tak relevan... pas syiah kah, stopa zina kah, nuar liwat kah, mereka tetap rela diboddokan oleh islam ala pas...

org melayu dah tak mcm dulu lg... mereka rela lihat bangsa mereka dan hak mereka di pijak didepan mata mereka...

kalau signal ini dah jelas kelihatan.... maka pemain2 politik2 melayu kene sedar bahawa stail politik lama sudah tidak relevan...

umno sebagai parti dominan dan pas sebagai parti melayu yg menegur umno serta jadi tempat buangan politik umno dgn gunakan teknik islam karut dah tak relevan..

org melayu kene ada satu parti sahaja... pas mesti dikuburkan. kalau umno masih restu pas dan sediakan platform utk melayu terus berpecah dan menanam hasad dihati...

maka tunggu lah hari terakhir kehancuran bangsa melayu yg akan diinjak2 oleh bangsa cina dll di bumi ini...

kerana hari tersebut pasti akan muncul...

sudah sampai masanya org melayu bersatu, bangsa melayu tak akan dpt buat A380, roket ke bulan kalau tiap2 hari pemikiran org melayu di asak dgn hudud tempang , dan tafsiran islam separuh masak pas...

org melayu tak akan berjaya mcm bangsa jepun atau jerman kalau pas terus tarik tangan umat melayu, tanam hasad, politik benci dan makihamun...

org melayu tak sepatutnya ada perkara2 begini didalam minda dan dada mereka..

kalau tak percaya pergilah ke netherland, jepun, amerika, jerman...berbual dengan pemuda2 mereka, cari apa yg ada dlm kepala mereka...

mereka tiada faktor yg mcm pas di msia yg kerja memutar belit, melemahkan, kelirukan, perdaya, beri tafsiran songsang dlm pemikiran bangsa mereka...

bangsa mereka fokus dan bersatu. bila fokus dan bersatu roket sebesar pulau pon org melayu mampu bina. percayalah..

org melayu ada kretiviti yg paling tinggi didlm dunia. tampa kretiviti yg tinggi tamadun melayu keris berlok 7 tak mungkin dpt dihasilkan. seni silat yg gerakkan bunga silat yg cukup halus dan mengelirukan lawan tak mungkin terhasil...

dastar cokmar dll tak mungkin terhasil kalau bukan pada tamadun yg tinggi. bangsa eropah pertama jejak kaki di tanah melayu pun terkejut kerana dibumi sebelah sini ada bangsa yg cukup bertamadun...

pemimpin melayu kene berlapang dada... kita tak akan terus menerus selamanya mcm ini. umno bina pas bakar...umno bina pas runtuhkan....

bangsa kita tak akan pergi kemana2 tampa bersatu dan buang penyakit didalam dada org melayu...

kita mesti bersatu demi masa depan survival org melayu dibumi yg bertuah ini.

harap pemain2 utama politik melayu dpt melihat perkara ini. InsyaAllah. mudah2an.

sekian

spatial analyse
KLIA






Anonymous said...

NAJIB ... LU MASIH NAK KEKALKAN KEBANGSAWANMU ATAU KE'BANGSAT'ONE...

SUDAH CUKUPLA MENJILAT JUBOR CINA2 TUH SBB MRK TTP XKAN MENYOKONG KAMU...AGAKNYA PEMIKIRAN NAJIB DAH DI TUTUP OLEH RAMBUT KEMBANG ROSMAH ...

AH JIB GO...GO GO GO GO GO GO

Anonymous said...

Bersemangat aku Baca artikel ni. Tapi Cina ada dap untuk melawan melayu. Kita ada siapa? UMNO??? Semua pemumpin umno hanya pentingkan tembolok sendiri je, dari peringkat cawangan hingga tertinggi semua tak boleh pakai. Sejak najib bijan ni jadi pm, aku rasa malang jadi melayu, ditindas dan tak dibela. Sekarang ni musim pemilihan pemimpin umno, sapa banyak tabur duit,dialah akan jadi pemimpin. Aku makin benci umno...

mawar hitam said...

ReentryCapsule...klu tak reti komen tak payahlah nak menyemak kat sini..! tak hbs2 kerja kau nak meroyan kat blog org...apa mslh kau?? bnyk sgt ke duit yg kau dpt utk buat kerja nie ha!!

Servant of God said...

Wahai bangsaku,

Kita kena tanam dalam sanubari kita, gagal sekali bukan gagal selamanya.

Kalau kita gagal, kenalpasti apa yang kita salah buat, lepas tu cuba lagi.

Dan jangan kita segan silu belajar dari kesilapan orang lain.

Tak salah bila gagal ni, yang penting kita belajar.

Ingat! Kita berjuang untuk Allah SWT dan Rasulullah SAW. Mungkin kita kalah di dunia, tapi di akhirat kita akan menang, Insya Allah.

Anonymous said...

MELAYU SELALU TERKENA.
DEFENSIVE SAHAJA ALL THIS WHILE.
TUKAR CHANNEL, MELAYU SEKARANG WAJAR JADI OFFENSIVE.
KEADAAN SUDAH BERUBAH.
DULU CINA FAHAM MAKNA KONGSI KUasa.
SEKARANG CHINA NAK JADI RAKSAKSA , NAK BOLOT SEMUA ?
ADA MELAYU BODOH ERSEKONGKOL, MAKIN NAIK KEPALA LA CHINABENG !
ENOUGH IS ENOUGH.

Anonymous said...

