Tuesday, September 10, 2013

KUMPULAN MELAYU UNTUK PELBAGAI SEKTOR PERLU DIWUJUDKAN UMNO UNTUK BERSAING DENGAN OPUTUNIS CINABENG !


sebut nama REHDA.
sebut nama DONG ZONG.
sebut nama BAR COUNCIL.

3 contoh diberikan sebagai asas cerita kita bangsa melayu pasca pru 13.

pada tahun 2000 hampir seribu persatuan cinabeng telah mengambil kesempatan ke atas kita orang melayu bilamana mereka mendesak agar tuntutan mutlak yang memihak kepada mereka dilaksanakan oleh kerajaan.

sejak tahun 2000 jugalah nama dong jia zong atau sekarang dong zong terus menjadi jarum yang senantiasa menunggu peluang untuk menyucuk kerajaan .


apakah rasionalnya kerajaan perlu mendengar dan melukut terhadap segala keputusan REHDA yang terus menekan dalam isu yang menyentuh pembinaan rumah mampu milik di bandar ?

apakah kementerian perumahan dan kerajaan tempatan dan AKTA PARLIMEN  tidak mampu bersaing atau menyanggah segala kehendak kapitalis cinabeng yang tamak ini ?

kenapa kita selalu melukut sedangkan pada hakikatnya 3 persatuan di atas adalah sekadar gabungan persatuan yang sudah tentunya tertakluk kepada pengawasan dan tiada punyai kuasa mutlak dalam menghalakan tujukan keputusan dan dasar kerajaan .

sejak kebelakangan ini isu mengenai hala tuju PEMANDU yang memandu dasar kerajaan ke arah jalan jahanam mulai dibincangkan.

ada suara meminta agar PEMANDU ini dihapuskan sama sekali.

rasional perlu dihapuskan adalah kenapa perlu konsultan kerajaan melantik konsultan untuk memberikan konsultan yang asasnya dilantik menjadi konsultan kepada kerajaan ?

berapa kos konsultan ini membayar yuran konsultansi kepada konsultan ?

kenapa kita terlalu bergantung kepada konsultan seperti PEMANDU yang takde bawak manafaat langsung terutamanya kepada melayu .

PEMANDU telah mengambil alih peranan EPU yang sebelum ini cukup gah dah kuat taringnya terutama melibatkan dasar perniagaan yang menguntungkan melayu.

bar council.. semua orang tahu akan kesialan persatuan ini dalam usahanya menjahanamkan dasar islam dan melayu di malaysia.

4 perkara di atas memerlukan satu jawapan alternatif penggantian dilakukan.

kita bangsa melayu perlu ada REHDA MELAYU yang fungsinya cukup kuat untuk menolong dasar kependudukan bangsa melayu di bandar.

dasar yang lebih ketat perlu digubal kerajaan melayu supaya melayu makin boleh bercambah di kawasan bandar dan pinggir bandar.


kita bangsa melayu memerlukan satu persatuan kependidikan yang lebih teguh dan mampu menyanggah segala tuntutan melampau cinabeng melalui dong zong.

alhamdulillah minggu lepas majlis permuafakatan melayu secara sebulat suara mulai bangkit untuk menyanggah dong zong di samping memberikan input yang cukup baik untuk kerajaan memperkasakan dasar pendidikan kebangsaan.

majlis peguam muslim perlu lebih agresif untuk bersaing dengan lebih kuat dengan bar council.

aku mendesak selepas pru ke 13 ini, kepelbagaian kumpulan melayu yang menjuarai pelbagai cabang sektor utama perlu diwujud dan dikuatkan lagi.

cukup cukup lah kita kena selalu akur dengan tuntutan mereka yang tak menguntungkan bangsa melayu.

saat ini kita perlu faham , INI KERAJAAN MELAYU BUMIPUTRA.

laksanakanlah dasar yang lebih banyak menguntungkan mereka yang setia.

kumpulan NGO melayu dalam pelbagai sektor perlu segera diwujudkan untuk  mengimbangi kumpulan NGO pro cinabeng ini.

ada orang kata golongan cerdik pandai tak nak masuk umno pasal susah nak aktif dalam umno dek kerana cantasan.

ini masa kita engage dengan kumpulan profesional ini di luar kotak politik.

hanya dengan tindakan ini kita boleh menarik mereka untuk menyertai perjuangan kita.

umno perlu bersedia untuk tidak terlalu centric pada kumpulan cawangan dan bahagian sahaja.

dasar terbuka dengan golongan luar dan profesional perlu dibentuk. tidak menjadi masalah untuk mereka menjuarai isu pendidikan,perumahan,perundangan yang akhirnya akan menguntungkan bangsa melayu secara keseluruhannya.

jurucakap melayu dalam pelbagai sektor perlu disegerakan atas kolobrasi mereka dengan umno.

umno perlu mewujudkan alternatif kepada rehda, bar council, dong zong hatta lain lain sektor sekalipun.




68 comments:

Anonymous said...

