Sunday, September 22, 2013

PERMINTAAN GAP KEPADA 148 RIBU PEMILIH : KRITERIA PEMIMPIN YANG WAJIB DIPILIH DALAM PEMILIHAN AGUNG UMNO.


kepada hampir 148 ribu pemilih yang bakal menentukan pemimpin umno kelak.

tolong gunakan sepenuhnya AKAL yang ALLAH SWT kurniakan untuk memilih pemimpin .

antara kriteria penting dalam memilih pemimpin.

1) mementingkan urusan dan maruah agama islam.
2) segala keputusan politik wajiblah menguntungkan islam.
3) mementingkan urusan dan kepentingan melayu bumiputra.
4) segala keputusan politik wajiblah menguntungkan bangsa melayu bumiputra.

5) keputusan dan pendirian politik hendaklah berlandaskan kepada 2 perkara sahaja. YES OR NO. 

6) pemimpin yang dipilih hendaklah tiada mengalami masalah takut, ragu-ragu dan tiada banyak mengamalkan keputusan BISEXSUAL DECISION. biseksual decision itu dimengertikan sebagai pemimpin yang takde pendirian dan takut hilang undi. tiada jati diri dan keyakinan diri. pemimpin kriteria ini WAJIB ditolak.

7) pemimpin ini wajar mengutamakan hak dan dasar kepada kepelbagaian kelompok melayu dalam malaysia. melayu bukan sekadar dalam felda,felcra dan kakitangan kerajaan sahaja. sebaliknya kelompok melayu terbanyak sebenarnya berada di kawasan pinggiran dan bandaran yang pada saat ini sedang bertarung hebat dalam sosio ekonomi dan sosialnya.

8) pemimpin yang ada palitan dan skandal perlu DITOLAK demi memudahkan umno menelusuri kempen pru 14 nanti. baik ianya datang dari wanita, pemuda,puteri dan MT.

9) pemimpin yang dipilih hendaklah TIDAK TAKUT DAN CUKUP BERANI MELANYAK CINABENG. cinabeng dah taknak BN, jadi apa guna nak meraih mentekedarah simpati lagi pada bangsa haramiyun ini.

10 ) berani declare dia melayu dan bangga perjuangkan hak islam dan melayu. yang liberalis dan otak tak pure belacan takyah lah.

11) PEMIMPIN YANG UNDECIDED DALAM KEPUTUSAN , TOLAK TERUS ! pemimpin keputusannya berdasarkan amalan kondom durex pun tolak !

12 ) ... ckmm..??  

147 comments:

Anonymous said...

Jangan memilih pemimpin yang suka playsafe (pakai kondom jer memanjang). Kita maukan pemimpin yang berani bersuara dan tidak takut dilabel rasis semata-mata mempertahankan melayu. Jika pemimpin sentiasa di hadapan menjadi suara pendesak, percayalah melayu tidak lagi memerlukan Perkasa untuk menyuarakan hak melayu.

Anonymous said...

Zahid dan Mukhriz hampir pasti menang Naib Presiden jika tiada sesiapa bermain kotor. Hisham rasa-rasanya dah patut ready untuk duduk di kerusi pemerhati yang terletak di bawah pentas utama semasa PAU nanti. Cuma, masalahnya siapakah calon ke-3 Naib Presiden yang bakal menang. Sama ada Shapie atau Ali. Jika perwakilan memilih Shapie hanyalah kerana jasa BN Sabah terhadap kemenangan BN. Mereka juga boleh memilih Ali kerana Ali berjaya memajukan Melaka. Isa Samad jaga Felda cukuplah.

Anonymous said...

pemilih bertambah tetapi ketua bahagian tak bertambah..yang kenyang ketua bahagian dengan kempen manager bhgn..presiden tido lena..pedulikan anak buah celum celam macam ikan main arus asalkan dia selamat.. pertandingan mungkin hebat tapi yang menang muka lama jugak..

Anonymous said...

Bagi jawatan Ketua Pemuda, sesiapa pun boleh asalkan bukan KJ. Kita tak mau lagi Pemuda yang lembik, letih, lemah dan lesu. Pemuda mesti berani menentang jika ada pihak-pihak tertentu yang mengusik Melayu, Islam dan Raja. Kita tak mau tebuan liberal yang wat derk jer bila sarangnya dijolok.

Anonymous said...

Bro... tolong senaraikan calon-calon yang menepati ciri-ciri diatas... sekurang-kurangnya boleh membantu ahli membuat keputusan nanti.

Anonymous said...

Bro... tolong senaraikan calon-calon yang menepati ciri-ciri diatas... sekurang-kurangnya boleh membantu ahli membuat keputusan nanti.

Anonymous said...

Betul...Ingat Para pengundi yang telah di berikan amanah...Ikutlah dan pertimbangkan senarai yang diatas tanpa kompromi...Undi anda Sulit...tak siapa tahu...jangan takut untuk merubah UMNO yang kita sayangi..demi kesinambungan dan kejayaan Melayu/islam...Kalo dah termakan budi...makan sahaja...tangan pangkah lain Allah tak marah demi untuk agama dan bangsa.Sebenarnya dah terang sangat-sangat siapa yang mesti ditolak...lakukan perubahan dan anjakan paradigma dlm UMNO. Kita lihat ada yang suka beri amaran...tapi abok pon tak dak...Ada yang jadi ketua tanpa dipilih terlalu libral takut nak cakap pasal hak melayu...belia jadi lemah...jangan ambik yg terpalit benda yg busuk..samada oleh diri sendiri atau keluarganya.Kami ni yg sibuk nasihat ni tak ada jawatan atau kepentingan pon dlm UMNO...tetapi berharap UMNO akan kuat dan disegani..oleh rakan dan lawan.

Anonymous said...

Juga jangan pilih mereka yang suka pertikaikan keputusan yang berpihak kepada UMNO...ada sorang yg kalah dgan Ketua Pemuda PAS di Pahang tuh...suaranya langsung tidak pernah menguntungkan Melayu...walaupon pernah jadi timbalan menteri pengajian tinggi...Menggalakan Pelajar u...lebih libral dan tak patriotik kepada bangsanya...Orang nampak geraknya lebih kepada membangkang dan pembangkang...PRU13 pon kalah...

Anonymous said...

Jangan tinggalkan mereka yang berpendidikan Agama contoh Us fathul Bari...UMNO perlu ada pakar rujuk dan ulamak sendiri yang jujur...

Anonymous said...

saya kecewa...en. najib masih dikerusi yg sama...maknanya, umno masih ditakok lama. Takkan berubah dan tak pernah berubah..
Dulu kini dan selamanya..begitulah umno bertepuk riuh, masih bercakap berdegar2, namun tak ada apa-apa.
tak percaya, tunggu dan lehat.
anda nak bahasakan saya adalah pembangkang?, terpulang. tepok dada Tanya akal.

Anonymous said...

Teman nak tambah sikit.Bolehkan?Calun2 yang berangan nak jadi pemimpin dalam PAU wajib:

1; Tahu bahawa melayu itu masih miskin

2; Merasa dirinya adalah meskin maka perlu berjuang untuk memperbaiki ekonomi bangsanya sama dengan dirinya.

3; Meyakini bahawa islam itu terletak di atas batu jemala setiap melayu.

4; Pemberani dalam mendaulatkan bangsa,bahasa,dan sudah tentu agama.

4; Tidak berlagak seolah-olah dia lah orang terhebat di alam melayu ini.

5; Tidak menunjuk-nunjuk dengan kereta MES/BMW/HILUX dan serupa dengannye dan diiringi kaki pembodek bermotor kuasa besar datang kekampung-kampung sedangkan orang kampun hanya naik HONDA CAPCAI.

6; Tidak menimbulkan rasa meluat bagai nak muntah dalam kacamata orang kampung.

Selamat memilih.

By;Cikgu"S"

Anonymous said...

.

10.01,

setuju dengan anda kerana kalaulah ikan sering dikaitkan dengan kebusukan dan kebusukan itu biasanya bermula dari kepala menuju ke ekor, makanya dalam konteks ini, Atas Pagar melihat:

1. kalau ekor yang busuk menyahkan kepala yang busuk, seluruh badan akan kembali membusuk.

2. kalau ekor yang segar mengambil kepala yang segar tetapi kepala tadi indah khabar dari rupa atau tidak ada nilai kepolitikan, impaknya ialah parti akan sama waima dulu, kini dan selamanya.

3. kalau ekor menyahkan kepala tengah/bawah yang busuk tetapi kepala teratas yang busuk tetap kekal, seluruh ikan akan kembali membusuk.

Delima Bukan Dilema

Anonymous said...

UMNO terus lingkup jahanam...

Cuma Ali Rustam bersumpah tolong Melayu sementara calon2 lain cerita pasal nak kaya poket sendiri dan nak tolong Cina ludah Melayu. All the best UMNO.

hangkedee said...

Selagi ada pembodek pembodek Cinabeng umno tak kemana setakat cakap bergegar gegar taik di punggong tak tahu basuh.

Anonymous said...

Puki la korang semua..kami ahli umno hanya akan memilih pemimpin yg mana rasuah kami paling tinggi la..sapa yg bayar lebih dia yg akan dpt undi..kalu setakat ahli umno biasa mcm korang ni mmg xde guna lansung..tak sabar rasanya nak tunggu habuan dr calon2...masyyukkk..

Anonymous said...

hisam h20 tolak tepi lh meluat aku tak de kerja yg dia buat mcm dia dh tau org tak suka dia banyak keluar paper dia buat statment udah3 lh tu jgn bg chances lg meluat dan menyampah

usin said...

anon 11:23 ni saja nak mintak kena maki. tapi org mcm ni tak payah la dimaki, sebab makian tu memang jadi makanannya. biarlah dia berlapar, jangan sorang pun maki dia. lantak biar dia kebulur.

Anonymous said...

yang harus diberikan mandat dan kepercayaan ialah..

a] Zahid Hamidi
b] Mukhriz Mahatir
dan beberapa muka lain yang bersih dan terbukti berguna kepada agama banagsa dan negara .

yang WAJIB ditolak dan dibuang ialah ..

a] Hishamuddin menteri amaran siang malam ..dia ni lintah dan lalang usang
b] Nazri Aziz , yang menyanjung Namawee laknat dan idea2 gila sehingga menimbulkan pelbagai implikasi kepada parti


Anonymous said...

Zahid hamidi , Mukhriz, Fathul Bari ..wajib diberi undi dan sokongan padu

Nazri aziz, Hishamuddin CKMM , mereka ini ibarat beras lama, masak makan tak sedap , jual tak ada harga ..hanyalayak bagi makan itik dan angsa !!!!

Anonymous said...

macamana umno nk jd baik?
bermula dr pemilihan peringkat cawangan pn yg menang hanyalah calon2 yang guna duit. ahli cawangan mana yg tak sehaluan, tak dijemput hadir dalam mesyuarat/pemilihan. Bila dah menang, jadilah wakil pemilih pucuk pimpinan. Pucuk pimpinan yang dipilih pulak semestinya krooni ketua2 cawangan lahabau ni..
kerja yg dibuat nanti hanyalah kerja yg boleh masuk poket sendiri. Yang takde untung peribadi tolak ketepi. Bila masa PRU pandai pulak marah kalau tak bagi undi.
Kesian rakyat dibawah. Bila keputusan PAU ni nanti diumumkan, riuhlah bacakap "inilah keputusan dari akar umbi!" Akar umbi pengampu si calon, bukan dr akar umbi rakyat bahawahan ini sebenarnya

anti-malaun said...

Aku setuju dgn syarat yang GAP bagi tu. Pada CKMM - ramai2 lah kita tolong dia 'go fly kite', 'good riddance' dan 'BON VOYAGE'....

Anonymous said...

PERANAN ATAS PAGAR DALAM PAU/MUKTAMAR MELAYU

Parti Isle ibarat pihak yang asalnya tiada penyakit tetapi kerana menuruti kenafsuan, langsung dapat penyakit.

Apa yang para ekor-ekor dari parti Isle lakukan hingga mendapat penyakit ialah kekhilafan dalam membuat tafsiran tentang nilai dua kepala TENGAH yang bertanding.

Apabila kepala TENGAH yang masih segar dianggap telah busuk sebaliknya kepala yang dianggap busuk oleh Golongan Atas Pagar ditafsirkan sebagai mampu menyegar-bugarkan parti Isle, maka impaknya terkesan kepada parti Isle.

Isu sampingan di sini ialah penilaian dan pemerhatian Atas Pagar jauh lebih neutral kerana ianya bebas kepentingan partisan dan apa jua sentimen/emosi.

Anonymous said...

ASALKAN BUKAN HISHAM@AMARAN
NYAH KAU BANGSATWAN

ZAHID MUKHRIZ ALI RUSTAM...3 HERO MELAYU!!!

Anonymous said...

Benar begitu. Para pemilih perlu memberi undi mereka berlandaskan kepada fungsi parti keramat ini menjaga dan memperkukuhkan hak serta kepentingan ras yang diwakilinya. Tegasnya, ini adalah pemilihan parti, bukannya pilihanraya umum.

Anonymous said...

Setuju dengan anon 12.03
Ini kerana di tempat saya pun terjadi yg sedemikian bilamana penipuan berlaku dlm pemilihan cawangan baru-baru ini. Akhirnya yang terpilih adalah wakil2 anak muda yang tidak berpelajaran dan bersikap seperti pembangkang. Bagaimana mereka ini akan dapat meneruskan kepimpinan negara di masa depan...

AnNisbah said...

Aku cadangkan supaya semua calon2 ni adakan debat terbuka mengenai polisi yang bakal mereka ketengahkan apabila diberi amanah jika dilantik.

Mohon tv3, alhijrah, awani dan sinar harian supaya menganjurkan debat ini.

