Sunday, November 3, 2013

PRK SG LIMAU : PEPATAH BARU MENGATAKAN JIKA JUMPA ULAR DAN CINABENG, KETUK DULU CINABENG !


hari ini adalah hari terakhir kempen prk sg limau.
sg limau merupakan prk yang pertama selepas pru 13.

pada pru ke 12 atau lebih tepat pada mac 2008, cinabeng telah memberikan pukulan yang teruk kepada BN.

prk pertama selepas pru 12 (2008) adalah parlimen kuala trengganu. pelbagai usaha telah dilakukan oleh BN dalam memenangi hati melayu dan cinabeng.

sampai ke tahap pekan atau bandar cinabeng di kuala trengganu dijadikan anak angkat BN dalam usaha kita memenangi hati mereka.

ternyata prk kuala trengganu , melayu dan cinabeng tak bagi muka pada BN. BN kalah teruk dan disitu bermulanya siri-siri pukulan maut pengundi terhadap BN..

dalam 8 prk seterusnya, BN terus mengalami kekalahan demi kekalahan.

namun atas usaha gigih, BN dalam 8 prk terakhir sebelum pru 2013, telah memenangi 8 kerusi juga.

apa signal yang boleh kita pelajari dari isu ini ?

pengundi pada asasnya adalah tetap pada pendirian. pengundi yang dimaksudkan adalah yang pro dan tidak pro pada sesuatu parti.

yang menentukan kemenangan adalah pengundi yang dikategorikan lebih bijak , dulunya dikenali sebagai pengundi atas pagar.

mereka ini menganalisis isu lantas dijadikan bahan sandaran penting untuk memilih parti.

dalam menelusuri 8 prk terakhir sebelum pru 2013, ekpetasi kita adalah terlalu high.

ditambah high dengan lakonan yang tidak kita jangka dilakukan oleh majoriti pengundi cinabeng.

najib telah melakukan apa yang dikata terbaik untuk melayu,cina dan india dalam konsep 1malaysia nya.

namun konsep ini telah dimanupulasi dan digodak hingga kering 'air dalam tebu' bilamana mereka MELAKUKAN KONSEP PAU SEHABIS mungkin kepada BN.

zahirnya mereka hadir memberikan sokongan, namun hakikatnya mereka sedang seronok menipu BN.

ramai dah tau apa yang berlaku.

najib dikira sudah faham signal pengundi cinabeng selepas pru 13.

kalau dia tak faham, tak mungkin secara spontanius dia boleh melabelkan kesimpulan keputusan pru 13 sebagai CHINESE TSUNAMI atau bahasa melayunya tsunami cinabeng.

najib dah belajar dari insiden ini seawal sehari selepas keputusan pru 13. kerana ucapan tsunami cinabeng itulah utusan menggambarkan keseluruhan insiden itu sebagai tajuk persoalan ' APA LAGI CINA MAHU'.

97% pengundi cina keluar seawal jam 6 pagi.

kempen cinabeng mengganyang BN adalah dikira pada kadar yang paling maksima.

siang malam, pagi petang baik yang tua dan muda mengucapkan keinginan mereka untuk membentuk KERAJAAN CINA .

keinginan membentuk kerajaan cinabeng dalam slogan yang tersirat seperti UBAH dan INI KALILAH.

hari ini adalah hari terakhir kempen prk sg limau.

ada beberapa point yang perlu kita faham sebelum dan selepas keputusannya pada malam isnin esok.

PERTAMA.

kalah atau menang kerajaan BN kedah takkan tumbang. kita pada saat ini cuba merampas kerusi DUN milik pas.

KEDUA.

pengundi prk sg limau berjumlah 27222.

1. 25,323 (93%) pengundi Melayu  
2. 1,842 (6.7%) pengundi Cina 


3. 15 (0.6%) pengundi India
keputusan lepas..

umno dapat 10 520 undi.
pas dapat 13 294 undi.
bebas 180 undi..

MAJORITI PAS DAPAT 2774.

jika pada prk sg limau ini UMNO BOLEH MENGURANGKAN MAJORITI UNDI YANG PAS PEROLEHI ADALAH DIKIRA CUKUP BAIK untuk penilaian prestasi kita.

KE TIGA.

