Sunday, October 20, 2013

MUKHRIZ PEMIMPIN BARU HARAPAN UMNO DAN MELAYU !

semua orang tahu keputusan.

beza undi hisham dan mukriz majoritinya dibezakan dengan 9 UNDI sahaja.

seperti dijangka, kemenangan luar jangka zahid hamidi adalah kerana formula politiknya yang bijak mengesan resah hati orang melayu ! itu sebab dia menang 187 daripada 191 undi yang dipertandingkan .

sepertimana biasa, adat bertanding ada menang ada kalah. 

yang tersirat di sebalik keputusan ini adalah mukriz sebenarnya SEBARIS DENGAN 3 NAIB YANG ADA.

sepertimana kata bloger tersohor parpukari, walaupun mukriz tidak mendapat endorsement pihak atasan ,sokongan istana dan kempennya dihalang secara terbuka di selangor, namun mukriz tetap gagah untuk meletakkan diri sebaris dengan naib presiden yang ada.

alasan dan justifikasi tidak perlu. 

mukriz sebenarnya sudah boleh bergerak dengan lebih ampuh lagi pada prk sg limau dan seterusnya MEMENANGKAN HATI MELAYU di kedah secara khususnya dan malaysia secara amnya dalam pru ke 14 kelak.

ramuan kemenangan moral mukriz ini bertitik tolak dan dijadikan alasan 91 bahagian yang memangkahnya adalah kerana pengistiharannya untuk memartabatkan islam dan MENDAHULUKAN MELAYU di kedah.

5 bulan diperlukan mukriz untuk menjual dasarnya kepada melayu, pasca pru 13.

5 bulan menjadi menteri besar kedahlah yang mukriz gunakan sepenuhnya kuasa yang dia ada UNTUK BERANI MEMBUAT KEPUTUSAN MENGUNTUNGKAN ISLAM DAN MELAYU iaitu dalam kes syiah dan penetapan dasar melayu yang menguntungkan di kedah.

mukriz memberitahu signal ini kepada ahli umno yang dia nya ADALAH PEMIMPIN YANG BERANI DECIDE DAN FAHAM UNTUNG RUGI ISLAM DAN MELAYU DARI SUDUT KEPUTUSAN POLITIK.

5 bulan ini mukriz tidak menggambarkan dirinya sebagai pemimpin UNDECIDED.

dia firm/teguh kepada keputusan yang menguntungkan islam dan melayu.

hala tuju politiknya di kedah dan malaysia bersandarkan kepada keputusan pru 13.

kalah dan beza 9 undi dengan hisham menguatkan lagi kepercayaan perwakilan umno bahawasanya mukriz adalah pemimpin harapan untuk kesinambungan umno !

ternyata lauk dan keinginan orang melayu untuk melihat pemimpin berani buat keputusan yang menguntungkan islam/melayu telah disajikan dengan baik oleh mukhriz.

dia berjaya puaskan hati melayu walaupun baru berkuasa beberapa bulan sahaja.

seperimana zahid hamidi, ternyata mukhriz berjaya membaca INGIN ORANG MELAYU !

melayu sedang  menunggu lagi banyak lagi tindakan menyeronokkan yang datangnya dari zahid,shafie ,mukriz dan lain lain...

PERCAYALAH SAHABAT, PEMIMPIN HARAPAN BARU DALAM UMNO TELAH MUNCUL !

APA KATA BLOGER HEBAT PARPUKARI.. KLIK SINI



81 comments:

Anonymous said...

Aku kecewa dan sedih Mukhriz tewas.....tapi percaya ada hikmah di sebaliknya...Kuatkanlah semangatmu...dan teruskanlah perjuanganmu wahai Dato Mukhriz demi membela Agama Islam dan Bangsa Melayu....percayalah majoriti Melayu di belakang anda...

Anonymous said...

Aku kecewa dan sedih Mukhriz tewas.....tapi percaya ada hikmah di sebaliknya...Kuatkanlah semangatmu...dan teruskanlah perjuanganmu wahai Dato Mukhriz demi membela Agama Islam dan Bangsa Melayu....percayalah majoriti Melayu di belakang anda...

Anonymous said...

Mukhriz ni memang benar2 melayu ke?

Anonymous said...

alahai org umno si bapuk h20 kau org pilih jugak sampai bile dia nk tesentak dan tersedar dr lamunan

Anonymous said...

Aku kecewa & menyampah dgn UMNO yg tak nak berubah, malas aku nak undi UMNO/BN lagi, bye bye.

Anonymous said...

Benar. Yang lebih membanggakan berdasarkan undi perwakilan, Mukhriz mengatasi Hishamuddin. Hishamuddin menang berdasarkan undi mata Bahagian,itupun hanya 9 undi sahaja. Tetapi cuba lihat undi perwakilan. Mukhriz mengatasi Hishamuddin dengan hampir 2000ribu undi.

Anonymous said...

UMNO boleh gi mampos.

Anti TINGKAT 4 said...

