Tuesday, November 5, 2013

APA MELAYU MAHU ?


pru 13 sudah.
pemilihan agung umno sudah.
prk pun sudah.

jelas kedapatan 3 peristiwa penting di atas telah memberikan kita satu signal yang cukup penting.

islam dan melayu perlu diperkuatkan lagi dalam segenap aspek politik, sosio dan ekonomi.

perkuatkan dalam maksud memperkukuhkan lagi akar islam dan melayu di malaysia.

kehendak orang melayu sekarang berada dalam kedudukan yang cukup jelas.

melayu mahu islam diperkuatkan .
melayu mahu maruah islam dipertahankan.
melayu mahu islam disebar kukuhkan.

melayu mahu melayu kembali kuat.
melayu mahu melayu bersatu.

melayu mahu politik melayu WAJIB MENGUNTUNGKAN ISLAM DAN MELAYU.

hari ini kepelbagaian ancaman sekular,liberal,kafir dan munafik sedang begitu galak menyerang hak islam dan melayu.

perlukah kita berdiam ?
tak, sebaliknya kita perlu bertindak balas.

bertindakbalas dengan menggunakan akal yang ALLAH SWT bagi untuk menang semula.

cakap bab cinabeng,munafikbeng,kafirbeng dan segala beng beng..semua melayu sudah jelas dan faham ancaman mereka ini.

melayu lebih faham bilamana keputusan prk sg limau membuktikan ada peralihan undi yang kuat ke arah umno, lantas mengurangkan hampir 2/3 majoriti yang pernah pas dapat.

MEROSOT DALAM ISTILAH POLITIK ADALAH MIMPI NGERI SEBUAH PARTI POLITIK.

merosot prestasi adalah mimpi ngeri sebuah parti politik.
merosot majoriti adalah mimpi ngeri sebuah parti politik.
merosot sokongan melayu adalah katastrophi kepada parti politik.

keputusan pru 13 dan prk sg limau mencerminkan pola pemikiran pengundi melayu untuk kembali bersatu dan kuat di bawah umno.

kepercayaan melayu kepada umno diperlihatkan lagi bilamana keputusan majoriti pas berjaya dikurangkan oleh umno.

signal kepercayaan ini penting dalam politik.

signal kepercayaan adalah penting dalam hubungan dua hala parti politik dan pengundi.

tiada kepercayaan pengundi , parti politik bakal menemui kehancoran.

hari ini dilema besar ini telah melanda dan  menghantui parti pas.

pas tersilap apabila menyangka orang melayu takkan marah mereka MENGGADAIKAN KALIMAH ALLAH DEMI DAP.

pas tersilap apabila menyangka orang melayu takkan marah bila PAS BERSETUJU MEMPERJUANGKAN MUNGKAR SOSIAL.

kerana tersilap percatoran inilah, melayu kembali kepada umno.

umno juga ada salah, namun bila mereka ( sebut melayu)  memikirkan di antara 2 ( umno/pas) siapa yang memberi cedera ringan dan cedera parah kepada masa depan politik , maka melayu terpaksa memangkah umno.

umno pada masa yang sama telah mengulangi silap mudah   terus berkhayal dan berhalunisasi politik apabila masih mempercayai kepulangan cinabeng memangkah mereka.

umno wajib cepat belajar dari 'BEBERAPA ISU YANG MENJADI KETIDAK SUKAAN MELAYU'.

dari situ jadikan ia asas perkiraan dasar dan keputusan.

umno mesti mengutamakan melayu, pasal melayu dah bagi undi kepada umno.

hari ini kita menyambut 1435H.
hijrah membawa maksud berubah.

daripada otak apologetik kepada otak realisitik.

jangan terlalu membawa pemikiran simplistik, yang tak menguntungkan islam/melayu secara holistik.

ingat umno, salah percaturan akan datang maka melayu boleh menjadi semakin bosan lantas membiarkan umno hanyut merosot sepertimana yang sedang pas lalui.