Tajuk topik mesti berkaitan tepat dengan kepentingan melayu islam. Jangan censor bahasa atau black-out debat ini. Kalau dulu paklah begitu bangga minta rakyat malaysia berterus terang dan telus membicara secara terbuka maka inilah peluang terbaik untuk umno membuktikan bahawa kita selalu 'walk-the-talk'.

Untuk presiden dan timbalannya yang lolos tanpa bertanding, kita mahu mereka nyatakan polisi mereka juga dalam mana2 interviu supaya dapat dilihat oleh semua rakyat malaysia.

PUTRA MERDEKA said...

gua cilok bro..uhuhu

Anonymous said...

Salam... Calon yang sepatutnya diketepikan oleh ahli UMNO disebabkan gagal menegakkan perjuangan orang Mlayu ialah:

1) Hishamuddin Tun Hussin
2) Khairy Jamaludin
3) Nazri Aziz
4) Saifudin Abdullah
5) Isa Samad

Anonymous said...

Melayu Liberal wajib ditolak. Di Malaysia, soal kesamarataan tidak timbul sama sekali kerana hak bumi dilindungi oleh perlembagaan. Oleh itu, kenapa takut kehilangan undi kaum Kiasu andai berbicara soal Agenda Melayu? Peliknya, pemimpin UMNO masih takut bercakap tentang melayu kerana takut dilabel rasis. Adakah membantu melayu itu boleh menyakitkan hati kaum lain?

Sudah-sudahlah playsafe. Aku dah muak. Nanti masa PAU, ramai pemimpin akan cakap pasal melayu, melayu dan melayu. Lepas PAU, mereka akan kembali ke tabiat asal, melebihkan kaum chauvanist dan meminggirkan melayu.

Anonymous said...

Pak Lah walk the talk???????Pak Lah 'ku cari damai abadi',dah dapat dah,dia tengah damai dan abadi,jangan lagi kaitkan nama dia.Sekarang ni menantu dia pulak sedang bercita-cita menjadi PM termuda tak kira mewakili parti mana.

Anonymous said...

after 56 yrs of getting gangbanged and not being able to help the majority poor malays, you are still optimistic that the newly chosen ones will not continue gangbanging and gangrobing you?

Anonymous said...

Aku kecewa giler bila tak ada tokoh yang kaliber dan berani sifat kepimpinannya yang berani lawan KJ. Adakah UMNO dah tak ada pemuda jantan? Kalau macamtu kita minta Pemuda UMNO tukar jadi Pondan UMNO. KJ tu bukan ker ahli politik kondom dan liberal Amerika!

Anonymous said...

kalu ikut syarat2 tu calon mana yg layak? mcm semua tak lepas je..

Anonymous said...

untuk masa depan melayu dan m'sia tolong lah pilih KJ...dlm jangka-panjang dia sedang membawa UMNO ke landasan yg progresif....

Anonymous said...

Sibuk memilih, satu batang habuk pun tak sampai lagi akar umbi tentang memperkasakan melayu, Bumiputra. Org2 yg undi Umno bukan semua akses internet, baca surat kabar hari2. Yang undi Umno dulu byk naik naik ex5 saja. last2 org2 yg dipilih dlm PAU akan mempergunakan kemudahan Memperkasakan Melayu sebelum dan sesudah PAU. JUST YOU ALL WAIT & SEE. Sedangkan dana dari BUDGET TAhunan Negara pun boleh di eksploitasi kan mereka INI.

Anonymous said...

BINTANG KEJORA DI MALAM HARI

Satu dalam seribu pun sukar nak cari
Tokoh pemuda yang sangat bestari
Bijak dan cerdik umpama jauhari
Tidak sombong tak bermegah diri

Pelbagai bidang kau telah ceburi
Di kalangan belia kau sangat digemari
Tak sia-siakan amanah yg telah diberi
Menjalankan tugas seorang menteri

Sudahlah lulusan luar negeri
Segak dan tampan tiada terperi
Ramailah gadis hatinya kau curi
Kalau kereta kau ibarat Ferari

Ramai rakyat memang menyedari
Masa kan tiba kau perdana Menteri
Ramai musuhmu takut dan ngeri
Terutamanya dari kem malabari

Tangkas langkahmu kanan dan kiri
Siapa mencabar kau tak kan lari
Tunggulah masa tunggulah hari
Akhram dan yg lain kan gigit jari

Ibaratnya permata yg sangat berseri
Cerah masa depan bak sinar mentari
Bintangmu pasti akan terus menyinari
Bagai KEJORA di malam hari …

Anonymous said...

Aku tak mau menggadaikan masa depan melayu di tangan KJ.

Anonymous said...

Hanya KJ yang layak untuk KP.

KJ !! Pemuda Bersama KJ !!

Anonymous said...

Pemuda mana yang bersama KJ ?
Pemuda MCA?
Pemuda Gerakan?
Pemuda DAP?

Anonymous said...

Semua mungkin menjangka bahawa Akramsyah Sanusi bukan tandingan Khairy Jamaluddin. Tetapi, semua orang tahu bahawa seorang daripada enam petanding Naib Presiden itu mengamalkan politik wang. Menamakan diri beliau sebagai calon sudah cukup memalukan. Memilih dia memegang jawatan pastinya suatu malapetaka.

Anonymous said...

tak ada sorang pun calun yg berkaliber...yang ada bijak pandai pun tak dicalunkan..

paling bagus sekali rafizi..dan saiffudin abdulah bekas timbalan menteri pengajian tinggi..

yang lain2 cuma khairy jamaludin jer bagus..

Anonymous said...

HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!
HIDUP PEMUDA KJ!!

Anonymous said...

Kot iye pon nak berkempen kat blog gap ni, usahlah hantar sampah macam ni. Kasilah hujah ke...
fakta ke..baru gentle....

Anonymous said...

Semua yang ko sebutkan tu sama spesis....carilah melayu sejati

Anonymous said...

.
SEDARA/RI,

Kalau boleh biarlah buku bertemu ruas.

Kalau ikutkan hati memanglah Ultra harus berdepan dengan Ultra yang lain.

Kalau ikutkan lojik akal memanglah
Ultramalay adalah jawapan YANG DIMAHUKAN untuk Ultrakiasu dan Ultraminoriti.

Namun apakah itu pilihan terbaik?

PEMERHATI
.

Unknown said...

CKMM??? WAJIBUN REJECTUN!!!

Unknown said...

KJ JUGA WAJIBUN REJECTUN

Anonymous said...

Semua calon x boleh pakai..punggah rm ke kantong cina....ahli umno bwh politik kedai kopi aje....jauh Dari agama...sorang pun x boleh Baca khudbah jumaat..tunggu aje..umno di talkin kan...

Anonymous said...

Saya berasa agak terkilan apabila Najib menang tanpa bertanding kerusi Presiden UMNO. Meskipun begitu, sokongan saya kepada UMNO memang tidak berbelah bahagi, harapnya pimpinan terbaru dari Naib Presiden hingga ke Majlis Tertinggi perlu mengawal tingkah laku Najib agar tidak makin melampau hingga mengguris perasaan ahli-ahli akar umbi dengan dasar-dasar tongong beliau itu.

UMNO sememangnya perlukan perubahan di peringkat Presiden, di harap, tiga tahun lagi samada Najib berundur atau akan ada pemimpin lain yang akan menentang Najib jika Najib masih kemaruk nak berkuasa lagi dan meneruskan agenda tongong beliau selama ini. Harapan saya kepada Yang Mulia Tengku Razaleigh Hamzah untuk bertanding menentang Najib tidak kesampaian, malahan inilah peluang terakhir Yang Mulia Tengku untuk menumbangkan keegoan Najib, tetapi tidak diambil peluang ini.

Saya akan berterusan mengkritik dasar kerajaan yang tidak secocok dengan semangat Agenda Kepentingan Nasional Malaysia, kerana pada saya Agenda Kepentingan Nasional Malaysia adalah lebih utama dari Perdana Menteri atau pemimpin yang hanya tahu berdrama itu dan ini tapi menggunakan kuasa untuk kemusnahan kepada negara dan masyarakat.

Sekarang menjadi tanggungjawab Najib untuk melaksanakan Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera sebagaimana yang diuar-uarkan untuk meraih sokongan ramai sebelum ini. Rakyat menantikan apa yang akan dibuat oleh Najib untuk meningkatkan ekuiti bumiputera secara nyata dan bukan purata sebagaimana laporan oleh PEMANDU. Kita mahu lihat berapa ramai usahawan bumiputera dapat dibentuk setiap tahun. Kita mahu lihat berapa banyak peningkatan pegangan aset perumahan dan bangunan lain oleh bumiputera individu di bandar-bandar. Kita mahu lihat berapa banyak tanah rezab Melayu yang mana mengikut 7 wasiat raja-raja Melayu yang memperuntukkan 50% tanah rezab Melayu, kita mahu lihat berapa banyak yang mampu dibuat oleh Najib dalam tempoh 3 tahun ini. Kita mahu lihat bagaimana kerajaan menangani masalah lambakkan pendatang asing yang banyak menyekat peluang kerja kepada para belia tempatan. Kita mahu lihat bagaimana pihak kerajaan dapat menangani masalah subsidi milik rakyat tempatan yang digunakan oleh pendatang asing sedangkan mereka tidak menyumbangkan cukai kepada negara.

Kita juga mahu lihat bagaimana Najib mengawal keadaan perkauman yang makin menjadi-jadi sekarang ini. Kita juga mahu lihat bagaimana Najib mengawal anasir subversif yang bertopengkan hak asasi manusia hinggakan mendewa-dewakan komunis, pengganas dan berbuat kekacauan di sana sini dengan alasan hak asasi manusia sedangkan hak asasi rakyat yang cintakan keamanan terjejas.

Kita juga mahu melihat bagaimana Najib mengawal isu masalah sosial yang melanda muda mudi sekarang ini dengan banyak kegiatan liar yang sudah tidak terkawal.

Kita juga mahu melihat bagaimana TPPA yang disokong oleh Najib itu mampu melindungi industri tempatan dan melindungi Agenda Nasional Malaysia, kerana Najib dan kuncu-kuncunya beria benar dengan TPPA itu.

Kepada Najib, kamu telah berusaha untuk melobi menjadi pemimpin orang Melayu di negara ini, sekarang dengan berbagai taktik, kamu telah berjaya, maka kami semua orang-orang bumiputera menantikan apa yang kamu uar-uarkan sebelum ini. Dalam tempoh 3 tahun ini, masyarakat bumiputera menilai kamu sebagai Presiden UMNO dan rakyat bangsa lain menilai kaum sebagai Perdana Menteri, kami mahukan keadaan yang stabil dan aman damai untuk mudah mencari rezeki, kami perlukan pemimpin yang berani berjuang untuk kepentingan agama, bangsa dan tanah air, kami tidak perlukan pemimpin yang hanya berdrama itu dan ini untuk menggula-gulakan masyarakat. Ingatlah akan semua ini.

Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Dalam ucapan semasa majlis Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera, Najib mengatakan bahawa purata pendapatan orang bumiputera sekarang ini adalah sebanyak RM 4,457.00 sebulan. Sedangkan itu adalah hanyalah purata dan bukan pada hakikat sebenarnya. Pernahkah PEMANDU memberikan data pendapatan sebenar mengikut kadar pendapatan di mana ramai lagi orang-orang bumiputera yang berpendapatan di bawah RM 1,000.00 sebulan. Najib hanya ambil purata yang terdiri dari gaji pegawai besar yang hanyalah berapa oranglah sangat yang bergaji lebih dari RM 10,000.00 sebulan dan dibuat purata, sedangkan ramai yang sebenarnya berada di bawah gaji RM 10,000.00 sebulan.

Malahan Najib meniru Pakatan Rakyat yang hendak turunkan harga kereta sedangkan perkara ini memberikan kesan buruk kepada ekonomi negara di mana penjualan kereta terpakai terjejas, pengangkutan awam terjejas, masalah pinjaman dari pihak bank yang makin ketat syarat, kesesakan di jalan raya, penggunaan petrol dan diesel yang makin meningkat, dan macam-macam lagi masalah yang akan berlaku kepada negara, akhirnya kerana penggunaan petrol dan diesel makin banyak, dikurangkan subsidi pula.

Sepatutnya kerajaan kurangkan harga rumah yang melampau-lampau ketika ini. Bayangkanlah harga rumah yang murah-murah pun RM 100,000.00 lebih,Rumah PRIMA pun murah-murah adalah RM 150,000.00, sedangkan gaji ramai pekerja di negara ini bukannya tinggi mana, ramai yang bergaji di bawah RM 2,000.00, tolak KWSP, SOCSO, ansuran kereta, belanja harian, kos petrol, berapa yang tinggal? Buat pinjaman bank pun paling kurang kena bayar RM 800.00 sebulan, maka ramai yang tak mampu punyai rumah sendiri kerana tidak mampu menanggung kos setiap bulan.

Ini menunjukkan kegagalan Najib dalam menguruskan ekonomi negara. Sebenarnya pemaju hartanah buat untung berkali ganda dari kos sebenar sebuah rumah itu.

Kerajaan Najib gagal untuk melihat kepentingan kepada rakyat, sibuk dengan populariti jangka pendek sedangkan rakyat menjadi mangsa untuk tempoh jangkamasa yang panjang.

Saya tidak menyalahkan Barisan Nasional di atas apa yang berlaku kini, sebenarnya Najib dan kuncu-kuncunya yang memporak perandakan negara ini. Barisan Nasional telah banyak berjasa kepada negara, hasil kemajuan sekarang ini adalah hasil usaha Barisan Nasional melalui kepimpinan sebelum ini, tetapi Pak Lah dan Najib memusnahkan perancangan pimpinan terdahulu dengan dasar-dasar populariti singkat tapi mudarat yang yang berpanjangan mereka ini hingga negara porak peranda.

