Tuesday, September 10, 2013

KES KALIMAH ALLAH : PAGI INI DI MAHKAMAH RAYUAN PUTRAJAYA.


ayuh seluruh umat islam kita mendoakan agar KEMENANGAN BESAR berpihak kepada kita.

biarkan anwar dan pas terpesong akidahnya dek kerana kemarukkan undi cinabeng.

42 comments:

Unknown said...

INSYA-ALLAH...
BIARLAH KITA BERJAYA DULU DALAM ISU KALIMAH ALLAH INI...
SELEPAS INI KITA TARBIAH ATAU BUAT KIRA2 PULAK DENGAN SEGELINTIR PUAK2 MELAYU ISLAM YANG NAK JAGA HATI DAN RELA BERSATU DENGAN KAFIR LAKNATULLAH TUH, SEHINGGA MEREKA SANGGUP MELACURKAN KALIMAH ALLAH DEMI KUASA POLITIK MEREKA...
ALLAHUAKBAR.

(KUMIM)
http://empayarkumim.blogspot.com/

Anonymous said...

Si guan eng-HARAM-JADAH buat pengumuman DAJALnya waktu "Christmas Eve" - ini sengaja dan amat dirancang dgn. halus dan berniat amat jahat, kerana waktu itulah kelahiran Jesus pd. kaum Kristian. Jadi, waktu pengumuman DAJAL DAPBANGKAI nak MENGKRISTIANkan Kalimah Allah SWT, disyaki bukan shj. utk MENGHINA Allah SWT kita, tetapi juga Islam/umatnya secara keseluruhan, di samping mengumumkan Tanah Melayu sbg. negara Kristian-Yahudi puak Kristian Zionis DAPBANGKAI/PKR! Juga, si DAPBANGKAI ini nak menghasut semua kaum Kristian, termasuk Bumiputera Kristian Sabah/S'wak, utk. membenci Islam/umatnya, terutamanya kaum Melayu/UMNO.

Sepatutnya, undang-undang yg. berasaskan "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si hipokrit Barat-Zionis (yg. sekutu kuat si DAPBANGKAI/PKR), tidak harus dibenarkan MEMIJAK/MENGGERTAK/MENGHINA/MENGUASAI Islam/umatnya, bila berkaitan dgn. hal-ehwal Islam. Bayangkanlah, kalau si DAPBANGKAI boleh sampai mencabar nak MENGKRISTIANKAN Allah SWT kita, tidak mustahil masjid dan al-Quran kita mahu diKAPIRKan, contohnya, JENAYAH SYARIAH ke atas surau di Johor dan si loyar-kuang-ajaq Bukan Islam nak jadi peguam Syariah, baru-baru ini!

Sedangkan, rejim-rejim KRISTIAN-YAHUDI Barat-Israel, sedang membunuh umat Islam sesuka hati spt di Palestin, Iraq, Libya, Syria, Somalia, Afghanistan, Mali, Yemen, Sudan, Nigeria, Lebanon dan selatan Thailand/Filipina, dan kemudian akan ke Iran dll, termasuk Malaysia ini contohnya bermula dengan Sabah baru-baru ini. Bahkan pengganas TALEBAN dan AL-QAEDA adalah diCIPTA oleh Barat-Israel sendiri, untuk tujuan MENJATUHKAN Islam, membunuh umatnya terutamanya yg. nasionalis, bertujuan utama untuk melaksanakan PENJAJAHAN mereka, ke atas negara-negara Islam yg. kaya minyak gas; lihat di http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013 (lepas itu si Barat-Israel BERPURA kononnya asyik diserang al-Qaeda/Taleban; sebenarnya diserang pejuang Kemerdekaan Islam yg. sebenar)!

Maka, Dunia Islam/Dunia Ketiga JANGANlah tunduk lagi kpd. ancaman DAPBANGKAI/PKR (dan sekutu mereka dr. PAP-Barat-Israel) dgn undang-undang berasaskan "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si KAPIAQ GANAS -Zionis (kononnya "universal human rights" - PENIPU betul), salah satu SENJATA plg. DAJAL mereka utk. MENJAJAH Dunia Islam/umatnya dan seluruh Dunia Ketiga!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

Ya Allah...kau selamatkan lah agama mu ini...Ya Allah berikanlah kemenangan kepada peguam-peguam islam yang cuba mempertahankan nama mu ya Allah...Mudahkan lah mereka berhujjah...Lembutkanlah hati para hakim .... dengan memberi kemenangan kepada islam...Hancurkanlah mereka yang cuba mengugat agamamu ya Allah.

