Friday, September 20, 2013

CHINA PRESS : MELAYU BERHUTANG DENGAN CHIN PENG... KEPALA BAPAK KAU CINABENG !


AKHBAR China Press bertarikh 17 September 2013 memaparkan berita eksklusif tulisan Lim Ai Shan mendakwa Malaysia berhutang maaf kepada Chin Peng kerana kononnya melanggar perjanjian damai.

Fang Shan, bekas rakan perjuangan Chin Peng berkata, Perjanjian Damai Hatyai membenarkan bekas anggota komunis Malaya pulang ke tanah air tetapi kerajaan Malaysia melanggar perjanjian selepas melarang Chin Peng pulang.

“Chin Peng adalah seorang yang berjasa kepada negara, kerajaan terhutang maaf kepada Chin Peng," katanya.

Fang Shan yang menerima kunjungan daripada akhbar China Press berkata, Chin Peng telah banyak kali membangkitkan hasrat mahu pulang ke Malaysia dan walaupun selepas bertahun-tahun menghadapi pelbagai rintangan, beliau tetap tidak mahu melepaskan hasratnya itu.

“Setiap kali kami berjumpa, beliau tetap menyatakan hasratnya mahu pulang ke Malaysia, kali terakhir perjumpaan kami di Bangkok tahun lalu sekali lagi dia timbulkan hasrat itu. Ini menunjukkan beliau benar-benar mahu pulang," katanya.

Fang Shan berkata, selepas kumpulan komunis diterima kembali ke tanah air, Chin Peng sendiri hadir mengucapkan selamat jalan. Hasrat Chin Peng yang paling besar adalah mahu pulang tetapi hasrat itu tidak dapat dikotakan sebelum beliau meninggal dunia.

“Hari ini Chin Peng telah pun meninggal dunia, saya harap abu beliau dapat dihantar pulang ke Malaysia supaya Chin Peng dapat memenuhi hasratnya," jelasnya.

SELARIKAN SEJARAH ORANG CINA MALAYSIA

AKHBAR Nanyang Siangpau bertarikh 15 September 2013 pula melalui ruangan Pendapat YuanLun memaparkan tulisan Phang Sin Cai berkenaan cadangan selarikan sejarah orang Cina di Malaysia.

Baru-baru ini saya berpeluang membaca beberapa keluaran majalah pertubuhan Cina yang meraikan usia 100 tahun penubuhan serta naskhah tarikh peringatan hartawan dan pejuang (peneroka) kawasan. Tiba masanya untuk mengumpulkan maklumat dalam majalah serta butiran pejuang setempat supaya dapat dikekalkan dalam ingatan anak cucu.

Pada 31 Mei 2013 hingga 1 Jun 2013, berlangsung perjumpaan kali keempat persatuan KuTien, iaitu perjumpaan persatuan persaudaraan KuThien antarabangsa yang diadakan di Setiawan, Perak. Tajuk pembukaannya juga menyambut usia 100 tahun persatuan.

Saya diberi senaskhah majalah berjudul Pejuang Daerah Setiawan, ia mengimbas kembali ingatan zaman lampau. Pengeluaran majalah pejuang daerah ini mampu mengumpulkan maklumat yang tersorok.

Penghijrahan kaum Cina ke Malaysia, sejarah Cheng Ho turun ke Nanyang (Laut Cina Selatan) sahaja usianya telah menjangkau 600 tahun. Bukit Cina di Melaka adalah bukti yang kukuh, kawasan perkuburan ini setiap tahun dikunjungi jutaan pelancong dari China. Malangnya, Bukit Cina tidak dihias indah, duit daripada industri pelancongan ‘berselerak’ seperti tanah perkuburan.

Kesan peninggalan nenek moyang kita berselerak di kota-kota besar, pekan-pekan dan daerah-daerah seluruh negara. Mereka menggunakan kudrat satu persatu mencangkul tanah membuka hutan-hutan. Selepas beberapa generasi barulah menjadi wajah-wajah pekan-pekan dan kota.

Pepatah zaman dahulu mengatakan, ‘tiada orang Tang, tiada Po’. Orang Tang itu bermaksud orang Cina, Po itu bermaksud Bandar, contohnya Jilongpo (Bandar Kuala Lumpur) dan Xingjiapo (Bandar Singapura).

