Tuesday, September 3, 2013

MUKHRIZ BAKAL MASUK GELANGGANG NAIB PRESIDEN ! KERISMUDIN WAJAR JADI PEMERIKSA KIRA-KIRA UMNO.


persaingan naib presiden bakal menjadi antara yang tersengit.

zahid hamidi terus kekalkan momentum di hadapan dan menjadi pilihan utama kerana ketidakpeduliannya melanyak penyangak dan pembangkang kiri dan kanan disukai majoriti bangsa melayu.

shafie apdal bakal mendapat saingan sengit untuk mendapat majoriti undi sabah sekiranya musa aman ataupun saleh said keruak masuk.

namun di kala ini, shafie punyai slight kelebihan kerana kementeriannya membabitkan pelbagai bahagian umno di semenanjung. arguement ini walaupun nampak berasas, namun dalam politik segalanya mungkin.

ali rustam akan masuk gelanggang.

kelebihan ali adalah pada sifat semulajadinya yang berbaik dengan semua pemimpin.

isa samad, adalah contoh comeback terbaik.
dia kena tindakan disiplin umno.
dia berehat.
dia masuk balik bagan pinang dan disitu bermula dia menapak.

mengikut laporan bloger out syed the box, dia mendapat maklumat mukhriz bakal masuk gelanggang naib presiden.

ini akan menyentak segala 'pelan dan perancangan' luar dalam yang cuba mengekalkan status quo yang ada.

sekiranya mukhriz masuk, yang bakal mendapat tempias tumbang adalah kerismudin aka ckmm aka menteri cari sampai lubang cacing.

usia menjadi faktor utama persaingan.

YANG JELAS KREDIBILITI MEMBUAT KEPUTUSAN, GASAR DAN KERAS KEPADA MUSUH, TOTOK ISLAM DAN MELAYU, TAK TAKUT PADA ANCAMAN ANTARA FAKTOR UTAMA PILIHAN AHLI UMNO DALAM MENENTUKAN LINE UP VICE PRESIDEN YANG BARU.

kriteria di atas tidak ada pada kerismudin.

aku cadangkan kerismudin elok tarik diri dan apply jawatan pemeriksa kira-kira umno yang tak melibatkan kepentingan rakyat.

jika ini berlaku, BN dan umno semakin disukai oleh rakyat.

60 comments:

Anonymous said...

For sure, aku mahu Zahid Hamidi dan Mukhriz Mahathir untuk jawatan Vice President. Satu slot lagiaku tak kisah asalkan bukan Hishamuddin Hussein.

Anonymous said...

Gaps..aku sokong 600 juta kali ..CKMM biar duduk pie bertapa balik pegang sampai 2 jawatan ...tp habuk pun tarak...tp aku cadangan dia bertanding ketua puteri pun ok juga..

tak gitu nyah....

Anonymous said...

zahid, mukriz & ali rustam untuk jawatan Naib Presiden UMNO..yang lain bole pergi main kerandot masing2 terutamanya kerisMudin

REZAB TANAH MELAYU said...

Naib Presiden :
1. Zahid Hamidi
2. Mukhriz Mahathir
3. Shafie Afdal

CADANGAN DITUTUP.

nahaf said...

saya juga setuju dgn zahid dan mukhriz, yg lg sorg tk kisah sapa pun asal bkn kerismudin..

PUTRA MERDEKA said...

gua cilok bro..tq

House PK said...

Aku setuju dengan Rezab Tanah Melayu...

Terbaik GAP, kita perlukan pemimpin muda untuk menerajui negara kita, Hisham bye-bye

BatuBara said...

Pisau di tangan kanan, timun di tangan kiri. Tapi Krismudin ni tak tau nak buat apa dengan timun tu.
Sokong Naib Presiden:
1. Zahid Hamidi
2. Mukhriz Mahathir
3. Ali Rustam

Anonymous said...

makin parah kalau kerismudin jadi pemeriksa kira-kira umno. nnt abis dia sabotaj dari dalam..baik kita sacked terus dari parti

Anonymous said...