Bkn takat ngo2 Melayu saje yg perlu di ketengahkan utk menyuarakan hak Melayu tapi pemimpin n MENTERI2 tu yg paling penting...jgn sebok n kecoh nak jaga populariti dan jawatan sehi8ngga mmprlekehkan sgl usaha ke arah menaikkn martabat org Melayu...

Kebanyakkn menteri yg ADO sebok nak bela cina...dak gitu kj, nazri ? yg len sonyap jer kalo isu Melayu teraniaya...tapi kalo kene bangsa len yg teraniaya kalut depa mengulas..

Anonymous said...

sokong GAP 100%! melayu wajib ada barisan pertahanan kedua dalam segenap segi untuk menguntungkan umat melayu islam!

melayu tidak boleh bergantungharap semata2 kepada kerajaan melayu bumiputra sahaja sebagai saf hadapan!!

Anonymous said...

Minta Blogger BPN daftar kat yahoo malaysia, that bastard red bean army dah mula tunjuk taring kat situ plak.

Anonymous said...

persekutuan tanah melayu dan borneo.

Jangan lupakan peribumi sabah dan sarawak.

Anonymous said...

Ahli parlimen,senator dan menteri di pilih dan di lantik utk membela rakyat.. Di bayar gaji di beri keistimewaan supaya mudah menjalankan amanah. Tapi ngo juga menjadi pilihan kenapa???

Anonymous said...

Assalamualaikum....
bukan setakat ngo jew yg perlu diketengahkan...tubuhkan jugek pemborong2 muslim,bangunan perniagaan
yg dibangunkan oleh pusat zakat tuk muslim mudah berniaga dan mudahkan urusan perniagaan muslim n peribumi...kitew terlalu memberi peluang kpd bkn muslim las las muslim n peribumi kna hindik oleh bkn muslim...pm kita yg terpuji telah beri beri beri kat cina...cina amik tp bo layan kat pm....maggoeih hak...(senggau sbb nangges...)

Fikir Tajam said...

Melayu MESTI berani pertahankan HAK MELAYU/PRIBUMI di bumi bertuah ini.

Jangan lagi bersikap apolegitik. Mahupun kompromi tanpa had.

Cukup-cukup sudah toleransi yg ternyata makan diri.

Lagi satu sesiapa yg jadi PM jangan sebok dok promosi diri dengan slogan LOMPONG seperti 'Islam hadhari', 'Cemerlang Gemilang Terbilang', '1Malaysia' dll yg MEMABUKKAN dan diBAKULSAMPAHKAN oleh Cinabeng.

PR1MA ternyata baik. Justeru buat sebanyak mungkin rumah mampu milik untuk Melayu/Bumiputera di bandar/pinggir bandar. SPNB jangan tidur. UDA buat apa?

Anonymous said...

Kita memekak kat dlm ni....tapi org umo terutama najib buat x tau jer....kat sana org dia dahh kaya raya...peduli apa dgn orgmelayu....sbb umno tau ada lagi org melayu sokong umno.....!!!! melayu kalo nak bersaing dgn cina....najib dan menteri2 dayus dia kena step down....amik pemimpin yg tegas dan bleh tlg melayu....

Anonymous said...

Menteri-menteri melayu macam pukimak!!!

Nak jumpa pun tak boleh!!

Tapi bila cina n india nak jumpa, menteri melayu sangup bagi ruang!!

Pergi mampus lu UMNO!!!

Anonymous said...

Sebaiknya kita kembali kepada Islam, ini negara islam,dahulukan islam, InsyAllah pemerintah berkat, kalau 10 islam 2 untuk kapir, kan kita

berkuasa, halang rasuah sehabisnya, sekarang kebanyakan menteri adalah Islam, dalami, jiwai Islam.InsyAllah tak lah jadi macam ni. Melayu mundur dinegara sendiri,pesara kerajaan paling malang.tapi kamilah yg undi BN.Yang senang lenang kaum lain.

Anonymous said...

cina kapir tak ada iman.contoh penjual hand phone kat low yat.banyak kuat belit-elakkan laa

Anonymous said...

Setengah2 orang yang dikatakan pemimpin melayu itu tak faham pun apadia kepimpinan melayu itu. Mereka yang di katakan pemimpin ini hanya hanyut dibawa arus politik melayu, kemudian tersangkut di mercu maka jadilah pemimpin.Agak bersepah pemimpin macam ni di parlimen.Perjuangan untuk melayu kecut bagai kismis.

Pandai2lah melayu memilih melayu untuk di jadikan pemimpin. Ini bukan cakap fasal UMNO saja, PAS dan PKR pun sama,walau pun PKR itu parti ciput, tetapi orang cina suka jadikan PKR itu lapik kaki untuk meloncat.

Kita mahu lihat pemimpin seperti Dato Zahid Hamidi itu muncul 4 atau 5 orang lagi di kalangan melayu.Itu pun Dato Zahid buat masa ini.Harap2 terus begitu lah.

By:Cikgu"S"

Sayang Melayu said...

