Thursday, October 10, 2013

CINA DI AUSTRALIA DIMINTA BERAMBOS ! YANG MELAYU MALAYSIA BILA NAK AJAR CINABENG BIADAP NIH ?



Orang cina yang harus sesuaikan diri dinegara ini, bukan kami sebagai Australian. Terima atau keluar sahaja dari sini. Saya selaku bekas Perdana Menteri bosan dengan negara yang bimbang tentang sama ada kita menyinggung orang cina yang tinggal dinegara ini. Sejak serangan pengganas di Bali, kami telah mengalami peningkatan dalam patriotik oleh majoriti Australia. Oleh itu, budaya orang kami telah dibangunkan sejak dua abad perjuangan, melalui pelbagai ujian dan kemenangan diperjuangkan oleh orang asal Australian yang berjuang mendapatkan kebebasan.


Bahasa: Kami orang Australian bertutur didalam Bahasa Inggeris, bukan bahasa Mandarin, Hokkien atau bahasa cina yang lain. Oleh itu, jika anda orang cina ingin menjadi sebahagian daripada masyarakat kita atau menyesuaikan keadaan disini, sila belajar bahasa kami iaitu Bahasa Inggeris. Bukan kami yang perlu belajar bahasa cina. Sikap kamu orang cina yang berkelompok dan hanya menggunakan bahasa cina sesama kamu membuatkan kami orang asal Australia tidak faham dan ini seperti menghina kami.



Agama: Kebanyakan Australian percaya kepada God (Kristian). Kenyataan ini bukanlah kerana semata mata hendak menyebarkan dakwah agama Kristian atau kerana politik. Tetapi hakikatnya negara ini diasaskan oleh orang-orang Kristian, prinsip-prinsip Kristian, dan ini telah dijelas didalam perlembagaan negara Australia. Ia sudah pasti sesuai dan menjadi keperluan untuk dipaparkan di dinding setiap semua sekolah di Australia. Mengapa sudah ada suara suara dari orang cina untuk menuntut hak yang sama supaya dipaparkan juga agama budha?



Pendidikan: Orang cina yang menetap disini sepatutnya tidak boleh menuntut hak yang sama atau dengan sengaja mempersoalkan mengapa perlu berbahasa inggeris dan menghormati agama Kristian disini. Jika perkataan God (Kristian) itu menyinggung anda, maka saya selaku bekas Perdana Menteri mencadangkan anda orang cina perlu mencari negara lain untuk menetap. Ini kerana perkataan God (Kristian) adalah salah satu bahagian didalam adat yang dipraktikkan di Australia ini.



Kami akan menerima kepercayaan anda, dan tidak akan mempersoalkan mengapa. Apa yang kami minta ialah anda menerima kami sebagai penduduk asal Australia, dan hiduplah dalam suasana harmoni dengan kenikmatan yang telah kami kongsikan.



Ini adalah NEGARA KAMI, TANAH KAMI iaitu Australia. Kami Australian yang memboleh serta membenarkan anda orang cina peluang untuk menikmati kehidupan di Australia ini. Tetapi apabila anda orang cina telah selesa di negara kami, mengapa anda tiba tiba mengadu dan merengek?



Jika kamu orang cina merasakan ini semua tidak adil tentang Bendera negara kami, Perlembagaan kami, cara kami membelanjakan wang yang fokus kepada penduduk asal, mengenai agama Kristian kami, cara hidup kami, kerajaan kami, saya rasa selaku bekas Perdana Menteri Australia memberi pintu terbuka kepada mana mana orang Cina untuk keluar dari negara ini dan pilih negara yang lebih bebas yang dapat menerima semua permintaan kamu ini.

KLIK SINI

51 comments:

Anonymous said...

Memang org putih tak kira di negara mana pun tak layan cina ni. Yang heboh sibuk melayan puak ni ialah kita org Melayu.

Org putih ni senang je, mereka tetap dgn pendirian mereka dan paling pantang hak serta maruah mereka dicabar. Tak mungkin org putih akan tunduk dgn org cina macam kita. Belum ada lagi negara org putih yg tunduk dgn cina melainkan Malaysia saja. Indonesia pun tak ikut telunjuk cina.