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad pada Perhimpunan Agung UMNO tahun 2002 mengakui, “jika tolak semua bangunan dan pembangunan orang Cina, pastinya di Malaysia tiada bandar-bandar besar dan pekan-pekan kecil dan juga hari ini tiada pusat perniagaan dan pusat industri, tiada wang untuk orang Melayu dapatkan gaji dan elaun serta mendapat bantuan dan kemudahan-kemudahan infrastruktur."

Hari ini, peninggalan nenek moyang itu telah dianggap milik negara asing, sebaliknya mereka melancong ke luar mahu melihat peninggalan dan pemandangan nenek moyang di luar sana. Ada sesetengah bahasa daerah keturunan mereka telah bertukar nada, ramai dari daerah itu sudah tidak tahu menggunakan bahasa daerahnya, ia telah hilang fungsi asal dan tujuan sebenar.

Penulisan sejarah daerah dan tempatan serta pengekalan bahan-bahan sejarah orang Cina bukan sahaja dapat menyedarkan tetapi dihayati oleh muda-mudi Cina. Ia juga boleh dijadikan bahan bacaan sekolah-sekolah Cina untuk dijadikan panduan masa hadapan. Mereka boleh mempelajari semangat perjuangan orang terdahulu, bersemangat gigih mengharungi kepahitan dan kesusahan.

Sejarah mampu mengeratkan dan mengiktiraf perhubungan dan budaya di antara daerah yang mampu membawa kepada kemajuan masyarakat dalam konteks perpaduan kerana mereka mempunyai hala tuju, semangat dan sejarah yang sama; membantu semangat kekitaan di negara ini; lancarkan semangat cintakan tanah air dan menyayangi orang ramai.

Ia perlu dimulakan dengan penerapan nilai dan zahirkan semangat sayangkan orang ramai, sama seperti orang-orang yang memperjuangkan pendidikan sekolah Cina. Mereka boleh saling berinteraksi selain boleh bekerjasama. Semangat penerokaan orang terdahulu, bukankah ia boleh meninggalkan nama? Inilah yang sepatutnya pertubuhan Cina tidak memandang ringan dan lepaskan tanggungjawabnya begitu sahaja.

RASIS BANTU EKONOMI BUMIPUTERA?

AKHBAR Sinchew Daily News bertarikh 16 September 2013 memaparkan pandangan rasmi akhbar tersebut berkaitan polisi mengukuhkan ekonomi bumiputera di dalam ruangan Sudut Pendapat.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan kerajaan akan meluluskan lima polisi mengukuhkan ekonomi bumiputera, juga dikatakan membalas budi mereka yang menyokong Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum (PRU) lepas. Lima polisi ini amat luas, menggunakan dana berbilion ringgit termasuk dalam sektor pendidikan, perniagaan, peluang-peluang inovasi serta kuasa pemilikan harta dan saham.

Pada 7 September lalu, kerajaan di bawah Majlis Tindakan Ekonomi Bumiputera telah umumkan beberapa polisi baharu perkukuhkan ekonomi bumiputera, dengan jelas ada kaitannya dengan meraih penyokong dan perkukuhkan kedudukan dalam parti. Dalam cuba raih kedudukan dan sokongan, pada masa sama pasti tidak dapat memenuhi kehendak semua orang dan ini boleh menjejaskan pembangunan ekonomi negara.

Kami pasti dan percaya, perancangan pembangunan ekonomi negara pada hakikatnya mampu dan boleh tingkatkan ekonomi bumiputera, kecilkan jurang perbezaan miskin dan kaya, beri kestabilan dan keamanan serta perpaduan dalam masyarakat.

Selama ini kerajaan memberi keutamaan kepada bumiputera, sudah nampak kesannya, pendapatan kasar keluarga bumiputera daripada RM172 sebulan pada 1970 kini meningkat kepada RM4,457 sebulan, 64.8 peratus keluarga miskin pada 1970 kini turun mendadak sekitar 2.2 peratus sahaja. Tetapi, kerajaan tidak lepaskan lagi memimpin tangan bumiputera supaya mereka lebih gigih, mampu bersaing dan berdikari. Sebaliknya, semakin menambah polisi imbuhan serta subsidi dan ini jelas membelakangi konsep globalisasi dan keterbukaan.

Pada 3 April 2009, semasa Najib mengambil alih jawatan Perdana Menteri, beliau lancarkan slogan "1Malaysia", seterusnya “Model Baharu Ekonomi" sebagai pengganti kepada DEB. Najib berkali-kali beri jaminan akan menjadi pemimpin yang tidak mengira warna kulit, perbezaan agama dan konsep politik, mahu menjadi Perdana Menteri untuk semua rakyat.