Napa la Datuk Mukhriz tak bertanding untuk Presiden UMNO..saya sokong 100% kalau Datuk jd Presiden UMNO..

abang tuah said...

Aku sokong 200% untuk Zahid dan Mukhriz. No. 3 aku rasa Ali Rastam lebih mengamcam. Untuk Krismudin, bertanding Pengerusi Tetap PU3 UMNO lagi baik...Hu..Hu..Hu..Hidup Tranformasi..!

Anonymous said...

saya sokong datuk MB kedah masuk bertanding naib presiden . saya org johor , tapi menyampah dgn kerismudin yang kuat bercakap tapi tak reti buat keja tu .

Anonymous said...

a. zahid
b. mukhriz
c. asal bukan kerismudin . (semua aku sokong)


kerismudin gi blah jauh2 !

Anonymous said...

Team umno:
1. Muhyiddin president umno
2. Zahid hamidi timbalan presiden
3. Mukhriz naib presiden
4. Idris harun naib presiden
5. Ali rustam naib presiden
6. Shapie afdal naib presiden

Team wannabe yang tak diperlu dipertandingkan:
1. Najib razak ketua umum cina
2. Nazri aziz presiden pakatan kencing rakyat
3. Hishamuddin murshit dol ham pas
4. Khairy jamaluddin setiausaha agung dapig

Yang lain2 tak kisahlah dan tak penting.

Anonymous said...

Saya cadang
Timbalan presiden
2.Zaid hamidi


Naib presiden
1.Mukhriz mahadir
2.Shafie afdal
3.Isa samad

anti-malaun said...

Naib Presiden:

1. Zahid Hamidi.
2. Shapie Apdal
3. Mukhriz.

Tok Mudin boleh go fly kite....buat malu rakyat Johor saja....

Anonymous said...

Cuma satu peringatan kepada yang sudah bergelar otai-otai umno.
Bermuhasabah diri adalah lebih baik dari terus mengejar pangkat dan kekayaan. Untuk Tok Ali dan TS Isa misalnya , jelas mereka amat berkelibar tetapi adakah masa mengizinkan mereka untuk terus bergelumang dengan dunia glamor. cukup lah peringatan yang diberikan Allah , kenapa kita kalah sedangkan semua orang kata dan tahu tidak patut kalah, kenapa kita didapati bersalah dalam penglibatan penggunaan wang rasuah poltik , walau pun bebas tetapi ingat lah yang tua tidak akan kekal sebaik nya biar lah kemudi umno dipegang oleh kaum muda sebaiknya beri peluang kepada seorang kaum muda sebagai pelapis, jika kita Hisahmudidn terbaik berikan undi untuk dia dan jika kita kata Mukhriz baik berikan undi untuk dia.

Umno amat memerlukan seorang pimimpin yang tegas dalam segala hal, baik untuk rakyat , bangsa melayu dan agama semua diambil kira. Jika dahulu kita kata Hishamudin 'menteri amaran dan kini menteri nasihat maka jangan pilih dia , jika dulu kita kata mukhriz seorang pendiam tidak menampakkan kewibawaan dan sekarang kita lihat keterampilan dan penonjolan beliau sebagai pemimpin muda yang bijak , pilih lah dia.

yang penting kita rasa pasangan serasi utk Naib Presiden Umno kali ini adalah DS Zahid Hamidi , Dato Mukhriz Mahathir dan DS Shafie Afdal

Pilih pemimpin dari kalangan orang yang boleh kiat percayai untuk membela bangsa dan agama

Untuk Tok ALi atau otai-otau lain yang bercadang-cadang, biar umno dikemudikan denagn pemikiran dan gaya baru sesuai dengan selera anak muda sekarang

esa adam said...

Aku sokong Zahid, Ali Rustam dan Mukriz. Hishamudin biar dia bertanding ketua wanita. Ini lebih sesuai untuk dia.

Anonymous said...

Isa Samad sama Ali Rustam tu tak payah. Muka main duit untuk buat duit. Bukan nak bela bangsa.

Anonymous said...