Walaupun org putih Australia berasal dari England tapi merekalah yg mula-mula meneroka Australia, membuat pelabuhan, perdagangan, memulakan perkampungan, pekan dan sebagainya. Sama juga seperti org Melayu. Walaupun orang asli Australia ialah org pribumi tapi mereka tidak memulakan pembangunan dan penempatan. Mereka berpindah-randah sama juga seperti kaum asli pribumi Tanah Melayu pada masa dahulu.

Tapi beranikah cina pendatang Australia cakap pada org putih Australia dan Amerika yg org putih tu juga adalah "pendatang" macam yg dicakapkan kpd kita org Melayu, sebab saya pernah terbaca komen yg kata org Melayu boleh "balik" Sumatera dan Indonesia.

Cuba org cina halau org putih Amerika, Australia, Kanada balik ke England, tengok apa akan jadi pada mereka?

Janganlah jadi kacang lupakan kulit, tak bersyukur, tak sedar diuntung, jangan terlampau tamak, org tamak selalu rugi.

Kita sudah banyak bertolak ansur dan berlebih kurang dgn mereka tapi belum cukup juga pada mereka. Sekarang mereka fikir mereka boleh buat perkara yg sama di negara dan tempat lain. Sedangkan kerajaan dan rakyat di negara lain terutama orang putih, amat "tegas dan keras" dlm soal hak dan maruah mereka, yg mana "amat jauh berlainan" dari Malaysia.

Di mana bumi dipijak disitulah langit dijunjung. Belajarlah peradaban dan hormat-menghormati, bersyukur dan berterima kasih serta hidup bergaul-bercampur dgn baik dgn orang-orang lain tak kira di mana sekali pun dalam dunia ni.


Anonymous said...



NAK TANYA.......ADA TAK AGAKNYA PEMIMPIN KITA YANG BERANI CAKAP TERANG-TERANG MACAM BEKAS PM AUSTRALIA TU???

Anonymous said...

Assalamualaikum,,,
pemimipin melayu..ada bran ka.....ciom keris pun mintak maap...cisssssss...

Anonymous said...

Bangsa penjajah Orang Puteh Australian memang sial!!

Bangsa Cina Pendatang ni pulak memang Kan Ninna Bu Chee Bai!!

Anonymous said...

Si omputih inipun PENIPU, walau saya setuju dgn. apa dia cakap psl PENDATANG Cina; tapi dia ini juga amat anti-Islam/anti-Bumiputera! Pala hotak si BANGSAT omputih ini, kononnya Australia diasaskan oleh agama Kristian dan omputih - jadi berjuta Bumiputera Australia (Aboriginal Australian) tak wujudlah sebelum PENJAJAHAN British-Zionis GANAS?!

Maka GAP, jgn. kita TERPEDAYA, kita jgn. sgt memuji si DALANG DUA MUKA omputih ini. Dan omputih PENJAJAH ini juga tak sedaq dia juga IMIGRAN/PENDATANG, yg. MENJAJAH Bumiputera Australia (Aboriginal Australians) dgn. amat kejam - satu juta bumiputera Australia dibunuh PENJAJAH British-Zionis, termasuk dgn. memotong kemaluan kaum lelaki Bumiputera - utk. membunuh/mengecilkan jumlah Bumiputera serta kaum wanita mereka diperkosa sesuka hati. Anak-anak kecil (lelaki dan perempuan) juga diperkosa di sekolah-sekolah Kristian di mana anak-anak kecil dipisahkan utk diKRISTIANkan dan dijadikan hamba abdi terutamanya sbg. buruh ladang dan orang gaji. Juga, diedarkan alkohol di kawasan Bumiputera, utk terus merosakkan tamadun Bumiputera mereka, serta merampas tanah PUSAKA mereka.