Jika benar, sepatutnya mansuhkan polisi ‘tongkat’ dan ambil kira untuk semua rakyat, bukan hanya utamakan ekonomi satu kaum. Kumpulan kaum bumiputera yang lemah sama seperti kumpulan orang Cina serta India yang lemah dan miskin, sepatutnya kerajaan hulurkan tangan membantu kumpulan-kumpulan ini juga.

Kerajaan memberi pakej subsidi kepada bumiputera dikatakan sebagai membalas budi pengundi, ini bukan polisi untuk seluruh rakyat. Jika mahu timbulkan isu balas jasa, cuba lihat PRU 1995, 1999 dan 2004, BN mendapat sokongan padu masyarakat Cina dan dapat terus kekal memerintah, terutama sekali pada 1999 semasa kemelesetan ekonomi dan kes Anwar Ibrahim yang mampu menjejaskan PRU. Pada masa itu, BN dapat sokongan penuh pengundi Cina, adakah orang Cina mendapat dan terima balasan daripada kerajaan?

Keputusan PRU sebenarnya memberi implikasi dan maklumat bahawa rakyat telah menolak politik rasis. Sebaliknya, kerajaan melayan rakyat dengan menjeling mata sahaja, pimpin ke jalan melawan arus, menyebabkan rakyat rasa begitu hampa.



© Utusan Melayu (M) Bhd 

57 comments:

Anonymous said...

boleh hapuskan dasar ketuanan melayu dengan syarat kerakyatan bukan bumiputra hendahlah diserahkan kembali. taraf pemastautin tetap pun hendaklan dipohon semula. barulah adil.

MELAYUJATI said...

Cina berhutang dengan Melayu mendapat taraf warganegara tanpa susah payah. Itu bukankah jasa terbesar Melayu yang sampai bila bila takkan terbayar.

MELAYUJATI said...

Cina berhutang dengan Melayu mendapat taraf warganegara tanpa susah payah. Itu bukankah jasa terbesar Melayu yang sampai bila bila takkan terbayar.

Anonymous said...

CHIN PENG BERHUTANG DARAH DENGAN MELAYU! SEMUA MELAYU KENA INGAT SAMPAI BILA-BILA!

CINABENG MENYANJUNG PEMIMPIN YANG ANTI MELAYU, ANTI ISLAM.. SEMUA MELAYU KENA INGAT SAMPAI BILA-BILA!

CINABENG BENCIKAN AHLI-AHLI PENIAGAAN MELAYU YANG BERJAYA.. SEMUA MELAYU KENA INGAT SAMPAI BILA-BILA!

SEKARANG KITA KENA SOKONG BISNES MELAYU SAMPAI BILA-BILA!!!

Anonymous said...

Kaum melayu bumiputra adalah pengundi dan rakyat majoriti. Membantu kaum ini dalam semua aspek ekonomi adalah kewajiban kerajaan melebihi kaum minoriti seperti cina dan india.

Kaum cina yang telah berjaya dalam ekonomi hasil tongkat sakti dari british tidak perlu merasa dengki dengan inisiatif kerajaan yang telah dipilih oleh orang2 melayu.

Wasiat raja2 melayu memberi hak 50% kekayaan kepada melayu di campur lagi 67% dari baki 50% dari bumi melayu selain dari gunung, tasik dan rezab melayu. Maknanya mengikut quota melayu berhak keatas lebih 75% kekayaan bumi malaysia ini.

Kaum melayu bumiputra wajib pertahankan hak kita ini sehingga ke akhir hayat tanpa kompromi.

Anonymous said...

Sudahlah Cinabeng!. Kamu berasal dari Tanah besar China. Bila PRU 13 undi pembangkang terutama DAP. Muka tidak tahu malu, sekarang minta pula macam macam dari kerajaan .
Tanpa undi Cina pun UMNO/BN boleh menang. Ada ubi ada batas. Kamu tidak berbudi macam mana kerjaan BN hendak balas. Minta pada DAP lah!

Anonymous said...

Butoh China Press.

Anonymous said...

hahahha the most rascist blog in the world!!!!

AnNisbah said...

Pencuri menuduh tuan rumah mencuri...

Mat13 said...

cina ajar melayu jadi rasis...nah rasakanlah lu cinabeng.Lu olang lancau yang kasi mula....kahkahkah

Anonymous said...

Jika ditakdirkan didunia ini tinggal aku berdua dengan cinabeng pun nescaya aku maseh anggap cinabeng tersebut adalah musuh ketat aku......!

