Monday, October 21, 2013

PRK SG LIMAU : PENSYARAH JADI SANDARAN BN.. TERBAIKLAH !


Pensyarah kanan Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Prof Dr Suhaimi Lazim, 52 dipilih sebagai calon Barisan Nasional untuk Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Sungai Limau.

Perkara itu diumumkan oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin di Bilik Gerakan BN di Sungai Lentang, di sini sebentar tadi.

Dr Suhaimi juga adalah Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagia Jerai. Beliau merupakan anak tempatan dan berasal dari Kampung Titi Batu, Sungai Limau.

Beliau berkelulusan Ijazah Doktor Falsafah (Pengajian Malaysia / Tamadun Asia (Jepun)) , Universiti Sains Malaysia, Sarjana Sastera (Pengajian Peradaban) (Pengajian Peradaban / Tamadun Islam dan Asia Timur) dan Sarjana Muda Sains Kemasyarakatan Dengan Kepujian (Sains Politik) juga dari USM.

Kerusi DUN Sungai Limau diisytiharkan kosong berikutan kematian Tan Sri Azizan Abdul Razak pada bulan lalu.

Azizan mengekalkan kerusi itu pada PRU-13 Mei lepas dengan memperoleh 13,294 undi menewaskan Mohd Fazillah dengan majoriti 2,774 undi.

10 comments:

Anonymous said...

Stupid comment from blogget "Gelagat Anuar", Tak rasional langsung,,,,

Terima Kasih H20.Banyak Berkorban.
Blog ini ucap tahniah kepada semua pimpinan yang telah diberikan kepercayaan untuk menjawat jawatan dalam pemilihan UMNO 2013. Alhamdulillah, nampaknya semua berjalan dengan lancar. Boleh dikatakan lancar.

Dalam pada orang memperkatan kononnya Mukhriz mendapat sokongan yang luar biasa dan kuat di kalangan ahli UMNO, blog ini ingin mengambil kesempatan mengucapkan TAHNIAH dan TERIMA KASIH kepada team h20 yang membuktikan mereka setia dengan perjuangan, dan mengenepikan ego politik peribadi.

Setelah berbincang dengan ramai rakan-rakan di bawah, team h20 telah membuat keputusan yang tepat, untuk tidak memberi malu kepada penawaran diri Mukhriz Mahathir sebagai Naib Presiden.

Team H20 banyak memberikan peluang agar nama Mukhriz diberikan tempat di kalangan perwakilan, dan tidak meninggalkan Mukhriz jauh di belakang.

Sejujurnya, berdasarkan kekuatan sebenar Mukhriz, paling maksimum yang mampu diperoleh anakanda Tun adalah 31 Bahagian. 60 bahagian lain adalah usaha menjaga nama agar Tun Mahathir tidak mengamuk sakan. Permainan ini hanya boleh dimainkan oleh kalangan yang setia kepada Najib, dan bukan mereka yang mempunyai ego politik yang tinggi.

Team h20 sebenarnya boleh menang jauh lebih besar. Jauh. Tetapi khusus untuk menjaga nama baik ayahanda Tun, ada bahagian yang diarah untuk mengundi Mukhriz. Bab itu, penyokong MM kena tahu dan faham.

Dalam politik, pencapaian adalah penting. Ianya akar untuk menentukan seorang pemimpin itu berjaya atau tidak.

Apa sumbangan Mukhriz sewaktu menjadi Timbalan Menteri? Ada MM bersuara mengenai isu Melayu? Ada MM usaha mempertingkat ekonomi Melayu?

Blog ini harap kalangan penyokong MM tidak overzealous dengan pencapaian 91 Bahagian. Tolak 60. 31 Bahagian itulah kekuatan sebenar MM.

Mungkin ada yang marah, tetapi itulah hakikatnya. Jangan nak ek dan berlagak sangat. Bawa bertenang.

Blog ini puji Hisham yang nampak bigger picture dalam pertandingan kali ini. Setia Hisham yang sanggup berkorban ego politik, berhadapan dengan tekanan undi popular memang luar biasa.

Hanya pemimpin hebat yang ada jiwa seperti ini. Tahniah Dato’ Seri.

http://bigdogdotcom.wordpress.com/2013/10/20/strong-message-from-grassroot/

Sorry big dog. Mesej grass roots itu tidak real.

Anonymous said...

elok hantar gagap dtg sg limau ni.bru menang naib presiden...mcm mna bole sekali org pilih matmat hisam ni..jasa kt melayu langsung tkda...g lahad datu pun dok kem askar jr....nk komen tk terkomen dh...mmg lemah politik melayu..org tk da karisma jd pemimpin sbb ayah dia bekas perdana menteri...umno nk kena kawin anak menteri,menatu bekas perdana menteri jr bole naik cepat..yg lain semua kena gula jr la balik bg 50 ringgit mesyuarat bahagian...org kata ckp pun mcm anjing menyalak..minta tolong jgn harap...cina yg terang terangan dap pemimpin umno akan tolong secepat mungkin..tgk jr apa jd melayu dok tanah kerajaan kt hulu kelang..di halau mcm anjing..tgk cina dok tanah kerajaan sebelah cheras salak..semua di bagi tanah..semua keje pemimpin umno yg di undi melayuuuuuuuuuuu

Anonymous said...

Siapa pun yang mewakili PRK Sg Limau kita ucapkan selamat berjaya dan semoga dipermudahkan Allah hendaknya.