ReentryCapsule said...

Sebab mereka tahu kita kini berada di tahap lemah.Oleh yang demikian mereka jadi berani tak tentu pasal.Pukimak lancau lawyer kafir nak jadi Peguam Syariah apa pasal.PtuiiiHHH

Blogger Keling Parpu tu langsung tak pernah highlight isu ni.Ah Jib tak suka.Sebab Ah Jib pun open minded no hal punya kafir guna kalimah Allah ni. Idris Jala cakap buat bodo jer isu ni.Deris tu kan Kristian. Bodoh punya Gendang.

ChaiiiTTTT...!!!!

Anonymous said...

Oleh Agamigir:

Amat susah sekarang ni... dulu bila kita nampak muka Melayu, sah dia penyokong UMNO, kemudian sikit, tak pasti sama ada orang UMNO atau PAS, fast forward, lagi bercelaru, kerana Melayu tu mungkin UMNO atau Pas atau PKR.

Malah akhir-akhir ni ada Melayu dalam DAP dan PPP. MasyaAllah. Melayu sudah susah diketahui apa parti politik garapan mereka?

Oleh kerana tanpa tali pengikat yang jelas untuk menyatukan Melayu (parti politik tak boleh digunakan lagi sebagai alat) kita kena bersandarkan agama, iaitu Agama Islam.

Tetapi mutakhir ini, itu pun dah tak boleh digunapakai. Sekarang timbul pula isu Syiah.

Jadi mana satu Melayu yang kita boleh percaya (maksud saya jika saya bertembung di perjalanan, agak kekok juga untuk berbincang mengenai politik, agama, malah apa saja yang menyangkut-paut mengenai dua item tersebut takut tersalah cakap kepada salah orang).

Apa nak jadi Melayu? Halus sekali jarum yang digunakan untuk memecahbelahkan kita; dari luaran dan dari dalaman.

Saya berdoa agar pemimpin-pemimpin kita yang mubarak dapat memikirkan satu kaedah supaya Melayu tidak berpecah dan tidak dipecahkan oleh dajjal-dajjal yang berkeliaran bertopeng sebagai kawan.

Mudah-mudahan ada insan kamil yang menjadi pemimpin kita tampil dan meng arahkan kita semua ke arah penyatuan ummah. InsyaAllah.

Anonymous said...

Semogagal gagal usaha gereja roman katolik ini untuk mempengaruhi kaum melayu menganut kristian.

MAT13 said...

YaALLAH YANG MAHA ESA. AKU BERMOHON KEPADA MU KAU BERIKANLAH KEMENANGAN PADA ISLAM.KAU BUKAKANLAH HATI PARA HAKIM UNTUK MENYEBELAHI ISLAM DAN KAU PERKUATKANLAH HUJAH PARA PEGUAM YANG MENYEBELAHI ISLAM.KAU KELUKANLAH LIDAH PEGUAM LAWAN DAN BUKAKANLAH HATI PADERI2 KRISTIAN INI BAHAWASANYA KALIMAH ALLAH ITU HANYALAH HAK MUTLAK UMAT ISLAM.ALLAHUAKBAR....ALLAHUAKBAR...ALLAHUAKBAR.....AMIIIN.

Anonymous said...

setuju dengan tuan Agamigir

Anonymous said...