BatuBara said...

Hina dan fitnah sudah,berpaling tadah pun sudah tidak menghormati undang undang dan menghina agama Islam pun sudah. Hak orang orang Melayu dipersoalkan dan diceroboh juga sudah,apa yang belum cukup???

usin said...

melayu atak utang sama chin peng meh? manyak busat ka itu utang? itu chin peng aaa...wa ciakap sama lu, atak utang sama wa punya olang kampung tau ka. itu chin peng punya gelombolan setan kominis sutak lompak sama bunuh wa punya olang kampung sapa mau tanggung? lu ka mau baya.... bolo punya olang. tala otak.

tobeng said...

Gila punya cina,Melayu hutang dengan kepala pengganas komunis?Lahanat tu dah bunuh,cincang,sembelih Melayu dan berperang dengan polis/askar2 Melayu sampai tahun 1989 tiba2 Melayu berhutang dengan dia?Pengganas yg cuba jajah Tanah Melayu dikatakan pejuang kemerdekaan?Jadah apalah diorang merepek ni.Terlebih makan babi ke apa..

Anonymous said...

kepala Babi Chin Peng laahh berjasa makan babi ader laah.. bunuh Melayu mcm bunuh anak ayam.. bunuh askar putus kaki pecah perut mati dlm hutan, atas heli di hospital..

Babi lah Cina.. mmg senga mereka nk bangkitkan marah kita!!

Anonymous said...

Kita menyalak marah Chin penag, China Press, DAP bla2.. tp Hadi Bangang terus menerus menjilat Cina Kafir. Hadi PAS laknatullah terus mengutuk krn bantu Melayu kononnya BN UMNO racist.

Celake punya Hadi dan PAS.. buta kayu kah Melayu berada di paras keberapa ekonomi skrg? Bila Melayu susah PAS salahkan UMNO.. bila UMNO proaktif bantu Melayu, PASlaknat ckp RACIST.. senada dgn DAP!!

Plg sial ialah MP Parit Buntar, si Badak Mujahid Rawa.. yg sudah mahu sama ratakan Melayu-Cina dan Islam-Kristian!!

mereka2 inilah penjaham bangsa.. lebih SIAL dr org yg makan babi!! org makan babi dia berdosa, tp mudarat pd dirinya.. tp Babi2 PAS bwk mudarat pd Agama dan Bangsa..

Apa krjn buat semua xbetul..mereka rosakkan Agama dikatakan betul..


PAS Laknatullah
PAS Laknatullah
PAS Laknatullah!!!

Anonymous said...

Dulu mereka merempat, dibunuh Jepun, Melayu tolong. Mereka hormat Negara & Raja.. & membuat duit sampai kaya..


Zaman Global nasib Bila Negara China dah maju..mereka mula berlagak, sombong angkoh & tak menghormati negara Malaysia..dtg naik tongkang, sekarang mahu membolot apa sahaja tampa Timbang Rasa..

Biasalah,..Tunggu bila mereka bangkrup semula..Nasib di tangan Tuhan

Anonymous said...

Perlu lihat sejarah awal penubuhan pas. British takkan lulus penubuhan pas kalau itu tidak menguntungkan mereka walaupun umno dah ada. British dah nampak apa yang akan berlaku di masa depan jika perpaduan Melayu dipecahkan selepas Melayu bersatu menentang Malayan Union. Nah, inilah hasilnya yang dibawa pas sekarang.

Kalau dikatakan umno direstui oleh British, pas pun sama direstui oleh British.

Anonymous said...

PAS adalah PARTI AJARAN SESAT...DIA sahaja yang Islam, orang yang Tidak sokong PAS adalah kafir.

DAP adalah PARTI BANGSA BANGSAT

CINA adalah BANGSAT BERASAL DARI TANAH BUSAT CHINA.

PKR adalah PARTI KENCING RAKYAT YANG TIDAK ADA JASA 1 SEN PUN KEPADA RAKYAT MALAYSIA.

Orang Melayu yang BODOH sahaja sokong PAS DAPig dan PKR .Contoh Melayu bodoh adalah ADAM ADLI budak gagal belajar dan SAMAT SAID sasterawan gila bersastora .

Anonymous said...

Sudah jelas nampak belangnya.
Masihkah kita tidak mahu celik?

Anonymous said...