Dan malangnya, Bumiputera Australia ini masih ditindas dgn. kejam, termasuk melalui pengedaran dadah/alkohol utk terus merosakkan akhlak dan minda mereka, termasuk melakukan jenayah, termasuk pelacuran, akibat penggunaan dadah/alkohol. Dan Pendatang-pendatang baru pun makin KURANG AJAQ dgn. Bumiputera malang ini - sama spt. yg. berlaku terhadap Bumiputera (yg. adalah bukan orang putih) di New Zealand, Amerika dan Kanada!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Alhamdullillah. Allah telah memberikan berkat dan shufaat tunjuk ajar kepada kita tentang Cinabeng. Nampaknya bukan saja dinegara kita bahkan diAustralia juga Cinabeng amat kurang ajar. Jika ada Melayu yg tak faham lagi kedudukannya dinegara ini malah bermuafakat bersama Cinabeng ini sehingga sanggup menggadaikan bangsa, ugama dan negara ini, hayatilah sejarah Tanah Melayu dan Perlembagaan Undang2nya. Dimana letaknya Cinabeng diTanah Melayu? Berubahlah wahai bangsa Melayu ku sebelum kita diubah dan dihapuskan oleh Cinabeng ini.

Anonymous said...

Sekarang baru Australia kenal hati-budi cinabeng. Kita dah tahu lama hati-busuk mereka tu, tetapi kita orang Melayu yang fitrahnya bertolak ansur tetap menerima mereka sebagai setiakawan seperti mana yang dianjurkan oleh ketua negara kita.

Malang sekali kita ditolak selama lebih 50 tahun dan beransur ke belakang (bertolak ansur konon. Tapi siapa yang rugi? Melayu jugak) hingga masuk semula ke dalam hutan. Bahkan mereka (DAP semasa 13 Mei 1969) melalak menghalau kita balik kampung dan melancaukan polis Melayu.

Alhamdulillah, selepas PRU13 apabila 93% cinabeng undi hanya parti cinabeng, sekarang kita ada sebab untuk menyahkan mereka daripada kehidupan kita.

Salahkah kami Melayu berbuat demikian? Ia dimulakan oleh anda lah wahai cinabeng. Hidup Melayu.

Anonymous said...

Malu lah cinabeng. Mana nak taruk muka. Dah banyak kali kita kata: Di mana bumi dipijak.... tapi tak faham-faham. Kita minta mereka toe-the-line dan ikut tata-cara kat Malaysia ni. Tapi mereka keras kepala jugak.

Kalau kita cakap perkara yang munasabah, waima demi keharmonian negara (walaupun Melayu rugi as a nett result) mereka kata kita rasis. Sekarang Mat Saleh Australia tu cakap, macam mana? Adakah dia rasis? Certainly NOT.

He is being fair to every citizen of that country. Masuk kandang kambing, mengembek lah (sorry... we don't enter pig sty. And we don't know how it sounds. Since we don't choose to enter the sty, we don't need to learn the 'grunting' sound?).

Anonymous said...

Kt Malaysia pn sepatutnya perlu disuarakn sentimen yg sama. Kita mmg dh bosan dgn sikap dberi betis nk kn paha oleh org cina

Aku Amir

Anonymous said...

Australians are fortunate in the sense that "migrant" chinese are not citizen. Therfore they have no rights and therefore "Australians" "have the right" to chase them out of Australia if they are trying to be "funny". In Malaysia, orang cina sudah "jadi besar kepala". Mereka miliki hampir semua perkara. Sekarang mereka nak tuntut ari pa yang ada pada bumiputra... Jadi wahai Bumiptra sedarlah di atas sikap kaum cina diMalaysia ni. Mungkin satu hari nanti mereka akan menghalau kita dari negara kita sendiri. Lihat apa yang jadi sekarang? Segala-galanya mahal! Rumah mahal, barang-barang keperluan mahal. Akhirnya bumiputra terpaksa "sembah" kaum cina untuk hidup dinegara sendiri... Pikirlah sendiri.

Anonymous said...

Bayangkan yang bercakap itu PM Malaysia alangkah baik nya sebabnya Bangsa Cina ini paling tamak dalam dunia..perangai Cina memang buruk!

Anonymous said...