Cantasan dlm UMNO?
Itu memang berlaku, aku akui.
Lebih menakutkan, ada tmpat yang kat kampung2 (walaupun sedikit) tapi ada yang siap sanggup guna ilmu hitam (santau dan sebagainya) semata2 nakkan pangkat.

Selagi ada golongan macam ni, UMNO takkan maju

Anonymous said...

Ustaz Pas sedang ceramah hentam kerajaan pasal subsidi dalam masjid Angkasapuri.Ceramah lebih penting daripada solat zohor.Sinilah sarang PAS dan PKR yang kuat memuja DAP.Aku tak percaya kepada menteri kabinet......kerana bila-bila masa mereka boleh sertai PKR.

Anonymous said...

sokong 100% artikal ni GAP.

Tahniah.

kg.sg.mati

Anonymous said...



Kepada saudara mara yang pro Pas, kawan rakan yang pro Pas yang mengenali saya atas nama pena Ana Muslimah .. saya mohon jangan marah kepada saya dan jangan buang saya atau sisih saya atau memusuhi saya.

Dalam isu kalimah Allah saya berpendirian begini :

" Allah saya sebagai seorang yang pro Umno, serta sebagai orang yang tak akan bersetuju Allah digunakan oleh penganut kristian .. tak sama dengan Allah kalian. Allah saya hanya untuk orang islam iaitu orang2 melayu Umno dan orang islam lain diseluruh dunia .. dan haram bagi saya untuk menyembah Allah yang kalian sembah kerana Allah kalian adalah tuhan yang mengaku bernama Allah sedangkan dia juga adalah tuhan kepada orang kristian "

Jika pendirian saya ini sesat dan murtad mengikut fahaman kalian maka saya mohon kalian (saudara mara dan kawan rakan pro Pas) rujuk dan minta lah fatwa daripada Tokguru Nik Aziz .. kerana hanya Tokguru Nik Aziz sahaja yang tahu jawapan. Walahualam .........

Ana Muslimah

Anonymous said...

sokong anon 11.44am!! melayu kena bangun! mana maruah kita yang masih membeli belah dikedai bukan sebangsa dan seagama dgn kita!

dalam masa yg sama peniaga2 sebangsa dan seagama kita meroyan menanti sokongannya bangsanya!!!!

dan dalam masa yang sama kita bertanya kenapa ekonomi melayu susah berkembang!!!

dan dalam masa yang sama kita bertanya kenapa pendapatan purata melayu masih tetap di no3!!!

mana maruah kita?????? mana harga diri melayu????

Anonymous said...

Si loyar-loyar/NGO-NGO SAMPAH DAPBANGKAI/PKR (dgn. sekutu kuat mereka dari PAP-Barat-Israel) nak gertak umat Islam/Melayu dgn. "demokrasi/hak asasi" SAMPAH Barat-Zionis! Kat Barat pun yg. asyik MELALAK psl. ini, jgn. harap bagi kebebasan bersuara utk. MENGHINA agama kaum Yahudi (tapi Islam boleh hentam - memang HIPOKRIT si Barat!). Yg. herannya, ramai migran Cina/India kat Barat ni tahu pula diam mcm. penakut; tak pula tahu MENGHINA agama Kristian, agama rasmi Barat!

Dan kat Barat, bukan shj. PR, Kerakyatan pun boleh ditarik balik, terutamanya ke atas umat Islam yg. sering dituduh sesuka hati sbg. teroris! Tak pula diHENTAM si loyar-loyar /NGO-NGO HIPOKRIT DAPBANGKAI/PKR!

Lihat NGO Barat-makin-KURANG-AJAQ ini, Transparency International M'sia, yg. berpusat di Berlin, nak paksa K'jaan tukar undg-undg PERLEMBAGAAN (satu lagi pertubuhan Jerman Konrad Adeneur dan juga Vatican, nak masuk campur hal "hak asasi" kesamaan agama kat M'sia)! Sedangkan rejim-rejim Barat-Israellah sedang membunuh umat Islam sesuka hati spt di Palestin, Iraq, Libya, Syria dsbnya.

Lagi, kat Jerman/Barat, hanya perayaan Kristian sebagai acara RASMI negara; adakah mereka sambut Aidilfitri, Deepavali dsbnya dengan sama - jgn haraplah! Gereja boleh tumbuh macam cendawan tapi masjid dan rumah ibadat agama lain, dikawal ketat. Tapi kat M'sia ni, NEGARA ISLAM ini, rumah ibadat Bukan Islam HARAM boleh tumbuh macam cendawan pula (yg. amat MERBAHAYA buat Islam/umatnya)! Dan wanita Islam pakai tudung dipandang hina majoriti Barat dan tak boleh kerja dengan k'jaan (juga susah utk. dpt. kerja dgn. swasta) contohnya di Jerman - tak pula si Sisters in Islam MELALAK!