BN perlu mengurangkan majoriti 2774 undi yang pas dapat. jika ini berjaya bermakna orang melayu terus percaya terhadap kredibel umno dalam mempertahankan islam dan melayu berbanding dengan pas.

persepsi dan barometer kepercayaan pengundi melayu adalah signal cukup penting kepada umno.

lihat kepada pola pemikiran majoriti perwakilan umno dalam menentukan kerusi naib presiden yang lepas.

keputusan itu memperlihatkan kehendak perwakilan yang mahu 'entiti dan individu' itu perlu gah ,kuat, berani selepas apa yang berlaku dalam keputusan pru yang ke 13.

KE EMPAT.

mengurangkan majoriti bermakna pas akan dilihat terus ditolak melayu. pada pru ke 13, pertembungan pas dan umno di parlimen memperlihatkan keputusan pas kena TKO dengan umno.

kerana apa pengundi melayu tolak pas ?

mereka tolak pas kerana dasar mereka yang sudah menjadi jalang dan dalang menghancurkan islam/melayu di malaysia.

orang melayu adalah beradab, namun dalam mana-mana pertembungan dasar perkiraan utama iaitu ISLAM DAN MELAYU adalah menjadi kriteria pertimbangan cukup penting orang melayu terhadap mana-mana parti.

keputusan pru 13 memperlihatkan tsunami melayu terhadap pas.

jika umno dalam prk sg limau ini berjaya mengurangkan majoriti pas, ia adalah dikira hebat. jika menang ia dianggap bonus orang melayu dalam memberikan kepercayaan mereka terhadap umno dalam memperjuangkan ISLAM/MELAYU .

KE LIMA..

cinabeng.. cinabeng sg limau ada 1842 undi aje.

jika cinabeng memberikan undi besar kepada BN, maka janganlah kita cepat melatah dan justify bahawasanya CINABENG TELAH KEMBALI KEPADA BN.

resam,adat,batang tubuh cinabeng ini adalah bersifat perkauman. jika pada saat itu keadaan menguntungkan bangsa mereka, maka mereka akan berpihak kepada yang menjual.

ini yang telah mereka nyatakan dalam keputusan pru 13.

pas dan anwar menggadai maksima habis hak islam dan melayu. cinabeng melihat itu sebagai peluang. peluang untuk cinabeng mengusai KERAJAAN PUSAT.

hari ini cinabeng diuji lagi. namun skala nya hanyalah kerajaan negeri.

jika cinabeng kembali kepada BN pada prk sg limau, HARAPAN AKU JANGANLAH HENDAKNYA ADA PEMIMPIN MELAYU BODOH DAN PERCAYA IANYA MENGGAMBARKAN KESELURUHAN 'JIWA' MASYARAKAT CINABENG.

jika cinabeng undi BN, ianya sekadar nak amik hati dan mereka tahu keputusan prk sg limau ini TIDAK MEMBERIKAN IMPAK BESAR dalam agenda mereka mengubah status quo dasar ekonmi,pendidikan,kewangan dll dasar dalam negara.

ingat, cinabeng mahu malaysia jatuh ke tangan cinabeng supaya dasar pro islam/melayu ini boleh dihapuskan sama sekali..

cinabeng bagi undi kepada bn dalam sg limau, dasar di atas mereka tahu tak mampu diubah. jadi bagi mereka jika bagi undi pun takpe. ini strategi sun tzu, smoking aje yakni mengaburi pengamatan kita.

jika cinabeng kembali, lantak pi lah dia. bia pi mampuih pun takpe.

ingat sahabat, jangan kena patuk ular dua kali di tempat yang sama.

jangan cepat percaya dengan mainan dan tipu muslihat cinabeng ni.

pepatah baru ada mengatakan, jika jumpa ular dan cinabeng, maka kita kena ketuk cinabeng tu dulu..

ASAS PERTIMBANGAN MELAYU SELEPAS PRU 13. hanya  perlu percaya kepada cinabeng JIKA SELEPAS KEPUTUSAN PRU 14 MEMBUKTIKAN CINA PANGKAH UMNO/BN !

untuk prk sg limau jika mereka pangkah, janganlah percaya bulat-bulat...

pastikan kita berjaya mengurangkan majoriti pas.

jika ini berlaku ,  selepas penolakan melayu kepada pas pasca pru13 dan defisit majoriti pas sg limau akan ada SUARA PERWAKILAN PAS DALAM MUKTAMARNYA BULAN INI MENDESAK PAS KELUAR DARI PAKATAN ..

jika ini berlaku, maka hancur awallah sebuah bayangan kerajaan yang berniat untuk merosakkan islam/melayu di muka bumi malaysia ini !