Perangai cinabeng memang meloyakan, tetapi ada juga manusia bodoh yang bangga dengan cina DAP yang hanya berpura-pura baik kepada melayu. Dasar cinabeng sama sahaja walau dimana mereka berada, merasa bahawa mereka tersangat istimewa. Perangai cinabeng ini telah membuat rakyat dunia meluat.

Anonymous said...

sedih aku tgk Malaysia yang dipimpin oleh org malayu tapi tak berani mcm ni. ternyata betul kata Tun M, dlm UMNO penuh dengan org2 bodoh yang mengejar harta dunia majority nya. dan itu sebabnya ramai org melayu professional memyampah dengan UMNO.

Anonymous said...

Terbaik!!

Anonymous said...

TONY PUA BOLIH BACA, DAN KASI FAHAM !

anti-Kominis dan cinabeng said...

Australia pun dah naik meluat dengan perangai cinabeng2 kiasu kat sana. Memang patut dihalau saja mangkuk2 tu balik Tanah besaq depa. Tapi pada cina yang baik2 dan hormat keadaan setempat, tak kisahlah. Kita kat Malaysia ni mesti ingat, dahulukan produk Islam, Melayu dan bumiputra. Produk cina2 kiasu tu last, tak beli lagi baguis.

Anonymous said...

Apakah link yang menyiarkan versi asal text ini. Siarkan original versionnya supaya cina malaysia baca. Kalau versi melayu mereka tak akan baca atau memang enggan faham.

Servant of God said...

Hahahahaha

Bukan orang Melayu di Malaysia jek yang tengah sakit hati ngan Cina. Dan rupa2nya orang Cina nih, di mana2 tanah dia pijak pun, rupa2nya dia tamak haloba dan rakus yang terlampau.

So, buat apa nak bagi hormat kat dorang? Kalau dorang cakap baik ngan kita, kita cakap baik ngan dia. Itu memang adat, Rasulullah pun suruh kita berakhlak mulia.

Tapi kalau dia dah mula buat taik depan kita, tak payah laa bagi muka lagi.

Sedarlah orang Melayu, kalau boleh orang Cina ni nak humban kita ke laut, apa dia peduli yang dia tu pendatang. Masih tak sedar lagi ke kita ni?

usin said...

itulah hakikat kpd mana2 negara yg menerima orang cina sebagai rakyat atau pemustautin. orang cina ni memang banyak karenah, banyak mintak, banyak songeh, banyak biadap, banyak kurang ajar dan macam2 lagi. satu lagi perangai orang cina ni ialah sengaja lupa asal usul. sebagai manusia yang merempat di nagara orang, kini teringin pulak nak menguasai hak orang asal. orang cina adalah yahudi asia...

usin said...

itulah hakikat kpd mana2 negara yg menerima orang cina sebagai rakyat atau pemustautin. orang cina ni memang banyak karenah, banyak mintak, banyak songeh, banyak biadap, banyak kurang ajar dan macam2 lagi. satu lagi perangai orang cina ni ialah sengaja lupa asal usul. sebagai manusia yang merempat di nagara orang, kini teringin pulak nak menguasai hak orang asal. orang cina adalah yahudi asia...

Anonymous said...

Selagi ada pencacai dan penjilat dari kaum melayu jangan haraplah KAUM ini akan insaf... lebih 2 lagi kalau ada yang sanggup mengeluarkan Fatwa menghalalkan yang harammm.. lagi hiduplah bangsa ini...

Unknown said...

It is time Najib make a similar statement. Or Tun Mahadir can do it for Najib.

Anonymous said...

TERBAK.

Anonymous said...

Pak2 pas lebih syg cina dr negara n sdare sndri..kakaka

Anonymous said...


Harapan saya:

Tun M tentunya akan keluarkan kenyataan sama macam tu. Setidak tidaknya Tun M akan ulas dan sokong bekas PM Australia tu....itu baru syiok!!

Apa mau takut!!!

Anonymous said...

http://masyarakatanticinaseluruhindonesia.blogspot.com/





rujuk web di atas.. kaum cina menguasai ekonomi indonesia

Anonymous said...