Surah Al-Kafiroon
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani
Katakanlah (wahai Muhammad): Wahai orang-orang kafir! (1) Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah. (2) Dan kamu tidak mahu menyembah (Allah) yang aku sembah. (3) Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat. (4) Dan kamu pula tidak mahu beribadat secara aku beribadat. (5) Bagi kamu agama kamu dan bagiku agamaku. / (6)

Anonymous said...

tuan agamigir, itulah situasi umat islam kini..
politik memecahkan pegangan agama.. menyokong islam berdasarkan parti.. parti didahulukan, agama sebagai pelaburan dividen undi!

perpecahan umat melayu islam dalam UMNO/PAS/PKR/DAP/PSM/PPP adalah satu signal yg jelas.. politik makin melemah kekuatan bangsa kita.. dan akhirnya agama islam dipermainkan oleh musuh2 islam!

melayu digempur dalam politik utk melunyaikan kuasa yg ada.. islam diserang utk menghilangkan identiti melayu islam.. kristianisasi sudah tidak berselindung lagi.. amat jelas mereka tidak lagi menghormati islam dibumi malaysia!

melayu wajib dibawah payung agama, politik dan seterusnya ekonomi yang satu..pemimpin2 melayu islam wajib memikirkan kearah itu... kealpaan dan penangguhan membawa kehancuran!

bagaimana nasib melayu islam dimalaysia 20 tahun lagi jika 'krisis identiti' melayu makin parah???

kulim city

Anonymous said...

Semoha Allah melaknat mereka yang bersekongkol dengan kafir laknat. Allah Hu Akhbar.

ReentryCapsule said...

Setuju dengan pendapat anda Agamigir.Kita telah dipecahkan dan dilemahkan.Apabila titik kelemahan kita sudah sampai ke puncak mereka datang menyerang bertali arus dari atas bawah kiri dan kanan.

Politik sudah tidak dapat menjadi jalan penyeselesaian.Perlu ada revolusi baru dan segar untuk perpaduan ummah.

Sekian.

Anonymous said...

melayu boleh bersatu dalam ekonomi!!! mari kita sokong semua bisnes2 melayu tanpa sekatan kepartian!!! inilah salah satu revolusi umat melayu islam!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Assalamualaikum....
kelemahan ada pd melayu sendiri yg tidak berjati diri dan islam kerana keturunan(setengah melayu..sapew mkn cili dia pedas k..)kerana menggejar nama glamer pangkat reta segera sanggup di perkudakan oleh ugama len...ramai melayu yg hanya mahu ditolong tak mahu menolong contoh..ptptn....sapew yg akan menolong melayu 10 50 100 1000 tahun akan dtg klo minda melayu hanya menerima tak mahu memberi..bila berjaya menggutuk yg menolong mcm anak cucu dia nanti tidak akan meminta tolong...err lawi tajuk kew....tp malang ada melayu yg menyokong penggunaan kalimah Allah dlm penerbitan bible bm ini....saya TENTANG penggunaan kalimah Allah dlm penerbitan/banting/ceramah ugama... len....

Anonymous said...

semoga diturunkan bala kepada parti yang bersetungkul dan membenarkan kalimah Allah digunakan oleh ugama kersetian

Anonymous said...

Bahaya bencana org Islam sendiri tidak faham Hakikat Kalimah Allah yg sebenar. Jangan mengundang spring ke nagara tercinta.
Bersatulah dibawah satu kalimah.

Anonymous said...

Tak kenal maka tak cinta.

Anonymous said...

Khalimah Allah punyai mesej jelas.. ideologi politik vs pegangan agama! ubah sebelum terlambat!!

Anonymous said...

Depa cuba nak program minda bawah sedar org Islam utk tolak Muhammad sbg penutup segala nabi.

http://www.satuhala.blogspot.com/2013/09/isu-nama-allah-belum-garisan-penamat.html

Anonymous said...

Panel Hakim Rayuan hari ini semua Islam, Alhamdulillah.

Hakim yang bersidang hari ini diketuai Datuk Seri Mohamed Apandi Ali, Datuk Abdul Aziz Abdul Rahim dan Datuk Mohamad Zawawi Salleh.

Anonymous said...

WAIMA AMERIKA TERLALU KERDIL

Antara kita dan Amerika:

Katalah apa saja (Amerika semudah itu diliwat oleh Israel contohnya),

umpatlah apa saja (Amerika dan Israel bersetongkol jadi peliwat negara Arab contohnya),

carutlah apa saja (haramjadah Amerika dan konco-konco yang membuli negara kecil contohnya)

dan fitnahlah apa saja (Amerika pembunuh bersiri tidak berperikemanusiaan contohnya)

namun semua itu tidak memberi sedikitpun kesan kementalan atau kefizikalan ke atas Amerika kerana kita timun dan Amerika ibarat kereta kebal.