JADI GAP, DARI MANA KITA PERLU MULAI BERUBAH UNTUK AJAR CINABENG DAN MENANG SEMULA ?

kita mula kan dari sini...
insyaallah kita boleh berjaya !


35 comments:

Anonymous said...

Satu hakikat yang saya tak boleh terima adalah, melayu sendiri yang menjadi pembela dan pecacai kepada cinabeng. Apa jenis melayu macam ini pun tak tau. Ia, itulah melayu dalam PAS dan PKR. Mereka ingat bila cinabeng berkuasa, cinabeng itu akan memberi seperti yang sudah mereka dapat sekarang ke? Lihatlah sendiri sikap cina di Pulau Pinang, semakin kurang ajar. LGE hanya berpura baik didepan melayu. Fikirlah...

Anonymous said...

Saya, Wak Tempe. Salam Ma'al Hijrah.

Saya sokong penuh cara GAP memperjuangkan hak kita yang HAQ; kita wajar hidup aman damai, tenteram, bahagia, mudah menunaikan segala suruhanNya di negara sendiri.

Kita tidak ada negara lain selain dari Malaysia ini. Kita boleh berkunjung ke merata pelosok dunia; Eropah, Timur Tengah, Timur Jauh, hatta 'down under'. Tetapi Malaysia lah negara yang paling sesuai untuk kita Melayu hidup dan beribadat kerana fitrahnya kita di sini. Berbanding dengan orang lain yang boleh berhijrah 'for good'. Ramai mereka bekelana di Canada, Australia, New Zealand dan Eropah.

Dalam pergaulan saya dengan mereka di sana memang mereka seolah-olah 'telah membakar jambatan' - tak mahu lagi pulang ke Malaysia kerana sistem yang tidak sesuai dengan kehendak mereka. Walhal di negara tempat tumpangan mereka itu mereka pun tak ada suara. Mereka wujud sebagai pekerja sahaja. Tak ada suara/hak politik.

Malah yang paling menyakitkan hati mereka memburuk-burukkan sistem di Malaysia (bad-mouthing us behind our back) ini kepada kawan-kawan matsaleh mereka. Matsaleh yang yahudi dan nasrani tu apa lagi, terus percaya. Terutama jika dikatakan Islam terkehadapan dan tersohor di sini.

Masalah utama yang kita hadapi sekarang ini GAP, ialah segala saranan dan cadangan bernas dari tuan tidak sampai terus secara tuntas ke kelompok sasar; Melayu di akar umbi. Ada yang sengaja tidak mahu menyelusuri sesawang blog ini atau mereka tidak ada kemudahan untuk melayarinya.

Walau bagaimanapun saya ucapkan SYBAS kepada GAP kerana usaha yang berterusan ini. InsyaAllah usaha istiqamah itu akan berjaya juga akhirnya. Wallahualam.

Anonymous said...