Nampaknya Najib dah kurang pedulikan pengundi cina. Alhamdulillah .... Najib dah sedar dan dah nampak. Kalau tidak kerana undi melayu, jangan harap lah Najib nak dapat jadi PM lagi pada PRU 13 itu hari.

Betul tak ??????????????

Mat Kedah

Anonymous said...

cinabeng adalah yahudi kuning! bila sudah bertapak dimana2, bila sudah senang..mereka menuntut macam2 dan ingin menguasai walaupun asalnya hanyalah kaum pendatang!

tak lama lagi, penduduk australia jugak akan memboikot semua bisnes2 cinabeng utk mengelakkan monopoli berlaku!

org melayu lambat sedar tentang ketamakan cinabeng, org australia cepat menghidu sikap sebenar cinabeng..selepas kebebasan berekonomi, mereka nakkan kuasa dan hak sama rata dgn penduduk asal autralia pulak!

di malaysia, cinabeng telah membuka topeng wajah sebenar mereka. mereka berjudi nasib dalam PRU13! sekarang melayu juga perlu tunjukkan perjuangan kita dalam mengangkat status melayu/bumiputra dalam segenap segi kerana cinabeng tidak perlukan semua itu..mereka nakkan kuasa sahaja!

boikot bisnes cinabeng untuk menyokong bisnes melayu 100%! tiada jalan lain lagi..melayu kena pantas berdiri dan berlari dalam memperkasakan ekonomi! kelemahan dalam ekonomi membawa kepada kejatuhan politik! kejatuhan politik membawa bencana!!

PRU14 tidak lama lagi, mulai sekarang kita kena fokus! fokus! dan fokus! setiap kelemahan perlu diambil tindakan segera!! setiap kelebihan hendaklah dipertingkatkan!!!

BCL SELAMANYA....

Unknown said...

Reme Ahmad wartawan Straits Times Singapura Melayu bangsat, menghentam Menteri KDN Datuk Ahmad Zahid Hamidi.
Akhbar Singapore Straits Times hari ini 10/10/2013, Khamis laporan wartawan buta hati dan buta fikiran Melayu bangsat Reme Ahmad :

Sengaja menghentam dua pemimpin Umno kerana mengeluarkan kenyataan berbau rasis yang memeranjatkan rakyat Malaysia. Reme menceduk kenyataan Menteri KDN Ahmad Zahid:
1. ”Pengelibatan orang Cina dan India dalam jenayah dan gangsterism mencederakan orang Melayu yang jadi mangsa.”
2. “Pengedar besar dadah orang Cina, pengedar kecil dadah orang India dan pengguna adalah orang Melayu.”
Kata Reme lagi Malaysiakini menyebut Ahmad Zahid Hamidi menghebahkan kepada pendengar orang berumur keatas.
3. “Dalam internet judi, ketua nya adalah orang Cina, pengurus nya adalah
orang India. Yang jadi sasaran pelawat judi adalah orang Melayu. Jadi tentulah orang Melayu yang jadi mangsa.” Kata beliau lagi, “Yang paling baik kita tak payah berkompromi dengan gangster ini lagi. Tak payah bagi warning lagi, jikalau kita dapat matlumat dari bukti, kita tembak terus.”

Reme melapurkan keyataan keras pemimpin politik begini di depan khalayak ramai sungguh mengejutkan orang ramai.

Reme juga menyedut idea dari jubur penulis Malaysian Insider terhadap kenyataan mantan KM Ali Rustam :
4. “Orang Cina berjerumus dengan perniagaan haram yang orang Melayu tak boleh masuk campur. Kita tak boleh berniaga judi 4D, Toto, perjudian loteri, urut-mengurut, massage parlour dan ah long. Ini semua haram. Perniagaan haram ini lah yang di usahakan oleh orang Cina.”