Tu dia......kita hutang chin peng.....ya memang kami ada hutang nak bayar.....hutang darah.......tapi tak apa.......bak cerita cina kungfu dulu2, hidup menyesal lebih seksa dari terus mati.....hahaha sampai ke ari ini, abu mayat pun jangan mimpi nak sampai tanah melayu ni.......

cina bina bandar dan pekan??? oppssss.....itu kita cakap ikut konteks semasa la....maklum la, melayu kasi can dok tanah melayu, you oleng kena keja la mau jaga tuan tanah......apa ka betulnya kan......tapi realitinya, bangsa MELAYU adalah bangsa yang sekian lama suka membina bandar2 diraja di seluruh pelusuk nusantara zaman berzaman........itu semua terbukti.........cinabeng kalau nak cakap kasi biar fakta penuh maaa.......AKU BANGGA SEBAGAI BANGSA MELAYU...........JIWA MELAYU, JIWA PEDAGANG TERHEBAT DUNIA......MELAYU JUGA JAUH BERTAMADUN DI SAAT EROPAH DALAM KEGELAPAN.......aku bangga tu......inilah nilaisebenar Melayu yang kian bangkit.......hahahaaaaa......

Anonymous said...

melayu dah lama bersabar tentang rasis2 ni....aku antara yang berat menyebut tentang melayu, semuanya untuk bangsa malaysia....tapi cinabeng dah bangkitkan semangat melayu aku yang dah hampir terkubur.....terima kasih cinabeng...toceh2 hak tuih......dan sekarang ini aku rasminya adalah melayu rasis, serasis bangsa cina kat malaysia ni.....cuma aku masih ada sifat pemalu bangsa melayu berbanding dengan cinabeng kat malaysia ni yang dah takdak rasa malu...muka tebal sekoq2....

Anonymous said...

ADA SORANG LAGI CINAWA YANG SEWAKTU DGN CHIG PENG MASIH LIAT NAK MAMPOS..CINAWA NI DOK KAT SELATAN TANAH MELAYU..

Anonymous said...

Yahudi 71,nasrani 72,melayu 73 Cin peng belajar hadis. Yahudi hanya ada satu, shyiah ada tiga shiah kelantan shiah kedah shiah pening.

Anonymous said...

Inilah padahnya bila pintu puakA dibuka oleh pak dol dulu...kepimpinan skrg celaru dh otaknya tk tau nak buat cmnerdah...mmmm...terjun arr labu....

Anonymous said...

Ni konpom cinabeng yg komen. Korg yg rasis wahai babi. Ktorg dah byk bagi muka. Hari ni tak lagi

Anonymous said...

cina itu bukan penduduk asli Tanah melayu , asalnya dari china ..datang ke malaysia kerana mencari makan, kerana lari dari peperangan , kerana dibawa British , kerana ingin berniaga , kerana terapat kekayaan dan tanah melayu, terdapat peluang kehidupan yang lebih baik , itu sebabnya!

hutang apa ? melayu hutang apa dengan cina ? ini namanya bahalol ..dia yg datang tempat orang , kita pula dikata berhutang , jadah apa?

tanpa 'pemberian' melayu , cina tetap pendatang , kerakyatan bangsa cina yg ada kini adalah atas ihsan bangsa melayu, jika tanpa ihsan itu cina tak akan ada status warganegara!
diberi betis mahu peha , kaduk naik junjung , cacing naik kemata , tak tahu terimakasih, tak tahu bersyukur , malah lebih meminta minta segala bagai ...ini tabiat dan perangai bangsa cina!

malangnya melayu itu lalai, melayu itu semakin alpa, melayu kini semakin pudar semanggatnya , melayu dihakis ..dirompak, dihina , dipersenda pun masih dengan senyuman,
kalau melayu itu tak sedar dan tak bangkit, kalau melayu itu tak bersatu atas nama bangsa dan agama, tunggulah detik kehancuran dan kehinaan melayu merempat dibumi sendiri, sejarah melaka akan berulang ..sejarah istana Maimun akan berulang , sejarah kerajaan pasai akan berulang, sejarah Aceh akan berulang ,
ketika itu melayu menangis airmata darah sekalipun tak ada gunanya !

Servant of God said...

Kepala butuh akhbar cinabeng. Korang dah lupa hutang korang pada negara bila dapat kerakyatan tuh? Sundal betul laa cinabeng nih...

rakyat Malaysia said...

Chin Peng bukan rakyat Malaysia. Masa lahir sampai si mati ni cukup umur bersama cina-cina lain yang datang sejak hujung abad 19 adalah rakyat China dan bercita-cita balik semula ke Tongsan bawak kekayaan.