Bersambung..............

Anonymous said...

Sambungan.................

Walaupun Najib menang tanpa bertanding, tapi ingatlah, dasar-dasar tongong Najib hanya akan memusnahkan kepercayaan rakyat kepada Barisan Nasional dan UMNO. UMNO dan Barisan Nasional sedang dipergunakan oleh Najib untuk kepentingan dirinya dan kuncu-kuncunya.

Janganlah Najib terlalu bergembira kononnya semua ahli UMNO dan rakyat menyokong beliau kerana menang tanpa bertanding. Ingatlah bahawa kemenangan Barisan Nasional dalam PRU 13 yang lalu pun kerana rakyat tiada pilihan lain, terpaksa mengundi Barisan Nasional kerana takut kepada dasar-dasar perosak yang dibawa oleh PKR, PAS dan DAP, bukannya kerana Najib dan 1Malaysia sangat pun.

Malahan kemenangan Najib tanpa bertanding dalam pemilihan UMNO kali ini pun, bukannya kemenangan yang sejati kerana tiada pertandingan, jangan syok sendiri sangat, kerana jika ada pertandingan, maka Najib bermasalah besar sebenarnya kerana dia berisiko tinggi untuk tumbang dalam pemilihan UMNO berdasarkan sentimen di peringkat akar umbi.

Dengan hanya menggunakan ugutan kononnya jika ada pertandingan di peringkat jawatan Presiden maka akan berlaku perpecahan, maka Najib berjaya mengelirukan ahli-ahli UMNO, sedangkan kalau bertanding secara berhemah, nak berpecah apa pula? Inilah taktik Najib untuk berkuasa, dan kini dia berjaya, tetapi ahli akar umbi menantikan hasil dari segala kerja yang dibuat oleh Najib selepas ini, apakah akan meneruskan agenda tongong yang merosakkan atau berubah untuk melindungi Agenda Nasional Malaysia, sama-samalah kita menantikannya.

Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Melayu Perak said...

apa-apa pun anggaplah undi orang umno nih menjadi undi majoriti 3 juta ahli umno.....

jika sekiranya inilah perwakilan mahukan.....orang orang dalam blog nih akurlah kehendak ahli umno....
jangan pulak rumah dah siap pahat masih lagi berbunyi.....

Anonymous said...

Melayu Perak, ahli akar umbi juga tak mahu rumah siap, tapi jadi disko, macam pilihanraya sebelum ini, kononnya tak akan naikkan harga petrol dan diesel hingga hujung tahun ini, tapi tak sampai hujung tahun lagi dah naikkan harga, kurangkan subsidi RM0.20, apa cerita?

Bumiputera juga tidak mahukan program Pemerkasaan Bumiputera hanyalah sekadar gimik untuk memancing undi pemilihan supaya Najib menang tanpa bertanding sedangkan lepas menang abaikan bumiputera dan sibuk menjadi balaci kepada Cinabeng DAP pula.

Kepada Najib, rakyat menantikan apa yang akan jadi dengan pengumuman mada program Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera akan dapat melihat hasilnya dari segi bilangan, bukannya purata dan perlu diumumkan hasilnya setiap tahun. Dalam tempoh 3 tahun ini, bumiputera menilai apa yang dibuat oleh Najib, jangan jadi rumah siap, tapi jadi disko pula sudahlah.

Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Melayu Perak said...

en mohamad.....

memang rata-rata yang bekerja dengan kerajaan adalah rm 4000 sebulan lebih 75% dalam polis dan tentera yang sudah 20 tahun ke atas servis nya mulai dari koperal sudah bergaji rm 4000 dalam kementerian pendidikan yang rata ratanya guru berijazah atau maktab sudah bergaji rm 4000...

jangan lah dibandingkan dengan yang baru masuk kerja....itupun gaji n11 sudah rm 4000 sekarang....

Melayu Perak said...

en mohamad....

you cerita nih macam lah orang melayu 75% kerja buruh sendiri yang tiada pertolongan dari kerajaan ataupun swasta.....

tahukah en mohamad dengan kerja buruh sendiri seperti jual plastik dan tin kosong boleh berupaya rm 1,500 itu belum kerja upah cat atau buat rumah.....

Melayu Perak said...

en mohamad...

ketentuan tuhan kita tak boleh nafikan....harga naik sampai usd 130 se barrel siapa boleh tanggung...????

janji macam mana pun kalau Allah menetapkan sesuatu ikut perancangannya macam mana boleh buat...?????

Anonymous said...

Melayu Perak, itu yang kerja dengan kerajaan, berapa sangat yang kerja dengan kerajaan? Kakitangan kerajaan pun dari atasan hingga ke peringkat KSN hanyalah RM 1.4 juta, sedangkan lebih kurang 10 juta pekerja di sektor swasta, kerja kilang, kerja di pasaraya, jadi operator dan jurujual gaji RM 4,000.00 jugakah?

Malahan orang yang dah lama kerja mereka dah ada rumah sendiri, kerana dulu harga rumah murah, bukannya macam sekarang, ramai pekerja sekarang ini yang tak mampu beli rumah sendiri, mana ada rumah yang harga bawah RM 100,000.00 lagi, rumah PRIMA pun RM 150,000.00, pekerja baru yang berjuta juga jumlahnya ini gaji tak sampai pun RM 2,000.00 sebulan, kos sara hidup makin meningkat, kos petrol dan diesel makin tinggi, bayar sewa rumah lagi, berapa sen yang tinggal untuk bayar ansuran rumah jika buat pinjaman dengan bank pun, kurang-kurang RM 800.00 kena bayar.

Rakyat di luar sana yang gaji tiap-tiap bulan pun tak cukup untuk belanja, inikan pula nak beli rumah dengan ansuran bulanan dekat RM 1,000.00 sebulan, alamatnya makan biskut kering dengan air sejuk sajalah, kalau sendiri tak apalah, kalau dah ada bini, anak 2 atau 3 orang, apa dah jadi?

Sebab itulah saya melihat kegagalan kerajaan menguruskan ekonomi hingga tunggang langgang di sana sini, kononnya negara berpendapatan tinggi, tapi akhirnya jadi macam Indonesia, Vietnam, gaji berjuta ringgit, tapi beli ayam sekilo pun 5,000 rupiah, dan 10,000 dong, negara berpendapatan tinggilah sangat kalau macam tu.

Oleh itu, kena lihat kepada realiti kuasa beli masyarakat, tak guna gaji 100,000.00 riggit, tapi nak beli ayam pun sekilo RM 5,000.00, macam di Indonesia, gaji operator kilang 100,000.00 rupiah, tapi sekilo ayam 5,000 rupiah, apa cerita?

Kerajaan kena lihat bagaimana hendak kurangkan kenaikan harga barang kerana gaji naik 10%, tapi harga barang naik 30%, apa cerita ini semua?

Tak payah nak buat drama, beri BR1M RM 500.00, berapa hari boleh tahan RM 500.00 sekarang ini? Tapi subsidi makin kurang, harga barang makin naik, gaji tak seberapa, ini menunjukkan kegagalan Najib menguruskan ekonomi negara. Jadi terimalah hakikat ini.

Saya penyokong kuat Barisan Nasional, malahan saudara sendiri pun tahu bagaimana saya berhempas pulas berkempen untuk Barisan Nasional sebelum ini, tetapi saya bukannlah golongan yes men yang mengiakan apa saja yang dibuat oleh pemimpin, yang salah tetap saya tegur, kalau tak boleh ditegur cara elok, kena cara kasar, inilah caranya kerana kebenaran itu perlu dipertahankan untuk melindungi maruah kerajaan, maruah Barisan Nasional, maruah UMNO, kita tidak mahu pemimpin yang gunakan kedudukan dalam parti untuk kepentingan sendiri, tapi parti menjadi makian dan ejekan pihak pembangkang. Kita mahu selamatkan parti.

Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Melayu Perak said...

10 juta dalam swasta tuh berapa peratuskah orang melayu,cina india.....

Anonymous said...

Pasal kenaikan harga petrol dan diesel, bila kerajaan kurangkan harga kereta, orang ramai beli kereta, maka penggunaan petrol dan diesel makin meningkat, satu tangki kereta pun bukannya hanya muat 1 liter, kurang-kurang pun 30 liter, di Malaysia pun, lebih dari 1 juta kereta yang ada, tambah lagi 1 juta kereta sebab kereta dah murah, maka dah jadi penggunaan meningkat 60 juta liter, itu pun berapa hari sangat, sebulan kalau guna sampai 100 juta liter petrol dan diesel berapa banyak kerajaan kena tanggung subsidi? Kerana dah tak mampu, kurangkan subsidi, tapi bila kurangkan harga kereta hingga menyebabkan penggunaan petrol den diesel, tak sedar pula dasar tongong berkenaan.

Kena lihat pada realiti, bukannya menyokong semberono tak tentu pasal. Saya kritis dan kelihatan menentang dasar kerajaan, bukan bermakna saya menentang kerajaan, saya menentang dasar yang tongong, kita perlukan dasar yang betul untuk menyelamatkan negara, bukannya dasar tongong untuk meraih populariti singkat sedangkan rakyat menjadi mangsa dalam jangkamasa yang panjang pula. Kita perlu buat dasar untuk kesejahteraan negara dan rakyat, bukannya untuk meraih populariti tahap longkang.

Memang komen saya kasar, tapi saya terpaksa untuk menyelamatkan negara ini.

Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Melayu Perak, kita jangan tengok bangsa, semua bangsa pun kena lihat sama, walaupun cina dan india, mereka pun manusia juga.

Orang Melayu pun ramai dalam sektor swasta, lebih ramai dari sektor awam, jadi jangan nak nafikan hakikat ini.

Itu kita tengok dalam sektor swasta, dalam kerja-kerja kampung, macam menoreh getah, nelayan, itu semua gaji RM 10,000.0 sebulankah? Mereka ini pun perlu diberikan perhatian juga, jangan nafikan hakikat, terimalah hakikat.

Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Melayu Perak said...

kalau en mohamad merasakan dasar yang ada adalah tongong....

inilah tempatnya untuk memberikan dasar-dasar yang dirasakan pandai...

dan boleh dibahaskan oleh pengkomen yang lain.....

Melayu Perak said...

jangan pandai mengkritik saja...tapi membangun dan membina tak tahu.....

Anonymous said...

Saya ingin bertanya kepada Melayu Perak, berhubung isu PLKN, apa gunanya PLKN itu sedangkan PLKN tak ubah macam Pengakap dan Pandu Putri, latihan pun lebih banyak berseronok saja, apa gunanya PLKN?

Sedangkan kita semua tahu, setiap tahun sebagaimana yang dimaklumkan oleh kerajaan, sebanyak RM 700 juta digunakan untuk PLKN, apa gunaya peruntukkan sebanyak RM 700 juta hanya untuk program seperti latihan pengakap dan pandur putri di sekolah sahaja?

Malahan berdasarkan modul PLKN sendiri, jika negara dalam keadaan darurat pun, pelatih PLKN bukannya boleh ke barisan hadapan seperti Wataniah atau Polis Sukarela atau pun RELA kerana latihan PLKN hanyalah macam pengakap dan pandu putri sahaja.

Saya melihat perkara ini adalah suatu pembaziran yang sangat nyata. Sepatutnya pelatih PLKN diserapkan ke Wataniah untuk menjadi barisan hadapan pertahan negara, kalau sekadar latihan kawad, berlakon drama, nanyian, main flying fox, berkayak, makan pun disediakan oleh katering, bagaiaman nak pertahankan negara?

Sepatutnya PLKN seperti kerahan tenaga di Singapura, Thailand dan Korea Selatan, itu baru betul, tapi Najib nak popular, buat program merapu macam PLKN kononnya dia prihatin, tak mau pelatih letih, tak mau pelatih buat kerja berat, manjakanlah sangat, akhirnya hanyut RM 700 juta dengan program merapu seperti PLKN itu, sedangkan RM 700 juta boleh bina berpuluh-puluh buah sekolah atau hospital, atau klinik, atau bina beribu-ribu buah rumah kos rendah, tapi kerana populariti longkang, hanyut RM 700 juta pun tak apa, inilah politik ala Najib, politik untuk populariti jangka pendek, tapi memporak perandakan negara.

Sedarlah semua akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Pemilihan ini bukan mercu segala perjuangan. Yang penting sekali, baik menang atau kalah mesti kekal satu hati demi kekuatan UMNO.

Anonymous said...

Mana dia Melayu Perak yang komen berdegar-degar tapi sekadar membodek Najib sajalah, saya tanya pasal pembaziran PLKN, silah jawab.

Ini pasal lambakan pendatang asing pula, mengapakah tiada sekatan terhadap lambakan pendatang asing di negara ini? Sebulan saja sudah berapa juta subsidi milik rakyat Malaysia yang digunakan oleh pendatang asing sedangkan mereka tak bayar cukai pun kepada negara.

Sepatutnya kerajaan menyekat lambakan pekerja asing ini, malahan pekerja asing sedia ada patut dikenakan cukai semasa mereka perbaharui permit kerja sebanyak RM 1,500.00 setiap orang setahun, sebulan baru RM 125.00, sedangkan kalau ikut, subsidi yang digunakan oleh mereka setiap bulan, bukan RM 125.00, lebih dari itu, tapi kita tak maulah kejam sangat, ukuplah dengan kadar itu untuk tanpung kos subsidi milik rakyat Malaysia.

Malahan berdasarkan statistik, terdapat 3 juta pekerja asing di negara ini, kalau seorang bayar RM 1,500.00, setahun kerajaan dapat pendapatan RM 4.5 bilion. Kerajaan kena ingat, belanja bila tangkap pendatang asing tanpa izin, makan minum, tambang balik pun dibiaya oleh kerajaan Malaysia, barangan subsidi pun dibeli oleh pendatang asing juga, rawatan di hospital dan klinik pun subsidi juga kepada pendatang asing.