PEMIMPIN UMNO TAK RETI RETI DAN TAK BELAJAR DARI PEGALAMAN LALU. PERASAAN MELAYU MASIH TERGURIS DENGAN SIKAP CINABABI YANG SUKA MENGAMBIL KESEMPATAN.MEREKA INI MELIHAT PERBALAHAN MELAYU SEBAGAI SATU KEUNTUNGAN.
UMNO ATAU PAS YANG MENANG.. CINA TAK RUGI APA APA. MALAHAN UNTUNG LAGI. MINTA ITU INI DITUNAIKAN. MELAYU MENGANGA...MASUK ANGIN KELUAR ASAP. MENANG SORAK KAMPUNG TERGADAI.
UMNO DENGAN UMPAN PEMBAMGUNANNYA...PAS DENGAN UMPAN SYURGANYA. DISINI MELAYU MEMANG SUKA DIUMPAN SYURGA. SEBAB MEREKA TERBAYANG PERKARA YANG BAIK DISYURGA. DIBANDINGKAN DUNIA..MEREKA PERLU BERHEMPAS PULAS MEMENUHI TANGGUNG JAWAB. PADAHAL KITA DISUROH MENCARI KEDUA DUANYA.
PEMBANGUNAN JUGA PENTING UNTUK MEMACU KEHIDUPAN. BILA KITA MISKIN TAK BERDUIT KUSYUK SEMBAHYANG DAN IBADAH KITA. TERBAYANG BERAS GULA DAPUR DAH HABIS..MINYAK KERETA MOTOR PERLU DIISI..MASA DEKAT RAYA KUIH MUIH DAN KAIN BAJU ANAK NAK DIBELI. SEGALANYA TERBAYANG SEWAKTU KITA SEDANG SEMBAHYANG.
SYURGA BOLIH KITA KECAPI BILA KEPERLUAN DUNIA DIPENUHI. BILA TIADA APA YANG MERUNSINGKAN FIKIRAN BUAT IBADAT PUN TERASA AMAN.
BUKAN DIBUAI SYURGA..SYURGA DARI CERAMAH CERAMAH. MEREKA SENDIRI PUN TIDAK TERJAMIN SYURGA KALAU KITA LIHAT DARI KELAKUAN PERIBADI MEREKA.
MARI KITA MANTAPKAN EKONOMI MELAYU. EKPNOMI MANTAP DAN TEGUH BARULAH KITA BOLIH MENCORAK CARA PEMERINTAHAN KITA MELAYU.
KALAU SETAKAT JANJI AIR LIUR BERKENAAN SYURGA DAN PEMBANGUNAN TAK KAN KEMANA PUN JIKA TIDAK KITA SENDIRI YANG MENCARINYA.
MELAYU KENA BANGUN..BAIK UMNO ATAU PAS. KITA MELAYU CORAKKAN TANAH MELAYU INI. BUKAN CINABABI.

CUBA KITA TANYA PEMIMPIN KITA. IKHLASKAH APA YANG MEREKA PERJUANGKAN???

ABC DAN BCL SELAMANYA.

Anonymous said...

bagi lagi duit berjuta kat cinababeng....apa melayu dapat? ini semua undi protes la...itu punahsihat cibai patut dikuburkan sampai jadi mumia sebagai peringatan generasi masa depan

Anonymous said...

kita perlu menyedarkan kerajaan yang kemaruk undi cina..dibagi limau selori makannya 2 tiga orang..kita perlu menyedarkan kerajaan bahawa orang melayu pun meluat nak undi kita..melayu bersusah payah dibagi sebiji limau makan kongsi ramai2..

usin said...

pada aku, 80% pemimpin umno yg menang dalam PAU tempohari hilang minat dan buat-buat lupa apa yang mereka kempenkan untuk memenangi jawatan. Bagi mereka untuk kempen, bulan bintang juga tiada salah untuk dijanjikan asal mereka menjadi pilihan perwakilan. apa ada hal, janji sahajakan! soalnya, kepada parti mana melayu Islam hendak bergantung. pada PAS? bagus bergantung pada dahan yang rapuh, kerana jika patahpun memang dah jangka.... PAS memang dah tidak boleh jadi harapan melayu Islam. tahaluf siyasi mereka kepada dap dan pkr telah merosak remukkan dasar perjuangan asal. apa pilihan melayu Islam selepas ini? UMNO? PAS? dua2 adalah parti yang tak boleh harap. PAS dan UMNO adalah parti untuk kesenangan pemimpin2 mereka. alternatif yang ada ialah TUBUHKAN SEBUAH PARTI BAHARU yang membawa perjuangan demi AGAMA ISLAM, BANGSA MELAYU dan PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN. sama dengan perjuangan umno? memang!!! tapi umno dah lama tidur, mungkin berhibernasi sampai kiamat. sebab itu WAJIB digantikan dengan PARTI BARU YANG LEBIH SEGAR dalam perjuangan. bukan untuk pemimpin tetapi untuk yang dipimpin!!!!

usin said...