Bila perang dan China komunis tak benarkan cina-cina seberang laut balik Chin Peng angkat senjata bertujuan jadikan Tanah Melayu negara komunis proksi dan sekutu China Komunis. Jadi Chin Peng bukan pejuang kemerdekaan tapi pengganas yang mahu jadikan Tanah Melayu sebahagian daripada China Komunis melalui tentangan bersenjata dengan terlebih dahulu halau British.

Menjelang merdeka cina-cina yang bukan komunis tak ada pilihan balik ke China dan British minta melayu berkorban bagi warganegara kepada cina-cina ini kalau mahu merdeka. Bila perjanjian 1989 ditandatangani Chin Peng cuma letak senjata (kerana tahu tidak akan menang sebab kejatuhan banyak negara komunis di Eropah Timur) dan tidak pohon menjadi warganegara Malaysia demokrasi kerana masih simpan cita-cita dan ideologi Malaysia Komunis dengan dia sebagai ketua.

Maka, Chin Peng bukan warganegara dan itu dibuktikan oleh Mahkamah Persekutuan. Sebagai bukan rakyat Malaysia Chin Peng tidak pernah ada hak untuk balik ke Malaysia dan mayatnya juga tidak boleh dibawa masuk dan ditanam di Malaysia.

Anonymous said...

wartawan China Press (sebut CHINA) berani buat tulisan macam ni sebab ISA dah mansuh.

Anonymous said...

Cina msia syok sendiri... Tau depa xde sejarah kat msia melainkan majoriti dari kuli lari dari negara asal psal hidup susah. Cina kat china pon x nak terima lu suma la. Lagi mau berlagak

Anonymous said...

bumi mana yg mereka pijak sejak zaman dahulu tidak bertuan...? cuba jawab soalan ini dulu......!

ingat temasek sudah. jenis tak pandai berterima-kasih beri betis nak paha, beri muka nak kepala....!

Anonymous said...

dulu sungai Gombak namanya sungai lumpur, sebab itu ada nama kuala lumpur seperti kuala besut ada sungai besut, kuala kangsar ada sungai kangsar. Kuala Lumpur adalah nama melayu. Kuala Trengganu ada sungai trengganu. (Prof emeritus Khoo Kay Khim)

rakyat Malaysia said...

Tambahan:

MPAJA (kemudiannya PKM) pada asalnya dibantu oleh British melawan Jepun kerana kaum cina membenci Jepun yang juga membenci cina (Jepun tidak memusuhi melayu). Sejurus selepas perang MPAJA keluar hutan dan memburu melayu yang dilihat tidak menentang Jepun. Apabila British kembali dan menamatkan huru-hara yang dilakukan oleh MPAJA ke atas melayu, MPAJA kembali semula ke hutan dan menjadi PKM menentang British Malaya (dan orang Melayu yang bekerjasama dengan British ke arah mencapai kemerdekaan), kemudiannya Persekutuan Tanah Melayu dan seterusnya Malaysia sehingga 1989.

Kesimpulannya, Chin Peng bukan pejuang kemerdekaan dalam erti sebenarnya, tetapi gerombolan pengganas yang anti kepada kemerdekaan demokrasi, Islam dan majoriti melayu.

Pencari Damai said...

Saudara-saudaraku yang disayangi semua, apa kita lupakan sekejap tentang politik kita dan kita luangkan masa hanya 5 minit untuk membaca link yang saya sharekan di sini. Kerana apa yang saya lihat ramai kawan2 saya di luar sana masih x nampak "the big picture" what has happen to the world. Dan saya saya juga seperti pemilik blog hanya menjalankan tanggung jawab sebagai seorang muslim menyebarkan ilmu yang yang kami sudah tahu kepada semua saudara MUSLIM ku yang belum tahu. Dan tanggungjawab anda sebagai muslim untuk mengambil tahu apa yang sedang terjadi di dunia kita. Bukan hanya di dalam negara. Tujuan hanya 1. Saya dan juga owner blog tersebut iaitu, DEMI ALLAH IMAM MAHDI BERADA DI AMBANG PINTU. Oleh itu, ambillah ilmu dari Al Quran dan Hadis tentang apa, bagaimana kewajipan setiap muslim jika itu sudah berlaku (Mahdi sudah dizahirkan). Sumpah demi Allah jika kita tidak cukup persediaan mungkin secara tidak sengaja kita lah yang akan menentangnya. Masya Allah.. Minta supaya dijauhkan. Untuk itu ada 2 blog yang saudara patut kaji dan fahami sedalam2nya tentang apa yang dibahaskan di dalam blog tersebut. Semoga semua orang Islam di Malaysia sentiasa bersatu demi mempertahankan kesucian islam dan demi persediaan menanti akan kehadiran penyelamat kita semua. In shaa Allah..