Maka, di Barat pun, hak asasi bukannya MUTLAK (absolute) dan kebanyakan PENIPU! Tapi kalau kat Dunia Islam/Dunia Ketiga, bukan main mahu si Barat-Zionis HIPOKRIT, paksa kita ikut segala macam undang-undang berasaskan "demokrasi/hak asasi" SAMPAH Barat-Zionis mereka dan dgn. mutlak pula tu! Pi MAMPOS!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.


Anonymous said...

orang melayu mesti ikut apa yang cina usaha kan selama ini kerana kekuatan lebih kepada orang melayu sebab kerana orang melayu lah PM kita Datuk Sri Najib masih berkuasa...apa2 perusahaan cina buat kita buat janji orang2 melayu menyokong dan membeli apa yang orang melayu usaha kan..kita jangan beli lagi apa2 yang orang2 cina jual...

PUTRA MERDEKA said...

gua cilok bro, tq

Anonymous said...

sokong GAP ribuan persen!!!! melayu perlukan pemborong... pemborong..pemborong melayu..

dgn adanya pemborong melayu..maka bertempiaranlah produk... produk..produk ...melayu..

dgn bertempiarannya produk2 melayu...pengilang..pengilang..pengilang melayu akan berkembang maju... maju dan terus maju..

pengguna..pengguna..pengguna melayu punya pilihan yang tepat kepada peruncit...peruncit... peruncit melayu....

pemborong-peruncit-pengguna melayu adalah formula yang paling berkesan memajukan melayu dalam ekonomi!!!!!! option tambahan disebalik formula ini adalah pemerintah melayu!!

sekarang melayu kena sedar..sedar..sedar.. melayu kena bangun dah terus bangun!!!

kalau nak berjuang sokong kedai runcit melayupun tak sanggup.. mana mungkin perjuangan yang lebih besar nak diperjuangkan!!!!


mana maruah kita?????????????

Anonymous said...

Masalahnya adalah ada melayu yang sanggup menjadi barua cinabeng ni. Banyak rahsia orang melayu terlepas kepada cinabeng kerana melayu barua ni9 dapat sedikit habuan.

Anonymous said...

betul tu anon 344.. mcm shitzer/air mesra di petronas..berapa lama dapat tender?

Anonymous said...

cina buka kilang roti kita melayu pun mesti buka, cina buka makanan ringan kita melayu mesti ikut, cina buka insuran kita melayu pun mesti buka janji orang melayu sokong melayu baru orang melayu kaya macam cina dan memonopoli ekonomi

Anonymous said...

apa2 produk cina usahakan kita ikut contohi produk mereka janji orang melayu sokong produk melayu baru kita dapat nikmati kekayaan seperti yang mereka nikmati sekarang

Anonymous said...

Apa kata kita bernaung di bawah persatuan pengguna Islam M'sia (PPIM) sbg ahli, dan kita menyumbang RM100 sebulan, dimana sumbangan ini kita akan dapat barangan dapur yg biasa kita perlukan yg dikendalikan oleh pihak atau wakil PPIM? Wakil PPIM tersebut mungkin boleh berada di setiap pekan dan daerah dlm negara ini dan mereka ini merupakan peniaga2 melayu tempatan. Dengan cara macam ni, insyaAllah orang melayu dapat bekalan keperluan dapur sambil membantu peniaga dan pengusaha2 melayu secara langsung tanpa perlu lagi berurusan di kedai2 cina.

Tsunami Melayu said...

Hari ini aku mengisytiharkan bahawa aku boikot blog Parpukari kerana pertama kali dalam sejarah Parpu delete posting aku, hanya kerana aku menyatakan pendirian aku pasal ketidakpuashatian aku terhadap Ah Jib Gor. Aku adalah ahli UMNO dan aku sayang UMNO. Aku cuma maukan UMNO kembali ke landasan asal iaitu memperjuangkan bangsa Melayu. Kalau pemimpin UMNO ingin meliberalkan UMNO, jangan haraplah. Aku tak mau lagi terpedaya dengan gelagat pelakon-pelakon yang melakonkan watak pendekar Melayu semasa PAU 2013 nanti. Ketika PAU nanti, Tsunami Melayu pasti akan mendesak Ah Jib Gor supaya meletakkan jawatan sebagai Presiden UMNO.

ReentryCapsule said...

Open Declaration Boycot Boyot Blog House Of Keling ParPuPuttuSammy.Komen aku langsung LUCIN macam baru lepas cukur.Inilah budaya cantas mencantas yang diamalkan di alam nyata parti UMNO hingga merebak ke alam maya.Mana yang nampak akan menggugat kedudukan mereka akan DICANTAS.

Sebab itulah yang tinggal di dalam UMNO hanya mereka yang dah BERSAWANG DAN LEMBAM.

Sekian.

ReentryCapsule said...

Mamphos kalau boleh aku elak beli dekat kedai cinabeng.ChaaaiiiTTTT...!!!

Anonymous said...

Aku sangat setuju kalau kita boikot itu blog Horse of Putar Keling Badak Boyot Parpukimak Pungkoq Kurap Perut Kembung ... Bagi dia syok sendiri dan dia punya rating jatuh merudum hancur ..