43 comments:

Anonymous said...

Slps PRU 13 ada PRK kecil di Terengganu, PRK Besut rasanya

hangkedee said...

Ah jib goat

Anonymous said...

Bagi aku, UMNO/BN kena ubah persepsi bahawa CINABENG atau INDIA adalah undi penentu bagi sesebuah PRK. Aku tak pernah dengar DAP kata MELAYU adalah undi penentu bagi sesebuah PRK yang mereka hadapi, menunjukkan DAP tak hadap langsung pada undi melayu.

Anonymous said...

HA...HA...HA....MEMANG BETUL PEPETAH TU. MEMANG CINA BABI TIDAK BOLIH DIPERCAYAI. PRU 13 TELAH MEMBUKTIKAN. MEREKA ADALAH GOLONGAN YANG SUKA MENGAMBIL KESEMPATAN. GOLONGAN INI JIKA KITA BERI MUKA..KEPALA KITA PUN DIINJAK INJAK. PEMIMPIN UMNO ATAU PEMBANGKANG JANGAN PERCAYA LAKONAN CINANABI INI. JANGAN SAMPAI MENYESAL DIKEMUDIAN HARI. INI TANAH MELAYU..BIAR KITA YANG MENENTUKAN CORAK PEMERINTAHANNYA.

ABC DAN BCL SELAMANYA

Anonymous said...

Kenapa ketuk saja cinabeng tu? pukul kasi mati maaaa...

Anonymous said...

sy setuju sangat dengan GAP..

cinabeng di kawasan ni rata2nya dah rasa tempias boikot cina dan kedai2 mereka agak suram selepas pru13..tahniah kpd GAP yg mengerakkan kempen ni, dgn cara ni mereka sedikit sedar..cinabeng pada hakikatnya amat takut rugi dlm bisnes..tambah pulak kwsn sg limau yg majoritinya melayu..sape yang kayakan mereka kalau bukan melayu?..DAP boleh janjikan bulan dan bintang, tp bila kedai2 kaum mereka kena boikot dlm kawasan melayu apa boleh mereka buat?..sekali lagi ucapan tahniah kpd GAP dan kpd melayu2 yang dah sedar pentingnya jihad ekonomi..

bg pegundi cina di kwsn sg limau, mmg rata2 bagitau org melayu marah kpd mereka..buktinya perniagaan mereka agak merosot dan keuntungan kurang berbanding dulu..atas kesedaran jihad ekonomi 2013 perniagaan org melayu agak maju di kwsn ini slps pru 13..tahniah

jadi kali ni tak mustahil mereka akan memilih untuk undi BN lagipun kerajaan negeri dan pusat adalah milik BN..dasar cinabeng mereka akan pilih apa yang untung?..jadi dlm situasi PRK sg limau ni mereka lebih untung undi apa dalam tempah sehingga 2018?..

tp btl kata GAP..janganlah krn undi mereka dlm PRK ni sekiranya kembali 90% kpd BN sekalipun dianggap cinabeng seluruh malaysia dan berubah dan sedar..kita teruskan JIHAD EKONOMI sehingga sekurangnya keputusan cinabeng dalam pru 14..janganlah digelapkan mata dengan sokongan cinabeng dlm PRK Sg. Limau yang boleh dikatakan tempat cinabeng tersepit ni..tersepit dgn pemerintahan kerajaan negeri, kerajaan pusat dan orang melayu yang majoriti 96% dlm kawasan Sg. Limau yang dah mula kurang 'kayakan mereka' akaibat jihad ekonomi..

teruskan jihad ekonomi..ABC..BCL..ingat penguasaan kita dlm ekonomi masih amat lemah..insan terkaya Islam di Malaysia pun baru 1 drpd 10 walaupun negara ni asalnya milik kita..

Anonymous said...

Terima kasih gap kerna menjadi blogger yg plg KONSISTEN menyerang cinabeng

Melayu sudah lama tak bangga dgn melayu. Kau sudah semarakkan perasaan itu. Perasaan rasis dan anti cina sgt indah utk digambarkan...