Penang memang agak susah melayu dapat balik,,tapi ada cara....yang kita harus pertahankan sekarang ialah Perak dan usaha untuk rampas semula Selangor..INSYAALLAH KALAU MELAYU PAS DAN PKR DAH SEDAR UTK BERSATU...MAKA SEMUA KUASA AKAN DAPAT DIGENGGAM MELAYU.SEBENARNYA LAGI SATU KUASA YG TERISTIMEWA ADA PADA MELAYU...Tunggu bila mereka cina betul2 minta cara itu baru kita kasi..

Anonymous said...

BANGUN MELAYUUUUU...!!!
ALLAHU AKBAR..!!!

Anonymous said...

Kelemahan Melayu kerana terlalu selalu memohon maaf tanpa sebab, terlalau selalu lupa,terlalu berani dengan bangsa sendiri, terlalu takut dengan bukan Melayu. Semasa penjajah lagi sudah demikian cara berfikir..dah merdeka pun masih terlalau berfikir semasa dijajah....

sekarang ekonomi kena jajah....maka cara berfikir sama semasa di jajah...

Meyakini Islam bukan kerana parti poltik,,,,kunci kejayaan.

Do or Die.....

Syahid tanpa berlandaskan parti poltik........

Berlandaskan Islam semata-mata...

Parti potik mesti berlandaskan Islam bukan...Islam dilandaskan dalam berpolitik...

Anonymous said...

TABIK SPRING BUAT HITLER KERANA TIDAK TUNDUK DAN JADI PAK TURUT BANI ISRAEL.

MALU SPRING DIBUATNYA APABILA MELIHAT UNCLE OBAAM TUNDUK DAN MELUTUT DEPAN BANI ISRAEL.

MIRA EDORA said...

MASALAH UTAMA ORG MELAYU KITA ADALAH MUDAH LUPA DAN SENTIASA LALAI DGN KAUM CINABENG NI, SEBAB TU CINABENG SELALU AJE BODOHKAN ORG MELAYU DLM BYK HAL DAN SATU LAGI TAKUT NAK BERSUARA DEMI HAK ASASI MELAYU.

kelly eng said...

kelemahan org melayu kita ini kerana tiada confident dlm diri utk melawan dgn cinabeng ini dan takut nanti hilang tempat bergantung.

adik 80 said...

mcm mana melayu nak berjaya kalau tak retinak hormat najib sebagai PM kita. ini yg pertama kita kena lakukan supaya kita dapat menghormati najib dan kita sama2 memperjuangkan hak melayu barulah blh berjaya misi org melayu ini.

Anonymous said...

Hmmmm.....lupa la tentang name wee ni.....ini olang cakap ikut kepala bapak dia sendiri......
cinabeng malaysia memang xsedar diri....ekonomi diorang pun banyak dari syarikat jepun.....tapi mau berlagak lebih.......
buat KDN mita, agak2 nya youtube name wee dah cukup bukti untuk ajar sikit ini namewee ni erti macam mana nak tinggal kat bumi melayu ni.....
dulu xpa la zaman sebelum pru13, kena jaga hati cina....sekarang lu ingat sudah sama ka.......filem yang merosak bangsa malaysia, haramkan saja di malaysia..........buat pendakwaan kat mahkamah pasal youtube budak tak sedar diri ni........
kami sekarang pencinta negara dan bumi melayu ni cuma mahu lihat action dari kerajaan......
Zahid Hamidi terbaik!!!!!!!!!!!

dolmat.. said...

kalau kita org melayu bersatu mati cinabeng ini semua kerana kita dah cukup ramai utk mengalahkan mereka sebab kita dapat melihat walaupun kita musuh dlm politik tapi bila ada org usik bab agama kita dapat bersatu melawannya semula.kenapa tidak kita org melayu bersatu dan jayakan negara kita ini dan jatuhkan anasir2 yg dengki akan kemajuan org melayu kita.

kak bedah said...

cinabeng ini tahu melayu kita senang diperbodohkan dan di beli dgn duit sebab tu mana ada cina reti nak hormat org melayu. dlm company swasta pun dapat di lihat rasis cina kerana mana ada cinabeng pernah bagi jawatan tinggi pada org melayu dan selalunya kaum cina sendiri aje yg akan di naikkan pangkat walaupun baru bekerja sedangkan yg melayu mungkin dah berpuluh tahun di situ.

Anonymous said...

sebenarnya ada hikmah yang berlaku kat bumi melayu ni.....syukur lah sebab Allah mahu memelihara negara tercinta ini.......pasca pru13 sebenarnya adalah pencetus kebangkitan bangsa melayu untuk membersihkan sekalian durjana2 yang dah lama membiak di bumi melayu ni....

kita tak perlu takut dengan ekonomi cina sebab peringkat sekarang adalah masih peringkat bergantung kepada bangsa melayu.....alhamdulillah pru13 membuka mata hati orang melayu.....sekarang adalah perintis masa untuk orang melayu menguasai ekonomi malaysia........
bleh ke????? sapa kat xboleh......kerajaan yang menang sekarang adalah dari soongan bangsa melayu dan adik kita, bumiputera sabah sarawak........
kerajaan tiada pilhan melainkan menggerakkan usaha makro dan terbesar membina rangkain ekonomi melayu.....bolah sebab kerajaan melayu adalah pemegang kuasa...pemegang kuasa la beb......tunjukkan apa itu berkuasa.......xpa pelan2.......wa xnak cakap banyak pasal ekonomi cina, wa tau, wa mau tekan itu ekonomi cina.......yang bos2 besar kita kasi lepas dulu sebab ada banyak orang melayu kerja itu kilang......tapi ini kedai2, pasaraya kecil dan besar, servis2....ini masa la kita kasi runtuh........takut ke xdak tempat nak cari kedai2 ni.....jangan kadi bodoh la......ni bangsa melayu la........kalau xdak, xkan kerajaan dan badan profesional xreti2 nak bina bagi.........kerajaan melayu ada kuasa....apa mau heran.....tunjukkan........bina semangat baru..........contohi kehebatan jerman dan jerpun...........