Kerajaan Najib cuai dalam isu ini, membenarkan jutaan pendatang asing ke negara ini, tapi tiada mekanisma untuk melindungi kepentingan nasional Malaysia dari dipergunakan oleh pendatang asing ini.

Ini sekadar pandangan, tak taulah Najib terima ke tidak, saya dah buat komen sebegini dalam facebook Najib, tapi hingga sekarang tak ada perkembangan pun. Kita nantikanlah.

Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Melayu Perak said...

tshuksh en mohamad macam mana program plkn di thailand dan singapura.....

kalau tak tahu baik diam....

Melayu Perak said...

kalau tak ada pendatang asing....

banyak projek perumahan terbengkalai....

aku dalam perladangan kelapa sawit nih masih perlukan pendatang asing....

orang melayu tak boleh kerja perladangan....hendak bayar lebih...kerja kurang....banyak cuti....

Anonymous said...

Siapa yang tak tau program khidmat negara di Thailand dan Singapura adalah berbentuk ketenteraan, macam di Korea Selatan, siap hantar ke kawasan DMZ iaitu kawasan antara sepadan Korea Utara dan Selatan.

Di Malaysia PLKN yang kononnya kerahan tenaga sekadar kawad, adalah juga sikit ajar tembak, tapi lebih kurang sajalah, malahan yang banyaknya menyanyi, berlakon drama, itu sajalah.

Di Thailand dan di Singapura kerahan tenaga 1 tahun secara ketenteraan, di Korea Selatan pula 2 tahun secara ketenteraan.

Di Malaysia pula kerahan tenaga ala pengakap dan pandu putri, beri elaun RM 100.00 sebulan, tempoh 3 bulan saja, apa cerita ni semua?

Sebenarnya kau yang berlagak tau tapi tak tau Melayu Perak, sibuk nak bodek Najib sangat, tapi memalukan diri sendiri pula. Sila ulas dengan penuh ilmiahlah, bukannya membodek tak tentu pasal. Saya dah utarakan persoalan, cadangan, perlulah komen yang berkualiti untuk menjawabnya.

Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Melayu Perak said...

adakah latihan menembak dalam pengakap dan pandu puteri...????

Melayu Perak said...

seperti saya katakan jangan pandai mengkritik usaha kerajaan tapi tak pandai bagi cadangan pun....

Melayu Perak said...

dasar dasar nih bukan najib sorang aje buat....

sudah dibahas berkali kali dalam parlimen...

takkan mp tidur aje...?????

Melayu Perak said...

tiap-tiap dasar oleh najib mesti dibahas berulang kali sehingga mendapat restu yang di pertuan agong.....

Melayu Perak said...

ada first reading dan second reading.....

Anonymous said...

Pasal mentaliti orang bumiputera terhadap kerja buruh, kerajaan perlukan mekanisma untuk ubah tabiat ini.

Kementerian Belia dan Sukan, apa kerjanya?

Malahan dalam sistem pendidikan, mengapakah hanya mementingkan keputusan peperiksasan yang mana banyak pelajar menghafal tanpa tahu apa yang mereka jawab dalam periksa, kesannya pelajar jadi sekadar untuk lulus dapat berpuluh-puluh A dalam periksa, tapi dari segi hakikatnya kosong dalam segala segi.

Pihak kerajaan perlu menggembleng tenaga di semua peringkat dari peringkat atasan hinggalah ke peringkat akar umbi di kampung-kampung, taman perumahan untuk mengatasi masalah sentimen buruk terhadap bidang kerja buruh, mentaliti ini perlu diubah.

Sebenarnya anak bumiputera boleh kerja buruh, mereka ada tangan dan kaki macam pendatang asing juga, tapi mentaliti ini perlu diubah. Pihak kerajaan banyak buat kerja sekarat jalan, hanya sekadar gimik pelancaran itu dan ini, tapi lepas itu lepas tangan, hasilnya semuanya tunggang langgang, lihat isu Siswazah Sebagai Petani sudahlah, buat majlis bukan main gah, tapi lepas tu hasilnya entah ke mana.

Pihak kerajaan menggubal dasar, dasar yang digubal hendaklah untuk melindungi kepentingan nasional Malaysia, jangan hanya lepas tangan lepas buat program gimik pelancaran, kena pemantauan hingga ke akhirnya.

Bidang pendidikan vokasional, saya utarakan perkara ini sejak tahun 2006 lagi, hanya pada tahun 2010 barulah kerajaan beri perhatian sikit, tapi hanya sedikit sahaja. Kita kena lihat pelajar yang minat akademik dan pelajar yang minat kemahiran tapi tak cenderung kepada akademik.

Pihak kerajaan perlu bina banyak sekolah kemahiran. Malahan pengambilan pelajar hendaklah sejak tingkatan 1 kerana pada sekolah rendah kita boleh lihat kecenderungan pelajar, yang minat akademik, biarlah di sekolah umum biasa, yang tak reti akademik, tapi ada minat dan keupayaan dalam bidang kemahiran, perlu disekolahkan di bidang kemahiran, bila mereka tamat belajar, negara telah ada buruh-buruh yang mahir dan separa mahir untuk menampung keperluan pasaran kerja negara.

Malahan sekolah kemahiran bukan setakat sekolah ketukangan sahaja, kena luaskan ke bidang pertanian, barulah ada penoreh getah yang mahir berhubung tanaman getah, dan lain-lain tanaman.

Kerajaan perlu mulakan langkah, kerana pepatah Cina ada menyebutkan, 1000 langkah bermula dengan langkah pertama, kalau tak mulakan langkah pertama, sampai bila kita nak sampai ke destinasi?

Bukan setakat mentaliti masyarakat perlu diubah, mentaliti kerajaan dan para menteri terutama Perdana Menteri perlu berubah dari mengejar populariti kepada mengejar pembangunan negara dan masyarakat, barulah negara kita boleh berjaya dan makmur sejahtera.

Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Melayu Perak, jangan nak berdalih dengan macam-macam penafian. Orang yang suka menafikan sesuatu dengan menyalahkan orang lain tanpa alasan dan sebab yang munasabah adalah orang yang tak berpendirian.

Berhubung isu menembak dalam PLKN dengan latihan pengakap dan pandu putri, memanglah tak ada latihan menembak dalam pengakap dan pandu putri, tapi latihan menembak tu pun sekadar melepas batuk di tangga, berapa kali sangat, selebihnya kawad, berlakon drama, menyanyi, main flying fox, dan berkayak.

Malahan makan pun katering, nanti dalam keadaan darurat ada katering nak hantar makan minum di tengah medan perang ke? Malahan sila Melayu Perak tanya askar dan polis yang terlibat dengan Ops Daulat, ada katering hantar makan minum semasa mereka tengah berempur di medan perangkah?

PLKN memang suatu pembaziran jika diamalkan seperti sekarang, jika diamalkan secara latihan ketenteraan yang sebenar dengan tempoh masa sekurang-kurangnya 6 bulan, barulah berbaloi kepada negara.

Sekian, terima kasih.

Biru tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Woi Mad Newsosialis @ OA Kaduk 10.18pm, hang mabuk ka? Apa pasal hang nak blame Kementerian Belia dan Sukan berkaitan system pendidikan? Hang blame lah Kementerian Pelajaran!

Lagi satu, awat pakai pepatah Cina? Kata anti Cina sangat, guna pepatah Melayu lah!

Bagi fakta tepat & padat mcm Melayu Perak tu! Ni suka buat karangan panjang melalut serabut!

Hari tu pasal kondem Najib bungkus dah, kena taji teruk dgn Melayu Perak ngan budak Najib. Ini muncul lagi dgn identity menikus cinonymouse!

Anonymous said...

Anon September 22, 2013 at 10:35 PM, kamu ini yang bermasalah sebenarnya, lihatlah perenggan kementerian belia dan sukan saya tidak sekalikan dengan perenggan isu pendidikan.

Dalam isu kementerian belia dan sukan, pihak kementerian perlu ada mekanisma untuk ubah mentaliti belia berhubung kerja-kerja sebagai buruh dan bidang pertanian. Kerjasama dari peringkat atasan di Kementerian hingga ke peringkat rendah iaitu di persatuan belia, JKKK dan sebagainya.

Malahan saya bukannya anti Cina, kerana Cina pun manusia juga, kalau saya anti Cina, ini tidak adil kepada Cina yang baik. Saya hanya mengkritik Cinabeng DAP, serta Cinabeng rasis yang tak guna, itu saja.

Janganlah kerana tak tau nak bidas komen saya hingga gunakan taktik tongong macam ini.

Saya memberikan pandangan, kritikan, cadangan, dan penambah baikan, sepatutnya ini yang dibahaskan secara ilmiah, bukannya mengkritik secara semberono tanpa arah tujuan, kerana mentaliti seperti inilah yang merosakkan pemikiran masyarakat.

Saya tidak menentang kerajaan, saya menyokong kerajaan, cuma saya menentang dasar tongong kerajaan, itu saja. Salahkah saya menentang dasar kerajaan yang tongong? Saya mahu membetulkan keadaan, bukannya nak merosakkan keadaan, perbincangan perlukan idea dan cara yang munasabah serta praktikal, bukannya merapu tak tentu pasal.

Jadi jadilah tukang komen berhemah, jangan jadi macam tukang komen Pakatan Rakyat, merapu tak tentu pasal, bila tak reti jawab memaki hamun macam orang tak ada akhlak.

Ingin saya tegaskan di sini, Najib dan kuncu-kuncu perlu dikawal oleh UMNO, pimpinan di peringkat Naib Presiden dan Majlis Tertinggi perlu vokal dan membetulkan sikap semberono Najib dan kuncu-kuncunya ini.

Jangan sampai ke tahap disebabkan Najib dan kuncu-kuncunya buat onar, UMNO dan Barisan Nasional pula yang disalahkan.

Kesetiaan saya adalah kepada Malaysia, Barisan Nasional dan UMNO, bukannya kepada Najib dan kuncu-kuncunya, walaupun Najib Presiden UMNO dan kuncu-kuncunya kini masih lagi Naib Presiden macam Hishammuddin, ahli MT macam Nazri Aziz dan Ketua Pemuda macam Khairy, tak bermakna mereka dikedudukan itu saya akan mengikut telunjuk mereka, apa yang menyebabkan UMNO dipandang hina dan dimaki hamun oleh masyarakat, walaupun arahan dan perbuatan Presiden UMNO sendiri, saya akan tentang perbuatan dan orang itu untuk menyelamatkan maruah UMNO yang tercinta ini.

Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Melayu Perak said...

en mohamad.....

jurulatih plkn tuh tahu tak anggota polis dan tentera malah ada komando yang mengajar....

jangan perlekeh plkn kita....

Anonymous said...

Jangan dilupa hak mutlak orang Sabah/
Serawak yang sekian lama mehambakan diri demi kelangsongan hidup orang Melayu khasnya UMNO......
tampa mereka, pasti dah tersungkur serta lenyap ketuanan MELAYU.....
orang berjasa kita berbudi walau pun segunung intan agar kita terus Merdeka bertuankan kedaulatan BANGSA MELAYU.

HIDUP UMNO!
HIDUP MELAYU!
BBC SELAMANYA!

ZAHID/MUKHRIZ/SHAPIE
NAIB PRESIDEN 2013

Anonymous said...

Melayu Perak, kalau sekadar yang melatih itu komando, tapi latihan macam pengakap dan pandu putri apa gunanya?

Isunya sekarang bukanlah yang melatih itu komando ke, hang tuah ke, atau ultraman ke, tapi isi kandungan latihan, corak latihan, sekadar macam pandu putri dan pengakap, apa gunanya RM 700 juta untuk perkara sebegini?

Suruh pelatih kerahan tenaga Singapura dan Thailand buat eksesais ketenteraan dengan pelatih PLKN, alamatnya baru sekerat jalan, semua pelatih PLKN kena angkut guna trak sebab tak mampu dan tak reti dengan eksesais ketenteraan, jadi bila negara kena serang, apa yang boleh dibuat oleh pelatih PLKN dengan latihan ala pengakap dan pandu putri dan tempoh hanya 3 bulan ini?

Kita kena melihat hasil, bukan setakat majlis pelancaran saja gah, tapi hasilnya tunggang langgang, apa guna?

Kita kena lihat kepentingan nasional Malaysia, ini adalah garis panduan untuk menjayakan agenda kepentingan nasional Malaysia yang tercinta ini.

Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Melayu Perak said...

melatih dalam plkn tuh memang lah berbeza dengan yang dalam maktab tentera atau polis.....

yang nak diubah adalah budak-budak hingusan yang tak pernah masuk hutan.....

Anonymous said...

Jiak ahjibgor tolong ckmm nasiblah..tpi kira tak adil...tak ada gunanya ckmm mana kementerian dia cemelang berkidmat? ..nil..nahi, bo liaw, nadai..hampass

Melayu Perak said...

cuba tanya ex rmc.....

macam mana latihan mereka selama 2 ke 5 tahun.....

Anonymous said...

Melayu Perak, pelatih askar selama 6 bulan di kem berlatih macam PLKN ke? Mereka menyanyi, menari, buat persembahan pentas setiap harikah?

Malahan pelatih askar dan polis pun bukannya pernah masuk hutan, tapi kena latihan masuk hutan juga, kerana musuh bukannya nak datang menari dan berlakon pentas dengan kita bila berperang.

Kalau PLKN sekadar macam Pandu Putri dan Pengakap, lebih baik bubarkan sajalah, kerana Pengakap dan Pandu Putri di sekolah pun mana peruntukkan sampai RM 700 juta.