Anonymous said...

Melayu Perasan.

Jika melayu ada perasaan. Jika melayu tahu marah. Jika melayu tahu berkecil hati. Jika melayu mahu dihargai. UNDI PAS SEBAGAI PROTES TERHADAP UMNO KERANA BERI PERUNTUKAN BERJUTA KEPADA CINA-CINA YANG TAK UNDI BN PUN PADA PRU 13 ITU HARI.

Pemimpin Umno sebenarnya silap percaturan. Mereka ingat mereka boleh beli undi cina untuk selama-lamanya dengan harga RM2juta.

Percayalah. Pada PRK mana sekali pun jika kerajaan negerinya adalah BN, jika pertandingan adalah diantara Umno dengan Pas, pengundi cina pasti akan undi BN bila BN beri habuan sebelum hari pembuangan undi. Mereka tak ralat hendak memenangkan BN di Sungai Limau dan di lain-lain tempat.

Juga percayalah. Pada PRK mana sekali pun jika kerajaan negerinya adalah PR, atau jika berlaku pertandingan diantara calon DAP/PKR berlawan dengan calon BN, pengundi cina pasti tidak akan undi BN walau pun BN beri habuan sebelum hari pembuangan undi. Kenapa ? Hanya yang cerdik saja tahu jawapannya.

Mungkin para bijak pandai dalam Umno akan mengatakan teori saya ini adalah MENGARUT. Tak apa, kita minta doa bagi ada PRK lagi di negeri yang diperintah oleh PR terutamanya di negeri Pulau Pinang, kita minta bagi berlaku PRK dalam kawasan yang diwakili oleh DAP atau PKR.

Saya nak buktikan kepada pemimpin-pemimpin Umno yang TAK BERAPA CERDIK supaya memperakui bahawa PENGUNDI CINA TAK BODOH.

Kepada Muhyidin Yassin. Awak jangan risau. BN pasti menang di PRK Sungai Limau kerana 100% pengundi cina yang telah dibeli dengan harga RM2juta pasti akan undi BN. Kalau pengundi cina di Sungai Limau tidak undi BN dalam PRK ini, mereka sebenarnya TELAH MENUTUP PELUANG komuniti cina di tempat lain untuk mendapat peruntukan besar daripada BN sekiranya berlaku PRK.

Siapa yang kata macam tu. Bukan saya tetapi adalah rakan-rakan saya bangsa cina yang ada jawatan dalam organisasi yang mewakili suara orang cina.

Cuma sekadar untuk difikir oleh Muhyidin Yasin dan Muhkriz Mahathir. PRK akan ada lagi sebelum tiba PRU14. Akan ada lagi wakil rakyat Pas atau Umno yang akan pendek umur. Di pihak DAP umur wakil rakyat mereka agak liat sedikit.

Melayu

Anonymous said...

Melayu Perasan.

Jika melayu ada perasaan. Jika melayu tahu marah. Jika melayu tahu berkecil hati. Jika melayu mahu dihargai. UNDI PAS SEBAGAI PROTES TERHADAP UMNO KERANA BERI PERUNTUKAN BERJUTA KEPADA CINA-CINA YANG TAK UNDI BN PUN PADA PRU 13 ITU HARI.

Pemimpin Umno sebenarnya silap percaturan. Mereka ingat mereka boleh beli undi cina untuk selama-lamanya dengan harga RM2juta.

Percayalah. Pada PRK mana sekali pun jika kerajaan negerinya adalah BN, jika pertandingan adalah diantara Umno dengan Pas, pengundi cina pasti akan undi BN bila BN beri habuan sebelum hari pembuangan undi. Mereka tak ralat hendak memenangkan BN di Sungai Limau dan di lain-lain tempat.

Juga percayalah. Pada PRK mana sekali pun jika kerajaan negerinya adalah PR, atau jika berlaku pertandingan diantara calon DAP/PKR berlawan dengan calon BN, pengundi cina pasti tidak akan undi BN walau pun BN beri habuan sebelum hari pembuangan undi. Kenapa ? Hanya yang cerdik saja tahu jawapannya.

Mungkin para bijak pandai dalam Umno akan mengatakan teori saya ini adalah MENGARUT. Tak apa, kita minta doa bagi ada PRK lagi di negeri yang diperintah oleh PR terutamanya di negeri Pulau Pinang, kita minta bagi berlaku PRK dalam kawasan yang diwakili oleh DAP atau PKR.