Anonymous said...

Aku rasa GAP sesuai jadi PEMANDU baru kepada Najib.Hang banyak idea untuk memajukan melayu dan islam.teruskan GAP.

ReentryCapsule said...

Warghhhhh....Kah...Kah....!!!

Trima KaseeeYYYY...!!

Anonymous said...

6:02,

komen aku dalam OSTB berhubung artikel bancian untuk pemuda Umno yang dikelolakan oleh Helen turut hilang dalam OSTB walhal baru sebelum itu OSTB berbicara tentang keterbukaan (LoL), dan aku lihat ianya terjadi kerana aku memberikan komen yang mempertikaikan survei yang dijalankan Helen. ha, ha nampak macam nak mengundur aje?

Anonymous said...

KALAU KERAJAAN BERI SEJUTA RINGGIT KEPADA SETIAP BANGSAT MELAYU, TAHUN DEPAN KORANG AKAN MINTA LAGI, CAKAP DUIT SUDAH HABIS, KASI LAGI.

BANGSA MELAYU IALAH BANGSA DILAKNATI ALLAH KERANA MELAYU TAL TAHU ASAL USUL, SEMUA SENI DICIPLAK DARI INDON. PATUTLAH INDON PANGIL MELAYU MALAYSIAL.

Anonymous said...

MELAYU MEMANG BANGSAT, SEMUA ANAK HARAM PENINGALAN RAJA RAJA INDIA.

Anonymous said...

7:41,

bangsa serumpun tentulah budayanya hampir sama. ko nak melayu membudayakan Arabisme kot?

Anonymous said...

7:45,

ANAK HARAM KOMUNIS TU KO TERIMA KER PULAK?

Anonymous said...

741.. kau lembu gila ke..

Anonymous said...

KUMPULAN MELAYU UNTUK PELBAGAI SEKTOR PERLU DIWUJUDKAN UMNO UNTUK BERSAING DENGAN OPUTUNIS CINABENG !
.....................................

aii, selama ni umno tak wujud ke? dgr cerita dh bepuloh tahun pegang jawatan PM.....heran gak gua

Anonymous said...

tak abis2..balik2 isu ni..weii sedar tak..minyak naik..barang2 naik..kos hidup naik..
padan muka semua pembodek2..
menyampah lah..blog nie..hampeh

meriam lela said...

Tuan GAP, saya amat sokong & setuju dgn gagasan tuan. Memang dah tiba masanye umat melayu mengenepikan perbedaan dan berdiri di atas kesamaan ke arah kesejahteraan dan kemakmuran bersama. masanye dah tiba kita menetap & menggarap agenda melayu. Jgn sandarkan lagi sepenuhnya harapan kita kpd org dan wadah politik. Memang politik itu penting tetapi agenda melayu jgn diserahkan bulat2 kpd pemimpin politik seperti yg kita lakukan selama ini. Lebih2lagi pemimpin politik yg sudah tersasar drpd halatuju apatah lagi yg kosong roh melayunya. Prasyaratnya, jgn kita mendiskriminasi sesama sendiri atas isu apa sekalipun khususnya fahaman politik masing2. Marilah kita bersatu atas pentas kesatuan ummah! Harap semua akan menyahut apabila kompang dipalu kelak!

Anonymous said...

9:18,

ko hairan tak, bila minyak naik penyokong pembangkang di selangor dan penang yang naik minyak?

Melayubeng said...

Alaaa cakap tak serupa bikin.
Jangan marah pada cina beng saja.
Kena sepak juga yang menjadi pendokong Cinabeng iaitu para Menteri Melayu UMNO,MB Melayu UMNO dan KSU Melayu.KP jabatan,pengarh-pengarah.Mereka lah yang ditaja oleh Cinabeng.
Salah siapa.

Anonymous said...

9:26,

minyak naik depa naik minyak tetapi harga rumah naik, depa tak boleh cakap banyak melainkan angkat kaki, he he.

Anonymous said...

barua 9pm..lu mabuk ke??? lu mana tau apa2 pasal melayu..jawatan PM pun dengar cerita org!! heheheeeeee...

Anonymous said...

918..lu boleh blah.. wa tatak helan.. lu bukannya cerdik sgtpun..

Tsunami Melayu said...

Pesanan dari Parpukari.......

Lagi sekali aku open declare! Aku akan terus sokong kepimpinan Dato Seri Haji Najib Tun Razak. Aku masih yakin dengan kepimpinan PM. Dan aku juga terus menyokong Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Perdana Menteri Malaysia.

Kepada sesiapa yang ada masalah, sorry la beb, ini blog aku dan sebagai rakyat Malaysia aku berhak untuk pilih siapa pemimpin aku.

Percayalah PM sebagai anak melayu tidak akan sesekali beliau perjudikan nasib anak bangsa dia sendiri, cuma aku sedih melihat ada sesetengah yang terpengaruh dengan dakyah pembangkang dan menyerang PM tanpa mengetahui akan hal sebenar.

Be rational please.