Anonymous said...

Kesian kat parti pembangkang..........terus senyap menjadi sekecil2 kuman bakteria bila kita, bangsa sebenar jiwa melayu mula mengaum di blog2 melayu......xpa, buat kerajaan dan pemimpin2 yang kami sokong.......abaikan lalakan anjing......tumpukan kepada tujuan dan misi sebenar.........kebagkitan kekuatan kitalah yang akan mengecilkan pengkhianat2 di bumi malaysia ni.......
tibalah masanya gelombang melayu yang sekian lama tertidur........

Anonymous said...

pepatah melayu..
tikam biar tembos, gantung biar tinggi, potong biar putus!!! mksdnye nk bt apa2 biar btl2 smpi jd!!!
ini kalilah!!!

Anonymous said...

Sedo lah sikit ko pun datang dr seberang...

Anonymous said...

melayu nak naik dgn memijak ras lain...sedarlah...jerman dan jepun setelah kalah teruk dlm perang dunia 2 baru bangkit, melayu nak boikot barang cinabeng dan ajar mrk cukup2 utk jadi mcm jerman dan jepun...

Anonymous said...

Dah dua bulan aliran tunai aku ke kedai Cinabeng ditahap paling minima. Mana ada negara yg layan minoriti macam Malaysia. Sudah-sudahlah ditipu oleh Cinabeng..puak ni tak pernah meletakkan identiti mereka dalan acuan Melayu majoriti. Sesungguhnya kaum Cinabeng tidak sesuai berada dalam sistem demokrasi apatah lagi Raja berparlimen. Resam Cina yg semulajadi yg cenderung utk conquer atau memonopoli sistem bermasyarakat, perniagaan, puak/clans malah kongsi gelap membuatkan keCinabengan mereka hanya boleh diurustadbir dgn sistem Komunisme.

Rakyat News said...

Assalamualaikum,

Kami memohon jasa baik agar dapat linkkan Rakyat News di blog anda.

Sekian, Selamat Hari Raya Aidilfitri dari kami. Maaf Zahir dan Batin.


Rakyat News

http://www.rakyatnews.my/

Anonymous said...

tukar kepimpinan umno..
jika najib terus memimpin jangan harap la nak bangkit dgn bermaruah..

Anonymous said...

GAP

adakah bangsa melayu ini semakin luntur??
1. Najib utamakan cina.
2. iklan raya cina najib berlakon.
3. nazri aziz bela namawee
4. filem komunis diterbitkan bersama astro shaw
5. iklan raya tahun ni-dilakonkan oleh Johan pon nak kena ada unsur2 Cina jugak ke???
6. apa kaitan raya aidilfitri thn ni dgn cina?
7. lawak loghat cina johan mgkn blh terima tp x blh terima dlm iklan raya baru2 di astro.
8. apekejadah johan nk pkai chopstik dlm iklan raya astro tu??

jawap GAP!
jawap!

luntur sangatkah, malu sangatkah jd bangsa melayu sekarang sampai nak iklan raya pon kena ada org cina?
atau mmg dasar astro konspirasi terancang hasil 1malaysia yg tah pape mengelirukan itu!

Anonymous said...

terbaik GAP! beginilah buah silat melayu baru!

do or die..dari GAP adalah satu bentuk arahan!! jabar tariq @ bukit jabar adalah dimana tariq b. zihad pahlawan ulung islam dan tenteranya mendarat di bumi sepanyol..akhirnya puak kafirun memanggilnya dgn nama gilbratar.. semua kesan2 peninggalan beliau telah dihapuskan!! nasib kita juga begitu jika gagal akan mengakibatkan semua sejarah melayu yg tertulis akan terhakis sedikit demi sedikit jika kita tidak bertindak sekarang !!

kita berada diambang gelombang kesedaran dan keinsafan untuk memartabatkan ekonomi umat islam dan memperkasakan kuasa politik yg hampir mencetus bencana kehancuran!!

tanpa kita sedari, kita berada didalam keadaan yang penuh persediaan untuk menghadapi satu peperangan jihad ekonomi umat melayu islam!!

kita telah bersiap dari segi bala tentera yang sanggup berjuang untuk mempertahankan ekonomi umat melayu islam dari dikembirikan oleh puak2 kafirun!!

kita kini telah menerima pendedahan demi pendedahan ttg kekuatan yang kita ada dalam menghadapi jihad ini!! kita kini sudah bersedia 100% dgn kekuatan kuasa beli dan jumlah kekuatan peniaga2 umat islam yg mampu menyediakan segala keperluan umat melayu islam!! kita kearah itu sekarang!!

walaupun masih terdapat lubang2 yg perlu ditutup..walaupun terdapat ruang2 kosong yg perlu diisi..itu bukan bererti kita gagal!!

kita punyai masa dan sasaran seterusnya..kelalaian kita hampir 60 tahun..mana mungkin dapat ditutup dalam masa 6 purnama!!

sekarang masanya kita bertindak..boikot semua premis cina 100% dan kita sokong premis melayu juga 100%!! kita wajib rasis dalam perjuangan ini!! berakit2 dahulu, berenang2 ketepian, bersakit2 dahulu, bersenang2 kemudian! ayat2 ini bunyinya sangat lembut.. kehidupan melayu sangat seni dan susah difahami..tetapi pengertian peribahasa ini adalah satu bentuk perjuangan yg panjang..amat panjang!!

