Saturday, September 7, 2013

PASCA PRU13 CINABENG MAKIN SERANG MELAYU..JADI KITA PERLU



51 comments:

Anonymous said...

boikot bisnes cinabeng adalah utk menyokong bisnes melayu 100%! kita sering mendengar melayu salahkan pihak atasan kenapa ekonomi melayu lambat berkembang dan dalam masa yg sama kita masih menyokong bisnes cinabeng! mana maruah kita??????????

Anonymous said...

Naikkan cukai judi dan arakkkkk aku sokong produk melayu

Anonymous said...

tutup semua tempat perjudian.

Anonymous said...

sokong GAP! artikel begini perlu diselalukan..melayu mudah lupa!!! nak sekat move cinabeng adalah melalui ekonomi saja.. biar bisnes cinabeng jatuh perlahan2 dan bisnes melayu naik perlahan2..

pasca pru13 punya mesej yg jelas..cinabeng memang tidak puashati kekalahan PR.. kita juga punya mesej yg jelas.. kita telah letakkan batu asas yg kukuh utk bisnes melayu berkembang!!

melayu jgn leka lagi..politik adalah satu arena persilatan yg diadili semasa PRU.. namun persilatan ekonomi tiada jangka masa tamatnya!!

jika ekonomi adalah badannya.. bagaimana kita nak melalui pertarungan sengit jika badan kita sakit dan lemah????

oleh itu sokonglah bisnes melayu selamanya... badan sihat dan anda akan masuk gelanggang persilatan dengan penuh keyakinan!!!

pasca pru13 penuh cabaran..cabarlah diri kita untuk menerima cabaran!!!
mulai hari ini 'tiada seposen pun duit kita mengalir kepada bisnes cinabeng!!' (pinjam kata2 GAP) azamkan ia tiap2 hari.. semoga anda berjaya hari ini!!!

SELAMATKAN MALAYSIA said...

Mantap GAP

Anonymous said...

boikot!

Anonymous said...

Wa tgk seri murni skrg tebayang muka cing peng.......

Tgk cap sauh tebayang muka kit sial....

Tahniah gap....

Org kg

Otak geliga said...

punyalah susah nak dpt brg2 faiza, FELDA atau melayu/Islam walaupun kat kedai Melayu/Islam

tak tau la samada maslah penghantaran/jumlah keluaran/pemilik kedai Melayu/Islam sendiri BOIKOT brgn Melayu/Islam sbb ada kaitan dgn UMNO

byk pemilik kedai Melayu/Islam ni penyokong PAS....pe'el majoriti penganut PAS ni HARAM brg keluaran syarikat yg terbukti menyokong UMNO...ni mcm mana nak betulkan cara berfikir sebegini??

nak tunggu kita dijajah KOMUNIS/KONGSI GELAP/GENGSTER baru nak berfikir?

belah sini HANCURkan harapan....belah sana TAK BOLEH diHARAP....haishhh

Anonymous said...

sdra otak geliga! ada jugak benarnya! jihad kita masih muda...gerakan kita masih di gear satu..sokongan padu masih ditagih kepada semua melayu!!!

situasi kekurangan produk islam dikedai2 runcit melayu adalah bersifat sementara! kita sokong 100% kedai bangsa kita kerana kita akan peka dgn perkembangan terkini!

pengalaman aku kepada satu kedai ni..dah dua kali bagi flyer bbcd.. ianya begitu positif.. sekarang produk2 melayu sudah banyak dikedainya. mungkin jugak disebabkan sambutan yg baik kebelakangan ini..

apapun teruskan sokongan padu dan ajaklah bangsa kita menyokong bisnes bangsa kita 100% walaupun berlainan parti!!!

Anonymous said...

Itu realitinya saudara. Kempan ini masih di gera 1 kerana kita sedang mendaki cerun yg masih nampak berliku. Tahniah pada GAP yang tsk pernah jemu lagi berputus asa.

Anonymous said...

Saya bagi sokongan dan dua ibu jari tangan kanan dan kiri.

Anonymous said...

