Sunday, November 10, 2013

AIR ASIA : SEPATUTNYA AZRAN YANG MOHON MAAF BUKAN KAMARUDIN !


Ketika ditanya mengenai tindakan Ketua Eksekutif AirAsia X, Azran Osman Rani yang mencemuh Utusan Malaysia sebagai akhbar rasis dan menyatakan pendiriannya akan menarik balik iklan AirAsia di Utusan menerusi laman sosial sekitar Mei lalu, Kamarudin menjelaskan, pendirian Azran tidak mewakili pendirian AirAsia. 

Katanya, beliau sendiri telah pun menegur tindakan Azran yang disifatkan tidak menghormati sensitiviti masyarakat Melayu. 

"Secara jujurnya, saya mewakili AirAsia telah pun mengutus surat mohon maaf kepada pengarang Kumpulan Utusan untuk meluahkan rasa hati dan kesal terhadap tindakan Azran yang di luar jangkaan itu," ujarnya. 



10 comments:

Anonymous said...

Semoga Allah swt beri hidayah pada saudara Azran... ameen

Unknown said...

Nie kes nak damage control...keuntungan air asia jatuh..antara sebabnya saingan dan satu lagi mungkin sebab melayu sokong malindo dan mas so nie nak buat muka kesian lah konon2 rasa bersalah puiiiii

CinaBerambusKeluarMalaya said...

Utusan Malaysia rasis?

Kamu dah tengok ke belum macam mana cina2 tu kutuk Melayu dalam lagu Negarakuku atau dalam Facebook postings mereka hari demi hari? Tengoklah bahasa dan perkataan mereka gunaka. Itu lagi rasis.

Anonymous said...

Utusan Melayu tu memang akhbar yang racis. Hanya menyatakan pendapat yang tepat.

Kalau racis apa salahnya. Itu hak dia orang. Sebenarnya mrk yg racis kena berbangga kerana dapat berjasa kepada agama, bangsa, tanahair dan kroni. Satu tak payah mintak maaf, seorang lagi tak payah nak berkecil hati.

Adioyss

Anonymous said...

Air Asia kata dia tak pandang Melayu pun... yang banyak duit ialah cinabeng (tengoklah KL siapa punya). Yang banyak melancong ialah cinabeng (tengoklah di Pejabat Imigresen siapa yang memohon Paspot Antarabangsa yang teramai). Yang banyak tak sensitif walau dimaki apa pun (hatta muka babi, berak tak cebok, kencing main kesat, pergi open house bawa beg plastik untuk ta pao) pun cinabeng. Mereka tebalkan muka setebal kulit babi.

Jadi ciri-ciri ini lah yang ditatang oleh Air Asia kerana 'heavy duty'. Pada pendapat Air Asia (melalui si Azran yang kaduk naik junjung walaupun disekolahkan di ITM - precurser of UiTM) Melayu ni hampas.

Kita doakan supaya si Azran ni baliklah ke pangkal jalan. The sooner the better. Cuba-cubalah merendah diri.

Wallahualam.

aku melayu rasis said...

mujurlah ada satu akhbar racis melayu boleh jugak hentam cina babi yang lagi racis. Nak harapkan Harakah? Berita Harian? Kosmo? mampus macam tu aje jadinya melayu takde telor!
Saya tahu Utusan kuat spin berita dan pro pemerintah, tapi elok juga sebab ada pembangkang dalam arus media cetak.
Teruskan dgn berita ganyang cina lahanat dan sekutunya. Meereka memang dengki dgn kita orang melayu!

Anonymous said...

Melayu makan gaji yg tidak sedar diri. Sedarlah kalau tak kerana kerajaan ni, awak mungkin jual pisang kat tepi jalan.

Anonymous said...

Setuju...jangan bagi muka pada pengkhianat..

Anonymous said...

bodo punya bdak azran ni...

declare la diri kau tu keluar melayu.... jadi cina...

bahaloll.....

harkhhhtuihhh.....geli aku nak naik airasia...

otai

Anonymous said...

Pening... Kata bukan mewakili airasia. Tapi dia p minta maaf buat apa?

Kenyataan apakah ini? Bisnes nak lingkup ka?