Amerika tidak akan berasa apa-apa, tidak luak apa-apa, tidak gentar dan tidak terjejas sekelumit juapun yakni kita hanya buang current dan buang tenaga.

Antara Amerika dan Tuhan:

Dalam konteks Amerika dan Tuhan yang mencipta mereka, Amerika boleh kata apa saja,

Amerika boleh umpat apa saja,

Amerika boleh carut apa saja

Amerika boleh gertak apa saja

Namun Tuhan yang mencipta Amerika tidak sedikitpun teremosi, terluka dan tidak luak apa-apa

Antara diri sendiri dan Tuhan; antara rakan kita dan Tuhan; antara Parti dan Tuhan antara parti rakan dan Tuhan macam mana.......???

Renong-Renongkan

Anonymous said...

sama ada perkataan 'allah' tidak digunapakai ia sedikitpun tidak meluakkan dan kalau digunapakai sekalipun ia tidak menambah apa-apa.

cumanya, niat yang naik tidak akan berdepan tentangan tetapi niat yang busuk mungkin berdepan situasi 'buku bertemu ruas'.

Anonymous said...

Aku kat sana.

OPEN HOUSE LAGI RAMAI..!!!

BERSHIT 1,2,3 lagi RAMAI..!!

KENDURI KAHWIN lagi RAMAI...!!!

ada la dlm 500 orang datang dan pergi...

Macam ni ke semangat orang Islam?

Cabut jap pasal ada kerja.

Terserempak pulak dgn Abg Stopa Ali kat belakang UIA Gombak tengok tanah...nak projek pecah tanah pulak dah ke bang? acuukkkk....!!!!

Anonymous said...

SENARIO DI LA-LA LAND

Pah: "ko nak pergi mana Dapig?"

Dapig:"aku nak pi 'semejid'"

Pah: "semejid yg mana satu?"

Dapig: "tu hah Dumco sana tuh"

Pah: "apa hai?"

Dapig: "aku nak pi semaye Ahad, bro...ko tak pi ker?"

Pah: "ko pergi ler dulu"

Anonymous said...

Apa kau mintak orang islam pegi buat demo huru hara kat mahkamah rayuan? Yang hadir tu cukup berkualiti mewakili semua umat orang melayu kecuali pengikut parti ajaran sesat PAS atau PKR dengan bacaan ayat2 suci dan doa. Lagipun keputusan ini bukan muktamad. Pihak yang kalah pasti merayu lagi.

Anonymous said...

Keputusan akan diumumkan pada bulan Oktober. Sekian.

Anonymous said...

Tak kisah lah siapa nak guna kalimah Allah ... kan Allah Tuhan sekelian alam ... Tuhan kpd manusia, binatang, pokok, tumbuhan, hidupan, tanah, air, api, angin, laut, darat, langit, bumi, bulan, bintang, matahari, planet .. Yg paling mustahak ialah menjalankan syari'at perintah Allah ...

Anonymous said...

Masalah dia kristian ni nak guna di dalam injil bahasa melayu saja. Pasal apa tak dibubuh dalam injil bahasa english, cina atau tamil? Ada udang sebalik kotiau ni.

Othaman Ahmad said...

Kenapa baibel dlm b. Melayu? Sebab ada permintaan dari pihak aliran Melayu Liberal & disokong oleh Anwar, Nik Aziz, Kalid Gereja & Nurul Izzah.

Othaman Ahmad said...

Sdra RC, 80&% responden menolak KJ sbg Ketua Pemuda di tinjauan pendapat blog Helen Ang hari ini.

ReentryCapsule said...

Tuan Othaman,

Mau mengamok Regina Lee dengan House Of PuttiuSammy tau Bintang Kejora nak kena REJECT.

ChaaaiiiTTTT...!!!!

Anonymous said...

Pak man kaduk, sejarah lampau dah buktikan blog voting tak ada valid punya! Real voting kasi result the other way round! Apa bodoh punya mangkuk?

Anonymous said...