MORALLY MIKHRIZ DAH MENANG.
AKU GEMBIRA....A PM IN THEMAKING.
HE IS TRULY A NATIONALIST YANG PERJUANGKAN BANGSA AGAMA DAN NEGARA.
WALAUPUN BANYAK HALANGAN TERANCANG DIA KALAH TIPIS, NEVERMIND.
WAIT NEXT ELECTION........
AKU BENCI ORANG POLITIK WANG......AMPU MENGAMPU, DAN FITNAH MEMFITNAH. GUNA ORANG LAIN UNTUK JATUHKAN LAWAN.
TAK GENTLEMAN, BANYAK KASI HANTAM BELOW THE BELT.
KIYA SEMUA MAKLUM KAN.

Anonymous said...

Kalau PRU dah boleh mintak pengiraan semua.tak leh mintak details bhgn mana pilih samdol n mukhriz.mana tahu ada tangan ajaib tukar result

Anonymous said...

PADA AKU ' TRANSFORMASI ' ADALAH WAYANG YANG DICETUSKAN BAGI MENGEKALKAN STATUS QUO...

AKU JUGA PERCAYA UMNO TIDAK AKAN JADI SEMAKIN BAIK DENGAN KEPUTUSAN INI..

antiSotongMelayu said...

Tahniah kepada Dato Mukhriz. Walaupun di tempat keempat, jumlah undi perwakilannya mengatasi jumlah undi Mamat CKMM tu. Aku ucapkan tahniah jugaklah pada semua yang menang. Yang pentingnya UMNO sekarang mesti rapatkan barisan dan berjuang untuk Islam, Melayu dan Bumiputra. Pesanan untuk Menteri Amaran CKMM, your days are numbered. Kalau hang tak ubah perangai sotong hang tu, perwakilan will kick ur butts in the next PAU.

Zaeydee said...

Kekalahan yang bermaruah...tidak yang satu tu...

Zaeydee said...

Kekalahan yang bermaruah....bukan macam yang satu tuuuu...

Anonymous said...

Orang orang UMNO nampaknya masih mengekalkan Hishammudin sebagai naip presdin umNO untuk kali ini walaupun beliau lemah dan gagal .
Mampukah Hisham berubah selepas ini ?Hisham merupakan beban lama yang dijenamakan semula oleh orang orang umNO.Dengan mengekalkan lembu ,sotong dan monyet maka zaman kemandulan umNO sudah bermula .Semakin jauh dihati Melayu kali ini .Hisham mesti didesak meletak jawatan ......orang orang Melayu misti bangkit mendesak sebab beliau adalah seorang Menteri pertahanan Malaysia .beliau tidak Layak untuk jawatan tersebut,Beliau lebih layak untuk jawatan menteri pembangunan wanita dan kanak kanak .

Anonymous said...

teruskan mukhriz...jgn sia2 kan sokongan hebat yang anda terima. lepas ni kempen kena lebih agresif lagi ok?

Anonymous said...

Sedikit kekecewaan tapi bermaruah.

Anonymous said...

Aku harapkan sangat Mukhris menang!!

Meluat tengok muka si CKMM Pondan!!

Anonymous said...

Hidup Mukhriz Mahathir!

Pergi jahanam dengan si mamat liberal dan si lembik dalam UMNO!

Anonymous said...

Nak bela melayu/islam kunun. Apa yg dia buat? takat sembang kompang aje?

mie said...

Mukhriz mmg lebih baik,
hanya satu komen saya,
di Kedah ada madrasah tahfiz yang mempergunakan pelajarnya sebagai jurujual barangan dewasa di seluruh Malaysia.
mohon jasabaik MB kedah utk menggunakan kuasa kerajaan negeri melalui jabatan agama supaya memberhentikan kegiatan yg x sepatutnya berlaku.

Anonymous said...

Perhatikan bhw Bahagian Rembau telah memilih Mukhriz sbg Naib Presiden.
Ini adalah muslihat KJ utk cover line yg dialah yg telah menyokong Hishamuddin dan membuat berbagai angkara utk menjatuhkan Mukhriz. Budak kecil yg bodoh pun tahu muslihatnya. Tetapi perwakilan2 UMNO yg bijak laksana tak nampak!
Dgn terlantikya barisan pemimpin yg ada, nampaknya UMNO akan jadi Pembangkang di PRU14 kelak. Oleh itu, saya nasihatkan setiap Ketua Bahagian yg ada sekarang berjimatlah RM1 juta setiap tahun yg diberi oleh UMNO sebelum PRU14. Ini adalah peluang terakhir utk anda sekelian menyapu duit rakyat!

Anonymous said...

Saya sangat2 kecewa. Pemimpin berjiwa Melayu tewas akhrnya. Jangan mengaku kalah. Tingkatkan usaha demi agama dan bangsa.