2013 adalah tahun perjuangan.. begitulah saban tahun..esok mestilah lebih baik dari hari ini..peniaga2 melayu islam sedang membuka mata dan telinga sekarang.. mereka amat peka dgn situasi kini!! kesedaran dan keinsafan dgn menyokong sepenuhnya bisnes mereka akan dapat menutup lubang2 dan ruang2 kosong dalam bisnes umat melayu islam dgn lebih cepat!! 3 perkataan dari kita iaitu BCL pasti dapat dihapuskan dari minda melayu baru nanti!!

siapa yg wajib menyedarkan melayu2 lain?? siapa yg wajib membangkitkan melayu2 lain dari tidur?? kuatkah tentera anai2 kita sekarang?? sebelum kita menyerang kita kena tahu kelemahan dan kekuatan musuh!! sebelum kita menyerang kita patut tahu kelemahan dan kekuatan kita!!

sekarang ini kekuatan kuasa beli domestik kita adalah 65%/100%.. kuasa besar pengguna domestik juga adalah 65%/100%..keberangkalian untuk berjaya amat tinggi!! kejayaan sedang menanti kita!! kita hanya perlu bertindak sekarang!! diulangi... sekarang!! sekaranglah masanya!!

sebarkan flyer2 bbcd dan segala elemen kesedaran ...sekarang!!! diulangi...sekarang!!

sekaranglah kita ubah!! kalau kita tak berubah ..sejarah yang akan mengubah kita!! do or die !!!






ReentryCapsule said...

Ada burung pemakan bangkai dari blog House Keling sibuk mengekor aku kemana-mana.Dia bajet macam dia tu mak aku nak arah-arah aku jangan letak komen atau bersuara apa-apa.Kepala Butoh dia nak arah-arah aku.Dia siapa.Harap blog ni teguh dengan pendirian dan istiqamah dalam perjuangan.

Melayu Kepala Butoh sememangnya boleh dibeli jika lobang buritnya disumbat dengan wang ringgit.Sampai aku mati aku takkan hormat binatang haram macam ini.Sekian.

Demi Agama,Bangsa,Generasi Mendatang dan Negara.

Anonymous said...

Melayu sekarang mcm gampang layan SAMPAH Akademi Fantasia, najis Raja Lawak, taik2 Namewee, tak termasuk banyak makan makanan ada unsur babi contoh Old Town Kopitiam, Kacang Ngan Yin, Minyak cap buruh, tepung cap buruh....

Berapa ramai Melayu layan al baghdadi? Berapa ramai melayu kenal hassan din? Berapa ramai melayu bangga pakai baju Melayu pergi ofis tiap2 hari mcm pak arab pakai jubah? Tolong namakan lauk Melayu?? Kalau nak beli rumah, maaa projek developer Melayu?? Takde. Melayu is dead!!!

Sebab tu perangai perlahan2 sama mcm babi....

Anonymous said...

Ya...yaya..yaaaa setelah amati Semua pegomen setakat ini Aku sngat setuju anon 2 OGOS 9.16...KU ULANG LAGI AYAT INI"KERA YG SELALU DI BERI SUSU BILA TAK DIBERI AKAN GIGIT JARI..JADI SEBELUM IA GIGIT TENGKUK, KITA PUKUL DAN TIBAI SEMAUNYA AGAR IA TAHU SIAPA TUAN SIAPA..HAIWAN..AKu tambah sikit..kerana MEREKA yg Selalu tamak menuntut itu ini yg Bukan hak MEREKA ADALAH HAIWAN..HAIWAN kaki dua dinegara ini ADALAH saudara kembar yahudi palestin yg merampas hak mutlak bumiputra palastin.....TOK paiko..

Anonymous said...

MARI KITA PARA PEMBACA DAN POLITIKUS SEKALIAN TAK KIRA APA IDEOLO GI BERI KOMEN DAN PANDANGAN ATAS ISU YG SANGAT PENTING PD BUMIPUTRA NEGARA INI....T.P.o..ayuh maju melayu majuuuuuu... Allahuakhbarr..!!.

Anak Bukit Jelutong said...

Salam.

Aku cuba mengimbas kembali pada tahun-tahun 1981-2003 dan bertanya kekawan mengapa Melayu nampak "hidup" dan bergerak dengan "bermaruah"

Pada aku Melayu sangat perlukan seorang "pemimpin" yang cukup sayangkan bangsanya.Tanpa seorang pemimpin yang kuat dan tegas Melayu akan menjadi lemah, macam sekarang.

Apakah Melayu akan terus ditindas dan diperlekeh di negara sendiri?
Dan Islam terus dihina dan dipermainkan ?

Melayu dan Islam kena bangkit dengan didahului seorang pemimpin yang tegas dan berani.

Anonymous said...

APA PUN HUJAH TUAN2 MELAYU TETAP AKAN LEMAH DAN TERUS AKAN DIHINA DAN SENTIASA DICABAR SEKIRANYA MELAYU BERPECAH.T.P.

Anonymous said...

Maaf kawan-kawan,
Salam Ramadhan semua,

Maaf GAP, agak kurang bersetuju, tidak perlu ikut Mein Kampf, kembali pada Al-Quran dan Sunnah. Pada masa yang sama kita semua perkuatkan juga diri kita dengan Ilmu duniawi. Kita kena tanam satu sikap "Menang didunia, Menang di akhirat". Aku berbangga kerana bangsa aku walaupun dijajah lebih 400 tahun oleh penjajah yang bukan beragama Islam tetapi akidah tetap berpegang dengan agama Allah SWT. Alhamdulillah aku dilahirkan didalam keluarga Islam/Melayu.