pada aku, 80% pemimpin umno yg menang dalam PAU tempohari hilang minat dan buat-buat lupa apa yang mereka kempenkan untuk memenangi jawatan. Bagi mereka untuk kempen, bulan bintang juga tiada salah untuk dijanjikan asal mereka menjadi pilihan perwakilan. apa ada hal, janji sahajakan! soalnya, kepada parti mana melayu Islam hendak bergantung. pada PAS? bagus bergantung pada dahan yang rapuh, kerana jika patahpun memang dah jangka.... PAS memang dah tidak boleh jadi harapan melayu Islam. tahaluf siyasi mereka kepada dap dan pkr telah merosak remukkan dasar perjuangan asal. apa pilihan melayu Islam selepas ini? UMNO? PAS? dua2 adalah parti yang tak boleh harap. PAS dan UMNO adalah parti untuk kesenangan pemimpin2 mereka. alternatif yang ada ialah TUBUHKAN SEBUAH PARTI BAHARU yang membawa perjuangan demi AGAMA ISLAM, BANGSA MELAYU dan PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN. sama dengan perjuangan umno? memang!!! tapi umno dah lama tidur, mungkin berhibernasi sampai kiamat. sebab itu WAJIB digantikan dengan PARTI BARU YANG LEBIH SEGAR dalam perjuangan. bukan untuk pemimpin tetapi untuk yang dipimpin!!!!

Mohamad Rosli said...

InssaAllah, "Dengan rendah diri dan penuh keiklasan ku pohon pada mu Ya Allah agar GAP dipanjangkan umur, murah rezeki dan sihat tubuh badan bagi membela nasib MELAYU ISLAM. Sesungguhnya Ya Allah Kami sannggup jadikan nyawa kami sebagai tukar ganti bagi meletakan kalimah mu di tempat yang tinggi. Amin Ya Rabal Alamin".

Mohamad Rosli said...

InssaAllah, "Dengan rendah diri dan penuh keiklasan ku pohon pada mu Ya Allah agar GAP dipanjangkan umur, murah rezeki dan sihat tubuh badan bagi membela nasib MELAYU ISLAM. Sesungguhnya Ya Allah Kami sannggup jadikan nyawa kami sebagai tukar ganti bagi meletakan kalimah mu di tempat yang tinggi. Amin Ya Rabal Alamin".

salim hasan said...

APA YANG DIPANGGIL JUS SOLI BAGI ORANG MELAYU IANYA SUDAH TIDAK RELEVAN LAGI .INI KERANA PRASYARAT KEPADA JUS SOLI TU TELAH DI LANGGAR DAN DILENYEK OLEH KAUM PELANTAK BABI NI.DALAM KERAKUSAN MEREKA NAK MENGUASAI BUMI MELAYU NI MEREKA BANYAK TERLAJAK DAN MELANGGAR APA YANG TELAH DIPERSETUJUI BERSAMA.SEHARUS NYA APA YANG TERKANDUNG DALAM JUS SOLI SEPERTI PEMBERIAN KERAKYATAN PERLU DIKAJI SEMULA.BEGITU JUGA MANA MANA TANAH MELAYU YANG DIAMBIL UNTUK DIJADIKAN KAMPUNG BARU TEMPAT CINABENG BERSARANG DAN MEMBIAK HARUS DIAMBIL BALIK

anti kominis dan DAPpigs said...

Aku akan tetap pangkah UMNO selagi UMNO mendulukan ISLAM, MELAYU dan BUMIPUTRA. Cinabeng boleh pi mampus dan aku harap tak ada lagi nak bagi RM juta2 kat sekolah vernakular lubok racist dan kominis depa tu.

Ah Gib Gor dan Ah Din Gor sila ambik perhatian. Bagi apa yang patut saja dibawah perlembagaan. Kalu degil lagi, 2016 nanti kita akan dapat Presiden dan Naib Presiden baru UMNO yang dengar kata dan prihitin nasib orang2 ISLAM, MELAYU dan BUMIPUTRA.

Nok said...