Anonymous said...

aku juga kecewa Mukhriz kalah dengan Hishamuddin si pondan amaran itu ! sial ! kenapalah masih ramai melayu bongok menyokong dan undi si menteri amaran ini? merekalah yang sebenarnya menggalak kekalahan dan kemunduran bangsa melayu

pengundi beginilah yang sebenarnya menjadi saham penyumbang kepada kehinaan bangsa .
dah nampak begitu gaya Hishamuddin, masih sokong juga ke ?

bukalah otak, buka fikiran, sedarlah ..

note* para Bloggers yg sokong zahid , berhati2lah dengan tindakbalas kem Hishamuddin selepas ini !! mereka ada dimana2 dan tidak mustahil akan berbuat sesuatu

Anonymous said...

kenapa Mukhriz kalah ?

sebab selain dari kem Hishamuddin, mukhriz juga mendapat tentangan dari kem KJ , orang2 KJ tidak mahu Mukhriz menang sebab akan menjadi batu penghalang kepada masa depan KJ akan datang...ada unsur sabotaj dari kem ketua pemuda!

kedua, ada orang dalam UMNO itu sendiri masih dengan sikap anti Tun M, mereka melihat mukhriz adalah kesinambungan dari bapanya , dendam dan persepsi itu masih tebal.

duit duit duit ...kuasa duit masih menebal dalam pemilihan, siapa kata sudah bersih berlaku beli membeli dan tawar menawar itu ?

Anonymous said...

Tahniah mukriz.....

Anonymous said...

Hishammuddin penakot buat keputusan... ... macammana orang umno pilih dia lagi......huhu......hisham ni xlayak nk jadi pengemudi umno....

Anonymous said...

Kerismuddin penakut menang??????hancur masadepan umno pru 14........

Anonymous said...

Wahai perwakilan2 UMNO yg bijaksana,
Lihatlah mengapa Bahagian Rembau memberikan undi kpd Mukhriz? Ini adalah permainan KJ yg nak cover linenya yg menyokong Hishamuddin. Dia juga terlibat dlm beberapa permainan jahat yg telah cuba menghalang Mukhriz spt facebook yg menyamar sbg TS Mahyuddin dan laporan palsu oleh akhbar.
Tetapi yg menghairankan orang Melayu di akar umbi ialah bagaimana perwakilan2 yg rata2 tamakkan habuan telah menerima ketidakadilan ini semua dan terus melantik Shahrizat, KJ dan Hishamuddin yg akan menghancurkan UMNO.
Akar umbi Melayu di luar bandar tidak akan menyokong UMNO lagi di PRU14 nanti. Jika PAS bijak sedikit, inilah masanya PAS keluar dari Pakatan Rakyat. Sudah tentu orang Melayu yg tidak puas hati dgn UMNO akan berduyun2 masuk PAS dan bulat2 menyokong PAS di PRU14 nanti.
UMNO akan jadi parti Pembangkang sahaja. Oleh iru, Ketua2 Bahagian pulunlah utk penggal yg terakhir duit peruntukan RM1 juta setiap tahun.
Tahniah diucapkan kpd perwakilan2 UMNO yg berupa Melayu yg mudah lupa.
Menang sorak, kampung tergadai!

ReentryCapsule said...

Sedap aku tengok kau GAP menjilat asshole Gendhot Kari tu.Dia tu talam dua muka lah.Tersohor kepala butoh.

Anonymous said...

Assalamualaikum...
kata dah...melayu perwakilan umno mmg haprak....maaf lah..dr perwakilan hingga ke pm....mmg haprak...menyedihkan.....bungkus segala penat lelah usaha mantan pm ke 4...

hangkedee said...

Pecutan terakhir yang penuh misteri.Apa apa pun kita tenguk masih beramaran lagi tak si Keris kontot.

Anonymous said...

Assalamualaikum...
kata dah...melayu perwakilan umno mmg haprak....maaf lah..dr perwakilan hingga ke pm....mmg haprak...menyedihkan.....bungkus segala penat lelah usaha mantan pm ke 4...

Anonymous said...

tak pa.... biarkan hati mukhriz btambah kental... good job... go mukhriz...go...

Anonymous said...

Assalamualaikum...
nak tranform umno ganer gap...klo org yg lemah jugek yg di pilih....najib mmg kaki putar alam manda putrajaya pd bangsa sendrik....sowiii...perwakilan pilih kew najib pilih nih...telus kew...

Anonymous said...

Assalamualaikum...
nak tranform umno ganer gap...klo org yg lemah jugek yg di pilih....najib mmg kaki putar alam manda putrajaya pd bangsa sendrik....sowiii...perwakilan pilih kew najib pilih nih...telus kew...

Anonymous said...

Semalam hari agak sial, Melayu tak mau berubah.

Anonymous said...

Pengaruh Mahathir Dan Kaum Mamak dalam baris kepimpinan UMNO semakin layu.

Kerana bengisnya Mamakutty terhadap bapa mertua Khairy, maka inilah balasan perwakilan terhadap Mukhris.

Qadak Dan Qadar.

Anonymous said...