Maaf sekali lagi, bukan nak tunjuk "goodie two shoe"kat sini, aku sokong GAP terutama dalam boikot barangan bukan muslim. Kita bersatu atas dasar agama, bukan politik, ramadhan kali ini suram, kita dihina berulang kali. Melayu baru tidak perlu amukan parang, Melayu baru harus bertindak lebih bijak dan melalui pemboikotan barangan buatan mereka adalah cara terbaik. Politik kita kotor, satu dengan kebangsawanan, satu lagi dengan keulamakan, kalau kita bersatu adalah lebih baik. Bagi saya,kedua-dua parti ego, baik DS Najib ataupun TGNA. Marilah kta doakan supaya kedua-kedua pemimpin ini dapat bersatu. InsyaAllah kemenangan total kepada semua orang Islam/Melayu pada PRU 14 akan datang jika ianya menjadi kenyataan.

Sekali lagi, salam ramadhan.

PS: bagi saya, di Malaysia tak kira apa bangsa asal anda sekali pun, jika anda beragama islam (yang akidah terjaga sahaja! Ini pun Apply dekat orang Melayu tak yang wajib tak buat! Lagi rosak orang macam ni), kamu adalah MELAYU! Again, I'm not a moralist, saje share pendapat.

Anonymous said...

Kalau ada orang melayu yang tinggal di Taman Saujana, Kluang Johor baca blog ni....kita stop lah beli barangan kat kedai runcit cinabeng yang ada di taman tu. 3 kedai runcit cinabeng lawan satu kedai runcit melayu. beri sokongan pada kedai runcit melayu tu. barangan yang ada tak banyak beza dengan kedai2 cinabeng yang ada tu tapi masih ada melayu kat taman tu yg masih masuk dan berbelanja di kedai cinabeng2 sial tu. Padahal majoriti penduduk taman saujana kluang tu Melayu. UBAH lah !!!.

Anonymous said...

ni aku nak bagi ingat dengan muslim semuanya, raya dah tak berapa hari lagi, kalau yang nak buat rumah terbuka jangan jemput cinabeng datang rumah terbuka korang, sebab hari raya aidilfitri hanya untuk orang yang beriman dan berpuasa, aidilfitri bukan hari raya ajaran syaitan dan bukan untuk pengikut syaitan.

...korang faham apa aku type?

Anonymous said...

Paham.

Anonymous said...

Tutup Jabatan Perpaduan...ini hanya kosmetik. Apa makna perpaduan jika Cinabeng & Tamil Ellam masih menjunjung sekolah vernakular.
Hidup dalam acuan majoriti Melayu ttp masih tak hormat perlembagaan. Melayu shj yg terhegeh2 cerita pasal perpaduan. Cinabeng & Tamil Ellam dah lama bakul sampahkan perlembagaan dan rasa hormat pd orang Melayu sebagai Tuan Tanah Melayu..

Anonymous said...

Baik tuan.

Fikir Tajam said...

Syabas GAP. MELAYU pasca PRU13 mesti hati tega. Hati kering pd Cinabeng.

Kasi pukulan maut pd Cinabeng dgn melancaucibaikan bisnes mereka. Spt kata GAP jgn beri walau seposen pun pada mereka.

Melayu baru mesti guna pendekatan menyerang. Jgn sekali-kali defensif dan aplogetik.

Cukup2 sudah Najib MEMALUKAN MELAYU dgn melembukan dirinya ditipu bulat2 oleh Cinabeng.

Anonymous said...

Saya setuju sangat dengan kejengkelan anda. Saya menggarapinya. Kita harus mengakui kita amat dayus dalam memperjuangkan perkara yang kita sepatutnya perjuangkan habis-habisan tanpa kompromi, iaitu BAHASA MELAYU. Itu pun kita tidak boleh mempertahankannya.

Contoh: singkatan Unit Perancangan Ekonomi, sepatutnya UPE. Bukan EPU (Economic Planning Unit).

Itu hanyalah satu contoh. Ada banyak lagi yang membosankan untuk dinyatakan di sini. Kelihatannya kecil dan remeh. Tetapi perkara-perkara yang sekecil inilah dihakis dan dihunggis perlahan-lahan oleh musuh bangsa Melayu untuk melemahkan jatidiri kita.

Di negara Eropah yang tidak menggunakan bahasa Inggeris sebagai lingua franca nya, seperti di Perancis dan Itali, mereka bertegas menggunakan bahasa mereka, waima penggunaan dalam singkatan. Jika pelawat luar tidak faham, carilah sendiri maknanya. Itu bukan masalah mereka.

Pejuang Bahasa bangsa Melayu patut bangun dan berjuang secara aktif untuk memberhentikan bahasa kita dari dilacurkan sewenang-wenangnya.

Orang politik tidak boleh diharap sangat kerana motif kehidupan mereka berbeza dengan halatuju kehendak menghidupkan Bahasa Melayu untuk terus relevan. Orang politik apabila diasak oleh musuh Bahasa Melayu mereka segera bersetuju mengenggehkan tuntutan mereka itu tanpa memikirkan kesan jangka panjangnya. Agamigir.

Anonymous said...

Sedarlah wahai kaum baniku

Kata Anon
August 2, 2013 at 11:29 PM

"Mana ada negara yg layan minoriti macam Malaysia?"

Sedarlah wahai sibendul, di Amerika, kaum minoriti yg memegang tampuk kuasa di sana.