Mmg terbaik ko punya idea...aku sokong giler2...yg utama najib tumbangkan dulu.....

Anonymous said...

Penyokong UMNO yang dunggu sila tgk ni.

Sah kita kena tipu hidup2!!

Ron 97 RM 2.70 - 1 liter, Ron 95 RM 2.10 1 liter..
Ron 97 takde subsidi Ron 95 subsidi kerajaan - 63 sen..
Total harga 1 liter Ron 97= RM 2.70 Ron 95 RM 2.73 sen..
Adakah Ron 95 lebih mahal dr Ron 97??
Yeyyyyyy kita kena tipu bulat2 oleh Najib Razak!!

Anonymous said...

Dah terang lagi bersuluh. Cita2 Dr M unruk menjadikan anak nya sebagai PM akan tercapai dengan sekelip mata. Wahai orang melayu didalam UMNO jangan lah ditipu lagi oleh orang yang bernama DR M. Beliau mahukan Malaysia serta kekayaan negara yang ada berada dalam gengaman nya. Maka itu DR M tidak akan melepaskan gelanggang politik. Dr M akan pastikan mereka yang hendak berada dalam kepempinan negara mesti mendapat restu dari nya. Lupa kah semua pabila Pak Lah menjadi PM. Pak Lah terpaksa mengambil masa yang lama untuk melantik TPM. Ini kerana Dr M mahukan Pak Lah memilih Najib, sedangkan Pak Lah mahukan Mahyudin. Atas factor menghormati DR M dan tekanan dari pihak istana maka Pak Lah terpaksa megambil Najib menjadi TPM. Najib ketika itu adalah anak emas Dr M dan Rosmah pula anak emas Dr Asmah. Kini bila Najob menjadi PM dan Rosmah telah menjadi besar kepala maka Dr M mengecam daya kepimpinan Najib dan menonjol Mahyudin untuk mengambil alih teraju kepepimpinan negara. Ini lah sahaja kerja Dr M. Cita2 nya tidak akan habis selagi beliau serta anak2 dan kuncu2 nya belum memiliki PERTRONAS, MAS CIMB DAN TELEKOM. Jika semua itu dapat dikuasai oleh Dr M maka beliau akan menjadi orang yang terkaya didunia. Itu maktlamat DR M. Cita2 nya akan berjaya dengan ada nya orang seperti Housa P K

Anonymous said...

Kerajaan silap langkah dgn naik kn harga minyak.sbb ble minyk naik harga brg pun naik pd hal byk lg benda yg bleh krajaan jimatkn subsidi.patut nye minyk lah krajaan harus jge.ini bg pluang kat pakatan mlayak bn sdg kn harga air di pining nek lg byk.krajaan harus ada seorng pemikir yg bijak pandai untuk menjage kpentingan rakyt bknnye myusahkn rakyt

Anonymous said...

kerismudin x payah tanding apa2 jwtn umno,pg tanding jwtn ketua umum pkr tu.go hisham go NOW

Anonymous said...

YG PENTING 6 JAHANAM NI KALAHHHH

1.AH JIB GORBLOK

2.HISHAM AMARAN

3.NAZRI KITUL

4.KJ LIBERAL

5.IJAT LEMBU

6.ROSMAH GEMUK PENDIK HAHAAA

DAN YG PENTING 3 PENDEKAR NI NAIK...

1.ZAHID STEADY

2.MUKHRIZ

3.ABANG BOTAK SANDERS.. MAMAT NI KORANG INGAT LAGI TAK BERANI RAMPAS BENDERA TU DIA NI PALING LAYAK JADI KETUA PEMUDA UMNO ADA TELOR KJ BOLEH MAMPOS

Anonymous said...

tak lupa pada Azeez Rahim,apa yang dia lakukan dengan diskaun bernilai RM36 juta yang DBKL berikan kepada KLGCC / Sime Darby untuk pajakan tanah Bukit Kiara.

SPRM perlu melihat kepada perkara ini!!

Azeez kaki songlap tak layak jadi chairman Tabung Haji

Anonymous said...

Awat hang pedih sangat kat Azeez Rahim. Hang ni pencacai PAS kot.