Berlaku jujurlah dengan diri sendiri.

Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Melayu Perak, terimalah hakikat bahawa PLKN adalah gagal dan dasar kerajaan Najib sekarang juga gagal dan perlukan pembaharuan untuk menyelamatkan negara ini.

Pembaharuan yang saya sebutkan ini bukanlah dari segi pembaharuan parti pemerintah ke Pakatan Rakyat, kerana Pakatan Rakyat lagi teruk, tetapi pembaharuan corak pentadbiran yang lebih ke arah pembangunan negara, bukannya mengejar popularit longkang yang tak tentu pasal. Kita kena menuju kejayaan melalui pentadbiran yang berkesan.

Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Encik Mohamad yang budiman, Kementerian Belia dan Sukan tidak dapat berbuat apa-apa pun untuk mengubah mentaliti belia Malaysia untuk berkerja sebagai buruh. Hanya satu saja yang dapat mengubahnya: peningkatan 2-3 kali ganda gaji buruh yang ada sekarang. Kalau ini berlaku, kos perindustrian akan menjadi tinggi dan Malaysia akan kehilangan pelaburan luar mahupun dalam negari. Ini yang berlaku di Amerika Syarikat, industri pembuatan mereka dipindahkan ke China dan kini Indonesia. Demikian juga di Jepun. Malaysia masih mampu menarik pelaburan asing dalam sektor perindustrian kerana kadar upah secara relatif dengan negara-negara Asia lain masih rendah dengan penawaran buruh majoritinya daripada negara-negara dunia ke-3.

Melayu Perak said...

modul plkn.....

PHYSICAL MODULE

Physical Module is a module implemented to build skills, mental, emotional, spiritual and physical endurance among trainees of the National Service Training Program (NSTP), grooming them into strong and courageous citizens in facing challenging situations. In particular, the training provided is to strengthen the unity among the participants, enhance the tenacity of purpose in life (survival), leadership, inner discipline, self-confidence, team-work skills, and problem solving skills, decision-making skills individually and in groups. In addition, participants learn through experiential learning activities such as physical fitness, marching, survival and camping, first aid, navigation, water training, rope training, unarmed combat, team building and others. This module is implemented over 141 hours of training in the classroom and on the training circuits in the camp environment.

NATIONALISM MODULE

Nationalism module is a module that is applied to expand the knowledge of nation building and increases the sense of belonging to the nation. Furthermore, this module aims to institute the spirit of sacrificing for the nation among the trainees. Through experiential learning concepts and in group training, the trainers guides the group of trainees in learning the essentials of nation building which comprises of Relationship Building Concept, Nation Concept and Threats Concept. In the Nation Concept, trainees are exposed to the Tanah Air (Soil) Element, RAKYAT (People) Element, Daulat (Sovereignty) Element and Kerajaan (Government) Element. Whereas in the Threats Concept, trainees are exposed to Internal Threats Element and External Threats Element. Other than that, Patriotism Talk Programmes such as “Jejak Pahlawan” is incorporated in this module as experience sharing and mentoring between national heroes and trainees. The Nationalism Module is a three week programme using methods such as simulations, acting, group dynamics, video shows, painting, debating and event interpretations to draw interest in trainees.

Character Building Module

Character Building Module is a module implemented to nurture effective character for the trainees which comprises of self, family, community and nation personalities. There are three modules to be undergone by trainees. The first module converges on presenting the best of one-self, the second module converges on presenting the best in others and the third module exposes trainees on Work Values. In the first module, trainees undergo self-exploration processes, recognition of self-characteristics (such as leadership), enrichment of self-strengths and recuperation of weaknesses and the assimilation of universal values. Trainees are acknowledged of the influences of their peers and others in their life, learning the skills to work in a group, proper actions of a leader in a group and problem solving skills are thought in this second module. In the Work Values module, trainees are thought the importance of good work values in organizations, the criteria and characteristics of sought after employees and trainees are exposed to the preparations and experiences of a job interview. Through the three modules, trainees are exposed to various activities, talks, games, training and more. Other than that, trainees learn of honesty, choice and decision making, responsibility, leadership, commitment and self-confidence. This module covers eighteen days of training and the trainees are guided by multi-skill trainers.

Melayu Perak said...

Community Service Module

Community Service module is implemented to nurture the spirit of volunteerism and a strong and solid character in each and every trainee. It is hoped that this would strengthen and increase the trainee’s self-confidence. The Community Service Module consists of five main components which are Public Facilities, Neighborhood Social Service, Environment and visits to agencies. This means that through the course of this module, trainees will undergo the five components so that they can embrace the aspirations of community service. Through the components, trainees are exposed to ‘gotong royong’ activities such as painting the community hall, road dividers, invigorating the park, visiting the neighborhood involved in foster family programs and various other activities. In addition, trainees will also be made aware of the importance of public facilities through talks and ‘gotong royong’ activities at mosques and cemeteries. Visits to agencies such as Workshops of the disabled, PENGASIH, Hospitals and clinics will also be done to give trainees exposure to the role and functions of the agency.

contoh sub modules....

Character Building Sub Modules

1. Reproductive and Social Health Program (PEKERTI)

This module is implemented under the guidance of the National Population and Family Development Board (LPPKN). The National Service Training Council, in a meeting on December 23, 2010 has decided to implement the Reproductive and Social Health Program (PEKERTI) in NSTP. This program is in line with the Policy and Action Plan for Reproductive Health and Social Education National approved by the Cabinet on November 6, 2009, which aims to produce individuals who are knowledgeable and have a positive attitude in the field of reproductive and social health. It is implemented for 3 days in the classroom and aims to:
Forming healthy, resilient, ethical and responsible adolescents whom is able to face the challenges of life.
Reinforces the identityof youths through adoption of the values, character formation, development and effective communication skills that enable them to adopt a healthy lifestyle.
Enhance the knowledge and skills of young people to enable them to act as peer advocates in disseminating vital information on life skills and social development in reproductive health among their peers.
2. I-SMART Program (Reading and Writing Literacy)

(Collaboration with the Curriculum Development Division, Ministry of Education)

The objective of the I-SMART Program is to ensure that trainees are able to:
Master early reading and writing skills by identifying letters, construct words and write simple sentences.
Master at least a minimum level of reading and writing skills to further enhance their understanding of teaching and learning of NSTP.
Contribute to the effectiveness of the training program in producing confident Malaysian teenagers in improving the quality of life in the future.
3. Credit Counselling and Debt Management Agency Program (AKPK)

(Collaboration with the Credit Counselling and Debt Management Agency, National Bank)

Melayu Perak said...

The program is a one day program carried out by Credit Counselling and Debt Management Agency, a subsidiary of the National Bank in NSTP camps. The objective of this program is as follows:
Giving exposures on the importance of financial management in an organized and systematic way so that they appreciate the financial resources they receive.
Creating a sense of responsibility and accountability for the financial support given by parents and preventing the younger generation from spending irresponsibly to do not spend their own whim so do not bear the burden of debt in the future.
The program is designed by AKPK based on several factors such as personal expenses management, the importance of saving, how to appreciate the value of money, financial management techniques, personal budgeting and financial resources process and basic information on banking.
4. Spirituality

(Collaboration with the Department of Missionary Education and Leadership, UKM and Military Forces Religious Corps-KAGAT)

The program is implemented for the provision of the soul and spirituality of trainees from all races and religions. The objective of this program is as follows:
Provide an understanding of values in life as in religious obligation.
Provide an understanding of the importance of religious life.
Provide guidance to the trainees to understand and to apply noble characters.

This program’s activities are divided into two groups:
a. Islam Religion.

Program is implemented in collaboration with KAGAT and Missionary Education and Leadership Department, UKM. The activities carried out are:
Lectures and workshops.
Solat Jumaat on Fridays.
5 times daily of congregational prayer.
Zikir Munajat before, between and after obligatory prayers.
Yassin and Tahlil readings every thursday night.
Kuliah Maghrib held 4 times weekly.
Kuliah Subuh every tuesday.
Qiamullail held at least once in every group.
b. Universal Religions.

This program involves the trainees of Christian, Buddhist and Hindu faith. Activities undertaken includes talks in the classroom and prayers in place of worship recommended by the related Religious Associations. The implementation of this program involves appointed religious associations as follows:
Amithaba Buddhist Society (Malaysia) and Youth Buddhist Association Malaysian (YBAM) for the Buddhist faith.
Malaysia Hindu Sangam Association for the Hindu faith.
National Evangelical Christian Fellowship Malaysia (NECF Malaysia) for the Christian faith.
c. Smart Solat

Smart Solat Module was an idea of the Honorable Minister of Defence which was agreed in the Governance Working Committee Meeting (JKTU) Mindef on March 19, 2012. The launching of the Smart Solat Module was completed on 13 September 2012 by the Honorable Minister of Defence. The module is specially devised to help trainees who are unable to perform prayers perfectly. Smart Solat Module is implemented in 81 NSTP camps on the Group 3 Series 9/2012.

Melayu Perak said...

hayati modul-modul nih....

berlakon,menyanyi sebahagian daripada tujuan modul-modul nih...

Anonymous said...

Sungai Petani, 21 Sept 2013: Persatuan Kelab-Kelab Belia Malaysia (MAYC) mendakwa calon Ketua Pemuda UMNO Kedah, Akhramsyah Sanusi tidak pernah menjadi ahli atau presiden persatuan itu seperti yang didakwanya sebelum ini.

Sehubungan itu, Presidennya, Mohd Hazri Mohd Hadzir, meminta semua pengerusi MAYC negeri segera membuat laporan polis bagi membolehkan perkara itu disiasat.

Beliau juga mengarahkan 30,000 ahli MAYC di seluruh negara tidak memberi sokongan dan bantuan politik kepada anak bekas Setiausaha Agung dan Naib Presiden UMNO, Tan Sri Sanusi Junid ketika bertanding menentang Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaludin pada pemilihan akan datang.

Katanya, beliau terkejut apabila membaca kenyataan Akhramsyah dalam laman blog dipercayai miliknya yang mendakwa beliau adalah bekas Presiden dan ahli MAYC sebelum membuat siasatan lanjut.

“Berdasarkan pemeriksaan dan siasatan, saya dapati Akramsyah tidak pernah menjadi ahli mahupun presiden MAYC.

“Sehingga kini sembilan laporan polis sudah dibuat di seluruh negara terhadap kenyataan Akramsyah itu.

“MAYC juga mahu Pendaftar Pertubuhan (ROS) membuat penjelasan mengenai kedudukan Akhramsyah bagi membersihkan nama persatuan ini,” katanya selepas merasmikan mesyuarat Agung MAYC Kedah, di sini semalam.

BERITA HARIAN

Anonymous said...

Kos upah dan buruh ada peranan dengan kos sara hidup, jika kos sara hidup adalah rendah, maka para pekerja tiada masalah untuk menjalankan kerja dengan upah yang rendah.

Malahan lihatlah upah pada era 1990an dulu, RM 1,000.00 sangat tinggi, beli barang bawa RM 50.00 pun boleh ada baki banyak lagi. Tetapi sekarang, beli barang di pasaraya pun dengan kuantiti yang sama pun kena keluarkan 3-5 keping RM 50.00, bermakna kenaikkan kos sara hidup antara 3-5 kali ganda sekarang ini.

Mengapakah ini berlaku, ini kerana dasar kerajaan dalam pengurusan ekonomi yang kononnya nak negara berpendapatan tinggi akhirnya menjadi seperti Indonesia, gaji 1 juta rupiah, tapi ayam sekilo 5000 rupiah.

Kena lihat kepada kos sara hidup di negara ini, kerajaan perlu kawal ekonomi dengan dasar yang progresif, bukannya dengan cara boros berbelanja tak tentu pasal untuk populariti longkang hingga menyebabkan inflasi di dalam negara.

Lihatlah kenaikan harga barang makin mendadak, salah satu puncanya adalah pemansuhan wang 1 sen, sekarang barang nak naik pun paling kurang 5 sen, kerana itulah wang paling rendah nilainya di Malaysia, bermakna jika dulu 5 tahun perlu untuk naikkan ke 5 sen, tapi sekarang setahun pun dah 5 sen, kalau 5 tahun kenaikan 25 sen.

Kerajaan perlu kaji dasar kewangan dan kos sara hidup rakyat dengan pendapatan sedia ada oleh rakyat. Jangan nak salahkan rakyat kerana tak mahu kerja gaji rendah, kerana nak bayar sewa rumah pun dah berapa ratus, ansuran kereta, belanja petrol, belanja harian, anak sekolah, hinggakan nak beli rumah pun tak mampu kerana tak mampu bayar ansuran, apakah nak biarkan para pekerja merempat tidur di tepi jalan macam di Indonesia dan di Indiakah?

Jangan menyalahkan para pekerja kerana dasar-dasar ekonomi yang tunggang langgang menyebabkan semua ini berlaku. Kerana era 1980an hingga 1990an, ramai pekerja di Malaysia adalah pekerja tempatan, kerana kos sara hidup rendah dan rakyat bergaji rendah pun boleh hidup dengan selesa dan boleh beli rumah, sekarang pergi tanya pekerja kilang pasal apa dia tak beli rumah dan masih menyewa rumah, kerana tak mampu nak bayar ansuran bank, ansuran pun dekat gaji pokok pekerja kilang itu, macam mana nak beli rumah?