GAP telah berusha gigih untuk menentukan umno terus mendominasikan politik tanah ayer...dgn segala usha supaya org melayu terus menyokong parti keramat ni....tapi kebodohan dan kelemahan PM dan beberapa kerat pemimpin BN/UMNO menyebabkan sokongan rakyat terutama org melayu berkurangan...jgn asyik nak salahkan parti pembangkang aje...lihat diri sendiri dulu perbaiki kesilapan musabahah diri sendiri...bukan asyik melaung2kan "transfomasi' tak habis2 malah lebih dari itu.....pada pendapat saya salah satu sbb kenapa Sg Limau tidak dapat di pertahankan sbb PM tak tunaikan janji..nampak macam isu kecil tapi impak dia besar...harga minyak naik dgn tiba2 hanya beberapa bulan lepas PRU13...subsidi gula di tarikh..dan masa ni pula GST di bincangkan...adakah PM mengambil kira kesusahan rakyat apabila kesan dari minyak , gula naik dan segala2nya akan naik???PM tak kesah semua tu..keje kotor yg membebankan rakyat "AES" yg tak pernah selesai pun masih rakyat tak lupa lagi...betapa bodohnya Hishamuddin tun razak, belum kira rasuah sana sini lagi di jabatan kjaan ...tu lah jgn asyik nak tuding jari pada pembangkang saja..ubah streteji ,betulkan kesilapan kalau tidak PRU14 nanti rakyat akan tunaikan hasrat PR untuk memerintah negara kalau BN/UMNO tak berubah...

basic_2009 said...

stupid Chinese vote the oppositions en bloc !

wow ... that's voting right





buy Chinese last en bloc !!!

haha haaaaaa ... that's buying right

Anonymous said...

Pada pendapat aku laaa.....

Umno masih tercari2 juruckp umno yg berkesan.....

Yg ada ni semua kurang berkesan.......

Masalahnya sekarang punya la byk isu yg berpihak kepada umno tapi masih belom mampu nak menang.....

Isu jual nama Allah.... Komango.... Dap hina islam... Hudud politik..... Mcm2 isu.... Tp umno masih x mampu nak memikat hati rakyat.....

Umno kene berani main dgn isu.... Kene variasi..... Kene kreatif....

Pengundi pas totok masih x dpt maklumat sebenar..... Masih byk isu yg membelengu fikiran mereka masih tak terurai......

Umno tak yakin dgn formasi dan rentak sendiri yg memenangkan umno satu masa dulu.....

Kalau dulu umno jawab satu2 isu dgn yakin dan berani.... Tapi skrg diberi pendekatan meterial...beri air mineral..... Bantuan dll....

Tapi pesoalan asas yg membelengu pemikiran masyarakat masih tak terurai akibatnya rakyat ambil bantuan tp masih undi pas.....

Ustaz fathul bari antara calon umno yg boleh diasah dan di ketengahkan.....

Lain2 mcm khairi yg x layak duduk kerusi ketua pemuda.... X nmpak apa idealisma dia atau method nak dekat dgn pengundi muda.....

Masih perasan exclusive... Mcm selebriti.... Nak org sambut dan tatang......

Pemuda tak compose mcm wanita dan puteri.... Syg seribu kali syg umno warisi pemuda yg tak agresif dari zaman hisamudin sampai ke khairi...

Spatial analyst
Klia




Anonymous said...

Pada pendapat aku laaa.....

Umno masih tercari2 juruckp umno yg berkesan.....

Yg ada ni semua kurang berkesan.......

Masalahnya sekarang punya la byk isu yg berpihak kepada umno tapi masih belom mampu nak menang.....

Isu jual nama Allah.... Komango.... Dap hina islam... Hudud politik..... Mcm2 isu.... Tp umno masih x mampu nak memikat hati rakyat.....

Umno kene berani main dgn isu.... Kene variasi..... Kene kreatif....

Pengundi pas totok masih x dpt maklumat sebenar..... Masih byk isu yg membelengu fikiran mereka masih tak terurai......

Umno tak yakin dgn formasi dan rentak sendiri yg memenangkan umno satu masa dulu.....

Kalau dulu umno jawab satu2 isu dgn yakin dan berani.... Tapi skrg diberi pendekatan meterial...beri air mineral..... Bantuan dll....

Tapi pesoalan asas yg membelengu pemikiran masyarakat masih tak terurai akibatnya rakyat ambil bantuan tp masih undi pas.....