MELAYU TAK WUJUD. ISTILAH DICIPTA OLEH BRITISH, TAK MALUKAH. KAT INDONESIA MANA ADA ORANG MELAYU.

PUKIMAK MELAYU PERLUKAN PERLEMBANGAN UNTUK DEFINASI KAUM MELAYU.

TADA KAUM DI DUNIA YANG PERLU PERLEMBAGAAN UNTUK MENDEFINASI KAUM MEREKA. HANYA MELAYU.

MELAYU MANA ADA TAMADUN,SENI,SEJARAH. SEMUA PAKAI PINJAM DARI INDONESIA.

MELAYU MEMANG BANGSA TAK WUJUD, TAK TAU MALU.KALAU CHECK DNA KORANG, MEMANG SPECIS ANJING KURAP YANG OMPUTIH PANGIL MONGREL. TAK TAHU ASAL USUL.

BRITISH MASA DULU BUAT AHEMMMM, TERBERAK DALAM SELUAR SEMUA MELAYU.

SIAPA SIAPA PUN JADI MELAYU, APA KEHARAMJADAH KAUM INI. INDIA BOLEH JADI MELAYU, CINA BOLEH JADI MELAYU,MAT SALEH BOLEH JADI MELAYU, ORANG BLACK PUN BOLEH JADI MELAYU.

WHAT MADNESS??????

Anonymous said...

anon 5,02 PM.

kau dah gile dan GILA BABI ke ?

penduduk asal NUSANTARA ni MELAYU lah ...bodoh KAU ..... SULTAN DAN RAJA RAJA MELAYU itulah bukti MELAYU yang sudah wujud sejak zaman KERAJAAN MELAYU LAMA KEDAH ...tu YANG DIPERTUAN AGUNG sekarang TUANKU ABDUL HALIM ....adalah keturunan MELAYU KEDAH lama lah tu .... MUNG ni bodoh macam TAHI LEMBU macam TAHI MONYET ...mung ni KOMUNIS BAWAAN BRITISH ke TANAH MELAYU pendatang haram makan babi hari hari ...bodoh kau nyah kau dari TANAH MELAYU pergi duduk NEW YORK laa atau duduk di negara IRAQ laa

Anonymous said...

Apa ko merepek Ni? Dok main jauh2

Anonymous said...

Tamadun kedah lama adalah hindu, tak boleh jadi melayu. Untuk jadi Melayu mesti Islam.Kalau tak tau sejarah, tak payah pandai pandai bubuh komen disini.

Jadi Kedah lama bukan tamadun Melayu. Melayu memang tak ada tamadun, semua pakai pinjam dari Indon. Jangan pandai pandai nak jadi Professor Kangkung Sambal Belacan.

Otak geliga said...

To Anon 5.46PM

Hindu tu AGAMA bukannya KAUM...mana kau belajar HINDU tu kaum????....hahahaha

KAUM & AGAMApun tak boleh beza?...mcm mana boleh jd PROF?

Anonymous said...

Tak ada kerja ke asyik nak nak laga laga, samapai bila nak aman kesian generasi akan datang. Kata 1malaysia

MELAYUJATI said...

Mengapa nak mempertikaikan asal usul Bangsa Melayu? yang penting sebelum kedatangan orang cina dan india ke rantau ini, negara yang kita duduk sekarang yang bernama Malaysia ini sudah mempunyai kerajaan, iaitu kerajaan Melayu, beratus tahun kerajaan ini ujud, tiba-tiba datang puak cina dan india menumpang mencari makan disini, bila sudah diterima menjadi warganegara, tiba2 mereka mempertikai asal usul tuan rumah yang mereka tumpang ini. Jadi siapa yang tak tahu malu? ha ha ha

MELAYUJATI said...

Mengapa nak mempertikaikan asal usul Bangsa Melayu? yang penting sebelum kedatangan orang cina dan india ke rantau ini, negara yang kita duduk sekarang yang bernama Malaysia ini sudah mempunyai kerajaan, iaitu kerajaan Melayu, beratus tahun kerajaan ini ujud, tiba-tiba datang puak cina dan india menumpang mencari makan disini, bila sudah diterima menjadi warganegara, tiba2 mereka mempertikai asal usul tuan rumah yang mereka tumpang ini. Jadi siapa yang tak tahu malu? ha ha ha

Anonymous said...

