Monday, November 4, 2013

JANGKAAN BLOG GAP TEPAT ; KURANGKAN MAJORITI AGENDA PENTING KITA !


2 hari lepas aku ada buat artikel panjang.

beberapa isu aku highlightkan.

PERTAMA KITA PERLU KURANGKAN MAJORITI UNDI PAS.

KEDUA CINABENG BAGI ATAU TAK LANTAK PI LAH.

KETIGA KEPUTUSAN MENANG ATAU KALAH TAK JEJASKAN KERAJAAN BN KEDAH.

segalanya kena pada kehendak artikel tersebut.

lebih penting adalah MOTIF KITA MENGURANGKAN MAJORITI YANG PAS DAPAT.

dulu pas dapat 2774
sekarang pas hanya dapat 1084.

satu pengurangan 2/3 daripada asal majoriti.

lihat kepada cinabeng... mereka dapat macam-macam dah daripada 1800 pengundi cinabeng, hanya 500 lebih aje yang keluar !

BELAJARLAH DARI ISU INI WAHAI PEMIMPIN...

maaflah cakap. kesilapan kita bila menjanjikan kata kata 'selagi ada bulan dan bintang sekolah cinabeng tetap kerajaan jaga'..

ini  dilihat cinabeng sebagai ASAS KEPERCAYAAN YANG MEMPERCAYAI BAHAWASANYA PEMIMPIN MELAYU MASIH KETAGIH UNDI CINABENG, WALAUPUN CINABENG PERNAH TIPU KITA HIDUP HIDUP !

JAGA LAHH
MELAYU DAN BUMIPUTRA !
KORANG PAHAM KAH PERMINTAAN INI ?

21 comments:

Anonymous said...

Dah namanya BABI DAP tak dapat depan belakang dia sodok jugak...menipu sepanjang hayat..!!

Anonymous said...

kasehan kat mahyuddin, bodoh piang dia buat orang melayu protes dan inilah hasilnya. melayu mudah lupa kata Tun Mahathir. Mukhriz dah tolak cina tapi orang seperti TPM mengkhianatinya pula, bagi juta2 kat cina lagi. nasib kalah, kalau BN menang maka bertambah tambah lagi rezeki yang akan diperuntukan oleh UMNO kepada mereka......LU FIKIRLAH SENDIRI.....

Anonymous said...

sudah masanya Bn forget cinabeng punya undi. mereka adalah minoriti yg tidak signifikan. macam ma dgn janji RM2.2 mil. tu? kan lebih baik bagi biasiswa pada anak melayu? ramai anak melayu yg dapat 10A dlm spm tak dapat biasiswa dan pelajar melayu yg paling ramai dapat 10A sebab mereka majoriti di sekolah. Muyiddin lupa ke?

Anonymous said...

sebuah diktatorship yg inginkan segala kemenangan berpihak kpdnya...sama je dgn gelagat dan pemikiran diktator lain, suharto, marcos, gaddafi, sadam..dan geng...

bengap...malu lah sikit....kalau semua kemenangan berpihak kpd UMNO, dunia akan kiamat besok...porahhhh chitt!

Anonymous said...

sebuah diktatorship yg inginkan segala kemenangan berpihak kpdnya...sama je dgn gelagat dan pemikiran diktator lain, suharto, marcos, gaddafi, sadam..dan geng...

bengap...malu lah sikit....kalau semua kemenangan berpihak kpd UMNO, dunia akan kiamat besok...porahhhh chitt!

antiSotongMelayu said...

Pi tanya balik dgn Muhyiddin tu apa dia dapat dari pengundi bangsa mata sepet tu??? Janji bagi RM2juta kat sekolah2 kominis tu, apa pulangan nya???? KAn aku dah cakap dulu, BN menang PRU13 sebab sokongan Islam, Melayu dan Bumiputra. Bangsa ini lah patutnya Ah Din Gor tolong, bukannya bangsa mata sepet tu. Kalau tak faham2 lagi, resign sajalah dari jawatan TPM tu.

Kepada UMNO Kedah - tahniah sebab ko orang berjaya kurang kan majoriti parti Keldaian DAPpigs dan P'Gay'R walaupun terok kena sabotaj dek pemimpin2 pusat UMNO yang bebal tu. All the best next time....

Anonymous said...

Aku rasa ucapan selagi ada bulan dan bintang...bukan lahir dari pemimpin tersebut tetapi arahan mr playsafe@condom.

Anonymous said...

Melayu dan Bumiputera bawah PAS akan lebih terjaga dan dibela.