Kata Anon August 3, 2013 at 11:05 AM

Di negara Eropah yang tidak menggunakan bahasa Inggeris sebagai lingua franca nya, seperti di Perancis dan Itali, mereka bertegas menggunakan bahasa mereka, waima penggunaan dalam singkatan. Jika pelawat luar tidak faham, carilah sendiri maknanya. Itu bukan masalah mereka.

Sedarlah sedikit pun cukup - negara-negara ini adalah kuasa ekonomi di dunia spt juga Jepun, China, Korea dsbnya yg mengamalkan bahasa sendiri dlm segala aspek pentadbiran, ekonomi, kehidupan dan sebagainya. Mereka tidak perlu sangat menggunakan bahasa asing terutamanya dengan meluas krn fakta yg dinyatakan. Lain lah keadaannya dgn Malaysia, we are not in the same league, at least not yet.

Anonymous said...

ada org melayu pakai bj melayu siap btanjak. lawan main game nak berak.
iklan nie melampau. mesti ditarik balik.

Anonymous said...

TANJONG KARANG 2 Ogos - Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah melalui Majlis Amanah Rakyat (Mara) akan membina premis perniagaan bagi menggalakkan masyarakat luar bandar menceburkan diri dalam bidang peruncitan.

Menterinya Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata beberapa kawasan telah dikenal pasti untuk pembinaan premis berkenaan peruncitan itu, tahun ini.

"Kita sedang dalam fasa penumpuan untuk meningkatkan taraf ekonomi masyarakat luar bandar termasuk dalam bidang perusahaan dan peruncitan," katanya.

Katanya, kos pembinaan setiap premis perniagaan peruncitan itu ialah antara RM500,000 hingga RM1 juta bergantung kepada kawasan.

"Tumpuan kita kini untuk menyediakan kemudahan kepada penduduk luar bandar supaya dapat menjana aktiviti sebagai sumber ekonomi mereka," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Berbuka Puasa Program Ihya' Ramadan di Masjid Jamiul Khair di sini malam ini. - BERNAMA

Anonymous said...

Sedarlah sedikit pun cukup - negara-negara ini adalah kuasa ekonomi di dunia spt juga Jepun, China, Korea dsbnya yg mengamalkan bahasa sendiri dlm segala aspek pentadbiran, ekonomi, kehidupan dan sebagainya. Mereka tidak perlu sangat menggunakan bahasa asing terutamanya dengan meluas krn fakta yg dinyatakan. Lain lah keadaannya dgn Malaysia, we are not in the same league, at least not yet.

Kann.... aku dah cakap... jatidiri kita tersangatlah lemah. Kita mengaku kalah yang kita (Melayu) belum kuat dan kukuh dalam ekonomi jadi mesti akur, setuju, dan enggeh kepada semua kehendak yang mahu menghancurkan bahasa kita.

Sepatutnya ia adalah seiring dengan transformasi-transformasi yang lain. Kalau dah maju baru nak laksanakan bahasa Melayu... dah terlambat. MasyaAllah. Apa nak jadi dengan bangsa ku? Agamigir.

Anonymous said...

Woi mamat....apa yang engko merepek ni...

macamlah popular sangat dia sampai ada orang nak kejar kejar

ReentryCapsule said...

Woi thamby...Soh Mawar Taik machai kat atas tu jgn menyibuk hal aku. PtuuuiiiiHHHHH....!!!!!

Huakim said...

One shall stand(Melayu),and the other shall fall(Kafir Harbi Laknatullah)...

Anonymous said...

Si bengap....Afro American bukan lagi minoriti di US yg berbeza hanya warna kulit. Yg minoriti ialah yg dr Asia, Arab & America Selatan..
Obama tidak perlu bawa agenda bangsa, agama atau bahasa..

Yes, we are not in the same league but their minoties know how to behave..not like Cinabeng

Anonymous said...

Mana ada najib manjakan cina...dia biasa je...cuma korang yang dah terbelit dengan dakyah red bean...korang mudah dijinakan.

Anonymous said...

do or die...dah sampai masanya semua melayu islam mempertahankan semua miliknya...miliknya kini sedang dicarik2 sedikit demi sedikit disiang hari..

usah semuanya menunding jari pada pemerintah..tanyalah apa yg anda telah lakukan utk menolong bangsa sendiri???

jgn suka salahkan org utk menutup kelemahan sendiri..

selamat berbuka.....

Anonymous said...

Anda lemah.........hendak seribu daya......

Anonymous said...

Melayu dilarang bersikap pessimistic.

Anonymous said...

Mawar tu cunnn...kalau dia kejar aku dah lama aku ajak dating...rugilah engko.

ReentryCapsule said...

Aku pun hensem. Itu pasal dia gila dung dang dung dang kejor aku

Anonymous said...