Apa lah anon 502,
P lah blaja dulu habis2 tamadun melayu..
Tu lah,suh blaja sejarah kt skolah ko sebok geng 18 la 36 la,skang dok sebok kecoh kbdohan sndiri

Anonymous said...

Sokong!
Sama lah mcm cina india kt tanah asal dorang,mana pulak dtg cina india,kn ke dari tempat yg lain jugak,xpayah nk ptikai asal melayu,yg pntg melayu dah brtapak awal kt sini..
Awal2 kejadian balik pada nabi adam dan hawa jugak..

Anonymous said...

Saudara Admin, Segala hormatnya mengajak saudara seIslam dan Sebangsa Melayu mengikuti satu PEMBONGKARAN ! Demi masa depan umat melayu dan tanahair ini.

http://www.ismaweb.net/v4/2013/09/simposium-mendepani-agenda-asing-melayu-dalam-krisis-kepimpinan/

Sila hebahkan. Tkasih

pemerhati said...

tq GAP sbb sentiasa ingatkan. aku hari tu pegi jusco & AEON big..aku carik tepung..nampak tepung cap sauh tu dah mnyampah terus aku angkut tepung faiza..samagak dgn minyak aku angkut saji!

Anonymous said...

Hei anon 5.02 dan anon 5.46 ....Kau tu SYIAH puok FUCKATAN PAS penganut SYIAH ...mung ni aku rasa GENG 04 yang kena tembak hari ITU atau pun kau Manusia yang tiada BANGSA atau namanya bangsa BANGSAT ....

Yang sebenarnya MELAYU SUDAH BERKERAJAAN SUDAH LAMA DI TANAH MELAYU ini .... KALAU ko berani nak mempertikaikan KERAJAAN MELAYU DAN RAJA RAJA MELAYU DAN SULTAN MELAYU ,cuba kau pergi menyalak MENYONDOL kat depan ISTANA RAJA RAJA MELAYU tu...... nanti kau mampos terkangkang sebelom menyalak...
dasar BANGSAT ....

KERAJAAN MELAYU MELAKA mula tahun 1414 tu Kerajaaan MELAYU lah...kau tu bodoh TAK TAHU SEJARAH kau memang TAK SEKOLAH bodoh punya bangsat...


PAYAH kalau ada puok bangsat TAK TAHU SEJARAH MELAYU ni ...lepas ni LULUS SEJARAH ADALAH WAJIB dlm pelajaran


Bahasa Melayu membuktikan Kewujudan Bangsa Melayu...sejak dulu kala. Sebab itu wujudnya MELAYU KELANTAN, MELAYU PATANI, MELAYU TERENGGANU, MELAYU KEDAH MELAYU PERLIS, MELAYU PERAK, MELAYU JOHOR, MELAYU PAHANG, MELAYU NEGERI SEMBILAN, MELAYU SELANGOR MELAYU MELAKA MELAYU PINANG MELAYU SINGAPORE . Tidak dinafikan orang Jawa pun datang di Tanah MELAYU...dgn bahasa JAWA nya . Malaysia Indonesia adalah kerajaan di Nusantara yang asalnya Melaka dan Majapahit zaman dahulu ....

BACA lah buku sejarah laa ..jgn dok minum TODI je.

Bahasa Cina membuktikan kewujudan Bangsa China dan Bahasa Tamil/Hindi membuktikan kewujudan Bangsa India.

Budaya juga membuktikan kewujudan sesuatu bangsa.

ITULAH BUKTI KEWUJUDAN BANGSA MELAYU....aku dah sekolahkan kau tu..Jgn dok jd BODOH dan BANGSAT lagi ...

Anonymous said...

Sokong boikot barangan cinabeng tu...belilah barangan Muslim product... Insya Allah kita akan berjaya

Anonymous said...