Saya nak buktikan kepada pemimpin-pemimpin Umno yang TAK BERAPA CERDIK supaya memperakui bahawa PENGUNDI CINA TAK BODOH.

Kepada Muhyidin Yassin. Awak jangan risau. BN pasti menang di PRK Sungai Limau kerana 100% pengundi cina yang telah dibeli dengan harga RM2juta pasti akan undi BN. Kalau pengundi cina di Sungai Limau tidak undi BN dalam PRK ini, mereka sebenarnya TELAH MENUTUP PELUANG komuniti cina di tempat lain untuk mendapat peruntukan besar daripada BN sekiranya berlaku PRK.

Siapa yang kata macam tu. Bukan saya tetapi adalah rakan-rakan saya bangsa cina yang ada jawatan dalam organisasi yang mewakili suara orang cina.

Cuma sekadar untuk difikir oleh Muhyidin Yasin dan Muhkriz Mahathir. PRK akan ada lagi sebelum tiba PRU14. Akan ada lagi wakil rakyat Pas atau Umno yang akan pendek umur. Di pihak DAP umur wakil rakyat mereka agak liat sedikit.

Melayu

Anonymous said...

Ape yang ko merepek nih, GAP?

Anonymous said...

Betul tu..aku setuju..kuatkan melayu dulu..bila dah xda melayu yg nak bodek cina...cina akan dtg sujud kaki kita

Anonymous said...

Don't trust Cina Pigs.

Anonymous said...

Mana ada BN..yg tinggal hanya UMNO vs PAKATAN...
MCA & MIC = biawak hidup!
Hidup UMNO
Hidup MELAYU
Hidup ISLAM
ALLAHU AKBAR!!

Anonymous said...

babibeng....

Anonymous said...

masaalahnya pemimpin nun atas sana sangat haprak...tetap dok puja puji cina babi nih...patut tak payah deal lansong atau bertemu muka langsong dgn babi2 redbean ini...

Anonymous said...

Sokong 100%.jangan kasi muka lagi.

Anonymous said...

Yup, sokong 100% apa GAP tulis, walaupn cinabeng mengundi BN pd PRK nie, perasaan benci aku pd cinabeng nie tkkan hilang..aku benci bangsa menumpang yg naik tocang nie...

Anonymous said...

Adakah saya menolak Umno ?

Tidak. Tidak sama sekali. Umno relevan untuk survival bangsa melayu. Cuma pada PRK Sungai Limau ini saya keciwa kerana Umno tunduk lagi kepada desakan puak pengundi cina yang seramai 1800 orang. Sedangkan pada PRU 13 terbukti mereka ini khianat kepada calon Umno sehingga Umno kalah kepada Ustaz Azizan.

Sebagai pengajaran kepada Umno, orang melayu Sungai Limau wajib tolak Umno sekali lagi kerana Umno pentingkan desakan pengundi cina. Sepatutnya Umno jaga dan ambil hati pengundi melayu yang telah berbudi kepada Umno pada PRU 13 dulu.

Beranikah Muhyidin atau Mukhriz menafikan peranan undi melayu yang telah mengangkat Muhyidin menjadi TPM dan Mukhriz menjadi MB selepas PRU 13 lalu.

Melayu seharusnya boikot Umno pada PRK Sungai Limau supaya Umno melebihkan orang melayu jika akan berlaku lagi PRK di tempat lain pula selepas ini.

Adakah melayu Sungai Limau berani ? Adakah melayu Sungai Limau sensitif ? Adakah melayu Sungai Limau punyai hati dan perasaan ? Adakah melayu Sungai Limau Tunggul Mati ? ..... bakal kita ketahui pada malam 4 Nov 2013.

Melayu

Anonymous said...

Ye la.sg limau prk kedua slps pru13.sblm ni prk besut.

Ape la blogger ni.ingatkan hebat sgt.cehhh

Anonymous said...