Ustaz fathul bari antara calon umno yg boleh diasah dan di ketengahkan.....

Lain2 mcm khairi yg x layak duduk kerusi ketua pemuda.... X nmpak apa idealisma dia atau method nak dekat dgn pengundi muda.....

Masih perasan exclusive... Mcm selebriti.... Nak org sambut dan tatang......

Pemuda tak compose mcm wanita dan puteri.... Syg seribu kali syg umno warisi pemuda yg tak agresif dari zaman hisamudin sampai ke khairi...

Spatial analyst
Klia




Anonymous said...

Pada pendapat aku laaa.....

Umno masih tercari2 juruckp umno yg berkesan.....

Yg ada ni semua kurang berkesan.......

Masalahnya sekarang punya la byk isu yg berpihak kepada umno tapi masih belom mampu nak menang.....

Isu jual nama Allah.... Komango.... Dap hina islam... Hudud politik..... Mcm2 isu.... Tp umno masih x mampu nak memikat hati rakyat.....

Umno kene berani main dgn isu.... Kene variasi..... Kene kreatif....

Pengundi pas totok masih x dpt maklumat sebenar..... Masih byk isu yg membelengu fikiran mereka masih tak terurai......

Umno tak yakin dgn formasi dan rentak sendiri yg memenangkan umno satu masa dulu.....

Kalau dulu umno jawab satu2 isu dgn yakin dan berani.... Tapi skrg diberi pendekatan meterial...beri air mineral..... Bantuan dll....

Tapi pesoalan asas yg membelengu pemikiran masyarakat masih tak terurai akibatnya rakyat ambil bantuan tp masih undi pas.....

Ustaz fathul bari antara calon umno yg boleh diasah dan di ketengahkan.....

Lain2 mcm khairi yg x layak duduk kerusi ketua pemuda.... X nmpak apa idealisma dia atau method nak dekat dgn pengundi muda.....

Masih perasan exclusive... Mcm selebriti.... Nak org sambut dan tatang......

Pemuda tak compose mcm wanita dan puteri.... Syg seribu kali syg umno warisi pemuda yg tak agresif dari zaman hisamudin sampai ke khairi...

Spatial analyst
Klia

Anonymous said...

Pada pendapat aku laaa.....

Umno masih tercari2 juruckp umno yg berkesan.....

Yg ada ni semua kurang berkesan.......

Masalahnya sekarang punya la byk isu yg berpihak kepada umno tapi masih belom mampu nak menang.....

Isu jual nama Allah.... Komango.... Dap hina islam... Hudud politik..... Mcm2 isu.... Tp umno masih x mampu nak memikat hati rakyat.....

Umno kene berani main dgn isu.... Kene variasi..... Kene kreatif....

Pengundi pas totok masih x dpt maklumat sebenar..... Masih byk isu yg membelengu fikiran mereka masih tak terurai......

Umno tak yakin dgn formasi dan rentak sendiri yg memenangkan umno satu masa dulu.....

Kalau dulu umno jawab satu2 isu dgn yakin dan berani.... Tapi skrg diberi pendekatan meterial...beri air mineral..... Bantuan dll....

Tapi pesoalan asas yg membelengu pemikiran masyarakat masih tak terurai akibatnya rakyat ambil bantuan tp masih undi pas.....

Ustaz fathul bari antara calon umno yg boleh diasah dan di ketengahkan.....

Lain2 mcm khairi yg x layak duduk kerusi ketua pemuda.... X nmpak apa idealisma dia atau method nak dekat dgn pengundi muda.....

Masih perasan exclusive... Mcm selebriti.... Nak org sambut dan tatang......

Pemuda tak compose mcm wanita dan puteri.... Syg seribu kali syg umno warisi pemuda yg tak agresif dari zaman hisamudin sampai ke khairi...

Spatial analyst
Klia

Anonymous said...