Akar umbi umno dan pemerhati melayu luar dan pengundi atas pagar mau perubahan yang menguntungkan islam dan melayu...mereka tak pernah dapat habuan dan imbuhan pun...cuma mentaliti perwakilan umno masih kurang perubahan....elagi ada kuasa dan boleh bagi imbuhan mereka sokong ....walaupun pemimpin itu ternyata lembik...lemah...setakat amaran tak cukup...itu gak yang umno pilih....

Anonymous said...

Trend umno kalau nnpk orang cerdik atau kelihatan cerdik...tegas dan berani....cantas dan hapus..mentaliti orang umno....transformasi mentaliti orang umno tak pernah berubah

Anonymous said...

Kerismudin pondan terus dijulang oleh org Pahang secara solid..inilah budaya karat dlm parti... UMNO dibwh Najib... Entah apa kerismudin pondan ini pakai perwakilan masih mahu mengembala pemimpin lemahxde wawasan mcm ni?? Najib dn sepupu...elok sgtlh tu

Anonymous said...

Snrnya UMNO Kedah ada 2 tokoh besar yg akan menerajui negara Insya Allah yg akn disukai oleh rakyat khsusnya Melayu Islam-Mukriz dan Jamil Khir! Jamil Khir mgkin kurang popular di klgn perwakilan elit dan baju ketat wanita UMNO, tp beliau mmpunyai bakat dn wawasan besar yg akn memajukan Islam negara ini serta mematahkn tipuhelah PAS dlm meraih undi org Melayu... Itupun jika org UMNO sedar diri dn dpt baca kehebatan dua tokoh ini... Dlm UMNO msh ada penyakit pro adat dan kekayaan mengtasi kpentingan Melayu dn Ummah

Anonymous said...

Semoga diberi Allah sifat sabar dan wibawa yang tinggi kpd Datuk Mukhriz. Jika Allah kehendaki, datuk akan sampai juga kepuncak walaupun jutaan halangan melanda.
Kekalahan Mukhriz menjadi kesalan kpd para pejuang melayu dan rakyat mahraen melayu sejati dibawah sana.
UMNO perlu bersedia bukan setakat serangan dari PR, tapi juga dari rakyat yang meluat kpd beberapa pemimpin umno telah melukakan hati orang2 melayu.

Anonymous said...

ya lor...MMM kalah sbb dia x centris mcm CKMM..Najib Ah Gor..dll...

Anonymous said...

Bro, kawan-kawan aku dari pembangkang suka giler dgn keputusan UMNO ni. Dia org duk perli-perli aku. Aku tak dapat nak kata apa, sabar jelah, apa nak buat org sebelah kita yg bodoh. Dari riak muak dia org memang inilah keputusan yg dia org tunggukan. Aku boleh agak kenapa. Tapi nak cakap pun tak guna, sume dah jadi bubur. Berpuluh tahun aku pertahankan UMNO dan BN akhirnya ini keputusan yg aku dapat.

=Frust Telungkup=

Anonymous said...

tahniah MB kami..perjuangan kita masih panjang...

Anonymous said...

Memang kecewa bila beliau tewas. Aku AMAT BERHARAP yang beliau akan menang besar. SETAKAT INI, beliaulah satu satunya PEMIMPIN MASA DEPAN kerana KEBERANIAN DAN KETEGASAN beliau dalam memperjuangkan ISLAM DAN MELAYU.

Tuan Tanah said...

Frustlah jugak mukhriz kalah tp dia kalah brgaya and kena ingat mukhriz dh 2 kali rasa kekalahan tp task yg diberi tetap success.hisyam n kj belum lg rasa kekalahan.so kita tunggu dn lihat siapa punya turn rasa kalah lepas ni

Tuan Tanah said...

Frustlah jugak mukhriz kalah tp dia kalah brgaya and kena ingat mukhriz dh 2 kali rasa kekalahan tp task yg diberi tetap success.hisyam n kj belum lg rasa kekalahan.so kita tunggu dn lihat siapa punya turn rasa kalah lepas ni

Tuan Tanah said...

Frustlah jugak mukhriz kalah tp dia kalah brgaya and kena ingat mukhriz dh 2 kali rasa kekalahan tp task yg diberi tetap success.hisyam n kj belum lg rasa kekalahan.so kita tunggu dn lihat siapa punya turn rasa kalah lepas ni

Anonymous said...

akhirnya lebih-kurang org yg sama juga yg dipilih...transformasi? emmm...

Unknown said...

Kenapa angka Reme Ahmad STS tak sama ?

Reme Ahmad wartawan tembelang.
Hari ini, Ahad 20/10/2013 akhbar Straits Times Singapura Reme Ahmad melaporkan pada jam 11 malam :
Jumlah undi:

Hishamuddin: 92
Mukhriz : 77

Shafie Afdal : 142.
Ahmad Zahid Hamidi : Reme tak catitkan.

Aku tengok pagi tadi jam 7.00 berita RTM 1 melaporkan

Hishamuddin: 100
Mukhriz : 91
Berita ini sama dengan GAP.

Macam mana nak percaya Reme Ahmad dari Straits Times Singapura ? temberanglah berita ni.


Anonymous said...