Kalau pun nak fitnahkan Pas biar lah masuk akai sikit. Tak payah lah nak buat fitnah sampai macam tu. Umno gerenti menang punya. Sebab 1800 undi cina 100% akan pangkah Umno sebab dah kena beli. Sebab ini cuma PRK. Tapi kalau PRU punya jam Umno bagi 20 juta pun depa tak akan pangkah punya. PRU 13 berjuta-juta Najib bagi dekat komuniti cina, berapa peratus mereka yang pangkah BN ? Kalau mereka pangkah BN, kenapa Ali Rustam di Melaka bungkus kepada calon PKR, kenapa Gani Othman di Johor tersungkur di kaki Lim Kit Siang ?

Najib bernasib baik kerana dia bertanding di kawasan melayu. Muhyidin pun serupa. Kalau mereka berdua ni bertanding di kawasan yang kedudukan pengundinya sama macam kawasan Ali Rustam dan Gani Othman, adakah mereka masih PM dan TPM pada hari ini ?

SAMPAI BILA UMNO NAK KENA MAIN DENGAN PENGUNDI CINA ?

Mai lah 100 PRK pun, pengundi cina gerenti pangkah Umno jika Umno berlawan dengan Pas, dengan syarat Umno bagi depa kenyang. Tapi kalau BN berlawan dengan DAP atau PKR, sorry la, pengundi cina tak akan semudah pengundi melayu nak buang DAP atau PKR walau pun diberi makan sekenyang-kenyangnya oleh BN. BN bagi padi depa patok habis, tapi undi tetap kepada DAP atau PKR. Itu lah mentaliti pengundi cina.

Tak kan Muhyidin nak tunggu sampai 2 kali PRU baru nak jadi cerdik untuk membaca mentaliti pengundi cina ? Dalam hati pengundi cina tak lekat pun muka Najib dan Muhyidin, muka Nik Aziz dan Hadi Awang jauh sekali, tapi kalau muka Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng sampai masuk ke dalam long (keranda) pun tak akan terpadam.

Najib, Muhyidin, Nik Aziz dan Hadi Awang kena cerdik dengan mainan politik kaum cina. Jumpa Umno depa kata depa duk sebelah Umno. Bila jumpa Pas depa kata depa di belakang Pas. Tetapi dalam hati depa duk berdoa supaya Umno bungkus, Pas tersungkur agar DAP menjadi juara.

Aku tak mengaji tinggi. Tapi aku nampak cerdiknya puak cina ni. Contoh di Sungai Limau kerana kekuatan Umno-Pas 50-50 maka undi cina adalah undi penentu. Umno ada duit untuk beli undi depa, sedangkan Pas cuma harap ayaq lioq saja. Sebab tu aku berani gerenti Umno akan menang di Sungai Limau walau pun aku mahu supaya Umno kalah.

Kepada Mahfuz, Fakrulrazi dan Amirudin hangpa boleh dah kalu nak tempah kambing untuk buat KENDURI TAKZIAH pada 5 Nov 2013 nanti.

Kepada Muhyidin dan Mukriz hangpa pun boleh dah kalu nak tempah 10 ekoq lembu untuk nak buat KENDURI KESYUKURAN pada malam 4 Nov 2013.

Sebenarnya, Umno tak menang, Pas tak kalah. Hakikatnya, yang menang adalah 1800 pengundi cina, yang kalah adalah 27,000 pengundi melayu.

Aku sabar menunggu untuk mengucapkan TAHNIAH dan TAKZIAH kepada ???????

Anonymous said...

Sudahlah Melayu yg berasuah, orang dah tahu kalau Negara ditangan UMNO habis dijilat sampai licin jadinya kantung Negara. Bodohnya pemilik blog nie.

Nak orang jadi bodoh seperti kau, nak ampu penyamun UMNO sampai tulis yg bukan2.

Anonymous said...

Saya setuju pendapat anda. Melayu jangan lupa.

Anonymous said...

Pelajaran nya ialah Melayu wajib berhenti jadi BODOH!!

Melayu mesti bersatu dan Ajar Puak Cina Pembelot Pendatang Sial ni!!

Ikut jejak Australia yang ada telor!!

Anonymous said...

Aku da nak komen tu tadi..gap study lebih la

salim hasan said...