"Pada 3 Oktober 2009, ketika penamaan calon pilihan raya kecil di Bagan Pinang di Dewan Majlis Perbandaran Port Dickson beliau mendakwa telah ditumbuk beberapa kali oleh penyokong PAS"


"Datuk Azeez telah dipilih menjadi calon Barisan Nasional(BN) pada Pilihan raya umum 2008 menentang calon dari Parti Islam SeMalaysia(PAS), Uztaz Taib Azamudden Md Taib bagi merebut kawasan parlimen Baling, Kedah tetapi tewas dengan 7613 undi.

Beliau telah dipilih menjadi calon BN sekali lagi pada pilihan raya umum Malaysia 2013 menentang calon PAS, Datuk Najmi bin Hj Ahmad bagi merebut kawasan parlimen P.016 Baling. Kerusi tersebut telah dimenangi oleh Datuk Azeez Rahim dengan majoriti 5,185."

Anonymous said...

Hooooo...best lah politik Malaysia. Tokoh yang akan rejam syi'ah misti disokong 150,000 perwakilan cawangan dari 191 bahgian.

Anonymous said...

UMNO mesti ada PERUBAHAN supaya kekal RELEVAN dalam kalangan rakyat MELAYU. PERUBAHAN mesti dilakukan kerana pada saat ini rakyat Melayu sudah mula mempersoal kredibiliti UMNO dalam banyak perkara. UMNO perlu memperbaharui SEMANGAT MELAYUNYA, JIWA MELAYUNYA dan MEMPERJUANGKAN MASA HADAPAN, ARAH-TUJU MELAYU.

Mesti kita ingat UMNO bukanlah hak pemimpin UMNO tetapi UMNO adalah hak RAKYAT MELAYU. Kita mahu UMNO terus kekal relevan, terus memacu peranan utk rakyat Melayu, menjadi tulang-belakang utk rakyat Melayu dan terus memertabatkan Islam.

Rakyatlah yg memilih dan MENENTUKAN kerajaan jadi perlulah pendapat dan pandangan rakyat yang positif itu diambil-kira juga oleh pihak kerajaan. Letaklah pemimpin-pemimmpin yg LAYAK, BERTANGGUNGJAWAB dan TEGAS pada setiap jawatan dan tanggungjawab yg ada.

Sedarlah bahawa kini Melayu sudah dicaci-hina, dipertikaikan, dipersoalkan, Islam juga dihina.......dan mahu atau tidak hakikat sebenarnya kita sudah mula cuba dirempatkan di tanah sendiri. Ini sudah terbukti berlaku di sesetengah tempat di tanah ibunda kita.

Ketepikanlah KEPENTINGAN POLITIK, PANGKAT, KUASA dan WANG-RINGGIT.
BEKERJALAH utk AGAMA, BANGSA dan TANAHAIR IBUNDA kita. Ayuhlah wahai pemimpin MELAYU JATI yag BERJIWA dan BERSEMANGAT MELAYU TULEN.........kami di belakang anda........."TIDAK AKAN HILANG MELAYU DI DUNIA"........


Anonymous said...

Kenapa tunggu lagi ? kalau dah terbukti, teruskan ke pintu SPRM....
jangan tunggu lama lama, nanti sialan
menjelma.

Anonymous said...

syabas mukhriz..my future pm

azmi saif said...

Teman sokong 100% cadangan mika tu yoep...terbaaeekkkkkkkkkkkkkkkkkkk.......

azmi saif said...

Teman sokong 100% cadangan mika tu yoep...terbaaeekkkkkkkkkkkkkkkkkkk.......

Anonymous said...