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Jawapan aku mudah jer : Boikot Blog Pengampu dan Pembodek Ah Jib Gor.

buluh perindu said...

sedara2ku, tahniah di atas semangat masing2. Tapi mari lah kita beristighfar & merenung sejenak. 502 tahun dulu kerajan melayu melaka roboh antara puncanya ialah perbalahan sesama sendiri & pengkhianatan. memang masing2 ada pendapat tetapi jgn sampai memecahbelahkn kita. klu kita berkongsi niat ke arah kesejahteraan umat melayu jgn lah wacana kita membawa perpecahan. apatah lagi dgn terjahan yg menyimpang drpd adab & adat!

Anonymous said...

BERITA PERDANA JAM 8 MLM 10 SEPT 2013. KILANG KICAP ABC CINABENG DISERBU GUNA BOTOL ARAK DARI THAILAND. STATUS HALAL??

ReentryCapsule said...

Tak guna punya Gendot Tali Kechapi tu.

Anonymous said...

Sokong sdra 9.56pm!

Anonymous said...

hahaha...senangnya keje korang ekk

ayam naik...jgn mkn ayam
rumah naik..jgn beli rumah
minyak naik...jgn pakai kreta

aku pun pandai cakap mcm tu

hampeh....padan muka pembodek2..amik kau..padan la..padan..

aappadaaa...

SiBongkok said...

Sedara2ku, seharusnya kita sokong saranan Tuan GAP. sekadar tambahan, umat melayu mesti berfikiran & bertindak secara strategik. kita mesti memanfaat setiap sumber & kekuatan tanpa prejudis sesama sendiri. kita harus berinteraksi dgn apa & sesiapa sekalipun asal umat melayu beruntung! jgn diserah agenda melayu bulat2 kpd pemain2 politik tak kira bendera mereka! ingat, darah & air mata datok nenek kita sejak zaman berzaman terlalu suci utk kita amanahkan kpd para pelakon & pengecut!

Anonymous said...

Selagi ada para pemimpin yang takutkan cina, yg sibuk mengejar pangkat, kuasa dan wang-ringgit.........ini semua akan hanya tinggal impian saja.

Nampaknya NGO Melayu yang lebih mengambil-berat tentang rakyat Melayu dan suara Melayu.

Maaf ini saja yang aku nampak buat masa ni......

Anonymous said...

Rumusan, pemimpin UMNO dalam kerajaan semua nya burung kakak tua. Kalau PM Najib tak cakap pasala satu-satu isu, tak saorang pun pemimpin UMNO yang akan bersuara....semua seperti tak ada akal sendiri dan "buah". Semua nak jaga posisi masing-masing, takut silap rentak akan kena rentap. Nampak Zahid Hamidi jalankan kerja dia ikut keperluan di atas nasihat penguatkuasa. Tidak lah "amaran" sahaja seperti era sebelum PRU13. Kali ini UMNO perlukan barisan pemimpin yang jitu, berani, demi untuk perjuangkan nasib kaum melayu dan bumiputra dalam semua bidang, terutama sekali sector ekonomi. Ramai kumpulan dan persaorangan dan ngo melayu yang sanggup berjuang dan membangunkan sector ekonomi melayu dan islam. Saya salah saorang yang sanggup melakukan perancangan tersebut.

ReentryCapsule said...

Pergi MAMPHOS la kau Gendot Kechapi nak sokong Haji Ah Jib Gor.Sampai nak delete komen orang.Jilat pantat regina lee lah kau.
PtuiiiHHH....!!!!!

Anonymous said...

Org mcm ko kot,,,rba detected

Anonymous said...

Setuju

Anonymous said...

Assalamualaikum... Kalau korang nak tau kepelikan aku semakin berpanjangan memikirkan hal ini, kenapa pemimpin UMNO tidak melatih orang Melayu di sektor yang paling ramai orang Melayu bekerja iaitu sektor awam untuk mendalami ilmu perniagaan?

Anonymous said...

PENUBUHAN NGO MELAYU DALAM MENYAINGI NGO-NGO YANG MENDESAK KERAJAAN DARI KUMPULAN CINABEANG DAN INDIA MERUPAKAN SATU IDEA YANG BAIK, NAMUN SIAPAKAH YANG AKAN MENGUSAHAKANNYA? NGO CINABENGMUNGKIN MENDAPAT BIAYA DARILUAR YANG SUDAH PASTI TIDAK BOLEH DIKAWALOLEH BANK NEGARA, JADI BERAPA SANGAT NGO YANG BOLEH DIUJUDKAN KALAU DENGAN WANG SAKU SENDIRI??? JANGAN HENAK MENGHARAPKAN MANA-MANA MENTERI UNTUK MEMBERI PERTOLONGAN KEARAH PENUBUHAN INI, KERANA MEREKA HANYA BERMINAT UNTUK MENJAGA REPUTASI DAN KRONI MEREKA SAHAJA. JADI DALAM HALINI KEPADA SIAPA YANG HENDAK DIHARAPKAN UNTUK MEMNUBUHKAN NGO-NGO SEPERTI INI? MEMBERI CADANGAN MEMANG SUATU YANG AMAT MUDAH, TETAPI DALAM MEMBERI CADANGAN KITA PERLU JUGA MEMIKIRKAN CARA MANAKAH PERLAKSANAAN HENDAK DILAKUKAN. PERKARA INI MEMERLUKAN PENGORBANAN DARI SEMUA ORANG MELAYU. BUKAN ITU SAHJA, KEMPEN KESEDARAN MENGENAI PETAPA PENTINGNYA PENUBUHAN NGO-NGO SEPETI INI. BIASANYA KERAJAAN MEMBANTU KEPADA NGO-NGO TERTENTU.