KALAUPUN SELEPAS PRU 14 HUNDRED PERCENT CINABENG SOKONG BN ,PENDIRIAN KITA HARUS KONSISTEN IAITU JANGAN SEKALI KALI PERCAYA PADA KAUM PELANTAK BABI NI.BOIKOT TETAP BOIKOT BARANG MEREKA .SEHINGGA KITA SEBAGAI PERIBUMI YANG PATUT MENGUASAI EKONOMI.KERANA MEREKA MENGUSAI EKONOMI INI LAH PUNCA MEREKA JADI BONGKAK DAN KETIDAKADILAN SOSIAL BERLAKU.HARUS KITA INGAT IMPIAN MEREKA MENGUASAI MALAYSIA NI TAK PERNAH PADAM HINGGA KIAMAT.

Anonymous said...

sokong 100% GAP! tajam menikam......

Anonymous said...

ketuk PM dgn pembodek dia dulu....tak paham2 bahasa.....nak kena tipu brapa ribu kali lagi?.....

Zainal Bahari Ismail said...

Satu pengamatan yg tajam dan.tepat..

Zainal Bahari Ismail said...

Pengamatan.yg tepat dan tajam.

Zainal Bahari Ismail said...

Satu pengamatan yg tajam dan.tepat..

Anonymous said...

One chinese Dato told me how corrupted is Lim Guan Eng/Dap. They robbed 30% from developers for all new housing development projects in Penang..

Anonymous said...

Mengikut firasat ahli politik tempatan, PRK Sg Limau ni semua cinabeng-cinabeng di sana akan pangkah BN/UMNO. Sebab mereka hendakkan semua peruntukan dari kerajaan.

Tunggu bila PRU14 nanti, mereka akan pangkah PR/DAP. Sebab mereka dah kenyang dengan pemberian kerajaan sementara menunggu PRU14 dala masa 3 atau 4 tahun ini.

Cinabeng pandai kan? Siapa bodoh? Your guess is my guess...

Anonymous said...

Tlglah jgn pakai undi Cinabeng. Bg aku India wpun kaki 'ular' jgk tp India ni boleh makan pujuk, buat kawan jugak sbb India punya acting tk penipu sgt mcm CinaBeng.

CinaBeng lebih khianat butuk pd BN wpun mereka selama ni diberikan keutamaan lbh dr bangsa lain..

Tp pemimpin UMNO maish belum belajar dan dpt formula betul utk ajar CinaBeng. Sekolah Cina wajib dihapuskan sblm PRU14.

Tiada UBAT terbaik utk pulihkan sistem pendidikan dan hasilan rakyat yg betul otak selagi ada SRJK(C). SJK(I) tidak ada ancaman apa2 krn India tidak ekstrem pd pendidikan. India ekstrem pd KUIL dan HINDU.

Jd formula BN kena betul utk matikan dominasi CinaBeng dlm mengatur halatuju pndidikan membentuk msyarakat majmuk..

jgn lengah lagi.. pahit atau tidak CinaBeng tetap akan mara dgn sikap busuk mereka.. jd UMNO melalui krn mesti keras melawan SRJK (C), pusat utama menternak watak khinzir pd kaum Cina!

Anonymous said...

ayuh kita boikot BBC dan BCL dan kedai-kedai cinabeng si celaka...

Anonymous said...

Sebelum ini aku respect Muhyidin kerana semangat melayu dia lebih daripada Najib. Tetapi selepas PAU 2013 aku nampak Muhyidin pun dua kali lima macam Najib juga.

PRK Sungai Limau adalah paparan pendirian sebenar Muhyidin terhadap pengundi cina yang tak pangkah BN pun masa PRU 13 dulu.

Aku tak tahu siapa lagi pemimpin melayu yang patut aku jadikan IDOLA.

Melayu

Anonymous said...

Hi GAP

PRU 14 not for Umno neither for Pas. It will be ours. DAP is definitely will lead the government. Just you wait and see.

KS Lee

Anonymous said...

BN akan terus kehilangan kerusi satu demi satu selagi amalan sekarang terus dilakukan,
semakin kuat pembangkang dikawasan tu semakin besarlah kawasan tu menerima peruntukan.sebaliknya kawasan BN yg menang selasa sering diabaikan.

Anonymous said...

1.kita kena rasional,cina dan india sudah jadi warga negara ini,walau ultraman Melayu mana pun jadi PM,mereka tidak boleh di campak keluar lagi.oleh itu kerajaan kena juga memberi perhatian kepada mereka.mereka juga pembayar cukai sama ada cukai langsung mahu pun tidak langsung.sedangkan Melayu Pas kalau boleh satu sen pun tak mahu bayar pada kerajaan dan zakat pun mereka bayar pada parti Pas.

