Wednesday, November 6, 2013

TEPUNG ADA LEMAK BABI ? BABI PUNYA BABI...BOIKOT BOIKOT !



korang rasa tepung yang melayu buat ada pakai lemak babi tak ?

JAWAPANNYA TAK..
PASAL MELAYU TAKKAN KHIANAT MELAYU !

makanan apa yang guna tepung ?

17 comments:

Anonymous said...

Tepung. Karnival rakyat masa prk sg limau haha ramai yg beli

Anak Bukit Jelutong said...

Kalau dah sah macam tu.

Dok tunggu apa lagi ?

Boikot habis-habisan.

Pihak yang berkuasa kena mula dulu.

Kita mulakan dengan Maal Hijrah INI.

Anonymous said...

Menteri kesihatan yg trdahulu kata tak bahaya....
Nampaknya menteri tersebut bodoh & tak cerdik....atau ade udang di sebalik batu...
Apa pun pastikan kita beli yg tiada bleeching...rasanya keluaran faiza tiada bleech...buy muslim 1st

Anonymous said...

Kementerian kesihatan dan kementerian perdagangan (KPDNKK) kena saman syarikat pengeluar tepong ini sebab menjual tepong yang tercemar. Minta semua pengguna buat laporan polis dan saman syarikat ini.

Anonymous said...

teruskan boikot dan jihad ekonomi..

ini juga sekaligus mendorong kita dapatkan barangan dr tangan2 Muslim yang dah tentunya halal..kenapa barangan makanan pun nak harapkan cinabeng?..kita ni minoriti sangat ke kat Malaysia ni?..di mana fardhu kifayah?..

teruskan jihad ekonomi..ABC..BCL..

Anonymous said...

boikot barangan cina DAP nak kena saman sbb boikot bihun org UMNO, bodoh punya melayu

usin said...

Dah tau, jangan la beli. Kalau dah termakan sebab tak tau, hukumnya.....ehm tak dosa. Itu rezeki Allah Taala nak beri. Mana boleh makan babi suka-suka hati. Haram dan najis mughollazoh. Mungkin ada yang marah dengan pendapat aku ni, tapi itu pendapat dan cara masing2. Kalau sebelum ini aku akan maki hamun dan carutkan cina kerana tipu melayu, hari ini aku relax. Biar orang lain pulak belasah, maki dan carutkan cina....

Anonymous said...

7 Hari saya di Sg.Limau....buruk sungguh nya akhlak Penganut Pas..Parti Isselam Malaysia....Amat RUGI lah bila Orang Melayu terlalu ghairah utk jadi pembangkang.


~~PEMERHATI PRK SG.LIMA~~

Tun Teja said...

PRK SUNGAI LIMAU KEKALAHAN TERUK MUKHRIZ LAGI SEKALI.
Reme Ahmad wartawan Melayu keparat merendahkan Mukhriz dan Umno kerana kekalahan BN di Sungai Limau.

Dalam laporan beliau di akhbar Straits Times Singapura pada hari ini, Rabu, 06/11/2013 mengikut Reme:

1. Mukhriz menghadapi kekalahan teruk selepas kekalahan dari pengundian Timbalan Presiden Umno dua minggu lepas.

2. Kekalahan Mukhriz menunjukkan pengaruh bapanya Tun Mahathir Mohammad semakin lemah. Pembangkang tua kutok DAP Lim Kit Sial kata dalam laporan Reme Ahmad pengaruh “Mahathirism” mengharungi zaman yang terakhir.

3. Reme mengherdik BN tak sepatutnya bertumpus lumus untuk menuntut kawasan yang di anggap panas dan kuat kubu PAS.

4. Mengikut Reme lagi, terdapat banyak perpecahan pendapat dan persepsi dalam kawasan jajahan Umno pada perhimpunan agung Umno yang lepas.

5. Kata penganalisa Azman Ujang yang mengherdik Umno, “Daerah di sini adalah kawasan PAS dan sudah tentu undi simpati kepada arwah Datuk Azizan memang lebih dari yang disangkakan. Amat sukar bagi BN untuk menang.”