Anon October 20, 2013 at 7:01 AM
Mukhriz ni memang benar2 melayu ke?
_____________________________________

Melayu tak Melayu tak penting. Yg penting mukhriz mempertahankan Islam dan memperjuangkan Melayu. Itu lebih baik kalau dibanding dgn org yg 200% darah Melayu tulen yg tunduk kpd puak lain dan menggadaikan agama.

Allah tak tengok darah/bangsa tapi Allah tengok nawaitu org tu.

Anonymous said...

Sudah sudah lah kempen mukris jadi pm..lebih baik fokus mb saja...kempen untuk mng pru14 lagi baik..hebat tak jentera kempen mudim ? Hangpa ni semua dahlah kata kat mudin mcm mcm..mudim cool n steady..jadi apakah rahsia mudin...rahsia orang lama...gunalah viagra.....harga boleh runding...hahahaha...stop politik jagung....bakar sama ....rebus sama...lekat celah gigi je....

Anonymous said...

KJ tidak dibesarkan ditanah melayu.Beliau tidak samasekali paham tentang jerih perih melayu kampong.....KJ naik kerana duit dan pak lah.....

Anonymous said...

KJ MASUK UMNO SEMATA MATA NK JADI FUTURE PM........HANCUR MELAYU KALAU KJ JADI PM....

Anonymous said...

hari ini keluar artikel ckmm mempertikai kenapa beliau digelar 'si lembik' semasa di kdn dulu. kononnya semasa di kdn, beliau telah menyelesaikan pencerobohan sulu, menangani siri bersih dgn cukup baik, mentranformasi undang2 sampai ISA dan akta kediaman terhad terhapus dan bla..bla..bla. beliau lupa apakah manifestasi 'lembik' itu sendiri. lembik dalam ertikata atau konteks pemimpin ialah banyak dolak dalik, tidak tegas, banyak mementingkan survival politik peribadi, kurang berani dan lain2 yg boleh ditafsirkan lembik. apakah dengan mendakwa membawa anak bini berkampung di lahad datu semasa pencerobohan sulu sudah boleh dikira hebat dan tidak lembik? dalam suasana gawat macam tu pun masih juga perlu "duduk bawah ketiak bini"? cuba jawab soalan biasa ini;
1. kenapa anda digelar ckmm?
2. kenapa anda mengisytiharkan penceroboh sulu bukan musuh sedangkan mereka penceroboh bersenjata dan akhirnya membunuh anggota keselamatan malaysia?
3. apa tindakan yg dikenakan kepada perusuh2 semasa berlakunya bersih yang merosakkan harta benda awam, mencederakan anggota polis, juga merosakkan kenderaan pdrm?
4. bagaimana anda mengarahkan anggota di bawah kdn bertindak ke atas mereka yg menghina Islam, melayu dan mencetuskan provokasi serta mempertikai perlembagaan malaysia?

jawablah dan anda akan tahu denyut nadi rakyat bawahan sehingga menggelar anda 'PEMIMPIN LEMBIK!!!'

Anonymous said...

terbayang2 cara kj berrlari masa bagi passport kat bang non.

Anonymous said...

patutlah tiada satu bahagianpun dipahang yg memenangkan mukhriz, rupa-rupanya isteri pesaingnya adalah kerabat pahang. sikit-sikit istana, mana aci macam tu. aku memang cukup kuat pertahan istana daripada dihina caci oleh rakyat terutamanya bukan melayu dan yg hilang jiwa melayu. tetapi jika beginilah caranya istana digunakan, go to hell la umno pahang!!! umno pahang tak bertelur. marahlah dengan pengHINAan ini, kerana umno pahang memang berpolitik secara HINA!!!!

Anonymous said...

TRANSFORBASI
TRANSFORBASI
TRANSFORBASI
BASI BASI BASI.........BETUL ?

Anonymous said...

Allah Maha Mengetahui, belum rezeki Mukhriz pada pemilihan ini. Para perwakilan telah menjalankan tanggungjawab mereka sebaiknya. Transformasi yang dicanang bukan bererti kepimpinan yang sedia ada perlu diubah. Saya yakin para perwakilan telah memilih kepimpinan setelah menilai baik dan buruk setiap calon. Mungkin pada pandangan yang pro Mukhriz, beliau sepatutnya diberi tempat pada kedudukan itu, tetapi yang tidak pro kepada beliau sudah pasti sebaliknya. Jangan kita lupa pepatah menang sorak kampung tergadai. Saya akui dalam kalangan yang terpilih itu, ada segelintir yang nampak tidak maya dan tindakannya memang menggores perasaan. Tetapi perlu diingat jika pemimpin berkenaan tidak membawa agenda Melayu dan Islam, saya yakin para perwakilan tidak akan memberi sokongan. Lihat saja kepada beberapa kerat pemimpin yang tidak diundi. Tersungkur dan terjatuh dari saf kepimpinan.
Mereka yang tidak terpilih pada kali ini, bukan kerana mereka kurang bagus tetapi mungkin masih beberapa perkara yang perlu diberi perhatian. Harus muhasabah diri dan yang paling penting rapatkan saf semula, sama-sama berganding bahu untuk agama, bangsa dan negara.
Harus kita ingat UMNO diserang bertubi-tubi pada segenap sudut. UMNO bersendirian menentang beberapa kumpulan. Jika tidak bersatu alamat yang kurang baik kepada agama, banfsa dan negara. Kembalilah dalam saf, ajaklah mereka kembali untuk rapatkan saf yang semakin tak rapat.