Najib adalah 'Pak Lah' yang tidak tidur,tapi tahap kealpaan sama saja.Ideologi Najib merugikan Islam,Melayu dan tanahair.Najib senang hati apabila Pak Lah merosakkan apa yang dibangunkan oleh kerajaan Mahathir dulu,kerana ini akan memudahkannya melakukan pembangunan ikut citarasa sendiri tanpa dikaitkan dengan era Tun.Kesimpulannya ialah kedua-duanya berhasrat untuk memadam pencapaian Tun Mahathir,walhal Mahathir hanya menggunakan amanah itu untuk merealisasikan apa yang sudah digariskan oleh Tun Razak dahulu.Mahathir tidak buang Felda,Risda,MARA dan gantikan dengan sebutan baharu yang lebih 'enak' didengar.

Anonymous said...

Ya aku setuju dgn komen di atas...mgkn bkn semua org ada access kpd blog ni. Tp sekurang2nya gap dah byk suarakan isi hati melayu. Blog2 ni di bndr popular tp mgkn tidak di kmpg. Sbb tu lah utusan masih relevan. Kita mahu mesej tu sampai apa jua cara sekalipun. Persetankan psl ranking, bg aku blog gap budak klang ni adalah yg terrrbaikkk

Anonymous said...

Melayu boleh balik kampong & mampos, dunia tak perlukan kaum yg lemah asyik layu je. Tiada Melayu kat dunia ni bukan dunia akan kiamat.

Dan Kuala said...

Assalamualaikum Bro,

Mohon linkkan Blog saya. Selamat Berjuang. Terima kasih.

nakhodakuale.blogspot.com

Anonymous said...

Assalamualaikum...
malang umno errr..kepimpinan umno loading sgt sgt sgt....ngalahkan siput yg dok jln sambil fikir ngape dia dipanggil sipot babi...

Anonymous said...

Khabar angin mengatakan, mgkn akan ada lagi PRK di parlimen di kedah. Ini kerusi umno dan tdk mustahil boleh terlepas gara2 perangai tak senonoh gang dalaman sendiri dan pengundi umno dari luar teruk dizalimi masa pru13. Apapun, ini hanyalah khabar angin, jgn percaya dulu, siasat, ataupun tunggu dan lihat. Allah lebih mengetahui.

Anonymous said...

Ape yg bn susah,buat lah stategi.ada lg 5thn lg,jge ati org melayu la.buat uma kos aederhana byk2..mane kwsan cine buat uma flet byk2..kwsan dun dah bleh di ubah..kawal harga brg,klw dorg nak naik kn harga brg krajaan bli lah dr luar ajar dorg skit...

HidupMelayu said...

Aku mintak2 Perdana Menteri Malaysia ni akan digantikan dengan seorang MELAYU YANG ADA TELUR.

Yang berani mempertahankan Melayu. Yang tak berkompromi dengan permintaan2 cinabeng gelojoh tahap khinzir. Yang mempertahankan ketuanan Melayu!

Aku harap seorang seperti Tun Dr Mahathir akan ganti mengambil alih Najib!

Anonymous said...

Ha ha Red Benawi Army kepanasan!

praha2 said...

Semuo dah berlalu dan kito masih berpercah belah. oran lain tertawakan kito .Namo jo Melayu Islam tapi tak bersatu. kito sanggup dicaci diperlekehkan tapi peminpim masig tak nampak. Najib dok pertahankan cinabeng bori bantuan yg banyak, bagitu jugo TPM. cubo lihat diprk Sg Limau. mano undi cino? Najib sodar lah.

kicap fikir said...

Anak cina dlm gambar patut dihalua dr malaysia.

kicap fikir said...

Anak cina dlm gambar jgn bagi masuk/balik malaysia
.