Sokong Naib Presiden:
1. Zahid Hamidi
2. Mukhriz Mahathir
3. Ali Rustam

Otak geliga said...

apalah yg KORANG SEMUA ni jaki sgt dgn DS Hishammuddin ni...seteruk2 di ni, bukan mcm Hishamudin Rais.....kesian DSHisham.

kalau tak suka pun jgn la sampai suruh dia bertanding dlm sayap PUTERI.....dia tu lelaki, ada BATU....komponen puteri ada batu ke?....merapu la korang ni

yg blogger2 ni nak masuk campur dlm PAU13 ni kenapa?....ntah2 korang ni BUKAN AHLI UMNO, silap2 trojan horse dr PR...nampak sgt la wei....nak memburuk2kan kepimpinan DSHisham.....majoriti perwakilaan di JOHOR sokong dia...MB JOhor punyalah syg kat dia....korang punya jaki kat dia takkan dtg apa kesan pd DSHisham

nak pilih Ali Rustam buat apa?...kalah pilihanraya, Shafie Apdal?....Musa Aman masuk, tak aman la dia...Mukhriz?..bergantung pengaruh bapak xda keyakinan diri, Zahid?...nak PAU ni bising la dia dgn mcm2 projek...habis PAU nnt lesu la dia...x caya tgk la.

bg aku DS Hishammuddin adalah yg terbaik antara yg terbaik...ada mana2 menteri pernah cium keris lepas tu minta maaf....takda kan?....ada Menteri yg akan siasat lubang cacing kalau bas masuk gaung?...takda kan? lubang cacing tu kecik giler tau....ada Menteri yg nasihat calon bertanding utk cermin diri sendiri sebelum bertanding dlm pemilihan parti?....takda kan?

Sebab tu la aku sokong kalau DSHisham mula utk belajar mengait, buat kek, mengandam...bukan apa dah pandai nnt masuk bertanding sayap PUTERI...aku yakin DSHisham boleh menang bergaya.

Anonymous said...

KERISMUDIN HANYA LAYAK MENJADI PENGAWAL KESELAMATAN DI IBU PEJABAT UMNO DGN BERSENJATAKAN KERIS..

Hahahahaha.......

Anonymous said...

Oi mad lembam... Kalau
nak tulis tu guna otak..
Bukan kerajaan naikkan
harga minyak... Kerajaan
KURANGKAN BEBAN
SUBSIDI keatas minyak ..
Ayat ni mungkin dah basi..
Tapi selagi ada orang2
bodoh macam
engko...terpaksalah jugak
diulang ulang.

Anonymous said...

SAYA MAHU MUKHRIZ JADI PM!!!

HIDUP MUKHRIZ

Anonymous said...

Untuk Naib Presiden:

1. ZAHID HAMIDI - Berani

2. MUKHRIZ M. - Berani

3. SIAPA SAJA asalkan BUKAN HISHAMUDIN.-Penakut

(Cabut keris pun minta maaf. Hina sangat rasanya)

Anonymous said...

Anon 11.11 PM

Kalau tulis tanpa fakta, hanya andaian, masuk saja kat Akhbar Harakah. Di Harakah boleh pakai andaian saja. No problem. Pembaca boleh terima.

Anonymous said...

Harakah? Ini tabloid menghina intelek pembaca (an insult to your intelligent).

Anonymous said...

harakah tu amende ye? macam jepun punya harakiri ke? harakiri jepun tu maknanya, bunuh diri. itu ke? Pls help me. Anyone?

Kuntum said...

Presiden : Muhyiddin
Timbalan : Zahid
Naib : Ali Rustam, Mukhriz, Anifah Aman (xnk tawar diri ke?)

P/S : Ahjibgor boleh blah pergi jd presiden pertama gabungan parti MCA+Gerakan. Jgn lupa bwk skali sepupu pondan nko tuh skali


Anonymous said...

Kah kah kah....apa yang kayu tau....woi penyokong tegar hiduuupppp me-layu....jawap la oi....tak kan senyap saja...jawap jangan tak jawap...kah kah kah....cepat bagi penerangan kat kami....cepat....ada bran kaa...kah kah kah

Anonymous said...

Ambo sokong 100%

Anonymous said...

Org Kelantan tu sokong 100%..aku org Kodiang pulak akan sokong 200%

Anonymous said...

Keris tanda kehebatan pahlawan Melayu..disarankn jauhi keris dgn nama hishamudin tu..katalah auwwmudin ka sdap gak

Anonymous said...