Othaman Ahmad said...

Najib..Najib..

Kau jangan jadi macam adik kau si Nazir tu sudahlah. Habis CIMB bank dibabikan dari atas sampai bawah. Bank yang dulunya dikuasai oleh orang Melayu sekarang ni di Cina kan habis-habisan. Pada kau Nazir tu pukimak nombor satu bangsa Melayu. Dia tak sadar dia duduk kat atas tu pasal bapak dia razak dan abang dia Najib. Tapi bila kat atas dia lupa diri dan perlakukan bank tu macam bapak dan adik beradik dia punya.

Aku bukan apa, takut Najib ni bukan saja dapat pengaruh PEMANDUL & KOONSULTAN LIBERAL tapi adik setan dia jugak, Nazir. Ranap lah Malaysia di buatnya. Kalau dulu negara kita dikenali sebagai Tanah Melayu dan lepas tu tukar jadi Malaysia dan tak hairan kalau esok nanti tukar pula jadi Tanah Cina. Terimakasih aku ucapkan kepada Najib dan Nazir kerana berjaya membuat bangsa Melayu merempat di tanah sendiri. Cukuplah Singapura menjadi pelajaran kepada kita.

Aku bukan apa, takda satu negara atau bangsa kat dunia ni yang sanggup atau boleh diperlakukan sebegini rupa seperti bangsa Melayu. Kat Malaysia ni, bangsa pendatang diberi first class treatment dan bangsa sendiri dikutuk dan di anak-tirikan. Bukan saja Cina aje naik tocang malah India pun dah jadi berani sekarang. Dan lebih pelik lagi kenapa bangsa India kat sini boleh tukar jadi bangsa Melayu. Satu persoalan timbul, andainya bangsa Melayu berhijrah ke Cina atau India, bolehkan bangsa kita dapat seperti apa bangsa Cina dan India dapat di Tanah Melayu!!

Anonymous said...

Semakin hari, serangan semakin hebat sehingga hampir mengaburi segala kebaikan dan pencapaian BN sepanjang pemerintahan Datuk Seri Najib. Untuk berlaku adil, rakyat harus menilai kepimpinan tanpa terbawa-bawa dengan emosi. Di masa yang sama, kepimpinan juga perlu berlaku adil dengan mengambilkira resah hati rakyat tanpa terbawa-bawa dengan ego dan juga kepentingan diri. Sehingga ke hari ini, tidak dapat dinafikan bahawa Datuk Seri Najib telah melakukan begitu banyak perubahan dan kebaikan kepada rakyat dan negara. Antaranya :

11 Julai 2009 – Mengumumkan penubuhan Tabung Amanah Saham 1Malaysia.
7 Jan 2010 – Menubuhkan Klinik 1Malaysia untuk golongan berpendapatan rendah menjalani rawatan dengan bayaran RM1.
31 Jan 2010 – Menubuhkan Tabung Penyelenggaraan Satu Malaysia (TP1M) dengan peruntukan RM37.6 juta.
28 Jan 2010 – Memperkenal Program 1AZAM (Akhiri Zaman Miskin) bertujuan membina keupayaan golongan ini dan mewujudkan peluang pekerjaan melalui gabungan pekerjaan dan keusahawanan.
23 Feb 2010 – Umum peruntukan sebanyak RM3.4 bilion kepada Sarawak menerusi NKRA bagi merancakkan semua projek pembangunan di negeri itu terutamanya di kawasan luar bandar.
23 Feb 2010 – Umum peruntukan khas RM35 juta untuk tiga projek memajukan kehidupan rakyat di empat skim penempatan semula Kawasan Pemerintah Keselamatan Rajang (Rascom) di Sibu Sarawak. • 25 Mac 2013 – Meluluskan tuntutan Dana Pencen,imbuhan tetap perumahan,pembayaran sagu hati tamat perkhidmatan dan enyelarasan caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) kepada tujuh agensi Badan Berkanun yang Diasingkan Saraan BBDS).
25 Okt 2010 – Lancar Program Transformasi Ekonomi (ETP) dengan 18 projek permulaan (EPP). • 11 Jan 2011 – Umum 19 lagi EPP yang akan menjana pelaburan hampir RM67 bilion.
19 Feb 2011 – Lancar Program Transformasi Kedai Runcit Kecil (Tukar) sebagai usaha memodenkan peruncit kecil dan sekaligus membantu mereka meningkatkan daya saing.
22 Jun 2011 – Membangunkan Kedai Rakyat 1Malaysia • 7 Okt 2011 – Memperkenalkan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebanyak RM500 diberi kepada isi rumah berpendapatan RM3,000 sebulan ke bawah yang kni menjadi inisiatif tahunan
4 Julai 2011 – Mengilhamkan Projek Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA)
7 Julai 2011 – Menu Rakyat 1Malaysia diperkenal dengan harga siling RM2 dan juadah tengah hari pada harga RM4
7 Julai 2011 – Lancar projek My Rapid Transit (MRT), kaedah pengangkutan utama Malaysia ke arah memperkukuh sistem pengangkutan awam negara.
7 Okt 2011 – Memperuntuk bantuan tunai RM100 buat semua pelajar sekolah dan RM200 baucar buku untuk pelajar universiti.
19 Dis 2011 – Lancar televisyen Internet dan mobil pertama negara, 1Malaysia TV.