Malahan Kementerian Belia dan Sukan pun, banyak cara untuk ubah mentaliti ini, misalnya kerja kutip barang lusuh seperti tin aluminium, botol plastik, orang pandang hina, apa salahnya jika kementerian adakan pusat pembelian di setiap kampung untuk menambahkan bilangan usahawan bumiputera, usahawan barang lusuh pun usahawan juga, orang Cina dan India kerja cari barang lusuh pun boleh kaya juga, apahal orang Melayu tak boleh? Orang Melayu boleh buat, tapi kerana mentaliti memandang hina kerja sebegitu menyebabkan mereka gagal merebut peluang, ibu bapa lebih suka anak tak buat kerja sebegitu hingga anak jadi mat rempit, bohsia dan kegiatan negatif yang lain, malahan yang menjadi penagih dadah pun dibiarkan oleh ibu bapa tanpa hantar ke pusat serenti atau pusat Cure And Care AADK untuk rawatan, kononnya takut malu, sedangkan dia biarkan anaknya berisiko dengan penyakit HIV dan Aids dia tak kesian pula.

Inilah mentaliti yang perlu diubah untuk berjaya, kalau asyik dengan mentaliti takuk lama, biarkan pekerja asing masuk berjuta-juta orang ke negara kita, akhirnya kita sendiri yang akan merempat di jalanan kerana semuanya dibolot oleh bangsa asing.

Jadi ada usaha yang perlu dibuat untuk betulkan perkara ini.

Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Melayu Perak said...

tuuu diaaa aihhhhh.....

belum apa apa lagi dah ada skandal......

Anonymous said...

Melayu Perak, adakah dalam modul PLKN cara-cara ikhtiar hidup di hutan semasa peperangan?

Ada PLKN cara ikhtiar hidup untuk merawat mangsa semasa peperangan berdasarkan kekurangan peralatan dan bahan-bahan ubatan?

Ada PLKN ajar cara-cara memasak semasa di hutan dan cara-cara mencari makanan semasa di hutan?

Kalau setakat Qiamullail, macam pergi kem motivasi sajalah. Malahan solat jumaat setiap hari jumaat, orang tak masuk PLKN pun pergi solat jumaat juga.

PLKN patutnya sesuai dengan namanya, bukannya setakat macam latihan pandu putri dan pengakap, kerana modul latihan yang Melayu Perak sebutkan itu macam modul pandu putri dan pengakap sajalah, tak macam latihan pejuang yang hendak berperang pun.

Berdiri atas realitilah Melayu Perak, jangan nak menafikan lagi kerana sila jawab apakah yang mempu dibuat oleh pelatih PLKN jika negara diserang oleh musuh? Mampukah mereka menjadi barisan hadapan untuk pertahankan tanah air dan rakyat lain? Ini persoalannya, jadi sila jawap perkara ini.

Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Melayu Perak, berilah bukti apakah pentingnya PLKN dengan modul latihan macam Pandu Putri dan Pengakap yang menyebabkan kerajaan mengeluarkan belanja sebanyak RM 700 juta setahun, sudah lebih dari 5 tahun PLKN ini berlangsung, kalau 5 tahun sahaja pun dah RM 3.5 bilion wang negara hanyut macam tu saja sedangkan wang sebanyak itu beribu-ribu unit rumah kos rendah dapat dibina untuk rakyat berpendapatan rendah dan dapat membuat ratusan kilometer jalanraya di kampung-kampung. Sila jawap isu ini Melayu Perak, jawab dengan ilmiahlah.

Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Melayu Perak said...

en mohamad....

tengok astro awani sekarang ch 501....ada temubual najib dengan cnbc....

Anonymous said...

amboi panjang nya .. awat tak balas kt blog sendiri je ?
hahaha

SOKONG KJ !!'

Melayu Perak said...

en mohamad....

bab menyakinkan diri ada macam macam contoh menyanyi,berlakon drama dan lain-lain....

ini satu modul untuk pencapaian keyakinan diri.....

Anonymous said...

PLKN tu dibuat konon nak menyatukan rakyat Malaysia pelbagai kaum. 3 bulan makan bersama, tidur bersama dan buat latihan bersama. Habis PLKN, semangat 1Malaysia konon dapat disemai dalam tempoh yang singkat. Logik ke ?

Hakikatnya, kita ada penyelesaian yang lebih konkrit untuk menyatukan rakyat Malaysia. Hapuskan jer sekolah vernakular yang hanya mencambahkan generasi kiasu, rasis dan chauvanist. Kita wujudkan sekolah satu aliran untuk semua kaum kerana ia lebih efektif dan realistik. Tapi, seperti yang kita semua sedia maklum, Ah Jib Gor amat memanjakan sekolah skjc dengan memberikan peruntukan jutaan ringgit. Sedangkan pelaksanaan sekolah vernakular itu sendiri bertentangan dengan perlembagaan negara.

Melayu Perak said...

modul ketenteraan itu ada dalam modul plkn....

tengok nih...

Physical Sub Modules

1. Colt M-16 Weapon Handling Exposure Training

(Collaboration with the Malaysian Armed Forces – ATM)

This training activity is organized by ATM under the teams set by the Markas Medan TD. Training is planned for 4 days at shooting range of the ATM, police, RELA and other agencies. Only trainees with written permission from the parent / guardian is allowed to participate in this training. Colt M-16 Weapon Handling Exposure Training hoped to achieve the following objectives:
Obtain new knowledge and exciting experience.
Develop self-discipline.
Increase the level of courage and self-confidence.
Appreciating the uniformed task.
Strengthens team spirit.
2. Green Earth Program

This program commenced on June 14, 2008. Implementation of the program starts on the day the trainees report in their camp and crops with rapid yield are encouraged to be planted so that the yield can be consumed before the trainees complete their training. The program is implemented every working day (Monday – Friday) for 15 minutes in the afternoon during leisure time. The objective of the program is as follows:
Fostering work attitude and team work among trainees.
Creating a society with interest to engage in agricultural activities.
Introducing employment opportunities in agro-based industries.
3. Healthy Life Style Program

(Collaboration with the Sultan Idris Education University -UPSI)

Obesity Program Implementation is a joint-venture program between NSTP and UPSI which was approved by the National Service Training Council on July 3, 2012 in Kota Kinabalu, Sabah. Official talks and discussions between JLKN and UPSI came to conclusions that UPSI agreed to cooperate to develop a program called Healthy Lifestyle Program. The objectives of this program is as follows:
Minimize the issue of obesity among adolescents undergoing the NSTP.
Assisting the nation in overcoming the problem of obesity among teenagers.
Encourages the building of a culture of healthy living among youth in Malaysia.
Help to improve the social quality and economic development.
Becoming a product and major contribution of NSTP to the development of healthy lifestyle among adolescents in Malaysia.

Anonymous said...

Siaran ulangan, buat apa, dah lihat pun dalam berita sebelum ini.

Kalau hanya setakat retorik macam Anwar, apa gunanya?

Atas kertas cakap nak buat itu dan ini, tapi bila laksana tunggang langgang. Macam PLKN, kononnya nak bentuk pasukan untuk pertahankan negara macam Korea Selatan, tapi akhirnya jadi macam pandu putri dan pengakap sajalah, bezanya pengakap dan pandu putri tak dapat peruntukkan sampai RM 700 juta setahun.

Malahan dalam isu Akhramsyah, orang-orang KJ dah mula buat onar, tikam sana sini, biasalah, tapi saya lebih sokong Akhramsyah kerana dia lebih wibawa dari KJ, malahan dari akademik, Akhramsyah ada Master dalam bidang kimia kalau tak salah saya, KJ setakat sarjana muda sajalah.

Malahan Pemuda UMNO perlukan perubahan, KJ hanya melesukan Pemuda UMNO sebagaimana Pak Lah dan Najib melesukan UMNO hingga dimaki hamun dan dipandang hina oleh orang ramai.

Walau apa pun, Melayu Perak, sila jawab soalan saya, apakah pentingnya PLKN diberikan peruntukkan hingga RM 700 juta setiap tahun sedangkan modul PLKN hanyalah macam modul Pandu Putri dan Pengakap sajalah.

Bersikap jujurlah dengan diri sendiri.

Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Melayu Perak, berapa kali sesi latihan menembak diadakan? Sekadar melepaskan batuk di tangga sajalah, itu pun selepas didesak oleh masyarakat, sebelum ini mana ada.

Malahan program Green Earth, masa perang buat itu semuakah?

Jawab apa yang saya tanya, sekadar merapu tak tentu pasal dengan mengambil modul yang sebijik macam Pandu Putri dan Pengakap apa gunanya?

Bersikap jujurlah dengan diri sendiri.

Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Melayu Perak said...

kalau hati tuh membantah....cakap macam mana pun...bagi bukti macam mana pun....tetap akan menidakkan kebaikkan plkn tuh....tak guna baik aku tengok tv....

Anonymous said...

Sokong Anon September 22, 2013 at 11:37 PM, sekolah vernakular patutnya dimansuhkan, kerana ini negara Malaysia, pendidikan berteraskan bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan.

Kalau buat sekolah vernakular dengan ajar dalam bahasa mandarin dan tamil dalam semua mata pelajaran kecuali bahasa Melayu, malahan silibus bahasa Melayu di sekolah vernakular pun lain dari silibus di sekolah kebangsaan, apa gunanya?

Ini negara Malaysia, pendidikan ikut pendidikan kebangsaan Malaysialah.

Tapi Najib sayang sangat dengan sekolah vernakular, terutama Sekolah Cina.

Isu bahasa dan budaya tak timbul kerana di sekolah kebangsaan, boleh ada kelas bahasa Cina juga, malahan boleh tubuhkan kelab kebudayaan Cina, tak ada sesiapa pun nak sekat.

Kalau semua kaum bersekolah dalam aliran yang sama iaitu sekolah kebangsaan, maka di situlah perpaduan dibentuk, tapi kerana populariti dan nak sangat undi Cina, Najib ketepikan kepentingan nasional Malaysia kerana bagi Najib populariti longkang lebih utama dari segalanya hatta kepentingan nasional Malaysia pun tak penting bagi Najib, sebab itulah negara kita makin tunggang langgang sekarang ini.

Sedarlah semua.

Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Kata lah apa pun UMNO sudah tak dapat lagi berubah kerana pemimpin nombor 1 dan 2 sudah gagal di ubah. Semangat dan roh perjuangan untuk Melayu dan Islam hanya tercatit di dalam perlembagaan saja sedangkan didalam jiwa pemimpinnya semangat itu telah pudar segala. Ucapan di lidah hanya sebagai menyedap kata bagai alunan musik di telinga bagi mendapat sokongan dan mengabui mata. Selepas itu segala tindakan dan keputusan hanya dibuat bagi kepentingan diri, keluatga dan kroni semata. Harapan ahli/rakyat untuk kemajuan bangsa dan agama dibuat lupa-lupa. Tunggu 3 tahun lagi akan kedengaran rhetoric yang serupa bagi ahli sebagai penyedap rasa.

Anonymous said...

Saya bukannya membantah tak tentu pasal Melayu Perak, tapi kamu tak dapat memberikan jawapan yang bernas berdasarkan hakikat nyata apakah kebaikkan PLKN dengan kos RM 700 juta setahun itu sedangkan PLKN itu macam Pandu Putri dan Pengakap sahaja, lebih baik tak payah buat PLKN, biar masuk pandu putri dan pengakap sahajalah.

Hakikat tetap hakikat Melayu Perak, saya bukannya menentang kerajaan, tapi saya menyokong kerajaan, sebab itulah saya kritik, kerana saya tidak mahu menjadi sokong membawa rebah seperti kamu ini, saya mahu jadi sokong untuk perkukuhkan negara dan kerajaan untuk kepentingan kita semua.

Kebenaran itu, biarpun pahit perlu diterangkan juga kerana jika dipendam, kita hanya hidup dalam kepura-puraan selamanya, saya mahu kehidupan yang sebenar, saya tak mahu hidup dalam pura-pura seperti kamu dan puak Pakatan Rakyat yang suka hidup dalam alam kepura-puraan kamu semua.

Sedarlah bahawa hakikat itu tetap hakikat dan tak boleh diubah dengan apa cara sekali pun, terimalah kebenaran kerana kebenaran tetap kebenaran.

Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Enik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Sokong Anon September 22, 2013 at 11:52 PM, UMNO dimusnahkan oleh pimpinan atasannya sendiri. Akar umbi di bawah berhempas pulas untuk menjulang parti, tapi pimpinan atasan sibuk mempergunakan kuasa dalam parti untuk kepentingan diri.

UMNO dihina oleh orang ramai kerana sikap pemimpin atasan yang tidak mahu peduli akan perjuangan bangsa, sibuk dengan retorik politik murahan untuk kepentingan diri.

Sungguh menyedihkan UMNO yang disayangi dan disanjung oleh akar umbi diporak perandakan oleh pimpinan atasan UMNO sendiri.

Najib, berundurlah, jangan kerana kau dan kuncu-kuncu kau maka UMNO menjadi mangsa dicerca dan dimaki hamun serta dibenci oleh orang ramai.

Kami penyokong setia UMNO sayangkan UMNO kerana UMNO adalah satu-satunya wadah bumiputera untuk terus berjaya di negara ini. Jika UMNO punah disebabkan pemimpin atasan yang tak guna, maka punah ranahlah impian orang-orang bumiputera di negara ini.

Kita perlu selamatkan UMNO, walaupun Najib menang tanpa bertanding, saya akan terus mendesak beliau untuk berundur demi memyelamatkan UMNO dan menyelamatkan parti bumiputera yang disayangi ini.

Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Kau kutuk melayu...tapi cakap berapi nak pertahankan melayu...jadi maksud kau melayu tu malas....memang hipokrit la kau ni...sendiri nak pertahankan melayu sendiri juga yang mengata melayu...apa jenis Melayu la kau ni...bermuka muka...bila kau hanya fikirkan keuntungan memang itulah alasan kau...biar melayu merempat takpe asalkan kau untung...kau memang memalukan...kau lah plastik sebenar....dasar penipu.

Anonymous said...