Cina bangsat 502 perlu kita cari sampai lubang cacing. Biar dia tahu macam mana melayu nak ajar dia jadi beradab.

Anonymous said...

5.02PM
LU NI ANJING BINATANG PELIHARAAN CINA PTUII PUKIMAK MAK LU GUA BET MAK LU PELACUR KENA KONGKEK DEK CINA MAKA LAHIR LAH LU ANJING

Otak geliga said...

kihkihkih....habis lunyai anon sejarah kena tibai.....ko saje je kan nak naikkan bil pengomen....:)

PakKaduk said...

1. Ramai melayu pertikai kenapa peniaga melayu hidup segan mati tak mahu.

2. Tahukah anda bahawa majoriti peniaga melayu sebenarnya menghadapi masalah disenaraihitam (blacklisted) oleh institusi kewangan ?

3. Mereka disenaraihitam ini adalah usahawan-usahawan melayu yang pada mulanya tiada asas perniagaan dan tiada pengalaman berniaga yang berusaha untuk menjadi usahawan.

4. Masalah disenaraihitam ini menyebabkan sukar untuk mereka bergerak maju ke hadapan dengan LAJU dan LANCAR kerana kekangan modal dan masalah hutang.

5. Mereka yang menghadapi masalah disenaraihitam ini juga terpaksa meminjam daripada AhLong yang kita tahu kebanyakannya adalah kaum cina.

6. Tiada siapa pun bertanya kenapa begitu mudah AhLong mendapat pinjaman bank ? Jadi tidak hairanlah kenapa begitu banyak sekali AhLong muncul dan begitu susah sekali untuk usahawan melayu membuat pinjaman bank.

7. Kita selalu dengar pemimpin-pemimpin kecewa kerana kononnya usahawan melayu tidak pandai merebut peluang. Bagaimana hendak merebut peluang jika syarat awal tidak dapat dipenuhi ?

8. Walaupun begitu banyak agensi kerajaan yang kononnya mewujudkan peluang ini tiada satu pun yang berusaha untuk menjadi "AhLong" kepada usahawan melayu. “Peluang” yang ada meletakkan begitu banyak syarat , perlu melalui proses yang sangat rumit dan mengambil masa yang lama.

9. Percayalah usahawan-usahawan ini sedang berusaha tapi mereka sukar bergerak laju. Jika benar Najib hendak melaksanakan agenda bumiputera, masalah ini sepatutnya diambil kira juga.

Cencaluk said...

Ni dah lebih..... woi anon5:02 kalau kata Melayu tak wujud aku pun boleh kata Cina pun tak wujud.

Kaum cina wujud dari DNA BABI

Tu yang kaum cina asyik nak menyondol bangsa lain tak tahu adab macam babi dalam kandang pengotor bergelumang dengan lumpur.

Ksum cina memangbkaum kurang ajar dan tak cukup diajar.

Mungkin pengalamam 13Mei tak cukup lagi menghantui mereka.

Ingat kalau dulu orang Melayu boleh mengarahkan para g terbang melayang menyembelim kaum cina jangan terkejut pulj kalau M16 pula terbang mensesah kaum cina.

Kalau tak cukup diajar meh sini ORANG MELAYU BOLEH KASI PENGAJARAN PADA KAUM BABI berak tah basuh kenci ng tah cuci.

KURANG HAJAR TAK RETI BANGSA SENDIRI PELESIT NAK HINA BANGSA LAIN


Anonymous said...

Anjing dan babi bila nak merampas tanah orang mulalah spin macam yahudi.

Melayu bagi lu peluang jadi rakyat pun dah kira bagus. Lu tak suka tinggal di Malaysia lu pergi tinggal di Brunei, tengok apa jadi?

Bodoh punya anjing dan babi.

Anonymous said...

Hari ini dalam sejarah. Member gua Cina bagi tahu. Dalam perniagaan kalau Cina tak tipu bukan Cina namanya. Itu semua olang pun tau ma. . . . sambil tergelak.

Anonymous said...