Sekumpulan Melayu memang dah ada kesedaran bangsa dan agama yg kukuh dan tau hala tuju bangsa. Tetapi sekumpulan Melayu lain, yg tau ckt2 ckp omputih, pandai lbh ckt berasa diri mrk berada di level yg up ckt dpd Melayu lain. Kumpulan Melayu ini yg kununnya berasa dgn akal dorang yg lbh ckt bijaksananya telah mbuat justifikasi bahawa dorang bleh mengecap kejayaan gemilang mharungi tekanan dan sekatan cinabeng. Kumpulan ini hny mementingkan diri secara mikro, bukan secara makro menyeluruh kesemua bangsa Melayu. Kumpulan Melayu ni rasa dia dah bleh bjaya, so what..Melayu lain pun berusaha la sndiri. Pemikiran yg sgt selfish dan angkuh. Kumpulan Melayu ni agak tegar dan amat sukar utk diperbetulkan mindanya. Pemikiran mereka"kami bijak so apa yg kami fikir dan btindak adalah betul, u sape nk cuba ajar?" Jd kita harus sedar gerakan mperkasakan Melayu melalui penyatuan dgn satu pemikiran yg sama amat sukar. Mungkin mudah nk menyatukan cara pemakaian, pemakanan dsbnya. Ttp amat sukar utk menyatukan pemikiran. Bila pemikiran mjadi satu, baru tindakan akan bsepadu dan mp impak. Klu kita lihat mentaliti rakyat negara maju dan kuat jati dirinya spt jepun, pemikiran mrk adalah sama. Satu isu, satu pandangan. Bukan mcm negara kita, satu isu, 3 pandangan yg btentangan. Apa2 pun tahniah kpd GAP sbb sy dah nampak impak boikot cinabeng ni di tmpat saya. Di pasar, kedai runcit cinabeng mmg dh sepi. Hrp bkekalan. Teruskan pjuangan yg sukar ini dgn ikhlas, muga Allah s.w.t merahmati kita bangsa Melayu semuanya, InsyaAllah. Kita perlu berusaha demi kelangsungan agama Islam yg suci.

Anonymous said...

Kepada yg mberi idea dan menerbitkan filem2 iklan raya yg kununnya mengintegrasikan budaya Melayu dan Cina, kami nk beri maklum balas kat sini. Maklum balas kami ialah, Kami meluat dan meloya tengok spesies iklan mcm ni. X sudah2 Melayu thegeh2 nk bbaik dgn cinabeng ni. Sebenarnya bukan sj iklan raya, bahkan semua iklan ppaduan lain mesti tunjuk Melayu yg beriya2 nk bersatu dgn budaya cinabeng, excited dgn budaya cinabeng, dan klu watak negatif / antagonis mesti Melayu atau India pegang punye, dan cinabeng mesti pgg watak baekk punyer. Mentaliti pengarah dan penerbit yg berjiwa kerdil begini, x payah la ketengahkan idea anda lagi seolah2 mwakili Melayu lain. Klu nk suruh Melayu sentiasa mengalah buat baik, cukup la Najib, Nazri, pas dan pkr pegang peranan tu. Mereka dpt bawakan watak tu dgn cemerlang sekali tanpa mharap balasan, sukarela free of charge jer.

Anonymous said...

Seberang? Ko ni bodoh kot ? Ko taw x kepulauan melayu tu kat mana ? Bangsat...ke ko ni bangla kacok melayu ? Lol

Anonymous said...

ds najib lah 'pemimpin' itu....dia memang sayangkan melayu...cuma kita tak perasan...


Aku puji ni bukan apa.... harap harap dapatlah pingat tahun depan.

Anonymous said...

Kesian pak othaman...kena balun sesorang kat blog parpu engko tak kesian ke...

Anonymous said...

do or die!!!! itu adalah kata dua...antara hidup atau mati..

melayu dalam persimpangan..kita dalam kekecelaruan..kita tiada pilihan lagi..

jika kita tak sokong ekonomi umat islam tahap mega.. kita tunggulah masanya kita terus layu dan akhirnya dimasukkan ke icu tidak lama lagi..

kita perlukan pejuang2 yg handal dan pintar..yg kuat dan pandai...kita perlukan bantuan kuasa2 besar dan kecil..bantuan pengaruh2 besar dan kecil..

kita wajib bergerak serentak..mara bersama..keadaan kini amat merbahaya dimana puak2 kafirun mempunyai move yg cukup kuat untuk menghancurkan ekonomi kita yg baru berputik dan kesedaran politik yg mula bercabang..

jihad ekonomi islam wajib dimantapkan.. wajib diperkasakan.. ramai umat melayu islam belum menerima isyarat ini..

tugas mengedar flyer2 bbcd terletak diatas bahu kita..inilah tugas utama kita selain boikot semua premis2 cinabeng..tindakan2 mereka kini amat mengecewakan kita yg selama ini bersikap ingin berkongsi segalanya..ketamakan kekayaan dan kerakusan kuasa politik melampaui batas2 sebagai pendatang!!

kita perlu berwaspada dgn gerak geri mereka kini..kita wajib bergerak lebih laju menahan asakan mereka..flyer adalah satu elemen yg penting utk kita bergerak bersama..mara bersama..dan mencapai kejayaan bersama2!!

kini bukan masanya kita mendendangkan lagu syahdu..lagu irama malaysia....gendang2 perang dan paluan rebana wajib digemuruhkan diseluruh pelusuk tanah air dan dilaungkan dgn keras ttg jihad ini..bukan masanya kini kita malu..bukan masanya kini kita takut dan bukan masanya kini kita gemuruh..

melayu baru tiada semua itu..melayu baru sentiasa bersemangat..tidak berkira keringat..semangat tetap bergelora..hati tetap membara menuju kejayaan jihad ini!

kitalah harapan generasi masa depan umat melayu islam..tiada pilihan utk perjuangan ini..

inikalilah kita ubah!!! do or die!!

Anonymous said...

tak guna betul laaaaa...geram aku.....ade ke patut kesemua kereta Rasmi Kerajaan Pusat akan ditukarkan dari Proton(kebanggaan rakyat Malaysia,hasil usaha anak2 melayu) ke HONDA???? Proton nie produk cap ayam keee????

selama nie mereka memang takde semangat patriotik pd barangan tempatan.....jgn laa ikut kerajaan PR di Perak tuh....tukar ke Toyota, atas alasan maintenance senang & jimat minyak,selain tahan lasak.....aku tak tahu nak cakap ape lagi...kita rakyat melayu marhaen nie, betul2 sahut seruan GAP untuk sokong produk anak tempatan/melayu dulu, tp para menteri yg dipilih rakyat, sikit pun tak hargai ape yg rakyat buat....