2.janganlah asal Melayu saja kita nak tabur subsidi secara membuta tuli.cuba kit fikir Melayu totok Pas dan al Jubori,adalah punca segala-galanya,punca menjadikan DAP galak mengapikan Cina utk menolak BN.Orang Cina menolak BN baru sepenggal,org Melayu totok Pas menolak BN sudah berpenggal-penggal,seperti di Sg Limau dan Kelantan.

3.Betul juga tulisan dalam NSP,sekarang org Cina tolak BN tapi dalam tahun 1999 kalau tak kerana sokongan org Cina,BN sudah tumbang kerana melayu tolak BN hasil dari hasutn al Jubori.

4.saya lebih berhati-hati dgn Melayu totok Pas dan pentaksub al Jubori,kerana merka inilah yg boleh menghancurkan negara tempat berteduh org Melayu ini,malahan ugama juga boleh hancur angkara mereka.

5.sebab itu saya tidak jadi masalah kalau Cina masih di beri perhatian oleh kerajaan atau mana-mana pemimpin kerajaan.Allah pun tetap memberi rezeki kepada orang kafir walaupun mereka tidak menyembah Allah.

6.cukuplah kita menjadi melayu tamak subsidi,dan pandanglah kelemahan diri dan bangsa sendiri seblum terlalu menghukum org lain.

Anonymous said...

sokong Saudara Salim Hasan,
biar 100 tahun lg pun, Cina bukan Islam tetap musuh kita, cuma kita xperlu gaduh, so xperlu berikan kepercayaan bukan2 spt UMNO BN buat dlu.. sehingga parah ekonomi mereke cengkam kita penduduk peribumi!

Jika undi solid merekla 100% sekalipun jgn beri muka atau lyn lebih2, konsisten dn tegas, apa jua kehendak mereka hnya yg dlm lingkungan perlembagaan negara shj yg boleh dilayan.

Masalah skrg org Melayu sndiri byk pengkhianat. Jika ada org tegas, ada pihak pula yg akan jd penjilat. Mcm skrg PAS penjilat tegar DAP lebih teruk dr UMNO dlu.. PAS jilat sehingga ke lubang najis Cina.. sehingga isu2 berat pun PAS terang2 sokong Cina!

Anonymous said...

Bodoh betul najib n muhyiddin ni tak faham2 perangai ni ke?

Anonymous said...

DULU KITA MENENTANG PAS KERANA MEREKA MEMBAWA SIKAP KHAWARIJ..

KINI KITA TERUS MENENTANG PAS KERANA PAS ADALAH PUSAT MENTERNAK SYIAH !!!!

gen2felda

Anonymous said...

Setuju bro..

Anonymous said...

aku amat setuju dg saranan bro GAP,klau nak harap najib, tinggal harapan je la, memang patut kita boikot pun bisness cina ni, berdasarkan pengalaman aku cari kerja selepas grad lima tahun lepas betul2 membuka mata aku betapa rasisnya kaum cina ni. Kita Melayu ni dia pandang sebelah mata je, padahal aku ade kelulusan, aku ade kemahiran, aku boleh cakap english lagi bagus dari dorang, dan lagi bagus dari cina yang interview aku, tapi dorang pandang aku mcm aku ni xde kualiti langsung, macam aku ni ade pmr je, memamg celaka la time tu, apa yang aku nampak, bila penginterview tu cina memang tipis la peluang aku, walaupun company tu mnc, tapi cina tu wat cam company nenek moyang dia, aku tak kata semua, tapi kebanyakkan memang camtu, boleh dikatakan daripada 10 interview ngan cina, 8 memang rasis, cuma 2 je ok, tapi tak dapat keje gak, walaupun owner company tu bukan cina, tapi penginterview tu cina, memang tak bleh wat apa, klau kita tak boikot dari skang, suatu hari nanti melayu akan jadi cam melukut di tepi gantang, masa tu ape pun dah tak boleh, bangsa cina sial akan tekan kita habis-habisan. Kita kene bagi mesej yang jelas pada dorang, ini adalah Tanah Melayu, bukanya Tanah Cina, dorang tu pada dasarnya hanya menumpang saja, orang dah bagi betis pastu nak peha plak, sememangnya dorang dah naik tocang.