Anonymous said...

sokong artikel GAP 100%! kita mesti amalkan BCL selamanya jika hendak berjaya! melayu mesti rasis!!!

tindak tanduk cinabeng wajib diperhalusi! mereka amat rasis! mereka amat tamak!

pemimpin melayu mesti gunakan kuasa! jgn mengharap undi cinabeng lagi! mereka boleh ramai2 guna dewan MCA semaksima mungkin tanpa malu tapi bukan untuk undi..fikir2lah.. cinabeng dah bersatu melawan kerajaan melayu islam yang selama ini amat mementing sifat tolak ansur.. namun kini diterajang dari belakang dan depan oleh cinabeng!

sekarang cinabeng menghasut bumiputra sabah dan sarawak serta kaum india untuk membenci pemerintah! melayu PAS dan PKR turut sama membedil nakhoda melayu islam agar lebih cepat karam..

aku harap lebih ramai blogger seperti GAP yg tidak pernah erti penat dalam perjuangan yg amat suci ini!

UTAMAKAN MELAYU SELAMANYA...

belia melayu said...

Saudara gap. Cmne melayu dan islam nk kuat dbwh umno kalau ade pemimpin lembik dan mudah lupa mcm presidennya. Dlu dipersoalkn kpd cina, apa lagi cina mahu. Tp prk sungai limau bg bejuta kpd cina iaitu melalui sekolah cina. Melayu islam dpt apa melalui sekolah agama?

Anonymous said...

Umno kalah PRK Sungai Limau. Ertinya masih ada melayu di Sungai Limau yang celik dan cerdik. Tindakan pengundi melayu di Bukir Raya menolak Umno adalah tindakan yang BETUL kerana ..... (kemudian kita akan jelaskan). Tahniah kepada Pas. Tahniah kepada Ustaz Azam.

Pro Umno

Anonymous said...

kawasan melayu majoriti 94% (sg limau) pun kita masih katakan cinabeng penentu..itulah silapnya mentaliti kita..aku harap pas ni gugurkanlah penggunaan ayat ni..tukar kpd MELAYU PENENTU..yelah, x kan majoriti penduduk sampai 90% lebih pun masih sebut cinabeng penentu?..bila sebut camtu cinabeng makin besar kepala mintak macam2 walaupun kita tahu dia ular berbisa dan orang melayu makin makan hati sebab 94% pun masih bukan penentu..jadi apa akan jadi pada kawasan cinabeng 20%-30%?..anda jawablah sendiri..bersatu kita teguh, bercerai orang lain yang minoriti untung..yang majoriti dipandang sepi..yelah, bukan penentu kan, watpa pandang lebih2..aku rasa kalau awal2 ritu UMNo guna ayat MELAYU PENENTU sah2 menang free jer..sebab melayu rasa dihargai..

teruskan jihad ekonomi..Muslim boleh..kita paling ramai di Malaysia yang asalnya tanah melayu..tapi terlebih baik sampai tak sedar 9/10 terkaya bangsa lain..jom kita ubah semula kedudukan ekonomi yg seterusnya corakkan pemerintahan..ABC..BCL...

Anonymous said...

Apa Melayu mahu? Kami mahu Semua China keluar dari Tanah Melatu & tak mahu walau seekor babi hidup di bumu bertuah ini.

Anonymous said...

Apa Melayu Mahu?

1.Melayu Mahu PAS dan UMNO bersatu; sebagaimana Kaum Cina bersatu didalam DAP

2.apabila Pas dan umno bersatu;

3.kita hapuskan jus soli yang diberi tunku kepada kaum cIna dan india

4.kaum cina digalakkan berhijrah keluar negara dengan segala harta mereka (apa takut ke ekonomi negara bankrup? kita bina semula ekonomi kerana majoriti kaum bumiputra pun bukannya golongan kaya)

5.kaum cina dan india yang ingin menetap dinegara ini tidak dibenarkan mengundi

6.Ekonomi, pelajaran, politik dan pertahanan berasaskan islam sudah pun tersedia dinegara ini, cuma perlu dipekasakan lagi

7.laksanakan hukum hudud (kelantan perlu menunjukkan contoh mendahului negeri lain dengan memotong tangan,sebat dan rotan terhadap belia2 melayu kelantan yang melakukan jenyah dan zina)

8.Undang2 & ekonomi islam dsb, di sabah dan sarawak biarlah mereka tentukan

9.hapuskan sekolah, kuil dan gereja
kaum cina dan india

10.INILAH YANG MELAYU MAHU!!!