Hahaha....inilah pandangan paling kelakar aku dengar setakat ni...menyanyi boleh naikkan keyakinan diri...boleh jatuh basikal gelak punya pasal...nak yakin macamana kalau takut...hanya yang berani akan yakin dengan kemampuan diri...daripada dok belajar menari bagai...baik belajar nak kenal diri...Insyaallah keyakinan tu akan sampai...

AnNisbah said...

Salamualaika tuan mohamad. Saudara sememangnya seorang nasionalis melayu. Pandangan saudara dikongsi ramai disini cuma kami tak ingin bertegang urat sesama kawan.

Nampaknya umno masih belum matang dan masih perlu ditatang lagi...

Dalam bab menamakan calon pun najib mencalon muhyiddin dan muhyidin mencalon najib. Penyandang2 naib presiden pun mencalon sesama sendiri.

Pemerkasaan ekonomi melayu... ada sesiapa dah menghubungi tekun, teraju dan superb? Lihatlah apa yang diperlukan bagi kelayakan untuk bantuan tersebut. Mampukah golongan sasaran membentangkan kertas kerja, track record perniagaan, dan memperolehi sijil 3 bintang dari sme corp sebelum permohonan mereka boleh dipertimbangkan?

Sebenarnya golongan sasaran bukan sahaja terdiri dari kaum nelayan, petani atau asas tani, tapi ramai yang berada dipinggir bandar yang sangat terdesak memerlukan bantuan. Golongan pertengahan swasta ini menghadapi kesukaran mendapat pinjaman bank dan tak ada bantuan khusus dari kerajaan.

Kos perumahan yang tinggi juga telah memencilkan kaum melayu jauh dari kemudahan kotaraya. Yang mampu membeli hartanah kotaraya majoritinya kaum cina dan demografi menjadi berat sebelah. Bank mengaut untung tinggi tanpa risiko walaupun ada projek yang gagal. Aku lihat bank2 seperti kebal dan tak prihatin kepada masalah kewangan rakyat. Yang penting bank mesti untung berkali ganda dari pinjaman. Jika harga rumah itu rm150k, kita perlu kena keluar poket sebanyak rm300k. Lewat bayar didenda, malah mereka menaikan faedah sesuka hati.

Terdapat juga banyak golongan professional melayu terutama dalam bidang perkhidmatan menjadi 'pengemis' kerana tidak dapat yuran yang sepatutnya dibayar oleh pelanggan tapi terpaksa bergolok gadai untuk membayar overhead syarikat mereka. Projek swasta hampir pupus kerana syarikat cina tak minat melantik melayu, projek dari kerajaan pun hanya untuk beberapa kerat kenalan dalaman sahaja. Banyak firma terpaksa gulung tikar kerana tidak ada kerja untuk mereka.

Tidak dinafikan kerajaan bn telah menyediakan infrastruktur dan suasana damai yang baik. Tapi seperti apa yang disuarakan oleh tuan mohamad, banyak lagi ruang yang perlu diperbaiki kerana negara malaysia bukan seperti jiran2 kita.

Kita boleh menjadi yang terbaik didunia jika kita bersikap berani dan ikhlas mengakui kelemahan kita.

Anonymous said...

Jawatan KP hanya utk KJ !
KJ !

ReentryCapsule said...

KJ boleh blah jaga Regina.

Anonymous said...

Kalau nakhoda lemah maka hanyutlah kapal dilambung ombak.

Janganlah kita terlampau taksub hingga tidak boleh ditegur. Kalau begitu, kita juga sama macam parti yang ahlinya begitu taksub sehingga yang salah pun dikatakan betul hanya kerana nakhodanya berkata begitu.

Orang yang tak boleh ditegur ialah orang yang rugi sebabnya orang takut nak tegur walau nampak dia salah, manakala dia pula merasakan dirinya betul sebab kesalahannya tidak ditegur orang.

Lihatlah teguran dengan positif, tak rugi mengaku kelemahan sendiri.
Wallahualam.

Melayu Perak said...

Najib PM terbaik - Muhyiddin
Oleh MOHD. SHARIZA ABDULLAH
utusankedah@utusan.com.my



KANGAR 7 Feb. - Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, tiada pemimpin pembangkang mampu menandingi kehebatan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri yang berjaya mentadbir negara menjadi lebih makmur menerusi pelbagai agenda transformasi dilakukan.

Timbalan Perdana Menteri berkata, kenyataan itu bukan untuk berkempen tetapi berdasarkan penilaian beliau sebagai orang yang paling dekat bekerja dengan Najib dalam pentadbiran negara.

Katanya, Najib merupakan seorang Perdana Menteri yang hebat pada zamannya dan berupaya membawa Malaysia menjadi sebuah negara maju menjelang 2020.

"Ini soal pokok. Saya bagi kenyataan begini bukan kerana nak kempen, tetapi hendak menyatakan yang hak dan membawa risalah benar. Kalau siapa tidak bersetuju dengan saya, cabar saya. Kalau saya tidak betul cabar saya," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap dalam majlis pertemuan dan dialog bersama pimpinan masyarakat, pertubuhan bukan kerajaan (NGO), belia, guru, imam seluruh negeri ini di Dewan Wawasan 2020 di sini hari ini.

Pada majlis itu, beliau turut mengumumkan kelulusan berjumlah RM2.75 juta bagi beberapa projek demi kemudahan masyarakat di negeri ini.

Dalam pada itu, Muhyiddin berkata, pentadbiran kerajaan Barisan Nasional (BN) sejak merdeka terbukti berjaya membawa keamanan serta kemakmuran yang melimpah ruah kepada negara meskipun diakui banyak lagi perlu dilakukan.

Kata beliau, dasar dan program yang dilaksanakan di setiap peringkat serta secara menyeluruh meletakkan Malaysia pada landasan betul untuk mencapai status negara maju menjelang tahun 2020 termasuk kejayaan mewujudkan iklim ekonomi yang baik.

"Kajian badan-badan antarabangsa meletakkan Malaysia antara 10 negara paling berdaya saing di dunia untuk membuat pelaburan dan tempat ketiga memiliki nilai-nilai hidup lebih baik serta selamat didiami bakal pesara serta pesara warga asing," kata beliau.

Berikutan itu, kata Timbalan Perdana Perdana, BN memerlukan mandat dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 untuk terus mentadbir membawa Malaysia menjadi sebuah negara yang maju dan terbilang.

"Apa yang kita usahakan selama ini telah berjaya tetapi ada kelemahan yang boleh kita perbaiki untuk sampai ke sana. Sebab itu kita hendak mandat lagi sekali. Bagi kita peluang, kita nak buat lebih banyak lagi.

"Transformasi telah jelas, kita hendak terus majukan negara. Biar keadaan sekarang terus kekal dan menjadi lebih baik daripada dahulu dan lebih tinggi kemakmuran negara," ujar beliau.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130208/po_01/Najib-PM-terbaik---Muhyiddin#ixzz2ff64vHmI
© Utusan Melayu (M) Bhd

Melayu Perak said...

Najib the best man to unite Malaysia, says Zaid Ibrahim
ARCHIVES 2013

Wednesday, 31 July 2013 Super Admin







Syed Jaymal Zahiid, MM

Despite persistent criticism at his purported lack of political willpower, Datuk Seri Najib Razak remains the best bet to unite a racially polarised Malaysia, former law minister Datuk Zaid Ibrahim said today.

The prime minister had been severely criticised for his controversial statement blaming the Chinese community for the ruling coalition’s dismal electoral showing but according to Zaid (picture), Najib has not shown any bias towards any particular race amid escalating tension between Malaysia’s two biggest ethnicity.

The former Umno man, who defected to opposition party PKR and left after a fallout with its leadership, also noted that Najib had displayed a balanced performance and moderate politics, citing as example his “tempered” handling of ultra-Malay groups like Perkasa despite leading Umno, a party with a conservative Malay powerbase.

“PM moderate in his conduct and remarks, and even his dealing with Perkasa tempered. You must remember he is in Umno so he has to please other factions too,” Zaid said in a brief interview with The Malay Mail Online.

“The subject of racial polarisation is quite a serious subject, a challenge we have to take. I still think he is the best person to deal with this subject.

“Judging from how he handled issues in the past, his temperament, he is more suited,” he added.

Earlier today the former Umno law minister made his view on the subject public, posting on Twitter about how he felt Najib was still the most suited person to help bring the country together.

Zaid’s posting followed Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin’s statement that Malaysia is becoming increasingly polarised and accused Chinese educationists Dong Zong of racialising Putrajaya’s Education Development Master Plan (PIPP) 2013-2025.

Zaid immediately criticised Muhyiddin for the statement, suggesting that the deputy prime minister was not helping defuse the existing racial tension by accusing the non-Malays of racism.

“@zaidibrahim: The Deputy Prime Minister is concerned about racial polarization. Yet he seems to blame non Malays/non Muslims for this,” he said on his Twitter posting today.

The former law minister then said an open debate on the issue would help address the debacle. Since a debate is unlikely to happen, Najib is and must be the person to initiate reconciliation.

“@zaidibrahim: Prime Minister, present and future, must deal with causes of polarization. Not taking side. If only we can have open debate on this

“@zaidibrahim: in the absence of open debate my gut feel is that the present PM is more suited to fight racial polarization,” he said.

Racial polarisation in Malaysia has worsened in recent years and analysts have linked this to the ruling coalition’s struggle to avert a stronger opposition by exploiting racial issues.

Tension heightened after Najib’s Barisan Nasional (BN) failed to win a parliamentary supermajority and lost the popular votes in Election 2013 as Umno’s far right blamed the coalition’s record losses on the Chinese.

Najib had recently said he would embark on a national reconciliation programme but the idea has been met with much scepticism in light of the continued attacks on the Chinese community.

Anonymous said...

DUA ORANG CALON KETUA PEMUDA DAH AWAL BUAT HAL!

Seorang calon Ketua Pemuda UMNO, Syed Rosli buat kenyataan dan juga sumpah laknat depan wartawan di PWTC pada hari pencalonan, kalau dia dapat jadi ketua pemuda, dia tidak akan amalkan rasuah!

Apa mesej sebenar yg nak disampaikan oleh Syed Rosli nie? Dia sendiri saja yang tahu …

Tapi bila aku lawat ke blog2 pro pembangkang nak tengok pandangan mereka ttg pencalonan PAU 2013, ramai antara blogger2 tu buat kesimpulan, Syed Rosli nak bagi tahu semua satu Malaysia, bahawa dalam UMNO nie mmg dah sangat biasa, lumrah dan sinonim dgn amalan dan budaya rasuah…

Baru nak masuk bertanding sebagai calon KP dah menjatuhkan maruah dan martabat UMNO di hadapan khalayak ramai, apa cerita ni tuan Syed?

Korang tengok dan nilai sendiri lah akai dan mentaliti pencabar jawatan KP nie … layak untuk nak dipilih ke orang mcm nie …???

Yang sorang lagi tu pulak, anak Pak Sanusi dah mula kecoh dan kecut … ada pihak dari MAYC dah buat laporan polis pasal dia memburukkan nama MAYC dgn mengumumkan diri sebagai presiden MAYC, walhal sebenarnya tidak … Apa hal pulak nie Akhram, awal2 lagi bikin kantoi?

Memang agak benarlah jugak kata Tun M, yang menyertai UMNO nie tak ramai cerdik pandai. Berkelulusan tinggi sahaja, kalau akal fikiran tidak cerdik dan matang, tak usahlah nak berpolitik … lebih2 lagi nak pegang tali teraju … silap2 nanti kena terajang …

Anonymous said...

Bagi aku, Syed Rosli ni adalah seorang yang berani, dia berani kerana benar. Dia pun bukanlah orang baru dalam UMNO, dah jadi Penolong Setiausaha Pemuda UMNO Cawangan Pusat Bandar Taman Chempaka, Pandan, kira dah banyak pengalaman dah tu.

Semua orang dalam UMNO memang nak pertahan kata UMNO hebat dan bagus, tapi ramai di luar UMNO tahu yang UMNO dan rasuah seperti lagu dan irama, memang tak boleh dipisahkan. UMNO umpama lagu dan rasuah adalah iramanya, bezanya ialah LAGU JADI PINCANG TANPA IRAMA manakala UMNO JADI PINCANG KERANA RASUAH!

Bukan setakat rasuah, penindasan, penipuan, penyalahgunaan kuasa, penyalahgunaan harta dan agensi kerajaan, penyelewengan... pendek kata korup dan kurap!

Tahniah Tuan Syed Rosli atas keterbukaan dan keberanian anda untuk selamatkan parti anda!

Anonymous said...

Dalam UMNO:

Kaulah Jantan, Kaulah Jejaka
K******J*******K******J*****
Kaulah Jalan, Kaulah Jaya
K******J******K******J*****
Kauklah Jati, Kaulah Jasa
K*******J*****K******J*****
Kaulah Jasad, Kaulah Jiwa
K******J******K******J*****
Kaulah Juri, Kaulah Jaksa
K******J*****K******J*****
Kaulah Jeneral, Kaulah Jaga
K******J********K******J*****
Kaulah Jaring, Kaulah Jala
K******J*******K******J*****
Kaulah Jambatan, Kaulah Jendela
K******J*******K********J*****
Kaulah Juruteknik, Kaulah Jurutera
K******J***********K******J*****
Kaulah Janakuasa, Kaulah Jentera
K******J**********K******J*****
Kaulah Jaguh, Kaulah Juara
K******J******K******J*****

Dalam Malaysia pun begitu juga!

Melayu Perak said...

anon 7.08 am....

saya sokong anda,belum apa apa lagi akramsyah dah buat hal....tambahan dia gemok....orang gemok hanya pentingkan makan dari kerja....

Anonymous said...

Jangan x tau dulu kat penjara pudu, pengganas komunis yg dijatuhkan hukuman mati, menyanyi sampai ke tali gantung. Ada tengok cerita pirate of the carribbean tak?