……….. bersambung/

Anonymous said...

/sambungan ……..

18 Feb 2012 – Menubuhkan Pusat Transformasi Luar Bandar (RTC) pertama di Gopeng,Perak dan beberapa lagi dibuka di Kelantan, Melaka dan Pahang.
23 Jun 2012 – Lancar Pusat Transformasi Bandar (UTC) pertama di Melaka dan pada 22 Sept tahun yang sama,sebuah lagi UTC dibuka di Pudu Sentral.
24 Jun 2012 – Lancar program Teksi Rakyat 1Malaysia (TR1Ma) dengan insentif hampir RM35 juta untuk golongan pemandu teksi.
7 Julai 2012 – Memperkenal Pelan Induk Perusahaan Kecil Sederhana (PKS) bagi membawa pembangunan PKS ke peringkat lebih tinggi menerusi peningkatan produktiviti.
14 Julai 2012 – Lancar Kedai Kain Rakyat 1Malaysia (KKR1M) sebagai usaha berterusan kerajaan membantu meringankan beban rakyat.
7 Ogos 2012 – Memperkenal kad ’1Malaysia Privilege Card’ khusus buat 241,000 anggota dan pegawai polis dan tentera.
28 Sept 2012 – Melaksanakan pemberian pusingan kedua Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dan diperluas kepada individu bujang berumur 21 tahun ke atas.
28 Sept 2012 – Pemberian sumbangan RM1,000 secara sekali bayar kepada bekas tentera yang bersara kurang daripada 21 tahun perkhidmatan serta tidak berpencen. Seramai 224,000 bekas tentera mendapat manfaat.
12 Nov 2012 – Memperkenal Pusat Panggilan 1Malaysia (1MOCC) yang beroperasi 24 jam sehari bagi melonjakkan perkhidmatan awam ke tahap bitara.
15 Dis 2012 – Memperkenal Program Pengiktirafan Veteran 1Malaysia untuk kebajikan Angkatan Tentera Malaysia (ATM).
15 Feb 2013 – Lancar Program Kebajikan Rakyat 1Malaysia (KARISMA @Hati Rakyat) inisiatif terbaharu bagi membantu rakyat berpendapatan rendah dan miskin dengan peruntukan sebanyak RM50 juta diagihkan kepada 200,000 penerima.
16 Mac 2013 – Mini UTC pertama dibuka di Kompleks Perniagaan dan Komuniti Bandar Baru Sentul, Kuala Lumpur.


Program-program yang disenaraikan di atas adalah yang melibatkan rakyat secara langsung. Walaupun kelihatan begitu banyak sekali, tetapi entah kenapa masih terdapat rungutan di kalangan rakyat, terutama bumiputera yang merasakan diri mereka dipinggirkan oleh kerajaan?

Serangan berapi-api terhadap Datuk Seri Najib tak lain tak bukan adalah rencana atau agenda politik bukan sahaja pihak pembangkang, bahkan dari dalaman kerajaan sendiri, khususnya UMNO untuk jatuhkan Najib dan menaikkan satu kelompok baru merampas takhta kuasa UMNO dan kerajaan. Siapa kelompok baru itu akan kita dapat lihat suatu masa nanti …

Anonymous said...

OA kadok & RC lalok mana ada pernah baca itu semua! Yg mereka tahu Najib & the gang adalah liberal sesat .. mangkuk betul dua ekor rba nie ...

ReentryCapsule said...

Tahi

Anonymous said...

Woi RC lalok, ko ada hal personal apa dengan parpu keling? Berebut awek ke?
Mlm tadi Parpu release 50 komen dekat entry sokong Najib. Ko punya masih dgn nasib yg sama, satu habok pun tarak .. ha hah hahh ...
Aku punya banyak .. man kaduk punya pun ada ....

ReentryCapsule said...

Gi mamphos la ngan blog House Of Keling tu.

PtuuiiiHHHH...!!!

Anonymous said...

Woi lalok, kadok mana hilang? Sunyi je ...