~dulu, kini dan selamanya~

Anonymous said...

Meroyan..

Anonymous said...

Adakah ajk disiplin akan siasat kes mukhriz dihalang berkempen di selangor? Aku yakin takkan ada siatan akan dibuat.dlm utusan ari ni ruangan awang selamat, ada menyatakan ada org dlm umno sendiri pun taknak dia menang.siapakah org itu? Hati aku berat mengatakan kj mungkin terlibat.sbb apa yg diketahui setiausaha akhbar dia adalah org dap.kena lak 24 jam sebelum undi malaysiainsider telah fitnah mukhriz.hubungan portal tersebut dgn dap seperti isi dan kuku.adakah konspirasi ini mmg berlaku? Adakah kata hatiku ini benar atau salah?

Azhar

Anonymous said...

Teruskan perjuanganmu Mukhriz iaitu perpaduan UMMAH diantara PAS dan UMNO!

Laksanakan Janjimu Mukhriz iaitu menawarkan satu jawatan EXCO kedah untuk PAS!

Pedulikan NAJIB, KHAIRI dan HISHAMUDIN yang terang2 tidak mempedulikan nasib agama dan bangsa nya!

Pedulikan NAJIB yang hamya tahu memberi peruntukan itu dan ini!

Pedulikan NAJIB sibibir merah yang hanya tahu bercakap sekadar retorik!

Yang kita peduli adalah pemimpin yang agenda nya menyatukan umat islam di negara ini!

Pemimpin yang dipilih itu ada ketika naik dan ada ketika pasti turun dan kami hanya memilih pemimpin yang tidak takut dengan pendatang2 yang berada di negara ini!

Anonymous said...

Politik adalah game of all possibilities. Pabila mukhriz kalah, itu tanda yg menang lebih bijak dalam perancangan.

Hisham d hina peribadinya, tetapi dia tetap menang walaupun hanya dgn kelebihan 9 undi. Walaupun demikian, yg menang tetap menang dan yg kalah tetap kalah.

Yg jelas pengaruh tun m.....xde ooomph. So, mukhriz buktikan MELAYU DI DAHULUKAN DI KEDAH. Jangan duk layan sangat vincent tan tuuuuu.

Kroni2 pak hang tu kalu boleh elakkan. Ciptakan jutawan d kalangan melayu d setiap bahagian mcm mike tyson buat dulu kot...

Kroni2 hang pulak.....jgn duk dahulukan dari melayu biasa lak. Ok .

XOTISA

Anonymous said...

Aku tengok dekat-dekat hari pemilihan, krismudin kerap dok dalam acara wanita bersama kak ijat, mungking 9 undi lagi tu tak dpt sokongan wanita...

Walaupun tewas tahniah Datuk Mukhriz kerana sebenarnya anda telah menang dari segi moral, kami umat islam melayu dan bumiputera sentiasa menyokong mu.

anak muda said...

Setuju

Anonymous said...

Shafie Afdal adalah satu-satunya pemimpin yang berani mempertahankan Tun Mahathir daripada serangan si kitul pada masa pemerintahan Pak Lah.Tahniah kerana menang besar.Pejuang-pejuang Tun tidak lupa kamu.

Anonymous said...

Mukhris sila tepati janji melayu diutamakan......perangkap sudah mkn diri....melayu umno mari kita ikuti perkembangan hero melayu...pepatah lama...terlajak kata buruk padahnya...hidup umno...hidup bn...hidup orang lama...sapa? Aku la ...apapon tahniah pada kj dan hisham

Anonymous said...

Selagi ada najib, hisham, khairy dan nazri, umno akan terus lemau...geng berempat ini hidung tak mancung pipi tersorong-sorong. Tak ada satu pun dari mereka yang bertegas mempertahankan melayu dan islam ketika kaum kafir rakus menghina kita. Pru14 aku sekeluarga tak nak pergi mengundi lagi.

Buang masa aje ingatkan nak tolong angkat melayu islam ke tahap yang lebih tinggi. Rupanya muka2 taik tu masih kat umno. Bodoh betul ahli2 umno yang mengundi mereka.

Selamat tinggal umno!!!


Anonymous said...

DPMM ,anda biarkan apa yang telah berlalu dengan rela hati sebagaimana pertandingan ketua pemuda dulu.Harapan besar atas bahu anda supaya Sg. Limau kembali kapada BN.Harap semua generasi muda Kedah bantulah beliau untuk mencapai kemenangan di DUN Sg. Limau nanti.Ini yang lebeh besar dan supaya Kedah makmor sebagai mana dibawah pemerintahan Ayahnda anda.