Blog pertama :
DIA YANG TERSEMBUNYI

Blog kedua :
MENCARI DAMAI DI LANGITMU

Untuk pengetahuan semua owner blog ini mempunyai ilmu yang sangat tinggi (kami panggil abah) yang ilmunya itu salasilahnya sehingga ke Rasulullah saw. Jangan salah faham saya tidak fanatik akan dia saya seperti yang lain2 sangat menghormati ilmunya itu. Semoga semua mendapat taufik dan hidayat. Dan ketahuilah fitnah akhir zaman itu berlapis-lapis sehingga orang alim pun pening memikirkannya. Dan Alhamdulillah saya setelah mengembara ke 2,2 blog tersebut. Awan mendung, jerebu yang selama ini berkumpul di dalam kepala saya telahpun dijernihkan. Alhamdulillah.
Alhamdulillah.
Alhamdulillah.
Salam semua.

Anonymous said...

CHINPENG PEMBUNUHAN. MACAM GANGSTER. PATUT DI HUKUM BUNUH PUN.
BANGKAI BOLIH TANAM DALAM JAMBAN.

Anonymous said...

Chin Peng bukan pejuang kemerdekaan, orang melayu tak berhutang pada Chin Peng dah terjawab. Satu lagi ada pemimpin cina yang anggap kerajaan cabuli perjanjian damai 1989. Samada kerajaan langgar perjanjian itu atau tidak cukup kabur dan tidak dibuktikan. Yang pasti kerajaan akan ingkar perintah mahkamah dan campurtangan dalam pengamalan keadilan negara inj kalau benarkan Chin Peng ditanam di Malaysia.

Anonymous said...

bangang betul...yg datang dr indon tu dua generasi sdh menjadi melayu dan bumiputera ape ceritanyaaaa! sampai ada yg memegang jawatan MB ape critanyaaa....bangang...! apa pulak dgn yg datang dr kerala yg menjadi melayu selepas beberapa generasi...bendulllll bin abdul

Anonymous said...

Sebelum alam Melayu berpecah setelah kedatangan penjajah semua penduduk semenanjung dan kepulauan Melayu adalah satu. Sama juga sebelum Kuomintang lari ke Taiwan, pulau tersebut adalah kepunyaan cina. Sesiapa yang nenek moyangnya berasal dari India tetapi berkahwin dengan melayu sebelum kedatangan penjajah adalah melayu. Sesiapa saja yang datang atau dibawa ke Tanah Melayu selepas kedatangaan penjajah adalah kaum pendatang.

Anonymous said...

Aku tunggu juga cin peng ni dikuburkan kat sini, aku nak gi kubur dia tiap2 minggu, nak kencing kubur dia....

Anonymous said...

Terlalu banyak kalau nak di senaraikan tentang budi melayu kepada cina. Hampir satu per empat Tanah Melayu ini telah di duduki oleh cina. Tak kira di bandar, pekan mahu pun kampung. Wal-hal datuk nenek mereka datang dulu sehelai sepinggang naik tongkang. Apakah kamu tak bersyukur dengan apa yang kamu miliki sekarang? Cuba kamu (cina) bayangkan bagai mana kalu kamu yang berada di tempat kami(Melayu). Apakah kamu sanggup berkorban seperti apa yang kami korbankan untuk kamu sekarang?

Jadilah manusia yang mahu melihat cermin.Kerana cermin itu adalah perbandingan. Bandingkan kamu yang hidup di Tanah Melayu ini dengan datuk nenek kamu yang hidup di bumi asal dia.Kalau bukan kesukaran hidup di sana ,mereka tak akan bersusah payah menyabung nyawa merantau ke bumi melayu ini.

By;Cilgu"S"

Anonymous said...

Mereka tak berjaya merampas kuasa dari orang2 melayu pru13 pun boleh bersikap begini.

Bayangkan jika dap menguasai parlimen dengan macai pkr dan baruah dari pas. Sejarah melayu akan dipadam dan hanya dongeng buat cucu cicit kita.

Nyaris2 aku dah nak keluarkan meriam singgora pada mei lalu.