5. Stanley Yong, seorang secretary-general parti Cina dari KL berkata pemimpin Umno tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan yang berbau rasis. Pendapat yang sama di sampaikan oleh pengerusi MCA Heng Seai Kie yang bersetuju. “Inilah kenyataan pemimpin yang menimbulkan kemarahan dan bertindak keluar dari menyokong BN tanpa menghiraukan kelainan bangsa.
6. Presiden Majlis Peguam Christopher Leong melepaskan kenyataan Menteri KDN Ahmad Zahid Hamidi menyuruh pihak polis menembak penjenayah dahulu adalah memalukan dan menurunkan darjat kerajaan yang paling teruk.

Reme mengkritik Menteri KDN Ahmad Zahid tidak mengesal akan kenyataan kerasnya.
Menjawab dari Twitter, Menteri KDN Ahmad Zahid berkata dalam bahasa Melayu :
“Dimanakah hak asasi kemanusiaan untuk masyarakat polis? Mangsa rompakan, tembakan dan pembunuhan? Kenapakah aktivis hak asasi kemanusiaan tidak membela mereka ? Apakah hak asasi kemanusiaan untuk penjenayah sahaja ?

Komen ku :
• Kenyataan Menteri KDN Ahmad Zahid Hamidi memang benar, buat apa kita hendak selindung bangsa Cina dan India? Memang benar orang Melayulah yang jadi mangsa. Kenyataan Ahmad Zahid Hamidi mesti jadi pengajaran kesedaran terhadap orang Melayu dari umur kebawah hingga keatas.

• Itulah yang menyebabkan wartawan Reme Ahmad ini buta hati, buta akal tetapi mata dia sahaja yang terbuka seolah-olah mahu menyembunyikan kebenaran dan menegakkan kepalsuan oleh bangsa lain. Inilah bangsa Melayu bangsat.

Anonymous said...

THE SAME SHOULD APPLY TO THE CHINESE IN MALAYSIA.
BANGSA TAK SEDAR DIRI, DAN MEREMPAT KAT NEGERI ORANG, LEPAS TU NAK AMBIL ALIH KUASA.
ITU KAN AKAL CINA BODOH, BUKAN CINA PANDAI YANG LIM MAH CHAI SEBUT.....

Anonymous said...

Kalau kat Malaysia bekas PM ni dah digelar rasis.....Cina ni pau diajar macam ni saja jangan jadi macam kat Malaysia mereka dah melampau dan kurang ajar...

Anonymous said...

kata pi la apa pun, china mana ada faham. jenis kepala batu. dunia ni hak depa. fasal tu nak mampos pun masih tak taubat.

Anonymous said...

Bangsa cina walau di mana pun beginilah gaya dan perangainya, mula2 mereka dengan muka manis meminta simpati agar diberi peluang duduk bersama , setelah kedudukan mereka kukuh ..mereka akan mula meminta itu ini , mereka akan mula menuntut segala bagai seolah itu adalah mereka yang punya!

di Malaysia, atau Australia ...atau di UK, US , atau di Afrika sekalipun bangsa cina terkenal dengan kecinaan dan egonya, ini perangai semulajadi bangsa cina!

kita harus sentiasa berwaspada dengan tipu helah dan taktik cina, ingat apa komunis buat dahulu ? dimana kaum cina ?

sejarah adalah guru yang baik , dan kita kena belajar dari sejarah hitam yang lalu ...

Anonymous said...

Najib, hishamuddin dan khairy ada telur macam howard ke? Disebabkan kebodohan paklahm dulu dan di ikuti oleh najib sebab itu cina2 kat sini besar kepala dan kurang ajar. Perkara yang sama juga dengan orang2 india.

Kalau tak mahu ikut adat resam orang melayu sila berambus. Pemimpin2 yang pondan, lebik dan kaki jilat pun boleh berambus dari malaysia.

. said...

cinna mau kokkok boley..tapi kasi pottong itu lu punyya lanchiau..adda beranniy..
okey.

basic_2009 said...

Chinese vote the oppositions en bloc !!!



past + present + future Chinese = unthankfully stupid + arseholes + second-class citizens !!!

Anonymous said...