Namun begitu, bermula dari hari ini hendaklah kita usahakan penyatuan ummah dan eratkan semula ukhwah antara umat Islam di Malaysia ni tak kira dari parti apa sekali pun. Percayalah penyatuan ummah yang ditekankan oleh Rasulullah saw akan membawa banyak kebaikan dan rahmat kpd kita semua.

Namun begitu sudah tentu ada golongan yang tidak setuju dengan penyatuan ummah ini. Ia pasti akan ada halangan dan bantahan oleh mereka yang merasakan penyatuan ummah ini akan merugikan dan menjejaskan kepentingan mereka.

Apa pun juga alasannya, mari kita dahulukan silaturrahim sebagaimana yang disebut-sebut dalam Al-Quran, sebagaimana yang diperintahkan oleh Allah dan RasulNya.

Sekian wassalam.

Anonymous said...

Fuu yooh....dlm bloomberg pon ada cerita pasal mukriz...kalah der...pe boleh buat...malu gila ni sbb kempen kaw kaw kat blog...

Anonymous said...

Hisham menang melayu semakin tolol sbb si bongok CKMM menang!!

Anonymous said...

MACAM MANA PENJAWAT AWAM BOLEH PULAK AKTIF POLITIK????

MINTAK PENCERAHAN SIKIT?

ATAUPUN KALAU SERTAI BN SEMUA SEKATAN2 TERBATAL???

anti kominis dan DAPpigs said...

Untuk Anon 8:38 agen Red Bean Army...

Udah2lah jadi batu api cina DAPpigs kapiaq tu. PAU UMNO dah berlalu dan orang Melayu UMNO dah rapatkan barisan. Itu yang ko orang takut sangat tu kan, kan,kan....Aku ada satu pesanan untuk bos DAPpigs ko orang tu...kharrk ptuiiihhhh.

Anonymous said...

Biodata Prof. Dr. Shuhaimi memang MENGKAGUMkan! Semoga Allah SWT melindungi dan memberi kemenangan kepdanya, utk. mempertahankan Islam/umatnya, yg. masih ramai MERANA! Yg. herannya mana Ketua Pemuda begitu-megah-dgn-ideologi-LIBERALnya , cthnya atas nasib malang mangsa kmlngn anak muda penoreh getah MISKIN Islam/Melayu kita ini?! Dan Kem- Kesihatan, apa mereka buat, bila uamt Islam/Melayu jadi mangsa sakit kronik - kenapa mereka asyik terpaksa meminta bantuan org. ramai sedgkan sepatutnya ada Tabung Bantuan Pesakit Kronik dlm- Kem. Kesihatan?!

Lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20131019/dn_19/Mohd-Saifudin-rayu-bantuan-segera-biayai-pembedahan-plastik, Mohd. Saifudin rayu bantuan segera biayai pembedahan plastik:

SUNGAI SIPUT 18 Okt. - Seorang remaja yang menderita selepas tulang muka dan hidungnya remuk akibat kemalangan, memohon simpati orang ramai untuk membantu menampung kos perubatan menjalani pembedahan plastik.

Pembedahan yang melibatkan kos antara RM5,000 hingga RM10,000 itu perlu segera dilakukan ke atas Mohd. Saifudin Baharudin, 14, untuk memasukkan besi pada bahagian muka dan membetulkan semula bahagian hidung yang remuk.

Dalam kemalangan kira-kira sebulan lalu, selain patah tulang muka dan hidung, dia juga mengalami patah tangan kanan dan kaki serta gigi terpaksa diikat dengan besi.

Menurut bapanya, Baharudin Ishak, 44, pembedahan plastik perlu dilakukan segera untuk membolehkan darah beku pada bahagian hidung dikeluarkan supaya Mohd. Saifudin boleh menjalani kehidupan dengan selesa.

''Selepas kemalangan, anak saya tidak boleh makan seperti biasa menyebabkan berat badannya susut mendadak sehingga tidak lagi mampu menguruskan diri sendiri,'' katanya.

Baharudin yang bekerja sebagai penoreh getah berkata, doktor pakar Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) mengesahkan pembedahan itu perlu disegerakan bagi mengelakkan jangkitan kuman dan masalah berkaitan berlanjutan.
Sebelum ini, remaja tersebut dirawat di HRPB selama sebulan tetapi terpaksa dikeluarkan dari hospital berkenaan kerana tidak mampu membayar bil perubatan.

Katanya, kesan daripada kemalangan itu juga, anaknya tidak dapat tidur lena berikutan sukar untuk bernafas.

''Saya tidak mampu untuk membiayai kos pembedahan kerana tidak mempunyai pendapatan tetap malah wang simpanan juga telah digunakan untuk menampung kos perubatan selama sebulan di HRPB.

''Saya pernah merayu kepada pihak HRPB, wakil rakyat, Baitulmal dan sesiapa juga untuk meringankan beban tetapi sehingga kini belum ada sebarang maklum balas daripada pihak terlibat," katanya.

Mereka yang berhasrat untuk membantu Mohd. Saifudin boleh menghubungi Baharudin melalui talian 0194310849.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

sapa la nk menang ni tp ank tun razak yg gagap tu jgn turun la sg limau...nnti kalah lak...umno menang bole la sikit dpt..tp banjir jgn lak hantar tilam ngan dapor..pas menang mmg pasti yahudi hadi yg menang..berkokok la cina....aduhai melayuuuu melayu..tak mengundi rasa serba salah tp kedah bawah pas tak ubah mcm org tua dpt pangkat tp dok minat g dangdut

Anonymous said...

Poorahh mangkok