Cina mmg penipu..puki nenek dia pun dia kata masih dara..segala keje haram dia buat.

Anonymous said...

Teruskan usaha bro gap...biar sampai terpahat dalam kepala kita... BCL

Anonymous said...

Assalamu'alaikum para Pembaca Melayu. Kita wajar bersyukur keHadhrat Allah SWT kerana PRU13 telah menunjukkan dengan jelas siapa kawan, siapa kawan menikam dari belakang, dan siapa lawan.

Manifestasi 93% undian cinabeng yang diberikan kepada pembangkang (dibaca: DAP yang anti Melayu, PKR yang ambivalent, dan PAS yang melukut di tepi gantang) memang terang-terangan hendak menumbangkan BN (dibaca: UMNO/Melayu dan Bumiputra).

It doesn't take a rocket engineer to decipher in order understand this trend. Memang cinabeng ni menunggu masa yang sesuai untuk menumbangkan Melayu.

Jadi apabila dikatakan kita hendak menyerang balas ke atas cinabeng dengan memboikot semua barangan, persahabatan, dsbnya yang ada berkaitan dengan cinabeng, kita memang patut berbuat demikian. Ia adalah pertahanan pasif (passive defence) kita.

Kita teruskan boikot barangan cinabeng. Tidak ada maknanya kita meneruskan persahabatan dengan puak-puak seperti ini. Mereka mungkin senyum di hadapan kita, tetapi itu adalah senyuman yang sumbing. Di belakang kita dia beri two-fingers. I had worked with them so I know their approaches and mentality by way of inference.

Ayuh kawan-kawan kita berjihad ke arah itu. Kita tidak akan menyerang kerana itu menyalahi undang-undang jika kita disabitkan. Apa yang kita perlu adalah kesatuan ummah.

Kita berdoa agar PAS celik-isu mengenai perkara ini. Kepincangan inilah (UMNO/PAS friendship) yang diambil kesempatan oleh cinabeng untuk mencelah di antara rekahan UMNO dan PAS. Ini isu survival kaum Melayu. Apabila dikatakan Melayu PAS akan mengata itu Assobiyah.

Tetapi di Malaysia, Melayu didefinisikan sebagai rakyat yang beragama Islam dan berpegang kepada adat istiadat Melayu, serta menggunakan BM dalam muamalah/pertuturan seharian. Jadi PAS harus sokong usaha kita memartabatkan Melayu/Islam di negara kita sendiri. That is the bigger picture. InsyaAllah dimakbulkan. AllahuAkbar.

Anonymous said...

PakKaduk: September 7, 2013 at 10:03 PM.

Sedih juga dengar cerita orang Melayu kurang dana hendak berniaga. Apa yang PakKaduk tidak ceritakan ialah mengenai sikap peniaga Melayu.

Bila dah dapa duit lebih sikit, pakai BMW... Ini adalah fakta. Dah tu menunjuk ke sana ke mari. PakKaduk patut ceritakan juga kudis Melayu macam ni. Boleh jadi sorang saja Melayu buat macam ni. Tapi terpalitnya ke seluruh Malaya.

Cinabeng kalau hantar duit kat bank, buntalan envelope masuk dalam poket seluar katuk (pendek) mereka, kayuh basikal, pakai selipar jepun. Baju dia pun singlet berlubang-lubang di belakang, macam kena tembak peluru penabur. Boleh kita buat macam tu?

Mungkin sorang saja apek cinabeng yang buat begitu tetapi dia menjadi ICON sebagaimana Melayu berlagak BMW (bukan latest model pun. BMW cabuk. Tapi nak tunjuk sangat ada BMW) jadi ICON Melayu...

Sorry. Saya buat Red Bean Army dan tidak juga menyamar. Saya seorang Melayu yang mahukan supaya Melayu bermuhasabah. Jangan lebih sudu dari kuah. Untung seposen, duaposen dah pakai BMW... (model tua BMW tu kalau orang beri saya pun saya tak mahu. Bawa ke hulu hilir macam bawa biawak hidup je. Kuat makan minyak (subsidi) pulak tu). MasyaAllah.