Reme Ahmad wartawan berjawatan Malaysian Correspondent (melaporkan dari KL) untuk Straits Times Singapura. Lagi lain keparat dari STS yang membela Pakatan Rosak adalah:

Yong Yen Nie
Lester Kong
Teo Cheng Wee
James Chin (pensyarah dari ISEAS)
Anita Gabriel
Melissa Goh dari Channel News Asia Singapura.
Jikalau siapa-siapa nampak mereka ini disekitar Putrajaya mesti kejar dan hentam batu atas kepala mereka.

Anonymous said...

IA BERMULALAH DI AUSTRALIA.........DAN MEREBAK KE NUSANTARA.........DAN SEMESTINYA JUGA DI MALAYSIA.
IT'S THE BEGINNING OF THE END OF THESE CHAUVINISTIC CHINESE REIGN IN THE LANDWHERE THEY ARE IMMIGRANTS.
TONY PUA WANTS THE CHINESE TAKEOVER MALAYSIA AS A GOVT.......BETTER SEND HIM BACKTO HIS OLD KAMPUNG.

Anonymous said...

Itu ucapan Mat Salih.Walaupun di bekas pemimpin tetapi dia ada keberanian yang luar biasa.
Pemipin melayu ada ke yang pemberani seperti itu? Hingga saat ini teman masih belum pernah tenguk pemimpin melayu seberani ini mengeluarkan kenyataan.

Malu seluruh urat saraf bangsa melayu dalam dunia ini.

Harapkan pemimpin UMNO. UMNO pun lembik juga. PAS dan PKR lagi tak boleh pakai.Pak turut macam si bodoh di cucuk hidung.

By;Cikgu"S"

Anonymous said...

KALAU ADA WARTAWAN YG BACA BLOG GAP BOLE LER SUROH TUN M ULAS ISSUE NIE.

Anonymous said...

Bila org putih pun dah nampak BELANG cina ni......kesimpulan yg boleh kita buat ialah bangsa ni ke mana pergi pun org TAK SUKA. Mana duduk pun akan mendatangkan masalah BERPUNCA dari sikat TAMAK, KIASU dan PENTINGKAN DIRI mereka.

Mereka HANYA boleh bercampur dgn bangsa sesama mereka saja tapi TIDAK IKHLAS bila bergaul dengan bangsa-bangsa lain di dunia.

Di mana pun berada mereka TIDAK HORMAT pada bangsa lain. Cuma yg mereka fikirkan hanyalah bangsa mereka saja dan TIDAK MALU buat tempat org macam kampung halaman mereka seperti yg telah terjadi di Malaysia dan sekarang perkara yg sama juga terjadi di Australia pula. Di mana mereka duduk mereka TAK SEGAN-SEGAN MENUNTUT supaya mereka diberi hak yg sama dgn warganegara negara yg mereka duduk.

Mereka juga tidak ada KEIKHLASAN baik dalam berkawan atau pun berniaga. Di depan bermuka manis berkata baik tapi MENGGUNTING dalam lipatan.

Ke mana pun pergi rentak dan cara mereka adalah SAMA saja, mereka MAHU (EXPECT) bangsa lain mesti TUNDUK dan IKUT cara mereka sebab itu mereka TIDAK MALU menunjukkan sikap KIASU mereka kepada dunia.

Kini masyarakat dunia sudah nampak akan BELANG mereka, namun begitu KIASU mereka akan TETAP BEGITU dan TIDAK AKAN BERUBAH.

Peribahasa di mana bumi di pijak di situ langit dijunjung memang TIDAK pernah WUJUD dalam KAMUS hidup mereka.

Kini Australia menghadapi masalah yang sama seperti kita tapi Australia amat tegas dan tidak terlanjur seperti kita.

Anonymous said...

Memang betul kata Anon
Oct 10, 2013 at 6:21 PM:-

Bangsa cina walau di mana pun beginilah gaya dan perangainya, mula2 mereka dengan muka manis meminta simpati agar diberi peluang duduk bersama , setelah kedudukan mereka kukuh ..mereka akan mula meminta itu ini , mereka akan mula menuntut segala bagai seolah itu adalah mereka yang punya!
___________________________________

Saya setuju dengan pendapat Anon di atas. Atas sebab yang sama tulah sekarang dah ada orang cina yang persoalkan tentang wang Zakat Islam mesti diberi kepada orang cina juga kerana dia orang bayar cukai pendapatan. Padahalnya orang cina tak pernah bayar apa-apa wang kepada pusat Zakat Malaysia pun, macam yang orang Melayu / Islam bayar. Malunya, dia orang lupa yang orang Melayu pun bayar cukai pendapatan macam dia orang juga.