Itu kan, maksud GAP?

Anonymous said...

Kah,kah,kah... GAP masih marah pada Cinabeng,tapi yg mengalahkan BN di Sg Limau adalah Melayu sendiri.Sekurang-kurangnya kemerosotan undi mejoriti Pas adalah kerana Cinabeng tak keluar mengundi,bolehlah juga BN berkokok.Dalam piliharaya ke 14 nanti,kalau BN tidak berjaya menarik balik 10-15 % Cinabeng menyokong BN,confirm BN tumbang.Melayu yg taksub Pas dan PKR tak berghanjak lagi dah,analisalah baik-baik keputusan Sg Limau ni, apatah lagi kalau DAP berjaya mempengaruhi Bumiputra Sabah dan Serawak yg berugama Kristian.Kalau bloger pro Umno terus melalak macam GAP nik mampus lah BN.Umno mungkin menang,tapi yg memerentah bukan BN.

Anonymous said...

PAS dah menang. So still nak kata BN menang dgn cara blackout bagai?

Anonymous said...

Najib dan Muhyidin boleh letak jawatan. Ganti orang lain yang lebih MELAYU. Lepas tu mana-mana ada barua dalam UMNO yang duk cari makan dalam UMNO lebih baik berambus. Masa dah sampai untuk orang yang iklas nak bela MELAYU. Masa dah TAMAT.

usin said...

BN dapat kurangkan majoriti apa yang PAS dapat dah kira syukur. Dalam komen aku yg lepas, kalau di Sg Limau ni, PAS letak kambing pakai kopiah sebagai calonpun, amat sukar untuk UMNO menang. Para totok PAS di Sg Limau langsung tak tengok calon, asalkan bawak lebel bulan. Namun apa yang perlu dipelajari oleh BN/UMNO berdasarkan PRK Sg Limau adalah:
1. tiada makna kepada janji pembangunan jika sebelum hari mengundipun, berjuta peruntukan diturunkan.
2. Undi dari rakyat keturunan cina jangan langsung diharap. Daripada 1800 lebih, tak smapai 600 yang turun mengundi. Apakah signal yang patut dilihat oleh UMNO/BN? Cina hanya pandai bermuka-muka. Bila dah diberi apa yang diminta, mereka akan tikam dari belakang. Di Sg Limau, mereka sengaja tidak mahu mengundi kerana apa yang diminta dah dapat, biar mampos kepada PAS atau UMNO, yang mana menangpun tidak memberi apa2 makna kepada cina.

Untuk PRK yang akan datang jika ada, belajarlah sesuatu dari Sg Limau. Jika masih dungu, bangang, dan terhegeh-hegeh menagih undi dari cina, nampaknya satu parti baru yang lebih releven untuk kemaslahatan umat melayu dan Islam wajib ditubuhkan. Biarlah UMNO yang lembab dan dungu terbenam menjadi sejarah dan hanya terakam dalam buku sejarah budak2 sekolah...

sasa said...

mohon pautan di blog tuan...http://korekcium007.blogspot.com/ tq.salam perjuangan..

Anonymous said...

Tak cakap pun.!.....jangan disamankan dgn otak pencacai PR.....tongong punya orang.!

basic_2009 said...

Chinese vote the oppositions en bloc !!!





past + present + future Chinese = unthankfully stupid + arseholes + second-class citizens !!!

Anonymous said...

Rancau lah dah kalah banyaklah cerita kau GAP, PRU 14 Melayu boleh balik Kampong.

Anonymous said...

Isyarat dari sungai limau dengan majoriti pas menjunam adalah jangan harap nak rampas kedah pada PRU14

gen2felda

Anonymous said...

hihi kalah...loser

Anonymous said...

Fuck you lah !!! nampak.sangat kau ni cinabeng @ cinabi !! lu jangan main api dengan.melayu !!! sblm Pru 14...pasti lu orang cinabeng akan sedar apa maksud KEMARAHAN dan API orang melayu pd lu punya kaum !!!

Anonymous said...

BN KALAH SEBAB UNDI PROTES DARI ORANG MELAYU KERANA TPM TERHEGEH2 MELUTUT KEPADA KAUM SEPET DAN MEMBELAKANGKAN MELAYU.

Anonymous said...

Umno dan tahu dan sedar...tanpa undi cina, umno boleh dapat undi majoriti untuk terus memerintah..

soo..lepas ni cina nak merusuh ke..dan demo ke...Dong zong nak histeria ke...pi mampos lah lu cinabi..THIS IS MALAYsia !!!!!

gen2felda