Anonymous said...

jalan mudah dan cepat, mari kita melayukan semua yg ingin jalan cepat menuju ke era 1malaysia, kita melayukan yg majoriti cina, india, kadazan dan iban

Pak Saiko said...

Dillema Melayu dulu:

1. terlalu terikat dengan adat resam (mesti cepat kahwin, tidak pro emansipasi)
2. tidak mahir dalam perniagaan dan ekonomi
3. dikira berjaya dalam pendidikan kalau dapat berkerja dengan kerajaan
4. mempunyai rasa cemburu dan iri hati (kecelaruan inferioriti) pada kejayaan orang lain.

Dillema Melayu hari ini

1. lupa asal usul kerana pengaruh asing dan media
2. bangsa-bangsa bukan bumiputera
3. manusia bernama Anwar Bin Ibrahim

sila tambah kalau tahu dan sudi




Anonymous said...

aku suka article mcm ni drp benda2 lucah yg x kemana. pembakar semangat utk maju kedepan n bersaing dgn cina2. keep it up. harap byk lg blogger2 yg dpt mengupas kelemahan kita sebagai iktibar dan memikr cara2 yg bleh menjadi melayu lg kuat dan bersatu.

Anonymous said...

Depa rasa depa orang arab..can Nik Ajis..
Tau tak umat Melayu Bani Jawi ni lah yg paling ramai Islam kalau dbandingkan dgn semua ngara Arab!

Anonymous said...

Umat Melayu lah yg bina tamadun dan sistem pemerintahan maka istilah pendatang adalah pd mana2 kaum yg dapat kerakyatan selepas itu. Manakala orang Asli ialah penduduk asal ttp tidak merangka sistem pemerintahan dan sosial.

Kaum pendatang ialah Cinabeng & Tamil Ellam..dan lain2

Anonymous said...

Tu la yg melayu PAS rasa depa orang Iran . Melayu PKR ingat depa orang Amerika. Tapi dulu ada orang UMNO rasa depa orang British (mat salleh celop).

Anonymous said...

cina dah bersatu menyokong dap 92% dgn harapan mereka dpt berkuasa dan kita di bawah telunjuknya..sedangkan skrg kuasa dlm tangan pun kita ketinggalan, cuba bayangkan jika kuasa di tangan mereka..apa akan jadi?..lagipun mereka bukan Islam, jadi baguskan pemimpin bukan islam?..apa akan jadi apada agama tercinta Islam?..

oleh itu jom kita samaratakan semula ekonomi sementara masa dan kuasa masih ada ni..jangan lalai..kita hanya 1 dr 10 terkaya, sedangkankn kita adalah majoriti..kenapa ketinggalan?..kerana selama ni kita kayakan mereka..

jom selamatkan Islam, selamatkan bangsa dan selamatkan negara..berbelanjalah di kedai2 Muslim dan utamakan barangan Muslim..kita boleh mengubahnya..

BCL...ABC...JIHAD EKONOMI..

Anonymous said...

selagi najib tak sedar sapa yang naikkan dia...sori sia2 je kau ni gap

Anonymous said...

MARILAH SOKONG TANDA PUTERA...MAI2 BAWAK ANAK2 ADIK BERADIK, IBUBAPA, KAWAN2 G TENGOK TANDA PUTERA OK!!

Anonymous said...

SOKONG PRODUK ISLAM!! KEMBALIKAN KEKUATAN KITA!!! TUKAR TUKAR TUKAR!!!

Anonymous said...

never say die kenikmatan perjuangan ada lah bila menempuh segala rintangan dan kegagalan dan akan berjaya menepa kejayaan hasil mempelajari kelemahan yang ada. Melayu tidak ada kurang hebat nya hanya mengharap meletak setiap pimpinan Melayu itu yang sejajar dengan kebolihan bukan memilih bulu

Anonymous said...

BERITA PANAS! BERITA PANAS! BERITA PANAS!

Kaum Cina pukul budak islam umur 5 tahun!

disini;

http://sebastianphiu.blogspot.com/2013/08/rasis-di-china-cina-pukul-budak-uyghur.html

Anonymous said...

Orang Melayu sifatnya baik hati, lemah lembut. Itu pasal kena ketuk

Anonymous said...

Kerajaan patut buang kerakyatan kepada mereka yang menghasut, memecah-belahkan keharmonian di negara kita ni. Anasir-anasir jahat ini memang idamkan Melayu musnah. Mereka berkehendakkan agar agama Islam bukan agama rasmi. Habis lah Melayu kita bila tak ada hak Islam.

Anonymous said...

Demi Bangsa Melayu, Demi Agama Islam, marilah kita kuat semangat. Penuhkan ilmu di dada. Perkukuhkan iman. Al-Quran dijadikan pedoman. Allah MAHA BESAR akan membantu perjuangan kita!
Marilah kita mengusahakan produk buatan Melayu besar-besaran supaya tidak lagi bergantung kepada ca ya nun alif LAHANAT
Jangan diikutkan hangat-hangat tahi ayam! Jangan kita besarkan MALAS kita! Sudah lah mengadap Facebook, tak beri faedah! Lekas kita bergerak ke hadapan dengan usaha keras

Hidup Melayu