Woi RC lalok, last latest punya entry kat House PK, declaration support Najib, lu punya posting apasal satu pun tak ada? Tak berani masuk ke?

ReentryCapsule said...

Woi anon 9:52PM

Kau ni dah tertinggal bas.ParPuPuttuSammy dah WIPE OUT semua posting aku kat latest declaration tu.Aku dah kena BLOCK. Perot Gendang Gendot dah kena arah dgn Ah Jib kot

PtuiiiiHHHH....!!!

Anonymous said...

Kata Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin Abu Bakar, kerajaan perlu membela nasib golongan pertengahan yang mungkin terjejas akibat pengurangan subsidi bahan api, Selasa lalu. Menurut Khairy langkah itu boleh dilakukan termasuk menerusi bantuan serta potongan cukai kepada golongan sasar yang boleh diumumkan semasa pembentangan bajet akan datang. Tambah Khairy, kerajaan juga perlu memecahkan monopoli syarikat yang menyumbang kepada peningkatan harga barangan disamping mengkaji semula subsidi gas kepada syarikat besar. Mengulas mengenai rundingan Perkongsian Trans Pasifik, TPP, pergerakkan itu berpendapat beberapa isu berkaitan melindungi syarikat berkaitan kerajaan, GLC, agenda bumiputra dan perolehan kerajaan seharusnya dipertahankan.
MACAM INILAH YANG DIKATAKAN ANAK MUDA HARAPAN NEGARA!

Othaman Ahmad said...

Dulu waktu zaman Pak Mentua dia minyak naik macam roket bertalu-talu, KJ kata rakyat terpaksa terima hakikat dan kena adjust sendiri. Tapi kini bila dah dekat PAU, pandai pula KJ nak menghambat hati. Dah terlambat, rakyat dah tahu isi perut anak muda Liberal ini.

Anonymous said...

DULU LAIN SEKARANG LAIN!
(NYANYI IKUT MELODI LAGU TEGAR - AKU YANG DULU)

KJ yang dulu bukanlah yang sekarang
Dulu ditendang sekarang ko disayang
Dulu dulu dulu ko ahli biasa
Sekarang Ketua Pemuda ...

KJ yang dulu bukanlah yang sekarang
Dulu agak lantang sekarang makin matang
Dulu dulu dulu ko tak ada apa
Sekarang Menteri Belia ...

Cita-cita ko menjadi PM pula
Dulu ko susah sekarang insyaAllah
Berdoalah pada yang Maha Kuasa
Memberi jalan untukmu semula ...

Anonymous said...

Anon 1052pm ko sedang jilat bontot kj ke? Mai sini aku baru je berak klau ko nak rasa sikit kelainan.

Anonymous said...

pkr dan pas jual agama untuk kepentingan politik. umno yg ditudu macam2 jahat ni lah yg pertahan agama. penyokong taksub apa dia tau.

Anonymous said...

pejuangan pas yang maha tinggi sekarang ini adalah bersama2 orang2 kafir utk mensyirikan kalimah Allah..

itulah pejuangan pas yg akan dikenang oleh anak cucu kita.. pas sekarang sedang bertakebeer beramai2 dgn orang2 kafir untuk pejuangan yg maha sesat ini.. yg bertopengkan serban, jubah, kopiah..

pas sudah semakin sesat...

Anonymous said...

Dalam diam, kebajikan Ummah, keperbadian bangsa, siapa pertahanan
nya?......nak tunggu Al'Maaseh diturunkan?......
mempertahankan Kalimah "ALLAH" adalah
kewajibpan kita bersama memerangi dalang merestukannya serta wajib dihukum buang kelaut biar mampus
dibaham jerung.....nasi dah jadi bubur, telan ajalah....jangan membazir.

Anonymous said...

sesat tak sesat ... orang2 pas lah yg ramai mengimarah kan masjid waktu selain dari jumaat. orang2 umno ni kalau berebut tender nak buat atau repair masjid, ramai lah .. tapi tak apalah, berganding bahu, yg buat & repair masjid dapat ganjaran kat dunia, yg mengimarahkan masjid dapat ganjaran akhirat .. sama2 dapat, dunia & akhirat ...