P boh myak kat stesen petronas ank n.ajis sana di kelantan..mgkin ank n.ajis bg stngah harga kot..n.ajis dia maksum x pnah tipu, talak sombong ma

Anonymous said...

P boh myak kat stesen petronas ank n.ajis sana di kelantan..mgkin ank n.ajis bg stngah harga kot..n.ajis dia maksum x pnah tipu, talak sombong ma

Anonymous said...

Keris tanda kehebatan pahlawan Melayu..disarankn jauhi keris dgn nama hishamudin tu..katalah auwwmudin ka sdap gak

Anonymous said...

Kerismudin bertanding Ketua Puteri?
Lagilah tak layak!
Ketua Puteri yang ada sekarang ni pun lagi berapi dari Kerismudin..
Setakat Kerismudin tu celah gigi dia ja.

Anonymous said...

Hek elee...macam ni je jawapan lu mampu bagi nak backing lu punya bos...setakat jawapan nak mengutuk atau memperlekeh orang...tak payah pegi sekolah pun bleh sediakan...lu bikin malu sama umno saja der...kalau tak tahu baik diam....orang tanya berkenaan angka...lu jawap kutuk kutuk orang....apa punya sengal laa lu ni...
Bodoh bukan untuk pameran...sila simpan untuk koleksi peribadi....

Otak geliga said...

korang ni semua tak habis2 kutuk DSHishammuddin...ni aku nak quote kata2 hikmah permata nur nilam sari dr DS HIsham utk renungan bersama. Harap masing2 boleh semat di dada & hilangkang perasaan JAKI dlm diri masing2...DSHisham ni bagus orgnya. Sila teliti kata2 hikmah beliau:

"Jangan kerana ghairah sempena musim pemilihan, bila dipilih nanti, kita lupa tentang tanggungjawab dan amanah yang cukup berat."........ADA LAGI

"Kalau itu tak diambil kira oleh mereka yang menawarkan diri dan melihat kemampuan mereka untuk pastikan parti kita kukuh, sekiranya berlaku sesuatu pada parti, jangan salahkan orang lain."....ADA LAGI

"Sesiapa nak bertanding silakan. Tetapi jangan kerana ghairah nak kejar jawatan dalam parti, (sehingga) parti kita tidak dihormati oleh orang,".....coool je DSHisham menasihati org kan.....tu yg aku SAYANG SGT kat dia ni.......bluekkkk!!.....loya pulak tekak

Anonymous said...

Najib president
Muhyiddin timb
Naib Isa, zahid, shafie

Anonymous said...

Lu ckp atas ape yg lu rasa.. Gua x kisah ape pun pemimpin.. Gua tau malaysia aman, melayu teguh, brg keperluan aku boleh dapat dgn harga bpatutan. Lain2 lantaklar.. Lu kalo jd pmimpin lu pun sama..

Anonymous said...

yang bijak politik patut jadi pemimpin.

Anonymous said...

Ali Rustam dan Isa Samad tidak melakukan kesalahan rasuah dalam undang-undang jenayah negara.Mereka melakukan kesalahan mengikut Perlembagaan UMNO.Ramai yang tidak faham akan hal ini.Pembangkang memanipulasi keadaan ini sehinggakan rakyat menyangka itu kesalahan rasuah dan patut dipenjarakan.UMNO belum lagi berhasrat untuk membina penjara bagi menempatkan calon merebut jawatan yang merasuah penyokong dengan jamuan makan dan pemberian buah tangan seperti kain pelikat.Kalau belanja orang makan dan beri hadiah itu satu jenayah dan kena masuk penjara,ini sudah kira baik......kerajaan macam ni lah yang kita nanti-nantikan.

Anonymous said...

Ko org ni blh undika ..ntah2 bukan ahli umno pun..apa nak sibuk?

Anonymous said...

Betul..klu tun M kaya sekuarng2nya dia melayu bukannya kaum lain..islam pula tu ..ada aku kesah..

Anonymous said...

Menteri kdn mana yg banyak beri kerakyatan kpd bangsa bukan melayu?