Anonymous said...

Anon: September 8, 2013 at 8:13 AM.

Berdasarkan kepada coretan anda, mungkin senario ni berlaku di kampung. Orang kampung memang suka mengaitkan seseorang dengan harta yang visible.

Contoh: "Oh... Budin businessman yang pakai BMW tu ke?". Jadi rujukan kepada Businessman/BMW itu adalah the crux of the matter. Sangat mustahak. Isu utama.

Kalau kat KL ni, who cares? Kau businessman ke, ahli politik ke, playboy ke? penyangak ke? sapa pun tak kesah. Tak mahu tau. Kau pakai Lexus ke, Merc 350SE ke?, BMW ke, Audi ke, sapa pun tak ada pot.

Masing-masing dengan hal sendiri. Jaga tepi kain sendiri. Hatta kalau ada orang mati tergelempang di depan pintu rumah pun dia panggil DBKL/BOMBA & Penyelamat untuk menguruskannya.

That is the beauty of living in cosmopolitan KL. Tak mau kepoh-kepoh...

Anonymous said...

Memang la asal tamadun melayu itu bermula be"roh"kan hinduism, tetapi selepas kedatangan Islam kenusantara@alam melayu, cahaya nur islam dan berpegang kepada tali Allah swt menjadi pegangan akidah majoriti umat nusantara@alam melayu. Batu bersurat, menunjukkan Islam telah datang ke nusantara lebih lama dari kerajaan melaka, kalau anda cakap melayu tiada tamadun, mcm mana zaman kegemilangan Melaka? Sehingga Bahasa Melayu menjadi lingua franca, dipanggil venice of the east. Balik ke sekolah ye bang. Ooo ye, sambal belacan memang sedap dan halal, bukan mcm khinzir yang saudara makan, najis, bolehkah manusia memakan najis? dan juga lebih baik dari arak yang saudara minum. Prof kangkung pun kangkung la, ikut la saudara.salam.

Anonymous said...

Anon: September 7, 2013 at 8:30 PM.

Anda tercari-cari Anon: 502PM. Saya pun cari juga, tapi tak jumpa. Pegi jahanam lah dengan dia.

Dari keterangan anda tahulah saya bahawa Anon: 502PM tu adalah produk sekolah vernacular yang terasing daripada main-stream. Itu pasal dia tak tahu sejarah Tanah Melayu/Nusantara. Tak tahu cakap Melayu walaupun lahir di Tanah Melayu (sedangkan Bangla dan Rohingnya yang baru sehari dua tinggal di Tanah Melayu reti cakap Melayu. Malulah cinabeng. Mana korang nak taruk muka).

Saya juga diberitahu, bahawa cinabeng benar-benar perlukan sekolah vernacular yang berasingan daripada orang lain kerana mereka dikatakan tidak boleh dihampiri (melainkan pakai alat pernafasan oxygen tank) kerana; bau busuk (berak tak cebok), bau hancing (kencing tak basuh, bau palat (konek tak potong).

Permintaan mereka dipersetujui oleh pihak berkuasa. Kita Melayu tak perlu mempertikaikannya lagi. Dan kita tak perlu beli oxygen tank. Biarkanlah luncai terjun dengan labu-labunya. Selamat kita tanpa gangguan udara yang tercemar.

Anonymous said...

Walau apa pun orang cakap, kita sebagai individu Melayu mesti beristiqamah dengan nawaitu kita bahawa kita mesti sokong Melayu dari semua aspek. Ini termasuk gunakan semua barangan yang dikeluarkan/dijual oleh orang Melayu.

Jangan diharapkan kepada pemimpin (Melayu) sahaja. Kerana kita tidak tahu apa yang tersirat di dalam pemikiran politik mereka (Contoh: PAS yang sepatutnya mati hidup memperjuangkan ISLAM, kini sudah tersasar).

Sebagai individu kita fokuskan arah kita mempertingkatkan Melayu dalam semua aspek. InsyaAllah.

Anonymous said...