Wartawan Melayu sial macam ini dari selatan memang patut di hentam dengan taik babi.
• Wartawan yang menyokong PAS Parti Ajaran Sesat dan DAP Dasar Anggota Pengkhianat, PKR Parti Kencingkan Rakyat negara.
• Wartawan yang menyokong parti pembangkang Pakatan Racun menghala tujuan yang menghancurkan ekonomi keharmonian bangsa dan menghapuskan parti Umno.

Inilah yang dikatakan wartawan Melayu laknatullah keparat, bangsat.

Anonymous said...

Saya baru balik dari sebuah Pasaraya yang terkenal (milik Melayu) kerana memulangkan semula satu jenis biskut yang saya beli beberapa hari lalu.

Biskut itu hasilan dari Thailand dan diimport oleh peniaga Malaysia dan Singapore. Ia bertanda Halal tulisan jawi berwarna hijau(tetapi bukan logo dari JAKIM). Biskut itu diperagakan satu rak bersama dengan makanan-makanan kudapan lain yang halal.

Semalam saya menerima maklumat bahawa biskut itu mengandungi ramuan Code E631, iaitu lemak babi.

Saya telah memberitahu Pengurus Bertugas Pasaraya itu untuk mengambil tindakan selanjutnya.

Atas sebab-sebab perundangan, Pasaraya dan jenis biskut itu tidak dapat saya nyatakan di sini. Memadailah kita sebagai pengguna sesungguhnya perlu berhati-hati semasa membeli barangan yang dijual, waima ia dijual di pasaraya/kedai milik Melayu.

Wallahualam.

Anonymous said...

Kalau rasa tertipu jangan makan tepung ....bertukarlah kepada makan an yang berasaskan bukan tepung .....contohnya macam goring pisang tampa tepung....nasi lemak,kuih wajik.lontong.Kita gunalah tepung beras pulak .....tepung yang baik adalah tepung berwarna bukan putih....macam tepung buat capati.

Anonymous said...

ada melayu ambik kisah pasal semua tu?? ada??
kata melayu bodoh karang, bangsa aku jugak.

Anonymous said...

Patutlah ramai terutama cai cai PR perangai macam babi, rupa rupanya diaorang ni makan banyak babi.!....

Anonymous said...

strategi cinabeng bagi melayu terus bodo mcm penganot Pas...lagi banyak mkn babi lagi tolol bin bodo melayu...
boikot sampai mati Bcl..abc..

Anonymous said...

Nak atasi masalah ini senang aje yop,
Senang kalau pehak kerajaan atau kementerian atau jabatan yang di pertanggungjawabkan menjalankan kerja dengan penuh tanggungjawab.

Bekerja dengan telus.Pastikan segala-galanya mengikut undang2 yang sedia ade.Beres.

Kalau kerja sekadar cari makan kerana itulah kerjaya yang dapat menanggung anak bini makan dengan gaji bulanan yang di terima , maka inilah jadinye.

Negara ini sebenarnye dah menjadi tong sampah.Dari manusia yang entah melakukan jenayah apa dalam negara mereka kemudia menjadi pendatang asing dalam negara ini, kemudian kereta terpakai yang dah tak digunakan lagi di negara lain dibawa masuk sebagai kenderaan terpaki dalam negara ini hingga lambakan pakaian"Bandel" terpakai .

Semua sampah sarap ini adalah tanggungjawab kerajaan untuk menguruskan nye.Bukan makan tidur.
Bukan sekadar bahan makanan dan ubatan yang bercampur BABI saje nak diurus.
By;Cikgu"S"

Anonymous said...

SEBAB TU KAMI TELAH BERTUKAR KEPADA TEPUNG GANDUM PRODUK FAIAH, DAN SEDAP PULAK TU.

Anonymous said...

Kita Melayu sangar bodoh tertipu oleh orang Arab. Jika babi beracun pasti dunia ini tiada orang kafir. Ha Ha Ha