Anonymous said...

Saya anon 5:07 pm ingin tambah jawapan pada persoalan anon 3:55 pm; sesiapa saja, daripada mana, berbangsa apa saja, dan pada bila-bila masa berkahwin dengan orang Melayu Malaysia dan anaknya lahir di Malaysia, anaknya itu adalah Melayu bertaraf bumiputera. Sekian harap maklum.

Anonymous said...

Pandai cina main kata2....
Al maklum la wayang cina...
Tak payah cite byk..
Kita dah byk tolak ansur berabad lame nye..nah,skarang rasakan bile salah langkah mase pru lpas..
Bgai lepaskan anjing tersepit..kite plak d ggit nye..

Anonymous said...

Cakap lah apa pon bab kuam cina nie...aku tetap sudah x percaya mereka selepas PRU13....PERIOD

Anonymous said...

Aku sokong bawak balik abu mayat chin peng ke Malaysia.
Senang aku nak kencing atas abu mayat tuh. Tak payah pegi jauh2 bangkok nak ludah jirat cinabeng lancau ni....

Anda Tahu X !!! said...

hidupkan kembali ISA.. sial cina..

Anonymous said...

Mereka patut mengucapkan terimakasih dan tunduk kpd pemerintahan melayu.. X suka balik negeri kaum anda...

Anonymous said...

Aku sokong 1000 % .. Kalau boleh abu cimpeng sumbatkan dlm lubang jamban... Baru puas hati aku.. Kalau dingat arwah atuk sedara aku kena bunuh dulu dgn komunis...mahu rasenyer anak cucu chimpeng ini disumbat ke lubang jamban...

Anonymous said...

Alhamdulillah.. Adenyer blog ini yang mendedahkan kesesatan golongan pencacai anak haram atau anak zina dgn chin peng ini

Anonymous said...

Nak dengsr diaorang cakap..Melayu masuk hutan... Baru kerajaan nak buat tindakan agak nyer

Anonymous said...

Itu sebab ade sorang mantan TPM.. Lahir dari ibu cina dan bapa mamak masih boleh diterima di Malaysia ini sebagai bumiputra..Walaupun banyak melakukan maksiat dia tetap dipsnggil melayu...he he

Anonymous said...

setuju2..cina berhutang dgn melayu utk jadi rakyat tanah melayu mereka tak ingat..skrg dah naik tocang pulak..pengganas pun nak di bawa jugak ke sini utk jadi rujukan nanti ramai pulak yg ikut ideologinya..

teruskan jihad ekonomi..kita kembali seimbangkan kembali kekayaan negara utk berdiri sama tinggi dan krg bergantung harap kpd mereka..

mereka kaya pun krn kita yg kayakan mereka..kita yang membeli..

teruskan ABC..BCL..

Anonymous said...

Aku nak tanya sikit kat barua DAP dlm PR (PAS & PKR ), sebab apa dulu bila RASHID MYDIN meninggal di Thailand, kamu semua tak buat desakan langsung utk bawa balik mayat beliau. Tapi bila melibatkan org Cina, kamu semua begitu bersemangat membela.Nampak sangat hinanya kamu semua disebabkan inginkan UNDI ORANG CINA.INGAT ! KAMI GOLONGAN MELAYU ATAS PAGAR TIDAK AKAN MEMBERI SOKONGAN KAMI KPD PARTI PAS, selagi tak ubah sikap.

Anonymous said...

Mak TDM melayu langkawi keturanan Wan la ngok bukan wan ah keong tau.. Wan keturunan mahsuri.. Tu pasal zaman tun dia naikkan langkawi..

Melayu Perak said...

betul tuh....mahathir melayu jati....yang sibuk sibuk kata kerala tuh nak kena penyepak baru tau....

Anonymous said...

BUTOH LA KL TU CINA YG BUKAK. SEBELUM CINA SAMPAI , DAH ADA LAMA KETURUNAN SULTAN ABDUL SAMAD SELANGOR YG MEMERINTAH KL TU SEBAGAI WAKIL BAGINDA (ORG BESAR DAERAH) .SAMA JUGAK KES SINGAPORE. BUTOH LA SINGAPORE TU CINA YG BUKAK. SEBELUM ADE CINA BABI KAT SINGAPORE , SINGAPORE DAH LAMA DIPERINTAH BAWAH KUASA TEMENGGONG JOHOR. TEMENGGONG JOHOR TU CINA KE ? MALU LA DIRI SIKIT CINA BABI WOI.