Hahaha... Ayat ni aku suka ....cina memang kaki kencing

Anonymous said...

Bodoh punya cina..pegi mampos..belajar tak samapi darjah 3 ja..nak sembag kat sini..pi main jauh2..buta sejarah..babi punya cina..ni la akibat nya bagi anjing ngan babi kerakyatan kat tanah melayu dulu..la nie nak gigit tuan..kena ajar pijak bg mampos puak2 babi ngan anjing nie..bg pupus sikit kat malaysia ni..

Anonymous said...

CINABENG boleh berambus ke INDONESIA duduk JAKARTA tempat 25 JUTA bangsa Jawa dudk disana baru tahu langit tinggi rendah ...

mahu kah INDONESIA menerima kedatangan CINABENG dari Malaysia ?

ha ha ha atau balik TONG SAN lagi bagus ...

Anonymous said...

Pergi mampos la apo ko nak ckp, cipataan british ke portugis ke, sapa2 bole jd melayu ... P lamampos ada aku kesah.. Yg penting melayu kena bamgkit

Anonymous said...

Ah long ah long ni riba dah terang lagi bersuluh dlm quran dh ckp HARAM

PakKaduk said...

1. Saya setuju dengan Anon September 8, 2013 at 8:35 AM sebab dia hidup di alam nyata.
2. Saya kurang bersetuju dengan Anon September 8, 2013 at 8:13 AM sebab orang melayu yang hidupnya menunjuk itu bukannya usahawan sebenar. Entah-entah kaki kelentong saja.
3. Usahawan melayu sebenar sedang berusaha. Kena ada kepercayaan pada bangsa sendiri. Jika tidak anda tidak ada kepercayaan pada bangsa sendiri sudah semestinya anda adalah Red Bean Army keturunan melayu.
4. Masalah UTAMA usahawan melayu pada masa ini ialah MODAL. Jika pandai macam mana pun jika MODAL anda ciput tak mungkin anda dapat bergerak PANTAS.
5. Saya mohon pemimpin-pemimpin kita lihat kepada permasalah ini.
6. Kepada Anon September 8, 2013 at 2:10 PM, pinjam bank pun haram juga sebab bunga (interest) tetap ada.

Anonymous said...

Bro GAP, BAGUS ditunjukkan gambar MInyak Masak SERI MURNI tu sebabnya.......rata-rata kawan-kawan wife aku 90% guna minyak masak tu sebab dek kerana nama tu ALA-ALA MELAYU jadi dia orang ingat keluaran Melayu. Kata wife aku, kebanyakan dia orang sume terkejut bila wife aku bagitau itu minyak masak keluaran Cina.

Gambar memainkan peranan besar........mudah ditangkap-muat dek otak manusia.

SYABAS....!!!

Anonymous said...

orang cina itu pengotor sifatnya , berak tak basoh , kita boikot kedai cina , beli barang makanan dikedai melayu ..

Anonymous said...

cuba try isi minyak kat petronas dlm RM21. Petronas bagi kita tak sampai 10 liter. Dekat pam 9.999liter. Sebab aku sll isi minyak ikut liter. Apasal petronas tak genapkan 10liter? Petronas jgn menipu...tolong la....
jgn beli minyak kat Petronas P9 dpn depot bas nadi putra.

Anonymous said...

Saudara Anon- Sept 9, 2013 at 3:39 PM, saya nak kongsi pengalaman. Saya pun guna minyak petronas juga tapi tidak pula terjadi seperti pengalaman saudara. Saya tengok liternya cukup saja.

Anonymous said...

Ingat ladang ayam dan pusat sembelihan dan memproses ayam kebanyakan milik cina ....merika boleh saja meracuni orang orang melayu melalui ayam .......cuba fikirkan keracunan makanan kerana memakan ayam masak merah semasa kerja kahwin dikedah.kuman tersebut adalah bukan biasa .kerajaan kena siasat dimana ayam tersebut dibeli .Bukan satu kes ini saja ada beberapa kes yang serupa disekitar kedah ,perak dan kawasan utara.