Anonymous said...

Ya la baru perasan, ckmm asyik dok celak ketiak sarizat ja, sarizat pulak tentu x suka mukris pasai pak dia dok desak letak jawatan masa nfc nya kes dulu. Hmmm, sian mukhriz, tapi mukhriz akan naik lagi tinggi lps ni, dia ni tahan lasak, cool, tak melatah, ada pendirian. Jaga2 la pmimpin lalang yg dok cium bontot cina tu.

Anonymous said...

WALAU SAYA KECEWA MUKRIZ TEWAS. SEKURANG2NYA TEWAS DENGAN BERMARUAH. SELEPAS DIHENTAM KIRI KANAN DEPAN BELAKANG. KENA REDHA. TUHAN BELUM BERI REZEKI. KEKADANG BERSEBAB. INSYAALAH DILAIN MASA ADA LAGI.
SEKURANG2NYA MASIH ADA PERWAKILAN YANG WARAS DAN TIDAK DIPEGANG TELORNYA OLIH PIHAK TERTENTU. JANGAN SEPERTI SETENGAH KETUA BAHAGIAN...DAHLAH SEPERTI DINOSOR. KENA BERSIN SIKIT...TELOR TERPEROSOK MASUK PERUT. TAKUTNYA TAK DAPAT IMBOHAN. WALAU HARTA DAN DUIT BERTINGKET TINGKET. INSYAFLAH..
WALAU UMNO NI SOMPEK SANA SINI. SAYA MASIH TETAP BERDIRI TEGUH BERSAMA UMNO. NAK HARAP PAS. HAMPEH...KALIMAH ALLAH YANG ESA PUN BOLIH BUAT TAWAR MENAWAR UNTUK KEUNTUNGAN POLITIK. PKR LAGI HANCUS. SEMUA NAK DILIBERALKAN. PEMIMPINNYA DAH TERANG2 ROSAK AKHLAKNYA.

DINOSOR TERKILAN.

Anonymous said...

`Anggota Majlis Tertinggi (MT) Umno, Datuk Razali Ibrahim berkata BN tidak boleh mengetepikan sokongan pengundi kaum Cina dan memerlukan sekurang-kurangnya 30 peratus undi daripada mereka untuk membina sebuah kerajaan yang kukuh.

"Kita tidak harus lupa pengundi Cina banyak membantu BN mengekalkan kuasa pada pilihan raya umum 1999 apabila Umno, parti yang menunjangi BN berpecah ekoran pemecatan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri.'

.................

Ini kah melayu yang ada dalam UMNO...?

masih tak sedar-sedar dan masih menaruh harapan kaum cina akan menyokong UMNO dan BN pada masa hadapan?

Sekadar nak bertanya Dato Razali; berapa peratuskah kaum cina mengundi UMNO dan BN ketika pilihan raya umum 1999?

adakah 90%? 80%? 70%?

Nak bertanya lagi kepada Dato Razali?

Bukankah sejarah penubuhan malaysia kaum cina tidak pernah memberi undi sebanyak 90%? 80%? 70% kepada UMNO, Perikatan dan BN?

Bukankah sejarah juga menunjukkan bahawa Kaum Cina ini jugalah yang membawa kemudaratan di tanah melayu ini?

Adakah ini bermakna kamu Razali tidak menyokong kearah perpaduan umat islam di negara ini?

Mungkin ini sebabnya kamu tdak mahu menetang Khairi untuk kerusi ketua Pemuda?

INGATLAH RAZALI!

kami tidak sesekali menyokong golongan liberal, LGBT dan sebagainya

tetapi kami hanya inginkan fahaman sederhana seperti yang dibawa oleh Nabi S.A.W dan berpegang kepada Sunnah Wal Jammaah

Maka agenda Perpaduan UMMAH lebih penting dari menarik kaum Cina menyokong UMNO dan BN!

NYATAKAN KEDUDUKAN DAN PENDIRIAN KAMU WAHAI ORANG UMNO!

DAN BUKAN SEKADAR RETORIK DEMI AGAMA, BANGSA DAN TANAHAIR!!!

Anonymous said...

Menteri Besar, Datuk Mukhriz Mahathir menyeru penyokong UMNO dan Pas mengelakkan pergeseran sesama mereka sepanjang tempoh Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau pada 4 November ini.

Beliau berkata, tindakan itu perlu agar usaha ke arah menjayakan proses perpaduan antara ahli dan penyokong kedua-dua parti terbesar orang Melayu itu terus berjalan.

"Apa yang penting ialah mengelak berlakunya pergeseran antara penyokong UMNO dan Pas supaya akhirnya tidak kira siapa yang dipilih menjadi wakil rakyat baharu di DUN Sungai Limau, proses perpaduan antara kedua-dua parti tidak tercemar dan terus berjalan," katanya ketika berucap dalam Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Jerlun di Sekolah Menengah Sains Kubang Pasu, dekat sini hari ini.