Dia orang sangat kurang budi-bahasa dan amat tamak dalam soal wang-ringgit dan harta.

Anonymous said...

melayu islam Umno jumpa pok nik kena ludah...cina kafir lahanat LKS jumpa pok nik kena pelok cium...
dasar ulamak lahanat...
"sesungguhnya org2 kafir itu tidak pernah redha dgn Islam"...

Anonymous said...

Modus operandii cina untuk mainkan melayu ialah mereka bodek dan jemput saudara terdekat pemimpin2 melayu yang berkuasa seperti menterik2 dan pegawai2 tertinggi dalam badan2 kerajaan untuk jadi rakankongsi dalam syarikat mereka. Bila dah 'makan' menteri2 ni, cina2 ni akan bermaharajalela mengaut untung secara haram dan tanpa halangan.

Selain dari itu, cina2 ini akan mereka-reka pelbagai masalah tentang projek2 mereka supaya pegawai2 kerajaan yang terlibat akan digalakan untuk meminta rasuah dari mereka. Bila dah dihulur dan diterima maka pegawai2 melayu ini senang untuk 'dibeli seumur hidup' selagi mereka berada ditampuk kuasa.

Secara ringkas, cina yang mencipta unsur2 rasuah tapi melayu yang bodoh terperangkap.

Anonymous said...

malaysia sentiasa terbuka utk cinabeng, yg dtg dr China lebih 50k 'hilang' sejak 2005 menunjukkan org melayu sgt 'senang' dgn kehadiran mrk

Anonymous said...

kita tak perlu kecoh dgn cina ni ,sememangnya mereka begitu ,akan berserak ke seluroh dunia ni,kemudian cuba menguasai apa yg ada,mereka bergantung kuat dgn ekonomi.jadi ini senjata kita,lingkupkam ekonomi mereka,boikot ekonomi mereka ,tak payah di halau mereka akan pergi sendiri.orang melayu kena bersatu walau apa fahaman politik,kita akan pasti akan berjaya ,jangan ada melayu yg terhegeh-hegeh backup mereka.ini tanah kita ,kita wajib rasis kerana itu hak kita.

Anonymous said...

kita tak perlu kecoh dgn kaum sepet ni,mereka sememangnya begitu,macam belanda.mereka bergantung kuat dgn ekonomi mereka,jadikan ekonomi mereka senjata kita,boikot semua perniagaan mereka,ekonomi hancur ,tanpa dihalau mereka akan sendiri keluar.melayu kena bersatu tanpa menggira fahaman idealogy.jgn ada melayu yg terhegeh-hegeh backup mereka.kita wajib jadi rasis kerana inilah satu satunya tanah nenek moyang kita.

Anonymous said...

Ini semua terjadi kerana kebodohan Tunku Abdul Rahman dan Parti Perikatan yang bengap nak mampus.

Anonymous said...

Setuju dgn Anon Oct 12, 2013 at 12:04 AM.
Bro GAP....harap ambik perhatian tentang apa yg "diperkatakan" oleh Anon berkenaan.

Anonymous said...

BEZANYA ... Orang putih kalau bab maruah akan bersatu walau berlainan ideologi. Orang Melayu????? Jadi, repairlah bangsa sendiri, baru boleh kuat.

Anonymous said...

Org melayu yang sanjung dengan bangsa lain,kondem bangsa lain,tapi diri sendiri bnyk bgaduh wktu sekolah,x smbhyng bjemaah,guna bomoh,rogol anak sendiri,isap dadah..x bnde jhat yng xdibuatnye..pastu ckp bngsa lain jahat dsb...inilah bngsa kita..nak perjuangkan dari on9 sahaja,scara bdepan x mmpu bbuat apa2 pun