Anonymous said...

maaflah kerana mencelah sedikit.
saya bekas jurulatih PLKN.
saya sokong pendapat yg diutarakan oleh en. mohammad.
kenyataan ada pada saya tetapi saya tak berminat berkongsi demi menjaga maruah PLKN.
yang boleh saya nyatakan disini, PLKN ada pro dan terlalu banyak kontra.
Kepada yang mereka yang hanya tahu dasar perlaksanaan atas kertas, harap jangan menegakkan benang basah sedang tak tahu apa-apa hakikat dilapangan, kerana blok GAP kini pelbagai orang sedang mengikuti.
sokonglah benda yang benar2 betul.

Anonymous said...

melayu perak,
jangan terlalu melebelkan orang gemuk. Orang kurus pn ada yang kerjanya cuma tahu makan dan tido saja. Jgn nanti ada yang turut melebelkan ko, Melayu perak dengan umno bagai tahi dengan ####..umno suruh masuk lobang tahi pun ko kata "yes, benar"
sekadar nasihat, tak terima kalu..ko punyai pasallah.

hangkedee said...

KJ si kitol moden budak tingkat 4 yg menyebabkan Pak lah bungkus.Menang ketua pemuda sOakland baru jadi Menteli pasat Apa Maa...Lu otak pakai maaaa.

hangkedee said...

Sokong100%. menang atas tiket sokongan kuat Bumiputra .cinabeng di Utamakan.

Anonymous said...

En Mohamad, tuan sememangnya nasionalis Melayu, saya respek tuan, sila jangan pedulikan si Melayu Perak (baca Peghak) tu.

Anonymous said...

Aik...takkan nak berkiblatkan komunis pula...Islam dah ajar segala jenis ilmu untuk kelangsungan hidup...buat ape laa nak ambil modul komunis pula...konpius aku dengan melayu sekarang ni...dengan komunis marah tapi caranya nak diikut pula...patutnya sekali membenci...seluruh perkara juga dibenci...samada tujuannya baik atau tidak...itu bukan alasan...niat tak menghalalkan cara...

ReentryCapsule said...

Melayu Perak tu budak Ngentot jer.Main transformers korek idung sambil komen2.Idea dari Ah Jib Ptuiii semua taik tak bley pakai.Kalau betul nak ada BONDING duduk 1-2 tahun dekat kem PLKN la.Setakat 3 bulan makan tido kencing berak takder effect.Baik satukan sekolah jer kalau nak wujudkan bonding yang kuat antara kaum.

Apa apahal KJ meman taik ambik Regina DAP.Macam bodoh je mamat KJ ni kan. PTuiiiHHH...!!!

Anonymous said...

Jangan ikut cara pemilihan CEC DAP sudahlah.

Anonymous said...

Sokong Melayu Perak. Walau pon MP bukan menteri, kalitangan kjaan tapi seorang bisnesman tetap menyokong DSN. Yg bangkang tu tak tau dari mana, tah2 RBA atau melayu gemar laktiviti liwat sesama jenis PKR. Hujah2 MP pun ada facts.

hangkedee said...

KJ NO BLACK OUT PLZ!

Anonymous said...

Yup nampak banyak komen2 anti najib sama kj ni kecuali en mohamad mcm komen melayu haramjadah bin bacul hishamudin (gay tua) rais. Pergi jahanam...

Anonymous said...

Lo sebaiknya usah jadi mcm kaduk paman lo itu, kalo saban harinya keluarin komen yang serupa, masakan orang nggak bosan, bikin bagei mahu muntah. Ibaratnya nonton cerita porno si, kalo nonton orang yg sama dgn adegan yg sama saban hari, sehari 5 kali, lama kelamaan udah nggak naik lagi bung … Ini nggak habis2, baliknya Regina, Regina, Regina … bosan banget.ChaiiTTTT!!!
Loh … kok iya pun udah nggak punya apa mahu dikomenkan, baca & diam aja … ini Pok… Pek… Pok… Pek… bagei mak nenek...!!! PtuiiiiHHHH....!!!!
Seperkara lagi, kalo setakat bikin carutan tu siapa pun bisa dong, cumanya antara mahu dan nggak! Emangnya lo pejuang yg udah tewas … persis toko yg bankurpsi. Kalo udah ketandusan modal, tutup lo punya bisnes dan berambus mcm paman lo itu …!!! Warghhh...Kah..!!!Kah...!!!

Anonymous said...

Lo sebaiknya usah jadi mcm kaduk paman lo itu, kalo saban harinya keluarin komen yang serupa, masakan orang nggak bosan, bikin bagei mahu muntah. Ibaratnya nonton cerita porno si, kalo nonton orang yg sama dgn adegan yg sama saban hari, sehari 5 kali, lama kelamaan udah nggak naik lagi bung … Ini nggak habis2, baliknya Regina, Regina, Regina … bosan banget.ChaiiTTTT!!!
Loh … kok iya pun udah nggak punya apa mahu dikomenkan, baca & diam aja … ini Pok… Pek… Pok… Pek… bagei mak nenek...!!! PtuiiiiHHHH....!!!!
Seperkara lagi, kalo setakat bikin carutan tu siapa pun bisa dong, cumanya antara mahu dan nggak! Emangnya lo pejuang yg udah tewas … persis toko yg bankurpsi. Kalo udah ketandusan modal, tutup lo punya bisnes dan mundurr mcm paman lo itu …!!! Warghhh...Kah..!!!Kah...!!!

Anonymous said...

Sokong Khairy Jamaluddin !

Unknown said...

Sokong Khairy Jamaluddin

Anonymous said...

Walaupun saya ex-mrsm macam Akhramsyah , tapi saya lebih menyukai KJ . Kharisma KJ lebih menyerlah di kalangan orang-orang muda yang tak berpolitik dalam erti kata lain rakyat di luar sana lebih menyukai kerja-kerja yang dibuat oleh KJ . Harap orang-orang UMNO buat pilihan bijak . Geng-geng pembangkang di sebelah sana pun nampak karisma KJ . Mana lagi pemuda-pemuda UMNO yang sanggup buat terjunan payung terjun? Masuk wataniah ? Bila buat terjunan payung terjun tu ... antara hidup mati ! KJ berani buat !! Badan KJ pun fit , insyallah dari segi kesihatan A , muka pun hensem ... ada daya tarikan untuk orang2 muda yang diluar lingkungan politik ni tertarik dengan UMNO ...

Anonymous said...

Memang betul tentang orang gemuk tu

Anonymous said...

Cayalah encik muhamad... Nanti aku nak copy dan paste di merata blog

Anonymous said...

Cara KJ dapat jawatan KP pada pemilihan tahun 2009 masih segar diingatan.

Bayangkan calon yang mendapat pencalonan paling rendah menang.

Perwakilan diangkut ke rumah bapa mertua untuk diberi habuan.

Kira undi ambil masa lapan jam.

Bila pengumuman dibuat, sebilangan besar pemuda UMNO menyatakan tak puas hati kerana mereka tahu penipuan berlaku.(lihat Utube CRIES OF RASUAH).

Inikah pemimpin yang hendak diletakkan masa depan nasib orang Melayu.

Para perwakilan pemuda. Sedarlah.

wak kang said...

HISAMUDIN AMARAN & NAZRI NAMAWE
ini antara calon2 yg paling layak d tendang keluar..
cukup2 la ape yg korang dah buat selama ini...
korang xde tidur ku kembali lena..zzzzzzz

Anonymous said...

BINTANG KEJORA

Kini lahir sebutir bintang
Indon cakap tampan dan gantang
Ligat dan tangkas pagi dan petang
Anak emas PM sentiasa ditatang

Tak gentar walau musuh melintang
Tak pernah risau jika ditentang
Tak ada masalah tak ada pantang
Ramai lawan sudah terlentang

Bercakap petah berhujah lantang
Sentiasa bernas idea dibentang
Walau pun muda berfikiran matang
Pemangkin negara masa akan datang

PEMIMPIN MUDA TRANG TANG TANG …

ReentryCapsule said...

Woii Indon Goblok Penyet Gampangan.Suka hati kepala tengkorak aku lah nak ulang-ulang Regina..Regina..Regina.Dah memang mankok ayon KJ Lembam tu suka ambik amoi cina DAP Malaysiakini.Selagi Regina tak resign selagi tu lah aku akan mainkan isu ni.
Satu lagi jangan lupa KJ Lembam tu juga adalah pelaku rasuah yang sungguh jijik sekali.Menggunakan kuasa duit dan pengaruh Pak Mentua Lembamnya itu untuk meraih jawatan dan kuasa.
Akhir kata.Regina Lee Lurve DAP.
Wargghhh...Kah..Kah..
PtuiiiHHH..!!!!
Terima KaseeYYY..!!!

Anonymous said...

NAJIB & KHAIRY …

Najib dan KJ gandingan yang mantap
Elok pun kalau kekal dan tetap
Tapi si Entry dan Seman meratap
Buat kempen nak rampas dan rentap

Menjadi menteri bukanlah mudah
Yang dengki komplen tak sudah2
Siap mencarut dan juga meludah
Apa ke karut apa ke jadah

Dulu Najib banyak diserang
Yang muda gaya carut & curang
Yang tua pula kerja temberang
Tetapi kini MEB dah terang

Komplen dan kutuk macam sialan
Tapi kesian dakyah tak jalan
Baru tahu MEB punya pukulan
Bawa diri le penuh sesalan

Dulu kemain nak Najib ditolak
Tapi tak ada nak tanding pulak
Takdir dah gitu tak dapat dielak
Barulah mereka berhenti menyalak

Perasan diri kononnya handal
Tetapi kini dah putus modal
Yang muda dah habis idea sundal
Yang tua tak tahan teruk dibedal

Suasana berubah hari ke hari
Ramai pula berpihak Khairy
Dah bikin kalut sama Si Entry
Si Seman pula hilangkan diri

Anonymous said...

BINTANG KEJORA

Kini lahir sebutir bintang
Indon cakap tampan dan gantang
Ligat dan tangkas pagi dan petang
Anak emas PM sentiasa ditatang

Tak gentar walau musuh melintang
Tak pernah risau jika ditentang
Tak ada masalah tak ada pantang
Ramai lawan sudah terlentang

Bercakap petah berhujah lantang
Sentiasa bernas idea dibentang
Walau pun muda berfikiran matang
Pemangkin negara masa akan datang

PEMIMPIN MUDA TRANG TANG TANG …

Anonymous said...

NAJIB & KHAIRY …

Najib dan KJ gandingan yang mantap
Elok pun kalau kekal dan tetap
Tapi si Entry dan Seman meratap
Buat kempen nak rampas dan rentap

Menjadi menteri bukanlah mudah
Yang dengki komplen tak sudah2
Siap mencarut dan juga meludah
Apa ke karut apa ke jadah

Dulu Najib banyak diserang
Yg muda gaya carut dan curang
Yang tua pula kaki temberang
Tetapi kini MEB dah terang

Hentam dan kutuk macam sialan
Tapi kesian dakyah tak jalan
Baru tahu MEB punya pukulan
Bawa diri le penuh sesalan

Dulu kemain nak Najib ditolak
Tapi tak ada nak tanding pulak
Takdir dah gitu tak dapat dielak
Barulah mereka berhenti menyalak

Perasan diri kononnya handal
Tetapi kini dah putus modal
Yang muda dah habis idea sundal
Yang tua tak tahan teruk dibedal

Suasana berubah hari ke hari
Ramai pula berpihak Khairy
Dah bikin kalut sama Si Entry
Si Seman pula hilangkan diri

Anonymous said...

MEB, NAJIB & KJ

MEB nanti akan dilaksanakan
Menjaga Melayu punya kebajikan
Sama2lah kita turut doakan
Sokongan rakyat kita harapkan

Komen yang membina kita alukan
Mana yang tak kena sila ajukan
Cadangan yang baik kita persilakan
Janganlah nak kutuk yang bukan2

Marilah semua kawan dan rakan
Sokongan yang padu kita berikan
Ramai penentang berjaya disedarkan
Seman dan Entry dah makin tertekan

Hebatnya MP Parlimen Pekan
Perdana Menteri lah kita katakan
Si Entry dah kalut gelabah sakan
Terkedu sekali si bapak penakan

Tidak kurang hebat Menteri Sukan
Banyak program berjaya dilaksanakan
Kelupor le Si Entry macam anak ikan
Wak Seman pula dah tak lalu makan

Anonymous said...

MEB, NAJIB & KHAIRY

MEB has a lot of joy to be tell
Benefit the bumi and Malay farewell
Opponents are now worried like hell
Nothing more for them to shout and yell

Now we see the truth had prevail
Najib had explained MEB in detail
We haven’t started they say it’ll fail
They’re telling foolish and stupid tale

Whatever they say we never bother
Opponents attack looks like failure
Najib’s team is now getting stronger
Winning the election is quiet of sure

For no reason Najib & KJ they hate
Entry and Seman are the two big head
But then they know it’s all God fate
Their influence is now getting to fade

Najib’s team is now pulling the gear
What he announced we already hear
Opponents are now afraid and in fear
Some of them are left with cry and tear

It’s a perfect decision to choose Khairy
For UMNO’s sake as well as the Country
Let the opponents be in fear and worry
We hope later on they will feel sorry

Khairy perform well as Youth Minister
All sports bodies he looked and monitor
Worth for Najib choosing the youngster
He will come to the top sooner or later

We based on facts that are concrete
Khairy being promoted due to merit
It is not the post that he just inherit
Go to hell with the two bloody culprit

Some even yell and cry like mad
All their says are dirty and bad
But now we reject people like that
Seman and Entry are now very sad

MAKES OPPONENTS FRUST & WORRY