Katanya, masyarakat Melayu perlu hidup bersatu tanpa mengira ideologi politik, latar belakang, tempat tinggal dan status ekonomi mereka.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah itu berkata, langkah tersebut merupakan perkara penting jika mahu melihat pembangunan yang ingin dibawa ke negeri ini dimanfaatkan sepenuhnya oleh masyarakat teramai di Kedah iaitu orang Melayu.

Mukhriz menambah, boleh dikatakan majoriti orang Melayu menyimpan dalam hati mereka satu keinginan untuk melihat UMNO dan Pas tidak lagi bertelingkah.

Kata beliau, kedua-dua parti berkenaan mempunyai banyak persamaan tetapi malangnya dalam kancah politik perbezaan yang sedikit diperbesarkan.

budaksrikinta.blogspot.com

........

INILAH PEMIMPIN MELAYU YANG KITA CARI!!!

Anonymous said...

blog ni disponsor tun m father and son team

Anonymous said...

YG MENENTUKAN KEMENANGAN PRU IALAH RAKYAT. Memang ahli UMNO ada kuasa menentukan pemimpin tapi KUASA YG PALING BESAR IALAH DLM TANGAN KAMI RAKYAT MELAYU. KAMI YG MERUPAKAN BERJUTA RAKYAT MELAYULAH YG AKAN MENENTUKAN KERAJAAN MALAYSIA.

Kepada Mukhriz terus MARA ke HADAPAN. PERJALANAN BARU BERMULA, kami tetap berada di belakang saudara. KAMI CELIK, KAMI MEMERHATI.

KAMI RAKYAT MELAYU YG AKAN MENENTUKAN UNDI DI PRU14 NANTI.

Dari Rakyat Yg Memerhati.

Anonymous said...

anon 1:34

ko ni kenapa? giler ke? hanya jauhari yang mengenal manikam. kami tau menilai la.GAP dan kami sokong mukhriz. jgan nak fitnah la woi. sikit kami tak percaya.

Anonymous said...

anon 1:34

ko ni kenapa? giler ke? hanya jauhari yang mengenal manikam. kami tau menilai la.GAP dan kami sokong mukhriz. jgan nak fitnah la woi. sikit kami tak percaya.

Anonymous said...

Bala musibah buat UMNO bila menipu TRANSFORMASI.. kepala hotak perwakilan pikir apa?

Nk remajakan UMNO atau nk melemaukan UMNO dgn campurtangan2 luar? Si Kitol? Istana yg xbrapa rapat dengan isi hati rakyat?

Melayu dimana2 pun dipebodohkan.. tk kiralah dlm PARTI AJARAN SETAN- Nik Najis-Hadi Bongok dan Mat Sabu memperbodohkan Melayu dgn Agama Palsu mereka. Islam dipemain2kan sehingga Melayu terus diperbodohkan dgn doktrin Isle PAS.

Mana kala UMNO pula menipu soal ketuanan Melayu.. tp pemimpin UMNO lh yg khianat dan menindas Melayu. Baru nk pulihkan UMNO tiba2 dtg gerombolan si kitol yg mahu jd PM seawal muda.. bersama dgn Najib Sepupu yg mahu legasi mereka di utamakan.

Menteri Amaran ini dikekalkan sbg Naib utk apa? Dia mahu apa? Tk cukuplagikah semasa dia jd Menteri Amaran, Islam di hina, melayu dipijak2. POLIS jd mangsa penghinaan, penjenayah dijulang, pencacai2 Anwar yg berkelakuan spt BINATANG bebas melakukan provokasi dan kerosakan.

ITU SIMBOL KEGAGALAN menteri AMARAN. Tp mengapa org ini dikekalkan? Bukan mahu menghina dia. tp krn sifat dirinya yg mcm itu.. gantikanlah. Beri dia rehat atau kedudukan lainyg lebih sesuai.

Hebat sungguh permainan org2 elit UMNO-KJ oxford dlm diam mengatur langkah kemas. KP xdicabar, tp Naib ti perkotak2 katik kan mengikut selera puak2 jahanam ini.. Ijat Lembu pembawa liabiliti.. juga di jadikan biawak hidup sbg tanggungan UMNO. Tidak ada Wanita berwibawa lain lagikan sehingga susah sgt nk tukar betina baju ketat ini??

Apa mau harap lagi PRU14 dgn keadaan UMNO mcm ni?
Najib syok sendiri dgn kapalnya..tunggulah!! akan berlaku tsunami melayu besar2an!!

Insya Allah!

Pemerhati said...

DATO MUKHRIZ, BIARLAH KALAH BERMARUAH DARIPADA MENANG KERANA RASUAH.

Anonymous said...

Anonymous 2.20 PM. Teman setuju 100 peratus dengan pendapat saudara.

Walau bagaimana pun kita kenalah redha dengan keputusan tersebut kerana Allah yang menentukannya. Pasti ada hikmah disebaliknya.

Tapi sokongan pada parti akan diteruskan. Parti tak bersalah. Yang bersalah pemimpin yang tidak ikhlas berjuang untuk ABN.

AHBZ